Dus eigenlijk ben je een pubermeisje wie gewoon anders wilt zijn? Lekker tegen de stroming in zwemmen.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:02 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik verplicht jou toch ook niet om de film niet leuk te vinden?
Het is iets wat ik niet associeer met star wars, vandaar dat dat mij stoort. Dat vrouwen van in de 40 nu ineens ook Star Wars leuk gaan vinden is dan ook een teken aan de muur.
Dan kun je élke franchise wel stoppen.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:48 schreef Deckard het volgende:
[..]
Zelfde beelden, zelfde gevechten, zelfde characters. Dat is volstrekt overbodig.
Vrouwen van in de 40 waren tieners toen de originelen uitkwamen...quote:Op donderdag 17 december 2015 13:02 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik verplicht jou toch ook niet om de film niet leuk te vinden?
Het is iets wat ik niet associeer met star wars, vandaar dat dat mij stoort. Dat vrouwen van in de 40 nu ineens ook Star Wars leuk gaan vinden is dan ook een teken aan de muur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 december 2015 13:09 schreef nietzman het volgende:
Hč get, Star Wars is niet underground genoeg meer.
die zagen er toen ook lekker uit zoals Leiaquote:Op donderdag 17 december 2015 13:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vrouwen van in de 40 waren tieners toen de originelen uitkwamen...
quote:Op donderdag 17 december 2015 13:26 schreef KingRadler het volgende:
[..]
die zagen er toen ook lekker uit zoals Leia
Morgenmiddag om 15:30 in 2D!quote:Op donderdag 17 december 2015 13:51 schreef KingRadler het volgende:
wie gaat er vanavond naar Star Wars
Nee. Overigens gebruik je ook de uitdrukking brood en spelen meerdere malen verkeerd. Misschien tijd voor een cursusje begrijpend lezen bijvoorbeeld?quote:
f*cking hell, stelletje trieste figuren.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:24 schreef Weakling het volgende:
Hardcore fans laten zich weer eens van hun beste kant zien ...
http://www.theguardian.co(...)rs-expanded-universe?
Lolquote:Op donderdag 17 december 2015 15:24 schreef Weakling het volgende:
SPOILER: Soundtrack listOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke van deze hoor je in de trailer?
(she/her)
denk deze:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar in de blu ray hebben ze toch juist cgi toegevoegd aan de oude films (en dus lelijk geworden)quote:Op donderdag 17 december 2015 16:02 schreef __Saviour__ het volgende:
De afgelopen dagen ben ik nu ook de extra's aan het kijken die op de bluray-box staan van de eerste zes films. Echt geweldig om te zien, al die praktische special effects in 4/5/6 van voor het cgi-tijdperk.
quote:Op donderdag 17 december 2015 16:01 schreef KingRadler het volgende:
[..]
denk deze:Nope, dat is 'm niet. Ofja, niet echt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zoek gewoon naar deze, misschien zijn het verschillende nummers maar idk
(she/her)
In slechts een paar scenes hebben ze dat toegevoegd. Het meeste is gewoon non-cgi en dus praktische effecten .quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Maar in de blu ray hebben ze toch juist cgi toegevoegd aan de oude films (en dus lelijk geworden)
Wat de extra's zijn weet ik niet
Er zijn wat zaken toegevoegd inderdaad, maar de meeste effecten zijn gewoon nog zoals ze toen waren. Hooguit wat verscherpt. Maar de extra's zijn making-of specials juist uit de tijd van de originele releases. Dus je ziet hoe ze het allemaal gemaakt hebben toen en dat is echt enorm interessant om te zien.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Maar in de blu ray hebben ze toch juist cgi toegevoegd aan de oude films (en dus lelijk geworden)
Wat de extra's zijn weet ik niet
Jabba the Hutt waar gewoon 3-4 mensen in zitten in RotJquote:Op donderdag 17 december 2015 16:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zijn wat zaken toegevoegd inderdaad, maar de meeste effecten zijn gewoon nog zoals ze toen waren. Hooguit wat verscherpt. Maar de extra's zijn making-of specials juist uit de tijd van de originele releases. Dus je ziet hoe ze het allemaal gemaakt hebben toen en dat is echt enorm interessant om te zien.
Normaal heb ik dat ook maar nu vond ik het wel tof.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:14 schreef Drankster het volgende:
[..]
Morgenmiddag om 15:30 in 2D!
Want fuck 3D!![]()
![]()
Erg goed in 3D inderdaad. Alleen het laatste shot was niet helemaal geweldig in 3D had ik het gevoel.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Normaal heb ik dat ook maar nu vond ik het wel tof.
Waarom wil je het zo persoonlijk maken?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:03 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je een pubermeisje wie gewoon anders wilt zijn? Lekker tegen de stroming in zwemmen.
Elke franchise is begonnen dankzij star wars.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan kun je élke franchise wel stoppen.
Jammer voor je.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:09 schreef nietzman het volgende:
Hč get, Star Wars is niet underground genoeg meer.
Het was niet persoonlijk, maar zo kom je nu wel heel erg over hoor.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:52 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waarom wil je het zo persoonlijk maken?
Wat zou daar verkeerd aan zijn?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee. Overigens gebruik je ook de uitdrukking brood en spelen meerdere malen verkeerd. Misschien tijd voor een cursusje begrijpend lezen bijvoorbeeld?
Leugens. Dan zou je LOTR kunnen blamen, tot die tijd ben je gewoon een azijnzeiker. En dat mag, maar het begint een beetje compulsief over te komen, alsof je een gelijk kunt halen op het gebied van meningen...quote:Op donderdag 17 december 2015 16:52 schreef Deckard het volgende:
[..]
Elke franchise is begonnen dankzij star wars.
Het is gewoon een andere mening. Kijk, ik ben nog niet eens uitgebreid ingegaan op de diverse fouten die ik in de film voorbij ben zien komen, vandaar dat ik de algemeenheden eerst maar aan haal om spoilers te mijden. Het is gewoon weer hetzelfde verhaaltje als bij The Phantom Menace als het gaat om de waardering van de film. Iedereen ziet het als een van de beste versies. Niemand vind het leuk om te horen dat de film waar je naar uit keek uiteindelijk toch niet zo geweldig blijkt te zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:54 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Het was niet persoonlijk, maar zo kom je nu wel heel erg over hoor.
Jabba is inderdaad een geweldig voorbeeld. Mensen in het pak en ook mensen die op afstand de ogen bedienen.. Luchtzakjes onder de huid die spierbewegingen nabootsen. En dat moet allemaal exact goed getimed worden met elkaar. Zulke dingen vind ik echt de ware magie van het filmmaken. Iets wat vaak verloren gaat met de digitale effecten van tegenwoordig. Daarom ook mooi inderdaad dat deze nieuw film weer teruggrijpt op echte praktische effects. Zoals BB-8 ook. Geweldig dat het in veel shots gewoon een echte robot is die daar rijdt.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:45 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Jabba the Hutt waar gewoon 3-4 mensen in zitten in RotJstopmotion Rancor, zoveel mooie praktische effecten. Doet TFA ook uitstekend, hoop echt dat er een uitgebreide making of op de Blu-Ray komt.
Dat Luke en Leia familie waren was tijdens A New Hope inderdaad nog niet bedacht. Toen was zelfs nog niet bedacht dat Vader de vader van Luke zou zijn. Maar tijdens de Empire Strikes Back was dat allemaal al wel bedacht, niet pas bij Return of the Jedi. Er wordt ook al gehint naar Luke en Leia's relatie in Empire. Zoals wanneer Yoda zegt "No, there is another".quote:Op donderdag 17 december 2015 09:38 schreef Deckard het volgende:
Als je de Originele trilogie OT nog niet gezien hebt: spoilers
Maar dat Leia de zus is van was ook zomaar ineens besloten toen alles in ROTJ al bijna vast stond. Hopelijk komt er de komende tijd niet van dit soort rare constructies. Dat maakt het wereldje nog al klein. De echte zus zou namelijk in deze aflevering een rol krijgen maar dat is dus voorgoed voorbij.
Dat zou pas echt geweldig zijn, om iemand van rond de 30 ineens the force te ontdekken in een wereld waar de nagevechten van de Empire nog steeds gaande zijn.
quote:Op donderdag 17 december 2015 17:16 schreef Dj_Ziggy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Er bestaat geen perfecte film, op iedere film kun je genoeg aanmerken, maar soms moet je gewoon zitten, kijken en proberen te genieten.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:12 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het is gewoon een andere mening. Kijk, ik ben nog niet eens uitgebreid ingegaan op de diverse fouten die ik in de film voorbij ben zien komen, vandaar dat ik de algemeenheden eerst maar aan haal om spoilers te mijden. Het is gewoon weer hetzelfde verhaaltje als bij The Phantom Menace als het gaat om de waardering van de film. Iedereen ziet het als een van de beste versies. Niemand vind het leuk om te horen dat de film waar je naar uit keek uiteindelijk toch niet zo geweldig blijkt te zijn.
Dat is niet om tegendradig te zijn, anders had ik wel gezegd dat het een ruk film was. Heb al mensen gezien die de film totaal afkraken waar ik het dan weer niet mee eens ben. Het punt is, is dat wanneer je de film naast de andere zes films zet, je weet dat de prequels veel meer te bieden hebben.
Daarnaast is deze film nog ontzettend gevaarlijk bezig. Het heeft nu zijn veilige weg gemaakt, maar stel je voor dat er tussendoor nog een draak van een film komt of twee hele saaie vervolgen? Die kunnen de OT wel schaden vanwege de look en feel. De prequels zijn ontzettend slecht maar daar valt nog makkelijk van te distantieren.
Ook mooi te zien in een van de extra's. Interviews die zijn opgenomen vlak na de eerste film.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:18 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat Luke en Leia familie waren was tijdens A New Hope inderdaad nog niet bedacht. Toen was zelfs nog niet bedacht dat Vader de vader van Luke zou zijn. Maar tijdens de Empire Strikes Back was dat allemaal al wel bedacht, niet pas bij Return of the Jedi. Er wordt ook al gehint naar Luke en Leia's relatie in Empire. Zoals wanneer Yoda zegt "No, there is another".
Ik vond dat het voornaamste minpunt van de film. Dat het teveel op A New Hope leek, waardoor sommige dingen wat voorspelbaar werden. Ik vind echter absoluut niet dat dat de film verneukt heeft. Dat is wel weer even een paar verdiepingen negatiever gaan met je mening. The Phantom Menace was een film die verneukt is, daar zat dit nog ver boven. Ik heb me ontzettend vermaakt ermee en ik had echt het Star Wars gevoel erbij. Ik snap ook wel dat JJ voor de eerste film van de trilogie op veilig speelt en liever iets teveel van de oude films pakt dan te weinig. Ik verwacht wel dat het overkoepelende verhaal steeds meer gaat afwijken, want er zaten ook genoeg verschillen in de film. Zo waren er wel duidelijke elementen van oude personages in de nieuwe personages, maar wel door elkaar heen gemixt en opnieuw verdeeld. Voor Rey hebben ze veel geleend van Han Solo, maar er zit ook heel veel Luke in haar. Zelfde geldt voor Finn, die ook van zowel Han en Luke stukjes heeft meegekregen, maar weer op een andere manier.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:26 schreef Chewie het volgende:
[..]Ah kritiek mag weer eens niet?
Maar jij (en blijkbaar vele anderen ) vinden deze film helemaal geen gelijkenis hebben met vooral "a new hope" en "return of the jedi"?
Heb me overigens best vermaakt in de bioscoop 3d was een keer geen gimmick en goed uitgevoerd en het was een prima trip down memory lane maar enige vorm van originaliteit is er gewoon niet te vinden.
Of wat dacht je van een deleted scene waarin een Rebel piloot gewoon over Luke's vader praat alsof het een hartstikke toffe gast was. Geen enkele hint van "Oh ja, en daarna maakte je pa allemaal kinderen af en werd hij Darth Vader".quote:Op donderdag 17 december 2015 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ook mooi te zien in een van de extra's. Interviews die zijn opgenomen vlak na de eerste film.
De acteurs die speculeren over wat zij zelf ook nog niet weten. Zich afvragen met wie Leia zal eindigen (Luke of Han?!), Carrie Fisher die hoopt dat ze Vader mag neerschieten in een vervolg. Wetend hoe het allemaal uiteindelijk verlopen is, is dat echt prachtig om te zien.
quote:Op donderdag 17 december 2015 12:06 schreef Nielsch het volgende:
Toch wel sufHoe bedoel je? De Republic heeft in zekere zin de macht kunnen grijpen. Ze zijn alleen niet alleenheersers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Republic bestond helemaal niet meer en heerst inmiddels over een, waarschijnlijk aanzienlijk, deel van de galaxy. Alleen heeft The First Order blijkbaar ook een paar planeten of stelsels. Op zich niet zo raar, de Hutts hebben ook vaak hun eigen rijk gehad.
Ik vind het op zich wel leuk dat je een republiek hebt die nu in het geheim een verzet in een ander deel van het universum steunt. Geeft een beetje het idee van proxy oorlogen weer.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Je kunt ook kritiek uiten op de film, zonder meteen negatief te zijn over de mensen die het wel leuk vonden. Nou niet gaan doen alsof mensen geďrriteerd op je reageren omdat het fanboys zijn die niet tegen kritiek kunnen. Mensen reageren geďrriteerd op je, omdat je je als een elitaire zak gedraagt.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:13 schreef Deckard het volgende:
[..]
Heb hem een paar weekenden geleden gezien om natuurlijk niet te gaan zeggen dat TFA zo'n afknapper is. Als je dat met de huidige ogen bekijkt is dat inderdaad dat het zo nu en dan niet klopt. Echter als kijker wordt je met Han in een wereld meegenomen wat een grote ontdekkingsreis is.
Dit is echter een film die niet veel doet dan het verplaatsen van een paar personages. In die zin ben ik het er ook niet mee eens dat iemand zegt dat het een kopie is van 'A new Hope'. Luke heeft een storyarc die je ziet doorontwikkelen. in TFA zijn al die storyarcs er zomaar zonder enige reden. Er is totaal geen rust in deze film waardoor je de tijd kan nemen wat uberhaupt de hoofdpersonages nou drijft. Het is allemaal een debiele aanname van het publiek omdat ze dit al zo vaak hebben voorbij zien komen dat het leeg en oppervlakkig aan voelt.
Kunnen we die mensen er niet op wijzen dat de Yuuzhan Vong al genoeg reden is om blij te zijn met het "verdwijnen" van de Expanded Universe uit de officiele canon?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:24 schreef Weakling het volgende:
*eens* maar dat mag je vooral niet zeggen.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Kunnen we die mensen er niet op wijzen dat de Yuuzhan Vong al genoeg reden is om blij te zijn met het "verdwijnen" van de Expanded Universe uit de officiele canon?
Wat mij betreft een van de beste beslissingen die Disney kon nemen.
Er zaten best wat toffe dingen tussen, zoals Knights of the Old Republic. En ik denk eigenlijk niet dat dat spel ook maar iets minder leuk is omdat het nu geen canon meer is. Lijkt me misschien wel lastiger om Thrawn te lezen, aangezien dat min of meer tijdens de zelfde tijd als de films plaats vind. Maar je kan die verhalen altijd nog zien als "What If"-stories. De meeste audioverhalen van Doctor Who zijn volgens mij ook niet echt canon meer, maar verkopen ook nog prima.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
*eens* maar dat mag je vooral niet zeggen.
'Want ja maar Thrawn'.
Lucasfilm is nog steeds betrokken bij SWTOR, maar officiëel is het geen canon meer.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:57 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Er zaten best wat toffe dingen tussen, zoals Knights of the Old Republic. En ik denk eigenlijk niet dat dat spel ook maar iets minder leuk is omdat het nu geen canon meer is. Lijkt me misschien wel lastiger om Thrawn te lezen, aangezien dat min of meer tijdens de zelfde tijd als de films plaats vind. Maar je kan die verhalen altijd nog zien als "What If"-stories. De meeste audioverhalen van Doctor Who zijn volgens mij ook niet echt canon meer, maar verkopen ook nog prima.
En ik denk wel dat grofweg 80-90% van de Expanded Universe gewoon overbodig of slecht was. Al was het maar omdat het soms ook teveel uit wil liggen.
De flinke vaart vond ik niet storend, alleen achteraf wel het gevoel dat ze van bepaalde karakters meer hadden kunnen laten zien. Komt waarschijnlijk voort uit het gevoel dat ik nog meer (nieuwe) Star Wars wil zienquote:Op donderdag 17 december 2015 19:15 schreef Fixers het volgende:
The Force Awakens maakt de prequels wel goed. Al dat houterige acteren en droog oplepelen van dialoog wat ze in die films doen zit er niet in. In VII zit er ook flink vaart, misschien een beetje teveel, maar niet van die langdradige slome scenes waar de andere films mee kampten.
quote:Op donderdag 17 december 2015 19:55 schreef KingRadler het volgende:
LukeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, advance tickets zijn al jaren wel een dingetje.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:32 schreef KingRadler het volgende:
denk dat wij dit vaker gaan krijgen in Nederland advance ticket verkoop.
Bioscopen zijn hier heel blij mee breken eigen recorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |