Nee, oorlogen aan de rand van Europa. Dat geeft veel ellende.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Europa op de rand van oorlog.
Zeker met een Zwitsers zakmes.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Die legerchef is niet zomaar iemand die zomaar iets roept. Het opmerkelijke vind ik vooral zijn advies om je te bewapenen. Wat vind jij daarvan?
Maar je kunt van een overheid wel een fatsoenlijk asielbeleid verwachten, niet alleen voor ons maar ook voor iedere asielzoeker. Dat is in mijn ogen niet iedereen opvangen maar ook een fatsoenlijk terugkeer beleid en zorgen voor een stabiele regio want wat heb je aan een stabiel Syrië als wij vervolgens alle hoogopgeleiden houden omdat we die door de vergrijzing nodig hebben en de ongewensten sturen we retour.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt van de overheid niet verwachten dat zij zich zo afwijzend opstelt richting moslims. Aanhangers van de islam die zich prima weten te gedragen en hier willen blijven wonen, moet je het idee geven dat ze welkom zijn. Met de door jou voorgestelde aanpak vergroot je juist de kloof tussen moslims en niet-moslims en werk je dus problemen in de hand.
Volgens jouw argumentatie zouden we door Marokko.nl als bron te gebruiken kunnen concluderen dat men heel Europa wil innemen, alle moslims Joden willen vernietigen en autochtonen haten.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Check even https://www.facebook.com/Wijsteunendepvv.
Hij heeft het dan ook over zwitsers die zich meer moeten gaan bewapenen. In Zwitserland is dit gebruikelijk indien er in omringende landen gevaarlijke spanningen zijn. Misschien dat er enkele burgers meer sneuvelen door dat toegenomen algemeen wapenbezit maar dat weegt niet op tegen de voordelen die de zwitsers erdoor ten deel is gevallen.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.html
Ik ben het wel met hem eens dat we een onrustige tijd tegemoet gaan, al zou ik eerder van ernstige sociale onlusten dan van een burgeroorlog spreken.
Zijn advies aan de bevolking om zich alvast maar te bewapenen snap ik niet zo goed. Want als iedereen straks met een semi-automatisch wapen rondloopt lijkt het mij veel moeilijker voor de regering om die oorlog nog onder controle te krijgen dan wanneer de mogelijkheid tot vuurwapengeweld enkel bij de regering en een paar verdwaalde terroristen ligt. Ik zou als chef dan eerder oproepen tot het inleveren van wapens.
Jij wordt ook altijd eerst tot op je onderbroek nat voordat je doorhebt dat het regent?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gevoel van urgentie dat wordt uitgedragen door onder anderen Elfletterig, deel ik in ieder geval niet.
Ik geloof niet in gematigde moslims, sorry. Dat is net zoals je denkt dat er gematigde nazi's waren. Daar is die hele overtuiging namelijk niet naar, die staat haaks op onze normen en waarden dus ook al ben je gematigd dan denk je alsnog totaal anders over allerlei zaken dan westerlingen. Die frictie zal daarom altijd blijven.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Aanhanger van de islam die zich prima weten te gedragen en die hier willen blijven wonen, zijn hier welkom en kunnen hier gewoon blijven wonen.
De aanpak die ik voorstel, vergroot niet de kloof, maar verkleint juist de kloof tussen de moslims en niet-moslims in Nederland. We rekenen namelijk af met extremisme en radicalisering, we bieden hier alleen plaats aan gematigde, normale moslims.
Moslims voelen zich en zijn over het algemeen ook geen onderdeel van de bevolking. Ik pik zomaar even willekeurig wat cijfers waaruit dat blijkt:quote:Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee.
Neem alleen al je voorstel om de remigratie te bevorderen. Daarmee schep je het beeld dat moslims hier niet welkom zijn. Om maar te zwijgen over jouw toon, die ronduit afwijzend is. Je herhaalt nota bene dat je het aantal moslims in ons land wil beperken, ongeacht of ze wel of niet extremistisch zijn. Denk je werkelijk dat moslims zich nog deel voelen van onze samenleving, als de overheid die boodschap uitdraagt?
Daar kan ik, in tegenstelling tot een oorlog, wel mee leven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:34 schreef Heilwasser het volgende:
Nog steeds zie ik geen burgeroorlog gebeuren. Wie staan er tegenover elkaar? Enkel heel Europa versus een stel criminele vluchtelingen en ander uitheems gespuis. Dat gaat geen burgeroorlog opleveren, het zal juist leiden tot repressief beleid richting deze criminelen.
Amen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:36 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Daar kan ik, in tegenstelling tot een oorlog, wel mee leven.
Ga zelf de politiek in dan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Iemand die zegt wat iedereen vreest! STOP met het binnenhalen van problemen, deporteer bestaande problemen, en maak Europa weer een plek waar je 's avonds overal over straat kan gaan!
WAAROM wil de politiek ons zo graag vernietigen?
Totdat het "ingeburgerde" gespuis zich gaat keren tegen de autochtone bevolking, en die kant rolt het langzaam op.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:34 schreef Heilwasser het volgende:
Nog steeds zie ik geen burgeroorlog gebeuren. Wie staan er tegenover elkaar? Enkel heel Europa versus een stel criminele vluchtelingen en ander uitheems gespuis. Dat gaat geen burgeroorlog opleveren, het zal juist leiden tot repressief beleid richting deze criminelen.
Ik ook, en het is keihard nodig. Europa moet van z'n koudwatervrees af en beginnen met uitzetten, opsluiten en verdedigen van grenzen (zowel fysiek als spreekwoordelijk).quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:36 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Daar kan ik, in tegenstelling tot een oorlog, wel mee leven.
Nee, je moet je als burger kunnen beschermen als de overheid het laat afweten. Het is te gek voor woorden dat slechts criminelen en terroristen hier kunnen rondlopen met wapens en dat het de burger verboden wordt zichzelf te kunnen verdedigen.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.html
Ik ben het wel met hem eens dat we een onrustige tijd tegemoet gaan, al zou ik eerder van ernstige sociale onlusten dan van een burgeroorlog spreken.
Zijn advies aan de bevolking om zich alvast maar te bewapenen snap ik niet zo goed. Want als iedereen straks met een semi-automatisch wapen rondloopt lijkt het mij veel moeilijker voor de regering om die oorlog nog onder controle te krijgen dan wanneer de mogelijkheid tot vuurwapengeweld enkel bij de regering en een paar verdwaalde terroristen ligt. Ik zou als chef dan eerder oproepen tot het inleveren van wapens.
Hoe groot is die groep? En hoe georganiseerd?quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:54 schreef byah het volgende:
[..]
Totdat het "ingeburgerde" gespuis zich gaat keren tegen de autochtone bevolking, en die kant rolt het langzaam op.
De gemiddelde burger is nog te achterlijk om goed voor zichzelf te worden, liever niet dat die ook nog legaal toegang tot een vuurwapen heeft. Anders krijg je hier ook USA-taferelen met tienduizenden vuurwapendoden per jaar. Daar is af en toe een aanslag niks bij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, je moet je als burger kunnen beschermen als de overheid het laat afweten. Het is te gek voor woorden dat slechts criminelen en terroristen hier kunnen rondlopen met wapens en dat het de burger verboden wordt zichzelf te kunnen verdedigen.
Lekker man, iedereen met een Tanfoglio in z'n zakquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, je moet je als burger kunnen beschermen als de overheid het laat afweten. Het is te gek voor woorden dat slechts criminelen en terroristen hier kunnen rondlopen met wapens en dat het de burger verboden wordt zichzelf te kunnen verdedigen.
Dus je prefereert een aanslag boven het recht jezelf te beschermen? Tja, daar win je de oorlog niet mee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De gemiddelde burger is nog te achterlijk om goed voor zichzelf te worden, liever niet dat die ook nog legaal toegang tot een vuurwapen heeft. Anders krijg je hier ook USA-taferelen met tienduizenden vuurwapendoden per jaar. Daar is af en toe een aanslag niks bij.
Van die tienduizende vuurwapendoden is bijna driekwart zelfmoord en vergeet niet dat er jaarlijks zo'n 2,5 miljoen (!) incidenten voorkomen worden doordat het merendeel vuurwapens heeft.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De gemiddelde burger is nog te achterlijk om goed voor zichzelf te worden, liever niet dat die ook nog legaal toegang tot een vuurwapen heeft. Anders krijg je hier ook USA-taferelen met tienduizenden vuurwapendoden per jaar. Daar is af en toe een aanslag niks bij.
Helemaal gelijk in. Om huis en haard te beschermen heb ik al een leuke verrassing voor kwaadwillenden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |