Reconstructie van de avond: http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-met-dascha-graafsmaquote:Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.
De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.
De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.
Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.
Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).
De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?
De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….
Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.
Meer dan dank !!
René Graafsma
Mwah, kan net zo goed gewoon een stock-foto zijn. Daar hebben kranten en nieuwsdiensten een beeldbank voor.quote:Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Staat ook een foto bij ,denk je dat de nrc daar een fotograaf naar toestuurt
als ze geen bronnen hebben ?
De soorten drugs zijn, als er kwade opzet in het spel is, daderinformatie. Dat wordt voorlopig niet bekend gemaakt.quote:Op zondag 6 december 2015 12:03 schreef GewoneMan het volgende:
ok zonder honderden berichten te lezen, welke drugs zijn er precies in haar bloed gevonden? want lees veel over 2 soorten drugs + alchohol maar verder niks...
Is niet bekend gemaakt.quote:Op zondag 6 december 2015 12:03 schreef GewoneMan het volgende:
ok zonder honderden berichten te lezen, welke drugs zijn er precies in haar bloed gevonden? want lees veel over 2 soorten drugs + alchohol maar verder niks...
kan je de OP nog aanpassen? Een lijstje met de feiten zou best nuttige aanvulling zijnquote:Op zondag 6 december 2015 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zit mobiel drammert.
Klachten in BUG, niet mijn fout dat de OP mobiel niet meegaat.
Nope, daarbij zijn er weinig feiten.quote:Op zondag 6 december 2015 12:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
kan je de OP nog aanpassen? Een lijstje met de feiten zou best nuttige aanvulling zijn
Vreemde uitspraak inderdaad. Zie dat alleen bij NRC trouwens.quote:Op zondag 6 december 2015 12:02 schreef Dingflofbips het volgende:
Die citaten in het NRCals er iemand de dochter verdrietig heeft gemaakt beschouwd hij het als dader. Ok fijne man.
Niet bekend.quote:Op zondag 6 december 2015 12:03 schreef GewoneMan het volgende:
Die hele quote of uitspraak is erg vreemd.quote:Op zondag 6 december 2015 12:02 schreef Dingflofbips het volgende:
Die citaten in het NRCals er iemand de dochter verdrietig heeft gemaakt beschouwd hij het als dader. Ok fijne man.
Liep ze daar al op het spoor?quote:Op zondag 6 december 2015 12:09 schreef StaceySinger het volgende:
Kijk ik denk dat dit een mogelijke reden is, er hangen daar bij het station 2 camera's.
Deze foto is gemaakt in Noordelijke richting
De Camera's zijn gericht in zuidelijke richting
[ afbeelding ]
helder, wel jammer want dat zou het verhaal een stuk completer maken.quote:Op zondag 6 december 2015 12:04 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mwah, kan net zo goed gewoon een stock-foto zijn. Daar hebben kranten en nieuwsdiensten een beeldbank voor.
[..]
De soorten drugs zijn, als er kwade opzet in het spel is, daderinformatie. Dat wordt voorlopig niet bekend gemaakt.
Geen idee maar zou kunnenquote:
Er hangen daar nog veel meer camera's, ook bij het andere perron.quote:Op zondag 6 december 2015 12:09 schreef StaceySinger het volgende:
Kijk ik denk dat dit een mogelijke reden is, er hangen daar bij het station 2 camera's.
Deze foto is gemaakt in Noordelijke richting
De Camera's zijn gericht in zuidelijke richting
[ afbeelding ]
Het onderzoek richt zich op waarheidsvinding, niet op het bevredigen van jouw sensatielust.quote:Op zondag 6 december 2015 12:10 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
helder, wel jammer want dat zou het verhaal een stuk completer maken.
Dat blijkt dan wel uit beelden........quote:Op zondag 6 december 2015 12:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Geen idee maar zou kunnen
Vanaf dat station is het het wel de kortste route naar Hollandse Rading
ja vind ik ook. Ook die andere quote over die elke 3 minuten whatsapp en de navelstreng vind ik wat vreemd. Even afwachten hoe betrouwbaar het allemaal is.quote:Op zondag 6 december 2015 12:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die hele quote of uitspraak is erg vreemd.
Ja. Dat bedoel ik. Mocht dat echt gezegd zijn door die man dan is hij ook wat vreemd. En ook zeker dat over dat schuldig zijn als je haar ongelukkig hebt gemaakt. Je zal haar vriend zijn die het die avond prive heeft uitgemaakt..quote:Op zondag 6 december 2015 12:14 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
ja vind ik ook. Ook die andere quote over die elke 3 minuten whatsapp en de navelstreng vind ik wat vreemd. Even afwachten hoe betrouwbaar het allemaal is.
Er zijn juist veel feiten gegeven, jammer dat je de OP zo beheert.quote:Op zondag 6 december 2015 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, daarbij zijn er weinig feiten.
ja die OP is bagger zoquote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er zijn juist veel feiten gegeven, jammer dat je de OP zo beheert.
Had het dan een ander laten openen die wel de info erin had kunnen zetten.
Ik lees hier al dagen dezelfde vragen zoals hoe dat meisje binnen kwam want die tent is voor 18 plus.
Vergis je niet in hoe selectief de media kan quoten.quote:Op zondag 6 december 2015 12:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Dat bedoel ik. Mocht dat echt gezegd zijn door die man dan is hij ook wat vreemd. En ook zeker dat over dat schuldig zijn als je haar ongelukkig hebt gemaakt. Je zal haar vriend zijn die het die avond prive heeft uitgemaakt..
quote:Op zondag 6 december 2015 12:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja die OP is bagger zo- er zijn allerlei nieuwe feiten
Er zijn veel geruchten en roddels.quote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik lees hier al dagen dezelfde vragen zoals hoe dat meisje binnen kwam want die tent is voor 18 plus.
Inderdaad. Maar steeds weer dit verhaal aanhalen heeft ook totaal geen nut.quote:Op zondag 6 december 2015 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, daarbij zijn er weinig feiten.
Ja ook de vraag om welke twee drugs het zou gaan, is hier al meerdere malen gesteld.quote:
kijk hier maar eens naar danquote:Op zondag 6 december 2015 12:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er zijn veel geruchten en roddels.
Dat hoeft niet allemaal in de OP.
Is de informatie van Peter R de Vries/de vader ook een gerucht/roddel?quote:Op zondag 6 december 2015 12:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er zijn veel geruchten en roddels.
Dat hoeft niet allemaal in de OP.
Ik opende mobiel het nieuwe topic, dus de OP ging niet mee, vervolgens heeft een mod de OP vrijwel direct overgenomen van het vorige topic, en kan ik de OP niet meer aanpassen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kan. Al neem ik het NRC wel zo serieus dat ik aanneem dat zij dit niet zomaar schrijven. Het kan dan selectief zijn. Het is gewoon een wat enge quote. Op meerdere vlakken. Een 16 jarige die om de drie minuten (laat het meer zijn) berichten stuurt aan haar moeder?quote:Op zondag 6 december 2015 12:24 schreef Messina het volgende:
[..]
Vergis je niet in hoe selectief de media kan quoten.
waarom kan je de OP niet meer aanpassen ?quote:Op zondag 6 december 2015 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik opende mobiel het nieuwe topic, dus de OP ging niet mee, vervolgens heeft een mod de OP vrijwel direct overgenomen van het vorige topic, en kan ik de OP niet meer aanpassen.
Het zou je niet misstaan je verwijten voor je te houden als je kennelijk niet begrijpt hoe bepaalde zaken op FOK! werken
Linkje in de OP gezet.quote:Op zondag 6 december 2015 12:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kijk hier maar eens naar dan
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-met-dascha-graafsma
? Heb je een linkje?quote:Op zondag 6 december 2015 12:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kan. Al neem ik het NRC wel zo serieus dat ik aanneem dat zij dit niet zomaar schrijven. Het kan dan selectief zijn. Het is gewoon een wat enge quote. Op meerdere vlakken. Een 16 jarige die om de drie minuten (laat het meer zijn) berichten stuurt aan haar moeder?
Omdat er dan een editslotje op komt.quote:Op zondag 6 december 2015 12:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waarom kan je de OP niet meer aanpassen ?
merci ! topquote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)utm_campaign=Paywallquote:Op zondag 6 december 2015 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
? Heb je een linkje?
Heb het even gemist.
Dat weet Leandra dan ook als ze vraagt of een Blauwe het ff kan fixenquote:Op zondag 6 december 2015 12:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat er dan een editslotje op komt.
ok dank je!quote:Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef Specularium het volgende:
Klachten over OP's in feedback graag, niet hier.
Ik ben er voor dat mensen niet te lang blijven zeuren over onbelangrijke dingen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:31 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat weet Leandra dan ook als ze vraagt of een Blauwe het ff kan fixen
lekker makkelijk
ik ben ervoor dat iemand Via mobiel geen topic meer start
Laten we er nog zo'n geval bijhalen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:32 schreef pahlawan het volgende:
even offtopic, Ik zie dat hier ook een aantal mensen posten die ook erg actief waren in het chris en lisanne topic. Ik heb een half jaar geleden de pianista en jullie van wat informatie voorzien. Vervolgens is het topic op fok dichtgegaan en zijn jullie elders verder gegaan met jullie zoektocht. Hebben jullie inmiddels al meer informatie?? theorieën? Mag ook per dm/pm
Dank je, das wel raar ja.quote:Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)utm_campaign=Paywall
Maar dan moet je NRC lid zijn
"De politie deelde haar ouders mee dat sprake was van zelfmoord. Zij zijn daar echter verre van overtuigd. Vader René Graafsma:
“Zij was elke seconde van de dag een blij kind. Om de drie minuten stuurde ze Whatsappjes naar haar moeder; de navelstreng zat er als het ware nog aan. Als zij voor de trein is beland, dan moet daar een aanleiding voor zijn geweest. Misschien is ze gedrogeerd. Misschien heeft iemand haar zeer ongelukkig gemaakt. Degene die daarvoor verantwoordelijk is, noem ik een dader.”
kan die offtopic catfight over de OP dan ook verwijderd worden?quote:Op zondag 6 december 2015 12:32 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik ben er voor dat mensen niet te lang blijven zeuren over onbelangrijke dingen.
Het komt heel vreemd over. Als dat werkelijk zo was was ze waarschijnlijk nog erg naief. Ik ken zo'n meisje. Het is ook niet goed dat toe te staan op die leeftijd lijkt me.quote:Op zondag 6 december 2015 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dank je, das wel raar ja.
Ze zetten dat stelletje er wel lekker op.
haar vriendje liep de hele dag te huilen en zij zat als het ware nog vast aan de navelstreng.
Het meisje heette Kris niet Chris.quote:Op zondag 6 december 2015 12:32 schreef pahlawan het volgende:
even offtopic, Ik zie dat hier ook een aantal mensen posten die ook erg actief waren in het chris en lisanne topic. Ik heb een half jaar geleden de pianista en jullie van wat informatie voorzien. Vervolgens is het topic op fok dichtgegaan en zijn jullie elders verder gegaan met jullie zoektocht. Hebben jullie inmiddels al meer informatie?? theorieën? Mag ook per dm/pm
Ja, ik ken er die al 30 zijn en nog zo'n relatie hebben met hun moeder. Zijn vaak wat onzekere types, geen types die ff lekker gaan experimenteren op hun 16 de.quote:Op zondag 6 december 2015 12:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het komt heel vreemd over. Als dat werkelijk zo was was ze waarschijnlijk nog erg naief. Ik ken zo'n meisje. Het is ook niet goed dat toe te staan op die leeftijd lijkt me.
Dat experimenteren hoeft dan ook niet direct. Dit is gewoon bijna ziekelijk afhankelijk zijn. En blijkbaar stond men dit toe. Ik heb er twee vb van uit eigen levenquote:Op zondag 6 december 2015 12:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ik ken er die al 30 zijn en nog zo'n relatie hebben met hun moeder. Zijn vaak wat onzekere types, geen types die ff lekker gaan experimenteren op hun 16 de.
Op mij niet om eerlijk te zijn. Dat begint in het begin al met de harde stelling dat je die kou in een t-shirt niet kan overleven.quote:Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan blijven ze daarin wel erg volhardend, op 4 december was al bekend dat ze met haar handen in de zij op het spoor stond. Ik zou dan toch wel gaan twijfelen.
Maar aan de andere kant, zij kenden haar, ik niet.
Wie weet wat ze afgelopen week in haar kamer gevonden hebben, dagboeken/brieven ofzo.
Het zal een reden hebben dat ze dat zo stellig durven beweren.
Die vader lijkt me juist erg rationeel, moeder trouwens ook.
Haha, pas in topic 8 valt het hoge woord.quote:Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef Copycat het volgende:
Is er al een onderbroekje gevonden? Of een rugtas?
Die stelling werd toch in eerste instantie gedaan door "experts"?quote:Op zondag 6 december 2015 12:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Op mij niet om eerlijk te zijn. Dat begint in het begin al met de harde stelling dat je die kou in een t-shirt niet kan overleven.
Door hem zelf volgens mij.quote:Op zondag 6 december 2015 12:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die stelling werd toch in eerste instantie gedaan door "experts"?
Nee was offtopic dus er wordt flink geveegd.quote:Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef Jaroon het volgende:
Zijn er ineens allerlei posts weg of zit ik in een psychose?
Ze had ook geen geld bij zich?quote:Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar even een reactie op je vraag, ze hebben dinsdag haar ID gevonden, telefoon is nog steeds weg. Verder had ze niets bij.
Als jullie dit topic expres gaan proberen te verpesten gaat dat weg.quote:Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef Jaroon het volgende:
Zijn er ineens allerlei posts weg of zit ik in een psychose?
Is dat zo in jouw kringen, ja?quote:Op zondag 6 december 2015 12:53 schreef Jaroon het volgende:
Als vrouwen uitgaan hebben ze zelden geld bij zich.
Het was niets anders dan hier al topics lang gebeurt. Speculatie.quote:Op zondag 6 december 2015 12:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als jullie dit topic expres gaan proberen te verpesten gaat dat weg.
schreef de Mod copycat dat hier net ?quote:Op zondag 6 december 2015 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef Copycat het volgende:
Is er al een onderbroekje gevonden? Of een rugtas?]
Haha, pas in topic 8 valt het hoge woord.
Wie was er nu op aan het letten hoe lang het ging duren voordat het woord "onderbroekje" viel?
Maar even een reactie op je vraag, ze hebben dinsdag haar ID gevonden, telefoon is nog steeds weg. Verder had ze niets bij.
Goeie, geen idee. Daar is niets over bekend gemaakt.quote:
Het maakt ook niet zoveel uit. Stel ze had 5 euro op zak?quote:Op zondag 6 december 2015 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goeie, geen idee. Daar is niets over bekend gemaakt.
Misschien in haar broek maar door de aanrijding zal Frank die pas op zijn tafel onderzocht hebben. Die gegevens zijn nog niet bekend gemaakt.
Ik had aan het einde van de avond altijd voldoende geld bij om in ieder geval de taxi naar huis te nemen. Tegenwoordig ben je als vrouw/meisje niet goed als je drank van een ander aanneemt, straks zit er wat in...quote:
Gewoon meeposten of wegwezen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het was niets anders dan hier al topics lang gebeurt. Speculatie.
Het gaat over vrienden. Ik ga niet voor elke vrouw alles betalen. Maar het is vaker dan niet zo dat je als man alles of het meeste betaald.....in mijn omgeving.quote:Op zondag 6 december 2015 12:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had aan het einde van de avond altijd voldoende geld bij om in ieder geval de taxi naar huis te nemen. Tegenwoordig ben je als vrouw/meisje niet goed als je drank van een ander aanneemt, straks zit er wat in...
Ga even ergens anders puberaal tegen iemand gillen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gewoon meeposten of wegwezen.
Niet gaan lopen kloten omdat de toon van andere users je niet bevalt.
Komt die:quote:Op zondag 6 december 2015 12:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het maakt ook niet zoveel uit. Stel ze had 5 euro op zak?
Ik gil niet, ik vraag of jij en anderen je hier willen gedragen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ga even ergens anders puberaal tegen iemand gillen.
Stel: ze had ipv naast dat geld ook nog spaargeld meegenomen. Daar wist niemand van. Zo kan ik er nog meer bedenken.quote:Op zondag 6 december 2015 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Komt die:
Ze gaat stappen en neemt 25 euro mee:
entree 5 euro
drankjes 15 euro
dan klopt dat met die 25 euro als ze nog 5 euro in haar broek had, dus dan heeft ze zelf niet "gekocht"
Waar en hoe gedraag ik mij niet?quote:Op zondag 6 december 2015 12:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik gil niet, ik vraag of jij en anderen je hier willen gedragen.
mja en de OP-bitchfight mag blijven staan. Ik zie alweer hoe laat het is. Fok is geen democratie. Succes met je topicquote:Op zondag 6 december 2015 12:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als jullie dit topic expres gaan proberen te verpesten gaat dat weg.
Vroeger wel, daarna kwam het tijdperk van de "breezersletjes" en nu dan de GHB in drankjes.quote:Op zondag 6 december 2015 12:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat over vrienden. Ik ga niet voor elke vrouw alles betalen. Maar het is vaker dan niet zo dat je als man alles of het meeste betaald.....in mijn omgeving.
De mensen voor wie ik normaliter betaal ken ik meestal ook gewoon erg goed. Daarnaast ga ik niet meer uit in zaken waar je iets raars in je glas verwacht of je ziet het gebeuren.quote:Op zondag 6 december 2015 13:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vroeger wel, daarna kwam het tijdperk van de "breezersletjes" en nu dan de GHB in drankjes.
Ik denk niet dat het verstandig is om nog wat aan te nemen van een ander in zo'n tent. Bekende of niet.
Verschil zit ook in leeftijd, type stapavond en grote van de vriendengroep.
Toen wij vroeger naar grote feesten gingen, kwam de drank per blad op tafel.
GHB stond bij ons niet in het woordenboek. Ik ben er dan ook niet mee bekend.
Met de grote hoeveelheden drank die is aangetroffen lijkt het me onwaarschijnlijk dat er sprake was van GHB. Dan had ze dat eind nooit kunnen lopen. Maar het kan ook een foute pil zijn geweest of een slechte trip. Dan kun je ook gekke dingen gaan doen. Zoals naar buiten gaan om te plassen terwijl er een toilet aanwezig is. Maar goed, het blijft natuurlijk toch gissen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vroeger wel, daarna kwam het tijdperk van de "breezersletjes" en nu dan de GHB in drankjes.
Ik denk niet dat het verstandig is om nog wat aan te nemen van een ander in zo'n tent. Bekende of niet.
Verschil zit ook in leeftijd, type stapavond en grote van de vriendengroep.
Toen wij vroeger naar grote feesten gingen, kwam de drank per blad op tafel.
GHB stond bij ons niet in het woordenboek. Ik ben er dan ook niet mee bekend.
Ja, we worden oud.quote:Op zondag 6 december 2015 13:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De mensen voor wie ik normaliter betaal ken ik meestal ook gewoon erg goed. Daarnaast ga ik niet meer uit in zaken waar je iets raars in je glas verwacht of je ziet het gebeuren.
En hoe vaak komt dat GHB in een glas van iemand stoppen nu werkelijk voor en hoe werkt dat vanaf het punt dat iemand echt raar gaat worden? Want daar zit diegene die het in het glas heeft gestopt op te wachten. Die gaat er vanuit dat vrienden niet opletten?quote:Op zondag 6 december 2015 13:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Met de grote hoeveelheden drank die is aangetroffen lijkt het me onwaarschijnlijk dat er sprake was van GHB. Dan had ze dat eind nooit kunnen lopen. Maar het kan ook een foute pil zijn geweest of een slechte trip. Dan kun je ook gekke dingen gaan doen. Zoals naar buiten gaan om te plassen terwijl er een toilet aanwezig is. Maar goed, het blijft natuurlijk toch gissen.
Niet meer doen (althans in Nederland) want het voelt ongemakkelijk.quote:Op zondag 6 december 2015 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, we worden oud.
Is hier ook al een tijdje geleden dat ik in dat soort tenten kwam.
GHB moet je proeven, kan haast niet anders. Je gaat er ook niet raar van doen, voelt ongeveer hetzelfde als dronken zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 13:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En hoe vaak komt dat GHB in een glas van iemand stoppen nu werkelijk voor en hoe werkt dat vanaf het punt dat iemand echt raar gaat worden? Want daar zit diegene die het in het glas heeft gestopt op te wachten. Die gaat er vanuit dat vrienden niet opletten?
Maar de bedoeling van iemand die zoiets in je glas doet is toch dat hij/zij controle over je krijgt? Dat kan pas als iemand redelijk ver weg is. Hoe doe je dat met vrienden erbij?quote:Op zondag 6 december 2015 13:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
GHB moet je proeven, kan haast niet anders. Je gaat er ook niet raar van doen, voelt ongeveer hetzelfde als dronken zijn.
Je hebt snel te veel (icm met alcohol werkt het als 1+1=3) en dan val je gewoon in slaap.
Daar is het ook voor bedoeld als het als medicijn wordt gegeven; om mensen met bijv. narcolepsie 's nachts in slaap te krijgen.
Inderdaadquote:Op zondag 6 december 2015 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke middelen zijn je die je in glas kunt gooien waar je echt helemaal Leip van wordt en erquote:Op zondag 6 december 2015 13:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
GHB moet je proeven, kan haast niet anders. Je gaat er ook niet raar van doen, voelt ongeveer hetzelfde als dronken zijn.
Je hebt snel te veel (icm met alcohol werkt het als 1+1=3) en dan val je gewoon in slaap.
Daar is het ook voor bedoeld als het als medicijn wordt gegeven; om mensen met bijv. narcolepsie 's nachts in slaap te krijgen.
De bedoeling van iemand die een slachtoffer met GHB probeert te drogeren is haar geil, ontzettend lam te maken en haar spieren te verslappen, dan kan hij vervolgens alles met haar doen. Met een beetje geluk valt ze nog in slaap en dan kan ze het zich al helemaal niet herinneren.quote:Op zondag 6 december 2015 13:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar de bedoeling van iemand die zoiets in je glas doet is toch dat hij/zij controle over je krijgt? Dat kan pas als iemand redelijk ver weg is. Hoe doe je dat met vrienden erbij?
Dat bedoel ik. Dit terwijl het vaak als oorzaak wordt gegeven als er iets mis gaat met een jong iemand bij het uitgaan. Zoals de zoon van mijn werkster die een paar uur kwijt was naast een fietspad. Dat MOET dan GHB zijn geweest. Daar geloof ik niets van. Tenzij zelf ingenomen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
De bedoeling van iemand die een slachtoffer met GHB probeert te drogeren is haar geil, ontzettend lam te maken en haar spieren te verslappen, dan kan hij vervolgens alles met haar doen. Met een beetje geluk valt ze nog in slaap en dan kan ze het zich al helemaal niet herinneren.
Daarom is het ook ontzettend zinloos om dat midden in de kroeg in iemands drankje te doen, tenzij hij het grappig vindt om te zien.
Maar dan heb je wel echt een heel treurig leven.
Je kunt het ook zelf in je eigen glas doen, voor eigen gebruik. En in een uitgaansgelegenheid kan zo'n glas best verwisseld worden.quote:Op zondag 6 december 2015 13:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar de bedoeling van iemand die zoiets in je glas doet is toch dat hij/zij controle over je krijgt? Dat kan pas als iemand redelijk ver weg is. Hoe doe je dat met vrienden erbij?
Dan is het gewoon een ongelukje en is het evt. verhaal ook geheel anders. Buiten vrienden om die toch iets zouden moeten merken lijkt.quote:Op zondag 6 december 2015 13:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kunt het ook zelf in je eigen glas doen, voor eigen gebruik. En in een uitgaansgelegenheid kan zo'n glas best verwisseld worden.
Het is mij ook ooit overkomen, iets in mijn drankje. In een tent waar vaker drugs gebruikt werd ook, ik denk niet dat iemand het met opzet heeft gedaan. Volgens mij gebeurt het echt maar heel weinig, ghb proef je immers ook en je neemt als je het niet gewend bent al heel snel te veel, waardoor diegene helemaal niks meer kan of doet.
In dat kader lijkt het me ook zinvol om ook het Bar personeel daar eens grondig door te lichtenquote:Op zondag 6 december 2015 13:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
De bedoeling van iemand die een slachtoffer met GHB probeert te drogeren is haar geil, ontzettend lam te maken en haar spieren te verslappen, dan kan hij vervolgens alles met haar doen. Met een beetje geluk valt ze nog in slaap en dan kan ze het zich al helemaal niet herinneren.
Daarom is het ook ontzettend zinloos om dat midden in de kroeg in iemands drankje te doen, tenzij hij het grappig vindt om te zien.
quote:Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef Jaroon het volgende:
Zij was elke seconde van de dag een blij kind. Om de drie minuten stuurde ze Whatsappjes naar haar moeder; de navelstreng zat er als het ware nog aan. Als zij voor de trein is beland, dan moet daar een aanleiding voor zijn geweest. Misschien is ze gedrogeerd. Misschien heeft iemand haar zeer ongelukkig gemaakt. Degene die daarvoor verantwoordelijk is, noem ik een dader.”
Wat heeft het bar personeel daar mee te maken dan?quote:Op zondag 6 december 2015 13:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
In dat kader lijkt het me ook zinvol om ook het Bar personeel daar eens grondig door te lichten
Léonie Sazias schreef al een keer een brandbrief :
De PvdA is na Hart voor Hilversum de tweede partij die het zogenaamde drugsprobleem in het Hilversumse uitgaansgebied op papier zet. Begin deze maand meldde Hart voor Hilversumse Léonie Sazias al in een brandbrief aan het college van burgemeester en wethouders dat drugsdealers gewoon hun gang konden gaan. 'Op de toiletten worden ieder weekend lege coke-zakjes gevonden; er wordt dus structureel gedeald en gesnoven en iedereen weet wat de gevolgen zijn van de combinatie drank en drugs.'
Klopt... Mijn vrienden hebben me, zodra ze iets door kregen, in een taxi gezet en de chauffeur geld gegeven om mij naar huis te brengen en binnen af te leveren. Zoiets merk je wel, tenzij je misschien zelf ook flink van het padje bent.quote:Op zondag 6 december 2015 13:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een ongelukje en is het evt. verhaal ook geheel anders. Buiten vrienden om die toch iets zouden moeten merken lijkt.
En als zoveel bekend is weet men vast en zeker ook deels wel wie de dealers zijn. Dan stel je zo'n tent op de hoogte en vraagt of men die mensen wil weigeren. Dat doet men.quote:Op zondag 6 december 2015 13:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
In dat kader lijkt het me ook zinvol om ook het Bar personeel daar eens grondig door te lichten
De PvdA is na Hart voor Hilversum de tweede partij die het zogenaamde drugsprobleem in het Hilversumse uitgaansgebied op papier zet. Begin deze maand meldde Hart voor Hilversumse Léonie Sazias al in een brandbrief aan het college van burgemeester en wethouders dat drugsdealers gewoon hun gang konden gaan. 'Op de toiletten worden ieder weekend lege coke-zakjes gevonden; er wordt dus structureel gedeald en gesnoven en iedereen weet wat de gevolgen zijn van de combinatie drank en drugs.'
Zo hoort dat te gaan. In het geval dat niet iedereen de weg kwijt is inderdaad.quote:Op zondag 6 december 2015 13:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt... Mijn vrienden hebben me, zodra ze iets door kregen, in een taxi gezet en de chauffeur geld gegeven om mij naar huis te brengen en binnen af te leveren. Zoiets merk je wel, tenzij je misschien zelf ook flink van het padje bent.
Het lijkt mij iemand die afgaat op wat een kind roept in haar familie. DIE zal daar best enorm van onder de indruk zijn en dat zo vertellen. Er worden veel drugs gebruikt bij uitgaan. Dat is zelfs zo in veel bruine kroegen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
Er wordt structureel gesnoven en gedeald in het uitgaansleven? Stop de persen!
Foute conclusie.quote:Op zondag 6 december 2015 13:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ga je weer papegaaien ?quote:Op zondag 6 december 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
Er wordt structureel gesnoven en gedeald in het uitgaansleven? Stop de persen!
Dat is waar.quote:Op zondag 6 december 2015 13:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Foute conclusie.
Het vinden van lege envelopjes is geen bewijs dat er gedeald wordt. Over het algemeen zorgen mensen bij zo'n 'besloten feest' (waar je entree betaalt) vantevoren al dat ze voorzien zijn. Je haalt namelijk liever je drugs bij iemand die je vertrouwt dan bij een onbekende.
Je gaat geen 50euro betalen aan een onbekende en het risico lopen dat je bijna pure caffeine loopt te snuiven.
Met pilletjes is dat wat anders. Daar valt na productie niet echt mee te knoeien, dus kan je al vooraf weten wat je wel/niet moet hebben.
Daarom. En dat dealen gebeurt negen van de tien keer buiten de kroeg, vaak voor het daadwerkelijke uitgaan. Of even snel naar buiten om je dealer een gevulde hand te geven.quote:Op zondag 6 december 2015 13:33 schreef Jaroon het volgende:
Het lijkt mij iemand die afgaat op wat een kind roept in haar familie. DIE zal daar best enorm van onder de indruk zijn en dat zo vertellen. Er worden veel drugs gebruikt bij uitgaan. Dat is zelfs zo in veel bruine kroegen.
1) Het bar personeel is niet verantwoordelijk voor wat mensen naar binnen werken op de toiletten.quote:Op zondag 6 december 2015 13:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Gewoon wiet alleen kan bij bepaalde mensen heel erg fout vallen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:35 schreef matthijst het volgende:
Zal wel wiet en coke zijn.
Of wiet en XTC.
Gedrogeerd met GHB klinkt leuk, maar was was dan degene die het toegediend had? Die zal zn investering toch in de gaten hebben willen houden....
Of GHB in alle glazen en kijken wie er naar buiten waggelt?
Ok maar het is niet ondenkbaar dat barkeepers een centje bijverdienen door tegen betalingquote:Op zondag 6 december 2015 13:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Foute conclusie.
Het vinden van lege envelopjes is geen bewijs dat er gedeald wordt. Over het algemeen zorgen mensen bij zo'n 'besloten feest' (waar je entree betaalt) vantevoren al dat ze voorzien zijn. Je haalt namelijk liever je drugs bij iemand die je vertrouwt dan bij een onbekende.
Je gaat geen 50euro betalen aan een onbekende en het risico lopen dat je bijna pure caffeine loopt te snuiven.
Met pilletjes is dat wat anders. Daar valt na productie niet echt mee te knoeien, dus kan je al vooraf weten wat je wel/niet moet hebben.
Met GHB iemand drogeren is niet bepaald makkelijk en een hardnekkige urban myth. GHB smaakt ontzettend sterk en de dosering komt erg nauw. Geef je iemand een ideale dosis zal iemand hooguit wat praterig en geiler worden. Je belandt niet ineens in een of andere rare state of mind waarin mensen alles met je kunnen doen. En als je teveel krijgt val je in slaap.quote:Op zondag 6 december 2015 13:35 schreef matthijst het volgende:
Zal wel wiet en coke zijn.
Of wiet en XTC.
Gedrogeerd met GHB klinkt leuk, maar was was dan degene die het toegediend had? Die zal zn investering toch in de gaten hebben willen houden....
Of GHB in alle glazen en kijken wie er naar buiten waggelt?
Daar ga je weer met een heel ver gezochte theorien...........quote:Op zondag 6 december 2015 13:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ok maar het is niet ondenkbaar dat barkeepers een centje bijverdienen door tegen betaling
iets in een glas van een leuke maar ietswat ongewillige chick te mikken
En dan blijft de vraag wat je met die chick moet.quote:Op zondag 6 december 2015 13:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ok maar het is niet ondenkbaar dat barkeepers een centje bijverdienen door tegen betaling
Dat is het wel, zie de post hierboven.quote:Op zondag 6 december 2015 13:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Zeker, bedoelde meer dat er zoveel over GHB gepost wordt hier, alsof dat in elke kroeg maar rondgestrooid wordt in glazenquote:Op zondag 6 december 2015 13:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Gewoon wiet alleen kan bij bepaalde mensen heel erg fout vallen.
Blowen niet echt. Zeker tegenwoordig niet meer met het rookverbod. Snuiven gebeurt op vele plekken.quote:Op zondag 6 december 2015 13:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zeker, bedoelde meer dat er zoveel over GHB gepost wordt hier, alsof dat in elke kroeg maar rondgestrooid wordt in glazen
Dan lijkt vooraf blowen en ter plekke een pil/snuiven me geloofwaardiger.
Oh ik ben er van overtuigd dat er op dat soort feesten allerlei mafketels afkomen met kwade bedoelingenquote:Op zondag 6 december 2015 13:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En dan blijft de vraag wat je met die chick moet.
Misschien buiten blowen voor ze erheen gingen?quote:Op zondag 6 december 2015 13:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Blowen niet echt. Zeker tegenwoordig niet meer met het rookverbod. Snuiven gebeurt op vele plekken.
Ja. En zo'n meisje is met vrienden en je weet niet hoe ze gaat reageren op de drugs. Hoe de vrienden reageren. Maakt niet uit wat voor een drugs. Ga je dan om zeker te zijn tien meisjes drogeren?quote:Op zondag 6 december 2015 13:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Oh ik ben er van overtuigd dat er op dat soort feesten allerlei mafketels afkomen met kwade bedoelingen
Ik loop altijd hoopvol met mijn glas door de menigte heen, maar er heeft nog nooit iemand iets in gegooid.quote:Op zondag 6 december 2015 13:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Oh ik ben er van overtuigd dat er op dat soort feesten allerlei mafketels afkomen met kwade bedoelingen
Die fabel over GHB slaat dan ook nergens op.quote:Op zondag 6 december 2015 13:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik loop altijd hoopvol met mijn glas door de menigte heen, maar er heeft nog nooit iemand iets in gegooid.
Nee, dat laat je schijnbaar een barman doen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:44 schreef Jaroon het volgende:
Ja. En zo'n meisje is met vrienden en je weet niet hoe ze gaat reageren op de drugs. Hoe de vrienden reageren. Maakt niet uit wat voor een drugs. Ga je dan om zeker te zijn tien meisjes drogeren?
Je kijkt niet " ietwat ongewillig" genoeg denk ik, tenminste, dat zegt de expert?quote:Op zondag 6 december 2015 13:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik loop altijd hoopvol met mijn glas door de menigte heen, maar er heeft nog nooit iemand iets in gegooid.
Laten staan op de bar. Het glas de rug toekeren.....en hopen op een foute barkeeper......of klant. Het liefst dit alles met een briefje naast het glas welke drugs je voorkeur heeft en in welke hoeveelheid.quote:Op zondag 6 december 2015 13:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat zou je zo'n barman daar voor moeten betalen? Naast dat je het lef moet hebben het te vragen......quote:Op zondag 6 december 2015 13:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dat laat je schijnbaar een barman doen.
Nee, niet ondenkbaar, maar wel énorm ver gezocht.quote:Op zondag 6 december 2015 13:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
I know.quote:Op zondag 6 december 2015 13:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die fabel over GHB slaat dan ook nergens op.
Maar dan moet het allemaal maar net zo lopen dat zij alleen naar buiten gaat. Lijkt mij vrij kansloos.quote:Op zondag 6 december 2015 13:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
I know.
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar over het algemeen beleeft zo'n persoon meer plezier door het zelf te nemen dan te kijken hoe iemand down gaat.
Als die persoon het überhaupt al niet proeft, aangezien dat spul echt omtekotsen-smerig is.
Wat wel nog een mogelijkheid is (ookal schat ik die kans zeer klein), is dat iemand iets (een benzo ofzo) in haar drinken heeft gedaan, haar even in de gate gehouden.
Als ze dan tegen haar vriendinnen zegt dat ze even naar de WC gaat, omdat ze zich niet zo lekker voelt, er achteraan lopen.
Dan kan hij zeggen "Gaat het wel? Wil je anders een luchtje scheppen ofzo?"
En dan staan ze zo buiten.
Dat verklaar alleen verder ook niks van de rest van het verhaal.
Daarbij lijkt het me een enorm gedoe om iemand die (te) veel GHB op heeft, ook nog eens mee naar buiten / naar huis te krijgen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met GHB iemand drogeren is niet bepaald makkelijk en een hardnekkige urban myth. GHB smaakt ontzettend sterk en de dosering komt erg nauw. Geef je iemand een ideale dosis zal iemand hooguit wat praterig en geiler worden. Je belandt niet ineens in een of andere rare state of mind waarin mensen alles met je kunnen doen. En als je teveel krijgt val je in slaap.
Risico op iemand teveel toedienen is erg groot omdat 1 of zelfs een halve ml al het verschil tussen een goede dosis of teveel kan betekenen.
Nee, bedoelde eigenlijk dat hij haar dan bij de wc's aanspreekt, als ze daar zo staat te wazen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:NL 51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar dan moet het allemaal maar net zo lopen dat zij alleen naar buiten gaat. Lijkt mij vrij kansloos.
Gewoon veel te veel zuipen en je bent ook zo een paar uur kwijt naast een fietspad. Dat zal dan ook wel gewoon het geval zijn geweest. Maar dat vertel je liever niet tegen je moeder dus bedenk je een kutsmoesjequote:Op zondag 6 december 2015 13:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dit terwijl het vaak als oorzaak wordt gegeven als er iets mis gaat met een jong iemand bij het uitgaan. Zoals de zoon van mijn werkster die een paar uur kwijt was naast een fietspad. Dat MOET dan GHB zijn geweest. Daar geloof ik niets van. Tenzij zelf ingenomen.
Volgens het verhaal gaf ze aan buiten te gaan plassen....en ging toen. Maar buiten dat om lijkt het me allemaal ERG ver gezocht.quote:Op zondag 6 december 2015 13:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, bedoelde eigenlijk dat hij haar dan bij de wc's aanspreekt, als ze daar zo staat te wazen.
Dat kan ook gewoon. Dat heb ik zelf ook weleens gehad. In dit geval blijkt er dan iets in het bloed te zitten wat er niets thuishoort.quote:Op zondag 6 december 2015 13:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon veel te veel zuipen en je bent ook zo een paar uur kwijt naast een fietspad. Dat zal dan ook wel gewoon het geval zijn geweest. Maar dat vertel je liever niet tegen je moeder dus bedenk je een kutsmoesje
En ik dat jij zomaar van alles roept. Waarschijnlijk zonder zelf ervaring met harddrugs te hebben, en waarschijnlijk zonder zelf 'op dat soort feesten' te komen, of de afgelopen paar jaren geweest te zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 13:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Als ze dat zelf heeft gezegd vind ik dat erg raar, want dan moet je elke keer opnieuw entree betalen ipv de 0,50cent bij de WC. :pquote:Op zondag 6 december 2015 13:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens het verhaal gaf ze aan buiten te gaan plassen....en ging toen. Maar buiten dat om lijkt het me allemaal ERG ver gezocht.
Tuurlijk niet. Je krijgt een bandje of een stempel.quote:Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef Physsic het volgende:
Als ze dat zelf heeft gezegd vind ik dat erg raar, want dan moet je elke keer opnieuw entree betalen ipv de 0,50cent bij de WC. :p
En al ze daar al raar en zoekend rondliep, lijkt het me heel sterk dat ze zelf & op eigen kracht helemaal naar de spoorwegovergang aan de Maartensdijksweg gelopen is.quote:Op zondag 6 december 2015 13:52 schreef StaceySinger het volgende:
de moeder :
Ik kreeg een appje van een vriendin", vertelt haar moeder. "Ze schreef dat ze zag dat Dascha raar, zoekend rondliep."
Nee. Je krijgt gewoon een stempel of ander bewijs. Je kan je soms zelfs laten chippen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als ze dat zelf heeft gezegd vind ik dat erg raar, want dan moet je elke keer opnieuw entree betalen ipv de 0,50cent bij de WC. :p
Fijne vriendin dan. Ook voor het eerst dat ik deze versie hoor trouwens.quote:Op zondag 6 december 2015 13:52 schreef StaceySinger het volgende:
de moeder :
Ik kreeg een appje van een vriendin", vertelt haar moeder. "Ze schreef dat ze zag dat Dascha raar, zoekend rondliep."
Het is natuurlijk allemaal een stuk spannender dan het 'tienermeisje zuipt teveel en snoept te veel drugs en verongelukt'-verhaal.quote:Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef probeer het volgende:
[..]
En ik dat jij zomaar van alles roept. Waarschijnlijk zonder zelf ervaring met harddrugs te hebben, en waarschijnlijk zonder zelf 'op dat soort feesten' te komen, of de afgelopen paar jaren geweest te zijn.
Wilde fantasieën gebaseerd op niets anders dan speculatie, onderbuik en sensatiedrang.
Begint irritant te worden. Vind het zelfs ook behoorlijk respectloos.
Hoezo is dat raar?quote:Op zondag 6 december 2015 13:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
En al ze daar al raar en zoekend rondliep, lijkt het me heel sterk dat ze zelf & op eigen kracht helemaal naar de spoorwegovergang aan de Maartensdijksweg gelopen is.
Precies.quote:Op zondag 6 december 2015 13:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Daarbij lijkt het me een enorm gedoe om iemand die (te) veel GHB op heeft, ook nog eens mee naar buiten / naar huis te krijgen.
Ik vraag me toch af waarom er in deze topics zoveel geïnsinueerd wordt over een derde die haar gedrogeerd zou hebben. Het is toch veel logischer dat ze zelf die drugs genomen heeft?
Maarja .. dat is natuurlijk een stuk minder spectaculair, en dan kan men de grote boze dealer niet de schuld in de schoenen schuiven ...
Ja, ze liep raar en zoekend rond, maar ze zou vervolgens niet op eigen kracht ergens anders heen kunnen lopen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
En al ze daar al raar en zoekend rondliep, lijkt het me heel sterk dat ze zelf & op eigen kracht helemaal naar de spoorwegovergang aan de Maartensdijksweg gelopen is.
Dat is al helemaal dom ivm drugs.quote:Op zondag 6 december 2015 13:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Je krijgt een bandje of een stempel.
Met deze informatie aan de moeder had men toch gelijk daaraan aandacht kunnen schenken?quote:Op zondag 6 december 2015 13:52 schreef StaceySinger het volgende:
de moeder :
Waarom is dat dan 'sterk'?quote:Op zondag 6 december 2015 13:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Benzo zou dan nog logischer zijn inderdaad, maar daar raak je ook niet echt verward van. Een combinatie van teveel blowen / spacecake eten en teveel zuipen kan dat wel doen.quote:Op zondag 6 december 2015 13:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
I know.
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar over het algemeen beleeft zo'n persoon meer plezier door het zelf te nemen dan te kijken hoe iemand down gaat.
Als die persoon het überhaupt al niet proeft, aangezien dat spul echt omtekotsen-smerig is.
Wat wel nog een mogelijkheid is (ookal schat ik die kans zeer klein), is dat iemand iets (een benzo ofzo) in haar drinken heeft gedaan, haar even in de gate gehouden.
Als ze dan tegen haar vriendinnen zegt dat ze even naar de WC gaat, omdat ze zich niet zo lekker voelt, er achteraan lopen.
Dan kan hij zeggen "Gaat het wel? Wil je anders een luchtje scheppen ofzo?"
En dan staan ze zo buiten.
Dat verklaar alleen verder ook niks van de rest van het verhaal.
Of om even buiten een snuif te nemen. Is toch altijd al zo geweest?quote:Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef Physsic het volgende:
Dat is al helemaal dom ivm drugs.
Dan kan iedereen de heletijd in- en uitlopen om nogmeer drugs bij de dealer te halen. xD
Is niet raar, maar mevrouw wil gewoon maar wat graag een slechterik de schuld kunnen geven. Dat is inmiddels belangrijker dan logisch denken.quote:
noem eens 1 Wilde fantasie op met de link erbij graagquote:Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef probeer het volgende:
[..]
En ik dat jij zomaar van alles roept. Waarschijnlijk zonder zelf ervaring met harddrugs te hebben, en waarschijnlijk zonder zelf 'op dat soort feesten' te komen, of de afgelopen paar jaren geweest te zijn.
Wilde fantasieën gebaseerd op niets anders dan speculatie, onderbuik en sensatiedrang.
Begint irritant te worden. Vind het zelfs ook behoorlijk respectloos.
Ik heb eens uren in een park k.o. gelegen door volgens mij alleen drank. Dat was wel een kwartier fietsen vanaf het centrum.quote:Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, ze liep raar en zoekend rond, maar ze zou vervolgens niet op eigen kracht ergens anders heen kunnen lopen.
Jij wilt wel heel graag dat er een gemene dader met slechte bedoelingen in het spel zit, of niet?
Alle posts waarin je verwijst naar, of een insinuatie maakt over een onbekend persoon die haar gedrogeerd zou hebben en/of slechte bedoelingen heeft.quote:Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
noem eens 1 Wilde fantasie op met de link erbij graag
Dat verhaal over barkeepers......o.a.quote:Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
noem eens 1 Wilde fantasie op met de link erbij graag
Icm met alcohol wel hoor.quote:Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Benzo zou dan nog logischer zijn inderdaad, maar daar raak je ook niet echt verward van. Een combinatie van teveel blowen / spacecake eten en teveel zuipen kan dat wel doen.
Hoe snel is de incubatietijd?quote:Op zondag 6 december 2015 13:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, ja, die combi heb ik nog nooit op maar dat schijnt niet echt goed te zijn idd.quote:Op zondag 6 december 2015 14:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Icm met alcohol wel hoor.
Ik heb ooit een vrij onbekende benzo gehad. Daar was 3mg al genoeg om wazig te worden en na een tijd in slaap te vallen. Voor het slapen weet je nog wat je de heletijd gedaan hebt, maar na het slapen ben je echt alles kwijt.
Daarom staat die "roofies" ook bekend als date rape drug.
"It's a night I'll never forget, and she'll never remember it. "
GHB is een ziekte? Ok.quote:Op zondag 6 december 2015 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe snel is de incubatietijd?
Ik heb nog op geen enkel feest meegemaakt dat je naar buiten kon, maar dat waren vooral ook grotere feesten.quote:Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of om even buiten een snuif te nemen. Is toch altijd al zo geweest?
Het wordt effectief na 15 tot 30 minuten.....volgens internet.quote:Op zondag 6 december 2015 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe snel is de incubatietijd?
Ja, veeeel logischer.quote:Op zondag 6 december 2015 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, ja, die combi heb ik nog nooit op maar dat schijnt niet echt goed te zijn idd.Maar ok, vooralsnog logischer dan dat GHB-verhaal dus.
Nee, stond al vrij snel in de krant, AD artikel dacht ik.quote:Op zondag 6 december 2015 13:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Fijne vriendin dan. Ook voor het eerst dat ik deze versie hoor trouwens.
Bij discotheken wel.quote:Op zondag 6 december 2015 14:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik heb nog op geen enkel feest meegemaakt dat je naar buiten kon, maar dat waren vooral ook grotere feesten.
In de stad bij de kroegen kan dat inderdaad wel.
Trouwens, de vele lege envelopjes bij de de wc's doet vermoeden dat ze niet (allemaal) buiten snuiven.
En jij heel graag niet, ben je een eigenaar van zo'n ballentent?quote:Op zondag 6 december 2015 14:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, ze liep raar en zoekend rond, maar ze zou vervolgens niet op eigen kracht ergens anders heen kunnen lopen.
Jij wilt wel heel graag dat er een gemene dader met slechte bedoelingen in het spel zit, of niet?
dan moet je eerst maar eens iets beter gaan lezenquote:Op zondag 6 december 2015 14:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Alle posts waarin je verwijst naar, of een insinuatie maakt over een onbekend persoon die haar gedrogeerd zou hebben en/of slechte bedoelingen heeft.
En dat zijn er inmiddels heel wat.
Nee, natuurlijk snuiven ze niet allemaal buiten, maar soms is dat net zo makkelijk en een stuk verborgener dan in de wc.quote:Op zondag 6 december 2015 14:05 schreef Physsic het volgende:
Ik heb nog op geen enkel feest meegemaakt dat je naar buiten kon, maar dat waren vooral ook grotere feesten.
In de stad bij de kroegen kan dat inderdaad wel.
Trouwens, de vele lege envelopjes bij de de wc's doet vermoeden dat ze niet (allemaal) buiten snuiven.
Ik denk niet dat het gaat om het willen. Het gaat meer over wat logischer is dan heel vergezochte verhalen. En je kent die tent?quote:Op zondag 6 december 2015 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En jij heel graag niet, ben je een eigenaar van zo'n ballentent?
Bron?quote:Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Is niet raar, maar mevrouw wil gewoon maar wat graag een slechterik de schuld kunnen geven. Dat is inmiddels belangrijker dan logisch denken.
Dan kun je alles als theorie aandragen......en daar gaat het commentaar dus over.quote:Op zondag 6 december 2015 14:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dan moet je eerst maar eens iets beter gaan lezen
dit staat er > het is niet ondenkbaar
Ik denk dat de wc voor dat soort dingen meestal een erg veilige plek is.quote:Op zondag 6 december 2015 14:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk snuiven ze niet allemaal buiten, maar soms is dat net zo makkelijk en een stuk verborgener dan in de wc.
Maar volgens mij is dit ook geen groot evenement als een Sensation? Gewoon een feestkroeg/clubje? En dan kun je -in mijn ervaring- meestal gewoon even naar buiten. Met stempel oid.
slechteriken bestaan niet ?quote:Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Is niet raar, maar mevrouw wil gewoon maar wat graag een slechterik de schuld kunnen geven. Dat is inmiddels belangrijker dan logisch denken.
Ik heb het afgelopen zomer ook een keer ontzettend begaaid op een festival. Ook alleen drank. Op een gegeven moment merkte ik dat ik wel héél erg dronken was en ging ik maar even plassen en ergens een rustig plekje zoeken om bij te komen. Gevolg: zwart gat van 2 tot 5 uur en kwam bij mijn positieven op een paar kilometer afstand van het festival, compleet de verkeerde kant uitlopend. Alleen bier op (wel heel veel en heel snel gedronken) en ik ben bepaald geen onervaren drinker om het zo maar eens te zeggen.quote:Op zondag 6 december 2015 14:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb eens uren in een park k.o. gelegen door volgens mij alleen drank. Dat was wel een kwartier fietsen vanaf het centrum.
Zou goed kunnen hoor! Maar had het zelf nog niet vaak meegemaakt.quote:Op zondag 6 december 2015 14:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk snuiven ze niet allemaal buiten, maar soms is dat net zo makkelijk en een stuk verborgener dan in de wc.
Maar volgens mij is dit ook geen groot evenement als een Sensation? Gewoon een feestkroeg/clubje? En dan kun je -in mijn ervaring- meestal gewoon even naar buiten. Met stempel oid.
Vaak wel, of het is te druk, of de deuren sluiten niet goed. Of je gaat met iemand anders even een frisse neus halen.quote:Op zondag 6 december 2015 14:10 schreef Jaroon het volgende:
Ik denk dat de wc voor dat soort dingen meestal een erg veilige plek is.
Precies. Dat zwarte gat is uiteindelijk het meest schokkende. Vond ik.quote:Op zondag 6 december 2015 14:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb het afgelopen zomer ook een keer ontzettend begaaid op een festival. Ook alleen drank. Op een gegeven moment merkte ik dat ik wel héél erg dronken was en ging ik maar even plassen en ergens een rustig plekje zoeken om bij te komen. Gevolg: zwart gat van 2 tot 5 uur en kwam bij mijn positieven op een paar kilometer afstand van het festival, compleet de verkeerde kant uitlopend. Alleen bier op (wel heel veel en heel snel gedronken) en ik ben bepaald geen onervaren drinker om het zo maar eens te zeggen.
Moraal van het verhaal: je kan compleet van de wereld zijn en toch nog kilometers ver komen zonder dat je door hebt wat je aan het doen bent
Daarom zijn de posts en vragen nog niet fout.quote:Op zondag 6 december 2015 14:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb dat beertje nog geen inhoudelijke post zien plaatsen, alleen maar op de man af zien posten.
Kreeg ze dat appje op dat moment van nacht zelf?quote:Op zondag 6 december 2015 13:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad zo'n beetje de feiten zoals bekend.quote:Op zondag 6 december 2015 14:31 schreef Fixers het volgende:
De feiten die ik zo heb gehoord:
- Dascha vertrekt om 02.00 uit die kroeg, naar verluid 'om te plassen'.
- Ze wordt om 05.45 door een trein geraakt op de overweg van de Maartensdijkse weg.
- Haar telefoon is nog niet gevonden.
- In de tijd dat ze is vermist reageerde ze niet op telefoontjes of appjes.
- Haar ID is een paar straten bij de kroeg vandaan gevonden.
- Onderzoek wijst uit dat ze alcohol en twee verschillende drugs in haar bloed had zitten.
Alle rest is volgens mij speculatie.
Benieuwd of ze sex gehad heeft in die tijd. Niet reageren op berichten omdat ze het niet meer kon, toen bij rails gezet en ervoor gesprongen...quote:Op zondag 6 december 2015 14:31 schreef Fixers het volgende:
- Ze wordt om 05.45 door een trein geraakt op de overweg van de Maartensdijkse weg.
- Onderzoek wijst uit dat ze alcohol en twee verschillende drugs in haar bloed had zitten.
aanvulling:quote:Op zondag 6 december 2015 14:31 schreef Fixers het volgende:
- Er zijn geen concrete aanwijzingen dat het wél een zelfmoord is: geen afscheidsbrief, voorafgaande psychische klachten, gedrag, of iets dergelijks.
Hoe weet je tegenwoordig dat een mobiele telefoon in gesprek is? deze gaan meestal direct naar de voicemail. Net als wanneer het toestel is uitgeschakeld. Een ingesprektoon heb ik met bellen naar mobiele nummers al jaren niet meer gehoord.quote:Op zondag 6 december 2015 14:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
aanvulling:
haar telefoon was soms in gesprek
ID is na 4 dagen gevonden
Doorslaggevend bewijs.quote:Op zondag 6 december 2015 15:11 schreef StaceySinger het volgende:
ff dit
Inge Brandt
@ingebrandt
@EstherHVNL vriendinnen van mijn dochter zeggen vorige x onwel te zijn geworden na een drankje,
aangeboden door barkeeper in Let's get down
https://twitter.com/ingebrandt/status/671340666929082369
Dan zal men daar vast aangifte van hebben gedaan. Dan heeft de politie een reden dat te onderzoeken.quote:
ja tuurlijk ik begin er niet voor niks overquote:Op zondag 6 december 2015 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In ieder geval iets om door de politie uit te laten zoeken
En men heeft daar als groep toen aangifte van gedaan?quote:Op zondag 6 december 2015 15:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja tuurlijk ik begin er niet voor niks over
Als je iemand belt die de voicemail op zijn/haar toestel heeft uitgeschakeld, krijg je een provider stem die zegt dat het nummer in gesprek is. Dat krijg ik nog wekelijks bij vrienden/ familie die voicemail uit hebben staan en in gesprek zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 14:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hoe weet je tegenwoordig dat een mobiele telefoon in gesprek is? deze gaan meestal direct naar de voicemail. Net als wanneer het toestel is uitgeschakeld. Een ingesprektoon heb ik met bellen naar mobiele nummers al jaren niet meer gehoord.
Gewoon teveel gezopen en dan met een kutsmoes komen.quote:Op zondag 6 december 2015 15:11 schreef StaceySinger het volgende:
ff dit
Inge Brandt
@ingebrandt
@EstherHVNL vriendinnen van mijn dochter zeggen vorige x onwel te zijn geworden na een drankje,
aangeboden door barkeeper in Let's get down
https://twitter.com/ingebrandt/status/671340666929082369
Feest waar ze was, was gratis geloof ik. Dus stempel of bandje was niet nodig.quote:Op zondag 6 december 2015 14:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
2,50 meen ik me te herinneren van die banner.quote:Op zondag 6 december 2015 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Feest waar ze was, was gratis geloof ik. Dus stempel of bandje was niet nodig.
Oh ja, gezien. Denk niet dat een portier, als er nog controle was op dat tijdstip, nog moeilijk doet als je om 2 uur even naar buiten gaat.quote:Op zondag 6 december 2015 15:32 schreef probeer het volgende:
[..]
2,50 meen ik me te herinneren van die banner.
Natuurlijk is er controle. Zeker rond die tijd met jonge mensen.quote:Op zondag 6 december 2015 15:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oh ja, gezien. Denk niet dat een portier, als er nog controle was op dat tijdstip, nog moeilijk doet als je om 2 uur even naar buiten gaat.
En die laat je best even buiten plassen en je 2 minuten later weer naar binnen.quote:Op zondag 6 december 2015 15:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Natuurlijk is er controle. Zeker rond die tijd met jonge mensen.
Ja.quote:Op zondag 6 december 2015 15:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En die laat je best even buiten plassen en je 2 minuten later weer naar binnen.
Niet dat het zoveel uitmaakt hoor , maar ik lees overal ( ook in media) dat ze om 5.45 uur geraakt werd door de trein.quote:Op zondag 6 december 2015 14:31 schreef Fixers het volgende:
- Er zijn geen concrete aanwijzingen dat het wél een zelfmoord is: geen afscheidsbrief, voorafgaande psychische klachten, gedrag, of iets dergelijks.
Ouders hebben het inderdaad zelf over 05:35 uur.quote:Op zondag 6 december 2015 16:01 schreef Eigenwhys het volgende:
[..]
Niet dat het zoveel uitmaakt hoor , maar ik lees overal ( ook in media) dat ze om 5.45 uur geraakt werd door de trein.
De eerste melding was echter al om 5.31 uur.
http://www.112-nederland.(...)-Gooi-en-Vechtstreek
"Bij -een vriend en maat-... in -ons- glas stopte"quote:Op zondag 6 december 2015 15:36 schreef StaceySinger het volgende:
dan >
Ik was die bewuste avond op datzelfde feest, en ik kan dat gedrag bevestigen. Bij een vriend en maat van mij was er nog een raar incident met een jongen die zonder het te vragen en hem te kennen ijsklontjes in ons glas stopte
SVM-T | 30-11-15 | 15:40
http://www.powned.tv/nieu(...)fen_in_bloed_da.html
En toen?quote:Op zondag 6 december 2015 15:36 schreef StaceySinger het volgende:
dan >
Ik was die bewuste avond op datzelfde feest, en ik kan dat gedrag bevestigen. Bij een vriend en maat van mij was er nog een raar incident met een jongen die zonder het te vragen en hem te kennen ijsklontjes in ons glas stopte
SVM-T | 30-11-15 | 15:40
http://www.powned.tv/nieu(...)fen_in_bloed_da.html
Ja was al gepost door stacey, ook dat je daar moeilijk met de auto kon komen.quote:Op zondag 6 december 2015 16:59 schreef Physsic het volgende:
Ik weet niet of al algemeen bekend is om welke spoorwegovergang het gaat, -niet bij mij-, maar de enige onbewaakte spoorwegovergang die ik kan vinden die enigsinds overeenkomt met foto's van de gedenkplek is bij de Maartendijkseweg. Daar kan je ook niet met de auto komen.
Als ze zelfmoord wilde plegen, heeft wel een teringeind omgelopen.
[ afbeelding ]
Was zit al geplaatst?
[quote]HILVERSUM - Niet alleen de Baarnse forenisch patholoog Frank van de Goot, ook de politie laat het bloed van Dascha Graafsma testen op onder meer drugs. Volgende week al komt het Nationaal Forensisch Instituut (NFI) met de uitslagen, dat is snel voor deze instelling.
Door Henk Runhaar - 4-12-2015, 16:24 (Update 4-12-2015, 16:28)
De politie liet de familie aanvankelijk weten dat er geen bloed of urine meer te vinden was om te testen. Maar inmiddels is er toch een bloedmonster genomen. Waar het bloed is gevonden, wil een politiewoordvoerster niet zeggen. Volgens een omwonende van de onbewaakte spoorwegovergang waar Dascha werd gegrepen is er bloed van het meisje gevonden bij volkstuinen een heel stuk verderop langs het spoor, richting Hilversum. De politie wil hierover niets zeggen.
,,Maar we doen er alles aan om de vraag te beantwoorden wat er die nacht is gebeurd'', zegt de woordvoerster. Dascha verdween uit nachtzaak Let's Get Down in Hilversum en was ruim drie uur spoorloos. Deze week is met speurhonden vergeefs gezocht naar de telefoon van Dascha. Volgens de woordvoerster ging het om een groot gebied, nauwkeuriger is de plek waar het toestel zich moet bevinden niet te bepalen.
Dat de politie er zo serieus naar kijkt, verbaast patholoog Van de Goot. ,,Zeg dan meteen dat je toch een bloedmonster opstuurt.'' De familie Graafsma heeft inmiddels Peter R. de Vries aangesteld als woordvoerder.
Van de Goot bood de ontredderde familie van Dascha gratis zijn diensten aan. Het wil er bij het gezin uit Hollandsche Rading niet in dat hun blije en gelukkige tienerdochter zichzelf van het leven beroofde door op het spoor net buiten Hilversum voor een aanstormende trein te gaan staan. De Baarnse patholoog roept al jaren dat zeker bij spoorongevallen veel te snel de conclusie zelfdoding wordt getrokken.
Ik ga morgen naar de coffeeshop en dan hoop ik dat iemand er wat in mijn peuk stoptquote:Op zondag 6 december 2015 16:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
"Bij -een vriend en maat-... in -ons- glas stopte"
In wie z'n glas was het nou?
Had die jongen een vriezer meegenomen opstap?
Als hij misschien suikerklontjes bedoelt kan het wel wat betekenen.. Die zijn namelijk te koop met LSD erin.
(Daar kan je dan LS-thee mee maken, hihi)
Een kist kan weer open.quote:Op zondag 6 december 2015 17:21 schreef Physsic het volgende:
Ik denk dat ze misschien bedoelen dat het lichaam al geborgen was? Misschien ook al dat de kist is dichtgemaakt, want ze zal sowieso niet opgebaard zijn.
Dat hoef je mij echt niet te vertellen. Probeer de anderen maar te overtuigen.quote:Op zondag 6 december 2015 17:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ga morgen naar de coffeeshop en dan hoop ik dat iemand er wat in mijn peuk stopt![]()
Echt, drugs geef je niet weg
Volgens mij is daar in die omgeving ook nauwelijks verlichting aanwezig behalve op de doorgaande weg voor de afslag.quote:Op zondag 6 december 2015 17:29 schreef ietjefietje het volgende:
Niemand schijnt het vreemd te vinden dat ze een heel stuk bos overstak, ik zelf zou dat al niet durven, een bos is echt stikdonker als je er alleen maar 10 meter in bent gelopen.
Geen idee wat ze daar gevonden hebben.quote:Op zondag 6 december 2015 17:29 schreef mootie het volgende:
[..]
En dan vinden ze nog een spetje bloed, stukken verderop. Zomaar.
Hoezo een spatje? Misschien lag er wel een lichaamsdeel wat aan de trein is blijven hangen en iets later losschoot.quote:Op zondag 6 december 2015 17:29 schreef mootie het volgende:
[..]
En dan vinden ze nog een spetje bloed, stukken verderop. Zomaar.
In het artikel staat dat er bloed is gevonden.quote:Op zondag 6 december 2015 17:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hoezo een spatje? Misschien lag er wel een lichaamsdeel wat aan de trein is blijven hangen en iets later losschoot.
Heb verhalen gehoord van iemand die moet ruimen wanneer iemand voor de trein is gesprongen. Die lichamen liggen echt niet netjes op hun rug met hun handjes gevouwen hoor.
Die gesloten kist was toch iets wat een user zei?quote:Op zondag 6 december 2015 17:41 schreef mootie het volgende:
[..]
In het artikel staat dat er bloed is gevonden.
En dat strookt ook niet met 'de kist was al gesloten', dat doen ze volgens mij niet als er lichaamsdelen ontbreken.
Anyway, ik vind het gewoon een vreemd stuk.
Ik heb al eens gelezen (interview met zo'n opruimploeg volgens mij, is al lang geleden) dat er na een aanrijding met een trein er nog nauwelijks bloed in het lichaam zit. Dit zou er door de klap uitgedrukt worden.quote:Op zondag 6 december 2015 17:18 schreef mootie het volgende:
Sowieso een gek stuk. Alsof er op of in het lichaam geen bloed zou zijn om te testen.
Ja, de user waar ik op reageerdequote:Op zondag 6 december 2015 17:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die gesloten kist was toch iets wat een user zei?
Het is ook een vreemd stuk en de kist kan inderdaad weer gewoon open.quote:Op zondag 6 december 2015 17:41 schreef mootie het volgende:
[..]
In het artikel staat dat er bloed is gevonden.
En dat strookt ook niet met 'de kist was al gesloten', dat doen ze volgens mij niet als er lichaamsdelen ontbreken.
Anyway, ik vind het gewoon een vreemd stuk.
Is er überhaupt sprake van een kist of het sluiten daarvan als het onderzoek gewoon nog loopt?quote:Op zondag 6 december 2015 17:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het is ook een vreemd stuk en de kist kan inderdaad weer gewoon open.
Maar ze gaan niet wachten met het sluiten 'tot ze alles hebben gevonden', want je weet niet of de missende delen nog ergens redelijk intact liggen. Sommige delen zijn nooit terug te vinden, om dat die gewoon te veel opgedeeld zijn.
Je zoekt dus zo veel mogelijk bij elkaar, en gaat niet ook nog eens in de tuinen van de omliggende huizen zoeken.
Volgens mij in een plasic zak en bij transport zak in kist.quote:Op zondag 6 december 2015 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is er überhaupt sprake van een kist of het sluiten daarvan als het onderzoek gewoon nog loopt?
Heel vreemd, er zijn al 8 topics met 13 pagina's vol geschreven en kan je vertellen dat er genoeg users zijn die het een opmerkelijke plek vinden.quote:Op zondag 6 december 2015 17:29 schreef ietjefietje het volgende:
Niemand schijnt het vreemd te vinden dat ze een heel stuk bos overstak, ik zelf zou dat al niet durven, een bos is echt stikdonker als je er alleen maar 10 meter in bent gelopen.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 6 december 2015 18:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik bedoel ook meer dat de kist die gesloten wordt nog niet aan de orde is zolang het stoffelijk overschot niet is vrijgegeven.
Tuurlijk wel. Dat is gewoon met een vuilniszak langs het spoor aflopen en alle grote onderdelen bij elkaar in die zak flikkeren. De rest wordt schoongespoten met een brandslang.quote:Op zondag 6 december 2015 17:41 schreef mootie het volgende:
Lijkt me wel, anders moeten nabestaanden van een moord soms wel jaren wachten voordat ze iemand kunnen begraven. Ze nemen gewoon zoveel mogelijk monsters en weefels die ze nodig kunnen hebben.quote:Op zondag 6 december 2015 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is er überhaupt sprake van een kist of het sluiten daarvan als het onderzoek gewoon nog loopt?
Ik denk dat je toch te voorbarig bent.quote:Op zondag 6 december 2015 19:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me wel, anders moeten nabestaanden van een moord soms wel jaren wachten voordat ze iemand kunnen begraven. Ze nemen gewoon zoveel mogelijk monsters en weefels die ze nodig kunnen hebben.
Maar daar is zelf in dit geval waarschijnlijk geen sprake van, aangezien er niet zo'n onderzoek loopt. Frank van de Groot heeft zijn hulp ook zelf aangeboden. Zonder de politie.
Het kan zijn dat de politie wel weer een klein onderzoek is gestart, maar daar hebben ze het lichaam niet voor nodig. Daar was toch niks meer van over.
Dit, daarbij zegt het aangeboden krijgen van een drankje nog niets over wie er wat in gegooid heeft, als iemand er al wat ingegooid heeft.quote:Op zondag 6 december 2015 15:29 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gewoon teveel gezopen en dan met een kutsmoes komen.
sensatielust nog wel... nou nee hoor maar het lijkt me wel dat de middelen die ze in haar lichaam had erg veel kunnen zeggen.quote:Op zondag 6 december 2015 12:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Er hangen daar nog veel meer camera's, ook bij het andere perron.
[..]
Het onderzoek richt zich op waarheidsvinding, niet op het bevredigen van jouw sensatielust.
Daar ging het vanmiddag nog over.quote:HILVERSUM - De politie neemt het onderzoek naar de dood van Dascha Graafsma uit Hollandsche Rading nu pas serieus. Dat zegt vader René Graafsma na een gesprek met de recherche maandagmiddag.
Door Henk Runhaar - 30-11-2015, 17:07 (Update 30-11-2015, 18:00)
,,Mijn doel is bereikt. Deze mannen hebben zo veel vertrouwen overgebracht.'' Heel anders dan afgelopen weekeinde. ,,Maar daar wil ik het niet meer over hebben. Het gaat erom dat de politie nu wél alles uit de kast haalt. Áls het suïcide is, wat was daar dan de oorzaak van? Was ze gedrogeerd?''
Het onderzoek wordt bijzonder lastig. ,,Er is geen bloed en geen urine meer om te testen. Haar lichaam is honderden meters meegesleurd onder de trein, het is volledig verpulverd. Dat is me ook nu pas verteld. Maar er zijn andere middelen om dit te onderzoeken.''
Graafsma is ervan overtuigd het de politie het erbij had laten zitten als hij de publiciteit niet had gezocht. ,,Omdat ze de zaak nu wel goed behandelen, heb ik alle tv-optredens afgezegd. Ik kan de media-aandacht zelf wel aan, maar ik heb met meerdere mensen in huis te maken, andere kinderen en familie. Ik merk dat die emotioneel aan de grens zitten. We gaan ons nu eerst volledig concentreren op het afscheid van Das. We hebben nog niet eens bedacht of het een begrafenis of een crematie wordt.''
Lees verder...
Hamvraag blijft wat er met Dascha is gebeurd tussen twee uur 's nachts, toen ze nachtzaak Let's Get Down onder Gooiland in Hilversum verliet, en half zes zaterdagochtend. Toen werd ze bij een onbewaakte overweg op het spoor tussen Hilversum en Hollandsche Rading gegrepen door een trein. Graafsma: ,,Vraag mensen alsjeblieft tips niet aan mij, maar rechtstreeks aan de politie door te geven.''
De politie ontkende maandag tegenover deze krant dat er extra energie in de zaak wordt gestoken vanwege de publiciteit. Graafsma weet inmiddels beter. ,,Echt wel. En ik blijf er bovenop zitten. Er komt een website.''
dat ziet er uit als een scenario dat zeer goed mogelijk is. Is er al gezocht? lijkt me niet onmogelijk dat ze daar ergens haar mobiele telefoon of andere sporen vinden.quote:Op zondag 6 december 2015 23:12 schreef StaceySinger het volgende:
Hier staat iets in de krant wat ik ook al aan het onderzoeken was
HILVERSUM - Er is zowel drugs als alcohol aangetroffen in het bloed van Dascha Graafsma. Het gaat volgens woordvoerder van de familie Peter R. de Vries om middelen die het scenario van drogering ondersteunen.
Door Henk Runhaar - 4-12-2015, 17:05 (Update 4-12-2015, 18:03)
De uitslagen komen uit het laboratorium dat door Baarns forensisch patholoog Frank van de Goot is ingeschakeld. De Vries: ,,Het onderzoek zegt niets over of de middelen vrijwillig of onvrijwillig zijn ingenomen. En ook niet of dit bewust of onbewust is gebeurd.'' Ook over de concentratie van de drugs in het bloed van het tienermeisje uit Hollandsche Rading wil De Vries niets kwijt. ,,Wel is er dus de combinatie met alcohol.''
De familie gaat er vanuit dat Dascha bewust is gedrogeerd en mogelijk is misbruikt.
Ze zou zijn meegenomen in een auto en bij het uitgestrekte natuurgebied tussen Hilversum en Hollandsche Rading zijn gedumpt.
Dat kan goed en ongezien op de lus van de oprit vanuit Hilversum naar de A27. ,,Even stoppen op de vluchtstrook, meisje eruit en weg. Daar vandaan ben je zo bij de onbewaakte overweg waar ze onder de trein kwam'', weet een bewoner van het gebied.
[ afbeelding ]
http://www.gooieneemlande(...)99629.ece/Drugs-en-a
Ze kunnen ook achter te halen bij telefoonproviders die gegevens van een gebruiker bewaart via telefoonnetwerk. Mogelijk heeft een van de zussen van Dascha ook gesprekken met Dascha zelf via Whatsapp bewaard wat het ook van belang zijn voor het onderzoek.quote:Op zondag 6 december 2015 23:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat ziet er uit als een scenario dat zeer goed mogelijk is. Is er al gezocht? lijkt me niet onmogelijk dat ze daar ergens haar mobiele telefoon of andere sporen vinden.
Waarom zijn die van belang?quote:Op zondag 6 december 2015 23:44 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook achter te halen bij telefoonproviders die gegevens van een gebruiker bewaart via telefoonnetwerk. Mogelijk heeft een van de zussen van Dascha ook gesprekken met Dascha zelf via Whatsapp bewaard wat het ook van belang zijn voor het onderzoek.
Ik vind het erg ver gezocht. Maar goed, onmogelijk is het niet en een kijkje nemen kan geen kwaad.quote:Op zondag 6 december 2015 23:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat ziet er uit als een scenario dat zeer goed mogelijk is. Is er al gezocht? lijkt me niet onmogelijk dat ze daar ergens haar mobiele telefoon of andere sporen vinden.
En weer verzin je iets in je plaatje wat er niet staat.quote:Op zondag 6 december 2015 23:12 schreef StaceySinger het volgende:
Hier staat iets in de krant wat ik ook al aan het onderzoeken was
HILVERSUM - Er is zowel drugs als alcohol aangetroffen in het bloed van Dascha Graafsma. Het gaat volgens woordvoerder van de familie Peter R. de Vries om middelen die het scenario van drogering ondersteunen.
Door Henk Runhaar - 4-12-2015, 17:05 (Update 4-12-2015, 18:03)
De uitslagen komen uit het laboratorium dat door Baarns forensisch patholoog Frank van de Goot is ingeschakeld. De Vries: ,,Het onderzoek zegt niets over of de middelen vrijwillig of onvrijwillig zijn ingenomen. En ook niet of dit bewust of onbewust is gebeurd.'' Ook over de concentratie van de drugs in het bloed van het tienermeisje uit Hollandsche Rading wil De Vries niets kwijt. ,,Wel is er dus de combinatie met alcohol.''
De familie gaat er vanuit dat Dascha bewust is gedrogeerd en mogelijk is misbruikt.
Ze zou zijn meegenomen in een auto en bij het uitgestrekte natuurgebied tussen Hilversum en Hollandsche Rading zijn gedumpt.
Dat kan goed en ongezien op de lus van de oprit vanuit Hilversum naar de A27. ,,Even stoppen op de vluchtstrook, meisje eruit en weg. Daar vandaan ben je zo bij de onbewaakte overweg waar ze onder de trein kwam'', weet een bewoner van het gebied.
[ afbeelding ]
http://www.gooieneemlande(...)99629.ece/Drugs-en-a
Er ligt aan die lus wel een extra stuk asfalt waar je zo op rijdt zonder hele moeilijke manoeuvres te maken. Maar om op die plek die StaceySinger verzint te komen moet je uiteraard terug steken, dat valt op als er iemand langskomt.quote:Op maandag 7 december 2015 07:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En weer verzin je iets in je plaatje wat er niet staan.
Er staat "op de lus".
Om op die "parkeerplek" te komen die jij verzint moet je een hele bijzondere manoeuvre op een snelweg maken (of tegen de rijrichting inrijden, of achteruitrijden) en dat kun je niet onopvallend doen.
Misschien moet je zulke dingen eens lezen zoals ze er staan: op de lus stoppen op de vluchtstrook.
Zo denken er meer mensen over.quote:Op maandag 7 december 2015 07:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Er ligt aan die lus wel een extra stuk asfalt waar je zo op rijdt zonder hele moeilijke manoeuvres te maken. Maar om op die plek die StaceySinger verzint te komen moet je uiteraard terug steken, dat valt op als er iemand langskomt.
Op #StreetView: https://www.google.com/ma(...)E0Jk5d54aBE5qbMw!2e0
Ik vind het trouwens een heel erg ver gezocht scenario. Meisje drogere in een drukke kroeg, naar buiten loodsen zonder dat haar vriendinnen je opmerken, zorgen dat je buiten of door de portier niet wordt gezien, een paar uur later op een specifieke plek langs de snelweg dat meisje uit de auto zetten. Dat vraagt nogal planning en voorbereiding. Het klinkt mij als gekunsteld in de oren, om maar een grote boze gemene dader te kunnen aanwijzen. Alles om maar zelfmoord of eigen verantwoordelijkheid (experimenteren met drugs) van Dascha uit te sluiten, 'want dat doet zo'n meisje niet'.
Daarom is die hele post nu weg.quote:Op maandag 7 december 2015 07:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De quote zelf is niet zo te vinden op internet. Ook niet in delen......
Dus het was wederom zo'n losse kreet......? Het moet voor mensen die dit topic (en bepaalde anderen) eerder niet hebben gevolgd erg moeilijk zijn de bomen door het bos nog te zien.quote:Op maandag 7 december 2015 08:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daarom is die hele post nu weg.
Misschien staat het wel ergens, maar zonder bronvermelding kan iedereen van alles gaan zitten verzinnen.quote:Op maandag 7 december 2015 08:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus het was wederom zo'n losse kreet......? Het moet voor mensen die dit topic (en bepaalde anderen) eerder niet hebben gevolgd erg moeilijk zijn de bomen door het bos nog te zien.
Bah.quote:Op maandag 7 december 2015 08:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daarom is die hele post nu weg.
Dan zou je het moeten kunnen vinden met google en gebruik van " " op zijn minst delen van zo'n uitspraak. NIETS.quote:Op maandag 7 december 2015 08:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien staat het wel ergens, maar zonder bronvermelding kan iedereen van alles gaan zitten verzinnen.
Dan moet het geindexeerd zijn, kon ook niks vinden.quote:Op maandag 7 december 2015 08:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan zou je het moeten kunnen vinden met google en gebruik van " " op zijn minst delen van zo'n uitspraak. NIETS.
Het zal wel van facebook of Twitter komen. Volgens mij pakt google daar de uitspraken niet. Zover ik kon zien heeft de huidige eigenaar van die zaak uberhaupt geen uitspraken gedaan die ingaan op deze zaak.quote:Op maandag 7 december 2015 08:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan moet het geindexeerd zijn, kon ook niks vinden.
Gewoon de posts van Ootjekatootje en Staceysinger overslaan. Iedere mysterieuze dood leidt tot oeverloos gespeculeer en wat hun betreft het liefst tot een reeks van honderden topics.quote:Op maandag 7 december 2015 08:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus het was wederom zo'n losse kreet......? Het moet voor mensen die dit topic (en bepaalde anderen) eerder niet hebben gevolgd erg moeilijk zijn de bomen door het bos nog te zien.
Dat zou het beste zijn maar ik vind het wel interessant. Zeker omdat dit in soortgelijke topics door dezelfde mensen bevuilt wordt dacht ik deze keer "laat ik eens wat kritische noten plaatsen" misschien zet het aan het denken. Het is een vreemd fenomeen dat op die manier aandacht zoeken met vaak totaal uit de lucht gegrepen zaken.quote:Op maandag 7 december 2015 08:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gewoon de posts van Ootjekatootje en Staceysinger overslaan. Iedere mysterieuze dood leidt tot oeverloos gespeculeer en wat hun betreft het liefst tot een reeks van honderden topics.
Maar het is toch niet de bedoeling dat wij gaan googelen of een quote van iemand hier wel klopt?quote:Op maandag 7 december 2015 08:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zou het beste zijn maar ik vind het wel interessant. Zeker omdat dit in soortgelijke topics door dezelfde mensen bevuilt wordt dacht ik deze keer "laat ik eens wat kritische noten plaatsen" misschien zet het aan het denken. Het is een vreemd fenomeen dat op die manier aandacht zoeken met vaak totaal uit de lucht gegrepen zaken.
Nee. Maar zodoende je leer je dat je dat zeker wel moet doen.quote:Op maandag 7 december 2015 08:49 schreef agter het volgende:
[..]
Maar het is toch niet de bedoeling dat wij gaan googelen of een quote van iemand hier wel klopt?
Man o man. Wat een niveautje weer.quote:Op maandag 7 december 2015 08:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Maar zodoende je leer je dat je dat zeker wel moet doen.
je doet het erom He ! je komt hier om te zieken zal weer een TR sturenquote:Op maandag 7 december 2015 07:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En weer verzin je iets in je plaatje wat er niet staan.
Er staat "op de lus".
Om op die "parkeerplek" te komen die jij verzint moet je een hele bijzondere manoeuvre op een snelweg maken (of tegen de rijrichting inrijden, of achteruitrijden) en dat kun je niet onopvallend doen.
Misschien moet je zulke dingen eens lezen zoals ze er staan: op de lus stoppen op de vluchtstrook.
Nee, daarom bronvermelding.quote:Op maandag 7 december 2015 08:49 schreef agter het volgende:
[..]
Maar het is toch niet de bedoeling dat wij gaan googelen of een quote van iemand hier wel klopt?
Want dat is de taak van fok?quote:Op maandag 7 december 2015 09:04 schreef StaceySinger het volgende:
... zonder zelf ook maar iets te onderzoeken ...
Ja. Dat stoorde mij ook.quote:Op maandag 7 december 2015 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, daarom bronvermelding.
En met bronvermelding zie je ook dat sommige mensen zelf geshopte plaatjes onder een bericht uit een krant plakken, zodat het lijkt alsof het plaatje bij het bericht hoort.
Jij onderzoekt ook erg weinig. Je poneert gewoon veel theorien. Ik heb je gisteren even op gezocht in eerdere topics over dit onderwerp. Je plaatst van alles. Daarnaast geloof je dat alles wel mogelijk kan zijn. Dat heeft niets met onderzoek te maken. Straks komt er misschien een definitief en goed bewezen verhaal naar buiten van een betrouwbare bron. Dan kun jij in elk geval zeggen "dat zei ik al"want je hebt alles al gezegd.quote:Op maandag 7 december 2015 09:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je doet het erom He ! je komt hier om te zieken zal weer een TR sturen
jij blijft maar doorzwammen zonder zelf ook maar iets te onderzoeken ,walchelijk
het is 1 grote LUS dat gebied
[ afbeelding ]
Prima meid, stuur jij maar een TR hoor, maar ik ben niet degene hier die het gebied duidelijk niet kent en vervolgens nieuwsberichten van plaatjes gaat voorzien die ten eerste niet kloppen met de inhoud van het "nieuwsbericht" dat in dit geval vooral de speculatie van een buurtbewoner was.quote:Op maandag 7 december 2015 09:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je doet het erom He ! je komt hier om te zieken zal weer een TR sturen
jij blijft maar doorzwammen zonder zelf ook maar iets te onderzoeken ,walchelijk
het is 1 grote LUS dat gebied
[ afbeelding ]
Nee een of andere zogenaamde quote zonder bronvermelding.quote:Op maandag 7 december 2015 09:02 schreef Burdie het volgende:
Wtf, heeft ze nou haar eigen fantasie in de vorm van een krantenartikel gegoten en hier gepresenteerd als zijnde bron van het eea.
Die deze keer weggehaald wordt maar vele keren ook niet en dan door anderen als waar wordt aangenomen. Over het verzieken van een topic gesproken.quote:Op maandag 7 december 2015 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee een of andere zogenaamde quote zonder bronvermelding.
en nu is het ineens speculatie van een buurtbewoner ?quote:Op maandag 7 december 2015 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima meid, stuur jij maar een TR hoor, maar ik ben niet degene hier die het gebied duidelijk niet kent en vervolgens nieuwsberichten van plaatjes gaat voorzien die ten eerste niet kloppen met de inhoud van het "nieuwsbericht" dat in dit geval vooral de speculatie van een buurtbewoner was.
Ik ken de lus, ik ken dat stukje waar je volgens jou makkelijk kon parkeren ook, maar jij bent de enige die gaat zitten beweren dat daar wel even geparkeerd kon worden, en dat is puur op gebrek aan kennis van de situatie, ook de geciteerde buurtbewoner deed jouw suggestie niet omdat iedereen die de situatie daar maar een beetje kent weet dat het van de zotte is om te denken dat iemand daar wel even ongezien kan gaan parkeren.
nee johquote:Op maandag 7 december 2015 09:33 schreef Burdie het volgende:
Op de vluchtstrook van die lus is wat anders dan achteruit steken om te 'parkeren' op dat stukje asfalt waar jij die zogenaamde parkeerplek hebt getekend. Dat is namelijk een stuk minder logisch. Je wekt alleen wel de indruk dat die buurtbewoner dat gezegd heeft, door het kaartje te plaatsen als ware het een plaatje dat bij dat artikel hoort.
Dat laatste zijn allemaal uit de lucht gegrepen aannames. Ze zou.......een buurtbewoner zegt.....mogelijk misbruikt.....auto.....dumpen...etc.quote:Op maandag 7 december 2015 09:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en nu is het ineens speculatie van een buurtbewoner ?
Ben ik degene die dat even gaat zitten beweren ?
dit staat er in het artikel
Waarom plaats je een zelf ingetekend kaartje alsof het onderdeel is van het nieuwsartikel?quote:Op maandag 7 december 2015 09:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee joh
je flopt de vluchtstrook op en je rijdt 10 meter achteruit en je staat er
10 seconden werk
volgens Leandra is er een hele bijzondere manoeuvre nodig - BS
en dan schrijft ze ook nog :
ik ken de lus, ik ken dat stukje waar je volgens jou makkelijk kon parkeren ook![]()
Dat dus. "Onze dochter is heel netjes en doet dat allemaal niet."quote:Op maandag 7 december 2015 09:35 schreef Copycat het volgende:
Die ouders klampen zich overduidelijk aan elke strohalm vast om hun ongeschonden beeld van hun gestorven dochter te kunnen houden.
In het artikel staat idd dat het een suggestie van een mogelijkheid door een buurtbewoner is....quote:Op maandag 7 december 2015 09:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en nu is het ineens speculatie van een buurtbewoner ?
Ben ik degene die dat even gaat zitten beweren ?
dit staat er in het artikel
Ehm nee.... je kletst, en kent de situatie duidelijk niet.quote:Op maandag 7 december 2015 09:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee joh
10 seconden werk
ik ken de lus, ik ken dat stukje waar je volgens jou makkelijk kon parkeren ook![]()
En dan hopen dat ze naar het spoor loopt en daar blijft staan op de rails? Maar die auto was eerder toch een busje?quote:Op maandag 7 december 2015 09:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee joh
10 seconden werk
Dat laatste komt van FB en Twitter volgens mij. Ik meen gelezen te hebben dat de politie niet op de hoogte was.quote:Op maandag 7 december 2015 09:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat dus. "Onze dochter is heel netjes en doet dat allemaal niet."
Of is er inmiddels een persbericht van de Politie en/of Gemeente Hilversum over de vele gedrogeerde meisjes in de lokale uitgaansgelegenheden de afgelopen maanden?
Je bent er geweest, neem ik aan?quote:Op maandag 7 december 2015 09:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee joh
10 seconden werk
En dat kan ik van die ouders prima begrijpen, hoewel ik het idee heb dat eerder gedane uitspraken van de ouders ook gewoon terugkomen in latere krantenartikelen als zou het een uitspraak zijn die ze op dat moment (weer) gedaan hebben.quote:Op maandag 7 december 2015 09:35 schreef Copycat het volgende:
Die ouders klampen zich overduidelijk aan elke strohalm vast om hun ongeschonden beeld van hun gestorven dochter te kunnen houden.
goed lezenquote:Op maandag 7 december 2015 09:41 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom plaats je een zelf ingetekend kaartje alsof het onderdeel is van het nieuwsartikel?
Leer quoten.quote:Op maandag 7 december 2015 09:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
goed lezen
de link naar dat artikel staat erbij en op het kaartje staat Mijn ©
dat kaartje had ik trouwens al veel eerder gepost in topic 2 of 3 al
Dat bedoel ik dus. Als er echt meerdere gedrogeerde meisjes bij de ehbo zaten die nacht dan was daar wel een officiële verklaring uitgekomen. Die berichten op social media zijn dus van die meepraters als Ootjekatootje en StaceySinger om olie op het vuur te gooien.quote:Op maandag 7 december 2015 09:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste komt van FB en Twitter volgens mij. Ik meen gelezen te hebben dat de politie niet op de hoogte was.
Is ook heel menselijk. En ja, het kan net zo goed een recyclede uitspraak zijn.quote:Op maandag 7 december 2015 09:45 schreef Leandra het volgende:
En dat kan ik van die ouders prima begrijpen, hoewel ik het idee heb dat eerder gedane uitspraken van de ouders ook gewoon terugkomen in latere krantenartikelen als zou het een uitspraak zijn die ze op dat moment (weer) gedaan hebben.
Kan natuurlijk best zijn dat ze gedrogeerd is maar die alcoholinname kan niet ongemerkt zijn gebeurd. Het lijkt me verder zo'n geval dat vergelijkbaar is met toeristen die uit ramen vallen in Amsterdam door overmatig drugsgebruik. Inschattingsvermogen totaal naar de klote of overmoedigheid waardoor ze misschien gedacht heeft dat die lieve trein een zacht kussen was dat ze wel een kon terugkoppen. Maar we zullen het nooit weten of het moedwillig was om haar leven te beëindigen of stupiditeit door een overdaad aan middelen.quote:Op maandag 7 december 2015 09:35 schreef Copycat het volgende:
Zo lijkt het. En in die berichten waar dit naar voren komt spreekt ook niemand over aangifte doen of EHBO.quote:Op maandag 7 december 2015 09:46 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Als er echt meerdere gedrogeerde meisjes bij de ehbo zaten die nacht dan was daar wel een officiële verklaring uitgekomen. Die berichten op social media zijn dus van die meepraters als Ootjekatootje en StaceySinger om olie op het vuur te gooien.
nee joh je kan daar zo even de vluchtstrook op en met de auto achteruit rijdenquote:Op maandag 7 december 2015 09:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je bent er geweest, neem ik aan?
Of baseer je dat op streetview? Het is een stuk asfalt dat nooit wordt gebruik of onderhouden. Er liggen daar stenen en groeit onkruid. Mensen maken net na die lus snelheid om op de snelweg te kunnen invoegen, dus rijden daar mknstens 70 km/h. Langs het eerste stuk asfalt staat nog een vangrail, iets verderop niet, maar dan zou je of een rare kronkel richting vluchtstrook moeten maken, of op de weg stil moeten staan en een rare bocht achteruit moeten maken.
Als je iemand snel wilt dumpen, is het logischer dat je in de bocht/lus zelf even de bocht wat anders instuurt en op de vluchtstrook stilstaat, dumpt en doorrijdt. Ipv ingewikkeld doen met achteruit rijden op een niet onderhouden stuk asfalt.
Rijd er anders vanmiddag een langs, dan zal je begrijpen wat leandra, ik en die buurtbewoner bedoelen.
Het zou op FB hebben gestaan van de vader, maar daar kon ik het niet vinden. In een later artikel wordt die bewering tevens gerectificeerd.quote:Op maandag 7 december 2015 09:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste komt van FB en Twitter volgens mij. Ik meen gelezen te hebben dat de politie niet op de hoogte was.
Wanneer ben jij daar voor het laatst geweest? Streetview is een oude foto.quote:Op maandag 7 december 2015 09:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee joh je kan daar zo even de vluchtstrook op en met de auto achteruit rijden
en s'nachts om 4 uur uur is daar nauwelijks verkeer
[ afbeelding ]
En zo wordt een verhaal dus steeds vager. Want ook de politie zal zoiets dan gaan onderzoeken. Jammer van de tijd.quote:Op maandag 7 december 2015 09:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het zou op FB hebben gestaan van de vader, maar daar kon ik het niet vinden. In een later artikel wordt die bewering tevens gerectificeerd.
Mwah, telefoontje naar de eerste hulp en het is duidelijk dat dat verhaal uit de lucht was gegrepen. Dat lijkt me geen bijzonder intensief onderzoek geweest.quote:Op maandag 7 december 2015 09:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En zo wordt een verhaal dus steeds vager. Want ook de politie zal zoiets dan gaan onderzoeken. Jammer van de tijd.
Ik denk dat men gewoon als politie contact opneemt met zo'n facebook figuur.quote:Op maandag 7 december 2015 09:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mwah, telefoontje naar de eerste hulp en het is duidelijk dat dat verhaal uit de lucht was gegrepen. Dat lijkt me geen bijzonder intensief onderzoek geweest.
het zou meer data kunnen geven over de tijdslijn. het lijkt erop dat ze de laatste paar uur verward was ivm middelen in haar systeem. als ze dus heel veel appjes stuurde naar haar moeder en wat vriendinnen. dan kan zal het appen op een moment gestopt zijn en dat zou dan ongeveer het tijdstip geweest zijn dat ze drugs heeft genomen (vrijwillig of niet)quote:
Dat kan die moeder dan ook aangeven.quote:Op maandag 7 december 2015 09:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het zou meer data kunnen geven over de tijdslijn. het lijkt erop dat ze de laatste paar uur verward was ivm middelen in haar systeem. als ze dus heel veel appjes stuurde naar haar moeder en wat vriendinnen. dan kan zal het appen op een moment gestopt zijn en dat zou dan ongeveer het tijdstip geweest zijn dat ze drugs heeft genomen (vrijwillig of niet)
een rare kronkel richting vluchtstrook moeten maken?quote:Op maandag 7 december 2015 09:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je bent er geweest, neem ik aan?
Of baseer je dat op streetview? Het is een stuk asfalt dat nooit wordt gebruik of onderhouden. Er liggen daar stenen en groeit onkruid. Mensen maken net na die lus snelheid om op de snelweg te kunnen invoegen, dus rijden daar mknstens 70 km/h. Langs het eerste stuk asfalt staat nog een vangrail, iets verderop niet, maar dan zou je of een rare kronkel richting vluchtstrook moeten maken, of op de weg stil moeten staan en een rare bocht achteruit moeten maken.
Als je iemand snel wilt dumpen, is het logischer dat je in de bocht/lus zelf even de bocht wat anders instuurt en op de vluchtstrook stilstaat, dumpt en doorrijdt. Ipv ingewikkeld doen met achteruit rijden op een niet onderhouden stuk asfalt.
Rijd er anders vanmiddag een langs, dan zal je begrijpen wat leandra, ik en die buurtbewoner bedoelen.
Stacey en haar theorien.quote:Op maandag 7 december 2015 10:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
een rare kronkel richting vluchtstrook moeten maken?
nou goed op de hoogte jij en die Leandra![]()
zo'n rare kronkel hoef je niet te maken
even naar links sturen en hup in de achteruit
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |