Merkwaardig, aangezien het met die triple seven toch al snel een uurtje sneller gaat dan met de a340 die ze ervoor gebruikten.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.
Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
Wind inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.
Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
Die 2-4-2 indeling in die Cathay a340 was inderdaad ideaal wanneer je aan de raamkant zit. Vind ik toch een wezenlijk verschil met 3-3-3, zoals in hun oude 747's.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:25 schreef buzz1291 het volgende:
Thanks, dat laatste van tegenvallende meewind lijkt me ook de enige logische verklaring al vond ik het nogal frappant dat het zo ineens kon omslaan.
En ja, het enige nadeel van een A340 tov 777 is dat het naar Azie altijd een uurtje langer duurt. CDG-BKK 11 uur tov van AMS-BKK 10 uur, toen er nog over Oekraine gevlogen werd is een bekend verhaal.
De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die 2-4-2 indeling in die Cathay a340 was inderdaad ideaal wanneer je aan de raamkant zit. Vind ik toch een wezenlijk verschil met 3-3-3, zoals in hun oude 747's.
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props
Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
verkeerde topic, nou ja voor de helft danquote:Op maandag 4 januari 2016 11:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries?
Niet, want hier zit de echte kennis.quote:
'Te doen' in welke zin? Ik kan niet op je bankrekening kijken.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries?
Nee, prijs boeit niet. Of die 747 op die route te doen is.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:38 schreef donroyco het volgende:
[..]
'Te doen' in welke zin? Ik kan niet op je bankrekening kijken.
Ok dan. In die 747 gaat prima. Afgelopen zomer nog HKG-AMS gevlogen. Enige andere optie voor een directe vlucht is Cathay. Ligt aan de datum waarop, maar kun je dus vergelijken. Voor echt goedkoper zul je toch via ME moeten vliegen, maar of die besparing de extra reistijd waard is....quote:Op maandag 4 januari 2016 12:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Niet, want hier zit de echte kennis.
Was een compleet vernieuwde inrichting in economy. lijkt wat armoedig maar zat prima.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee, prijs boeit niet. Of die 747 op die route te doen is.Lees her en der dat het echt zwaar verouderd is.
747 van KLM is prima te doen.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Was een compleet vernieuwde inrichting in economy. lijkt wat armoedig maar zat prima.
Zonde.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Jep. Maar die staat ook nog wel een tijd op Schiphol.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:quote:Op maandag 4 januari 2016 15:29 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zat gisteren te lezen over China Eastern dat een aantal A340's verkocht aan Boeing voor de aankoop van 777's.
Heeft iemand enig idee wat Boeing met deze toestellen heeft gedaan?
Voor onderdelen?quote:Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:
https://www.planespotters(...)&fleetStatus=current
Ze staan op SZW
Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Leasecontracten lopen af. Maar duurt nog wel even voordat ze helemaal weg zijn, gaan in een grote c-check en cabine wordt ook nog omgebouwd.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:11 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.
quote:Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props
Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
De -100 en -400 hebben o.a. als logica (spoilers in flight mode): weight on wheels + beperkt vermogen = spoilers omhoog.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:17 schreef The_stranger het volgende:
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.
Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.quote:Op maandag 4 januari 2016 04:05 schreef Sparqq het volgende:
[..]
De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.
quote:Op maandag 4 januari 2016 18:15 schreef inkjet het volgende:
Nou ja, in Februari komen de BHD en de BVP als het goed is. Ik bedoel met 'nu al' dat het wat eerderl lijkt dan eerder gepland.
Inderdaad. Met FinAir naar BKK vroeg ik om een raamplaats, want 2 seater dan verzekerd, vergeet ik te zeggen, maar niet op de laatste rij. Je begrijpt het dus wel. Maar uiteindelijk geen enkel probleem want met die fixed shell is de recline op de laatste rij hetzelfde als op de eerste. En dat is niet altijd het geval. En groot voordeel met film kijken.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.
Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.
Dit zullen we dus straks veel zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):
[ afbeelding ]
Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:
EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:
[ afbeelding ]
Ik kan ze niet vindenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.
Waarschijnlijk is het nog niet helemaal goed in het systeem gezet.
Zoek bijvoorbeeld maar eens vanaf 2 februari o.i.d.quote:
Schiphol kan ook achterlopen.quote:Ook op de site van Schiphol staat alleen de A380 tot het einde van het winterseizoen. Vanaf 27 maart is het weer een 777 volgens de "Schiphol flight Explorer"
Iemand die hier de reden van weet?twitter:simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
Dit is goedkoper dan de motor als vracht te vervoeren. Wordt wel vaker gedaanquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:43 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand die hier de reden van weet?twitter:simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
quote:The extra engine isn't powered up for the flight - we're essentially ferrying across a very large spare part from our engineering HQ in Sydney so it can be fitted to one of our other Boeing 747s in Johannesburg.
twitter:RobHuyser twitterde op woensdag 06-01-2016 om 12:57:12Nederland heeft de op twee na langste binnenlandse vlucht ter wereld: 7796 km! https://t.co/7IFX3Yj4dE reageer retweet
De vluchten na maart zijn ook gewijzigd, meer opties om met een A380 richting het oosten te gaanquote:
quote:'Faillissement dreigt voor Groningen Airport Eelde'
EELDE - Er dreigt eind volgend jaar een faillissement voor Groningen Airport Eelde. Dat concluderen ambtenaren van de gemeenten Groningen, Assen en Tynaarlo in het 'Procesplan Strategische Verkenning Toekomst Groningen Airport Eelde'. Daarover bericht RTV Noord donderdag.
In het procesplan wordt een somber beeld geschetst van de toekomst van de regionale luchthaven. Daarbij gaat het met name om de tegenvallende inkomsten van het vliegveld.
“Ondanks de toename in passagiers tot boven de 200.000, zien we geen sterke verbetering op korte termijn in het exploitatieresultaat”, zo staat te lezen. De verwachting was dat het vliegveld dit jaar uit de rode cijfers zou komen, maar de kans daarop wordt nu klein geacht.
“Op korte termijn is waarschijnlijk sprake van een verslechtering van het resultaat, wat betekent dat het onzeker is of het in het strategisch plan omschreven omslagpunt in 2016 wordt gehaald. In tussentijd zien we dat de liquiditeitspositie van de vennootschap afneemt en op basis van de huidige vooruitzichten eind 2017 het kritische niveau bereiken.'
In dat strategisch plan van de directie van de luchthaven wordt er van uitgegaan dat er verbindingen met grote hubluchthavens worden gerealiseerd, maar tot op heden is daar niets van terechtgekomen. Verder wordt de uitbreiding van Lelystad Airport gezien als een grote bedreiging. Een andere tegenvaller zijn de hogere kosten van de luchtverkeersleiding en de beveiliging.
Groningen Airport Eelde beschikt sinds 2013 over een verlengde start- en landingsbaan (2500 meter). De hoop was dat de verlengde baan meer vluchten met grotere vliegtuigen zou opleveren, maar daar is slechts in beperkte mate sprake van.
Twee lijndiensten vanaf Eelde worden op dit moment uitgevoerd door Flybe naar London Southend en Wizz Air naar Gdansk. Transavia (het hele jaar door), Corendon en TUI (alleen 's zomers) zijn actief met vakantievluchten naar Zuid-Europa.
quote:Straf voor Vueling om weigeren compensaties
Het Spaanse Vueling Airlines overtreedt stelselmatig de regels voor het compenseren van passagiers bij vertraging, instapweigering of annulering van vluchten. Volgens de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) stuurt de prijsvechter passagiers een standaardafwijzing en compenseert het bedrijf pas als mensen daarover een klacht indienen. De toezichthouder heeft Vueling een last onder dwangsom opgelegd.
Bij elke geconstateerde overtreding moet Vueling tussen de 60.000 en 96.000 euro betalen. De totale boete kan oplopen tot maximaal een miljoen euro.
De luchtvaartmaatschappij is door de ILT vorig jaar al onder verscherpt toezicht geplaatst om de praktijken. Omdat Vueling nog steeds de fout ingaat, vindt de inspectie het nodig harder in te grijpen. Gedupeerde passagiers krijgen de mogelijkheid compensatieclaims opnieuw in te dienen, mits hun vlucht niet langer dan twee jaar geleden was.
Was het al voordat die baanverlenging er kwam. Dat was weer zo'n prestige project wat er hoe dan ook moest komen maar waarvan iedereen wist dat het helemaal niets zou worden.quote:
Alleen jammer dat het eerst zoveel belastingcenten moet kosten voordat ze er achter komen. En dat terwijl elke leek ziet dat zulke plannen gedoemd te zijn mislukken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:27 schreef OEM het volgende:
Hoe eerder die boerenvliegveldjes op de fles gaan, hoe beter: voorkomt nog meer nodeloze geldverspilling. Maar goed, leren doen ze toch niet: op naar Twente die denken dat ze een tweede Atlanta gaan worden.
The price we pay for democracy. Gelukkig is het bij ons niet zo erg als in Spanje.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het eerst zoveel belastingcenten moet kosten voordat ze er achter komen. En dat terwijl elke leek ziet dat zulke plannen gedoemd te zijn mislukken.
Daar heb je een aantal spookvliegvelden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:33 schreef OEM het volgende:
[..]
The price we pay for democracy. Gelukkig is het bij ons niet zo erg als in Spanje.
Ciudad Real, Castellon, Lleida, Huesca, Murcia, the list goes onquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daar heb je een aantal spookvliegvelden.
Ciudad Real heeft zelf zo'n lange landingsbaan dat er een A380 kan landenquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Ciudad Real, Castellon, Lleida, Huesca, Murcia, the list goes on
Atlanta heeft nog wel wat, is Charlotte niet het vliegveld met de minste passagiers die het als startpunt of eindbeetemming hebben? Bovendien 90% American Airlines.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:27 schreef OEM het volgende:
Hoe eerder die boerenvliegveldjes op de fles gaan, hoe beter: voorkomt nog meer nodeloze geldverspilling. Maar goed, leren doen ze toch niet: op naar Twente die denken dat ze een tweede Atlanta gaan worden.
Huilers! Laat KLM aub naar zich zelf kijken ipv naar andere wijzen.quote:'KLM onder de voet gelopen'
BADHOEVEDORP -
Er staan duizenden banen in de luchtvaart in Europa op de tocht door de concurrentie uit het Midden-Oosten. Dat zegt voorzitter Steven Verhagen van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) donderdag. ‘We worden onder de voet gelopen door de enorme armada van Boeing 777’s en A380-toestellen die de Europese vijver volledig leegvissen. Dit kan honderdduizenden banen kosten’, aldus Verhagen.
Hij roept staatssecretaris Dijksma van Luchtvaart op om zich kritischer op te stellen richting de luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, zoals Qatar Airways, Emirates en Etihad. Dijksma stuurde vlak voor kerst een brief naar de Tweede Kamer dat het geen bedreiging voor de bestaande luchtvaartmaatschappijen is dat Emirates met een tweede A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, naar Schiphol komt.
Elk geval wordt op zich bekeken, terwijl volgens Verhagen het grote geheel, de Nederlandse economie en werkgelegenheid in gevaar is. Door de concurrentie van Emirates wordt het routenetwerk van KLM bedreigd, waar de open Nederlandse economie van afhankelijk is.
‘We laten het gebeuren. Als Nederland zich zo slap opstelt, komt er een derde A380 in een paar maanden. We kunnen ons niet laten piepelen”, zegt Verhagen. “Wij vragen niet om protectionisme of staatssteun. Wij vragen om een daadkrachtige Nederlandse en Europese overheid die glasheldere en harde afspraken maakt met het Midden-Oosten over eerlijke concurrentie.’
Oh god, yes pleasequote:Als Nederland zich zo slap opstelt, komt er een derde A380 in een paar maanden.
Die kutsamenwerking met AF was toentertijd waarschijnlijk de juiste keuze. Dat het nu kut is, tja.quote:
Ik heb mijn bericht expres aangepast omdat ik bovenstaand bericht niet goed had gelezen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:06 schreef OEM het volgende:
[..]
Die kutsamenwerking met AF was toentertijd waarschijnlijk de juiste keuze. Dat het nu kut is, tja.
Denk als de directeur van het betreffende grasveldje he.... Twente is het nieuwe Dubai!quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:58 schreef XL het volgende:
[..]
Atlanta heeft nog wel wat, is Charlotte niet het vliegveld met de minste passagiers die het als startpunt of eindbeetemming hebben? Bovendien 90% American Airlines.
Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven is meer dan voldoende.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:11 schreef Blistering het volgende:
Bizarre plannen ook. Zo'n klein land als Nederland heeft helemaal niet zo veel vliegvelden nodig.
Focus gewoon op 3 vliegvelden max, anders krijg je inderdaad Spaanse toestanden.
Wacht dat je van 1?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:11 schreef Blistering het volgende:
Bizarre plannen ook. Zo'n klein land als Nederland heeft helemaal niet zo veel vliegvelden nodig.
Focus gewoon op 3 vliegvelden max, anders krijg je inderdaad Spaanse toestanden.
Jep, prima zoals het nu gaat. Maar laat ze ook geen grootheidswaanzin krijgen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Rotterdam en Eindhoven draaien prima.
Potentie genoeg nog... Al zit Rotterdam al wel aan zijn max qua vluchtbewegingen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Jep, prima zoals het nu gaat. Maar laat ze ook geen grootheidswaanzin krijgen.
Qua milieuregeltjes. Er gebeurt op Rotterdam verrekte weinig op een gemiddelde dag: ik ga nog wel eens met een maatje fietsen naar RTM voor een paar biertjes op het terras... boooring (qua vliegbewegingen)quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:18 schreef Sunri5e het volgende:
Al zit Rotterdam al wel aan zijn max qua vluchtbewegingen.
True that. Naast Schiphol (hub), Rotterdam en Eindhoven (vakantieshizzle) hebben m.i. weinig andere vliegvelden in NL serieus bestaansrecht. Lelystad is ook een drama in wording.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:22 schreef nattermann het volgende:
Maastricht Aachen Airport is ook zo'n bodemloze put, hoewel ze nu enkele vrachtvluchten van Luik/Brussel hebben gepikt.
De klm heeft er altijd over dat de rest daar heen moet zodat ze het blauw niet in de weg zitten, dus ik ben zelf voor lelygat-klm airport, kunnen die blauwe lekker doen wat ze willen zonder dat ze andere ermee lastig vallen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:36 schreef OEM het volgende:
[..]
Lelystad is ook een drama in wording.
Idd, laat ze lekker zelf dat gaan opererenquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:46 schreef tripel7 het volgende:
[..]
De klm heeft er altijd over dat de rest daar heen moet zodat ze het blauw niet in de weg zitten, dus ik ben zelf voor lelygat-klm airport, kunnen die blauwe lekker doen wat ze willen zonder dat ze andere ermee lastig vallen.
KLM kan zoveel willen. Het gaat denk ik nog heel lang duren (totdat ze failliet zijn) voordat KLM door heeft dat de KLM-Schiphol-Luchtvaartdienst-driehoek (= alles in het belang van de KLM) allang niet meer bestaat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:46 schreef tripel7 het volgende:
De klm heeft er altijd over dat de rest daar heen moet zodat ze het blauw niet in de weg zitten,
Düsseldorf groeit mooi! Doet het ook slim, vluchten naar het carribisch gebied, vs. Daar leveren de midden oosten jongens passagiers voor. Maar zelfs naar HKG en SIN, Tokyo en Beijing gaan ze direct (ondanks aanwezigheid van emirates en etihad)quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:22 schreef nattermann het volgende:
Eindhoven, meh. Doe dan maar Düsseldorf, tenminste nog enige intercontinentale bestemmingen.
Ik word een beetje moe van die Steven Verhagen. Altijd dit jankverhaal overal... Hij en z'n vriendjes op het flightdeck (en een deel van de cabin crew ook) zijn een van de redenen van het probleem, met hun exorbitante salarissen en voorwaarden. Maar daar mag nooit over gesproken worden...quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:58 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Huilers! Laat KLM aub naar zich zelf kijken ipv naar andere wijzen.
Bij Emirates wordt door de vliegers meer verdiend dan bij KLM, dat ligt onder andere aan het belastingvrije salaris. Ben met je eens dat de WRR daar een stuk strakker is, maar ook bij KLM wordt daar nu flink op ingeleverd. Overigens is een gevolg van de WRR en voorwaarden bij Emirates een massale leegloop op het ogenblik, dus daar verwacht ik op termijn nog wel veranderingen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:05 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van die Steven Verhagen. Altijd dit jankverhaal overal... Hij en z'n vriendjes op het flightdeck (en een deel van de cabin crew ook) zijn een van de redenen van het probleem, met hun exorbitante salarissen en voorwaarden. Maar daar mag nooit over gesproken worden...
Protectionisme is nooit goed, bewijs gewoon dat je een beter product hebt en werk daaraan. Dat is voornamelijk de reden dat veel mensen met EK of QR gaan vanaf AMS, want qua capaciteit en het feit dat ze vaak non-stop kunnen vanaf Schiphol moet KLM ze aankunnen natuurlijk...
Zeker weer extra inkomsten voor Schiphol.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:54 schreef FredvZ het volgende:
In other news: Over een paar weken is er geen Sunweb bagagetrolley te vinden op Schiphol. Ze worden allemaal omgestickerd met TUI stickers.
Meer info: http://www.luchtvaartnieu(...)ol-krijgen-make-over
Sunweb betaalde ook voor hun stickers op de trolleys.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:01 schreef donroyco het volgende:
Zeker weer extra inkomsten voor Schiphol.
KLM moet gewoon veel meer inspelen op zulke dingen en niet van achter de geraniums de kat uit de boom gaan kijken. Dan word je (op sneltreinvaart) voorbijgelopen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Sunweb betaalde ook voor hun stickers op de trolleys.
En ook hier streeft TUI KLM-AF voorbij: Op hun thuisbasis wordt nu reclame gemaakt voor de concurent. Sunweb vult complete toestellen bij Transavia, TUI vult hun eigen toestellen. Daarnaast is de airline van TUI een directe concurent op de vluchten naar de Atillen, Miami, Orlando en Toronto.En het zal mij niks verbazen dat als de economie aantrekt ze ook weer naar LA en Las Vegas gaan vliegen.
KLM heeft als troef dat ze rechstreeks of non-stop kunnen vliegen. De meeste reizigers vliegen niet met Emiratas, Qatar of Ethidad omdat ze in Dubai, Doha of Abu Dhabi willen zijn of dat ze de premium dienstverlening van die airlines willen ervaren, ze willen goedkoop naar het verre Oosten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:48 schreef NewHorizon het volgende:
Hoe kan je een beter product dan je concurrent neerzetten als die eindeloos kunnen investeren met geld dat ze niet zelf hoeven te verdienen?
Ja, ze zullen iets moeten veranderen. Het bussinessmodel "Wij vliegen overal heen en de reiziger komt vanzelf wel" werkt voor KLM blijkbaar niet meer. Maar in plaats van te zoeken naar andere manieren om winstgevend te blijven, blijven ze aan hun bestaande verdienmodel vasthouden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:19 schreef donroyco het volgende:
KLM moet gewoon veel meer inspelen op zulke dingen en niet van achter de geraniums de kat uit de boom gaan kijken. Dan word je (op sneltreinvaart) voorbijgelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |