Samentrekking.quote:
Ja. De films is ook leuk als je de oude films niet hebt gezien maar het is leuker als je de oude films wel hebt gezien.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:15 schreef Rollo het volgende:
Hey Star Wars experts
Ik heb nog nooit een Star Wars film gezien en ben dan ook zelf (nog) geen fan, maar wil uiteraard wel de huidige blockbuster in de bioscoop gaan kijken.
Mijn vraag: voor optimaal kijkplezier, is het aan te bevelen eerst alle oude Stars Wars films te kijken?
Chronologisch, je kan deel 1, 2 en 3 eventueel overslaan.quote:Zoja, in chronologische volgorde van release of van verhaallijn?
Plus dat het ook best zou kunnen dat hij haar onderschatte. Dat zij kon vliegen wil ik ook nog wel geloven, ze moest creatief zijn om te overleven en op het moment dat ze opstegen kon ze niet vliegen, ze was op dat moment juist aan het klungelen. Ze had dus wat kennis over hoe het in theorie werkt maar ze had geen praktische ervaring. De interface is in die samenleving wellicht dusdanig dat het redelijk zichzelf wijst als je het een beetje uitprobeert en misschien kon zij dankzij technische kennis die ze deed door technologie te verzamelen, boeken te lezen, technologie te repareren (zodat ze weer wat geld kon verdienen) etc. wat kennis over technologie die ook maar niet uitsluitend in schepen wordt gebruikt. Hoe dan ook had ze duidelijk wat kennis over schepen en was zij degenen die voorstelde om naar een schip te gaan en die aangaf dat het andere schip een roestbak is. Misschien verdiepte ze zich er wel heel erg in omdat ze droomde om ooit te kunnen gaan en staan waar ze wou omdat ze vast zat op die planeet? Het is meer een deus ex machina dan een plotfout. Idem voor de mindtrick, zij leerde dat doordat hij het bij haar deed. Deus ex machina's zijn wat spijtig, het zou mooier zijn als de film wat langer zou duren en je die wegwerkt, maar het zijn niet echt fouten. Soms hoef je die echter niet weg te werken en mag je speculeren.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Plus, hij wil haar helemaal niet verslaan. Hij probeert haar over te halen naar zijn kant. Dan doet Rey haar Force-dingetje en raakt hem één keer echt goed, waarna hij meteen uitgeteld is en ze hem nog een paar keer kan raken. Daarvoor was Kylo duidelijk de sterkere, hij drong haar helemaal terug tot aan de afgrond.
Ach ja, de mensen die daar problemen mee hebben zijn Luke Skywalker vergeten. Overigens heeft Rey duidelijk moeite met wegvliegen in het begin, het is dus ook niet zo dat ze in een keer de beste piloot ooit isquote:
quote:Op woensdag 23 december 2015 11:12 schreef Noordsestern het volgende:
Eerst vermoedde ik nog dat ze een dochter van Han en Leia was, maar omdat ze zo sterk reageerde op Luke zijn zwaard en niet zo sterk op Leia vermoed ik toch dat ze van Luke is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Perfect character en een geweldige acteur. Vanaf moment 1 is hij een van de meest likeable characters in de film. Hoop dat we nog meer van hem gaan zien. Ook erg stoer dat hij enigszins invloed heeft gehad op zijn eigen back story.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:27 schreef VacaLoca het volgende:
Wat vinden jullie van Poe trouwens? Ik hoopte even, tegen beter weten in, dat ie echt dood was want z'n kop staat me niet aan.. Vind 'm niet zo passen als een star wars character.
Er zijn veel verklaringen mogelijk. Ik denk dat zij ervan droomde om ooit te kunnen gaan en staan waar ze wil, wat volstrekt logisch is als je op zo'n planeet gevangen zit, en dat zij zich daarom had verdiept in hoe vliegtuigen werken, het was duidelijk dat ze veel technische kennis had door technologie te repareren (zie o.a. haar affiniteit met die robot) en zodoende geld te verdienen, dat is een noodzakelijke vaardigheid om te overleven als scavenger, ze moest iets wat geen waarde had weer waarde geven. Dankzij haar talent voor the force leert zij praktisch gezien veel sneller dan gewone mensen. Zolang de gebruikersinterface een beetje goed is kan je best ver komen met die kennis en wat uitproberen. In onze samenleving zou je niets met een jumbo kunnen zonder training (wat ook andere redenen heeft dan technologische redenen, ik heb me toevallig wat verdiept in hoe het precies werkt) maar dat hoeft in die samenleving niet te zijn. Het is immers duidelijk dat de technologie daar veel verder is ontwikkeld dan hier.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:55 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ach ja, de mensen die daar problemen mee hebben zijn Luke Skywalker vergeten. Overigens heeft Rey duidelijk moeite met wegvliegen in het begin, het is dus ook niet zo dat ze in een keer de beste piloot ooit is
Het is muggenziften, het stoorde mij niet tijdens het kijken van de film maar ik kan me voorstellen dat het een ander wel stoort. Ik moet Joe gelijk geven dat hij wat meer senior en generaalachtig had mogen zijn. Al moet je ook niet aankomen met een man die een snor heeft, dat is te veel een cliché.quote:Wat je laatste alinea betreft, niet eens storende minpunten.
Dit heb ik al sinds de eerste trailerquote:Op woensdag 23 december 2015 14:27 schreef VacaLoca het volgende:
Wat vinden jullie van Poe trouwens? Ik hoopte even, tegen beter weten in, dat ie echt dood was want z'n kop staat me niet aan.. Vind 'm niet zo passen als een star wars character.
Het enige waar ik moeite mee had wat hem betreft is zijn naam. Ik vond Con Air een zeer vermakelijke film maar voor mij ligt het er wat te dik op.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:27 schreef VacaLoca het volgende:
Wat vinden jullie van Poe trouwens?
Heel die laconieke houding vond ik perfect passen en ik hoop daar meer van te zien.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:27 schreef VacaLoca het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd minimaal de delen IV, V en VI kijken. In chronologische volgorde. Er zitten in de film behoorlijk veel verwijzingen naar deze delen. Die ga je anders echt niet begrijpen. De eerste drie delen gaan vooral over de rise and fall van Anakin en het ontstaan van het keizerrijk. Die voorkennis heb je niet perse nodig.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:15 schreef Rollo het volgende:
Hey Star Wars experts
Ik heb nog nooit een Star Wars film gezien en ben dan ook zelf (nog) geen fan, maar wil uiteraard wel de huidige blockbuster in de bioscoop gaan kijken.
Mijn vraag: voor optimaal kijkplezier, is het aan te bevelen eerst alle oude Stars Wars films te kijken? (Of kan dat, mocht het bevallen, ook prima erna)
Zoja, in chronologische volgorde van release of van verhaallijn?
Dank voor het advies
Aangezien we hem in de trailers zagen was het een zeer kleine kans dat ie dood was. Snap nog steeds niet hoe hij ontkomen is en dat verder niemand er naar vraagt.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:27 schreef VacaLoca het volgende:
quote:Op woensdag 23 december 2015 14:38 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Aangezien we hem in de trailers zagen was het een zeer kleine kans dat ie dood was. Snap nog steeds niet hoe hij ontkomen is en dat verder niemand er naar vraagt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Nog een puntje, in tegenstelling tot Luke was ze bepaald niet ongetraind. Ze leefde onder nogal harde omstandigheden in een nogal ruwe samenleving, je zag eerder in de film dat ze heel erg goed haar mannetje kon staan in gevechten en dat ze veel ervaring heeft met een soort van bo. Dat in combinatie met haar talent voor the force, ja, dan kan ze een verzwakte Vaderwannabe een keer aftroeven.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Plus, hij wil haar helemaal niet verslaan. Hij probeert haar over te halen naar zijn kant. Dan doet Rey haar Force-dingetje en raakt hem één keer echt goed, waarna hij meteen uitgeteld is en ze hem nog een paar keer kan raken. Daarvoor was Kylo duidelijk de sterkere, hij drong haar helemaal terug tot aan de afgrond.
Trailers had ik niet echt gezien. Maar goed meeste mensen vinden 'm dus blijkbaar wel oké.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:38 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Aangezien we hem in de trailers zagen was het een zeer kleine kans dat ie dood was. Snap nog steeds niet hoe hij ontkomen is en dat verder niemand er naar vraagt.![]()
Verhaal van Finn vind ik ook apart. Sinds z'n jeugd geïndoctrineerd en spontaan keert ie zijn rug tegenover TNO. En jammer dat Solo geen herdenking kreeg.
Neemt verder niet weg dat ik het een toffe film vind.
Ben ik de enige die dacht dat het een overdreven grote projectie was?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:17 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Is al bevestigd dat hij +/- 7 foot/2.15m is
Niet aan gestoord. Wat is een 'star wars character'?quote:Op woensdag 23 december 2015 14:27 schreef VacaLoca het volgende:
Is het een voorwaarde voor een goede film dat het verhaal origineel is?quote:Op woensdag 23 december 2015 14:46 schreef opreis het volgende:
Heb hem gister ook gezien, het zag er allemaal heel mooi uit, het was vermakelijk, maar het verhaal was zeker niet orgineel.
Daarom aan het einde blijven zitten terwijl de credits draaien, de Star Wars hymne uitgevoerd door een goed orkest en perfect geregistreerd terwijl je redelijk goede speakers hebt. Ogen dicht en luisteren.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:44 schreef VacaLoca het volgende:
Ik miste trouwens een beetje de star wars hymne af en toe. In de OT werd ie continu afgespeeld op de achtergrond, had wel wat.
Ja lastig uit te leggen wat ik bedoel. Maar mss van niet zo'n standaard made for Hollywood kop met een net iets te perfect geschoren baardje, kapsel, brede kaaklijn, dikke donkere wenkbrauwen en te weinig down to earth karakter in zn uitstraling. Iets te gemaakt dus. Wat ik beetje heb bij alle Terra Nova acteurs bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Niet aan gestoord. Wat is een 'star wars character'?
Een voorwaarde is het natuurlijk nooit maar als het orgineel is scoor je daar in mijn ogen wel meer punten mee. Ik had nu meerdere keren dat ik dacht "ja dit hebben we toch al een keer gezien in de vorige films?". Het toont geen creativiteit iig. En wat een ruk argumenten gebruik je trouwens. Het werkt goed dus waarom niet nog een keer gebruiken? Zullen we dan bij de volgende film ook maar nog een deathstar oplazen?quote:Op woensdag 23 december 2015 14:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het een voorwaarde voor een goede film dat het verhaal origineel is?
Nog even los van het feit dat er weinig films zijn die echt originele verhaallijnen hebben - kijk bijvoorbeeld naar hoeveel van Shakespeare wordt gejat, in films waarvan je het niet vermoedt tenzij je die verhalen goed kent en je kritisch kijkt - was het doel hier om de reeks te herstellen. Deel 1, 2 en 3 vielen enorm tegen bij de fans, het vertrouwen moest terug worden gewonnen. Dat ze teruggrepen naar wat al was gedaan en wat werkte vond ik positief, voor deze film:
- het werkt heel erg goed dus waarom zou je het niet nog een keer gebruiken?
- het maakt de film herkenbaar wat helpt bij de introductie van nieuwe karakters
- dit is slechts het eerste deel van de drie, er is nog genoeg ruimte om te komen met extra verhaallijnen
- het is een eerbetoon aan de originele films
Hoe je het wendt of keert, dit deel is technisch gezien beter uitgevoerd dan de vorige zes delen. Het neemt het beste van de eerste drie delen maar met een betere technische uitvoering. Dat vind ik niet slecht, dat vind ik juist heel erg goed. Het is wat we graag hadden gehad van een vorig deel, ik als fan vind het geweldig dat ik nu alsnog dat krijgt. Die nieuwe verhalen komen nog wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |