abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160629554
Maar bouw depot vervalt toch na een jaar ofzo?

Weet alleen niet hoeveel invloed het op de maandlasten heeft.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160629571
Bij ons kregen we na afloop van het bouwdepot de keus. Het geld terug laten storten of extra aflossen.

Ook bij SNS trouwens eens en nooit meer.
  zondag 13 maart 2016 @ 08:54:59 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160629605
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 08:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar bouw depot vervalt toch na een jaar ofzo?

Weet alleen niet hoeveel invloed het op de maandlasten heeft.
Na 2 jaar bij nieuwbouwdepot :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 13 maart 2016 @ 08:58:09 #279
244125 laziness
pi_160629634
Lijkt me trouwens niet als je bij de SNS blijft qua nieuwe offerte dat je weer alles opnieuw in moet vullen.
De stukken liggen er al en zijn nog niet verlopen lijkt me?
Of loopt het proces al zo lang?

Vervelende is het termijn waaraan je zo gebonden zit. Anders zou ik lekker een andere partij zoeken.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:46:52 #280
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160634410
Bouwdepot vervalt naar mijn weten niet, maar je moet bij uitbetaling wel verplicht een nieuwe taxatie laten doen waar dan uit zou moeten blijken dat de punten uit de bouwtechnische keuring zijn opgepakt. Erg krom allemaal, want in zo'n taxatierapport wordt zoiets niet eens (gedetailleerd) vermeld en gaat er dus alleen naar de marktwaarde van de woning gekeken worden (die nu al bijna 10K hoger ligt dan wat wij er voor gaan betalen). En zo'n taxatie kost ook weer ruim 300 euro natuurlijk.

Wij willen gewoon zonder beperkingen het huis opknappen, inkopen kunnen doen zonder elke keer omslachtig alles bij de bank in te moeten dienen en dan maar weer hopen dat zij vinden dat het van het bouwdepot afgetrokken kan worden. Het is naar ons idee allemaal ook erg tegenstrijdig. De bank geeft als redenering immers aan dat zij willen zien dat wij goed voor het huis zorgen en het nodige onderhoud er aan verrichten, de enige 2 dingen die echt hoognodig moeten gebeuren zijn het vernieuwen van de vloerconstructie van de woonkamer en de kelder ontvochtigen, 2 posten die bij verre het duurste zullen uitpakken maar die wel als 'pre memorie' zijn opgevoerd (dus zonder concreet bedrag) en die ik van SNS dus niet uit het bouwdepot mag halen... :') De andere 21K aan dingen die in het rapport staan krijgen we nooit en te nimmer er uit (belachelijk ruim begroot), dus we zullen altijd bouwdepot 'over' hebben en dus weer verplicht een hertaxatie moeten laten doen. Met als gevolg dat we dus dadelijk die 21K weer in moeten leggen bij de hypotheek (voor het bouwdepot), en dat we van hetgeen dat van onze spaarcentjes dan overblijft (zo'n 30K) vervolgens de échte dure en noodzakelijke dingen moeten gaan doen.
pi_160634874
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:46 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Bouwdepot vervalt naar mijn weten niet, maar je moet bij uitbetaling wel verplicht een nieuwe taxatie laten doen waar dan uit zou moeten blijken dat de punten uit de bouwtechnische keuring zijn opgepakt. Erg krom allemaal, want in zo'n taxatierapport wordt zoiets niet eens (gedetailleerd) vermeld en gaat er dus alleen naar de marktwaarde van de woning gekeken worden (die nu al bijna 10K hoger ligt dan wat wij er voor gaan betalen). En zo'n taxatie kost ook weer ruim 300 euro natuurlijk.

Wij willen gewoon zonder beperkingen het huis opknappen, inkopen kunnen doen zonder elke keer omslachtig alles bij de bank in te moeten dienen en dan maar weer hopen dat zij vinden dat het van het bouwdepot afgetrokken kan worden. Het is naar ons idee allemaal ook erg tegenstrijdig. De bank geeft als redenering immers aan dat zij willen zien dat wij goed voor het huis zorgen en het nodige onderhoud er aan verrichten, de enige 2 dingen die echt hoognodig moeten gebeuren zijn het vernieuwen van de vloerconstructie van de woonkamer en de kelder ontvochtigen, 2 posten die bij verre het duurste zullen uitpakken maar die wel als 'pre memorie' zijn opgevoerd (dus zonder concreet bedrag) en die ik van SNS dus niet uit het bouwdepot mag halen... :') De andere 21K aan dingen die in het rapport staan krijgen we nooit en te nimmer er uit (belachelijk ruim begroot), dus we zullen altijd bouwdepot 'over' hebben en dus weer verplicht een hertaxatie moeten laten doen. Met als gevolg dat we dus dadelijk die 21K weer in moeten leggen bij de hypotheek (voor het bouwdepot), en dat we van hetgeen dat van onze spaarcentjes dan overblijft (zo'n 30K) vervolgens de échte dure en noodzakelijke dingen moeten gaan doen.
Bij een verbouwing vervalt het bouwdepot na 1 jaar. Staat op de site van de SNS bank.

Bij nieuwbouw is dat twee jaar.
pi_160666057
Weet iemand een leuk adresje voor terrasstenen /tegels?
pi_160666959
Ondertussen heb ik op dinsdag de sleutels gekregen, zijn op vrijdag de leidingen voor de keuken verplaatst en is vandaag de behanger/schilder gestart en staan de overige mannetjes ingepland. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 14 maart 2016 @ 19:43:18 #284
244125 laziness
pi_160667041
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:40 schreef marcodej het volgende:
Ondertussen heb ik op dinsdag de sleutels gekregen, zijn op vrijdag de leidingen voor de keuken verplaatst en is vandaag de behanger/schilder gestart en staan de overige mannetjes ingepland. :)
^O^

Hoe is het met je luik afgelopen?
pi_160667280
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:43 schreef laziness het volgende:

[..]

^O^

Hoe is het met je luik afgelopen?
Ik heb het (onder protest van de bouwer) op de opleverlijst laten plaatsen als discussiepunt.

Bouwkundige van Eigen Huis gaf aan dat ik in de discussie relatief zwak sta omdat nooit maten zijn aangegeven. Maar hij (en iedereen die inmiddles het gat gezien heeft) vond het ook onpraktisch klein.

Dus ik wil nog een keer een eindvoorstel doen aan de bouwer (wil proberen ca. EUR 250,- terug te krijgen als compensatie) en hopelijk gaan ze obv schappelijkheid akkoord. Zo niet, dan is het ook voor mij klaar. Bouwer gaf al wel aan dat ze niets willen doen, dus zal het laatste wel worden.

Heb nu een tweedehandse harmonicatrap via via gevonden die er in zou moeten passen en dan probeer ik er nog wat van te maken. Anders een losse trap op maat.
pi_160673869
Bij de aangifte de woz waarde van de grond in moeten vullen. Maar heeft volgens mij geen effect gehad op het uiteindelijk te ontvangen bedrag..
  maandag 14 maart 2016 @ 22:57:36 #287
244125 laziness
pi_160674155
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Bij de aangifte de woz waarde van de grond in moeten vullen. Maar heeft volgens mij geen effect gehad op het uiteindelijk te ontvangen bedrag..
Wij moesten ook een woz waarde van 1 januari 2014 opgeven.
Toen stonden er nog kassen.
Allemaal een beetje een wassen neus wat mij betreft.

Het eindbedrag was wel fijn 8-)
pi_160674330
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij moesten ook een woz waarde van 1 januari 2014 opgeven.
Toen stonden er nog kassen.
Allemaal een beetje een wassen neus wat mij betreft.

Het eindbedrag was wel fijn 8-)
Klopt. Gelukkig dat de advieskosten aftrekbaar zijn, dat maakt de hypotheker advieskosten á ¤3000 toch wat minder pijnlijk..
pi_160677657
Ze vonden hier dat in januari ons huis pas 80% af was. Dus betalen dit jaar voor 80% woz. Dikke prima natuurlijk *O*
  dinsdag 15 maart 2016 @ 07:48:41 #290
244125 laziness
pi_160677772
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 07:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze vonden hier dat in januari ons huis pas 80% af was. Dus betalen dit jaar voor 80% woz. Dikke prima natuurlijk *O*
Oeh dat is mazzel hebben bij je gemeente belastingen!
pi_160685305
Hier is het ook druk, vandaag taxatie van mijn appartement in amsterdam, de fotos en tekst zijn klaar, energielabel is aangevraagd en hopelijk komt het van de week op funda. Dan beginnen met de bezichtigingen en focussen op dingen voor de nieuwe woning :) hypotheekaanvraag is ook ingediend dus hopen dat ze hem snel goedkeuren!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:40:48 #292
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160690561
Eindelijk eens iets enigszins positiefs te melden. Na 2 weken lullen als brugman en erg inhoudelijk/diep op het bouwtechnisch rapport in gaan, heb ik de bank eindelijk zo ver dat ze bereid zijn om de 2 pre memorie posten en een andere aanpassing die ik aan het huis wil gaan doen ook in het verplichte bouwdepot van 21K op willen nemen. Ik moet dan wel 3 offertes overleggen van bedrijven; een voor de vloerconstructie (houten vloer waar ik een betonnen van ga maken), het vochtprobleem (kelder en hobbykamer) en voor de openslaande deuren en zijramen. Inmiddels allerlei bedrijfjes gebeld en deze en volgende week ontvang ik in samenspraak met de huidige bewoner/verkoper van het huis de bedrijfjes in het nieuwe huis. Kan ik meteen zien of de verkoper al een beetje aan het opruimen en inpakken is. :P

Maar goed, ik hou mijn hart nog steeds vast. Voor hetzelfde geld overleg ik dadelijk 2 behoorlijke offertes en eist de bank dat ik nóg een hoger bouwdepot moet aanschaffen. Dit wil ik héél voorzichtig met de financieel/hypotheek adviseur aftasten. Laatstgenoemde is inmiddels ook behoorlijk over de zeik, want hij is naar eigen zeggen al meer dan 40 uur met mijn dossier kwijt. Tja, ik kan daar niet mee zitten, immers doet de bank zelf moeilijk en wijken zij af van hetgeen ze in de offerte hebben gezet...
pi_160713590
1 juni sleutel van ons nieuwe huis, 1 juli de sleutels doorgeven aan de nieuwe bewoners van ons huidige huis *O*
Hooray for boobies!
pi_160714369
08 april de sleutel, komt erg dichtbij! Superveel zin in!! :D :D
pi_160716174
Bah, wat haat ik verhuizen. Omdat ik straks weinig tijd ga hebben en ik sowieso verstandig met mijn lijf en energie moet omgaan ben ik voorzichtig begonnen met opruimen en inpakken en ik vind het nu al niet leuk meer.
pi_160716445
Als je geld hebt, kun je het laten doen :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_160717203
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:38 schreef Vanyel het volgende:
Als je geld hebt, kun je het laten doen :)
Gelukkig heeft mijn schoonmoeder aangeboden om een verhuisbedrijf te betalen, ik moet 'alleen maar' inpakken en een paar meubels demonteren.
pi_160724406
Wow, ik had sinds vorige week op korte termijn een tegelzetter nodig voor mn toilet en badkamer, door miscommunicatie met de installateur.

Sinds maandag viavia met moeite een tegelzetter geregeld die op korte termijn kan. Is komen kijken, uurtarief afgesproken. Ik blij, tot ik vanavond zijn offerte kreeg..

Hij gaat uit van 60 manuren! Plus materiaal (wat ik ook aan de hoge kant vond) ben ik dan wit een dikke 3K kwijt. Voor alleen cementdekvloer en tegelen... voor het toiletje gaat hij uit van 20 uur. :D

Ik ben allang blij dat hij op korte termijn kan, hij komt ook niet uit de buurt en wil hem echt wel belonen, maar dit is echt te gek. Worden leuke gesprekken morgen. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 16-03-2016 21:51:10 ]
pi_160730683
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet iemand een leuk adresje voor terrasstenen /tegels?
Verhoeven, langs het kanaal in Helmond.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_160731420
Nog 2 weken tot de sleuteloverdracht aaaaaaah. En bijna alles is al ingepakt. Goede voorbereiding is het halve werk. Nu die andere helft nog :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')