abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158483534
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:53 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Mja, is het probleem met de prequels niet ook dat het verhaal niet meer kun verrassen?
Nee, dit verhaal verrastte ook niet (er zaten verrassinkjes in de film maar niet van het verhaal, behalve dat Solo zijn kind slecht werd maar dat is niet zo heel erg interessant, lijkt mij) maar we werden wel vermaakt, dat gold voor de prequels minder aangezien die niet goed genoeg zijn uitgevoerd. Ik heb ze trouwens nooit slecht gevonden maar ze waren simpelweg niet heel erg goed wat wordt geëist van een Star Wars film. Het werd onvoldoende met hart voor de reeks gemaakt. Neem nu zo'n Jar Jar, het is niet eens een slecht karakter maar die hoort niet een prominente rol te krijgen in een Star Wars film.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158484068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is wel jammer dat ze een van de topelementen uit de oude trilogie dan weer juist niet hebben herhaald. Ik had Rey wel in een gouden bikini willen zien. Wie weet in een volgende film!
Ik kan me voorstellen dat die actrice juist in het contract heeft laten opnemen dat ze niet in een gouden bikini zal worden getoond. :)
In alle ernst, dat past niet in deze tijd en haar karakter is bovendien de opvolgster van Luke, niet die van Leia.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 24 december 2015 @ 00:25:01 #253
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158486392
Ze zat al naakt als lijk in Silent Witness, daarnaast was Slave Leia al in die tijd enigszins fout...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 24 december 2015 @ 09:10:41 #254
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158489980
Gister geweest, wat een geweldige film. Kippenvel en al. _O_
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 december 2015 @ 10:40:37 #255
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_158491417
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 24 december 2015 @ 12:27:38 #256
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_158493379
Goede film en goed begin van een nieuwe trilogie. Deze komt bij mij persoonlijk op plaats 3, voor ROTJ en na A New Hope en The Empire Strikes Back.

Ik heb alleen een paar kanttekeningen over de film:

• Hoe kon Poe zo snel weer terug in de basis zijn? Hoe kan het dat de First Order hem nooit op Jakku kon vinden? Het kwam bij mij een beetje ongeloofwaardig over, omdat met het jasje een beetje werd gehint dat hij gesneuveld was.
• Van heel die Republikeinse vloot, waar in de film over wordt gesproken, wordt niets van vernomen. Dat had ik zeker wel verwacht nadat een aantal Republikeinse planeten door StakKiller Base (die naam :')) verwoest werden en ze wel een goede reden hadden om hun vloot naar de Mega Death Star te sturen.
• Om over die nieuwe Death Star te spreken (want dat is het eigenlijk gewoon, maar dan 10x groter en in een planeet gebouwd).... Really? Ze hadden hierin toch wel wat origineler mogen zijn.
• En om over originaliteit te spreken: het moment Kylo Ren - Han Solo was een verwijzing naar de bekende Luke - Darth Vader scene. Rey die van een woestijnplaneet afkomt, net als Luke. Slag om Endor die voor 80% werd nagebootst. En zo kan ik er nog een paar noemen.

Voor de rest heb ik gisteren onwijs veel genoten. De personages vind ik erg goed neergezet. In het volgende deel zullen we denk ik meer te weten komen over Snoke. Van de vechtscenes heb ik onwijs genoten.

Ik kijk uit naar Episode 8.
pi_158493394
Ik ga straks voor de 2e keer *O* Alleen dan naar een bios met speciale stoelen of zo iets :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_158494190
Prima film, doch met de typische plotgaten en toevalligheden welke J.J. Abrams' werken altijd bevatten en Rey welke door weinig onduidelijkheid over haar verleden onbedoeld naar een mary sue neigt.

Ben overigens geen directe Star Wars fan, doch deel IV en V hebben mij altijd wel weten te bekoren. Samen met mijn vader geweest overigens, welke de oorspronkelijke trilogie nog in de bioscoop gekeken heeft. Vond deze ook erg leuk. Prima film voor niet-Star Wars fans ook wel.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_158494362
Over Rey = Mary Sue kwam ik deze tegen die ook wel een punt had

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 24 december 2015 @ 13:19:11 #260
12888 Skull-splitter
pi_158494365
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:09 schreef Eufonie het volgende:
Rey welke door weinig onduidelijkheid over haar verleden onbedoeld naar een mary sue neigt.

Anyway, ik laat de film nog even bezinken voor ik de tweede keer ga, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe toffer ik hem vind, ondanks vele dingen die ik anders zou doen.
  donderdag 24 december 2015 @ 13:19:28 #261
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_158494375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:09 schreef Eufonie het volgende:
Prima film voor niet-Star Wars fans ook wel.
Ik ben gisteravond geweest en heb me zeker vermaakt! :Y
Moet eerlijk bekennen dat ik altijd maar stukjes van de voorgaande films heb gezien... :@
Het is patat.
  donderdag 24 december 2015 @ 13:20:04 #262
12888 Skull-splitter
pi_158494387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:19 schreef Ceased2Be het volgende:
Over Rey = Mary Sue kwam ik deze tegen die ook wel een punt had

[ afbeelding ]
Exactly. Zo kan ik alle helden in films wel Mary Sue's noemen :')
pi_158494458
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:20 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Exactly. Zo kan ik alle helden in films wel Mary Sue's noemen :')
Luke zien we alleen die speeder van hem in 1 rechte lijn sturen. Maar hij kan wel zonder problemen in een X-Wing aan de slag om de Death Star op te blazen.
cuz of reasons.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158494553
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:19 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Anyway, ik laat de film nog even bezinken voor ik de tweede keer ga, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe toffer ik hem vind, ondanks vele dingen die ik anders zou doen.
Daarom stel ik ook onbedoeld, omdat dit niet zo hoeft te zijn of is, maar wel de intentie gewekt wordt. Luke vind ik bijvoorbeeld geen goed voorbeeld van een mary sue; in A New Hope heeft hij constant anderen nodig om hem uit benarde situaties te halen, geloofd niet in zichzelf en is eigenlijk een behoorlijk zwak personage dat expliciete training nodig heeft tot aan het allerlaatste moment (maar ook dan is het Obi Wan welke "use the Force" zegt). Idem dito dat Han Solo aanvankelijk ook niet moreel goed is; hij is een smokkelaar met charme, maar zeker niet zonder fouten. Ook voor Anakin geld dit, enerzijds enorm goed als piloot, anderzijds ontzettend veel problemen met het onder controle houden van zijn emoties, en eigenlijk enorm arrogant en egocentrisch.

Rey komt over als een natuurtalent op elk vlak; mooi, atletisch, goede vechtster, moreel goed, piloot van nature, verstaat meerdere talen ondanks levend op één stuk van een armzalige planeet, is automatisch sterk met de Force en iedereen vind haar van nature aardig. Punt is; als zij de dochter van Luke is, en dat lijkt er sterk in te zitten, is dit logisch. Als zij op de planeet achtergelaten is en men haar herinneringen gewist heeft omdat zij een gevaar voor zichzelf en anderen zou vormen, is dit logisch. Echter, doordat dit nog niet volledig duidelijk is, steekt zij enorm af tegen de andere personages zoals Finn welke of Han Solo welke wel fouten maken. Daarin krijgt zij inderdaad een soort mary sue-achtig aspect over zich heen.

Je kan ook de Universal Mary Sue test doen hier (wel even door het genderneutrale xe/xir/xirself heenbijten) en haar personage hieraan meten. Ja, uiteindelijk scoort een Anakin Skywalker ook relatief hoog, maar lager dan Rey.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eufonie op 24-12-2015 13:40:00 ]
- Fernando Pessoa
  donderdag 24 december 2015 @ 13:41:57 #265
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_158494853
Die snook was dat niet de hele film een hologram? Zoals eerder vaak met Siddius gesproken werd? Ik dacht dat dat duidelijk te zien was en dat hij daardoor zo groot was. Ja die Nens of hoe je zo precies noemt zijn groot maar hij leek gigantisch.

Of kwam het door de lichtinval?
  donderdag 24 december 2015 @ 13:57:27 #266
12888 Skull-splitter
pi_158495150
quote:
11s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:23 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Luke zien we alleen die speeder van hem in 1 rechte lijn sturen. Maar hij kan wel zonder problemen in een X-Wing aan de slag om de Death Star op te blazen.
cuz of reasons.
En toch stond er altijd al een T-16 Skyhopper in de garage ;)

(Al heb ik vernomen dat de T-17 toch beter is)
pi_158495710
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:41 schreef T-zooi het volgende:
Die snook was dat niet de hele film een hologram? Zoals eerder vaak met Siddius gesproken werd? Ik dacht dat dat duidelijk te zien was en dat hij daardoor zo groot was. Ja die Nens of hoe je zo precies noemt zijn groot maar hij leek gigantisch.

Of kwam het door de lichtinval?
Ha, dat idee had ik aanvankelijk ook! Was inderdaad een hologram. Vond het zeer mooi gedaan omdat de onduidelijkheid de scene een stuk mysterieuzer maakte, zeker omdat men ogenschijnlijk een speciale tempelachtige ruimte heeft gebouwd specifiek voor het hologram.
- Fernando Pessoa
  Donald Duck held donderdag 24 december 2015 @ 14:23:51 #268
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_158495783
Dat hologram zal vast ook expres overdreven groot geprojecteerd worden, om dreigend en machtig over te komen. In werkelijk zo groot zijn is gewoon bijzonder onpraktisch. Als je alleen al bedenkt wat ie elke dag moet eten om voldoende energie binnen te krijgen. En wat er aan de andere kant ook weer uitkomt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 24 december 2015 @ 15:08:38 #269
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158496591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Het zou begrijpelijk zijn. We zullen even moeten afwachten hoeveel details ze hierover onthullen in de volgende twee delen. Ik verwacht wat flashbacks of wat uitleg van Luke zelf en anderen.
Mijn voorspelling: Luke heeft voor zichzelf besloten dat die ellende met de force met hem uit zal sterven en zal dan ook aanvankelijk weigeren Rey te trainen.
Pas als de shit aan is gaat ie overstag
quote:

[..]

cuz of reasons.
Je ziet best vaak dat boerenzonen jongens van kinds af aan met allerlei tractors en auto's rondscheuren op het erf van hun pa. Trek dat door naar een boerenerf in de ruimte, waar je ook met vliegtuigjes werkt en het is allemaal nog wel geloofwaardig. En de force natuurlijk.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:57 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

En toch stond er altijd al een T-16 Skyhopper in de garage ;)

(Al heb ik vernomen dat de T-17 toch beter is)
Dat dus inderdaad :)

Dat de rebellen een boerenkinkel die ze verder totaal niet kennen vertrouwen met een peperduur gevechtsvliegtuig vind ik dan weer minder makkelijk te geloven.
pi_158496663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:08 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Mijn voorspelling: Luke heeft voor zichzelf besloten dat die ellende met de force met hem uit zal sterven en zal dan ook aanvankelijk weigeren Rey te trainen.
Pas als de shit aan is gaat ie overstag

.
Maar in de film bleek al dat Luke Kylo Ren heeft getraind, hopen dat je de laatste zult zijn lijkt me dan lastig.
pi_158496688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:08 schreef Noordsestern het volgende:

Je ziet best vaak dat boerenzonen jongens van kinds af aan met allerlei tractors en auto's rondscheuren op het erf van hun pa. Trek dat door naar een boerenerf in de ruimte, waar je ook met vliegtuigjes werkt en het is allemaal nog wel geloofwaardig. En de force natuurlijk.

Tja... ik geef de force maar de credits.

Thumb Wars had daar ook een mening over ;)

'Use the instrument panel Loke, that's what's it's there for'

Public Relations / Redactie Film donderdag 24 december 2015 @ 15:16:33 #272
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_158496735
quote:

[..]

cuz of reasons.
Nee nee, eerder in de film wordt gezegd dat hij een goede piloot is. ;)
pi_158496769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee nee, eerder in de film wordt gezegd dat hij een goede piloot is. ;)
Maar niet van wat. :P
  donderdag 24 december 2015 @ 15:26:56 #274
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158496922
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:12 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Maar in de film bleek al dat Luke Kylo Ren heeft getraind, hopen dat je de laatste zult zijn lijkt me dan lastig.
Ja, dat is wel waar. Die kan dan weer anderen trainen.
pi_158497914
Mensen zoeken altijd iets om te klagen. Ik vind Rey als personage leuker dan Luke in ANH.
Luke zeurt, kan alles en geeft niets om zijn oom en tante. Je zou bijna denken dat hij blij is met hun dood zodat hij met Obi-Wan weg kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')