quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aan leveren schort het bij NS wel vaker.
Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is precies het verschil tussen de beleidsmakers binnen een bedrijf en de statistici die het daadwerkelijk moeten doen. De een denkt dat het op basis van de chipkaart te doen is.. De ander gaat met statistieken aan de slag en komt er achter dat het toch lastiger dan gedacht is. o.a. ook door reizigers die er langer over doen dan je zou verwachten op basis van de reisplanner die dus kennelijk een broodje op het station halen. Dat soort gevallen gooien heel veel roet in het eten.
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Maakt dat eigenlijk wel wat uit? Is het überhaupt interessant wat de exacte reizigerspunctualiteit is? Als iemand een ingeplande en gehaalde 2-minuten-aansluiting in de praktijk niet haalt omdat hij een broodje is gaan halen, is dat dan überhaupt iets dat positief of negatief op de beoordeling van NS moet uitwerken?
Ik zou zeggen dat je een modelreiziger definieert die je aan de hand van de gegevens over incheckplaats, inchecktijdstip en uitcheckplaats een gestandaardiseerde reis laat maken. Dan heb je een transparante berekening die je voor opeenvolgende jaren op dezelfde manier kan uitvoeren en als je eerst eens kijkt wat er in een bepaald basisjaar uit komt, kun je ongetwijfeld ook een goede streefwaarde bepalen.
Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Als iemand een vijf minuten overstap moet maken en beide treinen punctueel zijn maar er toch iets 'mis' gaat omdat reiziger x een broodje is gaan kopen kan dat inderdaad roet in het eten gooien terwijl er feitelijk niets mis is met het model.
Contactloos pinnenquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Daar betaal ik alles cashquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Natuurlijk kunnen ze met big data wel zien welk broodje je gekocht hebt en bij welk winkeltje. Als je met je pinpas betaald hebt, wat tegenwoordig vrijwel iedereen standaard doet.
Dan nog is het niet interessant.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je als model daarvoor hoeft te corrigeren. Je kunt met een model nooit alles ondervangen.
Een appelkoek halen en tegelijk een eurootje op de toonbank pleiten en wegrennen. Nog snellerquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:40 schreef Blistering het volgende:
[..]
Contactloos pinnenScheelt flink wat tijd als je je trein snel wilt halen
En je hebt heel veel mensen die je een half uur aan de broek kunt smeren EN een broodje kunt laten kopen voor een schoftig bedrag in je vieze stinkmonopolistenkioskquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan nog is het niet interessant.
Je hebt mensen die een broodje kopen en daardoor de trein missen, terwijl ze die wel hadden kunnen halen.
Je hebt mensen die door vertraging de aansluiting missen, maar dat helemaal niet merken, omdat ze bij de overstap per se een broodje wilden kopen.
Je hebt mensen die een hele ruime aansluiting hebben, en daarom dan maar uit verveling een broodje kopen.
Je hebt mensen die graag een broodje wilden kopen, maar dat niet doen omdat de aansluiting maar 3 minuten is, en daarvan balen. ()
Ik denk niet dat het op wat voor manier dan ook zinvol is om al die opties mee te gaan laten wegen in een of andere beoordelingsstatistiek.
Of gewoon hopen dat er rrrrrrrrrrrrrrrrrrrailcatering is en überhaupt niets halen bij een kiosk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een appelkoek halen en tegelijk een eurootje op de toonbank pleiten en wegrennen. Nog sneller
Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijkquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:47 schreef Blistering het volgende:
[..]
Of gewoon hopen dat er rrrrrrrrrrrrrrrrrrrailcatering is en überhaupt niets halen bij een kiosk.
Ik ook niet. Het lijkt mij ook oprecht een kutbaan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn hun prijzen gelijk aan die van kiosk of vinden ze het stukje service een goed excuus om de prijzen over de kop te gooien. Koop nooit wat van die gasten eigenlijk
En op welke manier meet je dan reizigerspunctualiteit?quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus vrij makkelijk op te lossen door ofwel het inchecktijdstip ofwel het uitchecktijdstip te negeren en bij de berekening aan te nemen dat de reiziger het best bij de uitchecktijd respectievelijk inchecktijd passende reisadvies heeft gebruikt.
Door te kijken of de aansluitingen uit het reisadvies zijn gehaald.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:53 schreef b2py het volgende:
[..]
En op welke manier meet je dan reizigerspunctualiteit?
Munchies: Eten en drinken verkopen in de trein is de beste bijbaan die ik ooit heb gehadquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:51 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het lijkt mij ook oprecht een kutbaan.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Munchies: Eten en drinken verkopen in de trein is de beste bijbaan die ik ooit heb gehad
quote:..heb genoeg ballen om de trein naar Rotterdam te overleven, en als ik wil regel ik aan de lopende band meisjes.
En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nieuwe OV Chipkaart aanvragen;
Initialen? Daar MOETEN punten tussen. Ben je gek dat de afdeling webdevelopment dat voor je doet.
Telefoonnummer? Mag GEEN 06 nummer zijn, dit hoort bij Mobiel nummer. Okay prima, maar +316 ipv 06 mag ook niet.
Als ICT'er word ik hier kriegel van.
Daar heb je zowel in- als uitchecktijden voor nodig omdat je anders niet weet hoe laat reiziger x zijn bestemming heeft bereikt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Door te kijken of de aansluitingen uit het reisadvies zijn gehaald.
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn. Als je in je reisgeschiedenis een gtvb aanvraagt dan kunnen ze toch ook bepalen of dat terecht is of niet.
Daar heb je geen uitchecktijd voor nodig. Op de papieren GTVB-formulieren werd ook nooit naar de aankomsttijd gevraagd.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar heb je zowel in- als uitchecktijden voor nodig omdat je anders niet weet hoe laat reiziger x zijn bestemming heeft bereikt.
Goeie! Ik ga het nog een keer doen en dat proberenquote:Op woensdag 20 januari 2016 19:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
En bij je e-mailadres is een plusje zeker ook niet toegestaan?
Waarom denk je dat het zo vaak bij James mis gaat?quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar heb je geen uitchecktijd voor nodig. Op de papieren GTVB-formulieren werd ook nooit naar de aankomsttijd gevraagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |