Waar je gelijk het probleem mee aangeeft. Belangen van politici wegen zwaarder dan de belangen van het volk dat ze zouden moeten vertegenwoordigen.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:30 schreef Perrin het volgende:
Vernieuwing van de democratie zal iig niet van de gevestigde clubjes komen.
Behalve op de vraag "moet er meer geld naar asielzoekers".quote:Op zondag 3 januari 2016 00:36 schreef Kaas- het volgende:
We kunnen nog niet eens veilig de TK-verkiezingen via computers en internet organiseren, dus lijkt het me niet handig om dan het volledige regeringsbeleid hierop te baseren. Ook omdat er dan geen enkele coherentie meer is; op elke "moet er meer geld naar ... ?"-vraag zal er een ja komen, waar politieke partijen nog een compleet pakket aan keuzes bieden.
Heb je misschien toevallig wel eens van "liberalisme" gehoord?quote:Op zondag 3 januari 2016 00:36 schreef Kaas- het volgende:
We kunnen nog niet eens veilig de TK-verkiezingen via computers en internet organiseren, dus lijkt het me niet handig om dan het volledige regeringsbeleid hierop te baseren. Ook omdat er dan geen enkele coherentie meer is; op elke "moet er meer geld naar ... ?"-vraag zal er een ja komen, waar politieke partijen nog een compleet pakket aan keuzes bieden.
Heb jij recent misschien toevallig niet genoeg stompen op je bek gehad?quote:Op zondag 3 januari 2016 00:39 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Heb je misschien toevallig wel eens van "liberalisme" gehoord?
Waarom zou er op elke vraag een ja komen? Ik kan me voorstellen dat als we zo bijvoorbeeld het basispakket voor de verplichte zorgverzekering samenstellen waarbij elke keuze die je aanvinkt laat zien wat dat kost er heel veel mensen een afgewogen keuze gaan maken. In ieder geval mag op die manier niemand meer mopperen over de belasting die we betalen want die stellen we met elkaar vast.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:36 schreef Kaas- het volgende:
Trus en zoquote:
Kom daar eens verandering in brengen dan. Held.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heb jij recent misschien toevallig niet genoeg stompen op je bek gehad?
Ik denk niet dat het uitgavenpatroon net zo snel mee zou dalenquote:Op zondag 3 januari 2016 00:52 schreef Perrin het volgende:
Jij ziet lage belastingen als onwenselijk?
zonder oplopende staatsschuld dan, he
Heb je een beter voorstel? Het lijkt me onoverkomelijk dat het een dagtaak is om je over besluiten op losse terreinen te informeren, laat staan over alle besluiten die een regering moet nemen. Hoe politiek betrokken is de bevolking nu? Zeer slecht. Maar een paar procent is lid van een partij en amper de helft komt stemmen.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:54 schreef Perrin het volgende:
De crux is hoe je zo'n systeem inricht. Als je alleen losse, onsamenhangende vragen stelt zonder achtergrondinfo, waar burgers ja of nee op mogen antwoorden dan lijkt me het eindresultaat niet optimaal idd.
Correct. Als politicus moet je een pietlut zijn. Ik ben liever tweemaal daags bezig met gewichtige zaken, zoals de verkoop van een doorzonwoning in Drachten.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:04 schreef Tchock het volgende:
En ik wil nog even benadrukken dat ik dit niet elitair bedoel - ik zou ook echt niet dagelijks willen of kunnen stemmen over zaken als het Uitvoeringsbesluit Mestbeleid.
Kunnen we daar ook online over meebeslissen?quote:Op zondag 3 januari 2016 01:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Correct. Als politicus moet je een pietlut zijn. Ik ben liever tweemaal daags bezig met gewichtige zaken, zoals de verkoop van een doorzonwoning in Drachten.
Kan me voorstellen dat het aantal hamerstukken in de Nederlandse politiek aanzienlijk zal groeien.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je een beter voorstel? Het lijkt me onoverkomelijk dat het een dagtaak is om je over besluiten op losse terreinen te informeren, laat staan over alle besluiten die een regering moet nemen. Hoe politiek betrokken is de bevolking nu? Zeer slecht. Maar een paar procent is lid van een partij en amper de helft komt stemmen.
Oftewel: mensen moeten besluiten nemen over onderwerpen die ze niet kennen, en een deel interesseert het blijkbaar ook niet. Al kun je zeggen dat dat verandert als mensen meer directe inspraak krijgen.
Kijk voor de grap even op de besluitenlijst van de Tweede Kamer. Gemiddeld twee per dag over de meest obscure onderwerpen.
Bovendien dien je per individueel besluit gemiddeld nog een hoop brieven en rapporten door te lezen, achtergrondonderzoek te doen, betrokken te spreken en bezoeken etc. Iets dat Kamerleden en hun medewerkers fulltime doen en wat burgers per definitie niet kunnen doen. Dan worden er plotseling weet ik hoeveel besluiten compleet ongeïnformeerd genomen. Het percentage beslissingen dat burgers daadwerkelijk zouden kunnen nemen in een paar minuten per week achter de computer van al die besluiten die je in de link ziet is ontzettend laag.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je een beter voorstel? Het lijkt me onoverkomelijk dat het een dagtaak is om je over besluiten op losse terreinen te informeren, laat staan over alle besluiten die een regering moet nemen. Hoe politiek betrokken is de bevolking nu? Zeer slecht. Maar een paar procent is lid van een partij en amper de helft komt stemmen.
Oftewel: mensen moeten besluiten nemen over onderwerpen die ze niet kennen, en een deel interesseert het blijkbaar ook niet. Al kun je zeggen dat dat verandert als mensen meer directe inspraak krijgen.
Kijk voor de grap even op de besluitenlijst van de Tweede Kamer. Gemiddeld twee per dag over de meest obscure onderwerpen.
Voorstanders van alles maar online laten beslissen door het volk denken ook echt dat het volk over alles wil beslissen, terwijl er maar heel weinig zaken zijn waarover ze dat daadwerkelijk wil en kan. Voor die enkele gevallen waar het wel kan vind ik (digitale) referenda overigens wel degelijk een goede oplossing.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het aantal hamerstukken in de Nederlandse politiek aanzienlijk zal groeien.
quote:Op zondag 3 januari 2016 01:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bovendien dien je per individueel besluit gemiddeld nog een hoop brieven en rapporten door te lezen, achtergrondonderzoek te doen, betrokken te spreken en bezoeken etc. Iets dat Kamerleden en hun medewerkers fulltime doen en wat burgers per definitie niet kunnen doen. Dan worden er plotseling weet ik hoeveel besluiten compleet ongeïnformeerd genomen. Het percentage beslissingen dat burgers daadwerkelijk zouden kunnen nemen van al die besluiten die je in de link ziet is ontzettend laag.
Ik ben even het bed uit voor een nachtelijke schijtsessie, kijk dit een andere keer wel Hans.quote:
Als je alleen al kijkt naar alle inspraakmogelijkheden die "het volk" op dit moment onbenut laat kun je niet anders dan concluderen dat directe democratie toch een stapje te ver is.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voorstanders van alles maar online laten beslissen door het volk denken ook echt dat het volk over alles wil beslissen, terwijl er maar heel weinig zaken zijn waarover ze dat daadwerkelijk wil en kan. Voor die enkele gevallen waar het wel kan vind ik (digitale) referenda overigens wel degelijk een goede oplossing.
Laats in Geldersmalen vond ik het volk anders zeer initiatiefrijk in het wat oprekken van hun democratische rechten.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als je alleen al kijkt naar alle inspraakmogelijkheden die "het volk" op dit moment onbenut laat kun je niet anders dan concluderen dat directe democratie toch een stapje te ver is.
Bespaar jezelf de moeite.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben even het bed uit voor een nachtelijke schijtsessie, kijk dit een andere keer wel Hans.
In Geldermalsen had het volk überhaupt geen inspraak. Voor de vorm misschien, maar dat AZC ging/gaat er sowieso komen. Ik heb het meer over het bezoeken van informatieavonden van lokale partijen, inspraakavonden waar daadwerkelijk nog wat besloten kan worden etc.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Laats in Geldersmalen vond ik het volk anders zeer initiatiefrijk in het wat oprekken van hun democratische rechten.
Ik las "gezinnen tuigen meisjes af", zo politiek correct ben ik dan wel weer.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:49 schreef Kaas- het volgende:
NWS / Getinten tuigen meisjes af, redder ontslagen
Puike TT. "Mannen tuigen meisjes af" is natuurlijk niet specifiek genoeg.
Oh fuck, dat is waar ook, jij riep hier laatst dat je het allemaal zeer terecht en begrijpelijk vond.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
In Geldermalsen had het volk überhaupt geen inspraak. Voor de vorm misschien, maar dat AZC ging/gaat er sowieso komen. Ik heb het meer over het bezoeken van informatieavonden van lokale partijen, inspraakavonden waar daadwerkelijk nog wat besloten kan worden etc.
Dat vind ik wel heel heftig, wat je nu zegt.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
NWS is dan ondertussen ook het xenofobe neefje van de frontpage aan het worden.
Het is wat meid.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel heftig, wat je nu zegt.
Ja, ik sta immer aan de kant van de tokkies. Zo ben ik.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh fuck, dat is waar ook, jij riep hier laatst dat je het allemaal zeer terecht en begrijpelijk vond.
Het is praktisch onmogelijk er een topic te vinden dat niet over buitenlanders/moslims/asielzoekers gaat. Op vuurwerk en zwarte piet na uiteraard.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
NWS is dan ondertussen ook het xenofobe neefje van de frontpage aan het worden.
Blijkbaar is er in mijn dorp eind jaren negentig het plan geweest om 1000 vluchtelingen op te vangen op één grote boot bij de haven. Mocht dat plan toen zijn doorgegaan ben ik wel benieuwd hoe lang het geduurd had voordat de plaatselijke bevolking het ding zou hebben omgedoopt naar "Pakjesboot".quote:Op zondag 3 januari 2016 01:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is praktisch onmogelijk er een topic te vinden dat niet over buitenlanders/moslims/asielzoekers gaat.
Op vuurwerk en zwarte piet na uiteraard.
De uitspraak "zo ben jij", voorafgegaan door enkele negatieve karakteriseringen is een van mijn favoriete.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, ik sta immer aan de kant van de tokkies. Zo ben ik.
Dan was de verhouding nette Nederlandse burgers t.o.v. asielzoekers bij jullie nog schever geweest dan in Oranje (dat dikke BMW dorp).quote:Op zondag 3 januari 2016 01:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Blijkbaar is er in mijn dorp eind jaren negentig het plan geweest om 1000 vluchtelingen op te vangen op één grote boot bij de haven. Mocht dat plan toen zijn doorgegaan ben ik wel benieuwd hoe lang het geduurd had voordat de plaatselijke bevolking het ding zou hebben omgedoopt naar "Pakjesboot".
"Ach, zo ben jij nu eenmaal."quote:Op zondag 3 januari 2016 01:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De uitspraak "zo ben jij", voorafgegaan door enkele negatieve karakteriseringen is een van mijn favoriete.
Is het genuanceerd, is het weer niet goed. Jij scheert alle mannen over een kam.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:49 schreef Kaas- het volgende:
Ik schrik nog meer van hoe makkelijk men geweld een legitiem instrument vind.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is praktisch onmogelijk er een topic te vinden dat niet over buitenlanders/moslims/asielzoekers gaat. Op vuurwerk en zwarte piet na uiteraard.
Edit: Niet volledig waar, er is daar ook nog de categorie compleet onbenullig nieuws. Zaken als 'man met drie benen geboren', 'vogel ontsnapt' etc. is er ook nog wel populair.
Oh btw, heb vandaag alsnog gepost ergens in POL waar ik laatst eens wat info over had opgezocht voor een presentatie'tje bij political economy. Vroegen jij en Kowloon toen naar.quote:
Gewoon een permanent cruiseschip van vijf verdiepingen hoog. De lokale winkeliers rekenen zich rijk.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan was de verhouding nette Nederlandse burgers t.o.v. asielzoekers bij jullie nog schever geweest dan in Oranje (dat dikke BMW dorp).
Ik vind het gewoon jammer dat getinte vrouwen nu ook verdacht worden op basis van de TT.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is het genuanceerd, is het weer niet goed. Jij scheert alle mannen over een kam.
Nou, ik zal morgen eens kijken.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh btw, heb vandaag alsnog gepost ergens in POL waar ik laatst eens wat info over had opgezocht voor een presentatie'tje bij political economy. Vroegen jij en Kowloon toen naar.
"[..] ergens in POL [..]", nu mogen wij dus heel POL door gaan zoeken?quote:Op zondag 3 januari 2016 01:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh btw, heb vandaag alsnog gepost ergens in POL waar ik laatst eens wat info over had opgezocht voor een presentatie'tje bij political economy. Vroegen jij en Kowloon toen naar.
22 uur?quote:Op zondag 3 januari 2016 02:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat je eens flink zou gaan slapen.
Getinte homo's tuigen meisjes af zou beter zijn idd.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:49 schreef Kaas- het volgende:
Werkt Koos nu ook voor de FP?quote:Op zondag 3 januari 2016 01:52 schreef Kaas- het volgende:
Edit: Niet volledig waar, er is daar ook nog de categorie compleet onbenullig nieuws. Zaken als 'man met drie benen geboren', 'vogel ontsnapt' etc. is er ook nog wel populair.
Geloof dat er geen reet van het "nieuwsbericht" klopt. Los daarvan zie ik je punt niet. Weer zo'n geforceerde demonen66 reactie vrees ik.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:49 schreef Kaas- het volgende:
Plus dat je toch al weet wat voor dom volk daar gaat schreeuwen. Dat soort topics gewoon negeren lijkt mequote:Op zondag 3 januari 2016 10:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geloof dat er geen reet van het "nieuwsbericht" klopt. Los daarvan zie ik je punt niet. Weer zo'n geforceerde demonen66 reactie vrees ik.
Dat is inderdaad het beste.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Plus dat je toch al weet wat voor dom volk daar gaat schreeuwen. Dat soort topics gewoon negeren lijkt me.
Ligt er sneeuw bij jullie?quote:Op zondag 3 januari 2016 10:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Was dat de date naar de Efteling?
Goedemorgen.
Ah, ik lees allemaal verhalen over gladheid, ijzel en sneeuw. Maar dat is misschien meer naar het oosten.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, niets. Er staat alleen een koude wind.
Noordoosten zeiden ze, dus ik was op alles voorbereid.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Ah, ik lees allemaal verhalen over gladheid, ijzel en sneeuw. Maar dat is misschien meer naar het oosten.
Moet vanmiddag nog met de trein. Ik hou mijn hart vast met al die druppels op de rails.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:47 schreef Tem het volgende:
Aha, beetje hetzelfde als hier dus. Die code oranje is dus enigszins overtrokken.
Dat wordt 380 miljoen uur vertraging.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Moet vanmiddag nog met de trein. Ik hou mijn hart vast met al die druppels op de rails.
Bij de gedachte aan sneeuw alleen schrapt NS toch meestal al bij voorbaat de helft van de treinen?quote:Op zondag 3 januari 2016 10:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Moet vanmiddag nog met de trein. Ik hou mijn hart vast met al die druppels op de rails.
Koos checkt feiten. Die FP is geweldig.quote:
Niks gedronken gisteren.quote:
Op haar schouderquote:
quote:Op zondag 3 januari 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Koos checkt feiten. Die FP is geweldig.
Wat is daar ingewikkeld aan?quote:Op zondag 3 januari 2016 10:59 schreef eriksd het volgende:
Wil die voorlopige aanslag uitzetten, maar wat een gedoetje zeg.
Ik ben ooit vijf maanden aan het bakkeleien geweest om de belastingdienst ervan te overtuigen dat ik echt geen recht meer had op huurtoeslag.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:59 schreef eriksd het volgende:
Wil die voorlopige aanslag uitzetten, maar wat een gedoetje zeg.
Lijkt alsof ik nog steeds dat hele formulier moet gaan invullen met inkomen bladiebla. Wil gewoon een knop met "geen VA".quote:
Goed verhaal. Interessant ook.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt alsof ik nog steeds dat hele formulier moet gaan invullen met inkomen bladiebla. Wil gewoon een knop met "geen VA".
Ik ben al twee jaar bezig om ze om de zoveel maanden mijn rekeningnr door te geven omdat ze die op een of andere manier steeds 'kwijtraken', maar wel netjes wegenbelasting enzo af kunnen schrijven.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben ooit vijf maanden aan het bakkeleien geweest om de belastingdienst ervan te overtuigen dat ik echt geen recht meer had op huurtoeslag.
Ik heb drie maanden lang én huurtoeslag én de voorlopige teruggave van de HRA ontvangenquote:Op zondag 3 januari 2016 11:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben al twee jaar bezig om ze om de zoveel maanden mijn rekeningnr door te geven omdat ze die op een of andere manier steeds 'kwijtraken', maar wel netjes wegenbelasting enzo af kunnen schrijven.
quote:Op zondag 3 januari 2016 11:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb drie maanden lang én huurtoeslag én de voorlopige teruggave van de HRA ontvangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |