Op zo'n manier.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:53 schreef µ het volgende:
[..]
Vanaf bepaalde balances gaat de bank af en toe wel bellen denk ik.
En als iemand opeens 2.5 ton overschrijft zou ik als bank ook ff bellen denk ik ja.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:37 schreef roadrats het volgende:
Snel verdiend ! Leuke actie van ING. Vandaag bericht dat ik het maximale eruit gesleept hebt. Zulke actie mogen vaker gehouden worden.
[ afbeelding ]
Is het overwegen waard, maar ik wil eigenlijk het geld niet vastzetten. Ik verwacht later dit jaar de hypotheek over te sluiten en het geld nodig te hebben voor een boete-rentequote:Op woensdag 6 januari 2016 17:07 schreef Ill-Skillz het volgende:
@ Blik. Is die Aegon actie niet beter voor je dan die 10 euro van de ING?
quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:22 schreef Ton76 het volgende:
Ah, dus dit jaar een ¤250 maximum ipv ¤500 maximum bij de ING spaaractie... jammer, ik zal de verkapte "kijk-mij-eens-250000-euro-hebben" posts van vorig jaar wel missen.
[..]
Zelfde actie, goedkoper uitgevoerd voor de bank.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:19 schreef Sharpdressedman het volgende:
Jammer dat ING bij de actie dit jaar maar tot 250,- gaat. Voorgaande jaren was dat nog maximaal 500,-
Geweldig begin van het nieuwe jaarquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:47 schreef SeLang het volgende:
Nu ik die nieuwe Aegon rekening heb aangevraagd (voor de ¤25 actie) heb ik opeens de rekening die ik "kwijt" was ook weer terug. Daar bleek nog een tientje op te staan
zo 'vond' ik vorige jaar zelfs een paar honderd euro terug dankzij de belastingaangifte waar ze vooringevuld op stondenquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:47 schreef SeLang het volgende:
Nu ik die nieuwe Aegon rekening heb aangevraagd (voor de ¤25 actie) heb ik opeens de rekening die ik "kwijt" was ook weer terug. Daar bleek nog een tientje op te staan
De rente in Denemarken wordt iets minder negatiefquote:** Danish Central Bank have increased their deposit rate to -0.65% vs. Prev. -0.75%
spekkoperquote:Op donderdag 7 januari 2016 16:47 schreef SeLang het volgende:
Hee, een renteverhoging!
[..]
De rente in Denemarken wordt iets minder negatief
Daar druk ik toch verdomme opquote:AEGON Deposito Sparen openen
Voor het openen van AEGON Deposito Sparen heeft u AEGON Sparen nodig.
Vanaf deze spaarrekening kunt u eenvoudig geld direct vastzetten in een deposito.
Na het einde van uw looptijd ontvangt u uw inleg met opgebouwde rente op AEGON Sparen.
Heeft u al AEGON Sparen?
Selecteer uw AEGON Sparen in het overzicht en klik daarna op het tabblad 'Deposito openen'.
Vervolgens kunt u direct een deposito openen.
Heeft u nog geen AEGON Sparen?
Klik hier om AEGON Sparen direct te openen.
Via uw AEGON Sparen opent u daarna een deposito.
Ahquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:06 schreef Sloggi het volgende:
Je moet doorklikken, op de rekening en dan pas een deposito openen, vanuit die rekening.. Ik ging ook de mist in en heb nu twee spaarrekeningen.
Viel mij ook al op. Erg vreemd..quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:39 schreef AmicusS het volgende:
Sowieso is die hele actie van aegon niet echt vindbaar (behalve de directe link). Ook niet via google.
jeetje, daar lag dus het probleem. Maar goed, ik kan ¤25 verwachten!quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:06 schreef Sloggi het volgende:
Je moet doorklikken, op de rekening en dan pas een deposito openen, vanuit die rekening.. Ik ging ook de mist in en heb nu twee spaarrekeningen.
Om gestoord van te worden. Je onderop dat linkje drukken, niet die rechts, dan blijf je rondcirkelen. Echt kl^te lay-out. Ik heb Aegon erover gebeld en met 10 sec. zat ik goed. Ik was al de zoveelste....quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:04 schreef Miniem het volgende:
Ik krijg via de website van Aegon nu ook geen deposito geopend hoor.
Als ik op de button Deposito openen druk krijg ik dit te zien:
[..]
Daar druk ik toch verdomme op![]()
Klopt.. Ik heb m gezoch maar niet gevonden, kan iemand mij vertellen wat die actie inhoud?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:39 schreef AmicusS het volgende:
Sowieso is die hele actie van aegon niet echt vindbaar (behalve de directe link). Ook niet via google.
Eeenmalig ¤25 erbij als je een deposito van min ¤2500,- opent (6 mnd of 1 jrs).quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:34 schreef Makrolon het volgende:
Klopt.. Ik heb m gezoch maar niet gevonden, kan iemand mij vertellen wat die actie inhoud?
Niet alleen is die pagina bijna niet te vinden, er staat ook niet bij tot wanneer de actie geldig is. Ik vraag mij daarom af of ik überhaupt de moeite moetl nemen om een spaarrekening én een deposito te openen. Als die actie niet geldig is ...quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:30 schreef Sharpdressedman het volgende:
Toch vaag dat die actie, buiten die link dan, niet te vinden is.
Ik heb ergens gezien dat de storting voor 15e moet plaatsvinden. Ik kan dit even niet terugvindenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 05:43 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Niet alleen is die pagina bijna niet te vinden, er staat ook niet bij tot wanneer de actie geldig is. Ik vraag mij daarom af of ik überhaupt de moeite moetl nemen om een spaarrekening én een deposito te openen. Als die actie niet geldig is ...
Klopt, heb ik ook gelezenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:11 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik heb ergens gezien dat de storting voor 15e moet plaatsvinden. Ik kan dit even niet terugvinden
https://www.aegon.nl/particulier/sparen/deposito-sparen-actiequote:Op vrijdag 8 januari 2016 05:43 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Niet alleen is die pagina bijna niet te vinden, er staat ook niet bij tot wanneer de actie geldig is. Ik vraag mij daarom af of ik überhaupt de moeite moetl nemen om een spaarrekening én een deposito te openen. Als die actie niet geldig is ...
Ik ook, als ik op tijd de gegevens binnen krijg danquote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:29 schreef Makrolon het volgende:
dus 2500 inleggen is 2540 terug krijgen na 6mnd. Denk dat ik m meepak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
De 25 euro is per persoon, dus niet stapelbaar. Hij is dus voor iedereen even interessant.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:01 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb ook alles ingevult.
Meteen even mn pa gebelt en verteld over de actie van ing, voor hem is die een stuk interessanter dan voor mij.
Ik hoop dat ik mijn wachtwoord op tijd krijg. Overigens 3 maanden kon toch ook?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:29 schreef Makrolon het volgende:
dus 2500 inleggen is 2540 terug krijgen na 6mnd. Denk dat ik m meepak.
6 maanden of 1 jaarquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik mijn wachtwoord op tijd krijg. Overigens 3 maanden kon toch ook?
Ik hoop dat we straks voor ¤25 nog niet eens één aandeel Shell kunnen kopen...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:22 schreef SeLang het volgende:
Zo, mijn 6-maand deposito voor gratis ¤25 staat nu ook.
Het is niet veel, maar daar kun je straks toch weer 2 aandelen Shell voor kopen.
Laat ik nou vorig jaar er 700 verkocht hebben....eerst liep ik te vloeken omdat ze na mijn verkoop stegen tot> 30¤. Inmiddels is het lachen teruggekeerd...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:22 schreef SeLang het volgende:
Het is niet veel, maar daar kun je straks toch weer 2 aandelen Shell voor kopen.
De gebruikersnaam kreeg ik dezelfde dag als de 1e storting. Het wachtwoord komt na een dag of vier met de post.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:40 schreef impact9 het volgende:
Wanneer kregen jullie de inloggegevens van Aegon?
Ik heb de storting gedaan en de rekening geopend. Echter nog geen inlog.
Hoezo? Jij blijft voorlopig toch in cash?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:22 schreef SeLang het volgende:
Dag of 2.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De gebruikersnaam kreeg ik dezelfde dag als de 1e storting. Het wachtwoord komt na een dag of vier met de post.
Het is per (betaal)rekening, niet per persoon, dus je kunt speciaal voor deze aktie evt. een 2e..Ne rekening openen. Kost 4.53 / kwartaal / rekening.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:22 schreef Ton76 het volgende:
Ah, dus dit jaar een ¤250 maximum ipv ¤500 maximum bij de ING spaaractie... jammer, ik zal de verkapte "kijk-mij-eens-250000-euro-hebben" posts van vorig jaar wel missen.
[..]
Als je er eerst 2 van kan kopen kun je mooi bijkopenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:24 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Ik hoop dat we straks voor ¤25 nog niet eens één aandeel Shell kunnen kopen...
Ja, kut zeg. Maxisparen nog wel 1,1%.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:18 schreef Skv het volgende:
Krijg net een mail van de SNS dat ze naar 0,95% gaan. Godverdomme zeg wat karig.
Hier idem. Ik heb een speciale driver moeten installeren, maar het werkt nog steeds niet.quote:Op zondag 10 januari 2016 12:17 schreef mrbombastic het volgende:
Werkt de site van ICBC bij jullie ook zo gaar?
Ik heb net de ICBC software opnieuw geinstalleerd. Bij Chrome kan ik niet eens inloggen.
Verkeerd wachtwoord geeft de site aan, terwijl ik zeker weet dat het goed is.
Ah, thanks... hier kan ik wat mee! Ik zat al 10 minuten rond te klikken en kwam steeds bij dezelfde pagina uit, maar ik heb inmiddels een deposito geopend.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:06 schreef Sloggi het volgende:
Apart ik had op zaterdag gezegd dat LPB het vandaag naar mijn rabo rekening moest overmaken maar dat is nog steeds niet gebeurd.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:33 schreef soepkoe het volgende:
overmaken van ene naar andere bank gaat ook steeds sneller lijkt het wel. vanochtend van moneyou naar ING, vervolgens naar Rabo en is nu onderweg naar Leaseplan, gezien tijdstip lijkt het erop dat het nog prima vandaag van moneyou naar leaseplan kan komen (eerste twee zijn zakelijke rekeningen.., vandaar de omweg)
bij leaseplan zelfs net al een deposito geopend met de inleg van vandaag..quote:Op maandag 11 januari 2016 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Apart ik had op zaterdag gezegd dat LPB het vandaag naar mijn rabo rekening moest overmaken maar dat is nog steeds niet gebeurd.
Hier klooi ik ook nog mee. Maar met name omdat mijn spaarrekening nog niet in Mijn Aegon staat. Hoe snel wordt dat geüpdate? De storting heb ik vandaag gedaan.quote:Op maandag 11 januari 2016 09:31 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Ah, thanks... hier kan ik wat mee! Ik zat al 10 minuten rond te klikken en kwam steeds bij dezelfde pagina uit, maar ik heb inmiddels een deposito geopend.
Bij mij de zelfde dag als de overboeking.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:25 schreef CklokC het volgende:
[..]
Hier klooi ik ook nog mee. Maar met name omdat mijn spaarrekening nog niet in Mijn Aegon staat. Hoe snel wordt dat geüpdate? De storting heb ik vandaag gedaan.
hier duurde het een paar dagen, gelukkig was ik op tijd begonnenquote:Op maandag 11 januari 2016 21:25 schreef CklokC het volgende:
[..]
Hier klooi ik ook nog mee. Maar met name omdat mijn spaarrekening nog niet in Mijn Aegon staat. Hoe snel wordt dat geüpdate? De storting heb ik vandaag gedaan.
2 dagen. Ik heb erover gebeld, het was snel geregeld.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:25 schreef CklokC het volgende:
Waarom hogere hypotheekrentes?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:08 schreef SeLang het volgende:
Ze zullen dit verlies moeten compenseren met lagere spaarrentes en hogere hypotheekrentes
Dit is toch geen spaarrekening?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:49 schreef Maxco het volgende:
Bij Robeco ook weer EU25 kado, wel minimaal 1 jaar erop laten staan
High5 2016 actie
Dat komt dus neer op 15 euro met hun negatieve rendement de laatste maanden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:49 schreef Maxco het volgende:
Bij Robeco ook weer EU25 kado, wel minimaal 1 jaar erop laten staan
High5 2016 actie
Had zelf een fout gemaakt. Had hem per 2018 erin gezet.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:09 schreef soepkoe het volgende:
[..]
bij leaseplan zelfs net al een deposito geopend met de inleg van vandaag..
Ik heb vandaag de gegevens gekregen. Net even gebeld met Aegon vanwege wat inlog problemen. Toen vertelde de medewerkster dat de 25eu extra niet geld als je nieuw een Aegon spaarrekening opent. Ze hadden dat aanbod alleen naar bestaande rekeninghouders gemaild. Dus helaas voor mij.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij mij de zelfde dag als de overboeking.
Dat lees ik niet in de voorwaarden terug. Er staat dat deze geldt voor aegon klanten. Dat ben ik sinds kort ook, geen datum vanaf wanneer je al klant moet zijn, oftewel: game onquote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:20 schreef CklokC het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de gegevens gekregen. Net even gebeld met Aegon vanwege wat inlog problemen. Toen vertelde de medewerkster dat de 25eu extra niet geld als je nieuw een Aegon spaarrekening opent. Ze hadden dat aanbod alleen naar bestaande rekeninghouders gemaild. Dus helaas voor mij.
Ik heb ze ook gebeld, maar dat hebben ze mij niet verteldquote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:20 schreef CklokC het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de gegevens gekregen. Net even gebeld met Aegon vanwege wat inlog problemen. Toen vertelde de medewerkster dat de 25eu extra niet geld als je nieuw een Aegon spaarrekening opent. Ze hadden dat aanbod alleen naar bestaande rekeninghouders gemaild. Dus helaas voor mij.
Ik snap dat het maximale uit zo'n actie slepen vraagjes oproept over de middelen die iemand heeft. Volgens mij heb ik al eens eerder laten weten dat ook ik niet over zoveel spaarcentjes beschik maar wel de grappige mogelijkheid heb tijdelijk geld van bedrijven te stallen op de spaarrekening van de ING, gewoon om even de premie binnen te halen. Maar helaas wordt het elk jaar minder interessant...quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:22 schreef Ton76 het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft ook pas net een rekening geopend speciaal voor deze actie. Ze heeft de klantenservice gemaild over de actie en kreeg gewoon antwoord terug dat de 25 euro voor 15februari op de spaarrekening gestort zal worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:20 schreef CklokC het volgende:
[..]
quote:Per 16 januari 2016 verandert de variabele spaarrente. De gewijzigde rentes zijn als volgt:
MaandSparen: 1,10% i.p.v. 1,20%*
InternetSparen: 1,00% i.p.v. 1,10%*
Dat zou ik niet accepteren. Als je gewoon de link volgt zoals die hier op FOK! werd gepost dan kom je bij die actie uit. Dan kunnen ze niet nu opeens zeggen dat die actie voor jou niet geldt.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:20 schreef CklokC het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:20 schreef CklokC het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:28 schreef soepkoe het volgende:
[..]
Dat lees ik niet in de voorwaarden terug. Er staat dat deze geldt voor aegon klanten. Dat ben ik sinds kort ook, geen datum vanaf wanneer je al klant moet zijn, oftewel: game on
Wat's dit nou, niet voor nieuwe klanten? Speciaal daarvoor maak ik die rekening aan. Maar m'n password is toch nog niet binnen, dus wordt hoe dan ook krap. Maar vind het wel een beetje armoedig, want staat niet op die website vermeld.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:03 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik heb ze ook gebeld, maar dat hebben ze mij niet verteld
Uiterlijk 6 maart moet het er staan. Ik doe het trouwens al een maand eerder want dan ga ik op vakantie en ben dan 6 weken offline.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:28 schreef AnneX het volgende:
Selang...geef je even een schreeuw in een post wanneer een bedrag uiterlijk bij ing moet zijn om mee te doen met de actie.
Ik heb je al gevolgd door het bijtijds weg te halen en te parkeren ( tegen een hogere rente) op een inetrekening bij Argenta.
Alvast dank!
Anders gaan we ze gewoon mailbomben.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:30 schreef SeLang het volgende:
Dit wordt wel interessant. Ik had een rekening geopend speciaal voor deze actie maar toen ik inlogde stonden daar toen twee rekeningen aangezien ik al jarenlang een rekening had maar die was ik kwijt. Ik ben dus een bestaande klant met zowel een nieuwe als een oude rekening. Ik heb trouwens de oude rekening gebruikt voor dat deposito aangezien daar toch al een tientje op stond.
Bij wijze van preemptive strike heb ik zojuist even een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik de 25 euro premie krijg. Ben benieuwd naar het antwoord.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:36 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Anders gaan we ze gewoon mailbomben.
Maak je wel weer een verslag van je reis? ;-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Niet accepteren. Ik ben al 19 jaar Aegon klant (Spaarbelegquote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:20 schreef CklokC het volgende:
Bij de ECB hebben ze wel meer onlogische gedachtenkronkels. De rente laag houden om de inflatie aan te wakkeren. Volgens mij verlaag je de productie- en ondernemingskosten voor bedrijven waardoor producten eerder goedkoper kunnen worden dan duurder. Dus veroorzaakt het rentebeleid eerder deflatie dan inflatie IMO.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:25 schreef Weird- het volgende:
Waarom hogere hypotheekrentes?
Intuďtief zou ik juist lagere hypotheekrentes verwachten, zodat ze meer geld uit kunnen lenen.
Morgen: https://www.ing.nl/partic(...)arenactie/index.htmlquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Iemand nog de gegevens van de 500 euro spaaractie van eind vorig jaar? Wanneer zou ING dat moeten betalen (20 euro bonus)?
Kun je de betalingen niet automatisch inboeken?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Uiterlijk 6 maart moet het er staan. Ik doe het trouwens al een maand eerder want dan ga ik op vakantie en ben dan 6 weken offline.
Dat kan maar is riskant. Bijv LPB --> Rabo --> ING betaal --> ING spaar. Elke stap kan misgaan omdat het geld van de vorige bank nog niet binnen is. En als je er een dag tussen laat zitten verlies je weer rentedagen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kun je de betalingen niet automatisch inboeken?
Is dat zo. Is het niet 0,9% bij moneyou en 0,6% bij ing?quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:42 schreef SeLang het volgende:
Anyway, het is niet zo'n probleem dit jaar omdat nu bijna het hele bedrag van MoneYou komt en die heeft momenteel dezelfde rente als ING.
Boven de 75K is het 0,9% en voor die actie ga je natuurlijk voor het maximum.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:11 schreef djh77 het volgende:
[..]
Is dat zo. Is het niet 0,9% bij moneyou en 0,6% bij ing?
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bij wijze van preemptive strike heb ik zojuist even een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik de 25 euro premie krijg. Ben benieuwd naar het antwoord.Ik heb ze eerder van de week ook al dezelfde vraag per mail gesteld en kreeg net via mail terug dat ze meer tijd voor mijn vraag nodig hebben en verwachten tot 26-1-2016 nodig te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb overigens nieuwe rekening afgesloten - specfiek voor de actie ja.
Voor zover je iets kunt concluderen uit de opgegeven periode, vind ik het niet erg positief.![]()
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
Ik kreeg zojuist dit antwoord:quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bij wijze van preemptive strike heb ik zojuist even een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik de 25 euro premie krijg. Ben benieuwd naar het antwoord.
Dan maar goed dat ik (toevallig) de bestaande rekening heb gebruikt en niet de nieuw geopende.quote:Geachte heer SeLang
Hartelijk dank voor uw e-mail van 12 januari waarin u vraagt wanneer u de ¤ 25,- kan verwachten voor de deposito actie. Ik kan mij voorstellen dat u hier graag duidelijkheid over wenst. Hieronder ga ik verder in op uw vraag.
U ontvangt uw ¤ 25,- uiterlijk 15 februari 2016
De ¤ 25,- cadeau-actie bij het openen van een Aegon Deposito Sparen met een minimale inleg van ¤ 2500,- loopt tot 15 januari 2016. Neemt u voor 15 januari 2016 deel aan deze actie of heeft u al deelgenomen? Dan wordt de ¤ 25,- uiterlijk 15 februari op uw Aegon Sparen gestort
Die actie kan echt wel uit. Niet iedereen is zo slim als SeLang dus mensen vergeten daarna het geld weer weg te halen of uit luiheid laten ze het lekker staan. ING is ook geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe winstgevend deze actie is. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die extra sparen of extra geld naar hun ING rekening overmaken en het na de actie laten staan (waar ING op hoopt), maar je hebt ook mensen (zoals wij) die veel geld overmaken bij het begin van de actieperiode en het meteen weghalen zodra het voorbij is wat ze (1) in procenten uitgedrukt behoorlijk wat extra rente kost (duur geld) en (2) zorgt voor slechts een tijdelijke piek in het spaarkapitaal, waar je als bank niet echt veel mee kunt (je kunt er geen hypotheken oid mee financieren). Maar gezien ze deze actie toch al weer wat jaren doen en ik er vanuit ga dat ze niet heel dom zijn bij de ING zullen de voordelen wel opwegen tegen deze (voor hun) nadelen.
Vreemd. In november 2015 was een soortgelijke actie en toen was er ook al grote onduidelijkheid. http://forum.spaarinforma(...)cadeau-t8942-15.html. Je zou zeggen dat ze hiervan geleerd hebben. Nog steeds onduidelijke en tegenstrijdige informatie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:43 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Ik heb ze eerder van de week ook al dezelfde vraag per mail gesteld en kreeg net via mail terug dat ze meer tijd voor mijn vraag nodig hebben en verwachten tot 26-1-2016 nodig te hebben.
quote:Zoals ik telefonisch heb aangegeven zou ik per mail duidelijkheid verschaffen over de deposito actie. Allereerst bied ik u mijn excuses aan voor alle onduidelijkheid. Er zijn in totaal twee deposito acties geweest. De eerste liep tot 30 november. Dit was een actie waarbij alleen een groep klanten is gemaild. Alleen de klanten die zijn gemaild kwamen in aanmerking voor de actie. Bij deze actie wordt uiterlijk 30 december 25 euro gestort op de Aegon Sparen. Op 15 december is er een nieuwe actie ingegaan welke tot 15 januari loopt. Deze is actie is wel geldig voor alle klanten. Hiervoor wordt de uitbetaling tussen 15 januari en 15 februari uitgevoerd.
Wat een zooitje. Deze voorwaarde staat helemaal nergensquote:Tweede deposito actie
In mijn vorige mail heb ik aangegeven dat de tweede deposito actie voor alle klanten geldt. Hiermee bedoel ik alle klanten die bij ons al een spaarrekening hebben. Dus als iemand nog geen klant is en vervolgens een deposito opent, komt hij/zij niet in aanmerking voor de actie.
Hier zou ik als argument gebruiken dat ik de link naar die actie op een spaarforum had gevonden en die link toegankelijk is zonder in te loggen bij Aegon en ik dus wel zou mogen aannemen dat die actie dan voor iedereen geldt. Anders zou Aegon toch wel eerst met een login scherm komen?quote:Dit was een actie waarbij alleen een groep klanten is gemaild.
Ik ga ze wel weer even bellen met deze argumenten. Hoelang duurde het openen van de rekening eigenlijk want ik betwijfel of ik uberhaupt nog op tijd ben. Heb net 1 cent ter identificatie overgemaakt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier zou ik als argument gebruiken dat ik de link naar die actie op een spaarforum had gevonden en die link toegankelijk is zonder in te loggen bij Aegon en ik dus wel zou mogen aannemen dat die actie dan voor iedereen geldt. Anders zou Aegon toch wel eerst met een login scherm komen?
Schiet mij maar lek: Waar staat dit in vredesnaam:quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:13 schreef MCH het volgende:
Wat een mongooltjes daar. Ik belde ze net ook op, alleen voor mensen die al een rekening hebben.
Ik laat m'n baby zulke menu's inspreken, krijg je vanzelf een mensquote:Op woensdag 13 januari 2016 15:18 schreef MCH het volgende:
Wat een stomme helpdesk trouwens dat je eerst je vraag moet inspreken en vervolgens nog weer met een toetskeuze bij de juiste lijn moet komen
Je ziet wel dat eerst die maand laten staan werd toegevoegd en nu is het maximaal 125.000 euro, het wordt dus wel minder maar nog steeds leuk meegenomen en snel verdiend. Moet natuurlijk wel een en/of spaarrekening zijn vanwege het deposito garantiestelselquote:Op woensdag 13 januari 2016 11:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe winstgevend deze actie is. Maar gezien ze deze actie toch al weer wat jaren doen en ik er vanuit ga dat ze niet heel dom zijn bij de ING zullen de voordelen wel opwegen tegen deze (voor hun) nadelen.
Hierquote:Op woensdag 13 januari 2016 15:19 schreef djh77 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek: Waar staat dit in vredesnaam:
[ afbeelding ]
Toen je de deposito opende was je toch een bestaande klant. Er is eerst een rekening geopend, vervolgens is er E 2500 op de rekening gestort. Hierna is pas de deposito geopend. Op het moment dat je de deposito opende was je toch een bestaande klant? Er staat nergens dat je bij het begin van de actieperiode al klant moet zijn bij Aegon.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:59 schreef impact9 het volgende:
Net ook met Aegon gebeld, ze geven aan dat het enkel voor bestaande klanten is.
Als je een deposito opent, minimaal 2500 euro stort en een mailtje stuurt. Dan zal de afdeling marketing beoordelen of je die ¤25,- cadeau krijgt. Aldus Aegon klantenservice;)
Dan staat je geld dus al wel minimaal een half jaar vast, lekker dan..
Linkje?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:49 schreef The_Temp het volgende:
Doe mee met een focusgroep voor een nieuw soort tandpasta zou ik zeggen, evenveel geld voor evenveel moeite.
5 minuten werk om even over te schrijven, snel verdiend.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:49 schreef The_Temp het volgende:
Wat een tijd steken jullie in 25 euro zeg. Doe mee met een focusgroep voor een nieuw soort tandpasta zou ik zeggen, evenveel geld voor evenveel moeite.
Die Aegon actie levert meer op dan kulopmerkingen op Fok! plempen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:49 schreef The_Temp het volgende:
Wat een tijd steken jullie in 25 euro zeg. Doe mee met een focusgroep voor een nieuw soort tandpasta zou ik zeggen, evenveel geld voor evenveel moeite.
Ja: https://www.ing.nl/partic(...)K7qMoCFUJmGwodVZEJEwquote:Op donderdag 14 januari 2016 00:49 schreef sjappiehunter het volgende:
Heeft ING nou een actie?
Ik zag gisteren een berichtje in mijn ING app, maar kan nu niks meer vinden, en ook niet op de ING website???
Dus, opzeggen die handel en je 10k oversluizen naar Zwitserleven. Je gaat toch geen 5 piek per maand betalen voor een spaarrekening?quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:15 schreef 111210 het volgende:
ontvang op dit moment 1.25% rente bij KNAB, enige is wel dat deze rekening toen ik m opende nog gratis was maar tegenwoordig 5 euro per maand kost. dus wil je een klein beetje rendement behalen dan moet je nu minimaal 10.000 euro erop hebben staan, anders levert het geen donder op.
ik betaal niks, alleen als je m nu wilt openen moet je betalen. heb de rekening met de oude voorwaarden, zodra ik moet betalen ben ik inderdaad ook weg.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:43 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dus, opzeggen die handel en je 10k oversluizen naar Zwitserleven. Je gaat toch geen 5 piek per maand betalen voor een spaarrekening? Betaalrekeningen heb je overal, bij Rabo al voor 1,70 per maand.
Al kreeg ik geld toe bij de Rabobank; ik zou er niks willen. Stelletje rukkers.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:43 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dus, opzeggen die handel en je 10k oversluizen naar Zwitserleven. Je gaat toch geen 5 piek per maand betalen voor een spaarrekening?Betaalrekeningen heb je overal, bij Rabo al voor 1,70 per maand.
Dank...quote:Op donderdag 14 januari 2016 05:30 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ja: https://www.ing.nl/partic(...)K7qMoCFUJmGwodVZEJEw
Hier zat er een haakje in de username. En in het password mochten geen rare tekens zitten van de helpdesk. Opzegging van deze rekening staat al in m'n agenda over 6 maanden, wat een idiote website.quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:52 schreef Groepfunder het volgende:
Zojuist op de valreep bij Aegon een deposito geopend. Wat een ongelooflijk wazig website is dat! Klik je op de knop 'Open deposito', kun je daar geen deposito mee openen! Wie bedenkt zoiets?! Het kan nog erger. Mijn moeder heeft een gebruikersnaam opgestuurd gekregen van Aegon met een +-teken erin. Wat blijkt? De gebruikersnaam is daardoor ongeldig. Volgens de dame van de helpdesk komt dat wel vaker voor! En alweer: wie bedenkt zoiets?! Enfin, nu wachten op die ¤25,-. Nog nooit zo'n slechte ervaring met een bank gehad.
quote:Hartelijk bedankt voor uw bericht aan onze Klantenservice. We doen ons best uw bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden. Soms hebben we meer tijd nodig. Bijvoorbeeld omdat we extra informatie willen opzoeken of omdat we een andere collega inschakelen. Als we meer tijd nodig hebben, laten we u dat ook binnen twee werkdagen weten.
Zelfde laken een pak...quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Al kreeg ik geld toe bij de Rabobank, ING, ABN Amro, SNS, RegioBank, ...; ik zou er niks willen. Stelletje rukkers.
Kreeg ik ook, kun je niet meer opzeggen want 14 dagen verstrekenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:14 schreef djh77 het volgende:
Vraag gesteld aan Aegon, maar ze komen er niet uit:
"Op 13-1-2016 had u contact met onze Klantenservice. Het beantwoorden van uw vraag kost ons helaas meer tijd. Wij mailen u om u te informeren over onze volgende stap.
Wanneer krijgt u antwoord?
U krijgt antwoord voor 27-1-2016. Wij vinden het vervelend u langer op een antwoord te laten wachten, maar hopen op uw begrip."
Pfff nog 2 weken wachten....
Doen! Kun je 5 jaar lang elk jaar een keer naar Plopsaland met het hele gezinquote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Is het verstandig om nu een 5 jaars deposito af te sluiten voor een schijtrente van 1,7%?
Verklaar je nader? Heb geen zin om geld op bank te laten staan voor een rente onder 1,2%, dan nog liever in een sok (kluis).quote:Op vrijdag 15 januari 2016 19:17 schreef Koral het volgende:
[..]
Doen! Kun je 5 jaar lang elk jaar een keer naar Plopsaland met het hele gezin
Dan lees je niet goed, want de gratis rekening is er nog steeds. Je begint met een 3 maanden gratis pluspakket twv 5 euro per maand. Na die periode kan je je pakket omzetten naar het gratis pakket. Heb ik ook gedaan en staat gewoon op de site:quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:15 schreef 111210 het volgende:
ontvang op dit moment 1.25% rente bij KNAB, enige is wel dat deze rekening toen ik m opende nog gratis was maar tegenwoordig 5 euro per maand kost. dus wil je een klein beetje rendement behalen dan moet je nu minimaal 10.000 euro erop hebben staan, anders levert het geen donder op.
Nice. Jij heb dus al omgezet naar Basis, zijn er nog bepaalde beperkingen? Mobiele app is gewoon te gebruiken?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:11 schreef Staaf het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed, want de gratis rekening is er nog steeds. Je begint met een 3 maanden gratis pluspakket twv 5 euro per maand. Na die periode kan je je pakket omzetten naar het gratis pakket. Heb ik ook gedaan en staat gewoon op de site:
Is er helemaal geen gratis Knab pakket meer?
Als je als particuliere klant start bij Knab, zijn de eerste 3 maanden áltijd gratis. In die periode kun je al het moois van Knab ontdekken, in de pakketten Plus of Premium. Ben je na deze 3 maanden niet overtuigd? Dan kun je kiezen voor ons gratis Basis pakket, waarmee je alleen kunt sparen. Uiteraard ontvang je van ons een seintje als jouw periode van 3 maanden gratis proberen bijna afloopt. Je pakket kun je zelf wijzigen in je Persoonlijke Bankomgeving.
Klopt ik heb al omgezet paar maanden terug. Je kan alleen niet meer pinnen met je pas, het is puur voor sparen bedoeld. App werkt gewoon.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:03 schreef CklokC het volgende:
[..]
Nice. Jij heb dus al omgezet naar Basis, zijn er nog bepaalde beperkingen? Mobiele app is gewoon te gebruiken?
dat is op zich nice, maar kan je dan wel geld terugboeken naar een tegenrekening bij een andere bank? Of heb je daar dan toch stiekem weer de Knab betaalrekening nodig?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:11 schreef Staaf het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed, want de gratis rekening is er nog steeds. Je begint met een 3 maanden gratis pluspakket twv 5 euro per maand. Na die periode kan je je pakket omzetten naar het gratis pakket. Heb ik ook gedaan en staat gewoon op de site:
Is er helemaal geen gratis Knab pakket meer?
Als je als particuliere klant start bij Knab, zijn de eerste 3 maanden áltijd gratis. In die periode kun je al het moois van Knab ontdekken, in de pakketten Plus of Premium. Ben je na deze 3 maanden niet overtuigd? Dan kun je kiezen voor ons gratis Basis pakket, waarmee je alleen kunt sparen. Uiteraard ontvang je van ons een seintje als jouw periode van 3 maanden gratis proberen bijna afloopt. Je pakket kun je zelf wijzigen in je Persoonlijke Bankomgeving.
SNS ben ik ook aan het opdoeken. "Ze" zijn daar al > 2 weken bezig mijn aandelen & opties over te zetten naar ING. Staat nog steeds een aandelenfonds te staan dat ze om administratieve redenen niet kunnen overhevelen. Stelletje amateurs bij de SNS-bank.quote:
Ik ben btw dik tevreden over de kosten van ING: openen/sluiten van opties kost slechts ¤2.25 per contract. Bij SNS begon je met ¤10,- pas >3 ging je terug naar ¤3.- per contract.quote:
Ik dacht dat je naar de beurs ging (waar je vrijwel alles in een paar dagen bent kwijtgeraakt) en nu de aandelen goedkoper zijn geworden wil je geld 5 jaar lang tegen een lage rente wegzetten?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Is het verstandig om nu een 5 jaars deposito af te sluiten voor een schijtrente van 1,7%?
Ha nee hoor, dat wat was maar een gedeelte van mijn gokcentjes.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik dacht dat je naar de beurs ging (waar je vrijwel alles in een paar dagen bent kwijtgeraakt) en nu de aandelen goedkoper zijn geworden wil je geld 5 jaar lang tegen een lage rente wegzetten?
DHB biedt trouwens 1,85% voor 5 jaar vast.
Kun je opnemen zonder tussenkomst van de Knab betaalrekening? Wat Nikao zegt, dat wordt anders lastig.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:17 schreef Staaf het volgende:
[..]
Klopt ik heb al omgezet paar maanden terug. Je kan alleen niet meer pinnen met je pas, het is puur voor sparen bedoeld. App werkt gewoon.
Knab gedraagt zich dus als ING, Rabo en ABN-AMRO... je kunt tussen spaarrekeningen van deze banken niet zonder betaalrekeningen ertussen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:20 schreef nikao het volgende:
[..]
dat is op zich nice, maar kan je dan wel geld terugboeken naar een tegenrekening bij een andere bank? Of heb je daar dan toch stiekem weer de Knab betaalrekening nodig?
Edit: Ja dat is dus de 'catch';
"Bij Knab heb je altijd een betaalrekening om geld over te maken naar externe rekeningen en geld te ontvangen van externe rekeningen. Je andere Knab rekeningen, zoals spaarrekeningen, hebben alleen een intern rekeningnummer. Het is dus niet mogelijk om vanaf een andere bank rechtstreeks geld over te maken naar een Knab Spaarrekening. Dit doe je via je Knab Betaalrekening."
Gratis is er dus praktisch niet meer.
Na 6 maart moet het nog minimaal 1 maand op je spaarrekening staan. Dus waarom jij nu al 20 euro hebt gekregen weet ik niet.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:55 schreef ThaBrain het volgende:
Ik heb de 20 euro van de ING binnen...hoe lang moest het er ook alweer op blijven staan? t/m eind februari toch?
Nou dat komt doordat ik aan een andere actie meedoequote:Op maandag 18 januari 2016 12:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Na 6 maart moet het nog minimaal 1 maand op je spaarrekening staan. Dus waarom jij nu al 20 euro hebt gekregen weet ik niet.
https://www.ing.nl/partic(...)/cashback/index.html
Hij bedoelde die te openen ING Oranje spaarrek. aktie van vorig jaar, 20euro zal rond 14 jan. bijgeschreven zijn.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Na 6 maart moet het nog minimaal 1 maand op je spaarrekening staan. Dus waarom jij nu al 20 euro hebt gekregen weet ik niet.
https://www.ing.nl/partic(...)/cashback/index.html
Ok, duidelijk.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:42 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Nou dat komt doordat ik aan een andere actie meedoe
Voor de actie met 250 euro bonus is er een andere geweest waarbij je een nieuwe spaarrekening moest openen, 500 storten, spaardoelen maken en periodiek minimaal 50 euro sparen. En daar kreeg je dan 20 euro voor
ING heeft zelf niet goed gelezen blijkbaar, want het is op m'n girorekening gestortquote:Op maandag 18 januari 2016 12:43 schreef NRD2010 het volgende:
Uiterlijk 14 januari 2016 wordt het totale geldbedrag op uw Oranje Spaarrekening
gestort.
Heb jij daarvoor geen ING (spaar)rekening gehad?quote:Op maandag 18 januari 2016 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
ING heeft zelf niet goed gelezen blijkbaar, want het is op m'n girorekening gestort
Dat is het dus wel.. ik heb nu een gratis KNAB Basis rekening en kan gewoon met internetbankieren geld overmaken van en naar de rekening..quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:20 schreef nikao het volgende:
[..]
dat is op zich nice, maar kan je dan wel geld terugboeken naar een tegenrekening bij een andere bank? Of heb je daar dan toch stiekem weer de Knab betaalrekening nodig?
Edit: Ja dat is dus de 'catch';
"Bij Knab heb je altijd een betaalrekening om geld over te maken naar externe rekeningen en geld te ontvangen van externe rekeningen. Je andere Knab rekeningen, zoals spaarrekeningen, hebben alleen een intern rekeningnummer. Het is dus niet mogelijk om vanaf een andere bank rechtstreeks geld over te maken naar een Knab Spaarrekening. Dit doe je via je Knab Betaalrekening."
Gratis is er dus praktisch niet meer.
quote:Wat kun je met je betaalrekening met Knab Basis?
1.1
Met je
betaalrekening kun je het volgende doen:
a)
Je kunt geld ontvangen op je betaalrekening.
b)
Je kunt geld overboeken naar een andere rekening.
Na elke actie zeg ik die opquote:Op maandag 18 januari 2016 16:08 schreef fokbrad het volgende:
Heb jij daarvoor geen ING (spaar)rekening gehad?
OK, das vreemd. Want op de KNAB site staat:quote:Op maandag 18 januari 2016 22:40 schreef Staaf het volgende:
[..]
Dat is het dus wel.. ik heb nu een gratis KNAB Basis rekening en kan gewoon met internetbankieren geld overmaken van en naar de rekening..
Van de KNAB site:
[..]
Je kan geld overmaken naar andere rekeningen. Je kan niet: betaalautomaten gebruiken, geld uit de muur halen, etc..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:24 schreef nikao het volgende:
[..]
OK, das vreemd. Want op de KNAB site staat:
"Dan kun je kiezen voor ons gratis Basis pakket, waarmee je alleen kunt sparen. "
Maar blijkbaar heb je dan ook een gratis betaalrekening??
En daar is hier aan het einde van het jaar dan ook voor gewaarschuwd.quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:39 schreef Gijsbertus het volgende:
even voor de goede orde:
Voor de actie van ING spaaractie is het verstandig om voor het eind van het jaar je spaargeld over te sluizen naar een andere spaarrekening.
Doe ik dit keer ook. Ik heb zowel een rekening bij ING als KNAB maar het meerendeel van het geld staat bij KNAB. Ik heb een reminder in mijn agenda staan om 5 maart het geld over te maken van KNAB naar ING, daar een maand laten staan en dan weer terugstorten naar KNAB. Toch een leuk extraatje.quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:39 schreef Gijsbertus het volgende:
even voor de goede orde:
Voor de actie van ING spaaractie is het verstandig om voor het eind van het jaar je spaargeld over te sluizen naar een andere spaarrekening.
Tijdens de periode van 4 januari en 6 maart dan je geld storten op je ING spaarrekening.
1 maand behouden na 6 maart, en dan ontvang je de bonus..
Even snel gerekend - bonus = 1%
Voor volgend jaar maar eens aan deelnemen. Dit jaar had ik merendeel in deposito staan.
Niks over dat je al klant moest zijnquote:De ¤ 25,- cadeau-actie bij het openen van een Aegon Deposito Sparen met een minimale inleg van ¤ 2500,- loopt tot 15 januari 2016. Neemt u voor 15 januari 2016 deel aan deze actie of heeft u al deelgenomen? Dan wordt de ¤ 25,- uiterlijk 15 februari op uw Aegon Sparen gestort.
Ik vertrouw erop dat ik uw vraag naar tevredenheid heb beantwoord. Ik wens u een prettige dag.
Openen van deposito was de aanmelding.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:19 schreef Graankorrel het volgende:
Moest je je eigenlijk nog aanmelden voor die actie of was het openen van een deposito de aanmelding? Ik heb nergens een knop aanmelden o.i.d. gezien?
Dat is wel een beetje oudquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:08 schreef darktower het volgende:
Weet je waar je nog kunt sparen? Bij de Belastingdienst; 4% rente.
http://www.belastingdiens(...)e8-91ca-2c304536fe3e
Ah, ja maar bij ons heeft de BD een foute aanslag opgelegd. Die we wel hebben betaald. Maar nu krijgen we dus terug etc... Maar ja, da's natuurlijk uitzonderlijk. :/quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje oud
http://www.telegraaf.nl/d(...)verleden_tijd__.html
ik verwacht dat ze snel gaan dalen, daarom nog niet verplaatst van leaseplan naar NNquote:Op woensdag 27 januari 2016 07:34 schreef Exterminator het volgende:
Waarom lees ik niets over Nationale Nederlanden met hun 1,10%?
Addertje onder t gras ofzo? Was aan t denken om hier mn centjes heen te verplaatsen...
Een van de hoogtes rentes op dit moment. Prima bank. Je zal alleen zien als je daar je geld neer hebt gezet dat ze ook gaan zakken met de rente.quote:Op woensdag 27 januari 2016 07:34 schreef Exterminator het volgende:
Waarom lees ik niets over Nationale Nederlanden met hun 1,10%?
Addertje onder t gras ofzo? Was aan t denken om hier mn centjes heen te verplaatsen...
quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:35 schreef djh77 het volgende:
[..]
Een van de hoogtes rentes op dit moment. Prima bank. Je zal alleen zien als je daar je geld neer hebt gezet dat ze ook gaan zakken met de rente.
Per wanneer zou dit dan bekend moeten zijn? Dacht dat de 1,1 al de nieuwe rente van hun was. Gisteren toevallig rekening aangevraagd...quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:00 schreef soepkoe het volgende:
[..]
ik verwacht dat ze snel gaan dalen, daarom nog niet verplaatst van leaseplan naar NN
http://nos.nl/artikel/208(...)ent-overgemaakt.htmlquote:Vermiste DSB-klanten krijgen cent overgemaakt
De curatoren van de failliete DSB-bank zijn op zoek naar 5.600 oud-klanten. Ze krijgen nog geld van de bank, maar voordat ze dat krijgen moeten ze eerst een verklaring ondertekenen.
De klanten reageren niet op brieven. Om ze toch te bereiken is 1 cent op de rekeningnummers van de klanten overgemaakt met een verwijzing naar de website voor meer informatie.
Ruim tachtig procent van de schuldeisers hebben al wel een overeenkomst ondertekend. "Er is een groep schuldeisers met wie wij geen contact hebben", zegt curator Rutger Schimmelpenninck. "Het enige dat wij met zekerheid van ze weten is hun rekeningnummer. Wij hopen hun aandacht te krijgen door een cent naar ze over te maken."
Hoeveel geld de oud-klanten nog tegoed hebben, is niet bekend.
Ik vind 0,1% ook nauwelijks de moeite om over te stappen eigenlijk, helemaal als je de rekening nog moet openen. Op 10.000 euro is dat nog geen euro per maand winst (en dan laat ik de gemiste rentedagen nog even buiten beschouwing).quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:00 schreef soepkoe het volgende:
[..]
ik verwacht dat ze snel gaan dalen, daarom nog niet verplaatst van leaseplan naar NN
ik hou een heel klein deel op mijn spaarrekening van Ing, zodat ik er direct bij kan, de rest staat bij Leaseplan, deels in deposito'squote:Op woensdag 27 januari 2016 15:55 schreef Exterminator het volgende:
Wat is t verstandigste om te doen?
M'n spaargeld op mn Rabobank spaarrekening volledig naar elders zetten of spreiden tussen beiden?
Ik heb nog een paar duizend Euro bij de Rabobank (spaarrekening) staan, wat ik indien nodig meteen beschikbaar heb op mijn Rabobank betaalrekening.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:55 schreef Exterminator het volgende:
M'n spaargeld op mn Rabobank spaarrekening volledig naar elders zetten of spreiden tussen beiden?
eens daarom boek ik het ook niet over..,, ik mis overigens nooit een rentedag. s ochtends overmaken naar rabo en direct doorboeken zodra het daar binnen is (voor 12 uur al)quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind 0,1% ook nauwelijks de moeite om over te stappen eigenlijk, helemaal als je de rekening nog moet openen. Op 10.000 euro is dat nog geen euro per maand winst (en dan laat ik de gemiste rentedagen nog even buiten beschouwing).
Maar goed, ik heb dan ook niet bijzonder veel spaargeld. Als ik 200k zou hebben was het een ander verhaal natuurlijk
hier ook het geval, op de site zelf staat nog wel 1,0% maar op mijn eigen omgeving 0,9%, zal wel het nieuwe percentage zijn voor de maand februari (ze bepalen toch per maand of ze de rente aan willen passen of niet?)quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:41 schreef Stokkie_ het volgende:
Als ik inlog bij Leaseplan staat de rente nu op 0,9%, heb ik geen mail over ontvangen.
Je kan het online aanvragen maar je moet daarna het pasje ophalen met je legitimatiebewijs.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:33 schreef Hugo__Boss het volgende:
De ING spaaractie die hier voorbij komt is wel interessant. Echter moet je een betaalrekening hebben en die heb ik daar al jaren niet meer. Is het tegenwoordig veel gedoe om er daar eentje te openen? Kan me herinneren dat ik jaren terug een paar keer naar zo'n kantoor moest met legitimatie en dergelijke en dat het ook niet heel soepel ging allemaal. Zo niet, dan is deze actie mooi meegenomen, maar bij te veel gedoe laat ik het lekker zitten.
quote:U spaart bij LeasePlan Bank.
Internetsparen
De variabele spaarrente voor februari 2016 wordt verlaagd van 1,00% naar 0,90% nominaal op jaarbasis.
Ik zou een deel (dat je mogelijk op korte termijn nodig hebt) bij de grote bank laten staan. Geld dat je meer dan een halfjaar niet nodig denkt te hebben, zou ik op een kortlopend depositio zetten. Daarmee heb je ook minder last van dalende rentes, je rente staat immers vast voor een bepaalde periode.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:55 schreef Exterminator het volgende:
Als je 200k spaargeld hebt maak je je ook niet druk om twee tientjes op een spaarrekening. Dan doe je meestal andere dingen met je geld.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:40 schreef Blik het volgende:
Maar goed, ik heb dan ook niet bijzonder veel spaargeld. Als ik 200k zou hebben was het een ander verhaal natuurlijk
SeLang is het niet met je eensquote:Op zondag 31 januari 2016 10:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je 200k spaargeld hebt maak je je ook niet druk om twee tientjes op een spaarrekening. Dan doe je meestal andere dingen met je geld.
Heb je al een idee wat je met het geld doen wat vrijkomt? Later dit jaar komen er van mij ook een aantal vrij... maar opnieuw in een deposito stoppen lijkt ook niet veel nut te hebben als ik de percentages zo zie (bv bij LPB):quote:Op zondag 31 januari 2016 11:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Komende week komt er weer een deposito bij LPB vrij (1 jaar, 1,9%), dat blijft daar nu niet meer staan.
Ok, laat maar zitten dusquote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je kan het online aanvragen maar je moet daarna het pasje ophalen met je legitimatiebewijs.
Kost wel 17 euro per jaar ofzo.
Ik heb er drie jaar geleden een rekening geopend en toen kreeg je als je salaris op die rekening liet storten een welkoms bedrag van 50 euro. Dat is natuurlijk makkelijk als zzp'er
Dat is waar maar aan de andere kant, wie het kleine niet eert is het grote niet weert.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je 200k spaargeld hebt maak je je ook niet druk om twee tientjes op een spaarrekening. Dan doe je meestal andere dingen met je geld.
Dat ligt er maar net aan. Als je er niet meer naast werkt, dan let je daar wel zeker op.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
200k spaargeld is toch 200 euro rente boj 0,1% verschil, kun je toch leuk van uit etenquote:Op zondag 31 januari 2016 10:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen al omdat je tegenwoordig nauwelijks rendement kunt maken maar de belastingdienst elk jaar wel weer klaar staat met haar bedelbrief....quote:Op zondag 31 januari 2016 16:32 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan. Als je er niet meer naast werkt, dan let je daar wel zeker op.
Nee, die gaat pas meetellen als je aangifte gaat doen in maart 2018.quote:Op woensdag 3 februari 2016 09:10 schreef Exterminator het volgende:
Maakt het eigenlijk wat uit of ik nu al geld naar m'n nieuwe spaarrek zet (2 weken terug aangemaakt, jaaroverzicht moet daar nog komen) of niet ivm belastingaangifte?
Peildatum voor box 3 is altijd 1 januari, toen bestond de rekening nog niet en die hoef je dus niet mee te nemen volgend jaar bij je aangifte.quote:Op woensdag 3 februari 2016 09:10 schreef Exterminator het volgende:
Maakt het eigenlijk wat uit of ik nu al geld naar m'n nieuwe spaarrek zet (2 weken terug aangemaakt, jaaroverzicht moet daar nog komen) of niet ivm belastingaangifte?
not yet...quote:Op maandag 1 februari 2016 21:58 schreef Ill-Skillz het volgende:
Iemand die al z'n 25 piek van Aegon heeft gekregen?
Dus ik kan nu gewoon geld overzetten?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Peildatum voor box 3 is altijd 1 januari, toen bestond de rekening nog niet en die hoef je dus niet mee te nemen volgend jaar bij je aangifte.
Geen probleem, dat maakt voor de belastingaangifte iig niks uit.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:01 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Dus ik kan nu gewoon geld overzetten?
Een week na 27-1-16 had ik nog steeds geen antwoord. Reminder gestuurd. Aegon heeft mij inmiddels toegezegd dat ik de E 25 gewoon krijg. Nu nog even afwachten op dit inderdaad op 15-2-16 op mijn rekening staat.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:14 schreef djh77 het volgende:
Vraag gesteld aan Aegon, maar ze komen er niet uit:
"Op 13-1-2016 had u contact met onze Klantenservice. Het beantwoorden van uw vraag kost ons helaas meer tijd. Wij mailen u om u te informeren over onze volgende stap.
Wanneer krijgt u antwoord?
U krijgt antwoord voor 27-1-2016. Wij vinden het vervelend u langer op een antwoord te laten wachten, maar hopen op uw begrip."
Pfff nog 2 weken wachten....
Bron: http://www.nu.nl/sparen/4(...)d-euro-gegroeid.htmlquote:Spaartegoeden Nederlanders met 4,5 miljard euro gegroeid
Nederlandse spaarders hadden eind 2015 ongeveer 4,5 miljard euro meer op hun spaarrekening staan dan een jaar eerder. Eind 2015 hadden huishoudens in totaal ongeveer 336 miljard euro aan spaargeld bij Nederlandse banken uitstaan, meldt De Nederlandsche Bank (DNB) vrijdag. Een jaar eerder ging het nog om 332 miljard euro. Halverwege het jaar hadden spaarders gezamenlijk nog het recordbedrag van 345 miljard euro op hun rekeningen staan.
Slechts 386 miljoen euro van de groei in 2015 is te danken aan de netto-inleg van spaarders. De rest van de toename zit in de rente die mensen over hun spaargeld ontvangen. In de eerste zes maanden legden spaarders netto zo'n 10 miljard euro in. Maar in de tweede helft werd dit bedrag vrijwel volledig weer van de spaarrekeningen afgehaald.
December
In december is het meeste spaargeld opgenomen. Het ging in die maand om 4,5 miljard euro. Dit heeft niet alleen te maken met uitgaven vanwege de feestdagen, maar ook met de zoektocht naar alternatieve bestemmingen voor spaargeld.
"Zij zoeken - met in het achterhoofd de peildatum voor de vermogensheffing - naar rendabelere alternatieven voor hun spaargeld", stelt DNB. Sommige huishoudens kiezen er bijvoorbeeld voor om meer op hun hypotheken af te lossen. Zo staat er aan het eind van het jaar minder geld op hun spaarrekening. Spaarders moeten belasting betalen als ze eind 2015 meer dan 21.130 euro aan vermogen hadden.
Minder ingelegd
In de laatste helft van 2015 is er elke maand telkens minder spaargeld ingelegd dan dat er werd opgenomen. Bij deze netto-inleg is de bijgeschreven rente niet meegeteld. Volgens DNB is de tendens dat er in de tweede helft van een jaar minder netto wordt ingelegd al in 2013 ingezet. Verder zijn er in januari en mei juist pieken, omdat veel werknemers dan vakantiegeld en decemberuitkeringen ontvangen.
Spaardeposito
Bijna 85 procent van al het spaargeld staat op vrij opneembare spaarrekeningen. De rest, zo'n 52 miljard euro, staat op deposito's met een vaste looptijd. Dit geld kan pas na een afgesproken periode opgenomen worden.Net als in eerdere jaren, werd er meer geld op deposito's gestort, dan dat eraf gehaald werd. Voor vrij opneembare spaarrekeningen geldt het omgekeerde. Het feit dat er hogere spaarrentes gelden voor geld op spaardeposito's, noemt DNB een voor de hand liggende oorzaak.
Een toename van ¤4,5 miljard lijkt heel veel geld. Als je het door 16,9 miljoen deelt, dan blijkt dat we er per persoon in een jaar gemiddeld ¤267,86 bij hebben gespaard; oftewel ¤22,32 p.p.p.m. Het merendeel daarvan is rente. Als slechts ¤386 miljoen van die ¤4,5 miljard netto gespaard is, dan hebben we gemiddeld zelfs maar ¤1,91 p.p.p.m. gespaard. Oftewel: per saldo hebben we gemiddeld evenveel uitgegeven als ontvangen. Dat vind ik opvallend.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/sparen/4(...)d-euro-gegroeid.html
Nog een weekje.. heb het ook nog niet gehad.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:58 schreef Ill-Skillz het volgende:
Iemand die al z'n 25 piek van Aegon heeft gekregen?
Huizenprijzen en -verkopen zijn gestegen. Die hakken aardig in op spaargeld, waarbij sommige mensen dus tonnen in de min gaan in plaats van sparen. Dat zal het wel deels verklaren.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:09 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Een toename van ¤4,5 miljard lijkt heel veel geld. Als je het door 16,9 miljoen deelt, dan blijkt dat we er per persoon in een jaar gemiddeld ¤267,86 bij hebben gespaard; oftewel ¤22,32 p.p.p.m. Het merendeel daarvan is rente. Als slechts ¤386 miljoen van die ¤4,5 miljard netto gespaard is, dan hebben we gemiddeld zelfs maar ¤1,91 p.p.p.m. gespaard. Oftewel: per saldo hebben we gemiddeld evenveel uitgegeven als ontvangen. Dat vind ik opvallend.
Met 20k zou ik niet zo snel gaan beleggen of hooguit een klein deel ervan.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:58 schreef ketamientje het volgende:
Wat is het verstandigste om te doen met 20k spaargeld? Heb nu alles op een spaarrekening bij ING staan, maar 0,6% rente is natuurlijk niet echt de moeite waard. Als ik overstap naar bijvoorbeeld knab, krijg ik wel meer rente maar dat kost ook meer per maand/jaar. Met maar 20k is de rente volgens mij dan niet eens zoveel meer dan dat ik krijg bij de ING. Omdat ik 19 ben en binnenkort niet van plan ben echt grote aankopen te doen zou deposito ook tot de opties horen en beleggen op zich ook maar daar moet ik me over inlezen.
Je kan je inlezen en kijken wat een goed portfolio voor jou zou zijn. Een deel cash, deel deposito's, wat indexbeleggen (Meesman), evt. goud/zilver.. etc.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:58 schreef ketamientje het volgende:
Wat is het verstandigste om te doen met 20k spaargeld? Heb nu alles op een spaarrekening bij ING staan, maar 0,6% rente is natuurlijk niet echt de moeite waard. Als ik overstap naar bijvoorbeeld knab, krijg ik wel meer rente maar dat kost ook meer per maand/jaar. Met maar 20k is de rente volgens mij dan niet eens zoveel meer dan dat ik krijg bij de ING. Omdat ik 19 ben en binnenkort niet van plan ben echt grote aankopen te doen zou deposito ook tot de opties horen en beleggen op zich ook maar daar moet ik me over inlezen.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:16 schreef AnneX het volgende:
Wat ik jaren eerder heb gedaan om een "onnodig" bedrag in deps van 3-6-9-12 maanden vastzetten.
En bij aflopen het vrijkomende bedrag in 12 maanden dep.
Zodoende valt iedere 3 maanden een bedrag vrij.
Indien niet nodig, weer een jaar vast.
Mocht je later, als je twintig of zelfs vijfentwintig bent een auto willen kopen of een huis inrichten/kopen trek je de haren uit het hoofd als je geld langdurig vast staat. Bovenstaande constructie vind ik wel mooi bedacht. Met elke drie maanden een kwart van je geld ter beschikking heb je in ieder geval wat meer speelruimte.quote:
bamm in 1 keer 0,15 omlaagquote:Op woensdag 10 februari 2016 19:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
Knab gaat van 1,25 naar 1,10 per 17 februari
Een auto heb ik al. Waar ik meer op doelde met dat ik 19 ben is dat ik (nog) geen vrouw en kinderen heb die mij eventueel financieel leegtrekken. Voor de rest huur ik op dit moment en komt er elke maand tussen de 500 en 800 euro spaargeld bij. Dat van die 3-6-9-12 maanden deposito's klinkt wel slim. 3-6-6-12 zou ook nog kunnen, dan beschik je over max. een half jaar, mocht je het nodig hebben over 3/4 van je vermogen. Ik ga zeer binnenkort een beslissing nemen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 08:25 schreef nanuk het volgende:
[..]
[..]
Mocht je later, als je twintig of zelfs vijfentwintig bent een auto willen kopen of een huis inrichten/kopen trek je de haren uit het hoofd als je geld langdurig vast staat.
https://www.leaseplanbank.nl/sparen/depositosparen/quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:13 schreef ketamientje het volgende:
[..]
Een auto heb ik al. Waar ik meer op doelde met dat ik 19 ben is dat ik (nog) geen vrouw en kinderen heb die mij eventueel financieel leegtrekken. Voor de rest huur ik op dit moment en komt er elke maand tussen de 500 en 800 euro spaargeld bij. Dat van die 3-6-9-12 maanden deposito's klinkt wel slim. 3-6-6-12 zou ook nog kunnen, dan beschik je over max. een half jaar, mocht je het nodig hebben over 3/4 van je vermogen. Ik ga zeer binnenkort een beslissing nemen.
Dankjewelquote:Op donderdag 11 februari 2016 20:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
https://www.leaseplanbank.nl/sparen/depositosparen/
https://www.leaseplanbank.nl/sparen/spaarrente-vergelijken/quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:53 schreef AnneX het volgende:
Er is een app. volgens mij van LeasePlanBank, die ik niet terugvindtals link.
Daarop kun je fictieve bedragen en perioden van verschillende banken invoeren en berekenen.
En ik weet niet meer hoe ik eraan kom.
Misschien omdat ik daar een rek. heb.
Inderdaad: zoiets heb ik vergelijkbaar gedaan.
Lpb zit "altijd" bij de hoogste rentes.
Het was trouwens een briljante tip in het topic hier.
Ja !quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:43 schreef Horsemen het volgende:
[..]
https://www.leaseplanbank.nl/sparen/spaarrente-vergelijken/
Ik denk dat je deze bedoelde.
Ja, vandaar dat ik ook al eerder aan gaf het zelde te doen maar wel met looptijd en van 1 t/m 5 jaar. Maar dan moet je het geld wel (langer) kunnen missen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 02:08 schreef ketamientje het volgende:
Maar is het niet zo dat je met die 3-6-9-12 methode eigenlijk pas een beetje fatsoenlijk rendement krijgt na een jaar? Omdat er dan elke 3 maanden een deposito rekening afloopt die een looptijd van 12 maanden had. Volgens mijn berekeningen haal ik er namelijk met 20k na een jaar 140 euro rente aan over. Vergeleken met 120 euro als ik het met de 0,6% gewoon bij ing laat staan. Anders kan ik het net zo goed bij knab zetten.
Bij de ING krijg je de rente pas na 1 jaar. Bij Leaseplan per maand of na afloop deposito.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 02:08 schreef ketamientje het volgende:
Maar is het niet zo dat je met die 3-6-9-12 methode eigenlijk pas een beetje fatsoenlijk rendement krijgt na een jaar? Omdat er dan elke 3 maanden een deposito rekening afloopt die een looptijd van 12 maanden had. Volgens mijn berekeningen haal ik er namelijk met 20k na een jaar 140 euro rente aan over. Vergeleken met 120 euro als ik het met de 0,6% gewoon bij ing laat staan. Anders kan ik het net zo goed bij knab zetten.
Ja, het moest ergens beginnen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 02:08 schreef ketamientje het volgende:
quote:Op 17 februari 2016 gaat bij ons de variabele rente omlaag. Voor u geldt dat voor de volgende rekeningen:
Oude rente per jaar Nieuwe rente per jaar
SNS Internet Sparen* 0,95% 0,85%
SNS Maxisparen 1,1% 1,0%
SNS Plussparen* 0,95% 0,85%
SNS Betalen 0,95% 0,85%
Dat is alweer rap. Ze zijn pas nog gezakt.quote:
Ja, ik doe dit al meer dan 10 jaar zo. Ieder kwartaal sluit ik een deposito met een looptijd van 5 jaar af en ieder kwartaal valt er dus ook weer een vrij. Maar zoals je zegt, je moet eens beginnen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, het moest ergens beginnen.
Een paar jaar terug was de rente (natuurlijk) hoger.
En als het eenmaal loopt...
Een maand van tevoren komt er bericht met de waarschuwing, dat een dep. verloopt.
Hoeveel depositorekeningen heb je dan steeds maximaal lopen en welk bedrag leg je elke keer in op de nieuwe?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:44 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, ik doe dit al meer dan 10 jaar zo. Ieder kwartaal sluit ik een deposito met een looptijd van 5 jaar af en ieder kwartaal valt er dus ook weer een vrij. Maar zoals je zegt, je moet eens beginnen.
quote:"This letter concerns your claim against LBI hf. (“LBI” or the “Company”) referenced to above, which was submitted and approved in the winding-up proceedings of the Company as an unsecured claim with ranking as provided for in Article 113 of the Act on Bankruptcy etc. No 21/1991 in the full amount as set out in the table below (the “Claim”). According to the terms of the Composition Agreement, which became effective and binding as of 25 December 2015.
Based on the foregoing, and as the amount of your Claim does not exceed the Securities Distribution Threshold as defined in the Composition Agreement, your Claim has now been fully and finally settled. Hence no further payments are due and any remaining part of your Claim, as the case may be, has been cancelled with respect to the Company?s estate."
5 jaar x 4 kwartalen dus 20 stuks. De oorspronkelijke inleg plus de rente van het laatste jaar, afgerond op hele honderdjes. Los daarnaast sluit ik overigens incidenteel ook nog wel eens een losse deposito af met een andere looptijd.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:07 schreef ketamientje het volgende:
[..]
Hoeveel depositorekeningen heb je dan steeds maximaal lopen en welk bedrag leg je elke keer in op de nieuwe?
1,95% bij jaarlijkse renteuitkering, 2% bij renteuitkering op einde looptijd.quote:Schrikkelactie Euro-Plus Deposito 5 jaar
Gedurende de hele maand februari bieden wij u een extraatje van 0,25% op onze Euro-Plus Deposito’s met een looptijd van 5 jaar.
Dat is een geinig passief inkomen inderdaad. Zo blijf je bouwen, gooi je er elke keer wat tientjes bij en als je eenmaal stabiliteit hebt, maken de globale rentewisselingen op de lange termijn dus ook weinig uit. Mooi spaarpotje.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 08:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
5 jaar x 4 kwartalen dus 20 stuks. De oorspronkelijke inleg plus de rente van het laatste jaar, afgerond op hele honderdjes. Los daarnaast sluit ik overigens incidenteel ook nog wel eens een losse deposito af met een andere looptijd.
Goeie vraag. De banken betalen negatieve rente bij de ECB als ze daar geld stallen. Ik denk dus dat ze wel blij zijn met spaargeld opname; dan kunnen ze tot op zekere hoogte geld bij de ECB vandaan halen hetgeen hun ten goede komt.quote:Op maandag 15 februari 2016 11:15 schreef Godshand het volgende:
Als iedereen nu z'n spaargeld opneemt, stijgen de spaarrentes dan weer?
Dank voor je bericht. Hier ook erbij. Die AEGONisten hadden mijn account "om veiligheidsredenen geblokkeerd". Moest het hele circus van aanmelden, Username + WW genereren doorlopen. En traag die site... heb AEGON een boos bericht daarover gezonden. Die hele actie was trouwens "mistig".quote:Op maandag 15 februari 2016 11:03 schreef Sharpdressedman het volgende:
Aegon heeft overigens vandaag de 25,- voor de deposito actie overgemaakt. Staat bij mij op de rekening.
Waarom alleen de rente vermelden? Is dat de enige factor waarop mensen een bank uitkiezen?quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:54 schreef µ het volgende:
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.
Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.
[ afbeelding ]
Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).
Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro
Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.
Overzicht opheffing deposito's
[ afbeelding ]
Actuele rente van de Europese Centrale Bank:
[ afbeelding ]
12 maands Euribor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com
Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932
Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer
De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
quote:Op maandag 15 februari 2016 12:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom alleen de rente vermelden? Is dat de enige factor waarop mensen een bank uitkiezen?
Als iedereen nu zijn spaargeld opneemt stort het financiele systeem in elkaar.quote:Op maandag 15 februari 2016 11:15 schreef Godshand het volgende:
Als iedereen nu z'n spaargeld opneemt, stijgen de spaarrentes dan weer?
Jammer. Wat mij betreft had je het niet terug gekregen. Jij wou zo graag gokken met je geld. Dan mag je ook op de blaren zitten.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:11 schreef dyna18 het volgende:
Yay FEEST!
Na 2675 dagen heb ik eindelijk mijn laatste restje geld terug van de rovende Vikingen uit IJsland.
Vandaag heeft de curator na een lange procedure de laatste restjes uitbetaald.
De volhouder wint zeg maar. Want elke cent is nu terug betaald.
Voor diegene die het interessant vinden, zie maar eens door zulke leuke stukjes heen te komen.
[..]
nou jaaaaaquote:Op maandag 15 februari 2016 12:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jammer. Wat mij betreft had je het niet terug gekregen. Jij wou zo graag gokken met je geld. Dan mag je ook op de blaren zitten.
quote:Op maandag 15 februari 2016 12:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jammer. Wat mij betreft had je het niet terug gekregen. Jij wou zo graag gokken met je geld. Dan mag je ook op de blaren zitten.
Als mensen vanuit hebzucht beslissingen maken en dan gaan gokken en verwachten dat ze het geld terug krijgen vind ik een een hele rare gedachtegang. Jij niet?quote:
Hebzucht en klant zijn bij een bank in dezelfde zinquote:Op maandag 15 februari 2016 12:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als mensen vanuit hebzucht beslissingen maken en dan gaan gokken en verwachten dat ze het geld terug krijgen vind ik een een hele rare gedachtegang. Jij niet?
Nee dat vind ik niet. Geld op een bank zetten is niet gokken, dat is vertrouwen hebben in het bewaren door die bank van jouw geld. En als die bank omvalt, is het raar dat je als spaarder in de kou staat.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als mensen vanuit hebzucht beslissingen maken en dan gaan gokken en verwachten dat ze het geld terug krijgen vind ik een een hele rare gedachtegang. Jij niet?
Ik ben van kinds afaan bij "de giro"geweest e dus emotioneel verbonden met de Postbank en daaruit afgeleid de ING. Maar om vermogensspreiding te Deon en goedkoop in opties te handelen, zit ik ook bij andere banken. Zal never bij een Turkse bank of zo een stuiver neerzetten. Weer wel bij ICBC.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:05 schreef Japie77 het volgende:
Waarom alleen de rente vermelden? Is dat de enige factor waarop mensen een bank uitkiezen?
Voor een topic over de "hoogste" rentes is dat wel een belangrijke factor jaquote:Op maandag 15 februari 2016 12:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gadver, wat een akelige reactie zeg. Ben je soms jaloers of zo?quote:Op maandag 15 februari 2016 12:07 schreef Japie77 het volgende:
yesquote:Op maandag 15 februari 2016 13:06 schreef djh77 het volgende:
E 25 van de Aegon actie is binnen:
[ afbeelding ]
nog bedankt voor de tip, vandaag ook ontvangen!quote:Op maandag 15 februari 2016 14:55 schreef Baklapper het volgende:
Ik heb het geld van Aegon ook binnen en er nooit om gevraagd. Lijkt mij dat iedereen het gewoon krijgt.
Gelukkig maar anders had ik jullie een verkeerde link gestuurd :p
Ja, je geld op een spaarrekening zetten is inderdaad gokken met je geld.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een belachelijke vergelijking. Als je bewust kiest voor een onbetrouwbare bank omdat je door hebzucht gedreven zoveel mogelijk rente wilt vangen en verder niet kijkt wat voor praktijken een bank erop na houdt dan ben je toch zelf medeschuldig of niet? Het is net als dat je opgelicht word met balletje balletje.quote:Op maandag 15 februari 2016 23:14 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja, je geld op een spaarrekening zetten is inderdaad gokken met je geld.
Vooral ook als deze bank een vergunning heeft van de AFM is dat natuurlijk helemaal risicovol.
Jammer genoeg zijn er altijd figuren zoals jij die de slachtoffers de schuld geven ipv de criminelen aan te spreken op hun gedrag. De directeuren van Isbanki hebben alle rekeningen leeggeroofd en zijn daar ook de cel voor in gegaan.
Ik vind je reactie echt schofterig. Zeg je ook tegen meisjes die verkracht zijn dat ze dan maar een armlengte afstand hadden moeten houden?
Yep - de bank die mij het meeste rente biedt krijgt mijn geld. Onder NL-stelsel wel dan.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En je vind het niet boeiend dat je daarmee meehelpt aan wapenhandel, milieuvervuiling, slecht dierenwelzijn, slechte mensenrechten etc etc?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 00:37 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Yep - de bank die mij het meeste rente biedt krijgt mijn geld. Onder NL-stelsel wel dan.
Dus dan zou ik alleen bij een idealistische bank als ASN terecht kunnen o.i.d. ... is dat wat je zegt?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 00:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En je vind het niet boeiend dat je daarmee meehelpt aan wapenhandel, milieuvervuiling, slecht dierenwelzijn, slechte mensenrechten etc etc?
Dat kan je wel zien. Hier:quote:Op dinsdag 16 februari 2016 01:05 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Dus dan zou ik alleen bij een idealistische bank als ASN terecht kunnen o.i.d. ... is dat wat je zegt?
Ik kan aan de buitenkant niet zien of een ING, ABN, Leaseplan of NN Bank zich bezighouden met dat soort praktijken. Wie weet... tot die tijd ga ik me niet Roomser dan de paus gedragen.
Allemaal banken die tesamen een aantal keer groter zijn dan de Nederlandse economie! We lijken ijsland welquote:Op dinsdag 16 februari 2016 01:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat kan je wel zien. Hier:
http://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/
![]()
Dit dus! Die bank had gewoon de zelfde garantie's als een Nederlandse bank met het verschil dat de IJslandse economie die garantie niet kon waarmaken. Mocht hier de grote banken omvallen dan moet je ook nog maar zien of onze economie dat kan opvangen. Toch is geld op de bank het minste risico wat je kan lopen denk ik. Die oude sok kan ook in de brand vliegen.quote:Op maandag 15 februari 2016 23:14 schreef dyna18 het volgende:
Ja, je geld op een spaarrekening zetten is inderdaad gokken met je geld.
Vooral ook als deze bank een vergunning heeft van de AFM is dat natuurlijk helemaal risicovol.
Jammer genoeg zijn er altijd figuren zoals jij die de slachtoffers de schuld geven ipv de criminelen aan te spreken op hun gedrag. De directeuren van Isbanki hebben alle rekeningen leeggeroofd en zijn daar ook de cel voor in gegaan.
Leaseplan gebruikt het volgens mij alleen voor eigen financiering, dus geen wapenhandel, schending van mensenrechten of andere discutabele investeringen... over milieuvervuiling valt te discussiëren, hetzelfde geldt voor dieren die aan worden gereden door hun wagensquote:Op dinsdag 16 februari 2016 01:05 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Dus dan zou ik alleen bij een idealistische bank als ASN terecht kunnen o.i.d. ... is dat wat je zegt?
Ik kan aan de buitenkant niet zien of een ING, ABN, Leaseplan of NN Bank zich bezighouden met dat soort praktijken. Wie weet... tot die tijd ga ik me niet Roomser dan de paus gedragen.
Het domein is van Oxfam Novib, die krijgt geld van en werkt nauw samen met ASN.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 01:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat kan je wel zien. Hier:
http://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/
![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oxfam_Novib#Nederlandquote:Oxfam Novib werkt sinds 1991 samen met ASN Bank, als renteschenkingspartner waarbij klanten van de bank de rente rechtstreeks kunnen schenken. In 1996 werd de ASN-Novib Fonds opgericht, dat gericht is op microkredieten en kleine leningen in ontwikkelingslanden. In juni 2008 konden (de klanten van) ASN-bank projecten van onder andere Oxfam Novib tegen kinderarbeid ondersteunen. Op 28 september 2009 werd een nieuwe samenwerkingsovereenkomst getekend, waarin de partijen toegezegd hebben om elkaar nog meer te ondersteunen op gebied van kennisuitwisseling en marketing.
Tja dat geld voor een heleboel landen zo dat de banken groter zijn geworden dan landen. We hebben nu banken met landen ipv landen met banken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 07:50 schreef Koral het volgende:
[..]
Allemaal banken die tesamen een aantal keer groter zijn dan de Nederlandse economie! We lijken ijsland wel![]()
Dat was toch gokken met geld volgens jou?
Zijn er relatief meer banken omgevallen die hoge spaarrentes boden? Volgens mij is die relatie zeer zwak tot niet bestaand. En wat vind je van spaarders van ASN, hadden die ook niet gered moeten worden?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:16 schreef Japie77 het volgende:
Ik noemde je spaargeld bij de bank met de hoogste spaarrente neerzetten gokken met geld. De aandelenmarkt is natuurlijk sowieso een groot casino.
Volgens hen. Verder klopt het dat veel ideële verenigingen t.b.v. " een goed doel" er niet zijn voor het goede doel, maar voor zichzelf. Ik ben donateur van nogal wat "goede doelen" (ik weet anders ook niet wat te doen met m'n geld) en schrik elke keer weer van de hoge vergoedingen die aan functionarissen worden toegekend.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:08 schreef MrBadGuy het volgende:
ASN is verder gewoon een dochter van SNS en het overgrote deel van hun opgehaalde spaargeld gaat gewoon naar het financieren van (SNS-)hypotheken... een vrij doorsnee bank dus, maar wonen is volgens hun een mensenrecht, dus hypotheken zijn een zeer duurzame investering.
OMG 5,5 x 1013 ...een één met 13 nullen erachterquote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:16 schreef Japie77 het volgende:
Tja dat geld voor een heleboel landen zo dat de banken groter zijn geworden dan landen. We hebben nu banken met landen ipv landen met banken.
Kijk bv naar Deutsche Bank:
In het jaarverslag van de Deutsche bank staat te lezen dat deze voor ruim 55.605 miljard euro aan derivatencontracten heeft uitstaan. Dit betekent dat de grootste bank van Duitsland een risicovolle blootstelling heeft van 20 keer het bbp (bruto binnenlands product) van Duitsland, Europa’s machtigste economie.
http://www.gewoon-nieuws.(...)toombom#.VsLog_krLct
Ik noemde je spaargeld bij de bank met de hoogste spaarrente neerzetten gokken met geld. De aandelenmarkt is natuurlijk sowieso een groot casino.
Ah ja de ASN is de boosdoener. Ze werken samen met Oxfam Novib in een complot om de andere banken slecht te laten lijken.....quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het domein is van Oxfam Novib, die krijgt geld van en werkt nauw samen met ASN.
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oxfam_Novib#Nederland
Is eerlijkegeldwijzer.nl een van de ondersteuningen op het gebied van marketing?
Ik geloof best dat er banken zoals ASN en Triodos zijn die iets 'duurzamer' e.d. met hun investeringen omgaan dan een doorsnee bank. Aan de andere kant is dat ook gewoon een marketingverhaal om extra spaargeld aan te kunnen trekken van een bepaald segment 'bewuste' spaarders en het is ook een goede manier om nog minder rente te kunnen geven (Triodos geeft 0,3% spaarrente, dan zit je wel heel zwaar negatief na aftrek VRH en inflatie).
ASN is verder gewoon een dochter van SNS en het overgrote deel van hun opgehaalde spaargeld gaat gewoon naar het financieren van (SNS-)hypotheken... een vrij doorsnee bank dus, maar wonen is volgens hun een mensenrecht, dus hypotheken zijn een zeer duurzame investering.
Als je echt goed bezig wilt zijn, dan kun je beter voor een hoge rente gaan en die rente aan een echt goed doel geven
(ook is ASN nu een staatsbank door het omvallen van SNS... is het ook jammer dat de klanten van ASN nog steeds hun geld hebben, ondanks het 'duurzaam' gokken met hun geld?)
Dat zeg ik niet, maar wel dat Oxfarm Novib en ASN nauw samen werken. In zo'n geval mag je best kritisch kijken naar een website van Oxfarm Novib over ASN en haar concurrenten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah ja de ASN is de boosdoener. Ze werken samen met Oxfam Novib in een complot om de andere banken slecht te laten lijken.....
ASN is gewoon een sublabel van SNS, een doorsnee (staats)bankquote:Je kunt jezelf makkelijk voor de gek houden dat het niet erg is dat je wapenhandel, slechte mensenrechten en milieuvervuiling steunt door je geld op dat soort banken te zetten.
Een bank die hoofdzakelijk bezig is met hypotheken verstrekken? Dat noem ik niet per se eerlijk of duurzamer, het is een vrij doorsnee bank met een 'eerlijk en duurzaam' sticker er op om (goedkoop) geld aan te trekken voor hun moederbedrijf.quote:Makkelijker is om de situatie te zien voor wat hij is en gewoon je geld op een bank zetten die zo eerlijk en duurzaam mogelijk werkt. Maar ja, dat wil je niet want dan krijg je ietsie minder rente.
Nee ik vind dat geen enkele spaarder gered moet worden. Banken zijn private bedrijven. Waarom zou een overheid spaarders moeten redden?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zijn er relatief meer banken omgevallen die hoge spaarrentes boden? Volgens mij is die relatie zeer zwak tot niet bestaand. En wat vind je van spaarders van ASN, hadden die ook niet gered moeten worden?
Er zijn meer banken dan ASN die duurzaam, eerlijk en transparant werken. In tegenstelling tot de ABN, ING en in mindere mate de RABO. Zelf heb ik mijn geld bij de Triodos staan.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar wel dat Oxfarm Novib en ASN nauw samen werken. In zo'n geval mag je best kritisch kijken naar een website van Oxfarm Novib over ASN en haar concurrenten.
[..]
ASN is gewoon een sublabel van SNS, een doorsnee (staats)bank
[..]
Een bank die hoofdzakelijk bezig is met hypotheken verstrekken? Dat noem ik niet per se eerlijk of duurzamer, het is een vrij doorsnee bank met een 'eerlijk en duurzaam' sticker er op om (goedkoop) geld aan te trekken voor hun moederbedrijf.
En ja, ik ga voor de rente. Risico is niet per se hoger, zie ASN die zelf is omgevallen.
Volgens mij is dit een discussie forum waar mensen informatie neer kunnen zetten en daar dan over discussieren. Niet voor persoonlijke aanvallen zonder inhoud.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Daar is Japie weer met z'n zendingsdrang
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een discussie forum waar mensen informatie neer kunnen zetten en daar dan over discussieren. Niet voor persoonlijke aanvallen zonder inhoud.
quote:Op maandag 15 februari 2016 12:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom val je mij dan zo aan?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een discussie forum waar mensen informatie neer kunnen zetten en daar dan over discussieren. Niet voor persoonlijke aanvallen zonder inhoud.
Ok bij deze excuses. Ik bedoel het in principe niet zo persoonlijk. Maar ik vind het heel raar dat mensen niet bij zichzelf te rade gaan bij zoiets. Het is een gevalletje van "te mooi om waar te zijn".quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:08 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Waarom val je mij dan zo aan?
Je hebt mij flink beledigd met je reactie.
Je noemt mij hebzuchtig, een gokker en je zegt dat ik het verdien dat ik mijn geld verlies.
Je gaat hiermee ver over de grens en ik voel me hierdoor persoonlijk aangevallen.
En dat op een reactie waar ik juist zo blij ben dat ik na een jarenlange strijd tegen grote organisaties eindelijk gelijk heb gekregen. De directeuren zitten in de cel en ik heb mijn geld terug. IPV te vieren dat het recht zegeviert ga je mij als slachtoffer de grond in stampen.
Dat is nog eens inhoudquote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:42 schreef Japie77 het volgende:
Er moet veel meer bewustzijn komen over hoe het financiele systeem in elkaar zit. Het is een grote corrupte bende.
Het is nog veel erger dan dat en zeker "well done". Het financiele stelsel is een grote ponzischeme waarbij de rijken rijker worden en de armen armer. Als jij geld leent bij een bank waar denk je dat dat geld dan vandaan komt?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is nog eens inhoud. Dat er rotte appels tussen zaten staat buiten kijf. Dat bankiers worden gedreven door winstbelang ook (maar wie niet) en dat het toezicht vanuit de overheid volstrekt ondermaats was, idem. Maar afdoen met "een grote corrupte bende" = not done.
open er een topic overquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is nog veel erger dan dat en zeker "well done". Het financiele stelsel is een grote ponzischeme waarbij de rijken rijker worden en de armen armer. Als jij geld leent bij een bank waar denk je dat dat geld dan vandaan komt?
Wel sneu voor jou dat je steeds armer aan het worden bent. Gelukkig is dit hier niet voor iedereen zo.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het financiele stelsel is een grote ponzischeme waarbij de rijken rijker worden en de armen armer.
Kijk alleen maar naar landen als Griekenland, Spanje Portugal bv. En verder is het een feit dat de kloof tussen rijk en arm steeds groter word. Persoonlijk ben ik al jaren op hetzelfde niveau.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 19:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wel sneu voor jou dat je steeds armer aan het worden bent. Gelukkig is dit hier niet voor iedereen zo.
Dan doe je misschien toch iets niet helemaal goed ;-)
Even om misverstanden te voorkomen: SNS Bank is in 2013 genationaliseerd, maar dat geldt niet voor dochter ASN Bank. Dat blijkt o.a. uit dit (kritische) artikel uit Vrij Nederland en deze post op Moneywise. Gefeliciteerd aan degenen die na lang wachten hun geld van IceSave hebben teruggekregen en ... zullen we het weer over goede acties en dalende rente op spaarrekeningen en deposito's hebben?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:33 schreef MrBadGuy het volgende:
En wat vind je van spaarders van ASN, hadden die ook niet gered moeten worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |