SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:
Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
Is dat het?quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:53 schreef Atak het volgende:
Dicht bij Musul voor "training".![]()
[ afbeelding ]
Barzani.
De assembly bestaat uit:
2700 Peshmergas
1200 Turkse soldaten
1400 Turkmeense soldaten
2400 Soenis.
Jammer dat paar van die dingen ISIS niet heeft kunnen stoppen om Bagdad bijna over te nemen. Ze waren paar km van Bagdad.quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:05 schreef tukker321 het volgende:
Dit is ziet er al wat meer uit. Maar dan moet je bij Irak zijn en niet bij TurkijeHier kan Turkije wel een voorbeeld aan nemen
[ afbeelding ]
Ik vind het altijd wel grappig om te zien om een NAVO land te zien met ouderwetse jaren 60 tanks
Grapjas, laat ze Bagdad maar proberen in te nemen dan hadden ze meegemaaktquote:Op zaterdag 5 december 2015 22:14 schreef Atak het volgende:
[..]
Jammer dat paar van die dingen ISIS niet heeft kunnen stoppen om Bagdad bijna over te nemen. Ze waren paar km van Bagdad.
Je juicht het binnenvallen van een soeverein land door een NAVO-lid toe?quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:53 schreef Atak het volgende:
Dicht bij Musul voor "training".![]()
[ afbeelding ]
Barzani.
De assembly bestaat uit:
2700 Peshmergas
1200 Turkse soldaten
1400 Turkmeense soldaten
2400 Soenis.
http://abcnews.go.com/Int(...)ational-law-35595260quote:Iraq: Turkey Troops Near Mosul Violating International Law
The presence of Turkish troops near the Islamic State-held city of Mosul in northern Iraq is a "violation" of international law, Iraq's president said Saturday.
President Fuad Masum called the move a "violation of international norms, laws and Iraq's national sovereignty," and said it was contributing to increased tensions in the region.
Hakim al-Zamili, the head of parliament's security and defense committee, went a step further, calling on Iraq's prime minister to launch airstrikes against the Turkish troops if they remained in Iraqi territory.
Turkey has said a military battalion equipped with armored vehicles has been in the Bashiqa region close to Mosul in the northern Ninevah province for the last five months as part of a training mission to help forces fighting the Islamic State group. Mosul fell to the extremists in June 2014 amid a stunning collapse of Iraqi security forces.
Plans to try to retake Mosul last spring were sidelined as the extremist group advanced on other fronts.
The founder of the training camp outside Mosul, former Ninevah governor Atheel al-Nujaifi, told The Associated Press that the Turkish trainers were at his base at the request of Iraqi Prime Minister Haider al-Abadi and Defense Minister Khaled al-Obeidi. He said the Turkish forces are training but not arming Sunni fighters.
"They didn't give us any weapons even though we asked them to," he said. "We equipped this force from the black market with our own money and we believe they're the best force to liberate Mosul... These people will be very effective to hold ground because they are from there and there'll be no resistance to them from local people."
Sunni fighters in Ninevah and the western Anbar province say the Shiite-dominated government has failed to provide them with the support and weaponry needed to defeat the IS group. The government fears that arming Sunni tribes and militias could backfire. Sunni grievances were a key factor fueling the rise of the IS group, and many Sunnis initially welcomed the extremists as liberators.
The U.S.-led coalition launched 12 airstrikes on IS targets in Iraq on Friday, including two near Mosul targeting tactical units and fighting positions.
———
Associated Press writers Susannah George in Baghdad and Balint Szlanko in Irbil, Iraq contributed to this report.
twitter:Conflicts twitterde op zondag 06-12-2015 om 17:14:52IRAQ: The PUK have said that there is not and there will not be any Turkish presence where they operate - @RostamMariwan reageer retweet
Niks.quote:Op zondag 6 december 2015 18:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat is er gebeurd met als Turkije niet vertrekt gaan we ze aanvallen verhaal? Die 24 uur van ze is al voorbij volgens mij.
Achter de schermen zal Turkije wel wat druk krijgen van de VS. Je gaat niet zomaar een bondgenoot binnenvallen om zogenaamd trainers te beschermenquote:Op zondag 6 december 2015 18:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat is er gebeurd met als Turkije niet vertrekt gaan we ze aanvallen verhaal? Die 24 uur van ze is al voorbij volgens mij.
Onderschat het niet hoorquote:Op zondag 6 december 2015 19:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Breaking| PM @HaiderAlAbadi asks the Turkish troops to withdraw within 48 hours otherwise Baghdad will go to the UNSC.
Wat doen die Turken de laatste tijd toch idioot en ze komen er nog mee weg ook. Turkije kan ook in het rijtje die schijt hebben aan internationale regels.quote:
Ik heb een gevoel dat dat snel zal veranderenquote:Op zondag 6 december 2015 19:08 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Wat doen die Turken de laatste tijd toch idioot en ze komen er nog mee weg ook. Turkije kan ook in het rijtje die schijt hebben aan internationale regels.
Huidige regering is slap. Vroeger beefden ze voor Saddam.quote:Op zondag 6 december 2015 19:01 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Onderschat het niet hoorDit kan echt gevolgen hebben.
Volgens de Turkse MvD zijn die tanks om trainers te beschermen. Heb je daar werkelijk waar 25 roestige tanks voor nodig?quote:Op zondag 6 december 2015 19:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije traint daar al 2,5 jaar de Peshmerga
Iran zit vuistdiep in de huidige regering. Niemand geeft een fuck om die puppets in Bagdadquote:Op zondag 6 december 2015 19:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Huidige regering is slap. Vroeger beefden ze voor Saddam.
Dat zeg ik. Huidige regering is slap.quote:Op zondag 6 december 2015 19:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iran zit vuistdiep in de huidige regering. Niemand geeft een fuck om die puppets in Bagdad
Die roestige tanks doen prima hun werk h3h3h3quote:Op zondag 6 december 2015 19:10 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Volgens de Turkse MvD zijn die tanks om trainers te beschermen. Heb je daar werkelijk waar 25 roestige tanks voor nodig?
Ja wanneer ze niets hoeven te doen wel jaquote:Op zondag 6 december 2015 19:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die roestige tanks doen prima hun werk h3h3h3
Noord-Cyprus v2 incoming
http://www.presstv.ir/Det(...)help-E-Michael-Jonesquote:Iraq can ask for Russian help amid Turkey incursion: Analyst
Press TV has conducted an interview with E. Michael Jones, an editor of the Culture Wars Online Magazine, in Indiana, about Baghdad’s reaction to the reported incursion of Turkish military units into the Iraqi territories.
The following is a rough transcription of the interview.
Press TV: Well, first it was Turkey downing a Russian bomber, now deploying hundreds of troops into Iraq. What is Turkey actually trying to do here?
Jones: Yeah, well, it seems this is a double standard here, doesn’t it? I mean that the Russian airplane at the most flew over this little sliver of Turkish airspace for a number of seconds and that’s a ‘big violation’ of their sovereignty. But, yet they get to send the troops into Iraq.
It seems to me that the NATO is using Turkey as their cat’s paw. This is the way that they’re fighting back against the Russians. This is the way they’re countering the Russian offensive that they launched a few weeks ago. And it’s very clear; that’s what’s going on here.
Press TV: Do you think the UN Security Council is going to react to the story? It is a breach of Iraq’s sovereignty; and given that the United States was aware of the troop deployment, what does that tell us?
Jones: It tells us that the Russians made a significant inroad in stopping Daesh by bombing those oil tankers, those gasoline tankers, that were coming out of Syria. That was the financial lifeline of ISIS or Daesh, and the Russians cut it off. And that immediately influenced Turkey, because Turkey was enabling this. Turkey was cooperating from… Erdogan’s son was involved in this whole operation. And so, it shows how effective the Russian attack has been.
Press TV: Does Iraq have any say when it comes to its sovereignty given that the United States earlier said it’s going to send troops there and then now we have Turkey with this measure taken?
Jones: Well, obviously the biggest violation of Iraq’s sovereignty [took] place with the 2003 American invasion of the country. Once you do that, once you destroy their military, you destroy their borders, it becomes obvious that they’re going to be the equivalent of having no immune system; they can’t protect themselves. OK? And they’re going to be viable to succumb to these opportunistic diseases, these attacks from foreign countries like the one that Turkey is perpetrating right now. This is the chaos that that invasion has unleashed there.
Press TV: What options does Iraq have when it comes to protecting its sovereignty?
Jones: It can ask for Russian [and] Arab support. I suppose it could do that, couldn’t it? It can ask for the Iranians to move further. It can ask for Iranian help on the ground, because the Iranians are supporting the Iraqis at this point.
That’s what is going to have to happen, seems to me, and then hope that once they reach a stalemate, that they come to some type of negotiated settlement.
Oude Turkse regering dacht: Ze vergassen Koerden, laat maar doen.quote:Op zondag 6 december 2015 19:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Srs, check je geschiedenis
Dit gaat even niet over wolven of cCcCcCcCc
Ik vind het wel grappig hoe ze opeens denken dat dit iets groots zal wordenquote:Op zondag 6 december 2015 19:20 schreef MrvanTrapZ het volgende:
gelachen om de Turken in dit topic. Bedankt.
Saddam heeft hooggeplaatste Turken zelfs ontvoerd en werd gesmeekt om die vrij te laten.quote:Op zondag 6 december 2015 19:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oude Turkse regering dacht: Ze vergassen Koerden, laat maar doen.
Wanneer was dat?quote:Op zondag 6 december 2015 19:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Saddam heeft hooggeplaatste Turken zelfs ontvoerd en werd gesmeekt om die vrij te laten.
Jaren '80quote:Op zondag 6 december 2015 19:25 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Wanneer was dat?Daar weet ik niets van terwijl ik veel over Irak heb gestudeerd
quote:Op zondag 6 december 2015 19:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Saddam heeft hooggeplaatste Turken zelfs ontvoerd en werd gesmeekt om die vrij te laten.
Geldige casus belli en vergeet niet dat Irak destijds niet zo slap was als vandaag hequote:Op zondag 6 december 2015 19:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Turkije de rivieren naar Irak zou afsluiten gingen ze daar dood van de dorst. Irak heeft nooit Turkije tegengewicht kunnen bieden.
De shia in Iran boeide Saddam dan ook niet. Saddam was een onderdrukker maar hij onderdrukte iedereenquote:Op zondag 6 december 2015 19:30 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Geldige casus belli en vergeet niet dat Irak destijds niet zo slap was als vandaag he![]()
Grappig dat Irak destijds ook een soort bondgenoot was van de VS omdat het een vijand van Iran was
Maar waar ik meer op doelde was dat voor minder al oorlogen werden gestichtquote:Op zondag 6 december 2015 19:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De shia in Iran boeide Saddam dan ook niet. Saddam was een onderdrukker maar hij onderdrukte iedereen
Met de VS op de loer durfde hij toch niks tegen Turkijequote:Op zondag 6 december 2015 19:33 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Maar waar ik meer op doelde was dat voor minder al oorlogen werden gestichtEn Saddam maakte geen grapjes wanneer hij echt dreigt.
De VS heeft Irak nodig omdat het naast Iran ligt. Lijkt me niet dat de VS haar basis wilt verliezen in Irakquote:Op zondag 6 december 2015 19:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Met de VS op de loer durfde hij toch niks tegen Turkije
😂quote:Op zondag 6 december 2015 19:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Turkije de rivieren naar Irak zou afsluiten gingen ze daar dood van de dorst. Irak heeft nooit Turkije tegengewicht kunnen bieden.
Bagdad heeft z'n ziel al verkocht aan Iran, daar is voor de VS niet veel te halen.quote:Op zondag 6 december 2015 19:38 schreef tukker321 het volgende:
[..]
De VS heeft Irak nodig omdat het naast Iran ligt. Lijkt me niet dat de VS haar basis wilt verliezen in IrakMaar ik weet ook wel dat er waarschijnlijk niet zoveel zal gebeuren rond deze kwestie wat ik wel weet is dat achter de schermen er via diplomatie een oplossing wordt gezocht. De VS kan het gewoon niet permitteren dat Irak een land ze hebben binnengevallen en nodig hebben voor het olie zomaar gaan negeren
Het is nog niet te laat.quote:Op zondag 6 december 2015 19:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bagdad heeft z'n ziel al verkocht aan Iran, daar is voor de VS niet veel te halen.
De VS kan beter helpen Barzani los te kweken van Irak en daarna Sunni strijders te bewapenen om Iran te counterenquote:
Zal niet gebeuren. Als het noorden van Irak zich onwettig gaat afsplitsen wat zal de reactie zijn in zuid Turkije dan? Die zullen dan ook wel vrij willen zijn.quote:Op zondag 6 december 2015 19:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De VS kan beter helpen Barzani los te kweken van Irak en daarna Sunni strijders te bewapenen om Iran te counteren
Als het Noorden van Irak zich gaat afsplitsen moeten ze zich als speciaal zone aan Turkije toevoegen. Wie gaat ze anders verdedigen? Daarom zeg ik ook, Noord-Cyprus v2. Niet echt Turkije maar een beschermde zone.quote:Op zondag 6 december 2015 19:47 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren. Als het noorden van Irak zich onwettig gaat afsplitsen wat zal de reactie zijn in zuid Turkije dan? Die zullen dan ook wel vrij willen zijn.
Iran doet het niet goed inderdaad. Alhoewel ik twijfel of ze wel echt hun maximale geven want dat doen ze niet denk ik.quote:Op zondag 6 december 2015 19:47 schreef Atak het volgende:
Ziet er naar uit dat Iran overal aan het verliezen is. Binnenkort zal er ook opstanden en gevechten beginnen in Iran.
Iran kan je zoals Turkije niet zomaar opsplitsen. Dat zijn landen met een historie. Opsplitsing zal alleen met een hoop bloed vergieten gebeuren, veel meer dan in Syrië en Irak.quote:Op zondag 6 december 2015 19:49 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Iran doet het niet goed inderdaad. Alhoewel ik twijfel of ze wel echt hun maximale geven want dat doen ze niet denk ik.
En hoezo zullen er opstanden en gevechten beginnen in Iran? Ze zijn al begonnenMassale protesten tegen de Ayatollah en de Koerdische protesten ook al.
Maar dan krijgen we weer het verhaal dat het niet zal worden erkent en dat het gebied gewoon financieel niet kan overleven. Of moeten ze ook aan het infuus liggen zoals bezet Cyprus? Zoals het nu is verdient het noorden al goed met Irakquote:Op zondag 6 december 2015 19:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als het Noorden van Irak zich gaat afsplitsen moeten ze zich als speciaal zone aan Turkije toevoegen. Wie gaat ze anders verdedigen? Daarom zeg ik ook, Noord-Cyprus v2. Niet echt Turkije maar een beschermde zone.
Als er olie stroomt gaan alle deuren open. Geen twijfel daaroverquote:Op zondag 6 december 2015 19:51 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Maar dan krijgen we weer het verhaal dat het niet zal worden erkent en dat het gebied gewoon financieel niet kan overleven. Of moeten ze ook aan het infuus liggen zoals bezet Cyprus? Zoals het nu is verdient het noorden al goed met Irak
Irak en Syrië zijn ook landen met historie hoor, Irak gaat al duizenden jaren verder terug dan Turkije hoor. Maar dan hebben we het over Assyrië, Babylonië, Sumer.quote:Op zondag 6 december 2015 19:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iran kan je zoals Turkije niet zomaar opsplitsen. Dat zijn landen met een historie. Opsplitsing zal alleen met een hoop bloed vergieten gebeuren, veel meer dan in Syrië en Irak.
Ja maar niet het huidige Irak. Er is een reden dat het Iraakse leger er niks van bakt, die soldaten willen niet vechten voor "Irak", een product van de Engelsen en Fransenquote:Op zondag 6 december 2015 19:52 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Irak en Syrië zijn ook landen met historie hoor, Irak gaat al duizenden jaren verder terug dan Turkije hoor. Maar dan hebben we het over Assyrië, Babylonië, Sumer.
Het huidige Irak is inderdaad een imperialistisch product van het westen die niet wisten hoe ze grenzen moesten tekenen.quote:Op zondag 6 december 2015 19:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar niet het huidige Irak. Er is een reden dat het Iraakse leger er niks van bakt, die soldaten willen niet vechten voor "Irak", een product van de Engelsen en Fransen
Ze hoeven zich niet aan te sluiten aan Turkije. Laat het gewoon hoe het is. Koerden die problematisch doen kunnen ze dan deporteren naar KRG. KRG zal functioneren als een internaat/protectoraat.quote:Op zondag 6 december 2015 19:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als het Noorden van Irak zich gaat afsplitsen moeten ze zich als speciaal zone aan Turkije toevoegen. Wie gaat ze anders verdedigen? Daarom zeg ik ook, Noord-Cyprus v2. Niet echt Turkije maar een beschermde zone.
Dat gaat niet werken, je krijgt dan landen met totaal geen inkomen of veel te klein zijn (qua land en/of inwoners)quote:Op zondag 6 december 2015 19:54 schreef tukker321 het volgende:
Irak moet wel opgesplitst worden vind ik. Maar wat veel mensen vergeten zijn de minderheden die er al eerder waren dan de Arabieren. Zij verdienen zeker land in mijn ogen.
het vuur dat ze lopen te verspreiden zal uiteindelijk thuiskomenquote:Op zondag 6 december 2015 19:49 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Iran doet het niet goed inderdaad. Alhoewel ik twijfel of ze wel echt hun maximale geven want dat doen ze niet denk ik.
En hoezo zullen er opstanden en gevechten beginnen in Iran? Ze zijn al begonnenMassale protesten tegen de Ayatollah en de Koerdische protesten ook al.
Iran doet niet zijn best want heeft afspraken met Turkije.quote:Op zondag 6 december 2015 19:49 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Gewoon allemaal democratisch gekozen.quote:Op zondag 6 december 2015 21:13 schreef tukker321 het volgende:
Ik hoop dat die pro-Iran parlementariërs eens oprotten! Zij zijn echte landverraders vind ik..
Erdogan ook. ( Ik praat dictator Erdogan hier niet mee goed trouwens )quote:Op zondag 6 december 2015 21:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Gewoon allemaal democratisch gekozen.
Ja ze kunnen zich beter gaan toevoegen bij de puppets van Iran.quote:Op zondag 6 december 2015 21:26 schreef tukker321 het volgende:
De Koerden in Irak verdienen een betere leider dan iemand die zich voordoet als een Ottomaanse gouverneur.
Abadi is niet een puppet van Iranquote:Op zondag 6 december 2015 21:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja ze kunnen zich beter gaan toevoegen bij de puppets van Iran.
Er is een reden dat Noord-Irak booming was voor deze burgeroorlog. Spoiler alert: Die reden was niet Bagdad maar Turkije.
Er is geen politieke eenheid onder de Koerden in Irak. De KPD is pro-Turkije, terwijl de PUK pro-Iran is.quote:Op zondag 6 december 2015 21:26 schreef tukker321 het volgende:
De Koerden in Irak verdienen een betere leider dan iemand die zich voordoet als een Ottomaanse gouverneur.
Er is geen eenheid onder de Koerden in z'n geheel. Stammenvolk en zo...quote:Op zondag 6 december 2015 21:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Er is geen politieke eenheid onder de Koerden in Irak. De KPD is pro-Turkije, terwijl de PUK pro-Iran is.
Wat een wijsheid! Shitische milities rukken samen met Hezbollah en SAA op in Syrie, sancties worden opgeheven, Iran mag meedoen aan internationale besprekingen en deze meneer heeft het erover dat Iran overal aan het verliezen is. Wow.quote:Op zondag 6 december 2015 19:47 schreef Atak het volgende:
Ziet er naar uit dat Iran overal aan het verliezen is. Binnenkort zal er ook opstanden en gevechten beginnen in Iran.
Ook geen eenheid onder de Turken anders. Samenleving is net zo politiek gefragmenteerd.quote:Op zondag 6 december 2015 21:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Er is geen eenheid onder de Koerden in z'n geheel. Stammenvolk en zo...
Onzin, als je oppervlakkig kijkt lijkt dat misschien maar in de basis streven ze gewoon een Turkse eenheid na.quote:Op zondag 6 december 2015 21:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook geen eenheid onder de Turken anders. Samenleving is net zo politiek gefragmenteerd.
Geen eenheid onder de barbaarse en besnorde Turken. Echte wel gemeenschappelijke traits: aggresief en onberekenbaar. Gevaarlijke combinatie voor een land dat de Zuidelijke flank van de NAVO zou moeten verdedigen.quote:Op zondag 6 december 2015 21:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook geen eenheid onder de Turken anders. Samenleving is net zo politiek gefragmenteerd.
Bullshit. De Turkse samenleving is enorm gefragmenteerd en gepolariseerd. Seculieren vs Islamieten, Alevieten versus Islamieten, Koerden vs nationalisten, etc. En de gemiddelde Koerd in Irak streeft ook Koerdisch eenheid na. Het zijn de politici die andere belangen koesteren. Wat dat betreft is er meer eenheid in de Koerdische samenleving dan in de Turkse.quote:Op zondag 6 december 2015 21:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Onzin, als je oppervlakkig kijkt lijkt dat misschien maar in de basis streven ze gewoon een Turkse eenheid na.
Onzin, Shia milities zijn buiten de plekken waar er veel Shias zijn gewoon niet sterk genoeg.quote:Op zondag 6 december 2015 21:33 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Wat een wijsheid! Shitische milities rukken samen met Hezbollah en SAA op in Syrie, sancties worden opgeheven, Iran mag meedoen aan internationale besprekingen en deze meneer heeft het erover dat Iran overal aan het verliezen is. Wow.
Turkije is zo verdeeld als watquote:Op zondag 6 december 2015 21:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, als je oppervlakkig kijkt lijkt dat misschien maar in de basis streven ze gewoon een Turkse eenheid na.
quote:Op zondag 6 december 2015 21:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bullshit. De Turkse samenleving is enorm gefragmenteerd en gepolariseerd. Seculieren vs Islamieten, Alevieten versus Islamieten, Koerden vs nationalisten, etc. En de gemiddelde Koerd in Irak streeft ook Koerdisch eenheid na. Het zijn de politici die andere belangen koesteren. Wat dat betreft is er meer eenheid in de Koerdische samenleving dan in de Turkse.
Weer zo'n wolfje van het niveau atak.quote:Op zondag 6 december 2015 21:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je toont maar aan dat je er niks van snapt. Turkije is geen Syrië of Irak, het nationalisme is te sterk binnen Turkije.
Leuk dat je niet ontopic kan houden maar gelijk op de man moet spelen.quote:Op zondag 6 december 2015 21:40 schreef Che_ het volgende:
[..]
Weer zo'n wolfje van het niveau atak.
Jammer dat deze reeks zo vol met trollen zit
Oh? Ze hebben notabene net nog Baiji bevrijdt en gisteren hebben ze nog een operatie uitgevoerd nabij Shirqat, dat 7 kilometers achter de frontlinie met ISIS ligt.quote:Op zondag 6 december 2015 21:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, Shia milities zijn buiten de plekken waar er veel Shias zijn gewoon niet sterk genoeg.
Ja, dit klinkt leuk maar aan blind fanatisme heeft niemand wat.quote:Op zondag 6 december 2015 21:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Leuk dat je niet ontopic kan houden maar gelijk op de man moet spelen.
Zo. Gratis voor je gecorrigeerd.quote:Op zondag 6 december 2015 21:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, als je oppervlakkig kijkt lijkt dat misschien maar in de basis streven ze gewoon de oude grenzen van het Ottomaanse rijk na.
Turkije mag dan geen Syrië zijn, maar dat doet niet af aan het feit dat het al een eeuw politiek instabiel is en de samenleving enorm gepolariseerd is, zowel ideologisch, etnisch als religieus. De Koerdische regio van Irak kent wat dat betreft grotere sociale eenheid.quote:Op zondag 6 december 2015 21:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je toont maar aan dat je er niks van snapt. Turkije is geen Syrië of Irak, het nationalisme is te sterk binnen Turkije.
Dit is heel nauwkeurig iddquote:Op zondag 6 december 2015 21:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bullshit. De Turkse samenleving is enorm gefragmenteerd en gepolariseerd. Seculieren vs Islamieten, Alevieten versus Islamieten, Koerden vs nationalisten, etc. En de gemiddelde Koerd in Irak streeft ook Koerdisch eenheid na. Het zijn de politici die andere belangen koesteren. Wat dat betreft is er meer eenheid in de Koerdische samenleving dan in de Turkse.
Het nationalisme in Turkije is samen te vatten met: Tuuuuuuteren voor Turkije.quote:Op zondag 6 december 2015 21:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tikrit?quote:Op zondag 6 december 2015 21:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, Shia milities zijn buiten de plekken waar er veel Shias zijn gewoon niet sterk genoeg.
Nou nou, wat een bevrijdingen. Massaal aanwezig zijn maar moeite hebben met ISIS.quote:Op zondag 6 december 2015 21:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Oh? Ze hebben notabene net nog Baiji bevrijdt en gisteren hebben ze nog een operatie uitgevoerd nabij Shirqat, dat 7 kilometers achter de frontlinie met ISIS ligt.
Als je de Turkse politiek zou volgen zou je wel weten dat het stabieler dan ooit is. Zeker gezien de jaren 70.quote:Op zondag 6 december 2015 21:43 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Turkije mag dan geen Syrië zijn, maar dat doet niet af aan het feit dat het al een eeuw politiek instabiel is en de samenleving enorm gepolariseerd is, zowel ideologisch, etnisch als religieus. De Koerdische regio van Irak kent wat dat betreft grotere sociale eenheid.
Kom eens met bronnen en argumeten in plaats van je mening.quote:Op zondag 6 december 2015 21:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nou nou, wat een bevrijdingen. Massaal aanwezig zijn maar moeite hebben met ISIS.
Iedereen heeft moeite met IS. Jouw eigen regering heeft moeite om de grens te bewaken of zelfmoordaanslagen te voorkomen in het land. Daarnaast heeft het Turkse leger al 40 jaar moeite met de PKK.quote:Op zondag 6 december 2015 21:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nou nou, wat een bevrijdingen. Massaal aanwezig zijn maar moeite hebben met ISIS.
Oh? Er mogen dan geen coups meer plaatsvinden door het leger, maar de afgelopen 4 jaar heeft de politieke instabiliteit in Turkije weer pre-2000 vormen aangenomen. Het is enkel een klein decennia stabiel geweest in Turkije.quote:Op zondag 6 december 2015 21:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als je de Turkse politiek zou volgen zou je wel weten dat het stabieler dan ooit is. Zeker gezien de jaren 70.
Maar goed
Het ziet er eerder naar uit dat het een backlash van enorme politieke consequenties heeft veroorzaakt dat de komende dagen enkel gaat intensifiëren.quote:Op zondag 6 december 2015 21:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Maar goed, de Iran/Rusland brigade is ook in dit topic gearriveerd.
Ondertussen ziet het er naar uit dat het Turkse leger flink gaat uitbreiden in Noord-Irak
Was er maar een krachtige leider aan de macht. Die zou wel weten hoe je met dit soort laffe kebab verkopers af zou moeten rekenen.quote:
Welke backlash? Is het dezelfde backlash als die van de Russen?quote:Op zondag 6 december 2015 21:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het ziet er eerder naar uit dat het een backlash van enorme politieke consequenties heeft veroorzaakt dat de komende dagen enkel gaat intensifiëren.
Klopt, leiders als Putin huilen de boel aan elkaar. Turkije slecht boehoe. Ondertussen loopt Turkije er met de prijs vandoor.quote:Op zondag 6 december 2015 21:51 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Was er maar een krachtige leider aan de macht. Die zou wel weten hoe je met dit soort laffe kebab verkopers af zou moeten rekenen.
Iedereen die het niet eens is met tukai is voor Rusland of Iran!!1quote:Op zondag 6 december 2015 21:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ondertussen ziet het er naar uit dat het Turkse leger flink gaat uitbreiden in Noord-Irak
Je ontkent de backlash van de Russen? De economische gevolgen? Het feit dat Turkije niet meer in Syrië durft te vliegen? De Turkmenen die in het noorden van het land nog intensiever worden gebombardeerd?quote:Op zondag 6 december 2015 21:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Welke backlash? Is het dezelfde backlash als die van de Russen?
Intellectueel is Iran aanhanger, stirlitz Rusland.quote:Op zondag 6 december 2015 21:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Iedereen die het niet eens is met tukai is voor Rusland of Iran!!1
De prijs is wat? Warme banden met IS? Good luck with that.quote:Op zondag 6 december 2015 21:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Klopt, leiders als Putin huilen de boel aan elkaar. Turkije slecht boehoe. Ondertussen loopt Turkije er met de prijs vandoor.
De economische gevolgen die groter zijn voor Rusland dan Turkije?quote:Op zondag 6 december 2015 21:53 schreef Intellectueel het volgende:
Je ontkent de backlash van de Russen? De economische gevolgen?
Turkije vloog amper boven Syrië.quote:Op zondag 6 december 2015 21:53 schreef Intellectueel het volgende:
Het feit dat Turkije niet meer in Syrië durft te vliegen?
Ja want die werden al niet gebombardeerd.quote:Op zondag 6 december 2015 21:53 schreef Intellectueel het volgende:
De Turkmenen die in het noorden van het land nog intensiever worden gebombardeerd?
Vind je het vervelend als anderen met onderbouwde argumenten aankomen? Hoe voel je je daarbij? Voel je je onzeker? Tekort gedaan? Hoe was de relatie met je moeder?quote:Op zondag 6 december 2015 21:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Intellectueel is Iran aanhanger, stirlitz Rusland.
Als IPA hier was had hij jou kunnen vertellen met een mooie Spicy Saddam plaatje wat jij bent.
Bij de grens met Armenië komt toch al niks doorheen. Dat was al leegte.quote:Op zondag 6 december 2015 21:54 schreef Stirlitz het volgende:
- Ondertussen is er een defacto no-fly zone ingericht door de Russen over zuid en oost Turkije.
Hahaquote:Op zondag 6 december 2015 21:54 schreef Stirlitz het volgende:
- Slaat Irak dreigende taal uit naar Turkije.
Zolang de VS nog pal achter Turkije staat is er helemaal niks aan de hand en weten allemaal wel dat de VS, Turkije nooit zal laten vallen.quote:Op zondag 6 december 2015 21:54 schreef Stirlitz het volgende:
- Hebben meerdere NAVO landen laten doorschemeren dat ze niet Turkije zullen verdedigen.
De economische gevolgen zijn niet groter voor Rusland. Het importeren van agrarische producten van andere landen is voor Rusland veel gemakkelijker op te vangen dan voor Turkije. Hetzelfde geldt voor het gemis van Russische toeristen.quote:Op zondag 6 december 2015 21:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De economische gevolgen die groter zijn voor Rusland dan Turkije?
De export van Turkije verplaatst zich naar Oekraïne, Azerbaijan, Turkmenistan etc. en de import verplaatst zich naar Noord-Irak, Qatar en Azerbaijan.
Maar het vloog wel boven Syrië, en dat was een serieuze belemmering voor de YPG. Nu niet meer.quote:Turkije vloog amper boven Syrië.
Nu alleen een tandje meer.quote:Ja want die werden al niet gebombardeerd.
"Amper", dus ze vlogen er wel?quote:Op zondag 6 december 2015 21:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De economische gevolgen die groter zijn voor Rusland dan Turkije?
De export van Turkije verplaatst zich naar Oekraïne, Azarbaijan, Turkmenistan etc. en de import verplaatst zich naar Noord-Irak, Qatar en Azarbaijan.
[..]
Turkije vloog amper boven Syrië.
Wat een grote daad heeft de Kalief van Istanbul dan gepleegd zeg met het neerhalen van de Su-24. Zijn stromannen worden gebombardeerd door de Russen --> Haalt Su-24 neer om signaal af te geven aan de Russen dat ze hiermee moeten stopen --> Russen blijven doorgaan en stellen een no-fly zone. Wow.quote:[..]
Ja want die werden al niet gebombardeerd.
Ah kijk... als er IEMAND als betrouwbare partner bekend staat in IR, dan is het wel de VSquote:Op zondag 6 december 2015 21:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bij de grens met Armenië komt toch al niks doorheen. Dat was al leegte.
In het zuiden is alleen van Noorden van Irak belangrijk gezien de inkomstenbronnen.
[..]
Haha
[..]
Zolang de VS nog pal achter Turkije staat is er helemaal niks aan de hand en weten allemaal wel dat de VS, Turkije nooit zal laten vallen.
Prima. Dan kom ik weer lachen als de Russen een fregat door de Bosphurus varen met bovenop het dek Igor die een MANPAD vasthoudt; of Turkmenen die Grad raketten koppen in Latakia; Turkse hotelhouders die de broek vol poepen omdat de reserveringen voor de komende zomer niet stormlopen; Turkse trucks die en masse voor de Russische grens staan te wachten om hun producten af te leveren (het vinden van een export-market is veel moeilijker dan het vinden van importeurs); Turkse luchtmacht die heel haar best doet om niet meer in de buurt van de Syrische grens te vliegen; Iraakse officials verder Turkije onder druk zetten of zelfs gepaste maatregelen gaan nemen; etc.quote:Op zondag 6 december 2015 21:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb geen zin om te herhalen wat ik net al zei, ik ben er morgen wel weer als Turkije meer troepen heeft in Irak of de puppets in Badgdad weer komen huilen.
quote:Op zondag 6 december 2015 22:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Prima. Dan kom ik weer lachen als de Russen een fregat door de Bosphurus varen met bovenop het dek Igor die een MANPAD vasthoudt (of iets wat daarop lijkt); ...
http://nos.nl/artikel/207(...)sche-provocatie.htmlquote:Volgens minister Cavusoglu van Buitenlandse Zaken stond een militair op het dek met een raketwerper of iets dat daarop leek. "Als wij een dreigende situatie zien, zullen we de noodzakelijke reactie geven", zegt de minister.
Is Turkije niet tegen YPG? Wie is de luchtmacht van YPG en opereert vanuit Turkije om dit te bewerkstelligen?quote:Op zondag 6 december 2015 21:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zolang de VS nog pal achter Turkije staat is er helemaal niks aan de hand en weten allemaal wel dat de VS, Turkije nooit zal laten vallen.
Was inderdaad niet goed te zien.quote:Op zondag 6 december 2015 22:05 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
[..]
http://nos.nl/artikel/207(...)sche-provocatie.html
Arabische liga is een grapquote:Op zondag 6 december 2015 22:06 schreef Intellectueel het volgende:
Arabische Liga veroordeelt Turkije:
[ afbeelding ]
USA heeft al aangegeven dat deze move van Turkije niet bij hun coalitie hoort.quote:Op zondag 6 december 2015 22:06 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]
Het is duidelijk dat de Iraakse regering nu eerst een diplomatieke track volgt. Mocht Turkije dan nog steeds weigeren om haar troepen terug te trekken dan sluit ik militaire maatregelen van het Iraakse leger of Russische inmenging op aanvraag van Baghdad niet uit.quote:Op zondag 6 december 2015 22:16 schreef Djibril het volgende:
Irak moet die Turkse troepen gewoon bombarderen, daar hebben ze alle recht op aangezien Turkije daar alleen is om barzani op de olievelden te zetten. Rusland en de YPG verstoren de olie export van Syrie naar Turkije behoorlijk en aangezien het een kwestie van tijd is voor de IRaakse leger in Mosul is moet turkije die olievelden veilig stellen.
Volgens Brett McGurk:quote:Op zondag 6 december 2015 21:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb geen zin om te herhalen wat ik net al zei, ik ben er morgen wel weer als Turkije meer troepen heeft in Irak of de puppets in Badgdad weer komen huilen.
Geloof er nog niets van. De Amerikanen moeten dit overigens wel afkeuren omdat men in Baghdad steeds vaker om Russische interventie oproept.quote:Op zondag 6 december 2015 22:20 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Volgens Brett McGurk:
We are encouraged by reports that Turkish military forces have pulled back from the Iraqi border as diplomatic engagements proceed.
https://twitter.com/brett_mcgurk/status/673607137541660672
twitter:FGunay1 twitterde op zondag 06-12-2015 om 21:49:30EXCLUSIVE Secret Turkish Airbase in #Dahuk #Irak called "Bamerne Airbase" Coordinates 37°05′52″N, 43°15′58″E https://t.co/ckkAzCCCX2 reageer retweet
Irak mag dat inderdaad en zou erdoflje zn reactie op het neerhalen van dat Russisch vliegtuig gewoon kunnen kopiëren.quote:Op zondag 6 december 2015 22:16 schreef Djibril het volgende:
[..]
USA heeft al aangegeven dat deze move van Turkije niet bij hun coalitie hoort.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0TN2LA20151204
Irak moet die Turkse troepen gewoon bombarderen, daar hebben ze alle recht op aangezien Turkije daar alleen is om barzani op de olievelden te zetten. Rusland en de YPG verstoren de olie export van Syrie naar Turkije behoorlijk en aangezien het een kwestie van tijd is voor de IRaakse leger in Mosul is moet turkije die olievelden veilig stellen.
Als Irak die Turkse troepen bombardeert zal niemand daar om malen. Weer een domme move van Turkije, no surprise.
Gaat die kant wel op. Vandaar dat de Amerikaanse gezant om een diplomatieke oplossing oproept. De pro-Amerikaanse president Abadi wankelt steeds meer vanwege interne druk.quote:Op zondag 6 december 2015 22:25 schreef marsan het volgende:
[..]
Irak mag dat inderdaad en zou erdoflje zn reactie op het neerhalen van dat Russisch vliegtuig gewoon kunnen kopiëren.
Niet genoeg. De Iraakse regering roept op tot algehele terugtrekking.quote:Op zondag 6 december 2015 22:36 schreef tukker321 het volgende:
Turkey to halt further transfers of troops to area near Iraqi city of Mosul after Baghdad protested deployment - @Reuters
twitter:IraqLiveUpdate twitterde op zondag 06-12-2015 om 22:38:30ISF inside Ramadi Ta'meem district, notorious Darsh stronghold now secured by Iraqi forces #Anbar #Iraq https://t.co/gLJ79FVR9E reageer retweet
Brett McGurk:quote:Op zondag 6 december 2015 22:36 schreef tukker321 het volgende:
Turkey to halt further transfers of troops to area near Iraqi city of Mosul after Baghdad protested deployment - @Reuters
http://www.reuters.com/ar(...)s&utm_source=twitter
https://twitter.com/brett_mcgurk/status/673297166711037953quote:The U.S. does not support military deployments inside Iraq absent the consent of the Iraqi government.
Nou Abadi, sla je slagquote:Op zondag 6 december 2015 22:42 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Brett McGurk:
[..]
https://twitter.com/brett_mcgurk/status/673297166711037953
zoals Saddam het heeft gedaanquote:Op zondag 6 december 2015 22:45 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Nou Abadi, sla je slagSchop de invaders eruit!
Turkije heeft ook gewoon leo1 en 2 tanks, wees maar niet bang.quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:05 schreef tukker321 het volgende:
Dit is ziet er al wat meer uit. Maar dan moet je bij Irak zijn en niet bij TurkijeHier kan Turkije wel een voorbeeld aan nemen
[ afbeelding ]
Ik vind het altijd wel grappig om te zien om een NAVO land te zien met ouderwetse jaren 60 tanks
Dienstplichtigen als kannonenvoer. Stay classy Turkey!quote:Op zondag 6 december 2015 22:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Turkije heeft ook gewoon leo1 en 2 tanks, wees maar niet bang.
Eerst die ouwe M60's met de dienstplichtigen maar voorwaarts.
Hehehehehehquote:Op zondag 6 december 2015 21:56 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Vind je het vervelend als anderen met onderbouwde argumenten aankomen? Hoe voel je je daarbij? Voel je je onzeker? Tekort gedaan? Hoe was de relatie met je moeder?
Liga? Ik wist niet dat ze in Irak zaten.quote:Op zondag 6 december 2015 22:06 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is de NAVO Turk weer .....quote:Op maandag 7 december 2015 00:15 schreef Atak het volgende:
Turkije heeft daar een NAVO radar staan. Als Irak een f-16 stuurt dan is er op tijd gewoon een Turkse f-16 ter plaatse om het tot schroot te schieten. Een Iraakse f-16 heeft geen kans tegen een f-16 met upgrades. Turkije kan natuurlijk ook gewoon zijn luchtafweergeschut gebruiken. Dat is ook een optie.
Daar is Pielemenneke de Koerd weer die iedereen als Turk moet bestempelen. Ik wist niet dat ik een Turk was.quote:Op maandag 7 december 2015 00:21 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Daar is de NAVO Turk weer .....
Koerd ?quote:Op maandag 7 december 2015 00:22 schreef Atak het volgende:
[..]
Daar is Pielemenneke de Koerd weer die iedereen als Turk moet bestempelen. Ik wist niet dat ik een Turk was.
Welk luchtafweergeschut heeft Turkije dat Mosul covered?quote:Op maandag 7 december 2015 00:15 schreef Atak het volgende:
Turkije heeft daar een NAVO radar staan. Als Irak een f-16 stuurt dan is er op tijd gewoon een Turkse f-16 ter plaatse om het tot schroot te schieten. Een Iraakse f-16 heeft geen kans tegen een f-16 met upgrades. Turkije kan natuurlijk ook gewoon zijn luchtafweergeschut gebruiken. Dat is ook een optie.
In zijn fantasiewereld een heel arsenaal, bediend door hoofdrolspelers uit de sprokkjes van 1001 nacht.quote:Op maandag 7 december 2015 00:26 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Welk luchtafweergeschut heeft Turkije dat Mosul covered?
Om vervolgens wakker te worden en zien dat Turkije helemaal geen long-range high-altitude luchtafweergeschut heeft, en daarom bij Nederland en Duitsland aanklopte om Patriot-systemen in het zuiden van het land te plaatsen.quote:Op maandag 7 december 2015 00:27 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
In zijn fantasiewereld een heel arsenaal, bediend door hoofdrolspelers uit de sprokkjes van 1001 nacht.
quote:Prime Minister Ahmet Davutoğlu sent a letter to Iraqi Prime Minister Haider Al-Abadi late Sunday in which he emphasized Turkey's commitment to cooperation with Iraq, saying "We will not deploy more troops to Bashika until your concerns about the matter are eased."
Voordelen van een alliance he erachter schuilenquote:Op maandag 7 december 2015 00:40 schreef Intellectueel het volgende:
Toeter-Turken die zich achter de NAVO schuilen elke keer wanneer ze worden bedreigd.
NATO gaat Turkije niet helpen om een land aan te vallen dat soevereiniteit op eigen grondgebied afdwingt. Irak staat volledig in haar recht om deze basissen aan te vallen.
Dit !quote:Op maandag 7 december 2015 00:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Irak heeft alle recht om illegale militaire doelen van Turkije in eigen grondgebied aan te vallen.
Niet.quote:Op maandag 7 december 2015 01:19 schreef johnson555 het volgende:
Het waa juist Irak zelf die deze bases heeft geaccepteerd![]()
Welk legioen ?quote:Op maandag 7 december 2015 00:42 schreef Atak het volgende:
Ik denk dat Turkije wel bereid is om voor Musul te vechten omdat ze het als vaderland zien maar ze zullen het ook doen voor energiezekerheid. Nu Rusland overal rond om Turkije begint te escaleren zal er kosten wat het kost de energiebronnen veiliggesteld worden. Ze zien dus nu ook dat Turkije een groot legioen begint op te bouwen met de Peshmerga, Sunnis en Turkmenen in Irak. Als de Mullah of Bagdad niet terug stapt dan kunnen we binnenkort een oorlog tegen Iran verwachten. Turkije doet zulke dingen niet zonder overleg. Ik weet zeker dat ze groen licht van de VS en van NAVO hebben gekregen. Iran moet voorzichtig zijn. Als Iran een oorlog met NAVO begint dan zal de Israëlische luchtmacht niet de kans missen om Iran met de grond gelijk te maken.
twitter:SputnikInt twitterde op maandag 07-12-2015 om 01:40:05#Iraq could ask Russia for help after 'invasion' by Turkish forces https://t.co/UydJEro3Ek https://t.co/oBilLPrTUY reageer retweet
quote:Op zondag 6 december 2015 21:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
quote:Türkiye!
quote:Op zondag 6 december 2015 22:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Turkije heeft ook gewoon leo1 en 2 tanks, wees maar niet bang.
Eerst die ouwe M60's met de dienstplichtigen maar voorwaarts.
Ps. Er zijn NATO landen zonder tanks....![]()
![]()
quote:Op maandag 7 december 2015 00:15 schreef Atak het volgende:
quote:Op zondag 6 december 2015 19:41 schreef Atak het volgende:
Saddam.
Een grote leider die verkeerd begrepen was.
Heb er weinig over te zeggen. Hij haat op mij maar hij is een van de weinigen hier die niet denkt dat hij Atilla is en Bashkortostan moet bevrijden dus alleen al daarom verdient Che_ ons respect.quote:Op zondag 6 december 2015 21:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Intellectueel is Iran aanhanger, stirlitz Rusland.
Als IPA hier was had hij jou kunnen vertellen met een mooie Spicy Saddam plaatje wat jij bent.
Zeiken dat Russen over hun land vliegen maar zelf ook andere landen binnenvallen.quote:Op zondag 6 december 2015 19:17 schreef Atak het volgende:
De aantal soldaten is opgeschroefd naar 2000 man plus 9000 lokale trainees.
Wie is de Albaniër?quote:Op maandag 7 december 2015 08:34 schreef IPA35 het volgende:
Grappig hoe een Albaniër en een halve Tataar de grootste Turanisten zijn. Hadden wij in NL maar een nationalisme dat zo aantrekkelijk is voor buitenlanders...
Dat bestaat in Amerika, de immigrant in Amerika is zo nationalistisch als de pest.quote:Op maandag 7 december 2015 08:34 schreef IPA35 het volgende:
Grappig hoe een Albaniër en een halve Tataar de grootste Turanisten zijn. Hadden wij in NL maar een nationalisme dat zo aantrekkelijk is voor buitenlanders...
Je ziet in Europ ook dat de laagopgleide Turken buiten Turkije veel nationalistischer zijn hoogopgeleide Turken die in Turkije wonen. Althans dat is mijn ervaring.quote:Op maandag 7 december 2015 10:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dat bestaat in Amerika, de immigrant in Amerika is zo nationalistisch als de pest.
Waar ik op doelde is het feit dat immigranten in Amerika zichzelf ook profileren als Amerikanen en daar ook trots op zijn ondanks het feit dat zij uit een ander land komen.quote:Op maandag 7 december 2015 10:30 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Je ziet in Europ ook dat de laagopgleide Turken buiten Turkije veel nationalistischer zijn hoogopgeleide Turken die in Turkije wonen. Althans dat is mijn ervaring.
Waar komt deze ervaring vandaan? Hoog opgeleide Turken in Turkije zijn meer seculier, dus grotendeel pro-Ataturk. Dit maakt ze juist zeer nationalistisch.quote:Op maandag 7 december 2015 10:30 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Je ziet in Europ ook dat de laagopgleide Turken buiten Turkije veel nationalistischer zijn hoogopgeleide Turken die in Turkije wonen. Althans dat is mijn ervaring.
Nee hoor, Turkije mag van internationale verdragen de Turken daar beschermenquote:Op maandag 7 december 2015 07:36 schreef ElDinosaur het volgende:
Wat is met deze halfgare nationalisten in dit topic.
Atak: Turkije heeft helemaal geen enkel recht van spreken mbt Mosul. Als Irak wil dat ze weggaan hebben ze weg te gaan. Zo niet, zijn ze net aks Turkije bij Rusland deed, volkomen in hun recht om geweld te gebruiken.
Turkije zien als supermacht. Kom op zeg.
Niet waar, de georganiseerde nationalistische klieken in Turkije, de MHP, zijn meer religieus dan seculier. zelden stemt een hoog/laagopgeleid nationalist op de partij van Ataturk, de CHP. Daar waar de MHP en AKP concepten als 'vaderland' en 'Turkse waarden' omarmt voert de CHP vooral een Westerse koers en heeft decennialang Turkse invloeden verbannen, verboden en onderdrukt.quote:Op maandag 7 december 2015 10:57 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
[..]
Waar komt deze ervaring vandaan? Hoog opgeleide Turken in Turkije zijn meer seculier, dus grotendeel pro-Ataturk. Dit maakt ze juist zeer nationalistisch.
Hier wordt de AKP weggezet als een partij waar alleen laagopgeleid/ islamitisch op stemt, dus niet nationalistisch. Volgens jou vaart de MHP ook een meer religueze koers dus zij kunnen dan ook niet nationalistisch zijn. En mocht je bewering over CHP kloppen, dan is er geen enkel partij met een nationalistische achtergrond?quote:Op maandag 7 december 2015 12:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet waar, de georganiseerde nationalistische klieken in Turkije, de MHP, zijn meer religieus dan seculier. zelden stemt een hoog/laagopgeleid nationalist op de partij van Ataturk, de CHP. Daar waar de MHP en AKP concepten als 'vaderland' en 'Turkse waarden' omarmt voert de CHP vooral een Westerse koers en heeft decennialang Turkse invloeden verbannen, verboden en onderdrukt.
Neuh, hoog/laagopgeleid zijn is nogal een abstract gegeven in Turkije, anno 2015 hebben alle provincies in Turkije wel een universiteit en verschuiven de traditionele opvattingen over het 'hoogopgeleid' zijn, vandaar dat ik het zo min mogelijk over mate van opleiding had in mijn reactie, dat de moslim/Islamist vooral op de AKP stemt lijkt me wel evident verder.quote:Op maandag 7 december 2015 12:30 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
[..]
Hier wordt de AKP weggezet als een partij waar alleen laagopgeleid/ islamitisch op stemt, dus niet nationalistisch. Volgens jou vaart de MHP ook een meer religueze koers dus zij kunnen dan ook niet nationalistisch zijn. En mocht je bewering over CHP kloppen, dan is er geen enkel partij met een nationalistische achtergrond?
Men moet dan ook geen appels met peren vergelijken, met betrekking tot het verheerlijken van de staat en de opperturk, Ataturk staat de CHP en MHP dichter bij elkaar, maar daarmee is ook alles gezegd. Met het omarmen van concepten als 'vaderland' en typische Turkse / Islamitische waarden staan de MHP en AKP dichterbij elkaar. De MHP stemmer zal eerder op de AKP stemmen dan op de CHP, ideologisch staan ze gewoon dichterbij elkaar.quote:Neen, iedereen weet dat het grotendeel van de Turkse bevolking fel nationalistisch is, en deze komt niet bepaalt uit een bepaalde hoek met een politieke voorkeur, maar dit zit er gewoon algemeen in.
uiteraard (net als elk andere buurland) wil turkije invloed uitoefenen op irak, maar ze worden steeds meer en meer buitenspel gezet op veel fronten, dus het zal moeten blijken hoe ver de turkse invloed zal reiken in de toekomstquote:Op maandag 7 december 2015 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De politieke koers van Turkije gaat het lot van Soennitisch Irak bepalen natuurlijk.
Ik vermoed dat die troepen daar zijn met een missie, de aantallen zijn flink verhoogd, vermoedelijk om iets snel achter de schermen geklaard te krijgen en dan weer terug te trekken. Iets wat direct gerelateerd is aan Turkse belangen, een diplomatieke rel tussen Irak-Turkije zagen ze natuurlijk mijlenver al aankomen, of ze gaan slagen in hun missie weet ik niet, maar denk dat er wel meer achter zit dan even een paar honderd troepen en wat tanks te stationeren.quote:Op maandag 7 december 2015 12:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
uiteraard (net als elk andere buurland) wil turkije invloed uitoefenen op irak, maar ze worden steeds meer en meer buitenspel gezet op veel fronten, dus het zal moeten blijken hoe ver de turkse invloed zal reiken in de toekomst
iran, met de backing van rusland en de schitterende afwezigheid van de VS, wordt steeds invloedrijker in de regio
Ik zie Iran alleen invloed hebben in zuid-Irak als we naar de omringende landen kijken. De VS is daar niet blij mee dus ik verwacht dat daar iets gaat gebeuren.quote:Op maandag 7 december 2015 12:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
uiteraard (net als elk andere buurland) wil turkije invloed uitoefenen op irak, maar ze worden steeds meer en meer buitenspel gezet op veel fronten, dus het zal moeten blijken hoe ver de turkse invloed zal reiken in de toekomst
iran, met de backing van rusland en de schitterende afwezigheid van de VS, wordt steeds invloedrijker in de regio
irak zit sinds saddams val in de pocket van iran, assad was altijd al in alliantie met iran geweest, alleen is assad nu, nadat hij volledig verzwakt is door de oorlog en aan het infuus ligt bij iran en de russen niets meer dan een marionet geworden van deze twee landen, dus ook hier zit er veel winst voor iran ten koste van weer een andere arabische land in de regio, plus nog obamas "deal" met de iraniers waardoor ze weer in een betere positie zijn gekomen. het gaat goed met het molla regime in tehran.quote:Op maandag 7 december 2015 13:09 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik zie Iran alleen invloed hebben in zuid-Irak als we naar de omringende landen kijken. De VS is daar niet blij mee dus ik verwacht dat daar iets gaat gebeuren.
Eigenlijk gebeurt er het omgekeerde wat je net zei. De waarheid is dat Iran overal zijn invloed kwijtraakt. Assad was al in de pocket van Rusland/Iran, nu zijn ze hem aan het kwijtraken. Laten we eerlijk zijn. Assad gaat nooit zijn positie terugkrijgen. Hij mag blij zijn als hij met zijn familie in een appartementje in Moscow mag leven als alles voorbij is. Irak is een ander verhaal. Sjiitische sektarisme heeft het land al verdeeld. Voor nu heeft Iran wat invloed over zuid-Irak en daar blijft het bij.quote:Op maandag 7 december 2015 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
irak zit sinds saddams val in de pocket van iran, assad was altijd al in alliantie met iran geweest, alleen is assad nu, nadat hij volledig verzwakt is door de oorlog en aan het infuus ligt bij iran en de russen niets meer dan een marionet geworden van deze twee landen, dus ook hier zit er veel winst voor iran ten koste van weer een andere arabische land in de regio, plus nog obamas "deal" met de iraniers waardoor ze weer in een betere positie zijn gekomen. het gaat goed met het molla regime in tehran.
De geruchten zijn dat er 40 000 troepen getraind gaan worden.quote:"The Turkish Armed Forces has trained 2,700 Peshmerga, 2,400 Sunni and 1,400 Turkmen soldiers as a part of the fight against Daesh so far."
Ik heb nog nooit iemand zoveel onzin zien spuien als jij. Hoe zie jij het dan voor je dat andere landen iets gaan doen in zuid irak? Saudis,die niet eens een stel houthis met pijamas aan kunnen tegenhouden? UAE of qatar, die meer ervaring hebbben in het bestellen van gouden lamborghinis dan oorlog voeren? VS, die geen behoefte heeft om 1000en soldaten te verliezen in een oorlog met sjia milities? Of gaat turkije zuid irak binnenvallen?quote:Op maandag 7 december 2015 13:09 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik zie Iran alleen invloed hebben in zuid-Irak als we naar de omringende landen kijken. De VS is daar niet blij mee dus ik verwacht dat daar iets gaat gebeuren.
Correct. Deze kebab verkoper komt met ongefundeerde verhalen en droomverhalen over een machtig Turkije. Beetje ziekmakend. En dat terwijl een groot deel van de anderen hier enkel wil discussieren.quote:Op maandag 7 december 2015 13:32 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand zoveel onzin zien spuien als jij.
Je bent zwaar delusioneel en je doet iedereen een plezier als je je eerst gaat informeren. Volgens mij is niemand hier geinteresseerd in je dromen en wensbeelden.
Tot welk kamp hoor jij eigenlijk, Iran, Shia, Rusland, het 'Westen'?quote:Op maandag 7 december 2015 13:32 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand zoveel onzin zien spuien als jij. Hoe zie jij het dan voor je dat andere landen iets gaan doen in zuid irak? Saudis,die niet eens een stel houthis met pijamas aan kunnen tegenhouden? UAE of qatar, die meer ervaring hebbben in het bestellen van gouden lamborghinis dan oorlog voeren? VS, die geen behoefte heeft om 1000en soldaten te verliezen in een oorlog met sjia milities? Of gaat turkije zuid irak binnenvallen?![]()
Je bent zwaar delusioneel en je doet iedereen een plezier als je je eerst gaat informeren. Volgens mij is niemand hier geinteresseerd in je dromen en wensbeelden.
Turkijequote:Op maandag 7 december 2015 13:27 schreef Atak het volgende:
De eerste batch:
[..]
De geruchten zijn dat er 40 000 troepen getraind gaan worden.
Er zijn nu 2400 Turkse soldaten, 25 tanks and 150 gepantserde voertuigen aanwezig.
http://www.yenisafak.com/(...)visit-turkey-2354353
Triggershotquote:
Ja kunnn ze lekker daar gaan tuuuuuuteren...quote:Op maandag 7 december 2015 13:49 schreef Szura het volgende:
Kunnen die Turken niet gewoon hun eigen topic gaan verzieken?
Bronquote:Turkey has pulled 350 troops back from the Turkish-Iraqi border after reaction from Baghdad over the deployment of more Turkish soldiers in Mosul.
The troops were waiting on the border and will be sent to Iraq if Ankara and Baghdad agreed on the issue, sources told Hürriyet Daily News.
Turkey has deployed nearly 600 troops to train Iraqi Sunni local guards in Mosul.
The United States has reiterated its opposition to the deployment of any military forces inside Iraq without consent from the Iraqi government.
“The U.S. does not support military deployments inside Iraq [without] the consent of the Iraqi government. This includes the deployment of U.S. military personnel, as well as military personnel from any other country,” U.S. President Barack Obama’s special envoy for the global coalition to counter the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL), Brett McGurk, said late Dec. 6.
During the same hours late on Dec. 6, Turkish Prime Minister Ahmet Davutoğlu sent a letter to his Iraqi counterpart, informing him that his country would halt further transfers of troops to an area near Mosul, which is controlled by ISIL, after Baghdad threatened to appeal to the United Nations to force Turkey to withdraw its soldiers.
In his Dec. 6 letter to Iraqi Prime Minister Haider al-Abadi, Davutoğlu stopped short of agreeing to al-Abadi’s demand to withdraw the currently deployed soldiers, although the senior U.S. official welcomed the “reported” withdrawal of Turkish forces.
In the “last 24 hours, we have actively encouraged Turkish and Iraqi authorities to discuss current situation through appropriate channels. The recent phone call between the Turkish and Iraqi defense ministers was a positive and constructive step forward,” McGurk said.
“We are encouraged by reports that Turkish military forces have pulled back from the Iraqi border as diplomatic engagements proceed,” he said, adding that Washington was continuing to encourage all parties to bring the issue to a diplomatic resolution as allies in the battle against ISIL.
A much-anticipated counter-offensive by Iraqi forces to retake Mosul from ISIL has been repeatedly postponed because they are tied down in fighting elsewhere.
Iraq has urged the international community to provide more weapons and training in its battle against the militants, but rejects most forms of direct intervention, mistrusting the intentions of foreign powers.
A small number of Turkish trainers were already at the camp near Mosul before the latest deployment on Dec. 3 in order to train the Hashid Watani (national mobilization), a force made up of mainly former Iraqi police or Sunni Arab origin and volunteers from Mosul.
The U.S. was aware of the deployment but the move is not part of the U.S.-led coalition’s activities, according to defense officials in Washington.
U.S. officials made several statements last week on plans to send more U.S. troops to Iraq, prompting Iraqi politicians and militias to protest against the presence of any foreign troops in Iraq without explicit permission from parliament.
Powerful Iraqi Shiite Muslim armed groups have pledged to fight a planned deployment of U.S. forces to the country.
NATO member Turkey has been bombing positions of the outlawed Kurdistan Workers’ Party (PKK) in northern Iraq. It is also part of the U.S.-led coalition fighting ISIL.
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op maandag 07-12-2015 om 14:04:11Iraq FM Jaafari warns Turkey that the deadline for the withdrawal of additional forces from #Mosul expires on Tue. https://t.co/yPYxKE6AFn reageer retweet
'Additional'? Niet eens een gehele terugtrekking?quote:Op maandag 7 december 2015 14:10 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op maandag 07-12-2015 om 14:04:11Iraq FM Jaafari warns Turkey that the deadline for the withdrawal of additional forces from #Mosul expires on Tue. https://t.co/yPYxKE6AFn reageer retweet
Lastige vraag. Maar nu, op dit moment met de strijd gaande tussen Iran/Rusland/Syrie/Iraq tegen Saudi/IS/Alqaeda/Turkije lijkt het me het beste voor de hele regio en het voorkomen van nog meer bloedvergieten als eerstgenoemde overwinnen.quote:Op maandag 7 december 2015 13:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tot welk kamp hoor jij eigenlijk, Iran, Shia, Rusland, het 'Westen'?
De VS moet nog bij het tweede lijstje.quote:Op maandag 7 december 2015 14:31 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Lastige vraag. Maar nu, op dit moment met de strijd gaande tussen Iran/Rusland/Syrie/Iraq tegen Saudi/IS/Alqaeda/Turkije lijkt het me het beste voor de hele regio en het voorkomen van nog meer bloedvergieten als eerstgenoemde overwinnen.
Jawel.quote:Op maandag 7 december 2015 14:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Additional'? Niet eens een gehele terugtrekking?
twitter:IraqiPMO twitterde op maandag 07-12-2015 om 13:48:03PM @HaiderAlAbadi:The entry of Turkish troops into Iraqi territory is unacceptable and occurred without the consent of the Iraqi government reageer retweet
twitter:IraqiPMO twitterde op maandag 07-12-2015 om 13:50:41PM @HaiderAlAbadi : We challenge Turkey to present any evidence that shows our knowledge or our consent. https://t.co/jZhtA3rxWx reageer retweet
Dan moet die tweet van CNNTurk gewoon incompleet of fout zijn als de Iraakse regering een complete terugtrekking eist. Die 'additional' valt mij teveel op.quote:Op maandag 7 december 2015 14:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jawel.
http://www.wsj.com/articl(...)-trainers-1449429763twitter:IraqiPMO twitterde op maandag 07-12-2015 om 13:48:03PM @HaiderAlAbadi:The entry of Turkish troops into Iraqi territory is unacceptable and occurred without the consent of the Iraqi government reageer retweet
twitter:IraqiPMO twitterde op maandag 07-12-2015 om 13:50:41PM @HaiderAlAbadi : We challenge Turkey to present any evidence that shows our knowledge or our consent. https://t.co/jZhtA3rxWx reageer retweet
En je denkt dat de VN / NAVO dit accepteert.quote:Op maandag 7 december 2015 15:45 schreef Atak het volgende:
Ik hoop dat de mullah in Irak dom genoeg is om een niet zo slimme zet te doen.
https://twitter.com/setadc/status/673873502764707841
twitter:L0gg0l twitterde op maandag 07-12-2015 om 19:42:53Turkey refuses to withdraw troops from Iraq's Mosul region despite ultimatum https://t.co/jyKd1ns9wV reageer retweet
quote:Op maandag 7 december 2015 20:01 schreef Atak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Het opofferen van 1 vliegtuig was genoeg om Turkije met betrekking tot Syrië volledig buitenspel te zetten en nu trapt Turkije in een vergelijkbare val waardoor Turkije ook met betrekking tot Irak simpel buitenspel zal kunnen worden gezet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is alsof je zit te schaken met een kleuter.Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
Nee joh, Turkije heeft grootmeesters in strategie. Dit is allemaal onderdeel van het grote plan.quote:Op maandag 7 december 2015 20:20 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het opofferen van 1 vliegtuig was genoeg om Turkije met betrekking tot Syrië volledig buitenspel te zetten en nu trapt Turkije in een vergelijkbare val waardoor Turkije ook met betrekking tot Irak simpel buitenspel zal kunnen worden gezet.
Het is alsof je zit te schaken met een kleuter.
Blijf dat maar herhalen dan geloof je er misschien in. Trouwens als je het hebt over het Syrisch luchtruim. Daar konden ze al niet komen. Er is niet veel veranderd anders dan dat er extra sancties op Rusland gaan komen en de rebellen in Syrië zullen nu extra wapens krijgen. Rusland kan dit niet lang volhouden.quote:Op maandag 7 december 2015 20:20 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het opofferen van 1 vliegtuig was genoeg om Turkije met betrekking tot Syrië volledig buitenspel te zetten en nu trapt Turkije in een vergelijkbare val waardoor Turkije ook met betrekking tot Irak simpel buitenspel zal kunnen worden gezet.
Het is alsof je zit te schaken met een kleuter.
http://www.dailystar.com.(...)-oil-via-turkey.ashxquote:Iraqi Prime Minister Haider al-Abadi said Monday that most oil smuggled by ISIS goes through Turkey, joining a chorus of countries linking it with the extremists' financing.
During a meeting with Germany's visiting foreign minister, Abadi stressed the "importance of stopping oil smuggling by (ISIS) terrorist gangs, the majority of which is smuggled via Turkey," a statement from his office said.
Relations with Ankara have improved since Abadi took office in 2014, but tensions remain over issues including the Syrian civil war, and more recently a row over a Turkish military deployment in northern Iraq.
Ik zie een hele normale conjunctuur voor olie-exporterende landen bij een lage olieprijs, en aangezien de olieprijs op dit moment extreem laag is, zou je eigenlijk kunnen stellen dat het best wel redelijk gaat.quote:Op maandag 7 december 2015 20:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Blijf dat maar herhalen dan beloof je er misschien in. Trouwens als je het hebt over het Syrisch luchtruim. Daar konden ze al niet komen. Er is niet veel veranderd anders dan dat er extra sancties op Rusland gaan komen en de rebellen in Syrië zullen nu extra wapens krijgen. Rusland kan dit niet lang volhouden.![]()
[ afbeelding ]
En dat is alweer de zoveelstequote:Op maandag 7 december 2015 20:48 schreef Intellectueel het volgende:
Iraq PM says ISIS smuggles majority of oil via Turkey
[..]
http://www.dailystar.com.(...)-oil-via-turkey.ashx
Boom.
Waaaat maar dat kon niet hoorquote:Op maandag 7 december 2015 20:48 schreef Intellectueel het volgende:
Iraq PM says ISIS smuggles majority of oil via Turkey
[..]
http://www.dailystar.com.(...)-oil-via-turkey.ashx
Boom.
http://www.france24.com/e(...)aign_date=2015-12-07quote:BAGHDAD (AFP) - Baghdad warned Ankara on Monday that time is running out to remove forces it sent to northern Iraq without permission, but Turkey indicated it was unlikely to do so.
Prime Minister Haider al-Abadi said there were "only 24 hours left" of the 48 that Iraq gave Turkey to remove tanks and soldiers sent to a base near Mosul.
And Abadi visited the country's air force headquarters, saying: "We must be prepared and ready to defend Iraq and its sovereignty," according to his office.
"The air force has the capability... to protect Iraq and its borders from any threat it faces," the premier said.
twitter:INTHENOWRT twitterde op maandag 07-12-2015 om 19:30:55Petition to list #Turkey as State Sponsor of terrorism on @WhiteHouse site got near 100K signatures in 5 days#ISIShttps://t.co/vghW6iafBn reageer retweet
Het zal vast allemaal leugens zijn en ik weet zeker dat de Russische economie het heel erg goed doet.quote:Op maandag 7 december 2015 20:55 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik zie een hele normale conjunctuur voor olie-exporterende landen bij een lage olieprijs, en aangezien de olieprijs op dit moment extreem laag is, zou je eigenlijk kunnen stellen dat het best wel redelijk gaat.
Je moet ook niet vergeten dat Rusland niet zo spastisch reageert op wat abstracte macro-economische cijfers dan men in het Westen doet, alleen al om het feit dat de informele economie relatief veel groter is dan in het Westen en die wordt helemaal niet meegenomen in dit soort publicaties.
Maar blijf vooral dromen.
Die zullen dan zeer snel Allah ontmoeten.quote:Op maandag 7 december 2015 19:55 schreef Atak het volgende:
Turkije is van plan om 350 extra soldaten naar Musul te sturen .
[ afbeelding ]
Ik zie dat stukje over '2 uur in de rij moeten staan voor een stukje brood en een rol wc-papier zoals in de communistisch tijdperk' wel vaker in jouw posts langs komen. Heb knippen/plakken ontdekt of ben je gewoon niet zo creatief in het geven van een gepast antwoord?quote:Op maandag 7 december 2015 22:48 schreef Atak het volgende:
[..]
Het zal vast allemaal leugens zijn en ik weet zeker dat de Russische economie het heel erg goed doet.Laten we even eerlijk zijn. Cijfers liegen niet. De al goedkope olieprijzen gaan steeds maar lager en de westerse sancties hakken ook flink in. Ik denk dat jouw Poetin wens binnenkort uitkomt waar jouw Russische soortgenoten 2 uur in de rij moeten staan voor een stukje brood en een rol wc-papier zoals in de communistisch tijdperk. Gelukkig zit jij hier maar dat kan ik niet voor jouw kennissen zeggen die straks weer achter de ijzeren gordijn zitten. Voor wat? Voor een Syrische woestijn. Inderdaad Poetin is heel erg slim ja.
twitter:SputnikInt twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 00:08:27BREAKING: #UN security council to convene on #Turkey's troops #Iraq says sourcehttps://t.co/0JcFFUYwJH https://t.co/5bHpNRgzNd reageer retweet
Veto van de VS in 3...2...1...quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:22 schreef Intellectueel het volgende:
Irak wacht de deadline niet af en stapt naar de Veiligheidsraad van de VN.twitter:SputnikInt twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 00:08:27BREAKING: #UN security council to convene on #Turkey's troops #Iraq says sourcehttps://t.co/0JcFFUYwJH https://t.co/5bHpNRgzNd reageer retweet
Een veto van de VS gaat kwaad bloed zetten in Irak. Sterker nog, ze riskeren hun aanwezigheid in Irak te verliezen ten koste van de Russen + afzetting van pro-VS president Abadi.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Veto van de VS in 3...2...1...
Ja want in Bagdad is al geen puppet van Iran. De VS kan de KRG gebruiken om Bagdad onder druk te zetten. Die zijn als de dood dan de KRG onafhankelijk gaat worden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een veto van de VS gaat kwaad bloed zetten in Irak. Sterker nog, ze riskeren hun aanwezigheid in Irak te verliezen ten koste van de Russen + afzetting van pro-VS president Abadi.
Je weet niet waar je het over hebt. Premier Abadi is pro-VS en mede door steun van de Amerikanen gekozen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja want in Bagdad is al geen puppet van Iran. De VS kan de KRG gebruiken om Bagdad onder druk te zetten. Die zijn als de dood dan de KRG onafhankelijk gaat worden.
Hear, hear, Maliki is praktisch afgezet door de VS.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt. Premier Abadi is pro-VS en mede door steun van de Amerikanen gekozen.
Ja, die probeerde alle macht naar zich toe te eigenen, die hebben ze van z'n pluche af moeten slaanquote:Op dinsdag 8 december 2015 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hear, hear, Maliki is praktisch afgezet door de VS.
Ja, maar die was pro-Iran en Bagdad is toch een puppet van Iran?quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, die probeerde alle macht naar zich toe te eigenen, die hebben ze van z'n pluche af moeten slaan
Jij denkt dat die shia milities daar voor de lol zitten?quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, maar die was pro-Iran en Bagdad is toch een puppet van Iran?
Geef eens antwoord op mijn vraag in plaats van een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Als Bagdad een puppet van Iran is, hoe verklaar je dan de Amerikaans-gezinde Abadi als Premier en (vrijwillig) vertrek van Maliki?quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij denkt dat die shia milities daar voor de lol zitten?
Taqqiyahquote:Op dinsdag 8 december 2015 00:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn vraag in plaats van een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Als Bagdad een puppet van Iran is, hoe verklaar je dan de Amerikaans-gezinde Abadi als Premier en (vrijwillige) vertrek van Maliki?
Maliki hebben ze gedwongen er uit gedonderd. Daar was niks vrijwilligs aan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn vraag in plaats van een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Als Bagdad een puppet van Iran is, hoe verklaar je dan de Amerikaans-gezinde Abadi als Premier en (vrijwillig) vertrek van Maliki?
Hoe hebben ze dat precies afgedwongen? En mocht dat waar zijn, hoe verklaar je dat wanneer je Bagdad zojuist nog een puppet van Iran noemde?quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maliki hebben ze gedwongen er uit gedonderd. Daar was niks vrijwilligs aan.
Daar was ik niet bijquote:Op dinsdag 8 december 2015 00:56 schreef Intellectueel het volgende:
Hoe hebben ze dat precies afgedwongen?
Iran heeft het land volgepompt met milities en Bagdad stond het toe.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:56 schreef Intellectueel het volgende:
En mocht dat waar zijn, hoe verklaar je dat wanneer je Bagdad zojuist nog een puppet van Iran noemde?
Nee, maar je maakt wel de claim dat Maliki was gedwongen om af te treden. Hoe precies? Sterker nog, hoe heeft de VS dat afgedwongen als Bagdad een puppet van Iran is en Maliki een pro-Iraanse politicus is? Niet zomaar met dingen strooien wanneer je compleet onwetend ben qua politieke kennis.quote:
En toch trad Maliki af? Ra ra hoe kan dat?quote:Iran heeft het land volgepompt met milities en Bagdad stond het toe.
Die milities zijn recentelijk toegestroomt. Er is een reden dat ze in Bagdad nu pas huilen over Turkse militairen in Noord-Irak.quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:05 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee, maar je maakt wel de claim dat Maliki was gedwongen om af te treden. Hoe precies? Sterker nog, hoe heeft de VS dat afgedwongen als Bagdad een puppet van Iran is en Maliki een pro-Iraanse politicus is? Niet zomaar met dingen strooien wanneer je compleet onwetend ben qua politieke kennis.
[..]
En toch trad Maliki af? Ra ra hoe kan dat?
Dus toen Maliki aftrad domineerden de sjiitische milities Bagdad niet? Heb je daar een bron voor om je argument kracht bij te zetten? Wanneer kwamen ze tevoorschijn precies?quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die milities zijn recentelijk toegestroomt.
Neequote:Op dinsdag 8 december 2015 01:08 schreef Intellectueel het volgende:
Dus toen Maliki aftrad domineerden de sjiitische milities Bagdad niet?
Bron?quote:
Buiten het feit dat jouw ''analyse'' weer eens uit niets meer dan gebakken lucht is opgebouwd, heb jij zo te zien ook weer eens moeite om het Syrië-topic en het Irak-topic van elkaar te onderscheiden.quote:Op maandag 7 december 2015 22:48 schreef Atak het volgende:
[..]
Het zal vast allemaal leugens zijn en ik weet zeker dat de Russische economie het heel erg goed doet.Laten we even eerlijk zijn. Cijfers liegen niet. De al goedkope olieprijzen gaan steeds maar lager en de westerse sancties hakken ook flink in. Ik denk dat jouw Poetin wens binnenkort uitkomt waar jouw Russische soortgenoten 2 uur in de rij moeten staan voor een stukje brood en een rol wc-papier zoals in de communistisch tijdperk. Gelukkig zit jij hier maar dat kan ik niet voor jouw kennissen zeggen die straks weer achter de ijzeren gordijn zitten. Voor wat? Voor een Syrische woestijn. Inderdaad Poetin is heel erg slim ja.
Hahaha kill em!quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:05 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee, maar je maakt wel de claim dat Maliki was gedwongen om af te treden. Hoe precies? Sterker nog, hoe heeft de VS dat afgedwongen als Bagdad een puppet van Iran is en Maliki een pro-Iraanse politicus is? Niet zomaar met dingen strooien wanneer je compleet onwetend ben qua politieke kennis.
[..]
En toch trad Maliki af? Ra ra hoe kan dat?
Gebakken lucht? Volgens mij heb ik bronnen gegeven over de Russische economie. Ik denk dat je Irak en Syrië op het moment niet kunt onderscheiden. Er is immers geen grens tussen die twee gebieden met de komst van ISIS. Als je beetje algemene kennis had dan zou je dat weten. Ik blijf bij mijn punt dat Poetin zijn eigen land helemaal naar de tering gaat helpen en nee dat is geen gebakken lucht. Ik heb je de macro-economische gegevens gegeven.quote:Op dinsdag 8 december 2015 03:29 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Buiten het feit dat jouw ''analyse'' weer eens uit niets meer dan gebakken lucht is opgebouwd, heb jij zo te zien ook weer eens moeite om het Syrië-topic en het Irak-topic van elkaar te onderscheiden.
Turkije ligt in Irak met allerlei partijen overhoop terwijl Rusland in Irak enkel een geïnteresseerde toeschouwer is aangezien Rusland niet aanwezig is in Irak en er verder ook niet heel veel te zoeken heeft.
Ik zou er daarom voor willen pleiten dat jij je prioriteiten eens goed op een rijtje zet.
Poetin droomt over de Sovjet periode. Hij heeft een rooskleurig beeld van die periode en denkt dat iedereen gelukkig was. De waarheid is dat niemand de Russen moet hebben. Alleen van die gefaalde staatjes met dictators zoals Iran, Irak en noord-Korea kijkt op naar Rusland. Jammer dat Poetin niks heeft geleerd. Met al die sancties die er zijn en de sancties die nog gaan komen zullen we zeker weer brood & wcpapier toestanden zien in Rusland. En dan zullen we zien hoeveel van de bevolking achter Poetin staat. Misschien als de wodka op is dat ze dan normaal beginnen te doen in Moskou.quote:Op maandag 7 december 2015 23:02 schreef Stirlitz het volgende:
[..]
Ik zie dat stukje over '2 uur in de rij moeten staan voor een stukje brood en een rol wc-papier zoals in de communistisch tijdperk' wel vaker in jouw posts langs komen. Heb knippen/plakken ontdekt of ben je gewoon niet zo creatief in het geven van een gepast antwoord?
Begint een beetje zielig te worden met al die Turkse fanboys hier.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hahaha kill em!
Het heeft geen zin om te discussiëren met iemand die er geen peynir van heeft gegeten
Gaat lekker in Ramadi.quote:
In de eerste periode onder Putin was er geweldige groei in de Russische economie, groei die er totaal niet was onder Jeltsin. Maar dit is off-topicquote:Op dinsdag 8 december 2015 14:46 schreef Atak het volgende:
[..]
Gebakken lucht? Volgens mij heb ik bronnen gegeven over de Russische economie. Ik denk dat je Irak en Syrië op het moment niet kunt onderscheiden. Er is immers geen grens tussen die twee gebieden met de komst van ISIS. Als je beetje algemene kennis had dan zou je dat weten. Ik blijf bij mijn punt dat Poetin zijn eigen land helemaal naar de tering gaat helpen en nee dat is geen gebakken lucht. Ik heb je de macro-economische gegevens gegeven.
Dat kwam door de hoge energieprijzen en monopoly op energie. Hij heeft die monopoly niet meer. Nu er andere energiebronnen in de wereld zijn en de energieprijzen lager dan ooit zijn zal het ook nooit meer goed komen met Rusland. Zonder de energieindustrie stelt de Russische economie helemaal niks voor. Het gaat niet goed en dan heb ik het nog geen eens over de sancties de er zijn en die er nog gaan komen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
In de eerste periode onder Putin was er geweldige groei in de Russische economie, groei die er totaal niet was onder Jeltsin. Maar dit is off-topic
Je loopt wel te zemelen over Rusland en zijn energie "problemen" maar je vergeet dat het Westen even hard getroffen word en dat er al zat mensen in de rij staan voor voedel en wc papier in het Westen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:00 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat kwam door de hoge energieprijzen en monopoly op energie. Hij heeft die monopoly niet meer. Nu er andere energiebronnen in de wereld zijn en de energieprijzen lager dan ooit zijn zal het ook nooit meer goed komen met Rusland. Zonder de energieindustrie stelt de Russische economie helemaal niks voor. Het gaat niet goed en dan heb ik het nog geen eens over de sancties de er zijn en die er nog gaan komen.
Groeipercentage Russische economie:
2015: -4,1%
2016: -6,5%
Waarna hij vice-president is gewordenquote:Op dinsdag 8 december 2015 00:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maliki hebben ze gedwongen er uit gedonderd. Daar was niks vrijwilligs aan.
Dus Turkije valt gewoon een ander land binnen? Tw. Irak?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:07 schreef Atak het volgende:
Turkish troops in Mosul, Iraq in line with pre-arranged deal: KRG president Barzani.
Barzani.
?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:52 schreef Atak het volgende:
[..]
Poetin droomt over de Sovjet periode. Hij heeft een rooskleurig beeld van die periode en denkt dat iedereen gelukkig was. De waarheid is dat niemand de Russen moet hebben. Alleen van die gefaalde staatjes met dictators zoals Iran, Irak en Zuid-Korea kijkt op naar Rusland. Jammer dat Poetin niks heeft geleerd. Met al die sancties die er zijn en de sancties die nog gaan komen zullen we zeker weer brood & wcpapier toestanden zien in Rusland. En dan zullen we zien hoeveel van de bevolking achter Poetin staat. Misschien als de wodka op is dat ze dan normaal beginnen te doen in Moskou.
Vice president heeft toch geen macht in Irak?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarna hij vice-president is geworden![]()
Hij wilde niet dat zijn partij zou splitten, dus is hij afgetreden. En iemand van zijn eigen partij heeft de touwtjes overgenomen.
Ze hadden in eerste instantie gewoon toestemming. Alleen zijn het allemaal dramaqueens in Bagdad.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:42 schreef TheJanitor het volgende:
Raar verhaal. Waarom doet Turkije dit zonder toestemming. Als ze willen helpen dan vraag je toch normaal toestemming?
http://sputniknews.com/mi(...)paign=URL_shorteningquote:BAGHDAD (Sputnik) — The Iraqi parliament's security and defense committee will propose to the country's government to cooperate with Russia in carrying out airstrikes against the Islamic State (also known as Dash), committee member Iskander Watut told Sputnik on Tuesday.
"Soon, a meeting [of the committee] with Prime Minister Haider al-Abadi will be held, where we will propose cooperating with Russia in carrying out airstrikes against the Islamic State and in the fight against terrorism in Iraq," the lawmaker said.
Poets even je Engels bij want volgens mij heb je er niks van begrepen wat Barzani zei.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus Turkije valt gewoon een ander land binnen? Tw. Irak?
Nonsense. Voor die extra troepen hebben ze nooit toestemming gekregen. En sinds het land nog steeds soeverein is, ligt die beslissing bij Bagdad en niet bij andere politieke elementen in het land.quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ze hadden in eerste instantie gewoon toestemming. Alleen zijn het allemaal dramaqueens in Bagdad.
Europa doet het heel goed vergeleken met Rusland. Hoe weet jij nou hoe het gaat in NL? Je woont nog geen eens hier. Ik ken ondernemers die zaken doen met Rusland dus ik weet de ins en outs. Het klopt dat de Russische bevolking wordt getroffen door de sancties maar dat hebben ze aan Poetin te danken. Als ze niet blij zijn met de huidige omstandigheden moeten ze maar een revolutie beginnen om Poetin van zijn troon te stoten. Ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Rusland is in zijn eigen val getrapt ala Afghanistan 2.0.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je loopt wel te zemelen over Rusland en zijn energie "problemen" maar je vergeet dat het Westen even hard getroffen word en dat er al zat mensen in de rij staan voor voedel en wc papier in het Westen.
Plus dat de Russen het gas en de olie hebben en nog steeds het merendeel van de EU bevoorraden. En nu hebben ze China ook als klant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit hebben de Turken nu al een aantal dagen herhaald. Punt is dat ondanks Turkije die extra troepen aan de grens houdt nu, er nog steeds troepen zijn op die basissen die een week geleden werden aangevoerd terwijl Bagdad claimt dat Turkije daar geen toestemming voor heeft gekregen. Vandaar dat de Irakese regering eist dat Turkije al haar troepen die het recentelijk aanvoerde terugtrekt.quote:
Ik begrijp nog steeds niet wat Turkije daar te zoeken heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dit hebben de Turken nu al een aantal dagen herhaald. Punt is dat ondanks Turkije die extra troepen aan de grens houdt nu, er nog steeds troepen zijn op die basissen die een week geleden werden aangevoerd terwijl Bagdad claimt dat Turkije daar geen toestemming voor heeft gekregen. Vandaar dat de Irakese regering eist dat Turkije al haar troepen die het recentelijk aanvoerde terugtrekt.
Er zijn nu 2k troepen, 30 tanks, 10k klaargestoomde lokale strijders. Het doel is om 40 k lokale strijders te trainen om Mosul over te nemen.twitter:ingarogg twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 16:02:50He has been sacked last year: "Turkey deployed troops at the request of Mosul governor," #Turkey PM says. #Iraq https://t.co/y3LCC5LJHE reageer retweet
Legitiem omdat een ontslagen gouverneur haar toestemming heeft gegeven? Jij hebt internationaal recht aan ROC Leiden gevolgd begrijp ik?quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:10 schreef Atak het volgende:
Gewoon legitiem volgens Barzani.twitter:ingarogg twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 16:02:50He has been sacked last year: "Turkey deployed troops at the request of Mosul governor," #Turkey PM says. #Iraq https://t.co/y3LCC5LJHE reageer retweet
Proberen om een definitieve militaire basis te bewerkstelligen zodat ze dichter bij Kandil gebergte zitten (PKK basis) en een infrastructuur in het noorden van Irak hebben waar ze hun proxies kunnen trainen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:10 schreef Infection het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet wat Turkije daar te zoeken heeft.
En al helemaal zonder toestemming.
Niemand ziet Assad als de legitieme leider van Syrië maar dat weerhoud Iran niet om daar troepen naar te sturen. Het is nu free-for-all.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Legitiem omdat een ontslagen gouverneur haar toestemming heeft gegeven? Jij hebt internationaal recht aan ROC Leiden gevolgd begrijp ik?
SPOILER: 18+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is niemand? De meeste landen hebben nog steeds hun ambassade in Damascus; de regering van Syrië heeft nog steeds haar zetel in de Verenigde Naties en Iran heeft officieel een defensie-pact met de legitieme regering van Syrië.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:14 schreef Atak het volgende:
Niemand ziet Assad als de legitieme leider van Syrië maar dat weerhoud Iran niet om daar troepen naar te sturen. Het is nu free-for-all.
Je weet zelf ook dat de beschaafde wereld Assad niet als legitieme leider ziet. Dat paar gefaalde staatjes achter hem staan zal de wereld een worst zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wie is niemand? De meeste landen hebben nog steeds hun ambassade in Damascus; de regering van Syrië heeft nog steeds haar zetel in de Verenigde Naties en Iran heeft officieel een defensie-pact met de legitieme regering van Syrië.
Turken daarentegen heeft geen toestemming van Bagdad, die nog steeds officieel het land bestuurt, dus waar Iran's aanwezigheid volgens het internationaal recht wettig is, heeft Turkije tegen Bagdad's toestemming in en tegen het internationaal recht talloze troepen naar het land verplaatst.
Over nemen of heroveren voor Irak?quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:10 schreef Atak het volgende:
Gewoon legitiem volgens Barzani.Er zijn nu 2k troepen, 30 tanks, 10k klaargestoomde lokale strijders. Het doel is om 40 k lokale strijders te trainen om Mosul over te nemen.twitter:ingarogg twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 16:02:50He has been sacked last year: "Turkey deployed troops at the request of Mosul governor," #Turkey PM says. #Iraq https://t.co/y3LCC5LJHE reageer retweet
Daarna westwaarts en zuidwaarts oprukken.
De meeste landen heb ik het over droeftoeter. En zelfs wanneer een aantal Westerse landen Assad niet als de legitieme leider van het land zien, betekent dat van rechtswege absoluut niet dat hij dat ook niet is. Vandaar dat Syrië nog steeds een zetel in de VN heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:18 schreef Atak het volgende:
Je weet zelf ook dat de beschaafde wereld Assad niet als legitieme leider zien. Dat paar gefaalde staatjes achter hem staan zal de wereld een worst zijn.
Niemand interesseert wat jij ervan vindt, of welk onopgeleide, kortzichtige Turk dan ook.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:25 schreef Atak het volgende:
Een Iranist heeft het over wetten en gerechtvaardigdheid.Niemand hoeft jullie In Syrië (buiten Assadistan) en Noord-Irak.
Ik vind het trouwens ook gewoon legitiem als Syriërs NAVO oproepen om hun belangen te beschermen.
"Intellectueel" die iedereen weer een Turk noemt die niet met hem eens is.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:28 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niemand interesseert wat jij ervan vindt, of welk onopgeleide, kortzichtige Turk dan ook.
Dit is illegaal en Turkije gaat dat de komende dagen gewoon merken.
Die troepen gaan daar dus gewoon blijven. Weer een afgang voor de Iranisten en Poetinisten.quote:Turkey's Time Has Come
With the Turkish downing of a Russian fighter jet still fresh on his mind, Russian President Vladimir Putin had some choice words for his erstwhile ally Turkish President Recep Tayyip Erdogan when he delivered his state of the nation speech to the Russian Federal Assembly on Dec. 3. Putin angrily lamented "we were prepared to cooperate with Turkey on most sensitive issues and go further than their allies. Allah knows why they did it. Apparently Allah decided to punish the ruling elite in Turkey by taking their sanity."
While Putin may sound a bit dramatic, there is a hard geopolitical truth behind his shock and dismay toward Turkey. Russia knows the importance of keeping Turkey as a friend when it is facing off with bigger powers to the West. That is because Turkey holds the keys to the Dardanelles and Bosporus — the only way Russian merchant vessels and warships can reach the Mediterranean from Russia's warm water ports in the Black Sea. All of Putin's calculations in dealing with the United States are now turning on an uncomfortable reality that Moscow can no longer fully rely on Turkish neutrality in one of the most strategic spots on the map.
Stressing Over the Straits
The year 1946, when World War II had just wrapped up, offers a useful snapshot into Moscow's extraordinary obsession with the Turkish straits. Since losing its empire after World War I, an economically devastated Turkey had struggled to piece together a nation, wisely choosing to sit out the second round of global conflict. A decade earlier, when Hitler's troops had invaded the demilitarized Rhineland and Mussolini was openly declaring his desire to take over Anatolia, an anxious Turkey demanded a revision to the doctrine governing the straits, arguing that the straits needed to be remilitarized and placed under Turkey's exclusive control. The result was the Montreux Convention of 1936, which formalizes Turkey's role as custodian of the straits, ensures freedom of passage for merchant vessels in times of peace and imposes size, type and tonnage restrictions on non-Black Sea war vessels. Under the convention, war vessels from non-Black Sea states Turkey permits to enter the straits cannot stay in the Black Sea for longer than 21 days. In times of war, Turkey is expected to ban belligerents from the straits altogether to keep the Black Sea conflict free.
But the Soviets were never completely satisfied with Turkey's neutrality, knowing that Ankara was likely to tilt West when things got rough. The Soviets told the Turks in 1946 that if they were sincere about being allies, then they should give the Soviets basing rights in the Dardanelles. The Soviets bandied a number of threats to convey its seriousness to Turkey, such as Soviet territorial claims to portions of eastern Turkey, stirring up Kurdish separatists and backing Syrian claims to Hatay province.
A frazzled Turkey looked across the Atlantic for U.S. help. U.S. Ambassador to Turkey Edwin Wilson explained to U.S. Secretary of State James Byrnes that, "the real [Soviet] objective towards Turkey is not a revision of the regime of the Straits, but actual domination of Turkey. In the vast security belt of the Soviet Union, which extends from the Baltic to the Black Sea, Turkey constitutes a sole gap … the Soviet objective, therefore, is to break down this present independent Turkish government and to establish in its place a vassal or "friendly" regime in Turkey, which will complete the security belt of subservient countries on Russia's western and southern frontiers and put an end completely to Western influence in Turkey."
The time had thus come for the United States to bring Turkey under its security umbrella.
On April 6, 1946, the USS Missouri arrived in Istanbul on the pretext of delivering the ashes of a Turkish ambassador to the United States who had died on U.S. soil. A jubilant Turkey celebrated the arrival of the U.S. battleship with special postage stamps and gifts for U.S. naval officers. As Ambassador Wilson put it, "the USS Missouri visit is thus apt to take on the character of one of those imponderable events, the influence of which extends far beyond the immediate theater in which it occurs." The ostentatious display of a U.S. security guarantee was the prelude to U.S. President Harry S. Truman's February 1947 request to Congress to provide foreign aid to Turkey and Greece "to assist free people to deal with their destinies in their own way." This was the Truman Doctrine that locked in the Cold War, with Turkey sitting squarely on the U.S. side.
An Old Rivalry Revived
The Turkish-Russian confrontation is now back, not because either side willed it, but because geopolitics compelled it. Putin and Erdogan are the inheritors of two historical empires that fought several wars from the 17th century to the 19th century. With both countries resurgent, they were bound to butt heads again. The first sign came in August 2008, when Russia's invasion of Georgia woke Turkey up to a Moscow ready and willing to apply military force to re-create buffers in the former Soviet sphere to counter Western encroachment. At that time, Russia was not happy at the sight of Turkey allowing U.S. warships into the Black Sea to deliver aid to Georgian ports; Moscow conveyed its displeasure by holding up thousands of Turkish trucks at the Russian border. But both sides went out of their way to avoid a bigger breach.
The 2014 Russian invasion of Crimea was the next big Russian punch to the Turkish gut. Roughly 300,000 Turkic-speaking Tatars remain on the Crimean Peninsula as a remnant of Ottoman history. Turkey's quick defense of the Tatars in the wake of the Russian invasion stemmed from more than a concern for its ethnic kin: Turkey understood that the balance of power in the Black Sea was shifting. Russia's seizure of Crimea meant Moscow no longer has to deal with pesky lease arrangements with a mercurial government in Kiev. Russia now enjoys the freedom to beef up its Sevastopol-based Black Sea Fleet, a fleet largely designed to counter Turkey's naval strength.
Russia's push into Syria in 2015 was the red line for Turkey. In this chapter of Turkish expansion, the Islamist Justice and Development Party is logically prioritizing its volatile Middle Eastern backyard. The Turkish focus is on northern Syria and northern Iraq, a belt of former Ottoman provinces that naturally extend eastward from Turkey's Hatay province. Russia's involvement in Syria in defense of the Alawite government runs directly against Turkey's objective of expanding its own military footprint in Aleppo, keeping a check on Kurdish separatist activity and eventually replacing Syrian President Bashar al Assad with a Sunni government friendly to Turkish interests.
Syria is of peripheral interest to the Russians, just as Ukraine is of peripheral interest to the Turks. But there are a number of factors drawing the Russian military dangerously close to Turkey's core interests along the Syrian-Turkish border. The Islamic State is a real threat to Russia, and Moscow has a legitimate interest in targeting the threat at its source. At the same time, Russia's relationships in Syria are concentrated in Alawite circles. Russia sees its leverage with the Alawite government as its main way to negotiate with the United States, keep Iran dependent on Moscow and deal with threats like Islamic State. The more crowded the battlefield, of course, the greater the chances of a Turkish and Russian collision.
To supply its forces in Syria, the Russian navy has been relying on the so-called Syrian Express, a naval supply route from Sevastopol on the Black Sea to its Eastern Mediterranean naval facility at the Syrian port of Tartus. As gatekeeper of the straits, Turkey could theoretically complicate this supply route. In peacetime, Turkey could still claim it is abiding by the Montreux Convention and allowing Russia free access while increasing inspections on passing Russian ships. While it would prove an annoyance to Russia, Moscow's main worry is Article 20 of the Montreux Convention, which says that in wartime Turkey as a belligerent has full discretion when allowing or preventing the passage of warships through the strait, potentially cutting Russia off from the Mediterranean.
Turkey's Double-Edged Sword
The straits are powerful tools Turkey can use against Moscow, but Ankara cannot easily quit Russia. Turkey is the second-largest buyer of Russian natural gas, a significant importer of Russian oil and metals, and the largest buyer of Russian wheat and sunflower oil. A contentious relationship with Russia will bring enormous economic pain to the Turks. Nowhere is this truer than in their energy relationship. Unlike oil, coal or wheat, which can be sourced from alternative suppliers, Turkey has no quick and reliable alternative for natural gas, an important energy source for industry and households. Russia supplies around 55 percent (or about 27 billion cubic meters of its 50 bcm annual needs) of Turkish natural gas consumption. That supply is split between two pipelines that each can hold 16 bcm of natural gas; Blue Stream, which runs directly from Russia to Turkey across the Black Sea; and the Gas-West pipeline, which transits Ukraine, Romania and Bulgaria before reaching Turkey. Turkey is not close to closing the straits to Russia nor is Russia close to cutting off natural gas to Turkey. But even so, Turkey must start taking its energy security much more seriously now that it is in an open confrontation with Russia.
The problem for Turkey is that there are no quick-fix solutions to its energy dilemma. Turkey has only two liquefied natural gas import terminals, at Marmara Ereglisi (8.2 bcm annual capacity) and Aliaga (5 bcm annual capacity). With limited LNG import and storage capacity (3 bcm), Turkey has much work to do — and investment to raise — to build out this infrastructure over the course of several years.
Ankara's alternative pipeline suppliers carry their own set of complications. Turkey imports roughly 20 percent of its natural gas from Iran; such imports could grow as Iran begins to repair its energy sector after years of sanctions. It will take considerable time, however, and expanding the Iran-Turkey energy relationship would still carry big risks for Turkey. Iran is just as much a geopolitical challenger to Turkey as Russia is, and the more assertive Turkey becomes in the Middle East, the more its competition with Iran will grow in Syria and Iraq.
Iranian-Turkish competition only further complicates Turkey's ambitions for Iraqi Kurdistan, where Erdogan has developed close business ties to Kurdistan Democratic Party leader Massoud Barzani. Turkey has already helped Barzani develop an independent oil export route at the expense of Iran's allies in Baghdad and is now gearing up to do the same for natural gas to feed the Turkish market. But the collapse of Turkey's peace process with the Kurdistan Workers' Party (whose fighters rely on Iraqi Kurdistan for refuge) and a power vacuum in northern Syria exploited by Kurdish separatists will drive Turkey's military to become more aggressive beyond its borders in both Syria and Iraq. Turkey's control over the revenues from those oil export sales gives Ankara substantial clout over the Iraqi Kurdish government, but Barzani and his allies are also in the untenable position of doing business with the Turkish enemy at the same time Turkey is incrementally enlarging its military footprint in Kurdish territory. This creates an easy opportunity for Iran and Russia to exploit Kurdish divisions and militancy to push back against Turkey.
While pursuing an extraordinarily complicated energy plan in Iraqi Kurdistan, Turkey is also trying to edge its way into the Eastern Mediterranean energy scene. Both Israel and Cyprus have seen their offshore natural gas export plans stall because of export and regulatory obstacles while Egypt has emerged as the new potential natural gas hub of the region. As the debate continues over the many proposals for pipelines and LNG export terminals, Turkey will have added urgency to prod along reunification talks in Cyprus to remove one of the key blocks to Turkey's energy integration with its estranged eastern Mediterranean neighbors.
The most geopolitically compatible energy source for Turkey is Azerbaijan, which is preparing to send 6 billion cubic meters of natural gas to Turkey starting from 2019 through the Trans-Anatolian Pipeline (and another 10 bcm that will be sent onward to Europe through the Trans-Adriatic Pipeline). This will help Turkey shave down its energy dependence on Russia by about 12 percent, but Turkey will still need to look elsewhere to truly loosen Russia's grip. The Caucasus, like the Middle East, will redevelop into another big arena for Turkish-Russian competition. Russia is already hard at work trying to pull Baku closer to the Kremlin through diplomatic maneuvering over Nagorno-Karabakh and will do what it can to obstruct plans by Turkey and Azerbaijan to create an energy link across the Caspian with Turkmenistan.
The Turkish Awakening
Four years ago, Stratfor co-hosted a simulation in Istanbul with the Turkish Industry and Business Association to paint a picture of the energy world in 2040 and Turkey's place in that world. We saw a world in which a reluctant Turkey was inevitably going to be drawn into conflicts in the Middle East and with Russia, making it all the more imperative for Turkey to strategize a future that would deny Russia the ability to cripple Turkey economically. Then-Turkish Foreign Minister Ahmet Davutoglu (now prime minister) concluded the simulation with a message that Turkey is "not about to follow a new expansionist policy" and that Turkey's way of coping with energy challenges is to take advantage of its geographic position and maintain a stable relationship with its neighbors.
This was a time when Davutoglu's "zero problems with neighbors" policy was still clouding the vision of the Turkish political elite. The policy proved to be shortsighted, but was also expected from a country that was awakening from a decadeslong geopolitical slumber and was in no mood to create trouble in the region. But all the signs were there: Russia was already making aggressive moves in its near abroad, the European Union was showing early signs of unraveling and the Syrian civil war was just getting started.
Four short years later, Turkey has shot down a fighter jet belonging to its main energy supplier and is preparing for a military push into its Mideast rim. And Putin now has to figure out how to manage a Turkey that is much more willing to work with the United States and its Central and Eastern European peers to balance Moscow's aggressions. Ankara has been suppressed for some time, but there is no denying it now: Turkey's time has come.
Send us your thoughts on this report.
This Weekly is part of multiple Timelines
https://www.stratfor.com/weekly/turkeys-time-has-come
http://pmo.iq/pme/press2015en/8-12-20151en.htmquote:Prime Minister Dr. Haider Al-Abadi received a telephone call on Tuesday from Mr. Massoud Barzani, President of the Kurdistan Region.
During the call they discussed the dial of Turkish troops into Iraq without the knowledge and consent of the Iraqi government and the importance of the unification of positions on the withdrawal of these forces immediately from Iraqi territory and the preservation of Iraqi sovereignty.
Prime Minister Dr. Haider Al-Abadi reiterated his position on the refusal of entry of these forces without the knowledge or consent of Iraqi government and that they should withdraw immediately, with demands for a clear position from them on the sovereignty of Iraq, which should not be undervalued, noting that for more than a year there have been a number of requests from Arab and regional countries to intervene in the war against Daesh gangs and these were refused because we do not want to be an arena of conflict in the region, adding that there are no foreign troops fighting in Iraq, but there are advisors and trainers, and the victories achieved were by the heroic Iraqi hands.
In turn, Mr. Massoud Barzani stressed that Iraq's sovereignty is a red line for us and rejects the entry of any troops to Iraq, we are with all who help us against Daesh terrorist gangs, but in coordination and consultation and the preservation of sovereignty.
Prime Minister's Media Office
8 December 2015
Dat ze geen idee hebben waar ze over praten qua M-O politics maakt het wel vermakelijk.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Begint een beetje zielig te worden met al die Turkse fanboys hier.
Vermakelijk, maar ook lachwekkend. Misschien is het meest vermakelijke nog wel dat ze niet inzien dat Erdogan handelt uit pure frustratie wat betreft de situatie in Syrië, maar ook Irak, waar hij de afgelopen jaren heeft mogen aanschouwen hoe de Koerden, met steun van het Westen, enorm veel terreinwinst hebben geboekt en de rebellen niet in staat blijken te zijn om Assad van de troon te stoten.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat ze geen idee hebben waar ze over praten qua M-O politics maakt het wel vermakelijk.
Jij hebt in mijn post het woordje ''macro-economisch'' voor het eerst gelezen en denkt deze nu heel bijdehand te kunnen implementeren in een tegenreactie, lekker innovatief.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:46 schreef Atak het volgende:
[..]
Gebakken lucht? Volgens mij heb ik bronnen gegeven over de Russische economie. Ik denk dat je Irak en Syrië op het moment niet kunt onderscheiden. Er is immers geen grens tussen die twee gebieden met de komst van ISIS. Als je beetje algemene kennis had dan zou je dat weten. Ik blijf bij mijn punt dat Poetin zijn eigen land helemaal naar de tering gaat helpen en nee dat is geen gebakken lucht. Ik heb je de macro-economische gegevens gegeven.
twitter:HaiderAlAbadi twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 17:58:01PM Al-Abadi spoke with NATO Sec Gen to discuss presence of Turkish troops. Mr. Stoltenberg affirmed NATO's commitment to Iraqi sovereignty reageer retweet
Maar nee dat kan niet want NAVO steunt Turkije door dik en dunquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:02 schreef Intellectueel het volgende:
NAVO steunt Abadi:twitter:HaiderAlAbadi twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 17:58:01PM Al-Abadi spoke with NATO Sec Gen to discuss presence of Turkish troops. Mr. Stoltenberg affirmed NATO's commitment to Iraqi sovereignty reageer retweet
twitter:SajadJiyad twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 19:01:50Iraqi air force has begun surveillance flights over Bashiqa area, sending a message that they are watching Turkish movements reageer retweet
Enig besef van realiteit ontgaat je. Succes.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:52 schreef Atak het volgende:
[..]
Poetin droomt over de Sovjet periode. Hij heeft een rooskleurig beeld van die periode en denkt dat iedereen gelukkig was. De waarheid is dat niemand de Russen moet hebben. Alleen van die gefaalde staatjes met dictators zoals Iran, Irak en noord-Korea kijkt op naar Rusland. Jammer dat Poetin niks heeft geleerd. Met al die sancties die er zijn en de sancties die nog gaan komen zullen we zeker weer brood & wcpapier toestanden zien in Rusland. En dan zullen we zien hoeveel van de bevolking achter Poetin staat. Misschien als de wodka op is dat ze dan normaal beginnen te doen in Moskou.
Ik geloof er niks van dat jij uberhaupt dit hele stuk snapt. Maar goed, leuk artikel en leuk stukje:quote:
Vooral met al die dronkemanspraat die jij hier bezigt, post je nu dus een stuk dat grotendeels jouw gekwetter weerspreekt.quote:The straits are powerful tools Turkey can use against Moscow, but Ankara cannot easily quit Russia. Turkey is the second-largest buyer of Russian natural gas, a significant importer of Russian oil and metals, and the largest buyer of Russian wheat and sunflower oil. A contentious relationship with Russia will bring enormous economic pain to the Turks. Nowhere is this truer than in their energy relationship. Unlike oil, coal or wheat, which can be sourced from alternative suppliers, Turkey has no quick and reliable alternative for natural gas, an important energy source for industry and households. Russia supplies around 55 percent (or about 27 billion cubic meters of its 50 bcm annual needs) of Turkish natural gas consumption. That supply is split between two pipelines that each can hold 16 bcm of natural gas; Blue Stream, which runs directly from Russia to Turkey across the Black Sea; and the Gas-West pipeline, which transits Ukraine, Romania and Bulgaria before reaching Turkey. Turkey is not close to closing the straits to Russia nor is Russia close to cutting off natural gas to Turkey. But even so, Turkey must start taking its energy security much more seriously now that it is in an open confrontation with Russia.
The problem for Turkey is that there are no quick-fix solutions to its energy dilemma. Turkey has only two liquefied natural gas import terminals, at Marmara Ereglisi (8.2 bcm annual capacity) and Aliaga (5 bcm annual capacity). With limited LNG import and storage capacity (3 bcm), Turkey has much work to do — and investment to raise — to build out this infrastructure over the course of several years.
Atak laat zich niet weer houden door futiliteiten zoals feiten en rationaliteit.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wie is niemand? De meeste landen hebben nog steeds hun ambassade in Damascus; de regering van Syrië heeft nog steeds haar zetel in de Verenigde Naties en Iran heeft officieel een defensie-pact met de legitieme regering van Syrië.
Turkije daarentegen heeft geen toestemming van Bagdad, die nog steeds officieel het land bestuurt, dus waar Iran's aanwezigheid volgens het internationaal recht wettig is, heeft Turkije tegen Bagdad's toestemming in en tegen het internationaal recht talloze troepen naar het land verplaatst.
Waarom wordt de afgevaardigde van Assad toegelaten tot de VN? En worden ze uitgenodigd om mee te doen aan besprekingen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Je weet zelf ook dat de beschaafde wereld Assad niet als legitieme leider ziet. Dat paar gefaalde staatjes achter hem staan zal de wereld een worst zijn.
Stratforquote:Op dinsdag 8 december 2015 17:32 schreef Atak het volgende:
[..]
"Intellectueel" die iedereen weer een Turk noemt die niet met hem eens is.Zelfs als ik een Turk was dan heb ik liever dat dan dat ik een radicale polder-Mulah ben die dag en nacht docu's kijkt over Syrië. #NoLife
[..]
Die troepen gaan daar dus gewoon blijven. Weer een afgang voor de Iranisten en Poetinisten.
Bron?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:00 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat kwam door de hoge energieprijzen en monopoly op energie. Hij heeft die monopoly niet meer. Nu er andere energiebronnen in de wereld zijn en de energieprijzen lager dan ooit zijn zal het ook nooit meer goed komen met Rusland. Zonder de energieindustrie stelt de Russische economie helemaal niks voor. Het gaat niet goed en dan heb ik het nog geen eens over de sancties de er zijn en die er nog gaan komen.
Groeipercentage Russische economie:
2015: -4,1%
2016: -6,5%
Bronquote:But what the Rosstat data also show is that Russia’s economy, commonly described a plodding Soviet dinosaur, somehow adapted to the new reality of cheap oil really quickly. Despite a more than 40% drop in the value of it oil export earnings, Russia has still managed to run a current account surplus throughout 2015. That’s not what you would expect from a “petrostate” that had grown fat and complacent on oil money and cheap imports. It’s certainly not what’s currently happening to Saudi Arabia, where the government is burning through cash at a prodigious rate as it desperately attempts to avoid a currency depreciation.
“Stable” doesn’t’ mean “strong” or “rapidly growing,” but in late 2015 Russia’s economy seems to have adjusted to a new normal in which its energy exports are much less valuable. Russia, in other words, is not buying more than it can afford: unlike other major energy producers it’s not running up unsustainable current account deficits in order to placate the population and defer the pain of economic adjustment.
twitter:RudawEnglish twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 21:57:34Breaking: The Turkish jets hit the PKK positions in Qandil as Iraq's deadline to Ankara for pulling back new deployed Turkish troops ended. reageer retweet
Lul niet zo dom man. Ik ben laatst nog 2,5 maand in NL geweest en ja, Nederland doet het beter dan Rusland maar dat stomme geblaat van jouw over dat de Russen weer in de rij gaan staan om kaas en melk te krijgen is te stompzinnig voor woorden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:04 schreef Atak het volgende:
[..]
Europa doet het heel goed vergeleken met Rusland. Hoe weet jij nou hoe het gaat in NL? Je woont nog geen eens hier. Ik ken ondernemers die zaken doen met Rusland dus ik weet de ins en outs. Het klopt dat de Russische bevolking wordt getroffen door de sancties maar dat hebben ze aan Poetin te danken. Als ze niet blij zijn met de huidige omstandigheden moeten ze maar een revolutie beginnen om Poetin van zijn troon te stoten. Ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Rusland is in zijn eigen val getrapt ala Afghanistan 2.0.
Understatement.quote:Op woensdag 9 december 2015 03:39 schreef DUTCHKO het volgende:
Overigens zie ik dat de meeste forummers jou hier absoluut niet serieus nemen.
http://abcnews.go.com/Int(...)lessly-iraq-35658817quote:Russia's United Nations ambassador says he told the U.N. Security Council that Turkey was acting "recklessly and inexplicably" by sending troops across the border into Iraq without the consent of the government.
Vitaly Churn told reporters after raising the issue at a closed council meeting on Tuesday that the Turkish action was also a reflection of the "lack of legality" in the aerial attacks in Syria by the international coalition without its consent.
twitter:HaidarLapcha twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 10:56:05"Iraq is older than your barbarian tribes" "An embassy for Daesh has no place in Iraq!"Protests against Turkeyhttps://t.co/6HYFWkIbub reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |