abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158501121
Zo. 3e keer nu :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158502096
quote:
Regisseur J.J. Abrams van Star Wars: The Force Awakens heeft er bij nader inzien toch spijt van dat hij het achtste deel niet gaat regisseren.
Dat vertelt zijn goede vriend Greg Grunberg aan The Washington Post.

De regisseur heeft inmiddels het script van Episode VIII gelezen. "En toen zei hij iets wat ik hem bijna nooit heb horen zeggen. Hij zei: 'het script is zo goed dat ik 'm eigenlijk wil regisseren'. Dat heeft hij een keer eerder gezegd bij een aflevering van Lost, geloof ik. Maar hij zegt het echt bijna nooit."

De volgende Star Wars-film wordt door Rian Johnson geregisseerd, die in het verleden verantwoordelijk was voor de regie van Looper en Brick. Colin Trevorrow (Jurassic World) maakt het negende deel.
Ik had ook liever JJ gewild, al was Looper best oké. Maar veel dingen die ik goed vond aan TFA waren hand van JJ vermoed ik (al weet ik dat natuurlijk niet zeker) en ik hoop dat het volgende deel meer in die stijl blijft.
pi_158503305
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:50 schreef Ceased2Be het volgende:
Zo. 3e keer nu :)
Ik ga zondag voor de derde keer. Het zou me niets verbazen als er nog een vierde keer volgt.
  donderdag 24 december 2015 @ 20:26:27 #279
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158503475
Ik zou overigens niet raar op kijken als Finn ook de force blijkt te hebben :)
pi_158503586
Mja dat The Force alleen nog bij blanken bestaat is natuurlijk niet PC genoeg, dus puur wat dat betreft zou het nog kunnen ook, of hij gaat een baby maken met Rey.
pi_158503732
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:31 schreef VacaLoca het volgende:
Mja dat The Force alleen nog bij blanken bestaat is natuurlijk niet PC genoeg, dus puur wat dat betreft zou het nog kunnen ook, of hij gaat een baby maken met Rey.
:O :O :O :O :O
pi_158503761
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:36 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Goed argument
pi_158503788
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:37 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Goed argument
Nee dat van jou dan :') Een van de sterkste Jedi ooit was zwart, daar gaat je "argument".
  donderdag 24 december 2015 @ 20:40:27 #284
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158503818
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:36 schreef lord_bono het volgende:

[..]

+1

Als je als scenarioschrijver een zwart karakter een gave of talent mee geeft heet dat ineens 'politiek correct'? :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Noordsestern op 24-12-2015 21:00:49 ]
pi_158504244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:39 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Nee dat van jou dan :') Een van de sterkste Jedi ooit was zwart, daar gaat je "argument".
Of je leert begrijpend lezen. Er is nú toch nog geen donker persoon met The Force? Want Mace Windu is een beetje dood. En die werd wellicht ook bij The Jedi Council gehaald bij de nieuwe films om die reden.

Je moet blind zijn wil je niet weten dat het anno 2015 helaas vaak zo werkt, dus ik zeg alleen dat met dat in het achterhoofd het me niet zou verbazen. Ik zeg tevens niet dat ik zo denk, maar hoe een Disney denkt.
pi_158506084
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:54 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Of je leert begrijpend lezen. Er is nú toch nog geen donker persoon met The Force? Want Mace Windu is een beetje dood. En die werd wellicht ook bij The Jedi Council gehaald bij de nieuwe films om die reden.

Je moet blind zijn wil je niet weten dat het anno 2015 helaas vaak zo werkt, dus ik zeg alleen dat met dat in het achterhoofd het me niet zou verbazen. Ik zeg tevens niet dat ik zo denk, maar hoe een Disney denkt.
'helaas'? :D
Ik juich wat meer diversiteit qua hoofdpersonages alleen maar toe. Als mannelijke blanke 30-er zijnde.

Enniehoe. Net terug van de 3e keer.

2 dingen die me nu pas opvielen:
1. Als Rey al Luke's dochter is is haar moeder in ieder geval van de Empire zijde... alleen die hebben nml een Brits accent. Zou erop kunnen duiden dat ze wellicht toch iets met Mara Jade doen?

2. In het eindgevecht met Ren zodra Rey de winnende hand krijgt en Ren op de grond ligt hoor je even datzelfde duistere gebrom als wanneer Ren zijn krachten gebruikt. Leuk detail :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 24 december 2015 @ 21:44:36 #287
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158506202
quote:
Als halfbloedje ben ik voor *) The force is with us *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 24 december 2015 @ 22:04:22 #288
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158506884
ik moet lachen als mensen zeggen dat ze The Force hebben.
pi_158506894
Ik denk idd ook dat Finn the force heeft (geen idee hoe je dat zegt, heb alle films gezien maar post voor het eerst iets erover). Juist daarom is die brainwash bij hem niet gelukt denk ik.

Poe had nu een kleinere rol omdat Han er nog was, in de volgende films neemt hij die positie in denk ik...

Heb me uitstekend vermaakt overigens. Vond het heel tof. Maar ben dan ook JJ fan (niet van alles overigens). Vooral Lost en Alias (dat we het ooit ergens over eens zouden zijn Bram van Loon). Hoef ook niet per se allr antwoorden altijd te krijgen zeg maar.

Maar JJ, zat dus al te wachten op Greg Grunberg, de doos, en de stomme grapjes :+
Kwak
pi_158507111
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 21:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

'helaas'? :D
Ik juich wat meer diversiteit qua hoofdpersonages alleen maar toe. Als mannelijke blanke 30-er zijnde.

Oh natuurlijk vind ik diversiteit prima, ik bedoel met 'helaas' dat het er vaak niet natuurlijk is in films en series maar het zo bewust wordt gedaan om breder publiek aan te spreken, en dat dingen daarom verhaaltechnisch soms ook geforceerd worden.

Heb liever dat er kleurenblind gecast wordt naar de beste acteur voor het karakter, maja dat is een illusie helaas. Als dat toevallig zou uitkomen op een all white cast dan is het gezeik niet te overzien. Familie van Solo, Luke, Leia etc uiteraard al blank. Nieuwe karakters Poe en Finn andere etniciteit en goede kans dat dat geen toeval is. Disney werkt bewust aan aanbrengen diversiteit, met dat in gedachten zou dat ook doorgetrokken kunnen worden tot bezitters van The Force. Daarmee lijkt me dat een vrij plausibele reden als je uit wilt gaan van dat Finn ook The Force heeft, wat anders op zichzelf vrij onwaarschijnlijk zou zijn me dunkt.
  † In Memoriam † donderdag 24 december 2015 @ 22:13:29 #291
88815 The_Emotion
98.3
pi_158507209
quote:
Mace Windu

en Yoda was groen ipv blank
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_158507345
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:13 schreef Remqo het volgende:

[..]

Mace Windu

en Yoda was groen ipv blank
Volgens mij spreek ik toch duidelijk in de tegenwoordige tijd met 'alleen nog bij.. bestaat'
  † In Memoriam † donderdag 24 december 2015 @ 22:19:49 #293
88815 The_Emotion
98.3
pi_158507389
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:18 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Volgens mij spreek ik toch duidelijk in de tegenwoordige tijd met 'alleen nog bij.. bestaat'
Dan heb ik niets gezegd.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_158507480
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:10 schreef VacaLoca het volgende:

[..]
Heb liever dat er kleurenblind gecast wordt naar de beste acteur voor het karakter, maja dat is een illusie helaas. Als dat toevallig zou uitkomen op een all white cast dan is het gezeik niet te overzien. Familie van Solo, Luke, Leia etc uiteraard al blank. Nieuwe karakters Poe en Finn andere etniciteit en goede kans dat dat geen toeval is.
En Finn is iig een leuk character, Poe is te generiek om iets over te zeggen.

quote:
Disney werkt bewust aan aanbrengen diversiteit
En terecht. Je mag anno 2015 toch wel verwachten dat je als kind een wat ander type held kan kiezen dan 'generieke blanke man #...'.

Het heeft me in de film compleet nergens gestoord.

Dit itt Episode 1. Een alien die alle rastafari-cliché belichaamde en Samuel L Jackons omdat ze bang waren dat anders niemand een zwarte acteur zou accepteren.
pi_158507708
Raakt beetje off-topic met wat ik nu ga zeggen maar in mijn ideale racisme vrije wereld kan een kind met een donkere huid zich prima identificeren met een blanke filmheld en een blank kind met bv Samuel l Jackson, dat er echt volledig voorbij huidskleur wordt gekeken en enkel naar het personage. Het zou niet nodig moeten zijn om een bevolkingsgroep aan te spreken door iemand van hun eigen huidskleur in te zetten. Ik vind dat geen echte oplossing.

Overigens beweer ik niet dat Finn zeker daarom gecast is en tevens stoort zijn personage totaal niet, integendeel. Dit begon alleen bij dat een user hier opmerkte dat ze niet verbaasd zou zijn als Finn ook The Force blijkt te hebben. Leek me eerst zeer onwaarschijnlijk, tot ik aan de diversiteit/PC politiek dacht bij filmstudio's.
pi_158507711
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:35 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ik had ook liever JJ gewild, al was Looper best oké. Maar veel dingen die ik goed vond aan TFA waren hand van JJ vermoed ik (al weet ik dat natuurlijk niet zeker) en ik hoop dat het volgende deel meer in die stijl blijft.
Ik ben wel benieuwd wat Rian Johnson er van gaat maken. Weet niet of je bekend bent met de serie Breaking Bad? Hij was regisseur van één van de beste episodes 'Ozymandias' van de serie.
pi_158507722
Unlike Luke, he will not find his father! :D
pi_158508051
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:32 schreef VacaLoca het volgende:
Raakt beetje off-topic met wat ik nu ga zeggen maar in mijn ideale racisme vrije wereld kan een kind met een donkere huid zich prima identificeren met een blanke filmheld en een blank kind met bv Samuel l Jackson, dat er echt volledig voorbij huidskleur wordt gekeken en enkel naar het personage. Het zou niet nodig moeten zijn om een bevolkingsgroep aan te spreken door iemand van hun eigen huidskleur in te zetten. Ik vind dat geen echte oplossing.
Ik snap je punt, maar ik denk dat het nog wel een jaartje of 10 / 15 duurt voordat we op dat punt aankomen.

weer ontopic:
gast van CinemaSins heeft een eigen review gedaan van de film:

pi_158508075
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:32 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat Rian Johnson er van gaat maken. Weet niet of je bekend bent met de serie Breaking Bad? Hij was regisseur van één van de beste episodes 'Ozymandias' van de serie.
Maar ook 'Fly', een van de slechtste episodes van de serie :P

Maar het script schijnt dus iig in orde te zijn
pi_158508252
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:44 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Maar ook 'Fly', een van de slechtste episodes van de serie :P

Maar het script schijnt dus iig in orde te zijn
Ja die werd door veel mensen niet echt gewaardeerd. Het had wel veel humor. Die episode is puur gemaakt om kosten te besparen. Alles is in 1 studio opgenomen en met maar 2 acteurs. Ze zaten gigantisch over hun budget heen.

Het is afwachten, ik heb er wel vertrouwen in als het script goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')