Na 2 jaar bij nieuwbouwdepotquote:Op zondag 13 maart 2016 08:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar bouw depot vervalt toch na een jaar ofzo?
Weet alleen niet hoeveel invloed het op de maandlasten heeft.
Bij een verbouwing vervalt het bouwdepot na 1 jaar. Staat op de site van de SNS bank.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:46 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Bouwdepot vervalt naar mijn weten niet, maar je moet bij uitbetaling wel verplicht een nieuwe taxatie laten doen waar dan uit zou moeten blijken dat de punten uit de bouwtechnische keuring zijn opgepakt. Erg krom allemaal, want in zo'n taxatierapport wordt zoiets niet eens (gedetailleerd) vermeld en gaat er dus alleen naar de marktwaarde van de woning gekeken worden (die nu al bijna 10K hoger ligt dan wat wij er voor gaan betalen). En zo'n taxatie kost ook weer ruim 300 euro natuurlijk.
Wij willen gewoon zonder beperkingen het huis opknappen, inkopen kunnen doen zonder elke keer omslachtig alles bij de bank in te moeten dienen en dan maar weer hopen dat zij vinden dat het van het bouwdepot afgetrokken kan worden. Het is naar ons idee allemaal ook erg tegenstrijdig. De bank geeft als redenering immers aan dat zij willen zien dat wij goed voor het huis zorgen en het nodige onderhoud er aan verrichten, de enige 2 dingen die echt hoognodig moeten gebeuren zijn het vernieuwen van de vloerconstructie van de woonkamer en de kelder ontvochtigen, 2 posten die bij verre het duurste zullen uitpakken maar die wel als 'pre memorie' zijn opgevoerd (dus zonder concreet bedrag) en die ik van SNS dus niet uit het bouwdepot mag halen...De andere 21K aan dingen die in het rapport staan krijgen we nooit en te nimmer er uit (belachelijk ruim begroot), dus we zullen altijd bouwdepot 'over' hebben en dus weer verplicht een hertaxatie moeten laten doen. Met als gevolg dat we dus dadelijk die 21K weer in moeten leggen bij de hypotheek (voor het bouwdepot), en dat we van hetgeen dat van onze spaarcentjes dan overblijft (zo'n 30K) vervolgens de échte dure en noodzakelijke dingen moeten gaan doen.
quote:Op maandag 14 maart 2016 19:40 schreef marcodej het volgende:
Ondertussen heb ik op dinsdag de sleutels gekregen, zijn op vrijdag de leidingen voor de keuken verplaatst en is vandaag de behanger/schilder gestart en staan de overige mannetjes ingepland.
Ik heb het (onder protest van de bouwer) op de opleverlijst laten plaatsen als discussiepunt.quote:
Wij moesten ook een woz waarde van 1 januari 2014 opgeven.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Bij de aangifte de woz waarde van de grond in moeten vullen. Maar heeft volgens mij geen effect gehad op het uiteindelijk te ontvangen bedrag..
Klopt. Gelukkig dat de advieskosten aftrekbaar zijn, dat maakt de hypotheker advieskosten á ¤3000 toch wat minder pijnlijk..quote:Op maandag 14 maart 2016 22:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij moesten ook een woz waarde van 1 januari 2014 opgeven.
Toen stonden er nog kassen.
Allemaal een beetje een wassen neus wat mij betreft.
Het eindbedrag was wel fijn
Oeh dat is mazzel hebben bij je gemeente belastingen!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze vonden hier dat in januari ons huis pas 80% af was. Dus betalen dit jaar voor 80% woz. Dikke prima natuurlijk
Gelukkig heeft mijn schoonmoeder aangeboden om een verhuisbedrijf te betalen, ik moet 'alleen maar' inpakken en een paar meubels demonteren.quote:
Verhoeven, langs het kanaal in Helmond.quote:Op maandag 14 maart 2016 19:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet iemand een leuk adresje voor terrasstenen /tegels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |