Jep. Maar die staat ook nog wel een tijd op Schiphol.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:quote:Op maandag 4 januari 2016 15:29 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zat gisteren te lezen over China Eastern dat een aantal A340's verkocht aan Boeing voor de aankoop van 777's.
Heeft iemand enig idee wat Boeing met deze toestellen heeft gedaan?
Voor onderdelen?quote:Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:
https://www.planespotters(...)&fleetStatus=current
Ze staan op SZW
Voorals nog lijken ze stil te staan, te wachten op betere tijden:quote:
Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Leasecontracten lopen af. Maar duurt nog wel even voordat ze helemaal weg zijn, gaan in een grote c-check en cabine wordt ook nog omgebouwd.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:11 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.
quote:Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props
Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
De -100 en -400 hebben o.a. als logica (spoilers in flight mode): weight on wheels + beperkt vermogen = spoilers omhoog.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:17 schreef The_stranger het volgende:
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.
Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.quote:Op maandag 4 januari 2016 04:05 schreef Sparqq het volgende:
[..]
De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.
quote:Op maandag 4 januari 2016 18:15 schreef inkjet het volgende:
Nou ja, in Februari komen de BHD en de BVP als het goed is. Ik bedoel met 'nu al' dat het wat eerderl lijkt dan eerder gepland.
Inderdaad. Met FinAir naar BKK vroeg ik om een raamplaats, want 2 seater dan verzekerd, vergeet ik te zeggen, maar niet op de laatste rij. Je begrijpt het dus wel. Maar uiteindelijk geen enkel probleem want met die fixed shell is de recline op de laatste rij hetzelfde als op de eerste. En dat is niet altijd het geval. En groot voordeel met film kijken.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.
Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.
Dit zullen we dus straks veel zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):
[ afbeelding ]
Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:
EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:
[ afbeelding ]
Ik kan ze niet vindenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.
Waarschijnlijk is het nog niet helemaal goed in het systeem gezet.
Zoek bijvoorbeeld maar eens vanaf 2 februari o.i.d.quote:
Schiphol kan ook achterlopen.quote:Ook op de site van Schiphol staat alleen de A380 tot het einde van het winterseizoen. Vanaf 27 maart is het weer een 777 volgens de "Schiphol flight Explorer"
Iemand die hier de reden van weet?twitter:simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41 QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
Dit is goedkoper dan de motor als vracht te vervoeren. Wordt wel vaker gedaan Waarschijnlijk een vliegtuig in Johannesburg die een motor nodig heeft oid.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:43 schreef Sunri5e het volgende:Iemand die hier de reden van weet?twitter:simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41 QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
quote:The extra engine isn't powered up for the flight - we're essentially ferrying across a very large spare part from our engineering HQ in Sydney so it can be fitted to one of our other Boeing 747s in Johannesburg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |