quote:
Dat is wat er stond.quote:Peace Interrupted
After Years of Rebellion, the death of Emperor Palpatine gave the oppressed peoples of the galaxy undeniable evidence that the Empire could be defeated. A longing for freedom and peace drove a great tide of revolution from sector to sector, to the point where a truce - unthinkable at the height of the Galactic Civil War - was signed between the New Republic and the weakenend Empire. As one of its first acts, the restored Senate promptly passed the Military Disarmament Act. Many were convinced that the age of galaxy-wide conflict was over.
The New Republic
Following its great victory against the empire at the Battle of Endor, the Alliance to Restore the Republic rebranded itself as the New Republic, and shortly afterward a peace treaty - the Galactic Concordance - was signed with the remnants of the Empire. Believing that the Empire was no longer a threat, the New Republic turned its attention to reshaping galactic politics.
The First Order
The Galactic Concordance defanged the Empire's ability to wage war, with strict disarmament treaties and punishing reparations. The Old Empire withered away, becoming a remnant of political hardliners locked in a cold war with the New Republic, before eventually breaking away to reform in the Unknown Regions as the myseterious First Order.
The Resistance
The Resistance is a small private force created by Princess Leia Organa to keep watch on the movements of the First Order. Though she petitions the New Republic government for support, she finds the politics of the Senate too slow and too mired in self-interest to be of any help. The New Republic tolerates the Resistance, though it is wary of risking war with the First Order.
Hmmm in 'Aftermath' is een gedeelte van de moffs ervoor om in de Unknown Regions naar de thuisplaneet van de Sith te gaan zoeken omdat ze het idee hebben dat er een Sith aan het hoofd van The Empire moet staan...quote:The First Order
The Galactic Concordance defanged the Empire's ability to wage war, with strict disarmament treaties and punishing reparations. The Old Empire withered away, becoming a remnant of political hardliners locked in a cold war with the New Republic, before eventually breaking away to reform in the Unknown Regions as the myseterious First Order.
Ik ben fan van beide, maar LOTR is toch echt nog wel beter hoorquote:Op dinsdag 22 december 2015 11:54 schreef RvLaak het volgende:
Oh... En een analyse waarom SW beter is dan LOTR:
Die volledig teniet wordt gedaan door de prequel trilogie ervan. Ik zie een parallelquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:23 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik ben fan van beide, maar LOTR is toch echt nog wel beter hoorDat is de meest epische trilogie ooit
meh.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:23 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik ben fan van beide, maar LOTR is toch echt nog wel beter hoorDat is de meest epische trilogie ooit
Moet hebben...quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zo te zien de Visual Guide to Episode VII.
De laatste viel mij nog het meest op (al is het meer een tekortkoming dan plothole natuurlijk)quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:47 schreef pokkerdepok het volgende:
dit is wel bruut, lol....
40 plot holes in de nieuwe film
http://www.huffingtonpost(...)akens_b_8850324.html
quote:40. Is there any other film franchise in the history of cinema that would be permitted, by its fans and by critics, to recycle so many plot points?
Luke destroys a Death Star; Lando destroys a bigger Death Star; Poe destroys the biggest Death Star. Anakin kills (the Jedi's) Younglings; Kylo Ren kills (Luke's) Younglings. Leia, Luke, Han, and Chewie end up in a trash compactor; Captain Phasma ends up in a trash compacter. Poe and Finn steal a ship they're not supposed to steal from a hanger; a young Anakin steals a ship he's not supposed to steal from a hanger. Luke watches Obi-Wan die; Rey watches Han Solo die. The Emperor and Snoke both appear (at first) exclusively via holograms. The Millennium Falcon negotiates tight spaces at top speeds in every film. There's a den of iniquity on Tatooine, and a visually identical one on Takodana (Maz Kanata's home). Rey climbs dangerously on the interior of a Death Star, as did Luke. Han gets shown up (as to military and technical smarts) first by Leia, then many years later by Rey. Obi-Wan disappears where no one can find him but Luke, then Luke disappears where no one can find him but Rey. Kylo Ren and Darth Vader use the Force for an interrogation. The First Order's General Hux is the same Nazi-with-a-British-accent as every Empire officer or petty official before him. Rey falls in love (we think) with a young scamp, as did Padme. The Resistance headquarters seems to be the same movie set as the Rebel headquarters from decades earlier. Poe is a crack shot, like Luke. BB-8 is the new R2D2. Kylo Ren is related to Han, just as Darth Vader was related to Luke.
De enigen die dat niet door hebben hebben nog nooit een Star Wars film gezien.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:41 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De laatste viel mij nog het meest op (al is het meer een tekortkoming dan plothole natuurlijk)
[..]
True. Ik hoopte op een wat verfrissendere verhaallijn wellicht.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De enigen die dat niet door hebben hebben nog nooit een Star Wars film gezien.
Hobbit bedoel je neem ik aan. Dat is matig ja.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:40 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die volledig teniet wordt gedaan door de prequel trilogie ervan. Ik zie een parallel
Ja wel. Maar vind star wars beter.quote:
En vergeet deze nietquote:Op dinsdag 22 december 2015 19:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Voor de jankerds betreffende het copy-paste werk: heel Star Wars was altijd al zwaar geent op The Hero with a Thousand Faces...
Als Star Wars 1 ding nooit geweest is, is het wel origineel... Alle plotelementen zijn door Lucas gejat.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Voor de jankerds betreffende het copy-paste werk: heel Star Wars was altijd al zwaar geent op The Hero with a Thousand Faces...
r2d2 kwam terug door de lightsaber van luke geloof ik.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:25 schreef Noordsestern het volgende:
Heb hem gezien! Hij was zoooo vet.![]()
![]()
Wat ik alleen niet snap, is dat als een ongetrainde Rey zo’n tegenstand kan bieden aan Ren, dan maakt Luke toch helemaal sushi van hem? Waarom regelt hij dat gewoon niet even?
Mijn theorie
Mogelijkheid 1:Ren kan ie nog wel hebben, maar de rest van de FO is met elkaar te sterk
Mogelijkheid 2: Hij kan Ren en zijn club inderdaad makkelijk aan maar wilde dat tot nu toe niet (toch familie).
Zou ook verklaren waarom R2-D2 op het laatst ‘ineens’ tot leven kwam. Na de aanval besluit Luke dat het zo wel genoeg is geweest en dat ie de FO alsnog een kopje kleiner gaat maken. Dus 'wil' ie gevonden worden, en laat hij dat R2-D2 merken of zo iets.
Hij had alleen niet verwacht dat zijn eigen kleine meid hem op kwam halen (andere theorie van mij)en daarom staat hij in de laatste scene een beetje dom te kijken.
Ja, dat zou ook kunnen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
r2d2 kwam terug door de lightsaber van luke geloof ik.
Kylo Ren is onzeker en in ieder nu nog erg ongetraind in de force. De potentie van Rey is dus waarschijnlijk veel groter bij haar dan bij Ren. Ik wil nog niet vooruit lopen op de volgende delen, maar ik denk al te weten welke kant het opgaat de karakters en het verhaal.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:25 schreef Noordsestern het volgende:
![]()
Wat ik alleen niet snap, is dat als een ongetrainde Rey zo’n tegenstand kan bieden aan Ren, dan maakt Luke toch helemaal sushi van hem? Waarom regelt hij dat gewoon niet even?
Mijn theorie
Mogelijkheid 1:Ren kan ie nog wel hebben, maar de rest van de FO is met elkaar te sterk
Mogelijkheid 2: Hij kan Ren en zijn club inderdaad makkelijk aan maar wilde dat tot nu toe niet (toch familie).
Zou ook verklaren waarom R2-D2 op het laatst ‘ineens’ tot leven kwam. Misschien besluit Luke naar aanleiding van de aanval dat het zo wel genoeg is geweest en dat ie de Ren en de FO alsnog een kopje kleiner gaat maken. Dus 'wil' ie gevonden worden, en laat hij dat R2-D2 merken of zo iets.
Hij had alleen niet verwacht dat zijn eigen kleine meid hem op kwam halen (andere theorie van mij) en daarom staat hij in de laatste scene een beetje dom te kijken.
Han Solo gebruikt een paar keer het wapen van Chewbacca in de film en iedere keer is de reactie na een paar stormtroopers meters te hebben wegblazen met het ding, wat een fijn ding. Kylo Ren blijft gewoon staan nadat Chewbacca hem heeft geraakt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:25 schreef Noordsestern het volgende:
![]()
vind Poe Dameron meer bij elkaar passenquote:Op dinsdag 22 december 2015 21:25 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Die gaat sowieso trouwen met Rey dan
Con air!quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Poe Dameron, die naam bleef maar bij me hangen na de film. Het kwam me zo ontzettend bekend voor, maar ik kon er maar niet opkomen waarom precies. Vanmiddag viel eindelijk het muntje: Cameron Poe is een karakter in de film Con Air.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |