Zou best kunnen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:54 schreef Geralt het volgende:
Verlengde pauze. Ik gok zomaar omdat Dijksloff een paar telefoontjes moet plegen![]()
Nee niet gemeen hoor, zie echter liever Zijlstra aftreden als Rutte, maar dat vind ik dan he!quote:Op woensdag 16 december 2015 21:43 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Ben ik gemeen als ik het laatste hoop
Heb het wel gehad met Rutte en zijn allesmaarweglachenblik.
Niet?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:55 schreef probeer het volgende:
Sorry dat ik het hier vraag, maar in het NWS topic over Geldermalsen is er met geen woord tussen te komen ... hoe/waar volgen jullie dat Geldermalsen gebeuren? NPO2?
Geen idee, ik zie alleen af en toe een nieuw stukje verschijnen op de NOS nieuwssite.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:55 schreef probeer het volgende:
Sorry dat ik het hier vraag, maar in het NWS topic over Geldermalsen is er met geen woord tussen te komen ... hoe/waar volgen jullie dat Geldermalsen gebeuren? NPO2?
0 keer. 1994 was de laatste.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:56 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Best vaak toch? Alle keren dat er wel een kabinet is gevallen plus nog een aantal individuen? Is dat een redelijke inschatting?
Bij wie was dat dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:59 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
0 keer. 1994 was de laatste.
Zijlstra is veel erger dan Rutte, die heeft de empathie van een stoeptegel. Dat is sowieso een probleem bij de top van de VVD momenteel, empathie...quote:Op woensdag 16 december 2015 21:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee niet gemeen hoor, zie echter liever Zijlstra aftreden als Rutte, maar dat vind ik dan he!
Die heeft het met dat linksom of rechtsom bij mij vergald, volgens mij is die ook nog aalglad.
VVD en PvdA hebben meerderheid van zetels, dus de moties zullen er wel niet doorheen komen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:56 schreef sonnyspek het volgende:
Wie gaan er sowieso voorstemmen?
PVV, SP, PvdD, Kuzu groepje, VNL,
Wie twijfelen?
D66, CDA, CU, SGP, GL
Wie niet?
VVD, PvdA
Omroep Gelderland heeft een streamquote:Op woensdag 16 december 2015 21:55 schreef probeer het volgende:
2006 toch ook (Balkenende-II)?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:59 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
0 keer. 1994 was de laatste.
Waarschijnlijk samen aan de koffie tafel en smakelijk gelachen met een paar grappen over god weet wat?quote:
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
2006 toch ook (Balkenende-II)?
edit: Niet dus. D66 stemde als coalitiepartij wel voor de motie van wantrouwen maar die motie heeft geen meerderheid gehaald.
Bron: wikipediaquote:Plus:
Of een motie het karakter heeft van een motie van wantrouwen is niet altijd duidelijk. In de Nederlandse parlementaire geschiedenis is nog nooit een motie aangenomen die in het dictum expliciet vermeldde dat het een motie van wantrouwen is. De indiener van een motie en de bewindspersoon tegen wie de motie gericht is, zijn de meest aangewezen personen om aan te geven of een motie het karakter heeft van een motie van wantrouwen. Een bewindspersoon kan dat doen door vóór de stemming uit te spreken dat hij de motie onaanvaardbaar vindt. Hiermee zal hij doorgaans proberen Kamerleden van coalitiefracties ertoe te bewegen niet voor de motie te stemmen, omdat zij geen politieke crisis willen riskeren. Omgekeerd zal de bewindspersoon een kwestie meestal ook niet op scherp willen zetten en dus niet snel zware termen als "onaanvaardbaar" gebruiken. Hij kan ook zeggen dat hij grote moeite heeft met de motie, zodat aanvaarding van de motie niet onherroepelijk inhoudt dat hij moet aftreden.
Op 13 december 2006 aanvaardde de Tweede Kamer een motie-Dijsselbloem waarin de handelwijze van de demissionaire minister Rita Verdonk werd afgekeurd, omdat zij niet bereid was eerdere moties van de Kamer uit te voeren. In die eerdere moties werd de minister gevraagd uitzetting van vreemdelingen op te schorten die in aanmerking konden komen voor het generaal pardon, omdat op dat moment bij de kabinetsformatie over zo'n pardon werd onderhandeld. Het kabinet besloot dat Verdonk niet zou aftreden, maar zij ruilde wel het onderdeel vreemdelingenbeleid in voor enkele andere onderdelen van het Ministerie van Justitie. Niet duidelijk is of de motie-Dijsselbloem feitelijk een motie van wantrouwen was, en of de vertrouwensregel hiermee werd genegeerd. De Tweede Kamer had eventueel in een volgende motie ondubbelzinnig kunnen uitspreken dat Verdonk diende af te treden, maar heeft dat niet gedaan.
Dan snap ik ook nietquote:Op woensdag 16 december 2015 22:03 schreef probeer het volgende:
Halbe lacht als een hyena.
En geen flauw idee waarom, maar toch mag ik hem wel.
Nouja .. als ik ooit bekend wordt, iets slechts doe, en daar uitleg over moet geven, wil ik hem daar voor inhuren.quote:
Volgens mij wel als ik het ook goed hoorde (was net chips aan het etenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef SureD1 het volgende:
Motie van Afkeuring van de volledige oppostie als ik het goed hoorde?
Zelfde effect!quote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Motie van afkeuring en geen motie van wantrouwen dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |