Op=Op en oja inmiddels is het op.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Wat een prachtig bedacht plan om iedereen nog eens een keertje extra uit te melken.
Dat argument is niet van belang bij Wolfgang Schäuble en andere EU-fanatici.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:59 schreef Perrin het volgende:
Want er zijn nog teveel mensen die aan het eind van de maand wél geld overhouden?
En het dan gek vinden dat partijen zoals de PVV groeien in de peilingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Wat een prachtig bedacht plan om iedereen nog eens een keertje extra uit te melken.
Logischer lijkt het mij uitkeringen/toeslagen te verlagen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:04 schreef Wintar het volgende:
Op zich logisch dat het geldt ergens vandaan moet komen, maar om dit via extra brandstofheffing te doen is een beetje vreemd.
Het lijkt mij veel logischer om meer inkomensbelasting en vermogensbelasting te heffen.
En de kosten op de migranten zelf proberen te verhalen. Net zoals Denemarken en Zwitserland doen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Logischer lijkt het mij uitkeringen/toeslagen te verlagen.
Kosten onze nieuwe Nederlanders straks ook ietsje minder.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Logischer lijkt het mij uitkeringen/toeslagen te verlagen.
Kosten onze nieuwe Nederlanders straks ook ietsje minder.
Het grootste deel blijft. Door gezinshereniging zullen het er eerder meer dan minder worden.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
Gaat die heffing er trouwens weer af als de vluchtelingen weer terug naar huis gaan?
Gelukkig is Duitsland het gidsland in Europa.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:02 schreef BasEnAad het volgende:
Er komt een tijd dat we zelf moeten vluchten voor de idioten hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie zaak idd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En de kosten op de migranten zelf proberen te verhalen. Net zoals Denemarken en Zwitserland doen.
Hongarije en Polen schijnt het goed vertoeven te zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:02 schreef Hyperdude het volgende:
Laat die Duitsers dat maar lekker zelf doen. Als ze het NL-tax-tarief er op loslaten, kunnen al hun asielzoekers 'gratis' in het Hilton logeren.
on-topic: in welk land kan ik nog geluk gaan zoeken?![]()
1 zo'n bericht en het scheelt weer een zetel of drie en dan is het nog een Duits bericht ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:04 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
En het dan gek vinden dat partijen zoals de PVV groeien in de peilingen.
De politiek in Duitsland kan je gelijk stellen met die van Nederland.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
1 zo'n bericht en het scheelt weer een zetel of drie en dan is het nog een Duits bericht ook.
Hoezo dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
1 zo'n bericht en het scheelt weer een zetel of drie en dan is het nog een Duits bericht ook.
Wat ik niet begrijp is dat Dld toch een begrotingsoverschot had van 12 miljard euro? Volgens mij was dat vorige week in het nieuws.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:16 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Meneer Schäuble gebruikt een bijzondere manier om de laatste resten draagkracht uit de Duitse bevolking te persen.
Er is genoeg vermogen in Duitsland, alleen erg onevenredig verdeeld.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:16 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Meneer Schäuble gebruikt een bijzondere manier om de laatste resten draagkracht uit de Duitse bevolking te persen.
Ik bedoelde draagkracht in de zin van steun.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:23 schreef Wintar het volgende:
[..]
Er is genoeg vermogen in Duitsland, alleen erg onevenredig verdeeld.
Duitsland is tussen de 12 en 25 miljard kwijt dit jaar aan de vluchtelingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat Dld toch een begrotingsoverschot had van 12 miljard euro? Volgens mij was dat vorige week in het nieuws.
http://www.epochtimes.de/(...)kosten-a1287415.htmlquote:De Duitse econoom Bernd Raffelhüschen heeft berekend wat de kosten zullen zijn van Merkel’s ‘Wir schaffen das‘. Hij komt met een conservatieve schatting van 17 miljard euro per jaar en in totaal minstens 900 miljard euro. Volgens een andere Duitse econoom – professor Richard Werner van de Universiteit van Southampton – is dat nog te laag. De kosten zouden minstens 25 miljard euro per jaar bedragen, zie onderstaande tweet.
Maar daar krijg je wel veel maatschappelijke ontwrichting voor terug.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:25 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Duitsland is tussen de 12 en 25 miljard kwijt dit jaar aan de vluchtelingen.
En dan heb je pas 1 jaar de opvang geregeld, op de lange termijn kost het mogelijk 900 miljard.
[..]
http://www.epochtimes.de/(...)kosten-a1287415.html
Dat ligt eraan waar het over gaat, want de benzine is er goedkoper én de wegenbelasting zit er al bij in.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:15 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
De politiek in Duitsland kan je gelijk stellen met die van Nederland.
Of dacht jij dat wij eigen keuzes maakten en niet naar Duitsland luisteren?
Zo is het.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:16 schreef Wintar het volgende:
[..]
Hoezo dan?![]()
Ieder weldenkend mens begrijpt toch dat het opvangen van zoveel vluchtelingen er veel geld kost? Dan is het toch logisch dat dat geld, linksom of rechtsom, ergens vandaan moet komen?
Merkel is sowieso niet serieus te nemen. Wir schaffen das. Deutschland schafft sich ab.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:32 schreef Twiitch het volgende:
Merkel in september 2015:
http://nos.nl/artikel/205(...)htelingenstroom.html
Die lage olieprijzen zijn afhankelijk van de agenda van één enkel land. Wanneer die het op de heupen krijgen betaal je zo weer 2.00¤ aan de pomp.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:34 schreef hooibaal het volgende:
Goed plan. Benzine is toch al te goedkoop op dit moment door de lage olieprijzen. Mooie tijdelijke besteding van dat geld.
Dat idee had ik ook. De publieke onvrede op laten laaien zodat Duitsland makkelijker de grenzen kan laten sluiten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:34 schreef Oud_student het volgende:
Ik reken Wolfgang Schäuble niet bij de EU-fanatici, zoals Verhofstad. Ik denk dat hij dit proefballonnetje heeft opgelaten om de protestgolf aan te wakkeren. Bovendien let hij goed op de centjes en wilde hij ook veel harder optreden tegen Griekenland.
(maar daar werd hij ook overruled door "wir schaffen das")
Lossen ze in een klap dat VW-schandaal op. Slimme jongens die Duitsers.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:38 schreef Toefjes het volgende:
Geniale zet om de mensen richting de hybride- of elektrische auto's te bewegen
Weten we ook gelijk waar Mark dat van heeft.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:32 schreef Twiitch het volgende:
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:32 schreef Twiitch het volgende:
quote:De Duitse regering zet zes miljard euro extra apart voor de opvang van de vluchtelingen dit en volgend jaar, schrijft het Duitse blad Der Spiegel.
De autolobby is vreselijk machtig in Europa. Hier is achter gesloten deuren echt wel bedacht hoe de autobranche op deze manier een extra impuls kan worden gegeven, en de geldstroom naar de islamitische landen die een goede plas olie hebben dicht kan worden geknepen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Lossen ze in een klap dat VW-schandaal op. Slimme jongens die Duitsers.
That's racist.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef opreis het volgende:
Kunnen we het ook omdraaien en kiezen voor minder vluchtelingen en minder belasting op brandstof?
Ja, Saudi-Arabië schijnt qua staatsfinanciën aardig in de problemen te komen door die lage olieprijs iig.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die lage olieprijzen zijn afhankelijk van de agenda van één enkel land. Wanneer die het op de heupen krijgen betaal je zo weer 2.00¤ aan de pomp.
Hebben ze toch Europa overgenomen, dit keer op een andere manier en zonder tegenstoot.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Merkel is sowieso niet serieus te nemen. Wir schaffen das. Deutschland schafft sich ab.
Laten we reëel zijn, de EU is Duitsland. Indirect is wat er in Duitsland gebeurt leidend voor onze koers. Maar wij kunnen niet stemmen tegen Merkel. We zijn overgeleverd aan de Duitse bevolking.
Was het maar zo'n feest! Alleen degenen die brandstoffen gebruiken moeten dokken. Met natuurlijk uitzonderingen als rode diesel, kerosine, grootverbruikers, buitenlanders die belasting mogen terugvragen...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Die hebben een tekort van 90 miljard dit jaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Saudi-Arabië schijnt qua staatsfinanciën aardig in de problemen te komen door die lage olieprijs iig.
Doen ze extra, want al die migraten lopen door heel Europa dus die hebben ze er niet mee.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:45 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest! Alleen degenen die brandstoffen gebruiken moeten dokken. Met natuurlijk uitzonderingen als rode diesel, kerosine, grootverbruikers, buitenlanders die belasting mogen terugvragen...
We schaffen het dus helemaal niet, niet vanzelf. Dat hadden de Zwitsers en de Denen al wel in de gaten.
Nu wij nog. Gaan wij de belastingverhoging pikken terwijl asielzoekers met kapitaal en waardevolle goederen niets voor hun verblijf hoeven te betalen?
Ja, eigenaardige strategie best wel....quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:47 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Die hebben een tekort van 90 miljard dit jaar.
Alleen maar om Iran en de "fracking" markt in de VS de nek om te draaien, beetje zoals jezelf opblazen om de ander mee te nemen (niet geheel toevallig dat SA dit doet).
Ik ben zelf wel blij dat IS nu veel minder op de zwarte markt kan vangen voor olie. Of gun je ze wel 40 dollar per vat meer om meer om ze meer financiele ruimte te kunnen geven om zieke plannen te kunnen bedenken?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:47 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Die hebben een tekort van 90 miljard dit jaar.
Alleen maar om Iran en de "fracking" markt in de VS de nek om te draaien, beetje zoals jezelf opblazen om de ander mee te nemen (niet geheel toevallig dat SA dit doet).
Ergens moet er een grens bereikt worden en knakken mensen. Dit zou het breekpunt wel eens kunnen zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:45 schreef Lunatiek het volgende:
Gaan wij de belastingverhoging pikken terwijl asielzoekers met kapitaal en waardevolle goederen niets voor hun verblijf hoeven te betalen?
Haha, niks belastingverhoging. Gewoon de accijns op benzine omhoog gooien en je houdt je aan je belofte.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:32 schreef Twiitch het volgende:
Waar zeg ik dat ik ISIS überhaupt iets gun?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben zelf wel blij dat IS nu veel minder op de zwarte markt kan vangen voor olie. Of gun je ze wel 40 dollar per vat meer om meer om ze meer financiele ruimte te kunnen geven om zieke plannen te kunnen bedenken?
En dan heeft deze man nog betaalde adviseurs ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:02 schreef Eenskijken het volgende:
wat een dude dat ie dit in deze tijd uit z'n strot krijgt.
Dat wil nog niet zeggen dat er genoegen mee nemen om zelf op te draaien voor hun eigen beleid. Het is natuurlijk leuker om de hele EU te laten betalen, zeker de landen die om te beginnen al tegen het onderhouden van al die migranten zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat Dld toch een begrotingsoverschot had van 12 miljard euro? Volgens mij was dat vorige week in het nieuws.
Kun je ze ook weer beboeten als ze weigeren mee te doen idd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat er genoegen mee nemen om zelf op te draaien voor hun eigen beleid. Het is natuurlijk leuker om de hele EU te laten betalen, zeker de landen die om te beginnen al tegen het onderhouden van al die migranten zijn.
Ik denk het niet daar voor zijn wij veel te sociaal opgevoed. maar het gaat wel die kant op. Ik ben benieuwd wanneer men eindelijk wél in verzet komt tegen het misbruik dat de migranten- met medewerking van de politici- van ons maken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ergens moet er een grens bereikt worden en knakken mensen. Dit zou het breekpunt wel eens kunnen zijn.
Daar heb je gelijk in, maar als mensen echt niets meer over hebben, hoeft er maar een klein groepje te beginnen en de vlam slaat in de pan.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk het niet daar voor zijn wij veel te sociaal opgevoed. maar het gaat wel die kant op. Ik ben benieuwd wanneer men eindelijk wél in verzet komt tegen het misbruik dat de migranten- met medewerking van de politici- van ons maken.
Er zijn geen mensen in Nederland die niets meer over hebben.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:41 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar als mensen echt niets meer over hebben, hoeft er maar een klein groepje te beginnen en de vlam slaat in de pan.
Nee hè?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er zijn geen mensen in Nederland die niets meer over hebben.
?? 1/3 van de gezinnen staat in de problematische schulden ??quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klopt.quote:
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
Als je straks dus per trein gaat reizen, word je uitgemaakt voor racist?
Hadden ze niet meer moeten uitgeven dan ze binnenkrijgen. Economie op basisschoolniveau.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
?? 1/3 van de gezinnen staat in de problematische schulden ??
Keej.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klopt.
Wel veel zeikerds die liggend op de bank met hun tablet het internet volkankeren met geklaag over hoe arm ze zijn.
http://www.voedselbankenn(...)000-huishoudens.htmlquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klopt.
Wel veel zeikerds die liggend op de bank met hun tablet het internet volkankeren met geklaag over hoe arm ze zijn.
Gelukkig kunnen Van Baalen en Verhofstadt altijd vluchten naar hun nazi-vriendjes in Kiev, als het EU kaartenhuis instort.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort berichten zorgen alleen maar voor nog meer verdeeldheid. Het EU kaartenhuis zal vanzelf instorten.
er zijn mensen die jaren lang geen loonsverhoging hebben gehadquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hadden ze niet meer moeten uitgeven dan ze binnenkrijgen. Economie op basisschoolniveau.
Nee, want Iedereen is hier superrijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zwaar onder de grens van het normale leven, maar gelukkig heb je nog wel internet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:50 schreef RAVW het volgende:
[..]
er zijn mensen die jaren lang geen loonsverhoging hebben gehad
die huren , eerste levensbehoeftes zijn met meer dan 50% gestegen en dna niet hebben over de zorg ....
als je vaste lasten voor een gezin 1500 euro is en je heb 1500 euro aan rekeningen dan valt er weinig te uit te geven
ik sta ook al meer dan 20 jaar stil met mijn loon en leeft zwaar onder de grens van het normale leven , maar geen problematische schulden
maar ik mag wel spreken van armoede grens
Doet mij denken aan gelukszoekers die klagen over te traag wifi.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klopt.
In Nederland is men relatief gezien inderdaad superrijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:51 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Nee, want Iedereen is hier superrijk natuurlijk.
dat hebben de vluchtelingen ook , die krijgen het gratis , wij betalen daar 50 euro per maand voorquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zwaar onder de grens van het normale leven, maar gelukkig heb je nog wel internet.
Kan jij geen asiel aanvragen in Nederland of in Zweden?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:50 schreef RAVW het volgende:
[..]
er zijn mensen die jaren lang geen loonsverhoging hebben gehad
die huren , eerste levensbehoeftes zijn met meer dan 50% gestegen en dna niet hebben over de zorg ....
als je vaste lasten voor een gezin 1500 euro is en je heb 1500 euro aan rekeningen dan valt er weinig te uit te geven
ik sta ook al meer dan 20 jaar stil met mijn loon en leeft zwaar onder de grens van het normale leven , maar geen problematische schulden
maar ik mag wel spreken van armoede grens
dit terwijl ik meer dan 20 jaar voor een werkgever werk
vakantie ( 1994 voor het laatst )
kleding ( 2006 voor het laatst gekocht )
de meeste luxe apparaten zijn ouder dan 3 jaar ( sommige al meer dan 10 jaar )
Daar hebben we zelf voor gekozen toen we voor de Europese Grondwet stemden.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:52 schreef Achterhoker het volgende:
Leuk, de gewone man mag opdraaien voor de goedkope arbeidskrachten van grote bedrijven.
Mooi plan. Doen we dan ook zo voor uitkeringslijers. Gaat me bakken met geld schelen iedere maand.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:52 schreef maryen65 het volgende:
Ik stel voor om met de collectebus een rondje te doen onder de mensen die de vluchtelingen hier graag zien. Die zullen ook wel geld genoeg hebben om dit te financieren.
Ik was hier al bang voor dat wij de rekening moeten betalen voor al die gelukszoekers
Wat denk jij dat die migranten ontvangen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooi plan. Doen we dan ook zo voor uitkeringslijers. Gaat me bakken met geld schelen iedere maand.
Inderdaad zij die willen mogen ook gaan betalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:52 schreef maryen65 het volgende:
Ik stel voor om met de collectebus een rondje te doen onder de mensen die de vluchtelingen hier graag zien. Die zullen ook wel geld genoeg hebben om dit te financieren.
Ik was hier al bang voor dat wij de rekening moeten betalen voor al die gelukszoekers
Zal best, maar de stelling was dat er mensen in Nederland zijn die helemaal niets meer hebben. Dat is iets totaal anders dan 'het niet ruim hebben'.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:54 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat hebben de vluchtelingen ook , die krijgen het gratis , wij betalen daar 50 euro per maand voor
Nou, twee vliegen in een klap. Iedereen blij (behalve de hulpeisers).quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:56 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Wat denk jij dat die migranten ontvangen?
En gaan we dat ook consequent doorvoeren?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:56 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Inderdaad zij die willen mogen ook gaan betalen.
Omdat wij het niet achter laten wat we hebben , een vluchteling kiest er zelf voor om zijn zooi achter te laten en zijn geluk in een ander land te gaan beproeven ..quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zal best, maar de stelling was dat er mensen in Nederland zijn die helemaal niets meer hebben. Dat is iets totaal anders dan 'het niet ruim hebben'.
Daar ga ik niet over dat moet je Den Haag vragen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En gaan we dat ook consequent doorvoeren?
Nou ja, op deze manier schaffen sie es auch.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik bedoelde draagkracht in de zin van steun.
Oké. Ik wil niet aan uitkeringslijers, publieke omroepen, sportverenigingen en de ziektekosten van een ander meebetalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
Omdat wij het niet achter laten wat we hebben , een vluchteling kiest er zelf voor om zijn zooi achter te laten en zijn geluk in een ander land te gaan beproeven ..
en daar wil ik niet aan mee betalen ...
ik ook niet ik ben ook meer iemand die op eigen benen wil staan zonder dat onze Rutte zich met mijn geld gaat bemoeienquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké. Ik wil niet aan uitkeringslijers, publieke omroepen, sportverenigingen en de ziektekosten van een ander meebetalen.
Nou, op naar de libertarische samenleving dan maar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik ook niet ik ben ook meer iemand die op eigen benen wil staan zonder dat onze Rutte zich met mijn geld gaat bemoeien
Als je 50 euro lapt voor internet, snap ik wel dat je weinig te besteden hebt. Zeker ook een telefoonabonnement voor 80 euro p/m?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:54 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat hebben de vluchtelingen ook , die krijgen het gratis , wij betalen daar 50 euro per maand voor
met gratis iphone dan wel hequote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je 50 euro lapt voor internet, snap ik wel dat je weinig te besteden hebt. Zeker ook een telefoonabonnement voor 80 euro p/m?
Sommige mensen vinden dat dit altijd eigen schuld is en dus mogen die mensen verrekken. Als je dan opmerkt dat de misstanden en oorlog in landen ook door de mensen zelf is veroorzaakt en dus ook eigen schuld is, dan komt er een heel ander geluid uit.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
http://www.voedselbankenn(...)000-huishoudens.html
is dit geen armoede ??
Autoloze zondagen waren tofquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:15 schreef Ryan3 het volgende:
PVV gaat dan autoloze zondagen organiseren, denk ik.
Dit soort mensenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Een extra heffing op dinosap is altijd een goed idee. Ik ben voor
Jij gaat dan ook betalen. Alles word dan duurder, want we kunnen nog steeds geen mensen en producten teleporteren.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ga lekker betalen dan in je plofkoets. Lekker werken voor de gelukszoekers![]()
Ik in principe ook, maar het zorgt wel voor een onevenredige verdeling van de belasting.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik betaal nietsquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij gaat dan ook betalen. Alles word dan duurder.
Dat is opgegaan in het onderhoud van Erdogans paleis.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:34 schreef Fir3fly het volgende:
Is het budget voor ontwikkelingssamenwerking niet toereikend meer?
Meer grensbewaking heeft tot nu toe altijd betekend meer mensen uit bootjes halen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie hebben door dat hij die extra inkomsten wil gebruiken voor adequate grensbewaking?
Grensbewaking is slechts het beter registreren en herverdelen van asielzoekers. Niet het weren en terugsturen van.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie hebben door dat hij die extra inkomsten wil gebruiken voor adequate grensbewaking?
Hoe dat dan, met als die verdragen door de jaren heen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt de buitengrenzen van de Schengenzone prima strenger bewaken, als je dat wil.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe dat dan, met als die verdragen door de jaren heen?
Is volgens mij in strijd met het verdrag van Genève?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt de buitengrenzen van de Schengenzone prima strenger bewaken, als je dat wil.
Echt, dat cynische slachtoffergejank van de Nederlandse platrechtse uitkeringsparasiet...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden dat dit altijd eigen schuld is en dus mogen die mensen verrekken. Als je dan opmerkt dat de misstanden en oorlog in landen ook door de mensen zelf is veroorzaakt en dus ook eigen schuld is, dan komt er een heel ander geluid uit.
Ik help bij voorkeur gewoon mijn eigen volk. En zeker weten dat de buitenlanders de mensen die hun eigen volk laten vallen om vreemden te helpen, met verachting bekijken. Wel met vriendelijk en bescheiden glimlach op hun huichelachtig smoelwerk dat dan weer wel.
Kan je beter met andermans portomonnee kado's gaan uitdelen, dan slaap je lekker 's nachts. Toch jiggy?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Echt, dat cynische slachtoffergejank van de Nederlandse platrechtse uitkeringsparasiet...
De mensen hebben toch al die 5 miljard gehad, kom op zeg, kan dan niet een paar euro ertegenaan gooien kwaad?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Het topic waarvan je wist dat het zou komen: vluchtelingen kosten geld! Betalen !
Je grenzen goed bewaken is in strijd met het verdrag van Genève?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is volgens mij in strijd met het verdrag van Genève?
En als dan kan men beter met dat geld de kachel aanmaken lijkt me!
Ik slaap uitstekend. Dank u.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Kan je beter met andermans portomonnee kado's gaan uitdelen, dan slaap je lekker 's nachts. Toch jiggy?
Mensen die zelf niet werken maar wel volop profiteren kunnen beter zwijgen inderdaad.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Echt, dat cynische slachtoffergejank van de Nederlandse platrechtse uitkeringsparasiet...
Oorlogs vluchtelingen moet men toch opvangen of niet?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je grenzen goed bewaken is in strijd met het verdrag van Genève?
Nee, John.
Ik moet bekennen dat ik de details niet ken, maar er wordt al langer gesproken over het beter bewaken van de buitengrenzen. Ik leid daar uit af dat het niet in strijd is met geldende verdragen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Oorlogs vluchtelingen moet men toch opvangen of niet?
Nou dan zijn we het eens en heb ik het verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik slaap uitstekend. Dank u.
Ik pleitte er hierboven trouwens voor om iedereen maar gewoon voor z'n eigen shit te laten betalen, maar goed.
Dan lees je maar eens grondig in, en neem niet klakkeloos iets aan, heel precies weet ik het trouwens ook niet hoor, maar als ik al dingen hoor en het woordje ik vind komt erin voor.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik de details niet ken, maar er wordt al langer gesproken over het beter bewaken van de buitengrenzen. Ik leid daar uit af dat het niet in strijd is met geldende verdragen.
Overigens zouden strengere grenscontroles vooral als doel hebben het buiten houden van niet-oorlogsvluchtelingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan lees je maar eens grondig in, en neem niet klakkeloos iets aan, heel precies weet ik het trouwens ook niet hoor, maar als ik al dingen hoor en het woordje ik vind komt erin voor.
Dan plaats ik al de nodige vraagtekens erbij.
En hoe controleert men dat daar ze geen paspoort bij zich hebben?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens zouden strengere grenscontroles vooral als doel hebben het buiten houden van niet-oorlogsvluchtelingen.
Hij wil gewoon een veerboot-dienst opzetten, waar migranten al op de boot de formulieren kunnen invullen waar ze heen willen en wat de wensen zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Meer grensbewaking heeft tot nu toe altijd betekend meer mensen uit bootjes halen.
Gros van de miljoen die Duitsland zijn binnengekomen zijn geheel niet gecontroleerdquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens zouden strengere grenscontroles vooral als doel hebben het buiten houden van niet-oorlogsvluchtelingen.
En maak dat is eens concreet dan, in plaats van me vage opmerkingen komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt de buitengrenzen van de Schengenzone prima strenger bewaken, als je dat wil.
Je zou ook het verdrag van Dublin kunnen handhaven.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelf op hoge poten bij alles hulp eisen en tegelijkertijd net zo hard eisen dat een ander géén hulp krijgt.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mensen die zelf niet werken maar wel volop profiteren kunnen beter zwijgen inderdaad.
Ik ben in het algemeen ook voor plannen die anderen betalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Het staat gewoon in het artikel in de OP waar Koos aan refereert. Dus dat mag gezegd worden. Het concreet maken en uitleggen is meer een taak voor de bedenkers van dit gebeuren.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:58 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
En maak dat is eens concreet dan, in plaats van me vage opmerkingen komen.
Lijkt me simpel : dan laat je ze niet binnen. Blijven ze maar gewoon in Turkije of Griekenland. Veilig genoeg immers !quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hoe controleert men dat daar ze geen paspoort bij zich hebben?
Je kunt de afkomst achterhalen door onderzoek te doen (dat wordt nu ook al gedaan).quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hoe controleert men dat daar ze geen paspoort bij zich hebben?
Als in Griekenland dan zijn ze al in een Schengenland, vrij reizen in de Schengenlanden of niet?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Lijkt me simpel : dan laat je ze niet binnen. Blijven ze maar gewoon in Turkije of Griekenland. Veilig genoeg immers !
Dat kan je wel schrijven hier, maar aangezien Frontex nog niet de gevraagde mensen heeft gekregen dacht ik, denk ik dat er wel steken kunnen vallen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt de afkomst achterhalen door onderzoek te doen (dat wordt nu ook al gedaan).
Maak dat eens concreet dan, hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorstel om een hek bij Griekenland te zetten is al vaker gedaan. Volgens mij kwam Hongarije of Polen er ook mee aanzetten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als in Griekenland dan zijn ze al in een Schengenland, vrij reizen in de Schengenlanden of niet?
Hallo, daar ben ik weerquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:05 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Maak dat eens concreet dan, hoe zie je dat voor je?
En laat niet weer een ander antwoorden..
Dat is wat wordt voorgesteld in het artikel in de OP.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:05 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Maak dat eens concreet dan, hoe zie je dat voor je?
En laat niet weer een ander antwoorden..
Niet snappen dat er ook nog andere varianten zijn dan potdicht/grensbewaking/ophalen uit de zee.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is wat wordt voorgesteld in het artikel in de OP.
En hoe denk je dat je grenzen strenger bewaakt? Is dat zo moeilijk voor te stellen?
Verder zal het mij een rotzorg zijn. Van mij hoeven de grenzen niet potdicht.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:11 schreef Achterhoker het volgende:
Je zou de grenzen ook gewoon dicht kunnen gooien.
Inderdaad en dan omvaren naar het land welk roept wir schaffen das misschien?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:13 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Niet snappen dat er ook nog andere varianten zijn dan potdicht/grensbewaking/ophalen uit de zee.
Zolang mensen dat voorstellen zal die vraag wel terug blijven komen ja.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaan we nou echt alweer discussiëren over grenzen dicht en zo ja hoe? Die discussie is hier nu al zo vaak gevoerd...
Misschien heeft Orban nog stageplaatsenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaan we nou echt alweer discussiëren over grenzen dicht en zo ja hoe? Die discussie is hier nu al zo vaak gevoerd...
Dat is niet waarquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar het over gaat, want de benzine is er goedkoper én de wegenbelasting zit er al bij in.
In plaats van 'grenzen dicht' (waar b.v. Macedonië ons bijvoorbeeld al een boel mee helpt door asielzoekers uit landen als Marokko, Algerije en Pakistan de doorgang te beletten), zou ik persoonlijk meer energie steken in a) sneller en strenger uitzetbeleid voor asielzoekers die hier al zijn maar niet mogen blijven en b) de rechten en voorzieningen voor asielzoekers drastisch terugschroeven om Nederland onaantrekkelijker te maken voor potentieel anderen die deze kant op willen komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zolang mensen dat voorstellen zal die vraag wel terug blijven komen ja.
Volgens mij kunnen die niet dicht, hoe dan ook dan zal men eerst een paar verdragen komen aan het veranderen denk ik?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, best, maar laten we dan alle hulpvragen onaantrekkelijker maken door voorzieningen terug te schroeven. Scheelt bakken met geld en daar is ons toch om te doen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In plaats van 'grenzen dicht' (waar b.v. Macedonië ons bijvoorbeeld al een boel mee helpt door asielzoekers uit landen als Marokko, Algerije en Pakistan de doorgang te beletten), zou ik persoonlijk meer energie steken in a) sneller en strenger uitzetbeleid voor asielzoekers die hier al zijn maar niet mogen blijven en b) de rechten en voorzieningen voor asielzoekers drastisch terugschroeven om Nederland onaantrekkelijker te maken voor potentieel anderen die deze kant op willen komen.
O, je denkt aan een metershoog hek met wachttorens en zo?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:24 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Amerika lukt het ook dus waarom zou het ons niet lukken?
Maar je mag aan de grens een asielaanvraag doen dus tegen vluchtelingen helpt het niet. Wel tegen mensen die al de toegang ontzegt zijn en kun je mensensmokkelaars en andere smokkelaars beter pakken. Daarnaast is het goed voor de registratie van de vluchtelingen, je weet eerder waar ze weg komen en kunt meteen controles doen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik de details niet ken, maar er wordt al langer gesproken over het beter bewaken van de buitengrenzen. Ik leid daar uit af dat het niet in strijd is met geldende verdragen.
Als dat nodig is wel. En met scherp schieten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, je denkt aan een metershoog hek met wachttorens en zo?
Jawel, want het probleem is nu juist dat mensen geen aanvraag doen tot ze in Duitsland of Nederland of Zweden zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar je mag aan de grens een asielaanvraag doen dus tegen vluchtelingen helpt het niet.
Het heeft wenig te maken met niet kunnen, maar met niet willen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen die niet dicht, hoe dan ook dan zal men eerst een paar verdragen komen aan het veranderen denk ik?
Daar hadden ze aan moeten denken bij het invoeren van de EU vermoed ik?
Oké. En Schiphol?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:27 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Als dat nodig is wel. En met scherp schieten.
Omdat wij te maken hebben met ander geografische omstandigheden, andere buurlanden en andere regels. Overigens denk ik dat het in de VS ook niet erg lukt als ik kijk naar de aantallen illegalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:24 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Amerika lukt het ook dus waarom zou het ons niet lukken?
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het heeft wenig te maken met niet kunnen, maar met niet willen.
Als de EU had gewild had er 5 maanden geleden al een hek met troepenmacht gestaan om de stroom ter plekke te filteren. Maar de EU als bestuur is een gedrocht waar men het nooit eens wordt en bovendien zijn er kennelijk teveel bestuurders die baat hebben bij deze crisis.
Zelfs het vreedzaam zelf indammen van de stroom durven ze niet aan. In plaats daarvan beloven ze Turkije 3 miljard om die kastanjes uit het vuur te halen.
Volgens mij snap je het niet helemaal, er spelen meer zaken mee dan alleen geld.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, best, maar laten we dan alle hulpvragen onaantrekkelijker maken door voorzieningen terug te schroeven. Scheelt bakken met geld en daar is ons toch om te doen?
Tja je hebt er een uitgesproken mening over dat lees ik al.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het heeft wenig te maken met niet kunnen, maar met niet willen.
Als de EU had gewild had er 5 maanden geleden al een hek met troepenmacht gestaan om de stroom ter plekke te filteren. Maar de EU als bestuur is een gedrocht waar men het nooit eens wordt en bovendien zijn er kennelijk teveel bestuurders die baat hebben bij deze crisis.
Nee dan helpt het nog niet want het is wel duidelijk dat Griekenland en Italië de stroom niet aankunnen, dus kunnen ze de verplichtingen niet nakomen en dus mogen die mensen ergens anders heen en kunnen andere landen ze niet terugsturen. Vandaar ook de voorstellen tot herverdelen. Overigens zou het ook met name Griekenland in faillissement storten wat ook erg negatief is voor de EU.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel, want het probleem is nu juist dat mensen geen aanvraag doen tot ze in Duitsland of Nederland of Zweden zijn.
Een tekening van de profeet op een wapperende vlag is ook afdoende.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:27 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Als dat nodig is wel. En met scherp schieten.
Kan, maar mij gaat het wel om het geld, want daar komt alle hulp uiteindelijk op neer. Wat 'de bevolking' volgens iemand op een forum wil zal me verder worst wezen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:29 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet helemaal, er spelen meer zaken mee dan alleen geld.
Geld kan de bevolking weinig schelen, maar "Taharrush gamea" en ander ongewest crimineel gedrag importeren uit een gebied waar men heel anders leeft dan hier is gewoon iets dat veel zorgen bij mensen oproept.
Vooral als blijkt dat de overheid dit niet aankan en lukraak overal mensen gaat plaatsen.
Yep als er ik vind bij staat zal het me ook worst wezen of me zelfs aan de kont roesten!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan, maar mij gaat het wel om het geld, want daar komt alle hulp uiteindelijk op neer. Wat 'de bevolking' volgens iemand op een forum wil zal me verder worst wezen.
Je zegt dat het je een worst kan wezen, maar waarom zeg je dan dat het jou om geld gaat?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan, maar mij gaat het wel om het geld, want daar komt alle hulp uiteindelijk op neer. Wat 'de bevolking' volgens iemand op een forum wil zal me verder worst wezen.
Het herverdelingsplan is op papier dan ook leuk bedacht, maar het falen van de EU wordt in al zijn omvang duidelijk bij de uitvoering ervan (of liever gezegd: het niet uitvoeren)quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dan helpt het nog niet want het is wel duidelijk dat Griekenland en Italië de stroom niet aankunnen, dus kunnen ze de verplichtingen niet nakomen en dus mogen die mensen ergens anders heen en kunnen andere landen ze niet terugsturen. Vandaar ook de voorstellen tot herverdelen. Overigens zou het ook met name Griekenland in faillissement storten wat ook erg negatief is voor de EU.
Eh. Oké.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep als er ik vind bij staat zal het me ook worst wezen of me zelfs aan de kont roesten!
Als mensen namens 'het volk' praten, dan kan ik dat met geen mogelijkheid serieus nemen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:33 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Je zegt dat het je een worst kan wezen, maar waarom zeg je dan dat het jou om geld gaat?
Dat zal anderen vrij weinig interesseren.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat dachten we van een fijne bankentax om de problemen op te lossen?
Zou ISIS ook hier kunnen leveren, dan kunnen we met een aantal forumleden collectief gaan inkopen, ze zitten flink onder de marktprijs en de Turken willen het vervoer door Europa wel voor hun rekening nemen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
Straks is de olie gratis, maar betalen wij nog een 10je per liter aan de pomp
En wie gaat die voor ons raffineren dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:37 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Zou ISIS ook hier kunnen leveren, dan kunnen we met een aantal forumleden collectief gaan inkopen, ze zitten flink onder de marktprijs en de Turken willen het vervoer door Europa wel voor hun rekening nemen.
Opeens blijkt ISIS het altijd bij het rechte eind te hebben gehad. Zij verlichten ons van het kwaad met hun goedkope benzinequote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:37 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Zou ISIS ook hier kunnen leveren, dan kunnen we met een aantal forumleden collectief gaan inkopen, ze zitten flink onder de marktprijs en de Turken willen het vervoer door Europa wel voor hun rekening nemen.
De EU bevat qua politieke "samenwerking" een groot aantal fouten. Volgens mij was dat al tijden duidelijk maar de problemen worden nu steeds zichtbaarder inderdaad. Eigenlijk willen alle landen alleen maar profiteren en niet participeren, het is duidelijk geen participatiemaatschappij.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het herverdelingsplan is op papier dan ook leuk bedacht, maar het falen van de EU wordt in al zijn omvang duidelijk bij de uitvoering ervan (of liever gezegd: het niet uitvoeren)
Je hebt gelijk, zolang iedereen het recht heeft om aan de grens een asielaanvraag te doen en het recht om de beoordeling in de EU af te wachten helpt er niet veel. Behalve mensen stoppen voordat ze de grens bereiken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar je mag aan de grens een asielaanvraag doen dus tegen vluchtelingen helpt het niet. Wel tegen mensen die al de toegang ontzegt zijn en kun je mensensmokkelaars en andere smokkelaars beter pakken. Daarnaast is het goed voor de registratie van de vluchtelingen, je weet eerder waar ze weg komen en kunt meteen controles doen.
Wat te denken van problemen te voorkomen en belastingen te verlagen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat dachten we van een fijne bankentax om de problemen op te lossen?
Mensen stoppen voordat ze de grens bereiken is ook een probleem want vluchtelingen op een boot tegenhouden kan ook nauwelijks.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zolang iedereen het recht heeft om aan de grens een asielaanvraag te doen en het recht om de beoordeling in de EU af te wachten helpt er niet veel. Behalve mensen stoppen voordat ze de grens bereiken.
Ik zou er dus voor willen pleiten om die rechten eens goed te bestuderen en indien mogelijk te beperken.
Evenzo met de interpretatie van het recht op een gezinsleven.
Dat heeft niets te maken met wat ik zei.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dan helpt het nog niet want het is wel duidelijk dat Griekenland en Italië de stroom niet aankunnen, dus kunnen ze de verplichtingen niet nakomen en dus mogen die mensen ergens anders heen en kunnen andere landen ze niet terugsturen. Vandaar ook de voorstellen tot herverdelen. Overigens zou het ook met name Griekenland in faillissement storten wat ook erg negatief is voor de EU.
Dan begrijp ik niet welk probleem je ziet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met wat ik zei.
Dat helpt dus niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:03 schreef deedeetee het volgende:
Voor de kust van Libië patrouilleren en alle migranten bootjes terug sturen. Is ook al vaker voorgesteld.
Jij ziet een probleem dat er niet is. Migranten mogen asiel aanvragen in Italie of Griekenland maar doen dat niet. Ze zullen dat ook niet doen als er een hek staat.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet welk probleem je ziet.
Advocaat van de duivel.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen stoppen voordat ze de grens bereiken is ook een probleem want vluchtelingen op een boot tegenhouden kan ook nauwelijks.
http://www.actioma.eu/201(...)n-hun-rechten-op-zee
Hoe bewijzen ze dat ik ze gezien heb?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel.
gewoon niet aan boord nemen van een schip, maar enterhaak aan boord schieten en slepen.
Maar de kern van de zaak is dat we onszelf als Europa aan allerlei rechten en plichten verbonden hebben. Uiteindelijk zijn dat ook alleen maar afspraken op papier en veranderlijk indien noodzakelijk. Ook moeilijk afdwingbaar als meerdere Staten besluiten deze verdragen te negeren.
Je zei het kan niet... maar het mag niet. ..van onszelf. ...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat helpt dus niet.
http://www.actioma.eu/201(...)n-hun-rechten-op-zee
Hoeft ook niet, ze moeten gewoon weer naar huis gaan. En de rest waarschuwen dat ze niet meer de EU in kunnen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij ziet een probleem dat er niet is. Migranten mogen asiel aanvragen in Italie of Griekenland maar doen dat niet. Ze zullen dat ook niet doen als er een hek staat.
Er zijn genoeg die asielaanvragen in Italie en trouwens zelfs in Griekenland. Ik denk ook dat ze dat zeker wel zullen doen als ze daartoe gedwongen worden, met een eu verblijfsvergunning kun je weer verder reizen. Overigens zie ik echt niet hoe je in Griekenland hekken wilt plaatsen op de "grens".quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij ziet een probleem dat er niet is. Migranten mogen asiel aanvragen in Italie of Griekenland maar doen dat niet. Ze zullen dat ook niet doen als er een hek staat.
Het gaat om een metaforisch hek. En sowieso weet ik eigenlijk niet of ik daar voorstander van ben. Het gaat mij erom dat jouw tegenwerping niet opgaat.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg die asielaanvragen in Italie en trouwens zelfs in Griekenland. Ik denk ook dat ze dat zeker wel zullen doen als ze daartoe gedwongen worden, met een eu verblijfsvergunning kun je weer verder reizen. Overigens zie ik echt niet hoe je in Griekenland hekken wilt plaatsen op de "grens".
Ik denk dat zelfs de grootste PVV tokkie wel weet dat "grenzen dicht" niet betekent dat er een betonnen muur van 10 meter hoog gebouwd moet worden. Het is opmerkelijk dat users die zich als moreel superieur en super intelligent profileren op dit punt nog dommer zijn dan de domste PVV tokkie.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg die asielaanvragen in Italie en trouwens zelfs in Griekenland. Ik denk ook dat ze dat zeker wel zullen doen als ze daartoe gedwongen worden, met een eu verblijfsvergunning kun je weer verder reizen. Overigens zie ik echt niet hoe je in Griekenland hekken wilt plaatsen op de "grens".
Wat is een metaforisch hek en hoe houdt dat mensen buiten?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat om een metaforisch hek. En sowieso weet ik eigenlijk niet of ik daar voorstander van ben. Het gaat mij erom dat jouw tegenwerping niet opgaat.
Door middel van metaforen, mensen dusdanig in de war brengen. Dat ze niet meer weten welke kant ze nou precies opgingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is een metaforisch hek en hoe houdt dat mensen buiten?
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Door middel van metaforen, mensen dusdanig in de war brengen. Dat ze niet meer weten welke kant ze nou precies opgingen.
Is dat zo, kun je verder reizen met slechts een verblijfsvergunning? Een tweede asielaanvraag is volgens mij hoe dan ook onmogelijk op het moment dat je een verblijfsstatus hebt in een bepaald land.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen oppikken van de stranden en ze in registratiekampen zetten. Bijvoorbeeld. Een 'actief' hek, zo je wil. Ongeveer zoals Australie het doet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is een metaforisch hek en hoe houdt dat mensen buiten?
Heeft Australië ook verdragen getekend?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mensen oppikken van de stranden en ze in registratiekampen zetten. Bijvoorbeeld. Een 'actief' hek, zo je wil. Ongeveer zoals Australie het doet.
Onder dezelfde naam is dat onmogelijk, maar aangezien het systeem van registratie is ingestort, mensen de papieren gewoon weggooien. Is vrij doorreizen en een andere naam nemen een fluitje van een cent.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dat zo, kun je verder reizen met slechts een verblijfsvergunning? Een tweede asielaanvraag is volgens mij hoe dan ook onmogelijk op het moment dat je een verblijfsstatus hebt in een bepaald land.
Ik zag gisteren op tv of internet een filmpje dat Duitsland vingerafdrukken afneemt, dan lijkt me onder een andere naam niet mogelijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Onder dezelfde naam is dat onmogelijk, maar aangezien het systeem van registratie is ingestort, mensen de papieren gewoon weggooien. Is vrij doorreizen en een andere naam nemen een fluitje van een cent.
Maar als Nederland dat niet doet helpt het geen drol natuurlijk. En kunnen ze prima en hier en in Duitsland en aanvraag doen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zag gisteren op tv of internet een filmpje dat Duitsland vingerafdrukken afneemt, dan lijkt me onder een andere naam niet mogelijk.
quote:Schäuble-Plan ist schon wieder vom Tisch
Kaum in der Welt, ist der Vorstoß von Finanzminister Schäuble zur Finanzierung der Flüchtlingskrise schon wieder vom Tisch: Dessen Forderung, eine Sondersteuer auf Benzin zu erheben, sorgte erst für viel Kritik - und dann für eine schnelle Reaktion der Parteispitze.
Het lijkt de LPF wel, met hun proefballonnetjes.quote:
Beter zou ik het vinden als Frontex ze al afnemen deed, maar die hebben nog steeds die mensen niet waar ze voor vroegen of wel?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar als Nederland dat niet doet helpt het geen drol natuurlijk. En kunnen ze prima en hier en in Duitsland en aanvraag doen.
Frontex doet geen uitvoerende werkzaamheden en is een overleg orgaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Beter zou ik het vinden als Frontex ze al afnemen deed, maar die hebben nog steeds die mensen niet waar ze voor vroegen of wel?
Zie jij door de bomen het bos nog, ik niet trouwens, zal wel zo horen denk ik dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Frontex doet geen uitvoerende werkzaamheden en is een overleg orgaan.
Als ze dat deden hadden ze kunnen lezen dat ze beter een banken-tax in kunnen stellen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het lijkt de LPF wel, met hun proefballonnetjes..
Zitten ze toch de social media af te loeren, die sukkels.
Oh jawel.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zie jij door de bomen het bos nog, ik niet trouwens, zal wel zo horen denk ik dan?
Of mag ik het niet zien?
Ja, dat gaan ze natuurlijk nooit doen hè. Daarom zeggen ze dat de burger ook debiel is.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze dat deden hadden ze kunnen lezen dat ze beter een banken-tax in kunnen stellen.
Hoe zie jij het dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh jawel.
Frontex overlegt, licht voor, en leid op, met als doel dat de verschillende landen een soortgelijke grensbewaking hanteren. Maar er is geen overéénstemming over hoe de nieuwkomers te registreren, er is geen centraal Europees register, en Frontex heeft geen macht om dingen op te leggen.
Het is ook falend beleid.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe zie jij het dan?
Ik zie het als faal beleid, maar dat ben ik dan maar he!
Reken eens uit 1 euro per persoon zou dat de kosten dekken?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:31 schreef Grems het volgende:
Er zijn vast miljoenen goedmensen in Europa die graag zelf de rekening betalen voor de huidige verrijkingstsunami, is natuurlijk niet netjes om deze kosten af te wentelen op mensen die er niet om gevraagd hebben.
Ik weet niet wat de PVV opmerking betekent. Wilders is daar behoorlijk vaag over. Ik zou graag zijn plannen ergens lezen, blijkbaar weet jij waar die staan.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:39 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs de grootste PVV tokkie wel weet dat "grenzen dicht" niet betekent dat er een betonnen muur van 10 meter hoog gebouwd moet worden. Het is opmerkelijk dat users die zich als moreel superieur en super intelligent profileren op dit punt nog dommer zijn dan de domste PVV tokkie.
Natuurlijk betekent grenzen dicht een pakket van maatregelen, waaronder ook een stuk prikkeldraad en grenscontroles, maar de grootste bijdrage gaat de sobere omgang met vluchtelingen leveren en een streng beleid voor misbruikers.
1 euro?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Reken eens uit 1 euro per persoon zou dat de kosten dekken?
Ik dat je het nog niet eens door zou hebben als je 1 euro gekort zou worden?
Als er 1 land is waar de mensen heel snel met de kosten zullen worden geconfronteerd is het Duitsland. Enkele jaren geleden zijn er de Maastricht criteria grondwettelijk verankerd. Nu het economisch nog voor de wind gaat met Duitsland kunnen ze het financieren maar als de economie tegenzit gaat per direct de koopkracht nog eens extra onderuit vanwege de kosten die de vluchtelingen met zich meebrengen. Het is de constructie van een financieel kruitvat geworden.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:03 schreef D.D.W. het volgende:
O jee wat dom. Zorgen dat mensen deze kwestie direct gaan voelen in hun portemonnee. Ik zou er maar niet te koop mee lopen want anders is iedereen (met geweld) tegen vluchtelingen. Vooral in Nederland.
Ja dat is een goed idee. Miljoenen uitgeven om een paar duizend vluchtelingen ergens anders onder te brengen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mensen oppikken van de stranden en ze in registratiekampen zetten. Bijvoorbeeld. Een 'actief' hek, zo je wil. Ongeveer zoals Australie het doet.
quote:Using the exchange rate at the time of Mr Webb's claim, Australia is currently spending more than five times the amount on offshore processing than the UNHCR spends in South East Asia.
Mr Webb's claim checks out.
En dat doen we nu niet wil je zeggen? Die miljarden (!) zullen we toch uit gaan geven, wat er ook gebeurt. En dat wordt alleen maar meer naarmate de stroom doorgaat.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee. Miljoenen uitgeven om een paar duizend vluchtelingen ergens anders onder te brengen.
Als je het stuk had gelezen staat dat in geen verhouding tot de kosten daar voor veel minder vluchtelingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat doen we nu niet wil je zeggen? Die miljarden (!) zullen we toch uit gaan geven, wat er ook gebeurt. En dat wordt alleen maar meer naarmate de stroom doorgaat.
Dan wordt het helemaal onbetaalbaar inderdaad. Gelukkig tank ik in Duitslandquote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:47 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ja leuk vooral in Nederland waar we al belastingvrij tanken
Heb ik gelezen maar het is dikke onzin natuurlijk. Alsof de VN ook maar enigszins wat kan doen tegen die bootjes. Dat is pas een bodemloze put.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je het stuk had gelezen staat dat in geen verhouding tot de kosten daar voor veel minder vluchtelingen.
Het gaat dus ook duidelijk niet om de vergelijking maar om wat wordt uitgegeven voor:quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heb ik gelezen maar het is dikke onzin natuurlijk. Alsof de VN ook maar enigszins wat kan doen tegen die bootjes. Dat is pas een bodemloze put.
Hele goedkope vergelijking die nergens op slaat.
quote:As of May 2015, there were a total of 1,577 men, women and children in regional processing centres: 635 on Nauru; and 943 on Manus Island.
1,3 miljard Australische dollar voor de opvang van 1.600 mensen.quote:He said in 2013-14, operating expenditure was $922 million and capital expenditure was $391 million, a total of $1.3 billion.
Een kleine prijs om je maatschappij gezond en leefbaar te houden. En dan gaat het daar nog niet eens om de massaimport van vredesparels.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee. Miljoenen uitgeven om een paar duizend vluchtelingen ergens anders onder te brengen.
http://www.abc.net.au/new(...)s-fact-check/6609764
[..]
Nou wat zeg je dan van het volk dat het pikt en dat de politici gewoon hun gang laat gaan ?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:13 schreef Red_85 het volgende:
Die kneus is echt niet goed wijs. Halve tamme.
Betaal het lekker uit de linkse subsidiepotjes. Zoals cultuur en ontwikkelingshulp oid. Dan haal je het ook bij het volk vandaan wat ze welkom heet iedere keer. Alsof er niet genoeg accijns en btw over accijns op die bende zit.
Hoe lang gaat het nog duren voordat de meerderheid ziet dat dit soort politici gewoon met een dwangbuis om moet gaan zitten in een kamer met kussens als behang?
1,3 miljard aud is ongeveer 800.000.000 euro op 1.600 mensen= 500.000 per persoon per jaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Een kleine prijs om je maatschappij gezond en leefbaar te houden. En dan gaat het daar nog niet eens om de massaimport van vredesparels.
De enige manier om die gezond te houden is, is die mannen terug te sturen en gezinnen op te vangen in een situatie die gericht is op terugkeer.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Een kleine prijs om je maatschappij gezond en leefbaar te houden. En dan gaat het daar nog niet eens om de massaimport van vredesparels.
Zeker weten. Het beleid van Australië is zeer wijdverspreid bekend en heeft, in tegenstelling tot "Wir schaffen das" geen aanzuigende werking.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
1,3 miljard aud is ongeveer 800.000.000 euro op 1.600 mensen= 500.000 per persoon per jaar.
Dat vind jij een kleine prijs?
Moeten snel hun hoofd uit hun achterste halen. Met zoveel feiten, aanslagen, aanvallen en criminaliteit, hoe kun je dan blijven beweren dat het over het algemeen goed volk is?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou wat zeg je dan van het volk dat het pikt en dat de politici gewoon hun gang laat gaan ?
Gewoon wegstemmen of als volk invloed blijven uitoefenen zodat de kabinetten gewoon vallen en er nieuwe verkiezingen komen. Flinke demonstraties zijn niet zo erg en wat de Grieken deden zat daar aardig in de buurt.quote:Kijk eens naar de rellen in b.v. Griekenland ?
Hmmm bij nader inzien...
En kijk eens naar de rellen in Syrië die het volk in een burgeroorlog deed belanden ?
Dat is precies wat ik tegen die lui heb. Ik verwacht niet veel goeds van ze en tot nu toe bevestigen ze mijn vermoeden keer op keer.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moeten snel hun hoofd uit hun achterste halen. Met zoveel feiten, aanslagen, aanvallen en criminaliteit, hoe kun je dan blijven beweren dat het over het algemeen goed volk is?
[..]
Gewoon wegstemmen of als volk invloed blijven uitoefenen zodat de kabinetten gewoon vallen en er nieuwe verkiezingen komen. Flinke demonstraties zijn niet zo erg en wat de Grieken deden zat daar aardig in de buurt.
Heb alleen niet zo'n trek in moordpartijen ed. Daarom ben ik zo fel dat die gasten hier niet moeten komen, met de burgeroorlog in hun hoofden.
Dit dus, als je de regelingen op het zelfde nivo als Zuid of Oost-Europese landen brengt, dan blijven ze wel in Italië, daar is het tenminste beter weer......quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:39 schreef Oud_student het volgende:
maar de grootste bijdrage gaat de sobere omgang met vluchtelingen leveren en een streng beleid voor misbruikers.
Tot het moment dat je in je EV-auto een verplichte kWh-meter krijgt die volautomatisch een toeslag berekend die je moet afdokken... immers de zon schijnt wel maar is niet gratis.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:38 schreef Toefjes het volgende:
Geniale zet om de mensen richting de hybride- of elektrische auto's te bewegen
Echt he.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:13 schreef Red_85 het volgende:
Die kneus is echt niet goed wijs. Halve tamme.
Betaal het lekker uit de linkse subsidiepotjes. Zoals cultuur en ontwikkelingshulp oid. Dan haal je het ook bij het volk vandaan wat ze welkom heet iedere keer. Alsof er niet genoeg accijns en btw over accijns op die bende zit.
Hoe lang gaat het nog duren voordat de meerderheid ziet dat dit soort politici gewoon met een dwangbuis om moet gaan zitten in een kamer met kussens als behang?
Het artikel duidelijk wel. Jouw punt ook. Jammer voor je.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat dus ook duidelijk niet om de vergelijking
Wespensteek heeft volgens mij weer in de "snoeppot" gegraaid, die is in alle topics om maar op iedereen te reageren die iets zegt over de migranten of de islam.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het artikel duidelijk wel. Jouw punt ook. Jammer voor je.
Natuurlijk, de Union bibbert omdat ze zetels verliezen. Daar waar Merkel de FDP in de vorige regering alles nog in de schoenen kon schuiven wat naar was en alle successen kon claimen is zij nu degene die alle flak vangt. Zij worden gezien als de faalhazen van de vluchtelingencrisis.quote:
Dat viel te verwachten. Maar het is een vorm van stoken. Partijen als GroenLinks nemen het over en zo komt het over een jaartje of 3 toch.quote:
Kan je nagaan hoe de AFD er over een half jaar voor staat, als er paar aanslagen zijn geweest in Duitsland.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk, de Union bibbert omdat ze zetels verliezen. Daar waar Merkel de FDP in de vorige regering alles nog in de schoenen kon schuiven wat naar was en alle successen kon claimen is zij nu degene die alle flak vangt. Zij worden gezien als de faalhazen van de vluchtelingencrisis.
AFD heeft op rechts van het midden een monopoly in de schoot geworpen gekregen en zijn de derde partij van D in de peilingen.
Wij kunnen in verzet gaan en maatregelen nemen tegen de marionetten regering, die de Duitse kolonisator dient.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar wij kunnen niet stemmen tegen Merkel. We zijn overgeleverd aan de Duitse bevolking.
De grootste problemen in Duitsland komen van daar illegaal wonende Marokkanen. Zowel Keulen als die wijk in Düsseldorf, waar vandaag al die invallen waren, bestaan uit bijna alleen maar criminele ilegale Marokkanen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik tegen die lui heb. Ik verwacht niet veel goeds van ze en tot nu toe bevestigen ze mijn vermoeden keer op keer.
quote:'Miljarden nodig voor integratie migranten'
Duitsland moet de uitgaven voor politie, onderwijs en kinderopvang met ten minste 5 miljard euro verhogen om het recordaantal asielzoekers met succes te laten integreren en sociale spanningen te voorkomen. Dat zei de Duitse vicekanselier Sigmar Gabriel maandag na een vergadering van de sociaaldemocraten (SPD).
Het land met de meeste inwoners en grootste economie van Europa krijgt de grootste toestroom van vluchtelingen sinds de Tweede Wereldoorlog. Zo'n 1,1 miljoen asielzoekers zijn in 2015 in het land aangekomen, veel meer dan in andere EU-lidstaten. SPD-leider Gabriel, tevens coalitiegenoot van bondskanselier Angela Merkel, zei dat Berlijn een sociale strijd moet zien te voorkomen in het licht van de stijgende aantallen voornamelijk islamitische vluchtelingen.
Gabriel riep op tot een gezamenlijke inspanning van de federale staat, de deelstaten en gemeenten om de taak van integratie van honderdduizenden vluchtelingen te delen. "We hebben in Duitsland 9000 extra politiemensen nodig, 25.000 nieuwe leraren en 15.000 medewerkers in de kinderopvang", zei hij. Hij pleitte ook voor een verdubbeling van de middelen voor volkshuisvesting om een tekort aan betaalbare woningen in stedelijke gebieden te voorkomen.
Iedereen zou dan ook beter af zijn. En het belangrijkste: voor zo'n plan is het draagvlak gigantisch.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
Voor dat geld zou je heel wat moois in de regio op kunnen zetten.
Er worden toch al de nodige vluchtelingen 'in de regio' opgevangen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Iedereen zou dan ook beter af zijn. En het belangrijkste: voor zo'n plan is het draagvlak gigantisch.
Gelukkig wel zeg. Er waren iets van 60 miljoen vluchtelingen vorig jaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er worden toch al de nodige vluchtelingen 'in de regio' opgevangen?
Is er dan momenteel een tekort aan geld en vormt dat het hoofdzakelijke probleem?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gelukkig wel zeg. Er waren iets van 60 miljoen vluchtelingen vorig jaar.
Maar hoe meer er in hun regio opgevangen kunnen worden, hoe beter.
Dat kan je zelf prima invullen. Er zijn genoeg topics op dit forum om een klein beetje in te lezen welke problemen de komst van zoveel asielzoekers oplevert. Of kijk anders eens een journaal, daar komt ook nog weleens een onderwerp over asielzoekers in Europa in voor.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is er dan momenteel een tekort aan geld en vormt dat het hoofdzakelijke probleem?
Het is dan ook een bizar plan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:39 schreef HSG het volgende:
Dit plan is inmiddels van de tafel geveegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |