abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:32:56 #201
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158751398
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:27 schreef Blistering het volgende:
Bidden voor A6-EHJ :Y

[ afbeelding ]

edit: Never mind, gaat 'm waarschijnlijk niet worden. EHJ komt aan bij T1 in Abu Dhabi, terwijl de vlucht naar AMS vanaf T3 vertrekt. Daarnaast zijn enkele A346's van Etihad aan de grond gebleven gister/vandaag, dus grote kans dat er een andere dan de EHJ wordt ingezet.

Tof toestel. :o
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 3 januari 2016 @ 01:05:34 #203
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  zondag 3 januari 2016 @ 10:51:34 #204
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_158782816
Mooie landing!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 3 januari 2016 @ 11:49:53 #205
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158783529
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.

Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158783975
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.

Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
Merkwaardig, aangezien het met die triple seven toch al snel een uurtje sneller gaat dan met de a340 die ze ervoor gebruikten.

Ongunstige jet stream in deze tijd van het jaar misschien?
pi_158785277
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moet deze week naar HKG. Hou dus zoals hier wel meer, al een paar weken de vertrektijden en duur in de gaten van de CX 270 vlucht. Ging het tot vorige week allemaal tussen de 10:10 en 10:30 uur vliegtijd, afgelopen week niet onder de 11:15, met een uitschieter naar 11:34 uur vliegtijd. En dat terwijl de vliegroute niet anders is.

Iemand enig idee van meer tegenwind, vollere kist of gewoon langzamer vliegen? Ik kan het in ieder geval niet verklaren. Gelukkig is mijn overstaptijd met scheduled 3 uur ruim voldoende.
Wind inderdaad.

Als je 50 kts wind op de neus hebt vlieg je ipv 500 kts grondsnelheid nog maar 450kts. Op 10u vliegen is dat al een vol uur langer.

Richting het oosten zal het trouwens tegenvallende meewind zijn.
  zondag 3 januari 2016 @ 13:25:18 #208
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158785504
Thanks, dat laatste van tegenvallende meewind lijkt me ook de enige logische verklaring al vond ik het nogal frappant dat het zo ineens kon omslaan.

En ja, het enige nadeel van een A340 tov 777 is dat het naar Azie altijd een uurtje langer duurt. CDG-BKK 11 uur tov van AMS-BKK 10 uur, toen er nog over Oekraine gevlogen werd is een bekend verhaal.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158785770
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:25 schreef buzz1291 het volgende:
Thanks, dat laatste van tegenvallende meewind lijkt me ook de enige logische verklaring al vond ik het nogal frappant dat het zo ineens kon omslaan.

En ja, het enige nadeel van een A340 tov 777 is dat het naar Azie altijd een uurtje langer duurt. CDG-BKK 11 uur tov van AMS-BKK 10 uur, toen er nog over Oekraine gevlogen werd is een bekend verhaal.
Die 2-4-2 indeling in die Cathay a340 was inderdaad ideaal wanneer je aan de raamkant zit. Vind ik toch een wezenlijk verschil met 3-3-3, zoals in hun oude 747's.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:01:30 #210
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158794644
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 3 januari 2016 @ 20:02:19 #211
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_158797181
Cool filmpje, van die props

Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
pi_158809986
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die 2-4-2 indeling in die Cathay a340 was inderdaad ideaal wanneer je aan de raamkant zit. Vind ik toch een wezenlijk verschil met 3-3-3, zoals in hun oude 747's.
De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.
pi_158811832
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props

Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.
Dus bij touch down komen ze omhoog, maar bij een windvlaag waarbij het landingsgestel weer minder contact maakt gaan ze weer dicht om even later weer omhoog te gaan als de wielen weer steviger op de grond staan.
Het idee is dat, mocht het vliegtuig de landing afbreken, de spoilers weer inklappen zodra de wielen niet meer op de grond zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  PR/Manusje van alles maandag 4 januari 2016 @ 11:38:25 #214
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158813329
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries? :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 4 januari 2016 @ 12:36:28 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158814632
quote:
5s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries? :D
verkeerde topic, nou ja voor de helft dan
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  PR/Manusje van alles maandag 4 januari 2016 @ 12:37:01 #216
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158814650
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

verkeerde topic
Niet, want hier zit de echte kennis.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 4 januari 2016 @ 12:38:25 #217
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158814683
quote:
5s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is dat een beetje te doen, met KLM in een 747, naar Hong Kong voor 710 euries? :D
'Te doen' in welke zin? Ik kan niet op je bankrekening kijken.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  PR/Manusje van alles maandag 4 januari 2016 @ 12:39:28 #218
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158814713
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:38 schreef donroyco het volgende:

[..]

'Te doen' in welke zin? Ik kan niet op je bankrekening kijken.
Nee, prijs boeit niet. Of die 747 op die route te doen is. :D Lees her en der dat het echt zwaar verouderd is.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 4 januari 2016 @ 12:40:12 #219
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158814743
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Niet, want hier zit de echte kennis.
Ok dan. In die 747 gaat prima. Afgelopen zomer nog HKG-AMS gevlogen. Enige andere optie voor een directe vlucht is Cathay. Ligt aan de datum waarop, maar kun je dus vergelijken. Voor echt goedkoper zul je toch via ME moeten vliegen, maar of die besparing de extra reistijd waard is....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158814755
Je vraag hebben we weinig aan inderdaad.

Gaat het of de maatschappij goed is? Gaat het of het type toestel goed is? Gaat het om de prijs die goed is? (waar overigens niets over te zeggen valt als we data e.d. niet weten).

Voor dat laatste kun je beter hier kijken: Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B

EDIT: hmm, pagina in het vervolg maar eens verversen voordat ik reageer...
  maandag 4 januari 2016 @ 12:41:12 #221
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158814770
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee, prijs boeit niet. Of die 747 op die route te doen is. :D Lees her en der dat het echt zwaar verouderd is.
Was een compleet vernieuwde inrichting in economy. lijkt wat armoedig maar zat prima.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  PR/Manusje van alles maandag 4 januari 2016 @ 12:59:43 #222
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158815248
Ik pak dan gewoon KLM. De werelddealweken zijn nu ook best leuk. Dus ja. :9 Eind februari maar een tripje Hong Kong doen dan. *O* thnx.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 4 januari 2016 @ 13:45:56 #223
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158816447
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Was een compleet vernieuwde inrichting in economy. lijkt wat armoedig maar zat prima.
747 van KLM is prima te doen.
pi_158816853
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:04:56 #225
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158816966
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Zonde.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158817321
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Jep. Maar die staat ook nog wel een tijd op Schiphol.
Eind deze maand volgt de laatste (PH-AOK) voor Shaheen.

Tegen die tijd staat PH-BFO (747-400M) waarschijnlijk ook al in Spanje o.i.d.
pi_158819054
Ik zat gisteren te lezen over China Eastern dat een aantal A340's verkocht aan Boeing voor de aankoop van 777's.

Heeft iemand enig idee wat Boeing met deze toestellen heeft gedaan?
  maandag 4 januari 2016 @ 15:37:36 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158819248
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:29 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zat gisteren te lezen over China Eastern dat een aantal A340's verkocht aan Boeing voor de aankoop van 777's.

Heeft iemand enig idee wat Boeing met deze toestellen heeft gedaan?
Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:
https://www.planespotters(...)&fleetStatus=current

Ze staan op SZW
So we just called him Fred
pi_158819364
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:
https://www.planespotters(...)&fleetStatus=current

Ze staan op SZW
Voor onderdelen?
  maandag 4 januari 2016 @ 15:50:02 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158819569
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Voor onderdelen?
Voorals nog lijken ze stil te staan, te wachten op betere tijden:
So we just called him Fred
  maandag 4 januari 2016 @ 16:27:19 #231
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158820438
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158821499
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.
--
pi_158822826
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:11 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.
Leasecontracten lopen af. Maar duurt nog wel even voordat ze helemaal weg zijn, gaan in een grote c-check en cabine wordt ook nog omgebouwd.
pi_158823016
Nou ja, in Februari komen de BHD en de BVP als het goed is.
--
  maandag 4 januari 2016 @ 19:41:57 #235
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158825700
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props

Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:17 schreef The_stranger het volgende:
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.
De -100 en -400 hebben o.a. als logica (spoilers in flight mode): weight on wheels + beperkt vermogen = spoilers omhoog.

En daar maken sommige airlines ook gebruik van tijdens de take-off run: spoilers zijn omhoog totdat er meer vermogen gevraagd wordt dan de grenswaarde. Op 2:00 zie je hem vertrekken

pi_158828080
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 04:05 schreef Sparqq het volgende:

[..]

De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.
Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.
pi_158828700
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:15 schreef inkjet het volgende:
Nou ja, in Februari komen de BHD en de BVP als het goed is. Ik bedoel met 'nu al' dat het wat eerderl lijkt dan eerder gepland.
--
  maandag 4 januari 2016 @ 21:06:46 #238
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158828993
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:40 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.
Inderdaad. Met FinAir naar BKK vroeg ik om een raamplaats, want 2 seater dan verzekerd, vergeet ik te zeggen, maar niet op de laatste rij. Je begrijpt het dus wel. Maar uiteindelijk geen enkel probleem want met die fixed shell is de recline op de laatste rij hetzelfde als op de eerste. En dat is niet altijd het geval. En groot voordeel met film kijken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158832419
Ook PH-KZO is vandaag uit de vloot gehaald.
Vloog vandaag nog retour naar Zurich, Heathrow en om 18:58 uur landde het vanuit Brussel op Schiphol.
Staat nu in hangar 73 voor phase-out.

PH-KZO werd op 29 maart 2002 aan KLM Cityhopper geleverd.
Daarvoor vloog het sinds 14 april 1995 voor British Midland.


  maandag 4 januari 2016 @ 23:03:00 #240
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158833806
Klaar voor de vlucht AEP BRC, eindelijk die vieze kleffe benauwde warmte achter me laten. Punt is, er hangen flinke onweerswolken boven Buenos Aires. Ben benieuwd, wordt een spannend eerste half uurtje denk ik :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158852955
KLM-C heeft weer een toestelswap uitgevoerd in WAW. De PH-EZG is gisteren vertrokken als KL1369, terwijl vandaag de -EZF de retourvlucht KL1362 uitvoerde. De toestellen worden daar van de nieuwe livery voorzien.
--
pi_158859038
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates tijdelijk uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.

Dit zullen we dus straks vaker zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):



Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:

EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.

EDIT: Emirates haalt de A380 van de Dallas route af vanaf 1 februari t/m 26 maart.
(sterke concurrente van Qatar en Etihad en lage loadfactors)
In die periode wordt juist de A380 ingezet op de avondvluchten naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat ze dat toestel nu op Amsterdam gaan inzetten en daarom dus bij bijv. april geen A380 in de avondvluchten gepland staat.
Want op 27 maart keert de A380 weer terug op Dallas en de 777 weer terug op Amsterdam.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

André Turcat is gisteren op 96 jarige leeftijd overleden. Hij was de chief test pilot van de Franse Concorde en hij vloog op 2 maart 1969 de allereerste Concorde vlucht.
Op 1 oktober dat jaar vloog hij ook de allereerste supersonische Concorde vlucht.
Ook was hij passagier op de allerlaatste Air France Concorde vlucht op 27 juni 2003 van Parijs naar Toulouse.

Links op de foto's hieronder. Op de tweede foto staat rechts Brian Trubshaw; de Britse chief test pilot.





De eerste vlucht:


[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-01-2016 22:52:17 ]
  dinsdag 5 januari 2016 @ 22:05:25 #243
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158859715
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.

Dit zullen we dus straks veel zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):

[ afbeelding ]

Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:

EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:
So we just called him Fred
pi_158859826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:
[ afbeelding ]
Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.
Waarschijnlijk is het nog niet helemaal goed in het systeem gezet.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 22:14:38 #245
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158860019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.
Waarschijnlijk is het nog niet helemaal goed in het systeem gezet.
Ik kan ze niet vinden :@
Ook op de site van Schiphol staat alleen de A380 tot het einde van het winterseizoen. Vanaf 27 maart is het weer een 777 volgens de "Schiphol flight Explorer"
So we just called him Fred
pi_158860587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:14 schreef FredvZ het volgende:
Ik kan ze niet vinden :@
Zoek bijvoorbeeld maar eens vanaf 2 februari o.i.d. ;)
Ik moet toegeven, als ik rond april rondkijk en ook andere maanden zie ik de 777 ook nog veel staan.

Begin nu haast aan mezelf te twijfelen :@
quote:
Ook op de site van Schiphol staat alleen de A380 tot het einde van het winterseizoen. Vanaf 27 maart is het weer een 777 volgens de "Schiphol flight Explorer"
Schiphol kan ook achterlopen. ;)

EDIT: Emirates haalt de A380 van de Dallas route af vanaf 1 februari t/m 26 maart.
(sterke concurrente van Qatar en Etihad en lage loadfactors)
In die periode wordt juist de A380 ingezet op de avondvluchten naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat ze dat toestel nu op Amsterdam gaan inzetten en daarom dus bij bijv. april geen A380 in de avondvluchten gepland staat.
Want op 27 maart keert de A380 weer terug op Dallas en de 777 weer terug op Amsterdam.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 05-01-2016 22:52:32 ]
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:43:46 #247
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158867417
simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41 QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
Iemand die hier de reden van weet?
pi_158867471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:43 schreef Sunri5e het volgende:
simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41 QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
Iemand die hier de reden van weet?
Dit is goedkoper dan de motor als vracht te vervoeren. Wordt wel vaker gedaan :Y Waarschijnlijk een vliegtuig in Johannesburg die een motor nodig heeft oid.

http://www.qantasnewsroom(...)ngine-on-to-a-jumbo/

quote:
The extra engine isn't powered up for the flight - we're essentially ferrying across a very large spare part from our engineering HQ in Sydney so it can be fitted to one of our other Boeing 747s in Johannesburg.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_158868352
Paar foto's:






KLM kon dit ook op hun eerste 7 747-200's.
De latere 747's niet omdat ze toen toch 747-combi toestellen hadden.
pi_158868380
Gaaf om te zien! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')