abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2016 @ 01:05:34 #203
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  zondag 3 januari 2016 @ 10:51:34 #204
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_158782816
Mooie landing!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 3 januari 2016 @ 11:49:53 #205
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158783529
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.

Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158783975
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.

Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
Merkwaardig, aangezien het met die triple seven toch al snel een uurtje sneller gaat dan met de a340 die ze ervoor gebruikten.

Ongunstige jet stream in deze tijd van het jaar misschien?
pi_158785277
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.

Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
Wind inderdaad.

Als je 50 kts wind op de neus hebt vlieg je ipv 500 kts grondsnelheid nog maar 450kts. Op 10u vliegen is dat al een vol uur langer.

Richting het oosten zal het trouwens tegenvallende meewind zijn.
  zondag 3 januari 2016 @ 13:25:18 #208
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158785504
Thanks, dat laatste van tegenvallende meewind lijkt me ook de enige logische verklaring al vond ik het nogal frappant dat het zo ineens kon omslaan.

En ja, het enige nadeel van een A340 tov 777 is dat het naar Azie altijd een uurtje langer duurt. CDG-BKK 11 uur tov van AMS-BKK 10 uur, toen er nog over Oekraine gevlogen werd is een bekend verhaal.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158785770
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:25 schreef buzz1291 het volgende:
Thanks, dat laatste van tegenvallende meewind lijkt me ook de enige logische verklaring al vond ik het nogal frappant dat het zo ineens kon omslaan.

En ja, het enige nadeel van een A340 tov 777 is dat het naar Azie altijd een uurtje langer duurt. CDG-BKK 11 uur tov van AMS-BKK 10 uur, toen er nog over Oekraine gevlogen werd is een bekend verhaal.
Die 2-4-2 indeling in die Cathay a340 was inderdaad ideaal wanneer je aan de raamkant zit. Vind ik toch een wezenlijk verschil met 3-3-3, zoals in hun oude 747's.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:01:30 #210
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158794644
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 3 januari 2016 @ 20:02:19 #211
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_158797181
Cool filmpje, van die props

Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
pi_158809986
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die 2-4-2 indeling in die Cathay a340 was inderdaad ideaal wanneer je aan de raamkant zit. Vind ik toch een wezenlijk verschil met 3-3-3, zoals in hun oude 747's.
De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.
pi_158811832
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props

Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.
Dus bij touch down komen ze omhoog, maar bij een windvlaag waarbij het landingsgestel weer minder contact maakt gaan ze weer dicht om even later weer omhoog te gaan als de wielen weer steviger op de grond staan.
Het idee is dat, mocht het vliegtuig de landing afbreken, de spoilers weer inklappen zodra de wielen niet meer op de grond zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  PR/Manusje van alles maandag 4 januari 2016 @ 11:38:25 #214
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158813329
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries? :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 4 januari 2016 @ 12:36:28 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158814632
quote:
5s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries? :D
verkeerde topic, nou ja voor de helft dan
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  PR/Manusje van alles maandag 4 januari 2016 @ 12:37:01 #216
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158814650
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

verkeerde topic
Niet, want hier zit de echte kennis.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 4 januari 2016 @ 12:38:25 #217
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158814683
quote:
5s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries? :D
'Te doen' in welke zin? Ik kan niet op je bankrekening kijken.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  PR/Manusje van alles maandag 4 januari 2016 @ 12:39:28 #218
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158814713
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:38 schreef donroyco het volgende:

[..]

'Te doen' in welke zin? Ik kan niet op je bankrekening kijken.
Nee, prijs boeit niet. Of die 747 op die route te doen is. :D Lees her en der dat het echt zwaar verouderd is.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 4 januari 2016 @ 12:40:12 #219
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158814743
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Niet, want hier zit de echte kennis.
Ok dan. In die 747 gaat prima. Afgelopen zomer nog HKG-AMS gevlogen. Enige andere optie voor een directe vlucht is Cathay. Ligt aan de datum waarop, maar kun je dus vergelijken. Voor echt goedkoper zul je toch via ME moeten vliegen, maar of die besparing de extra reistijd waard is....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158814755
Je vraag hebben we weinig aan inderdaad.

Gaat het of de maatschappij goed is? Gaat het of het type toestel goed is? Gaat het om de prijs die goed is? (waar overigens niets over te zeggen valt als we data e.d. niet weten).

Voor dat laatste kun je beter hier kijken: Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B

EDIT: hmm, pagina in het vervolg maar eens verversen voordat ik reageer...
  maandag 4 januari 2016 @ 12:41:12 #221
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158814770
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee, prijs boeit niet. Of die 747 op die route te doen is. :D Lees her en der dat het echt zwaar verouderd is.
Was een compleet vernieuwde inrichting in economy. lijkt wat armoedig maar zat prima.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  PR/Manusje van alles maandag 4 januari 2016 @ 12:59:43 #222
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158815248
Ik pak dan gewoon KLM. De werelddealweken zijn nu ook best leuk. Dus ja. :9 Eind februari maar een tripje Hong Kong doen dan. *O* thnx.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 4 januari 2016 @ 13:45:56 #223
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158816447
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Was een compleet vernieuwde inrichting in economy. lijkt wat armoedig maar zat prima.
747 van KLM is prima te doen.
pi_158816853
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:04:56 #225
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158816966
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Zonde.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158817321
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Jep. Maar die staat ook nog wel een tijd op Schiphol.
Eind deze maand volgt de laatste (PH-AOK) voor Shaheen.

Tegen die tijd staat PH-BFO (747-400M) waarschijnlijk ook al in Spanje o.i.d.
pi_158819054
Ik zat gisteren te lezen over China Eastern dat een aantal A340's verkocht aan Boeing voor de aankoop van 777's.

Heeft iemand enig idee wat Boeing met deze toestellen heeft gedaan?
  maandag 4 januari 2016 @ 15:37:36 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158819248
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:29 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zat gisteren te lezen over China Eastern dat een aantal A340's verkocht aan Boeing voor de aankoop van 777's.

Heeft iemand enig idee wat Boeing met deze toestellen heeft gedaan?
Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:
https://www.planespotters(...)&fleetStatus=current

Ze staan op SZW
So we just called him Fred
pi_158819364
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:
https://www.planespotters(...)&fleetStatus=current

Ze staan op SZW
Voor onderdelen?
  maandag 4 januari 2016 @ 15:50:02 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158819569
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Voor onderdelen?
Voorals nog lijken ze stil te staan, te wachten op betere tijden:
So we just called him Fred
  maandag 4 januari 2016 @ 16:27:19 #231
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158820438
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158821499
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.
--
pi_158822826
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:11 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.
Leasecontracten lopen af. Maar duurt nog wel even voordat ze helemaal weg zijn, gaan in een grote c-check en cabine wordt ook nog omgebouwd.
pi_158823016
Nou ja, in Februari komen de BHD en de BVP als het goed is.
--
  maandag 4 januari 2016 @ 19:41:57 #235
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158825700
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props

Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:17 schreef The_stranger het volgende:
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.
De -100 en -400 hebben o.a. als logica (spoilers in flight mode): weight on wheels + beperkt vermogen = spoilers omhoog.

En daar maken sommige airlines ook gebruik van tijdens de take-off run: spoilers zijn omhoog totdat er meer vermogen gevraagd wordt dan de grenswaarde. Op 2:00 zie je hem vertrekken

pi_158828080
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 04:05 schreef Sparqq het volgende:

[..]

De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.
Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.
pi_158828700
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:15 schreef inkjet het volgende:
Nou ja, in Februari komen de BHD en de BVP als het goed is. Ik bedoel met 'nu al' dat het wat eerderl lijkt dan eerder gepland.
--
  maandag 4 januari 2016 @ 21:06:46 #238
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158828993
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:40 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.
Inderdaad. Met FinAir naar BKK vroeg ik om een raamplaats, want 2 seater dan verzekerd, vergeet ik te zeggen, maar niet op de laatste rij. Je begrijpt het dus wel. Maar uiteindelijk geen enkel probleem want met die fixed shell is de recline op de laatste rij hetzelfde als op de eerste. En dat is niet altijd het geval. En groot voordeel met film kijken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158832419
Ook PH-KZO is vandaag uit de vloot gehaald.
Vloog vandaag nog retour naar Zurich, Heathrow en om 18:58 uur landde het vanuit Brussel op Schiphol.
Staat nu in hangar 73 voor phase-out.

PH-KZO werd op 29 maart 2002 aan KLM Cityhopper geleverd.
Daarvoor vloog het sinds 14 april 1995 voor British Midland.


  maandag 4 januari 2016 @ 23:03:00 #240
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158833806
Klaar voor de vlucht AEP BRC, eindelijk die vieze kleffe benauwde warmte achter me laten. Punt is, er hangen flinke onweerswolken boven Buenos Aires. Ben benieuwd, wordt een spannend eerste half uurtje denk ik :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158852955
KLM-C heeft weer een toestelswap uitgevoerd in WAW. De PH-EZG is gisteren vertrokken als KL1369, terwijl vandaag de -EZF de retourvlucht KL1362 uitvoerde. De toestellen worden daar van de nieuwe livery voorzien.
--
pi_158859038
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates tijdelijk uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.

Dit zullen we dus straks vaker zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):



Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:

EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.

EDIT: Emirates haalt de A380 van de Dallas route af vanaf 1 februari t/m 26 maart.
(sterke concurrente van Qatar en Etihad en lage loadfactors)
In die periode wordt juist de A380 ingezet op de avondvluchten naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat ze dat toestel nu op Amsterdam gaan inzetten en daarom dus bij bijv. april geen A380 in de avondvluchten gepland staat.
Want op 27 maart keert de A380 weer terug op Dallas en de 777 weer terug op Amsterdam.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

André Turcat is gisteren op 96 jarige leeftijd overleden. Hij was de chief test pilot van de Franse Concorde en hij vloog op 2 maart 1969 de allereerste Concorde vlucht.
Op 1 oktober dat jaar vloog hij ook de allereerste supersonische Concorde vlucht.
Ook was hij passagier op de allerlaatste Air France Concorde vlucht op 27 juni 2003 van Parijs naar Toulouse.

Links op de foto's hieronder. Op de tweede foto staat rechts Brian Trubshaw; de Britse chief test pilot.





De eerste vlucht:


[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-01-2016 22:52:17 ]
  dinsdag 5 januari 2016 @ 22:05:25 #243
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158859715
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.

Dit zullen we dus straks veel zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):

[ afbeelding ]

Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:

EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:
So we just called him Fred
pi_158859826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:
[ afbeelding ]
Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.
Waarschijnlijk is het nog niet helemaal goed in het systeem gezet.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 22:14:38 #245
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158860019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.
Waarschijnlijk is het nog niet helemaal goed in het systeem gezet.
Ik kan ze niet vinden :@
Ook op de site van Schiphol staat alleen de A380 tot het einde van het winterseizoen. Vanaf 27 maart is het weer een 777 volgens de "Schiphol flight Explorer"
So we just called him Fred
pi_158860587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:14 schreef FredvZ het volgende:
Ik kan ze niet vinden :@
Zoek bijvoorbeeld maar eens vanaf 2 februari o.i.d. ;)
Ik moet toegeven, als ik rond april rondkijk en ook andere maanden zie ik de 777 ook nog veel staan.

Begin nu haast aan mezelf te twijfelen :@
quote:
Ook op de site van Schiphol staat alleen de A380 tot het einde van het winterseizoen. Vanaf 27 maart is het weer een 777 volgens de "Schiphol flight Explorer"
Schiphol kan ook achterlopen. ;)

EDIT: Emirates haalt de A380 van de Dallas route af vanaf 1 februari t/m 26 maart.
(sterke concurrente van Qatar en Etihad en lage loadfactors)
In die periode wordt juist de A380 ingezet op de avondvluchten naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat ze dat toestel nu op Amsterdam gaan inzetten en daarom dus bij bijv. april geen A380 in de avondvluchten gepland staat.
Want op 27 maart keert de A380 weer terug op Dallas en de 777 weer terug op Amsterdam.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 05-01-2016 22:52:32 ]
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:43:46 #247
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158867417
simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41 QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
Iemand die hier de reden van weet?
pi_158867471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:43 schreef Sunri5e het volgende:
simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41 QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
Iemand die hier de reden van weet?
Dit is goedkoper dan de motor als vracht te vervoeren. Wordt wel vaker gedaan :Y Waarschijnlijk een vliegtuig in Johannesburg die een motor nodig heeft oid.

http://www.qantasnewsroom(...)ngine-on-to-a-jumbo/

quote:
The extra engine isn't powered up for the flight - we're essentially ferrying across a very large spare part from our engineering HQ in Sydney so it can be fitted to one of our other Boeing 747s in Johannesburg.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_158868352
Paar foto's:






KLM kon dit ook op hun eerste 7 747-200's.
De latere 747's niet omdat ze toen toch 747-combi toestellen hadden.
pi_158868380
Gaaf om te zien! :D
  woensdag 6 januari 2016 @ 13:59:43 #251
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158871742
RobHuyser twitterde op woensdag 06-01-2016 om 12:57:12 Nederland heeft de op twee na langste binnenlandse vlucht ter wereld: 7796 km! https://t.co/7IFX3Yj4dE reageer retweet
pi_158871887
Grappig :Y
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_158874038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:14 schreef FredvZ het volgende:
Ik kan ze niet vinden :@
Kijk nog maar een keer. ;)

En Virgin Atlantic's G-VROY "Pretty Woman" (Boeing 747-400) komt vandaag vanuit Gatwick naar Amsterdam voor onderhoud. Verwachte aankomst is om 16:20 uur.
Vertrek op 9 januari om 14:40 uur.

  donderdag 7 januari 2016 @ 12:48:00 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158897444
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:26 schreef Iemand91 het volgende:
Kijk nog maar een keer. ;)
De vluchten na maart zijn ook gewijzigd, meer opties om met een A380 richting het oosten te gaan *O*.
So we just called him Fred
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:06:08 #255
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158907684
Dit had niemand zien aankomen....

quote:
'Faillissement dreigt voor Groningen Airport Eelde'

EELDE - Er dreigt eind volgend jaar een faillissement voor Groningen Airport Eelde. Dat concluderen ambtenaren van de gemeenten Groningen, Assen en Tynaarlo in het 'Procesplan Strategische Verkenning Toekomst Groningen Airport Eelde'. Daarover bericht RTV Noord donderdag.

In het procesplan wordt een somber beeld geschetst van de toekomst van de regionale luchthaven. Daarbij gaat het met name om de tegenvallende inkomsten van het vliegveld.

“Ondanks de toename in passagiers tot boven de 200.000, zien we geen sterke verbetering op korte termijn in het exploitatieresultaat”, zo staat te lezen. De verwachting was dat het vliegveld dit jaar uit de rode cijfers zou komen, maar de kans daarop wordt nu klein geacht.

“Op korte termijn is waarschijnlijk sprake van een verslechtering van het resultaat, wat betekent dat het onzeker is of het in het strategisch plan omschreven omslagpunt in 2016 wordt gehaald. In tussentijd zien we dat de liquiditeitspositie van de vennootschap afneemt en op basis van de huidige vooruitzichten eind 2017 het kritische niveau bereiken.'

In dat strategisch plan van de directie van de luchthaven wordt er van uitgegaan dat er verbindingen met grote hubluchthavens worden gerealiseerd, maar tot op heden is daar niets van terechtgekomen. Verder wordt de uitbreiding van Lelystad Airport gezien als een grote bedreiging. Een andere tegenvaller zijn de hogere kosten van de luchtverkeersleiding en de beveiliging.

Groningen Airport Eelde beschikt sinds 2013 over een verlengde start- en landingsbaan (2500 meter). De hoop was dat de verlengde baan meer vluchten met grotere vliegtuigen zou opleveren, maar daar is slechts in beperkte mate sprake van.

Twee lijndiensten vanaf Eelde worden op dit moment uitgevoerd door Flybe naar London Southend en Wizz Air naar Gdansk. Transavia (het hele jaar door), Corendon en TUI (alleen 's zomers) zijn actief met vakantievluchten naar Zuid-Europa.
pi_158909076
Bodemloze put.
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:51:25 #257
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158909410
quote:
Straf voor Vueling om weigeren compensaties

Het Spaanse Vueling Airlines overtreedt stelselmatig de regels voor het compenseren van passagiers bij vertraging, instapweigering of annulering van vluchten. Volgens de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) stuurt de prijsvechter passagiers een standaardafwijzing en compenseert het bedrijf pas als mensen daarover een klacht indienen. De toezichthouder heeft Vueling een last onder dwangsom opgelegd.

Bij elke geconstateerde overtreding moet Vueling tussen de 60.000 en 96.000 euro betalen. De totale boete kan oplopen tot maximaal een miljoen euro.

De luchtvaartmaatschappij is door de ILT vorig jaar al onder verscherpt toezicht geplaatst om de praktijken. Omdat Vueling nog steeds de fout ingaat, vindt de inspectie het nodig harder in te grijpen. Gedupeerde passagiers krijgen de mogelijkheid compensatieclaims opnieuw in te dienen, mits hun vlucht niet langer dan twee jaar geleden was.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:03:36 #258
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158909906
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:44 schreef kikoooooo het volgende:
Bodemloze put.
Was het al voordat die baanverlenging er kwam. Dat was weer zo'n prestige project wat er hoe dan ook moest komen maar waarvan iedereen wist dat het helemaal niets zou worden.
pi_158914316
Vanavond de 22 als departure runway, samen met de 24. Dat zie je niet vaak.
--
pi_158914671
Het is ook een vicieus cirkeltje met Eelde.
Ik woon er een uurtje vanaf, dichterbij als bij Schiphol tenminste.
Maar als ik dan soms kijk voor een reisje vanaf Eelde voor een zonvakantie of een citytrip, dan is er weinig aanbod of zijn ze (veel) duurder.
Ik ken ook bijna niemand in mijn omgeving die er weleens gebruik van maakt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:27:20 #261
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158915058
Hoe eerder die boerenvliegveldjes op de fles gaan, hoe beter: voorkomt nog meer nodeloze geldverspilling. Maar goed, leren doen ze toch niet: op naar Twente die denken dat ze een tweede Atlanta gaan worden.
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:31:34 #262
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158915223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:27 schreef OEM het volgende:
Hoe eerder die boerenvliegveldjes op de fles gaan, hoe beter: voorkomt nog meer nodeloze geldverspilling. Maar goed, leren doen ze toch niet: op naar Twente die denken dat ze een tweede Atlanta gaan worden.
Alleen jammer dat het eerst zoveel belastingcenten moet kosten voordat ze er achter komen. En dat terwijl elke leek ziet dat zulke plannen gedoemd te zijn mislukken.
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:33:37 #263
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158915280
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:31 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Alleen jammer dat het eerst zoveel belastingcenten moet kosten voordat ze er achter komen. En dat terwijl elke leek ziet dat zulke plannen gedoemd te zijn mislukken.
The price we pay for democracy. Gelukkig is het bij ons niet zo erg als in Spanje.
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:37:28 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158915411
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:33 schreef OEM het volgende:

[..]

The price we pay for democracy. Gelukkig is het bij ons niet zo erg als in Spanje.
Daar heb je een aantal spookvliegvelden.
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:43:33 #265
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158915624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Daar heb je een aantal spookvliegvelden.
Ciudad Real, Castellon, Lleida, Huesca, Murcia, the list goes on 8)7
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:51:31 #266
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158915902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:43 schreef OEM het volgende:

[..]

Ciudad Real, Castellon, Lleida, Huesca, Murcia, the list goes on 8)7
Ciudad Real heeft zelf zo'n lange landingsbaan dat er een A380 kan landen _O-
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:58:24 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158916163
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:27 schreef OEM het volgende:
Hoe eerder die boerenvliegveldjes op de fles gaan, hoe beter: voorkomt nog meer nodeloze geldverspilling. Maar goed, leren doen ze toch niet: op naar Twente die denken dat ze een tweede Atlanta gaan worden.
Atlanta heeft nog wel wat, is Charlotte niet het vliegveld met de minste passagiers die het als startpunt of eindbeetemming hebben? Bovendien 90% American Airlines.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:58:32 #268
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158916168
quote:
'KLM onder de voet gelopen'

BADHOEVEDORP -
Er staan duizenden banen in de luchtvaart in Europa op de tocht door de concurrentie uit het Midden-Oosten. Dat zegt voorzitter Steven Verhagen van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) donderdag. ‘We worden onder de voet gelopen door de enorme armada van Boeing 777’s en A380-toestellen die de Europese vijver volledig leegvissen. Dit kan honderdduizenden banen kosten’, aldus Verhagen.
Hij roept staatssecretaris Dijksma van Luchtvaart op om zich kritischer op te stellen richting de luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, zoals Qatar Airways, Emirates en Etihad. Dijksma stuurde vlak voor kerst een brief naar de Tweede Kamer dat het geen bedreiging voor de bestaande luchtvaartmaatschappijen is dat Emirates met een tweede A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, naar Schiphol komt.
Elk geval wordt op zich bekeken, terwijl volgens Verhagen het grote geheel, de Nederlandse economie en werkgelegenheid in gevaar is. Door de concurrentie van Emirates wordt het routenetwerk van KLM bedreigd, waar de open Nederlandse economie van afhankelijk is.
‘We laten het gebeuren. Als Nederland zich zo slap opstelt, komt er een derde A380 in een paar maanden. We kunnen ons niet laten piepelen”, zegt Verhagen. “Wij vragen niet om protectionisme of staatssteun. Wij vragen om een daadkrachtige Nederlandse en Europese overheid die glasheldere en harde afspraken maakt met het Midden-Oosten over eerlijke concurrentie.’
Huilers! Laat KLM aub naar zich zelf kijken ipv naar andere wijzen.
pi_158916382
quote:
Als Nederland zich zo slap opstelt, komt er een derde A380 in een paar maanden.
Oh god, yes please :9
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:06:47 #270
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158916442
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:05 schreef Blistering het volgende:

[..]

Oh god, yes please :9

Die kutsamenwerking met AF was toentertijd waarschijnlijk de juiste keuze. Dat het nu kut is, tja.
pi_158916469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:06 schreef OEM het volgende:

[..]

Die kutsamenwerking met AF was toentertijd waarschijnlijk de juiste keuze. Dat het nu kut is, tja.
Ik heb mijn bericht expres aangepast omdat ik bovenstaand bericht niet goed had gelezen.

Maar goed, waarschijnlijk heb je wel gelijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:09:03 #272
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158916528
quote:
99s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:58 schreef XL het volgende:

[..]

Atlanta heeft nog wel wat, is Charlotte niet het vliegveld met de minste passagiers die het als startpunt of eindbeetemming hebben? Bovendien 90% American Airlines.
Denk als de directeur van het betreffende grasveldje he.... Twente is het nieuwe Dubai!
pi_158916631
Bizarre plannen ook. Zo'n klein land als Nederland heeft helemaal niet zo veel vliegvelden nodig.

Focus gewoon op 3 vliegvelden max, anders krijg je inderdaad Spaanse toestanden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:13:34 #274
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158916707
quote:
13s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:11 schreef Blistering het volgende:
Bizarre plannen ook. Zo'n klein land als Nederland heeft helemaal niet zo veel vliegvelden nodig.

Focus gewoon op 3 vliegvelden max, anders krijg je inderdaad Spaanse toestanden.
Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven is meer dan voldoende.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:13:38 #275
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158916709
quote:
13s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:11 schreef Blistering het volgende:
Bizarre plannen ook. Zo'n klein land als Nederland heeft helemaal niet zo veel vliegvelden nodig.

Focus gewoon op 3 vliegvelden max, anders krijg je inderdaad Spaanse toestanden.
Wacht dat je van 1? :P Rotterdam en Eindhoven is ook maar een beetje gepruttel in de marge.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:14:33 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158916753
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Wacht dat je van 1? :P
Rotterdam en Eindhoven draaien prima.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:15:17 #277
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158916789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:14 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Rotterdam en Eindhoven draaien prima.
Jep, prima zoals het nu gaat. Maar laat ze ook geen grootheidswaanzin krijgen.
pi_158916803
Eindhoven groeit ook lekker door toch? Dat is nog wel prima als budgethub in het zuiden. ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:18:55 #279
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158916935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:15 schreef OEM het volgende:

[..]

Jep, prima zoals het nu gaat. Maar laat ze ook geen grootheidswaanzin krijgen.
Potentie genoeg nog... Al zit Rotterdam al wel aan zijn max qua vluchtbewegingen.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:22:07 #280
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_158917072
Eindhoven, meh. Doe dan maar Düsseldorf, tenminste nog enige intercontinentale bestemmingen.
Tics van je petten.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:22:45 #281
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_158917097
Maastricht Aachen Airport is ook zo'n bodemloze put, hoewel ze nu enkele vrachtvluchten van Luik/Brussel hebben gepikt.
Tics van je petten.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:23:46 #282
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158917139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:18 schreef Sunri5e het volgende:
Al zit Rotterdam al wel aan zijn max qua vluchtbewegingen.
Qua milieuregeltjes. Er gebeurt op Rotterdam verrekte weinig op een gemiddelde dag: ik ga nog wel eens met een maatje fietsen naar RTM voor een paar biertjes op het terras... boooring (qua vliegbewegingen)

[ Bericht 10% gewijzigd door OEM op 07-01-2016 23:28:53 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:36:15 #283
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158917580
quote:
11s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:22 schreef nattermann het volgende:
Maastricht Aachen Airport is ook zo'n bodemloze put, hoewel ze nu enkele vrachtvluchten van Luik/Brussel hebben gepikt.
True that. Naast Schiphol (hub), Rotterdam en Eindhoven (vakantieshizzle) hebben m.i. weinig andere vliegvelden in NL serieus bestaansrecht. Lelystad is ook een drama in wording.
pi_158917872
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:36 schreef OEM het volgende:

[..]

Lelystad is ook een drama in wording.
De klm heeft er altijd over dat de rest daar heen moet zodat ze het blauw niet in de weg zitten, dus ik ben zelf voor lelygat-klm airport, kunnen die blauwe lekker doen wat ze willen zonder dat ze andere ermee lastig vallen.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:02:40 #285
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158918286
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:46 schreef tripel7 het volgende:

[..]

De klm heeft er altijd over dat de rest daar heen moet zodat ze het blauw niet in de weg zitten, dus ik ben zelf voor lelygat-klm airport, kunnen die blauwe lekker doen wat ze willen zonder dat ze andere ermee lastig vallen.
Idd, laat ze lekker zelf dat gaan opereren ^O^
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:11:00 #286
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158918463
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:46 schreef tripel7 het volgende:
De klm heeft er altijd over dat de rest daar heen moet zodat ze het blauw niet in de weg zitten,
KLM kan zoveel willen. Het gaat denk ik nog heel lang duren (totdat ze failliet zijn) voordat KLM door heeft dat de KLM-Schiphol-Luchtvaartdienst-driehoek (= alles in het belang van de KLM) allang niet meer bestaat.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:29:03 #287
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158922262
De KLM begint een beetje de V&D onder de luchtvaartmaatschappijen te worden: Waar de V&D zijn sterke positie heeft verkwanseld door het verkopen van hun vastgoed, heeft de KLM haar eigen graf gegraven met een nutteloze fusie met AF.

Vervolgens blijven ze hangen in oud sentiment, maar ondertussen worden ze aan alle kanten voorbij gestreeft. Niet alleen door de maatschappijen in het Midden Oosten, maar ook hier in Europa. Door het beëindigen van de activiteiten van Martinair hebben ze zelf een nieuwe markt geschapen voor vooral TUI om door te groeien. En persoonlijk denk ik dat door Transavia álle vakantie- en minder rendabele vluchten binnen Europa uit te laten voeren KLM voor veel Nederlanders ook niet meer voelt als dé Nederlandse airline.

Als ze Transavia zouden rebranden naar "KLM Europe" en alle vluchten toevoegen aan het schema van KLM dan krijg je imho vanzelf een interessant routenetwerk om reizigers buiten Europa via Schiphol in Europa te krijgen. Aan de formule hoeven ze dan ook niet veel te wijzigen, behalve dan dat ze de reiziger van buiten Europa een stapeltje vouchers geven voor eten en drinken op een vlucht die door "KLM Europe" wordt uitgevoerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fred op 08-01-2016 11:44:55 ]
So we just called him Fred
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:44:26 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158922480
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:22 schreef nattermann het volgende:
Eindhoven, meh. Doe dan maar Düsseldorf, tenminste nog enige intercontinentale bestemmingen.
Düsseldorf groeit mooi! Doet het ook slim, vluchten naar het carribisch gebied, vs. Daar leveren de midden oosten jongens passagiers voor. Maar zelfs naar HKG en SIN, Tokyo en Beijing gaan ze direct (ondanks aanwezigheid van emirates en etihad)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_158923751
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:58 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Huilers! Laat KLM aub naar zich zelf kijken ipv naar andere wijzen.
Ik word een beetje moe van die Steven Verhagen. Altijd dit jankverhaal overal... Hij en z'n vriendjes op het flightdeck (en een deel van de cabin crew ook) zijn een van de redenen van het probleem, met hun exorbitante salarissen en voorwaarden. Maar daar mag nooit over gesproken worden...

Protectionisme is nooit goed, bewijs gewoon dat je een beter product hebt en werk daaraan. Dat is voornamelijk de reden dat veel mensen met EK of QR gaan vanaf AMS, want qua capaciteit en het feit dat ze vaak non-stop kunnen vanaf Schiphol moet KLM ze aankunnen natuurlijk...
Jack does it in real time...
pi_158927243
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:05 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van die Steven Verhagen. Altijd dit jankverhaal overal... Hij en z'n vriendjes op het flightdeck (en een deel van de cabin crew ook) zijn een van de redenen van het probleem, met hun exorbitante salarissen en voorwaarden. Maar daar mag nooit over gesproken worden...

Protectionisme is nooit goed, bewijs gewoon dat je een beter product hebt en werk daaraan. Dat is voornamelijk de reden dat veel mensen met EK of QR gaan vanaf AMS, want qua capaciteit en het feit dat ze vaak non-stop kunnen vanaf Schiphol moet KLM ze aankunnen natuurlijk...
Bij Emirates wordt door de vliegers meer verdiend dan bij KLM, dat ligt onder andere aan het belastingvrije salaris. Ben met je eens dat de WRR daar een stuk strakker is, maar ook bij KLM wordt daar nu flink op ingeleverd. Overigens is een gevolg van de WRR en voorwaarden bij Emirates een massale leegloop op het ogenblik, dus daar verwacht ik op termijn nog wel veranderingen.

Over de VNV, volgens mij ben jij redelijk op de hoogte van zaken, en dan weet je ook hoeveel honderden miljoenen er door de vliegers de komende jaren wordt ingeleverd zodat de KLM kan investeren.

Dan is het extra zuur dat ME3 een veelvoud van die bedragen gewoon gratis 'in zijn handje' krijgt.

Kan me dus ook niet echt vinden in het beeld dat door sommigen over de VNV wordt geschetst... Hoe kan je een beter product dan je concurrent neerzetten als die eindeloos kunnen investeren met geld dat ze niet zelf hoeven te verdienen?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 13:54:31 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158927433
In other news: Over een paar weken is er geen Sunweb bagagetrolley te vinden op Schiphol. Ze worden allemaal omgestickerd met TUI stickers.
Meer info: http://www.luchtvaartnieu(...)ol-krijgen-make-over
So we just called him Fred
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:01:36 #292
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158927631
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:54 schreef FredvZ het volgende:
In other news: Over een paar weken is er geen Sunweb bagagetrolley te vinden op Schiphol. Ze worden allemaal omgestickerd met TUI stickers.
Meer info: http://www.luchtvaartnieu(...)ol-krijgen-make-over
Zeker weer extra inkomsten voor Schiphol.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:10:08 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158927836
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:01 schreef donroyco het volgende:
Zeker weer extra inkomsten voor Schiphol.
Sunweb betaalde ook voor hun stickers op de trolleys.

En ook hier streeft TUI KLM-AF voorbij: Op hun thuisbasis wordt nu reclame gemaakt voor de concurent. Sunweb vult complete toestellen bij Transavia, TUI vult hun eigen toestellen. Daarnaast is de airline van TUI een directe concurent op de vluchten naar de Atillen, Miami, Orlando en Toronto.En het zal mij niks verbazen dat als de economie aantrekt ze ook weer naar LA en Las Vegas gaan vliegen.
So we just called him Fred
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:19:07 #294
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158928061
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sunweb betaalde ook voor hun stickers op de trolleys.

En ook hier streeft TUI KLM-AF voorbij: Op hun thuisbasis wordt nu reclame gemaakt voor de concurent. Sunweb vult complete toestellen bij Transavia, TUI vult hun eigen toestellen. Daarnaast is de airline van TUI een directe concurent op de vluchten naar de Atillen, Miami, Orlando en Toronto.En het zal mij niks verbazen dat als de economie aantrekt ze ook weer naar LA en Las Vegas gaan vliegen.
KLM moet gewoon veel meer inspelen op zulke dingen en niet van achter de geraniums de kat uit de boom gaan kijken. Dan word je (op sneltreinvaart) voorbijgelopen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:23:22 #295
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158930010
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:48 schreef NewHorizon het volgende:
Hoe kan je een beter product dan je concurrent neerzetten als die eindeloos kunnen investeren met geld dat ze niet zelf hoeven te verdienen?
KLM heeft als troef dat ze rechstreeks of non-stop kunnen vliegen. De meeste reizigers vliegen niet met Emiratas, Qatar of Ethidad omdat ze in Dubai, Doha of Abu Dhabi willen zijn of dat ze de premium dienstverlening van die airlines willen ervaren, ze willen goedkoop naar het verre Oosten.

Dus je neemt een 767 of MD11 van Martinair... ow wacht :') Dat vonden ze niet meer de moeite waard in 2010. Dan maar een 747 of 777 groen spuiten en vol zetten met (premium) ecomomy stoelen. En dan kan je nog steeds wat duurder zijn, de meeste reizigers ervaren overstoppen als hinderlijk, het wachten op een tussenlanding als minder hinderlijk. (TUI krijgt het ook voor elkaar om vliegtuigen te vullen die met een tussenstop op de heen en terugweg naar Zanzibar gaan)

quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:19 schreef donroyco het volgende:
KLM moet gewoon veel meer inspelen op zulke dingen en niet van achter de geraniums de kat uit de boom gaan kijken. Dan word je (op sneltreinvaart) voorbijgelopen.
Ja, ze zullen iets moeten veranderen. Het bussinessmodel "Wij vliegen overal heen en de reiziger komt vanzelf wel" werkt voor KLM blijkbaar niet meer. Maar in plaats van te zoeken naar andere manieren om winstgevend te blijven, blijven ze aan hun bestaande verdienmodel vasthouden.

Het mag eigenlijk nog een wonder zijn dat ze samen met Corendon goedkope tickets aanbieden icm een pakketreis van die reisorganisatie.
So we just called him Fred
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:26:50 #296
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158930129
Waar is de tussenstop van TUI naar Zanzibar?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158931494
Mag ik straks even een nieuw topic openen i.v.m. met een lange post?
pi_158932204
van mij wel :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 8 januari 2016 @ 16:38:20 #299
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158932249
Deze snel volgooien dan :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')