Ik had ook liever JJ gewild, al was Looper best oké. Maar veel dingen die ik goed vond aan TFA waren hand van JJ vermoed ik (al weet ik dat natuurlijk niet zeker) en ik hoop dat het volgende deel meer in die stijl blijft.quote:Regisseur J.J. Abrams van Star Wars: The Force Awakens heeft er bij nader inzien toch spijt van dat hij het achtste deel niet gaat regisseren.
Dat vertelt zijn goede vriend Greg Grunberg aan The Washington Post.
De regisseur heeft inmiddels het script van Episode VIII gelezen. "En toen zei hij iets wat ik hem bijna nooit heb horen zeggen. Hij zei: 'het script is zo goed dat ik 'm eigenlijk wil regisseren'. Dat heeft hij een keer eerder gezegd bij een aflevering van Lost, geloof ik. Maar hij zegt het echt bijna nooit."
De volgende Star Wars-film wordt door Rian Johnson geregisseerd, die in het verleden verantwoordelijk was voor de regie van Looper en Brick. Colin Trevorrow (Jurassic World) maakt het negende deel.
quote:Op donderdag 24 december 2015 20:31 schreef VacaLoca het volgende:
Mja dat The Force alleen nog bij blanken bestaat is natuurlijk niet PC genoeg, dus puur wat dat betreft zou het nog kunnen ook, of hij gaat een baby maken met Rey.
+1quote:
Of je leert begrijpend lezen. Er is nú toch nog geen donker persoon met The Force? Want Mace Windu is een beetje dood. En die werd wellicht ook bij The Jedi Council gehaald bij de nieuwe films om die reden.quote:Op donderdag 24 december 2015 20:39 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Nee dat van jou danEen van de sterkste Jedi ooit was zwart, daar gaat je "argument".
'helaas'?quote:Op donderdag 24 december 2015 20:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Of je leert begrijpend lezen. Er is nú toch nog geen donker persoon met The Force? Want Mace Windu is een beetje dood. En die werd wellicht ook bij The Jedi Council gehaald bij de nieuwe films om die reden.
Je moet blind zijn wil je niet weten dat het anno 2015 helaas vaak zo werkt, dus ik zeg alleen dat met dat in het achterhoofd het me niet zou verbazen. Ik zeg tevens niet dat ik zo denk, maar hoe een Disney denkt.
Als halfbloedje ben ik voorquote:Op donderdag 24 december 2015 20:31 schreef VacaLoca het volgende:
Mja dat The Force alleen nog bij blanken bestaat is natuurlijk niet PC genoeg, dus puur wat dat betreft zou het nog kunnen ook, of hij gaat een baby maken met Rey.
Oh natuurlijk vind ik diversiteit prima, ik bedoel met 'helaas' dat het er vaak niet natuurlijk is in films en series maar het zo bewust wordt gedaan om breder publiek aan te spreken, en dat dingen daarom verhaaltechnisch soms ook geforceerd worden.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:41 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
'helaas'?
Ik juich wat meer diversiteit qua hoofdpersonages alleen maar toe. Als mannelijke blanke 30-er zijnde.
Mace Winduquote:Op donderdag 24 december 2015 20:31 schreef VacaLoca het volgende:
Volgens mij spreek ik toch duidelijk in de tegenwoordige tijd met 'alleen nog bij.. bestaat'quote:Op donderdag 24 december 2015 22:13 schreef Remqo het volgende:
[..]
Mace Windu
en Yoda was groen ipv blank
Dan heb ik niets gezegd.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Volgens mij spreek ik toch duidelijk in de tegenwoordige tijd met 'alleen nog bij.. bestaat'
En Finn is iig een leuk character, Poe is te generiek om iets over te zeggen.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heb liever dat er kleurenblind gecast wordt naar de beste acteur voor het karakter, maja dat is een illusie helaas. Als dat toevallig zou uitkomen op een all white cast dan is het gezeik niet te overzien. Familie van Solo, Luke, Leia etc uiteraard al blank. Nieuwe karakters Poe en Finn andere etniciteit en goede kans dat dat geen toeval is.
En terecht. Je mag anno 2015 toch wel verwachten dat je als kind een wat ander type held kan kiezen dan 'generieke blanke man #...'.quote:Disney werkt bewust aan aanbrengen diversiteit
Ik ben wel benieuwd wat Rian Johnson er van gaat maken. Weet niet of je bekend bent met de serie Breaking Bad? Hij was regisseur van één van de beste episodes 'Ozymandias' van de serie.quote:Op donderdag 24 december 2015 19:35 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik had ook liever JJ gewild, al was Looper best oké. Maar veel dingen die ik goed vond aan TFA waren hand van JJ vermoed ik (al weet ik dat natuurlijk niet zeker) en ik hoop dat het volgende deel meer in die stijl blijft.
Ik snap je punt, maar ik denk dat het nog wel een jaartje of 10 / 15 duurt voordat we op dat punt aankomen.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:32 schreef VacaLoca het volgende:
Raakt beetje off-topic met wat ik nu ga zeggen maar in mijn ideale racisme vrije wereld kan een kind met een donkere huid zich prima identificeren met een blanke filmheld en een blank kind met bv Samuel l Jackson, dat er echt volledig voorbij huidskleur wordt gekeken en enkel naar het personage. Het zou niet nodig moeten zijn om een bevolkingsgroep aan te spreken door iemand van hun eigen huidskleur in te zetten. Ik vind dat geen echte oplossing.
Maar ook 'Fly', een van de slechtste episodes van de seriequote:Op donderdag 24 december 2015 22:32 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat Rian Johnson er van gaat maken. Weet niet of je bekend bent met de serie Breaking Bad? Hij was regisseur van één van de beste episodes 'Ozymandias' van de serie.
Ja die werd door veel mensen niet echt gewaardeerd. Het had wel veel humor. Die episode is puur gemaakt om kosten te besparen. Alles is in 1 studio opgenomen en met maar 2 acteurs. Ze zaten gigantisch over hun budget heen.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:44 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar ook 'Fly', een van de slechtste episodes van de serie
Maar het script schijnt dus iig in orde te zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |