abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158453834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:35 schreef KingRadler het volgende:
gelukkig bestaan Lightsabers niet echt met al die vluchtelingen in Nederland.
dat wil ik hier niet meemaken.
Hoe bedoel je? Dat de één of andere achterlijke PVV'er ze zomaar af kan maken? Lijkt me idd niet wenselijk.
pi_158455184
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Karina op 23-12-2015 08:39:25 (spoilertag gezet) ]
  woensdag 23 december 2015 @ 00:37:04 #153
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_158457435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:38 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Con air! >:)
Ik loop vanaf het begin dat de naam Poe Dameron viel al aan Con air te denken _O-
Nutteloos weetje maar Poe komt van de naam van de ijsbeer knuffel van de dochter van J.J. Abrahams en Dameron is de naam van ze assistente.

Aangezien Martha Jones dood ging op één van de Hosnian planeten, wie denkt hier ook dat in het volgende deel Doctor Who de zooi komt redden?
pi_158460190
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja maar over de zin van de science in stargaat het niet eens, want dat kan allemaal natuurlijk totaal niet, volgens onze ideeen.
maar dat maakt ook niet uit...

nee de 40 in het lijstje, daarvan zijn er maar een stuk of 10 echt terecht. ik heb hem nou bijna een week geleden gezien, en het is echt heel knap hoe een film met zoveel foutjes, losse eindjes en rare dingen, en zo weinig nieuws, toch zo positief ontvangen wordt. ook door mij, ik was al bijna nog een keer gegaan, heerlijk.
Ach, dat geldt voor bijna elke goede film, alleen zien de meeste mensen het meestal niet. :)
Soms wordt de waarheid geweld aan gedaan omdat je anders geen leuk verhaal krijgt (dat de beide ruimtestations op dezelfde baan zitten in Gravity), soms voor effectbejag (explosies en ontploffingen bij Armageddon, waar JJ Abrams trouwens ook bij betrokken was ;)) en soms omdat de schrijver/regisseur/geluidsman/special-effects-medewerker niet (goed genoeg) zijn huiswerk maakt. Bij Gravity sloop er een joekel van een fout in (verkeerde draairichting) terwijl nota bene een astronaut advies gaf. Goed, ik zou dan ook een astrofysicus inschakelen naast een astronaut maar dat terzijde.
Ironisch genoeg wordt voor de populaire sitcom The Big Bang Theory dan weer een echte professor theoretische natuurkunde ingeschakeld, soms schreef hij de antwoorden van een tentamen wat de studenten net hadden moeten maken op het witte bord terwijl je juist voor zoiets zou verwachten dat ze minder grondig te werk gaan dan bij een film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158460401
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Daarom staat er boven elk invoerveld wat je opent dat je spoilertags kunt gebruiken...
Daar heb je niets aan als mensen het niet doen. Als ze gewoon standaard 1 discussiedraad en 1 non-spoilerdraad zouden gebruiken dan weet je dat het goed verloopt. Mensen die de film hebben gezien hebben de behoefte om over de film te discussiëren, zelf vind ik dat ook leuk en het liefst face to face als anderen met mij net de film voor het eerst hebben gezien. Mensen doen dat nu in de enige draad die hierover gaat en nemen niet de moeite om de spoilers goed gescheiden te houden, voor een deel uit luiheid en misschien ook voor een deel omdat ze het zelf niet goed scheiden van wat niet spoilers zijn. Maak twee draden, een voor discussie over de film na het gezien te hebben (zoasl dat filmpje met spoilers) en een die spoilervrij moet blijven en het probleem is opgelost.
Voor mij maakt het weinig uit maar andere mensen vinden het vervelend dus aangezien het gemakkelijk te voorkomen is doe ik deze suggestie aan de mods.
Laten we bij deze deze discussie afstluiten aangezien we nog lang niet uitgesproken zijn over de film zelf. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:34 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Film is bijna een week uit in de bios, dus neem aan dat er langzamerhand zonder spoilertags kan worden gereageerd. Sowieso knap als je al een week lang spoilers hebt weten te omzeilen :P
Nee hoor, ik heb de film gezien zonder enige voorkennis. Alles wat ik wist was dat JJ de film regisseerde, dat de oude 3 acteurs terugkwamen en dat er hevig werd gespeculeerd over de outfit van de stormtroopers, voor de rest had ik niets vernomen over de film, geen trailer gezien of wat dan ook, ik had zelfs de poster nog niet gezien. Ik raad het iedereen aan om zo de film in te gaan, laat je verrassen. :)
#NoDAPL
  woensdag 23 december 2015 @ 07:29:32 #156
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158460838
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat de één of andere achterlijke PVV'er ze zomaar af kan maken? Lijkt me idd niet wenselijk.
dat wapens hier verboden zijn vind ik goed. in Amerika zie ik dat eerder gebeuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door KingRadler op 23-12-2015 07:46:18 ]
pi_158460916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:35 schreef KingRadler het volgende:
gelukkig bestaan Lightsabers niet echt met al die vluchtelingen in Nederland.
dat wil ik hier niet meemaken.
Waar slaat dit in godsnaam op? :')
  woensdag 23 december 2015 @ 07:54:13 #158
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158460999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:48 schreef Tweek het volgende:
Maar goed denk inderdaad dat Luke hem makkelijk had kunnen doodmaken, maar Luke heeft ook altijd een beetje naar de darkside geneigd. Wat denk ik de reden is dat hij toen het karwei niet heeft afgemaakt.
Speelt het emotionele ook niet mee? Het is toch zijn neefje, die hij nota bene nog heeft getraind ook (weliswaar met als doel Jedi te worden, maar toch :P)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 23 december 2015 @ 08:12:09 #159
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158461137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 03:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar heb je niets aan als mensen het niet doen. Als ze gewoon standaard 1 discussiedraad en 1 non-spoilerdraad zouden gebruiken dan weet je dat het goed verloopt. Mensen die de film hebben gezien hebben de behoefte om over de film te discussiëren, zelf vind ik dat ook leuk en het liefst face to face als anderen met mij net de film voor het eerst hebben gezien. Mensen doen dat nu in de enige draad die hierover gaat en nemen niet de moeite om de spoilers goed gescheiden te houden, voor een deel uit luiheid en misschien ook voor een deel omdat ze het zelf niet goed scheiden van wat niet spoilers zijn. Maak twee draden, een voor discussie over de film na het gezien te hebben (zoasl dat filmpje met spoilers) en een die spoilervrij moet blijven en het probleem is opgelost.
Voor mij maakt het weinig uit maar andere mensen vinden het vervelend dus aangezien het gemakkelijk te voorkomen is doe ik deze suggestie aan de mods.
Laten we bij deze deze discussie afstluiten aangezien we nog lang niet uitgesproken zijn over de film zelf. ;)

[..]

Nee hoor, ik heb de film gezien zonder enige voorkennis. Alles wat ik wist was dat JJ de film regisseerde, dat de oude 3 acteurs terugkwamen en dat er hevig werd gespeculeerd over de outfit van de stormtroopers, voor de rest had ik niets vernomen over de film, geen trailer gezien of wat dan ook, ik had zelfs de poster nog niet gezien. Ik raad het iedereen aan om zo de film in te gaan, laat je verrassen. :)
Lang verhaal voor het mogen schijt hebben aan regels zolang er geen handhaving op plaatsvindt. "Iedereen rijdt te hard dus ík mag ook" is eigenlijk wat je zegt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158462050
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 03:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ach, dat geldt voor bijna elke goede film, alleen zien de meeste mensen het meestal niet. :)
Soms wordt de waarheid geweld aan gedaan omdat je anders geen leuk verhaal krijgt (dat de beide ruimtestations op dezelfde baan zitten in Gravity), soms voor effectbejag (explosies en ontploffingen bij Armageddon, waar JJ Abrams trouwens ook bij betrokken was ;)) en soms omdat de schrijver/regisseur/geluidsman/special-effects-medewerker niet (goed genoeg) zijn huiswerk maakt. Bij Gravity sloop er een joekel van een fout in (verkeerde draairichting) terwijl nota bene een astronaut advies gaf. Goed, ik zou dan ook een astrofysicus inschakelen naast een astronaut maar dat terzijde.
Ironisch genoeg wordt voor de populaire sitcom The Big Bang Theory dan weer een echte professor theoretische natuurkunde ingeschakeld, soms schreef hij de antwoorden van een tentamen wat de studenten net hadden moeten maken op het witte bord terwijl je juist voor zoiets zou verwachten dat ze minder grondig te werk gaan dan bij een film.
SPOILER
ja, en zoals ik al zei, ik vind het ook niet erg bij starwars. het is SF, fiction, en het is fantasy, soms bijna een sprookje. maar dan wel een heel erg badass sprookje, lol... of een lightsaber wel of niet kan, is net zo belangrijk alsof gandalf echt kan toveren...

maar het is wel leuk dat het verhaal zoals het je wordt voorgeschoteld, een beetje klopt.
  woensdag 23 december 2015 @ 09:48:44 #161
12888 Skull-splitter
pi_158462270
Overigens, hoewel Chewbacca zijn bowcaster altijd al had, heeft ie hem eerder uberhaupt gebruikt? In de spellen waren die projectielen altijd groen zover ik weet, maar kan me niet echt heugen dat Chewie hem gebruikte :{

Dat maakt wel dat ie nu als compensatie eens flink in beeld was...
pi_158463517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Overigens, hoewel Chewbacca zijn bowcaster altijd al had, heeft ie hem eerder uberhaupt gebruikt? In de spellen waren die projectielen altijd groen zover ik weet, maar kan me niet echt heugen dat Chewie hem gebruikte :{

Dat maakt wel dat ie nu als compensatie eens flink in beeld was...
Viel mij ook op inderdaad, mede door de rode ipv groene lasers :P Volgens heeft hij de bowcaster in de eerdere films niet (duidelijk) gebruikt.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:12:46 #163
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158463835
Dat Snoke zo groot is vind ik niet raar. Ik vind het eerder raar dat de andere intelligente alien rassen allemaal ongeveer even groot zijn als wij mensen.

Ik vind Finn’s gedrag ook niet heel raar. Er wordt nergens gezegd dat deze moordpartij de eerste was, misschien was deze wel de emmer die de druppel heeft doen overlopen. Dat hij als killer zo menselijk is vind ik ook niet heel gek. Tijdens oorlogen worden de vreselijkste misdaden gepleegd en de mensen die dat doen zijn ook ‘gewone jongens’

Ik vind het grappig dat je Luke wel ziet in de film maar dat hij niks zegt. Meestal is het namelijk andersom met deze acteur: je hoort hem wel maar je ziet hem niet. Hij is een voice actor die onder andere de stem van de Joker in de Batman serie heeft gedaan en de bad guy in de Avatar serie.
quote:

Han Solo gebruikt een paar keer het wapen van Chewbacca in de film en iedere keer is de reactie na een paar stormtroopers meters te hebben wegblazen met het ding, wat een fijn ding. Kylo Ren blijft gewoon staan nadat Chewbacca hem heeft geraakt.

Tijdens het gevecht met Fin en Rey zie je Ren een paar keer op die wond slaan, pijn geeft tenslotte kracht als je aan de darkside staat. Ren is dus eigenlijk heel erg verzwakt en moet alles uit de kast halen, Fin pakt hem ook nog een paar keer met het zwaard voordat Rey aan de slag mag. Dus eigenlijk valt het wel mee met hoe makkelijk ze het had.
Nu je het zo zegt, er werd wel heel erg de nadruk gelegd op Ren’s verwondingen. Waarschijnlijk om te kunnen verklaren waarom Rey hem toch aankon.

quote:

Maar goed denk inderdaad dat Luke hem makkelijk had kunnen doodmaken, maar Luke heeft ook altijd een beetje naar de darkside geneigd. Wat denk ik de reden is dat hij toen het karwei niet heeft afgemaakt.

Verder gok ik erop dat Rey de enige overlevenden was van het Jedi trainingskamp, maar dat vergeten is/mind block heeft gehad en dat het dus niet allemaal puur instinct is wat ze doet.
Misschien, het is een goeie verklaring. Maar dan is dat niet het werk van Ren geweest. Hij ziet er ongeveer even oud uit als Rey en zij was een peuter toen het gebeurde.

Eerst vermoedde ik nog dat ze een dochter van Han en Leia was, maar omdat ze zo sterk reageerde op Luke zijn zwaard en niet zo sterk op Leia vermoed ik toch dat ze van Luke is. Misschien heeft iemand Luke wel verteld dat zijn dochter dood was zodat zijn gevoel voor haar niet een zwakte zou zijn die de FO kon uitbuiten.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Speelt het emotionele ook niet mee? Het is toch zijn neefje, die hij nota bene nog heeft getraind ook (weliswaar met als doel Jedi te worden, maar toch :P)
Yup, dat denk ik ook. Hij is sowieso best een emotioneel karakter wat dat betreft.

Ik vind dat wel een gapend gat in het plot. Dat hij er gewoon bij wegloopt, bedoel ik. In de vorige films leerden we hem kennen als iemand die heel erg niet tegen onrecht kan, en nu zit ie met al zijn superpowers gewoon op een eilandje aan zijn jodukus te trekken, terwijl er miljarden mensen worden afgeslacht?

Maar goed, misschien wordt dat uitgelegd in de volgende film.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:16:32 #164
12888 Skull-splitter
pi_158463910
Ik heb juist de indruk dat Snoke extreem klein is in het echie...
pi_158463931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:16 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik heb juist de indruk dat Snoke extreem klein is in het echie...
Is al bevestigd dat hij +/- 7 foot/2.15m is ;)
  woensdag 23 december 2015 @ 11:19:37 #166
12888 Skull-splitter
pi_158463973
Nergens in de film zelf, magoed, mij boeit het niet zo, ik vermoed het alleen.
pi_158464086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Nergens in de film zelf, magoed, mij boeit het niet zo, ik vermoed het alleen.
Klopt, maar voor dat de film uit kwam wel, link.
  woensdag 23 december 2015 @ 12:11:19 #168
12888 Skull-splitter
pi_158465003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:25 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Klopt, maar voor dat de film uit kwam wel, link.
Ik zie daar enkel een uitleg waarom het een CG-karakter is om eerlijk te zijn. Dun en goede animatronica is gewoon verrot lastig.
pi_158466114
quote:

[..]

Han Solo gebruikt een paar keer het wapen van Chewbacca in de film en iedere keer is de reactie na een paar stormtroopers meters te hebben wegblazen met het ding, wat een fijn ding. Kylo Ren blijft gewoon staan nadat Chewbacca hem heeft geraakt.

Tijdens het gevecht met Fin en Rey zie je Ren een paar keer op die wond slaan, pijn geeft tenslotte kracht als je aan de darkside staat. Ren is dus eigenlijk heel erg verzwakt en moet alles uit de kast halen, Fin pakt hem ook nog een paar keer met het zwaard voordat Rey aan de slag mag. Dus eigenlijk valt het wel mee met hoe makkelijk ze het had.
Plus, hij wil haar helemaal niet verslaan. Hij probeert haar over te halen naar zijn kant. Dan doet Rey haar Force-dingetje en raakt hem één keer echt goed, waarna hij meteen uitgeteld is en ze hem nog een paar keer kan raken. Daarvoor was Kylo duidelijk de sterkere, hij drong haar helemaal terug tot aan de afgrond.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_158466442
Hey Star Wars experts

Ik heb nog nooit een Star Wars film gezien en ben dan ook zelf (nog) geen fan, maar wil uiteraard wel de huidige blockbuster in de bioscoop gaan kijken.

Mijn vraag: voor optimaal kijkplezier, is het aan te bevelen eerst alle oude Stars Wars films te kijken? (Of kan dat, mocht het bevallen, ook prima erna)
Zoja, in chronologische volgorde van release of van verhaallijn?

Dank voor het advies :)
pi_158466490
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:15 schreef Rollo het volgende:
Hey Star Wars experts

Ik heb nog nooit een Star Wars film gezien en ben dan ook zelf (nog) geen fan, maar wil uiteraard wel de huidige blockbuster in de bioscoop gaan kijken.

Mijn vraag: voor optimaal kijkplezier, is het aan te bevelen eerst alle oude Stars Wars films te kijken? (Of kan dat, mocht het bevallen, ook prima erna)

Ik zou ze zeker kijken ja. Anders mis je toch wel een hoop grappen en verwijzingen. :)
Welke volgorde werd hier laatst in het topic al wat over gezegd. Moet je even terug lezen. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 23 december 2015 @ 13:17:39 #172
12888 Skull-splitter
pi_158466502
De film is goed op zichzelf te kijken, voelt moderner aan, al zul je een hoop hints missen.
pi_158466670
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:15 schreef Rollo het volgende:
Hey Star Wars experts

Zoals bovenstaande al zeggen, je zult wel wat hints missen. Maar omdat het een nieuwe trilogie is, valt het ook goed los te zien.

Mocht je toch nog de oudere willen kijken, zou ik je sowieso aanraden om 4, 5, 6 te kijken. Over de volgorde van alle Star Wars films valt te discussiëren. Je kunt ze kijken in de volgorde zoals ze uitkwamen, 456123 of zoals de nummers het zeggen. 123456. En dan heb je de "Machete order" waar bepaalde fans bij zweren, dat is 45(1)236.
pi_158466672
quote:
10s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:12 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Lang verhaal voor het mogen schijt hebben aan regels zolang er geen handhaving op plaatsvindt. "Iedereen rijdt te hard dus ík mag ook" is eigenlijk wat je zegt.
Juist niet! Ik doe het niet, ik heb het hier nooit gedaan en ik zal het hier nooit doen. Voor zo ver ik iets heb verteld wat een spoiler kan zijn heb ik dat in spoilertags gedaan.
Ik geef juist aan dat andere mensen het hier toch doen zolang de moderators hier niet modereren. Ze doen hier verder maar mee wat ze willen, ik heb mijn zegje daarover gedaan.
#NoDAPL
pi_158466745
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja, en zoals ik al zei, ik vind het ook niet erg bij starwars. het is SF, fiction, en het is fantasy, soms bijna een sprookje. maar dan wel een heel erg badass sprookje, lol... of een lightsaber wel of niet kan, is net zo belangrijk alsof gandalf echt kan toveren...

maar het is wel leuk dat het verhaal zoals het je wordt voorgeschoteld, een beetje klopt.
Zolang het klopt binnen de kaders die ze zelf schetsen (met de veronderstelde technologie en zo) is het goed, dat is een ongeschreven regel van SF-films. Wat betreft het al dan niet kunnen bestaan van een lichtsabel (jawel, hier bestaat een Nederlands woord voor) volgens de huidige stand van zaken: De conclusie laat zich raden: we zouden een veel krachtigere energiebron per gewichtseenheid nodig hebben dan dat nu bestaat om er een te maken.
Vraag me niet waarom maar veel natuurkundigen zijn tevens een nerd. :)
Misschien omdat SF en comics en zo interessante gedachteëxperimenten toestaan?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-12-2015 13:37:29 ]
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')