twitter:RobHuyser twitterde op woensdag 06-01-2016 om 12:57:12 Nederland heeft de op twee na langste binnenlandse vlucht ter wereld: 7796 km! https://t.co/7IFX3Yj4dE reageer retweet
De vluchten na maart zijn ook gewijzigd, meer opties om met een A380 richting het oosten te gaan .quote:
quote:'Faillissement dreigt voor Groningen Airport Eelde'
EELDE - Er dreigt eind volgend jaar een faillissement voor Groningen Airport Eelde. Dat concluderen ambtenaren van de gemeenten Groningen, Assen en Tynaarlo in het 'Procesplan Strategische Verkenning Toekomst Groningen Airport Eelde'. Daarover bericht RTV Noord donderdag.
In het procesplan wordt een somber beeld geschetst van de toekomst van de regionale luchthaven. Daarbij gaat het met name om de tegenvallende inkomsten van het vliegveld.
“Ondanks de toename in passagiers tot boven de 200.000, zien we geen sterke verbetering op korte termijn in het exploitatieresultaat”, zo staat te lezen. De verwachting was dat het vliegveld dit jaar uit de rode cijfers zou komen, maar de kans daarop wordt nu klein geacht.
“Op korte termijn is waarschijnlijk sprake van een verslechtering van het resultaat, wat betekent dat het onzeker is of het in het strategisch plan omschreven omslagpunt in 2016 wordt gehaald. In tussentijd zien we dat de liquiditeitspositie van de vennootschap afneemt en op basis van de huidige vooruitzichten eind 2017 het kritische niveau bereiken.'
In dat strategisch plan van de directie van de luchthaven wordt er van uitgegaan dat er verbindingen met grote hubluchthavens worden gerealiseerd, maar tot op heden is daar niets van terechtgekomen. Verder wordt de uitbreiding van Lelystad Airport gezien als een grote bedreiging. Een andere tegenvaller zijn de hogere kosten van de luchtverkeersleiding en de beveiliging.
Groningen Airport Eelde beschikt sinds 2013 over een verlengde start- en landingsbaan (2500 meter). De hoop was dat de verlengde baan meer vluchten met grotere vliegtuigen zou opleveren, maar daar is slechts in beperkte mate sprake van.
Twee lijndiensten vanaf Eelde worden op dit moment uitgevoerd door Flybe naar London Southend en Wizz Air naar Gdansk. Transavia (het hele jaar door), Corendon en TUI (alleen 's zomers) zijn actief met vakantievluchten naar Zuid-Europa.
quote:Straf voor Vueling om weigeren compensaties
Het Spaanse Vueling Airlines overtreedt stelselmatig de regels voor het compenseren van passagiers bij vertraging, instapweigering of annulering van vluchten. Volgens de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) stuurt de prijsvechter passagiers een standaardafwijzing en compenseert het bedrijf pas als mensen daarover een klacht indienen. De toezichthouder heeft Vueling een last onder dwangsom opgelegd.
Bij elke geconstateerde overtreding moet Vueling tussen de 60.000 en 96.000 euro betalen. De totale boete kan oplopen tot maximaal een miljoen euro.
De luchtvaartmaatschappij is door de ILT vorig jaar al onder verscherpt toezicht geplaatst om de praktijken. Omdat Vueling nog steeds de fout ingaat, vindt de inspectie het nodig harder in te grijpen. Gedupeerde passagiers krijgen de mogelijkheid compensatieclaims opnieuw in te dienen, mits hun vlucht niet langer dan twee jaar geleden was.
Was het al voordat die baanverlenging er kwam. Dat was weer zo'n prestige project wat er hoe dan ook moest komen maar waarvan iedereen wist dat het helemaal niets zou worden.quote:
Alleen jammer dat het eerst zoveel belastingcenten moet kosten voordat ze er achter komen. En dat terwijl elke leek ziet dat zulke plannen gedoemd te zijn mislukken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:27 schreef OEM het volgende:
Hoe eerder die boerenvliegveldjes op de fles gaan, hoe beter: voorkomt nog meer nodeloze geldverspilling. Maar goed, leren doen ze toch niet: op naar Twente die denken dat ze een tweede Atlanta gaan worden.
The price we pay for democracy. Gelukkig is het bij ons niet zo erg als in Spanje.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het eerst zoveel belastingcenten moet kosten voordat ze er achter komen. En dat terwijl elke leek ziet dat zulke plannen gedoemd te zijn mislukken.
Daar heb je een aantal spookvliegvelden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:33 schreef OEM het volgende:
[..]
The price we pay for democracy. Gelukkig is het bij ons niet zo erg als in Spanje.
Ciudad Real, Castellon, Lleida, Huesca, Murcia, the list goes onquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daar heb je een aantal spookvliegvelden.
Ciudad Real heeft zelf zo'n lange landingsbaan dat er een A380 kan landenquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Ciudad Real, Castellon, Lleida, Huesca, Murcia, the list goes on
Atlanta heeft nog wel wat, is Charlotte niet het vliegveld met de minste passagiers die het als startpunt of eindbeetemming hebben? Bovendien 90% American Airlines.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:27 schreef OEM het volgende:
Hoe eerder die boerenvliegveldjes op de fles gaan, hoe beter: voorkomt nog meer nodeloze geldverspilling. Maar goed, leren doen ze toch niet: op naar Twente die denken dat ze een tweede Atlanta gaan worden.
Huilers! Laat KLM aub naar zich zelf kijken ipv naar andere wijzen.quote:'KLM onder de voet gelopen'
BADHOEVEDORP -
Er staan duizenden banen in de luchtvaart in Europa op de tocht door de concurrentie uit het Midden-Oosten. Dat zegt voorzitter Steven Verhagen van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) donderdag. ‘We worden onder de voet gelopen door de enorme armada van Boeing 777’s en A380-toestellen die de Europese vijver volledig leegvissen. Dit kan honderdduizenden banen kosten’, aldus Verhagen.
Hij roept staatssecretaris Dijksma van Luchtvaart op om zich kritischer op te stellen richting de luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, zoals Qatar Airways, Emirates en Etihad. Dijksma stuurde vlak voor kerst een brief naar de Tweede Kamer dat het geen bedreiging voor de bestaande luchtvaartmaatschappijen is dat Emirates met een tweede A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, naar Schiphol komt.
Elk geval wordt op zich bekeken, terwijl volgens Verhagen het grote geheel, de Nederlandse economie en werkgelegenheid in gevaar is. Door de concurrentie van Emirates wordt het routenetwerk van KLM bedreigd, waar de open Nederlandse economie van afhankelijk is.
‘We laten het gebeuren. Als Nederland zich zo slap opstelt, komt er een derde A380 in een paar maanden. We kunnen ons niet laten piepelen”, zegt Verhagen. “Wij vragen niet om protectionisme of staatssteun. Wij vragen om een daadkrachtige Nederlandse en Europese overheid die glasheldere en harde afspraken maakt met het Midden-Oosten over eerlijke concurrentie.’
Oh god, yes pleasequote:Als Nederland zich zo slap opstelt, komt er een derde A380 in een paar maanden.
Die kutsamenwerking met AF was toentertijd waarschijnlijk de juiste keuze. Dat het nu kut is, tja.quote:
Ik heb mijn bericht expres aangepast omdat ik bovenstaand bericht niet goed had gelezen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:06 schreef OEM het volgende:
[..]
Die kutsamenwerking met AF was toentertijd waarschijnlijk de juiste keuze. Dat het nu kut is, tja.
Denk als de directeur van het betreffende grasveldje he.... Twente is het nieuwe Dubai!quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:58 schreef XL het volgende:
[..]
Atlanta heeft nog wel wat, is Charlotte niet het vliegveld met de minste passagiers die het als startpunt of eindbeetemming hebben? Bovendien 90% American Airlines.
Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven is meer dan voldoende.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:11 schreef Blistering het volgende:
Bizarre plannen ook. Zo'n klein land als Nederland heeft helemaal niet zo veel vliegvelden nodig.
Focus gewoon op 3 vliegvelden max, anders krijg je inderdaad Spaanse toestanden.
Wacht dat je van 1? Rotterdam en Eindhoven is ook maar een beetje gepruttel in de marge.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:11 schreef Blistering het volgende:
Bizarre plannen ook. Zo'n klein land als Nederland heeft helemaal niet zo veel vliegvelden nodig.
Focus gewoon op 3 vliegvelden max, anders krijg je inderdaad Spaanse toestanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |