Dat kan ik me voorstellen maar dat wil niet zeggen dat een film geen 10 op 10 kan halen als de verhaallijn niet origineel is. Naast wat ik eerder omschreef speelt volgens mij nog iets heel erg mee, iets wat ik vanaf minuut 1 als rode draad in de film zag (het begon letterlijk met het eerste shot: de stormtroopers), deze film is een eerbetoon (tribute) aan de trilogie.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee.
Is dat het niveau waarmee jij wil discussiëren?quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens.
Omdat de film eerst en vooral op de fans is afgestemd, fans willen graag wat vertrouwds zien, de nieuwe karakters, verhaallijnen etc. die je introduceert zijn de volgende keer vertrouwd en dan kan je daarop uitbreiden.quote:Waarom is dat nodig bij de introductie van nieuwe karakters?
Hoe kom je er nou weer bij dat deze film een tribute is? En een tribute maak je door voorgaande films zo veel mogelijk te kopieren?quote:Op woensdag 23 december 2015 15:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat het niveau waarmee jij wil discussiëren?
Dan zijn wij snel klaar. Het is trouwens "rukargumenten", want het is een samenstelling.
[..]
Omdat de film eerst en vooral op de fans is afgestemd, fans willen graag wat vertrouwds zien, de nieuwe karakters, verhaallijnen etc. die je introduceert zijn de volgende keer vertrouwd en dan kan je daarop uitbreiden.
Zo'n over the top iets moet je bij JJ voor lief nemen. Zijn fans van het eerste uur (Alias) weten dat maar al te goed.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Die hele Starkiller-base is eigenlijk ook maar ondergeschikt aan de rest. Zonder dat ding was het zeker zo'n leuke film geweest.
Ik snap heel goed waarom JJ zo trouw is gebleven aan de OT (er zaten namelijk elementen in van alle 3 de films). Het maken van een SW film is namelijk een enorm risico na de PT, al helemaal nu het fucking Disney is die de films maakt. Niemand, op een paar kinderen na, had er nog vertrouwen in dat er ooit een kwalitatief goede SW film zou komen. Laat staan dat het bedrijf verantwoordelijk voor legio kutfilms, series en producten, dit voor elkaar zou krijgen.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee. Ik had nu meerdere keren dat ik dacht "ja dit hebben we toch al een keer gezien in de vorige films?". Het toont geen creativiteit iig. En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens. Het werkt goed dus waarom niet nog een keer gebruiken? Zullen we dan bij de volgende film ook maar nog een deathstar oplazen?
Waarom is dat nodig bij de introductie van nieuwe karakters? Alsof je een sequeel moet maken op iets om een nieuw character te introduceren?
Okay het is de eerste van 3, daarom moet deze vrij zijn van kritiek? Er was sowieso al genoeg ruimte voor nieuwe verhaallijnen dus begin daar gewoon meteen mee ipv weer meer van hetzelfde.
Een eerbetoon aan de eerste films, ja geloof je het zelf? Het is gewoon een garantie voor een hoop centen en als ze nu een film maken die weinig verhaal vertelt kunnen ze het lekker uitsmeren over 3 films en dan 3x zo veel geld vangen ipv dat ze alle originaliteit in 1 film stoppen
quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee. Ik had nu meerdere keren dat ik dacht "ja dit hebben we toch al een keer gezien in de vorige films?". Het toont geen creativiteit iig. En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens. Het werkt goed dus waarom niet nog een keer gebruiken? Zullen we dan bij de volgende film ook maar nog een deathstar oplazen?
Waarom is dat nodig bij de introductie van nieuwe karakters? Alsof je een sequeel moet maken op iets om een nieuw character te introduceren?
Okay het is de eerste van 3, daarom moet deze vrij zijn van kritiek? Er was sowieso al genoeg ruimte voor nieuwe verhaallijnen dus begin daar gewoon meteen mee ipv weer meer van hetzelfde.
Een eerbetoon aan de eerste films, ja geloof je het zelf? Het is gewoon een garantie voor een hoop centen en als ze nu een film maken die weinig verhaal vertelt kunnen ze het lekker uitsmeren over 3 films en dan 3x zo veel geld vangen ipv dat ze alle originaliteit in 1 film stoppen
jawelquote:Op woensdag 23 december 2015 15:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
dat wil niet zeggen dat een film geen 10 op 10 kan halen als de verhaallijn niet origineel is.
Vriend, ik gaf de film een 7.5 of een 8, met als kritiek punt dat het verhaallijn weinig origineelquote:
I am not your friend buddy.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Vriend, ik gaf de film een 7.5 of een 8, met als kritiek punt dat het verhaallijn weinig origineel
Maar JJ heeft niet het hele verhaal verzonnen, daar is nog een andere schrijver bijgeweest EN de LucasArts Story Group heeft er zijn stempel op moeten zetten.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo'n over the top iets moet je bij JJ voor lief nemen. Zijn fans van het eerste uur (Alias) weten dat maar al te goed.
Net als dat je bij hem voor lief moet nemen dat in elke film en serie die hij regisseert een doos met een mysterieuze inhoud komt. Ook in deze film, dat kan je niet hebben gemist.
Heb hem 2x gezien, ga morgen voor de 3e keer.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:59 schreef Remqo het volgende:
Het verdient niet de originaliteitsprijs, maar ik heb me uitstekend vermaakt.
Het voelde vertrouwd aan de OT, dat sfeertje heeft JJ goed neer kunnen zetten.
Goed acteerwerk, vooral van Rey en Ford zette weer een goede Han Solo neer![]()
En er blijven wat vragen open wat naar meer smaakt.
Dan neem ik Starkiller Base wel voor lief.
Volgende week ga ik weer kijken
ja, SF is gewoon fantaseren over toekomstige mogelijkheden. dat ligt in het verlengde van de huidige wetenschap.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zolang het klopt binnen de kaders die ze zelf schetsen (met de veronderstelde technologie en zo) is het goed, dat is een ongeschreven regel van SF-films. Wat betreft het al dan niet kunnen bestaan van een lichtsabel (jawel, hier bestaat een Nederlands woord voor) volgens de huidige stand van zaken: De conclusie laat zich raden: we zouden een veel krachtigere energiebron per gewichtseenheid nodig hebben dan dat nu bestaat om er een te maken.
Vraag me niet waarom maar veel natuurkundigen zijn tevens een nerd.
Misschien omdat SF en comics en zo interessante gedachteëxperimenten toestaan?
Geregisseerd door Jar Jar Abramsquote:
Nou ja, likeable. Ik dacht in het begin de hele tijd dat het de verloren broer van Kenneth Perez wasquote:Op woensdag 23 december 2015 15:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja lastig uit te leggen wat ik bedoel. Maar mss van niet zo'n standaard made for Hollywood kop met een net iets te perfect geschoren baardje, kapsel, brede kaaklijn, dikke donkere wenkbrauwen en te weinig down to earth karakter in zn uitstraling. Iets te gemaakt dus. Wat ik beetje heb bij alle Terra Nova acteurs bijvoorbeeld.
Maar anderen vinden m dus juist wel likeable. Dus zal aan mij liggen.
Precies wat ik ook dacht.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
Ik had nu meerdere keren dat ik dacht "ja dit hebben we toch al een keer gezien in de vorige films?". Het toont geen creativiteit iig.
slecht verhaal, dramatisch acteerwerk, slechte special effects.quote:Op woensdag 23 december 2015 19:12 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom de Star Wars fans de vorige trilogie (I, II en 3) nu super kut vinden? Had altijd het idee dat die films toch ook wel redelijk ontvangen werden toen.
Verhaal vond ik nog wel oké. Het script was echter dramatisch waardoor de acteurs ook slecht uit de verf kwamen. Los van dat laatste was deel 3 verder best prima eigenlijk.quote:Op woensdag 23 december 2015 19:32 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
slecht verhaal, dramatisch acteerwerk, slechte special effects.
De Plinkett reviews zijn een briljant stukje kritiek op de prequelsquote:Op woensdag 23 december 2015 19:12 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom de Star Wars fans de vorige trilogie (I, II en 3) nu super kut vinden? Had altijd het idee dat die films toch ook wel redelijk ontvangen werden toen.
Top! Hier kan ik me wel een avondje mee vermakenquote:Op woensdag 23 december 2015 19:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De Plinkett reviews zijn een briljant stukje kritiek op de prequels
http://redlettermedia.com/plinkett/star-wars/
Leuk kijkvoer, laat je niet gelijk afschrikken door de stem
Ik heb een vriend, die groot Star Wars-fan is, eens op deze reviews gewezen. Heeft die ze midden in de nacht allemaal achter elkaar gekeken terwijl 'ie 's morgens een belangrijk tentamen hadquote:Op woensdag 23 december 2015 20:15 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Top! Hier kan ik me wel een avondje mee vermaken
Da's één van de problemen met de PT... Mensen wilde teveel nostalgie en kregen iets nieuws...quote:Op woensdag 23 december 2015 20:34 schreef Odaiba het volgende:
Ik moet wel zeggen, dat al die kritiek die hij nu geeft op I,II en III, toch ook wel toe te passen is op IV, V, Vi, en VII.
Mja, is het probleem met de prequels niet ook dat het verhaal niet meer kun verrassen? We wisten dat de Republiek zou vallen, de Jedi zouden sterven muv Yoda en Obi-Wan, we wisten dat Anakin naar de Dark side zou overlopen. En we wisten dat Luke en Leia geboren zouden worden en hun moeder zou sterven...quote:Op woensdag 23 december 2015 20:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Da's één van de problemen met de PT... Mensen wilde teveel nostalgie en kregen iets nieuws...
Maar ondank dat je dat kunt weten, was het toch wel leuk om het alsnog te zien op film. Het is alleen slecht uitgewerkt.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:53 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Mja, is het probleem met de prequels niet ook dat het verhaal niet meer kun verrassen? We wisten dat de Republiek zou vallen, de Jedi zouden sterven muv Yoda en Obi-Wan, we wisten dat Anakin naar de Dark side zou overlopen. En we wisten dat Luke en Leia geboren zouden worden en hun moeder zou sterven...
We zullen moeten afwachten of dat de natuurwetten het mogelijk maken om zoiets te doen. Een werkend lasersabel maken is niet zo moeilijk, het probleem is om die mobiel te maken in plaats van dat je enkel in de buurt van een groot apparaat kan vechten terwijl je lasersabel met een kabel vast zit aan dat apparaat. Een hoverboard maken is misschien wel nog moeilijker. Voorlopig is het best haalbare een apparaat wat zweeft door een hoop water uit te spuiten, dat zweeft dan ook alleen boven water. Een geweldige uitvinding, zoek maar eens filmpjes op Youtube op.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:10 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja, SF is gewoon fantaseren over toekomstige mogelijkheden. dat ligt in het verlengde van de huidige wetenschap.
dus ja, ze gaan in de toekomst ongetwijfeld nog een keer een lazerzwaard werkend krijgen, net zoals ze nog ene keer een echt hoverboard gaan maken..
Voor mij was het wat te veel over the top maar het breekt gelukkig niet de film.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:52 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar JJ heeft niet het hele verhaal verzonnen, daar is nog een andere schrijver bijgeweest EN de LucasArts Story Group heeft er zijn stempel op moeten zetten.
Ding had er helemaal niet hoeven zijn. Als het een normale basis was geweest hadden ze praktisch alles intact kunnen laten minus de vernietiging van die Republic Worlds waar niemand een drol om gaf.
Nee hoor, het zit in jouw kop dat een film altijd een nieuw verhaal moet hebben maar dat is toch echt niet zo. Films worden met heel veel verschillende doelen gemaakt. In dit geval was het doel om het vertrouwen terug te winnen bij de vaste kern fans na het floppen van de laatste trilogie.quote:
Zo gauw die op Blu-Ray uitkomt ga ik weer kijken. Ik heb er nu al zin in.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:59 schreef Remqo het volgende:
Het verdient niet de originaliteitsprijs, maar ik heb me uitstekend vermaakt.
Het voelde vertrouwd aan de OT, dat sfeertje heeft JJ goed neer kunnen zetten.
Goed acteerwerk, vooral van Rey en Ford zette weer een goede Han Solo neer![]()
En er blijven wat vragen open wat naar meer smaakt.
Dan neem ik Starkiller Base wel voor lief.
Volgende week ga ik weer kijken
Precies! Het maakt dat er een echt mens achter zit (in dit geval een emo-knulletje die met levensgevaarlijke krachten aan het experimenteren is). Dat had ik veel minder met al die anonieme Darth-nog-wat dudes uit de prequels en de clone wars serie. Gaaap.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:55 schreef lord_bono het volgende:
Persoonlijk vond ik Kylo Ren juist een verademing, anders hadden we weer een "generieke" Sith-lord gehad.
Waar ik me heel erg aan heb zitten storen in de prequels was dat het soms gewoon compleet random leek waarom mensen bepaalde keuzes maakten. Zoals Padme.quote:Op woensdag 23 december 2015 19:32 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
slecht verhaal, dramatisch acteerwerk, slechte special effects.
quote:Op woensdag 23 december 2015 14:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]Zeker. Het ligt er eigenlijk zó dik boven op dat het helemaal geen verrassing meer is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop in het volgende deel wel op wat actiescènes met Luke. In Return of the Jedi was ie net afgestudeerd, nu is hij een ervaren Jedi meester, dus het zou jammer zijn als we daar niks van te zien krijgen.
Snap overigens wel heel goed als ie niks meer met de force te maken wil hebben. Tot nu toe is er voor hem en de rest van de familie alleen maar ellende van gekomen. (hoewel het op zijn zachtst niet netjes van hem is om als laatste Jedi de FO gewoon hun gang maar te laten gaan).
ze hadden toch al een hoverboard die met magneten boven ene metalen skatebaan zweefde, geloof ik?quote:Op woensdag 23 december 2015 22:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We zullen moeten afwachten of dat de natuurwetten het mogelijk maken om zoiets te doen. Een werkend lasersabel maken is niet zo moeilijk, het probleem is om die mobiel te maken in plaats van dat je enkel in de buurt van een groot apparaat kan vechten terwijl je lasersabel met een kabel vast zit aan dat apparaat. Een hoverboard maken is misschien wel nog moeilijker. Voorlopig is het best haalbare een apparaat wat zweeft door een hoop water uit te spuiten, dat zweeft dan ook alleen boven water. Een geweldige uitvinding, zoek maar eens filmpjes op Youtube op.
1. Disney heeft veel goede films op haar naam staan, niet alleen tekenfilms maar ook gewone films, denk bijvoorbeeld aan Remember the Titansquote:Op woensdag 23 december 2015 16:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik snap heel goed waarom JJ zo trouw is gebleven aan de OT (er zaten namelijk elementen in van alle 3 de films). Het maken van een SW film is namelijk een enorm risico na de PT, al helemaal nu het fucking Disney is die de films maakt. Niemand, op een paar kinderen na, had er nog vertrouwen in dat er ooit een kwalitatief goede SW film zou komen. Laat staan dat het bedrijf verantwoordelijk voor legio kutfilms, series en producten, dit voor elkaar zou krijgen.
Ja. Mensen klagen voor het klagen, niet omdat ze goede redenen hebben om te klagen. In deze context!quote:Oplossing; wees trouw aan het origineel en doe het uitbreiden. Dit heeft JJ gedaan.
De klagers bitchen graag over de overeenkomsten, maar negeren de vele, vele verschillen.
Dat zou in theorie kunnen maar het zal erg duur zijn.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:31 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ze hadden toch al een hoverboard die met magneten boven ene metalen skatebaan zweefde, geloof ik?
Optimisme is niet erg maar je bent toch echt gebonden aan de natuurwetten, je kan niet iets doen wat de natuurwetten niet mogelijk maken, wat de grenzen zijn zullen we moeten afwachten. Kernkracht in een speldenkop kan nog wel maar die kracht benutten met een apparaat wat slechts in een speldenknop zit zal hoogst waarschijnlijk nooit kunnen.quote:en een lasersabel ook. uiteindelijk hebben we een keer kernkracht in een speldenknop. ooit.
deze, kweet nog steeds niet zeker of dit nou echt is of niet, haha..quote:Op woensdag 23 december 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou in theorie kunnen maar het zal erg duur zijn.
[..]
dat ligt er maar net aan. op quantun niveau gelden onze natuurwetten soms ineens niet meer. er valt nog zoveel te ontdekken. maar als je naar onze geschiedenis kijkt, denken wij steeds dat dingen nooit zullen kunnen, en dan kon het toch. uiteindelijk is er, denk ik, geen grens aan wat kan, en zullen wij meer kunnen dan onze ingebeelde god.quote:Optimisme is niet erg maar je bent toch echt gebonden aan de natuurwetten, je kan niet iets doen wat de natuurwetten niet mogelijk maken, wat de grenzen zijn zullen we moeten afwachten. Kernkracht in een speldenkop kan nog wel maar die kracht benutten met een apparaat wat slechts in een speldenknop zit zal hoogst waarschijnlijk nooit kunnen.
Waarschijnlijk wisten de schrijvers heel erg goed dat dit voor de kijkers duidelijk is en is het niet hu bedoeling om ons op een dwaalspoor te zetten.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:29 schreef Noordsestern het volgende:
Zeker. Het ligt er eigenlijk zó dik boven op dat het helemaal geen verrassing meer is.
Neem er maar vergif op in dat we in het volgende deel zien hoe Rey wordt getraind door Luke. Hier gaan ze groot mee uitpakken, ik weet niet of dat het ook erg lang gaat duren maar het zal spectaculair worden. De fans willen het, ze weten dat de fans het willen en ze zullen het de fans geven. Het helpt dat een deel van de makers (JJ in ieder geval) zelf ook tot die fans behoort. Dan zullen weer wat mensen gaan zeiken dat we dat eerder hebben gezien, het zal mij als fan worst wezen. Give me more!quote:Hoop in het volgende deel wel op wat actiescènes met Luke. In Return of the Jedi was ie net afgestudeerd, nu is hij een ervaren Jedi meester, dus het zou jammer zijn als we daar niks van te zien krijgen.
Het zou begrijpelijk zijn. We zullen even moeten afwachten hoeveel details ze hierover onthullen in de volgende twee delen. Ik verwacht wat flashbacks of wat uitleg van Luke zelf en anderen.quote:Snap overigens wel heel goed als ie niks meer met de force te maken wil hebben. Tot nu toe is er voor hem en de rest van de familie alleen maar ellende van gekomen. (hoewel het op zijn zachtst niet netjes van hem is om als laatste Jedi de FO gewoon hun gang maar te laten gaan).
Wat ik dacht, mogelijk maar belachelijk duur. Zulke sterke magneten maak je enkel door ze extreem sterk te koelen (vandaar die 'rook' die je ziet), dat kost gigantisch veel energie wat inhoudt dat je dit enkel op een zeer beperkte plaats kan doen, daar waar je een gigantish grote installatie hebt. Dit zal nooit op grote schaal gebeuren zolang er niet grote doorbraken komen waardoor je ook voldoende sterke magneten hebt bij veel hogere temperaturen.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
deze, kweet nog steeds niet zeker of dit nou echt is of niet, haha..
De natuurwetten gelden wel nog, alleen zijn bepaalde natuurwetten die elders wel geldig zijn niet geldig in de quantummechanica. Ik ben voorzichtig met het innemen van een stelling over wat wel en niet kan, ik weet wel dat het hoogst onwaarschijnlijk is om ooit zoveel energie in zo'n klein apparaatje te stoppen. Je kan uit een heel klein beetje water heel erg veel energie halen maar je hebt er wel een grote installatie voor nodig.quote:dat ligt er maar net aan. op quantun niveau gelden onze natuurwetten soms ineens niet meer.
Ik hoop het. En het liefst niet alleen training, maar ook een echt gevecht. Voor hijzelf ook de pijp uit gaat (ik vermoed dat ook hij zich ergens zal opofferen voor de goede zaak, maar heb geen concrete aanwijzingen hiervoor)quote:Op woensdag 23 december 2015 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Neem er maar vergif op in dat we in het volgende deel zien hoe Rey wordt getraind door Luke. Hier gaan ze groot mee uitpakken, ik weet niet of dat het ook erg lang gaat duren maar het zal spectaculair worden. De fans willen het, ze weten dat de fans het willen en ze zullen het de fans geven. Het helpt dat een deel van de makers (JJ in ieder geval) zelf ook tot die fans behoort. Dan zullen weer wat mensen gaan zeiken dat we dat eerder hebben gezien, het zal mij als fan worst wezen. Give me more!
Kan niet wachten! F*ck, dit is nog erger dan wachten op het volgende seizoen Game of Thrones.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zou begrijpelijk zijn. We zullen even moeten afwachten hoeveel details ze hierover onthullen in de volgende twee delen. Ik verwacht wat flashbacks of wat uitleg van Luke zelf en anderen.
Het had rustig wat langer kunnen duren. Ik zou graag meer exposé over het verval van de republiek hebben gehad. Sowieso moet je nooit kijken naar de tijd, niet als kijker en niet als maker. Het duurt zolang als dat het duurt. Voor Phone Booth was 80 minuten bijvoorbeeld perfect, die film had echt niet langer moeten duren maar in de 80 minuten kreeg je wel een hele goede film, voor deze film had het ook rustig wat langer mogen zijn dan 2 uur en een beetje.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:02 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Maar ondank dat je dat kunt weten, was het toch wel leuk om het alsnog te zien op film. Het is alleen slecht uitgewerkt.
Ik denk dat we meer vernieuwing kunnen verwachten met die spin-off film volgend jaar, maar die zal vast niet hetzelfde budget en met dezelfde kwaliteit gemaakt worden als de main trilogy. Kan het natuurlijk mis hebben op dit vlak.
Had deze film ook niet gewoon 3 uren mogen duren?
Nee, dit verhaal verrastte ook niet (er zaten verrassinkjes in de film maar niet van het verhaal, behalve dat Solo zijn kind slecht werd maar dat is niet zo heel erg interessant, lijkt mij) maar we werden wel vermaakt, dat gold voor de prequels minder aangezien die niet goed genoeg zijn uitgevoerd. Ik heb ze trouwens nooit slecht gevonden maar ze waren simpelweg niet heel erg goed wat wordt geëist van een Star Wars film. Het werd onvoldoende met hart voor de reeks gemaakt. Neem nu zo'n Jar Jar, het is niet eens een slecht karakter maar die hoort niet een prominente rol te krijgen in een Star Wars film.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:53 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Mja, is het probleem met de prequels niet ook dat het verhaal niet meer kun verrassen?
Ik kan me voorstellen dat die actrice juist in het contract heeft laten opnemen dat ze niet in een gouden bikini zal worden getoond.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is wel jammer dat ze een van de topelementen uit de oude trilogie dan weer juist niet hebben herhaald. Ik had Rey wel in een gouden bikini willen zien. Wie weet in een volgende film!
quote:Op donderdag 24 december 2015 13:09 schreef Eufonie het volgende:
Rey welke door weinig onduidelijkheid over haar verleden onbedoeld naar een mary sue neigt.
Ik ben gisteravond geweest en heb me zeker vermaakt!quote:Op donderdag 24 december 2015 13:09 schreef Eufonie het volgende:
Prima film voor niet-Star Wars fans ook wel.
Exactly. Zo kan ik alle helden in films wel Mary Sue's noemenquote:Op donderdag 24 december 2015 13:19 schreef Ceased2Be het volgende:
Over Rey = Mary Sue kwam ik deze tegen die ook wel een punt had
[ afbeelding ]
Luke zien we alleen die speeder van hem in 1 rechte lijn sturen. Maar hij kan wel zonder problemen in een X-Wing aan de slag om de Death Star op te blazen.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Exactly. Zo kan ik alle helden in films wel Mary Sue's noemen
Daarom stel ik ook onbedoeld, omdat dit niet zo hoeft te zijn of is, maar wel de intentie gewekt wordt. Luke vind ik bijvoorbeeld geen goed voorbeeld van een mary sue; in A New Hope heeft hij constant anderen nodig om hem uit benarde situaties te halen, geloofd niet in zichzelf en is eigenlijk een behoorlijk zwak personage dat expliciete training nodig heeft tot aan het allerlaatste moment (maar ook dan is het Obi Wan welke "use the Force" zegt). Idem dito dat Han Solo aanvankelijk ook niet moreel goed is; hij is een smokkelaar met charme, maar zeker niet zonder fouten. Ook voor Anakin geld dit, enerzijds enorm goed als piloot, anderzijds ontzettend veel problemen met het onder controle houden van zijn emoties, en eigenlijk enorm arrogant en egocentrisch.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Anyway, ik laat de film nog even bezinken voor ik de tweede keer ga, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe toffer ik hem vind, ondanks vele dingen die ik anders zou doen.
En toch stond er altijd al een T-16 Skyhopper in de garagequote:Op donderdag 24 december 2015 13:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Luke zien we alleen die speeder van hem in 1 rechte lijn sturen. Maar hij kan wel zonder problemen in een X-Wing aan de slag om de Death Star op te blazen.
cuz of reasons.
Ha, dat idee had ik aanvankelijk ook! Was inderdaad een hologram. Vond het zeer mooi gedaan omdat de onduidelijkheid de scene een stuk mysterieuzer maakte, zeker omdat men ogenschijnlijk een speciale tempelachtige ruimte heeft gebouwd specifiek voor het hologram.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:41 schreef T-zooi het volgende:
Die snook was dat niet de hele film een hologram? Zoals eerder vaak met Siddius gesproken werd? Ik dacht dat dat duidelijk te zien was en dat hij daardoor zo groot was. Ja die Nens of hoe je zo precies noemt zijn groot maar hij leek gigantisch.
Of kwam het door de lichtinval?
Mijn voorspelling: Luke heeft voor zichzelf besloten dat die ellende met de force met hem uit zal sterven en zal dan ook aanvankelijk weigeren Rey te trainen.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zou begrijpelijk zijn. We zullen even moeten afwachten hoeveel details ze hierover onthullen in de volgende twee delen. Ik verwacht wat flashbacks of wat uitleg van Luke zelf en anderen.
Je ziet best vaak dat boerenzonen jongens van kinds af aan met allerlei tractors en auto's rondscheuren op het erf van hun pa. Trek dat door naar een boerenerf in de ruimte, waar je ook met vliegtuigjes werkt en het is allemaal nog wel geloofwaardig. En de force natuurlijk.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Luke zien we alleen die speeder van hem in 1 rechte lijn sturen. Maar hij kan wel zonder problemen in een X-Wing aan de slag om de Death Star op te blazen.
cuz of reasons.
Dat dus inderdaadquote:Op donderdag 24 december 2015 13:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En toch stond er altijd al een T-16 Skyhopper in de garage
(Al heb ik vernomen dat de T-17 toch beter is)
Maar in de film bleek al dat Luke Kylo Ren heeft getraind, hopen dat je de laatste zult zijn lijkt me dan lastig.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:08 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Mijn voorspelling: Luke heeft voor zichzelf besloten dat die ellende met de force met hem uit zal sterven en zal dan ook aanvankelijk weigeren Rey te trainen.
Pas als de shit aan is gaat ie overstag
.
Tja... ik geef de force maar de credits.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:08 schreef Noordsestern het volgende:
Je ziet best vaak dat boerenzonen jongens van kinds af aan met allerlei tractors en auto's rondscheuren op het erf van hun pa. Trek dat door naar een boerenerf in de ruimte, waar je ook met vliegtuigjes werkt en het is allemaal nog wel geloofwaardig. En de force natuurlijk.
Nee nee, eerder in de film wordt gezegd dat hij een goede piloot is.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
cuz of reasons.
Maar niet van wat.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Nee nee, eerder in de film wordt gezegd dat hij een goede piloot is.
Ja, dat is wel waar. Die kan dan weer anderen trainen.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:12 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Maar in de film bleek al dat Luke Kylo Ren heeft getraind, hopen dat je de laatste zult zijn lijkt me dan lastig.
Ik had ook liever JJ gewild, al was Looper best oké. Maar veel dingen die ik goed vond aan TFA waren hand van JJ vermoed ik (al weet ik dat natuurlijk niet zeker) en ik hoop dat het volgende deel meer in die stijl blijft.quote:Regisseur J.J. Abrams van Star Wars: The Force Awakens heeft er bij nader inzien toch spijt van dat hij het achtste deel niet gaat regisseren.
Dat vertelt zijn goede vriend Greg Grunberg aan The Washington Post.
De regisseur heeft inmiddels het script van Episode VIII gelezen. "En toen zei hij iets wat ik hem bijna nooit heb horen zeggen. Hij zei: 'het script is zo goed dat ik 'm eigenlijk wil regisseren'. Dat heeft hij een keer eerder gezegd bij een aflevering van Lost, geloof ik. Maar hij zegt het echt bijna nooit."
De volgende Star Wars-film wordt door Rian Johnson geregisseerd, die in het verleden verantwoordelijk was voor de regie van Looper en Brick. Colin Trevorrow (Jurassic World) maakt het negende deel.
quote:Op donderdag 24 december 2015 20:31 schreef VacaLoca het volgende:
Mja dat The Force alleen nog bij blanken bestaat is natuurlijk niet PC genoeg, dus puur wat dat betreft zou het nog kunnen ook, of hij gaat een baby maken met Rey.
+1quote:
Of je leert begrijpend lezen. Er is nú toch nog geen donker persoon met The Force? Want Mace Windu is een beetje dood. En die werd wellicht ook bij The Jedi Council gehaald bij de nieuwe films om die reden.quote:Op donderdag 24 december 2015 20:39 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Nee dat van jou danEen van de sterkste Jedi ooit was zwart, daar gaat je "argument".
'helaas'?quote:Op donderdag 24 december 2015 20:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Of je leert begrijpend lezen. Er is nú toch nog geen donker persoon met The Force? Want Mace Windu is een beetje dood. En die werd wellicht ook bij The Jedi Council gehaald bij de nieuwe films om die reden.
Je moet blind zijn wil je niet weten dat het anno 2015 helaas vaak zo werkt, dus ik zeg alleen dat met dat in het achterhoofd het me niet zou verbazen. Ik zeg tevens niet dat ik zo denk, maar hoe een Disney denkt.
Als halfbloedje ben ik voorquote:Op donderdag 24 december 2015 20:31 schreef VacaLoca het volgende:
Mja dat The Force alleen nog bij blanken bestaat is natuurlijk niet PC genoeg, dus puur wat dat betreft zou het nog kunnen ook, of hij gaat een baby maken met Rey.
Oh natuurlijk vind ik diversiteit prima, ik bedoel met 'helaas' dat het er vaak niet natuurlijk is in films en series maar het zo bewust wordt gedaan om breder publiek aan te spreken, en dat dingen daarom verhaaltechnisch soms ook geforceerd worden.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:41 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
'helaas'?
Ik juich wat meer diversiteit qua hoofdpersonages alleen maar toe. Als mannelijke blanke 30-er zijnde.
Mace Winduquote:Op donderdag 24 december 2015 20:31 schreef VacaLoca het volgende:
Volgens mij spreek ik toch duidelijk in de tegenwoordige tijd met 'alleen nog bij.. bestaat'quote:Op donderdag 24 december 2015 22:13 schreef Remqo het volgende:
[..]
Mace Windu
en Yoda was groen ipv blank
Dan heb ik niets gezegd.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Volgens mij spreek ik toch duidelijk in de tegenwoordige tijd met 'alleen nog bij.. bestaat'
En Finn is iig een leuk character, Poe is te generiek om iets over te zeggen.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heb liever dat er kleurenblind gecast wordt naar de beste acteur voor het karakter, maja dat is een illusie helaas. Als dat toevallig zou uitkomen op een all white cast dan is het gezeik niet te overzien. Familie van Solo, Luke, Leia etc uiteraard al blank. Nieuwe karakters Poe en Finn andere etniciteit en goede kans dat dat geen toeval is.
En terecht. Je mag anno 2015 toch wel verwachten dat je als kind een wat ander type held kan kiezen dan 'generieke blanke man #...'.quote:Disney werkt bewust aan aanbrengen diversiteit
Ik ben wel benieuwd wat Rian Johnson er van gaat maken. Weet niet of je bekend bent met de serie Breaking Bad? Hij was regisseur van één van de beste episodes 'Ozymandias' van de serie.quote:Op donderdag 24 december 2015 19:35 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik had ook liever JJ gewild, al was Looper best oké. Maar veel dingen die ik goed vond aan TFA waren hand van JJ vermoed ik (al weet ik dat natuurlijk niet zeker) en ik hoop dat het volgende deel meer in die stijl blijft.
Ik snap je punt, maar ik denk dat het nog wel een jaartje of 10 / 15 duurt voordat we op dat punt aankomen.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:32 schreef VacaLoca het volgende:
Raakt beetje off-topic met wat ik nu ga zeggen maar in mijn ideale racisme vrije wereld kan een kind met een donkere huid zich prima identificeren met een blanke filmheld en een blank kind met bv Samuel l Jackson, dat er echt volledig voorbij huidskleur wordt gekeken en enkel naar het personage. Het zou niet nodig moeten zijn om een bevolkingsgroep aan te spreken door iemand van hun eigen huidskleur in te zetten. Ik vind dat geen echte oplossing.
Maar ook 'Fly', een van de slechtste episodes van de seriequote:Op donderdag 24 december 2015 22:32 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat Rian Johnson er van gaat maken. Weet niet of je bekend bent met de serie Breaking Bad? Hij was regisseur van één van de beste episodes 'Ozymandias' van de serie.
Ja die werd door veel mensen niet echt gewaardeerd. Het had wel veel humor. Die episode is puur gemaakt om kosten te besparen. Alles is in 1 studio opgenomen en met maar 2 acteurs. Ze zaten gigantisch over hun budget heen.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:44 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar ook 'Fly', een van de slechtste episodes van de serie
Maar het script schijnt dus iig in orde te zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |