abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158469467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:

[..]

Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee.
Dat kan ik me voorstellen maar dat wil niet zeggen dat een film geen 10 op 10 kan halen als de verhaallijn niet origineel is. Naast wat ik eerder omschreef speelt volgens mij nog iets heel erg mee, iets wat ik vanaf minuut 1 als rode draad in de film zag (het begon letterlijk met het eerste shot: de stormtroopers), deze film is een eerbetoon (tribute) aan de trilogie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158469570
quote:
En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens.
Is dat het niveau waarmee jij wil discussiëren? :?
Dan zijn wij snel klaar. Het is trouwens "rukargumenten", want het is een samenstelling.

quote:
Waarom is dat nodig bij de introductie van nieuwe karakters?
Omdat de film eerst en vooral op de fans is afgestemd, fans willen graag wat vertrouwds zien, de nieuwe karakters, verhaallijnen etc. die je introduceert zijn de volgende keer vertrouwd en dan kan je daarop uitbreiden.
#NoDAPL
pi_158469808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is dat het niveau waarmee jij wil discussiëren? :?
Dan zijn wij snel klaar. Het is trouwens "rukargumenten", want het is een samenstelling.

[..]

Omdat de film eerst en vooral op de fans is afgestemd, fans willen graag wat vertrouwds zien, de nieuwe karakters, verhaallijnen etc. die je introduceert zijn de volgende keer vertrouwd en dan kan je daarop uitbreiden.
Hoe kom je er nou weer bij dat deze film een tribute is? En een tribute maak je door voorgaande films zo veel mogelijk te kopieren?

Ik heb het idee dat discussieren met jou uberhaupt onmogelijk gaat zijn omdat je waarschijnlijk zn fan bent van het hele star wars gebeuren dat je alles goed gaat praten.
Waarom moet je 2x 3x een deathstar opblazen om nieuwe characters te introduceren?

Ik vind het juist minachting van de fans, die gaan toch wel naar de film. Om die nou nog meer van hetzelfde voor te schotelen zodat je een extra film kan maken waar je weer aan kan verdienen. Het enige originele uit het verhaal was de stormtrooper die blijkbaar ook een geweten heeft.
pi_158469843
Die hele Starkiller-base is eigenlijk ook maar ondergeschikt aan de rest. Zonder dat ding was het zeker zo'n leuke film geweest.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158470290
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Die hele Starkiller-base is eigenlijk ook maar ondergeschikt aan de rest. Zonder dat ding was het zeker zo'n leuke film geweest.
Zo'n over the top iets moet je bij JJ voor lief nemen. Zijn fans van het eerste uur (Alias) weten dat maar al te goed. :)
Net als dat je bij hem voor lief moet nemen dat in elke film en serie die hij regisseert een doos met een mysterieuze inhoud komt. Ook in deze film, dat kan je niet hebben gemist. :)
#NoDAPL
pi_158470693
LOL
Ik zie nu dat een mod "(spoilers)" toevoegde aan de titel, ik had de titel namelijk niet aangepast bij het openen van het nieuwe deel. Prima hoor. ^O^
#NoDAPL
pi_158470942
quote:

[..]

Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee. Ik had nu meerdere keren dat ik dacht "ja dit hebben we toch al een keer gezien in de vorige films?". Het toont geen creativiteit iig. En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens. Het werkt goed dus waarom niet nog een keer gebruiken? Zullen we dan bij de volgende film ook maar nog een deathstar oplazen?
Waarom is dat nodig bij de introductie van nieuwe karakters? Alsof je een sequeel moet maken op iets om een nieuw character te introduceren?
Okay het is de eerste van 3, daarom moet deze vrij zijn van kritiek? Er was sowieso al genoeg ruimte voor nieuwe verhaallijnen dus begin daar gewoon meteen mee ipv weer meer van hetzelfde.
Een eerbetoon aan de eerste films, ja geloof je het zelf? Het is gewoon een garantie voor een hoop centen en als ze nu een film maken die weinig verhaal vertelt kunnen ze het lekker uitsmeren over 3 films en dan 3x zo veel geld vangen ipv dat ze alle originaliteit in 1 film stoppen
Ik snap heel goed waarom JJ zo trouw is gebleven aan de OT (er zaten namelijk elementen in van alle 3 de films). Het maken van een SW film is namelijk een enorm risico na de PT, al helemaal nu het fucking Disney is die de films maakt. Niemand, op een paar kinderen na, had er nog vertrouwen in dat er ooit een kwalitatief goede SW film zou komen. Laat staan dat het bedrijf verantwoordelijk voor legio kutfilms, series en producten, dit voor elkaar zou krijgen.

Oplossing; wees trouw aan het origineel en doe het uitbreiden. Dit heeft JJ gedaan.

De klagers bitchen graag over de overeenkomsten, maar negeren de vele, vele verschillen.
pi_158471231
JJ had eigenlijk een onmogelijke opdracht:

- Fans van de OT tevreden houden (een groep alleen accepteert wat er in de originele bioscoop versies is gebeurt)
- Fans van de PT tevreden stellen (en die zijn er genoeg)
- Fans die boos zijn dat de EU is verdwenen tevreden maken
- En natuurlijk het belangrijkste, een goede film afleveren.

Ik vind dat JJ in het laatste meer dan genoeg is geslaagd. Ben nu twee keer naar TFA geweest en beide keren heb ik genoten. Die mensen op IMDB die op alle slakken zout leggen zouden nooit tevreden zijn geweest. Ongeacht wat voor het film het zou zijn geworden.
  woensdag 23 december 2015 @ 16:38:59 #209
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158471271
quote:

[..]

Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee. Ik had nu meerdere keren dat ik dacht "ja dit hebben we toch al een keer gezien in de vorige films?". Het toont geen creativiteit iig. En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens. Het werkt goed dus waarom niet nog een keer gebruiken? Zullen we dan bij de volgende film ook maar nog een deathstar oplazen?
Waarom is dat nodig bij de introductie van nieuwe karakters? Alsof je een sequeel moet maken op iets om een nieuw character te introduceren?
Okay het is de eerste van 3, daarom moet deze vrij zijn van kritiek? Er was sowieso al genoeg ruimte voor nieuwe verhaallijnen dus begin daar gewoon meteen mee ipv weer meer van hetzelfde.
Een eerbetoon aan de eerste films, ja geloof je het zelf? Het is gewoon een garantie voor een hoop centen en als ze nu een film maken die weinig verhaal vertelt kunnen ze het lekker uitsmeren over 3 films en dan 3x zo veel geld vangen ipv dat ze alle originaliteit in 1 film stoppen
pi_158471274
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
dat wil niet zeggen dat een film geen 10 op 10 kan halen als de verhaallijn niet origineel is.
jawel
Wie dit leest is hek.
pi_158471444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:38 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vriend, ik gaf de film een 7.5 of een 8, met als kritiek punt dat het verhaallijn weinig origineel
  woensdag 23 december 2015 @ 16:45:28 #212
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158471461
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:45 schreef opreis het volgende:

[..]

Vriend, ik gaf de film een 7.5 of een 8, met als kritiek punt dat het verhaallijn weinig origineel
I am not your friend buddy.
pi_158471532
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:45 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

I am not your friend buddy.
I am not your buddy guy
pi_158471656
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo'n over the top iets moet je bij JJ voor lief nemen. Zijn fans van het eerste uur (Alias) weten dat maar al te goed. :)
Net als dat je bij hem voor lief moet nemen dat in elke film en serie die hij regisseert een doos met een mysterieuze inhoud komt. Ook in deze film, dat kan je niet hebben gemist. :)
Maar JJ heeft niet het hele verhaal verzonnen, daar is nog een andere schrijver bijgeweest EN de LucasArts Story Group heeft er zijn stempel op moeten zetten.
Ding had er helemaal niet hoeven zijn. Als het een normale basis was geweest hadden ze praktisch alles intact kunnen laten minus de vernietiging van die Republic Worlds waar niemand een drol om gaf.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2015 @ 16:59:56 #215
88815 The_Emotion
98.3
pi_158471817
Het verdient niet de originaliteitsprijs, maar ik heb me uitstekend vermaakt.
Het voelde vertrouwd aan de OT, dat sfeertje heeft JJ goed neer kunnen zetten.
Goed acteerwerk, vooral van Rey en Ford zette weer een goede Han Solo neer ^O^
En er blijven wat vragen open wat naar meer smaakt.
Dan neem ik Starkiller Base wel voor lief.

Volgende week ga ik weer kijken *O*
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_158471844
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:59 schreef Remqo het volgende:
Het verdient niet de originaliteitsprijs, maar ik heb me uitstekend vermaakt.
Het voelde vertrouwd aan de OT, dat sfeertje heeft JJ goed neer kunnen zetten.
Goed acteerwerk, vooral van Rey en Ford zette weer een goede Han Solo neer ^O^
En er blijven wat vragen open wat naar meer smaakt.
Dan neem ik Starkiller Base wel voor lief.

Volgende week ga ik weer kijken *O*
Heb hem 2x gezien, ga morgen voor de 3e keer.

Ik neem starkiller base ook voor lief ;)
  woensdag 23 december 2015 @ 17:09:25 #217
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_158472034
En, kwam jar jar erin voor?
pi_158472052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zolang het klopt binnen de kaders die ze zelf schetsen (met de veronderstelde technologie en zo) is het goed, dat is een ongeschreven regel van SF-films. Wat betreft het al dan niet kunnen bestaan van een lichtsabel (jawel, hier bestaat een Nederlands woord voor) volgens de huidige stand van zaken: De conclusie laat zich raden: we zouden een veel krachtigere energiebron per gewichtseenheid nodig hebben dan dat nu bestaat om er een te maken.
Vraag me niet waarom maar veel natuurkundigen zijn tevens een nerd. :)
Misschien omdat SF en comics en zo interessante gedachteëxperimenten toestaan?
ja, SF is gewoon fantaseren over toekomstige mogelijkheden. dat ligt in het verlengde van de huidige wetenschap.
dus ja, ze gaan in de toekomst ongetwijfeld nog een keer een lazerzwaard werkend krijgen, net zoals ze nog ene keer een echt hoverboard gaan maken..
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2015 @ 17:11:21 #219
88815 The_Emotion
98.3
pi_158472088
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:09 schreef Manke het volgende:
Geregisseerd door Jar Jar Abrams
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_158472124
en starkiller base was toch nog een stap groter dan de deathstars. ik denk dat in de volgende film een death-milky way zit.
  woensdag 23 december 2015 @ 17:23:30 #221
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158472370
Het lijkt toch zo dat men toch vooral focust op de negatieve elementen van de film. Zelfs degenen die hem als topper beschouwen, zijn vooral bezig over de elementen die ze wel iets zwakker vonden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158472742
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:09 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja lastig uit te leggen wat ik bedoel. Maar mss van niet zo'n standaard made for Hollywood kop met een net iets te perfect geschoren baardje, kapsel, brede kaaklijn, dikke donkere wenkbrauwen en te weinig down to earth karakter in zn uitstraling. Iets te gemaakt dus. Wat ik beetje heb bij alle Terra Nova acteurs bijvoorbeeld.

Maar anderen vinden m dus juist wel likeable. Dus zal aan mij liggen.
Nou ja, likeable. Ik dacht in het begin de hele tijd dat het de verloren broer van Kenneth Perez was :')

Maar misschien dat hij het 'rebel zijn' iets teveel aandikte. Ik heb me er alleen niet aan gestoord, omdat ik me kan voorstellen dat er best van da soort types rond zullen lopen, ook 'in a galaxy far far away' :P
pi_158473298
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:09 schreef Manke het volgende:
Ja, bleek achteraf de hoofdpersoon te zijn. Alleen praten we daar niet over.
  Donald Duck held woensdag 23 december 2015 @ 18:12:42 #224
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_158473487
Het is wel jammer dat ze een van de topelementen uit de oude trilogie dan weer juist niet hebben herhaald. Ik had Rey wel in een gouden bikini willen zien. Wie weet in een volgende film!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_158474264
Blijft records breken op de box-office. 37 miljoen in de VS gisteren waarmee na 5 dagen de teller al op 325 miljoen staat.

Record van Avatar in de VS (760m) gaat er wel aan lijkt me. Of Avatars wereldwijde record van 2.7 miljard er ook aan gaat hangt beetje af van hoe het ontvangen wordt in China.

Adjusted for inflation is Gone with the Wind absolute koning met 1.6 miljard in de VS. Maar in 1939 kon je geen DVD opzetten :P

Maar de eerste Star Wars heeft omgerekend 1.48 miljard opgehaald, misschien dat TFA wel net de miljard kan halen in de VS. Maar ik denk 850-900 miljoen, waarmee het The Empire Strikes Back (818m adjusted) en The Return of the Jedi (760m adjusted) voorblijft en daarmee financieel de meest succesvolle sequal zou zijn.

Als deel 8 en 9 ook zo presteren kan je wel rekenen op nog meer films.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')