Schijnt er aardig los te gaan las ik ook ja.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:58 schreef Ryan3 het volgende:
Ondertussen gaat het dak eraf in Geldermalsen, begreep ik?
NWS / Fel protest tegen komst azc Geldermalsen #2quote:Op woensdag 16 december 2015 21:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Schijnt er aardig los te gaan las ik ook ja.
Zullen ze wel pushberichtjes krijgen... iig VdSteur en Dijkhoff.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Een gemeentehuis waar op dat moment een raadsvergadering gaande is bestormen omdat je bang bent dat hordes asielzoekers je dorp komen bestormen, als dat niet het toppunt van ironie is.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Verzet kan en moet soms ook ongeciviliseerde vormen aannemen. Fatsoenlijke mensen lachen ze keihard in hun gezicht uit, onze raadsleden.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een gemeentehuis waar op dat moment een raadsvergadering gaande is bestormen omdat je bang bent dat hordes asielzoekers je dorp komen bestormen, als dat niet het toppunt van ironie is.
NPO, geen NOS.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:04 schreef Vallon het volgende:
Ondertussen onze NOS, lekker informatief bezig met op
1) Heel Holland Bakt
2) Wie is de slimste mens
3) Jan is de Beste
Alleen hebben die AZC's vaak weinig te maken met vluchtelingen, maar wel met projectontwikkeling. Zie Oranje, dat alleen maar in the picture kwam omdat een van Dijkhoff's VVD vrienden daar een vakantiepark heeft liggen dat hij voor goed (belasting!)geld aan het COA kan verhuren...quote:Op woensdag 16 december 2015 21:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Verzet kan en moet soms ook ongeciviliseerde vormen aannemen. Fatsoenlijke mensen lachen ze keihard in hun gezicht uit, onze raadsleden.
Dat zou best bijzonder zijn, als D66 met een motie komtquote:Op woensdag 16 december 2015 21:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Komt wel een motie denk ik. Pechtold was echt pissed dat Rutte Teeven maar bleef ophemelen.
Goddommequote:Op woensdag 16 december 2015 21:20 schreef danos het volgende:
Echt wel verbazingwekkend hoe Rutte kameraad Teeven als crimefighter blijft bestempelen als een van de koene en beste sherrifs die we ooit gehad hebben.
Als Teeven met 200 per uur een groep kinderen aanrijdt zou die volgens mij nog steeds noemen dat we niet mogen vergeten dat Teeven heel veel bandieten heeft opgesloten.
Whatever .... en idd je hebt gelijk.quote:
Eye of the Tiger was beter geweestquote:Op woensdag 16 december 2015 21:29 schreef Geralt het volgende:
Wat is dit voor inleidend kutmuziekje?
Waar is de tijd gebleven dat een lieflijk aandoende televisiemevrouw met een bos bloemen op tafel zei: "en dan gaan we nu verder met het debat", om vervolgens live over te schakelen naar de kamer.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Eye of the Tiger was beter geweest
Dezelfde vrouw die voor de film begon alvast de clou uit begon te leggen?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat een lieflijk aandoende televisiemevrouw met een bos bloemen op tafel zei: "en dan gaan we nu verder met het debat", om vervolgens live over te schakelen naar de kamer.
Ik word oud
Niet iemand specifiek, maar dan hebben we het over hetzelfde.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:34 schreef Geralt het volgende:
Ik weet niet of je nu op een specifieke televisiemevrouw doelt, maar wel zo een ja.
Maar gaat die motie het halen , ik ben bang van niet . Ze komen er zo maar mee weg.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Komt wel een motie denk ik. Pechtold was echt pissed dat Rutte Teeven maar bleef ophemelen.
Waarschijnlijk wel. Voor de zoveelste flater. En niet alleen over dit debacle.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:37 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Maar gaat die motie het halen , ik ben bang van niet . Ze komen er zo maar mee weg.
Ellen Brussequote:Op woensdag 16 december 2015 21:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat een lieflijk aandoende televisiemevrouw met een bos bloemen op tafel zei: "en dan gaan we nu verder met het debat", om vervolgens live over te schakelen naar de kamer.
Ik word oud
Het begint weer .quote:Op woensdag 16 december 2015 21:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Voor de zoveelste flater. En niet alleen over dit debacle.
Echt onbegrijpelijk dat die lui nog steeds niet naar huis gestuurd zijn
Een meerderheid gaat het sowieso niet halen, maar wat wel van belang is is welke partijen er precies voor stemmen. Als dat alleen de PVV, SP en PvdD heeft het verder niet zo veel gevolgen. Als echter ook de constructieve oppositie (D66, CDA, CU) voorstemt wordt het wat moeilijker, dan zal Rutte flink aan de bak moeten om het nog goed te maken (of misschien zelfs aftreden).quote:Op woensdag 16 december 2015 21:37 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Maar gaat die motie het halen , ik ben bang van niet . Ze komen er zo maar mee weg.
Ben ik gemeen als ik het laatste hoopquote:Op woensdag 16 december 2015 21:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een meerderheid gaat het sowieso niet halen, maar wat wel van belang is is welke partijen er precies voor stemmen. Als dat alleen de PVV, SP en PvdD heeft het verder niet zo veel gevolgen. Als echter ook de constructieve oppositie (D66, CDA, CU) voorstemt wordt het wat moeilijker, dan zal Rutte flink aan de bak moeten om het nog goed te maken (of misschien zelfs aftreden).
In dit geval spelen financiële belangen ook een rol erin, de gemeente heeft een flinke lap grond waar ze ofwel miljoenen op moeten afboeken of een azc op kunnen bouwen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Alleen hebben die AZC's vaak weinig te maken met vluchtelingen, maar wel met projectontwikkeling. Zie Oranje, dat alleen maar in the picture kwam omdat een van Dijkhoff's VVD vrienden daar een vakantiepark heeft liggen dat hij voor goed (belasting!)geld aan het COA kan verhuren...
Ga ff naar het juiste topic...quote:Op woensdag 16 december 2015 21:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In dit geval spelen financiële belangen ook een rol erin, de gemeente heeft een flinke lap grond waar ze ofwel miljoenen op moeten afboeken of een azc op kunnen bouwen.
Wie zou ze naar huis moeten sturen dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Voor de zoveelste flater. En niet alleen over dit debacle.
Echt onbegrijpelijk dat die lui nog steeds niet naar huis gestuurd zijn
Ik was 5 toen man en had geen idee!!!!!quote:
Nu nog even wachten op Tong die vast met iemand uit de Polygoonjournaal tijd op de proppen komt...quote:Op woensdag 16 december 2015 21:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik was 5 toen man en had geen idee!!!!!
\quote:Op woensdag 16 december 2015 21:52 schreef Infection het volgende:
Ben helaas niet thuis dus kan het debat niet meer volgen. Hoe staat het er op dit moment voor?
Kom wel goed uit voor het vvd, zouden ze deze rellen hebben aangestuurd?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:54 schreef Geralt het volgende:
Verlengde pauze. Ik gok zomaar omdat Dijksloff een paar telefoontjes moet plegen![]()
Best vaak toch? Alle keren dat er wel een kabinet is gevallen plus nog een aantal individuen? Is dat een redelijke inschatting?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:55 schreef Wegenbouwer het volgende:
Hoe vaak is er in de laatste 20 jaar een motie van wantrouwen aangenomen?
Zou best kunnen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:54 schreef Geralt het volgende:
Verlengde pauze. Ik gok zomaar omdat Dijksloff een paar telefoontjes moet plegen![]()
Nee niet gemeen hoor, zie echter liever Zijlstra aftreden als Rutte, maar dat vind ik dan he!quote:Op woensdag 16 december 2015 21:43 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Ben ik gemeen als ik het laatste hoop
Heb het wel gehad met Rutte en zijn allesmaarweglachenblik.
Niet?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:55 schreef probeer het volgende:
Sorry dat ik het hier vraag, maar in het NWS topic over Geldermalsen is er met geen woord tussen te komen ... hoe/waar volgen jullie dat Geldermalsen gebeuren? NPO2?
Geen idee, ik zie alleen af en toe een nieuw stukje verschijnen op de NOS nieuwssite.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:55 schreef probeer het volgende:
Sorry dat ik het hier vraag, maar in het NWS topic over Geldermalsen is er met geen woord tussen te komen ... hoe/waar volgen jullie dat Geldermalsen gebeuren? NPO2?
0 keer. 1994 was de laatste.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:56 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Best vaak toch? Alle keren dat er wel een kabinet is gevallen plus nog een aantal individuen? Is dat een redelijke inschatting?
Bij wie was dat dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:59 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
0 keer. 1994 was de laatste.
Zijlstra is veel erger dan Rutte, die heeft de empathie van een stoeptegel. Dat is sowieso een probleem bij de top van de VVD momenteel, empathie...quote:Op woensdag 16 december 2015 21:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee niet gemeen hoor, zie echter liever Zijlstra aftreden als Rutte, maar dat vind ik dan he!
Die heeft het met dat linksom of rechtsom bij mij vergald, volgens mij is die ook nog aalglad.
VVD en PvdA hebben meerderheid van zetels, dus de moties zullen er wel niet doorheen komen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:56 schreef sonnyspek het volgende:
Wie gaan er sowieso voorstemmen?
PVV, SP, PvdD, Kuzu groepje, VNL,
Wie twijfelen?
D66, CDA, CU, SGP, GL
Wie niet?
VVD, PvdA
Omroep Gelderland heeft een streamquote:Op woensdag 16 december 2015 21:55 schreef probeer het volgende:
2006 toch ook (Balkenende-II)?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:59 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
0 keer. 1994 was de laatste.
Waarschijnlijk samen aan de koffie tafel en smakelijk gelachen met een paar grappen over god weet wat?quote:
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
2006 toch ook (Balkenende-II)?
edit: Niet dus. D66 stemde als coalitiepartij wel voor de motie van wantrouwen maar die motie heeft geen meerderheid gehaald.
Bron: wikipediaquote:Plus:
Of een motie het karakter heeft van een motie van wantrouwen is niet altijd duidelijk. In de Nederlandse parlementaire geschiedenis is nog nooit een motie aangenomen die in het dictum expliciet vermeldde dat het een motie van wantrouwen is. De indiener van een motie en de bewindspersoon tegen wie de motie gericht is, zijn de meest aangewezen personen om aan te geven of een motie het karakter heeft van een motie van wantrouwen. Een bewindspersoon kan dat doen door vóór de stemming uit te spreken dat hij de motie onaanvaardbaar vindt. Hiermee zal hij doorgaans proberen Kamerleden van coalitiefracties ertoe te bewegen niet voor de motie te stemmen, omdat zij geen politieke crisis willen riskeren. Omgekeerd zal de bewindspersoon een kwestie meestal ook niet op scherp willen zetten en dus niet snel zware termen als "onaanvaardbaar" gebruiken. Hij kan ook zeggen dat hij grote moeite heeft met de motie, zodat aanvaarding van de motie niet onherroepelijk inhoudt dat hij moet aftreden.
Op 13 december 2006 aanvaardde de Tweede Kamer een motie-Dijsselbloem waarin de handelwijze van de demissionaire minister Rita Verdonk werd afgekeurd, omdat zij niet bereid was eerdere moties van de Kamer uit te voeren. In die eerdere moties werd de minister gevraagd uitzetting van vreemdelingen op te schorten die in aanmerking konden komen voor het generaal pardon, omdat op dat moment bij de kabinetsformatie over zo'n pardon werd onderhandeld. Het kabinet besloot dat Verdonk niet zou aftreden, maar zij ruilde wel het onderdeel vreemdelingenbeleid in voor enkele andere onderdelen van het Ministerie van Justitie. Niet duidelijk is of de motie-Dijsselbloem feitelijk een motie van wantrouwen was, en of de vertrouwensregel hiermee werd genegeerd. De Tweede Kamer had eventueel in een volgende motie ondubbelzinnig kunnen uitspreken dat Verdonk diende af te treden, maar heeft dat niet gedaan.
Dan snap ik ook nietquote:Op woensdag 16 december 2015 22:03 schreef probeer het volgende:
Halbe lacht als een hyena.
En geen flauw idee waarom, maar toch mag ik hem wel.
Nouja .. als ik ooit bekend wordt, iets slechts doe, en daar uitleg over moet geven, wil ik hem daar voor inhuren.quote:
Volgens mij wel als ik het ook goed hoorde (was net chips aan het etenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef SureD1 het volgende:
Motie van Afkeuring van de volledige oppostie als ik het goed hoorde?
Zelfde effect!quote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Motie van afkeuring en geen motie van wantrouwen dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |