SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/![]()
![]()
Soms staan er hele mooie namen op, maar daar vul je ook geen dag meequote:Op dinsdag 29 december 2015 22:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja klopt.
Dat weet ik niet hoor. Wordt dan pas de 2e keer. Programma moet kloppen.
Jaren geleden waren o.a. The Levellers en The Cult er.Die ken ik nietquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Vorig jaar Dead Moon daar gezien, daar wil ik best 1.5 uur voor in de auto voor zittenWat is dat voor muziek?
![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:31 schreef Bos81 het volgende:
Ik ga even voorbereiden op de uitstoot van een trein![]()
![]()
Sven van Beek heeft er nogal moeite mee deze vertolkers te vinden.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Peaceman houdt van Split Enz en zei dat Courtney goed was dus hij heeft smaak[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
quote:Neequote:![]()
Maar ik vergeef je
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Dit stuk
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ach als je 47,50 4 a 5 goed bands kunt zien is het prima toch? Alles meer is meegenomen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Soms staan er hele mooie namen op, maar daar vul je ook geen dag meeI love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Dit outro...nu weet ik waar Bedshaped van Keane me altijd aan doet denken
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Zij weet dingenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Peaceman houdt van Split Enz en zei dat Courtney goed was dus hij heeft smaakI love music |Ajax forever
Ik ben nog steeds buiten adem.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:31 schreef essnhills het volgende:
Hebben jullie er ook zo van genoten net?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
En Lennon mag gratis mee naar binnen en gaat dus mee.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ach als je 47,50 4 a 5 goed bands kunt zien is het prima toch? Alles meer is meegenomen.
Make love, not war ☮![]()
Nederlander heeft de set gewonnen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wel jammer al is het maar om ze een klein beetje actueel te houden. Deze lijst is toch ook een soort ontdekking van sommige artiesten voor velen en zeker ook ik.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De 60's verliezen echt wel aan kracht, maar tegelijkertijd was de absolute top altijd wel een 70's/80's feestje, buiten de Beatles en de Stones zijn de enige 2 echte 60's klassiekers van de Harum en de Moody's.
maar ja... de nostalgische gevoelens die mee wegen in het stemmen sterven toch letterlijk een beetje uit. Gevoelens die een Depeche Mode - Can't get enough bijvoorbeeld nog wel redt in de lijst net wat recenter zijnde.![]()
quote:
Nee bijnaquote:Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Is Prijzenslag bezig?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederlander heeft de set gewonnen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Voor jullie wel. Ik moet er eerst nog heenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ach als je 47,50 4 a 5 goed bands kunt zien is het prima toch? Alles meer is meegenomen.Volgend jaar kan ook zo maar weer een jaar worden met weinig festivals en veel concerten. The Last Shadow Puppets wil ik eindelijk een keer zien.
![]()
Ik ga er gewoon niet meer op in.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oh zitten nog 3 nrs tussen.quote:
Ja ik ben al 30 jr fan, maar nooit toegekomen ze live te zien
Vergeet Mexicano nou gewoon Hendrix en Dylan?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:35 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Wel jammer al is het maar om ze een klein beetje actueel te houden. Deze lijst is toch ook een soort ontdekking van sommige artiesten voor velen en zeker ook ik.
maar ja... de nostalgische gevoelens die mee wegen in het stemmen sterven toch letterlijk een beetje uit. Gevoelens die een Depeche Mode - Can't get enough bijvoorbeeld nog wel redt in de lijst net wat recenter zijnde.I love music |Ajax forever
Deze redenatiequote:Op dinsdag 29 december 2015 22:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En Lennon mag gratis mee naar binnen en gaat dus mee.![]()
-XOXO-![]()
Heeft ook helemaal geen zin.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon niet meer op in.
Neuh, maar die hebben nooit echt immens hoog gestaan in de top 2000. Met immens hoog bedoel ik top 20-30.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Vergeet Mexicano nou gewoon Hendrix en Dylan?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zolang leef ik nog niet. Maar ik heb het meegekregen van mijn moeder.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh zitten nog 3 nrs tussen.
Ja ik ben al 30 jr fan, maar nooit toegekomen ze live te zienTrotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Garage rock/punk de ultieme cultband.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Soms staan er hele mooie namen op, maar daar vul je ook geen dag mee
[..]
Die ken ik nietWat is dat voor muziek?
![]()
![]()
Robert Moog died for our synths![]()
En The Doorsquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Vergeet Mexicano nou gewoon Hendrix en Dylan?Un dann rettet kein Kavallerie,
tja reiskosten heb je altijd. Voor ons het ook nog 45 minuten rijden..quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Voor jullie wel. Ik moet er eerst nog heenVolgend jaar kan ook zo maar weer een jaar worden met weinig festivals en veel concerten. The Last Shadow Puppets wil ik eindelijk een keer zien.
I love music |Ajax forever
Nee, want nu komt eerst een geweldig nummer van Jethro Tullquote:
Superband. Ik gebruik al jaren Bouree (wat op nummer 1982 staat) als ringtone
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon niet meer op in.
Ho dit was ik helemaal vergeten, hoor je ook maar 1x per jaar natuurlijk[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Beetje maarquote:![]()
Is dit liedje zo oud ofzo?"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
dit intro kwam vorige week in de top 2000 quiz voorbijWhen I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.![]()
Nu ik het teruglees staat het er stommer dan ik bedoel.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Deze redenatie[ afbeelding ]
Bij veel festivals betaal je voor kinderen de volle pond, vind ik altijd zo'n afzetterij. Als ik ¤ 15,= ofzo had moeten betalen voor Lennon was ook prima geweest.
Dat het gratis is, is een bijkomend voordeeltje.Make love, not war ☮![]()
72quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:37 schreef essnhills het volgende:
[..]
Beetje maar![]()
Is dit liedje zo oud ofzo?![]()
1972quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:37 schreef essnhills het volgende:
[..]
Beetje maar![]()
Is dit liedje zo oud ofzo?"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Zo mooi ook dit. Van "ken ik dit" naar "ooooohh jaaa!!!"
Vroeger dan, nu weet ik welUn dann rettet kein Kavallerie,
Boureequote:Op dinsdag 29 december 2015 22:37 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, want nu komt eerst een geweldig nummer van Jethro Tull
Superband. Ik gebruik al jaren Bouree (wat op nummer 1982 staat) als ringtone
maar wel top 100.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, maar die hebben nooit echt immens hoog gestaan in de top 2000. Met immens hoog bedoel ik top 20-30.
Zo hoog staan de Beatles eigenlijk ook niet he?!
Beach Boys kun je in elk geval nog wel toevoegen.I love music |Ajax forever
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:37 schreef essnhills het volgende:
[..]
Beetje maar![]()
Is dit liedje zo oud ofzo?
Klinkt als iets wat ik wel leuk vind. Na oud en nieuw zal ik er eens naar luisterenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Garage rock/punk de ultieme cultband.![]()
![]()
![]()
![]()
Genieten dit
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Ohhh nu herken ik hem![]()
![]()
![]()
See?quote:Un dann rettet kein Kavallerie,
Met de Beach Boys heb ik stiekem weer helemaal niks. Die zou ik best kunnen missen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
maar wel top 100.
Beach Boys kun je in elk geval nog wel toevoegen.![]()
laat ik dat dan maar niet horenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:39 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Met de Beach Boys heb ik stiekem weer helemaal niks. Die zou ik best kunnen missen.
Dit is zeker zo'n nummer waar elke muziek purist zichzelf op aftrekt of niet?Trotste mama van Ambar
Oja Beach Boys wel inderdaad.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
maar wel top 100.
Beach Boys kun je in elk geval nog wel toevoegen.
Beatles en Stones hebben gewoon top 10 noteringen gehad in de eerste editie he. Oke, de Stones met een nummer uit de 70's...
Wat is eigenlijk de top 3 nummers uit de jaren 60 met hun noteringen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
+1quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:39 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ken het niet en ik vind het ook niet zo leuk.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Ik ben nu keihard aan het rukkenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is zeker zo'n nummer waar elke muziek purist zichzelf op aftrekt of niet?Ze smelten de kazen!![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is zeker zo'n nummer waar elke muziek purist zichzelf op aftrekt of niet?
Jij, Cee en Diaan vinden dit inderdaad niet leukt als je je dat afvraagtquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is zeker zo'n nummer waar elke muziek purist zichzelf op aftrekt of niet?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik dacht al, je kind een stukje culturele opvoeding ontzeggen omdat het geld kostquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:38 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nu ik het teruglees staat het er stommer dan ik bedoel.
Bij veel festivals betaal je voor kinderen de volle pond, vind ik altijd zo'n afzetterij. Als ik ¤ 15,= ofzo had moeten betalen voor Lennon was ook prima geweest.
Dat het gratis is, is een bijkomend voordeeltje.
Kinderen en cultuur moet sowieso gratis zijn imho
-XOXO-![]()
Maar ik ben dan ook geen muziek purist.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij, Cee en Diaan vinden dit inderdaad niet leukt als je je dat afvraagtTrotste mama van Ambar
Ik weet het ook zo net nog niet.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:39 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ken het niet en ik vind het ook niet zo leuk.
I know, Vrouwen![]()
![]()
bijna klaarquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is zeker zo'n nummer waar elke muziek purist zichzelf op aftrekt of niet?When I was a child I had a fever.
Zeg je nu dat vrouwen geen muziekpuristen kunnen zijn?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is zeker zo'n nummer waar elke muziek purist zichzelf op aftrekt of niet?My friends all drive horses![]()
Bruce Hornsby
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
* Doos Kleenex weer opbergt*quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is zeker zo'n nummer waar elke muziek purist zichzelf op aftrekt of niet?"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Owh vast wel.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:41 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zeg je nu dat vrouwen geen muziekpuristen kunnen zijn?Trotste mama van Ambar
God only knows 19, The sound of Silence 44, Paint it black 50quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oja Beach Boys wel inderdaad.
Beatles en Stones hebben gewoon top 10 noteringen gehad in de eerste editie he. Oke, de Stones met een nummer uit de 70's...
Wat is eigenlijk de top 3 nummers uit de jaren 60 met hun noteringen?![]()
Even het dartsen kijken, dit is niks.Un dann rettet kein Kavallerie,
Mooie van BruceFor you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Ik vind de Beach Boys ook niet zo geniaal als velenquote:Oke Pet Sounds en Kokomo zijn alleraardigst...
De gitarist maakt al sinds de jaren 60 geweldige garage rock. Maar sinds hij met z'n vrouw Dead Moon oprichte in begin van de jaren '80 kwam het van de grond. Hier in Nederland hebben ze een hele trouwe fanbasequote:Op dinsdag 29 december 2015 22:38 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Klinkt als iets wat ik wel leuk vind. Na oud en nieuw zal ik er eens naar luisteren
19 God Only Knows The Beach Boys 1966quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oja Beach Boys wel inderdaad.
Wat is eigenlijk de top 3 nummers uit de jaren 60 met hun noteringen?
44 The Sound Of Silence Simon & Garfunkel 1966
48 Hey Jude The Beatles 1968I love music |Ajax forever
Waarom staat dit hoger dan Bruce
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik dacht al, je kind een stukje culturele opvoeding ontzeggen omdat het geld kost
Kinderen en cultuur moet sowieso gratis zijn imhoNee zo zijn we niet. Al is hij dan nog maar 7 jaar. Dus naar een Pinkpop ofzo gaan we hem niet meenemen. Dat is ook nog heel ver reizen. Moet wel voor ons allemaal leuk zijn. Maar hij is wel geïnteresseerd in muziek, dat vind ik wel leuk.
Ja eens.Make love, not war ☮![]()
![]()
![]()
Dit is toch gewoon leuk?
En The Doors?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:41 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
God only knows 19, The sound of Silence 44, Paint it black 50Un dann rettet kein Kavallerie,
![]()
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Alweer 16 jaar geleden dat we hem begroeven
Trotste mama van Ambar
Leuk verhaal voor Mani: een vriendin van me was ooit in hetzelfde hotel als de Backstreet Boys op de dag dat 2Pac was vermoord en ze zag Nick Carter huilen toen hij het nieuws hoorde.![]()
Wanneer komt de cover van Bruce?"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Oh, Hey Jude over het hoofd gezien. Wel jammer anders kwamen ze toevallig allemaal uit 1966quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
19 God Only Knows The Beach Boys 1966
48 Hey Jude The Beatles 1968![]()
![]()
![]()
For you, there'll be no more crying.
That's just the way it is
Somethings never change
Jawel!quote:"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
19 toch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Alweer 16 jaar geleden dat we hem begroeven![]()
Met 7 jaar is ook wel heel vroeg jaquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]Nee zo zijn we niet. Al is hij dan nog maar 7 jaar. Dus naar een Pinkpop ofzo gaan we hem niet meenemen. Dat is ook nog heel ver reizen.
Ja eens.
-XOXO-![]()
Dit heeft toch niets met hiphop te maken?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:42 schreef datismijnmening het volgende:
Geen fan van hiphop maar deze is prima te doen
Ja, er rapt iemand, maar da's alles![]()
![]()
Awwwww.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:42 schreef Cee het volgende:
Leuk verhaal voor Mani: een vriendin van me was ooit in hetzelfde hotel als de Backstreet Boys op de dag dat 2Pac was vermoord en ze zag Nick Carter huilen toen hij het nieuws hoorde.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
19.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Alweer 16 jaar geleden dat we hem begroeven"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Ik heb het over mijn oude klasgenootje / jeugdliefde waarbij dit liedje werd gedraaid op de begrafenis.quote:Trotste mama van Ambar
Dit is gewoon weer een matige versie van het origineelquote:"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Oh, sorry muis.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn oude klasgenootje / jeugdliefde waarbij dit liedje werd gedraaid op de begrafenis.![]()
![]()
![]()
Eindelijk dat dit er eens in staat. En flink hoog ook.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Wat sneuquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn oude klasgenootje / jeugdliefde waarbij dit liedje werd gedraaid op de begrafenis.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Luister graag naar hip hop, maar de adoratie van 2pac heb ik nooit begrepen eigenlijk.Robert Moog died for our synths![]()
je droeg de kist?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Alweer 16 jaar geleden dat we hem begroevenI love music |Ajax forever
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn oude klasgenootje / jeugdliefde waarbij dit liedje werd gedraaid op de begrafenis.
Gelukkig slijt het. De eerste 10 jaar moest ik janken als tuiten bij dit liedje.quote:Trotste mama van Ambar
Dat zegt toch wel veel. (zelfs met maar een half decennium aan tijd om echte classics te maken, uit <1966 komt niks noemenswaardigs) Als je ziet hoeveel uit de 70's en 80's er in die regionen staat... er zijn weinig classics uit de 60's echt blijven hangen.. als je mij vraagt wat classics uit de 60's noem je bands, bij de Beatles nog wel nummers, en die ene van Procol Harum en de Moodies. Moet wel gezegd worden dat een paar echte 60's acts (S&G, The Doors) er ook hoog staan met nummers net uit de 70's..quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
19 God Only Knows The Beach Boys 1966
48 Hey Jude The Beatles 1968[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De puber van 14 wil niet mee. Gaan we dan ook vooral maar niet pushen. Dan wordt het geen van ons een leuke dag.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Met 7 jaar is ook wel heel vroeg jaMake love, not war ☮![]()
ow oke... ik dacht dat je 2pac bedoelde. sorryquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn oude klasgenootje / jeugdliefde waarbij dit liedje werd gedraaid op de begrafenis.I love music |Ajax forever
Oh ja! Op het eiland waar ook Jim en Elvis hun oude dag slijten.quote:"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Wat heftig zeg. Ongeluk?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Kan ik me helemaal voorstellen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Gelukkig slijt het. De eerste 10 jaar moest ik janken als tuiten bij dit liedje.
Begrafenisliedjes kan ik echt heel slecht aanhoren zonder te janken. Niet het waarheen/waarvoor-type maar liedjes van begrafenissen van bekenden.![]()
in de buurt van dat eiland mag deze rapprutser niet eens komenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh ja! Op het eiland waar ook Jim en Elvis hun oude dag slijten.
Ja soort van. De ondergrondse hut stortte in terwijl hij er in was, hij brak zijn nek.quote:Trotste mama van Ambar
Doe dit maar ja
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dit hoeft niet zo.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Animals staat ook nog wel top 100 toch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zegt toch wel veel. (zelfs met maar een half decennium aan tijd om echte classics te maken, uit <1966 komt niks noemenswaardigs) Als je ziet hoeveel uit de 70's en 80's er in die regionen staat... er zijn weinig classics uit de 60's echt blijven hangen.. als je mij vraagt wat classics uit de 60's noem je bands, bij de Beatles nog wel nummers, en die ene van Procol Harum en de Moodies. Moet wel gezegd worden dat een paar echte 60's acts (S&G, The Doors) er ook hoog staan met nummers net uit de 70's..When I was a child I had a fever.
Nog steeds best wel.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:46 schreef PippenScottie het volgende:
Vroeger klonk 32 jaar heel erg oud.."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Oja die heb je ook nogquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:46 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Animals staat ook nog wel top 100 toch?Die was ik wel oprecht effe vergeten. (omdat ik m zelf nog wat overrated vind wellicht?)
Ik weet nog dat Coolio zong "I'm 23 now, will I live to see 24" en dat ik dacht "sowwwww DIE IS OUD."quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:46 schreef PippenScottie het volgende:
Vroeger klonk 32 jaar heel erg oud..![]()
![]()
![]()
Sneeuw blijft langzaam op de daken liggen enzo
Ik was als puber ook nooit te pushen voor dat soort dingen. Komt vanzelf goedquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
De puber van 14 wil niet mee. Gaan we dan ook vooral maar niet pushen. Dan wordt het geen van ons een leuke dag.
-XOXO-![]()
Damn.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja soort van. De ondergrondse hut stortte in terwijl hij er in was, hij brak zijn nek.
Sinds een dag een of 2![]()
![]()
Ik kijk om me heen, door een roze bril, veel te lang alleen, stond een beetje stil![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tis wel een beetje raaaaaar"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ze Is Ze Is van mij![]()
![]()
Wel een beetje raar.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:47 schreef DarkSonic2 het volgende:
Inmiddels is dit 34 jaar oud, de titel klopt niet.![]()
Nu klinkt het alweer ver weg.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:46 schreef PippenScottie het volgende:
Vroeger klonk 32 jaar heel erg oud.."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
De versie met Herman Brood was ook wel OK.
Niet lang daarna sprong hij van het Hilton.My friends all drive horses![]()
Doet me toch geen reet, want ze kijkt naar mij![]()
![]()
Zekers. We waren allemaal net aan de middelbare begonnen. Ach zo gaan die dingen.quote:Trotste mama van Ambar
Er is ook een versie 50 Jaar, dat komt meer in de buurt danquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:47 schreef DarkSonic2 het volgende:
Inmiddels is dit 34 jaar oud, de titel klopt niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Bof je nog.quote:"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
We blijven gewoon vragen en "aanbieden" dus als hij wil, zegt hij vanzelf wel een keer ja of komt er een keer mee. Ik zou het wel leuk vinden als hij zou gaan. Hij hoeft niet persé met ons de hele dag door te brengen, maar met een groepje vrienden ofzo.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:47 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik was als puber ook nooit te pushen voor dat soort dingen. Komt vanzelf goedMake love, not war ☮![]()
als je wint staat er ook niet meer inquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:48 schreef PippenScottie het volgende:
De versie met Herman Brood was ook wel OK.
Niet lang daarna sprong hij van het Hilton.![]()
![]()
Je wil een vrouw??quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:48 schreef essnhills het volgende:
Doet me toch geen reet, want ze kijkt naar mij![]()
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Het sneeuwt nu bij jullie?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:47 schreef Dven het volgende:
Sneeuw blijft langzaam op de daken liggen enzoMake love, not war ☮![]()
![]()
![]()
![]()
Uccie en ik genieten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dus omdat ze niet massaal bij de 1e 50 staan zijn er weinig echte classics uit de 60's blijven hangen? Dat is toch totale onzin. Haal alles van na 2010 er eens uit en kijk nog eens naar de lijst, dan zul je zien dat het minder slecht eruit ziet dan jij nou zegt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zegt toch wel veel. (zelfs met maar een half decennium aan tijd om echte classics te maken, uit <1966 komt niks noemenswaardigs) Als je ziet hoeveel uit de 70's en 80's er in die regionen staat... er zijn weinig classics uit de 60's echt blijven hangen.. als je mij vraagt wat classics uit de 60's noem je bands, bij de Beatles nog wel nummers, en die ene van Procol Harum en de Moodies. Moet wel gezegd worden dat een paar echte 60's acts (S&G, The Doors) er ook hoog staan met nummers net uit de 70's..
Want je vergeet Janis Joplin, The Who, Crosby Stills, Nash & Young, Animals, Jeffersen Airplane, Pink Floyd, James Brown, enz.enz.
Dat gezegd hebbende... er mogen er absoluut meer in.I love music |Ajax forever
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
EINDELOOS VEEL HARTJES
Trotste mama van Ambar
Oh, de mijne loopt weer achter dus"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
OOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja helaas wel. Ik was 16 jaar toen een goede vriend door een stom ongeluk overleed. Blijft je toch altijd bij.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Zekers. We waren allemaal net aan de middelbare begonnen. Ach zo gaan die dingen.Make love, not war ☮![]()
Jep. Gisteren bijna 20 graden. Nu sneeuwquote:
Als er ooit een 80's nummer is gemaakt is dit het wel
Lijkt me ook het beste.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
We blijven gewoon vragen en "aanbieden" dus als hij wil, zegt hij vanzelf wel een keer ja of komt er een keer mee. Ik zou het wel leuk vinden als hij zou gaan. Hij hoeft niet persé met ons de hele dag door te brengen, maar met een groepje vrienden ofzo.
Hoewel, af en toe mag je een puber ook wel 'dwingen' om mee te gaan toch?My friends all drive horses![]()
Zelfs Boudewijn de Groot is ook 60'squote:Op dinsdag 29 december 2015 22:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus omdat ze niet massaal bij de 1e 50 staan zijn er weinig echte classics uit de 60's blijven hangen? Dat is toch totale onzin. Haal alles van na 2010 er eens uit en kijk nog eens naar de lijst, dan zul je zien dat het minder slecht eruit ziet dan jij nou zegt.
Want je vergeet Janis Joplin, The Who, Crosby Stills, Nash & Young, Animals, Jeffersen Airplane, Pink Floyd, James Brown, enz.enz.
Dat gezegd hebbende... er mogen er absoluut meer in.I love music |Ajax forever
Welzeker.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
als je wint staat er ook niet meer in
Ik vind dit niet zoveel."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Vriendin naar bed, kan weer effe FOK!ken
ik voel ook nattigheid, maar het komt dan meer door het bloed dat uit mijn oren looptquote:Ze smelten de kazen!![]()
Van Elvis ook wel het een en ander denk ik. Hoewel dat meer zijn filmperiode was.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zelfs Boudewijn de Groot is ook 60'sUn dann rettet kein Kavallerie,
Zijn er toch meer gok ikquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:50 schreef Zorro het volgende:
Bijzonder, maar wel lekker afwisselend.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Jep. Gisteren bijna 20 graden. Nu sneeuw
Born on different sides of life
But we feel the same and feel all of this strife
So come to me when I'm asleep
And we'll cross the line and dance upon the streets"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Owh sorryquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Zo, hallo.
Ik heb dus 30 jaar lang gedacht dat het "we made our love always last" was.
Trotste mama van Ambar
Ik vind Broken Wings van Mr Mister anders ook wel in de buurt komenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:50 schreef Zorro het volgende:
Het is ook meer een typisch voorbeeld van een 80's band ja.quote:Un dann rettet kein Kavallerie,
Ja, dat doen we ook wel. Hij krijgt veel vrijheid, maar af en toe moet hij ook gewoon dingen doen of meegaan. Dat hoort er ook bij.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Lijkt me ook het beste.
Hoewel, af en toe mag je een puber ook wel 'dwingen' om mee te gaan toch?
Polonaise in het top 2000 café??? Op dit nummer?
Mijn hart huilt om Nederland.My friends all drive horses![]()
De dames drijven weg?
Heb je haar naar bed gestuurd.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:50 schreef Dven het volgende:
Vriendin naar bed, kan weer effe FOK!ken
Ik negeer hetquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef Cee het volgende:
Er loopt een flinke roedel klapjosti's de polonaise te doen in het café.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Nee ben pissig door die polonaisepipo'squote:
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
Meen jequote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef Cee het volgende:
Er loopt een flinke roedel klapjosti's de polonaise te doen in het café.![]()
Serieus. Bij dit nummer een polonaise. Verstaan die tokkies geen Engels ofzo. Dit is niet bepaald een vrolijke tekst"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Ik zing de hele flat wakkerquote:
Ik bedoel in de lijst he? Niet in het algemeen... er zijn genoeg grote namen, grote acts in de 60's geboren die allemaal hun plaats meer dan verdiend hebben, al die namen (al vind ik Jefferson Airplane wel wat té tussen deze namen, die teren echt wel een beetje op 2 plaatjes waar de anderen allemaal of een lange historie aan goede platen hebben en Janis Joplin maar heel kort de tijd had voor materiaal, al is White Rabbit wel een classic, die komt bij mij heel hoog in een 60's top 100 (tenzij ik m vergeetquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus omdat ze niet massaal bij de 1e 50 staan zijn er weinig echte classics uit de 60's blijven hangen? Dat is toch totale onzin. Haal alles van na 2010 er eens uit en kijk nog eens naar de lijst, dan zul je zien dat het minder slecht eruit ziet dan jij nou zegt.
Dat gezegd hebbende... er mogen er absoluut meer in.))
Maar ik zie het in veel lijsten... zelfs in FOK! lijstjes zijn de 60's gewoon ondervertegenwoordigd tov hoe belangrijk ze waren voor de muziekgeschiedenis, dat is juist ook mijn punt. Alleen zijn er te weinig platen die echt blijven hangen bij het grote publiek, vooral veel acts met zo'n breed scala dat je geen top 20 notering meer scoort - zeker bij de jongeren niet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Cultuurbarbaren.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee ben pissig door die polonaisepipo's![]()
Ik Hou Van Holland volk.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Een polonaise helpt daar tegen, blijkbaar.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik doe alleen nog de polonaise op de pietenpolonaise van de Pietels"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
True, ik ging vanzelf met mijn pa mee naar Coldplay en U2quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
We blijven gewoon vragen en "aanbieden" dus als hij wil, zegt hij vanzelf wel een keer ja of komt er een keer mee. Ik zou het wel leuk vinden als hij zou gaan. Hij hoeft niet persé met ons de hele dag door te brengen, maar met een groepje vrienden ofzo.
-XOXO-![]()
Het is nog waar ookquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee ben pissig door die polonaisepipo's
Vrouwenplaat, maar wel de mooiste vrouwenplaat uit de lijst
Daar zullen ze deze keer vast wel even begrip voor hebben.quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Maar het is een schuifelpolonaise !!!!!quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee ben pissig door die polonaisepipo'sZe smelten de kazen!![]()
een liedje geschreven naar aanleiding van geweld in Noord-Ierland....en dan de polonaisequote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef Bos81 het volgende:
Serieus. Bij dit nummer een polonaise. Verstaan die tokkies geen Engels ofzo. Dit is niet bepaald een vrolijke tekst
Het is niet eens een polonaise.
Er wordt treurig achter elkaar aan gesjokt.
My friends all drive horses![]()
De schuld van 80s jeugdsentiment. Eikels!quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel in de lijst he? Niet in het algemeen... er zijn genoeg grote namen, grote acts in de 60's geboren die allemaal hun plaats meer dan verdiend hebben, al die namen (al vind ik Jefferson Airplane wel wat té tussen deze namen, die teren echt wel een beetje op 2 plaatjes waar de anderen allemaal of een lange historie aan goede platen hebben en Janis Joplin maar heel kort de tijd had voor materiaal, al is White Rabbit wel een classic, die komt bij mij heel hoog in een 60's top 100 (tenzij ik m vergeet))
Maar ik zie het in veel lijsten... zelfs in FOK! lijstjes zijn de 60's gewoon ondervertegenwoordigd tov hoe belangrijk ze waren voor de muziekgeschiedenis, dat is juist ook mijn punt. Alleen zijn er te weinig platen die echt blijven hangen bij het grote publiek, vooral veel acts met zo'n breed scala dat je geen top 20 notering meer scoort - zeker bij de jongeren niet.![]()
Jij weetquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vrouwenplaat, maar wel de mooiste vrouwenplaat uit de lijst![]()
![]()
![]()
"We zijn binnen, nou zullen we een polonaise doen ook!"Un dann rettet kein Kavallerie,
mannanplaten/vrouwenplatenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vrouwenplaat, maar wel de mooiste vrouwenplaat uit de lijst
Ze smelten de kazen!![]()
In tegenstelling tot nummer 4.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vrouwenplaat, maar wel de mooiste vrouwenplaat uit de lijstUn dann rettet kein Kavallerie,
ze hebben maar een half uur daarbinnen hé, ff alles uit de kastquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee ben pissig door die polonaisepipo's![]()
Vorig jaar precies hetzelfde. Met kerst BBQ, nieuwjaar -16quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bijzonder, maar wel lekker afwisselend.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:53 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
True, ik ging vanzelf met mijn pa mee naar Coldplay en U2![]()
Doe dat dan op doe maar.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ze hebben maar een half uur daarbinnen hé, ff alles uit de kastT2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
Ik weet het niet, maar dan hebben ze pechquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Daar zullen ze deze keer vast wel even begrip voor hebben.
Ik wilde zeggen, het is maar 1x per jaar...maar ik doe dat vaker
Je gaat naar een café in je zuurverdiende nieuwjaar vrije dagen. Je drinkt, bent blij en doet een dansje. Het is zorgelijker dat de DJ het een fijne herinnering noemt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef Bos81 het volgende:
Serieus. Bij dit nummer een polonaise. Verstaan die tokkies geen Engels ofzo. Dit is niet bepaald een vrolijke tekst![]()
Ik vind dit een janknummer. Maar niet op een goede manier zeg maar ofzo.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Komt die nog voor enen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:51 schreef Makamba_ het volgende:
Tot Life on Mars boeit mij geen enkel nummer heel erg meer.
Anders mis ik m en dat vindt peace niet leuk
Echt lullo dat hij is, door het outro heen lullen. Ik was nog helemaal in tha zone.Trotste mama van Ambar
Tijd voorquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef Bos81 het volgende:
Serieus. Bij dit nummer een polonaise. Verstaan die tokkies geen Engels ofzo. Dit is niet bepaald een vrolijke tekst
dan is het wel een soort van regelmaat.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Vorig jaar precies hetzelfde. Met kerst BBQ, nieuwjaar -16
Dan zou ik juist weigeren.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:53 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
True, ik ging vanzelf met mijn pa mee naar Coldplay en U2Un dann rettet kein Kavallerie,
Nee, ze ging zelf. Toen ik haar leerde kennen had ik het idee dat ik het niet ging overleven. Ging vaak tot 6 uur uitquote:Nu huismusje die graag vroeg slaapt
Sommige mensen weten gewoon niet wanneer wat niet kan.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:53 schreef Uccie het volgende:
[..]
een liedje geschreven naar aanleiding van geweld in Noord-Ierland....en dan de polonaise
Net zoals een coverband van the Cats, Zingen ze Lea (over een overleden fan) gaan ze het publiek opjutten vooral mee te zingen![]()
voor jou even de lijst van de platen in de top 2000 van 1961-1970, het deccenium waar je het over hebt:quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel in de lijst he? Niet in het algemeen... er zijn genoeg grote namen, grote acts in de 60's geboren die allemaal hun plaats meer dan verdiend hebben, al die namen (al vind ik Jefferson Airplane wel wat té tussen deze namen, die teren echt wel een beetje op 2 plaatjes waar de anderen allemaal of een lange historie aan goede platen hebben en Janis Joplin maar heel kort de tijd had voor materiaal, al is White Rabbit wel een classic, die komt bij mij heel hoog in een 60's top 100 (tenzij ik m vergeet))
Maar ik zie het in veel lijsten... zelfs in FOK! lijstjes zijn de 60's gewoon ondervertegenwoordigd tov hoe belangrijk ze waren voor de muziekgeschiedenis, dat is juist ook mijn punt. Alleen zijn er te weinig platen die echt blijven hangen bij het grote publiek, vooral veel acts met zo'n breed scala dat je geen top 20 notering meer scoort - zeker bij de jongeren niet.
God Only Knows The Beach Boys 1966
The Sound Of Silence Simon & Garfunkel 1966
Hey Jude The Beatles 1968
Paint It Black The Rolling Stones 1966
Let It Be The Beatles 1970
Bridge Over Troubled Water Simon & Garfunkel 1970
Pastorale Ramses Shaffy & Liesbeth List 1969
(Sittin' On) The Dock Of The Bay Otis Redding 1968
The House Of The Rising Sun The Animals 1964
Gimme Shelter The Rolling Stones 1969
Ben Ik Te Min Armand 1967
Yesterday The Beatles 1965
Nights In White Satin The Moody Blues 1968
A Whiter Shade Of Pale Procol Harum 1967
Here Comes The Sun The Beatles 1969
Blackbird The Beatles 1968
Suspicious Minds Elvis Presley 1969
Paranoid Black Sabbath 1970
Whole Lotta Love Led Zeppelin 1969
Space Oddity David Bowie 1969
Ne Me Quitte Pas Jacques Brel 1965
All Along The Watchtower Jimi Hendrix Experience 1968
The Boxer Simon & Garfunkel 1969
A Day In The Life The Beatles 1967
The End The Doors 1967
Window Of My Eyes Cuby & The Blizzards 1968
While My Guitar Gently Weeps The Beatles 1968
With A Little Help From My Friends Joe Cocker 1968
You Can't Always Get What You Want The Rolling Stones 1969
(I Can't Get No) Satisfaction The Rolling Stones 1965
Ring Of Fire Johnny Cash 1963
California Dreamin' The Mamas & The Papas 1966
Testament Boudewijn de Groot 1967
In The Ghetto Elvis Presley 1969
The Thrill Is Gone B.B. King 1969
Samba Pa Ti Santana 1970
Like A Rollin' Stone Bob Dylan 1965
White Rabbit Jefferson Airplane 1970
Fortunate Son Creedence Clearwater Revival 1969
Verdronken Vlinder Boudewijn de Groot 1966
Another 45 Miles Golden Earring 1969
Good Vibrations The Beach Boys 1966
Strawberry Fields Forever The Beatles 1967
Brown Eyed Girl Van Morrison 1967
Bad Moon Rising Creedence Clearwater Revival 1969
The Weight The Band 1968
Light My Fire The Doors 1967
Hey Joe Jimi Hendrix Experience 1967
What A Wonderful World Louis Armstrong 1968
My Way Frank Sinatra 1969
Eleanor Rigby The Beatles 1966
A Boy Named Sue Johnny Cash 1969
Blowing In The Wind Bob Dylan 1963
Suzanne Leonard Cohen 1968
Welterusten Meneer De President Boudewijn De Groot 1966
The Long And Winding Road The Beatles 1970
Penny Lane The Beatles 1967
Liefde Van Later Herman Van Veen 1969
Non, Je Ne Regrette Rien Edith Piaf 1961
Norwegian Wood (This Bird Has Flown) The Beatles 1965
Albatross Fleetwood Mac 1969
Black Magic Woman Santana 1970
Come Together The Beatles 1967
Little Wing Jimi Hendrix 1969
Pinball Wizard The Who 1969
People Are Strange The Doors 1967
Voodoo Chile (Slight Return) Jimi Hendrix 1968
Need Your Love So Bad Fleetwood Mac 1968
Fool On The Hill The Beatles 1967
The Wind Cries Mary Jimi Hendrix Experience 1967
Something The Beatles 1969
Lola The Kinks 1970
Fly Me To The Moon Frank Sinatra 1964
Just a Little Bit of Peace in My Heart Golden Earrings 1968
River Deep Mountain High Ike & Tina Turner 1966
Leaving On A Jet Plane John Denver 1969
I Am The Walrus The Beatles 1967
Suzanne Herman Van Veen 1969
Get Back The Beatles 1969
Ain't Got No, I Got Life Nina Simone 1968
In-A-Gadda-Da-Vida Iron Butterfly 1970
White Room Cream 1968
Mrs. Robinson Simon & Garfunkel 1968
The Times Are A-Changing Bob Dylan 1964
Moondance Van Morrison 1970
Lea The Cats 1968
Who'll Stop The Rain Creedence Clearwater Revival 1970
Sweet Caroline Neil Diamond 1969
Question The Moody Blues 1970
My Generation The Who 1965
All You Need Is Love The Beatles 1967
Eloise Barry Ryan 1968
Little Green Bag George Baker Selection 1969
So Long Marianne Leonard Cohen 1968
In My Life The Beatles 1965
Once Upon A Time In The West Ennio Morricone 1968
Suzie Q Creedence Clearwater Revival 1968
Born To Be Wild Steppenwolf 1968
Mijn Vlakke Land Jacques Brel 1965
Purple Haze Jimi Hendrix 1967
Unchained Melody The Righteous Brothers 1965
Teach Your Children Crosby, Stills, Nash & Young 1970
Help The Beatles 1965
Can't Help Falling In Love With You Elvis Presley 1961
Our House Crosby, Stills, Nash & Young 1970
I Heard It Through The Grapevine Marvin Gaye 1969
See Me, Feel Me The Who 1970
Yesterday When I Was Young Charles Aznavour 1970
You'll Never Walk Alone Gerry & The Pacemakers 1963
Respect Aretha Franklin 1967
It Was A Very Good Year Frank Sinatra 1965
Take Five Dave Brubeck 1962
Scarborough Fair Simon & Garfunkel 1966
Sloop John B The Beach Boys 1966
Think Aretha Franklin 1968
I've Got Dreams To Remember Otis Redding 1968
A Change Is Gonna Come Sam Cooke 1964
Oh Well, Pt. 1 Fleetwood Mac 1969
I Want You Bob Dylan 1966
Fire And Rain James Taylor 1970
Words Bee Gees 1968
Venus Shocking Blue 1969
He Ain't Heavy He's My Brother The Hollies 1969
Michelle The Beatles 1966
She's A Rainbow The Rolling Stones 1967
Ruby Tuesday The Rolling Stones 1967
I Say A Little Prayer Aretha Franklin 1968
El Condor Pasa Simon & Garfunkel 1970
Suicide Is Painless M.A.S.H. 1970
Working Class Hero John Lennon 1970
It's A Man's Man's World James Brown 1966
Feeling Good Nina Simone 1965
Summertime Brainbox 1969
Son Of A Preacher Man Dusty Springfield 1968
Somebody Will Know Somebody Cuby & The Blizzards 1967
Jumping Jack Flash The Rolling Stones 1968
San Francisco Scott McKenzie 1967
Give Peace A Chance John Lennon & Plastic Ono Band 1969
Mercedes Benz Janis Joplin 1970
The Life I Live Q65 1966
My Sweet Lord George Harrison 1970
Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1967
Il Est Cinq Heures Paris S'Éveille Jacques Dutronc 1968
25 Or 6 To 4 Chicago 1970
Touch Me The Doors 1969
Massachusetts Bee Gees 1967
Beautiful People Melanie 1969
Get Ready Rare Earth 1970
Sammy Ramses Shaffy 1966
Long As I Can See The Light Creedence Clearwater Revival 1970
Scarlet Ribbons The Cats 1969
Honky Tonk Women The Rolling Stones 1969
Marian The Cats 1969
Appleknockers Flophouse Cuby & The Blizzards 1969
When A Man Loves A Woman Percy Sledge 1966
Black Night Deep Purple 1970
MacArthur Park Richard Harris 1968
She's Leaving Home The Beatles 1967
On The Road Again Canned Heat 1968
Tuesday Afternoon The Moody Blues 1968
Sex Machine James Brown 1970
Nathalie Gilbert Becaud 1964
For No One The Beatles 1966
In The Year 2525 Zager & Evans 1969
In Dreams Roy Orbison 1963
Born On The Bayou Creedence Clearwater Revival 1969
Down Man Brainbox 1969
Waterloo Sunset The Kinks 1967
Mijn Gebed D.C. Lewis 1970
Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band The Beatles 1967
Het Land Van Maas En Waal Boudewijn de Groot 1967
Wild Rover Dubliners 1964
Proud Mary Creedence Clearwater Revival 1969
Spicks And Specks Bee Gees 1967
Ouverture The Who 1969
We Can Work It Out The Beatles 1965
You Make Me Feel Like A Natural Woman Aretha Franklin 1967
Gloria Them 1967
Break On Through (To The Other Side) The Doors 1967
Back Home Golden Earring 1970
Try A Little Tenderness Otis Redding 1966
I Started A Joke Bee Gees 1969
Twist And Shout The Beatles 1963
Tears in the morning The Beach Boys 1970
(They Long To Be) Close To You Carpenters 1970
Green Green Grass Of Home Tom Jones 1966
Midnight Rambler The Rolling Stones 1969
Eve Of Destruction Barry McGuire 1965
As Tears Go By The Rolling Stones 1966
La Mamma Charles Aznavour 1964
Lady Jane The Rolling Stones 1966
Just Like A Woman Bob Dylan 1966
Lady d'Arbanville Cat Stevens 1970
When I'm Sixty-Four The Beatles 1967
You Really Got Me The Kinks 1964
Monday Monday The Mamas & The Papas 1966
Subterranean Homesick Blues Bob Dylan 1965
Blommenkinders Armand 1967
How Can We Hang On To A Dream Tim Hardin 1967
Sunshine Of Your Love Cream 1968
Suite: Judy Blue Eyes Crosby, Stills & Nash 1969
Lay Lady Lay Bob Dylan 1969
La Comparsa ZZ en de Maskers 1964
I've Been Loving You Too Long Otis Redding 1965
Voir Un Ami Pleurer Jacques Brel 1961
I Saw Her Standing There The Beatles 1963
It's All Over Now The Rolling Stones 1964
For What It's Worth Buffalo Springfield 1967
Here There And Everywhere The Beatles 1966
Somebody To Love Jefferson Airplane 1970
Hit The Road Jack Ray Charles 1961
Meester Prikkebeen Boudewijn de Groot 1968
Yellow Submarine The Beatles 1966
Lady Madonna The Beatles 1968
Why The Cats 1969
Little Red Rooster The Rolling Stones 1965
See Emily Play Pink Floyd 1967
Down On The Corner Creedence Clearwater Revival 1969
Cecilia Simon & Garfunkel 1970
Sunny Afternoon The Kinks 1966
Boulevard De La Madeleine The Moody Blues 1966
Homeward Bound Simon & Garfunkel 1966
Carry On Crosby, Stills, Nash & Young 1970
I'm A Believer The Monkees 1966
I've Just Lost Somebody Golden Earring 1968
Strangers In The Night Frank Sinatra 1966
A Hard Day's Night The Beatles 1964
Times Were When The Cats 1968
Aquarius / Let The Sunshine In The 5th Dimension 1969
You're The Devil In Disguise Elvis Presley 1963
This Strange Effect Dave Berry 1965
Across The Universe The Beatles 1970
Where Do You Go To My Lovely Peter Sarstedt 1969
Only Love Can Break Your Heart Neil Young 1970
I Want You Back Jackson 5 1970
Sukiyaki Kyu Sakamoto 1963
And I Love Her The Beatles 1964
Mr. Tambourine Man The Byrds 1965
My Special Prayer Percy Sledge 1969
Tous Les Garcons Et Les Filles Françoise Hardy 1963
Oh, Pretty Woman Roy Orbison 1964
Sound Of The Screaming Day Golden Earrings 1967
For Me Formidable Charles Aznavour 1963
Where Have I Been Wrong The Cats 1970
Een Meisje Van 16 Boudewijn De Groot 1965
Time Is On My Side The Rolling Stones 1965
Days The Kinks 1968
Ann Q65 1966
Air Ekseption 1969
Love Me Do The Beatles 1963
Paperback Writer The Beatles 1966
Under My Thumb The Rolling Stones 1966
ABC Jackson 5 1970
Don't Forget To Remember Bee Gees 1969
Cent Mille Chansons Frida Boccara 1969
Homburg Procol Harum 1967
Vous Permettez Monsieur Adamo 1964
You've Lost That Loving Feeling The Righteous Brothers 1965
Turn Turn Turn The Byrds 1965
Eight Days A Week The Beatles 1965
Ain't No Mountain High Enough Marvin Gaye & Tammi Terrell 1967
Roadhouse Blues Doors 1970
I Close My Eyes (And Count To Ten) Dusty Springfield 1968
De Glimlach Van Een Kind Willy Alberti 1968
Marieke Jacques Brel 1961
Green Onions Booker T. & The MG's 1962
Wouldn't It Be Nice The Beach Boys 1966
I'd Rather Go Blind Chicken Shack 1969
The 5th Ekseption 1969
Girl The Beatles 1965
A Salty Dog Procol Harum 1969
Lying All The Time Outsiders 1966
Can't Buy Me Love The Beatles 1964
Summer Is Over Dusty Springfield 1965
Tin Soldier Small Faces 1968
Seasons Earth & Fire 1970
I Want To Hold Your Hand The Beatles 1964
Daydream Believer The Monkees 1967
Hair Zen 1968
Soul Man Sam & Dave 1967
Time Of The Season The Zombies 1969
Bourée Jethro Tull 1969I love music |Ajax forever
Dat neemt niemand je kwalijk.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:54 schreef Cee het volgende:
The Fray/The Script/One Republic, ik haal ze vaak door elkaar.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:54 schreef Cee het volgende:
The Fray/The Script/One Republic, ik haal ze vaak door elkaar.
-XOXO-![]()
Ik heb hem nu al jaren niet meer gehoordquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:55 schreef zorro28 het volgende:
How To Safe A Life is echt doodgedraaid
How To Zeef a LijfFor you, there'll be no more crying.
Ik kan het niet vaak genoeg horen, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:55 schreef zorro28 het volgende:
How To Safe A Life is echt doodgedraaidAls je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
maar zelden gehoord eigenlijk. Vind het een topplaat. Maar meestal niet erg geschikt om te luisteren ofzo.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:55 schreef zorro28 het volgende:
How To Safe A Life is echt doodgedraaid"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Geen idee. Ik weet niet, of beter gezegd, heb geen zin om die lijstjes op te zoeken. Het is dat ik toch nog moet poepen en dan even douchen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Komt die nog voor enen?
Anders mis ik m en dat vindt peace niet leuk
Geen dank voor deze informatie![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
voor jou even de lijst van de platen in de top 2000 van 1961-1970, het deccenium waar je het over hebt:lap tekstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Klopt maar ik heb m in totaal nog steeds te vaak gehoordquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:55 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb hem nu al jaren niet meer gehoord![]()
Q music draait hem graag en Sky vast ook.Trotste mama van Ambar
Ik ken dit lied niet.
Het zou kunnen dat ik het dertig keer gehoord hebt, maar het is niet bepaald het soort lied dat blijft hangen.My friends all drive horses![]()
het zijn er inderdaad best veel.quote:I love music |Ajax forever
Oh dat herken ik wel, niet bij deze.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:56 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Klopt maar ik heb m in totaal nog steeds te vaak gehoordOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Jij hebt een hoop krediet.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:56 schreef Cee het volgende:
[..]
Neemt niemand het me dan ook kwalijk dat ik het alle drie hele leuke bands vind?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
![]()
![]()
Hahaha, van het ene naar het andere uiterste.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, ze ging zelf. Toen ik haar leerde kennen had ik het idee dat ik het niet ging overleven. Ging vaak tot 6 uur uitNu huismusje die graag vroeg slaapt
How to shave a wife?quote:
Sky draait hem heel erg graagquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Q music draait hem graag en Sky vast ook.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: