Precies wat ik ook dacht.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
Ik had nu meerdere keren dat ik dacht "ja dit hebben we toch al een keer gezien in de vorige films?". Het toont geen creativiteit iig.
slecht verhaal, dramatisch acteerwerk, slechte special effects.quote:Op woensdag 23 december 2015 19:12 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom de Star Wars fans de vorige trilogie (I, II en 3) nu super kut vinden? Had altijd het idee dat die films toch ook wel redelijk ontvangen werden toen.
Verhaal vond ik nog wel oké. Het script was echter dramatisch waardoor de acteurs ook slecht uit de verf kwamen. Los van dat laatste was deel 3 verder best prima eigenlijk.quote:Op woensdag 23 december 2015 19:32 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
slecht verhaal, dramatisch acteerwerk, slechte special effects.
De Plinkett reviews zijn een briljant stukje kritiek op de prequelsquote:Op woensdag 23 december 2015 19:12 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom de Star Wars fans de vorige trilogie (I, II en 3) nu super kut vinden? Had altijd het idee dat die films toch ook wel redelijk ontvangen werden toen.
Top! Hier kan ik me wel een avondje mee vermakenquote:Op woensdag 23 december 2015 19:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De Plinkett reviews zijn een briljant stukje kritiek op de prequels
http://redlettermedia.com/plinkett/star-wars/
Leuk kijkvoer, laat je niet gelijk afschrikken door de stem
Ik heb een vriend, die groot Star Wars-fan is, eens op deze reviews gewezen. Heeft die ze midden in de nacht allemaal achter elkaar gekeken terwijl 'ie 's morgens een belangrijk tentamen hadquote:Op woensdag 23 december 2015 20:15 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Top! Hier kan ik me wel een avondje mee vermaken
Da's één van de problemen met de PT... Mensen wilde teveel nostalgie en kregen iets nieuws...quote:Op woensdag 23 december 2015 20:34 schreef Odaiba het volgende:
Ik moet wel zeggen, dat al die kritiek die hij nu geeft op I,II en III, toch ook wel toe te passen is op IV, V, Vi, en VII.
Mja, is het probleem met de prequels niet ook dat het verhaal niet meer kun verrassen? We wisten dat de Republiek zou vallen, de Jedi zouden sterven muv Yoda en Obi-Wan, we wisten dat Anakin naar de Dark side zou overlopen. En we wisten dat Luke en Leia geboren zouden worden en hun moeder zou sterven...quote:Op woensdag 23 december 2015 20:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Da's één van de problemen met de PT... Mensen wilde teveel nostalgie en kregen iets nieuws...
Maar ondank dat je dat kunt weten, was het toch wel leuk om het alsnog te zien op film. Het is alleen slecht uitgewerkt.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:53 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Mja, is het probleem met de prequels niet ook dat het verhaal niet meer kun verrassen? We wisten dat de Republiek zou vallen, de Jedi zouden sterven muv Yoda en Obi-Wan, we wisten dat Anakin naar de Dark side zou overlopen. En we wisten dat Luke en Leia geboren zouden worden en hun moeder zou sterven...
We zullen moeten afwachten of dat de natuurwetten het mogelijk maken om zoiets te doen. Een werkend lasersabel maken is niet zo moeilijk, het probleem is om die mobiel te maken in plaats van dat je enkel in de buurt van een groot apparaat kan vechten terwijl je lasersabel met een kabel vast zit aan dat apparaat. Een hoverboard maken is misschien wel nog moeilijker. Voorlopig is het best haalbare een apparaat wat zweeft door een hoop water uit te spuiten, dat zweeft dan ook alleen boven water. Een geweldige uitvinding, zoek maar eens filmpjes op Youtube op.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:10 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja, SF is gewoon fantaseren over toekomstige mogelijkheden. dat ligt in het verlengde van de huidige wetenschap.
dus ja, ze gaan in de toekomst ongetwijfeld nog een keer een lazerzwaard werkend krijgen, net zoals ze nog ene keer een echt hoverboard gaan maken..
Voor mij was het wat te veel over the top maar het breekt gelukkig niet de film.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:52 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar JJ heeft niet het hele verhaal verzonnen, daar is nog een andere schrijver bijgeweest EN de LucasArts Story Group heeft er zijn stempel op moeten zetten.
Ding had er helemaal niet hoeven zijn. Als het een normale basis was geweest hadden ze praktisch alles intact kunnen laten minus de vernietiging van die Republic Worlds waar niemand een drol om gaf.
Nee hoor, het zit in jouw kop dat een film altijd een nieuw verhaal moet hebben maar dat is toch echt niet zo. Films worden met heel veel verschillende doelen gemaakt. In dit geval was het doel om het vertrouwen terug te winnen bij de vaste kern fans na het floppen van de laatste trilogie.quote:
Zo gauw die op Blu-Ray uitkomt ga ik weer kijken. Ik heb er nu al zin in.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:59 schreef Remqo het volgende:
Het verdient niet de originaliteitsprijs, maar ik heb me uitstekend vermaakt.
Het voelde vertrouwd aan de OT, dat sfeertje heeft JJ goed neer kunnen zetten.
Goed acteerwerk, vooral van Rey en Ford zette weer een goede Han Solo neer![]()
En er blijven wat vragen open wat naar meer smaakt.
Dan neem ik Starkiller Base wel voor lief.
Volgende week ga ik weer kijken
Precies! Het maakt dat er een echt mens achter zit (in dit geval een emo-knulletje die met levensgevaarlijke krachten aan het experimenteren is). Dat had ik veel minder met al die anonieme Darth-nog-wat dudes uit de prequels en de clone wars serie. Gaaap.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:55 schreef lord_bono het volgende:
Persoonlijk vond ik Kylo Ren juist een verademing, anders hadden we weer een "generieke" Sith-lord gehad.
Waar ik me heel erg aan heb zitten storen in de prequels was dat het soms gewoon compleet random leek waarom mensen bepaalde keuzes maakten. Zoals Padme.quote:Op woensdag 23 december 2015 19:32 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
slecht verhaal, dramatisch acteerwerk, slechte special effects.
quote:Op woensdag 23 december 2015 14:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]Zeker. Het ligt er eigenlijk zó dik boven op dat het helemaal geen verrassing meer is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop in het volgende deel wel op wat actiescènes met Luke. In Return of the Jedi was ie net afgestudeerd, nu is hij een ervaren Jedi meester, dus het zou jammer zijn als we daar niks van te zien krijgen.
Snap overigens wel heel goed als ie niks meer met de force te maken wil hebben. Tot nu toe is er voor hem en de rest van de familie alleen maar ellende van gekomen. (hoewel het op zijn zachtst niet netjes van hem is om als laatste Jedi de FO gewoon hun gang maar te laten gaan).
ze hadden toch al een hoverboard die met magneten boven ene metalen skatebaan zweefde, geloof ik?quote:Op woensdag 23 december 2015 22:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We zullen moeten afwachten of dat de natuurwetten het mogelijk maken om zoiets te doen. Een werkend lasersabel maken is niet zo moeilijk, het probleem is om die mobiel te maken in plaats van dat je enkel in de buurt van een groot apparaat kan vechten terwijl je lasersabel met een kabel vast zit aan dat apparaat. Een hoverboard maken is misschien wel nog moeilijker. Voorlopig is het best haalbare een apparaat wat zweeft door een hoop water uit te spuiten, dat zweeft dan ook alleen boven water. Een geweldige uitvinding, zoek maar eens filmpjes op Youtube op.
1. Disney heeft veel goede films op haar naam staan, niet alleen tekenfilms maar ook gewone films, denk bijvoorbeeld aan Remember the Titansquote:Op woensdag 23 december 2015 16:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik snap heel goed waarom JJ zo trouw is gebleven aan de OT (er zaten namelijk elementen in van alle 3 de films). Het maken van een SW film is namelijk een enorm risico na de PT, al helemaal nu het fucking Disney is die de films maakt. Niemand, op een paar kinderen na, had er nog vertrouwen in dat er ooit een kwalitatief goede SW film zou komen. Laat staan dat het bedrijf verantwoordelijk voor legio kutfilms, series en producten, dit voor elkaar zou krijgen.
Ja. Mensen klagen voor het klagen, niet omdat ze goede redenen hebben om te klagen. In deze context!quote:Oplossing; wees trouw aan het origineel en doe het uitbreiden. Dit heeft JJ gedaan.
De klagers bitchen graag over de overeenkomsten, maar negeren de vele, vele verschillen.
Dat zou in theorie kunnen maar het zal erg duur zijn.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:31 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ze hadden toch al een hoverboard die met magneten boven ene metalen skatebaan zweefde, geloof ik?
Optimisme is niet erg maar je bent toch echt gebonden aan de natuurwetten, je kan niet iets doen wat de natuurwetten niet mogelijk maken, wat de grenzen zijn zullen we moeten afwachten. Kernkracht in een speldenkop kan nog wel maar die kracht benutten met een apparaat wat slechts in een speldenknop zit zal hoogst waarschijnlijk nooit kunnen.quote:en een lasersabel ook. uiteindelijk hebben we een keer kernkracht in een speldenknop. ooit.
deze, kweet nog steeds niet zeker of dit nou echt is of niet, haha..quote:Op woensdag 23 december 2015 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou in theorie kunnen maar het zal erg duur zijn.
[..]
dat ligt er maar net aan. op quantun niveau gelden onze natuurwetten soms ineens niet meer. er valt nog zoveel te ontdekken. maar als je naar onze geschiedenis kijkt, denken wij steeds dat dingen nooit zullen kunnen, en dan kon het toch. uiteindelijk is er, denk ik, geen grens aan wat kan, en zullen wij meer kunnen dan onze ingebeelde god.quote:Optimisme is niet erg maar je bent toch echt gebonden aan de natuurwetten, je kan niet iets doen wat de natuurwetten niet mogelijk maken, wat de grenzen zijn zullen we moeten afwachten. Kernkracht in een speldenkop kan nog wel maar die kracht benutten met een apparaat wat slechts in een speldenknop zit zal hoogst waarschijnlijk nooit kunnen.
Waarschijnlijk wisten de schrijvers heel erg goed dat dit voor de kijkers duidelijk is en is het niet hu bedoeling om ons op een dwaalspoor te zetten.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:29 schreef Noordsestern het volgende:
Zeker. Het ligt er eigenlijk zó dik boven op dat het helemaal geen verrassing meer is.
Neem er maar vergif op in dat we in het volgende deel zien hoe Rey wordt getraind door Luke. Hier gaan ze groot mee uitpakken, ik weet niet of dat het ook erg lang gaat duren maar het zal spectaculair worden. De fans willen het, ze weten dat de fans het willen en ze zullen het de fans geven. Het helpt dat een deel van de makers (JJ in ieder geval) zelf ook tot die fans behoort. Dan zullen weer wat mensen gaan zeiken dat we dat eerder hebben gezien, het zal mij als fan worst wezen. Give me more!quote:Hoop in het volgende deel wel op wat actiescènes met Luke. In Return of the Jedi was ie net afgestudeerd, nu is hij een ervaren Jedi meester, dus het zou jammer zijn als we daar niks van te zien krijgen.
Het zou begrijpelijk zijn. We zullen even moeten afwachten hoeveel details ze hierover onthullen in de volgende twee delen. Ik verwacht wat flashbacks of wat uitleg van Luke zelf en anderen.quote:Snap overigens wel heel goed als ie niks meer met de force te maken wil hebben. Tot nu toe is er voor hem en de rest van de familie alleen maar ellende van gekomen. (hoewel het op zijn zachtst niet netjes van hem is om als laatste Jedi de FO gewoon hun gang maar te laten gaan).
Wat ik dacht, mogelijk maar belachelijk duur. Zulke sterke magneten maak je enkel door ze extreem sterk te koelen (vandaar die 'rook' die je ziet), dat kost gigantisch veel energie wat inhoudt dat je dit enkel op een zeer beperkte plaats kan doen, daar waar je een gigantish grote installatie hebt. Dit zal nooit op grote schaal gebeuren zolang er niet grote doorbraken komen waardoor je ook voldoende sterke magneten hebt bij veel hogere temperaturen.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
deze, kweet nog steeds niet zeker of dit nou echt is of niet, haha..
De natuurwetten gelden wel nog, alleen zijn bepaalde natuurwetten die elders wel geldig zijn niet geldig in de quantummechanica. Ik ben voorzichtig met het innemen van een stelling over wat wel en niet kan, ik weet wel dat het hoogst onwaarschijnlijk is om ooit zoveel energie in zo'n klein apparaatje te stoppen. Je kan uit een heel klein beetje water heel erg veel energie halen maar je hebt er wel een grote installatie voor nodig.quote:dat ligt er maar net aan. op quantun niveau gelden onze natuurwetten soms ineens niet meer.
Ik hoop het. En het liefst niet alleen training, maar ook een echt gevecht. Voor hijzelf ook de pijp uit gaat (ik vermoed dat ook hij zich ergens zal opofferen voor de goede zaak, maar heb geen concrete aanwijzingen hiervoor)quote:Op woensdag 23 december 2015 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Neem er maar vergif op in dat we in het volgende deel zien hoe Rey wordt getraind door Luke. Hier gaan ze groot mee uitpakken, ik weet niet of dat het ook erg lang gaat duren maar het zal spectaculair worden. De fans willen het, ze weten dat de fans het willen en ze zullen het de fans geven. Het helpt dat een deel van de makers (JJ in ieder geval) zelf ook tot die fans behoort. Dan zullen weer wat mensen gaan zeiken dat we dat eerder hebben gezien, het zal mij als fan worst wezen. Give me more!
Kan niet wachten! F*ck, dit is nog erger dan wachten op het volgende seizoen Game of Thrones.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zou begrijpelijk zijn. We zullen even moeten afwachten hoeveel details ze hierover onthullen in de volgende twee delen. Ik verwacht wat flashbacks of wat uitleg van Luke zelf en anderen.
Het had rustig wat langer kunnen duren. Ik zou graag meer exposé over het verval van de republiek hebben gehad. Sowieso moet je nooit kijken naar de tijd, niet als kijker en niet als maker. Het duurt zolang als dat het duurt. Voor Phone Booth was 80 minuten bijvoorbeeld perfect, die film had echt niet langer moeten duren maar in de 80 minuten kreeg je wel een hele goede film, voor deze film had het ook rustig wat langer mogen zijn dan 2 uur en een beetje.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:02 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Maar ondank dat je dat kunt weten, was het toch wel leuk om het alsnog te zien op film. Het is alleen slecht uitgewerkt.
Ik denk dat we meer vernieuwing kunnen verwachten met die spin-off film volgend jaar, maar die zal vast niet hetzelfde budget en met dezelfde kwaliteit gemaakt worden als de main trilogy. Kan het natuurlijk mis hebben op dit vlak.
Had deze film ook niet gewoon 3 uren mogen duren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |