abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2016 @ 00:02:40 #1
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_158777830
quote:
In de nacht van dinsdag 29 december 2015 op woensdag 30 december 2015 heeft een groep getinte mannen drie meisjes zwaar mishandeld op de Rotterdamse Coolsingel. Een man die wist te voorkomen dat er doden te betreuren zouden vallen, is nu door zijn werkgever ontslagen.

De redder in kwestie is Ovidiu van den Berg. Hij was die bewuste nacht werkzaam bij de McDonald's op de Coolsingel. "Omstreeks 3.30 escaleerde een conflict tussen een groep getinte mannen en 3 blanke meisjes", vertelt hij op Facebook. "Een van de meisjes kreeg vuistslagen in haar gezicht. Vervolgens stapte de groep op de andere twee meisjes af."

"Eén van de twee meisjes werd verschillende malen in het gezicht gestompt terwijl de andere bij de haren werd gepakt en zo vaak in het gezicht geslagen werd dat ze bezweek en op de grond viel. Op dat moment ging de groep over op schoppen."

Ovidiu bedacht zich gelukkig niet. "Bij mij gingen toen alle alarmrinkelen", vervolgt hij. "Ik wist dat als ik niet in zou grijpen ze waarschijnlijk doodgeschopt zou worden. Ik ben naar het meisje gerend en heb haar aan haar benen uit de groep gesleurd. Toen ben ik gevraagd haar in veiligheid te brengen in de crew room. Vervolgens heb ik mijn werk met een naar gevoel herpakt."

Vervolgens ging hij naar huis en lag maar te woelen in bed. De volgende ochtend wachtte Ovidiu echter een nare verrassing. "De volgende ochtend werd ik door de restaurantmanager van de Mc Donald's gebeld dat ik ONTSLAGEN was, omdat ik volgens hen onjuist gehandeld had."

Eén van de slachtoffers is in het ziekenhuis opgenomen. Zij heeft een zware hersenschudding opgelopen. "Het andere meisje is er dankzij mijn hulp alleen vanaf gekomen met ernstig lichamelijk letsel", besluit de held.

'Getinten tuigen meisjes af, redder ontslagen'
quote:
Update 4-1-2016:

Het werkelijke verhaal lijkt toch iets genuanceerder dan het verhaal van Ovidiu en de facebookreactie doet vermoeden. McDonald's Nederland heeft FOK! per mail de volgende reactie toegestuurd:

"McDonald's Nederland betreurt de onjuiste berichtgeving waarbij een vervelend incident tussen gasten onderling bij McDonald's restaurant Rotterdam Coolsingel 44 ten onrechte is gekoppeld aan het beëindigen van de proeftijd van een medewerker van datzelfde restaurant.

Uit respect voor de privacy betreffende medewerker, willen we niet in detail treden over zijn functioneren gedurende zijn proefperiode. Er zijn echter diverse voorvallen geweest, gedurende zijn proeftijd, waardoor het management heeft gemeend, de proeftijd niet te verlengen. De medewerker is gekend in deze voorvallen en heeft schriftelijk ingestemd met deze aantekening. De medewerker van het restaurant heeft voorts ingestemd met de beëindiging van de proeftijd en heeft zonder onvertogen woord afscheid genomen.

Dat de betreffende medewerker eveneens samen met andere medewerkers, managers en een bewaker een einde heeft gemaakt aan het handgemeen tussen gasten, dat in de nacht van 29 op 30 december in het restaurant ontstond, staat geheel los van het beëindigen van de proeftijd van de medewerker. Deze medewerkers en managers zijn op de dag van vandaag in dienst van het restaurant."

[ Bericht 27% gewijzigd door Specularium op 04-01-2016 19:12:05 ]
  zondag 3 januari 2016 @ 00:04:29 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158777895
Triest. Als het verhaal is zoals het hier staat, verdient die burgerflipper een loonsverhoging.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158777917
Ontslagen bij de Mac lijkt mij een zegen voor die jongen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_158777934
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:04 schreef Janneke141 het volgende:
Triest. Als het verhaal is zoals het hier staat, verdient die burgerflipper een loonsverhoging.
maar dit ook natuurlijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 3 januari 2016 @ 00:06:24 #5
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_158777980
Hmmm, dus een aantal meisjes redden van een brute afranseling is ongepast gedrag? Dan wil ik wel eens weten wat de restaurantmanager doet als één van zijn kinderen in elkaar geslagen wordt? Zal de manager dan toekijken en heel hard "FOEI!" roepen?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_158778022
Eerst het verhaal van de andere kant graag. Indien het is zoals het hier staat dan mogen we met hooivorken naar de manager van de betreffende MCD.
pi_158778037
Moslim gezever
  zondag 3 januari 2016 @ 00:12:17 #8
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_158778219
De baas van de jongen was zeker zelf ook een Turk ofzo? Achterlijk gedoe.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_158778527
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:06 schreef PalmRoyale het volgende:
Hmmm, dus een aantal meisjes redden van een brute afranseling is ongepast gedrag? Dan wil ik wel eens weten wat de restaurantmanager doet als één van zijn kinderen in elkaar geslagen wordt? Zal de manager dan toekijken en heel hard "FOEI!" roepen?
Ben ook wel benieuwd naar hoe die manager het liever gezien had.
ROBODEMONS..................|:(
pi_158778612
quote:
15s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd naar hoe die manager het liever gezien had.
Ovide ( :P ) vd berg was vergeten of de lichtgetinten frietsaus wilden bij hun happy meal....
pi_158778685
Wat was er dan precies onjuist aan zijn handelen? Misschien (heel misschien) had de werkgever wel een hele goede verklaring.
pi_158778691
Zoals gewoonlijk zijn slachtoffers in dit land de daders en de daders het slachtoffer. Bedankt D66.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 3 januari 2016 @ 00:33:47 #13
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158778946
En hun maar smeken om verdraagzaamheid
lol
RED ONS HENNIEGOD
pi_158779364
Volgens mij mist er heel wat informatie. :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_158779381
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:25 schreef Physsic het volgende:
Misschien (heel misschien) had de werkgever wel een hele goede verklaring.
Wie moest nu de klanten bedienen? :(
pi_158779419
ontslag vind ik terecht,
leuk dat hij de held probeert uittehangen maar dit is compleet niet wat je moet doen met het protecol.
je wordt "getraind"
  zondag 3 januari 2016 @ 00:51:48 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158779439
quote:
Wat was er dan precies onjuist aan zijn handelen? Misschien (heel misschien) had de werkgever wel een hele goede verklaring.
Na zijn dienst deed hij een greep in de kassa.
Dat moet haast wel wil je ontslagen worden bij een Mac :D
pi_158779514
1. Als de mishandling zo geweldadig was, waarom vind ik het nergens terug in het nieuws?
2. Waarom heeft hij geen politie gebeld?

Waar zou de ruzie over zijn gegaan? Een gestolen koikarper?

Metronieuws heeft het artikel alweer verwijderd.
.
pi_158779588
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:55 schreef Fer het volgende:
1. Als de mishandling zo geweldadig was, waarom vind ik het nergens terug in het nieuws?
2. Waarom heeft hij geen politie gebeld?

Waar zou de ruzie over zijn gegaan? Een gestolen koikarper?
Daar gaat het toch helemaal niet om, gekkie. Het artikeltje dient er alleen toe om meermaals te kunnen melden dat licht getinte mannen blanke meisjes iets misdaan hebben. Dat is op zich al meer dan voldoende om vele onderbuiken aan het borrelen te krijgen. Het precieze verhaal doet volledig niet terzake.
pi_158779662
quote:
Buitenstaanders toelaten in de ruimte voor de crew, wellicht.
pi_158779754
Ik mis de wederhoor bij de McD manager.. hoe reageerde de baas op het verhaal? Wat zegt de politie over het voorval?
dag
pi_158780022
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2016 01:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Buitenstaanders toelaten in de ruimte voor de crew, wellicht.
Zoiets achterlijks zal het niet zijn toch?
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_158780060
Als de redder zijn verhaal goed verkoopt dan heeft hij in no time een veel betere baan. Misschien een baan bij de politie?
pi_158780270
Misschien waren die daders ook wel McDonalds medewerkers.
.
pi_158780289
De held zal wel wat details hebben weggelaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')