abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 december 2015 @ 12:01:11 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158053193
Vader van Dascha zet dit verhaal op sociale media.

quote:
Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.

De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.

Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.

De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.

Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.

Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.

Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).

De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?

De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….

Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.

Meer dan dank !!

René Graafsma
Reconstructie van de avond: http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-met-dascha-graafsma

Game on ^O^ .

[ Bericht 59% gewijzigd door Specularium op 06-12-2015 12:28:08 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158053204
Nogmaals een pleidooi voor het Speculatiekaartje in OP
pi_158053220
Die citaten in het NRC :') als er iemand de dochter verdrietig heeft gemaakt beschouwd hij het als dader. Ok fijne man.
pi_158053226
ok zonder honderden berichten te lezen, welke drugs zijn er precies in haar bloed gevonden? want lees veel over 2 soorten drugs + alchohol maar verder niks...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_158053253
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Staat ook een foto bij ,denk je dat de nrc daar een fotograaf naar toestuurt
als ze geen bronnen hebben ?
Mwah, kan net zo goed gewoon een stock-foto zijn. Daar hebben kranten en nieuwsdiensten een beeldbank voor.

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:03 schreef GewoneMan het volgende:
ok zonder honderden berichten te lezen, welke drugs zijn er precies in haar bloed gevonden? want lees veel over 2 soorten drugs + alchohol maar verder niks...
De soorten drugs zijn, als er kwade opzet in het spel is, daderinformatie. Dat wordt voorlopig niet bekend gemaakt.
  zondag 6 december 2015 @ 12:04:37 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158053254
Thnx Spec :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 december 2015 @ 12:04:46 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158053259
quote:
Is niet bekend gemaakt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158053269
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zit mobiel drammert.
Klachten in BUG, niet mijn fout dat de OP mobiel niet meegaat.
kan je de OP nog aanpassen? Een lijstje met de feiten zou best nuttige aanvulling zijn
  zondag 6 december 2015 @ 12:06:24 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158053289
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

kan je de OP nog aanpassen? Een lijstje met de feiten zou best nuttige aanvulling zijn
Nope, daarbij zijn er weinig feiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158053297
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:02 schreef Dingflofbips het volgende:
Die citaten in het NRC :') als er iemand de dochter verdrietig heeft gemaakt beschouwd hij het als dader. Ok fijne man.
Vreemde uitspraak inderdaad. Zie dat alleen bij NRC trouwens.
pi_158053302
quote:
Niet bekend.
pi_158053336
Kijk ik denk dat dit een mogelijke reden is, er hangen daar bij het station 2 camera's.
Deze foto is gemaakt in Noordelijke richting
De Camera's zijn gericht in zuidelijke richting

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158053351
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:02 schreef Dingflofbips het volgende:
Die hele quote of uitspraak is erg vreemd.
pi_158053356
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:09 schreef StaceySinger het volgende:
Kijk ik denk dat dit een mogelijke reden is, er hangen daar bij het station 2 camera's.

[ afbeelding ]
Liep ze daar al op het spoor?
pi_158053366
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:04 schreef Fixers het volgende:

[..]

Mwah, kan net zo goed gewoon een stock-foto zijn. Daar hebben kranten en nieuwsdiensten een beeldbank voor.

[..]

De soorten drugs zijn, als er kwade opzet in het spel is, daderinformatie. Dat wordt voorlopig niet bekend gemaakt.
helder, wel jammer want dat zou het verhaal een stuk completer maken.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_158053391
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Liep ze daar al op het spoor?
Geen idee maar zou kunnen
Vanaf dat station is het het wel de kortste route naar Hollandse Rading
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158053397
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:09 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
Er hangen daar nog veel meer camera's, ook bij het andere perron.
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:10 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

helder, wel jammer want dat zou het verhaal een stuk completer maken.
Het onderzoek richt zich op waarheidsvinding, niet op het bevredigen van jouw sensatielust.
pi_158053400
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Geen idee maar zou kunnen
Vanaf dat station is het het wel de kortste route naar Hollandse Rading
Dat blijkt dan wel uit beelden........
pi_158053434
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die hele quote of uitspraak is erg vreemd.
ja vind ik ook. Ook die andere quote over die elke 3 minuten whatsapp en de navelstreng vind ik wat vreemd. Even afwachten hoe betrouwbaar het allemaal is.
pi_158053506
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:14 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

ja vind ik ook. Ook die andere quote over die elke 3 minuten whatsapp en de navelstreng vind ik wat vreemd. Even afwachten hoe betrouwbaar het allemaal is.
Ja. Dat bedoel ik. Mocht dat echt gezegd zijn door die man dan is hij ook wat vreemd. En ook zeker dat over dat schuldig zijn als je haar ongelukkig hebt gemaakt. Je zal haar vriend zijn die het die avond prive heeft uitgemaakt..
pi_158053562
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn juist veel feiten gegeven, jammer dat je de OP zo beheert.
Had het dan een ander laten openen die wel de info erin had kunnen zetten.

Ik lees hier al dagen dezelfde vragen zoals hoe dat meisje binnen kwam want die tent is voor 18 plus.
pi_158053582
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik lees hier al dagen dezelfde vragen zoals hoe dat meisje binnen kwam want die tent is voor 18 plus.
ja die OP is bagger zo
pi_158053583
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Dat bedoel ik. Mocht dat echt gezegd zijn door die man dan is hij ook wat vreemd. En ook zeker dat over dat schuldig zijn als je haar ongelukkig hebt gemaakt. Je zal haar vriend zijn die het die avond prive heeft uitgemaakt..
Vergis je niet in hoe selectief de media kan quoten.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_158053606
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja die OP is bagger zo- er zijn allerlei nieuwe feiten
pi_158053612
quote:

[..]

Er zijn veel geruchten en roddels.
Dat hoeft niet allemaal in de OP.
pi_158053619
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar steeds weer dit verhaal aanhalen heeft ook totaal geen nut.
pi_158053622
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja die OP is bagger zo
Ja ook de vraag om welke twee drugs het zou gaan, is hier al meerdere malen gesteld.

Ook een link naar de reconstructie van Peter en Norbert zou fijn geweest zijn.
pi_158053624
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

kijk hier maar eens naar dan

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-met-dascha-graafsma
pi_158053637
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

Is de informatie van Peter R de Vries/de vader ook een gerucht/roddel?
  zondag 6 december 2015 @ 12:27:19 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158053648
quote:

[..]

Ik opende mobiel het nieuwe topic, dus de OP ging niet mee, vervolgens heeft een mod de OP vrijwel direct overgenomen van het vorige topic, en kan ik de OP niet meer aanpassen.

Het zou je niet misstaan je verwijten voor je te houden als je kennelijk niet begrijpt hoe bepaalde zaken op FOK! werken :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158053657
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Vergis je niet in hoe selectief de media kan quoten.
Kan. Al neem ik het NRC wel zo serieus dat ik aanneem dat zij dit niet zomaar schrijven. Het kan dan selectief zijn. Het is gewoon een wat enge quote. Op meerdere vlakken. Een 16 jarige die om de drie minuten (laat het meer zijn) berichten stuurt aan haar moeder?
pi_158053669
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik opende mobiel het nieuwe topic, dus de OP ging niet mee, vervolgens heeft een mod de OP vrijwel direct overgenomen van het vorige topic, en kan ik de OP niet meer aanpassen.

Het zou je niet misstaan je verwijten voor je te houden als je kennelijk niet begrijpt hoe bepaalde zaken op FOK! werken :W
waarom kan je de OP niet meer aanpassen ?
pi_158053673
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kijk hier maar eens naar dan

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-met-dascha-graafsma
Linkje in de OP gezet.
pi_158053686
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kan. Al neem ik het NRC wel zo serieus dat ik aanneem dat zij dit niet zomaar schrijven. Het kan dan selectief zijn. Het is gewoon een wat enge quote. Op meerdere vlakken. Een 16 jarige die om de drie minuten (laat het meer zijn) berichten stuurt aan haar moeder?
? Heb je een linkje?
Heb het even gemist.
pi_158053687
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waarom kan je de OP niet meer aanpassen ?
Omdat er dan een editslotje op komt.
pi_158053693
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:28 schreef Specularium het volgende:

[..]

Linkje in de OP gezet.
merci ! top ^O^
pi_158053709
Klachten over OP's in feedback graag, niet hier.
pi_158053713
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

? Heb je een linkje?
Heb het even gemist.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)utm_campaign=Paywall

Maar dan moet je NRC lid zijn

"De politie deelde haar ouders mee dat sprake was van zelfmoord. Zij zijn daar echter verre van overtuigd. Vader René Graafsma:

“Zij was elke seconde van de dag een blij kind. Om de drie minuten stuurde ze Whatsappjes naar haar moeder; de navelstreng zat er als het ware nog aan. Als zij voor de trein is beland, dan moet daar een aanleiding voor zijn geweest. Misschien is ze gedrogeerd. Misschien heeft iemand haar zeer ongelukkig gemaakt. Degene die daarvoor verantwoordelijk is, noem ik een dader.”
pi_158053729
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat er dan een editslotje op komt.
Dat weet Leandra dan ook als ze vraagt of een Blauwe het ff kan fixen
lekker makkelijk
ik ben ervoor dat iemand Via mobiel geen topic meer start
  zondag 6 december 2015 @ 12:32:17 #40
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_158053745
even offtopic, Ik zie dat hier ook een aantal mensen posten die ook erg actief waren in het chris en lisanne topic. Ik heb een half jaar geleden de pianista en jullie van wat informatie voorzien. Vervolgens is het topic op fok dichtgegaan en zijn jullie elders verder gegaan met jullie zoektocht. Hebben jullie inmiddels al meer informatie?? theorieën? Mag ook per dm/pm
pi_158053746
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef Specularium het volgende:
Klachten over OP's in feedback graag, niet hier.
ok dank je!
pi_158053750
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat weet Leandra dan ook als ze vraagt of een Blauwe het ff kan fixen
lekker makkelijk
ik ben ervoor dat iemand Via mobiel geen topic meer start
Ik ben er voor dat mensen niet te lang blijven zeuren over onbelangrijke dingen.
pi_158053765
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:32 schreef pahlawan het volgende:
even offtopic, Ik zie dat hier ook een aantal mensen posten die ook erg actief waren in het chris en lisanne topic. Ik heb een half jaar geleden de pianista en jullie van wat informatie voorzien. Vervolgens is het topic op fok dichtgegaan en zijn jullie elders verder gegaan met jullie zoektocht. Hebben jullie inmiddels al meer informatie?? theorieën? Mag ook per dm/pm
Laten we er nog zo'n geval bijhalen.
pi_158053790
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)utm_campaign=Paywall

Maar dan moet je NRC lid zijn

"De politie deelde haar ouders mee dat sprake was van zelfmoord. Zij zijn daar echter verre van overtuigd. Vader René Graafsma:

“Zij was elke seconde van de dag een blij kind. Om de drie minuten stuurde ze Whatsappjes naar haar moeder; de navelstreng zat er als het ware nog aan. Als zij voor de trein is beland, dan moet daar een aanleiding voor zijn geweest. Misschien is ze gedrogeerd. Misschien heeft iemand haar zeer ongelukkig gemaakt. Degene die daarvoor verantwoordelijk is, noem ik een dader.”
Dank je, das wel raar ja.

Ze zetten dat stelletje er wel lekker op.
haar vriendje liep de hele dag te huilen en zij zat als het ware nog vast aan de navelstreng.
pi_158053804
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:32 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik ben er voor dat mensen niet te lang blijven zeuren over onbelangrijke dingen.
kan die offtopic catfight over de OP dan ook verwijderd worden?
pi_158053814
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dank je, das wel raar ja.

Ze zetten dat stelletje er wel lekker op.
haar vriendje liep de hele dag te huilen en zij zat als het ware nog vast aan de navelstreng.
Het komt heel vreemd over. Als dat werkelijk zo was was ze waarschijnlijk nog erg naief. Ik ken zo'n meisje. Het is ook niet goed dat toe te staan op die leeftijd lijkt me.
pi_158053818
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:32 schreef pahlawan het volgende:
Het meisje heette Kris niet Chris.
Stuur je vragen maar door via PM, dat gaat makkelijker.
pi_158053858
-Niet doen-

[ Bericht 88% gewijzigd door Specularium op 06-12-2015 12:50:13 ]
pi_158053873
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het komt heel vreemd over. Als dat werkelijk zo was was ze waarschijnlijk nog erg naief. Ik ken zo'n meisje. Het is ook niet goed dat toe te staan op die leeftijd lijkt me.
Ja, ik ken er die al 30 zijn en nog zo'n relatie hebben met hun moeder. Zijn vaak wat onzekere types, geen types die ff lekker gaan experimenteren op hun 16 de.
pi_158053921
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, ik ken er die al 30 zijn en nog zo'n relatie hebben met hun moeder. Zijn vaak wat onzekere types, geen types die ff lekker gaan experimenteren op hun 16 de.
Dat experimenteren hoeft dan ook niet direct. Dit is gewoon bijna ziekelijk afhankelijk zijn. En blijkbaar stond men dit toe. Ik heb er twee vb van uit eigen leven
1.) Zo'n soort meisje (heel afhankelijk) die zelfs geen week zonder moeder op vakantie kon zonder TOTAAL in de war te raken.
2.) Een moeder (gescheiden) die het doodnormaal vond dat haar 11 of 12 jaar oude zo'n nog elke nacht bij haar sliep.
pi_158054062
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan blijven ze daarin wel erg volhardend, op 4 december was al bekend dat ze met haar handen in de zij op het spoor stond. Ik zou dan toch wel gaan twijfelen.
Maar aan de andere kant, zij kenden haar, ik niet.

Wie weet wat ze afgelopen week in haar kamer gevonden hebben, dagboeken/brieven ofzo.
Het zal een reden hebben dat ze dat zo stellig durven beweren.
Die vader lijkt me juist erg rationeel, moeder trouwens ook.
Op mij niet om eerlijk te zijn. Dat begint in het begin al met de harde stelling dat je die kou in een t-shirt niet kan overleven.
pi_158054073
quote:
9s.gif Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef Copycat het volgende:
Is er al een onderbroekje gevonden? Of een rugtas?
Haha, pas in topic 8 valt het hoge woord.

Wie was er nu op aan het letten hoe lang het ging duren voordat het woord "onderbroekje" viel?

Maar even een reactie op je vraag, ze hebben dinsdag haar ID gevonden, telefoon is nog steeds weg. Verder had ze niets bij.
pi_158054081
Zijn er ineens allerlei posts weg of zit ik in een psychose?
pi_158054089
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Op mij niet om eerlijk te zijn. Dat begint in het begin al met de harde stelling dat je die kou in een t-shirt niet kan overleven.
Die stelling werd toch in eerste instantie gedaan door "experts"?
pi_158054097
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die stelling werd toch in eerste instantie gedaan door "experts"?
Door hem zelf volgens mij.
pi_158054100
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef Jaroon het volgende:
Nee was offtopic dus er wordt flink geveegd.
Best een werkje.
  zondag 6 december 2015 @ 12:52:16 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158054106
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:

Maar even een reactie op je vraag, ze hebben dinsdag haar ID gevonden, telefoon is nog steeds weg. Verder had ze niets bij.
Ze had ook geen geld bij zich?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_158054115
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef Jaroon het volgende:
Als jullie dit topic expres gaan proberen te verpesten gaat dat weg.
pi_158054125
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 12:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als vrouwen uitgaan hebben ze zelden geld bij zich.
  zondag 6 december 2015 @ 12:53:29 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158054134
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:53 schreef Jaroon het volgende:

Als vrouwen uitgaan hebben ze zelden geld bij zich.
Is dat zo in jouw kringen, ja?
pi_158054136
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het was niets anders dan hier al topics lang gebeurt. Speculatie.
pi_158054138
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef Copycat het volgende:

Is er al een onderbroekje gevonden? Of een rugtas?]

Haha, pas in topic 8 valt het hoge woord.

Wie was er nu op aan het letten hoe lang het ging duren voordat het woord "onderbroekje" viel?

schreef de Mod copycat dat hier net ?
pi_158054139
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2015 12:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is dat zo in jouw kringen, ja?
Vaak wel.
pi_158054141
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 12:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Goeie, geen idee. Daar is niets over bekend gemaakt.
Misschien in haar broek maar door de aanrijding zal Frank die pas op zijn tafel onderzocht hebben. Die gegevens zijn nog niet bekend gemaakt.
pi_158054155
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Goeie, geen idee. Daar is niets over bekend gemaakt.
Misschien in haar broek maar door de aanrijding zal Frank die pas op zijn tafel onderzocht hebben. Die gegevens zijn nog niet bekend gemaakt.
Het maakt ook niet zoveel uit. Stel ze had 5 euro op zak?
pi_158054184
quote:

[..]

Vaak wel.
Ik had aan het einde van de avond altijd voldoende geld bij om in ieder geval de taxi naar huis te nemen. Tegenwoordig ben je als vrouw/meisje niet goed als je drank van een ander aanneemt, straks zit er wat in...
pi_158054198
quote:

[..]

Het was niets anders dan hier al topics lang gebeurt. Speculatie.
Gewoon meeposten of wegwezen.

Niet gaan lopen kloten omdat de toon van andere users je niet bevalt.
pi_158054203
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik had aan het einde van de avond altijd voldoende geld bij om in ieder geval de taxi naar huis te nemen. Tegenwoordig ben je als vrouw/meisje niet goed als je drank van een ander aanneemt, straks zit er wat in...
Het gaat over vrienden. Ik ga niet voor elke vrouw alles betalen. Maar het is vaker dan niet zo dat je als man alles of het meeste betaald.....in mijn omgeving.
pi_158054211
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

Gewoon meeposten of wegwezen.

Niet gaan lopen kloten omdat de toon van andere users je niet bevalt.
Ga even ergens anders puberaal tegen iemand gillen.
pi_158054221
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het maakt ook niet zoveel uit. Stel ze had 5 euro op zak?
Komt die:

Ze gaat stappen en neemt 25 euro mee:
entree 5 euro
drankjes 15 euro

dan klopt dat met die 25 euro als ze nog 5 euro in haar broek had, dus dan heeft ze zelf die troep in haar bloed niet "gekocht"
pi_158054240
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ga even ergens anders puberaal tegen iemand gillen.
Ik gil niet, ik vraag of jij en anderen je hier willen gedragen.
pi_158054248
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Komt die:

Ze gaat stappen en neemt 25 euro mee:
entree 5 euro
drankjes 15 euro

dan klopt dat met die 25 euro als ze nog 5 euro in haar broek had, dus dan heeft ze zelf niet "gekocht"
Stel: ze had ipv naast dat geld ook nog spaargeld meegenomen. Daar wist niemand van. Zo kan ik er nog meer bedenken.
pi_158054260
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik gil niet, ik vraag of jij en anderen je hier willen gedragen.
Waar en hoe gedraag ik mij niet?
pi_158054276
NWS / [NWS FeedBack] Donër en zo

[ Bericht 81% gewijzigd door Specularium op 06-12-2015 13:03:31 ]
pi_158054317
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

mja en de OP-bitchfight mag blijven staan. Ik zie alweer hoe laat het is. Fok is geen democratie. Succes met je topic
pi_158054323
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat over vrienden. Ik ga niet voor elke vrouw alles betalen. Maar het is vaker dan niet zo dat je als man alles of het meeste betaald.....in mijn omgeving.
Vroeger wel, daarna kwam het tijdperk van de "breezersletjes" en nu dan de GHB in drankjes.

Ik denk niet dat het verstandig is om nog wat aan te nemen van een ander in zo'n tent. Bekende of niet.

Verschil zit ook in leeftijd, type stapavond en grote van de vriendengroep.

Toen wij vroeger naar grote feesten gingen, kwam de drank per blad op tafel.
GHB stond bij ons niet in het woordenboek. Ik ben er dan ook niet mee bekend.
pi_158054347
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vroeger wel, daarna kwam het tijdperk van de "breezersletjes" en nu dan de GHB in drankjes.

Ik denk niet dat het verstandig is om nog wat aan te nemen van een ander in zo'n tent. Bekende of niet.

De mensen voor wie ik normaliter betaal ken ik meestal ook gewoon erg goed. Daarnaast ga ik niet meer uit in zaken waar je iets raars in je glas verwacht of je ziet het gebeuren.
pi_158054453
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Met de grote hoeveelheden drank die is aangetroffen lijkt het me onwaarschijnlijk dat er sprake was van GHB. Dan had ze dat eind nooit kunnen lopen. Maar het kan ook een foute pil zijn geweest of een slechte trip. Dan kun je ook gekke dingen gaan doen. Zoals naar buiten gaan om te plassen terwijl er een toilet aanwezig is. Maar goed, het blijft natuurlijk toch gissen.
pi_158054467
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De mensen voor wie ik normaliter betaal ken ik meestal ook gewoon erg goed. Daarnaast ga ik niet meer uit in zaken waar je iets raars in je glas verwacht of je ziet het gebeuren.
Ja, we worden oud.
Is hier ook al een tijdje geleden dat ik in dat soort tenten kwam.
pi_158054491
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Met de grote hoeveelheden drank die is aangetroffen lijkt het me onwaarschijnlijk dat er sprake was van GHB. Dan had ze dat eind nooit kunnen lopen. Maar het kan ook een foute pil zijn geweest of een slechte trip. Dan kun je ook gekke dingen gaan doen. Zoals naar buiten gaan om te plassen terwijl er een toilet aanwezig is. Maar goed, het blijft natuurlijk toch gissen.
En hoe vaak komt dat GHB in een glas van iemand stoppen nu werkelijk voor en hoe werkt dat vanaf het punt dat iemand echt raar gaat worden? Want daar zit diegene die het in het glas heeft gestopt op te wachten. Die gaat er vanuit dat vrienden niet opletten?
pi_158054504
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, we worden oud.
Is hier ook al een tijdje geleden dat ik in dat soort tenten kwam.
Niet meer doen (althans in Nederland) want het voelt ongemakkelijk.
pi_158054583
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En hoe vaak komt dat GHB in een glas van iemand stoppen nu werkelijk voor en hoe werkt dat vanaf het punt dat iemand echt raar gaat worden? Want daar zit diegene die het in het glas heeft gestopt op te wachten. Die gaat er vanuit dat vrienden niet opletten?
GHB moet je proeven, kan haast niet anders. Je gaat er ook niet raar van doen, voelt ongeveer hetzelfde als dronken zijn.
Je hebt snel te veel (icm met alcohol werkt het als 1+1=3) en dan val je gewoon in slaap.

Daar is het ook voor bedoeld als het als medicijn wordt gegeven; om mensen met bijv. narcolepsie 's nachts in slaap te krijgen.
pi_158054615
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

GHB moet je proeven, kan haast niet anders. Je gaat er ook niet raar van doen, voelt ongeveer hetzelfde als dronken zijn.
Je hebt snel te veel (icm met alcohol werkt het als 1+1=3) en dan val je gewoon in slaap.

Daar is het ook voor bedoeld als het als medicijn wordt gegeven; om mensen met bijv. narcolepsie 's nachts in slaap te krijgen.
Maar de bedoeling van iemand die zoiets in je glas doet is toch dat hij/zij controle over je krijgt? Dat kan pas als iemand redelijk ver weg is. Hoe doe je dat met vrienden erbij?
pi_158054658
quote:

[..]

Inderdaad

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158054680
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welke middelen zijn je die je in glas kunt gooien waar je echt helemaal Leip van wordt en er
hele vreemde en buitensporige dingen van gaat doen ?
Ik dacht dat GHB een soort rape drug was ?
pi_158054723
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar de bedoeling van iemand die zoiets in je glas doet is toch dat hij/zij controle over je krijgt? Dat kan pas als iemand redelijk ver weg is. Hoe doe je dat met vrienden erbij?
De bedoeling van iemand die een slachtoffer met GHB probeert te drogeren is haar geil, ontzettend lam te maken en haar spieren te verslappen, dan kan hij vervolgens alles met haar doen. Met een beetje geluk valt ze nog in slaap en dan kan ze het zich al helemaal niet herinneren.
Daarom is het ook ontzettend zinloos om dat midden in de kroeg in iemands drankje te doen, tenzij hij het grappig vindt om te zien.
Maar dan heb je wel echt een heel treurig leven.
pi_158054752
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

De bedoeling van iemand die een slachtoffer met GHB probeert te drogeren is haar geil, ontzettend lam te maken en haar spieren te verslappen, dan kan hij vervolgens alles met haar doen. Met een beetje geluk valt ze nog in slaap en dan kan ze het zich al helemaal niet herinneren.
Daarom is het ook ontzettend zinloos om dat midden in de kroeg in iemands drankje te doen, tenzij hij het grappig vindt om te zien.
Dat bedoel ik. Dit terwijl het vaak als oorzaak wordt gegeven als er iets mis gaat met een jong iemand bij het uitgaan. Zoals de zoon van mijn werkster die een paar uur kwijt was naast een fietspad. Dat MOET dan GHB zijn geweest. Daar geloof ik niets van. Tenzij zelf ingenomen.
  zondag 6 december 2015 @ 13:25:24 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158054822
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kunt het ook zelf in je eigen glas doen, voor eigen gebruik. En in een uitgaansgelegenheid kan zo'n glas best verwisseld worden.
Het is mij ook ooit overkomen, iets in mijn drankje. In een tent waar vaker drugs gebruikt werd ook, ik denk niet dat iemand het met opzet heeft gedaan. Volgens mij gebeurt het echt maar heel weinig, ghb proef je immers ook en je neemt als je het niet gewend bent al heel snel te veel, waardoor diegene helemaal niks meer kan of doet.
KuikenGuppy
pi_158054880
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je kunt het ook zelf in je eigen glas doen, voor eigen gebruik. En in een uitgaansgelegenheid kan zo'n glas best verwisseld worden.
Het is mij ook ooit overkomen, iets in mijn drankje. In een tent waar vaker drugs gebruikt werd ook, ik denk niet dat iemand het met opzet heeft gedaan. Volgens mij gebeurt het echt maar heel weinig, ghb proef je immers ook en je neemt als je het niet gewend bent al heel snel te veel, waardoor diegene helemaal niks meer kan of doet.
Dan is het gewoon een ongelukje en is het evt. verhaal ook geheel anders. Buiten vrienden om die toch iets zouden moeten merken lijkt.
pi_158054884
quote:

[..]

In dat kader lijkt het me ook zinvol om ook het Bar personeel daar eens grondig door te lichten

Léonie Sazias schreef al een keer een brandbrief :

De PvdA is na Hart voor Hilversum de tweede partij die het zogenaamde drugsprobleem in het Hilversumse uitgaansgebied op papier zet. Begin deze maand meldde Hart voor Hilversumse Léonie Sazias al in een brandbrief aan het college van burgemeester en wethouders dat drugsdealers gewoon hun gang konden gaan. 'Op de toiletten worden ieder weekend lege coke-zakjes gevonden; er wordt dus structureel gedeald en gesnoven en iedereen weet wat de gevolgen zijn van de combinatie drank en drugs.'
  zondag 6 december 2015 @ 13:28:06 #91
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158054887
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef Jaroon het volgende:

Zij was elke seconde van de dag een blij kind. Om de drie minuten stuurde ze Whatsappjes naar haar moeder; de navelstreng zat er als het ware nog aan. Als zij voor de trein is beland, dan moet daar een aanleiding voor zijn geweest. Misschien is ze gedrogeerd. Misschien heeft iemand haar zeer ongelukkig gemaakt. Degene die daarvoor verantwoordelijk is, noem ik een dader.”
_O- elke seconde van de dag blij.
Wow, de eerste Nederlander!

Over de doden niets dan goeds, maar die vader draaft door.
Zal zich wel schuldig voelen nu.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_158054915
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

In dat kader lijkt het me ook zinvol om ook het Bar personeel daar eens grondig door te lichten

De PvdA is na Hart voor Hilversum de tweede partij die het zogenaamde drugsprobleem in het Hilversumse uitgaansgebied op papier zet. Begin deze maand meldde Hart voor Hilversumse Léonie Sazias al in een brandbrief aan het college van burgemeester en wethouders dat drugsdealers gewoon hun gang konden gaan. 'Op de toiletten worden ieder weekend lege coke-zakjes gevonden; er wordt dus structureel gedeald en gesnoven en iedereen weet wat de gevolgen zijn van de combinatie drank en drugs.'
Wat heeft het bar personeel daar mee te maken dan?
  zondag 6 december 2015 @ 13:30:46 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158054949
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan is het gewoon een ongelukje en is het evt. verhaal ook geheel anders. Buiten vrienden om die toch iets zouden moeten merken lijkt.
Klopt... Mijn vrienden hebben me, zodra ze iets door kregen, in een taxi gezet en de chauffeur geld gegeven om mij naar huis te brengen en binnen af te leveren. Zoiets merk je wel, tenzij je misschien zelf ook flink van het padje bent.
KuikenGuppy
  zondag 6 december 2015 @ 13:31:02 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158054955
Er wordt structureel gesnoven en gedeald in het uitgaansleven? Stop de persen!
pi_158054966
quote:

[..]

En als zoveel bekend is weet men vast en zeker ook deels wel wie de dealers zijn. Dan stel je zo'n tent op de hoogte en vraagt of men die mensen wil weigeren. Dat doet men.
pi_158054980
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt... Mijn vrienden hebben me, zodra ze iets door kregen, in een taxi gezet en de chauffeur geld gegeven om mij naar huis te brengen en binnen af te leveren. Zoiets merk je wel, tenzij je misschien zelf ook flink van het padje bent.
Zo hoort dat te gaan. In het geval dat niet iedereen de weg kwijt is inderdaad.
pi_158055006
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
Het lijkt mij iemand die afgaat op wat een kind roept in haar familie. DIE zal daar best enorm van onder de indruk zijn en dat zo vertellen. Er worden veel drugs gebruikt bij uitgaan. Dat is zelfs zo in veel bruine kroegen.
pi_158055016
quote:

[..]

Foute conclusie.
Het vinden van lege envelopjes is geen bewijs dat er gedeald wordt. Over het algemeen zorgen mensen bij zo'n 'besloten feest' (waar je entree betaalt) vantevoren al dat ze voorzien zijn. Je haalt namelijk liever je drugs bij iemand die je vertrouwt dan bij een onbekende.
Je gaat geen 50euro betalen aan een onbekende en het risico lopen dat je bijna pure caffeine loopt te snuiven.

Met pilletjes is dat wat anders. Daar valt na productie niet echt mee te knoeien, dus kan je al vooraf weten wat je wel/niet moet hebben.
pi_158055017
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
ga je weer papegaaien ?
pi_158055036
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Foute conclusie.
Het vinden van lege envelopjes is geen bewijs dat er gedeald wordt. Over het algemeen zorgen mensen bij zo'n 'besloten feest' (waar je entree betaalt) vantevoren al dat ze voorzien zijn. Je haalt namelijk liever je drugs bij iemand die je vertrouwt dan bij een onbekende.
Je gaat geen 50euro betalen aan een onbekende en het risico lopen dat je bijna pure caffeine loopt te snuiven.

Met pilletjes is dat wat anders. Daar valt na productie niet echt mee te knoeien, dus kan je al vooraf weten wat je wel/niet moet hebben.
Dat is waar.
  zondag 6 december 2015 @ 13:35:15 #101
28167 matthijst
pi_158055039
Zal wel wiet en coke zijn.
Of wiet en XTC.

Gedrogeerd met GHB klinkt leuk, maar was was dan degene die het toegediend had? Die zal zn investering toch in de gaten hebben willen houden....
Of GHB in alle glazen en kijken wie er naar buiten waggelt?
  zondag 6 december 2015 @ 13:35:27 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158055046
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:33 schreef Jaroon het volgende:

Het lijkt mij iemand die afgaat op wat een kind roept in haar familie. DIE zal daar best enorm van onder de indruk zijn en dat zo vertellen. Er worden veel drugs gebruikt bij uitgaan. Dat is zelfs zo in veel bruine kroegen.
Daarom. En dat dealen gebeurt negen van de tien keer buiten de kroeg, vaak voor het daadwerkelijke uitgaan. Of even snel naar buiten om je dealer een gevulde hand te geven.
pi_158055081
quote:

[..]

1) Het bar personeel is niet verantwoordelijk voor wat mensen naar binnen werken op de toiletten.
2) In vrijwel iedere kroeg wordt op de toiletten gesnoven.
3) Lege ponypacks zijn niet het bewijs dat er gedeald wordt.
pi_158055084
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:35 schreef matthijst het volgende:
Of wiet en XTC.

Gedrogeerd met GHB klinkt leuk, maar was was dan degene die het toegediend had? Die zal zn investering toch in de gaten hebben willen houden....
Gewoon wiet alleen kan bij bepaalde mensen heel erg fout vallen.
pi_158055118
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Foute conclusie.

Ok maar het is niet ondenkbaar dat barkeepers een centje bijverdienen door tegen betaling
iets in een glas van een leuke maar ietswat ongewillige chick te mikken
pi_158055130
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:35 schreef matthijst het volgende:
Of wiet en XTC.

Met GHB iemand drogeren is niet bepaald makkelijk en een hardnekkige urban myth. GHB smaakt ontzettend sterk en de dosering komt erg nauw. Geef je iemand een ideale dosis zal iemand hooguit wat praterig en geiler worden. Je belandt niet ineens in een of andere rare state of mind waarin mensen alles met je kunnen doen. En als je teveel krijgt val je in slaap.

Risico op iemand teveel toedienen is erg groot omdat 1 of zelfs een halve ml al het verschil tussen een goede dosis of teveel kan betekenen.
pi_158055144
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ok maar het is niet ondenkbaar dat barkeepers een centje bijverdienen door tegen betaling
Daar ga je weer met een heel ver gezochte theorien...........
pi_158055156
quote:

[..]

En dan blijft de vraag wat je met die chick moet.
pi_158055157
quote:

[..]

Dat is het wel, zie de post hierboven.
  zondag 6 december 2015 @ 13:41:21 #110
28167 matthijst
pi_158055161
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon wiet alleen kan bij bepaalde mensen heel erg fout vallen.
Zeker, bedoelde meer dat er zoveel over GHB gepost wordt hier, alsof dat in elke kroeg maar rondgestrooid wordt in glazen :)

Dan lijkt vooraf blowen en ter plekke een pil/snuiven me geloofwaardiger.
pi_158055182
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:41 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zeker, bedoelde meer dat er zoveel over GHB gepost wordt hier, alsof dat in elke kroeg maar rondgestrooid wordt in glazen :)

Dan lijkt vooraf blowen en ter plekke een pil/snuiven me geloofwaardiger.
Blowen niet echt. Zeker tegenwoordig niet meer met het rookverbod. Snuiven gebeurt op vele plekken.
pi_158055189
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dan blijft de vraag wat je met die chick moet.
Oh ik ben er van overtuigd dat er op dat soort feesten allerlei mafketels afkomen met kwade bedoelingen
  zondag 6 december 2015 @ 13:44:03 #113
28167 matthijst
pi_158055211
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Blowen niet echt. Zeker tegenwoordig niet meer met het rookverbod. Snuiven gebeurt op vele plekken.
Misschien buiten blowen voor ze erheen gingen?
Omdat ze het over 2 stoffen hebben...
pi_158055214
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Oh ik ben er van overtuigd dat er op dat soort feesten allerlei mafketels afkomen met kwade bedoelingen
Ja. En zo'n meisje is met vrienden en je weet niet hoe ze gaat reageren op de drugs. Hoe de vrienden reageren. Maakt niet uit wat voor een drugs. Ga je dan om zeker te zijn tien meisjes drogeren?
pi_158055220
quote:

[..]

Ik loop altijd hoopvol met mijn glas door de menigte heen, maar er heeft nog nooit iemand iets in gegooid. :'(
pi_158055230
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik loop altijd hoopvol met mijn glas door de menigte heen, maar er heeft nog nooit iemand iets in gegooid. :'(
Die fabel over GHB slaat dan ook nergens op.
  zondag 6 december 2015 @ 13:45:23 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158055235
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:44 schreef Jaroon het volgende:

Ja. En zo'n meisje is met vrienden en je weet niet hoe ze gaat reageren op de drugs. Hoe de vrienden reageren. Maakt niet uit wat voor een drugs. Ga je dan om zeker te zijn tien meisjes drogeren?
Nee, dat laat je schijnbaar een barman doen.
  zondag 6 december 2015 @ 13:45:26 #118
28167 matthijst
pi_158055237
quote:

[..]

Je kijkt niet " ietwat ongewillig" genoeg denk ik, tenminste, dat zegt de expert?
pi_158055242
quote:

[..]

Laten staan op de bar. Het glas de rug toekeren.....en hopen op een foute barkeeper......of klant. Het liefst dit alles met een briefje naast het glas welke drugs je voorkeur heeft en in welke hoeveelheid.
pi_158055258
quote:
9s.gif Op zondag 6 december 2015 13:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, dat laat je schijnbaar een barman doen.
Wat zou je zo'n barman daar voor moeten betalen? Naast dat je het lef moet hebben het te vragen......
pi_158055302
quote:

[..]

Nee, niet ondenkbaar, maar wel énorm ver gezocht.

Daarom wellicht beter als je ophoudt met dat soort ongefundeerde beschuldigingen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_158055315
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 13:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die fabel over GHB slaat dan ook nergens op.
I know.
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar over het algemeen beleeft zo'n persoon meer plezier door het zelf te nemen dan te kijken hoe iemand down gaat.
Als die persoon het überhaupt al niet proeft, aangezien dat spul echt omtekotsen-smerig is.

Wat wel nog een mogelijkheid is (ookal schat ik die kans zeer klein), is dat iemand iets (een benzo ofzo) in haar drinken heeft gedaan, haar even in de gate gehouden.
Als ze dan tegen haar vriendinnen zegt dat ze even naar de WC gaat, omdat ze zich niet zo lekker voelt, er achteraan lopen.
Dan kan hij zeggen "Gaat het wel? Wil je anders een luchtje scheppen ofzo?"
En dan staan ze zo buiten.

Dat verklaar alleen verder ook niks van de rest van het verhaal.
pi_158055338
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

I know.
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar over het algemeen beleeft zo'n persoon meer plezier door het zelf te nemen dan te kijken hoe iemand down gaat.
Als die persoon het überhaupt al niet proeft, aangezien dat spul echt omtekotsen-smerig is.

Wat wel nog een mogelijkheid is (ookal schat ik die kans zeer klein), is dat iemand iets (een benzo ofzo) in haar drinken heeft gedaan, haar even in de gate gehouden.
Als ze dan tegen haar vriendinnen zegt dat ze even naar de WC gaat, omdat ze zich niet zo lekker voelt, er achteraan lopen.

Maar dan moet het allemaal maar net zo lopen dat zij alleen naar buiten gaat. Lijkt mij vrij kansloos.
pi_158055339
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 13:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met GHB iemand drogeren is niet bepaald makkelijk en een hardnekkige urban myth. GHB smaakt ontzettend sterk en de dosering komt erg nauw. Geef je iemand een ideale dosis zal iemand hooguit wat praterig en geiler worden. Je belandt niet ineens in een of andere rare state of mind waarin mensen alles met je kunnen doen. En als je teveel krijgt val je in slaap.

Risico op iemand teveel toedienen is erg groot omdat 1 of zelfs een halve ml al het verschil tussen een goede dosis of teveel kan betekenen.
Daarbij lijkt het me een enorm gedoe om iemand die (te) veel GHB op heeft, ook nog eens mee naar buiten / naar huis te krijgen.

Ik vraag me toch af waarom er in deze topics zoveel geïnsinueerd wordt over een derde die haar gedrogeerd zou hebben. Het is toch veel logischer dat ze zelf die drugs genomen heeft?

Maarja .. dat is natuurlijk een stuk minder spectaculair, en dan kan men de grote boze dealer niet de schuld in de schoenen schuiven ...
pi_158055348
de moeder :

Ik kreeg een appje van een vriendin", vertelt haar moeder. "Ze schreef dat ze zag dat Dascha raar, zoekend rondliep."
pi_158055354
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:NL 51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar dan moet het allemaal maar net zo lopen dat zij alleen naar buiten gaat. Lijkt mij vrij kansloos.
Nee, bedoelde eigenlijk dat hij haar dan bij de wc's aanspreekt, als ze daar zo staat te wazen.
pi_158055370
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Dit terwijl het vaak als oorzaak wordt gegeven als er iets mis gaat met een jong iemand bij het uitgaan. Zoals de zoon van mijn werkster die een paar uur kwijt was naast een fietspad. Dat MOET dan GHB zijn geweest. Daar geloof ik niets van. Tenzij zelf ingenomen.
Gewoon veel te veel zuipen en je bent ook zo een paar uur kwijt naast een fietspad. Dat zal dan ook wel gewoon het geval zijn geweest. Maar dat vertel je liever niet tegen je moeder dus bedenk je een kutsmoesje :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_158055373
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, bedoelde eigenlijk dat hij haar dan bij de wc's aanspreekt, als ze daar zo staat te wazen.
Volgens het verhaal gaf ze aan buiten te gaan plassen....en ging toen. Maar buiten dat om lijkt het me allemaal ERG ver gezocht.
pi_158055384
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gewoon veel te veel zuipen en je bent ook zo een paar uur kwijt naast een fietspad. Dat zal dan ook wel gewoon het geval zijn geweest. Maar dat vertel je liever niet tegen je moeder dus bedenk je een kutsmoesje :')
Dat kan ook gewoon. Dat heb ik zelf ook weleens gehad. In dit geval blijkt er dan iets in het bloed te zitten wat er niets thuishoort.
pi_158055388
quote:

[..]

En ik dat jij zomaar van alles roept. Waarschijnlijk zonder zelf ervaring met harddrugs te hebben, en waarschijnlijk zonder zelf 'op dat soort feesten' te komen, of de afgelopen paar jaren geweest te zijn.

Wilde fantasieën gebaseerd op niets anders dan speculatie, onderbuik en sensatiedrang.

Begint irritant te worden. Vind het zelfs ook behoorlijk respectloos.
pi_158055390
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Volgens het verhaal gaf ze aan buiten te gaan plassen....en ging toen. Maar buiten dat om lijkt het me allemaal ERG ver gezocht.
Als ze dat zelf heeft gezegd vind ik dat erg raar, want dan moet je elke keer opnieuw entree betalen ipv de 0,50cent bij de WC. :p
  zondag 6 december 2015 @ 13:55:47 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158055408
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef Physsic het volgende:

Als ze dat zelf heeft gezegd vind ik dat erg raar, want dan moet je elke keer opnieuw entree betalen ipv de 0,50cent bij de WC. :p
Tuurlijk niet. Je krijgt een bandje of een stempel.
pi_158055418
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:52 schreef StaceySinger het volgende:
de moeder :

Ik kreeg een appje van een vriendin", vertelt haar moeder. "Ze schreef dat ze zag dat Dascha raar, zoekend rondliep."
En al ze daar al raar en zoekend rondliep, lijkt het me heel sterk dat ze zelf & op eigen kracht helemaal naar de spoorwegovergang aan de Maartensdijksweg gelopen is.
pi_158055421
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee. Je krijgt gewoon een stempel of ander bewijs. Je kan je soms zelfs laten chippen.
pi_158055439
quote:
de moeder :

Fijne vriendin dan. Ook voor het eerst dat ik deze versie hoor trouwens.
pi_158055453
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef probeer het volgende:

[..]

En ik dat jij zomaar van alles roept. Waarschijnlijk zonder zelf ervaring met harddrugs te hebben, en waarschijnlijk zonder zelf 'op dat soort feesten' te komen, of de afgelopen paar jaren geweest te zijn.

Wilde fantasieën gebaseerd op niets anders dan speculatie, onderbuik en sensatiedrang.

Het is natuurlijk allemaal een stuk spannender dan het 'tienermeisje zuipt teveel en snoept te veel drugs en verongelukt'-verhaal.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_158055480
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

En al ze daar al raar en zoekend rondliep, lijkt het me heel sterk dat ze zelf & op eigen kracht helemaal naar de spoorwegovergang aan de Maartensdijksweg gelopen is.
Hoezo is dat raar?

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Daarbij lijkt het me een enorm gedoe om iemand die (te) veel GHB op heeft, ook nog eens mee naar buiten / naar huis te krijgen.

Ik vraag me toch af waarom er in deze topics zoveel geïnsinueerd wordt over een derde die haar gedrogeerd zou hebben. Het is toch veel logischer dat ze zelf die drugs genomen heeft?

Maarja .. dat is natuurlijk een stuk minder spectaculair, en dan kan men de grote boze dealer niet de schuld in de schoenen schuiven ...
Precies.
pi_158055488
quote:

[..]

Ja, ze liep raar en zoekend rond, maar ze zou vervolgens niet op eigen kracht ergens anders heen kunnen lopen.

Jij wilt wel heel graag dat er een gemene dader met slechte bedoelingen in het spel zit, of niet?
pi_158055492
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2015 13:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Je krijgt een bandje of een stempel.
Dat is al helemaal dom ivm drugs.
Dan kan iedereen de heletijd in- en uitlopen om nogmeer drugs bij de dealer te halen. xD
pi_158055495
quote:
de moeder :

Met deze informatie aan de moeder had men toch gelijk daaraan aandacht kunnen schenken?
pi_158055496
quote:

[..]

Waarom is dat dan 'sterk'? :?
pi_158055501
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 13:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

I know.

Benzo zou dan nog logischer zijn inderdaad, maar daar raak je ook niet echt verward van. Een combinatie van teveel blowen / spacecake eten en teveel zuipen kan dat wel doen.
  zondag 6 december 2015 @ 14:00:57 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158055511
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef Physsic het volgende:

Dat is al helemaal dom ivm drugs.
Dan kan iedereen de heletijd in- en uitlopen om nogmeer drugs bij de dealer te halen. xD
Of om even buiten een snuif te nemen. Is toch altijd al zo geweest?
pi_158055515
quote:
9s.gif Op zondag 6 december 2015 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo is dat raar?
Is niet raar, maar mevrouw wil gewoon maar wat graag een slechterik de schuld kunnen geven. Dat is inmiddels belangrijker dan logisch denken.
pi_158055516
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef probeer het volgende:

[..]

noem eens 1 Wilde fantasie op met de link erbij graag
pi_158055527
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, ze liep raar en zoekend rond, maar ze zou vervolgens niet op eigen kracht ergens anders heen kunnen lopen.

Jij wilt wel heel graag dat er een gemene dader met slechte bedoelingen in het spel zit, of niet?
Ik heb eens uren in een park k.o. gelegen door volgens mij alleen drank. Dat was wel een kwartier fietsen vanaf het centrum.
pi_158055558
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Alle posts waarin je verwijst naar, of een insinuatie maakt over een onbekend persoon die haar gedrogeerd zou hebben en/of slechte bedoelingen heeft.

En dat zijn er inmiddels heel wat.
pi_158055565
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat verhaal over barkeepers......o.a.
pi_158055569
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Benzo zou dan nog logischer zijn inderdaad, maar daar raak je ook niet echt verward van. Een combinatie van teveel blowen / spacecake eten en teveel zuipen kan dat wel doen.
Icm met alcohol wel hoor.
Ik heb ooit een vrij onbekende benzo gehad. Daar was 3mg al genoeg om wazig te worden en na een tijd in slaap te vallen (zonde alcohol en overdag). Voor het slapen weet je nog wat je de heletijd gedaan hebt, maar na het slapen ben je echt alles kwijt.

Daarom staat die "roofies" ook bekend als date rape drug.
"It's a night I'll never forget, and she'll never remember it. " })
pi_158055578
quote:

[..]

Hoe snel is de incubatietijd?
pi_158055588
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 14:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Icm met alcohol wel hoor.
Ik heb ooit een vrij onbekende benzo gehad. Daar was 3mg al genoeg om wazig te worden en na een tijd in slaap te vallen. Voor het slapen weet je nog wat je de heletijd gedaan hebt, maar na het slapen ben je echt alles kwijt.

Daarom staat die "roofies" ook bekend als date rape drug.
"It's a night I'll never forget, and she'll never remember it. " })
Ah, ja, die combi heb ik nog nooit op maar dat schijnt niet echt goed te zijn idd. :') Maar ok, vooralsnog logischer dan dat GHB-verhaal dus.
pi_158055615
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

GHB is een ziekte? Ok.
pi_158055621
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Of om even buiten een snuif te nemen. Is toch altijd al zo geweest?
Ik heb nog op geen enkel feest meegemaakt dat je naar buiten kon, maar dat waren vooral ook grotere feesten.
In de stad bij de kroegen kan dat inderdaad wel.

Trouwens, de vele lege envelopjes bij de de wc's doet vermoeden dat ze niet (allemaal) buiten snuiven.
pi_158055632
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het wordt effectief na 15 tot 30 minuten.....volgens internet.
pi_158055646
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, ja, die combi heb ik nog nooit op maar dat schijnt niet echt goed te zijn idd. :') Maar ok, vooralsnog logischer dan dat GHB-verhaal dus.
Ja, veeeel logischer.
Door de kleine hoeveelheid in je drinken ook volledig smaakloos en onopvallender.
pi_158055648
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Fijne vriendin dan. Ook voor het eerst dat ik deze versie hoor trouwens.
Nee, stond al vrij snel in de krant, AD artikel dacht ik.
pi_158055654
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 14:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik heb nog op geen enkel feest meegemaakt dat je naar buiten kon, maar dat waren vooral ook grotere feesten.

Trouwens, de vele lege envelopjes bij de de wc's doet vermoeden dat ze niet (allemaal) buiten snuiven.
Bij discotheken wel.
pi_158055663
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef probeer het volgende:

[..]

En jij heel graag niet, ben je een eigenaar van zo'n ballentent?
pi_158055672
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Alle posts waarin je verwijst naar, of een insinuatie maakt over een onbekend persoon die haar gedrogeerd zou hebben en/of slechte bedoelingen heeft.

En dat zijn er inmiddels heel wat.
dan moet je eerst maar eens iets beter gaan lezen
dit staat er > het is niet ondenkbaar
  zondag 6 december 2015 @ 14:08:52 #160
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158055680
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 14:05 schreef Physsic het volgende:

Nee, natuurlijk snuiven ze niet allemaal buiten, maar soms is dat net zo makkelijk en een stuk verborgener dan in de wc.
Maar volgens mij is dit ook geen groot evenement als een Sensation? Gewoon een feestkroeg/clubje? En dan kun je -in mijn ervaring- meestal gewoon even naar buiten. Met stempel oid.
pi_158055682
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En jij heel graag niet, ben je een eigenaar van zo'n ballentent?
Ik denk niet dat het gaat om het willen. Het gaat meer over wat logischer is dan heel vergezochte verhalen. En je kent die tent?
pi_158055688
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Is niet raar, maar mevrouw wil gewoon maar wat graag een slechterik de schuld kunnen geven. Dat is inmiddels belangrijker dan logisch denken.
Bron?
pi_158055705
Bad trip van de XTC, versterkt door alcohol. Hallucinaties, dissociatie?
Lijkt mij het meest voor de hand liggend, vooral door de manier waarop ze op het spoor stond en niet reageerde op de herrie van de claxon.

Het moet voor haar ouders vreselijk zijn te beseffen dat ze drugs en alcohol heeft gebruikt. Die alcohol heeft ze toch echt zelf gedronken en ik geloof dat ze de drugs ook vrijwillig heeft ingenomen.

Haar vader houdt blijkbaar stellig vast aan het beeld van een onschuldig 16-jarig moederskindje en dat kun je 'm niet kwalijk nemen.
Het is veel te pijnlijk om de realiteit onder ogen te zien.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_158055709
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:08 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dan moet je eerst maar eens iets beter gaan lezen
dit staat er > het is niet ondenkbaar
Dan kun je alles als theorie aandragen......en daar gaat het commentaar dus over.
pi_158055717
quote:
9s.gif Op zondag 6 december 2015 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

GHB is een ziekte? Ok.
Hoe wordt dat dan genoemd in vaktermen?
pi_158055727
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2015 14:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk snuiven ze niet allemaal buiten, maar soms is dat net zo makkelijk en een stuk verborgener dan in de wc.
Maar volgens mij is dit ook geen groot evenement als een Sensation? Gewoon een feestkroeg/clubje? En dan kun je -in mijn ervaring- meestal gewoon even naar buiten. Met stempel oid.
Ik denk dat de wc voor dat soort dingen meestal een erg veilige plek is.
pi_158055740
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef probeer het volgende:

[..]

slechteriken bestaan niet ? :7
pi_158055744
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb eens uren in een park k.o. gelegen door volgens mij alleen drank. Dat was wel een kwartier fietsen vanaf het centrum.
Ik heb het afgelopen zomer ook een keer ontzettend begaaid op een festival. Ook alleen drank. Op een gegeven moment merkte ik dat ik wel héél erg dronken was en ging ik maar even plassen en ergens een rustig plekje zoeken om bij te komen. Gevolg: zwart gat van 2 tot 5 uur en kwam bij mijn positieven op een paar kilometer afstand van het festival, compleet de verkeerde kant uitlopend. Alleen bier op (wel heel veel en heel snel gedronken) en ik ben bepaald geen onervaren drinker om het zo maar eens te zeggen.

Moraal van het verhaal: je kan compleet van de wereld zijn en toch nog kilometers ver komen zonder dat je door hebt wat je aan het doen bent :D
pi_158055753
quote:

[..]

Zou goed kunnen hoor! Maar had het zelf nog niet vaak meegemaakt.
  zondag 6 december 2015 @ 14:12:32 #170
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158055773
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:10 schreef Jaroon het volgende:

Ik denk dat de wc voor dat soort dingen meestal een erg veilige plek is.
Vaak wel, of het is te druk, of de deuren sluiten niet goed. Of je gaat met iemand anders even een frisse neus halen.
pi_158055775
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:10 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

slechteriken bestaan niet ? :7
Vergezochte theorien wel.
pi_158055798
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb het afgelopen zomer ook een keer ontzettend begaaid op een festival. Ook alleen drank. Op een gegeven moment merkte ik dat ik wel héél erg dronken was en ging ik maar even plassen en ergens een rustig plekje zoeken om bij te komen. Gevolg: zwart gat van 2 tot 5 uur en kwam bij mijn positieven op een paar kilometer afstand van het festival, compleet de verkeerde kant uitlopend. Alleen bier op (wel heel veel en heel snel gedronken) en ik ben bepaald geen onervaren drinker om het zo maar eens te zeggen.

Moraal van het verhaal: je kan compleet van de wereld zijn en toch nog kilometers ver komen zonder dat je door hebt wat je aan het doen bent :D
Precies. Dat zwarte gat is uiteindelijk het meest schokkende. Vond ik.
pi_158055811
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb dat beertje nog geen inhoudelijke post zien plaatsen, alleen maar op de man af zien posten.
Daarom zijn de posts en vragen nog niet fout.
pi_158055821
quote:

[..]

Kreeg ze dat appje op dat moment van nacht zelf?
pi_158056192
De feiten die ik zo heb gehoord:

- Dascha vertrekt om 02.00 uit die kroeg, naar verluid 'om te plassen'.
- Ze wordt om 05.45 door een trein geraakt op de overweg van de Maartensdijkse weg.
- Haar telefoon is nog niet gevonden.
- In de tijd dat ze is vermist reageerde ze niet op telefoontjes of appjes.
- Haar ID is een paar straten bij de kroeg vandaan gevonden.
- Onderzoek wijst uit dat ze alcohol en twee verschillende drugs in haar bloed had zitten.
- Er zijn geen concrete aanwijzingen dat het wél een zelfmoord is: geen afscheidsbrief, voorafgaande psychische klachten, gedrag, of iets dergelijks.

Alle rest is volgens mij speculatie.

[ Bericht 12% gewijzigd door Fixers op 06-12-2015 14:34:55 (Nog een feitje) ]
  zondag 6 december 2015 @ 14:32:54 #176
28167 matthijst
pi_158056232
Peter:
Het toxicologisch onderzoek dat de ouders van de 16-jarige Dascha Graafsma uit Hollandsche Rading hebben laten uitvoeren, wijst erop dat het meisje gedrogeerd was op de nacht dat zij werd doodgereden door een trein. Of dat bewust of onbewust, vrijwillig of onvrijwillig is gebeurd, is onduidelijk. Dat zegt misdaadjournalist Peter R. de Vries, die de familie van Dascha bijstaat.

Dus waar je dan dat hele gedrogeerd, meegenomen, gedumpt op de rails verhaal vandaan haalt Stacey?
pi_158056246
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:31 schreef Fixers het volgende:

- Ze wordt om 05.45 door een trein geraakt op de overweg van de Maartensdijkse weg.
- Onderzoek wijst uit dat ze alcohol en twee verschillende drugs in haar bloed had zitten.

Dat lijkt mij inderdaad zo'n beetje de feiten zoals bekend.
  zondag 6 december 2015 @ 14:36:26 #178
28167 matthijst
pi_158056318
quote:

Benieuwd of ze sex gehad heeft in die tijd. Niet reageren op berichten omdat ze het niet meer kon, toen bij rails gezet en ervoor gesprongen...

Of gewoon pubermeisje over de pis om iets doms, reageert niet meer en loopt dolend door de stad, tot ze voor de trein springt want "de hele wereld haat haar" ...
Iemand al berekend hoe ver een telefoon het bos in kan vliegen als je hem met 70 km/uur wegslaat?
pi_158056336
quote:

- Er zijn geen concrete aanwijzingen dat het wél een zelfmoord is: geen afscheidsbrief, voorafgaande psychische klachten, gedrag, of iets dergelijks.

aanvulling:
haar telefoon was soms in gesprek
ID is na 4 dagen gevonden
pi_158056372
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

aanvulling:
haar telefoon was soms in gesprek
ID is na 4 dagen gevonden
Hoe weet je tegenwoordig dat een mobiele telefoon in gesprek is? deze gaan meestal direct naar de voicemail. Net als wanneer het toestel is uitgeschakeld. Een ingesprektoon heb ik met bellen naar mobiele nummers al jaren niet meer gehoord.
pi_158056590
En nog een kaartje van de feiten die we zeker weten: plek van vermissing, aanrijding en de locatie van haar ID kaart (4 dagen later).

pi_158056800
Het zou mij zelfs niet verbazen als bepaalde mensen hier naar Hilversum zijn gereden om op de plek van overlijden te gaan kijken. En dat alles verbaasd mij gewoon. Dat vreemde gedrag dat volgens mij echt iets Nederlands is. Net als bepaalde stille tochten meelopen. Dat werd ook zo'n hype.
pi_158057146
ff dit

Inge Brandt
‏@ingebrandt

@EstherHVNL vriendinnen van mijn dochter zeggen vorige x onwel te zijn geworden na een drankje,
aangeboden door barkeeper in Let's get down

https://twitter.com/ingebrandt/status/671340666929082369
pi_158057229
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:11 schreef StaceySinger het volgende:
ff dit

Inge Brandt
@ingebrandt

@EstherHVNL vriendinnen van mijn dochter zeggen vorige x onwel te zijn geworden na een drankje,

Doorslaggevend bewijs.
pi_158057292
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 15:14 schreef mootie het volgende:

[..]

Doorslaggevend bewijs.
Dan zal men daar vast aangifte van hebben gedaan. Dan heeft de politie een reden dat te onderzoeken.
pi_158057294
Wat een klerezooi hier.

Dit topic gaat niet over Stacey.
pi_158057307
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 15:14 schreef mootie het volgende:

[..]

Doorslaggevend bewijs.
In ieder geval iets om door de politie uit te laten zoeken
pi_158057412
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In ieder geval iets om door de politie uit te laten zoeken
ja tuurlijk ik begin er niet voor niks over :)
pi_158057482
-Klaar hier-

[ Bericht 98% gewijzigd door Specularium op 06-12-2015 15:23:37 ]
pi_158057582
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja tuurlijk ik begin er niet voor niks over :)
En men heeft daar als groep toen aangifte van gedaan?
pi_158057657
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:39 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hoe weet je tegenwoordig dat een mobiele telefoon in gesprek is? deze gaan meestal direct naar de voicemail. Net als wanneer het toestel is uitgeschakeld. Een ingesprektoon heb ik met bellen naar mobiele nummers al jaren niet meer gehoord.
Als je iemand belt die de voicemail op zijn/haar toestel heeft uitgeschakeld, krijg je een provider stem die zegt dat het nummer in gesprek is. Dat krijg ik nog wekelijks bij vrienden/ familie die voicemail uit hebben staan en in gesprek zijn.
  zondag 6 december 2015 @ 15:29:29 #192
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_158057679
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:11 schreef StaceySinger het volgende:
ff dit

Inge Brandt
‏@ingebrandt

Gewoon teveel gezopen en dan met een kutsmoes komen.
pi_158057716
quote:

[..]

Feest waar ze was, was gratis geloof ik. Dus stempel of bandje was niet nodig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158057806
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Feest waar ze was, was gratis geloof ik. Dus stempel of bandje was niet nodig.
2,50 meen ik me te herinneren van die banner.
pi_158057928
dan >

Ik was die bewuste avond op datzelfde feest, en ik kan dat gedrag bevestigen. Bij een vriend en maat van mij was er nog een raar incident met een jongen die zonder het te vragen en hem te kennen ijsklontjes in ons glas stopte

SVM-T | 30-11-15 | 15:40

http://www.powned.tv/nieu(...)fen_in_bloed_da.html
pi_158057948
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:32 schreef probeer het volgende:

[..]

2,50 meen ik me te herinneren van die banner.
Oh ja, gezien. Denk niet dat een portier, als er nog controle was op dat tijdstip, nog moeilijk doet als je om 2 uur even naar buiten gaat.
pi_158058013
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oh ja, gezien. Denk niet dat een portier, als er nog controle was op dat tijdstip, nog moeilijk doet als je om 2 uur even naar buiten gaat.
Natuurlijk is er controle. Zeker rond die tijd met jonge mensen.
pi_158058056
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Natuurlijk is er controle. Zeker rond die tijd met jonge mensen.
En die laat je best even buiten plassen en je 2 minuten later weer naar binnen.
pi_158058319
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En die laat je best even buiten plassen en je 2 minuten later weer naar binnen.
Ja.
pi_158058720
quote:

Niet dat het zoveel uitmaakt hoor , maar ik lees overal ( ook in media) dat ze om 5.45 uur geraakt werd door de trein.
De eerste melding was echter al om 5.31 uur.

http://www.112-nederland.(...)-Gooi-en-Vechtstreek
pi_158058743
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:01 schreef Eigenwhys het volgende:

[..]

Niet dat het zoveel uitmaakt hoor , maar ik lees overal ( ook in media) dat ze om 5.45 uur geraakt werd door de trein.
De eerste melding was echter al om 5.31 uur.

http://www.112-nederland.(...)-Gooi-en-Vechtstreek
Ouders hebben het inderdaad zelf over 05:35 uur.
pi_158058808
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:36 schreef StaceySinger het volgende:
dan >

Ik was die bewuste avond op datzelfde feest, en ik kan dat gedrag bevestigen. Bij een vriend en maat van mij was er nog een raar incident met een jongen die zonder het te vragen en hem te kennen ijsklontjes in ons glas stopte

"Bij -een vriend en maat-... in -ons- glas stopte"
In wie z'n glas was het nou?
Had die jongen een vriezer meegenomen opstap?

Als hij misschien suikerklontjes bedoelt kan het wel wat betekenen.. Die zijn namelijk te koop met LSD erin.
(Daar kan je dan LS-thee mee maken, hihi)
pi_158058856
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:36 schreef StaceySinger het volgende:
dan >

En toen?
pi_158058965
Zou die rare jongen dezelfde zijn als de barkeeper zijn die die groep meisjes rare drankjes gaf? Een rare barkeeper dus? Ik mag toch aannemen dan men in elk geval nu alsnog dit alles heeft aangegeven bij de politie? Met veel meer mensen natuurlijk.
  zondag 6 december 2015 @ 16:36:21 #205
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_158059870
Ik zie best een hoop verontwaardigde reacties hier betreffende de leeftijd van het meisje.
Jongeren van die leeftijd zijn tegenwoordig op bepaalde gebieden een stuk verder dan 20 jaar geleden. Het zijn echt geen heilige.
pi_158060534
Ik weet niet of al algemeen bekend is om welke spoorwegovergang het gaat, -niet bij mij-, maar de enige onbewaakte spoorwegovergang die ik kan vinden die enigsinds overeenkomt met foto's van de gedenkplek is bij de Maartendijkseweg. Daar kan je ook niet met de auto komen.
Als ze zelfmoord wilde plegen, heeft wel een teringeind omgelopen.

Was zit al geplaatst?

[quote]HILVERSUM - Niet alleen de Baarnse forenisch patholoog Frank van de Goot, ook de politie laat het bloed van Dascha Graafsma testen op onder meer drugs. Volgende week al komt het Nationaal Forensisch Instituut (NFI) met de uitslagen, dat is snel voor deze instelling.

Door Henk Runhaar - 4-12-2015, 16:24 (Update 4-12-2015, 16:28)
De politie liet de familie aanvankelijk weten dat er geen bloed of urine meer te vinden was om te testen. Maar inmiddels is er toch een bloedmonster genomen. Waar het bloed is gevonden, wil een politiewoordvoerster niet zeggen. Volgens een omwonende van de onbewaakte spoorwegovergang waar Dascha werd gegrepen is er bloed van het meisje gevonden bij volkstuinen een heel stuk verderop langs het spoor, richting Hilversum. De politie wil hierover niets zeggen.

,,Maar we doen er alles aan om de vraag te beantwoorden wat er die nacht is gebeurd'', zegt de woordvoerster. Dascha verdween uit nachtzaak Let's Get Down in Hilversum en was ruim drie uur spoorloos. Deze week is met speurhonden vergeefs gezocht naar de telefoon van Dascha. Volgens de woordvoerster ging het om een groot gebied, nauwkeuriger is de plek waar het toestel zich moet bevinden niet te bepalen.

Dat de politie er zo serieus naar kijkt, verbaast patholoog Van de Goot. ,,Zeg dan meteen dat je toch een bloedmonster opstuurt.'' De familie Graafsma heeft inmiddels Peter R. de Vries aangesteld als woordvoerder.

Van de Goot bood de ontredderde familie van Dascha gratis zijn diensten aan. Het wil er bij het gezin uit Hollandsche Rading niet in dat hun blije en gelukkige tienerdochter zichzelf van het leven beroofde door op het spoor net buiten Hilversum voor een aanstormende trein te gaan staan. De Baarnse patholoog roept al jaren dat zeker bij spoorongevallen veel te snel de conclusie zelfdoding wordt getrokken.
pi_158060643
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 16:59 schreef Physsic het volgende:
Ik weet niet of al algemeen bekend is om welke spoorwegovergang het gaat, -niet bij mij-, maar de enige onbewaakte spoorwegovergang die ik kan vinden die enigsinds overeenkomt met foto's van de gedenkplek is bij de Maartendijkseweg. Daar kan je ook niet met de auto komen.
Als ze zelfmoord wilde plegen, heeft wel een teringeind omgelopen.

[ afbeelding ]
Was zit al geplaatst?

[quote]HILVERSUM - Niet alleen de Baarnse forenisch patholoog Frank van de Goot, ook de politie laat het bloed van Dascha Graafsma testen op onder meer drugs. Volgende week al komt het Nationaal Forensisch Instituut (NFI) met de uitslagen, dat is snel voor deze instelling.

Door Henk Runhaar - 4-12-2015, 16:24 (Update 4-12-2015, 16:28)
De politie liet de familie aanvankelijk weten dat er geen bloed of urine meer te vinden was om te testen. Maar inmiddels is er toch een bloedmonster genomen. Waar het bloed is gevonden, wil een politiewoordvoerster niet zeggen. Volgens een omwonende van de onbewaakte spoorwegovergang waar Dascha werd gegrepen is er bloed van het meisje gevonden bij volkstuinen een heel stuk verderop langs het spoor, richting Hilversum. De politie wil hierover niets zeggen.

,,Maar we doen er alles aan om de vraag te beantwoorden wat er die nacht is gebeurd'', zegt de woordvoerster. Dascha verdween uit nachtzaak Let's Get Down in Hilversum en was ruim drie uur spoorloos. Deze week is met speurhonden vergeefs gezocht naar de telefoon van Dascha. Volgens de woordvoerster ging het om een groot gebied, nauwkeuriger is de plek waar het toestel zich moet bevinden niet te bepalen.

Dat de politie er zo serieus naar kijkt, verbaast patholoog Van de Goot. ,,Zeg dan meteen dat je toch een bloedmonster opstuurt.'' De familie Graafsma heeft inmiddels Peter R. de Vries aangesteld als woordvoerder.

Van de Goot bood de ontredderde familie van Dascha gratis zijn diensten aan. Het wil er bij het gezin uit Hollandsche Rading niet in dat hun blije en gelukkige tienerdochter zichzelf van het leven beroofde door op het spoor net buiten Hilversum voor een aanstormende trein te gaan staan. De Baarnse patholoog roept al jaren dat zeker bij spoorongevallen veel te snel de conclusie zelfdoding wordt getrokken.
Ja was al gepost door stacey, ook dat je daar moeilijk met de auto kon komen.
Ik vind je looproute keuze ook de meest logische, al moet het hier niet logisch zijn.

Dat van die volkstuinen is nieuw, dat heb ik hier nog niet gelezen.
Ook niet die rare verklaring dat er geen bloed meer was en ze dat nu gevonden hadden bij de volkstuinen. Raar artikel.
pi_158060934
Sowieso een gek stuk. Alsof er op of in het lichaam geen bloed zou zijn om te testen.
pi_158061011
Ik denk dat ze misschien bedoelen dat het lichaam al geborgen was? Misschien ook al dat de kist is dichtgemaakt, want ze zal sowieso niet opgebaard zijn.
pi_158061049
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 16:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

"Bij -een vriend en maat-... in -ons- glas stopte"
In wie z'n glas was het nou?
Had die jongen een vriezer meegenomen opstap?

Als hij misschien suikerklontjes bedoelt kan het wel wat betekenen.. Die zijn namelijk te koop met LSD erin.
(Daar kan je dan LS-thee mee maken, hihi)
Ik ga morgen naar de coffeeshop en dan hoop ik dat iemand er wat in mijn peuk stopt :7
Echt, drugs geef je niet weg
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 6 december 2015 @ 17:24:30 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158061088
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:21 schreef Physsic het volgende:
Ik denk dat ze misschien bedoelen dat het lichaam al geborgen was? Misschien ook al dat de kist is dichtgemaakt, want ze zal sowieso niet opgebaard zijn.
Een kist kan weer open.
pi_158061184
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een kist kan weer open.
En dan vinden ze nog een spetje bloed, stukken verderop. Zomaar.
pi_158061187
Niemand schijnt het vreemd te vinden dat ze een heel stuk bos overstak, ik zelf zou dat al niet durven, een bos is echt stikdonker als je er alleen maar 10 meter in bent gelopen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_158061194
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:22 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik ga morgen naar de coffeeshop en dan hoop ik dat iemand er wat in mijn peuk stopt :7
Echt, drugs geef je niet weg
Dat hoef je mij echt niet te vertellen. Probeer de anderen maar te overtuigen.
pi_158061201
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 17:29 schreef ietjefietje het volgende:
Niemand schijnt het vreemd te vinden dat ze een heel stuk bos overstak, ik zelf zou dat al niet durven, een bos is echt stikdonker als je er alleen maar 10 meter in bent gelopen.
Volgens mij is daar in die omgeving ook nauwelijks verlichting aanwezig behalve op de doorgaande weg voor de afslag.
  zondag 6 december 2015 @ 17:30:28 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158061211
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Geen idee wat ze daar gevonden hebben.
pi_158061294
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Hoezo een spatje? Misschien lag er wel een lichaamsdeel wat aan de trein is blijven hangen en iets later losschoot.

Heb verhalen gehoord van iemand die moet ruimen wanneer iemand voor de trein is gesprongen. Die lichamen liggen echt niet netjes op hun rug met hun handjes gevouwen hoor.
pi_158061454
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoezo een spatje? Misschien lag er wel een lichaamsdeel wat aan de trein is blijven hangen en iets later losschoot.

Heb verhalen gehoord van iemand die moet ruimen wanneer iemand voor de trein is gesprongen. Die lichamen liggen echt niet netjes op hun rug met hun handjes gevouwen hoor.
In het artikel staat dat er bloed is gevonden.

En dat strookt ook niet met 'de kist was al gesloten', dat doen ze volgens mij niet als er lichaamsdelen ontbreken.

Anyway, ik vind het gewoon een vreemd stuk.
  zondag 6 december 2015 @ 17:50:23 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158061657
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:41 schreef mootie het volgende:

[..]

En dat strookt ook niet met 'de kist was al gesloten', dat doen ze volgens mij niet als er lichaamsdelen ontbreken.

Die gesloten kist was toch iets wat een user zei?
pi_158061690
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:18 schreef mootie het volgende:
Sowieso een gek stuk. Alsof er op of in het lichaam geen bloed zou zijn om te testen.
Ik heb al eens gelezen (interview met zo'n opruimploeg volgens mij, is al lang geleden) dat er na een aanrijding met een trein er nog nauwelijks bloed in het lichaam zit. Dit zou er door de klap uitgedrukt worden.
pi_158061709
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 17:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die gesloten kist was toch iets wat een user zei?
Ja, de user waar ik op reageerde ;)
pi_158061756
quote:

[..]

Het is ook een vreemd stuk en de kist kan inderdaad weer gewoon open.
Maar ze gaan niet wachten met het sluiten 'tot ze alles hebben gevonden', want je weet niet of de missende delen nog ergens redelijk intact liggen. Sommige delen zijn nooit terug te vinden, om dat die gewoon te veel opgedeeld zijn.
Je zoekt dus zo veel mogelijk bij elkaar, en gaat niet ook nog eens in de tuinen van de omliggende huizen zoeken.
pi_158061890
Heeft het vorige week niet geregend dan?

raar verhaal.
  zondag 6 december 2015 @ 18:07:46 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158061951
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is ook een vreemd stuk en de kist kan inderdaad weer gewoon open.
Maar ze gaan niet wachten met het sluiten 'tot ze alles hebben gevonden', want je weet niet of de missende delen nog ergens redelijk intact liggen. Sommige delen zijn nooit terug te vinden, om dat die gewoon te veel opgedeeld zijn.
Je zoekt dus zo veel mogelijk bij elkaar, en gaat niet ook nog eens in de tuinen van de omliggende huizen zoeken.
Is er überhaupt sprake van een kist of het sluiten daarvan als het onderzoek gewoon nog loopt?
pi_158062789
Het weer die nacht in de Bilt:
23-24 uur windsnelheiden 72,0 km/u
1-2 uur 4,5 graden
2-3 uur 2,2 mm regen

Ik weet niet hoe het weer in de vroege morgen was, regen blijkt me veel (bloed)sporen uit te wissen.
pi_158062822
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 18:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is er überhaupt sprake van een kist of het sluiten daarvan als het onderzoek gewoon nog loopt?
Volgens mij in een plasic zak en bij transport zak in kist.
  zondag 6 december 2015 @ 18:54:26 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158062876
Ik bedoel ook meer dat de kist die gesloten wordt nog niet aan de orde is zolang het stoffelijk overschot niet is vrijgegeven.
pi_158062940
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 17:29 schreef ietjefietje het volgende:
Heel vreemd, er zijn al 8 topics met 13 pagina's vol geschreven en kan je vertellen dat er genoeg users zijn die het een opmerkelijke plek vinden.
pi_158062963
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 18:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik bedoel ook meer dat de kist die gesloten wordt nog niet aan de orde is zolang het stoffelijk overschot niet is vrijgegeven.
Daar heb je gelijk in.
pi_158063105
quote:
Tuurlijk wel. Dat is gewoon met een vuilniszak langs het spoor aflopen en alle grote onderdelen bij elkaar in die zak flikkeren. De rest wordt schoongespoten met een brandslang.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158063113
En ja ook als maar 20% van alle onderdelen gevonden worden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158063485
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 18:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lijkt me wel, anders moeten nabestaanden van een moord soms wel jaren wachten voordat ze iemand kunnen begraven. Ze nemen gewoon zoveel mogelijk monsters en weefels die ze nodig kunnen hebben.

Maar daar is zelf in dit geval waarschijnlijk geen sprake van, aangezien er niet zo'n onderzoek loopt. Frank van de Groot heeft zijn hulp ook zelf aangeboden. Zonder de politie.

Het kan zijn dat de politie wel weer een klein onderzoek is gestart, maar daar hebben ze het lichaam niet voor nodig. Daar was toch niks meer van over.
  zondag 6 december 2015 @ 19:25:21 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158063664
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 19:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lijkt me wel, anders moeten nabestaanden van een moord soms wel jaren wachten voordat ze iemand kunnen begraven. Ze nemen gewoon zoveel mogelijk monsters en weefels die ze nodig kunnen hebben.

Maar daar is zelf in dit geval waarschijnlijk geen sprake van, aangezien er niet zo'n onderzoek loopt. Frank van de Groot heeft zijn hulp ook zelf aangeboden. Zonder de politie.

Het kan zijn dat de politie wel weer een klein onderzoek is gestart, maar daar hebben ze het lichaam niet voor nodig. Daar was toch niks meer van over.
Ik denk dat je toch te voorbarig bent.
  zondag 6 december 2015 @ 19:48:42 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158064315
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2015 15:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

Gewoon teveel gezopen en dan met een kutsmoes komen.
Dit, daarbij zegt het aangeboden krijgen van een drankje nog niets over wie er wat in gegooid heeft, als iemand er al wat ingegooid heeft.
Of hebben ze hem in één keer achterover gegooid?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158068642
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:12 schreef Fixers het volgende:

[..]

Er hangen daar nog veel meer camera's, ook bij het andere perron.

[..]

Het onderzoek richt zich op waarheidsvinding, niet op het bevredigen van jouw sensatielust.
sensatielust nog wel... nou nee hoor maar het lijkt me wel dat de middelen die ze in haar lichaam had erg veel kunnen zeggen.
pi_158069860
quote:
HILVERSUM - De politie neemt het onderzoek naar de dood van Dascha Graafsma uit Hollandsche Rading nu pas serieus. Dat zegt vader René Graafsma na een gesprek met de recherche maandagmiddag.

Door Henk Runhaar - 30-11-2015, 17:07 (Update 30-11-2015, 18:00)
,,Mijn doel is bereikt. Deze mannen hebben zo veel vertrouwen overgebracht.'' Heel anders dan afgelopen weekeinde. ,,Maar daar wil ik het niet meer over hebben. Het gaat erom dat de politie nu wél alles uit de kast haalt. Áls het suïcide is, wat was daar dan de oorzaak van? Was ze gedrogeerd?''

Het onderzoek wordt bijzonder lastig. ,,Er is geen bloed en geen urine meer om te testen. Haar lichaam is honderden meters meegesleurd onder de trein, het is volledig verpulverd. Dat is me ook nu pas verteld. Maar er zijn andere middelen om dit te onderzoeken.''

Graafsma is ervan overtuigd het de politie het erbij had laten zitten als hij de publiciteit niet had gezocht. ,,Omdat ze de zaak nu wel goed behandelen, heb ik alle tv-optredens afgezegd. Ik kan de media-aandacht zelf wel aan, maar ik heb met meerdere mensen in huis te maken, andere kinderen en familie. Ik merk dat die emotioneel aan de grens zitten. We gaan ons nu eerst volledig concentreren op het afscheid van Das. We hebben nog niet eens bedacht of het een begrafenis of een crematie wordt.''

Lees verder...
Hamvraag blijft wat er met Dascha is gebeurd tussen twee uur 's nachts, toen ze nachtzaak Let's Get Down onder Gooiland in Hilversum verliet, en half zes zaterdagochtend. Toen werd ze bij een onbewaakte overweg op het spoor tussen Hilversum en Hollandsche Rading gegrepen door een trein. Graafsma: ,,Vraag mensen alsjeblieft tips niet aan mij, maar rechtstreeks aan de politie door te geven.''

De politie ontkende maandag tegenover deze krant dat er extra energie in de zaak wordt gestoken vanwege de publiciteit. Graafsma weet inmiddels beter. ,,Echt wel. En ik blijf er bovenop zitten. Er komt een website.''
Daar ging het vanmiddag nog over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Physsic op 06-12-2015 23:14:29 ]
pi_158069886
Hier staan vaker nieuwe berichten, maar zijn lastig te vinden op de website.

http://www.gooieneemlande(...)chter-nu-pas-serieus
pi_158070007
Hier staat iets in de krant wat ik ook al aan het onderzoeken was

HILVERSUM - Er is zowel drugs als alcohol aangetroffen in het bloed van Dascha Graafsma. Het gaat volgens woordvoerder van de familie Peter R. de Vries om middelen die het scenario van drogering ondersteunen.

Door Henk Runhaar - 4-12-2015, 17:05 (Update 4-12-2015, 18:03)

De uitslagen komen uit het laboratorium dat door Baarns forensisch patholoog Frank van de Goot is ingeschakeld. De Vries: ,,Het onderzoek zegt niets over of de middelen vrijwillig of onvrijwillig zijn ingenomen. En ook niet of dit bewust of onbewust is gebeurd.'' Ook over de concentratie van de drugs in het bloed van het tienermeisje uit Hollandsche Rading wil De Vries niets kwijt. ,,Wel is er dus de combinatie met alcohol.''

De familie gaat er vanuit dat Dascha bewust is gedrogeerd en mogelijk is misbruikt.

Ze zou zijn meegenomen in een auto en bij het uitgestrekte natuurgebied tussen Hilversum en Hollandsche Rading zijn gedumpt.

Dat kan goed en ongezien op de lus van de oprit vanuit Hilversum naar de A27. ,,Even stoppen op de vluchtstrook, meisje eruit en weg. Daar vandaan ben je zo bij de onbewaakte overweg waar ze onder de trein kwam'', weet een bewoner van het gebied.

http://www.gooieneemlande(...)99629.ece/Drugs-en-a

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 06-12-2015 23:29:11 ]
  zondag 6 december 2015 @ 23:17:03 #240
432997 Ven1972
Man met humor
pi_158070099
Ik heb een virtual tour van Let's Get Down via partyflock aandachtig bekeken. Het uitgaansgelegenheid is gevestigd in een kelder onder de flatgebouw, waar elke vrijdag en zaterdagavond/nacht veel jonge jongens en meisjes afkomen om te dansen en chillen. Het heeft 2 ruimtes aan elkaar waar 1 bar aangeklampt is, maar ik zie ook maar 2 nooddeuren waar men met grote twijfel grote publiek uit kan als er een brand woedt. En bezoekers moeten 1 euro betalen voor om jassen op te hangen. Ik betwijfel of deze club echt veilig is om een zeer groot jongere publiek te kunnen ontvangen, maar kan ook niet altijd tegelijk in 1 club terecht?

En portier kan niet alles in gaten houden wat ook in deze avonden gebeurt als Let's Get Down geopend is.

Hier in mijn woonplaats was er ook zo'n club geweest, maar net buiten de stad nergens in een bosrijk gebied. Ik ben zelf maar paar keren geweest, is veel groter dan Let's Get Down en was ook goed afgesteld op jongere publiek. Deze club is helaas failliet gegaan vanwege teruglopende inkomsten, maar bezoekers lieten meer afweten. Deze club heette toen De Podium, maar was veranderd in Celebration, daarna was het Crazy Horse. In deze club draaide alleen maar popmuziek tot hardcore muziek.

https://www.google.nl/map(...)82313101dbc0!6m1!1e1
Humor, serieus en vrolijk!
pi_158070488
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:12 schreef StaceySinger het volgende:

HILVERSUM - Er is zowel drugs als alcohol aangetroffen in het bloed van Dascha Graafsma. Het gaat volgens woordvoerder van de familie Peter R. de Vries om middelen die het scenario van drogering ondersteunen.

De uitslagen komen uit het laboratorium dat door Baarns forensisch patholoog Frank van de Goot is ingeschakeld. De Vries: ,,Het onderzoek zegt niets over of de middelen vrijwillig of onvrijwillig zijn ingenomen. En ook niet of dit bewust of onbewust is gebeurd.'' Ook over de concentratie van de drugs in het bloed van het tienermeisje uit Hollandsche Rading wil De Vries niets kwijt. ,,Wel is er dus de combinatie met alcohol.''

De familie gaat er vanuit dat Dascha bewust is gedrogeerd en mogelijk is misbruikt.

Ze zou zijn meegenomen in een auto en bij het uitgestrekte natuurgebied tussen Hilversum en Hollandsche Rading zijn gedumpt.

Dat kan goed en ongezien op de lus van de oprit vanuit Hilversum naar de A27. ,,Even stoppen op de vluchtstrook, meisje eruit en weg. Daar vandaan ben je zo bij de onbewaakte overweg waar ze onder de trein kwam'', weet een bewoner van het gebied.

[ afbeelding ]

dat ziet er uit als een scenario dat zeer goed mogelijk is. Is er al gezocht? lijkt me niet onmogelijk dat ze daar ergens haar mobiele telefoon of andere sporen vinden.
  zondag 6 december 2015 @ 23:44:35 #242
432997 Ven1972
Man met humor
pi_158070600
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat ziet er uit als een scenario dat zeer goed mogelijk is. Is er al gezocht? lijkt me niet onmogelijk dat ze daar ergens haar mobiele telefoon of andere sporen vinden.
Ze kunnen ook achter te halen bij telefoonproviders die gegevens van een gebruiker bewaart via telefoonnetwerk. Mogelijk heeft een van de zussen van Dascha ook gesprekken met Dascha zelf via Whatsapp bewaard wat het ook van belang zijn voor het onderzoek.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_158071685
Het scenario dat ze door iemand gedrogeerd is(en mogelijk misbruikt) is zéér onwaarschijnlijk.

Het komt echt maar heel heel zelden voor dat meiden écht worden gedrogeerd tijdens het uitgaan. (het is wel een veel gehoord excuus van meiden die niet willen toegeven dat ze teveel gedronken hebben of dat ze drugs hebben gebruikt) Zeker een meisje dat met vriendinnen is, is geen aannemelijk doelwit. Een meisje dat met vriendinnen is zal niet zo snel met iemand die ze niet kent meegaan wanneer ze zich raar voelt, die zal eerder naar haar vriendinnen gaan.

De dader moet: eerst ongezien het middel in het drinken weten te krijgen (terwijl hij omringd is door mensen), er dan voor zorgen dat ze het in 1 keer opdrinkt zodat ze het niet proeft, haar net genoeg geven om haar gewillig en meegaand te maken maar niet zoveel dat ze out gaat (zeer moeilijk want het is heel lastig te doseren), er voor zorgen dat ze niet naar haar vriendinnen of bijvoorbeeld het barpersoneel gaat wanneer ze zich raar voelt maar naar hem, vervolgens moet hij haar ook nog zover krijgen dat ze hem vertrouwt/ met hem meegaat en dit allemaal dan ook nog eens zonder dat haar vriendinnen (en/of andere mensen) dit zien/merken..

De kans dat dat lukt is echt heel klein en het is daarbij ook nog eens heel risicovol voor de dader.

Drogeren gebeurt eerder bij iemand thuis. Het slachtoffer spreekt met de dader af om wat te komen drinken of tijdens een feestje bij iemand thuis waarbij de dader het slachtoffer makkelijk kan afzonderen. (het slachtoffer zal op zo'n feest ook minder op haar hoeden zijn. Op zo'n feest ken je vaak de meeste wel of je kent iemand die de meeste kent dus 'het zal wel goed zitten')
pi_158071706
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:44 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook achter te halen bij telefoonproviders die gegevens van een gebruiker bewaart via telefoonnetwerk. Mogelijk heeft een van de zussen van Dascha ook gesprekken met Dascha zelf via Whatsapp bewaard wat het ook van belang zijn voor het onderzoek.
Waarom zijn die van belang?
pi_158071785
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ik vind het erg ver gezocht. Maar goed, onmogelijk is het niet en een kijkje nemen kan geen kwaad.
  maandag 7 december 2015 @ 03:23:27 #246
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158071839
Als je drinkt en (bepaalde) drugs gebruikt en je hebt daar weinig ervaring mee of kan er niet zo goed tegen, kan het goed dat je daar behoorlijk op door flipt.

Wellicht wilde ze naar huis lopen, was ze om wat voor reden dan ook gaan wandelen en de weg kwijt geraakt omdat ze zat te trippen. Kou voel je niet zo als je veel gedronken hebt en drugs hebt gebruikt.

Heb weleens een doorgetripte idioot gehad die snachts tegen m'n auto aanrende terwijl ik gewoon aan het rijden was, omdat ie dacht dat ie sterker was dan de auto. Om maar een voorbeeld te geven.

Het lijkt me geen zelfmoord en geen bewuste drogering van een ander. Het lijkt me eerder een zeer tragisch ongeluk.
  maandag 7 december 2015 @ 07:14:22 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158072072
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:12 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]

En weer verzin je iets in je plaatje wat er niet staat.
Er staat "op de lus".
Om op die "parkeerplek" te komen die jij verzint moet je een hele bijzondere manoeuvre op een snelweg maken (of tegen de rijrichting inrijden, of achteruitrijden) en dat kun je niet onopvallend doen.

Misschien moet je zulke dingen eens lezen zoals ze er staan: op de lus stoppen op de vluchtstrook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 07-12-2015 09:01:46 (typo) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 december 2015 @ 07:15:20 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158072075
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 22:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Linkje?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158072183
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

En weer verzin je iets in je plaatje wat er niet staan.
Er staat "op de lus".
Om op die "parkeerplek" te komen die jij verzint moet je een hele bijzondere manoeuvre op een snelweg maken (of tegen de rijrichting inrijden, of achteruitrijden) en dat kun je niet onopvallend doen.

Misschien moet je zulke dingen eens lezen zoals ze er staan: op de lus stoppen op de vluchtstrook.
Er ligt aan die lus wel een extra stuk asfalt waar je zo op rijdt zonder hele moeilijke manoeuvres te maken. Maar om op die plek die StaceySinger verzint te komen moet je uiteraard terug steken, dat valt op als er iemand langskomt.

Op #StreetView: https://www.google.com/ma(...)E0Jk5d54aBE5qbMw!2e0

Ik vind het trouwens een heel erg ver gezocht scenario. Meisje drogere in een drukke kroeg, naar buiten loodsen zonder dat haar vriendinnen je opmerken, zorgen dat je buiten of door de portier niet wordt gezien, een paar uur later op een specifieke plek langs de snelweg dat meisje uit de auto zetten. Dat vraagt nogal planning en voorbereiding. Het klinkt mij als gekunsteld in de oren, om maar een grote boze gemene dader te kunnen aanwijzen. Alles om maar zelfmoord of eigen verantwoordelijkheid (experimenteren met drugs) van Dascha uit te sluiten, 'want dat doet zo'n meisje niet'.
pi_158072187
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Linkje?
De quote zelf is niet zo te vinden op internet. Ook niet in delen......
pi_158072189
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:42 schreef Fixers het volgende:

[..]

Er ligt aan die lus wel een extra stuk asfalt waar je zo op rijdt zonder hele moeilijke manoeuvres te maken. Maar om op die plek die StaceySinger verzint te komen moet je uiteraard terug steken, dat valt op als er iemand langskomt.

Op #StreetView: https://www.google.com/ma(...)E0Jk5d54aBE5qbMw!2e0

Ik vind het trouwens een heel erg ver gezocht scenario. Meisje drogere in een drukke kroeg, naar buiten loodsen zonder dat haar vriendinnen je opmerken, zorgen dat je buiten of door de portier niet wordt gezien, een paar uur later op een specifieke plek langs de snelweg dat meisje uit de auto zetten. Dat vraagt nogal planning en voorbereiding. Het klinkt mij als gekunsteld in de oren, om maar een grote boze gemene dader te kunnen aanwijzen. Alles om maar zelfmoord of eigen verantwoordelijkheid (experimenteren met drugs) van Dascha uit te sluiten, 'want dat doet zo'n meisje niet'.
Zo denken er meer mensen over.
pi_158072534
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 07:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De quote zelf is niet zo te vinden op internet. Ook niet in delen......
Daarom is die hele post nu weg.
pi_158072573
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dus het was wederom zo'n losse kreet......? Het moet voor mensen die dit topic (en bepaalde anderen) eerder niet hebben gevolgd erg moeilijk zijn de bomen door het bos nog te zien.
pi_158072580
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dus het was wederom zo'n losse kreet......? Het moet voor mensen die dit topic (en bepaalde anderen) eerder niet hebben gevolgd erg moeilijk zijn de bomen door het bos nog te zien.
Misschien staat het wel ergens, maar zonder bronvermelding kan iedereen van alles gaan zitten verzinnen.
pi_158072589
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Bah.
Het is brutaal en respectloos naar de nabestaanden toe. Zulke posts.
Make my day!
pi_158072593
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien staat het wel ergens, maar zonder bronvermelding kan iedereen van alles gaan zitten verzinnen.
Dan zou je het moeten kunnen vinden met google en gebruik van " " op zijn minst delen van zo'n uitspraak. NIETS.
pi_158072621
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan zou je het moeten kunnen vinden met google en gebruik van " " op zijn minst delen van zo'n uitspraak. NIETS.
Dan moet het geindexeerd zijn, kon ook niks vinden.
pi_158072637
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan moet het geindexeerd zijn, kon ook niks vinden.
Het zal wel van facebook of Twitter komen. Volgens mij pakt google daar de uitspraken niet. Zover ik kon zien heeft de huidige eigenaar van die zaak uberhaupt geen uitspraken gedaan die ingaan op deze zaak.
  maandag 7 december 2015 @ 08:43:24 #259
40566 Ericr
Livewrong
pi_158072648
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon de posts van Ootjekatootje en Staceysinger overslaan. Iedere mysterieuze dood leidt tot oeverloos gespeculeer en wat hun betreft het liefst tot een reeks van honderden topics.
pi_158072677
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:43 schreef Ericr het volgende:

[..]

Gewoon de posts van Ootjekatootje en Staceysinger overslaan. Iedere mysterieuze dood leidt tot oeverloos gespeculeer en wat hun betreft het liefst tot een reeks van honderden topics.
Dat zou het beste zijn maar ik vind het wel interessant. Zeker omdat dit in soortgelijke topics door dezelfde mensen bevuilt wordt dacht ik deze keer "laat ik eens wat kritische noten plaatsen" misschien zet het aan het denken. Het is een vreemd fenomeen dat op die manier aandacht zoeken met vaak totaal uit de lucht gegrepen zaken.
pi_158072726
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zou het beste zijn maar ik vind het wel interessant. Zeker omdat dit in soortgelijke topics door dezelfde mensen bevuilt wordt dacht ik deze keer "laat ik eens wat kritische noten plaatsen" misschien zet het aan het denken. Het is een vreemd fenomeen dat op die manier aandacht zoeken met vaak totaal uit de lucht gegrepen zaken.
Maar het is toch niet de bedoeling dat wij gaan googelen of een quote van iemand hier wel klopt?
Make my day!
pi_158072739
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 08:49 schreef agter het volgende:

[..]

Maar het is toch niet de bedoeling dat wij gaan googelen of een quote van iemand hier wel klopt?
Nee. Maar zodoende je leer je dat je dat zeker wel moet doen.
pi_158072755
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Maar zodoende je leer je dat je dat zeker wel moet doen.
Man o man. Wat een niveautje weer. :')
Make my day!
  maandag 7 december 2015 @ 09:02:30 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158072839
Wtf, heeft ze nou haar eigen fantasie in de vorm van een krantenartikel gegoten en hier gepresenteerd als zijnde bron van het eea :?.
KuikenGuppy
pi_158072850
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

En weer verzin je iets in je plaatje wat er niet staan.
Er staat "op de lus".

je doet het erom He ! je komt hier om te zieken zal weer een TR sturen
jij blijft maar doorzwammen zonder zelf ook maar iets te onderzoeken ,walchelijk

het is 1 grote LUS dat gebied

maandag 7 december 2015 @ 09:04:43 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158072859
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 08:49 schreef agter het volgende:

[..]

Nee, daarom bronvermelding.
En met bronvermelding zie je ook dat sommige mensen zelf geshopte plaatjes onder een bericht uit een krant plakken, zodat het lijkt alsof het plaatje bij het bericht hoort.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 december 2015 @ 09:06:13 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158072870
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:04 schreef StaceySinger het volgende:
... zonder zelf ook maar iets te onderzoeken ...
Want dat is de taak van fok? :')
KuikenGuppy
pi_158072871
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, daarom bronvermelding.
En met bronvermelding zie je ook dat sommige mensen zelf geshopte plaatjes onder een bericht uit een krant plakken, zodat het lijkt alsof het plaatje bij het bericht hoort.
Ja. Dat stoorde mij ook.
Alsof dat plaatje bij het artikel hoorde.
Make my day!
pi_158072876
quote:

[..]

jij blijft maar doorzwammen zonder zelf ook maar iets te onderzoeken ,walchelijk

[ afbeelding ]
Jij onderzoekt ook erg weinig. Je poneert gewoon veel theorien. Ik heb je gisteren even op gezocht in eerdere topics over dit onderwerp. Je plaatst van alles. Daarnaast geloof je dat alles wel mogelijk kan zijn. Dat heeft niets met onderzoek te maken. Straks komt er misschien een definitief en goed bewezen verhaal naar buiten van een betrouwbare bron. Dan kun jij in elk geval zeggen "dat zei ik al"want je hebt alles al gezegd.
  maandag 7 december 2015 @ 09:08:13 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158072883
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Prima meid, stuur jij maar een TR hoor, maar ik ben niet degene hier die het gebied duidelijk niet kent en vervolgens nieuwsberichten van plaatjes gaat voorzien die ten eerste niet kloppen met de inhoud van het "nieuwsbericht" dat in dit geval vooral de speculatie van een buurtbewoner was.

Ik ken de lus, ik ken dat stukje waar je volgens jou makkelijk kon parkeren ook, maar jij bent de enige die gaat zitten beweren dat daar wel even geparkeerd kon worden, en dat is puur op gebrek aan kennis van de situatie, ook de geciteerde buurtbewoner deed jouw suggestie niet omdat iedereen die de situatie daar maar een beetje kent weet dat het van de zotte is om te denken dat iemand daar wel even ongezien kan gaan parkeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 december 2015 @ 09:09:16 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158072895
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:02 schreef Burdie het volgende:
Wtf, heeft ze nou haar eigen fantasie in de vorm van een krantenartikel gegoten en hier gepresenteerd als zijnde bron van het eea :?.
Nee een of andere zogenaamde quote zonder bronvermelding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158072911
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee een of andere zogenaamde quote zonder bronvermelding.
Die deze keer weggehaald wordt maar vele keren ook niet en dan door anderen als waar wordt aangenomen. Over het verzieken van een topic gesproken.
pi_158073014
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima meid, stuur jij maar een TR hoor, maar ik ben niet degene hier die het gebied duidelijk niet kent en vervolgens nieuwsberichten van plaatjes gaat voorzien die ten eerste niet kloppen met de inhoud van het "nieuwsbericht" dat in dit geval vooral de speculatie van een buurtbewoner was.

Ik ken de lus, ik ken dat stukje waar je volgens jou makkelijk kon parkeren ook, maar jij bent de enige die gaat zitten beweren dat daar wel even geparkeerd kon worden, en dat is puur op gebrek aan kennis van de situatie, ook de geciteerde buurtbewoner deed jouw suggestie niet omdat iedereen die de situatie daar maar een beetje kent weet dat het van de zotte is om te denken dat iemand daar wel even ongezien kan gaan parkeren.
en nu is het ineens speculatie van een buurtbewoner ?
Ben ik degene die dat even gaat zitten beweren ?

dit staat er in het artikel

Dat kan goed en ongezien op de lus van de oprit vanuit Hilversum naar de A27. ,,Even stoppen op de vluchtstrook, meisje eruit en weg.
Daar vandaan ben je zo bij de onbewaakte overweg waar ze onder de trein kwam'', weet een bewoner van het gebied.
  maandag 7 december 2015 @ 09:33:04 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158073175
Op de vluchtstrook van die lus is wat anders dan achteruit steken om te 'parkeren' op dat stukje asfalt waar jij die zogenaamde parkeerplek hebt getekend. Dat is namelijk een stuk minder logisch. Je wekt alleen wel de indruk dat die buurtbewoner dat gezegd heeft, door het kaartje te plaatsen als ware het een plaatje dat bij dat artikel hoort.
KuikenGuppy
  maandag 7 december 2015 @ 09:35:18 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158073210
Die ouders klampen zich overduidelijk aan elke strohalm vast om hun ongeschonden beeld van hun gestorven dochter te kunnen houden.
pi_158073249
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:33 schreef Burdie het volgende:
Op de vluchtstrook van die lus is wat anders dan achteruit steken om te 'parkeren' op dat stukje asfalt waar jij die zogenaamde parkeerplek hebt getekend. Dat is namelijk een stuk minder logisch. Je wekt alleen wel de indruk dat die buurtbewoner dat gezegd heeft, door het kaartje te plaatsen als ware het een plaatje dat bij dat artikel hoort.
nee joh
je flopt de vluchtstrook op en je rijdt 10 meter achteruit en je staat er
10 seconden werk

volgens Leandra is er een hele bijzondere manoeuvre nodig - BS

en dan schrijft ze ook nog :
ik ken de lus, ik ken dat stukje waar je volgens jou makkelijk kon parkeren ook _O-
pi_158073279
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat kan goed en ongezien op de lus van de oprit vanuit Hilversum naar de A27. ,,Even stoppen op de vluchtstrook, meisje eruit en weg.
Daar vandaan ben je zo bij de onbewaakte overweg waar ze onder de trein kwam'', weet een bewoner van het gebied.
Dat laatste zijn allemaal uit de lucht gegrepen aannames. Ze zou.......een buurtbewoner zegt.....mogelijk misbruikt.....auto.....dumpen...etc.
pi_158073324
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:37 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee joh
10 seconden werk

ik ken de lus, ik ken dat stukje waar je volgens jou makkelijk kon parkeren ook _O-

Waarom plaats je een zelf ingetekend kaartje alsof het onderdeel is van het nieuwsartikel?
Make my day!
pi_158073331
quote:
9s.gif Op maandag 7 december 2015 09:35 schreef Copycat het volgende:
Die ouders klampen zich overduidelijk aan elke strohalm vast om hun ongeschonden beeld van hun gestorven dochter te kunnen houden.
Dat dus. "Onze dochter is heel netjes en doet dat allemaal niet."

Of is er inmiddels een persbericht van de Politie en/of Gemeente Hilversum over de vele gedrogeerde meisjes in de lokale uitgaansgelegenheden de afgelopen maanden?
  maandag 7 december 2015 @ 09:42:30 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158073339
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

In het artikel staat idd dat het een suggestie van een mogelijkheid door een buurtbewoner is....
Maar nog steeds heeft die het over stoppen op de lus, niet over achteruitrijden op de snelweg zodat je bij de door jou geschetste "parkeerplaats" komt.
quote:

[..]

nee joh
10 seconden werk

Ehm nee.... je kletst, en kent de situatie duidelijk niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158073346
quote:

[..]

nee joh
10 seconden werk

En dan hopen dat ze naar het spoor loopt en daar blijft staan op de rails? Maar die auto was eerder toch een busje?
pi_158073360
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:42 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat dus. "Onze dochter is heel netjes en doet dat allemaal niet."

Of is er inmiddels een persbericht van de Politie en/of Gemeente Hilversum over de vele gedrogeerde meisjes in de lokale uitgaansgelegenheden de afgelopen maanden?
Dat laatste komt van FB en Twitter volgens mij. Ik meen gelezen te hebben dat de politie niet op de hoogte was.
  maandag 7 december 2015 @ 09:44:24 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158073364
quote:

[..]

nee joh
10 seconden werk

Je bent er geweest, neem ik aan?
Of baseer je dat op streetview? Het is een stuk asfalt dat nooit wordt gebruik of onderhouden. Er liggen daar stenen en groeit onkruid. Mensen maken net na die lus snelheid om op de snelweg te kunnen invoegen, dus rijden daar mknstens 70 km/h. Langs het eerste stuk asfalt staat nog een vangrail, iets verderop niet, maar dan zou je of een rare kronkel richting vluchtstrook moeten maken, of op de weg stil moeten staan en een rare bocht achteruit moeten maken.
Als je iemand snel wilt dumpen, is het logischer dat je in de bocht/lus zelf even de bocht wat anders instuurt en op de vluchtstrook stilstaat, dumpt en doorrijdt. Ipv ingewikkeld doen met achteruit rijden op een niet onderhouden stuk asfalt.
Rijd er anders vanmiddag een langs, dan zal je begrijpen wat leandra, ik en die buurtbewoner bedoelen :).
KuikenGuppy
  maandag 7 december 2015 @ 09:45:07 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158073375
quote:
En dat kan ik van die ouders prima begrijpen, hoewel ik het idee heb dat eerder gedane uitspraken van de ouders ook gewoon terugkomen in latere krantenartikelen als zou het een uitspraak zijn die ze op dat moment (weer) gedaan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158073377
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:41 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom plaats je een zelf ingetekend kaartje alsof het onderdeel is van het nieuwsartikel?
goed lezen
de link naar dat artikel staat erbij en op het kaartje staat Mijn ©
dat kaartje had ik trouwens al veel eerder gepost in topic 2 of 3 al
pi_158073388
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

goed lezen
de link naar dat artikel staat erbij en op het kaartje staat Mijn ©
dat kaartje had ik trouwens al veel eerder gepost in topic 2 of 3 al
Leer quoten.
Make my day!
pi_158073402
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat laatste komt van FB en Twitter volgens mij. Ik meen gelezen te hebben dat de politie niet op de hoogte was.
Dat bedoel ik dus. Als er echt meerdere gedrogeerde meisjes bij de ehbo zaten die nacht dan was daar wel een officiële verklaring uitgekomen. Die berichten op social media zijn dus van die meepraters als Ootjekatootje en StaceySinger om olie op het vuur te gooien.
  maandag 7 december 2015 @ 09:48:41 #288
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158073428
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:45 schreef Leandra het volgende:

En dat kan ik van die ouders prima begrijpen, hoewel ik het idee heb dat eerder gedane uitspraken van de ouders ook gewoon terugkomen in latere krantenartikelen als zou het een uitspraak zijn die ze op dat moment (weer) gedaan hebben.
Is ook heel menselijk. En ja, het kan net zo goed een recyclede uitspraak zijn.
  maandag 7 december 2015 @ 09:48:48 #289
40566 Ericr
Livewrong
pi_158073433
quote:
Kan natuurlijk best zijn dat ze gedrogeerd is maar die alcoholinname kan niet ongemerkt zijn gebeurd. Het lijkt me verder zo'n geval dat vergelijkbaar is met toeristen die uit ramen vallen in Amsterdam door overmatig drugsgebruik. Inschattingsvermogen totaal naar de klote of overmoedigheid waardoor ze misschien gedacht heeft dat die lieve trein een zacht kussen was dat ze wel een kon terugkoppen. Maar we zullen het nooit weten of het moedwillig was om haar leven te beëindigen of stupiditeit door een overdaad aan middelen.
pi_158073436
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:46 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Als er echt meerdere gedrogeerde meisjes bij de ehbo zaten die nacht dan was daar wel een officiële verklaring uitgekomen. Die berichten op social media zijn dus van die meepraters als Ootjekatootje en StaceySinger om olie op het vuur te gooien.
Zo lijkt het. En in die berichten waar dit naar voren komt spreekt ook niemand over aangifte doen of EHBO.
pi_158073444
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Of baseer je dat op streetview? Het is een stuk asfalt dat nooit wordt gebruik of onderhouden. Er liggen daar stenen en groeit onkruid. Mensen maken net na die lus snelheid om op de snelweg te kunnen invoegen, dus rijden daar mknstens 70 km/h. Langs het eerste stuk asfalt staat nog een vangrail, iets verderop niet, maar dan zou je of een rare kronkel richting vluchtstrook moeten maken, of op de weg stil moeten staan en een rare bocht achteruit moeten maken.
Als je iemand snel wilt dumpen, is het logischer dat je in de bocht/lus zelf even de bocht wat anders instuurt en op de vluchtstrook stilstaat, dumpt en doorrijdt. Ipv ingewikkeld doen met achteruit rijden op een niet onderhouden stuk asfalt.
Rijd er anders vanmiddag een langs, dan zal je begrijpen wat leandra, ik en die buurtbewoner bedoelen :).
nee joh je kan daar zo even de vluchtstrook op en met de auto achteruit rijden
en s'nachts om 4 uur uur is daar nauwelijks verkeer
stenen en onkruid ? = is gewoon asfalt

maandag 7 december 2015 @ 09:49:39 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158073445
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zou op FB hebben gestaan van de vader, maar daar kon ik het niet vinden. In een later artikel wordt die bewering tevens gerectificeerd.
KuikenGuppy
  maandag 7 december 2015 @ 09:50:13 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158073456
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee joh je kan daar zo even de vluchtstrook op en met de auto achteruit rijden
en s'nachts om 4 uur uur is daar nauwelijks verkeer

[ afbeelding ]
Wanneer ben jij daar voor het laatst geweest? Streetview is een oude foto.
KuikenGuppy
pi_158073467
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het zou op FB hebben gestaan van de vader, maar daar kon ik het niet vinden. In een later artikel wordt die bewering tevens gerectificeerd.
En zo wordt een verhaal dus steeds vager. Want ook de politie zal zoiets dan gaan onderzoeken. Jammer van de tijd.
  maandag 7 december 2015 @ 09:52:37 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158073485
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En zo wordt een verhaal dus steeds vager. Want ook de politie zal zoiets dan gaan onderzoeken. Jammer van de tijd.
Mwah, telefoontje naar de eerste hulp en het is duidelijk dat dat verhaal uit de lucht was gegrepen. Dat lijkt me geen bijzonder intensief onderzoek geweest.
KuikenGuppy
pi_158073492
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mwah, telefoontje naar de eerste hulp en het is duidelijk dat dat verhaal uit de lucht was gegrepen. Dat lijkt me geen bijzonder intensief onderzoek geweest.
Ik denk dat men gewoon als politie contact opneemt met zo'n facebook figuur.
pi_158073518
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 02:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom zijn die van belang?
het zou meer data kunnen geven over de tijdslijn. het lijkt erop dat ze de laatste paar uur verward was ivm middelen in haar systeem. als ze dus heel veel appjes stuurde naar haar moeder en wat vriendinnen. dan kan zal het appen op een moment gestopt zijn en dat zou dan ongeveer het tijdstip geweest zijn dat ze drugs heeft genomen (vrijwillig of niet)
pi_158073536
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:55 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

het zou meer data kunnen geven over de tijdslijn. het lijkt erop dat ze de laatste paar uur verward was ivm middelen in haar systeem. als ze dus heel veel appjes stuurde naar haar moeder en wat vriendinnen. dan kan zal het appen op een moment gestopt zijn en dat zou dan ongeveer het tijdstip geweest zijn dat ze drugs heeft genomen (vrijwillig of niet)
Dat kan die moeder dan ook aangeven.
pi_158073605
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

een rare kronkel richting vluchtstrook moeten maken?
nou goed op de hoogte jij en die Leandra _O-
zo'n rare kronkel hoef je niet te maken
even naar links sturen en hup in de achteruit

pi_158073626
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

een rare kronkel richting vluchtstrook moeten maken?
nou goed op de hoogte jij en die Leandra _O-
zo'n rare kronkel hoef je niet te maken
even naar links sturen en hup in de achteruit

[ afbeelding ]
Stacey en haar theorien.
pi_158073666
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')