Op=Op en oja inmiddels is het op.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Wat een prachtig bedacht plan om iedereen nog eens een keertje extra uit te melken.
Dat argument is niet van belang bij Wolfgang Schäuble en andere EU-fanatici.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:59 schreef Perrin het volgende:
Want er zijn nog teveel mensen die aan het eind van de maand wél geld overhouden?
En het dan gek vinden dat partijen zoals de PVV groeien in de peilingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Wat een prachtig bedacht plan om iedereen nog eens een keertje extra uit te melken.
Logischer lijkt het mij uitkeringen/toeslagen te verlagen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:04 schreef Wintar het volgende:
Op zich logisch dat het geldt ergens vandaan moet komen, maar om dit via extra brandstofheffing te doen is een beetje vreemd.
Het lijkt mij veel logischer om meer inkomensbelasting en vermogensbelasting te heffen.
En de kosten op de migranten zelf proberen te verhalen. Net zoals Denemarken en Zwitserland doen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Logischer lijkt het mij uitkeringen/toeslagen te verlagen.
Kosten onze nieuwe Nederlanders straks ook ietsje minder.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Logischer lijkt het mij uitkeringen/toeslagen te verlagen.
Kosten onze nieuwe Nederlanders straks ook ietsje minder.
Het grootste deel blijft. Door gezinshereniging zullen het er eerder meer dan minder worden.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
Gaat die heffing er trouwens weer af als de vluchtelingen weer terug naar huis gaan?
Gelukkig is Duitsland het gidsland in Europa.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:02 schreef BasEnAad het volgende:
Er komt een tijd dat we zelf moeten vluchten voor de idioten hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie zaak idd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En de kosten op de migranten zelf proberen te verhalen. Net zoals Denemarken en Zwitserland doen.
Hongarije en Polen schijnt het goed vertoeven te zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:02 schreef Hyperdude het volgende:
Laat die Duitsers dat maar lekker zelf doen. Als ze het NL-tax-tarief er op loslaten, kunnen al hun asielzoekers 'gratis' in het Hilton logeren.
on-topic: in welk land kan ik nog geluk gaan zoeken?![]()
1 zo'n bericht en het scheelt weer een zetel of drie en dan is het nog een Duits bericht ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:04 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
En het dan gek vinden dat partijen zoals de PVV groeien in de peilingen.
De politiek in Duitsland kan je gelijk stellen met die van Nederland.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
1 zo'n bericht en het scheelt weer een zetel of drie en dan is het nog een Duits bericht ook.
Hoezo dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
1 zo'n bericht en het scheelt weer een zetel of drie en dan is het nog een Duits bericht ook.
Wat ik niet begrijp is dat Dld toch een begrotingsoverschot had van 12 miljard euro? Volgens mij was dat vorige week in het nieuws.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:16 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Meneer Schäuble gebruikt een bijzondere manier om de laatste resten draagkracht uit de Duitse bevolking te persen.
Er is genoeg vermogen in Duitsland, alleen erg onevenredig verdeeld.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:16 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Meneer Schäuble gebruikt een bijzondere manier om de laatste resten draagkracht uit de Duitse bevolking te persen.
Ik bedoelde draagkracht in de zin van steun.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:23 schreef Wintar het volgende:
[..]
Er is genoeg vermogen in Duitsland, alleen erg onevenredig verdeeld.
Duitsland is tussen de 12 en 25 miljard kwijt dit jaar aan de vluchtelingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat Dld toch een begrotingsoverschot had van 12 miljard euro? Volgens mij was dat vorige week in het nieuws.
http://www.epochtimes.de/(...)kosten-a1287415.htmlquote:De Duitse econoom Bernd Raffelhüschen heeft berekend wat de kosten zullen zijn van Merkel’s ‘Wir schaffen das‘. Hij komt met een conservatieve schatting van 17 miljard euro per jaar en in totaal minstens 900 miljard euro. Volgens een andere Duitse econoom – professor Richard Werner van de Universiteit van Southampton – is dat nog te laag. De kosten zouden minstens 25 miljard euro per jaar bedragen, zie onderstaande tweet.
Maar daar krijg je wel veel maatschappelijke ontwrichting voor terug.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:25 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Duitsland is tussen de 12 en 25 miljard kwijt dit jaar aan de vluchtelingen.
En dan heb je pas 1 jaar de opvang geregeld, op de lange termijn kost het mogelijk 900 miljard.
[..]
http://www.epochtimes.de/(...)kosten-a1287415.html
Dat ligt eraan waar het over gaat, want de benzine is er goedkoper én de wegenbelasting zit er al bij in.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:15 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
De politiek in Duitsland kan je gelijk stellen met die van Nederland.
Of dacht jij dat wij eigen keuzes maakten en niet naar Duitsland luisteren?
Zo is het.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:16 schreef Wintar het volgende:
[..]
Hoezo dan?![]()
Ieder weldenkend mens begrijpt toch dat het opvangen van zoveel vluchtelingen er veel geld kost? Dan is het toch logisch dat dat geld, linksom of rechtsom, ergens vandaan moet komen?
Merkel is sowieso niet serieus te nemen. Wir schaffen das. Deutschland schafft sich ab.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:32 schreef Twiitch het volgende:
Merkel in september 2015:
http://nos.nl/artikel/205(...)htelingenstroom.html
Die lage olieprijzen zijn afhankelijk van de agenda van één enkel land. Wanneer die het op de heupen krijgen betaal je zo weer 2.00¤ aan de pomp.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:34 schreef hooibaal het volgende:
Goed plan. Benzine is toch al te goedkoop op dit moment door de lage olieprijzen. Mooie tijdelijke besteding van dat geld.
Dat idee had ik ook. De publieke onvrede op laten laaien zodat Duitsland makkelijker de grenzen kan laten sluiten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:34 schreef Oud_student het volgende:
Ik reken Wolfgang Schäuble niet bij de EU-fanatici, zoals Verhofstad. Ik denk dat hij dit proefballonnetje heeft opgelaten om de protestgolf aan te wakkeren. Bovendien let hij goed op de centjes en wilde hij ook veel harder optreden tegen Griekenland.
(maar daar werd hij ook overruled door "wir schaffen das")
Lossen ze in een klap dat VW-schandaal op. Slimme jongens die Duitsers.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:38 schreef Toefjes het volgende:
Geniale zet om de mensen richting de hybride- of elektrische auto's te bewegen
Weten we ook gelijk waar Mark dat van heeft.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:32 schreef Twiitch het volgende:
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:32 schreef Twiitch het volgende:
quote:De Duitse regering zet zes miljard euro extra apart voor de opvang van de vluchtelingen dit en volgend jaar, schrijft het Duitse blad Der Spiegel.
De autolobby is vreselijk machtig in Europa. Hier is achter gesloten deuren echt wel bedacht hoe de autobranche op deze manier een extra impuls kan worden gegeven, en de geldstroom naar de islamitische landen die een goede plas olie hebben dicht kan worden geknepen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Lossen ze in een klap dat VW-schandaal op. Slimme jongens die Duitsers.
That's racist.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef opreis het volgende:
Kunnen we het ook omdraaien en kiezen voor minder vluchtelingen en minder belasting op brandstof?
Ja, Saudi-Arabië schijnt qua staatsfinanciën aardig in de problemen te komen door die lage olieprijs iig.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die lage olieprijzen zijn afhankelijk van de agenda van één enkel land. Wanneer die het op de heupen krijgen betaal je zo weer 2.00¤ aan de pomp.
Hebben ze toch Europa overgenomen, dit keer op een andere manier en zonder tegenstoot.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Merkel is sowieso niet serieus te nemen. Wir schaffen das. Deutschland schafft sich ab.
Laten we reëel zijn, de EU is Duitsland. Indirect is wat er in Duitsland gebeurt leidend voor onze koers. Maar wij kunnen niet stemmen tegen Merkel. We zijn overgeleverd aan de Duitse bevolking.
Was het maar zo'n feest! Alleen degenen die brandstoffen gebruiken moeten dokken. Met natuurlijk uitzonderingen als rode diesel, kerosine, grootverbruikers, buitenlanders die belasting mogen terugvragen...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Die hebben een tekort van 90 miljard dit jaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Saudi-Arabië schijnt qua staatsfinanciën aardig in de problemen te komen door die lage olieprijs iig.
Doen ze extra, want al die migraten lopen door heel Europa dus die hebben ze er niet mee.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:45 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest! Alleen degenen die brandstoffen gebruiken moeten dokken. Met natuurlijk uitzonderingen als rode diesel, kerosine, grootverbruikers, buitenlanders die belasting mogen terugvragen...
We schaffen het dus helemaal niet, niet vanzelf. Dat hadden de Zwitsers en de Denen al wel in de gaten.
Nu wij nog. Gaan wij de belastingverhoging pikken terwijl asielzoekers met kapitaal en waardevolle goederen niets voor hun verblijf hoeven te betalen?
Ja, eigenaardige strategie best wel....quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:47 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Die hebben een tekort van 90 miljard dit jaar.
Alleen maar om Iran en de "fracking" markt in de VS de nek om te draaien, beetje zoals jezelf opblazen om de ander mee te nemen (niet geheel toevallig dat SA dit doet).
Ik ben zelf wel blij dat IS nu veel minder op de zwarte markt kan vangen voor olie. Of gun je ze wel 40 dollar per vat meer om meer om ze meer financiele ruimte te kunnen geven om zieke plannen te kunnen bedenken?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:47 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Die hebben een tekort van 90 miljard dit jaar.
Alleen maar om Iran en de "fracking" markt in de VS de nek om te draaien, beetje zoals jezelf opblazen om de ander mee te nemen (niet geheel toevallig dat SA dit doet).
Ergens moet er een grens bereikt worden en knakken mensen. Dit zou het breekpunt wel eens kunnen zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:45 schreef Lunatiek het volgende:
Gaan wij de belastingverhoging pikken terwijl asielzoekers met kapitaal en waardevolle goederen niets voor hun verblijf hoeven te betalen?
Haha, niks belastingverhoging. Gewoon de accijns op benzine omhoog gooien en je houdt je aan je belofte.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:32 schreef Twiitch het volgende:
Waar zeg ik dat ik ISIS überhaupt iets gun?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben zelf wel blij dat IS nu veel minder op de zwarte markt kan vangen voor olie. Of gun je ze wel 40 dollar per vat meer om meer om ze meer financiele ruimte te kunnen geven om zieke plannen te kunnen bedenken?
En dan heeft deze man nog betaalde adviseurs ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:02 schreef Eenskijken het volgende:
wat een dude dat ie dit in deze tijd uit z'n strot krijgt.
Dat wil nog niet zeggen dat er genoegen mee nemen om zelf op te draaien voor hun eigen beleid. Het is natuurlijk leuker om de hele EU te laten betalen, zeker de landen die om te beginnen al tegen het onderhouden van al die migranten zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat Dld toch een begrotingsoverschot had van 12 miljard euro? Volgens mij was dat vorige week in het nieuws.
Kun je ze ook weer beboeten als ze weigeren mee te doen idd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat er genoegen mee nemen om zelf op te draaien voor hun eigen beleid. Het is natuurlijk leuker om de hele EU te laten betalen, zeker de landen die om te beginnen al tegen het onderhouden van al die migranten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |