quote:Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen
'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'
De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.
Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.
De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.
Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.
Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.
De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.
Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'
De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.
Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.
Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.
Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.
Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
Waarom bleef het zo lang stil?quote:Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen
"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.
Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.
Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.
Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.
Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."
Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.
Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:
"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.
We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.
De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.
Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."
http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Maar dan gaat het om personen of 1 persoon die je ként. Mensen zullen anders reageren als het gaat om een massa onbekenden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wel. Kijk maar wat er gebeurt in een dorp waar een uitgeprocedeerde asielzoeker wordt uitgezet, waarvan het asielverzoek al door 3 rechters is afgewezen.
True, maar die massa onbekenden bestaan uit individuen die wel bekenden hebben en in opstand komen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar dan gaat het om personen of 1 persoon die je ként. Mensen zullen anders reageren als het gaat om een massa onbekenden.
Dit is station Keulen? Hoe komt het zo vol?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:59 schreef Eufonie het volgende:
Zag er wel gezellig uit overigens![]()
[ afbeelding ]
Je moet wat met Oud & Nieuw natuurlijk. Of men oefent alvast voor later :vquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit is station Keulen? Hoe komt het zo vol?
Het is er vaak druk, maar dit is een menigte illegalen/asielzoekers.
Trein naar Nederland zat volquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit is station Keulen? Hoe komt het zo vol?
Het is er vaak druk, maar dit is een menigte illegalen/asielzoekers.
Die mensen hebben keurig de juiste juridische paden bewandelt, ze mochten immers heel vaak in beroep en deden dat ook. Dat is een fout in het systeem.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het Nederlandse beleid is niet inefficiënt, al die gevallen hebben al heel lang geleden te horen dat ze weg moesten maar gingen niet.
Ja hoor in een stationstunnel staan waar alleen mensen met een geldig vervoersbewijs horen te zijn. Wat een idioterie.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:01 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Je moet wat met Oud & Nieuw natuurlijk. Of men oefent alvast voor later :v
Als men kritiek heeft op het publieke bestel moet men eerste eens kijken naar hoe het in Nederland is.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
True, maar die massa onbekenden bestaan uit individuen die wel bekenden hebben en in opstand komen.
Daarnaast heb je nog de linkse media die de boel ophitsen: Dan denk ik terug aan die 26.000-gezichten campagne. Het publieke bestel moet flink op de schop. De hervormingen in Polen waar zoveel kritiek op is zijn zo gek nog niet.
de natte droom van onze ras-PVVerquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
True, maar die massa onbekenden bestaan uit individuen die wel bekenden hebben en in opstand komen.
Daarnaast heb je nog de linkse media die de boel ophitsen: Dan denk ik terug aan die 26.000-gezichten campagne. Het publieke bestel moet flink op de schop. De hervormingen in Polen waar zoveel kritiek op is zijn zo gek nog niet.
Ja, het is eigenlijk schandalig ook dat die procedures soms meer dan tien jaar kunnen duren. Kan mij goed voorstellen dat mensen daar ook heel gefrustreerd en onzeker van worden. Zoiets hoort in maximaal een paar maanden afgerond te zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die mensen hebben keurig de juiste juridische paden bewandelt, ze mochten immers heel vaak in beroep en deden dat ook. Dat is een fout in het systeem.
Ondertussen 3 arrestaties, meer als ik had verwachtquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:01 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Als men kritiek heeft op het publieke bestel moet men eerste eens kijken naar hoe het in Nederland is.
Overigens, hoe weet nu opeens dat het niks met vluchtelingen te maken heeft terwijl er nog 0 arrestaties zijn?
Ze maakten bewust misbruik van het systeem door procedures te stapelen. Ik ben het met je eens dat het een fout in het systeem is dat het mogelijk is, maar je mag het die mensen zelf ook aanrekenen. Ze weten dondersgoed dat ze weg moeten, dus moeten ze er niet raar van staan kijken als ze na jaren alsnog moeten vertrekken.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die mensen hebben keurig de juiste juridische paden bewandelt, ze mochten immers heel vaak in beroep en deden dat ook. Dat is een fout in het systeem.
De overheden worden in een crisis situatie altijd helderziend. Zo wist de PvdA minister van binnenlandse zaken, direct na de moord op Fortuyn dat Volkert "alleen"had gehandeldquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:01 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Als men kritiek heeft op het publieke bestel moet men eerste eens kijken naar hoe het in Nederland is.
Overigens, hoe weet nu opeens dat het niks met vluchtelingen te maken heeft terwijl er nog 0 arrestaties zijn?
Nee, dat is geen misbruik. Zo werkt het systeem gewoon. Natuurlijk willen die mensen blijven en zullen ze alle mogelijke juridische paden bewandelen die onze(!) wetgeving aanbiedtquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze maakten bewust misbruik van het systeem door procedures te stapelen. Ik ben het met je eens dat het een fout in het systeem is dat het mogelijk is, maar je mag het die mensen zelf ook aanrekenen. Ze weten dondersgoed dat ze weg moeten, dus moeten ze er niet raar van staan kijken als ze na jaren alsnog moeten vertrekken.
Het is mij in oktober, toen ik er zelf 's avonds laat was, al opgevallen hoeveel onguur volk daar rondloopt. Er loopt wat particuliere beveiliging in de stationshal, maar dat is lang niet genoeg om zo'n menigte aan te pakken. Het meest idiote is dat op de Dom, die direct tegenover het station ligt, een pro-vluchtelingen spanddoek hangtquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:03 schreef empa1010 het volgende:
Je kunt je afvragen hoe het kan dat deze kanspareltjes blijkbaar al maanden voor overlast zorgen rondom dat station, de politie dat dus weet en men dit niet voorzien had. Dan ga je toch in de loop van de avond al observeren of het aantal toeneemt en tref je passende maatregelen. Nu hebben ze ze uit elkaar gedreven (ja dat zien we...) en kwam de ellende. Schakel de ME in of het leger.
En hoe zouden de kanspareltjes elkaar gecontact hebben, dat moet toch ook opgevallen zijn... aangezien het afgesproken werk lijkt te zijn.
Feitelijk onjuist. Ze hebben na een jaar al zekerheid. Dat ze dan weigeren en om de paar jaar weer een aanvraag doen kunnen wij niets aan doen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:02 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ja, het is eigenlijk schandalig ook dat die procedures soms meer dan tien jaar kunnen duren. Kan mij goed voorstellen dat mensen daar ook heel gefrustreerd en onzeker van worden. Zoiets hoort in maximaal een paar maanden afgerond te zijn.
Precies. Die onzekerheid is een enorme leugen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist. Ze hebben na een jaar al zekerheid. Dat ze dan weigeren en om de paar jaar weer een aanvraag doen kunnen wij niets aan doen.
Natuurlijk kunnen we daar wel wat aan doen. We moeten gewoon zorgen dat er geen (of in ieder geval een stuk minder) beroepsmogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist. Ze hebben na een jaar al zekerheid. Dat ze dan weigeren en om de paar jaar weer een aanvraag doen kunnen wij niets aan doen.
Prawo i Sprawiedliwość en de PVV staan behoorlijk ver uit elkaar. De PVV is vooral de VVD met een sterk anti-immigratiebeleid. Prawo i Sprawiedliwość is meer overeenkomstig met Front National; overheidsinterventie in de economie, geen marktwerking in de zorg et al, slechts mild tegen de EU en ondertussen sociaal conservatief en (streng) katholiek. Allen behoorlijk tegenovergesteld aan de VVD en PVV.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:04 schreef Re het volgende:
[..]
je zou toch maar trots zijn op je politieke overtuiging, niet?
Zelfs dat wil links niet.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we daar wel wat aan doen. We moeten gewoon zorgen dat er geen (of in ieder geval een stuk minder) beroepsmogelijkheden zijn.
"Welkom in mijn land" wij willen wel even benadrukken dat u niet in Sodom of Gomorra bentquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is mij in oktober, toen ik er zelf 's avonds laat was, al opgevallen hoeveel onguur volk daar rondloopt. Er loopt wat particuliere beveiliging in de stationshal, maar dat is lang niet genoeg om zo'n menigte aan te pakken. Het meest idiote is dat op de Dom, die direct tegenover het station ligt, een pro-vluchtelingen spanddoek hangt
Dan ben je slecht op de hoogte want ook links wil dat.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs dat wil links niet.
Ik denk dat de PVV juist zichter bij PiS ligt dan bij de VVD.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:06 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Prawo i Sprawiedliwość en de PVV staan behoorlijk ver uit elkaar. De PVV is vooral de VVD met een sterk anti-immigratiebeleid. Prawo i Sprawiedliwość is meer overeenkomstig met Front National; overheidsinterventie in de economie, geen marktwerking in de zorg et al, slechtjes mild tegen de EU en ondertussen sociaal conservatief en (streng) katholiek. Allen behoorlijk tegenovergesteld aan de VVD en PVV.
Ik hoor het ze nooit zeggen en volg wel de debatten. Als iedereen dit wil, dan zou het allang geregeld zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan ben je slecht op de hoogte want ook links wil dat.
In de praktijk hebben ze ook geen recht op een geheel nieuwe procedure. Ze moeten namelijk aantonen dat er nieuwe feiten en omstandigheden zijn en dar is er vaak niet.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we daar wel wat aan doen. We moeten gewoon zorgen dat er geen (of in ieder geval een stuk minder) beroepsmogelijkheden zijn.
Probleem met de PVV is dat men op sociaal vlak A zegt maar vervolgens B doet. Enerzijds roepen dat wij moeten opkomen voor de ouderen maar onderwijl instemmen voor het inperken voor het persoonsgebonden budget bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik denk dat de PVV juist zichter bij PiS ligt dan bij de VVD.
Maar los daarvan is het niet relevant wat voor politieke overtuiging ik zelf heb, en daar begint meneer Re steeds over.
Allemaal waar.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
In de praktijk hebben ze ook geen recht op een geheel nieuwe procedure. Ze moeten namelijk aantonen dat er nieuwe feiten en omstandigheden zijn en dar is er vaak niet.
De beroepsmogelijkheden zijn niet de reden dat ze niet opdonderen. Een vervolgaanvraag wordt binnen een paar dagen afgehandeld.
Het komt door organisaties als Vluchtelingenwerk die hebben bedongen dat families niet op straat worden geknikkerd. Of de politie die niet op illegalenjacht mag gaan.
dat lijkt zo, maar het is gewoon wettelijk bepaald, dat aanvragen tot 10-15 jaar kunnen uitlopen ligt niet aan de asielzoeker natuurlijkquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
In de praktijk hebben ze ook geen recht op een geheel nieuwe procedure. Ze moeten namelijk aantonen dat er nieuwe feiten en omstandigheden zijn en dar is er vaak niet.
De beroepsmogelijkheden zijn niet de reden dat ze niet opdonderen. Een vervolgaanvraag wordt binnen een paar dagen afgehandeld.
Het komt door organisaties als Vluchtelingenwerk die hebben bedongen dat families niet op straat worden geknikkerd. Of de politie die niet op illegalenjacht mag gaan.
Hahahahaquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nog beter is die organisatie illegaal verklaren wegens opruiing (wat niet mag).
Zij starten steeds weer nieuwe procedures, ook al weten ze dat het kansloos is. Alles gericht op een pardonregeling of tijdrekken om een kind te nemen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:11 schreef Re het volgende:
[..]
dat lijkt zo, maar het is gewoon wettelijk bepaald, dat aanvragen tot 10-15 jaar kunnen uitlopen ligt niet aan de asielzoeker natuurlijk
doen ze iets illegaals dan?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zij starten steeds weer nieuwe procedures, ook al weten ze dat het kansloos is. Alles gericht op een pardonregeling of tijdrekken om een kind te nemen.
Formeel niet. Moreel gezien wel, door een kind te gebruiken om een verblijfsvergunning te eisen.quote:
Wie ruien ze waar tegenop precies? Door de Nederlandse overheid te wijzen op zijn plichten jegens het vluchtelingenverdrag en de rechten van de mens?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Allemaal waar.
De subsidies voor Vluchtelingenwerk moeten zsm. ingetrokken worden. Nog beter is die organisatie illegaal verklaren wegens opruiing (wat niet mag).
Lees je wel wat ik zeg? Aanvragen duren helemaal geen 10 jaar. Totale flauwekul.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:11 schreef Re het volgende:
[..]
dat lijkt zo, maar het is gewoon wettelijk bepaald, dat aanvragen tot 10-15 jaar kunnen uitlopen ligt niet aan de asielzoeker natuurlijk
Ze staan synoniem volgens velen (in de politiek zelfs) aan extreem rechts, fascisten, racisten en xenofoben.quote:
ah morel gezien, gelukkig hebben we daar dan gewoon objectieve wetten voorquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Formeel niet. Moreel gezien wel, door een kind te gebruiken om een verblijfsvergunning te eisen.
Doordat ze "vluchtelingen" oproepen om niet te vertrekken, maar misbruik te maken van allerlei beroepsmogelijkheden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wie ruien ze waar tegenop precies? Door de Nederlandse overheid te wijzen op zijn plichten jegens het vluchtelingenverdrag en de rechten van de mens?
Ik val in herhaling, maar dan moeten we gewoon zorgen dat er veel minder beroepsmogelijkheden zijn. Vluchtelingenwerk doet niets anders dan mensen op de mogelijkheden wijzen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Doordat ze "vluchtelingen" oproepen om niet te vertrekken, maar misbruik te maken van allerlei beroepsmogelijkheden.
voelt blijkbaar meer als een self-fulfilling prophecy eigenlijkquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze staan synoniem volgens velen (in de politiek zelfs) aan extreem rechts, fascisten, racisten en xenofoben.
feit blijft dat ze hier legaal 10-15 kunnen verblijven voordat ze (indien niet toegewezen) tot illegaal worden gekenmerkt... dat is niet hun schuld hoorquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik zeg? Aanvragen duren helemaal geen 10 jaar. Totale flauwekul.
Een aanvraag, zelfs in deze topdrukte, wordt binnen een jaar afgehandeld. Daarna kun je een vervolgaanvraag indienen maar die wordt nog veel sneller afgehandeld in de zogeheten eendaagse-procedure.
Van de 10 jaar loopt er 9 jaar lang geen enkele procedure joh.
Als ze dan toch bezig zijn, laat alleen vluchtelingen toe afkomstig uit onveilige landen in een straal van 500 kilometer om Nederland.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik val in herhaling, maar dan moeten we gewoon zorgen dat er veel minder beroepsmogelijkheden zijn. Vluchtelingenwerk doet niets anders dan mensen op de mogelijkheden wijzen.
Het is aan de overheid om dat systeem dicht te timmeren, doen ze dat niet door laksheid of whatever dan is dat alsnog niet de schuld van de vluchteling.
Dan kan het ineens welquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:17 schreef Ryan3 het volgende:
Er komt een demonstratie in Keulen, begrijp ik, politie is iig aan het opschalen op plein bij Dom en hoofdstation.
Hoe kan het self-fulfilling prophecy zijn als het niet van mijzelf komt, maar van een PhD - Religion, Multiculturalism, Secularism. Worden we toch geil van hier op fok!, dit soort 'bronnetjes'?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:15 schreef Re het volgende:
[..]
voelt blijkbaar meer als een self-fulfilling prophecy eigenlijk
Precies. De oplossingen zijn belachelijk simpel; maar die worden door de politiek (zowel landelijk als in de EU) niet aangedragen/uitgevoerd.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er loopt een hele discussie over procedures stapelen, maar er is nog altijd één hele gemakkelijke oplossing: Zet per direct het vluchtelingen verdrag buiten werking (totdat er een grondig herziene versie is) en accepteer geen enkele asielzoeker meer.
Kijken of de DE factie van de afa nu ook de ballen heeft om die demonstratie met stenen te bekogelen, zoals bij pegida iedere keer gebeurd.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:17 schreef Ryan3 het volgende:
Er komt een demonstratie in Keulen, begrijp ik, politie is iig aan het opschalen op plein bij Dom en hoofdstation.
Correct. Het zijn overheden die falen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik val in herhaling, maar dan moeten we gewoon zorgen dat er veel minder beroepsmogelijkheden zijn. Vluchtelingenwerk doet niets anders dan mensen op de mogelijkheden wijzen.
Het is aan de overheid om dat systeem dicht te timmeren, doen ze dat niet door laksheid of whatever dan is dat alsnog niet de schuld van de vluchteling.
Nee natuurlijk niet maar op deze manier gaan we wel naar een dergelijke samenleving toe.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Naarmate meer bekend word over wat er zich heeft afgespeeld en gezien de zaken die al jaren spelen in Europa begin ik mij steeds meer te ergeren, het bloed kookt zelfs. Je voelt je gewoon zo onmachtig omdat de regering niet ingrijpt, en hulpeloze in onze samenleving zijn het slachtoffer. Ik zal natuurlijk altijd zo net zijn om niet iedereen over één kam te scheren, maar ik denk als ik er ooit één in mijn handen krijg dat die het komende half jaar door een rietje kan eten. Als je ze dan ziet lachen op foto's wetende dat de politie toch niets kan, ze weten dat ze een vrijbrief hebben bah
Hoelang duurt het nog voordat de bevolking het recht in eigen hand neemt, binnenkort heb je groepen mannen staan bij uitgaansgelegenheden hun kinderen/dochters beschermen, is dat waar we naartoe moeten vraag ik mij af.
Wederom onjuist. Zodra de eerste procedure is afgelopen zijn ze illegaal in Nederland. Tussen de beslissing op de vervolgaanvraag en beslissing zit nog geen paar weken. En dan is het klaar. Je kunt wel 2-3 keer slagen in het aantonen van nieuwe feiten en omstandigheden maar daarna houdt wel op.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:16 schreef Re het volgende:
[..]
feit blijft dat ze hier legaal 10-15 kunnen verblijven voordat ze (indien niet toegewezen) tot illegaal worden gekenmerkt... dat is niet hun schuld hoor
jij komt met een tegeltjeswijsheid aanzetten, ik niet hoorquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe kan het self-fulfilling prophecy zijn als het niet van mijzelf komt, maar van een PhD - Religion, Multiculturalism, Secularism. Worden we toch geil van hier op fok!, dit soort 'bronnetjes'?
Waarom zouden ze dat willen doen volgens jou dan?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijken of de DE factie van de afa nu ook de ballen heeft om die demonstratie met stenen te bekogelen, zoals bij pegida iedere keer gebeurd.
Hoe verwacht je dat de overheid dit gaat aanpassen? Als je beroep mogelijkheden terug wilt brengen tot 1 heb je sowieso alles links van de VVD al tegen. Als je verder wilt dat deze hele procedure inclusief beroep maximaal 3 maanden mag duren zal je zo enorm veel moeten investeren in de IND dat ik je daar weer veel succes mee wens.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:16 schreef Re het volgende:
[..]
feit blijft dat ze hier legaal 10-15 kunnen verblijven voordat ze (indien niet toegewezen) tot illegaal worden gekenmerkt... dat is niet hun schuld hoor
ik denk dat het toch iets anders ligt maar goed dan ligt de politiek dus al 40 jaar te slapen blijkbaar, ook niet de schuld van de aanvragerquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wederom onjuist. Zodra de eerste procedure is afgelopen zijn ze illegaal in Nederland. Tussen de beslissing op de vervolgaanvraag en beslissing zit nog geen paar weken. En dan is het klaar. Je kunt wel 2-3 keer slagen in het aantonen van nieuwe feiten en omstandigheden maar daarna houdt wel op.
Aanvragen waarbij geen nieuwe feiten zijn aangetoond worden niet-ontvankelijk verklaard en schorten het illegaal verblijf niet op.
Conclusie: van de 10 jaar zijn ze hier in de best case 2 jaar legaal.
Er word hier ook tegen de islam geprotesteerd?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat willen doen volgens jou dan?
De media houdt deze leugen dan ook moedwillig in stand waardoor mensen het ook gaan geloven. Types als Mauro hebben hier gewoon heel lang illegaal geleefd. Dat hij naar school mocht betekent niet dat hij in een procedure zat of legaal verblijf had.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:22 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat het toch iets anders ligt maar goed dan ligt de politiek dus al 40 jaar te slapen blijkbaar, ook niet de schuld van de aanvrager
Het schijnt om de aanrandingen te gaan. ( http://nos.nl/artikel/207(...)andingen-keulen.html ) En voor het geval je het nog niet doorhad, iedereen van links tot rechts heeft een diepe afkeur voor wat er gebeurd is.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:23 schreef Harlon het volgende:
[..]
Er word hier ook tegen de islam geprotesteerd?
Die zijn niet zo vies van wat gedwongen seksuele activiteiten :vquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vraag het ze zelf. Ik heb geen idee. In Dresden was het ook iedere week raak omdat ze 'tegen islamisering' stonden te demonstreren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
nog steeds niet de schuld van de aanvrager...quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
De media houdt deze leugen dan ook moedwillig in stand waardoor mensen het ook gaan geloven. Types als Mauro hebben hier gewoon heel lang illegaal geleefd. Dat hij naar school mocht betekent niet dat hij in een procedure zat of legaal verblijf had.
Maarja, als je alleen in uitzonderingstoestanden iemand in vreemdelingendetentie mag zetten krijg je dit..
Maar grenzen sluiten en illegalen Europa uitgooien doen ze niet. Ze blijven ze met open armen welkom heten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het schijnt om de aanrandingen te gaan. ( http://nos.nl/artikel/207(...)andingen-keulen.html ) En voor het geval je het nog niet doorhad, iedereen van links tot rechts heeft een diepe afkeur voor wat er gebeurd is.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig maar ook geen reden om het illegaal verblijf maar door de vingers te zien. Ze kiezen er tenslotte zelf voor.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:26 schreef Re het volgende:
[..]
nog steeds niet de schuld van de aanvrager...
Democratie geldt niet voor anti-immigratie betogingen. Overal wordt het keurige Pegida aangevallen, en de overheid werkt er aan mee (zie de demonstraties in Nederland die dankzij dreiging van links vrijwel onmogelijk zijn gemaakt).quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag het ze zelf. Ik heb geen idee. In Dresden was het ook iedere week raak omdat ze 'tegen islamisering' stonden te demonstreren.
Blijkbaar reden genoeg voor een paar linkslieden om een meute te stenigen.
investeren lijkt me een uitstekend plan eigenlijk, maar ja dat kost blijkbaar geld wat later blijkbaar niet wordt terugverdient, denkt menquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:22 schreef Harlon het volgende:
[..]
Hoe verwacht je dat de overheid dit gaat aanpassen? Als je beroep mogelijkheden terug wilt brengen tot 1 heb je sowieso alles links van de VVD al tegen. Als je verder wilt dat deze hele procedure inclusief beroep maximaal 3 maanden mag duren zal je zo enorm veel moeten investeren in de IND dat ik je daar weer veel succes mee wens.
Dan ga ik er maar vanuit dat ook door een flink aantal moslims en afa's gedemonstreerd gaat worden in Keulen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het schijnt om de aanrandingen te gaan. ( http://nos.nl/artikel/207(...)andingen-keulen.html ) En voor het geval je het nog niet doorhad, iedereen van links tot rechts heeft een diepe afkeur voor wat er gebeurd is.
Investeren in de IND? De IND kan flink krimpen als we niet langer asielzoekers accepteren uit conflictgebieden die meer dan 500 kilometer verderop liggen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:28 schreef Re het volgende:
[..]
investeren lijkt me een uitstekend plan eigenlijk, maar ja dat kost blijkbaar geld wat later blijkbaar niet wordt terugverdient, denkt men
ok, wat dringt nou niet door... dat is weer niet de schuld van de aanvrager...quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig maar ook geen reden om het illegaal verblijf maar door de vingers te zien. Ze kiezen er tenslotte zelf voor.
Onzin. Hippies zijn tegen conservatieve religie en voor vrije seksualiteit. Die midden-oosten en noord-afrikaanse figuren moeten juist een hippie revolutie krijgen.quote:
preaching to the choir here, maar helaas zal een meerderheid van Nederland dat niet zo zien. "WAAROM MOTTE WE NOG MEER IN DIE BUITUHLANDES STEKUH?"quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:28 schreef Re het volgende:
[..]
investeren lijkt me een uitstekend plan eigenlijk, maar ja dat kost blijkbaar geld wat later blijkbaar niet wordt terugverdient, denkt men
Ik snap je punt niet. Het doet er helemaal niet toe of het hun schuld is of niet. Het falende uitzetbeleid is zeker de schuld van de politici maar illegalen zijn daar geen slachtoffers van maar profiteurs.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:30 schreef Re het volgende:
[..]
ok, wat dringt nou niet door... dat is weer niet de schuld van de aanvrager...
Waarom ben je zelf nog niet aan het demonstreren?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan ga ik er maar vanuit dat ook door een flink aantal moslims en afa's gedemonstreerd gaat worden in Keulen.
functioneert de IND niet of de overheid, wellicht een pot nat maar dat is niet zo natuurlijkquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Investeren in de IND? De IND kan flink krimpen als we niet langer asielzoekers accepteren uit conflictgebieden die meer dan 500 kilometer verderop liggen.
Echte oplossingen zijn nodig. De IND functioneert niet dus investeren heeft geen zin als er niets verandert. Een stage in Japan is relatief goedkoop en heel zinvol voor de IND.
Jij denkt dat mensen niet uitgezet worden omdat de IND niet binnen 10 jaar een beslissing kan nemen door drukte?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:31 schreef Harlon het volgende:
[..]
preaching to the choir here, maar helaas zal een meerderheid van Nederland dat niet zo zien. "WAAROM MOTTE WE NOG MEER IN DIE BUITUHLANDES STEKUH?"
Terwijl investeren zodat zo'n procedure snel kan verlopen en ze zsm op het vliegtuig terug kunnen toch echt een hoop geld aan opvang gaat schelen. Denk dat je als je een fatsoenlijke kosten-baten analyse maakt je een stuk goedkoper uit bent.
ja vriend allemaal leuk en aardig, maar die mensen ZIJN HIER GEWOON. Kan zeggen dat we ze niet toe moeten laten, maar dat gebeurd nou eenmaal. Om dat tegen te houden moet eerst die kas verrotte EU een keer vallen en dat gaat voorlopig nog niet gebeuren. Dus dan kan je gaan brullen dat het geen zin heeft om in de IND te investeren, maar zolang de IND niet voldoende mankracht heeft om die procedures snel af te handelen en ze dus snel terug te schoppen blijven ze hier 10 jaar rondhangen. Dat wat je wilt?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Investeren in de IND? De IND kan flink krimpen als we niet langer asielzoekers accepteren uit conflictgebieden die meer dan 500 kilometer verderop liggen.
Echte oplossingen zijn nodig. De IND functioneert niet dus investeren heeft geen zin als er niets verandert. Een stage in Japan is relatief goedkoop en heel zinvol voor de IND.
Dat is lastig. Dus dan de gemakkelijke weg maar: Vluchtelingenverdrag opschorten en herzien. Alleen vluchtelingen opvangen uit onveilige gebieden binnen een straal van 500 kilometer over land (dus niet over zee). Probleem opgelost.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
functioneert de IND niet of de overheid, wellicht een pot nat maar dat is niet zo natuurlijk
ok, waarom zouden ze dan niet mogen profiteren of indien inconsistente uitvoering van belied geen recht geeft op slachtoffer te zijn van die inconsistentiequote:Op woensdag 6 januari 2016 13:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet. Het doet er helemaal niet toe of het hun schuld is of niet. Het falende uitzetbeleid is zeker de schuld van de politici maar illegalen zijn daar geen slachtoffers van maar profiteurs.
Het uitzetbeleid heeft geen ene donder met de IND te maken. Die doen dat helemaal niet. Die geven netjes binnen een jaar de beslissing dat ze weg moeten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:33 schreef Harlon het volgende:
[..]
ja vriend allemaal leuk en aardig, maar die mensen ZIJN HIER GEWOON. Kan zeggen dat we ze niet toe moeten laten, maar dat gebeurd nou eenmaal. Om dat tegen te houden moet eerst die kas verrotte EU een keer vallen en dat gaat voorlopig nog niet gebeuren. Dus dan kan je gaan brullen dat het geen zin heeft om in de IND te investeren, maar zolang de IND niet voldoende mankracht heeft om die procedures snel af te handelen en ze dus snel terug te schoppen blijven ze hier 10 jaar rondhangen. Dat wat je wilt?
Dus moeten we die mensen (asielzoekers en illegalen) zo snel mogelijk uitzetten (en zolang uitzetten niet lukt, ze geen rechten geven).quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:33 schreef Harlon het volgende:
[..]
ja vriend allemaal leuk en aardig, maar die mensen ZIJN HIER GEWOON. Kan zeggen dat we ze niet toe moeten laten, maar dat gebeurd nou eenmaal. Om dat tegen te houden moet eerst die kas verrotte EU een keer vallen en dat gaat voorlopig nog niet gebeuren. Dus dan kan je gaan brullen dat het geen zin heeft om in de IND te investeren, maar zolang de IND niet voldoende mankracht heeft om die procedures snel af te handelen en ze dus snel terug te schoppen blijven ze hier 10 jaar rondhangen. Dat wat je wilt?
Omdat ze geen slachtoffer van inconsistent beleid zijn maar profiteurs.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:34 schreef Re het volgende:
[..]
ok, waarom zouden ze dan niet mogen profiteren of indien inconsistente uitvoering van belied geen recht geeft op slachtoffer te zijn van die inconsistentie
Binnen een uur na binnenkomst al, geen onveilige gebieden in de buurt dus ze zijn illegaal doorgereisd.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat ze geen slachtoffer van inconsistent beleid zijn maar profiteurs.
Als het beleid consistent en goed uitgevoerd werd zaten ze binnen een paar weken na de negatieve beslissing op het vliegtuig.
mooi dan zijn we daar iig over uit,quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als het beleid consistent en goed uitgevoerd werd zaten ze binnen een paar weken na de negatieve beslissing op het vliegtuig.
Ik denk dat mensen niet binnen 10 jaar worden uitgeprocedeerd omdat bijvoorbeeld het land van herkomst ze niet terug wilt nemen, of bijvoorbeeld omdat men eindeloos door blijft procederen of wat dan ook. Als je dat gewoon allemaal dicht timmert en gewoon zorgt "uitgeprocedeerd is vertrekken, of je thuisland je wilt hebben of niet, je gaat er maar mooi heen", dan gaat dat een heleboel tijd schelen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen niet uitgezet worden omdat de IND niet binnen 10 jaar een beslissing kan nemen door drukte?
Probleem is dat de IND moet bewijzen dat het geen vluchteling is, in plaats van andersom. Dat volk kan gewoon liegen en papieren zoek maken, en dan nog moet de IND bewijzen dat ze geen vluchteling zijnquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:38 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen niet binnen 10 jaar worden uitgeprocedeerd omdat bijvoorbeeld het land van herkomst ze niet terug wilt nemen, of bijvoorbeeld omdat men eindeloos door blijft procederen of wat dan ook. Als je dat gewoon allemaal dicht timmert en gewoon zorgt "uitgeprocedeerd is vertrekken, of je thuisland je wilt hebben of niet, je gaat er maar mooi heen", dan gaat dat een heleboel tijd schelen.
Uitgeprocedeerd zijn heeft niets te maken met of het land wel of niet iemand terugneemt. Die 10 jaar is onzin.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:38 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen niet binnen 10 jaar worden uitgeprocedeerd omdat bijvoorbeeld het land van herkomst ze niet terug wilt nemen, of bijvoorbeeld omdat men eindeloos door blijft procederen of wat dan ook. Als je dat gewoon allemaal dicht timmert en gewoon zorgt "uitgeprocedeerd is vertrekken, of je thuisland je wilt hebben of niet, je gaat er maar mooi heen", dan gaat dat een heleboel tijd schelen.
Zeker. De andere twee zijn 1. Stoppen met Schengen en 2. Geen asielaanvragen accepteren van mensen uit onveilige gebieden die niet binnen 500 kilometer afstand over land gelegen zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
De enige oplossing is op grote schaal vreemdelingendetentie toepassen.
Het gaat niet over Afrikanen nu maar over asielzoekers/illegalen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:43 schreef Confetti het volgende:
We gaan wel erg offtopic trouwens. Het zeiken op Afrikanen verveelt ook denk ik.
zijn het nou illegalen of asielzoekers of gewoon immigranten?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:43 schreef Confetti het volgende:
We gaan wel erg offtopic trouwens. Het zeiken op Afrikanen verveelt ook denk ik.
Dat zal sommigen nooit vervelenquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:43 schreef Confetti het volgende:
aanrandingen en berovingen...quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat niet over Afrikanen nu maar over asielzoekers/illegalen.
Het is niet helemaal ontopic, maar ik ben er van overtuigd dat deze massa-verkrachtingen het directe gevolg zijn van open grenzen en ruimhartig toelatingsbeleid.
Op papier zijn het asielzoekers, volgens linkse mensen "vluchtelingen". Het beleid zorgt er voor dat het uiteindelijk immigranten worden, want er helaas is wordt het vluchtelingen-verdrag in west-Europa toegepast als immigratie-verdrag: Ze gaan nooit meer terug, behalve voor vakantie.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:44 schreef Re het volgende:
[..]
zijn het nou illegalen of asielzoekers of gewoon immigranten?
Niet minder relevant dan wat jij vindt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:46 schreef Re het volgende:
[..]
wat jij vindt is niet zo relevant eigenlijk, het is hooguit je mening
ik vraag dan ook niet wat ik vind, ik vraag wat het zijnquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet minder relevant dan wat jij vindt.
Daar heb ik netjes op geantwoord. Of bedoelde je met de vraag wie die aanranders zijn?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik vraag dan ook niet wat ik vind, ik vraag wat het zijn
ja daar gaat het topic toch over?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar heb ik netjes op geantwoord. Of bedoelde je met de vraag wie die aanranders zijn?
Als vingers in alle lichaamsopeningen gerost worden denk ik niet dat dat nog valt onder aanranding. Aanranding zou in de billen knijpen zijn daar waar dat door de eigenaar van de billen als ongewenst ervaren wordt.quote:
Twee verkrachtingen volgens slachtoffers.quote:
Het feit dat je hem geen gelijk geeft, vermoed ik.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:30 schreef Re het volgende:
[..]
ok, wat dringt nou niet door... dat is weer niet de schuld van de aanvrager...
Illegalen.quote:
Aha. We hadden het over "vluchtengen"/asielzoekers in het algemeen dus vatte ik jouw vraag ook zo op.quote:
Zal wel een combinatie zijn. Als een horde van 1000 Noord-Afrikanen op hol zijn geslagen kun je vergif op nemen dat het Duitse Marokkanen zijn, asielzoekers en wat uitgeprocedeerde Afrikanen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:44 schreef Re het volgende:
[..]
zijn het nou illegalen of asielzoekers of gewoon immigranten?
tru, maar de aangiftes zijn voor aanranding en beroving... niet dat dat mijns inziens vergrijpen zijn die niet zwaar moeten worden bestraft,quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als vingers in alle lichaamsopeningen gerost worden denk ik niet dat dat nog valt onder aanranding. Aanranding zou in de billen knijpen zijn daar waar dat door de eigenaar van de billen als ongewenst ervaren wordt.
Vingers in je reet en kut is gewoon verkrachting. Me dunkt.
RE leeft gewoon nog in zijn naïeve wereldjequote:Op woensdag 6 januari 2016 13:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als vingers in alle lichaamsopeningen gerost worden denk ik niet dat dat nog valt onder aanranding. Aanranding zou in de billen knijpen zijn daar waar dat door de eigenaar van de billen als ongewenst ervaren wordt.
Vingers in je reet en kut is gewoon verkrachting. Me dunkt.
Maar ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat zij of hun (voor)ouders ooit Europa hebben binnen kunnen komen, en dat is waar het fout is gegaan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zal wel een combinatie zijn. Als een horde van 1000 Noord-Afrikanen op hol zijn geslagen kun je vergif op nemen dat het Duitse Marokkanen zijn, asielzoekers en wat uitgeprocedeerde Afrikanen.
uiteindelijk is gewoon een bende tasjesdieven die fysiek contact gebruiken om mensen te beroven en gebruik maken van chaotische omstandigheden, grote hoeveelheden dronken mensen en dikke mensenmenigtes...quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
... het directe gevolg zijn van open grenzen en ruimhartig toelatingsbeleid.
Interessant overigens is dat ook toen al de Politie aangaf dat de beste tegenstrategie is informatie te verstrekken aan mogelijke slachtoffers en hen aan te raden hun gedrag te veranderen, oppassender te worden en een armlengte afstand te houden tussen zichzelf en de dader.quote:Trickdiebe an Bahnstationen
Angetanzt und ausgeraubt
Veröffentlicht: 06.09.2014, 12:36 Uhr
Die „Antänzer“ in Köln haben die CDU im nordrhein-westfälischen Landtag im Juni zu einer „Kleinen Anfrage“ an die rot-grüne Landesregierung bewogen. Die Fraktion wollte wissen, in wie vielen Fällen es zu Verletzungen gekommen sei und welche Nationalität die Tatverdächtigen haben.
(...)
Überwiegend Nordafrikaner verübten die „Antanz“-Delikte, heißt es in Polizeipräsidien. Manche seien noch nicht lange in Deutschland, doch das „Antanz“-Wissen werde schnell weitergegeben. Im Kölner Karneval findet er fast paradiesische Bedingungen
(...)
Während Taschendiebe heimlich arbeiten, ist es beim Antanzen genau anders: Der Täter gibt sich offen zu erkennen. Das ist Teil der Strategie, was wiederum der Polizei hilft. „Wir haben inzwischen Wahllichtbilder von Tatverdächtigen, die wir den Geschädigten vorlegen können. Die werden oft wiedererkannt“, sagt Spier. Doch es wird schwierig, wenn alle Kapuzen-Sweatshirts tragen, dunkelhaarig und zwischen 20 und 30 Jahren alt sind. Ohnehin ist die Beweiskette oft schwer darzulegen, da er vielleicht zwar wiedererkannt wird, das Handy jedoch längst verschollen und seine Helfer nicht bekannt sind.
Het is dan eigenlijk toch gek dat de politie het dit jaar weer niet kan/wil voorkomenquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
uiteindelijk is gewoon een bende tasjesdieven die fysiek contact gebruiken om mensen te beroven en gebruik maken van chaotische omstandigheden, grote hoeveelheden dronken mensen en dikke mensenmenigtes...
de 15 aangiftes van aanranding en 1 van verkrachting betreffen vrouwen die allemaal beroofd zijn, waarbij het sexuele geweld vooral bedoeld was hen af te leiden om zo hun portemonee/telefoon te bemachtigen..
de bende die dit uitvoert is al een behoorlijke tijd actief in Köln, maar heeft vooral weten te profiteren van de chaos en mensenmassa rondom Köln Hbf in de sylvesternacht, en de onmogelijkheid van de politie om daar doortasten op te treden...
zie bv dit artikel uit september 2014 dat exact gaat obver de aanweuziogheid en methode s vand e bende noordafrikaanse rovers rondom Köln Hbf
http://www.faz.net/aktuel(...)ubt-13137457-p2.html
voor degenen die willen klagen over buitenlanerrs/asielzoekers wordt daar ook duidelijk dat de afkomst inderdaad ook toen al speelde en ook benoemd werd (zonder dat dat overigens wveel oplost, het maakt een roofoverval niet aners of deze nu uitgevoerd wordt door een noord-afrikaan of door iemand anders)
[..]
Interessant overigens is dat ook toen al de Politie aangaf dat de beste tegenstrategie is informatie te verstrekken aan mogelijke slachtoffers en hen aan te raden hun gedrag te veranderen, oppassender te worden en een armlengte afstand te houden tussen zichzelf en de dader.
Ze hadden Europa gewoon blank moeten houden, de sukkelsquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat zij of hun (voor)ouders ooit Europa hebben binnen kunnen komen, en dat is waar het fout is gegaan.
Het is ook onwijs moeilijk om toe te geven dat je al die jaren complete mis zat. Dat zullen veel mensen niet doen en alles tot in den treurnis verdedigen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat zij of hun (voor)ouders ooit Europa hebben binnen kunnen komen, en dat is waar het fout is gegaan.
Dat maakt mijn opmerking niet minder waar: Het is een historische blunder geweest om in grote aantallen mensen uit niet-westerse landen Europa binnen te laten komen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
uiteindelijk is gewoon een bende tasjesdieven die fysiek contact gebruiken om mensen te beroven en gebruik maken van chaotische omstandigheden, grote hoeveelheden dronken mensen en dikke mensenmenigtes...
de 15 aangiftes van aanranding en 1 van verkrachting betreffen vrouwen die allemaal beroofd zijn, waarbij het sexuele geweld vooral bedoeld was hen af te leiden om zo hun portemonee/telefoon te bemachtigen..
Daarnbaast zijn er nog 75 andere angiftes van 'enkel' beroving in de sylvesternacht op het plein voor Hbf, zonder aanranding/sexueel geweld maar wel met dezelfde truc (opzoeken van lichaamscontact met slachtoffer door dader)
de bende die dit uitvoert is al een behoorlijke tijd actief in Köln, maar heeft vooral weten te profiteren van de chaos en mensenmassa rondom Köln Hbf in de sylvesternacht, en de onmogelijkheid van de politie om daar doortasten op te treden...
zie bv dit artikel uit september 2014 dat exact gaat obver de aanweuziogheid en methode s vand e bende noordafrikaanse rovers rondom Köln Hbf
http://www.faz.net/aktuel(...)ubt-13137457-p2.html
voor degenen die willen klagen over buitenlanerrs/asielzoekers wordt daar ook duidelijk dat de afkomst inderdaad ook toen al speelde en ook benoemd werd (zonder dat dat overigens wveel oplost, het maakt een roofoverval niet aners of deze nu uitgevoerd wordt door een noord-afrikaan of door iemand anders)
[..]
Interessant overigens is dat ook toen al de Politie aangaf dat de beste tegenstrategie is informatie te verstrekken aan mogelijke slachtoffers en hen aan te raden hun gedrag te veranderen, oppassender te worden en een armlengte afstand te houden tussen zichzelf en de dader.
en dat de hele zaak wordt gekidnapt voor de stokpaardjesracequote:Op woensdag 6 januari 2016 13:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het is dan eigenlijk toch gek dat de politie het dit jaar weer niet kan/wil voorkomen
Als je "blank" gebruikt als synoniem voor "Europees" (zijn Portugezen wel blank te noemen? Zo nee, dan hanteer ik liever het begrip "Europees" of monocultureel) dan zeg ik ja.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:56 schreef mootie het volgende:
[..]
Ze hadden Europa gewoon blank moeten houden, de sukkels
Tja, als je het zo uitlegt klinkt het meer als bepaalde Roma-bendes die al decennia in Europa leven.quote:
Maar dan had je Geertje moeten missenquote:Op woensdag 6 januari 2016 13:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je "blank" gebruikt als synoniem voor "Europees" (zijn Portugezen wel blank te noemen? Zo nee, dan hanteer ik liever het begrip "Europees" of monocultureel) dan zeg ik ja.
Omdat ik aan het werk ben, en woon niet in Keulen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom ben je zelf nog niet aan het demonstreren?
Racisme pur sang.quote:The man of the future will be of mixed race. Today's races and classes will gradually disappear owing to the vanishing of space, time, and prejudice. The Eurasian-Negroid race of the future, similar in its appearance to the Ancient Egyptians, will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals.
twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:05:03Extreemlinks probeert rechtse demonstranten te verhinderen #Keulen https://t.co/Y70jdDE4dH reageer retweet
106 aangiftes, 2 verkrachtingen, meer dan 3 kwart van de aangiftes ging over aanranding. Dus geen tasjesbende, gewoon een bende opgefokte allochtonen die geen respect heeft voor de westerse vrouw. Misschien is dit wel de volgende normale stap voor na ipv. het naroepen, hoer roepen of pssst wat ook al jaren gebeurd.quote:
Extreem links is nog erger dan extreem rechtsquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:07 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:05:03Extreemlinks probeert rechtse demonstranten te verhinderen #Keulen https://t.co/Y70jdDE4dH reageer retweet
Onze cultuur, nationaliteit, vaderland. Dat is lastig om aan een Nederlander uit te leggen, aangezien de Nederlandse cultuur al helemaal is verkwanseld.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
Monocultureel. Prachtig woord.
Maar het wordt wel even nadenken wat dan precies de gemeenschappelijke factor is tussen mezelf als niet-praktiserend kinderloos katholiek die naar Arrow Classic Rock luistert en een hekel heeft aan huisdieren, mijn buurman die lid is van de HKN en op alle dagen die eindigen op een G iedereen verrot scheldt sigarettenpeuken uit zijn raam schiet, of mijn buurvrouw die samen met haar vier kinderen aan taoïsme of iets anders zweverigs doet en actief is in de Buurtvereniging.
Heerlijk monocultureel zijn wij met zijn drietjes.
Het gore lef na alles wat als gevolg van links beleid is gebeurd daarquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:07 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:05:03Extreemlinks probeert rechtse demonstranten te verhinderen #Keulen https://t.co/Y70jdDE4dH reageer retweet
Ik lees niks over demonstraties?quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:07 schreef Ryan3 het volgende:
Zeker.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Extreem links is nog erger dan extreem rechts
Ok, genius. Omschrijf jij dé Nederlandse Cultuur maar eens dan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Onze cultuur, nationaliteit, vaderland. Dat is lastig om aan een Nederlander uit te leggen, aangezien de Nederlandse cultuur al helemaal is verkwanseld.
Nota-bene recht voor het stationsgebouw waar het allemaal is gebeurd. Alsof dit iets met nazi's te maken heeft...quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:10 schreef Houtenbeen het volgende:
En de AFA is er ook weer bij![]()
[ afbeelding ]
Die zijn toch ook niet meer serieus te nemenquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gore lef na alles wat als gevolg van links beleid is gebeurd daar![]()
Dat die het lef hebben om te komen demonstreren, die hadden die avond eens op dat station moeten zijn, kijken of ze dan nu nog gepiept hadden. Het is een demonstratie voor vrouwen, en tegen verkrachtingen en dan komt weer extreem links om de bocht kijken om de boel te verzieken. Alles om het tuig maar een hand boven hun hoofd te houden. Het is toch van de zotte, ik zie steeds die foto voor me van zo'n gastje wat net uit het politiebureau komt lachend wetende dat de politie hen toch niets kan maken. Wetende dat hij net iemand beroofd/aangerand heeft, hij kotst op de westerse samenleving, op onze normen en waarden. En dan komt dit volk het ook nog opnemen voor zo'n volk.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:07 schreef Ryan3 het volgende:
Onzin, qua geweld zijn extreem links en rechts elkaars gelijken. Het belangrijke woord hier is 'extreem'.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker.
Qua geweld wordt extreem rechts overtroffen door extreem links. Daarnaast is extreem rechts marginaal terwijl extreem links in alle gelederen van de samenleving aanwezig en geaccepteerd is.
Dat vind ik als relatief jongere moeilijk, want de Nederlandse cultuur is al sinds de zestiger jaren, toen ik nog niet eens was geboren, in verval. Maar het is in ieder geval niet de cultuur die we hier binnen hebben gehaald van geweld, minderwaardigheid van vrouwen, homohaat, macho-gedrag en smakeloze muziek.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ok, genius. Omschrijf jij dé Nederlandse Cultuur maar eens dan.
Dat wel, maar als je alle concrete voorvallen bij elkaar optelt dan wordt extreem rechts ruimschoots overtroffen door extreem links. Het ergste is ook dat extreem links geweld vaak goed gepraat wordt. Denk aan het verstoren van Pegida-demonstraties en de aanslag op de Centrum Democraten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Onzin, qua geweld zijn extreem links en rechts elkaars gelijken. Het belangrijke woord hier is 'extreem'.
Je weet dus niet waar je het over hebt. Prima, zoveel is duidelijk.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat vind ik als relatief jongere moeilijk, want de Nederlandse cultuur is al sinds de zestiger jaren, toen ik nog niet eens was geboren, in verval. Maar het is in ieder geval niet de cultuur die we hier binnen hebben gehaald van geweld, minderwaardigheid van vrouwen, homohaat, macho-gedrag en smakeloze muziek.
Die lui zijn net zo gevaarlijk als de criminele bendes.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, prima. Tel het maar bij elkaar op. Kom maar met de voorbeelden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat wel, maar als je alle concrete voorvallen bij elkaar optelt dan wordt extreem rechts ruimschoots overtroffen door extreem links. Het ergste is ook dat extreem links geweld vaak goed gepraat wordt. Denk aan het verstoren van Pegida-demonstraties en de aanslag op de Centrum Democraten.
Extreem links lijkt vooral te willen trollen en extreem rechts streeft naar een ongewenste situatie. Vind ik extreem links toch wat triester.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Onzin, qua geweld zijn extreem links en rechts elkaars gelijken. Het belangrijke woord hier is 'extreem'.
de tijd dat vrouwen nog geen stemrecht hadden, dat waren nog eens mooie tijden voor onze Nederlandersquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat vind ik als relatief jongere moeilijk, want de Nederlandse cultuur is al sinds de zestiger jaren, toen ik nog niet eens was geboren, in verval. Maar het is in ieder geval niet de cultuur die we hier binnen hebben gehaald van geweld, minderwaardigheid van vrouwen, homohaat, macho-gedrag en smakeloze muziek.
Ik heb er twee genoemd en ik zou wel heel erg offtopic gaan als ik een complete lijst ga maken. Kijk maar even op Indymedia.nl voor wat fraaie voorbeelden. Van extreem rechts merk je tegenwoordig amper wat.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ok, prima. Tel het maar bij elkaar op. Kom maar met de voorbeelden.
Nee hoor, het is rechts beleid om met massa-immigratie het arbeidsaanbod te blijven vergroten. Vervolgens niet meer omkijken naar die mensen en de gevolgen voor gewone mensen is ook heel rechts.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gore lef na alles wat als gevolg van links beleid is gebeurd daar![]()
Zeker. Maar alleen in Duitsland en Griekenland heb je nog een clubje echte nazi's en voor de rest zijn het wat marginale groepjes sukkels. Stelt niets voor. Extreem-links daarentegen is talrijk, actief, georganiseerd en het meest ernstige is dat het geaccepteerd is. Een Pegida-demonstratie verstoren wordt normaal gevonden. De belemmering van de bouw van een vreemdelingen-gevangenis wordt ook geaccepteerd. Panden kraken om illegalen op te vangen: Wordt geaccepteerd, ondanks dat kraken illegaal is.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:15 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Extreem links lijkt vooral te willen trollen en extreem rechts streeft naar een ongewenste situatie. Vind ik extreem links toch wat triester.
kom je nou echt met een gebeurtenis van 30 jaar geledenquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
en de aanslag op de Centrum Democraten.
In welk geval de PVV links is.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, het is rechts beleid om met massa-immigratie het arbeidsaanbod te blijven vergroten. Vervolgens niet meer omkijken naar die mensen en de gevolgen voor gewone mensen is ook heel rechts.
Dat is klassiek economisch rechts. Zoals VVD en D66. Deze partijen zijn wel cultureel links.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, het is rechts beleid om met massa-immigratie het arbeidsaanbod te blijven vergroten. Vervolgens niet meer omkijken naar die mensen en de gevolgen voor gewone mensen is ook heel rechts.
De moord op Fortuyn. Hoeveel moorden heeft extreem-rechts gepleegd?quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:17 schreef Re het volgende:
[..]
kom je nou echt met een gebeurtenis van 30 jaar geleden
Ach, extreem rechts en extreem links worden op hun beurt zwaar overtroffen door het wegkijkende midden. Die hebben al zoveel slachtoffers op hun geweten. Ik zou me doodschamen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat wel, maar als je alle concrete voorvallen bij elkaar optelt dan wordt extreem rechts ruimschoots overtroffen door extreem links. Het ergste is ook dat extreem links geweld vaak goed gepraat wordt. Denk aan het verstoren van Pegida-demonstraties en de aanslag op de Centrum Democraten.
Dat valt vies tegen: Right-wing terrorismquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb er twee genoemd en ik zou wel heel erg offtopic gaan als ik een complete lijst ga maken. Kijk maar even op Indymedia.nl voor wat fraaie voorbeelden. Van extreem rechts merk je tegenwoordig amper wat.
Zeker. Het rijtje links geweld is alleen veel langer.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen: [url=Right-wing terrorism]https://en.wikipedia.org/wiki/Right-wing_terrorism[/url]
In dat rijtje staat bijvoorbeeld ook Anders Breivik, Weet je nog wie dat was?
daar ging mijn opmerking niet over, je komt met een voorbeeld van 30 jaar geleden, dat vond ik gewoon grappigquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De moord op Fortuyn. Hoeveel moorden heeft extreem-rechts gepleegd?
Nou ja, laat maar zien dan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Het rijtje links geweld is alleen veel langer.
twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:18:44Dat is bijzonder: de pers mag van politie niet in de buurt komen van extreemrechts. Toespraak onverstaanbaar... #Keulen reageer retweet
Censuur!quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:18:44Dat is bijzonder: de pers mag van politie niet in de buurt komen van extreemrechts. Toespraak onverstaanbaar... #Keulen reageer retweet
quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb er twee genoemd en ik zou wel heel erg offtopic gaan als ik een complete lijst ga maken. Kijk maar even op Indymedia.nl voor wat fraaie voorbeelden. Van extreem rechts merk je tegenwoordig amper wat.
Ongelooflijk, ik kook meer en meer. Je bent een paria in deze samenleving als je rechts denkend bent. Je word democratisch monddood gemaakt, en nog grijpt rechts niet naar geweld itt. links en hetgeen links verdedigd. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik vind dat er teveel met twee maten gemeten word. We weten allemaal dat dit ook weer overwaait en in de doofpot beland, de daders worden nooit gestraft/gevonden, en het is wachten op het volgende islam gerelateerde incident. Maar zeg er niet teveel negatiefs over want dan word je aangekeken en ben je een racist.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Hoguhugo twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:19:28PRO NRW (Rechtse partij) vs de antifa. #Keulen https://t.co/pbevwQMfk7 reageer retweet
Ga lekker je propaganda in BNW verspreiden. Je vriendjes op dat plein hebben ook vrouwen verkracht.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:52 schreef Re het volgende:
[..]
tru, maar de aangiftes zijn voor aanranding en beroving... niet dat dat mijns inziens vergrijpen zijn die niet zwaar moeten worden bestraft,
quote:“Zie je wel!”
wltrrr 6 jan 2016 “Zie je wel!”2016-01-06T11:17:40+00:00 COLUMNS &OPINIE, VLUCHTELINGEN, XENOFOBIE EN RACISME
biertjeDe dag nadat in Nederland ophef ontstond over wat er in Keulen tijdens de jaarwisseling was gebeurd. Er worden allerlei vergelijkingen gemaakt om het voor het publiek gemakkelijk te maken. Daders en slachtoffers van verkrachtingen worden gebruikt om de discussie over wat in Keulen is gebeurd richting vluchtelingen, asielzoekers, allochtonen en immigranten te duwen. Politiek en politie proberen tevergeefs het publiek te informeren met de weinige feitelijke informatie over wat er in de bewuste nacht is gebeurd, buiten dat 90 vrouwen in de afgelopen dagen aangifte van aanranding en diefstal hebben gedaan.
De media lukt dat aardig zonder te luisteren naar politici of autoriteiten, die iets zeggen wat men liever niet wil horen. Liever citeert men slachtoffers en het publiek. Op The Post Online, motto: “voorbij het eigen gelijk”, vertelt Twitterlegende Geert Wilders dat wat in Keulen is gebeurd ook in Nederland zal gebeuren als men niet naar Geert Wilders luistert en de grenzen niet dicht gaan voor moslims en vluchtelingen, die allemaal onze vrouwen willen verkrachten. Ook op TPO weet Wierd Duk heel zeker dat het om Noord-Afrikanen* en duizend daders gaat, want hij was tenslotte de eerste die op het bericht van Express wees. Bart Schut maakt op Jalta een vergelijking met het Tahrirplein in Caïro, waar men in opstand kwam tegen het regime van Moebarak en waarschuwt tegen miljoenen moslims die ons willen overnemen en verkrachten.
De vergelijking die Schut maakt is dat er tijdens de demonstraties vrouwen werden aangerand en verkracht. Wat hij niet noemt is dat die verkrachtingen plaatsvonden aan de rand van het Tahrirplein, waar in 2011 een kamp ontstond van demonstranten tegen de toenmalige regering. Dat neemt hij als bewijs dat islam verkrachting propageert en moslims verkrachters zijn. Dat de grijpgrage daders ook stomdronken waren en de meeste aangiften diefstal betroffen is niet belangrijk genoeg om te noemen. Omdat de daders waarschijnlijk lid zijn van bendes die vooral uit Algerijnen en Marokkanen bestaan, die al jaren de buurt onveilig maken, trekt hij de lijn van Keulen naar Caïro en weer naar Keulen. Het waren verlossende woorden voor hen die al jaren wachten op de protocollen die ze graag willen horen.
In werkelijkheid wordt de omgeving rond het station tegenover de dom van Keulen al jaren geplaagd door criminele bendes die inbreken, zakkenrollen en vrouwen lastig vallen. Daarbij zijn er drugs in het spel en wordt er veel gedronken. Volgens de politie is er geen sprake van duizend verkrachters, maar toch wist de nationale nieuwszender NOS baas Bert Brussen van TPO te strikken, die ons er nog eens op wees dat het toch echt om asielzoekers ging. Een tweet van Jan Roos werd geciteerd op de website van de NOS die er nog maar eens inwreef dat er tot grote schande mensen zijn die wegkijken bij duizend mannen die een vrouw verkrachten, nadat hij vorig jaar op Twitter had gemeld dat hij graag vrouwen verwelkomde die via een DM (direct message) hun borsten met hem wilde delen.
Over de eigenlijke misdaad, seksueel misbruik van vrouwen, heeft men het nauwelijks. Die verdwijnen volgens genoemde ‘opiniemakers’ vanzelf als je de grenzen sluit en de vreemdelingen eruit gooit. Er is in Duitsland veel kritiek op de rol van de politie en de media. De politie in Keulen doet niet meer dan crowd control dan de gewenste misdaadpreventie of -bestrijding. Politici eisen in grote bewoordingen een hardere aanpak en zeggen dat de politie heeft gefaald. Er werd gisteren op het plein voor de dom in Keulen gedemonstreerd door enkele honderden personen tegen geweld tegen vrouwen. Als iedereen zo enorm betrokken is bij het lot van deze vrouwen, waarom stonden daar gisterenavond geen duizenden mensen of meer?
De onduidelijke en stemmige berichtgeving mondde in ieder geval op sociale media uit in een waar volksfeest vol dronken beleving als protest. Aangemoedigd door opiniestukken, gedeelde meningen en ooggetuigenverklaringen op Facebook kon je lekker tekeer gaan tegen de vermeende daders over de ruggen van de slachtoffers. Iedere samenzweringstheorie heeft evenveel recht van bestaan en als je niet PVV stemt ben je tegen Nederland. Andere ‘kritische geluiden’ waren dat iedereen die twijfelt over de georkestreerde berichtgeving medeschuldig was aan de “massale verkrachtingen”. Ook moest Merkel worden verkracht en opgehangen en werden online bedreigingen geuit aan het adres van mensen die graag goed geïnformeerd willen zijn. Voor de slachtoffers zelf is er helemaal geen aandacht. Die zijn slechts een instrument voor het eigen gelijk.
* In eerdere versie stond hier dat Wierd Duk asielzoekers had genoemd. Dat is onjuist, hij noemde Noord-Afrikanen.
- See more at: http://www.krapuul.nl/pol(...)sthash.DgScVXGw.dpuf
het ging om de term massa-verkrachtingen... en ik associeer me niet echt met aanranders en criminelen, dankquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ga lekker je propaganda in BNW verspreiden. Je vriendjes op dat plein hebben ook vrouwen verkracht.
http://www.nu.nl/dvn/4193(...)ingen-in-keulen.html
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)komst-daders-keulen/quote:Duitse moslims woedend over benoemen afkomst daders Keulen
'Islam veroordeelt juist alcoholgebruik, diefstal, geweld en aanranding'
06-01-2016, 13:22 Tags: islam, keulen
Diverse Duitse molsimorganisaties eisen dat de massa-aanrandingen door jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst tijdens oudejaarsavond in Keulen niet zonder gevolgen blijft voor de politie, bestuur en veiligheidsdiensten. Volgens de moslims wordt er nu vooral de nadruk gelegd op de afkomst van de daders en wordt de integratie er onnodig bij betrokken.
‘Beheerst door rechts’
Lamya Kador van de Liberale Islamitische Federatie laat aan Die Welt weten: “Als 1000 man zoiets kunnen doen zonder dat de politie ingrijpt verwacht ik daarvan de personele consequenties bij politiediensten en veiligheidsdiensten.”
Kador zegt te kunnen constateren dat het seksuele geweld nu wordt misbruikt voor politieke doeleinden. “De discussie wordt beheerst door ‘rechts’. Men doet nu alsof dit schandaal alleen door de afkomst van de daders erger is dan de misdaad zelf.”
Vooral de opmerking van de voormalige Duitse minister Hans-Peter Friedrich dat ‘de media deze zaak bewust stil probeerden te houden’ en dat ‘de gevolgen van de mislukte integratie nu niet meer onder het tapijt zijn te vegen’, wekt woede bij Kador: “Van een voormalig minister mag je toch enige objectiviteit verwachten”.
“Wat mij stoort is de focus op de herkomst of religieuze achtergrond van de daders. Patriarchaal gedrag is echt geen probleem van specifiek de islam. Het is evengoed wijdverbreid in India en Zuid-Amerikaanse landen, dus niet alleen in islamitische landen.”
Islam
Ook Bekir Alboğa, commissaris interreligieuze dialoog van de Duitse islamitische koepelorganisatie DITIB, vindt dat de politie en veiligheidsdiensten hun conclusies moeten trekken. “Als het de politie niet lukt vrouwen te beschermen tegen seksueel geweld dan verwacht ik dat daaraan consequenties zitten voor de verantwoordelijken.”
Alboğa heeft ook zo zijn twijfels over de gebeurtenissen zoals die nu worden beschreven. Zo vindt hij het verwonderlijk dat er zoveel is gebeurd zonder dat politie en voorbijgangers iets merkten.
Ook zegt hij het ‘verrassend’ te vinden dat van ‘1000 Noord-Afrikanen wordt gesproken’. “Dat klinkt als een georganiseerde bijeenkomst. Het is hoe dan ook een zeldzaam voorval.”
Net als Kador denkt ook Alboğa zeker te weten dat de islamitische cultuur er niets mee heeft te maken. “Dat de islam zowel alcoholgebruik als diefstal, aanranding en geweld veroordeelt is toch al lang bij iedereen bekend”.
Nee, je probeert de boel met je leugens te bagatelliseren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:38 schreef Re het volgende:
[..]
het ging om de term massa-verkrachtingen... en ik associeer me niet echt met aanranders en criminelen, dank
De jaren 60 en 70 zijn ook helemaal niet langs hen heengegaan. Het probleem daarvan was echter dat het vaak gepaard ging met radicaal linkse ideeen zoals dat natuurlijke rijkdommen van een land aan dat land ten goede moesten komen, en niet aan Westerse bedrijven en een kleine elite in dienst daarvan. De verlichtingsidealen gedijen niet in oorlog en imperialisme.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Onzin. Hippies zijn tegen conservatieve religie en voor vrije seksualiteit. Die midden-oosten en noord-afrikaanse figuren moeten juist een hippie revolutie krijgen.
twitter:TPOnl twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:43:03Ook in Hamburg 39 aangiftes van aanranding jonge vrouwen - Meer dan 50 totaal https://t.co/s7hA5p8ad3 reageer retweet
sure... wijs me even aan in de berichtgeving waaruit blijkt dat er in Keulen en masse is verkracht... of probeer jij de boel met jouw leugens wat aan te dikken voor de stokpaardjesracequote:Op woensdag 6 januari 2016 14:40 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, je probeert de boel met je leugens te bagatelliseren.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:44 schreef Re het volgende:
[..]
sure... wijs me even aan in de berichtgeving waaruit blijkt dat er in Keulen en masse is verkracht... of probeer jij de boel met jouw leugens wat aan te dikken voor de stokpaardjesrace
quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:52 schreef Re het volgende:
[..]
tru, maar de aangiftes zijn voor aanranding en beroving... niet dat dat mijns inziens vergrijpen zijn die niet zwaar moeten worden bestraft,
Wat had je anders verwacht, het is de Islam. Het grootste gezwel op deze wereld naar mijn mening. Als 3 voetbal relschoppers iets doen dan boeten daar vaker duizenden mensen voor. Hier word niets over gezegd en is doodnormaal, bij de Islam mag je het nog niet eens benoemen als één iemand iets doet vanuit de Islam of hun cultuur/achtergrond, want dan discrimineer je, en de overheid doet leuk mee.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:40 schreef Cactus1 het volgende:
De politie is het trouwens schuld volgens moslimorganisaties in Duitsland.
Ook zijn ze woedend over het benoemen van de afkomst van de daders en ontkennen ze dat het gebeurd is.
[..]
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)komst-daders-keulen/
Het is toch werkelijk niet te geloven?
Juist wel, dit is toch hun normale reactie ? Die nemen echt geen verantwoording voor hun eigen uitwassen hoor. Dat doen ze pas als hun eigen vrouwvolk wordt lastig gevallen, maar dan reageren ze ook zeer drastisch.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:40 schreef Cactus1 het volgende:
Ook zijn ze woedend over het benoemen van de afkomst van de daders en ontkennen ze dat het gebeurd is.
[..]
Vind jij stiekem dat mannen het recht hebben om vrouwen te verkrachten of zo? Er zijn aangiftes gedaan van verkrachting. Waarom zou je daarover willen liegen? Waarom zou je dat sowieso willen benadrukken bij zo'n ernstige situatie als dit?quote:
What the fuck.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:44 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op woensdag 06-01-2016 om 14:43:03Ook in Hamburg 39 aangiftes van aanranding jonge vrouwen - Meer dan 50 totaal https://t.co/s7hA5p8ad3 reageer retweet
Ik ga me ook aansluiten bij de linkse beweging in Duitsland. Ik ben al een spanbord aan het maken met "Refugees need sex too! No discrimination!",quote:
quote:
quote:Ook in Hamburg 39 aangiftes van aanranding jonge vrouwen
Jonge vrouwen hebben in Hamburg meer dan vijftig aangiftes gedaan naar aanleiding van gevallen van aanranding, mishandeling of beroving rond oud en nieuw op de Reeperbahn. Dit heeft de politie van de havenstad woensdag bekendgemaakt. Het gaat om 39 klachten over aanrandingen en veertien over beroving en diefstal.
De slachtoffers zijn vrouwen van 18 tot 25 jaar oud. De politie heeft een speciaal onderzoeksteam op de zaak gezet en vraagt getuigen zich te melden.
Volgens de Hamburgse politie zijn er geen aanwijzingen dat deze zaken iets te maken hebben met het seksueel geweld rond oud en nieuw in Keulen.
Brain, Re weerspreekt alleen de term massa-verkrachting. En daar heeft hij gelijk in, er was geen massa-verkrachting.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vind jij stiekem dat mannen het recht hebben om vrouwen te verkrachten of zo? Er zijn aangiftes gedaan van verkrachting. Waarom zou je daarover willen liegen? Waarom zou je dat sowieso willen benadrukken bij zo'n ernstige situatie als dit?
Daar gaat het toch helemaal niet om? Alsof het dan minder erg is..quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:54 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ook in Hamburg 39 aangiftes van aanranding jonge vrouwen
14 aangiftes van beroving
06-01-2016, 14:41 Tags: hamburg, keulen
Jonge vrouwen hebben in Hamburg meer dan vijftig aangiftes gedaan naar aanleiding van gevallen van aanranding, mishandeling of beroving rond oud en nieuw op de Reeperbahn. Dit heeft de politie van de havenstad woensdag bekendgemaakt. Het gaat om 39 klachten over aanrandingen en veertien over beroving en diefstal.
De slachtoffers zijn vrouwen van 18 tot 25 jaar oud. De politie heeft een speciaal onderzoeksteam op de zaak gezet en vraagt getuigen zich te melden.
Volgens de Hamburgse politie zijn er geen aanwijzingen dat deze zaken iets te maken hebben met het seksueel geweld rond oud en nieuw in Keulen.
Hij schreef "maar de aangiftes zijn voor aanranding en beroving" en niet "maar de aangiftes zijn voor aanranding en beroving en verkrachting".quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Brain, Re weerspreekt alleen de term massa-verkrachting. En daar heeft hij gelijk in, er was geen massa-verkrachting.
Volgens mij begon het ermee dat vingers in al je lichaamsopeningen werd gezien als verkrachting en niet als aanranding. Dat snap jij blijkbaar niet.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:44 schreef Re het volgende:
[..]
sure... wijs me even aan in de berichtgeving waaruit blijkt dat er in Keulen en masse is verkracht... of probeer jij de boel met jouw leugens wat aan te dikken voor de stokpaardjesrace
quote:Duitse moslims woedend over benoemen afkomst daders Keulen
Diverse Duitse molsimorganisaties eisen dat de massa-aanrandingen door jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst tijdens oudejaarsavond in Keulen niet zonder gevolgen blijft....
quote:....voor de politie, bestuur en veiligheidsdiensten.
Als je dat doet ben je een ongenuanceerde racistquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:05 schreef SeLang het volgende:
Kijk, dit is het probleem:
[..]
Maar iedereen loopt elkaar te dekken en het slachtoffer uit te hangen. En om die reden mag je op een bepaald moment ook die hele gemeenschap erop gaan aanspreken vind ik.
zoals gezegd, dank je voor het bevestigen van wat ik steldequote:Op woensdag 6 januari 2016 15:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"Wat weten we zeker?
De meeste van de 106 aangiftes betreffen aanranding, twee vrouwen hebben aangifte gedaan van verkrachting. Driekwart van de aangiftes heeft een 'seksuele achtergrond', aldus de politie."
http://www.nu.nl/dvn/4193(...)ingen-in-keulen.html
Dat is inherent aan de cultuur, zwakheden erkennen wordt zelf als zwak gezien. En de islam is perfect dus daar ligt het sowieso niet aan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:05 schreef SeLang het volgende:
Elke keer als je denkt: nu steken ze hand in eigen boezem dan krijg je weer dit. Ik snap daar dus niks van.
Nee hoor. Binnen half jaar moet de eerste uitspraak er zijn. Maar daar is verlenging tot maximaal twee jaar mogelijk. Hoger beroep hetzelfde verhaal. Cassatie mag minder lang duren, net iets minder dan een jaar. Die drie mogelijkheden samen zijn dan (als alle termijnen gehaald worden, wat de IND dus niet doet) net iets minder dan vijf jaar.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het uitzetbeleid heeft geen ene donder met de IND te maken. Die doen dat helemaal niet. Die geven netjes binnen een jaar de beslissing dat ze weg moeten.
Wat daarna faalt is de politie die ze niet mag arresteren en falende afspraken met herkomstlanden.
Jij overschat echt enorm de zogenaamde hechtheid van de Marokkaanse gemeenschap.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Elke keer als je denkt: nu steken ze hand in eigen boezem dan krijg je weer dit. Ik snap daar dus niks van. Als ik een noord-Afrikaan was dan zou ik me kapotschamen dat leden uit mijn hechte groep dit soort dingen flikken en zou ik wensen dat die figuren gearresteerd worden. Ik mag toch hopen dat de overgrote meerderheid van die mensen dit soort dingen afwijst.
Die moslim organisaties e.d. hebben veel meer grip op die criminelen dan de politie. Laat ze daar dan eens een keer gebruik van maken en niet steeds het slachtoffer te gaan lopen uithangen zoals nu dus weer gebeurt.
Ik ben er zeker van dat als de eigen gemeenschap het wil dat ze dan een groot deel van die criminelen kunnen pakken. Maar iedereen loopt elkaar te dekken en het slachtoffer uit te hangen. En om die reden mag je op een bepaald moment ook die hele gemeenschap erop gaan aanspreken vind ik.
Alles draait om tot elke prijs gezichtsverlies te vermijden. Fouten toegeven is not done, je eigen volk afvallen ook niet. Gewoon he-le-maal niet. Kan niet. Mag niet. Wordt er van kleins af aan ingestampt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
[..]
Elke keer als je denkt: nu steken ze hand in eigen boezem dan krijg je weer dit. Ik snap daar dus niks van. Als ik een noord-Afrikaan was dan zou ik me kapotschamen dat leden uit mijn hechte groep dit soort dingen flikken en zou ik wensen dat die figuren gearresteerd worden. Ik mag toch hopen dat de overgrote meerderheid van die mensen dit soort dingen afwijst.
Die moslim organisaties e.d. hebben veel meer grip op die criminelen dan de politie. Laat ze daar dan eens een keer gebruik van maken en niet steeds het slachtoffer te gaan lopen uithangen zoals nu dus weer gebeurt.
Ik ben er zeker van dat als de eigen gemeenschap het wil dat ze dan een groot deel van die criminelen kunnen pakken. Maar iedereen loopt elkaar te dekken en het slachtoffer uit te hangen. En om die reden mag je op een bepaald moment ook die hele gemeenschap erop gaan aanspreken vind ik.
Ik zal eens een Marokkaanse aanranden. Dan staan er binnen 5 minuten 47 vaders broers achterneven etc met knuppels voor de deur. En terecht.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:10 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Jij overschat echt enorm de zogenaamde hechtheid van de Marokkaanse gemeenschap.
Ik heb enkele dagen hier een artikel over gelezen, dit word ook niet gedaan in islamitische kringen want dan staat er een straf op. Maar aanvallen jegens de westerse wereld maakt iemand een vrome moslim. Vrouwen mogen lastig gevallen worden, het zit in de cultuur en word verwacht van een goed moslim. Zij hebben ten alle tijden een grotere haat jegens het Westen en zullen daarom nooit hun afkeer uitspreken bij deze acties.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
[..]
Familie =/= de Marokkaanse gemeenschapquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zal eens een Marokkaanse aanranden. Dan staan er binnen 5 minuten 47 vaders broers achterneven etc met knuppels voor de deur. En terecht.
Dan word je 10x herhaalt in het nieuws, staan er pagina's vol op internet, roepen weer allemaal moslims op Facebook wat voor een schande het is. Komen allemaal experts en Moslims aan het woord bij de VARA. Krijgt Wilders de schuld in de schoenen geschoven van Pechtold.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zal eens een Marokkaanse aanranden. Dan staan er binnen 5 minuten 47 vaders broers achterneven etc met knuppels voor de deur. En terecht.
prop er nog wat stokpaardjes tussen johquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:16 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Dan word je 10x herhaalt in het nieuws, staan er pagina's vol op internet, roepen weer allemaal moslims op Facebook wat voor een schande het is. Komen allemaal experts en Moslims aan het woord bij de VARA. Krijgt Wilders de schuld in de schoenen geschoven van Pechtold.
Hoe komt het dan toch dat Marokkaanse Nederlanders vaker het slachtoffer zijn van criminaliteit dan autochtone Nederlanders?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:15 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik heb enkele dagen hier een artikel over gelezen, dit word ook niet gedaan in islamitische kringen want dan staat er een straf op. Maar aanvallen jegens de westerse wereld maakt iemand een vrome moslim.
Sarcasme? Een racist omdat je een religie bekritiseerd?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je dat doet ben je een ongenuanceerde racist
Wel volgens bepaalde users hier op het forumquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:20 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Sarcasme? Een racist omdat je een religie bekritiseerd?
Bron? En niet marokko.nl een echte bron, want jij en ik net zoals ieder rationeel denkend mens weten ook dat dit niet waar is. En kom niet met racisme aan als "Criminaliteit".quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:19 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Hoe komt het dan toch dat Marokkaanse Nederlanders vaker het slachtoffer zijn van criminaliteit dan autochtone Nederlanders?
quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:19 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Hoe komt het dan toch dat Marokkaanse Nederlanders vaker het slachtoffer zijn van criminaliteit dan autochtone Nederlanders?
Als je een groep mensen bekritiseert die bepaalde culturele kenmerken (en sektarisch gedrag) deelt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:20 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Sarcasme? Een racist omdat je een religie bekritiseerd?
Voorspellende gavequote:Op woensdag 6 januari 2016 14:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijken of de DE factie van de afa nu ook de ballen heeft om die demonstratie met stenen te bekogelen, zoals bij pegida iedere keer gebeurd.
Jongen, je vergeet de Marokkaanse Nederlanders die met een AK47 neergemaaid worden in hartje Amsterdam. Dat zijn ook slachtoffers van criminaliteit.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:22 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Bron? En niet marokko.nl een echte bron, want jij en ik net zoals ieder rationeel denkend mens weten ook dat dit niet waar is. En kom niet met racisme aan als "Criminaliteit".
Er zijn bepaalde users hier op het forum die kritiek op de Islam gebruiken als gelegenheid om hun zorgen te uiten dat Europa straks niet meer "blank" is. Dat is natuurlijk gewoon racisme. Als je je daar als Islam-criticus door aangesproken voelt...quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wel volgens bepaalde users hier op het forum
quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:22 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Bron? En niet marokko.nl een echte bron, want jij en ik net zoals ieder rationeel denkend mens weten ook dat dit niet waar is. En kom niet met racisme aan als "Criminaliteit".
quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:23 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat zeg je verkeerd, Marokkaanse medelanders zijn vaker betrokken bij criminaliteit dan autochtone Nederlanders.
Collateral damage. Hoeveel onschuldige landgenoten er ook vallen, hoe ernstig de schade ook is, het empathischequote:Op woensdag 6 januari 2016 15:17 schreef 2Happy4U het volgende:
One man described how his partner and 15-year-old daughter were surrounded by a crowd outside the station and he was unable to help.
"The attackers grabbed her and my partner's breasts and groped them between their legs."
http://www.bbc.com/news/world-europe-35241818
Je zou maar zien hoe de politie niets doet.
Het gaat over de religie, waar toevallig veel mensen zich mee identificeren en een onderdeel van hun cultuur hebben gemaakt en hun fatsoensnormen op baseren. Dit maakt het nog steeds niet tot een en hetzelfde ding.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je een groep mensen bekritiseert die bepaalde culturele kenmerken (en sektarisch gedrag) deelt.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Jongen, je vergeet de Marokkaanse Nederlanders die met een AK47 neergemaaid worden in hartje Amsterdam. Dat zijn ook slachtoffers van criminaliteit.
Lees anders SeLang's reactie nog eens.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:26 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Het gaat over de religie, waar toevallig veel mensen zich mee identificeren en een onderdeel van hun cultuur hebben gemaakt en hun fatsoensnormen op baseren. Dit maakt het nog steeds niet tot een en hetzelfde ding.
Ja geen wonder ;') die jat een fiets op het station van jou of mij, zet hem voor zijn deur neer. Dan komen daar de neefjes, ooms, vrienden langs. Die fiets veranderd elke dag wel van eigenaarquote:
Welke van zijn 36.596.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lees anders SeLang's reactie nog eens.
Op basis van een enquête, waar b.v. 1000 mensen worden ondervraagd.quote:
Iedere dag een groter 'WTF!, hoe dan?' momentje..quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:40 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:27 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ja geen wonder ;') die jat een fiets op het station van jou of mij, zet hem voor zijn deur neer. Dan komen daar de neefjes, ooms, vrienden langs. Die fiets veranderd elke dag wel van eigenaar
quote:inbraak en fietsendiefstal gebeurt bij allochtonen juist ongeveer twee keer zo vaak als bij autochtonen.
Sorry, ik was vergeten dat CBS-cijfers onbetrouwbaar zijn zodra ze niet overeenkomen met je beeld van de werkelijkheidquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:29 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Op basis van een enquête, waar b.v. 1000 mensen worden ondervraagd.
Dat zijn geen harde feiten.
Wat een prachtig staaltje bagatelliseren en "blaming the victim".quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:27 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ja geen wonder ;') die jat een fiets op het station van jou of mij, zet hem voor zijn deur neer. Dan komen daar de neefjes, ooms, vrienden langs. Die fiets veranderd elke dag wel van eigenaar
Ik mag hier niks verwijderen. Als je feedback hebt, is daar het feedback-topic voor.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:27 schreef TwenteFC het volgende:
Och och och Perrin toch, jij hebt daadwerkelijk die post verwijderd? Dat zegt veel.
Ah oké, laten we het inhoudelijk houden dan. Naar welke post refereerde jij zojuist?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik mag hier niks verwijderen. Als je feedback hebt, is daar het feedback-topic voor.
NWS / Crisisberaad justitie en politie Keulen om massa-aanrandingen #6quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ah oké, laten we het inhoudelijk houden dan. Naar welke post refereerde jij zojuist?
Nee, ik lees ook mee.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:27 schreef TwenteFC het volgende:
Och och och Perrin toch, jij hebt daadwerkelijk die post verwijderd? Dat zegt veel.
waarop baseer je dat..quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:07 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
106 aangiftes, 2 verkrachtingen, meer dan 3 kwart van de aangiftes ging over aanranding. Dus geen tasjesbende,
En hoe is dat een antwoord op wat ik had gepost? Jij stelt kritiek op de islam gelijk aan racisme, ik zeg dat dit onjuist is.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
NWS / Crisisberaad justitie en politie Keulen om massa-aanrandingen #6
Staat direct boven mijn eigen reactie, overigens.
Waar heb ik het in hemelsnaam over de islam?!quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:38 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
En hoe is dat een antwoord op wat ik had gepost? Jij stelt kritiek op de islam gelijk aan racisme, ik zeg dat dit onjuist is.
http://www.faz.net/aktuel(...)vester-14000124.htmlquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarop baseer je dat..
de officiele getallen die mij voorliggen zijn 'ongeveer 100 aangiftes van beroving' waaronder 2 waarin een verkrachting meespeelde en meerdere waarin er sprake van aanranding was (een aantal daarvan is niet aangegeven maar een eerdere politieverklaring noemde toendertijd 60 aangiftes waarvan 15, dus een kwart aanranding bevatten en toendertijd 1 verkrachting)
http://www.zeit.de/gesell(...)uebergriffe-raub-faq
(recent ge-update artikel van een grote duitse krant)
Juist de officiele bronnen maken heel duidelijk dat de verdenking vooral uitgaat naar een grote bende van straatrovers die de strafbare feiten pleegden, met als doel beroving van de slachtoffers, hierbij geholpen door de chaotische situatie en mensenmassa vol dronken personen
Het is dus onzin en juist een vorm van 'de waarheid pogen weg te drukken vanuit een politiek-ideologisch' motief om hier te gaan ontkennen dat het vooral gaat om beroving, en dit bestreden kan worden door keihard op te treden tegen zulke straatroofbende's, van tientallen vooral noorafrikaanse personen
Jij reageert op SeLang welke het heeft over de islamitische gemeenschap en haar invloed op aanhangers van de islam. Daar mag je best kritiek op hebben zonder een racist te zijn, maar jij stelde dat je dan gewoon een ongenuanceerde racist was.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar heb ik het in hemelsnaam over de islam?!
Dat is de burgeroorlog in Marokko en Algerije hè. Toch?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:43 schreef Harmankardon het volgende:
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)oom-noord-afrikanen/
''De Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière (CDU), zegt zich zorgen te maken over de snelle toename van vluchtelingen uit de Noord-Afrikaanse landen Marokko en Algerije. In de laatste maand van 2015 steeg de vluchtelingenstroom uit die landen plotseling, terwijl de vluchtelingenstroom uit de Balkanlanden vrijwel opdroogde.
Volgens De Maizière is de toename van vluchtelingen uit Noord-Afrika reden tot zorg en “moeten we uitzoeken waar dit precies door komt”.
![]()
Prutsers
Vrouwen kunnen zich best wat 'bedekter' kleden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:44 schreef DUTCHKO het volgende:
http://www.independent.co(...)ssault-a6798186.html
The Mayor of Cologne said today that women should adopt a “code of conduct” to prevent future assault at a crisis meeting following the sexual attack of women by 1000 men on New Year’s eve.
The suggested code of conduct includes maintaining an arm’s length distance from strangers, to stick within your own group, to ask bystanders for help or to intervene as a witness, or to inform the police if you are the victim of such an assaul
-----------------------------------------------
Zo, het is de vrouwen hun schuld.
Hadden ze zich maar niet zo dichtbij een vremdeling moeten bewegen!!
Eigen schuld!!
Ferme taal van de bewindvoerders...![]()
![]()
Klopt, ongekende slagvelden daar.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is de burgeroorlog in Marokko en Algerije hè. Toch?
maar opvallend is dat de politie ook aangeeft dat er specifiek naar gevraagd moet worden, de aangevers doen vooral aangifte van diefstal:quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.faz.net/aktuel(...)vester-14000124.html
106 aangiftes waarbij 3/4 een seksueel component bevatten
quote:Allerdings berichteten Geschädigte, die etwa den Diebstahl ihres Handys anzeigten, häufig erst auf Nachfrage von sexualisierter Gewalt.
Met mijn reactie wilde ik vooral benadrukken dat het lastig is als zo'n groep elkaar telkens dekt, maar als ze daar als groep op worden aangesproken iedereen begint te piepen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:44 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij reageert op SeLang welke het heeft over de islamitische gemeenschap en haar invloed op aanhangers van de islam. Daar mag je best kritiek op hebben zonder een racist te zijn, maar jij stelde dat je dan gewoon een ongenuanceerde racist was.
Of jouw interpretatie van die post is anders, of jij had het wel degelijk over de islam.
quote:Die moslim organisaties e.d. hebben veel meer grip op die criminelen dan de politie. Laat ze daar dan eens een keer gebruik van maken en niet steeds het slachtoffer te gaan lopen uithangen zoals nu dus weer gebeurt.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met mijn reactie wilde ik vooral benadrukken dat het lastig is als zo'n groep elkaar telkens dekt, maar als ze daar als groep op worden aangesproken iedereen begint te piepen.
[..]
Men leert het wel hoor, Gisteren bij de NOS journaal werd er al over verdronken migranten gesproken en nu.nl begint t ook te snappen en heeft t over aangespoelde migranten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de door jou geposte CBS cijfers onbetrouwbaar zijn, ze zijn alleen niet representatief omdat het in verhouding een heel klein percentage ondervraagden betreft.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:31 schreef moby_jones het volgende:
[..]
[..]
[..]
Sorry, ik was vergeten dat CBS-cijfers onbetrouwbaar zijn zodra ze niet overeenkomen met je beeld van de werkelijkheid
Ik vermoed dat de politie daar ook een rol in heeft gespeeld. "Dus er werd bij u alleen ongevraagd een paar vingers in de vagijn en de anus gestoken, ik noteer dat als aanranding".quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:51 schreef Harmankardon het volgende:
Het verbaast me dat alle aangiftes voor aanranding zijn als je sommige verhalen leest. Ik neem aan dat de juridische invulling van verkrachting in Duitsland niet fundamenteel verschilt van de onze.
Ik dacht global warming, dat was toch de nieuwste reden voor aanslagen/terrorisme/jihadisme?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens Marianne en haar dierenclubje welquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:02 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik dacht global warming, dat was toch de nieuwste reden voor aanslagen/terrorisme/jihadisme?
Dat lijkt mij helemaal niet zo opvallend.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
maar opvallend is dat de politie ook aangeeft dat er specifiek naar gevraagd moet worden, de aangevers doen vooral aangifte van diefstal:
[..]
Deels wel. Schijnt wel degelijk een oorzaak te zijn voor het gedoe in Syrie.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:02 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik dacht global warming, dat was toch de nieuwste reden voor aanslagen/terrorisme/jihadisme?
Ja, steek je kop maar in het zand als het je niet uitkomt. Wat je hier doet is geen spat beter dan die verduivelde linksen die andere problemen bagatelliseren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens Marianne en haar dierenclubje wel
Ongetwijfeld één van de vele oorzaken, maar absoluut niet de belangrijkste.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Deels wel. Schijnt wel degelijk een oorzaak te zijn voor het gedoe in Syrie.
o, wacht...quote:SPD wil AfD en Pegida laten doorlichten door geheime dienst
6 januari 2016
De SPD ziet bij AfD en Pegida 'gevaarlijke extreemrechtse tendensen'. Een klus voor de geheime dienst, vinden de sociaaldemocraten.
Beide organisaties misbruiken de angst en zorgen bij burgers en deze te richten op moslims en vreemdelingen.
De haat tegen vluchtelingen, azc's en politici neemt zorgwekkende vormen aan.
SPD will AfD und Pegida vom Verfassungsschutz beobachten lassen
Oh oké dus ik kan ze gewoon gebruiken ? mooi want. . .quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:57 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de door jou geposte CBS cijfers onbetrouwbaar zijn
quote:. . . ze zijn alleen niet representatief
Two wrongs don't make a right.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:09 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gelukkig komt de politiek al met harde maatregelen.
[..]
o, wacht...
Laat dan meteen ook die knuppels van Antifa doorlichten. Zijn bewezen agressieve relschoppers. Of nog: islamistische organisaties. Of het politieapparaat wat jammerlijk faalde op oudejaarsnacht.quote:
quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:08 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ongetwijfeld één van de vele oorzaken, maar absoluut niet de belangrijkste.
Daar komt net zo goed islamitisch terreur voorquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verwoestijningsgevaar in de wereld.
Is het toeval dat Maleisie en Indonesie de enige twee Islamitische landen zijn (en grote ook) die niet door uitdroging bedreigd worden en dat precies daar ook niet de terroristen vandaan komen?
Sinds wanneer heb je in Indonesië geen terreur of islamitisch extremisme? Met name dat laatste wordt steeds erger.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is het toeval dat Maleisie en Indonesie de enige twee Islamitische landen zijn (en grote ook) die niet door uitdroging bedreigd worden en dat precies daar ook niet de terroristen vandaan komen?
Op 12 oktober 2002 vond op het Indonesische eiland Bali een aanslag plaats, waarbij 202 doden vielen, voornamelijk Australiërs. De aanslag werd gepleegd door Amrozi bin Nurhasyim, Imam Samudra en Ali Ghufron.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar zijn ook islamitische terroristen, maar die komen niet hierheen want de regio heeft weinig binding met het Westen. Klimaatverandering en de ontberingen die daarmee gepaard gaan zullen ongetwijfeld bijdragen aan het vormen van de juiste condities waarbinnen terroristen opstaan, maar er is heel wat meer nodig. Het is derhalve niet meer dan een toevallige bijkomstigheid, niet een doorslaggevende reden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is er eigenlijk ergens een land waar er een moslimminderheid is en geen gedonder op één of andere manier, vraag ik me af?quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Op 12 oktober 2002 vond op het Indonesische eiland Bali een aanslag plaats, waarbij 202 doden vielen, voornamelijk Australiërs. De aanslag werd gepleegd door Amrozi bin Nurhasyim, Imam Samudra en Ali Ghufron.
https://nl.wikipedia.org/(...)i_op_12_oktober_2002quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Overal waar moslims zijn is gedonder. Dat hoort er gewoon bij. Maakt niet uit of ze een meerderheid of minderheid vormen. Tenzij ze zeer streng onder de duim worden gehouden zorgen ze voor narigheid.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ergens een land waar er een moslim minderheid is en geen gedonder op één of andere manier, vraag ik me af?
Wat een baasje toch, onze Geertquote:
Geuzennaam in wording.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Seksuele jihad wordt de term van 2016.
En dat ligt nooit aan de moslims?quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Overal waar moslims zijn is gedonder. Dat hoort er gewoon bij. Maakt niet uit of ze een meerderheid of minderheid vormen. Tenzij ze zeer streng onder de duim worden gehouden zorgen ze voor narigheid.
Grenzen sluiten helpt niet. Ten eerste zit het tuig hier al en anders laten ze zich echt niet door een slagboom tegenhouden. maar erom vragen klonkt wel ferm.quote:
Grappig dan dat de instroom in Zweden, Noorwegen, Hongarije en Denemarken wel is gedaald.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:50 schreef trabant het volgende:
Benieuwd hoeveel carnavalswagens iets met het thema armlengte doen.
[ afbeelding ]
Deze variant zal wel teveel van het goede zijn...
[..]
Grenzen sluiten helpt niet. Ten eerste zit het tuig hier al en anders laten ze zich echt niet door een slagboom tegenhouden. maar erom vragen klonkt wel ferm.
Die van Nederland is ook gedaald, 't is namelijk winterquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Grappig dan dat de instroom in Zweden, Noorwegen, Hongarije en Denemarken wel is gedaald.
Tja, als mensen niet luisteren willen moet je nou eenmaal dingen herhalen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Wilders weer met z'n eeuwig stokpaardje van 'de grenzen sluiten'. Wat een flauwekul steeds.
Wegkijkers met hun eeuwige stokpaardje weer "dat is geen oplossing". Wat een flauwekul steeds.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Wilders weer met z'n eeuwig stokpaardje van 'de grenzen sluiten'. Wat een flauwekul steeds.
We weten nog bar weinig over het vluchtelingengehalte onder de daders. En als een arrestant asielpapieren op zich heeft, moet ook gecontroleerd worden of die kloppen. Die Griekse vluchtelingenregistratie van die Parijse schutters bleek ook in scene gezet te zijn; iedereen die niet blond is kan zich op Lesbos als vluchteling melden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Grappig dan dat de instroom in Zweden, Noorwegen, Hongarije en Denemarken wel is gedaald.
Simpele oplossingen voor simpel volk. Kun je veel stemmen mee winnen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Wilders heb ik nog nooit op een oplossing betrapt. Het enige dat hij doet is de onvrede in een tweet samenvatten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:03 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Simpele oplossingen voor simpel volk. Kun je veel stemmen mee winnen.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:50 schreef trabant het volgende:
Benieuwd hoeveel carnavalswagens iets met het thema armlengte doen.
[ afbeelding ]
Deze variant zal wel teveel van het goede zijn...
[..]
Bij de reeperbahn mag dit toch indien je betaald?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
..
Ook tientallen aangiftes aanranding Hamburg
HAMBURG -
De slachtoffers zijn vrouwen van 18 tot 25 jaar oud. De politie heeft een speciaal onderzoeksteam op de zaak gezet en vraagt getuigen zich te melden. Volgens de Hamburgse politie zijn er geen aanwijzingen dat deze zaken iets te maken hebben met het seksueel geweld rond oud en nieuw in Keulen.
In en voor het station van Keulen zijn circa honderd vrouwen betast, beledigd en beroofd rond het Nieuwjaar. De vele honderden beschonken daders gingen systematisch te werk en zagen eruit als buitenlanders, mogelijk van Noord-Afrikaanse komaf.
Bron;
http://www.telegraaf.nl/b(...)nding_Hamburg__.html
Net zoals in Nederland zijn het slechts enkele die zich misdragen. die zijn zeer actief ze hebben een dikke (gestolen) moped om zo op meerdere plaatsen tijdens oud en nieuw toe te kunnen slaan.
We kunnen dus spreken van incidenten.
Nee de islam is overal dezelfde walgelijke troep. En als ze eenmaal een land totaal hebben geïslamiseerd gaan ze kijken wie sjiiet en soenniet is om daarna elkaar de kop in te slaan. Vicieuze cirkel van geweld.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ergens een land waar er een moslimminderheid is en geen gedonder op één of andere manier, vraag ik me af?
Moslims hebben volgens mij onderling niks met wat wij onder mensenrechten verstaan. De mens is ondergeschikt aan familie eer en religie e.d.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat ligt nooit aan de moslims?
Overigens je doelt op een dictatuur als ze onder de duim worden gehouden, maar ja in feite leef je dan in zo'n dictatuur ook in een situatie waarin altijd gedonder is en de mensenrechten met voeten wordt getreden.
Even aan Christiane F. vragen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Bij de reeperbahn mag dit toch indien je betaald?
Die stond op Bahnhof Zoo, Bln.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:22 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Even aan Christiane F. vragen.
Ik check even of de FOK!-ers weten hoe en wat en ja geslaagd voor de testquote:
Als het inheemse salafisten zijn die dit als georganiseerde terroristische daad hebben gedaan dan lijkt me dat net zo goed een reden om even heel goed na te denken of je zonder screening asielzoekers wil laten rondlopen die maar zo IS-lid kunnen zijn o.i.d. en er vergelijkbare ideeën op na kunnen houden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:03 schreef trabant het volgende:
[..]
We weten nog bar weinig over het vluchtelingengehalte onder de daders. En als een arrestant asielpapieren op zich heeft, moet ook gecontroleerd worden of die kloppen. Die Griekse vluchtelingenregistratie van die Parijse schutters bleek ook in scene gezet te zijn; iedereen die niet blond is kan zich op Lesbos als vluchteling melden.
Zelfs 'sterke' landen zoals Rusland en China "verwijderen" niet alle moslims.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Overigens zo naast een kathedraal. Het is alsof je naar het Midden Oosten gaat en daar bij een grote moskee islamitische vrouwen gaat verkrachten. Het geeft de minachting aan van die mensen. Ze kotsen op het westen, kotsen. De enige manier om dit te stoppen is ze allemaal verwijderen.
Dat gebeurt ook echt wel. Met alle capaciteit die er is. En daar wringt de schoen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het inheemse salafisten zijn die dit als georganiseerde terroristische daad hebben gedaan dan lijkt me dat net zo goed een reden om even heel goed na te denken of je zonder screening asielzoekers wil laten rondlopen die maar zo IS-lid kunnen zijn o.i.d. en er vergelijkbare ideeën op na kunnen houden.
Over dat de afkomst van de daders benoemd werd.....quote:Diverse Duitse molsimorganisaties eisen dat de massa-aanrandingen door jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst tijdens oudejaarsavond in Keulen niet zonder gevolgen blijft voor de politie, bestuur en veiligheidsdiensten. Volgens de moslims wordt er nu vooral de nadruk gelegd op de afkomst van de daders en wordt de integratie er onnodig bij betrokken.
‘Beheerst door rechts’
Lamya Kador van de Liberale Islamitische Federatie laat aan Die Welt weten: “Als 1000 man zoiets kunnen doen zonder dat de politie ingrijpt verwacht ik daarvan de personele consequenties bij politiediensten en veiligheidsdiensten.”
Kador zegt te kunnen constateren dat het seksuele geweld nu wordt misbruikt voor politieke doeleinden. “De discussie wordt beheerst door ‘rechts’. Men doet nu alsof dit schandaal alleen door de afkomst van de daders erger is dan de misdaad zelf.”
Vooral de opmerking van de voormalige Duitse minister Hans-Peter Friedrich dat ‘de media deze zaak bewust stil probeerden te houden’ en dat ‘de gevolgen van de mislukte integratie nu niet meer onder het tapijt zijn te vegen’, wekt woede bij Kador: “Van een voormalig minister mag je toch enige objectiviteit verwachten”.
“Wat mij stoort is de focus op de herkomst of religieuze achtergrond van de daders. Patriarchaal gedrag is echt geen probleem van specifiek de islam. Het is evengoed wijdverbreid in India en Zuid-Amerikaanse landen, dus niet alleen in islamitische landen.”
Islam
Ook Bekir Alboğa, commissaris interreligieuze dialoog van de Duitse islamitische koepelorganisatie DITIB, vindt dat de politie en veiligheidsdiensten hun conclusies moeten trekken. “Als het de politie niet lukt vrouwen te beschermen tegen seksueel geweld dan verwacht ik dat daaraan consequenties zitten voor de verantwoordelijken.”
Alboğa heeft ook zo zijn twijfels over de gebeurtenissen zoals die nu worden beschreven. Zo vindt hij het verwonderlijk dat er zoveel is gebeurd zonder dat politie en voorbijgangers iets merkten.
Ook zegt hij het ‘verrassend’ te vinden dat van ‘1000 Noord-Afrikanen wordt gesproken’. “Dat klinkt als een georganiseerde bijeenkomst. Het is hoe dan ook een zeldzaam voorval.”
Net als Kador denkt ook Alboğa zeker te weten dat de islamitische cultuur er niets mee heeft te maken. “Dat de islam zowel alcoholgebruik als diefstal, aanranding en geweld veroordeelt is toch al lang bij iedereen bekend”.
Duitse moslims woedend over benoemen afkomst daders Keulen
Zelfs de minister van justitie (die van de linkse SPD is) zegt dat het hem té toevallig voor toeval is en dat hij vermoedt dat het inderdaad wel degelijk een georganiseerde bijeenkomst was.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ze zijn woedend op de verkeerde personen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:40 schreef Ryan3 het volgende:
Nou de Duitse moslims zijn iig woedend.
http://koppenkrant.nl/dui(...)komst-daders-keulen/
[..]
Over dat de afkomst van de daders benoemd werd.....
Het lag allemaal aan de alcohol. (En een echte moslim drinkt geen alcohol????)
En het patriarchaal gedrag is echt geen probleem specifiek van moslims. Komt ook voor bij Indiërs en Zuidamerikanen.
.
Komt er eigenlijk op neer dat-ie er niet zoveel van gelooft ook.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zijn woedend op de verkeerde personen.
quote:Alboğa heeft ook zo zijn twijfels over de gebeurtenissen zoals die nu worden beschreven. Zo vindt hij het verwonderlijk dat er zoveel is gebeurd zonder dat politie en voorbijgangers iets merkten.
Behalve prostitutie is Reeperbahn vooral ook een uitgaanscentrum, er zitten theaters, restaurants, kroegen, clubs. Als er alleen maar prostitutie zat hadden deze knapen geen kans gehad, de pooiers hadden ze tussen de straatstenen geslagen. Het deel van de Reeperbahn waar de meeste prostitutie is, daar wordt je niet lastig gevallen, één gil en er staan een paar hulksquote:Op woensdag 6 januari 2016 17:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Bij de reeperbahn mag dit toch indien je betaald?
Als je niet gelooft in dichte grenzen ben je volgens het pvv volk meteen een wegkijker.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wegkijkers met hun eeuwige stokpaardje weer "dat is geen oplossing". Wat een flauwekul steeds.
Psst, vrouw, wil je ook even op armlengte posten?quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zijn woedend op de verkeerde personen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |