abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158105926
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:42 schreef Infection het volgende:
Conflicts twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 14:41:15 BREAKING: Iraqi forces retake large part of Ramadi city from #ISIS - @AFP reageer retweet
Gaat lekker in Ramadi.
pi_158105959
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Gebakken lucht? Volgens mij heb ik bronnen gegeven over de Russische economie. Ik denk dat je Irak en Syrië op het moment niet kunt onderscheiden. Er is immers geen grens tussen die twee gebieden met de komst van ISIS. Als je beetje algemene kennis had dan zou je dat weten. Ik blijf bij mijn punt dat Poetin zijn eigen land helemaal naar de tering gaat helpen en nee dat is geen gebakken lucht. Ik heb je de macro-economische gegevens gegeven.
In de eerste periode onder Putin was er geweldige groei in de Russische economie, groei die er totaal niet was onder Jeltsin. Maar dit is off-topic
pi_158106116
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

In de eerste periode onder Putin was er geweldige groei in de Russische economie, groei die er totaal niet was onder Jeltsin. Maar dit is off-topic
Dat kwam door de hoge energieprijzen en monopoly op energie. Hij heeft die monopoly niet meer. Nu er andere energiebronnen in de wereld zijn en de energieprijzen lager dan ooit zijn zal het ook nooit meer goed komen met Rusland. Zonder de energieindustrie stelt de Russische economie helemaal niks voor. Het gaat niet goed en dan heb ik het nog geen eens over de sancties de er zijn en die er nog gaan komen.

Groeipercentage Russische economie:
2015: -4,1%

2016: -6,5%
pi_158106160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:54 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Gaat lekker in Ramadi.
Laat wel zien dat grondtroepen een stuk meer nut hebben dan bombardementen.
pi_158106282
Turkish troops in Mosul, Iraq in line with pre-arranged deal: KRG president Barzani.

Barzani. _O_
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:09:52 #256
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_158106339
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:00 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat kwam door de hoge energieprijzen en monopoly op energie. Hij heeft die monopoly niet meer. Nu er andere energiebronnen in de wereld zijn en de energieprijzen lager dan ooit zijn zal het ook nooit meer goed komen met Rusland. Zonder de energieindustrie stelt de Russische economie helemaal niks voor. Het gaat niet goed en dan heb ik het nog geen eens over de sancties de er zijn en die er nog gaan komen.

Groeipercentage Russische economie:
2015: -4,1%

2016: -6,5%
Je loopt wel te zemelen over Rusland en zijn energie "problemen" maar je vergeet dat het Westen even hard getroffen word en dat er al zat mensen in de rij staan voor voedel en wc papier in het Westen.
Plus dat de Russen het gas en de olie hebben en nog steeds het merendeel van de EU bevoorraden. En nu hebben ze China ook als klant.

pi_158106349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 00:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Maliki hebben ze gedwongen er uit gedonderd. Daar was niks vrijwilligs aan.
Waarna hij vice-president is geworden :')

Hij wilde niet dat zijn partij zou splitten, dus is hij afgetreden. En iemand van zijn eigen partij heeft de touwtjes overgenomen.
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:12:59 #258
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_158106427
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:07 schreef Atak het volgende:
Turkish troops in Mosul, Iraq in line with pre-arranged deal: KRG president Barzani.

Barzani. _O_
Dus Turkije valt gewoon een ander land binnen? Tw. Irak?
pi_158106974
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:52 schreef Atak het volgende:

[..]

Poetin droomt over de Sovjet periode. Hij heeft een rooskleurig beeld van die periode en denkt dat iedereen gelukkig was. De waarheid is dat niemand de Russen moet hebben. Alleen van die gefaalde staatjes met dictators zoals Iran, Irak en Zuid-Korea kijkt op naar Rusland. Jammer dat Poetin niks heeft geleerd. Met al die sancties die er zijn en de sancties die nog gaan komen zullen we zeker weer brood & wcpapier toestanden zien in Rusland. En dan zullen we zien hoeveel van de bevolking achter Poetin staat. Misschien als de wodka op is dat ze dan normaal beginnen te doen in Moskou.
?
pi_158107013
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarna hij vice-president is geworden :')

Hij wilde niet dat zijn partij zou splitten, dus is hij afgetreden. En iemand van zijn eigen partij heeft de touwtjes overgenomen.
Vice president heeft toch geen macht in Irak? :P
pi_158108137
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:42 schreef TheJanitor het volgende:
Raar verhaal. Waarom doet Turkije dit zonder toestemming. Als ze willen helpen dan vraag je toch normaal toestemming?
Ze hadden in eerste instantie gewoon toestemming. Alleen zijn het allemaal dramaqueens in Bagdad.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_158108551
Iraq to Propose Russia Joining Anti-Daesh Airstrikes

quote:
BAGHDAD (Sputnik) — The Iraqi parliament's security and defense committee will propose to the country's government to cooperate with Russia in carrying out airstrikes against the Islamic State (also known as Dash), committee member Iskander Watut told Sputnik on Tuesday.

"Soon, a meeting [of the committee] with Prime Minister Haider al-Abadi will be held, where we will propose cooperating with Russia in carrying out airstrikes against the Islamic State and in the fight against terrorism in Iraq," the lawmaker said.
http://sputniknews.com/mi(...)paign=URL_shortening

Straks nog een no-fly zone voor de Turken. _O_
pi_158108722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus Turkije valt gewoon een ander land binnen? Tw. Irak?
Poets even je Engels bij want volgens mij heb je er niks van begrepen wat Barzani zei.

Beest. _O_
pi_158108763
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:32 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ze hadden in eerste instantie gewoon toestemming. Alleen zijn het allemaal dramaqueens in Bagdad.
Nonsense. Voor die extra troepen hebben ze nooit toestemming gekregen. En sinds het land nog steeds soeverein is, ligt die beslissing bij Bagdad en niet bij andere politieke elementen in het land.
pi_158108824
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je loopt wel te zemelen over Rusland en zijn energie "problemen" maar je vergeet dat het Westen even hard getroffen word en dat er al zat mensen in de rij staan voor voedel en wc papier in het Westen.
Plus dat de Russen het gas en de olie hebben en nog steeds het merendeel van de EU bevoorraden. En nu hebben ze China ook als klant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Europa doet het heel goed vergeleken met Rusland. Hoe weet jij nou hoe het gaat in NL? Je woont nog geen eens hier. Ik ken ondernemers die zaken doen met Rusland dus ik weet de ins en outs. Het klopt dat de Russische bevolking wordt getroffen door de sancties maar dat hebben ze aan Poetin te danken. Als ze niet blij zijn met de huidige omstandigheden moeten ze maar een revolutie beginnen om Poetin van zijn troon te stoten. Ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Rusland is in zijn eigen val getrapt ala Afghanistan 2.0.
pi_158108848
Conflicts twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 17:04:36 Turkey stopped deployment of troops to northern #Iraq two days ago - Foreign Ministry - @Reuters reageer retweet
pi_158108911
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:06 schreef Infection het volgende:
Conflicts twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 17:04:36 Turkey stopped deployment of troops to northern #Iraq two days ago - Foreign Ministry - @Reuters reageer retweet
Dit hebben de Turken nu al een aantal dagen herhaald. Punt is dat ondanks Turkije die extra troepen aan de grens houdt nu, er nog steeds troepen zijn op die basissen die een week geleden werden aangevoerd terwijl Bagdad claimt dat Turkije daar geen toestemming voor heeft gekregen. Vandaar dat de Irakese regering eist dat Turkije al haar troepen die het recentelijk aanvoerde terugtrekt.
pi_158108933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:09 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dit hebben de Turken nu al een aantal dagen herhaald. Punt is dat ondanks Turkije die extra troepen aan de grens houdt nu, er nog steeds troepen zijn op die basissen die een week geleden werden aangevoerd terwijl Bagdad claimt dat Turkije daar geen toestemming voor heeft gekregen. Vandaar dat de Irakese regering eist dat Turkije al haar troepen die het recentelijk aanvoerde terugtrekt.
Ik begrijp nog steeds niet wat Turkije daar te zoeken heeft. :')

En al helemaal zonder toestemming.
pi_158108938
Gewoon legitiem volgens Barzani.

ingarogg twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 16:02:50 He has been sacked last year: "Turkey deployed troops at the request of Mosul governor," #Turkey PM says. #Iraq https://t.co/y3LCC5LJHE reageer retweet
Er zijn nu 2k troepen, 30 tanks, 10k klaargestoomde lokale strijders. Het doel is om 40 k lokale strijders te trainen om Mosul over te nemen.

Daarna westwaarts en zuidwaarts oprukken.
pi_158108974
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:10 schreef Atak het volgende:
Gewoon legitiem volgens Barzani.

ingarogg twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 16:02:50 He has been sacked last year: "Turkey deployed troops at the request of Mosul governor," #Turkey PM says. #Iraq https://t.co/y3LCC5LJHE reageer retweet
Legitiem omdat een ontslagen gouverneur haar toestemming heeft gegeven? Jij hebt internationaal recht aan ROC Leiden gevolgd begrijp ik?
pi_158109002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:10 schreef Infection het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet wat Turkije daar te zoeken heeft. :')

En al helemaal zonder toestemming.
Proberen om een definitieve militaire basis te bewerkstelligen zodat ze dichter bij Kandil gebergte zitten (PKK basis) en een infrastructuur in het noorden van Irak hebben waar ze hun proxies kunnen trainen.
pi_158109018
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:11 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Legitiem omdat een ontslagen gouverneur haar toestemming heeft gegeven? Jij hebt internationaal recht aan ROC Leiden gevolgd begrijp ik?
Niemand ziet Assad als de legitieme leider van Syrië maar dat weerhoud Iran niet om daar troepen naar te sturen. Het is nu free-for-all.
pi_158109067
Nog een Iraans kindje gestorven aan de kust van Griekenland omdat het paradijs Iran zo fijn is om in te leven:

SPOILER: 18+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158109072
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:14 schreef Atak het volgende:
Niemand ziet Assad als de legitieme leider van Syrië maar dat weerhoud Iran niet om daar troepen naar te sturen. Het is nu free-for-all.
Wie is niemand? De meeste landen hebben nog steeds hun ambassade in Damascus; de regering van Syrië heeft nog steeds haar zetel in de Verenigde Naties en Iran heeft officieel een defensie-pact met de legitieme regering van Syrië.

Turkije daarentegen heeft geen toestemming van Bagdad, die nog steeds officieel het land bestuurt, dus waar Iran's aanwezigheid volgens het internationaal recht wettig is, heeft Turkije tegen Bagdad's toestemming in en tegen het internationaal recht talloze troepen naar het land verplaatst.
pi_158109109
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:17 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Wie is niemand? De meeste landen hebben nog steeds hun ambassade in Damascus; de regering van Syrië heeft nog steeds haar zetel in de Verenigde Naties en Iran heeft officieel een defensie-pact met de legitieme regering van Syrië.

Turken daarentegen heeft geen toestemming van Bagdad, die nog steeds officieel het land bestuurt, dus waar Iran's aanwezigheid volgens het internationaal recht wettig is, heeft Turkije tegen Bagdad's toestemming in en tegen het internationaal recht talloze troepen naar het land verplaatst.
Je weet zelf ook dat de beschaafde wereld Assad niet als legitieme leider ziet. Dat paar gefaalde staatjes achter hem staan zal de wereld een worst zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')