abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159201008
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:14 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Zeg je nou met die foto dat de koe nog een wandelende biefstuk is? :P
Zo had ik hem nog niet bedacht ,maar nee die koe is aan het eten.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:17:50 #77
446253 JeroenLucas
www.arubaparadisephotos.com
pi_159201290
Goed, nieuwe inzending.
Als de heer Sunchaser door gaat (omdat we het gezellig moeten houden) met een foto van een stelletje tulpen (wat mij betreft totaal niet in het thema past). Dan stuur ik deze foto in, want die kunnen we na het doden en bakken ook opeten.. Later!

Capture a moment that's gone forever, impossible to reproduce.
pi_159221718
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:14 schreef nielsgeode het volgende:
Mijn inzending :)

[ afbeelding ]
even uit lurk stand komen om te zeggen dat ik deze tof vind ^O^
pi_159221768
Ik denk dat 3 foto's nu niet binnen het thema vallen zoals het bedoeld is...
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:59:20 #80
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_159222211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:35 schreef Cockwhale het volgende:
Ik denk dat 3 foto's nu niet binnen het thema vallen zoals het bedoeld is...
Daar hebben we de stemronde voor ^O^!
Hmz...
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:04:44 #81
446253 JeroenLucas
pi_159227440
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:59 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Daar hebben we de stemronde voor ^O^!
Vind überhaupt niet dat ze in de stemronde thuis horen dan. Dat wil zeggen dat iedereen maar wat kan neergooien hier omdat ze willen stemmen, maakt niet uit of het in het thema past of niet.. Zo werkt dit toch niet? Als het niet in het thema past, heb je pech.
pi_159227771
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:04 schreef JeroenLucas het volgende:

[..]

Vind überhaupt niet dat ze in de stemronde thuis horen dan. Dat wil zeggen dat iedereen maar wat kan neergooien hier omdat ze willen stemmen, maakt niet uit of het in het thema past of niet.. Zo werkt dit toch niet? Als het niet in het thema past, heb je pech.
Eens.
People assume too much.
pi_159227849
quote:

[..]

eens.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159227863
quote:

[..]

eens
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:37:06 #85
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_159228192
quote:

[..]

Dan moet je de regel invoeren dat degene die het thema bedacht heeft, na de instuurperiode mag bepalen welke inzending binnen zijn/haar thema valt en welke niet (en dus gediskwalificeerd worden).

Maar dat wordt een gebed zonder einde.
Waarom is een etende eekhoorn wél passend binnen het thema 'eten', maar een etende oeros niet?
Zijn lollies wel 'eten' of is het meer 'snoepgoed'?
Gaat het in de foto met de kaas om de kaas ('eten'), of om de gekleurde messen?

Hoe wil je die discussie gaan voeren?

Beste is, gewoon de wedstrijd laten lopen, geen tussentijds commentaar geven, en ieder voor zich bij de stemming laten bepalen of een foto in het thema past.
Desnoods krijgt iedereen één wildcard, waarbij je als je die inzet één inzending -5 punten mag geven als straf voor het niet in het thema passen, maar dan lever je ook éénmalig 5 punten in die je zelf krijgt toegewezen van een ander.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_159228568
Dit topic _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_159228613
Of je geeft gewoon geen punten aan de persoon die je buiten het onderwerp vind vallen. Mensen met 0 punten stemmen niet mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159228737
Oh en SunChaser is gewoon een troll :') eerst een prima foto plaatsen en dan vervangen door een foto die niks met het onderwerp te maken heeft alleen maar om te provoceren _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_159228809
vind je het gek.. na dat gedram dat het een snapshot is omdat het onderwerp "in het midden staat"

We zullen zien hoe de puntenverdeling zal zijn over een paar dagen :)
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:03:05 #90
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_159228844
"Het thema voor deze maand is "Eten" en is verzonnen door nielsgeode.
Het thema lijkt me duidelijk: fotografeer (lekker) eten* (lekker) :s)
* Alleen eten, geen drinken, bier, alcohol, mixjes, sapjes enzovoorts."

Hoe vallen sommige foto's in dit thema? Wat is lekker? Wat is eten en wanneer ga je over de grenzen van een onderwerp heen?
En om nog even door te zeiken...
Waarom moet iets geportretteerd worden en mag het niet in een opwelling op een foto gezet worden volgens sommigen? Gaat het daadwerkelijk nog over het onderwerp of is de fotografische kwaliteit het hoogste goed? Moeten onderwerpen dan niet meer op fotografische technieken gefocust worden i.p.v. "banale" onderwerpen? Waarom zoveel vragen en zo weinig plezier in wat ieder aan creativiteit toont?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:03:32 #91
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_159228860
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:58 schreef over_hedge het volgende:
Oh en SunChaser is gewoon een troll :') eerst een prima foto plaatsen en dan vervangen door een foto die niks met het onderwerp te maken heeft alleen maar om te provoceren _O_
Ik ben in het verleden geen fan geweest van SunChasers bijdragen, maar de foto van die bonte taart vond ik in dat licht echt een goede bijdrage, en zéker niet die, die wat mij betreft als laatste zou eindigen.
Ik geef SunChaser dan ook groot gelijk. Dikker vinger aan de hat0rz.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_159228924
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:03 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik ben in het verleden geen fan geweest van SunChasers bijdragen, maar de foto van die bonte taart vond ik in dat licht echt een goede bijdrage, en zéker niet die, die wat mij betreft als laatste zou eindigen.
Ik geef SunChaser dan ook groot gelijk. Dikker vinger aan de hat0rz.
ja zeg ik. Prima foto. Beetje kinderachtig alleen om die dan te gaan vervangen door een foto die er niks mee te maken heeft. Of er nou "haters" waren of niet.

Maar he, ik doe sowieso niet mee lees alleen maar mee. Dus ik vind alles prima. Maar vermakelijk is het wel. :)
pi_159230053
Ik dacht dat het wel tof zou zijn om een keer mee te doen. Ondanks dat ik geen verstand heb van fotografie, zet ik mijn eten wel vaak op de foto. Vond dit een goed moment om mezelf eens uit te dagen. Maar eigenlijk heb ik geen tijd gehad om eens iets nieuws te proberen. En de gezellige sfeer is ook niet echt uitnodigend om nog eens mee te doen. Jammer.

Maar anyhow, dit is mijn inzending.

pi_159230124
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:47 schreef Myraela het volgende:
Ik dacht dat het wel tof zou zijn om een keer mee te doen. Ondanks dat ik geen verstand heb van fotografie, zet ik mijn eten wel vaak op de foto. Vond dit een goed moment om mezelf eens uit te dagen. Maar eigenlijk heb ik geen tijd gehad om eens iets nieuws te proberen. En de gezellige sfeer is ook niet echt uitnodigend om nog eens mee te doen. Jammer.

[ afbeelding ]
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:55:48 #95
446253 JeroenLucas
pi_159230265
quote:

[ afbeelding ]
Nice! Krijg er honger van!! :Y)
pi_159230295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:55 schreef JeroenLucas het volgende:

[..]

Nice! Krijg er honger van!! :Y)
dat wilde ik net posten *D
het water loopt me direct in de mond :)
pi_159230337
quote:

[ afbeelding ]
Heb je het onderwerp zelf gemaakt ? dan kom ik graag eens bij je eten. :9 :9~
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:08:14 #98
446253 JeroenLucas
pi_159230616
Definitieve inzending.

Ik bedacht me net dat ik voor een klant een foto heb gemaakt die perfect binnen het thema past. Kortom, waarom ook niet.

pi_159231055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:58 schreef m1st1g het volgende:
Heb je het onderwerp zelf gemaakt ? dan kom ik graag eens bij je eten. :9 :9~
Alle credits voor de kip gaan naar mijn vriend. :D
pi_159238699
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dan moet je de regel invoeren dat degene die het thema bedacht heeft, na de instuurperiode mag bepalen welke inzending binnen zijn/haar thema valt en welke niet (en dus gediskwalificeerd worden).

Maar dat wordt een gebed zonder einde.
Waarom is een etende eekhoorn wél passend binnen het thema 'eten', maar een etende oeros niet?
Zijn lollies wel 'eten' of is het meer 'snoepgoed'?
Gaat het in de foto met de kaas om de kaas ('eten'), of om de gekleurde messen?

Hoe wil je die discussie gaan voeren?

Beste is, gewoon de wedstrijd laten lopen, geen tussentijds commentaar geven, en ieder voor zich bij de stemming laten bepalen of een foto in het thema past.
Desnoods krijgt iedereen één wildcard, waarbij je als je die inzet één inzending -5 punten mag geven als straf voor het niet in het thema passen, maar dan lever je ook éénmalig 5 punten in die je zelf krijgt toegewezen van een ander.
Dus gewoon een foto posten, verder je mond houden en aan het einde een stem uitbrengen? Dat is hoe jij idealiter het verloop van een fotowedstrijdtopic ziet? Daar ben ik het allerminst mee eens. Ik neem aan dat de meeste mensen het leuk vinden om mee te doen omdat het een speelse manier van leren is. Ik vind commentaar, zij het kritisch, zij het lovend, dan ook JUIST een belangrijk element van dit topic.

Dat sommige mensen niet met kritiek om kunnen gaan zou niet moeten betekenen dat er dan maar geen kritiek moet komen. Het lijkt mij dat dit topic bedoeld is om uiteindelijk beter te worden in fotografie, en daarbij is kritiek cruciaal. Dat Sunchaser vaak op wat meer ongezouten kritiek kan rekenen heeft niet alleen te maken met zijn, in mijn ogen, lage kwaliteit foto's, maar vooral met zijn houding. Er is al genoeg topic gebleken dat het hier prima gezellig kan zijn, en 9 van de 10 keer is dat wanneer meneer sunchaser wegblijft.
Want laten we nou niet doen alsof de geërgerde houding jegens hem als donderslag bij blauwe hemel komt. Uiteraard hoop ik ook dat hier verandering in kan komen, maar los daarvan lijkt hij ook NUL interesse te hebben in het ter harte nemen van (terechte) kritiek.

Vervolgens post hij een foto die kant noch wal raakt, terwijl hij zelf bijvoorbeeld in het onderwerp "Hitte" een foto van vuur 1 punt geeft (link) omdat het volgens hem niks met het onderwerp te maken heeft 8)7

Hij is gewoon een strontvervelende troll en, excuses dat ik het zeg, de stoorfactor van deze topicreeks. En dat heeft logischerwijs effect op onze houding naar hem. De enige twee opties in mijn ogen zijn dan ook dat hij OF dit topic een beetje serieus neemt, kritiek ter harte neemt, zelf logische kritiek uit en gewoon geïnteresseerd meedoet, OF dat hij gewoon kapt met het verpesten voor anderen en wegblijft.

Zo, dat is eruit.
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')