vertelt dan gewoon over eigen ervaringquote:Op zondag 17 januari 2016 19:52 schreef amaranta het volgende:
Over Annemieke,
Iedereen die afvalt komt in haar radio programma.... Maar wat als ze zelf afvalt?
Moet ze dan zichzelf interviewen?
Of hoeft dat niet, omdat ze de mol is? En ze dus als allerlaatste pas "aan de beurt is" ??
jaquote:Op zondag 17 januari 2016 20:20 schreef opreis het volgende:
Mogen theorieen door middel van social media analyse hier ook besproken worden of niet?
Gaat het om het tweede hoogste bedrag als het uniek is, of geldt een bedrag helemaal niet meer als het níet uniek is?quote:Op zondag 17 januari 2016 20:09 schreef ArannaeCor het volgende:
[..]
Het is al een keer geboden, dus het is geen uniek bedrag meer.
Dat het toen niet zo was, wil niet zeggen dat het nu niet zo is.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:18 schreef Xummon het volgende:
[..]
vertelt dan gewoon over eigen ervaring
deze theorie is ook geweest met Jan-Willem Roodbeen.
prullenbaktheorie dus
Sterke theorie! Had alleen het idee dat Cècile zich een beetje geneerde voor de muziekkeuze, omdat ze in de biecht een beetje sarcastisch was en in de bus niet echt mee zat te doen. Wie zei in de biecht ook alweer dat ze zichzelf hadden verwend? Marjolein volgens mij.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:31 schreef DaMart het volgende:
na de laseropdracht luisteren ze in de bus naar Anita Meijer met 'Tell me why'. Dit wordt in de biecht door Cecile ook verteld en ik kreeg de indruk dat zij het nummer had uitgekozen.
Een briefje van 100 gulden was vroeger ook wel bekend als een meier. Op het molgeld van 100 euro, staat het hoofd van Cecile. Zou wel grappig als zij de mol was en op deze manier een hint aan de groep probeerde te geven.
Ik vermoed dat het niet meer geldt zodra het niet meer uniek is.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gaat het om het tweede hoogste bedrag als het uniek is, of geldt een bedrag helemaal niet meer als het níet uniek is?
Ik begreep het als volgt:quote:Op zondag 17 januari 2016 22:23 schreef ArannaeCor het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het niet meer geldt zodra het niet meer uniek is.
Als je naar het buzzcapture artikel verwijst; dat zijn gewoon spoilers. Ik zou ze in spoilertags zetten, als je er al iets over kwijt wilt.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:20 schreef opreis het volgende:
Mogen theorieen door middel van social media analyse hier ook besproken worden of niet?
Ja die bedoelde ik. Niet per ce iets over kwijt, maar het elimineert natuurlijk wel een aantal potentiele mollenquote:Op maandag 18 januari 2016 07:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je naar het buzzcapture artikel verwijst; dat zijn gewoon spoilers. Ik zou ze in spoilertags zetten, als je er al iets over kwijt wilt.
Denk toeval, heb al bij meerdere kandidaten gezien dat mol logo bij hun in beeld was.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:51 schreef Partypoeper het volgende:
[ afbeelding ]
Subtiele hint of toevallig shot?
Ik vind deze wel hééél ver gaan jaquote:Op maandag 18 januari 2016 14:49 schreef Partypoeper het volgende:
Wat me opviel was dat bij de scene waar de kandidaten vakkundig de pot leegtrokken, er een aantal shots waren met krijt op de muur. De meeste totaal niet bruikbaar dankzij de matige kwaliteit waarin uitzendinggemist de aflevering aanbiedt, maar de volgende was nog redelijk te doen:
[ afbeelding ]
Kleuren omdraaien:
[ afbeelding ]
Ter verduidelijking, de krijt-dingen ingetekend:
[ afbeelding ]
Het bovenste is voor mij totaal gokken, al kunnen er door de kwaliteit natuurlijk heel wat details verloren gaan, maar daaronder lijkt het toch bijna 'Taeke' te vormen? Of het is natuurlijk iets Dominicaans/Spaans, en het staat er al tijden.
Ja zo begrijp ik het ook.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:18 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik begreep het als volgt:
1e bod = 4000 > telt niet want hoogste
2e + 3e bod = 3500 > maar is twee keer geboden, dus vervalt want niet uniek
4e bod = 3000 > een na hoogste unieke bod, deze wordt het
Maar dus ook
1e, 2e, 3e bod = volledige pot > niet uniek
4e bod = 4000 euro > hoogste unieke bod
5e bod = 3900 euro > een na hoogste unieke bod, deze wordt het
Ik vraag me af of ze hem juist dan in beeld zouden nemen, dat geeft veel te veel de clue weg.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:32 schreef Tinos85 het volgende:
Teake heeft het hele bedrag uit de pot opgeschreven op zijn briefje.
Maar waarom
Die '82 van Kees in 2013 hebben ze volgens mij gewoon zelf gespoten, zag er vrij nieuw uit.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:37 schreef texelonia het volgende:
Maar dat krijt hadden de kandidaten zelf dan dus ook kunnen zien. Lijkt me niet dat ze letterlijk de naam van de mol er op zouden zetten. Er zijn geloof ik in eerdere seizoenen wel eens hints geweest met getallen e.d. Maar dat waren volgens mij dingen die toch al op een muur stonden zoals graffiti, die ze dan als hint hebben gebruikt.
Mja ik snap alsnog niet zo goed waarom mensen duizenden euro's schrijven. Dat de mol dat doet is logisch, maar de kandidaten? Waarom?quote:Op maandag 18 januari 2016 16:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze hem juist dan in beeld zouden nemen, dat geeft veel te veel de clue weg.
Ik gok dat hij of 415 heeft opgeschreven (10% van de pot) of dat hij inderdaad de hele pot heeft opgeschreven om De Mol te counteren zodat de hele pot geen uniek bod meer was. Het risico daarbij is alleen dat De Mol een euro minder opschrijft waardoor de hele pot zou zijn leeggetrokken... getuige het winnende bod is dat in ieder geval niet gelukt.
Of alle geboden bedragen worden ontdubbeld en dan wordt het tweede grootste bedrag gepakt. De uitleg van Art is helaas voor meer interpretaties vatbaar.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:18 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik begreep het als volgt:
1e bod = 4000 > telt niet want hoogste
2e + 3e bod = 3500 > maar is twee keer geboden, dus vervalt want niet uniek
4e bod = 3000 > een na hoogste unieke bod, deze wordt het
Maar dus ook
1e, 2e, 3e bod = volledige pot > niet uniek
4e bod = 4000 euro > hoogste unieke bod
5e bod = 3900 euro > een na hoogste unieke bod, deze wordt het
Dat is inherent aan dat je het spel met BN'ers speelt waarbij het spel belangrijker is dan de euro's... al is het wel zo dat deze ploeg zich tot op heden veel meer voor de pot inzet dan andere groepen in het verledenquote:Op maandag 18 januari 2016 18:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Mja ik snap alsnog niet zo goed waarom mensen duizenden euro's schrijven. Dat de mol dat doet is logisch, maar de kandidaten? Waarom?
Als alle kandidaten bedragen tot max 500 hadden opgeschreven was er max 500 uit de pot gegaan. Maar kandidaten hebben dus hoger dan 2000 opgeschreven, dat vind ik vet raar
Fair enough, iddquote:Op maandag 18 januari 2016 19:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is inherent aan dat je het spel met BN'ers speelt waarbij het spel belangrijker is dan de euro's... al is het wel zo dat deze ploeg zich tot op heden veel meer voor de pot inzet dan andere groepen in het verleden
quote:Op maandag 18 januari 2016 14:49 schreef Partypoeper het volgende:
Wat me opviel was dat bij de scene waar de kandidaten vakkundig de pot leegtrokken, er een aantal shots waren met krijt op de muur. De meeste totaal niet bruikbaar dankzij de matige kwaliteit waarin uitzendinggemist de aflevering aanbiedt, maar de volgende was nog redelijk te doen:
[ afbeelding ]
Kleuren omdraaien:
[ afbeelding ]
Ter verduidelijking, de krijt-dingen ingetekend:
[ afbeelding ]
Het bovenste is voor mij totaal gokken, al kunnen er door de kwaliteit natuurlijk heel wat details verloren gaan, maar daaronder lijkt het toch bijna 'Taeke' te vormen? Of het is natuurlijk iets Dominicaans/Spaans, en het staat er al tijden.
Waarom zou je Taeke afschrijven op basis van die 1000?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:23 schreef Fretwork het volgende:
Ik dacht Taeke even goed af te kunnen strepen na die ¤1000, maar de montage laat me nu wel even trippen.
Omdat het veel geld is om in de pot te brengen. Had heel makkelijk 500 of 1000 minder kunnen zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:55 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Waarom zou je Taeke afschrijven op basis van die 1000?
De montage kijk ik zoveel mogelijk doorheen. Vooral omdat er hem '41..' zien schrijven.
De Mol wist dat er veel geld uit de pot zou verdwijnen na die opdracht. Dit jaar heeft "follow the money een andere betekenis", want de Mol kan zomaar wat geld verdienen omdat er genoeg mogelijkheden zijn om het er weer uit te halen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat het veel geld is om in de pot te brengen. Had heel makkelijk 500 of 1000 minder kunnen zijn.
Het is overigens nogal optimistisch van de Mol om te hopen op véél geld uit de pot. Als kandidaat zou ik het niet meer dan logisch vinden om onder de 400-500 te blijven.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:55 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
De Mol wist dat er veel geld uit de pot zou verdwijnen na die opdracht. Dit jaar heeft "follow the money een andere betekenis", want de Mol kan zomaar wat geld verdienen omdat er genoeg mogelijkheden zijn om het er weer uit te halen.
Ik verdenk Taeke overigens totaal niet, maar niet omdat hij "te veel" geld in de pot bracht.
Ik zou juist verwachten dat de mol, wanneer de discussie eenmaal is aangezwengeld, meedoet en sturing geeft. Of, als de mol echt lef heeft, het zelf zelfs aanzwengelen. Maar z'n mond houden en afwachten: onverstandigquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:28 schreef MaleDuck het volgende:
Wat ik wel interessant vind is het gesprek over de achterkant van het geld, een aantal mensen houdt zich daar erg afzijdig bij. Iets wat de mol ook zou doen denk ik, die weet dat er hints zijn op de achterkant van het geld...
Ja, of ze de verkeerde kant op sturen: zeggen dat er waarschijnlijk ín een van die rondjes een hint staat. Ik weet niet of ik als mol de ballen zou hebben om op het mozaïek te wijzen hoorquote:Op woensdag 20 januari 2016 10:55 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik zou juist verwachten dat de mol, wanneer de discussie eenmaal is aangezwengeld, meedoet en sturing geeft. Of, als de mol echt lef heeft, het zelf zelfs aanzwengelen. Maar z'n mond houden en afwachten: onverstandig
Om er enigszins iets van te maken heb je toch al gauw een heleboel biljetten nodig. En ze missen er nogal wat.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, of ze de verkeerde kant op sturen: zeggen dat er waarschijnlijk ín een van die rondjes een hint staat. Ik weet niet of ik als mol de ballen zou hebben om op het mozaïek te wijzen hoorOf je moet weten dat het écht niet realistisch is
Ik vind dat ze haar deze aflevering in de montage te duidelijk naar voren hebben geschoven als mogelijke mol.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:57 schreef amaranta het volgende:
Ik vond Annemieke heel vlak bij de opdrachten. En ze deed ook niet fanatiek mee.
Klaas stak 3 vingers op, bij een van de vragen van art.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:00 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Ik vind dat ze haar deze aflevering in de montage te duidelijk naar voren hebben geschoven als mogelijke mol.
Groetjes uit mijn Klaas-tunnel, waar overigens weinig verdachts aan op te merken was deze aflevering. Behalve met drie kokers omgeduwd worden in die kajak, omdat hij "overmoedig werd en toch nog even snel een derde koker wilde oppikken".
Izquierda betekent links.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:04 schreef MrManiak het volgende:
Van Twitter:
Laatste woord in het woordenboek van de letter i was gemarkeerd -> izquierda = Linkshandig. De Mol linkshandig?
(Low-res foto: )
http://twitter.com/HighwaymanNH/status/690991249390747653/photo/1
Echt wel jaquote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:12 schreef amaranta het volgende:
Ik denk sowieso dat in het woordenboek stond wie de mol is.
Zojuist aflevering 3 bekeken, het laatste stukje met de bedragen bieden:quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Izquierda betekent links.
Iemand die linkshandig is, heet zurdo.
Aangezien dit een aanwijzing is die kandidaten ook hadden kunnen vinden, zal de hint slaan op iets wat buiten de biecht is gezegd of gedaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Iemand die linkshandig is, heet zurdo.
Mocht iemand zich vervelen:quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:46 schreef Montagui het volgende:
Op de foto van de deelnemers op de widm site staat Klaas (voor de kijkers) links.
http://www.widm.nl/
quote:We verlieten Santo Domingo en reden richting het noordoosten. Op naar het schiereiland Samaná!
Natuurschoon, prachtige stranden en veel groen. Wat wil een Mol nog meer?
Het penningmeesterschap? Ga ik voor de pot? Een Mol kan het goed gebruiken. En ik sta erop, op het geld... Maar in dit oogverblindende gebied volgen 6 opdrachten... Wil het geld al eerder hebben. Handen in de lucht. Cécile it is. Niet bepaald een sensitief besluit.
Op het water gaan we allemaal voor geld. We spreken in codetaal. En een code rood is in de min.
Er vallen kajaks om, er komen kandidaten terug. Ieder met zijn eigen verhaal: De één spekt de pot, de ander niet. Maar neemt dan niemand iemand ook maar íets kwalijk?
Bij kiezen of delen zeker niet. Het is ieder voor zich. Wat nou als de kandidaten voor het geld zouden gaan? Altijd. En overal. Hoe zou het spel er dan uit zien? Zoals de opdracht bij de sleutelroute? Verandert het dan wél voor je ogen? Of nog steeds alleen achter je rug? Misschien wel minder dan je denkt.
Ellie.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:50 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Mocht iemand zich vervelen:
Wie staat er in het groepsmoment na de leader van iedere aflevering aan de linker kant? Of wisselt dit telkens?
De persoon links van Tim valt af.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:08 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ellie.
Afl. 1: Ellie, Ayren, Tim, Taeke, Klaas, Marjolein, Rop, Cecile, Remy, Annemieke
Afl. 2: Ellie, Ayren, Tim, Taeke, Klaas, Marjolein, Rop, Cecile, Remy, Annemieke
Afl. 3: Ellie, Annemieke, Taeke, Klaas, Marjolein, Rop, Cecile, Remy, Tim
Afl. 4: Ellie, Tim, Taeke, Klaas, Marjolein, Rop, Cecile, Annemieke
Dat kunnen ze niet coordineren denk ik. Al staat klaas tot nu toe wel altijd op de achterste rij.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:14 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De persoon links van Tim valt af.
Misschien word ik gewoon paranoïde
Nice!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:06 schreef Lencon het volgende:
Voor de Klaas tunnelvisie: http://www.volkskrant.nl/(...)des-letten~a4231166/
En toch vind ik het tricky. Klaas zijn naam bevat redelijk veel voorkomende karakters. Je maakt het al snel. En als het dan niet eens in volgorde staat... En kmwaarom dan alle extra cijfers...?quote:
Super ver gezocht als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:32 schreef eborn het volgende:
[..]
En toch vind ik het tricky. Klaas zijn naam bevat redelijk veel voorkomende karakters. Je maakt het al snel. En als het dan niet eens in volgorde staat... En kmwaarom dan alle extra cijfers...?
Dan vind ik zijn uitgelijnde versie van mol (cf) klaas beter. Op die manier doen die twee letters eigenlijk niet eens mee.
Én bestempeld met het MOL-logo in de banner van WIDM zelfquote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:46 schreef Montagui het volgende:
Op de foto van de deelnemers op de widm site staat Klaas (voor de kijkers) links.
http://www.widm.nl/
Kan de foto niet tussen test en executie gemaakt worden? Dan weet men al wie er afvalt. Ook al denk ik dat dit toeval is.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet coordineren denk ik. Al staat klaas tot nu toe wel altijd op de achterste rij.
En die cijfercodes die op klaas uitkomen. Nog dieper de tunnel in
Dat was Ellie die daar stond.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:08 schreef ChatGirl het volgende:
Ellie.
Afl. 1: Ellie, Ayren, Tim, Taeke, Klaas, Marjolein, Rop, Cecile, Remy, Annemieke
Afl. 2: Ellie, Ayren, Tim, Taeke, Klaas, Marjolein, Rop, Cecile, Remy, Annemieke
Afl. 3: Ellie, Annemieke, Taeke, Klaas, Marjolein, Rop, Cecile, Remy, Tim
Afl. 4: Ellie, Tim, Taeke, Klaas, Marjolein, Rop, Cecile, Annemieke
De mol kan ook goede (hoge) bedragen pakken en zich dan laten omkieperen, dat scheelt weer geld uit de pot.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Marjolein probeerden ze hier ook wel erg naar voren te schuiven met haar onnodig domme molactie.
Ik had Tim in eerste instantie als mogelijk vlakke optie, maar inmiddels is hij door afstrepen samen met Rop de meest logische mol.
Tim werd omgeduwd dus lijkt Rop me iets waarschijnlijker als mingeld binnenhaler. Al kan ook de mol niet voorkomen dat hij omgeduwd wordt door de duikers natuurlijk. (Als ze daar eerlijk in zijn tenminste)
Tim kon als mol het 'laaghangende fruit', dus de hoge bedragen die vooraan lagen, als eerste eruit vissen en zich daarna laten omduwen.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Marjolein probeerden ze hier ook wel erg naar voren te schuiven met haar onnodig domme molactie.
Ik had Tim in eerste instantie als mogelijk vlakke optie, maar inmiddels is hij door afstrepen samen met Rop de meest logische mol.
Tim werd omgeduwd dus lijkt Rop me iets waarschijnlijker als mingeld binnenhaler. Al kan ook de mol niet voorkomen dat hij omgeduwd wordt door de duikers natuurlijk. (Als ze daar eerlijk in zijn tenminste)
het was ook een uitspraak van Ellie die deze week er uit ging. Ellie vond 1500 veel minder dan ze had verwachtquote:Op zondag 24 januari 2016 12:23 schreef Loekie1 het volgende:
De titel verwijst naar de afvaller van de volgende week. Vorige keer was dat 'wie schrijft die blijft', Ellie en Klaas waren de enige die niet schreven. Ellie eruit, Klaas de mol.
Vorige aflevering was de titel 'Minder dan je denkt', dat is een uitspraak van Rop. Dat is dus de afvaller van de volgende keer.
Er stond + min 300 euro. Misschien te snel overheen gelezen ofzo. Ik snap die verwarring welquote:Op zondag 24 januari 2016 13:17 schreef Rewimo het volgende:
O en wat me opviel bij Tim was dat hij zei dat "3 jokers plus 500 euro" zo'n mooie deal was. Terwijl er juist min 500 euro bij die drie jokers zat
Klaas is linkshandig denk ik, heb het even opgezocht en hij houdt de microfoon in het onderstaande filmpje met links vast.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:04 schreef MrManiak het volgende:
Van Twitter:
Laatste woord in het woordenboek van de letter i was gemarkeerd -> izquierda = Linkshandig. De Mol linkshandig?
(Low-res foto: )
http://twitter.com/HighwaymanNH/status/690991249390747653/photo/1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |