Tof toestel.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:27 schreef Blistering het volgende:
Bidden voor A6-EHJ
[ afbeelding ]
edit: Never mind, gaat 'm waarschijnlijk niet worden. EHJ komt aan bij T1 in Abu Dhabi, terwijl de vlucht naar AMS vanaf T3 vertrekt. Daarnaast zijn enkele A346's van Etihad aan de grond gebleven gister/vandaag, dus grote kans dat er een andere dan de EHJ wordt ingezet.
Merkwaardig, aangezien het met die triple seven toch al snel een uurtje sneller gaat dan met de a340 die ze ervoor gebruikten.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.
Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
Wind inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.
Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
Die 2-4-2 indeling in die Cathay a340 was inderdaad ideaal wanneer je aan de raamkant zit. Vind ik toch een wezenlijk verschil met 3-3-3, zoals in hun oude 747's.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:25 schreef buzz1291 het volgende:
Thanks, dat laatste van tegenvallende meewind lijkt me ook de enige logische verklaring al vond ik het nogal frappant dat het zo ineens kon omslaan.
En ja, het enige nadeel van een A340 tov 777 is dat het naar Azie altijd een uurtje langer duurt. CDG-BKK 11 uur tov van AMS-BKK 10 uur, toen er nog over Oekraine gevlogen werd is een bekend verhaal.
De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die 2-4-2 indeling in die Cathay a340 was inderdaad ideaal wanneer je aan de raamkant zit. Vind ik toch een wezenlijk verschil met 3-3-3, zoals in hun oude 747's.
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props
Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
verkeerde topic, nou ja voor de helft danquote:Op maandag 4 januari 2016 11:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries?
Niet, want hier zit de echte kennis.quote:
'Te doen' in welke zin? Ik kan niet op je bankrekening kijken.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries?
Nee, prijs boeit niet. Of die 747 op die route te doen is.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:38 schreef donroyco het volgende:
[..]
'Te doen' in welke zin? Ik kan niet op je bankrekening kijken.
Ok dan. In die 747 gaat prima. Afgelopen zomer nog HKG-AMS gevlogen. Enige andere optie voor een directe vlucht is Cathay. Ligt aan de datum waarop, maar kun je dus vergelijken. Voor echt goedkoper zul je toch via ME moeten vliegen, maar of die besparing de extra reistijd waard is....quote:Op maandag 4 januari 2016 12:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Niet, want hier zit de echte kennis.
Was een compleet vernieuwde inrichting in economy. lijkt wat armoedig maar zat prima.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee, prijs boeit niet. Of die 747 op die route te doen is.Lees her en der dat het echt zwaar verouderd is.
747 van KLM is prima te doen.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Was een compleet vernieuwde inrichting in economy. lijkt wat armoedig maar zat prima.
Zonde.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Jep. Maar die staat ook nog wel een tijd op Schiphol.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:quote:Op maandag 4 januari 2016 15:29 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zat gisteren te lezen over China Eastern dat een aantal A340's verkocht aan Boeing voor de aankoop van 777's.
Heeft iemand enig idee wat Boeing met deze toestellen heeft gedaan?
Voor onderdelen?quote:Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:
https://www.planespotters(...)&fleetStatus=current
Ze staan op SZW
Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Leasecontracten lopen af. Maar duurt nog wel even voordat ze helemaal weg zijn, gaan in een grote c-check en cabine wordt ook nog omgebouwd.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:11 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.
quote:Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props
Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
De -100 en -400 hebben o.a. als logica (spoilers in flight mode): weight on wheels + beperkt vermogen = spoilers omhoog.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:17 schreef The_stranger het volgende:
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.
Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.quote:Op maandag 4 januari 2016 04:05 schreef Sparqq het volgende:
[..]
De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.
quote:Op maandag 4 januari 2016 18:15 schreef inkjet het volgende:
Nou ja, in Februari komen de BHD en de BVP als het goed is. Ik bedoel met 'nu al' dat het wat eerderl lijkt dan eerder gepland.
Inderdaad. Met FinAir naar BKK vroeg ik om een raamplaats, want 2 seater dan verzekerd, vergeet ik te zeggen, maar niet op de laatste rij. Je begrijpt het dus wel. Maar uiteindelijk geen enkel probleem want met die fixed shell is de recline op de laatste rij hetzelfde als op de eerste. En dat is niet altijd het geval. En groot voordeel met film kijken.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.
Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.
Dit zullen we dus straks veel zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):
[ afbeelding ]
Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:
EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:
[ afbeelding ]
Ik kan ze niet vindenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.
Waarschijnlijk is het nog niet helemaal goed in het systeem gezet.
Zoek bijvoorbeeld maar eens vanaf 2 februari o.i.d.quote:
Schiphol kan ook achterlopen.quote:Ook op de site van Schiphol staat alleen de A380 tot het einde van het winterseizoen. Vanaf 27 maart is het weer een 777 volgens de "Schiphol flight Explorer"
Iemand die hier de reden van weet?twitter:simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
Dit is goedkoper dan de motor als vracht te vervoeren. Wordt wel vaker gedaanquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:43 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand die hier de reden van weet?twitter:simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
quote:The extra engine isn't powered up for the flight - we're essentially ferrying across a very large spare part from our engineering HQ in Sydney so it can be fitted to one of our other Boeing 747s in Johannesburg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |