abonnement Unibet Coolblue
pi_158823916


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158824176
Allemaal nog de beste wensen voor 2016, veel woon-, verhuis- en klusplezier toegewenst! :)

Wij hopen stiekem deze week een brief te ontvangen van de bouwer, maar de laatste 2 facturen zijn nog niet gestuurd.. Ergens lijkt het mij dus niet haalbaar om eind januari te gaan klussen ;( hopelijk gaat het snel..

Aan de al-verhuisden onder ons; wanneer zouden jullie je huur opzeggen (opzegtermijn 1 maand)? Ik zelf zit te denken aan het moment dat we de brief krijgen met opleverdatum?

quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:01 schreef BredeBrenda het volgende:
:W

Ik ben aan het verhuizen en heb wat woonadvies nodig. Ik heb een grote rode leren bank waar ik de rest van mijn TV hoek op wil aanpassen.

De bank ziet er ongeveer zo uit, maar dan van leer en in donkerder rood (bordeaux achtig)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit te denken aan het halen van een zwarte leren fauteuil, zo'n lekkere ligstoel. Dit matcht opzich wel aardig met de bank (had dit in mijn vorige huis ook).

Verder heb ik dan nog nodig:

- een vloerkleed
- een TV meubel
- een salontafel

Maar ik zit een beetje je twijfelen welke kleur ik dit geheel ga geven.

Een wit donsig vloerkleed met een zwart TV meubel en een zwarte salontafel (met glas er in oid), of juist een qua kleur sterk contrasterend vloerkleed (zoiets als dit:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe denken jullie hier over? En ik zit toch in de goede SC voor een beetje woonadvies? :P
Ik persoonlijk denk dat het nogal druk word met zo'n kleed + rode bank + zwarte stoel.. Op de foto is de rest ook vrij rustig gehouden qua kleuren
pi_158824503
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:57 schreef Thrilled het volgende:
Allemaal nog de beste wensen voor 2016, veel woon-, verhuis- en klusplezier toegewenst! :)

Wij hopen stiekem deze week een brief te ontvangen van de bouwer, maar de laatste 2 facturen zijn nog niet gestuurd.. Ergens lijkt het mij dus niet haalbaar om eind januari te gaan klussen ;( hopelijk gaat het snel..

Aan de al-verhuisden onder ons; wanneer zouden jullie je huur opzeggen (opzegtermijn 1 maand)? Ik zelf zit te denken aan het moment dat we de brief krijgen met opleverdatum?

[..]

Ik persoonlijk denk dat het nogal druk word met zo'n kleed + rode bank + zwarte stoel.. Op de foto is de rest ook vrij rustig gehouden qua kleuren
Wij gaan voor better safe than sorry 5 weken na de oplevering de huur opzeggen. Dus dan hebben we 5 weken de tijd dat lijkt me aardig reëel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158824808
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij gaan voor better safe than sorry 5 weken na de oplevering de huur opzeggen. Dus dan hebben we 5 weken de tijd dat lijkt me aardig reëel.
Heb je geen opzegtermijn dan? Bij ons zou dat dan ook in gaam vanaf de eerst volgende maand. Dus stel ik ontvang deze week een brief voor oplevering eind januari en ik zeg de huur op; dan kan ik tot eind februari blijven huren en sta ik 1 maart 'op straat'
pi_158825289
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:15 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Heb je geen opzegtermijn dan? Bij ons zou dat dan ook in gaam vanaf de eerst volgende maand. Dus stel ik ontvang deze week een brief voor oplevering eind januari en ik zeg de huur op; dan kan ik tot eind februari blijven huren en sta ik 1 maart 'op straat'
1 maand. Dus als we de sleutel 1 week hebben zeggen we hem op :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158825926
Wij moeten wat meer klussen gok ik, wij willen de huur pas opzeggen per 4 mnd na de overdracht.

Heeft hier toevallig iemand ervaring met een goeie aannemer in Utrecht/Zeist? En een architect?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 4 januari 2016 @ 19:52:07 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158826017
Het is een beetje afhankelijk van wat je allemaal nog moet (laten) doen maar ik heb onze zes weken als erg prettig ervaren. Lampen, gordijnen alles hing voor we er in gingen.
Als je er in zit laat je al snel dingen versloffen en kijk je door zaken heen. Het werkte veel beter om een klussenlijst af te werken voordat we er woonden dan nu.
Maar goed wij hadden het vrij luxe met nauwelijks dubbele lasten.

Ben benieuwd thrilled. Hier zat er trouwens nog wel een factuur bij de brief ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158826419
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:52 schreef laziness het volgende:
Het is een beetje afhankelijk van wat je allemaal nog moet (laten) doen maar ik heb onze zes weken als erg prettig ervaren. Lampen, gordijnen alles hing voor we er in gingen.
Als je er in zit laat je al snel dingen versloffen en kijk je door zaken heen. Het werkte veel beter om een klussenlijst af te werken voordat we er woonden dan nu.
Maar goed wij hadden het vrij luxe met nauwelijks dubbele lasten.

Ben benieuwd thrilled. Hier zat er trouwens nog wel een factuur bij de brief ;)
Hier 2 facturen bij de brief....
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158831339
Hier zouden ze in januari beginnen, maar nu ligt er sneeuw :') Dus ik weet niet wanneer ze zich laten stoppen door het weer, maar ik baal als een stekker. Eerste betaling aan de hypotheek is wel een feit :P dus nu afwachten..
pi_158833306
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:01 schreef krijgerrtje het volgende:
Hier zouden ze in januari beginnen, maar nu ligt er sneeuw :') Dus ik weet niet wanneer ze zich laten stoppen door het weer, maar ik baal als een stekker. Eerste betaling aan de hypotheek is wel een feit :P dus nu afwachten..
Dat beetje sneeuw lijkt me geen probleem. -4 vriezen lijkt me erger.

Bij ons beginnen ze ook. Gelukkig is het hier nog niet aan het sneeuwen en vriezen (afkloppen).

Vorstdag:
als om 7.00 uur de temperatuur -3,5 graden of lager is;
of als om 7.00 en 10.00 uur de temperatuur -0,5 graden of lager is;
of als om 10.00 uur de temperatuur -1,5 graden of lager is.
pi_158834696
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo bij onze keukenzaak had er ook eentje weer zin om te werken zeg

Die was een partij chagrijnig :o
Daar had die van ons vandaag geen last van. We hadden vandaag wel een redelijke verkoper. De offerte klonk in ieder geval al beter. Binnen budget en met bijna alle wensen verwerkt.

Morgen gaan we naar de volgende keukenzaak.

EN morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe tijdelijke appartement. Volgende week weer opnieuw verhuizen(vorige nog geen 2 maanden geleden). Nu in ieder geval zeker kunnen we blijven tot eind dit jaar, helaas is deze een stuk duurder dan die we nu hadden. Morgen nog 1 quote ontvangen van een verhuizer en dan beslissen met welke we gaan.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_158923012
Gisteren verkoopakte van vriend zijn appartement getekend.
Net bericht van onze aankoopmakelaar, we zijn klaar met de onderhandelingen O+ :D
pi_158923730
Mooi getimed ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_158931137
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:52 schreef laziness het volgende:
Het is een beetje afhankelijk van wat je allemaal nog moet (laten) doen maar ik heb onze zes weken als erg prettig ervaren. Lampen, gordijnen alles hing voor we er in gingen.
Als je er in zit laat je al snel dingen versloffen en kijk je door zaken heen. Het werkte veel beter om een klussenlijst af te werken voordat we er woonden dan nu.
Maar goed wij hadden het vrij luxe met nauwelijks dubbele lasten.

Ben benieuwd thrilled. Hier zat er trouwens nog wel een factuur bij de brief ;)
Vandaag een mail gehad dat de oplevering naar achteren verschuift ;( Verwachting is nu week 8.. nog even geduld dus.. Opzegtermijn gaat overigens in zodra de woningbouwvereniging de opzegging binnen heeft, dus ik denk dat ik een week voor (of op moment van) oplevering ga opzeggen :) Afhankelijk op welke dag het valt

[ Bericht 5% gewijzigd door Thrilled op 08-01-2016 16:07:16 ]
pi_158953675
Nog eventjes. Het komt in ieder geval al in zicht :)

Alle voorbereidingen klaar?
pi_158954719
Ik raad wel aan de opzegging juist iets ruimer te plannen. Mocht er iets in de soep lopen heb je altijd je huurwoning nog wat langer. En dus meer speling op je planning.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158957326
Weer op het bouwterrein geweest. Oplevering in februari, maar vooral aan de buitenkanten moet nog hoop gebeuren, de plek waar de bergingen moeten komen waren nog een zanderig gat...

Binnen in woning zag het er allemaal wel aardig uit, meerwerk kunnen checken. Alleen het gat voor de vliering is gemaakt voor anorexiapatiënten (60x35). Een verhuisdoos kan er niet door. Dat moet dus sowieso groter.

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_158980949
Onze bouw ligt al meer dan 3 weken stil -O- Niet dat we haast hebben, maar de vorderingen van de afgelopen tijd waren zo leuk om te volgen. Nu is het een spook-bouwterrein.
pi_158983152
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 12:38 schreef Peacefulll het volgende:
Onze bouw ligt al meer dan 3 weken stil -O- Niet dat we haast hebben, maar de vorderingen van de afgelopen tijd waren zo leuk om te volgen. Nu is het een spook-bouwterrein.
Weet je ook waarom het stil staat?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158983741
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op zaterdag 9 januari 2016 12:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik raad wel aan de opzegging juist iets ruimer te plannen. Mocht er iets in de soep lopen heb je altijd je huurwoning nog wat langer. En dus meer speling op je planning.
Ik snap de invalshoek, maar wij kiezen voor de besparing van een kleine ¤ 1000,- aan extra huur ;) In 4 weken moeten we het nieuwe huis echt wel bewoonbaar kunnen krijgen, tenzij de hele toko afbrandt..

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Nog eventjes. Het komt in ieder geval al in zicht :)

Alle voorbereidingen klaar?
Pff nee bij lange na niet :P we hebben nu zo'n 3 verhuisdozen staan en 8 opbergkratten die zo achter het schot kunnen.. we moeten nog veel uitzoeken en inpakken hoor, wel alvast 1 kast leeggeruimd en gesloopt/naar de stort gebracht.. Scheelt weer verhuizen :P
pi_158983872
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik snap de invalshoek, maar wij kiezen voor de besparing van een kleine ¤ 1000,- aan extra huur ;) In 4 weken moeten we het nieuwe huis echt wel bewoonbaar kunnen krijgen, tenzij de hele toko afbrandt..

[..]

Pff nee bij lange na niet :P we hebben nu zo'n 3 verhuisdozen staan en 8 opbergkratten die zo achter het schot kunnen.. we moeten nog veel uitzoeken en inpakken hoor, wel alvast 1 kast leeggeruimd en gesloopt/naar de stort gebracht.. Scheelt weer verhuizen :P
Jullie moeten echt per maand betalen?

Bij ons gaan ze gewoon van de opzegging datum en dan 4 weken uit. Dus wij zeggen 1 week na de oplevering op zodat we 5 weken hebben :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158984373
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jullie moeten echt per maand betalen?

Bij ons gaan ze gewoon van de opzegging datum en dan 4 weken uit. Dus wij zeggen 1 week na de oplevering op zodat we 5 weken hebben :)
oh zo, nee dat niet. Maar ik vind het niet nodig om langer dan de opzegtermijn te wachten met verhuizen ;) Je hebt gelijk dat het dan niet in 1x een volle maand huur extra kost :P
  zondag 10 januari 2016 @ 15:03:31 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158984628
Ik heb makkelijk praten, want wij hadden nauwelijks dubbele lasten maar ik wil toch meegeven dat je die 250 euro voor een week langer vrij snel vergeten bent terwijl dat weekend extra om te klussen er voor kan zorgen dat je niet tegen allerlei klusjes aan loopt te hikken later. Of de allergrootste valkuil als je er al woont, je gaat er door heen kijken.

Wij hebben volgende week een housewarming en het is een goede stok achter de deur om de laatste zaken op te pakken want je bent zo moe van al die maanden alles regelen, stressen, wekenlang klussen, inpakken, verhuizen,uitpakken. Ik heb heel wat weekenden op mijn luie gat gezeten :P

We hebben trouwens iemand over de vloer gehad die een tuinontwerp gaat maken. Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt. Vooral qua prijs :7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158984660
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:54 schreef Thrilled het volgende:

[..]

oh zo, nee dat niet. Maar ik vind het niet nodig om langer dan de opzegtermijn te wachten met verhuizen ;) Je hebt gelijk dat het dan niet in 1x een volle maand huur extra kost :P
Ik hoop dat je het red.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158986715
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Weet je ook waarom het stil staat?
Nee, geen idee. Ik gok de feestdagen en natuurlijk de ijzel van de afgelopen week (hoewel het hier alleen woensdag heel erg was). Volgende week maar weer eens afwachten en anders even een belletje doen. ^O^
pi_158987086
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:17 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Nee, geen idee. Ik gok de feestdagen en natuurlijk de ijzel van de afgelopen week (hoewel het hier alleen woensdag heel erg was). Volgende week maar weer eens afwachten en anders even een belletje doen. ^O^
Ah ja dat verklaart. Die ijzel hebben wij in het zuiden (gelukkig) niks van meegekregen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159003353
Hebben jullie na oplevering de kozijnen en deuren nog geschilderd/laten schilderen, of het gewoon zo gelaten?

Ben er nog niet uit of het echt nodig is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 11 januari 2016 @ 06:19:32 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159004431
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 01:06 schreef marcodej het volgende:
Hebben jullie na oplevering de kozijnen en deuren nog geschilderd/laten schilderen, of het gewoon zo gelaten?

Ben er nog niet uit of het echt nodig is.
Nee was totaal niet nodig.
Wel trap en hekwerk maar dat stond ook duidelijk in de kopersmap als zijnde grondverf.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159023516
Ze zijn Los *O* Graafwerkzaamheden zijn begonnen en de heipalen zijn geslagen! :D oplevering weten ze nog niet, maar naar verwachting ergens eind2e/begin3e kwartaal! :o nog sneller dan ik dacht!
pi_159024797
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 01:06 schreef marcodej het volgende:
Hebben jullie na oplevering de kozijnen en deuren nog geschilderd/laten schilderen, of het gewoon zo gelaten?

Ben er nog niet uit of het echt nodig is.
Vandaag vooroplevering gehad en net als bij lazy alleen trap en hekwerk ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159024813
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:21 schreef krijgerrtje het volgende:
Ze zijn Los *O* Graafwerkzaamheden zijn begonnen en de heipalen zijn geslagen! :D oplevering weten ze nog niet, maar naar verwachting ergens eind2e/begin3e kwartaal! :o nog sneller dan ik dacht!
Jeej *O*. Tijd voor een topic :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159026228
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:21 schreef krijgerrtje het volgende:
Ze zijn Los *O* Graafwerkzaamheden zijn begonnen en de heipalen zijn geslagen! :D oplevering weten ze nog niet, maar naar verwachting ergens eind2e/begin3e kwartaal! :o nog sneller dan ik dacht!
Fijn dat is snel!
Bouwen ze met prefab?


Hier ook eindelijk begonnen trouwens! :D
Gat is gegraven.

[ Bericht 8% gewijzigd door Snoepje5 op 11-01-2016 22:42:50 ]
pi_159037246
Wat tof, overal begonnen!

Bij ons ligt inmiddels de fundering *O* . Heb zo'n zin in het klussen (nog wel :') ), hopelijk gaat de tijd een beetje vlug!
♥ J & S
pi_159037284
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 11:57 schreef klaprooss het volgende:
Wat tof, overal begonnen!

Bij ons ligt inmiddels de fundering *O* . Heb zo'n zin in het klussen (nog wel :') ), hopelijk gaat de tijd een beetje vlug!
Haha ik liep gisteren in ons huis rond en dacht Omg wat een werk.. Zie er nu al tegenop :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159056016
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jeej *O*. Tijd voor een topic :P
Haha ik twijfel nog want
+ leuk om bij te houden, maar
- ik heb totaal geen verstand van klussen dus waar moet ik dat topic toch mee vullen? :D

Huis is prefab, Ja! :Y

Binnenkort Maar eens kijken, laatste keer dat we er waren was er niks meer dan een groot grasveld :P
pi_159056860
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:39 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Haha ik twijfel nog want
+ leuk om bij te houden, maar
- ik heb totaal geen verstand van klussen dus waar moet ik dat topic toch mee vullen? :D

Huis is prefab, Ja! :Y

Binnenkort Maar eens kijken, laatste keer dat we er waren was er niks meer dan een groot grasveld :P
Whaha ik heb er ook 0 verstand van hoor. Beetje over de keuken badkamer en meubels ouwehoeren :p
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159093118
Zaterdag koopovereenkomst tekenen *O* en afspraak bij een keukenzaak. Zondag al bij 2 keukenzaken geweest om een beetje te oriënteren. Nu terug naar degene waar we niet lastig werden gevallen door opdringerige verkopers :+
pi_159105289
Wow, het groter maken van mn gat naar de vliering is 'bouwkundig onuitvoerbaar'. :')

Gat is nu 38*65cm. Buiten dat het praktisch onbruikbaar is, past in dit formaat uberhaupt geen vlizotrap volgens mij? :?

Heb nu 1500,- betaald voor een onbruikbaar gat in mijn plafond. :') Dat wordt een mailtje op hoge poten naar de bouwer...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159105438
quote:
15s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:38 schreef marcodej het volgende:
Wow, het groter maken van mn gat naar de vliering is 'bouwkundig onuitvoerbaar'. :')

Gat is nu 38*65cm. Buiten dat het praktisch onbruikbaar is, past in dit formaat uberhaupt geen vlizotrap volgens mij? :?

Heb nu 1500,- betaald voor een onbruikbaar gat in mijn plafond. :') Dat wordt een mailtje op hoge poten naar de bouwer...
Serieus :o dat zou echt enorm kansloos zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159105655
quote:
15s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:38 schreef marcodej het volgende:
Wow, het groter maken van mn gat naar de vliering is 'bouwkundig onuitvoerbaar'. :')

Gat is nu 38*65cm. Buiten dat het praktisch onbruikbaar is, past in dit formaat uberhaupt geen vlizotrap volgens mij? :?

Heb nu 1500,- betaald voor een onbruikbaar gat in mijn plafond. :') Dat wordt een mailtje op hoge poten naar de bouwer...
Apart, ben je niet van te voren op de hoogte gesteld over de afmetingen van dit gat?
Zijn er toevallig nog andere bewoners die dezelfde optie hebben genomen dat je weet?

Ik heb er geen verstand van, maar als ik snel even google dan kom ik bij de eerste karwei klus uit die al uit gaan van een 'standaard' maat van 120 x 60 om een vlizotrap te plaatsen. 38 x 65 lijkt mij niet echt normaal. Ben je een beetje fors dan kom je er niet doorheen.
pi_159106255
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:48 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Apart, ben je niet van te voren op de hoogte gesteld over de afmetingen van dit gat?
Zijn er toevallig nog andere bewoners die dezelfde optie hebben genomen dat je weet?

Ik heb er geen verstand van, maar als ik snel even google dan kom ik bij de eerste karwei klus uit die al uit gaan van een 'standaard' maat van 120 x 60 om een vlizotrap te plaatsen. 38 x 65 lijkt mij niet echt normaal. Ben je een beetje fors dan kom je er niet doorheen.
Had voor bestelling meerwerk al gebeld naar ze. Op dat moment konden ze nog niet zeggen waar precies het gat kwam en hoe groot het zou zijn. Op de toezeggen dat dit 'uiteraard een bruikbaar gat' zou zijn, heb ik het meerwerk gekozen.

Achteraf stom natuurlijk. In de meerwerkomschrijving staat wel duidelijk dat de vliering met een (zelf te plaatsen) vlizotrap te bereiken is

Kleinste maat die ik zie is 50x70. Ook nog niet heel groot, maar de omvang nu is ongeveer mijn bescheiden torso...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator donderdag 14 januari 2016 @ 20:09:17 #42
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159106340
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:07 schreef marcodej het volgende:

Kleinste maat die ik zie is 50x70. Ook nog niet heel groot, maar de omvang nu is ongeveer mijn bescheiden torso...
Je moet natuurlijk wel met spullen naar de vliering kunnen; anders heeft het als praktische opbergruimte ook geen nut ;)
pi_159106369
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel met spullen naar de vliering kunnen; anders heeft het als praktische opbergruimte ook geen nut ;)
Dat heb ik ook al bij de bouwer gemeld ja... ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159107842
quote:
Besten,

Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord. Ik heb geen 1500,- betaald voor een onbruikbaar gat in mijn plafond.

Naast dat de uitsparing praktisch niet te gebruiken is, past een vlizotrap volgens mij technisch niet eens in deze uitsparing? De maten van de uitsparing zijn een stuk kleiner dan de minimale maten die ik op internet zie.
De omschrijving in de meerwerklijst suggereert dat de vliering middels een vlizotrap te bereiken zal zijn. Dan mag ik ervan uitgaan dat het gat groot genoeg is om minimaal een vlizotrap te kunnen plaatsen.

Daarnaast heb ik, voordat ik het meerwerk bestelde, al telefonisch contact gehad over de uitsparing. Er kon toen niet veel over gezegd worden, maar met de mededeling dat het 'uiteraard een bruikbaar gat' zou zijn, heb ik het meerwerk besteld.

Nogmaals, ik ben niet bereid 1500,- te betalen voor een vliering die praktisch en technisch niet te bereiken is. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie oplossing.

Met vriendelijke groet,
Ik ben hier zo slecht in. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 14-01-2016 21:07:07 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159109065
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:53 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik ben hier zo slecht in. :')
Afhankelijk van hun reactie is het misschien handig om ook professionele ondersteuning te zoeken? Zou zoiets vallen onder een 'opleverkeuring', of zou een andere bouwkundige oid hier wat zinnigs over kunnen zeggen? Of De rechtsbijstand van bijv EigenHuis?
pi_159109124
Heb je woningborg? Voor het geval dit een probleem gaat worden?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159109202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:28 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Afhankelijk van hun reactie is het misschien handig om ook professionele ondersteuning te zoeken? Zou zoiets vallen onder een 'opleverkeuring', of zou een andere bouwkundige oid hier wat zinnigs over kunnen zeggen? Of De rechtsbijstand van bijv EigenHuis?
Wilde sowieso gebruik maken van bouwkundige van VEH voor de opleveringskeuring.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159109258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb je woningborg? Voor het geval dit een probleem gaat worden?
Ja. Uiteraard probeer ik een conflict te vermijden, heb ook geen zin in ruzie met iemand die mijn huis moet afbouwen. ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159109385
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:32 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wilde sowieso gebruik maken van bouwkundige van VEH voor de opleveringskeuring.
Kan je hier wat mee? https://www.eigenhuis.nl/(...)-wijziging-bouwplan/ Staat ook een telefoonnummer naar het infonummer van Eigenhuis bij.
pi_159109611
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:37 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Kan je hier wat mee? https://www.eigenhuis.nl/(...)-wijziging-bouwplan/ Staat ook een telefoonnummer naar het infonummer van Eigenhuis bij.
Het probleem is dat er vooraf geen maten vastgelegd zijn. Het bouwbesluit geeft ook geen eisen ten aanzien van de vliering of vlizotrap volgens mij.

Dus feitelijk mogen ze doen wat ze willen denk ik... Lid van VEH word ik sowieso. Ik ga er vooralsnog van uit dat ik er wel met ze uitkom.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159109863
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:33 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ja. Uiteraard probeer ik een conflict te vermijden, heb ook geen zin in ruzie met iemand die mijn huis moet afbouwen. ;)
Nee, maar mocht je aannemer nu de eikel uit gaan houden. Kan je altijd eens navragen bij woningborg wat je er mee moet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159144845
Over twee weken eerste kijkmoment, kunnen we ook de buren ontmoeten :)
pi_159145432
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:11 schreef Snoepje5 het volgende:
Over twee weken eerste kijkmoment, kunnen we ook de buren ontmoeten :)
Leuk!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159145886
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:11 schreef Snoepje5 het volgende:
Over twee weken eerste kijkmoment, kunnen we ook de buren ontmoeten :)
Leuk! Ik ben ook best wel benieuwd naar onze buren :) maar omdat er in ons project momenteel maar 6 huizen gebouwd worden, wordt er geen dag door de bouwer georganiseerd.
pi_159146842
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:13 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Leuk! Ik ben ook best wel benieuwd naar onze buren :) maar omdat er in ons project momenteel maar 6 huizen gebouwd worden, wordt er geen dag door de bouwer georganiseerd.
Dat is wel jammer. Hebben ze bij jullie geen facebook pagina o.i.d. waarop de bewoners geabonneerd zijn?
pi_159147970
Na veel gebel en gedoe, gister eindelijk bericht dat de orv akkoord is. Bank had al aangegeven akkoord te zijn, die kunnen nu de boel definitief maken. Moet ergens na het weekend gebeuren en dan 1 februari naar de notaris *O*
Duurt ff maar dan heb je ook wat :)

Donderdag even in het huis geweest om zaken op te meten en met wat staaltjes laminaat te kijken wat een goede kleur voor de vloer is. Komt nu rap dichtbij allemaal.
A mind with a heart of it's own
pi_159151645
We hebben muren!!
♥ J & S
pi_159152460
Heeft iemand een aanbeveling voor een verhuisbedrijf regio Den Haag? Ga komende week offertes opvragen voor onze verhuizing eind februari (als de aannemer op tijd klaar is met de renovatie).

Tips zijn welkom :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_159152906
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:17 schreef klaprooss het volgende:
We hebben muren!!
[ afbeelding ]
Leuk, nu nog een dak ;)
pi_159152913
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:53 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand een aanbeveling voor een verhuisbedrijf regio Den Haag? Ga komende week offertes opvragen voor onze verhuizing eind februari (als de aannemer op tijd klaar is met de renovatie).

Tips zijn welkom :-)
ILK services is wel redelijk goed. Bij ons was alleen een matras niet zo goed beschermd voor de rest: snel, prima en redelijk scherpe prijs.

Anders gewoon even via werkspot aanvragen. Er zijn genoeg aanbieders.

[ Bericht 58% gewijzigd door Janar op 16-01-2016 18:12:42 (Quote) ]
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_159152969
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:17 schreef klaprooss het volgende:
We hebben muren!!
[ afbeelding ]
Dat ze maar snel opschieten en jullie snel je huis hebben!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159232027
Finale akkoord van de bank is onderweg naar de notaris *O*
A mind with a heart of it's own
pi_159232450
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:01 schreef DrMarten het volgende:
Finale akkoord van de bank is onderweg naar de notaris *O*
Jeej *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159236913
Van de week de technische tekening van de badkamer ontvangen. Zeg ik tegen die man, volgens mij klopt er iets niet. De thermostaat heb je boven de lichtschakelaar getekend, die naast de deur zit. Daar kan ik toch niet douchen?
Bleek het de thermostaat voor de vloerverwarming te zijn.. :')

In ieder geval alles mooi passend kunnen krijgen, zelfs twee wastafelkranen in onze niet al te grote badkamer van 2.20 bij 2.40.
pi_159266836
We hebben een keukenleverancier!!! *O* *O* *O*

Het design van de keuken ligt in grote lijnen vast. De exacte samenstelling en opties gaan we over een x aantal maanden bepalen(we hebben al heel wat dure opties gekozen). Nu hebben we in ieder geval een technische tekening.

Waarschijnlijk binnen budget even afhankelijk wat de bouwer ons gaat aanrekenen.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_159273730
De koper van mn vriends appartement heeft eindelijk getekend. Een week later dan de bedoeling was :X

Wij hebben zaterdag de koopakte voor ons nieuwe huis getekend en gisteren de hypotheekofferte. Nu wachten op akkoord van de bank maar volgens onze adviseur is dat voor pns niet heel spannend
Romantisch hoor, samen een huis kopen. Stapels papier en mappen, veel paraafjes en handtekeningen. Stress om niks... :') Ach. Afgelopen weekend alvast een nieuwe keuken uitgezocht. Is het al bijna april? :P
  FOK!mycroftheld zaterdag 23 januari 2016 @ 00:06:33 #67
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_159320275
Zucht... Zat op de pot van mijn recent gekochte woning (woon er nog niet, eerst klussen) en ineens zakte de pot aan de linkerkant een centimeter naar beneden. Ik afmaken waar ik mee bezig was, doorgetrokken en de pot van de vloer verwijderd. Het verwijderen was niet zo'n probleem aangezien de schroeven volledig doorgeroest waren, dit kweekte al wat vermoedens die later correct bleken te zijn.

De hele vloer in het schijthuis bleek verrot te zijn, blijkbaar was er door een lekkage vocht onder het parket (wat bovenop een laag vinyl lag) getrokken en heeft daar de nodige schade aangericht. Ik heb nu een deel van de planken verwijderd (wat ook niet veel moeite kostte aangezien alles zo afbrokkelde) en de draagbalken geïnspecteerd. De balken waren gelukkig niet aangetast dus het zou moeten volstaan met wat nieuwe planken. Ook de ruimte onder de vloer was nog kurkdroog. Morgen ga ik er samen met iemand een nieuwe vloer in leggen en dan meteen de pot een kwartslag draaien, het is al een klein hok en de pot is niet heel strategisch neergezet.

Voor nu maar even een tijdelijke plank neergelegd waar de pot op kan rusten, hoeft die ook geen heimwee te krijgen en sluit het riool ook meteen af.

Voor de liefhebbers, een foto van de iets minder prettige situatie


[ Bericht 1% gewijzigd door bondage op 23-01-2016 00:23:13 ]
pi_159323263
Ai bondage :X heb je een bouwtechnische keuring laten doen toen je het huis kocht?
pi_159323373
Voor ons nog een week tot de overdracht van onze woning! We willen / moet alles verven, verder hoeft er niet veel te gebeuren.










We zijn onze huidige woning al flink aan het inpakken, daar hebben we straks weinig tijd meer voor.
pi_159323390
Ai bondage dat is niet best. Zou je dat nog bij de vorige bewoners kunnen neerleggen?

En Patrick prachtig huis!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159323421
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:06 schreef bondage het volgende:
Zucht... Zat op de pot van mijn recent gekochte woning (woon er nog niet, eerst klussen) en ineens zakte de pot aan de linkerkant een centimeter naar beneden. Ik afmaken waar ik mee bezig was, doorgetrokken en de pot van de vloer verwijderd. Het verwijderen was niet zo'n probleem aangezien de schroeven volledig doorgeroest waren, dit kweekte al wat vermoedens die later correct bleken te zijn.

De hele vloer in het schijthuis bleek verrot te zijn, blijkbaar was er door een lekkage vocht onder het parket (wat bovenop een laag vinyl lag) getrokken en heeft daar de nodige schade aangericht. Ik heb nu een deel van de planken verwijderd (wat ook niet veel moeite kostte aangezien alles zo afbrokkelde) en de draagbalken geïnspecteerd. De balken waren gelukkig niet aangetast dus het zou moeten volstaan met wat nieuwe planken. Ook de ruimte onder de vloer was nog kurkdroog. Morgen ga ik er samen met iemand een nieuwe vloer in leggen en dan meteen de pot een kwartslag draaien, het is al een klein hok en de pot is niet heel strategisch neergezet.

Voor nu maar even een tijdelijke plank neergelegd waar de pot op kan rusten, hoeft die ook geen heimwee te krijgen en sluit het riool ook meteen af.

Voor de liefhebbers, een foto van de iets minder prettige situatie
[ afbeelding ]
En wat is de oorzaak van het vocht? Want anders heb je het zo weer..
  FOK!mycroftheld zaterdag 23 januari 2016 @ 08:54:54 #72
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_159323519
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 07:41 schreef douche-eendje het volgende:
Ai bondage :X heb je een bouwtechnische keuring laten doen toen je het huis kocht?
Jup, keuring laten uitvoeren. Het probleem is dat de ruimte onder het toilet niet aansluit op de rest van de kruipruimte, de man die het gekeurd heeft kon daar dus niet komen en van bovenaf was niets te zien.
  FOK!mycroftheld zaterdag 23 januari 2016 @ 08:57:25 #73
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_159323534
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 08:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ai bondage dat is niet best. Zou je dat nog bij de vorige bewoners kunnen neerleggen?

En Patrick prachtig huis!
Zou misschien kunnen maar ik heb geen zin in het gedoe. Een paar plankjes is het geld niet en ik leg ze er samen met iemand in. Ik vermoed zomaar dat de vorige bewoners er ook niet van wisten, dit was niet te zien aan de buitenkant en gezien er parket op het oude vinyl lag is het ook een tijd lang niet open geweest.
  FOK!mycroftheld zaterdag 23 januari 2016 @ 09:00:58 #74
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_159323553
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 08:36 schreef Puala het volgende:

[..]

En wat is de oorzaak van het vocht? Want anders heb je het zo weer..
Waarschijnlijk door lekkende pijp bij de stortbak... Daar kwam in ieder geval water vandaan en op die plek was het ook het meest rot. Die pijp repareer ik uiteraard ook meteen.
pi_159323625
:o die wc :o
Dan ben je blij dat je zelf iets kunt. Ik had ws bij het scheef zakken al iemand moeten bellen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159325965
Het lijkt er nu wel een kerkhof :o
pi_159325988
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Het lijkt er nu wel een kerkhof :o
[ afbeelding ]
Haha als je niet beter zou weten _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159329083
Haha inderdaad.
Zag bij de fase 1 al de stadsverwarmingsbuizen lopen - dacht ik.
Gaat hier echt warm water doorheen lopen?
  FOK!mycroftheld zaterdag 23 januari 2016 @ 21:07:25 #79
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_159339038
Vloertje in het toilet is inmiddels gerepareerd :7

Alle vloerdelen weggehaald:


Nieuw vloertje er weer in (inmiddels is het volledig dicht):
  maandag 25 januari 2016 @ 10:08:12 #80
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_159375246
Wieee nog maar een week! Dan krijgen m'n man en ik de sleutels van ons jaren 60 rijtjeshuis in Vught. Nu in een huurappartement dus straks ons eerste echte huisje! Voortuin, achtertuin, balkonnetje <3. Ergens in november was de financiering rond en dan duurt het wachten langgggg :p
pi_159375624
Hi!

Ik heb mijn eerste huis "gekocht" (hypo is bijna rond!), en eind maart is de overdracht *O*
Maart duurt nog even, dus heb ik nog de tijd om te bedenken hoe mijn huis er uit moet gaan zien. Ik vind het dan fijn om met een plattegrond te werken, en dan daar meubels ed in te plaatsen.

Nou staat er geen plattegrond op Funda, en ik heb al gemaild naar de makelaar en de VVE, en die hebben ook niks. Ik wil m zelf wel maken, maar ik heb de maten niet. Is er nog iets meer dat ik kan doen, waar ik maten kan opvragen? (en waar de leidingen liggen, ook handig) Of moet toch de makelaar dat doen?

Edit: gemeente gemaild, misschien hebben die iets
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_159378602
Koopcontract is inmiddels getekend, de taxatie wordt, as we speak, uitgevoerd. Met een beetje geluk kunnen we volgende week op hypotheken-jacht. :)
pi_159384673
Even tussendoor voor de nieuwe huis eigenaren.

Hoe hebben jullie het gedaan.....eerst een huis verkocht en toen op zoek of te koop gezet en toch de gok gewaagt?
pi_159384909
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:23 schreef creative86 het volgende:
Even tussendoor voor de nieuwe huis eigenaren.

Hoe hebben jullie het gedaan.....eerst een huis verkocht en toen op zoek of te koop gezet en toch de gok gewaagt?
Omdat mijn vriend zijn appartement zoals wij op voorhand al wisten, mogelijk minder zou opbrengen dan hij ervoor betaald heeft 3.5 jaar geleden, hebben wij eerst 2 vrijblijvende gesprekken met makelaars gehad voor een waardebepaling. Daarna een gesprek gehad met onze hypotheekadviseur om door te rekenen wat de gevolgen zouden gaan zijn en welke mogelijkheden er voor ons waren.
Nu zaten wij in een redelijk luxe-positie toen bleek dat wij het type huis wat wij op oog hadden en het huidige appartement, beide kunnen financieren. Geen ideale situatie, maar het maakte het wel makkelijker. Op het moment dat wij bezig waren met onderhandelingen van het appartement, zijn wij ook gestart met de onderhandelingen voor ons nieuwe huis. Donderdag is toen de verkoopakte van het appartement getekend, vrijdag waren we klaar met de onderhandelingen voor het nieuwe huis :)

Dus wel-geinformeerd de gok gewaagd, denk ik.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:43:45 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159385173
Eerst verkocht en dat duurde 3 jaar }:|
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159385231
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:23 schreef creative86 het volgende:
Even tussendoor voor de nieuwe huis eigenaren.

Hoe hebben jullie het gedaan.....eerst een huis verkocht en toen op zoek of te koop gezet en toch de gok gewaagt?
Ik zit 'gelukkig' gehuurd dus ben alleen maar afhankelijk van wanneer de verkoper zijn nieuwe woning op orde heeft en verkast.

Gelukkig tussen aanhalingstekens; want het geeft veel mogelijkheden bij de koop van een huis, maar het heeft ook genoeg geld gekost al die jaren die we nu in dit peperdure huurappartement wonen natuurlijk. ;) Ter vergelijking, we gaan nu van een flatje van 82 m² dat ons 750 kale huur per maand kost, naar een vrijstaand woonhuis met een woonoppervlak van ruim 160 m² op een perceel van bijna anderhalf are, waarbij we er netto maar 100 euro per maand op achteruit gaan...
pi_159385326
Whow dat is wel heel goed verlopen!

het idee in mn achterhoofd dat mijn huis niet zo snel verkocht zou worden spookt wel aardig rond. Al weet ik dat kwa financierbaarheid heel veel ruimte zit....maar toch.


quote:
17s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Omdat mijn vriend zijn appartement zoals wij op voorhand al wisten, mogelijk minder zou opbrengen dan hij ervoor betaald heeft 3.5 jaar geleden, hebben wij eerst 2 vrijblijvende gesprekken met makelaars gehad voor een waardebepaling. Daarna een gesprek gehad met onze hypotheekadviseur om door te rekenen wat de gevolgen zouden gaan zijn en welke mogelijkheden er voor ons waren.
Nu zaten wij in een redelijk luxe-positie toen bleek dat wij het type huis wat wij op oog hadden en het huidige appartement, beide kunnen financieren. Geen ideale situatie, maar het maakte het wel makkelijker. Op het moment dat wij bezig waren met onderhandelingen van het appartement, zijn wij ook gestart met de onderhandelingen voor ons nieuwe huis. Donderdag is toen de verkoopakte van het appartement getekend, vrijdag waren we klaar met de onderhandelingen voor het nieuwe huis :)

Dus wel-geinformeerd de gok gewaagd, denk ik.
pi_159385358
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:43 schreef laziness het volgende:
Eerst verkocht en dat duurde 3 jaar }:|
Dat zou mijn grootste nachtmerrie zijn! Al kan ik wel een behoorlijke restschuld meenemen om er vanaf te komen. Maar elke schuld moet betaald worden dus liever niet
pi_159386010
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:51 schreef creative86 het volgende:
Whow dat is wel heel goed verlopen!

het idee in mn achterhoofd dat mijn huis niet zo snel verkocht zou worden spookt wel aardig rond. Al weet ik dat kwa financierbaarheid heel veel ruimte zit....maar toch.

[..]

We hebben hier ook maar 1 kijker gehad :') appartement heeft nog geen 3 weken te koop gestaan, de maandag na kerst hadden we een bod. T ging echt bizar snel
  maandag 25 januari 2016 @ 19:00:48 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159388694
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:52 schreef creative86 het volgende:

[..]

Dat zou mijn grootste nachtmerrie zijn! Al kan ik wel een behoorlijke restschuld meenemen om er vanaf te komen. Maar elke schuld moet betaald worden dus liever niet
De eerste die een bod deed heeft het gekocht en een flinke restschuld hadden we ook.
De markt heeft lang op zijn gat gelegen en loopt bij de 'starters appartementen' nog niet echt goed.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159392669
Eerst analyse gemaakt over verkoopbaarheid appartement dmv makelaars. Binnen 3 maanden zou moeten lukken.

Daarna nieuwbouwhuis gekocht en financiering geregeld. Dubbele lasten konden we dragen.

Toen ons appartement te koop gezet en deze was binnen een week verkocht.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_159402724
Weet iemand hier leuke 'adresjes' voor lampen? Mag ook online zijn. Ik zoek nog een aantal lampen en weet vrij goed wat ik wil, maar niet waar ik het kan halen en of wat ik wil wel bestaat :+.
pi_159406598
Lamp en licht.nl? Hebben wij veel vandaan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159406653
Bed besteld, vloer besteld, wasmachine gekocht, notaris betaald en huis staat als verkocht op Funda. Nog een kleine week *O*
A mind with a heart of it's own
pi_159407591
Leddream.nl
pi_159408000
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lamp en licht.nl? Hebben wij veel vandaan.
Daar had ik een mooie gezien, maar op het moment dat ze me eindelijk antwoord gaven op mijn vraag (na 5 dagen oid), was hij uitverkocht :+.
pi_159416223
Als ik iets lastig vindt dan is het wel de lamp uitzoeken voor boven de eettafel.
pi_159419648
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik iets lastig vindt dan is het wel de lamp uitzoeken voor boven de eettafel.
Ik kom er net achter dat ze mijn hele specifieke idee misschien wel bij de kwantum hebben :o. Dus daar gaan we morgen maar eens kijken dan. Ik ben gewoon niet zo van het rvs/glas voor lampen, dat beperkt de keuze wel een beetje :+.
pi_159426153
Gatgate part 2.

quote:
Beste heer De Jong,



Naar aanleiding van uw onderstaande mail hebben wij intern overleg met de directie gevoerd.

Onze directie is van mening dat een dergelijke sparing een minimale afmeting van 380x550mm moet hebben om goed bereikbaar te zijn. Uw sparing voldoet aan deze gestelde norm.



Het plaatsen van een vlizotrap is voor deze optie nooit een mogelijkheid geweest, indien dit wel zou kunnen hadden wij dit direct kunnen aanbieden bij het offreren van de sparing. Er zijn trappen beschikbaar met een smalle opgang welke in uw sparing passen. Wij adviseren u een dergelijke trap aan te schaffen.



De geoffreerde ¤ 1.500,= is niet alleen het bedrag voor het aanbrengen van de sparing. Met het aanbrengen van deze extra vlieringruimte boven uw woning heeft u tevens een waardevermeerdering voor uw woning aangebracht. Indien wij voor de verkoop van de woningen deze optie al hadden doorgevoerd zouden wij hiermee in de verkoopprijs van de woning ook rekening mee hebben gehouden en had deze een stuk duurder geworden.



Wij zijn van mening dat uw sparing met een afmeting van 380x650mm prima bruikbaar is om de vliering te bereiken. Wij zijn tijdens de vooroplevering ook graag bereid u dit in de woning te demonstreren.



Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,



Met vriendelijke groet,
Het minimale gat is dus volgens hun nog kleiner. Haha. Benieuwd waar ze die 'norm' vandaan hebben (aangezien ze 'van mening' zijn dat dat minimaal voldoende ruimte is)

Pertinent niet waar dat het nooit de bedoeling was om vlizotrap te plaatsen. In meerwerklijst staat letterlijk "exclusief zelf te plaatsen vlizotrap". Dus er wordt minimaal de suggestie gewekt dat het voor een vlizotrap bedoeld is.

En als ze die vlizotrap dan sowieso zouden aanbieden, dan zouden ze toch ook wel die (volgens mij niet bestaande) smalle trap erbij kunnen aanbieden als dat de bedoeling was?

Eens dat het een waardevermeerdering is, mits je hem normaal kan benaderen.

Ben benieuwd naar hun demonstratie, waarin ze laten zien dat dit prima (!) bruikbaar is.

Morgen maar even Eigen Huis bellen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 26 januari 2016 @ 23:56:52 #100
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_159426670
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:50 schreef Chicolade het volgende:
Weet iemand hier leuke 'adresjes' voor lampen? Mag ook online zijn. Ik zoek nog een aantal lampen en weet vrij goed wat ik wil, maar niet waar ik het kan halen en of wat ik wil wel bestaat :+.
IKEA
pi_159429726
Lees ik het nou juist, de ¤1500 die geoffreerd is, is niet alleen voor de arbeids en materiaal kosten, maar ook omdat het gat een meerwaarde voor je woningprijs zorgt?

Dus he aannemer, doe die uitbouw maar ¤5000 duurder want de woning wordt er geen ¤10.000 meer van waard, maar ¤15.000 :?
  woensdag 27 januari 2016 @ 07:27:16 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159429870
Ja dat ja.
Zou even lekker worden als dat met al je meerwerk zo gaat.

Ik zou vereniging eigen huis bijvoorbeeld eens inschakelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159429949
Wauw serieus. Wat is dat dan voor een bak onzin..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159430840
Ook de directie is van mening. Want die hebben de wwijsheid in pacht :{w
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159431409
Nou jaaaaa zeg :') wat belachelijk, hoe kun je door zo'n smal gat een fatsoenlijke doos krijgen? :N Misschien dat veh er nog wat van kan maken :') Heel benieuwd ook hoe zij denken dat het wel te gebruiken is, ga je filmen? ^O^

Anderhalve week geleden hadden wij een gat! *O* Afgelopen weekend niet wezen kijken, had toch veel gevroren die week, maar dit weekend maar weer eens gluren, ben benieuwd.
pi_159432283
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:40 schreef marcodej het volgende:
Gatgate part 2.

[..]

Het minimale gat is dus volgens hun nog kleiner. Haha. Benieuwd waar ze die 'norm' vandaan hebben (aangezien ze 'van mening' zijn dat dat minimaal voldoende ruimte is)

Pertinent niet waar dat het nooit de bedoeling was om vlizotrap te plaatsen. In meerwerklijst staat letterlijk "exclusief zelf te plaatsen vlizotrap". Dus er wordt minimaal de suggestie gewekt dat het voor een vlizotrap bedoeld is.

En als ze die vlizotrap dan sowieso zouden aanbieden, dan zouden ze toch ook wel die (volgens mij niet bestaande) smalle trap erbij kunnen aanbieden als dat de bedoeling was?

Eens dat het een waardevermeerdering is, mits je hem normaal kan benaderen.

Ben benieuwd naar hun demonstratie, waarin ze laten zien dat dit prima (!) bruikbaar is.

Morgen maar even Eigen Huis bellen...
Eigen Huis bellen voor advies/ondersteuning klinkt als een goed idee :X.

Zoek ook eens op hoe groot een normale verhuisdoos (maat M/L) is, als dat groter is dan het gat dan koop je er eentje en dan mogen zij demonstreren hoe goed dat gat bruikbaar is :P.
pi_159449131
VEH gebeld, ze adviseren om de discussie nu te sluiten en hierop terug te komen bij de oplevering. Op dat moment duidelijk omschrijven wat het punt is, en waarom je iets anders mocht verwachten dan dat ze nu leveren. De bouwkundige staat in principe aan onze kant en kan op dat moment ook adviseren of het voldoet aan bepaalde minimum eisen en wat eventueel nog bouwkundige mogelijkheden zijn.

Ze geven verder ook aan dat het een lastige discussie is omdat in de meerwerklijst alleen de suggestie wordt gewekt dat het voor een vlizotrap is ("exclusief vlizotrap") en niet expliciet dat het voor een vlizotrap is. Dus ik mocht mogelijk iets anders verwachten, maar juridisch wordt het dan een lastige discussie. Feitelijk draait de discussie om wat een 'bruikbaar' gat is...

Ben zelf van plan om bovenstaande te doen, maar geef daarbij wel aan dat ik bereid ben om een een open gesprek aan te gaan om tot een oplossing te komen, en om kou uit de lucht te nemen (dit soort mailwisselingen werken niet in dit soort discussies)

En anders...


[ Bericht 4% gewijzigd door marcodej op 27-01-2016 20:57:02 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159449179
Overigens, eerst zeggen ze dat het bouwkundig niet kon, nu lijkt het erop alsof ze gewoon niet willen. Mijn vader sprak iemand die een familielid had die ook niet tevreden was over zijn vliering in het project, en nu zou blijken dat de architect niet wil dat het gat groter wordt (in ieder geval de eerste drie jaar). Raar verhaal, het maakt een architect toch niet uit wat een eigenaar aan de binnenkant doet?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159473919
Vraagje, hoe zouden jullie deze plint afwerken?





We zien het niet zo goed voor ons hoef je dit het beste af kan werken.
pi_159474177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:03 schreef WeirdlyWired het volgende:
Vraagje, hoe zouden jullie deze plint afwerken?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

We zien het niet zo goed voor ons hoef je dit het beste af kan werken.
Uiteinde verstek zagen, en haaks erop een kort verstek stukje van de plint (een restje dat je nog hebt) erop zetten. Dat is ook wat ze doen als je 'eindstukken' bestelt. Voorbeeldje:

pi_159486511
whoehoe maandag de sleutel dit gaat het langste weekend ever worden hahah
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:20:19 #112
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_159494028
Taxatierapport is binnen, met tevens goed nieuws. De marktwaarde van de woning ligt ruim hoger (ruim 8%) dan het bedrag dat wij er voor gaan betalen. ^O^
pi_159520851
Bah! Wat een weer. Maargoed, volgende week zullen ze wel een keer de fundering gaan storten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Snoepje5 op 30-01-2016 17:33:53 ]
  FOK!mycroftheld donderdag 4 februari 2016 @ 23:42:30 #114
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_159669330
Vandaag is mijn nieuwe ketel deels geplaatst welke de moederhaard vervangt, morgen wordt de klus afgemaakt. Zaterdag ga ik verhuizen en dan wil ik het natuurlijk niet bibberen van de kou, zo'n verhuizing is al spannend genoeg. Zodra de ketel is geplaatst kan ik het kamertje nog mooi even opknappen voordat ik daadwerkelijk ga verhuizen.

Hieronder nog wat foto's voor de geïnteresseerden :7

Wat vakmannen op bezoek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe ketel, in de kast geplaatst dus uit het zicht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw afvoerkanaal door het dak:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwaar geschut om door de betonnen vloeren te boren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verwijderde moederhaard, zonder kap :+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!mycroftheld vrijdag 5 februari 2016 @ 23:26:38 #115
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_159691701
Inmiddels zit de ketel er volledig in en werkt als een tiet :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de verhuisdozen staan ook al klaar, een deel van de zooi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159691849
Gatgate hoofdstuk drie.

Vandaag het bouwterrein op geweest om samen met de projectleider de situatie te bekijken. Volgens de projectleider is het inderdaad niet geschikt voor grote spullen ("het is echt voor spullen als de kerstballen enzo" :') ) maar heb ik nog een van de grootste gaten en vond hij dat het verder een prima te gebruiken gat is. Er stond een trap klaar om te laten zien dat het echt wel prima ging. Tsja, ik pas er doorheen, maar daar is alles mee gezegd.

Werd aangegeven dat ze inmiddels een ladder hebben gevonden die in het gat past en die gaan ze nu aanbieden. Uiteraard niet gratis. :')

Heb nogmaals mijn argumenten geuit en aangegeven dat ik het niet zoveel geld had besteed als ik dit had geweten. Projectleider was er van overtuigd was dat mijn huis nu 10.000 euri meer waard was...

Projectleider (schappelijke vent verder) gaf wel toe dat het niet handig omschreven stond in de meerwerkoptielijst en dat ze 'deze problemen wel een beetje aan zagen komen'.

Die uitspraken bieden dus wel wat argumenten voor wat financiële compensatie dunkt me. dus ga er bij de oplevering zeker nog op terug komen.

Heb inmiddels geaccepteerd dat dit het gat nou eenmaal is, constructietechnisch schijnt het echt niet groter te kunnen, dus nu ga ik maar voor financiële compensatie. Schijnen meer mensen te zijn. met een nog kleiner gat :D, die ook niet tevreden zijn, dus ga kijken of ik die kan contacten op een of andere manier, zodat we samen kunnen optrekken.

Maar goed: vooroplevering 16 februari. *O* 12:00 's middags uiteraard, dus moet gewoon een dag vrij nemen. :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159760812
Zo. Vloer is uitgezocht, nieuwe bank + stoelen zijn besteld, stucadoor gevonden en die gaat volgende week maandag samen met mn vriend in het huis kijken wat wij gedaan willen hebben en wat de huidige situatie is. (een vriend van mijn neef is stucadoor en heeft al zo'n 5 huizen van familieleden gedaan en daar ziet het er goed uit :7 ). Morgen nog even bellen met de keukenboer om de offerte officieel te maken.

Taxatie is inmiddels ook gedaan, hypotheekadviseur en bank hebben nu alle documenten binnen dus eind deze week mogen we daar weer bericht van verwachten. Notaris heeft alle documenten, daar over 2 weken een afspraak voor andere noodzakelijke zaken als samenlevingscontract, testament e.d. Nog 53 dagen... en dan de sleutel :s)
pi_159765715
Heeft er iemand die Toon van Eneco? Er is nu een actie dat het niet perse met een contract van essent hoeft dus wellicht interessant?
pi_159766398
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:21 schreef Thrilled het volgende:
Heeft er iemand die Toon van Eneco? Er is nu een actie dat het niet perse met een contract van essent hoeft dus wellicht interessant?
Dat is toch al een tijdje zo?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 8 februari 2016 @ 21:41:21 #120
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159766484
Toon schijnt zelf ook stroom te kosten en is niet beter dan je slimme meter.
Las ik hier allemaal op fok :+

Maar goed zonder gas en met constante temperatuur hebben wij er dus sowieso geen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 februari 2016 @ 07:11:12 #121
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_159772797
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:21 schreef Thrilled het volgende:
Heeft er iemand die Toon van Eneco? Er is nu een actie dat het niet perse met een contract van essent hoeft dus wellicht interessant?
Bij ons nieuwe huis hing er al een Toon en wij hebben Greenchoice. Zonder contract voegt het niet echt iets toe ten opzichte van andere slimme meters, omdat je nu niet op afstand kunt bedienen.
pi_159822423
Heeft iemand met een nieuwbouw woning ervaring met easystuc? Is het wat? En wat kunnen we verwachten qua prijs per m2?

We overwegen het en wil graag wat ervaring zien/horen/lezen :)
♥ J & S
pi_159893198
Geen ervaring merk Klaproos, maar ben wel benieuwd.. Weet nog steeds niet wat wr straks met onze muren moeten doen :P

Wij kregen net de factuur voor de gereedkoming vloer begaande grond en gereedkoming vloer eerste verdieping :o :D Morgen weer even kijke *O*
  zondag 14 februari 2016 @ 12:35:58 #124
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159905456
Meld. Ik wil dit jaar een huis kopen. Het liefst heb ik een ouder huis, maar ik weet niet of ik de verbouwing daarvan kan dragen. Dus heb nu ook bezichtigingen gepland in nieuwere huizen en een appartement.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 12:58:35 #125
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159906085
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:35 schreef Andromache het volgende:
Meld. Ik wil dit jaar een huis kopen. Het liefst heb ik een ouder huis, maar ik weet niet of ik de verbouwing daarvan kan dragen. Dus heb nu ook bezichtigingen gepland in nieuwere huizen en een appartement.
In welke regio zoek je iets ? :)
  zondag 14 februari 2016 @ 12:58:54 #126
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159906093
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

In welke regio zoek je iets ? :)
Utrecht of Amersfoort.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_159937866
Hypotheek is rond, stukken liggen bij de notaris. Dat ging snel!
pi_159937957
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:58 schreef douche-eendje het volgende:
Hypotheek is rond, stukken liggen bij de notaris. Dat ging snel!
Wauw t gaat inderdaad vlot D-E :D
pi_159937996
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:58 schreef douche-eendje het volgende:
Hypotheek is rond, stukken liggen bij de notaris. Dat ging snel!
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159938487
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:58 schreef Andromache het volgende:

[..]

Utrecht of Amersfoort.
Mn ouderlijk huis in Amersfoort staat te koop. Moet wel grondig verbouwd worden want mn ouders hebben zo'n 20 jaar niks meer gedaan. Zouden ze vorig jaar gaan doen, maar toen gingen ze uit elkaar.

Puala: ja erg hè :D 20-1 offerte getekend, 5-2 was de taxatie en nu alles rond.

Tp, dankje :)

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 15-02-2016 17:21:18 ]
pi_159945867
Meerdere waar de aannemers vorige week een hele week niks hebben gedaan ivm carnavalsvakantie? (en dat boven de rivier) 8)7
pi_159945924
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Meerdere waar de aannemers vorige week een hele week niks hebben gedaan ivm carnavalsvakantie? 8)7
Onze aannemer was ook vrij :Y wacht nog steeds op een clipje van het ventilatierooster
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!mycroftheld maandag 15 februari 2016 @ 20:45:58 #133
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_159946391
Vandaag oude woning overgedragen aan nieuwe huurder, dat hoofdstuk is gesloten en van de dubbele woonlasten af :Y) Nu mijn eigen huisje verder opknappen, nog veel te doen :7
pi_159946940
Tip voor wie net als ik op zoek is naar lampen: 25% korting op heel veel (bijv Eglo/Lucide) lampen bij http://www.bol.com/nl/ra/(...)woonklus-verlichting op het moment.
pi_159947580
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:56 schreef Chicolade het volgende:
Tip voor wie net als ik op zoek is naar lampen: 25% korting op heel veel (bijv Eglo/Lucide) lampen bij http://www.bol.com/nl/ra/(...)woonklus-verlichting op het moment.
Oeh even kijken.. Je kan nooit lampen genoeg hebben immers :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159947631
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oeh even kijken.. Je kan nooit lampen genoeg hebben immers :')
Ik kom er nog steeds een aantal tekort :+. Al vind ik in het algemeen het aanbod in hanglampen bij Kwantum leuker, hun aanbod plafondlampen is dan weer wat ongeschikt.
pi_159948211
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:13 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik kom er nog steeds een aantal tekort :+. Al vind ik in het algemeen het aanbod in hanglampen bij Kwantum leuker, hun aanbod plafondlampen is dan weer wat ongeschikt.
Ik moet nog plafonieres hebben. maar kan echt niks naar mijn zin vinden. Ik vind die jij en lazy hebben erg leuk maar vriendlief is nog niet overtuigd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159956667
Vraagje; wat zijn goede prijzen m.b.t. schuttingen incl. plaatsen? Dan gaat het om zo'n type:



Krijg een appje van de buurman dat hij iemand kent die het voor 65,- per meter doet, incl. plaatsen. De eerste prijs op Google geeft mij ook dat bedrag dus volgens mij kan het goedkoper?
pi_159956825
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 07:45 schreef Thrilled het volgende:
Vraagje; wat zijn goede prijzen m.b.t. schuttingen incl. plaatsen? Dan gaat het om zo'n type:

[ afbeelding ]

Krijg een appje van de buurman dat hij iemand kent die het voor 65,- per meter doet, incl. plaatsen. De eerste prijs op Google geeft mij ook dat bedrag dus volgens mij kan het goedkoper?
Ligt eraan hoeveel planks hij is.

Onze is iets duurder maar is een 23 planks.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 16 februari 2016 @ 08:34:35 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159957062
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 07:45 schreef Thrilled het volgende:
Vraagje; wat zijn goede prijzen m.b.t. schuttingen incl. plaatsen? Dan gaat het om zo'n type:

[ afbeelding ]

Krijg een appje van de buurman dat hij iemand kent die het voor 65,- per meter doet, incl. plaatsen. De eerste prijs op Google geeft mij ook dat bedrag dus volgens mij kan het goedkoper?
Ik heb veel offertes gezien en kan je zeggen dat dit een goede prijs is.

Ben zelf alleen niet zo'n van fan beton qua look en het gaat verweren en ziet er dan niet zo mooi meer uit.
De betonnen onderrand drijft de prijs ook op trouwens.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159966607
Hypotheekaanvraag goedgekeurd *O*

Maar goed ook, financieringsvoorbehoud was al even verstreken ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159966787
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:22 schreef Vanyel het volgende:
Hypotheekaanvraag goedgekeurd *O*

Maar goed ook, financieringsvoorbehoud was al even verstreken ;)
Proficiat. :) Ik ga morgen de offerte tekenen en dan is het voor mij hopelijk ook deze week nog rond. Volgende week is al de datum waarop mijn financiering rond moest zijn. Erg krap allemaal eigenlijk, want ik heb elke keer zo snel als het maar kon werk van het hele gebeuren gemaakt, ik heb telkens vooral lang moeten wachten op de bank. Zat soms zelfs meer dan een week tussen een belletje en het maken van een afspraak.
pi_159966951
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:22 schreef Vanyel het volgende:
Hypotheekaanvraag goedgekeurd *O*

Maar goed ook, financieringsvoorbehoud was al even verstreken ;)
Gefeliciteerd :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:30 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Proficiat. :) Ik ga morgen de offerte tekenen en dan is het voor mij hopelijk ook deze week nog rond. Volgende week is al de datum waarop mijn financiering rond moest zijn. Erg krap allemaal eigenlijk, want ik heb elke keer zo snel als het maar kon werk van het hele gebeuren gemaakt, ik heb telkens vooral lang moeten wachten op de bank. Zat soms zelfs meer dan een week tussen een belletje en het maken van een afspraak.
Jeetje, heb je de hypotheek zelf geregeld dan?
pi_159967128
¤65 p meter voor de schutting en het zetten? Wow is de praxis met z'n gammele schutting al niet duurder?
pi_159967171
Zelf regelen kan juist snel. Bij ons zat 12 dagen (2 weekenden) tussen aanvragen van de offerte en akkoord krijgen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:50:03 #146
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159967252
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:22 schreef Vanyel het volgende:
Hypotheekaanvraag goedgekeurd *O*

Maar goed ook, financieringsvoorbehoud was al even verstreken ;)
Joehoe fijn *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159969134
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:38 schreef douche-eendje het volgende:
Jeetje, heb je de hypotheek zelf geregeld dan?
Nop, nog niet eens. Eind januari ergens aan het eind van de week de koopovereenkomst getekend, meteen een afspraak gemaakt met een taxateur, maar die kon uiteraard pas ergens de week daarna. Taxatierapport kregen we de week daarna pas weer; dan kun je gaan bellen met de bank voor een afspraak; dat kon eind diezelfde week nog. Eerste gesprek gehad, hypotheek ging toen aangevraagd worden en pas weer ruim een week later (i.v.m. carnaval hier in het zuiden) was die pas binnen. Al met al, door elke keer een week te moeten wachten voor een afspraak of de volgende stap zit je zo een maand verder. Maar goed, morgen dus eindelijk tekenen en dan is alles rond; kunnen we eindelijk de verkoper eens achter de vodden zitten, die inmiddels nog niet eens begonnen is met het opruimen en het inpakken van zijn spullen...
pi_159970610
Vandaag vooroplevering gehad:

Nu maken ze in mijn beruchte gat wel een afsluitbaar luik, dus dat is op zich ook fijn.
Financiele compensatie wordt wel nog een heikel punt...

Verder bestwel wat punten ten aanzien van afwerking muren en plafonds, vooral in badkamer. Dit was wel erg casco zeg maar.

En in het toilet hadden ze juist teveel afgewerkt. Zit nu spuitwerk op de muren, terwijl ik het zelf laat tegelen. :')

Nog drie weken. _O_

[ Bericht 15% gewijzigd door marcodej op 16-02-2016 23:03:57 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159970637
Ook maar eens verzekeringen regelen. Waar zitten jullie?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_159972319
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:12 schreef marcodej het volgende:
Ook maar eens verzekeringen regelen. Waar zitten jullie?
Wij zitten bij fbto. Hadden er goede ervaring mee wat betreft de auto en ze zijn niet duur.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:16:38 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159972926
Hier FBTO voor de inboedel o.a.
De opstal hebben via onze makelaar die een verzekeringentak heeft omdat we nogal wat duurzame installaties in huis hebben en niet alle verzekeraars de juiste voorwaarden hiervoor hadden. Zij hebben zo ongeveer de hele wijk hier verzekerd :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159973507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:12 schreef marcodej het volgende:
Ook maar eens verzekeringen regelen. Waar zitten jullie?
Centraal beheer, want collectiviteitskorting :+.
pi_159975333
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:12 schreef marcodej het volgende:
Ook maar eens verzekeringen regelen. Waar zitten jullie?
FBTO met collectiviteitskorting via vereniging eigen huis
pi_159976375
vandaag de keuken laten plaatsen :) geeft je toch weer even vleugels in het klusproces.



  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:35:27 #155
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159976475
De kleur is niet mijn smaak maar wat heerlijk ruim! En veel licht door de ramen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159976593
Idd lekker groot zeg. Zo heb je geen bovenkastjes nodig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159977176
Wat een ruime keuken!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159977225
zeker lekker ruim :) genoeg werkruimte. Omdat hij zo groot is wouden wij hem vrij neutraal houden, dan kom je al snel op wit en warmere grijs tinten. De keuken krijgt een veel warmere uitstraling als de vloer er ligt (xxl-visgraat eiken), in deze combi is hij ook bedacht. Het blad heeft een heel licht marmer werkje, past weer mooi bij de natuurlijke look van de eiken vloer. Hij is ook nog niet helemaal af, er komen nog zwevende planken met verlichting op dezelfde hoogte als de afzuigkap, muur moet nog gesausd worden...
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:01:27 #159
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160001889
Ik doe allerlei bezichtigingsaanvragen de deur uit. Ook voor jaren '30-woningen... Het zal me toch niet lukken, zeg? :o :D :Y *O*
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160010229
Tip voor wie nog geen klopboor/slijper heeft en wel van plan is om te gaan verbouwen: http://www.ibood.com/home(...)lopboor-slijper.html Prima deal voor een prima merk :P.
pi_160010319
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:33 schreef Chicolade het volgende:
Tip voor wie nog geen klopboor/slijper heeft en wel van plan is om te gaan verbouwen: http://www.ibood.com/home(...)lopboor-slijper.html Prima deal voor een prima merk :P.
Als je nog een keer een tip hebt voor een multitool O-)
pi_160010750
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Als je nog een keer een tip hebt voor een multitool O-)
Ik hoorde dat bleiblei er eentje in de aanbieding heeft! Ik heb dezelfde en die bevalt goed :).
pi_160010963
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:10 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Nop, nog niet eens. Eind januari ergens aan het eind van de week de koopovereenkomst getekend, meteen een afspraak gemaakt met een taxateur, maar die kon uiteraard pas ergens de week daarna. Taxatierapport kregen we de week daarna pas weer; dan kun je gaan bellen met de bank voor een afspraak; dat kon eind diezelfde week nog. Eerste gesprek gehad, hypotheek ging toen aangevraagd worden en pas weer ruim een week later (i.v.m. carnaval hier in het zuiden) was die pas binnen. Al met al, door elke keer een week te moeten wachten voor een afspraak of de volgende stap zit je zo een maand verder. Maar goed, morgen dus eindelijk tekenen en dan is alles rond; kunnen we eindelijk de verkoper eens achter de vodden zitten, die inmiddels nog niet eens begonnen is met het opruimen en het inpakken van zijn spullen...
Ah, handig :X Hier was het langste wachten op de taxateur. Er zit tot komend weekend nog een huurder in het huis (eigenaren zijn geëmigreerd en hebben nu het huis aan ons verkocht, zonder huurder). De huurder werkte niet echt makkelijk mee met bezichtigingen en andere afspraken, echt heel fijn. Mn vriend was er maandag met de stucadoor en toen was het huis al vrijwel helemaal leeg.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:01 schreef Andromache het volgende:
Ik doe allerlei bezichtigingsaanvragen de deur uit. Ook voor jaren '30-woningen... Het zal me toch niet lukken, zeg? :o :D :Y *O*
Jawel ;)
pi_160073463

Het begin is er *G*
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_160074013
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:25 schreef Rockfire het volgende:
[ afbeelding ]
Het begin is er *G*
Ja jullie nieuwe huis *O* zelfde wijk toch?
pi_160074029
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja jullie nieuwe huis *O* zelfde wijk toch?
Klopt, 400 meter verderop :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_160074080
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:45 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Klopt, 400 meter verderop :P
Ow dat is chil. Kun je dagelijks kijken :P
  FOK!mycroftheld zaterdag 20 februari 2016 @ 20:23:12 #168
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_160075337
Vandaag laminaat op de slaapkamer gelegd, ziet er meteen stukken beter uit :Y) Viel helaas wel tegen omdat ik veel moest zagen, heeft 5 uur gekost om te leggen ;(

Kamer leeggehaald
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plankjes leggen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje zagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160076513
netjes hoor :) sommige lastige planken heb je echt 3x in je handen voordat hij goed is :p
  FOK!mycroftheld zaterdag 20 februari 2016 @ 21:03:06 #170
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_160076656
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:58 schreef Reticulum het volgende:
netjes hoor :) sommige lastige planken heb je echt 3x in je handen voordat hij goed is :p
Dank, ben erg tevreden met het resultaat :7 Hier zit een inbouwkast en een deel schoorsteen, moesten veel planken op maat gemaakt worden en kleine stukjes eruit. Dat heeft veel tijd gekost, met de plinten was het ook al een ramp op die plekken.
pi_160078406
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:25 schreef Rockfire het volgende:
[ afbeelding ]
Het begin is er *G*
Zie ik het goed, een gleuf tussen de fundering :?

Dit is de fundering bij ons, vandaag toevallig foto van gemaakt:
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:59:24 #172
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160078486
Doe jij geen topic snoepje? ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160078498
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:56 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Zie ik het goed, een gleuf tussen de fundering :?

Dit is de fundering bij ons, vandaag toevallig foto van gemaakt:
[ afbeelding ]
Nee, de fundering zit eronder:
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_160079356
Ah, natuurlijk.
pi_160079387
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:59 schreef laziness het volgende:
Doe jij geen topic snoepje? ;)
Opzich niet zo'n behoefte om in de belangstelling te staan maar zal er eens over na denken;-)
pi_160092450
Wij gaan ook verhuizen *O* Twee dagen geleden getekend voor een mooie nieuwe woning :) De volgende stap voor mij is de hypotheek gaan regelen! Nu goed aan het inlezen online. We hebben al 1 adviesgesprek gehad en die zei dat hypotheek geen probleem gaat worden, ben alleen goed aan het kijken waar wij het beste onze hypotheek kunnen afsluiten omdat de kosten behoorlijk verschillen!

En nu kan ik ook gaan beginnen met mijn woning in de verkoop zetten :) Super spannend allemaal, de voorpret hier is in ieder geval begonnen! In december wordt onze nieuwe woning waarschijnlijk opgeleverd :D
pi_160111581
Ja hoi, hier ook veel kriebels en voorpret, over 3 maanden de sleutel en dan mag de aannemer een paar weken hard aan de slag. Uiteraard laten we niet alles doen, maar veel dingen kunnen we toch echt niet zelf, zoals een gevelrenovatie en het creëren van een badkamer in een voormalige slaapkamer.
We hebben zaterdag de tegels en kranen voor de badkamer uitgezocht en behang voor de woonkamer.
Het gaat nu echt gebeuren *O*
pi_160140559
Hier beginnen we ons inmiddels goed te irriteren aan de omslachtigheid van alle papierwerk en met name dat alles zo lang moet duren bij de grote clubs waar we helaas afhankelijk van zijn en niet omheen kunnen. Volgende week maandag is de datum van het financieringsvoorbehoud, dus dan moeten we de hypotheek rond hebben. Op dit moment zijn we aan het wachten op de acceptatie van de gezondheidsverklaring bij Aegon die we vorige week na het verzoek tot invullen direct hebben ingevuld. Is een vereiste bij de hypotheekaanvraag. Schijnbaar hebben ze daar 5 werkdagen voor nodig terwijl het een formuliertje van max 25 vragen was dat ik binnen 5 minuten had ingevuld. Met het weekend er bij inmiddels alweer 6 dagen geleden dus. Dan pas kan de ondertekende hypotheekofferte naar de bank, en dat duurt ook weer maximaal 5 werkdagen. En zo overschrijden we met een beetje pech volgende week die datum van het financieringsvoorbehoud, terwijl we er zelf juist alles aan hebben gedaan om het op tijd geregeld te hebben. }:|

Erg vermoeiend allemaal. We hebben elke keer als de bal bij ons lag meteen werk er van gemaakt. En dan hebben we eigenlijk totaal geen bijzonderheden; vrij lage hypotheek in verhouding tot wat we maximaal kunnen lenen, beiden kerngezond, alle papierwerk op orde, enzovoorts. -O-
pi_160140735
Die financiering termijnen staan standaard eigenlijk te strak, dus dat je die niet haalt is geen wonder hoor :)
pi_160140771
Ik ben bezig met een duurzaamheidslening zodat er dubbel glas in de woning komt, er wat geïsoleerd wordt etc. En ik ben toch zeker de week voor de kerst al begonnen met vragen om een offerte bij mijn aannemer. Eind januari kwam hij dan toch eindelijk langs om binnen 48u een offerte op te leveren vol typfouten en zonder alle informatie die ik had gevraagd ;( De week er op een nieuwe versie gevraagd, nog wat meer informatie aangeleverd etc. En nu is het al 2 weken stil. Beantwoord mijn berichten niet etc. Behoorlijk frustrerend. Het is dat hij eerder al zulk goed werk heeft afgeleverd, maar je zou toch naar een ander toe gaan.
pi_160140909
Onze transportdatum is op verzoek van de verkopende partij een dag eerder :o *O* Gisteren even in ons nieuwe huis geweest om de keuken en vloer in te laten meten O+ Het was wel raar om een rondje te lopen in het lege huis. Kwamen ook nog wat rare dingen tegen zoals een heel raar gemonteerde afvoer van de afzuigkap naar buiten, die loopt omhoog en dan omlaag via een keukenkastje naar buiten toe. Dat was eerst niet te zien door de hoeveelheid spullen in het kastje 8)7

En de vloer die er nu in ligt is zo spuuglelijk, brrr.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160141124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:32 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Hier beginnen we ons inmiddels goed te irriteren aan de omslachtigheid van alle papierwerk en met name dat alles zo lang moet duren bij de grote clubs waar we helaas afhankelijk van zijn en niet omheen kunnen. Volgende week maandag is de datum van het financieringsvoorbehoud, dus dan moeten we de hypotheek rond hebben. Op dit moment zijn we aan het wachten op de acceptatie van de gezondheidsverklaring bij Aegon die we vorige week na het verzoek tot invullen direct hebben ingevuld. Is een vereiste bij de hypotheekaanvraag. Schijnbaar hebben ze daar 5 werkdagen voor nodig terwijl het een formuliertje van max 25 vragen was dat ik binnen 5 minuten had ingevuld. Met het weekend er bij inmiddels alweer 6 dagen geleden dus. Dan pas kan de ondertekende hypotheekofferte naar de bank, en dat duurt ook weer maximaal 5 werkdagen. En zo overschrijden we met een beetje pech volgende week die datum van het financieringsvoorbehoud, terwijl we er zelf juist alles aan hebben gedaan om het op tijd geregeld te hebben. }:|

Erg vermoeiend allemaal. We hebben elke keer als de bal bij ons lag meteen werk er van gemaakt. En dan hebben we eigenlijk totaal geen bijzonderheden; vrij lage hypotheek in verhouding tot wat we maximaal kunnen lenen, beiden kerngezond, alle papierwerk op orde, enzovoorts. -O-
Ik heb vanavond afspraak met Aegon en wij hebben een afspraak gehad met een onafhankelijke hypotheek adviseur. Ik heb op dit moment mijn hypotheek bij de Aegon en ben zeer tevreden maar hoop wel dat alles goed gaat verlopen voor de nieuwe omdat ik overal hoor hoe streng ze zijn ed.
pi_160141861
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef Puala het volgende:
Die financiering termijnen staan standaard eigenlijk te strak, dus dat je die niet haalt is geen wonder hoor :)
ik dacht ook dat we 'm niet gingen halen, hij stond op nog geen 6 weken, maar 2 dagen voor het verstrijken van de termijn kregen we bericht, dat was 3 werkdagen nadat alles bij de hypotheekverstrekker binnen was. Pfoe, wat een zenuwentoestand.

Er was kort ervoor een ander huis net aan onze neus voorbij gegaan, de andere kijkers na ons hadden meteen een bod gedaan (wij hadden aangegeven dat we een tweede bezichtiging wilden en dan een bod zouden uitbrengen, maar dat was dus al te laat) en nu blijkt dat zij de financiering niet rond hebben gekregen, dus dat huis kwam opnieuw in de verkoop en nu is het weer onder voorbehoud van financiering verkocht. Het zal je toch als verkoper gebeuren zeg, denken dat je huis verkocht is, weken wachten tot de termijn voorbij is en dan kun je weer opnieuw beginnen...

Alsof het zo moest zijn zijn er nu kortingacties op de spullen die we uitgezocht hadden voor de badkamer, dat wordt de garage van mijn schoonmoeder deels in beslag nemen dan maar *)
pi_160142049
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef Puala het volgende:
Die financiering termijnen staan standaard eigenlijk te strak, dus dat je die niet haalt is geen wonder hoor :)
Klopt. Volgens mij is er officieel zelfs een marge.

Wat het bij ons vervelend maakt is dat we met een erg lakse en luie verkoper te maken hebben. Daar is sowieso geëmmer mee geweest want meneer wil per sé permanent in een recreatiewoning gaan wonen. We weten ook waar; het is een klein chaletje op een camping hier in de buurt. Het tekenen van het koopcontract ging al moeizaam omdat hij moeite had om een adres te vinden waar hij zich kon inschrijven (je mag zo'n woning immers niet permanent bewonen). We kunnen pas (uiterlijk) 1 juni het nieuwe huis in omdat meneer letterlijk maanden nodig heeft om een plankenvloer in zijn chaletje te leggen en een likje verf over de muurtjes heen te gooien. Bij het tekenen van het koopcontract gaf hij wel aan dat als we alles rond zouden hebben op die datum van financieringsvoorbehoud dat hij dan ook eerder achter zijn zaakjes aan zou gaan, immers voor hij een bevestiging van onze hypotheekverstrekker heeft wil hij zekerheidshalve niets maar dan ook niets ondernemen. Hij heeft nog geen doosje ingepakt van de rommel die overal in het huis staat/ligt dus hij pint ons er echt op vast. Vandaar dat wij alles op tijd rond hadden willen hebben, dan kunnen we hem fijn achter de vodden aan zitten. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door StefDeStuntpiloot op 23-02-2016 11:46:58 ]
pi_160142198
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:47 schreef douche-eendje het volgende:
Onze transportdatum is op verzoek van de verkopende partij een dag eerder :o *O* Gisteren even in ons nieuwe huis geweest om de keuken en vloer in te laten meten O+ Het was wel raar om een rondje te lopen in het lege huis. Kwamen ook nog wat rare dingen tegen zoals een heel raar gemonteerde afvoer van de afzuigkap naar buiten, die loopt omhoog en dan omlaag via een keukenkastje naar buiten toe. Dat was eerst niet te zien door de hoeveelheid spullen in het kastje 8)7

En de vloer die er nu in ligt is zo spuuglelijk, brrr.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oeh, een witte tegelvloer, mijn nachtmerrie... Wat ga je er mee doen? Ons uitgangspunt bij de huizenjacht was: als er geen vloerverwarming ligt, dan is een lelijke tegelvloer acceptabel, dan leggen we er pvc overheen, anders is het een no-go.
pi_160142466
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

oeh, een witte tegelvloer, mijn nachtmerrie... Wat ga je er mee doen? Ons uitgangspunt bij de huizenjacht was: als er geen vloerverwarming ligt, dan is een lelijke tegelvloer acceptabel, dan leggen we er pvc overheen, anders is het een no-go.
Waarom kan er geen PVC over een tegelvloer met vloerverwarming?
pi_160142479
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

oeh, een witte tegelvloer, mijn nachtmerrie... Wat ga je er mee doen? Ons uitgangspunt bij de huizenjacht was: als er geen vloerverwarming ligt, dan is een lelijke tegelvloer acceptabel, dan leggen we er pvc overheen, anders is het een no-go.
Ligt vloerverwarming onder, gaat pvc overheen. We zijn bij verschillende vloerzaken geweest, daar kregen we dit het meeste als advies: pvc. Zorgt ook voor een goede warmtegeleiding, beter dan laminaat.
pi_160142550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom kan er geen PVC over een tegelvloer met vloerverwarming?
ik had gehoord dat je dan minder rendement van je vloerverwarming zou hebben, met nog een extra laag er overheen.
pi_160142672
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik had gehoord dat je dan minder rendement van je vloerverwarming zou hebben, met nog een extra laag er overheen.
Integendeel, PVC vloeren geleiden warmte doorgaans prima. Voorwaarde is wel dat je vloer er onder perfect geëgaliseerd moet zijn voor voldoende rendement. :)
pi_160142679
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik had gehoord dat je dan minder rendement van je vloerverwarming zou hebben, met nog een extra laag er overheen.
PVC is 2 mm, dat is echt niet zo verminderend ;)
pi_160142701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Integendeel, PVC vloeren geleiden warmte doorgaans prima. Voorwaarde is wel dat je vloer er onder perfect geëgaliseerd moet zijn voor voldoende rendement. :)
Dat kregen wij ook uiteindelijk 4x te horen :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef Puala het volgende:

[..]

PVC is 2 mm, dat is echt niet zo verminderend ;)
Met egaliseren zou het uitkomen op ongeveer 4mm. Dus wellicht de deuren straks een klein beetje inkorten.
pi_160142785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef Puala het volgende:

[..]

PVC is 2 mm, dat is echt niet zo verminderend ;)
met ook nog iets van egalisatie eronder. Maar goed om te weten voor een volgend avontuur over 20 jaar ofzo.
pi_160142908
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

met ook nog iets van egalisatie eronder. Maar goed om te weten voor een volgend avontuur over 20 jaar ofzo.
Dan zijn er vast nog meer toffe ontwikkelingen op vloeren. Die wij hebben is al zo geprint dat je nerven&patroon voelt zitten in plaats van een glad patroon.
pi_160143110
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dan zijn er vast nog meer toffe ontwikkelingen op vloeren. Die wij hebben is al zo geprint dat je nerven&patroon voelt zitten in plaats van een glad patroon.
ja, pvc is echt mooi tegenwoordig. In ons nieuwe huis ligt een leistenen vloer. Ik zou 'm niet zelf hebben uitgezocht, maar ik kan er prima mee leven. Op de bovenverdieping ligt nu laminaat, in de slaapkamer komt in elk geval vinyl en we hopen dat het laminaat op de overloop en in de logeerkamer behouden kan blijven. Op de overloop van de zolder ligt tapijt, als er nog ruimte in het budget is dan probeer ik voorzichtig in het achterste hoekje of het makkelijk los te trekken is en dan wil ik daar ook vinyl. Op de trap zit ook dat tapijt, dat gaat er zeker af, het is gedateerd en lelijk
pi_160143125
Er zit een doffe plek met krasjes in ons blad van de keuken. Ze sturen van de week de monteur langs. Hopelijk doen ze er iets aan want het zit nogal in het zicht.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160143561
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ja, pvc is echt mooi tegenwoordig. In ons nieuwe huis ligt een leistenen vloer. Ik zou 'm niet zelf hebben uitgezocht, maar ik kan er prima mee leven. Op de bovenverdieping ligt nu laminaat, in de slaapkamer komt in elk geval vinyl en we hopen dat het laminaat op de overloop en in de logeerkamer behouden kan blijven. Op de overloop van de zolder ligt tapijt, als er nog ruimte in het budget is dan probeer ik voorzichtig in het achterste hoekje of het makkelijk los te trekken is en dan wil ik daar ook vinyl. Op de trap zit ook dat tapijt, dat gaat er zeker af, het is gedateerd en lelijk
Bij ons ligt in het nieuwe huis ook laminaat, op de eerste verdieping en op zolder. Niet mooi, niet goed afgewerkt maar voor nu laten we het nog even zo en zullen er op de plintloze stukjes plinten komen. Het huis is als enige in het blok niet uitgebouwd en we willen aan de achterzijde een dakopbouw laten plaatsen waardoor in 2 slaapkamers een schuine muur zal verdwijnen. Dat zal dan ook pas het moment zijn dat we de vloeren gaan vervangen.
pi_160143599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Er zit een doffe plek met krasjes in ons blad van de keuken. Ze sturen van de week de monteur langs. Hopelijk doen ze er iets aan want het zit nogal in het zicht.
"Hopelijk"? Je hebt betaald voor een nieuwe keuken + montage, dan hoor je dat ook te krijgen zonder beschadigingen die jij niet veroorzaakt hebt. Bij mij is destijds het hele blad vervangen, en dat mag jij ook best vragen van de leverancier, zeker als zij de monteur geregeld hebben.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 12:45:16 #198
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160143824
Aegon was bij ons afgelopen jaar een fluitje van een cent :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160144029
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:37 schreef Chicolade het volgende:

[..]

"Hopelijk"? Je hebt betaald voor een nieuwe keuken + montage, dan hoor je dat ook te krijgen zonder beschadigingen die jij niet veroorzaakt hebt. Bij mij is destijds het hele blad vervangen, en dat mag jij ook best vragen van de leverancier, zeker als zij de monteur geregeld hebben.
Ja ik ga er ook gewoon vanuit dat het geregeld wordt hoor.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160144039
Wij ook aegon :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160146372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja ik ga er ook gewoon vanuit dat het geregeld wordt hoor.
Bij ons gaf de monteur ons het idee dat we eigenlijk gewoon maar akkoord moesten gaan met beschadigingen en dat het een gunst was dat er een nieuw blad kwam :X. Achteraf hoorde ik dat het niet meer dan normaal is dat ze hun eigen fouten herstellen, maar er zullen vast mensen zijn die akkoord gaan met lapmiddelen (die de keukenzaak minder geld kost).
pi_160146488
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:14 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Bij ons gaf de monteur ons het idee dat we eigenlijk gewoon maar akkoord moesten gaan met beschadigingen en dat het een gunst was dat er een nieuw blad kwam :X. Achteraf hoorde ik dat het niet meer dan normaal is dat ze hun eigen fouten herstellen, maar er zullen vast mensen zijn die akkoord gaan met lapmiddelen (die de keukenzaak minder geld kost).
Je betaald voor nieuwe keuken dus je moet ook producten krijgen die 100% nieuw en schadevrij zijn, nooit tekenen voor akkoord van de keuken dus als iets niet goed is, je hebt er recht op!
pi_160146886
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:14 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Bij ons gaf de monteur ons het idee dat we eigenlijk gewoon maar akkoord moesten gaan met beschadigingen en dat het een gunst was dat er een nieuw blad kwam :X. Achteraf hoorde ik dat het niet meer dan normaal is dat ze hun eigen fouten herstellen, maar er zullen vast mensen zijn die akkoord gaan met lapmiddelen (die de keukenzaak minder geld kost).
Ze kunnen proberen op te lappen wat ze willen. Maar zolang dat blad er niet uit gaat zien als nieuw wat het is gaan wij natuurlijk niet akkoord.

Wat was er mis met jullie blad?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160148506
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ze kunnen proberen op te lappen wat ze willen. Maar zolang dat blad er niet uit gaat zien als nieuw wat het is gaan wij natuurlijk niet akkoord.

Wat was er mis met jullie blad?
Meerdere dingen, hij had hem verkeerd gezaagd en toen geprobeerd met kit er weer een stuk aan te plakken in de hoek :+. En op een ander stuk zat er een voelbare (en zichtbare) deuk aan de rand, waarschijnlijk transportschade. We hebben 6-8 weken moeten wachten tot er een nieuw blad kwam, maar ik ben er nog steeds blij mee dat we dat gedaan hebben want het zou me altijd blijven storen.

Foto's: K&W / Chico's voormalig woningbouw flatje #2: Opbouwen en afwerken
pi_160159133
yes eindelijk een begin met de vloer :)! Morgen maar even zelf een laminaatvloertje leggen op zolder.

pi_160165867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:42 schreef Reticulum het volgende:
yes eindelijk een begin met de vloer :)! Morgen maar even zelf een laminaatvloertje leggen op zolder.

[ afbeelding ]
Mooi vloertje en mooi manier van leggen. :)
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_160170163
Ik kom me ook even melden met verhuisvoorpretkriebels :s)
We zijn nu aan het wachten op (hopelijk) een telefoontje dat we zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject. Horen het deze week.. Spannend!
pi_160170409
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:53 schreef GotC het volgende:
Ik kom me ook even melden met verhuisvoorpretkriebels :s)
We zijn nu aan het wachten op (hopelijk) een telefoontje dat we zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject. Horen het deze week.. Spannend!
Spannend! Hoop dat jullie ingeloot zijn!
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:52:03 #209
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160171357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:53 schreef GotC het volgende:
Ik kom me ook even melden met verhuisvoorpretkriebels :s)
We zijn nu aan het wachten op (hopelijk) een telefoontje dat we zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject. Horen het deze week.. Spannend!
Oeh spannend! Waar, welke want je woont vlakbij meen ik ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160171460
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:06 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Spannend! Hoop dat jullie ingeloot zijn!
Ik hoop het ook..vind het maar spannend :+. Vooral het feit dat als je niet ingeloot bent, je een mailtje krijgt. :X

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:52 schreef laziness het volgende:

[..]

Oeh spannend! Waar, welke want je woont vlakbij meen ik ;)
Volgens mij klopt dat wel ja :D Maar we gaan terug naar het Westland ;)
  woensdag 24 februari 2016 @ 12:01:53 #211
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160171566
Leuk! Wij wonen daar tegenwoordig ook tegenaan ipv die mooie stad ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160174582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:57 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik hoop het ook..vind het maar spannend :+. Vooral het feit dat als je niet ingeloot bent, je een mailtje krijgt. :X
Ja dat is ook heel vervelend, wij zochten een nieuwbouw woning in amsterdam en elke keer als wij formulier ingevuld hadden werden projecten van ongeveer 30 woningen verkocht onder 700+ mensen omdat er zoveel vraag was, dus de kans was altijd heel erg klein

maar uiteindelijk is het alleen maar beter geweest want we hebben nu iets gevonden wat we leuker vinden! Dus mocht je niet ingeloot worden gewoon verder zoeken want als er iets langskomt wat echt voor jullie is krijg je het zeker ;)
pi_160175004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:43 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Ja dat is ook heel vervelend, wij zochten een nieuwbouw woning in amsterdam en elke keer als wij formulier ingevuld hadden werden projecten van ongeveer 30 woningen verkocht onder 700+ mensen omdat er zoveel vraag was, dus de kans was altijd heel erg klein

maar uiteindelijk is het alleen maar beter geweest want we hebben nu iets gevonden wat we leuker vinden! Dus mocht je niet ingeloot worden gewoon verder zoeken want als er iets langskomt wat echt voor jullie is krijg je het zeker ;)
Nogal een verschil met de provincie dan; alleen hier in de buurt zijn al meerdere projecten die maar niet van de grond komen (hihi) omdat er te weinig animo voor is. Met eentje zijn ze na bijna 5 jaar recentelijk begonnen, en dat zijn op dit moment 4 huizen. :D

Vriendin en ik hebben ook naar dat project zitten kijken maar vonden de huizen véél te duur in verhouding met wat je er aan terug kreeg. Dan hebben we het over halfvrijstaande huizen (zo'n 130 m² woonopperblak) op een perceel van nog geen 300 m² met een vanaf-vraagprijs van 235K, terwijl ik nu een vrijstaande toko (woonoppervlak van bijna 170 m²) op een perceel van meer dan 1500 m² heb voor iets meer dan 240K. Een opknapper van de jaren 30, dat wel.
pi_160175246
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:56 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Nogal een verschil met de provincie dan; alleen hier in de buurt zijn al meerdere projecten die maar niet van de grond komen (hihi) omdat er te weinig animo voor is. Met eentje zijn ze na bijna 5 jaar recentelijk begonnen, en dat zijn op dit moment 4 huizen. :D

Vriendin en ik hebben ook naar dat project zitten kijken maar vonden de huizen véél te duur in verhouding met wat je er aan terug kreeg. Dan hebben we het over halfvrijstaande huizen (zo'n 130 m² woonopperblak) op een perceel van nog geen 300 m² met een vanaf-vraagprijs van 235K, terwijl ik nu een vrijstaande toko (woonoppervlak van bijna 170 m²) op een perceel van meer dan 1500 m² heb voor iets meer dan 240K. Een opknapper van de jaren 30, dat wel.
Ja klopt hier is alles gelijk verkocht en mega lange wachtlijsten maar ik ben ergens wel blij want wij hebben nu iets gevonden wat beter bij ons past en ik wou eigenlijk liever niet meer in amsterdam wonen :)
pi_160183161
Bij ons zijn ze nu de hele week bezig met het storten van de fundering, nu is er af en toe wat nachtvorst (zoals vannacht) en is de bekisting niet afgedekt / geïsoleerd.

Ik lees op internet dat bij nachtvorst een zeildoek of outen plaat met luchtspouw van 2-5cm nodig is om het beton te beschermen de eerste 72 uur.

De aannemer doet dit dus niet, kan dit voor problemen gaan zorgen?
pi_160204454

Ontwerp voor de badkamer, de kleuren komen niet overeen, de meubels worden de turquoise versie van de serie Godmorgon van Ikea en op de vloer komen deze tegels https://www.praxis.nl/ver(...)x-45-x-45cm-per-1-1m²/5455408
pi_160214765
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:20 schreef Doedezemaar het volgende:
[ afbeelding ]
Ontwerp voor de badkamer, de kleuren komen niet overeen, de meubels worden de turquoise versie van de serie Godmorgon van Ikea en op de vloer komen deze tegels https://www.praxis.nl/ver(...)x-45-x-45cm-per-1-1m²/5455408
Dit verlicht de rugpijn weer een beetje :)
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:49:04 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160214861
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:20 schreef Doedezemaar het volgende:
[ afbeelding ]
Ontwerp voor de badkamer, de kleuren komen niet overeen, de meubels worden de turquoise versie van de serie Godmorgon van Ikea en op de vloer komen deze tegels https://www.praxis.nl/ver(...)x-45-x-45cm-per-1-1m²/5455408
Neemt deze vorm hoekbad niet onnodig veel ruimte in tov een andere variant?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160214932
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Neemt deze vorm hoekbad niet onnodig veel ruimte in tov een andere variant?
wat voor andere variant hoekbad bedoel je? Badkamer is 3.80 bij 2.20 en het hoekbad is 1.40 bij 1.40. Het vertekent een beetje, maar dat plateau in de hoek is in werkelijkheid vrij laag

[ Bericht 6% gewijzigd door Doedezemaar op 25-02-2016 21:55:51 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:59:23 #220
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160215327
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

wat voor andere variant hoekbad bedoel je? Badkamer is 3.80 bij 2.20 en het hoekbad is 1.40 bij 1.40. Het vertekent een beetje, maar dat plateau in de hoek is in werkelijkheid vrij laag
Het oogt vrij krap langs het bad.
Wij hebben zelf deze variant.


1.40 diep is wel heel weinig? 1.40 breed is dan behoorlijk. De onze is maar 90cm breed.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160215455
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Het oogt vrij krap langs het bad.
Wij hebben zelf deze variant.
[ link | afbeelding ]
welk bad is dat?
We zijn in een badkamer geweest die in exact dezelfde ruimte is gemaakt en daar staat een identiek bad op dezelfde plek, met een dieper wastafelmeubel en dat voelt gelukkig helemaal niet krap
  donderdag 25 februari 2016 @ 22:05:57 #223
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160215576
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:02 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

welk bad is dat?
We zijn in een badkamer geweest die in exact dezelfde ruimte is gemaakt en daar staat een identiek bad op dezelfde plek, met een dieper wastafelmeubel en dat voelt gelukkig helemaal niet krap
Ik zou de exacte naam niet weten. Besteld bij de plaatselijke badkamerzaak.

Persoonlijk vind ik een bad van 1.40 diep zonde van je ruimte. Daar kan je net niet behoorlijk in liggen.
Zit er trouwens geen toilet in je badkamer?

Edit: dit is wat wij hebben ongeveer https://www.tegeldepot.nl(...)rpk8sCFYvnwgodKIYKQg

[ Bericht 10% gewijzigd door laziness op 25-02-2016 22:28:20 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160215775
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou de exacte naam niet weten. Besteld bij de plaatselijke badkamerzaak.

Persoonlijk vind ik een bad van 1.40 diep zonde van je ruimte. Daar kan je niet behoorlijk in liggen.
Zit er geen toilet in je badkamer?
nope, toilet is apart, heel fijn. En je kunt prima in dat bad liggen, je hebt meer lengte dan in een regulier bad van 180 wat ik nu heb (en waar we net niet lekker met z'n tweetjes in passen)
pi_160215930
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou de exacte naam niet weten. Besteld bij de plaatselijke badkamerzaak.

Persoonlijk vind ik een bad van 1.40 diep zonde van je ruimte. Daar kan je niet behoorlijk in liggen.
Zit er trouwens geen toilet in je badkamer?

Edit: dit is wat wij hebben ongeveer https://www.tegeldepot.nl(...)rpk8sCFYvnwgodKIYKQg
volgens mij heb ik dan effectief net iets meer lengte om te liggen
pi_160216197
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Het oogt vrij krap langs het bad.
Wij hebben zelf deze variant.
[ link | afbeelding ]

1.40 diep is wel heel weinig? 1.40 breed is dan behoorlijk. De onze is maar 90cm breed.
dit is exact dezelfde badkamer in een identiek huis.. ruim genoeg

Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 25 februari 2016 @ 22:25:44 #227
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160216354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:21 schreef Symphonic het volgende:

[..]

dit is exact dezelfde badkamer in een identiek huis.. ruim genoeg

[ afbeelding ]
Ik vind de doorgang rechts langs het bad erg minimaal.
Maar ieder zijn keuzes.
Het was maar een suggestie hè.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160216450
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vind de doorgang rechts langs het bad erg minimaal.
Maar ieder zijn keuzes.
Het was maar een suggestie hè.
dat valt in de praktijk serieus heel erg mee, en dit meubel was veel dieper en ongelukkig aangelegd
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 25 februari 2016 @ 22:36:01 #229
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160216880
Ik zou zelf een recht bad geheel onder het raam gekozen hebben denk ik.
Onze badkamer is kleiner en als je dan een bad wilt moet je flink proppen.
Maar met een groter oppervlakte zou ik in het midden een zo groot mogelijke ruimte willen creëren.
Maar toegegeven, de plaatjes van bovenaf zijn heel anders dan de praktijk vaak aanvoelt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 25 februari 2016 @ 22:38:36 #230
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160217022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:43 schreef Snoepje5 het volgende:
Bij ons zijn ze nu de hele week bezig met het storten van de fundering, nu is er af en toe wat nachtvorst (zoals vannacht) en is de bekisting niet afgedekt / geïsoleerd.

Ik lees op internet dat bij nachtvorst een zeildoek of outen plaat met luchtspouw van 2-5cm nodig is om het beton te beschermen de eerste 72 uur.

De aannemer doet dit dus niet, kan dit voor problemen gaan zorgen?
Heb je het niet gewoon nagevraagd bij ze?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160222779
Omg! We zijn ingeloot, op onze 2e keus. Eigenlijk iets beter dan onze 1e keus :+.

7 maart gesprek met de makelaar, maar verder even goed kijken. Er komt zoveel op je af, weten even niet waar we moeten beginnen :)
pi_160222833
Gefeliciteerd :)

Het lijkt in dit topic bijna alsof iedereen naar nieuwbouw gaat. Wie gaat er in al die achtergebleven huizen wonen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160222870
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:32 schreef Vanyel het volgende:
Gefeliciteerd :)

Het lijkt in dit topic bijna alsof iedereen naar nieuwbouw gaat. Wie gaat er in al die achtergebleven huizen wonen?
Ik :+
  vrijdag 26 februari 2016 @ 07:51:30 #234
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160223158
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:02 schreef GotC het volgende:
Omg! We zijn ingeloot, op onze 2e keus. Eigenlijk iets beter dan onze 1e keus :+.

7 maart gesprek met de makelaar, maar verder even goed kijken. Er komt zoveel op je af, weten even niet waar we moeten beginnen :)
Woehoe! Gefeliciteerd! *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160223253
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik :+
:D
En ik, maar wij zijn niet met zoveel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160223303
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D
En ik, maar wij zijn niet met zoveel.
Ik ook! :)
pi_160223372
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:02 schreef GotC het volgende:
Omg! We zijn ingeloot, op onze 2e keus. Eigenlijk iets beter dan onze 1e keus :+.

7 maart gesprek met de makelaar, maar verder even goed kijken. Er komt zoveel op je af, weten even niet waar we moeten beginnen :)
Gefeliciteerd!!! Er komt idd een hoop op je af maar het is ook een heel leuk traject! :)

Hier een beetje dingen op een rijtje voor je:
1) naar de makelaar voor alle bouwtekeningen etc, die en alle informatie goed doorspittsn en alle vragen die je hebt naar makelaar sturen voor je bedenktijd over is zodat je 100% zeker van je zaak kunt zijn
2) nadat je ja gezegd hebt voor woning hypotheekgesprekken regelen
3) traject in gang gaan zetten om je eigen woning te verkopen (als dit nodig is)
pi_160223518
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:02 schreef GotC het volgende:
Omg! We zijn ingeloot, op onze 2e keus. Eigenlijk iets beter dan onze 1e keus :+.

7 maart gesprek met de makelaar, maar verder even goed kijken. Er komt zoveel op je af, weten even niet waar we moeten beginnen :)
Gefeliciteerd!
Ik zou beginnen met een hypotheek regelen een goede adviseur begeleid je daar wel in.

Het is zo leuk zo'n project. Maar soms komt er wel veel op je af idd
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160223917
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:32 schreef Vanyel het volgende:
Gefeliciteerd :)

Het lijkt in dit topic bijna alsof iedereen naar nieuwbouw gaat. Wie gaat er in al die achtergebleven huizen wonen?
wij (en ik kom juist uit nieuwbouw, woon er nu ruim 2 jaar)
pi_160223935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:02 schreef GotC het volgende:
Omg! We zijn ingeloot, op onze 2e keus. Eigenlijk iets beter dan onze 1e keus :+.

7 maart gesprek met de makelaar, maar verder even goed kijken. Er komt zoveel op je af, weten even niet waar we moeten beginnen :)
vooral blijven ademhalen en niks overhaasten en dan een hypotheek regelen
pi_160224302
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D
En ik, maar wij zijn niet met zoveel.
Hehehe inderdaad. Maar wij hebben meer lol om rare dingen van vorige bewoners :P. Binnenkort komt hier een foto van een geweldige afzuigkapoplossing die wij aantroffen afgelopen maandag :')
pi_160224331
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hehehe inderdaad. Maar wij hebben meer lol om rare dingen van vorige bewoners :P. Binnenkort komt hier een foto van een geweldige afzuigkapoplossing die wij aantroffen afgelopen maandag :')
Onderschat de aannemer niet met vreemde dingen |:(

Maar ik vind het sowieso gewoon leuk om te lezen wat iedereen heeft gekocht en gaat doen ermee enzo
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160227749
Wij hebben oud/nieuw gekocht dus zitten er tussen in, een jaren 30 school die van de buitenkant gerenoveerd wordt maar wel in oude stijl behouden en de binnenkant er helemaal uit dat gaat allemaal opnieuw, dus beetje van beide ;)
  FOK!mycroftheld vrijdag 26 februari 2016 @ 12:47:13 #244
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_160228390
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hehehe inderdaad. Maar wij hebben meer lol om rare dingen van vorige bewoners :P. Binnenkort komt hier een foto van een geweldige afzuigkapoplossing die wij aantroffen afgelopen maandag :')
Ach ja, rare dingen van vorige bewoners...

Ben op het moment met een renovatie van het kleine hokje bezig, wat ik daar allemaal tegenkom. Volgens mij stond ze de kleur van de tegels niet meer aan en hebben ze er maar met latex op zitten kliederen, ik krab het er zo af met mijn nagels. Ben bezig om alle zooi van de tegels te verwijderen en daarna opnieuw schilderen met verf welke voor tegels is bedoeld.



Trouwens, dit is het huisje wat ik eind vorig jaar heb gekocht O+ Op de valreep nog 3% mee kunnen financieren in de hypotheek :+

pi_160325679
Voor de keuken moeten leidingen verlegd worden en extra groep aangemaakt worden. Van de keukenboer moeten de leidingen "weggewerkt" zijn. Betekent dit dat ze alleen in de muur gefreesd moeten worden of moet er ook gestuct worden?

Anders moet ik ook ff een stucadoortje fixen. :p
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:07:30 #246
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_160349194
Het appartement van mn vriend is nu officieel verkocht, ontbindende voorwaarden zijn verlopen. Stickers plakken op het bord *O*

Nog 30 dagen tot de sleutel van ons nieuwe huis!
pi_160353510
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:07 schreef douche-eendje het volgende:
Het appartement van mn vriend is nu officieel verkocht, ontbindende voorwaarden zijn verlopen. Stickers plakken op het bord *O*

Nog 30 dagen tot de sleutel van ons nieuwe huis!
heerlijk!
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:20:34 #248
66083 Platina
78th Element
pi_160373563
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:23 schreef marcodej het volgende:
Voor de keuken moeten leidingen verlegd worden en extra groep aangemaakt worden. Van de keukenboer moeten de leidingen "weggewerkt" zijn. Betekent dit dat ze alleen in de muur gefreesd moeten worden of moet er ook gestuct worden?

Anders moet ik ook ff een stucadoortje fixen. :p
alleen frezen is genoeg. zolang de muur maar vlak is verder is dat geen probleem.
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:45:07 #249
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160374183
2 Weken na het ondertekenen van de hypotheekofferte en nog steeds zijn we wachtende op de acceptatie van de bank. De irritatie begint hier inmiddels goed op te lopen en ook de verkoopmakelaar en verkoper bellen me (terecht) suf. Uiterlijk vrijdag a.s. krijgen we dan eindelijk dat akkoord binnen; als het goed is tenminste. De acceptatie van de levensverzekering die we meteen bij thuiskomst na het ondertekenen hebben ingevuld, kwam uiteindelijk ook pas afgelopen vrijdag (na 7 werkdagen!) binnen terwijl dat maximaal 5 werkdagen zou duren. }:|

Ben blij als al dit papierwerk achter de rug is en we daadwerkelijk kunnen beginnen met verhuizen en klussen. Deze fase is écht niet leuk.
pi_160374269
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:07 schreef douche-eendje het volgende:
Het appartement van mn vriend is nu officieel verkocht, ontbindende voorwaarden zijn verlopen. Stickers plakken op het bord *O*

Nog 30 dagen tot de sleutel van ons nieuwe huis!
*G*! Gefeliciteerd!

En wat vreselijk frustrerend Stef.. Duim dat het nu snel gaat.
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:58:58 #251
249756 Symphonic
Look o Look
pi_160374596
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:07 schreef douche-eendje het volgende:
Het appartement van mn vriend is nu officieel verkocht, ontbindende voorwaarden zijn verlopen. Stickers plakken op het bord *O*

Nog 30 dagen tot de sleutel van ons nieuwe huis!
Gefeliciteerd!
Juin uit Eigen Tuin!
pi_160452131
Leuk topic!

Wij hebben in januari ook getekend voor een nieuwbouw woning, voor ons beide na het ouderlijk huis een eigen "echte" woning en ook meteen samenwonen.

Zodra de opschortende voorwaarden helemaal goedgekeurd zijn kan er begonnen worden met de bouw van de woningen. Wat wij begrepen is dat dat deze maand gaat gebeuren (als alle woningen verkocht zijn en alle vergunningen getekend zijn)

Inmiddels ook al 2 maanden bezig geweest met hypotheek aanvragen, meerwerklijsten en offertes en dergelijke en inmiddels ook al een offerte aanvraag bij de hypotheek verstrekker lopen. (had niet verwacht dat het aanvragen en uitzoeken daarvan zo veel tijd en moeite in beslag zou nemen, mede ook omdat alle showrooms voor electra, sanitair enz door het hele land verspreid zitten en alleen door de weeks en dus tijdens werktijden afspraken kunnen inplannen).

Als alles volgens planning gaat kan zal er uiterlijk aankomende Juni gebouwd gaan worden en dan zal het max een jaar duren voordat alles staat. Erg spannend en soms ook stressvol maar wel leuk allemaal. :)
  woensdag 9 maart 2016 @ 14:41:51 #253
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160541889
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:45 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
2 Weken na het ondertekenen van de hypotheekofferte en nog steeds zijn we wachtende op de acceptatie van de bank. De irritatie begint hier inmiddels goed op te lopen en ook de verkoopmakelaar en verkoper bellen me (terecht) suf. Uiterlijk vrijdag a.s. krijgen we dan eindelijk dat akkoord binnen; als het goed is tenminste. De acceptatie van de levensverzekering die we meteen bij thuiskomst na het ondertekenen hebben ingevuld, kwam uiteindelijk ook pas afgelopen vrijdag (na 7 werkdagen!) binnen terwijl dat maximaal 5 werkdagen zou duren. }:|

Ben blij als al dit papierwerk achter de rug is en we daadwerkelijk kunnen beginnen met verhuizen en klussen. Deze fase is écht niet leuk.
En de soap gaat verder; inmiddels al 3 weken verder sinds het ondertekenen van de hypotheekofferte en nog stééds niet rond. Vanmorgen werd ik dan eindelijk eens gebeld door mijn hypotheekadviseur van de SNS (nadat ik deze en vorige week al 3 keer naar hem heb moeten bellen omdat ik maar niks hoorde). Maar die belde met minder goed nieuws; schijnbaar wil de tweede beoordelaar van onze hypotheekaanvraag ons verplichten om een bouwdepot te nemen om de kosten die in het bouwtechnisch rapport gespecificeerd zijn, op te nemen. Gaat om een slordige 21K. Maar daarvan hebben wij van begin af aan uitdrukkelijk aangegeven dit NIET te willen, gezien SNS enkel facturen van bedrijven en géén bonnetjes van materiaal van het bouwdepot aftrekt. Kortom, dan zou je dus alles uit moeten gaan besteden terwijl wij het gros zelf willen gaan doen. De kosten in het bouwtechnisch rapport zijn overigens behoorlijk ruim begroot; denk aan bedragen van ruim 1500 euro voor een slaapkamer om een schrootjesplafond te vervangen met gipsplaten en de hardhouten kozijnen opnieuw in de lak te zetten. Denk dat ik met een euro of 300 al klaar ben, als het niet minder is...

Enfin, de hypotheekadviseur ging het balletje nu weer leggen bij een derde (senior) beoordelaar want die was het er ook niet mee eens, met als gevolg dat het nu wéér allemaal langer gaat duren. Met een beetje geluk zou ik vanmiddag nog iets horen, maar ik ga er gezien de recente verloop van communicatie van uit dat ik morgen weer kan gaan bellen. 8)7

Moraal van het verhaal: ga vooral NIET naar de SNS Bank voor een hypotheek. }:|
pi_160542072
Oh wat een gedoe zeg, sterkte!

Hier een veel te hoge offerte van de aannemer, met een absurde post van bijna ¤4.000 excl voor het buitenschilderwerk. Dat gaan pittige gesprekken worden denk ik.
pi_160542511
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:41 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

En de soap gaat verder; inmiddels al 3 weken verder sinds het ondertekenen van de hypotheekofferte en nog stééds niet rond. Vanmorgen werd ik dan eindelijk eens gebeld door mijn hypotheekadviseur van de SNS (nadat ik deze en vorige week al 3 keer naar hem heb moeten bellen omdat ik maar niks hoorde). Maar die belde met minder goed nieuws; schijnbaar wil de tweede beoordelaar van onze hypotheekaanvraag ons verplichten om een bouwdepot te nemen om de kosten die in het bouwtechnisch rapport gespecificeerd zijn, op te nemen. Gaat om een slordige 21K. Maar daarvan hebben wij van begin af aan uitdrukkelijk aangegeven dit NIET te willen, gezien SNS enkel facturen van bedrijven en géén bonnetjes van materiaal van het bouwdepot aftrekt. Kortom, dan zou je dus alles uit moeten gaan besteden terwijl wij het gros zelf willen gaan doen. De kosten in het bouwtechnisch rapport zijn overigens behoorlijk ruim begroot; denk aan bedragen van ruim 1500 euro voor een slaapkamer om een schrootjesplafond te vervangen met gipsplaten en de hardhouten kozijnen opnieuw in de lak te zetten. Denk dat ik met een euro of 300 al klaar ben, als het niet minder is...

Enfin, de hypotheekadviseur ging het balletje nu weer leggen bij een derde (senior) beoordelaar want die was het er ook niet mee eens, met als gevolg dat het nu wéér allemaal langer gaat duren. Met een beetje geluk zou ik vanmiddag nog iets horen, maar ik ga er gezien de recente verloop van communicatie van uit dat ik morgen weer kan gaan bellen. 8)7

Moraal van het verhaal: ga vooral NIET naar de SNS Bank voor een hypotheek. }:|
Dat hangt af van je voorlopige koopcontract. Als je daar je aankoopkeuring in hebt staan is het meenemen in de financiering verplicht. Als je je koopcontract laat herzien op basis van je huidige informatie is het geen enkel probleem meer. Althans, in mijn situatie dan.

Slordig dat je contactpersoon bij de bank je daar niet op heeft gewezen trouwens.

En daarnaast. 300 euro voor het vervangen van je schrootjes en kozijnen verven? Succes. Ze kunnen nergens achter kijken, dus de kans op verborgen gebreken is echt heel erg groot.

En dit probleem had je bij een andere bank ook gehad. Dus klagen over de SNS is niet terecht.
pi_160542537
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh wat een gedoe zeg, sterkte!

Hier een veel te hoge offerte van de aannemer, met een absurde post van bijna ¤4.000 excl voor het buitenschilderwerk. Dat gaan pittige gesprekken worden denk ik.
In wat voor staat is je schilderwerk?
  woensdag 9 maart 2016 @ 16:03:23 #257
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160543850
Eerste huisbezichtiging ooit gedaan. Licht, maar matig onderhouden, en plek in de wijk vind ik niet helemaal je van het. Wordt hem niet.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160544261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:03 schreef Andromache het volgende:
Eerste huisbezichtiging ooit gedaan. Licht, maar matig onderhouden, en plek in de wijk vind ik niet helemaal je van het. Wordt hem niet.
Ik had de tactiek om vantevoren even een rondje door de wijk te fietsen en sfeer te proeven. Op die manier zijn heel wat huizen al afgevallen. Alsnog een stuk of 15-20 huizen bekeken (inclusief open huizendagen). Vaak valt het tegen t.o.v. de foto's. Moet je ook deels doorheen leren kijken.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:36:06 #259
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160550652
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat hangt af van je voorlopige koopcontract. Als je daar je aankoopkeuring in hebt staan is het meenemen in de financiering verplicht. Als je je koopcontract laat herzien op basis van je huidige informatie is het geen enkel probleem meer. Althans, in mijn situatie dan.

Slordig dat je contactpersoon bij de bank je daar niet op heeft gewezen trouwens.
In het voorlopig koopcontract staat letterlijk alleen onder een kopje 'Overig' "Koper heeft door een bouwtechnische keuring laten verrichten door Vereniging Eigen Huis.". Staan verder ook geen enge dingen in waaruit blijkt dat het huis op instorten staat of zo.

quote:
En daarnaast. 300 euro voor het vervangen van je schrootjes en kozijnen verven? Succes. Ze kunnen nergens achter kijken, dus de kans op verborgen gebreken is echt heel erg groot.
De bouwkundige van dat rapport heeft alles enorm begroot. Van het voorbeeld dat ik gaf, een slaapkamer van nog geen 20 m², wordt dus van ruim 1500 euro uitgegaan voor het opnieuw lakken/verven van de buitenkant van de kozijnen van 2 ramen, het verwijderen van het schrootjesplafond en het plaatsen van gipsplaten. Weliswaar wanneer je dit zou laten doen door een bedrijf. Een gipsplaat van 60x260cm heb je al voor 5 euro, daar heb ik er in het ergste geval 15 voor nodig = 65 euro. Potje grondverf kost max 15 euro, potje glansverf ook. Dan nog wat zooi om de naden van het gipsplafond af te werken, een kleurtje voor er over heen, schroefjes, wat extra hout voor extra geraamte, et cetera. Nee echt, als ik daar zelf meer aan 300 euro voor uit geef, doe ik iets verkeerd. :D

quote:
En dit probleem had je bij een andere bank ook gehad. Dus klagen over de SNS is niet terecht.
Wat mij vooral stoort is de communicatie. Daar slaat SNS in dit geval toch echt wel de plank mis. Als iemand mij zegt dat iets maximaal 5 werkdagen duurt, en het worden er uiteindelijk 8 of 9, en dat tot 3 keer toe, vind ik dat niet netjes. Ook is er in begin de schijn gewekt dat er geen vuiltje aan de lucht zat m.b.t. de hypotheekaanvraag; we hebben verder ook niks spannends cq. uitzonderlijks wat betreft de hypotheek en zitten ver onder onze max. En dan opeens duiken er uit het niets allemaal problemen op en zet zo'n beoordelaar allemaal vraagtekens bij iets waar de hypotheekadviseur óf overheen heeft gekeken, of ons heeft verteld dat het écht geen problemen zouden opleveren.
pi_160551285
15 euro voor een potje verf? Heb wel wat meer neergelegd vorige maand
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160551413
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
15 euro voor een potje verf? Heb wel wat meer neergelegd vorige maand
Grondverf voor een nieuwbouwwoning, ja?
pi_160551577
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:58 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Grondverf voor een nieuwbouwwoning, ja?
Grondverf en zijdeglans en hoogglans. Heb vanalles gekocht voor inderdaad die nieuwbouw woning.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:12:20 #263
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160551938
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
15 euro voor een potje verf? Heb wel wat meer neergelegd vorige maand
https://www.gamma.nl/asso(...)MdRajD-6EaAiZh8P8HAQ

https://www.gamma.nl/asso(...)b_product_b021535885

Weliswaar maar kleine potjes, maar goed voor ruim 10 m² dus meer dan genoeg voor de 2 raampjes waar het hier over gaat. Maar goed, nu gaan we muggenziften om een paar euro...
pi_160560119
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:36 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

In het voorlopig koopcontract staat letterlijk alleen onder een kopje 'Overig' "Koper heeft door een bouwtechnische keuring laten verrichten door Vereniging Eigen Huis.". Staan verder ook geen enge dingen in waaruit blijkt dat het huis op instorten staat of zo.
Oh dan zal t wel, nou ja goed afwachten dus ;)
quote:
[..]

De bouwkundige van dat rapport heeft alles enorm begroot. Van het voorbeeld dat ik gaf, een slaapkamer van nog geen 20 m², wordt dus van ruim 1500 euro uitgegaan voor het opnieuw lakken/verven van de buitenkant van de kozijnen van 2 ramen, het verwijderen van het schrootjesplafond en het plaatsen van gipsplaten. Weliswaar wanneer je dit zou laten doen door een bedrijf. Een gipsplaat van 60x260cm heb je al voor 5 euro, daar heb ik er in het ergste geval 15 voor nodig = 65 euro. Potje grondverf kost max 15 euro, potje glansverf ook. Dan nog wat zooi om de naden van het gipsplafond af te werken, een kleurtje voor er over heen, schroefjes, wat extra hout voor extra geraamte, et cetera. Nee echt, als ik daar zelf meer aan 300 euro voor uit geef, doe ik iets verkeerd. :D
Als je je schroten er af hebt moet je een regelwerk aanbrengen. Gipsplaatschroeven zijn best goedkoop maar je hebt er heel veel nodig. Als je slim bent een apart bitje zodat ze er niet doorheen gaan. Je regelwerk heeft schroeven nodig. Je komt vast tot de conclusie dat er iets niet helemaal lekker waterpas is, kan je met klosjes gaan werken. Alles moet afgesmeerd worden, gesausd etc. Je berekening is leuk, maar ik zie genoeg gaten en mogelijkheden om echt boven die ¤300 uit te komen.

quote:
[..]

Wat mij vooral stoort is de communicatie. Daar slaat SNS in dit geval toch echt wel de plank mis. Als iemand mij zegt dat iets maximaal 5 werkdagen duurt, en het worden er uiteindelijk 8 of 9, en dat tot 3 keer toe, vind ik dat niet netjes. Ook is er in begin de schijn gewekt dat er geen vuiltje aan de lucht zat m.b.t. de hypotheekaanvraag; we hebben verder ook niks spannends cq. uitzonderlijks wat betreft de hypotheek en zitten ver onder onze max. En dan opeens duiken er uit het niets allemaal problemen op en zet zo'n beoordelaar allemaal vraagtekens bij iets waar de hypotheekadviseur óf overheen heeft gekeken, of ons heeft verteld dat het écht geen problemen zouden opleveren.
In deze griepgolf is het wellicht wat moeilijker om termijnen aan te geven dan normaal, maar netjes is het inderdaad niet. Echter om dan direct te zeggen dat het een toko is die niet deugt en je er niet mee in zee moet gaan is niet netjes.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:12 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

https://www.gamma.nl/asso(...)MdRajD-6EaAiZh8P8HAQ

https://www.gamma.nl/asso(...)b_product_b021535885

Weliswaar maar kleine potjes, maar goed voor ruim 10 m² dus meer dan genoeg voor de 2 raampjes waar het hier over gaat. Maar goed, nu gaan we muggenziften om een paar euro...
Ja zo kan t inderdaad. Echter gaat iemand met een bouwkundige keuring uit van een kwalitatief goed merk en niet van een C merk van de kluswinkel om de hoek.
pi_160561185
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:07 schreef Puala het volgende:

[..]

In wat voor staat is je schilderwerk?
Niet erbarmelijk, maar het moet wel gebeuren. Het gaat om een paar kozijntjes en een dakgoot.
Geen houtrot etc.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_160561233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:36 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Niet erbarmelijk, maar het moet wel gebeuren. Het gaat om een paar kozijntjes en een dakgoot.
Geen houtrot etc.
Dan is het echt wel heel prijzig :o

Maar als er veel druipers oid op zitten doordat iemand het zelf gedaan heeft moet het kaal gemaakt worden. En dan goed opgebouwd. Als dat zo is dan kan ik me ergens dat bedrag wel voorstellen. Maar toch veel geld.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:08:12 #267
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160566120
Huis dat al maanden te koop stond, was plotseling leeggehaald. Ik dacht dat nu het moment was om toe te slaan omdat ik vermoedde dat de eigenaren nu zelf verhuisd zijn en dubbele lasten hebben. Blijkt 'ie toch net verkocht. Jammer. Het was een fantastisch plekje. Uitzicht op het water, een ouder sfeervol huis, een niet te grote tuin, nette badkamer, dichtbij het centrum. Jammer. :( Teleurstellingen horen bij dit proces.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160567792
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:08 schreef Andromache het volgende:
Huis dat al maanden te koop stond, was plotseling leeggehaald. Ik dacht dat nu het moment was om toe te slaan omdat ik vermoedde dat de eigenaren nu zelf verhuisd zijn en dubbele lasten hebben. Blijkt 'ie toch net verkocht. Jammer. Het was een fantastisch plekje. Uitzicht op het water, een ouder sfeervol huis, een niet te grote tuin, nette badkamer, dichtbij het centrum. Jammer. :( Teleurstellingen horen bij dit proces.
Mja maar als je hem echt had willen hebben waarom dan niet eerder actie ondernomen?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:06:05 #269
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160569285
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja maar als je hem echt had willen hebben waarom dan niet eerder actie ondernomen?
Omdat ik de prijs nog te hoog vond ondanks dat ze al 30.000 waren gezakt. Ik had de indruk dat ze lang konden wachten, maar met het leeggehaalde huis had ik een signaal dat er verandering in de situatie leek te zijn en dat ik nu mijn slag kon slaan om de prijs nog verder te laten zakken. En ik wil/kan pas verhuizen over ca. 3 maanden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160569336
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:02 schreef GotC het volgende:
Omg! We zijn ingeloot, op onze 2e keus. Eigenlijk iets beter dan onze 1e keus :+.

7 maart gesprek met de makelaar, maar verder even goed kijken. Er komt zoveel op je af, weten even niet waar we moeten beginnen :)
We zijn bij de makelaar geweest en bij een aantal hypotheekverstrekkers en het gaat allemaal gewoon lukken! Dus over 1.5 week de koopovereenkomst tekenen *G* :o
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:45:43 #271
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160569917
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:08 schreef GotC het volgende:

[..]

We zijn bij de makelaar geweest en bij een aantal hypotheekverstrekkers en het gaat allemaal gewoon lukken! Dus over 1.5 week de koopovereenkomst tekenen *G* :o
Super zeg! Wat een heerlijk vooruitzicht *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160571446
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:08 schreef GotC het volgende:

[..]

We zijn bij de makelaar geweest en bij een aantal hypotheekverstrekkers en het gaat allemaal gewoon lukken! Dus over 1.5 week de koopovereenkomst tekenen *G* :o
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160610467
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:08 schreef GotC het volgende:

[..]

We zijn bij de makelaar geweest en bij een aantal hypotheekverstrekkers en het gaat allemaal gewoon lukken! Dus over 1.5 week de koopovereenkomst tekenen *G* :o
hoera!
pi_160629226
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:08 schreef GotC het volgende:

[..]

We zijn bij de makelaar geweest en bij een aantal hypotheekverstrekkers en het gaat allemaal gewoon lukken! Dus over 1.5 week de koopovereenkomst tekenen *G* :o
Jaaa gefeliciteerd! *O* *O*

Wij hebben van de week een keuken uitgezocht, helemaal happy mee! En ons huis gaat ook als een malle, er zit al een dak op, en de deuren en kozijnen zitten er al in :D
  zondag 13 maart 2016 @ 08:43:40 #275
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160629527
De soap gaat hier ondertussen gewoon verder, nog steeds niet helemaal rond. SNS Bank blijft ons verplichten om het bouwdepot te nemen ter waarde van de volledige directe kosten die in het bouwkundig rapport zijn opgenomen (ter waarde van 21K), terwijl er ook een heleboel zaken in staan die niet ingrijpend zijn. Er staan ook 2 'pro memorie' posten in het bouwtechnisch rapport die wél belangrijk zijn (een vochtprobleem in de kelder, vloerconstructie herstellen in de woonkamer) en ook verreweg de duurste zaken zullen zijn, maar daar staat geen bedrag bij in het bouwtechnisch rapport dus die kunnen ook niet van het bouwdepot afgetrokken worden. :')

Waar de bank een punt mee heeft is dat het bouwtechnisch rapport (dat van vereniging Eigen Huis af komt) niet echt handig is opgesteld. Immers staat ALLES onder directe kosten opgevoerd, en niets onder indirect. Er staan ook zaken tussen die bij wijze van ook nog 10 jaar kunnen blijven liggen (deuren die niet goed sluiten, schrootjesplafonds vervangen, etc). We hebben van de week dus ook eens contact gehad met (de juridische afdeling van) Eigen Huis met de vraag of het niet mogelijk is om dat rapport te herzien en zaken die niet noodzakelijk zijn, onder 'indirecte posten' te zetten. Maar die waren uiteindelijk ook kortaf: "Ik ben het helemaal met u eens, meneer. Maar we gaan uit van de deskundigheid van de bouwkundige en als die dat zo heeft opgesteld dan is dat zo. Nee, zijn nummer kunnen wij helaas niet geven." }:|

Vrees dat wij er met SNS Bank niet meer uit gaan komen. We hebben bij hen immers 2 opties: óf we laten een heel nieuw koopcontract opstellen waar de verkoopmakelaar niet vermeldt dat er een bouwtechnische keuring heeft plaatsgevonden, dan moet er dus weer een nieuwe hypotheekofferte gemaakt worden, moeten er weer werkgevers- en gezondheidsverklaringen opgevraagd/ingevuld worden en gaat het hele riedeltje van 3 á 4 weken weer overnieuw. OF we gaan akkoord met die 21K bouwdepot en zijn zo verschrikkelijk beperkt in hetgeen we daar van af kunnen trekken met als gevolg dat er altijd geld in dat bouwdepot zal blijven steken. In ieder geval allemaal erg moeizaam. :(
pi_160629554
Maar bouw depot vervalt toch na een jaar ofzo?

Weet alleen niet hoeveel invloed het op de maandlasten heeft.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160629571
Bij ons kregen we na afloop van het bouwdepot de keus. Het geld terug laten storten of extra aflossen.

Ook bij SNS trouwens eens en nooit meer.
  zondag 13 maart 2016 @ 08:54:59 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160629605
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 08:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar bouw depot vervalt toch na een jaar ofzo?

Weet alleen niet hoeveel invloed het op de maandlasten heeft.
Na 2 jaar bij nieuwbouwdepot :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 13 maart 2016 @ 08:58:09 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160629634
Lijkt me trouwens niet als je bij de SNS blijft qua nieuwe offerte dat je weer alles opnieuw in moet vullen.
De stukken liggen er al en zijn nog niet verlopen lijkt me?
Of loopt het proces al zo lang?

Vervelende is het termijn waaraan je zo gebonden zit. Anders zou ik lekker een andere partij zoeken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 13 maart 2016 @ 13:46:52 #280
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160634410
Bouwdepot vervalt naar mijn weten niet, maar je moet bij uitbetaling wel verplicht een nieuwe taxatie laten doen waar dan uit zou moeten blijken dat de punten uit de bouwtechnische keuring zijn opgepakt. Erg krom allemaal, want in zo'n taxatierapport wordt zoiets niet eens (gedetailleerd) vermeld en gaat er dus alleen naar de marktwaarde van de woning gekeken worden (die nu al bijna 10K hoger ligt dan wat wij er voor gaan betalen). En zo'n taxatie kost ook weer ruim 300 euro natuurlijk.

Wij willen gewoon zonder beperkingen het huis opknappen, inkopen kunnen doen zonder elke keer omslachtig alles bij de bank in te moeten dienen en dan maar weer hopen dat zij vinden dat het van het bouwdepot afgetrokken kan worden. Het is naar ons idee allemaal ook erg tegenstrijdig. De bank geeft als redenering immers aan dat zij willen zien dat wij goed voor het huis zorgen en het nodige onderhoud er aan verrichten, de enige 2 dingen die echt hoognodig moeten gebeuren zijn het vernieuwen van de vloerconstructie van de woonkamer en de kelder ontvochtigen, 2 posten die bij verre het duurste zullen uitpakken maar die wel als 'pre memorie' zijn opgevoerd (dus zonder concreet bedrag) en die ik van SNS dus niet uit het bouwdepot mag halen... :') De andere 21K aan dingen die in het rapport staan krijgen we nooit en te nimmer er uit (belachelijk ruim begroot), dus we zullen altijd bouwdepot 'over' hebben en dus weer verplicht een hertaxatie moeten laten doen. Met als gevolg dat we dus dadelijk die 21K weer in moeten leggen bij de hypotheek (voor het bouwdepot), en dat we van hetgeen dat van onze spaarcentjes dan overblijft (zo'n 30K) vervolgens de échte dure en noodzakelijke dingen moeten gaan doen.
pi_160634874
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:46 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Bouwdepot vervalt naar mijn weten niet, maar je moet bij uitbetaling wel verplicht een nieuwe taxatie laten doen waar dan uit zou moeten blijken dat de punten uit de bouwtechnische keuring zijn opgepakt. Erg krom allemaal, want in zo'n taxatierapport wordt zoiets niet eens (gedetailleerd) vermeld en gaat er dus alleen naar de marktwaarde van de woning gekeken worden (die nu al bijna 10K hoger ligt dan wat wij er voor gaan betalen). En zo'n taxatie kost ook weer ruim 300 euro natuurlijk.

Wij willen gewoon zonder beperkingen het huis opknappen, inkopen kunnen doen zonder elke keer omslachtig alles bij de bank in te moeten dienen en dan maar weer hopen dat zij vinden dat het van het bouwdepot afgetrokken kan worden. Het is naar ons idee allemaal ook erg tegenstrijdig. De bank geeft als redenering immers aan dat zij willen zien dat wij goed voor het huis zorgen en het nodige onderhoud er aan verrichten, de enige 2 dingen die echt hoognodig moeten gebeuren zijn het vernieuwen van de vloerconstructie van de woonkamer en de kelder ontvochtigen, 2 posten die bij verre het duurste zullen uitpakken maar die wel als 'pre memorie' zijn opgevoerd (dus zonder concreet bedrag) en die ik van SNS dus niet uit het bouwdepot mag halen... :') De andere 21K aan dingen die in het rapport staan krijgen we nooit en te nimmer er uit (belachelijk ruim begroot), dus we zullen altijd bouwdepot 'over' hebben en dus weer verplicht een hertaxatie moeten laten doen. Met als gevolg dat we dus dadelijk die 21K weer in moeten leggen bij de hypotheek (voor het bouwdepot), en dat we van hetgeen dat van onze spaarcentjes dan overblijft (zo'n 30K) vervolgens de échte dure en noodzakelijke dingen moeten gaan doen.
Bij een verbouwing vervalt het bouwdepot na 1 jaar. Staat op de site van de SNS bank.

Bij nieuwbouw is dat twee jaar.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160666057
Weet iemand een leuk adresje voor terrasstenen /tegels?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160666959
Ondertussen heb ik op dinsdag de sleutels gekregen, zijn op vrijdag de leidingen voor de keuken verplaatst en is vandaag de behanger/schilder gestart en staan de overige mannetjes ingepland. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 14 maart 2016 @ 19:43:18 #284
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160667041
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:40 schreef marcodej het volgende:
Ondertussen heb ik op dinsdag de sleutels gekregen, zijn op vrijdag de leidingen voor de keuken verplaatst en is vandaag de behanger/schilder gestart en staan de overige mannetjes ingepland. :)
^O^

Hoe is het met je luik afgelopen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160667280
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:43 schreef laziness het volgende:

[..]

^O^

Hoe is het met je luik afgelopen?
Ik heb het (onder protest van de bouwer) op de opleverlijst laten plaatsen als discussiepunt.

Bouwkundige van Eigen Huis gaf aan dat ik in de discussie relatief zwak sta omdat nooit maten zijn aangegeven. Maar hij (en iedereen die inmiddles het gat gezien heeft) vond het ook onpraktisch klein.

Dus ik wil nog een keer een eindvoorstel doen aan de bouwer (wil proberen ca. EUR 250,- terug te krijgen als compensatie) en hopelijk gaan ze obv schappelijkheid akkoord. Zo niet, dan is het ook voor mij klaar. Bouwer gaf al wel aan dat ze niets willen doen, dus zal het laatste wel worden.

Heb nu een tweedehandse harmonicatrap via via gevonden die er in zou moeten passen en dan probeer ik er nog wat van te maken. Anders een losse trap op maat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_160673869
Bij de aangifte de woz waarde van de grond in moeten vullen. Maar heeft volgens mij geen effect gehad op het uiteindelijk te ontvangen bedrag..
  maandag 14 maart 2016 @ 22:57:36 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160674155
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Bij de aangifte de woz waarde van de grond in moeten vullen. Maar heeft volgens mij geen effect gehad op het uiteindelijk te ontvangen bedrag..
Wij moesten ook een woz waarde van 1 januari 2014 opgeven.
Toen stonden er nog kassen.
Allemaal een beetje een wassen neus wat mij betreft.

Het eindbedrag was wel fijn 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160674330
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij moesten ook een woz waarde van 1 januari 2014 opgeven.
Toen stonden er nog kassen.
Allemaal een beetje een wassen neus wat mij betreft.

Het eindbedrag was wel fijn 8-)
Klopt. Gelukkig dat de advieskosten aftrekbaar zijn, dat maakt de hypotheker advieskosten á ¤3000 toch wat minder pijnlijk..
pi_160677657
Ze vonden hier dat in januari ons huis pas 80% af was. Dus betalen dit jaar voor 80% woz. Dikke prima natuurlijk *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 15 maart 2016 @ 07:48:41 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160677772
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 07:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze vonden hier dat in januari ons huis pas 80% af was. Dus betalen dit jaar voor 80% woz. Dikke prima natuurlijk *O*
Oeh dat is mazzel hebben bij je gemeente belastingen!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160685305
Hier is het ook druk, vandaag taxatie van mijn appartement in amsterdam, de fotos en tekst zijn klaar, energielabel is aangevraagd en hopelijk komt het van de week op funda. Dan beginnen met de bezichtigingen en focussen op dingen voor de nieuwe woning :) hypotheekaanvraag is ook ingediend dus hopen dat ze hem snel goedkeuren!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:40:48 #292
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160690561
Eindelijk eens iets enigszins positiefs te melden. Na 2 weken lullen als brugman en erg inhoudelijk/diep op het bouwtechnisch rapport in gaan, heb ik de bank eindelijk zo ver dat ze bereid zijn om de 2 pre memorie posten en een andere aanpassing die ik aan het huis wil gaan doen ook in het verplichte bouwdepot van 21K op willen nemen. Ik moet dan wel 3 offertes overleggen van bedrijven; een voor de vloerconstructie (houten vloer waar ik een betonnen van ga maken), het vochtprobleem (kelder en hobbykamer) en voor de openslaande deuren en zijramen. Inmiddels allerlei bedrijfjes gebeld en deze en volgende week ontvang ik in samenspraak met de huidige bewoner/verkoper van het huis de bedrijfjes in het nieuwe huis. Kan ik meteen zien of de verkoper al een beetje aan het opruimen en inpakken is. :P

Maar goed, ik hou mijn hart nog steeds vast. Voor hetzelfde geld overleg ik dadelijk 2 behoorlijke offertes en eist de bank dat ik nóg een hoger bouwdepot moet aanschaffen. Dit wil ik héél voorzichtig met de financieel/hypotheek adviseur aftasten. Laatstgenoemde is inmiddels ook behoorlijk over de zeik, want hij is naar eigen zeggen al meer dan 40 uur met mijn dossier kwijt. Tja, ik kan daar niet mee zitten, immers doet de bank zelf moeilijk en wijken zij af van hetgeen ze in de offerte hebben gezet...
pi_160713590
1 juni sleutel van ons nieuwe huis, 1 juli de sleutels doorgeven aan de nieuwe bewoners van ons huidige huis *O*
Hooray for boobies!
pi_160714369
08 april de sleutel, komt erg dichtbij! Superveel zin in!! :D :D
pi_160716174
Bah, wat haat ik verhuizen. Omdat ik straks weinig tijd ga hebben en ik sowieso verstandig met mijn lijf en energie moet omgaan ben ik voorzichtig begonnen met opruimen en inpakken en ik vind het nu al niet leuk meer.
pi_160716445
Als je geld hebt, kun je het laten doen :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160717203
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:38 schreef Vanyel het volgende:
Als je geld hebt, kun je het laten doen :)
Gelukkig heeft mijn schoonmoeder aangeboden om een verhuisbedrijf te betalen, ik moet 'alleen maar' inpakken en een paar meubels demonteren.
pi_160724406
Wow, ik had sinds vorige week op korte termijn een tegelzetter nodig voor mn toilet en badkamer, door miscommunicatie met de installateur.

Sinds maandag viavia met moeite een tegelzetter geregeld die op korte termijn kan. Is komen kijken, uurtarief afgesproken. Ik blij, tot ik vanavond zijn offerte kreeg..

Hij gaat uit van 60 manuren! Plus materiaal (wat ik ook aan de hoge kant vond) ben ik dan wit een dikke 3K kwijt. Voor alleen cementdekvloer en tegelen... voor het toiletje gaat hij uit van 20 uur. :D

Ik ben allang blij dat hij op korte termijn kan, hij komt ook niet uit de buurt en wil hem echt wel belonen, maar dit is echt te gek. Worden leuke gesprekken morgen. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 16-03-2016 21:51:10 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_160730683
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet iemand een leuk adresje voor terrasstenen /tegels?
Verhoeven, langs het kanaal in Helmond.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_160731420
Nog 2 weken tot de sleuteloverdracht aaaaaaah. En bijna alles is al ingepakt. Goede voorbereiding is het halve werk. Nu die andere helft nog :7
pi_160731499
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:49 schreef d.k. het volgende:

[..]

Verhoeven, langs het kanaal in Helmond.
Thanks dat is in de buurt ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')