Ga je gang om ze erbij te zoeken.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:13 schreef Merbaum het volgende:
Is het teveel gevraagd om de foto's van de voorgaande winnaars te linken? (niet sarcastisch bedoeld, is een oprechte vraag uit interesse(en luiheid))
Ik had gehoopt op winter.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:37 schreef Unites het volgende:
Mmhm... dit is echt mijn ding!
Ik was van plan om mee te gaan met de januari-editie en had stiekem al gehoopt op dit of een dergelijk thema! Ik ben eeeeecht super blij!!![]()
Gooi er een kek instagramfilter overheen.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:44 schreef Myraela het volgende:
Oh leuk! Ik ga meedoen.
Ik maak voor mijn blog veel foto's van eten, maar ben er nog niet altijd tevreden over. Heb ook totaal geen verstand van camera's. Heb lang wit en simpel gedaan, maar heb sinds een paar dagen een nieuwe lens (mijn eerste na de standaard kitlens, de 50mm 1.8) en nu wil ik mijn foto's iets warmer en gezelliger maken.
Tips zijn altijd welkom.
Van de afgelopen twee dagen:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat is plan Bquote:Op woensdag 30 december 2015 22:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gooi er een kek instagramfilter overheen.
Verdiep je eens in het belichten van je (prachtige) gerechten. Daar valt veel meer uit te halenquote:Op woensdag 30 december 2015 22:44 schreef Myraela het volgende:
Oh leuk! Ik ga meedoen.
Ik maak voor mijn blog veel foto's van eten, maar ben er nog niet altijd tevreden over. Heb ook totaal geen verstand van camera's. Heb lang wit en simpel gedaan, maar heb sinds een paar dagen een nieuwe lens (mijn eerste na de standaard kitlens, de 50mm 1.8) en nu wil ik mijn foto's iets warmer en gezelliger maken.
Tips zijn altijd welkom.
Van de afgelopen twee dagen:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Mooi!quote:Op maandag 4 januari 2016 09:44 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik doe ook maar weer eens een keer mee
[ link | afbeelding ]
lunch time by Sander Overkamp, on Flickr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Vast wel. Stoort het?quote:Op maandag 11 januari 2016 16:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je dat onderste stukje van het bord nog?
Mij stoort het niet, het onderwerp is eten en dat staat er ruimschoots opquote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:31 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het verbaast me dat je dat überhaupt vraagt...
Esthetische fotografie vereist meer dan simpelweg een overdracht van inhoudelijke informatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:44 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Mij stoort het niet, het onderwerp is eten en dat staat er ruimschoots op
Helaas wel, maar ik kon deze opmerking alsnog niet negerenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met zijn werk zie ik?
I'm with stupidquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:36 schreef Thrilled het volgende:
Leuk ook dat Sunchaser een keer een normale en fatsoenlijke foto plaatst en dat ook daar niet op een normale manier op gereageerd kan worden..Kunnen we in ieder geval stoppen met alleen Sunchaser de schuld geven van de slechte sfeer in dit topic.
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:36 schreef Thrilled het volgende:
Leuk ook dat Sunchaser een keer een normale en fatsoenlijke foto plaatst en dat ook daar niet op een normale manier op gereageerd kan worden..Kunnen we in ieder geval stoppen met alleen Sunchaser de schuld geven van de slechte sfeer in dit topic.
Mee eens, ik schrok ook van de kwaliteits foto dit keer.. los ervan dat de taart niet goed is gecentreerd. Moet wel leuk blijven, bij het stemmen kan je bij de punten je mening geven over ieders foto, daarvoor is de stem ronde.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:36 schreef Thrilled het volgende:
Vind ik ook, het moet leuk blijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:36 schreef Thrilled het volgende:
Want ons commentaar is onfatsoenlijk?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:36 schreef Thrilled het volgende:
Zo is hetquote:Op woensdag 13 januari 2016 07:38 schreef Thrilled het volgende:
Als je deze reeks al meerdere topics volgt weet je dat de sfeer beladen is en dat er weinig voor nodig is om mensen hier tegen elkaar op te zetten.. dan vind ik zo'n reactie op de foto gewoon kinderachtig.. Wat anderen hier ook zeggen; hou dan gewoon je mond en plaats het in je stemmingsronde als oordeel.
Ja, foto-technisch een terechte opmerking, maar we zijn ook gewoon mensen hier in dit topic en een beetje op een normale manier met elkaar omgaan lijkt mij ook niet verkeerd. Zeker als driekwart van de mensen gewoon een normale contest willen zonder gezeik, dan zijn dit gewoon geen handige opmerkingen.. Actie = reactie...
Beetje elitair, waarom zou iemand zoals ik hier niet welkom zijn. Nee ik heb geen professionele camera, maar als ik nou toch probeer om een beetje leuk plaatje te schieten? Laat iedereen in hun waarde. Het is een geheel vrijblijvende leuke wedstrijd, hang er niet zo'n zwaar waardeoordeel aan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 00:41 schreef very het volgende:
Het is hier niet de maandelijkse snapshotwedstrijd, toch?
Ik vind dat snapshot niets te maken heeft met de apparatuur die je gebruikt maar wel met hoeveel je hebt nagedacht over compositie, standpunt en de elementen die je wel of juist niet laat zien in je plaat. Met een 5000 euro body kan je snapshots maken en met een compactje van 50 euro kan je mooie platen schieten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:45 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Beetje elitair, waarom zou iemand zoals ik hier niet welkom zijn. Nee ik heb geen professionele camera, maar als ik nou toch probeer om een beetje leuk plaatje te schieten? Laat iedereen in hun waarde. Het is een geheel vrijblijvende leuke wedstrijd, hang er niet zo'n zwaar waardeoordeel aan.
Als we alle waarden en regels laten vallen, wat is een wedstrijd dan nog waard? Waarom doet iedereen zo moeilijk over kritiek? Je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:45 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Beetje elitair, waarom zou iemand zoals ik hier niet welkom zijn. Nee ik heb geen professionele camera, maar als ik nou toch probeer om een beetje leuk plaatje te schieten? Laat iedereen in hun waarde. Het is een geheel vrijblijvende leuke wedstrijd, hang er niet zo'n zwaar waardeoordeel aan.
Dit dus.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:11 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik vind dat snapshot niets te maken heeft met de apparatuur die je gebruikt maar wel met hoeveel je hebt nagedacht over compositie, standpunt en de elementen die je wel of juist niet laat zien in je plaat. Met een 5000 euro body kan je snapshots maken en met een compactje van 50 euro kan je mooie platen schieten.
Je hebt PM met mijn rekeningnummer voor het vliegticket.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:34 schreef JeroenLucas het volgende:
[ afbeelding ]
Even een lekker plaatje tussendoor, want ik ga nu op t strand liggen.. en me nergens druk om maken, misschien bestel ik wat eten en maak ik er een foto van... misschien niet.. jullie zijn welkom, heb nog wel een handdoek over en een zwembad met meer ruimte dan voor mij alleen!
Moge de beste winnen deze maand, zonder gezeik & met een beetje liefde voor elkaar.. en als ik af en toe het nieuws lees is er al genoeg ellende in de wereld. Ayo!
Hoe is mijn foto dan een snapshot en een foto van een bak patat en bier niet? Omdat ik besluit voor een andere crop of kader is het ineens een snapshot?quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:11 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik vind dat snapshot niets te maken heeft met de apparatuur die je gebruikt maar wel met hoeveel je hebt nagedacht over compositie, standpunt en de elementen die je wel of juist niet laat zien in je plaat.
Ik zeg nergens dat jouw foto een snapshot is. Sterker nog, ik heb over geen enkele foto iets gezegd en heb alleen een algemene fotografische opmerking gemaakt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hoe is mijn foto dan een snapshot en een foto van een bak patat en bier niet? Omdat ik besluit voor een andere crop of kader is het ineens een snapshot?
Jouw foto is een snapshot omdat je puur fotografeert om iets te registreren. Je denkt niet na over compositie. Zo lijkt het althans. Als dat onjuist is dan neem ik het terug, maar ben dan wel benieuwd naar je motivatie. Nu lees ik alleen dat het eten er volledig op staat en dat je het daarmee prima vind. Ik denk dat die foto van een bak patat ook wel onder het kopje snapshot te scharen is. Mijn eigen foto deze waarschijnlijk ook, al let ik daar alsnog wat meer op het estethische ipv dat ik alleen een lolly in beeld breng. Ik heb alleen niet erg mijn best gedaan deze maand.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hoe is mijn foto dan een snapshot en een foto van een bak patat en bier niet? Omdat ik besluit voor een andere crop of kader is het ineens een snapshot?
quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:42 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Je hebt PM met mijn rekeningnummer voor het vliegticket.
Haha, sta je raar te kijken als er 600 euro extra op je rekening staat straks!quote:
hey kaasmesjes van de action of de lidlquote:Op donderdag 14 januari 2016 20:54 schreef Nalbandian het volgende:
Eerste probeerseltje.
[ link | afbeelding ]
Old Friends by Leon, on Flickr
Boska Havana - Kaassetquote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:41 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
hey kaasmesjes van de action of de lidl
Ik vind verplicht centreren het tegendeel van nadenken over een goede foto.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:23 schreef very het volgende:
[..]
Dit dus.
Snapshots heeft niks te maken met apparatuur of skill. Het gaat erom dat je nadenkt over je foto, en niet zomaar alleen even iets registreert.
Ik ook. Wat is je punt?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:05 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik vind verplicht centreren het tegendeel van nadenken over een goede foto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 17 januari 2016 11:38 schreef SunChaser het volgende:
Nieuwe inzendingopa is doodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]blub blub
Nieuwe inzendingDie at tulpenbollen, geen tulpen zelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]People assume too much.
Nieuwe inzendingik vind het een beetje de randjes van het onderwerp opzoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
maar laten we het gezellig houden en laat mensen maar hun ongenoegen uiten tijdens het stemmen![]()
Nieuwe inzendingOpa knabbelde aan het Paleis op de Dam? Of aan de Nieuwe Kerk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]пусть всегда будет солнце
Zeg je nou met die foto dat de koe nog een wandelende biefstuk is?quote:Op zondag 17 januari 2016 18:44 schreef Legwieh het volgende:
Niet al te best maarja ik wil toch ook hier aan mee gaan doen.
Dusja dan dit maar:
Volgende keer beter.
[ afbeelding ]
Zo had ik hem nog niet bedacht ,maar nee die koe is aan het eten.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:14 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Zeg je nou met die foto dat de koe nog een wandelende biefstuk is?
Daar hebben we de stemronde voorquote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:35 schreef Cockwhale het volgende:
Ik denk dat 3 foto's nu niet binnen het thema vallen zoals het bedoeld is...
Vind überhaupt niet dat ze in de stemronde thuis horen dan. Dat wil zeggen dat iedereen maar wat kan neergooien hier omdat ze willen stemmen, maakt niet uit of het in het thema past of niet.. Zo werkt dit toch niet? Als het niet in het thema past, heb je pech.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:59 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Daar hebben we de stemronde voor!
Eens.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:04 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Vind überhaupt niet dat ze in de stemronde thuis horen dan. Dat wil zeggen dat iedereen maar wat kan neergooien hier omdat ze willen stemmen, maakt niet uit of het in het thema past of niet.. Zo werkt dit toch niet? Als het niet in het thema past, heb je pech.
eens.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:04 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Vind überhaupt niet dat ze in de stemronde thuis horen dan. Dat wil zeggen dat iedereen maar wat kan neergooien hier omdat ze willen stemmen, maakt niet uit of het in het thema past of niet.. Zo werkt dit toch niet? Als het niet in het thema past, heb je pech.
eensquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:04 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Dan moet je de regel invoeren dat degene die het thema bedacht heeft, na de instuurperiode mag bepalen welke inzending binnen zijn/haar thema valt en welke niet (en dus gediskwalificeerd worden).quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:04 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Ik ben in het verleden geen fan geweest van SunChasers bijdragen, maar de foto van die bonte taart vond ik in dat licht echt een goede bijdrage, en zéker niet die, die wat mij betreft als laatste zou eindigen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:58 schreef over_hedge het volgende:
Oh en SunChaser is gewoon een trolleerst een prima foto plaatsen en dan vervangen door een foto die niks met het onderwerp te maken heeft alleen maar om te provoceren
ja zeg ik. Prima foto. Beetje kinderachtig alleen om die dan te gaan vervangen door een foto die er niks mee te maken heeft. Of er nou "haters" waren of niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik ben in het verleden geen fan geweest van SunChasers bijdragen, maar de foto van die bonte taart vond ik in dat licht echt een goede bijdrage, en zéker niet die, die wat mij betreft als laatste zou eindigen.
Ik geef SunChaser dan ook groot gelijk. Dikker vinger aan de hat0rz.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:47 schreef Myraela het volgende:
Ik dacht dat het wel tof zou zijn om een keer mee te doen. Ondanks dat ik geen verstand heb van fotografie, zet ik mijn eten wel vaak op de foto. Vond dit een goed moment om mezelf eens uit te dagen. Maar eigenlijk heb ik geen tijd gehad om eens iets nieuws te proberen. En de gezellige sfeer is ook niet echt uitnodigend om nog eens mee te doen. Jammer.
Maar anyhow, dit is mijn inzending.
[ afbeelding ]
Nice! Krijg er honger van!!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:47 schreef Myraela het volgende:
Ik dacht dat het wel tof zou zijn om een keer mee te doen. Ondanks dat ik geen verstand heb van fotografie, zet ik mijn eten wel vaak op de foto. Vond dit een goed moment om mezelf eens uit te dagen. Maar eigenlijk heb ik geen tijd gehad om eens iets nieuws te proberen. En de gezellige sfeer is ook niet echt uitnodigend om nog eens mee te doen. Jammer.
[ afbeelding ]
Heb je het onderwerp zelf gemaakt ? dan kom ik graag eens bij je eten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:47 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Alle credits voor de kip gaan naar mijn vriend.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:58 schreef m1st1g het volgende:
Heb je het onderwerp zelf gemaakt ? dan kom ik graag eens bij je eten.![]()
Dus gewoon een foto posten, verder je mond houden en aan het einde een stem uitbrengen? Dat is hoe jij idealiter het verloop van een fotowedstrijdtopic ziet? Daar ben ik het allerminst mee eens. Ik neem aan dat de meeste mensen het leuk vinden om mee te doen omdat het een speelse manier van leren is. Ik vind commentaar, zij het kritisch, zij het lovend, dan ook JUIST een belangrijk element van dit topic.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dan moet je de regel invoeren dat degene die het thema bedacht heeft, na de instuurperiode mag bepalen welke inzending binnen zijn/haar thema valt en welke niet (en dus gediskwalificeerd worden).
Maar dat wordt een gebed zonder einde.
Waarom is een etende eekhoorn wél passend binnen het thema 'eten', maar een etende oeros niet?
Zijn lollies wel 'eten' of is het meer 'snoepgoed'?
Gaat het in de foto met de kaas om de kaas ('eten'), of om de gekleurde messen?
Hoe wil je die discussie gaan voeren?
Beste is, gewoon de wedstrijd laten lopen, geen tussentijds commentaar geven, en ieder voor zich bij de stemming laten bepalen of een foto in het thema past.
Desnoods krijgt iedereen één wildcard, waarbij je als je die inzet één inzending -5 punten mag geven als straf voor het niet in het thema passen, maar dan lever je ook éénmalig 5 punten in die je zelf krijgt toegewezen van een ander.
Dat deel ben ik zeker wel met je eens, en ik zal ook niet ontkennen dat ik me ook makkelijk laat verleiden tot het hard uitspreken van mijn mening. Maar nogmaals: dat heeft wel een reden. Bij anderen doe ik dat dan weer niet. Dus of dat helemaal aan mezelf te wijten valt...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik snap je punt very, maar hij die zonder zonde is...
Met andere woorden, als zijn houding in jouw ogen de sfeer verpest moet je hem in een nieuw, omgedraaid, geval niet gaan kopiëren.
En idd, kritiek is een vitaal onderdeel van je fotografie laten beoordelen.
Maar dat kan je ook anders, opbouwend, doen.
Zeg dan niet "heb je het stukje van het bord nog?" maar "jammer dat het randje van het bord net buiten beeld valt".
Netjes. Maare...de discussie ontgaat je of ben je voornemens deze te negeren? Want we hebben het over jou dus. Misschien kan je zelf ook een poging doen om wat beter in de groep te vallen.quote:
Ik denk dat het mengen in de discussie enkel maar vervuiling van het topic is en dat Sunchaser daarom stil blijftquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:50 schreef very het volgende:
[..]
Netjes. Maare...de discussie ontgaat je of ben je voornemens deze te negeren? Want we hebben het over jou dus. Misschien kan je zelf ook een poging doen om wat beter in de groep te vallen.
Als hij gewoon normaal en serieus kan doen niet.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat het mengen in de discussie enkel maar vervuiling van het topic is en dat Sunchaser daarom stil blijft
Ik denk dat focussen op de wedstrijd en daar energie in steken verstandiger is. Gewoon zelf voor een goeie foto gaanquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:58 schreef very het volgende:
[..]
Als hij gewoon normaal en serieus kan doen niet.
Want negeren helpt ook niet echt om wat nieuwe waardering te krijgen.
Bullshit, ik heb gewoon een eerste goede foto ingestuurd, waar je als autist best wat mag vinden ivm crop en kaders, maar dit keer was het gewoon gezeur. Fotos afserveren als snapshot, of t de mijne is of een ander is gewoon zuigen. Prima hoor. Daarom zond ik vorige maand ook een gsm foto in omdat er toch alleen negatief gestemd wordt op mij. Werd letterlijk gezegd ook. Dus waarom dan goed werk inzenden. want dat heb ik op portretgebied ook gemaakt in december. En deze maand weer echt werk, en dat je tulpen niet als geintje kan waarderen is niet mijn probleemquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:50 schreef very het volgende:
[..]
Netjes. Maare...de discussie ontgaat je of ben je voornemens deze te negeren? Want we hebben het over jou dus. Misschien kan je zelf ook een poging doen om wat beter in de groep te vallen.
Blijf alsjeblieft weg. Als je mensen die kritiek geven op je foto's autisten noemt en de hele discussie bullshit vind, dan heb je hier gewoon niks te zoeken. Wat een vervelend figuur ben jij zeg...ongelofelijkquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:01 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Bullshit, ik heb gewoon een eerste goede foto ingestuurd, waar je als autist best wat mag vinden ivm crop en kaders, maar dit keer was het gewoon gezeur. Fotos afserveren als snapshot, of t de mijne is of een ander is gewoon zuigen. Prima hoor. Daarom zond ik vorige maand ook een gsm foto in omdat er toch alleen negatief gestemd wordt op mij. Werd letterlijk gezegd ook. Dus waarom dan goed werk inzenden. want dat heb ik op portretgebied ook gemaakt in december. En deze maand weer echt werk, en dat je tulpen niet als geintje kan waarderen is niet mijn probleem
Ik heb deze maanden een zooi taarten waarvan ik de mooiste (volgens mij) inzendt. Kan deze of nog een ander zijn. Ik heb me ook niet in deze discussie gemengd, jullie hebben mij niet nodig om ruzie te maken
Nou, goede voornemens enzo, gewoon weer leuke inzendingen
Shite! OP niet goed gelezen, dacht dat ik gewoon de hele maand de tijd had.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:44 schreef SunChaser het volgende:
Nou mensen insturen maar nog 1,5e dag
omnomnomquote:Op zondag 17 januari 2016 12:59 schreef Nalbandian het volgende:
Nieuwe inzending![]()
[ link | afbeelding ]
Homemade pizza by Leon, on Flickr
Hij werkt niet. Je moet de directe link, dus bv ** www.upload.com/plaatje.jpeg ** tussen [img] en [/img] zetten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:35 schreef Koen.V. het volgende:
Mijn eerste deelname, heb mijn best gedaan en hoop ook dat de link werkt.
Geef gerust al je kritiek, ik ben hier om te leren.
Mocht de link niet werken, of er is iets mis met de foto, laat het me weten en hoe ik het op kan lossen! Bedankt alvast.
[ afbeelding ]
Je hebt nog 3 1/2 uur voor je inzendingquote:Op woensdag 30 december 2015 16:37 schreef Unites het volgende:
Mmhm... dit is echt mijn ding!
Ik was van plan om mee te gaan met de januari-editie en had stiekem al gehoopt op dit of een dergelijk thema! Ik ben eeeeecht super blij!!![]()
Nu niet meerquote:Op donderdag 21 januari 2016 20:24 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Je hebt nog 3 1/2 uur voor je inzending!
Erg donker en onscherp. 't Kan allemaal een doel hebben, maar ik vraag me af wat de bedoeling van zo'n foto is.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:35 schreef Koen.V. het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt voor de hulp bij het plaatsen van een foto!
14.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:53 schreef Nalbandian het volgende:
15 deelnemers, dus stemmen maar!
Nappetje
[ afbeelding ]
Flipmoehoe
[ afbeelding ]
Mug89
[ afbeelding ]
Clayton1
[ afbeelding ]
MsMessy
[ afbeelding ]
Very
[ afbeelding ]
JeroenLucas
[ afbeelding ]
Cockwhale
[ afbeelding ]
Nalbandian
[ afbeelding ]
Nielsgeode
[ afbeelding ]
Legwieh
[ afbeelding ]
Myraela
[ afbeelding ]
Sunchaser
[ afbeelding ]
Daywalk3r
[ afbeelding ]
Koen.V.
[ afbeelding ]
lokquote, nog 2 dagen om te stemmen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:35 schreef Koen.V. het volgende:
[ afbeelding ]
lokquote om te stemmenquote:Op donderdag 21 januari 2016 15:35 schreef Koen.V. het volgende:
[ afbeelding ]
lokquote om te stemmenquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:01 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Bullshit, ik heb gewoon een eerste goede foto ingestuurd, waar je als autist best wat mag vinden ivm crop en kaders, maar dit keer was het gewoon gezeur. Fotos afserveren als snapshot, of t de mijne is of een ander is gewoon zuigen. Prima hoor. Daarom zond ik vorige maand ook een gsm foto in omdat er toch alleen negatief gestemd wordt op mij. Werd letterlijk gezegd ook. Dus waarom dan goed werk inzenden. want dat heb ik op portretgebied ook gemaakt in december. En deze maand weer echt werk, en dat je tulpen niet als geintje kan waarderen is niet mijn probleem
Ik heb deze maanden een zooi taarten waarvan ik de mooiste (volgens mij) inzendt. Kan deze of nog een ander zijn. Ik heb me ook niet in deze discussie gemengd, jullie hebben mij niet nodig om ruzie te maken
Nou, goede voornemens enzo, gewoon weer leuke inzendingen
lokquote om te stemmenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:08 schreef JeroenLucas het volgende:
Definitieve inzending.
Ik bedacht me net dat ik voor een klant een foto heb gemaakt die perfect binnen het thema past. Kortom, waarom ook niet.
[ afbeelding ]
lokquote om te stemmenquote:
Je moet nog stemmen Sunny!quote:
En nummer 3 danquote:Op woensdag 27 januari 2016 08:48 schreef Flipmoehoe het volgende:
Word nog spannend!
Myraela 129 punten
JeroenLucas 127 punten
Beiden hebben ze gestemd, Nielsgeode en Sunchaser kunnen het verschil maken
quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
ok, ok, Nalbandian nummer 3 met 110 punten
96 punten punten voor legwieh! het word zo nog spannendquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:31 schreef SunChaser het volgende:
13 Myraela prachtige productfoto
12 MsMessy geinig gevondne
11 Nappetje mooi
10 very prima foto
09 Mug prima
08 Nalbandian prima
07 nielsgeode prima
96 legwheieh prima
05 Cockwhale - beetje simpel
04 flipmoehoe geinig
03 JeroenLucas. Mooie foto maar wmb geen etenfoto, kan net zo goed een uitnodiging zijn voor een feestje
02 Daywakj de focus ligt wmb helemaal verkeerd
01 banana in the dark
Oepsquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:39 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
96 punten punten voor legwieh! het word zo nog spannend
Echt, je zou kwaliteit nog niet herkennen als het naast je op de bank zit.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:31 schreef SunChaser het volgende:
03 JeroenLucas. Mooie foto maar wmb geen etenfoto, kan net zo goed een uitnodiging zijn voor een feestje
Dit zijn puur 3 punten omdat je mij niet mag blijkbaar, maar goed.. dat mag je vinden, ik doe niet mee om te winnen, ik doe mee omdat ik het leuk vind om elke maand een foto te kunnen maken die past in een thema, niet een prutser foto om alleen maar te kunnen stemmen. Je noemt jezelf een prof fotograaf, maar je bent niets meer dan een amateur. Adiosquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:31 schreef SunChaser het volgende:
13 Myraela prachtige productfoto
12 MsMessy geinig gevondne
11 Nappetje mooi
10 very prima foto
09 Mug prima
08 Nalbandian prima
07 nielsgeode prima
06 legwheieh prima
05 Cockwhale - beetje simpel
04 flipmoehoe geinig
02 Daywakj de focus ligt wmb helemaal verkeerd
01 banana in the dark
quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:31 schreef SunChaser het volgende:
03 JeroenLucas. Mooie foto maar wmb geen etenfoto
Kan nog gelijkspel worden. Maar dat zie ik ook zo niet gebeurenquote:Op woensdag 27 januari 2016 13:37 schreef JeroenLucas het volgende:
@Myreala, verdiend gewonnen, gefeliciteerd! Krijgen we nu allemaal zo'n broodje?
Knoflook ja. Ik maakte een fout in LR en toen kwam die er zo uit te zien en vond 'm wel grappig.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:31 schreef nielsgeode het volgende:
13 Nalbandian: jumjum!
12 Flipmoehoe: origineel! :-) Wel jammer van de balk van t huisje, ik had wat meer opgeschoven zoat die niet zo voor t koppie zit.
11 Myraela: mooie foto, maar compositie vind ik net off. Focus zit uit-balans teveel naar rechts en stukje van tissue wat afsnijdt is zonde.
10 Jeroenlucas: mooie manier om veeel lijnen naar je onderwerp te krijgen met een compositie precies in het midden die ook nog werkt :-)
09 Legwieh: er is iets met de kleuren lijkt het, volgens mij is het wat te verzadigd
08 Mug89: Jammer dat de saus zo prominent als out-of-focus-vlek in je foto zit. Een relatief groot stuk zonder lijnen en boeiende dingen.
07 Cockwhale: eenvoudig, maar wel saai
06 MS Messy: wat gezocht, maar wel leuk. Ik kijk ook naar eten-eten en zie deze dingen niet echt lekker gaan samen.
05 Very: grappig, maar ik mis lijnen richting je onderwerp
04 Daywalk3r: Er ligt iets voor je paprika wat compleet is uitgebeten. Knoflook? In ieder geval: RGB zitten op 254 / 254 / 254 tot 255 / 255 / 254, kan je niks mee en ik zie niet wat het is.
03 Sunchaser: jammer, focus-punt mist en beeldverhouding doet het geheel geen goed. Ook al die strepen van je achtergrond zijn niet mooi.
02 KoenV: zwart is mooie, maar dit is wel echt onderbelicht ;-)
01 Nappetje: ziet er niet smakelijk uit, sorry
Spijker. Kop.quote:Op woensdag 27 januari 2016 04:18 schreef JeroenLucas het volgende:
4 punten: very
Ik ben iets betere foto's van je gewend.. veel ruis, en niet echt spannend. Heb het idee dat je niet zoveel zin had in deze maand, en maar gewoon boven de snoeppot bent gaan hangen![]()
Een half naakte chick vinden dusquote:Op donderdag 28 januari 2016 09:39 schreef Myraela het volgende:
Tof.Dit was ook het enige onderwerp dat ik ooit op een foto zet, dus een volgend onderwerp kiezen is wel lastig.
Ik zou het wel tof vinden om "Instagram" als thema te doen. Vinden jullie dat te breed? Een foto die goed zou scoren op Instagram.
Niet?quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:46 schreef Ener-G het volgende:
Vierkante crop is geen verplichting meer op instagram.
oh had me er eigenlijk wel op verheugd om een instagram filter wedstrijd te doen hahaquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:02 schreef Myraela het volgende:
We doen wel donker/geen landschap, dat is wat minder breed.
Klinkt goed, maar kan je het iets duidelijker verwoorden? Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp. Hoe ik het nu begrijp is het thema "donker", maar dat landschappen niet mee tellen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:02 schreef Myraela het volgende:
We doen wel donker/geen landschap, dat is wat minder breed.
Nouja, precies wat jij zegt inderdaad. Ik ben wel benieuwd naar iedereen interpretatie daarvan. Alleen vind ik het kleinschalige zoals bijvoorbeeld de Bugles, bonbons of banaan van de afgelopen maand dan toffer dan allemaal inzendingen van donkere steegjes, langschappen en snelwegen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:25 schreef very het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar kan je het iets duidelijker verwoorden? Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp. Hoe ik het nu begrijp is het thema "donker", maar dat landschappen niet mee tellen.
Ik ben wel blij dat het Instagram thema afvalt haha
Daar doen we Sunchaser eer aan, laten we dat maar niet doen.quote:
Daar kan je je nog raar op verkijken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Een half naakte chick vinden dus
Dit themaquote:Op donderdag 28 januari 2016 11:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, precies wat jij zegt inderdaad. Ik ben wel benieuwd naar iedereen interpretatie daarvan. Alleen vind ik het kleinschalige zoals bijvoorbeeld de Bugles, bonbons of banaan van de afgelopen maand dan toffer dan allemaal inzendingen van donkere steegjes, langschappen en snelwegen.
ja jammer. Te laat!quote:
Donker, maar geen landschap lijkt me prima. Als ik portret als onderwerp kies en toevoeg dat het geen zelfportret of full bodyshot mag zijn gaan mensen roepen dat het teveel afgekaderd is en nu is het weer te vaagquote:
Winnaar mag een nieuw deeltje openenquote:Op donderdag 28 januari 2016 11:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, precies wat jij zegt inderdaad. Ik ben wel benieuwd naar iedereen interpretatie daarvan. Alleen vind ik het kleinschalige zoals bijvoorbeeld de Bugles, bonbons of banaan van de afgelopen maand dan toffer dan allemaal inzendingen van donkere steegjes, langschappen en snelwegen.
Vind best dat je een onderwerp iets mag afkaderenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:25 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Donker, maar geen landschap lijkt me prima. Als ik portret als onderwerp kies en toevoeg dat het geen zelfportret of full bodyshot mag zijn gaan mensen roepen dat het teveel afgekaderd is en nu is het weer te vaag
Ik houd van afwasseling, soms strak, soms ruimquote:Op maandag 1 februari 2016 14:27 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Vind best dat je een onderwerp iets mag afkaderen
dat geeft een extra uitdaging vind ik. Plus vrije interpretatie is altijd lastig te beoordelen aan de hand van een thema
lokpost voor nieuw topicquote:Op donderdag 28 januari 2016 09:49 schreef Myraela het volgende:
Vierkant hoeft niet meer, maar zoek even de inner-hipster in jezelf.
Anders ga ik voor "donker/geen landschap" omdat uit de foto's van afgelopen maand is gebleken dat dat best lastig is. Dus misschien kunnen we daarin iets van elkaar leren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |