Dat kan ik me voorstellen maar dat wil niet zeggen dat een film geen 10 op 10 kan halen als de verhaallijn niet origineel is. Naast wat ik eerder omschreef speelt volgens mij nog iets heel erg mee, iets wat ik vanaf minuut 1 als rode draad in de film zag (het begon letterlijk met het eerste shot: de stormtroopers), deze film is een eerbetoon (tribute) aan de trilogie.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee.
Is dat het niveau waarmee jij wil discussiëren?quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens.
Omdat de film eerst en vooral op de fans is afgestemd, fans willen graag wat vertrouwds zien, de nieuwe karakters, verhaallijnen etc. die je introduceert zijn de volgende keer vertrouwd en dan kan je daarop uitbreiden.quote:Waarom is dat nodig bij de introductie van nieuwe karakters?
Hoe kom je er nou weer bij dat deze film een tribute is? En een tribute maak je door voorgaande films zo veel mogelijk te kopieren?quote:Op woensdag 23 december 2015 15:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat het niveau waarmee jij wil discussiëren?
Dan zijn wij snel klaar. Het is trouwens "rukargumenten", want het is een samenstelling.
[..]
Omdat de film eerst en vooral op de fans is afgestemd, fans willen graag wat vertrouwds zien, de nieuwe karakters, verhaallijnen etc. die je introduceert zijn de volgende keer vertrouwd en dan kan je daarop uitbreiden.
Zo'n over the top iets moet je bij JJ voor lief nemen. Zijn fans van het eerste uur (Alias) weten dat maar al te goed.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Die hele Starkiller-base is eigenlijk ook maar ondergeschikt aan de rest. Zonder dat ding was het zeker zo'n leuke film geweest.
Ik snap heel goed waarom JJ zo trouw is gebleven aan de OT (er zaten namelijk elementen in van alle 3 de films). Het maken van een SW film is namelijk een enorm risico na de PT, al helemaal nu het fucking Disney is die de films maakt. Niemand, op een paar kinderen na, had er nog vertrouwen in dat er ooit een kwalitatief goede SW film zou komen. Laat staan dat het bedrijf verantwoordelijk voor legio kutfilms, series en producten, dit voor elkaar zou krijgen.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee. Ik had nu meerdere keren dat ik dacht "ja dit hebben we toch al een keer gezien in de vorige films?". Het toont geen creativiteit iig. En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens. Het werkt goed dus waarom niet nog een keer gebruiken? Zullen we dan bij de volgende film ook maar nog een deathstar oplazen?
Waarom is dat nodig bij de introductie van nieuwe karakters? Alsof je een sequeel moet maken op iets om een nieuw character te introduceren?
Okay het is de eerste van 3, daarom moet deze vrij zijn van kritiek? Er was sowieso al genoeg ruimte voor nieuwe verhaallijnen dus begin daar gewoon meteen mee ipv weer meer van hetzelfde.
Een eerbetoon aan de eerste films, ja geloof je het zelf? Het is gewoon een garantie voor een hoop centen en als ze nu een film maken die weinig verhaal vertelt kunnen ze het lekker uitsmeren over 3 films en dan 3x zo veel geld vangen ipv dat ze alle originaliteit in 1 film stoppen
quote:Op woensdag 23 december 2015 15:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee. Ik had nu meerdere keren dat ik dacht "ja dit hebben we toch al een keer gezien in de vorige films?". Het toont geen creativiteit iig. En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens. Het werkt goed dus waarom niet nog een keer gebruiken? Zullen we dan bij de volgende film ook maar nog een deathstar oplazen?
Waarom is dat nodig bij de introductie van nieuwe karakters? Alsof je een sequeel moet maken op iets om een nieuw character te introduceren?
Okay het is de eerste van 3, daarom moet deze vrij zijn van kritiek? Er was sowieso al genoeg ruimte voor nieuwe verhaallijnen dus begin daar gewoon meteen mee ipv weer meer van hetzelfde.
Een eerbetoon aan de eerste films, ja geloof je het zelf? Het is gewoon een garantie voor een hoop centen en als ze nu een film maken die weinig verhaal vertelt kunnen ze het lekker uitsmeren over 3 films en dan 3x zo veel geld vangen ipv dat ze alle originaliteit in 1 film stoppen
jawelquote:Op woensdag 23 december 2015 15:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
dat wil niet zeggen dat een film geen 10 op 10 kan halen als de verhaallijn niet origineel is.
Vriend, ik gaf de film een 7.5 of een 8, met als kritiek punt dat het verhaallijn weinig origineelquote:
I am not your friend buddy.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Vriend, ik gaf de film een 7.5 of een 8, met als kritiek punt dat het verhaallijn weinig origineel
Maar JJ heeft niet het hele verhaal verzonnen, daar is nog een andere schrijver bijgeweest EN de LucasArts Story Group heeft er zijn stempel op moeten zetten.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo'n over the top iets moet je bij JJ voor lief nemen. Zijn fans van het eerste uur (Alias) weten dat maar al te goed.
Net als dat je bij hem voor lief moet nemen dat in elke film en serie die hij regisseert een doos met een mysterieuze inhoud komt. Ook in deze film, dat kan je niet hebben gemist.
Heb hem 2x gezien, ga morgen voor de 3e keer.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:59 schreef Remqo het volgende:
Het verdient niet de originaliteitsprijs, maar ik heb me uitstekend vermaakt.
Het voelde vertrouwd aan de OT, dat sfeertje heeft JJ goed neer kunnen zetten.
Goed acteerwerk, vooral van Rey en Ford zette weer een goede Han Solo neer![]()
En er blijven wat vragen open wat naar meer smaakt.
Dan neem ik Starkiller Base wel voor lief.
Volgende week ga ik weer kijken
ja, SF is gewoon fantaseren over toekomstige mogelijkheden. dat ligt in het verlengde van de huidige wetenschap.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zolang het klopt binnen de kaders die ze zelf schetsen (met de veronderstelde technologie en zo) is het goed, dat is een ongeschreven regel van SF-films. Wat betreft het al dan niet kunnen bestaan van een lichtsabel (jawel, hier bestaat een Nederlands woord voor) volgens de huidige stand van zaken: De conclusie laat zich raden: we zouden een veel krachtigere energiebron per gewichtseenheid nodig hebben dan dat nu bestaat om er een te maken.
Vraag me niet waarom maar veel natuurkundigen zijn tevens een nerd.
Misschien omdat SF en comics en zo interessante gedachteëxperimenten toestaan?
Geregisseerd door Jar Jar Abramsquote:
Nou ja, likeable. Ik dacht in het begin de hele tijd dat het de verloren broer van Kenneth Perez wasquote:Op woensdag 23 december 2015 15:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja lastig uit te leggen wat ik bedoel. Maar mss van niet zo'n standaard made for Hollywood kop met een net iets te perfect geschoren baardje, kapsel, brede kaaklijn, dikke donkere wenkbrauwen en te weinig down to earth karakter in zn uitstraling. Iets te gemaakt dus. Wat ik beetje heb bij alle Terra Nova acteurs bijvoorbeeld.
Maar anderen vinden m dus juist wel likeable. Dus zal aan mij liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |