Gaat lekker in Ramadi.quote:

In de eerste periode onder Putin was er geweldige groei in de Russische economie, groei die er totaal niet was onder Jeltsin. Maar dit is off-topicquote:Op dinsdag 8 december 2015 14:46 schreef Atak het volgende:
[..]
Gebakken lucht? Volgens mij heb ik bronnen gegeven over de Russische economie. Ik denk dat je Irak en Syrië op het moment niet kunt onderscheiden. Er is immers geen grens tussen die twee gebieden met de komst van ISIS. Als je beetje algemene kennis had dan zou je dat weten. Ik blijf bij mijn punt dat Poetin zijn eigen land helemaal naar de tering gaat helpen en nee dat is geen gebakken lucht. Ik heb je de macro-economische gegevens gegeven.

Dat kwam door de hoge energieprijzen en monopoly op energie. Hij heeft die monopoly niet meer. Nu er andere energiebronnen in de wereld zijn en de energieprijzen lager dan ooit zijn zal het ook nooit meer goed komen met Rusland. Zonder de energieindustrie stelt de Russische economie helemaal niks voor. Het gaat niet goed en dan heb ik het nog geen eens over de sancties de er zijn en die er nog gaan komen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
In de eerste periode onder Putin was er geweldige groei in de Russische economie, groei die er totaal niet was onder Jeltsin. Maar dit is off-topic

Je loopt wel te zemelen over Rusland en zijn energie "problemen" maar je vergeet dat het Westen even hard getroffen word en dat er al zat mensen in de rij staan voor voedel en wc papier in het Westen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:00 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat kwam door de hoge energieprijzen en monopoly op energie. Hij heeft die monopoly niet meer. Nu er andere energiebronnen in de wereld zijn en de energieprijzen lager dan ooit zijn zal het ook nooit meer goed komen met Rusland. Zonder de energieindustrie stelt de Russische economie helemaal niks voor. Het gaat niet goed en dan heb ik het nog geen eens over de sancties de er zijn en die er nog gaan komen.
Groeipercentage Russische economie:
2015: -4,1%
2016: -6,5%

Waarna hij vice-president is gewordenquote:Op dinsdag 8 december 2015 00:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maliki hebben ze gedwongen er uit gedonderd. Daar was niks vrijwilligs aan.

Dus Turkije valt gewoon een ander land binnen? Tw. Irak?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:07 schreef Atak het volgende:
Turkish troops in Mosul, Iraq in line with pre-arranged deal: KRG president Barzani.
Barzani.

?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:52 schreef Atak het volgende:
[..]
Poetin droomt over de Sovjet periode. Hij heeft een rooskleurig beeld van die periode en denkt dat iedereen gelukkig was. De waarheid is dat niemand de Russen moet hebben. Alleen van die gefaalde staatjes met dictators zoals Iran, Irak en Zuid-Korea kijkt op naar Rusland. Jammer dat Poetin niks heeft geleerd. Met al die sancties die er zijn en de sancties die nog gaan komen zullen we zeker weer brood & wcpapier toestanden zien in Rusland. En dan zullen we zien hoeveel van de bevolking achter Poetin staat. Misschien als de wodka op is dat ze dan normaal beginnen te doen in Moskou.

Vice president heeft toch geen macht in Irak?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarna hij vice-president is geworden
Hij wilde niet dat zijn partij zou splitten, dus is hij afgetreden. En iemand van zijn eigen partij heeft de touwtjes overgenomen.

Ze hadden in eerste instantie gewoon toestemming. Alleen zijn het allemaal dramaqueens in Bagdad.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:42 schreef TheJanitor het volgende:
Raar verhaal. Waarom doet Turkije dit zonder toestemming. Als ze willen helpen dan vraag je toch normaal toestemming?

http://sputniknews.com/mi(...)paign=URL_shorteningquote:BAGHDAD (Sputnik) — The Iraqi parliament's security and defense committee will propose to the country's government to cooperate with Russia in carrying out airstrikes against the Islamic State (also known as Dash), committee member Iskander Watut told Sputnik on Tuesday.
"Soon, a meeting [of the committee] with Prime Minister Haider al-Abadi will be held, where we will propose cooperating with Russia in carrying out airstrikes against the Islamic State and in the fight against terrorism in Iraq," the lawmaker said.

Poets even je Engels bij want volgens mij heb je er niks van begrepen wat Barzani zei.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus Turkije valt gewoon een ander land binnen? Tw. Irak?

Nonsense. Voor die extra troepen hebben ze nooit toestemming gekregen. En sinds het land nog steeds soeverein is, ligt die beslissing bij Bagdad en niet bij andere politieke elementen in het land.quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ze hadden in eerste instantie gewoon toestemming. Alleen zijn het allemaal dramaqueens in Bagdad.

Europa doet het heel goed vergeleken met Rusland. Hoe weet jij nou hoe het gaat in NL? Je woont nog geen eens hier. Ik ken ondernemers die zaken doen met Rusland dus ik weet de ins en outs. Het klopt dat de Russische bevolking wordt getroffen door de sancties maar dat hebben ze aan Poetin te danken. Als ze niet blij zijn met de huidige omstandigheden moeten ze maar een revolutie beginnen om Poetin van zijn troon te stoten. Ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Rusland is in zijn eigen val getrapt ala Afghanistan 2.0.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je loopt wel te zemelen over Rusland en zijn energie "problemen" maar je vergeet dat het Westen even hard getroffen word en dat er al zat mensen in de rij staan voor voedel en wc papier in het Westen.
Plus dat de Russen het gas en de olie hebben en nog steeds het merendeel van de EU bevoorraden. En nu hebben ze China ook als klant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit hebben de Turken nu al een aantal dagen herhaald. Punt is dat ondanks Turkije die extra troepen aan de grens houdt nu, er nog steeds troepen zijn op die basissen die een week geleden werden aangevoerd terwijl Bagdad claimt dat Turkije daar geen toestemming voor heeft gekregen. Vandaar dat de Irakese regering eist dat Turkije al haar troepen die het recentelijk aanvoerde terugtrekt.quote:

Ik begrijp nog steeds niet wat Turkije daar te zoeken heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dit hebben de Turken nu al een aantal dagen herhaald. Punt is dat ondanks Turkije die extra troepen aan de grens houdt nu, er nog steeds troepen zijn op die basissen die een week geleden werden aangevoerd terwijl Bagdad claimt dat Turkije daar geen toestemming voor heeft gekregen. Vandaar dat de Irakese regering eist dat Turkije al haar troepen die het recentelijk aanvoerde terugtrekt.

Er zijn nu 2k troepen, 30 tanks, 10k klaargestoomde lokale strijders. Het doel is om 40 k lokale strijders te trainen om Mosul over te nemen.twitter:ingarogg twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 16:02:50He has been sacked last year: "Turkey deployed troops at the request of Mosul governor," #Turkey PM says. #Iraq https://t.co/y3LCC5LJHE reageer retweet

Legitiem omdat een ontslagen gouverneur haar toestemming heeft gegeven? Jij hebt internationaal recht aan ROC Leiden gevolgd begrijp ik?quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:10 schreef Atak het volgende:
Gewoon legitiem volgens Barzani.twitter:ingarogg twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 16:02:50He has been sacked last year: "Turkey deployed troops at the request of Mosul governor," #Turkey PM says. #Iraq https://t.co/y3LCC5LJHE reageer retweet

Proberen om een definitieve militaire basis te bewerkstelligen zodat ze dichter bij Kandil gebergte zitten (PKK basis) en een infrastructuur in het noorden van Irak hebben waar ze hun proxies kunnen trainen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:10 schreef Infection het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet wat Turkije daar te zoeken heeft.
En al helemaal zonder toestemming.

Niemand ziet Assad als de legitieme leider van Syrië maar dat weerhoud Iran niet om daar troepen naar te sturen. Het is nu free-for-all.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Legitiem omdat een ontslagen gouverneur haar toestemming heeft gegeven? Jij hebt internationaal recht aan ROC Leiden gevolgd begrijp ik?

SPOILER: 18+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wie is niemand? De meeste landen hebben nog steeds hun ambassade in Damascus; de regering van Syrië heeft nog steeds haar zetel in de Verenigde Naties en Iran heeft officieel een defensie-pact met de legitieme regering van Syrië.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:14 schreef Atak het volgende:
Niemand ziet Assad als de legitieme leider van Syrië maar dat weerhoud Iran niet om daar troepen naar te sturen. Het is nu free-for-all.

Je weet zelf ook dat de beschaafde wereld Assad niet als legitieme leider ziet. Dat paar gefaalde staatjes achter hem staan zal de wereld een worst zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wie is niemand? De meeste landen hebben nog steeds hun ambassade in Damascus; de regering van Syrië heeft nog steeds haar zetel in de Verenigde Naties en Iran heeft officieel een defensie-pact met de legitieme regering van Syrië.
Turken daarentegen heeft geen toestemming van Bagdad, die nog steeds officieel het land bestuurt, dus waar Iran's aanwezigheid volgens het internationaal recht wettig is, heeft Turkije tegen Bagdad's toestemming in en tegen het internationaal recht talloze troepen naar het land verplaatst.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |