Eens! Ik moest er vanochtend in de auto ook aan denken. Ik heb heel lang het gevoel gehad dat in West Europa nooit meer een oorlog zou ontstaan. Dat onze beschaving in de laatste halve eeuw zodanig is ontwikkeld dat we weten dat geweld niets oplost en dat we ook veel rationeler met conflictsituaties om konden gaan. Nu echter, lijkt het erop dat een halve eeuw niet opweegt tegen een oeroud instinct om, wanneer je in het nauw zit, van je af te slaan. Vanwege een coctail van crises en het gebrek aan sterk leiderschap, voelt een groot deel van de west Europese bevolking zich in het nauw gedreven en beginnen de schijnbewegingen al.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yep en dat mag best angstaanjagend genoemd worden.
Je kunt mensen inderdaad niet dwingen. Daarom slaat de term "deportatie" die 99.999 gebruikt, ook nergens op.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Re-migratie 'stimuleren'... allemaal leuk en aardig, maar je kunt mensen niet dwingen op te rotten. Toch?
Klopt. En dat kan en mag gewoon.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja maar die krijgen natuurlijk ook kinderen.
Hoe rijm je dat precies met jouw wens om het percentage moslims in ons land te begrenzen?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt mensen inderdaad niet dwingen. Daarom slaat de term "deportatie" die 99.999 gebruikt, ook nergens op.
[..]
Klopt. En dat kan en mag gewoon.
Met politieke correctheid win je geen oorlogen en voorkom je ook geen oorlogen. Er zijn eigenlijk twee scenario's. Het eerste scenario is: politiek-correct zijn, de boel op z'n beloop laten en dan in de toekomst veel grotere problemen krijgen die in principe best in een oorlog kunnen uitmonden. Of het tweede scenario: nu krachtig ingrijpen, duidelijke grenzen stellen, extremisten uitzetten, radicalisering harder aanpakken en meer eisen stellen aan integratie.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:12 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu de kern van de zaak raakt Etto. Er is geen politiek correcte manier om tegemoet te komen aan deze onderbuikwens van een steeds groter wordend deel van de bevolking. Dat wil echter niet zeggen dat er geen manier is. Het feit dat Wilders nu op recordhoogte staat in de peilingen geeft al aan dat er steeds meer mensen ook akkoord zouden gaan met politiek incorrecte manieren om de toename van niet westerse allochtonen te stoppen of zelfs om te keren. En exact dat is hetgeen dat mensen doet roepen dat een burgeroorlog aanstaande is.
En daarnaast, wie neemt de taak op zich om een onderscheid te kunnen maken tussen moslim of niet. En daar weer naast; als het begint met moslims, islam en (radicaal)geloof; wat wordt daarna nog aangehaald als "niet wenselijk voor deze samenleving"? Mensen die hun mening uiten of fora's? Mensen die niet weten wat een pantograaf is...quote:Op maandag 11 januari 2016 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe rijm je dat precies met jouw wens om het percentage moslims in ons land te begrenzen?
Waarom begrenzen dat snap ik niet, filteren lijkt me beter.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe rijm je dat precies met jouw wens om het percentage moslims in ons land te begrenzen?
Volgens mij is dit een poging om mensen te recruteren.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:23 schreef LXIV het volgende:
and advised those not already armed as part of the Swiss Army reserve to take steps to arm themselves.
Filteren helpt maar voor 1 generatie; ook kinderen van "gematigde" Moslim kunnen radicaliseren.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom begrenzen dat snap ik niet, filteren lijkt me beter.
Er zijn er zat die met goede intenties komen of zie ik dat fout?
Ik ben benieuwd hoe mensen over een jaar of 60 denken over onze generatie; de generatie die niet ingreep, die alles liet gebeuren. De generatie die maximaal profiteerde van de vrijheid waar hun grootouders voor hebben gevochten en alle verworvenheden waar hun ouders zich hard voor maakten.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe mensen over een jaar of 60 deze discussies teruglezen. Hoe jammer is het dat voor Nazi-Duitsland er geen internet fora waren
Kan ik me iets bij voorstellen, dan evt ook nog verplichten dat hun kinderen naar of met fatsoen opgevoed worden?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:35 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Filteren helpt maar voor 1 generatie; ook kinderen van "gematigde" Moslim kunnen radicaliseren.
Dat extremisten hier niet thuishoren, daar is iedereen het wel redelijk over eens. Het gaat even om jouw wens om het percentage moslims te begrenzen.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:36 schreef Elfletterig het volgende:
En degenen die zo graag Nazi-Duitsland erbij halen: je doet er goed aan om te beseffen dat de radicale islam veel gemeen heeft met de opvattingen van nazi's. Denk aan de Joden- en homohaat, denk aan groepen mensen als minderwaardig beschouwen. De aanwezigheid van moslimextremisten en -radicalen is het grootste gevaar in Europa sinds het nazisme.
Ik heb al uitgelegd welke maatregelen je zoal kunt nemen op het percentage moslims te begrenzen. Het gaat er mij niet om dat er een getal wordt afgesproken en dat dat precies gehaald wordt. Het gaat mij om de beleidsrichting.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een betere vergelijking is Libanon, toen er grote hoeveelheden Moslimvluchtelingen kwamen.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:17 schreef Toefjes het volgende:
Ik ben benieuwd hoe mensen over een jaar of 60 deze discussies teruglezen. Hoe jammer is het dat voor Nazi-Duitsland er geen internet fora waren
Extremisten zijn hier nog steeds en komen ook gewoon binnen. We kopen niks voor teksten als "iedereen is het er wel redelijk over eens". We hebben concrete maatregelen nodig. Het uitzetten van extremisten is trouwens de onbetwiste nummer 1 op de lijst van maatregelen. Met uitzondering van mensen die alleen een Nederlands paspoort hebben, kan vandaag nog worden begonnen met het uitzetten van extremisten.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat extremisten hier niet thuishoren, daar is iedereen het wel redelijk over eens. Het gaat even om jouw wens om het percentage moslims te begrenzen.
Nou nou, het was geen persoonlijke aanval naar de bedenker van de moslim-begrenzer hoor. Maar misschien kijken ze er dan wel zo naar. Of anders. Het is wel een interessant gegeven dat wij via fora als deze het voer voor geschiedkundigen aan het bereiden zijn.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe mensen over een jaar of 60 denken over onze generatie; de generatie die niet ingreep, die alles liet gebeuren. De generatie die maximaal profiteerde van de vrijheid waar hun grootouders voor hebben gevochten en alle verworvenheden waar hun ouders zich hard voor maakten.
Deze generatie mag straks uitleggen aan hun kinderen en kleinkinderen waarom we de westerse normen en waarden niet effectief wisten te verdedigen. Waarom we veel te weinig deden tegen bijvoorbeeld de radicale islam.
En degenen die zo graag Nazi-Duitsland erbij halen: je doet er goed aan om te beseffen dat de radicale islam veel gemeen heeft met de opvattingen van nazi's. Denk aan de Joden- en homohaat, denk aan groepen mensen als minderwaardig beschouwen. De aanwezigheid van moslimextremisten en -radicalen is het grootste gevaar in Europa sinds het nazisme.
Je kunt van de overheid niet verwachten dat zij zich zo afwijzend opstelt richting moslims. Aanhangers van de islam die zich prima weten te gedragen en hier willen blijven wonen, moet je het idee geven dat ze welkom zijn. Met de door jou voorgestelde aanpak vergroot je juist de kloof tussen moslims en niet-moslims en werk je dus problemen in de hand.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb al uitgelegd welke maatregelen je zoal kunt nemen op het percentage moslims te begrenzen. Het gaat er mij niet om dat er een getal wordt afgesproken en dat dat precies gehaald wordt. Het gaat mij om de beleidsrichting.
Vergelijk het maar met het streven naar nul verkeersdoden. Dat zal ook niet gehaald worden, maar je kunt wel gericht beleid voeren om het cijfer naar beneden te krijgen.
Zo kun je ook gericht beleid voeren (een combinatie van maatregelen) om het percentage moslims binnen de perken te houden. We hebben hier meer dan genoeg moslims. En dat geldt voor onze buurlanden ook.
We gaan de integratieproblemen niet oplossen en de spanningen in de samenleving niet verkleinen als er voortdurend nieuwe groepen moslims binnenkomen. Dat besef zou eens wat nadrukkelijker moeten gaan leven.
Ik zie dat ze het vooral hebben over een global power die ook schuldig is geweest voor WO1 en WO2 maar die ze niet willen/kunnen/mogen benoemen. Kan jij duiden waar ze het over hebben?quote:Op maandag 11 januari 2016 12:41 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
Je staat niet alleen in deze gedachte:
Ik zie jou in diverse topics vragen om oplossingen waar je dan weer lekker tegen in kan gaan.....quote:Op maandag 11 januari 2016 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat even om jouw wens om het percentage moslims te begrenzen.
Het gevoel van urgentie dat wordt uitgedragen door onder anderen Elfletterig, deel ik in ieder geval niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik zie jou in diverse topics vragen om oplossingen waar je dan weer lekker tegen in kan gaan.....
Echter heb ik jouw mening over deze kwestie nog nooit voorbij zien komen en vooral wat jou de beste oplossing lijkt.
Het is namelijk erg makkelijk om iedere oplossing te bekritiseren........
ps; Het kan natuurlijk ook zijn dat je het allemaal wel prima vindt en dat je het probleem ook niet erkent.
Aanhanger van de islam die zich prima weten te gedragen en die hier willen blijven wonen, zijn hier welkom en kunnen hier gewoon blijven wonen.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt van de overheid niet verwachten dat zij zich zo afwijzend opstelt richting moslims. Aanhangers van de islam die zich prima weten te gedragen en hier willen blijven wonen, moet je het idee geven dat ze welkom zijn. Met de door jou voorgestelde aanpak vergroot je juist de kloof tussen moslims en niet-moslims en werk je dus problemen in de hand.
Die mensen waren daadwerkeijk zo naief. Met de tweede oorlog in het achterhoofd en een 'dit nooit meer' mentaliteit dachten zij de wereld te verbeteren met hun maakbaarheidsideaal.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef Villas__Rubin het volgende:
Waarom heb ik toch zo sterk het idee dat dit alles al lang geleden allemaal bedacht is en precies de bedoeling is?
Je kan mij echt niet wijsmaken dat men in de jaren 60 daadwerkelijk zo dom en naïef was om te denken dat je in Europa/Westerse wereld wel even een Islamitische volksverhuizing in gang kon zetten zonder problemen. Het kan best zo zijn dat men in die tijd in een roes van lsd en flowerpower verkeerde, maar zulke naïviteit gaat er bij mij niet in. Er zit meer achter, een groter doel dan wij op het eerste gezicht kunnen overzien.
Ik denk juist het tegenovergestelde. Men gaat voor de korte termijnwinst (wat is nu het goedkoopste/wat levert nu het meeste op?), zonder al teveel na te denken over de gevolgen voor de toekomst.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef Villas__Rubin het volgende:
Waarom heb ik toch zo sterk het idee dat dit alles al lang geleden allemaal bedacht is en precies de bedoeling is?
Dat vraag ik niet. Ik vraag om jouw mening omtrent deze kwestie.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gevoel van urgentie dat wordt uitgedragen door onder anderen Elfletterig, deel ik in ieder geval niet.
Ik denk the Sith.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef idefixide het volgende:
[..]
Ik zie dat ze het vooral hebben over een global power die ook schuldig is geweest voor WO1 en WO2 maar die ze niet willen/kunnen/mogen benoemen. Kan jij duiden waar ze het over hebben?
Bankiers neem ik aanquote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef idefixide het volgende:
[..]
Ik zie dat ze het vooral hebben over een global power die ook schuldig is geweest voor WO1 en WO2 maar die ze niet willen/kunnen/mogen benoemen. Kan jij duiden waar ze het over hebben?
Waar ligt de fout dan, bij hem of bij die welke het laten gebeuren?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt van de overheid niet verwachten dat zij zich zo afwijzend opstelt richting moslims. Aanhangers van de islam die zich prima weten te gedragen en hier willen blijven wonen, moet je het idee geven dat ze welkom zijn. Met de door jou voorgestelde aanpak vergroot je juist de kloof tussen moslims en niet-moslims en werk je dus problemen in de hand.
Nee.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Aanhanger van de islam die zich prima weten te gedragen en die hier willen blijven wonen, zijn hier welkom en kunnen hier gewoon blijven wonen.
De aanpak die ik voorstel, vergroot niet de kloof, maar verkleint juist de kloof tussen de moslims en niet-moslims in Nederland. We rekenen namelijk af met extremisme en radicalisering, we bieden hier alleen plaats aan gematigde, normale moslims.
Wie moet het leger gaan helpen gedurende een burgeroorlog? De eigen steden maar plat gaan gooien?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef Infection het volgende:
Goede reden om meer geld uit te geven aan defensie dus. Dit land staat er op dit moment erg kansloos voor met betrekking tot defensie.
Volgens mij ben jij hier ook nieuw, want ik ken je niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:52 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Dat vraag ik niet. Ik vraag om jouw mening omtrent deze kwestie.
Nogmaals ik zie je vaak ingaan op meningen van andere. Je geeft meestal duidelijk jouw visie op de mening en wat er naar jouw mening schort aan de mening/ oplossing.
Helaas heb ik jou visie op dit hele verhaal nog nooit ergens morgen lezen.
Dus vol verwachting klopt mijn hart......
Zij moeten ervoor zorgen dat links en rechts elkaar niet in de haren vliegt.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wie moet het leger gaan helpen gedurende een burgeroorlog? De eigen steden maar plat gaan gooien?
Waar ik grote moeite mee heb is dat je het op het "moslim"-zijn gooit . Je zegt dat religie een cultuur is maar dat zou betekenen dat de islam geen eenduidige cultuur kent. Of denk je dat het toeval is dat er in verschillende regio's een andere school dominant is? Om nog te zwijgen van de verschillen binnen de gebieden met "dezelfde" school.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb al uitgelegd welke maatregelen je zoal kunt nemen op het percentage moslims te begrenzen. Het gaat er mij niet om dat er een getal wordt afgesproken en dat dat precies gehaald wordt. Het gaat mij om de beleidsrichting.
Wat een walgelijk standpunt. Minder moslims is zoiets als minder verkeersdoden. Dit kan je niet nuanceren. Jij moet het verschil zien tussen onaangepast/onwenselijk gedrag van bepaalde moslims en hun geloofsovertuiging. Wat je werkelijk wil is minder onaangepaste mensen, moslim of niet. Dat er door de vluchtelingencrisis meer onaangepaste moslims Europa hebben bereikt maakt de aandacht op de Islam wel begrijpelijk maar die aandacht is lang niet altijd terecht.quote:Vergelijk het maar met het streven naar nul verkeersdoden. Dat zal ook niet gehaald worden, maar je kunt wel gericht beleid voeren om het cijfer naar beneden te krijgen
Dat ik niet dagelijks post wil niet zeggen dat ik nieuw ben.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij hier ook nieuw, want ik ken je niet.
Want de boodschap dat ze zielig zijn met ongelimiteerde toegang tot subsidiepotten heeft ze wel onderdeel van de maatschappij doen voelen?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
Denk je werkelijk dat moslims zich nog deel voelen van onze samenleving, als de overheid die boodschap uitdraagt?
Helemaal eens.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
Met politieke correctheid win je geen oorlogen en voorkom je ook geen oorlogen. Er zijn eigenlijk twee scenario's. Het eerste scenario is: politiek-correct zijn, de boel op z'n beloop laten en dan in de toekomst veel grotere problemen krijgen die in principe best in een oorlog kunnen uitmonden. Of het tweede scenario: nu krachtig ingrijpen, duidelijke grenzen stellen, extremisten uitzetten, radicalisering harder aanpakken en meer eisen stellen aan integratie.
Ik zou willen zeggen: kies maar.
Dat kan.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:58 schreef begaaierd het volgende:
En het ontwijken van mijn vraag lijkt mijn gedachten te bevestigen.
Het voorstel om re-migratie te bevorderen, is direct te koppelen aan het feit dat grote groepen moslims zich in Nederland niet thuisvoelen. Ze voelen zich geen Nederlander en een aanzienlijk deel verwerpt ook onze westerse waarden en normen. Ze voelen zich in eerste instantie moslim, daarna Turk of Marokkaan en - als je geluk hebt - daarna misschien nog Nederlander.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee.
Neem alleen al je voorstel om de remigratie te bevorderen. Daarmee schep je het beeld dat moslims hier niet welkom zijn. Om maar te zwijgen over jouw toon, die ronduit afwijzend is. Je herhaalt nota bene dat je het aantal moslims in ons land wil beperken, ongeacht of ze wel of niet extremistisch zijn. Denk je werkelijk dat moslims zich nog deel voelen van onze samenleving, als de overheid die boodschap uitdraagt?
Het is koren op de molen van de extremistische en radicale krachten binnen de islam. In het ergste geval drijf je jonge moslims in de armen van radicalen.
Duidelijk maken dat extremisten hier niets hebben te zoeken, juich ik enkel toe. Tegelijkertijd moet je duidelijk maken dat normale moslims niet hoeven te vertrekken en dat ze net als iedereen onderdeel zijn van onze samenleving.
Dat klopt. Maar ik ben ook niet degene die iedereen "aanvalt" op zijn/ haar mening.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan.
Ik heb ook geen idee welk beleid jij voorstaat, dus we kunnen elkaar de hand schudden.
Tot ziens.
Nee hoor, integendeel.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:06 schreef begaaierd het volgende:
En vraag je nu indirect om mijn mening? Zodat je hier weer iets van kunt vinden zodat je je eigen mening niet hoeft te projecteren?
Nou, waar wacht je nog op dan?quote:
Ik betwijfel sterk of er normale of gematigde moslims zijn.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb allang duidelijk gemaakt dat normale moslims niet hoeven te vertrekken. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat sommigen dat best zouden kunnen doen, als ze zich hier inderdaad niet thuisvoelen en als ze zich meer Turk/Marokkaan dan Nederlander voelen.
Het lijkt me trouwens goed om moslims meer voor het blok te zetten dan de afgelopen 40-50 jaar is gebeurd. Laat ze maar kiezen: kies je voor goede integratie in Nederland, snap je dat religie onder de wet staat en niet erboven, neem je afstand van radicale denkbeelden en voed je je kinderen normaal op? Prima. Maar onderschrijf je dat niet, vertik je te integreren, voel je je meer Turk/Marokkaan dan Nederlander, verafschuw je onze waarden en normen, hoepel dan ook fijn op.
Dat zou juist eens wat nadrukkelijker moeten worden gezegd. We zijn al veel te lang stil geweest en we hebben veel te lang gedaan alsof problemen vanzelf wel verdwijnen als je ze maar lang genoeg verzwijgt. De politie in Keulen probeerde die aanpak Nieuwjaarsnacht zelfs nog.
Ik bedoelde dat ik niet om je mening vroeg.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:09 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Nou, waar wacht je nog op dan?
Je weet namelijk heel goed wat NIET de juiste oplossingen zijn.........
Volgens mij is dat de taak van de politie, niet het leger.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Zij moeten ervoor zorgen dat links en rechts elkaar niet in de haren vliegt.
In de praktijk kun je inderdaad moeilijk voor gedachtenpolitie spelen en zul je langs de weg van nationaliteiten moeten opereren. Het moge duidelijk zijn dat de problemen zich vooral toespitsen op de moslims uit de Arabische landen en Noord-Afrika. Dat er binnen de islam verschillende stromingen zijn, neemt niet weg dat er ook duidelijke overeenkomsten zijn.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:58 schreef idefixide het volgende:
[..]
Waar ik grote moeite mee heb is dat je het op het "moslim"-zijn gooit . Je zegt dat religie een cultuur is maar dat zou betekenen dat de islam geen eenduidige cultuur kent. Of denk je dat het toeval is dat er in verschillende regio's een andere school dominant is? Om nog te zwijgen van de verschillen binnen de gebieden met "dezelfde" school.
[ afbeelding ]
[..]
Wat een walgelijk standpunt. Minder moslims is zoiets als minder verkeersdoden. Dit kan je niet nuanceren. Jij moet het verschil zien tussen onaangepast/onwenselijk gedrag van bepaalde moslims en hun geloofsovertuiging. Wat je werkelijk wil is minder onaangepaste mensen, moslim of niet. Dat er door de vluchtelingencrisis meer onaangepaste moslims Europa hebben bereikt maakt de aandacht op de Islam wel begrijpelijk maar die aandacht is lang niet altijd terecht.
Als je op de rand van een burgeroorlog zit, dan heb je niet meer zoveel aan de politie. Vooral als de burgers bewapend zouden zijn.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de taak van de politie, niet het leger.
Sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:36 schreef Cracka-ass het volgende:
Zwitserland is natuurlijk al tot de tanden bewapend op individueel niveau. Bij het vermoeden van ontstaan van dermate onrusten dat burgers zichzelf zouden moeten verdedigen is het natuurlijk niet vreemd dat autoriteiten adviseren wapens aan te schaffen als ze die nog niet hebben.
De soort onrusten die hij voorspelt zijn ook niet door een overheid te bevechten. Wat dat betreft is het een reëel advies.
De beste man heeft het welzijn van 'zijn' burgers hoog in het vaandel. Daar zouden west Europese leiders een voorbeeld aan kunnen nemen.
Als je op de rand van een burgeroorlog zit heb je ook niet zoveel meer aan het leger, welke soldaat gaat nu op een menigte schieten als z'n broer er bij wijze van tussen kan staan. Misschien als je van die enge milities als de revolutionaire garde in dienst hebt, of zoals Ghadaffi met z'n warlords uit het buitenland.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Als je op de rand van een burgeroorlog zit, dan heb je niet meer zoveel aan de politie. Vooral als de burgers bewapend zouden zijn.
De vrede bewaren is iets anders dan burgers beschieten. Een gewapend conflict krijg je juist als er geen mensen zijn om de vrede te bewaren, zoals bijvoorbeeld de politie en militairen. Met alleen politie ga je het niet redden als het eenmaal zo ver zou zijn.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als je op de rand van een burgeroorlog zit heb je ook niet zoveel meer aan het leger, welke soldaat gaat nu op een menigte schieten als z'n broer er bij wijze van tussen kan staan. Misschien als je van die enge milities als de revolutionaire garde in dienst hebt, of zoals Ghadaffi met z'n warlords uit het buitenland.
Ik denk dat juist de inzet van een leger de zaak eerder zou doen escaleren. Maar goed, koffiedik kijken.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:28 schreef Infection het volgende:
[..]
De vrede bewaren is iets anders dan burgers beschieten. Een gewapend conflict krijg je juist als er geen mensen zijn om de vrede te bewaren, zoals bijvoorbeeld de politie en militairen. Met alleen politie ga je het niet redden als het eenmaal zo ver zou zijn.
Hij noemt de globalisten bij naam. Nu wil ik er geen BNW-draadje van maken, dus laat ik het erbij dat de globalisten doorgaans geduid worden als machtige lieden van gevarieerde komaf zijn die actief zijn in meerdere vormen van high-finance (niet enkel de bancaire sector), politiek, educatie, rechtspraak, farmaceutische industrie, wapenindustrie en veiligheidsdiensten (wellicht vergeet ik nog iets). Samengevat: Mensen die vooral door het opstapelen van schuldenbergen en chantage éénwording van de wereld nastreven.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef idefixide het volgende:
[..]
Maar wat dan als ze zich voortplanten en boven jouw wettelijk vastgelegde norm uit gaan komen?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor. Moslims die hier zijn, kunnen gewoon blijven.
True.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:25 schreef Multatilu het volgende:
Ik vind ze vooral dom.
Je hoeft namelijk maar heel kort na te denken of oorlog leuk is. Even snel wat associaties met oorlog: angst, pijn, leed, verdriet, honger, geen internet... en je snapt al dat je helemaal geen oorlog wil.
Geen nood. Mocht de stront ooit echt de ventilator raken dan mag iedere volwassen Nederlandse man zich gewoon netjes melden bij een kazerne. Mag je twee weekjes onder begeleiding pang pang roepen en dan word je naar een front geschopt.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:01 schreef Villas__Rubin het volgende:
Maar in het leger aangenomen worden lukt volgens mij na je 25e al of zo niet meer.
Met wat? Een flinke dosis humor? Zo makkelijk komen wij niet aan wapens in dit land. Heb nog een aantal zwaarden liggen waarmee ik een enkele ME'er nog wel redelijk aan kan, maar dan houdt het toch echt op.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Als je op de rand van een burgeroorlog zit, dan heb je niet meer zoveel aan de politie. Vooral als de burgers bewapend zouden zijn.
De functie van oorlog? Tja, oorlog is eigenlijk weinig meer dan met geweld je zin proberen te krijgen. Dit gebeurt op alle schaal en het pakt eigenlijk zelden goed uit. Ik zou niet inzien wat het voordeel is van een burgeroorlog in Europa tussen rechts en links om het zo maar even te noemen.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:01 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
True.Oorlog is voor niemand leuk idd. Moet je niet willen. Ik roep ook wel eens wat, maar puntje bij paaltje meen ik het natuurlijk ook niet echt helemaal.
Als het écht dichtbij komt, vrees ik het net zo hard. Maar soms heb ik ook weleens het idee dat het fenomeen oorlog er niet helemaal voor niks is. Het heeft toch volgens mij wel een functie ook ergens. Het lijkt soms wel een noodzakelijk kwaad.
Maar natuurlijk maak ik het liever ook nooit in m'n leven mee. Ja, of in veilig gebied.
Of als de frustratie heel hoog zit zelf mee vechten. Je kunt iig wel ongestraft moorden plegen in zo'n tijd, dus als je er zin in hebt, pak je kans!
Maar in het leger aangenomen worden lukt volgens mij na je 25e al of zo niet meer.
Even heel politiek-incorrect gezegd: het zou een soort reinigende functie kunnen hebben dat een einde maakt aan het experiment om de Islamitische cultuur te vermengen met de Europese. Want ik denk toch echt dat het daar tussen zal gaan: Islamitische vluchtelingen/cultuur en de Westerse die niet samengaat en waar te veel onderlinge haat tussen zit.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:11 schreef Multatilu het volgende:
De functie van oorlog? Tja, oorlog is eigenlijk weinig meer dan met geweld je zin proberen te krijgen. Dit gebeurt op alle schaal en het pakt eigenlijk zelden goed uit. Ik zou niet inzien wat het voordeel is van een burgeroorlog in Europa tussen rechts en links om het zo maar even te noemen.
Heb jij kennissen die het bewerkstelen kunnen?quote:Op maandag 11 januari 2016 15:28 schreef Woestijnvos het volgende:
Die oorlog gaat er vroeg of laat komen, we kunnen ons dus beter bewapenen.
Die man zegt wel hoe het is als je het mij vraagt.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:41 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
Hier ben ik het 100% mee eens. Het vet gedrukte ook, alleen laat je dat initiatief dan over aan die moslims, waarbij de meeste er niet voor kiezen om te vertrekken maar om te blijven en zich verder af te zetten.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het voorstel om re-migratie te bevorderen, is direct te koppelen aan het feit dat grote groepen moslims zich in Nederland niet thuisvoelen. Ze voelen zich geen Nederlander en een aanzienlijk deel verwerpt ook onze westerse waarden en normen. Ze voelen zich in eerste instantie moslim, daarna Turk of Marokkaan en - als je geluk hebt - daarna misschien nog Nederlander.
Op zulke bevindingen mag best beleid volgen. Waarom zou je als moslim doodongelukkig in Nederland blijven? Een land waar je niks mee hebt, waar je je niet thuisvoelt en waarvan je de normen en waarden niet onderschrijft. Zulke mensen zijn in Turkije of Marokko een stuk beter af en worden daar een stuk gelukkiger. Dat meen ik oprecht.
Dat de toonzetting over moslims negatief is, hebben moslims aan zichzelf te danken. De toonzetting over andere groepen migranten in Nederland, zoals Molukkers, Chinezen of Vietnamezen, is stukken minder negatief. De negatieve beeldvorming rondom moslims hangt direct samen met het gedrag van deze groep; bijvoorbeeld de torenhoge criminaliteit onder Marokkaanse jongeren, maar ook de bevindingen uit onderzoeken waaruit blijkt dat moslims onze normen en waarden afwijzen en zich geen Nederlander voelen.
Ik heb allang duidelijk gemaakt dat normale moslims niet hoeven te vertrekken. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat sommigen dat best zouden kunnen doen, als ze zich hier inderdaad niet thuisvoelen en als ze zich meer Turk/Marokkaan dan Nederlander voelen.
Het lijkt me trouwens goed om moslims meer voor het blok te zetten dan de afgelopen 40-50 jaar is gebeurd. Laat ze maar kiezen: kies je voor goede integratie in Nederland, snap je dat religie onder de wet staat en niet erboven, neem je afstand van radicale denkbeelden en voed je je kinderen normaal op? Prima. Maar onderschrijf je dat niet, vertik je te integreren, voel je je meer Turk/Marokkaan dan Nederlander, verafschuw je onze waarden en normen, hoepel dan ook fijn op.
Dat zou juist eens wat nadrukkelijker moeten worden gezegd. We zijn al veel te lang stil geweest en we hebben veel te lang gedaan alsof problemen vanzelf wel verdwijnen als je ze maar lang genoeg verzwijgt. De politie in Keulen probeerde die aanpak Nieuwjaarsnacht zelfs nog.
Oei...pas je op dat je geen angst zaait?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yep en dat mag best angstaanjagend genoemd worden.
Zulke imams moeten inderdaad worden uitgezet, maar vooralsnog zijn we veel te lief, te slap en te beschaafd. Ondertussen gaat het zaaien van haat en verdeeldheid gewoon door. In plaats van radicalisering te bestrijden, krijgt het ruim baan, In plaats van integratie te bevorderen, kunnen mensen die het tegenovergesteld voor ogen hebben, rustig hun gang gaan.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:39 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hier ben ik het 100% mee eens. Het vet gedrukte ook, alleen laat je dat initiatief dan over aan die moslims, waarbij de meeste er niet voor kiezen om te vertrekken maar om te blijven en zich verder af te zetten.
De Al Fitrahmoskee in Utrecht is ook een goed voorbeeld.
''De Nederlands-Syrische imam van de moskee Suhayb Salam vindt dat moslims "afschuw" moeten hebben van ongelovigen. De moskee probeert verder te voorkomen dat kinderen op de basisschool naar muziek luisteren, films kijken of meedoen aan cultuureducatie.''
Die imam heeft hier niks te zoeken, toch blijft ie hier met zn uitspraken en praktijken die haaks staan op onze waarden en normen enzovoorts. Eigenlijk zou ie dus gewoon uitgezet moeten worden, vanwege zn radicale uitspraken en aansporingen daartoe, maar dat kan niet, want dat zou weer juist voor meer radicalisering zorgen.
Al dit gepraat, eindeloos gediscussieer....In de politiek, media, met vrienden, op werk en fora.
Theorieen en beweringen. Mensen die dan zeggen dat de ander dan ook met een oplossing moet komen maar dat dat dan uitblijft. Oplossingen die dan komen, die interessant lijken maar nauwelijks haalbaar zijn.
Alsof iemand hier op FOK! wel even de oplossing weet die haalbaar is, terwijl de mensen die ''gespecialiseerd'' zijn in de huidige problematische toestanden en bestuurlijke functies bekleden ook geen idee hebben wat te doen maar anders pretenderen omdat ze weten dat anders de complete pleuris uitbreekt.
Er zijn géén oplossingen.
In Zwitserland heeft elke man toch zijn dienstwapen thuis?quote:Op maandag 11 januari 2016 12:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Ik ken de Zwitserse situatie niet maar in Nederland is er wel een groot probleem imo.
De vijfde colonne bestaat grotendeels uit mensen die met wapens kunnen omgaan, terwijl de meeste autochtonen helemaal geen militaire opleiding meer hebben gehad. Daar zit dus wel een probleem. Ik denk niet dat het slim is om veel wapens te gaan verspreiden maar iets doen aan dit verschil in opleiding is misschien wel nuttig.
Je hebt het nu over een radicalisatie van rechts. Ik neem aan dat jij ook inziet dat dit uiteindelijk voor alleen maar meer radicalisatie van zowel links als de islam zal betekenen omdat het nu te laat is voor zo'n koerswijziging?quote:Op maandag 11 januari 2016 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zulke imams moeten inderdaad worden uitgezet, maar vooralsnog zijn we veel te lief, te slap en te beschaafd. Ondertussen gaat het zaaien van haat en verdeeldheid gewoon door. In plaats van radicalisering te bestrijden, krijgt het ruim baan, In plaats van integratie te bevorderen, kunnen mensen die het tegenovergesteld voor ogen hebben, rustig hun gang gaan.
Natuurlijk zijn er wel oplossingen, maar die vergen een trendbreuk. Weg met de fluwelen handschoenen, weg met de doorgeslagen politieke correctheid.
Als moslim-radicalen ongestoord bezig zijn met haat zaaien en als blijkt dat grote groepen moslims in Nederland liever die radicalen volgen dan zich te identificeren met de westerse samenleving en onze normen en waarden, dan zit er uiteindelijk niks anders op dan dat we afscheid van elkaar gaan nemen.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Je hebt het nu over een radicalisatie van rechts. Ik neem aan dat jij ook inziet dat dit uiteindelijk voor alleen maar meer radicalisatie van zowel links als de islam zal betekenen omdat het nu te laat is voor zo'n koerswijziging?
Maar uiteindelijk zal het weinig uitmaken; de afloop zal hetzelfde zijn, het zal enkel zorgen voor een stroomversnelling.
Zo helder, ik had het zelf kunnen schrijvenquote:Op maandag 11 januari 2016 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
Als moslim-radicalen ongestoord bezig zijn met haat zaaien en als blijkt dat grote groepen moslims in Nederland liever die radicalen volgen dan zich te identificeren met de westerse samenleving en onze normen en waarden, dan zit er uiteindelijk niks anders op dan dat we afscheid van elkaar gaan nemen.
En dat doe ik dan liever vreedzaam - nu het nog kan - dan dat ik ga zitten wachten op verdere spanningen, grotere conflicten of zelfs oorlog-achtige situaties. Die Zwitserse legerchef is echt niet één of andere onbenul die per ongeluk de verkeerde functie heeft gekregen. Die man weet echt wel waarover -ie praat. En hij is ook niet de enige die waarschuwt.
Kwestie van niet willen.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zo helder, ik had het zelf kunnen schrijven![]()
Ik begrijp werkelijk niet dat iedereen dit niet inziet
thuis even kijkenquote:Op maandag 11 januari 2016 12:41 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee de grondwet misschien?quote:Op maandag 11 januari 2016 14:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wat dan als ze zich voortplanten en boven jouw wettelijk vastgelegde norm uit gaan komen?
Nee, oorlogen aan de rand van Europa. Dat geeft veel ellende.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Europa op de rand van oorlog.
Zeker met een Zwitsers zakmes.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Die legerchef is niet zomaar iemand die zomaar iets roept. Het opmerkelijke vind ik vooral zijn advies om je te bewapenen. Wat vind jij daarvan?
Maar je kunt van een overheid wel een fatsoenlijk asielbeleid verwachten, niet alleen voor ons maar ook voor iedere asielzoeker. Dat is in mijn ogen niet iedereen opvangen maar ook een fatsoenlijk terugkeer beleid en zorgen voor een stabiele regio want wat heb je aan een stabiel Syrië als wij vervolgens alle hoogopgeleiden houden omdat we die door de vergrijzing nodig hebben en de ongewensten sturen we retour.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens jouw argumentatie zouden we door Marokko.nl als bron te gebruiken kunnen concluderen dat men heel Europa wil innemen, alle moslims Joden willen vernietigen en autochtonen haten.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Check even https://www.facebook.com/Wijsteunendepvv.
Hij heeft het dan ook over zwitsers die zich meer moeten gaan bewapenen. In Zwitserland is dit gebruikelijk indien er in omringende landen gevaarlijke spanningen zijn. Misschien dat er enkele burgers meer sneuvelen door dat toegenomen algemeen wapenbezit maar dat weegt niet op tegen de voordelen die de zwitsers erdoor ten deel is gevallen.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.html
Ik ben het wel met hem eens dat we een onrustige tijd tegemoet gaan, al zou ik eerder van ernstige sociale onlusten dan van een burgeroorlog spreken.
Zijn advies aan de bevolking om zich alvast maar te bewapenen snap ik niet zo goed. Want als iedereen straks met een semi-automatisch wapen rondloopt lijkt het mij veel moeilijker voor de regering om die oorlog nog onder controle te krijgen dan wanneer de mogelijkheid tot vuurwapengeweld enkel bij de regering en een paar verdwaalde terroristen ligt. Ik zou als chef dan eerder oproepen tot het inleveren van wapens.
Jij wordt ook altijd eerst tot op je onderbroek nat voordat je doorhebt dat het regent?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gevoel van urgentie dat wordt uitgedragen door onder anderen Elfletterig, deel ik in ieder geval niet.
Ik geloof niet in gematigde moslims, sorry. Dat is net zoals je denkt dat er gematigde nazi's waren. Daar is die hele overtuiging namelijk niet naar, die staat haaks op onze normen en waarden dus ook al ben je gematigd dan denk je alsnog totaal anders over allerlei zaken dan westerlingen. Die frictie zal daarom altijd blijven.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Aanhanger van de islam die zich prima weten te gedragen en die hier willen blijven wonen, zijn hier welkom en kunnen hier gewoon blijven wonen.
De aanpak die ik voorstel, vergroot niet de kloof, maar verkleint juist de kloof tussen de moslims en niet-moslims in Nederland. We rekenen namelijk af met extremisme en radicalisering, we bieden hier alleen plaats aan gematigde, normale moslims.
Moslims voelen zich en zijn over het algemeen ook geen onderdeel van de bevolking. Ik pik zomaar even willekeurig wat cijfers waaruit dat blijkt:quote:Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee.
Neem alleen al je voorstel om de remigratie te bevorderen. Daarmee schep je het beeld dat moslims hier niet welkom zijn. Om maar te zwijgen over jouw toon, die ronduit afwijzend is. Je herhaalt nota bene dat je het aantal moslims in ons land wil beperken, ongeacht of ze wel of niet extremistisch zijn. Denk je werkelijk dat moslims zich nog deel voelen van onze samenleving, als de overheid die boodschap uitdraagt?
Daar kan ik, in tegenstelling tot een oorlog, wel mee leven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:34 schreef Heilwasser het volgende:
Nog steeds zie ik geen burgeroorlog gebeuren. Wie staan er tegenover elkaar? Enkel heel Europa versus een stel criminele vluchtelingen en ander uitheems gespuis. Dat gaat geen burgeroorlog opleveren, het zal juist leiden tot repressief beleid richting deze criminelen.
Amen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:36 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Daar kan ik, in tegenstelling tot een oorlog, wel mee leven.
Ga zelf de politiek in dan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Iemand die zegt wat iedereen vreest! STOP met het binnenhalen van problemen, deporteer bestaande problemen, en maak Europa weer een plek waar je 's avonds overal over straat kan gaan!
WAAROM wil de politiek ons zo graag vernietigen?
Totdat het "ingeburgerde" gespuis zich gaat keren tegen de autochtone bevolking, en die kant rolt het langzaam op.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:34 schreef Heilwasser het volgende:
Nog steeds zie ik geen burgeroorlog gebeuren. Wie staan er tegenover elkaar? Enkel heel Europa versus een stel criminele vluchtelingen en ander uitheems gespuis. Dat gaat geen burgeroorlog opleveren, het zal juist leiden tot repressief beleid richting deze criminelen.
Ik ook, en het is keihard nodig. Europa moet van z'n koudwatervrees af en beginnen met uitzetten, opsluiten en verdedigen van grenzen (zowel fysiek als spreekwoordelijk).quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:36 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Daar kan ik, in tegenstelling tot een oorlog, wel mee leven.
Nee, je moet je als burger kunnen beschermen als de overheid het laat afweten. Het is te gek voor woorden dat slechts criminelen en terroristen hier kunnen rondlopen met wapens en dat het de burger verboden wordt zichzelf te kunnen verdedigen.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.html
Ik ben het wel met hem eens dat we een onrustige tijd tegemoet gaan, al zou ik eerder van ernstige sociale onlusten dan van een burgeroorlog spreken.
Zijn advies aan de bevolking om zich alvast maar te bewapenen snap ik niet zo goed. Want als iedereen straks met een semi-automatisch wapen rondloopt lijkt het mij veel moeilijker voor de regering om die oorlog nog onder controle te krijgen dan wanneer de mogelijkheid tot vuurwapengeweld enkel bij de regering en een paar verdwaalde terroristen ligt. Ik zou als chef dan eerder oproepen tot het inleveren van wapens.
Hoe groot is die groep? En hoe georganiseerd?quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:54 schreef byah het volgende:
[..]
Totdat het "ingeburgerde" gespuis zich gaat keren tegen de autochtone bevolking, en die kant rolt het langzaam op.
De gemiddelde burger is nog te achterlijk om goed voor zichzelf te worden, liever niet dat die ook nog legaal toegang tot een vuurwapen heeft. Anders krijg je hier ook USA-taferelen met tienduizenden vuurwapendoden per jaar. Daar is af en toe een aanslag niks bij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, je moet je als burger kunnen beschermen als de overheid het laat afweten. Het is te gek voor woorden dat slechts criminelen en terroristen hier kunnen rondlopen met wapens en dat het de burger verboden wordt zichzelf te kunnen verdedigen.
Lekker man, iedereen met een Tanfoglio in z'n zakquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, je moet je als burger kunnen beschermen als de overheid het laat afweten. Het is te gek voor woorden dat slechts criminelen en terroristen hier kunnen rondlopen met wapens en dat het de burger verboden wordt zichzelf te kunnen verdedigen.
Dus je prefereert een aanslag boven het recht jezelf te beschermen? Tja, daar win je de oorlog niet mee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De gemiddelde burger is nog te achterlijk om goed voor zichzelf te worden, liever niet dat die ook nog legaal toegang tot een vuurwapen heeft. Anders krijg je hier ook USA-taferelen met tienduizenden vuurwapendoden per jaar. Daar is af en toe een aanslag niks bij.
Van die tienduizende vuurwapendoden is bijna driekwart zelfmoord en vergeet niet dat er jaarlijks zo'n 2,5 miljoen (!) incidenten voorkomen worden doordat het merendeel vuurwapens heeft.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De gemiddelde burger is nog te achterlijk om goed voor zichzelf te worden, liever niet dat die ook nog legaal toegang tot een vuurwapen heeft. Anders krijg je hier ook USA-taferelen met tienduizenden vuurwapendoden per jaar. Daar is af en toe een aanslag niks bij.
Helemaal gelijk in. Om huis en haard te beschermen heb ik al een leuke verrassing voor kwaadwillenden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |