abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159552006
quote:
3s.gif Op zondag 31 januari 2016 16:32 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan. Als je er niet meer naast werkt, dan let je daar wel zeker op.
Inderdaad, alleen al omdat je tegenwoordig nauwelijks rendement kunt maken maar de belastingdienst elk jaar wel weer klaar staat met haar bedelbrief....
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_159581982
Iemand die al z'n 25 piek van Aegon heeft gekregen?
pi_159615228
Maakt het eigenlijk wat uit of ik nu al geld naar m'n nieuwe spaarrek zet (2 weken terug aangemaakt, jaaroverzicht moet daar nog komen) of niet ivm belastingaangifte?
pi_159615916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:10 schreef Exterminator het volgende:
Maakt het eigenlijk wat uit of ik nu al geld naar m'n nieuwe spaarrek zet (2 weken terug aangemaakt, jaaroverzicht moet daar nog komen) of niet ivm belastingaangifte?
Nee, die gaat pas meetellen als je aangifte gaat doen in maart 2018.
pi_159616440
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:10 schreef Exterminator het volgende:
Peildatum voor box 3 is altijd 1 januari, toen bestond de rekening nog niet en die hoef je dus niet mee te nemen volgend jaar bij je aangifte.
pi_159618787
quote:
5s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:58 schreef Ill-Skillz het volgende:
not yet...
pi_159619782
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Peildatum voor box 3 is altijd 1 januari, toen bestond de rekening nog niet en die hoef je dus niet mee te nemen volgend jaar bij je aangifte.
Dus ik kan nu gewoon geld overzetten? :)
pi_159620509
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:01 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Dus ik kan nu gewoon geld overzetten? :)
Geen probleem, dat maakt voor de belastingaangifte iig niks uit.
pi_159620796
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:11 schreef nikao het volgende:

[..]

not yet...
uiterlijk 15 feb volgens de voorwaarden
pi_159643945
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:14 schreef djh77 het volgende:
Vraag gesteld aan Aegon, maar ze komen er niet uit:

"Op 13-1-2016 had u contact met onze Klantenservice. Het beantwoorden van uw vraag kost ons helaas meer tijd. Wij mailen u om u te informeren over onze volgende stap.

Wanneer krijgt u antwoord?
U krijgt antwoord voor 27-1-2016. Wij vinden het vervelend u langer op een antwoord te laten wachten, maar hopen op uw begrip."

Pfff nog 2 weken wachten....
Een week na 27-1-16 had ik nog steeds geen antwoord. Reminder gestuurd. Aegon heeft mij inmiddels toegezegd dat ik de E 25 gewoon krijg. Nu nog even afwachten op dit inderdaad op 15-2-16 op mijn rekening staat.
pi_159677528
quote:
Spaartegoeden Nederlanders met 4,5 miljard euro gegroeid
Nederlandse spaarders hadden eind 2015 ongeveer 4,5 miljard euro meer op hun spaarrekening staan dan een jaar eerder. Eind 2015 hadden huishoudens in totaal ongeveer 336 miljard euro aan spaargeld bij Nederlandse banken uitstaan, meldt De Nederlandsche Bank (DNB) vrijdag. Een jaar eerder ging het nog om 332 miljard euro. Halverwege het jaar hadden spaarders gezamenlijk nog het recordbedrag van 345 miljard euro op hun rekeningen staan.

Slechts 386 miljoen euro van de groei in 2015 is te danken aan de netto-inleg van spaarders. De rest van de toename zit in de rente die mensen over hun spaargeld ontvangen. In de eerste zes maanden legden spaarders netto zo'n 10 miljard euro in. Maar in de tweede helft werd dit bedrag vrijwel volledig weer van de spaarrekeningen afgehaald.

December
In december is het meeste spaargeld opgenomen. Het ging in die maand om 4,5 miljard euro. Dit heeft niet alleen te maken met uitgaven vanwege de feestdagen, maar ook met de zoektocht naar alternatieve bestemmingen voor spaargeld.

"Zij zoeken - met in het achterhoofd de peildatum voor de vermogensheffing - naar rendabelere alternatieven voor hun spaargeld", stelt DNB. Sommige huishoudens kiezen er bijvoorbeeld voor om meer op hun hypotheken af te lossen. Zo staat er aan het eind van het jaar minder geld op hun spaarrekening. Spaarders moeten belasting betalen als ze eind 2015 meer dan 21.130 euro aan vermogen hadden.

Minder ingelegd
In de laatste helft van 2015 is er elke maand telkens minder spaargeld ingelegd dan dat er werd opgenomen. Bij deze netto-inleg is de bijgeschreven rente niet meegeteld. Volgens DNB is de tendens dat er in de tweede helft van een jaar minder netto wordt ingelegd al in 2013 ingezet. Verder zijn er in januari en mei juist pieken, omdat veel werknemers dan vakantiegeld en decemberuitkeringen ontvangen.

Spaardeposito
Bijna 85 procent van al het spaargeld staat op vrij opneembare spaarrekeningen. De rest, zo'n 52 miljard euro, staat op deposito's met een vaste looptijd. Dit geld kan pas na een afgesproken periode opgenomen worden.Net als in eerdere jaren, werd er meer geld op deposito's gestort, dan dat eraf gehaald werd. Voor vrij opneembare spaarrekeningen geldt het omgekeerde. Het feit dat er hogere spaarrentes gelden voor geld op spaardeposito's, noemt DNB een voor de hand liggende oorzaak.
Bron: http://www.nu.nl/sparen/4(...)d-euro-gegroeid.html
pi_159689005
quote:
Een toename van ¤4,5 miljard lijkt heel veel geld. Als je het door 16,9 miljoen deelt, dan blijkt dat we er per persoon in een jaar gemiddeld ¤267,86 bij hebben gespaard; oftewel ¤22,32 p.p.p.m. Het merendeel daarvan is rente. Als slechts ¤386 miljoen van die ¤4,5 miljard netto gespaard is, dan hebben we gemiddeld zelfs maar ¤1,91 p.p.p.m. gespaard. Oftewel: per saldo hebben we gemiddeld evenveel uitgegeven als ontvangen. Dat vind ik opvallend.
pi_159772760
quote:
5s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:58 schreef Ill-Skillz het volgende:
Nog een weekje.. heb het ook nog niet gehad.
pi_159813873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:09 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Een toename van ¤4,5 miljard lijkt heel veel geld. Als je het door 16,9 miljoen deelt, dan blijkt dat we er per persoon in een jaar gemiddeld ¤267,86 bij hebben gespaard; oftewel ¤22,32 p.p.p.m. Het merendeel daarvan is rente. Als slechts ¤386 miljoen van die ¤4,5 miljard netto gespaard is, dan hebben we gemiddeld zelfs maar ¤1,91 p.p.p.m. gespaard. Oftewel: per saldo hebben we gemiddeld evenveel uitgegeven als ontvangen. Dat vind ik opvallend.
Huizenprijzen en -verkopen zijn gestegen. Die hakken aardig in op spaargeld, waarbij sommige mensen dus tonnen in de min gaan in plaats van sparen. Dat zal het wel deels verklaren.

edit: en een andere verklaring staat in het artikel: mensen lossen "teveel" spaargeld af op de hypotheek. (teveel = boven de vrijstelling)
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_159814826
Knab gaat van 1,25 naar 1,10 per 17 februari
pi_159815038
Wat is het verstandigste om te doen met 20k spaargeld? Heb nu alles op een spaarrekening bij ING staan, maar 0,6% rente is natuurlijk niet echt de moeite waard. Als ik overstap naar bijvoorbeeld knab, krijg ik wel meer rente maar dat kost ook meer per maand/jaar. Met maar 20k is de rente volgens mij dan niet eens zoveel meer dan dat ik krijg bij de ING. Omdat ik 19 ben en binnenkort niet van plan ben echt grote aankopen te doen zou deposito ook tot de opties horen en beleggen op zich ook maar daar moet ik me over inlezen.
pi_159820007
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:58 schreef ketamientje het volgende:
Wat is het verstandigste om te doen met 20k spaargeld? Heb nu alles op een spaarrekening bij ING staan, maar 0,6% rente is natuurlijk niet echt de moeite waard. Als ik overstap naar bijvoorbeeld knab, krijg ik wel meer rente maar dat kost ook meer per maand/jaar. Met maar 20k is de rente volgens mij dan niet eens zoveel meer dan dat ik krijg bij de ING. Omdat ik 19 ben en binnenkort niet van plan ben echt grote aankopen te doen zou deposito ook tot de opties horen en beleggen op zich ook maar daar moet ik me over inlezen.
Met 20k zou ik niet zo snel gaan beleggen of hooguit een klein deel ervan.
Je zou kunnen overwegen om het te spreiden over deposito's met een verschillende looptijd, zodat bijvoorbeeld ieder jaar een deel vrij valt waar je eventueel over kunt beschikkingen.
pi_159822015
Wat ik jaren eerder heb gedaan om een "onnodig" bedrag in deps van 3-6-9-12 maanden vastzetten.
En bij aflopen het vrijkomende bedrag in 12 maanden dep.
Zodoende valt iedere 3 maanden een bedrag vrij.
Indien niet nodig, weer een jaar vast.

Of je kunt middelen door maandelijks een bedrag in een aandelenfonds te storten.
Dat wordt beheerd door een manager en mag je verwachten dat die er hun best voor doen.
Individueel lig je qua info aan de achterste tiet -O-
Daarmee bedoel ik dat je nooit bijtijds en adekwaat kunt reageren op koersen.

Succes. Laat je weten als je een beslissing hebt genomen?
pi_159822108
quote:
Je kan je inlezen en kijken wat een goed portfolio voor jou zou zijn. Een deel cash, deel deposito's, wat indexbeleggen (Meesman), evt. goud/zilver.. etc.
pi_159828075
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:16 schreef AnneX het volgende:
Wat ik jaren eerder heb gedaan om een "onnodig" bedrag in deps van 3-6-9-12 maanden vastzetten.
En bij aflopen het vrijkomende bedrag in 12 maanden dep.
Zodoende valt iedere 3 maanden een bedrag vrij.
Indien niet nodig, weer een jaar vast.
quote:
Omdat ik 19 ben
Mocht je later, als je twintig of zelfs vijfentwintig bent een auto willen kopen of een huis inrichten/kopen trek je de haren uit het hoofd als je geld langdurig vast staat. Bovenstaande constructie vind ik wel mooi bedacht. Met elke drie maanden een kwart van je geld ter beschikking heb je in ieder geval wat meer speelruimte.
pi_159840993
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
Knab gaat van 1,25 naar 1,10 per 17 februari
bamm in 1 keer 0,15 omlaag
pi_159842845
NIBC's dep's ook 0,1 á 0,15 omlaag per 17/2
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_159843962
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 08:25 schreef nanuk het volgende:

[..]

[..]

Mocht je later, als je twintig of zelfs vijfentwintig bent een auto willen kopen of een huis inrichten/kopen trek je de haren uit het hoofd als je geld langdurig vast staat.
Een auto heb ik al. Waar ik meer op doelde met dat ik 19 ben is dat ik (nog) geen vrouw en kinderen heb die mij eventueel financieel leegtrekken. Voor de rest huur ik op dit moment en komt er elke maand tussen de 500 en 800 euro spaargeld bij. Dat van die 3-6-9-12 maanden deposito's klinkt wel slim. 3-6-6-12 zou ook nog kunnen, dan beschik je over max. een half jaar, mocht je het nodig hebben over 3/4 van je vermogen. Ik ga zeer binnenkort een beslissing nemen.
pi_159844105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:13 schreef ketamientje het volgende:

[..]

Een auto heb ik al. Waar ik meer op doelde met dat ik 19 ben is dat ik (nog) geen vrouw en kinderen heb die mij eventueel financieel leegtrekken. Voor de rest huur ik op dit moment en komt er elke maand tussen de 500 en 800 euro spaargeld bij. Dat van die 3-6-9-12 maanden deposito's klinkt wel slim. 3-6-6-12 zou ook nog kunnen, dan beschik je over max. een half jaar, mocht je het nodig hebben over 3/4 van je vermogen. Ik ga zeer binnenkort een beslissing nemen.
https://www.leaseplanbank.nl/sparen/depositosparen/ >:O
pi_159844534
quote:
Dankjewel :) Is er ook een eenvoudige manier om erachter te komen wat het rendement dan is, na zeg, een jaartje? Dus dan heb je 5000 voor 3 maanden vast, 5000 voor 6 maanden, 5000 voor 9 maanden en 5000 een jaar. Maar elke keer dat er eentje afloopt zet je weer 5000 vast voor een jaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')