abonnement Unibet Coolblue
pi_157991757


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06

link[/url]
Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado

[ link | ]afbeelding ]
Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez

[ link | ]afbeelding ]
Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.

[ link | afbeelding ]
Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde

[ link | afbeelding ]
Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
[/quote]

[ Bericht 63% gewijzigd door Fer op 03-12-2015 19:48:21 ]
.
  donderdag 3 december 2015 @ 18:31:42 #2
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157991797
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:29 schreef Fer het volgende:
.
Goede OP man.
pi_157992325
Hoezo is Max 1ste en 3de als Vettel en Perez gedeeld 2de zijn? dat wordt dan toch een 4de plek?
pi_157994495
*Infiniti ;)

Maar nu het Renault Lotus is geworden zal de definitieve RBR naam / motor snel bekend worden.
pi_157995159
Max ook goed uit de drivers ratings gekomen bij Sky. 3de achter Hamilton en Vettel

http://www.skysports.com/(...)atings-2015-averages
pi_157995852
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:58 schreef opreis het volgende:
Hoezo is Max 1ste en 3de als Vettel en Perez gedeeld 2de zijn? dat wordt dan toch een 4de plek?
Normaal wel zou je zeggen, maargoed, het is leuk voor de statistieken om hem op de derde plek te zetten natuurlijk :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157997950
quote:
Renault announces return to Formula 1 in 2016

Carlos Ghosn announces his decision that Renault will return to Formula 1 with its own team for 2016 season.
Renault, 12-time Constructors’ Champion with nearly 40 years in the sport, is an iconic brand in Formula 1 and intends to play an active role in the sport’s development.
F1 is a technology showcase and accelerates development of Renault’s innovation and range of sports cars.




Following the September announcement of the signing of a Letter of Intent with Lotus, teams at Renault continued to evaluate the possibility of a return to Formula 1. Particular attention was paid to competing successfully with its own team in a financially sound way starting in 2016.

“Renault had two options: to come back at 100 percent or leave. After a detailed study, I have decided that Renault will be in Formula 1, starting 2016. The final details supplied by F1’s main stakeholders gave us the confidence to accept this new challenge. Our ambition is to win--even if it will take some time,” said Carlos Ghosn, Chairman and CEO, Renault.

As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited. The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.

Work continues on finalizing the terms of the acquisition of the Lotus F1 Team in the shortest timeframe possible. The principal contracts were signed on December 3, 2015. The Lotus F1 Team effectively stands out as the best partner. Renault and Lotus F1 have known each other for 15 years and were world champions together in 2005 and 2006.

Renault has had uninterrupted involvement in Formula 1 for almost 40 years. In 1977, it revolutionised the championship with the introduction of turbocharging, a technique that soon became the norm in the sport. Renault has since taken part in more than 600 grand prix, claiming 168 race wins, 12 Constructors’ titles and 11 Drivers’ crowns.

Renault’s decision to continue its involvement in Formula 1 is confirmation that it sees motorsport as an essential part of the brand’s identity. Formula 1 is the ultimate symbol of the passion for automobiles. Passion defines Renault as expressed by its brand signature, ‘Passion for Life’. In addition to attracting many customers, Formula 1 also fuels employee motivation. As the pinnacle of motor sport, Formula 1 demands technological and operational excellence. The championship serves as a showcase for the technological expertise that Renault dials into its products for the benefit of its customers.

Formula 1 is a means for Renault to accelerate development and remain at the forefront of the sport’s technological progress. It simultaneously allows Renault to build bridges between the advanced technologies seen in the world championship and its road cars, particularly in the fields of electric and hybrid vehicles. Consistent with its commitment to F1, Renault will develop its R.S. range by stepping up investment in order to be active on every continent and in even more segments with vehicles that meet the needs of their different markets.

Formula 1 serves to promote awareness of the Renault brand and its image in all its markets across the world. Formula 1 is one of the sports that enjoys the most media coverage worldwide thanks to a following on five continents, particularly in emerging markets. It attracts 450 million television viewers annually and its scope for growth is enormous thanks to opportunities founded on new technologies, social networks, video games, etc. that have yet to be fully exploited.

In January, we will provide more detailed information about Renault’s F1 programme ahead of the 2016 championship that begins next March.
pi_157998156
Zoals verwacht. En daarmee een einde aan de speculatie van 'ze laten het failliet gaan want dat is logischer en dan komen ze in 2017 terug met een hagelnieuwe motor'. Dat was sowieso al niet logisch, als het al is toegestaan.

Wel tof dit. Grote fabrikant met veel historie erbij. Uitstekend nieuws dit. Alleen jammer dat ze met Maldonado en Palmer een tamelijke prutbezetting hebben. Maar goed, het eerste jaar zal toch nog geen top zijn, dan maar wat Maldomiljoenen meepikken.
pi_157998321
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:26 schreef Fer het volgende:
Enige reden dat het zo lang duurt, is dat Renault niet zoveel centjes erin wil steken, net als de ontwikkeling van de powerunit.

Dus willen ze geld van Bernie zien, maar die houdt zijn hand op de knip. Het schijnt dat door het contract te teken met Redbull, Renault zichzelf in een slechtere onderhandelingspositie gebracht heeft, omdat ze nu al min of meer toegeven door te willen in 2016.

Maar ik vermoed dat Ghosn nu rechtstreeks met Bernie praat en het keihard eraan toe gaat.
Dat was afgelopen weekend en niet met Bernie, maar een vertegenwoordigee van de CVC, die een eerdere overeenkomst met Ecclestone niet wilde tekenen. Ghosn heeft toen schijnbaar hardball gespeeld en gewonnen, waardoor ze nu Lotus hebben overgenomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157998740
Volgens insiders hier zou Renault niet aan de start staan.
pi_157998799
quote:
Hoeveel GP's hebben Massa en Bottas voor Williams gewonnen?
  donderdag 3 december 2015 @ 23:07:24 #13
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_157998827
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:06 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Hoeveel GP's hebben Massa en Bottas voor Williams gewonnen?
Ze hebben wel aanzienlijk meer punten gescoord. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_157998831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:06 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Hoeveel GP's hebben Massa en Bottas voor Williams gewonnen?
Dus?
pi_157998865
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:04 schreef M.Melandri het volgende:
Volgens insiders hier zou Renault niet aan de start staan.
Terwijl het toch wel heel erg duidelijk was. Lijkt me niet dat dit iemand nog verrast kan hebben.
pi_157998870
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:07 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ze hebben wel aanzienlijk meer punten gescoord. :P
Mag ook wel in de 2e en 3e auto van het veld.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:11:39 #17
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_157998944
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:08 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Mag ook wel in de 2e en 3e auto van het veld.
Snap alleen niet echt waar je heen wilt???
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_157998971
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:11 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Snap alleen niet echt waar je heen wilt???
Dat er niks mis is met Maldonado.
pi_157999443
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:12 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat er niks mis is met Maldonado.
Maar er is ook niks mis met die site. Dat is een vorm van satirische humor. Dat mag. Daar mag iemand best om grinniken.

En hij is wild. Te wild vaak. En ook niet zo heel goed. Een glorieuze dag in de die dag beste wagen van het veld doet daar niks aan af.
pi_157999941
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:28 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Maar er is ook niks mis met die site. Dat is een vorm van satirische humor. Dat mag. Daar mag iemand best om grinniken.

En hij is wild. Te wild vaak. En ook niet zo heel goed. Een glorieuze dag in de die dag beste wagen van het veld doet daar niks aan af.
Beste auto van het veld? Waar baseer je dat op. Zijn teamgenoot lag heel ver achter hem.
pi_158002497
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Beste auto van het veld? Waar baseer je dat op. Zijn teamgenoot lag heel ver achter hem.
Maldonado is geen koekenbakker, maar ook zeker geen grootheid. Kan snel zijn, maar ik denk niet er ook maar een F1 volger verbaasd opkijkt wanneer Pastor z'n wagen weer eens in de muur parkeert. :P

Overigens, als ik Fir3fly was, zou ik me de komende maanden even niet wagen aan een gokje hier of daar. Z'n vooruitziende blik laat wat te wensen over. :')
pi_158003575
Fuck wat duurt het nieuwe seizoen nog lang :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158003577
Koud, nat, regen, sneeuw, korte dagen en dan ook nog eens heel lang geen F1 }:|

Winter zuigt :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158003610
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Beste auto van het veld? Waar baseer je dat op. Zijn teamgenoot lag heel ver achter hem.
Huh? Zijn teamgenoot viel in het begin van de race al uit...

Verder baseer ik dat op de race die ik zag. Hij was ronduit sneller dan Alonso in zijn Ferrari die hem niet achter zich kon houden. Jij gaat mij niet wijsmaken dat Maldonado sneller is dan Alonso. Dus is het de auto, met name door de banden die destijds heel belangrijk waren. Ik geloof dat in die periode er iedere wedstrijd een andere winnaar was. De McLarens waren sneller maar aten het rubber op.

Overigens zal ik de prestatie van Maldonado die dag niet teniet doen: voortreffelijk. Maar het blijft verder gewoon een matige rijder die zonder geld niet te zoeken heeft in de F1. Perez bijvoorbeeld neemt ook veel geld mee, maar voor hem geldt dat niet.
pi_158003611
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2015 05:37 schreef Geralt het volgende:
Koud, nat, regen, sneeuw, korte dagen en dan ook nog eens heel lang geen F1 }:|

Winter zuigt :(
Dit. Helemaal eens. Ook last van huilbuien? ;)
pi_158003618
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 december 2015 05:36 schreef Geralt het volgende:
Fuck wat duurt het nieuwe seizoen nog lang :(
Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :

En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:

En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door :D
pi_158003828
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :

En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:

En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door :D
SlamFM mix marathon vandaag c_/
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:07:29 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158003940
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Mooi :)

Had alleen Nissan verwacht.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:39:53 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158005800
Red Bull Racing-Tag Heuer? Klinkt nogal langdradig. Maar het is maar een naam natuurlijk.
pi_158006853
Een insider hier zei toch dat het Mercedes zou worden :?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 december 2015 @ 12:08:12 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158007146
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:44 schreef franklop het volgende:
Een insider hier zei toch dat het Mercedes zou worden :?
Komt vast wel met een mooie verklaring straks.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:21:55 #32
449378 Johnny_Angel
S.S. Lazio 1900
pi_158007333
Mooi dat Renault het Enstone team weer onder de vleugels heeft genomen. Er staan toch weer aardig wat serieuze fabrieksteams aan de start in 2016. De Red Bull motorensituatie is mij echter nog niet helemaal duidelijk. Zijn dit door Ilmor doorontwikkelde 2015 Renault motoren die worden gerebadged als Tag Heuer? Hoe dan ook lijkt het me dat Red Bull aan het kortste eind heeft getrokken want voorheen waren ze het semi fabrieksteam van Renault. En Toro Rosso gaat nu rijden met oude Ferrari motoren... Als ik Max was zou ik het Red Bull kamp zo snel mogelijk verlaten. Mateschitz lijkt zijn passie voor de F1 te hebben verloren.
pi_158007484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:19 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Huh? Zijn teamgenoot viel in het begin van de race al uit...

Verder baseer ik dat op de race die ik zag. Hij was ronduit sneller dan Alonso in zijn Ferrari die hem niet achter zich kon houden. Jij gaat mij niet wijsmaken dat Maldonado sneller is dan Alonso. Dus is het de auto, met name door de banden die destijds heel belangrijk waren. Ik geloof dat in die periode er iedere wedstrijd een andere winnaar was. De McLarens waren sneller maar aten het rubber op.

Overigens zal ik de prestatie van Maldonado die dag niet teniet doen: voortreffelijk. Maar het blijft verder gewoon een matige rijder die zonder geld niet te zoeken heeft in de F1. Perez bijvoorbeeld neemt ook veel geld mee, maar voor hem geldt dat niet.
Ik meen dat hij een setje banden had gespaard tijdens q1 of 2. Dat bracht hem enorme voordelen.

Verder is hij snel en zuinig op zijn auto, zolang niemand om hem heen rijdt. Vanaf pole kan hij makkelijk winnen, net als Massa of Rosberg.

Verder gaan zowel Redbull als Renault met dezelfde motor rijden. Ilmor zal helpen bij de ontwikkeling hiervan.

Verder verwacht ik niet in de winter al een grote stap. Dus in Melbourne zal Torro Rosso wel sneller zijn met de oude Ferrari's.
.
pi_158007569
Mensen roepen trouwens dat de STR nu voor de Red Bulls kan eindigen. Maar is het niet zo dat een andere motor een ander chassis vereist? Chassis was nu uitstekend, maar moeten ze nu dus voor de Ferrari motor gaan bouwen. Of is dat iets van vroeger en zijn ze nu meer gestandaardiseerd?

Tevens, andere teams krijgen wel de 2016 spec.. Als je ziet hoeveel progressie Ferrari maakte tijdens het seizoen kunnen ze in de winter best nog wat stappen vooruit maken. Zit je dadelijk dat de andere klanten teams van Ferrari met 2016 spec je voor zijn.

En misschien maakt Renault ook wel een inhaalslag.

Max in 2017 naar Ferrari svp
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:40:59 #35
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_158007587
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef VacaLoca het volgende:
Mensen roepen trouwens dat de STR nu voor de Red Bulls kan eindigen. Maar is het niet zo dat een andere motor een ander chassis vereist? Chassis was nu uitstekend, maar moeten ze nu dus voor de Ferrari motor gaan bouwen. Of is dat iets van vroeger en zijn ze nu meer gestandaardiseerd?

Tevens, andere teams krijgen wel de 2016 spec.. Als je ziet hoeveel progressie Ferrari maakte tijdens het seizoen kunnen ze in de winter best nog wat stappen vooruit maken. Zit je dadelijk dat de andere klanten teams van Ferrari met 2016 spec je voor zijn.

En misschien maakt Renault ook wel een inhaalslag.

Max in 2017 naar Ferrari svp
STR bouwt zijn eigen chassis. Heeft verder niks met het chassis van RBR te maken.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_158007614
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef WEST het volgende:

[..]

STR bouwt zijn eigen chassis. Heeft verder niks met het chassis van RBR te maken.
Dat staat er ook niet? Bedoel dus dat STR wellicht chassis anders moet bouwen vanwege andere motor.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 december 2015 @ 12:46:24 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158007681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef VacaLoca het volgende:
Mensen roepen trouwens dat de STR nu voor de Red Bulls kan eindigen. Maar is het niet zo dat een andere motor een ander chassis vereist? Chassis was nu uitstekend, maar moeten ze nu dus voor de Ferrari motor gaan bouwen. Of is dat iets van vroeger en zijn ze nu meer gestandaardiseerd?

Tevens, andere teams krijgen wel de 2016 spec.. Als je ziet hoeveel progressie Ferrari maakte tijdens het seizoen kunnen ze in de winter best nog wat stappen vooruit maken. Zit je dadelijk dat de andere klanten teams van Ferrari met 2016 spec je voor zijn.

En misschien maakt Renault ook wel een inhaalslag.

Max in 2017 naar Ferrari svp
De Ferrari heeft iets meer ruimte aan de bovenkant nodig, maar dat valt heel erg mee. Toro Rosso gaat er juist op vooruit omdat de Renault een externe koeler had, en de Ferrari een interne.

Het nadeel daarvan is weer dat de Ferrari verder naar voren moet liggen. Maar aangezien ik echt geen flauw idee heb hoe de doorsnede van de TR er uit ziet, weet ik niet of dit grote gevolgen heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:48:26 #38
449378 Johnny_Angel
S.S. Lazio 1900
pi_158007719
Misschien dat het voor Max wel interessant zou zijn om kopman bij Renault te worden. Hij kan zich dan in alle rust een aantal jaartjes verder ontwikkelen en het team om zich heen bouwen. Naast Vettel in de tweede Ferrari gaan zitten lijkt me lastig in deze fase van zijn carrière. Het juiste team kiezen valt sowieso niet mee, Alonso zit ook al een jaar of 10 iedere keer op het verkeerde moment bij het verkeerde team.
pi_158008092
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:21 schreef Johnny_Angel het volgende:
Mooi dat Renault het Enstone team weer onder de vleugels heeft genomen. Er staan toch weer aardig wat serieuze fabrieksteams aan de start in 2016. De Red Bull motorensituatie is mij echter nog niet helemaal duidelijk. Zijn dit door Ilmor doorontwikkelde 2015 Renault motoren die worden gerebadged als Tag Heuer? Hoe dan ook lijkt het me dat Red Bull aan het kortste eind heeft getrokken want voorheen waren ze het semi fabrieksteam van Renault. En Toro Rosso gaat nu rijden met oude Ferrari motoren... Als ik Max was zou ik het Red Bull kamp zo snel mogelijk verlaten. Mateschitz lijkt zijn passie voor de F1 te hebben verloren.
Volgens mij zijn het gewoon de 2016 Renault motoren. Iets anders (behalve niet doorontwikkelde 2015 motoren) lijkt me volgens de huidige regels niet toegestaan. 2015 motoren mogen niet doorontwikkeld worden, anders worden het 2016 motoren en daarvan mag er maar 1 type (gehomologeerd) voor aanvang van het seizoen zijn. Die dan tijdens het seizoen verder doorontwikkeld mogen worden.

Edit: Het zijn dus inderdaad 2016 Renault motoren die gezamenlijk met Renault doorontwikkeld worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 04-12-2015 13:27:06 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:16:11 #40
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_158008225
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:42 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Dat staat er ook niet? Bedoel dus dat STR wellicht chassis anders moet bouwen vanwege andere motor.
Dan las ik het verkeerd.

Maar volgens mij moet dat geen probleem opleveren.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_158008280
De deal met Tag Heuer als naamgever van de Renault motoren is nu ook bevestigd

quote:
Red Bull has confirmed the anticipated news that it will run a TAG-branded Renault power unit during the 2016 season, after striking a naming rights deal with Swiss watch manufacturer TAG Heuer.

Red Bull publically fell out with Renault early in 2015, as the French manufacturer's expected reliability and performance gains failed to materialise, leaving the team adrift of the frontrunners.

Having initially stated its intention to split with Renault at the end of the year, Red Bull opened talks with Mercedes, Ferrari and finally Honda, but all three avenues proved unsuccessful.

Red Bull will now continue with Renault power units in 2016, but under TAG Heuer branding, an outcome that team boss Christian Horner alluded to at the season-ending Abu Dhabi Grand Prix.

The team's 2016 challenger will be officially titled the Red Bull Racing-TAG Heuer RB12.

"TAG Heuer and Red Bull are two transcendent brands which have both a passion for racing and a drive to do things differently, and this unique collaboration is further evidence of that," said Horner.

"TAG Heuer has been an icon in the world of Formula 1 for many years and we're delighted that they've chosen to continue their association with the sport by teaming up with us.

"We are also pleased to see Renault confirm its long-term commitment to Formula 1 and would like to thank them for their contribution to the team [as an engine supplier] since 2007.

"Their technical partnership with Ilmor gives us confidence, and we look forward to the 2016 season."

"Formula 1 is deeply-rooted in TAG Heuer's DNA, and Red Bull Racing is a young, dynamic and driven team, which perfectly fits with our marketing strategy," added Jean-Claude Biver, CEO of TAG Heuer.

"It will give TAG Heuer great visibility and allow us to make our partnership exciting, different and innovative."

Renault's takeover of Lotus, confirmed on Wednesday, paved the way for Red Bull's announcement.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158010930
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:21 schreef Johnny_Angel het volgende:
Als ik Max was zou ik het Red Bull kamp zo snel mogelijk verlaten. Mateschitz lijkt zijn passie voor de F1 te hebben verloren.
Hoe kun je dit nou concluderen, alleen omdat die geen goede motordeal kan fixen ?
De belangen zijn nou eenmaal groot Mercedes/Ferrari zitten niet te wachten op nog een goede concurent. De RBs zijn behoorlijk goed en missen enkel PKs
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:27:58 #43
449378 Johnny_Angel
S.S. Lazio 1900
pi_158011099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:20 schreef eddehaas het volgende:

[..]

Hoe kun je dit nou concluderen, alleen omdat die geen goede motordeal kan fixen ?
De belangen zijn nou eenmaal groot Mercedes/Ferrari zitten niet te wachten op nog een goede concurent. De RBs zijn behoorlijk goed en missen enkel PKs
Ja. Of wat dacht je van de talloze interviews van Marko/Mateschitz waarin ze dreigen de handdoek in de ring te gooien? Red Bull zit bepaald niet in de lift. Mateschitz was al ontevreden en zag weinig perspectief meer in de F1 toen RBR fabrieksteam van Renault was, ik kan me niet voorstellen dat zijn humeur er beter op geworden is nu ze een klantenteam van Renault zijn.
pi_158011664
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :

En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:

En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door :D

:'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158011697
Helmut Marko bevestigt deal STR met Ferrari en aanblijven coureurs

quote:
Helmut Marko has confirmed that Toro Rosso will run Ferrari power units during the 2016 season, following respective announcements from Renault and Red Bull.

Renault finally announced its takeover of Lotus and return as a works team on Thursday, which paved the way for Red Bull to confirm that it will run a TAG-Heuer branded unit.

Toro Rosso, which has used Renault engines for the past two Formula 1 seasons, is now imminently expected to confirm that it will run 2015-specification Ferrari units next year.

"Yes, everything was clear, we only had to wait for everything to be completed," Marko told Speed Week, when asked if the Toro Rosso/Ferrari deal has been given the green light.

Marko also clarified that there will be no driver changes at either Red Bull team.

"We have confirmed all four of our drivers for 2016 – Daniel Ricciardo and Daniil Kvyat at Red Bull, and Max Verstappen and Carlos Sainz Jr. at Toro Rosso," he commented.

Marko explained to GPUpdate.net at the season-ending Abu Dhabi Grand Prix that both Verstappen and Sainz Jr. had impressed Red Bull during their rookie campaigns.

"They have exceeded expectations; we are very pleased with them," he said, adding, "the best thing is that there is an ongoing upward trend, both in qualifying and in the race."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:53:51 #46
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_158012866
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_158013128
yesss max gaat zeker podiums halen
pi_158013155
Ieman een idee of vanavond er ergens een stream is voor de FIA PRIZE-GIVING 2015?
Tot zover kan ik niets vinden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_158013163
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:13 schreef eddehaas het volgende:
yesss max gaat zeker podiums halen
Let wel op, haas en sauber hebben 2016 spec ferrari motoren. Dus moet Toro Rosso een verdomd goed chassis bouwen om deze teams te verslaan.
pi_158013169
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:13 schreef eddehaas het volgende:
yesss max gaat zeker podiums halen
Zeker. Maar niet komend jaar.
pi_158013211
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:16 schreef freek1986 het volgende:

[..]

Let wel op, haas en sauber hebben 2016 spec ferrari motoren. Dus moet Toro Rosso een verdomd goed chassis bouwen om deze teams te verslaan.
Nou ja, jij zegt het en gelijk heb je, maar afgelopen jaar reed Sauber rond met een veel krachtigere motor maar was het over een jaar genomen echt geen match voor STR.

STR heeft als voordeel op vorig jaar dat in ieder geval de betrouwbaarheid vele malen hoger zal zijn.
pi_158013266
Ga ik dit artikel lezen (http://www.telegraaf.nl/t(...)nd_Verstappen__.html). Zie ik gelijk dit eerste fout al. Sinds wanneer is een sauber van Felipe Nasr zwart en goud.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_158013653
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:18 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nou ja, jij zegt het en gelijk heb je, maar afgelopen jaar reed Sauber rond met een veel krachtigere motor maar was het over een jaar genomen echt geen match voor STR.

STR heeft als voordeel op vorig jaar dat in ieder geval de betrouwbaarheid vele malen hoger zal zijn.
Idem met de Lotus auto's met de veel krachtige Mercedes motor.

Alleen Force India en Williams hadden z'n zaken beter op orde. (Williams moet iig nog veel oefenen met het maken pitsstops :+ )
pi_158013770
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :

En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:

En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door :D
The Chain van Fleetwoord Mac... Dat is nou niet het eerste waar ik aan denk als ik de intro op de BBC hoor... Dan denk ik eerder aan MicroProse Grand Prix. Nou is dat natuurlijk ook gewoon een synth en versnelde versie van The Chain, die in die tijd ook al door de BBC voor de F1 intro werd gebruikt, maar goed. Mijn associerend vermogen blijft hangen tussen computers en synth music :)
pi_158013978
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:16 schreef freek1986 het volgende:

[..]

Let wel op, haas en sauber hebben 2016 spec ferrari motoren. Dus moet Toro Rosso een verdomd goed chassis bouwen om deze teams te verslaan.
Nou ja, de Sauber had dit jaar ook een veel sterkere motor dan de Renault, en die haalden het ook niet bij STR. Ook gedurende het jaar werd het alleen maar minder. Ik verwacht daar eerlijk gezegd niet veel progressie van.

Haas is de grote onbekende. Die kunnen wel voor verrassingen gaan zorgen, maar daar staat tegenover dat STR eigenlijk altijd wel een goed chassis weet te bouwen.

De vraag is wat er aangepast moet worden om de Ferrari in te passen. De hoogte hoeft maar een klein beetje, wat niet veel zal schelen voor de aero, maar de grote vraag is of de positionering van de motor hetzelfde blijft, en wat dat ding weegt. Het grootste struikelblok voor chassisbouwers tegenwoordig is de gewichtsverdeling. Als ze die met het nieuwe blok gelijk kunnen houden dan voorzie ik wel een veel betere kans op podia voor 2016. Zo niet is er nog geen man overboord. Dan is het alleen te hopen dat de noodzakelijke wijzigingen werken.

En als Max in 2016 geen podia haalt, dan wachten we nog een jaartje. Hij komt er wel (als ie de huidige vorm weet vast te houden en niet inkakt).
pi_158014022
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:19 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Huh? Zijn teamgenoot viel in het begin van de race al uit...

Verder baseer ik dat op de race die ik zag. Hij was ronduit sneller dan Alonso in zijn Ferrari die hem niet achter zich kon houden. Jij gaat mij niet wijsmaken dat Maldonado sneller is dan Alonso. Dus is het de auto, met name door de banden die destijds heel belangrijk waren. Ik geloof dat in die periode er iedere wedstrijd een andere winnaar was. De McLarens waren sneller maar aten het rubber op.

Overigens zal ik de prestatie van Maldonado die dag niet teniet doen: voortreffelijk. Maar het blijft verder gewoon een matige rijder die zonder geld niet te zoeken heeft in de F1. Perez bijvoorbeeld neemt ook veel geld mee, maar voor hem geldt dat niet.
Tot het moment van uitvallen reed hij op p15 o.i.d. en in de kwalificatie bleek ook niet echt dat Williams de beste auto had. Dat de agressieve manier van rijden dat weekend perfect bij de Pirelli band paste is wat anders. Dat jij zo vanaf de bank even kon zien dat Williams wel de beste auto had vind ik knap.

Als de huidige banden het toelieten om wat agressiever te rijden dan komt Maldonado veel beter uit de verf, maar de banden zijn al jaren dramatisch.
pi_158014556
In de kwali was Maldo al tweede he. Icm de banden was Williams die gewoon dag de beste ja. Of denk jij dat Maldonado met gelijk materiaal Alonso ook achter zich zou hebben gelaten?

En dat hij op deze banden niet uit de verf zou komen (wat ik betwijfel) is een makke van hemzelf, het tekent zijn beperktheid.
pi_158014596
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Williams
4 STR
5 Red Bull
6 Aston Martin
7 Renault
8 McLaren
9 Haas
10 Manor
11 Sauber

Ik denk dat Toro Rosso een reuzesprong maakt, als ze een hun sterke punten weten te behouden. Het zal in de loop van het seizoen wel iets minder worden, maar ook dat hoeft niet dramatisch te zijn. De Renault werd dit seizoen ook niet beter en Toro Rosso bleef leuk meedoen. Alleen werd het gat met Red Bull groter en ging Force India halverwege hen halverwege voorbij.
pi_158014627
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:35 schreef aesop het volgende:
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Williams
4 STR
5 Red Bull
6 Aston Martin
7 Renault
8 McLaren
9 Haas
10 Manor
11 Sauber

Ik denk dat Toro Rosso een reuzesprong maakt, als ze een hun sterke punten weten te behouden. Het zal in de loop van het seizoen wel iets minder worden, maar ook dat hoeft niet dramatisch te zijn. De Renault werd dit seizoen ook niet beter en Toro Rosso bleef leuk meedoen. Alleen werd het gat met Red Bull groter en ging Force India halverwege hen halverwege voorbij.
No way. Echt onmogelijk dat STR het vierde team is, over een seizoen genomen.
pi_158014649
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:35 schreef aesop het volgende:
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Williams
4 STR
5 Red Bull
6 Aston Martin
7 Renault
8 McLaren
9 Haas
10 Manor
11 Sauber

Ik denk dat Toro Rosso een reuzesprong maakt, als ze een hun sterke punten weten te behouden. Het zal in de loop van het seizoen wel iets minder worden, maar ook dat hoeft niet dramatisch te zijn. De Renault werd dit seizoen ook niet beter en Toro Rosso bleef leuk meedoen. Alleen werd het gat met Red Bull groter en ging Force India halverwege hen halverwege voorbij.
denk eerder dat toro rosso tussen renault en mclaren zou komen op je lijstje.
pi_158014662
Hoe is het überhaupt mogelijk om een inschatting te maken nog voor de eerste tests?
pi_158014688
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:41 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Idem met de Lotus auto's met de veel krachtige Mercedes motor.

Alleen Force India en Williams hadden z'n zaken beter op orde. (Williams moet iig nog veel oefenen met het maken pitsstops :+ )
Precies. Genoeg mogelijkheden dus.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:51:33 #63
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158014912
quote:
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Williams
4 McLaren
5 Red Bull
6 Aston Martin
7 STR
8 Haas
9 Renault
10 Manor
11 Sauber
Dit zie ik eerder gebeuren eigenlijk. McLaren zal volgend jaar flinke updates kunnen doorvoeren en dan doen ze wel weer mee in de subtop.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158014940
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:37 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

No way. Echt onmogelijk dat STR het vierde team is, over een seizoen genomen.
Over een seizoen genomen niet, dat ben ik met je eens.
pi_158014953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:39 schreef JimmyManna het volgende:
Hoe is het überhaupt mogelijk om een inschatting te maken nog voor de eerste tests?
Nou gebaseerd op de afgelopen jaren kan je een inschatting maken. Let op:
Ik denk dat Mercedes volgend jaar boven de manors en de de saubers eindigd.

Of had ik dit onmogelijk kunnen inschatten?
pi_158015085
Nee, die gok durf ik ook wel aan. Maar het middenveld is lastiger.
pi_158015101
quote:
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Red Bull
4 Aston Martin
5 Williams
6 STR
7 Mclaren
8 Renault
9 Haas
10 Manor
11 Sauber
Waarbij het close gaat worden tussen RB/Williams/Aston Martin
pi_158016117
STR bouwt een eigen chassis, maar de afgelopen twee jaar hadden ze alle info van Redbull over de beste integratie van de Renault PU. Nu met Ferrari zullen ze dit zelf moeten uitzoeken.

Aan de andere kant, gezien de prestaties van Sauber begin dit jaar, met de compleet vernieuwde 2015 PU van Ferrari, is het ook weer niet zo heel moeilijk.

Sowieso zijn we nu twee jaar verder met Turbo V6, er is een hoop kennis en informatie hierover inmiddels.

Dus ik denk dat p5 wel moet kunnen. Ik verwacht echter dat Honda ook veel gaat goedmaken, net als Ferrari afgelopen winter en de MP4/30 lijkt erg goed verder kwa drivability en aero. Die schat ik ook wel op p5, zelfs 4 misschien.

Williams is een vraagteken. Ze komen met iets compleet nieuws, maar als je naar de afgelopen twee jaar kijkt. Lijkt het alsof de andere teams efficientere aerodynamica ontwikkelen. De Force India heeft het in het begin laten liggen, maar ze komen steeds dichterbij.

Renault dan. Het lijkt er niet op dat ze, nu er weer geld is, opeens een superauto bouwen. Daar zijn ze nog niet klaar voor of hebben ze de mensen nog niet voor. In 2012 en 2013 zaten Boullier en Allinson er nog.

Ok van Ilmor verwacht ik niet in de winter een supersprong, wellicht werkt zijn ontwerp ook niet meteen. Daarnaast zeggen Mercedes en Ferrari dat hun brandstofleveranciers (Petronas en Shell) ook heel belangrijk zijn geweest. Heeft Total wel de juiste kennis hiervoor?

Dus wellicht

Mercedes
Ferrari
Aston Martin
Mclaren
Redbull
Williams
Torro Rosso
Haas
Renault
Sauber
Manor

Waarbij 3 - 7 heel close zal zijn. Ik verwacht ook niks van Manor, ze hebben niet eens een management.
.
pi_158018294
Is FI > Aston Martin al zeker dan?
pi_158019098
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij )
Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren)
Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken)
Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari )
Red Bull (tussenjaartje)
McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren )
Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen)
Sauber ( steeds middenmoot)
Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag)
Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes)
Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar )


Zo zou ik de verhoudingen plaatsen

Top
1. Mercedes
2. Ferrari

Subtop
3. Aston Martin
4. Williams
5. Red Bull

Middenmoot
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Renault

Achterhoede
10. Haas
11. Manor
pi_158019105
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:58 schreef Funzel het volgende:
Is FI > Aston Martin al zeker dan?
Ja
pi_158019283
Sauber wil voor volgend jaar iets radicaals gaan doen met de auto om vooruitgang te boeken volgens de Formule1 van deze week, maar dat kan natuurlijk twee kanten op werken.
De radicale auto's van Lotus en Caterham werkten ook voor geen meter.
pi_158019499
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:19 schreef King_Merc het volgende:

[..]

Ja
Oh wauw nooit geweten
pi_158020091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:29 schreef Funzel het volgende:

[..]

Oh wauw nooit geweten
Moet nog een officiële bevestiging komen. Las een gerucht dat het op 14 december officieel bekend zou worden gemaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 december 2015 @ 22:00:26 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_158020867
F1 twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:17:05 #F1FanVote - Best Overtake of 2015 goes to... @Max33Verstappen! VES on NAS at Spa got almost 70% of your votes. https://t.co/57WV7viDtQ reageer retweet
pi_158021108
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:18 schreef King_Merc het volgende:
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij )
Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren)
Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken)
Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari )
Red Bull (tussenjaartje)
McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren )
Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen)
Sauber ( steeds middenmoot)
Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag)
Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes)
Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar )


Zo zou ik de verhoudingen plaatsen

Top
1. Mercedes
2. Ferrari

Subtop
3. Aston Martin
4. Williams
5. Red Bull

Middenmoot
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Renault

Achterhoede
10. Haas
11. Manor
Knap dat je het allemaal weet, hief ik volgend jaar niet te kijken.... :')
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:14:55 #77
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_158021420
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:24 schreef Ferry_76 het volgende:
Sauber wil voor volgend jaar iets radicaals gaan doen met de auto om vooruitgang te boeken volgens de Formule1 van deze week, maar dat kan natuurlijk twee kanten op werken.
De radicale auto's van Lotus en Caterham werkten ook voor geen meter.
Dat 'radicale' gedoe kan ook prima voor de bühne zijn. Wanhoopspoging om sponsoren te interesseren.
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:20:25 #78
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158021620
Sauber en iets radicaals doen, that´s new :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158021685
Ik verwacht heel veel van Haas hoor. Bedenk dat de ontwerpers alle kennis en faciliteiten van Ferrari hebben. Ze weten dondergoed wat werkt of niet werkt.
.
pi_158021912
-leuk, maar niet hier-

[ Bericht 89% gewijzigd door Nattekat op 04-12-2015 22:31:45 ]
pi_158022276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:18 schreef King_Merc het volgende:
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij )
Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren)
Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken)
Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari )
Red Bull (tussenjaartje)
McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren )
Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen)
Sauber ( steeds middenmoot)
Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag)
Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes)
Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar )

Zo zou ik de verhoudingen plaatsen

Top
1. Mercedes
2. Ferrari

Subtop
3. Aston Martin
4. Williams
5. Red Bull

Middenmoot
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Renault

Achterhoede
10. Haas
11. Manor
Zoiets denk ik ook ja. Verwacht tov dit jaar minder punten, maar we gaan het zien :)
pi_158023293
https://www.facebook.com/(...)0038/?type=3&theater

quote:
Geen verrassing maar daarom niet minder fantastisch
Max Verstappen heeft vanavond tijdens het FIA-gala in Parijs de Award voor beste rookie van het jaar gekregen.
En zijn inhaalactie in Blanchimont tijdens de Grand Prix van België is verkozen tot "Action of the Year"....
Update: een derde Award kan er nog wel bij: "Personality of the year"
Onvoorstelbaar mooi!
_O_
pi_158024965
Toch vraag ik me altijd af: hoe onafhankelijk is Toro Rosso in het kiezen van zijn motoren? Ik bedoel, het is wel een zelfstandig team en zo, maar toen Red Bull af ging geven op Renault en ermee braken brak Toro Rosso er dus ook mee. Is het nou Tost die echt kiest met zijn team, of Marko, of Mateschitz, of allemaal. Zal dat laatste wel zijn.
pi_158025155
Marko
.
pi_158025279
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
F1 twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:17:05 #F1FanVote - Best Overtake of 2015 goes to... @Max33Verstappen! VES on NAS at Spa got almost 70% of your votes. https://t.co/57WV7viDtQ reageer retweet
Best overtake of 2015 met bekant 70% van de stemmen
Best drive of 2015 1ste én 3de
Star driver of 2015 1ste met meer dan 50% van de stemmen
Door de teambazen als 4de beste coureur van afgelopen jaar

En dat allemaal op het officiële F1 twitteraccount. Gestemd door de fans. En door de teambazen die ene dan.

En dan nog zijn er mensen die zeggen dat Max er niks van bakt :D _O-

Ik heb zin in volgend jaar :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158025441
quote:
En dat kan er ook nog wel bij.

Man man man _O_

We gaan mooie F1 jaren tegemoet :Y :Y w/ w/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158026087
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:13 schreef JimmyManna het volgende:
Toch vraag ik me altijd af: hoe onafhankelijk is Toro Rosso in het kiezen van zijn motoren? Ik bedoel, het is wel een zelfstandig team en zo, maar toen Red Bull af ging geven op Renault en ermee braken brak Toro Rosso er dus ook mee. Is het nou Tost die echt kiest met zijn team, of Marko, of Mateschitz, of allemaal. Zal dat laatste wel zijn.
ze hebben voor Renault al jaren met verschillende motoren gereden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_158026192
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:07 schreef franklop het volgende:

[..]

ze hebben voor Renault al jaren met verschillende motoren gereden
Klopt met Ferrari ook.
pi_158027242
In hoeverre kun je zo'n motor telkens verbeteren ?
Er zal toch ergens een max zitten, en vaak maak je in het begin grotere stappen dan later.

Of tewijl hoe zal de Ferrari 2015 zich verhouden met die van 2016 ?
Hoeveel sterker was de 2015 versie ten opzichte van 2014 ?
  zaterdag 5 december 2015 @ 07:08:57 #90
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158027602
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:58 schreef Funzel het volgende:
Is FI > Aston Martin al zeker dan?
net zo zeker als dat RBR met een VW/Audi motor ging rijden. Oftewel, totdat er een officieel statement komt is er niets zeker.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158028140
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 03:11 schreef eddehaas het volgende:
In hoeverre kun je zo'n motor telkens verbeteren ?
Er zal toch ergens een max zitten, en vaak maak je in het begin grotere stappen dan later.

Of tewijl hoe zal de Ferrari 2015 zich verhouden met die van 2016 ?
Hoeveel sterker was de 2015 versie ten opzichte van 2014 ?
lastig te zggen, de 2014 had een slecht functionerende ERS, net als Honda dit jaar. En de PU was wat zwaar en gewichtsverdeling niet in orde. Dit is allemaal gefixt in de winter. Dus vanaf nu kunnen ze alleen procentjes meer efficientie eruit vissen, net als Mercedes. Maar dat percentage zal steeds kleiner worden.

Honda zal ook hun ERS fixen en die grote stap maken, ze zullen ook nog wel een stap maken kwa efficientie, maar daarna ook procentjes sprokkelen.

Hopelijk voor Renault - Ilmor zullen zij ook verbeteren. Maar ik vraag mij af of de samenwerking Renault Ilmor Total wel goed zal zijn.
.
pi_158028576
Was al gezegd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158028973
3 prijzen. Wat een baasje.
Ja doei.
pi_158029297
Ik kan nergens vinden wat de andere prijzen waren die werden uitgedeeld en wie ze heeft gewonnen
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:13:11 #95
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158029510
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:55 schreef opreis het volgende:
Ik kan nergens vinden wat de andere prijzen waren die werden uitgedeeld en wie ze heeft gewonnen
wereldkampioen. Een of andere Hamilton 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158030033
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
pi_158031803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef JimmyManna het volgende:
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
Of de manier waarop ze gepresenteerd worden. Een besloten feestje ergens in Parijs zonder aandacht van TV en dergelijke. Doen ze in Amerika toch een stuk beter.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158031908
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef JimmyManna het volgende:
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
crash.net, gpupdate.net, autosport.com, sky sports, reuters, eurosport UK, james allan on f1, etc

Ik noem dat niet nauwelijks eigenlijk :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158031930


Max heeft helmen geruild met Alonso weekje of wat terug.

Ook wel tof. Gewoon een helm van een 2 voudig wereldkampioen boven je open haard hebben staan :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158032705
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Of de manier waarop ze gepresenteerd worden. Een besloten feestje ergens in Parijs zonder aandacht van TV en dergelijke. Doen ze in Amerika toch een stuk beter.
Het gala wordt later toch uitgezonden door Motors TV of Eurosport? Is andere jaren tenminste wel zo. Niet dat ik zoiets saais ga kijken.
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:39:49 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158032766
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:04 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]

Max heeft helmen geruild met Alonso weekje of wat terug.

Ook wel tof. Gewoon een helm van een 2 voudig wereldkampioen boven je open haard hebben staan :9
is een kwestie van geduld hebben
pi_158032784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

is een kwestie van geduld hebben
:D!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158032830
quote:
Max Verstappen
The Dutch racer took the Personality of the Year, Rookie of the Year and Action of the Year – the first time anyone has claimed more than one of the non-Championship related awards in the same season.

The FIA Personality of the Year award is handed out according to votes cast by accredited media from across the FIA’s Championships. The first round of votes establishes a top 10, with the second round deciding the Personality of the Year. Verstappen’s selection is even more impressive given the media have had just one season to get to know the Toro Rosso driver.

The Rookie of the Year award is decided by the FIA Drivers’ Commission, presided over by two-time World Champion Emerson Fittipaldi. The Commission, made up of drivers with a combined 12 World Championships and 14 Le Mans victories, forms a supremely qualified judging panel for the selection of the most impressive first-year driver in an FIA Championship.

Finally, in the category voted for by motor sport fans from across the world, Verstappen won the Action of the Year award for his daring move around the outside of Sauber’s Felipe Nasr at the fearsome Blanchimont corner during the 2015 Belgian Grand Prix.

The pass clearly impressed fans, with the online vote seeing Verstappen take the award over nine other nominations, and by a ratio of 10:1 votes over second place, the FIA European Rally Championship’s Alexey Lukyanuk. It was actually the second consecutive Action of the Year win for Verstappen, who won the 2014 award while in Formula 3.

It was an unprecedented achievement for the 18-year-old racer, who took this year’s FIA Formula One World Championship by storm.

"I am amazed and very happy to have won three awards this evening at such an important event, and at the end of only my first year in Formula 1,” said Verstappen.

“It’s nice to win the Action of the Year for the second time, because I really enjoy overtaking on track.

“It’s a great honour to win the Rookie of the Year award, as it’s voted for by the Drivers’ Commission and I have to say, getting two fourth place finishes in my first F1 season is more than I expected.

“Personality of the Year? I’m not sure why I won that, but it’s nice to know the media like me!”

The FIA Prize-Giving celebrates the Champions of the FIA’s various disciplines around the world, with this year’s event being held at the famous Lido theatre on the Champs-Elysées.
pi_158033022
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:43 schreef tralalala het volgende:
The pass clearly impressed fans, with the online vote
Of hebben Nederlanders massaal zitten stemmen zodat ze 25% van alle stemmers waren?

Interviews met Verstappen zijn wel altijd leuk. Hij is nog niet verpest door de pr mensen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:56:49 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158034230
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Het gala wordt later toch uitgezonden door Motors TV of Eurosport? Is andere jaren tenminste wel zo. Niet dat ik zoiets saais ga kijken.
Was altijd live op Eurosport maar kon gisteren niks in de gids vinden :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158035978
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:03 schreef Geralt het volgende:

[..]

crash.net, gpupdate.net, autosport.com, sky sports, reuters, eurosport UK, james allan on f1, etc

Ik noem dat niet nauwelijks eigenlijk :@
Op nu wel? Vanmorgen zag ik niks bij SkySport en Autosport. Dan was ik te vroeg. Niks gezegd dan.
pi_158038206
quote:
Geweldig interview, vooral de laatste 20 seconden _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 december 2015 @ 19:46:19 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_158039137
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:01 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Geweldig interview, vooral de laatste 20 seconden _O_
Een Clio omdat ze Renault

volgend jaar....

een Fiat _O-

het gaat hem toch wel soepel af dit soort dingen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_158039423
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Een Clio omdat ze Renault

volgend jaar....

een Fiat _O-

het gaat hem toch wel soepel af dit soort dingen
Die was indd erg gevat.. Zij denkt.. Oh hij mag Ferrari rijden.. Hij haalt gewoon de realiteit erbij en noemt Fiat.. Denk wel dat dat de nieuwe 124 Spider gaat worden trouwens, of een 500 Abarth ^O^
pi_158039522
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:55 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Die was indd erg gevat.. Zij denkt.. Oh hij mag Ferrari rijden.. Hij haalt gewoon de realiteit erbij en noemt Fiat.. Denk wel dat dat de nieuwe 124 Spider gaat worden trouwens, of een 500 Abarth ^O^
Hij is erg gevat. Het zou natuurlijk voor de hand liggen om Ferrari te zeggen, maar zegt dan gewoon FIAT. _O-
pi_158039920
quote:
Overzicht 'engine grid penalties'van 2015

McLaren-Honda – 320 startplaatsen (Button 15 in Canada, Alonso 20 in Oostenrijk, Button 25 in Oostenrijk, Button 50 in België, Alonso 55 in België, Button 5 in Italië, Alonso 10 in Italië, Alonso 35 in Rusland, Alonso 10 in Mexico, Button 70 in Mexico, Alonso 25 in Brazilië)

Red Bull-Renault – 120 startplaatsen (Kvyat 10 in Oostenrijk, Ricciardo 10 in Oostenrijk, Kvyat 30 in Italië, Ricciardo 50 in Italië, Ricciardo 20 in Brazilië)

Toro Rosso-Renault – 105 startplaatsen (Verstappen 10 in Canada, Verstappen 10 in België, Verstappen 30 in Italië, Sainz Jr. 35 in Italië, Sainz Jr. 20 in Rusland)

Ferrari – 50 startplaatsen (Vettel 10 in VS, Raikkonen 10 in VS, Raikkonen 30 in Mexico)

Manor-Ferrari – 45 startplaatsen (Merhi 20 in Rusland, Stevens 20 in VS, Stevens 5 in Abu Dhabi)

Mercedes – 0

Williams-Mercedes – 0

Force India-Mercedes – 0

Lotus-Mercedes – 0

Sauber-Ferrari – 0
320 plekken in totaal. Man man man wat een KUTregel :r
Dat ze die maar gauw afschaffen :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158040260
quote:
Mooi ook die laatste vraag. Wat zijn je dromen. Wereldkampioenschappen winnen. Zonder aarzeling. Meervoud. Mooi om te zien die vastberadenheid. 8-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:49:27 #113
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_158041096



Mclaren MP4-X F1 concept car.

Ziet er zeer strak maar niet erg praktisch uit mijns inziens.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122111
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 december 2015 @ 21:00:25 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158041457
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:49 schreef Izzy73 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mclaren MP4-X F1 concept car.

Ziet er zeer strak maar niet erg praktisch uit mijns inziens.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122111
Hoezo? Ziet er aerodynamisch strak uit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:06:13 #115
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_158041657
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:00 schreef Nattekat het volgende:

Hoezo? Ziet er aerodynamisch strak uit.
Zeker, maar met die bescherming om de wielen zie ik ze niet ongeschonden over de kerbs stuiteren En die gesloten cockpit is een beetje hoekig, lijkt me niet prettig om doorheen te kijken (vervorming). Maar het is ook maar een concept natuurlijk. Verder wel een strakke wagen ja. Nu nog een goede motor. :P
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:11:51 #116
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_158043990
Auto's met een dakje horen niet in de F1. Bovendien hoeft een dakje niet te betekenen dat de coureur veiliger zit. Je komt er ook moeilijker uit. Zeker als de klep is vervormd door een ongeluk. :{w
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_158049371
Twijfel bij Ghosn over de line-up. Lijkt mij logisch.

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/12/06/f1-fanatic-round-up-0612-3/
pi_158051710
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 01:54 schreef JimmyManna het volgende:
Twijfel bij Ghosn over de line-up. Lijkt mij logisch.

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/12/06/f1-fanatic-round-up-0612-3/
Zou Ocon er klaar voor zijn dan? En ik meen dat zowel de club van Maldonado als die van Palmer de centen al hebben overgemaakt dit jaar.
.
pi_158052233
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 01:54 schreef JimmyManna het volgende:
Twijfel bij Ghosn over de line-up. Lijkt mij logisch.

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/12/06/f1-fanatic-round-up-0612-3/
En dat terwijl Renault het eens was met het tekenen van Palmer als coureur.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158052286
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 10:15 schreef Fer het volgende:
Zou Ocon er klaar voor zijn dan?
Veel te jong!!!! :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158052404
Ach, hij zal er wel weer achter komen dat er een hoop poen mee gemoeid is en ik schat Ghosn wel iets hoger in dan Monika "ik verkoop mijn stoeltjes 3x" Kaltenborn.

Misschien Ocon als testcoureur met redelijk wat p1 en simulatortijd en dan 2017 races rijden. En krijgt Carmen Jorda een rolletje voor een remake van de Pirelli kalender of anders onder het bureau gridgirl.
.
pi_158052442
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 11:12 schreef Fer het volgende:
En krijgt Carmen Jorda een rolletje voor een remake van de Pirelli kalender of anders onder het bureau gridgirl.
Die zou beter bij bv een X-art kunnen solliciteren wmb. B-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158052453
Vergne lijkt me de enige serieuze Franse optie.
pi_158052466
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:15 schreef JimmyManna het volgende:
Vergne lijkt me de enige serieuze Franse optie.
Bourdais :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158052480
quote:
12s.gif Op zondag 6 december 2015 11:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Bourdais :P
:Y
pi_158052484
Dan wel als teamgenoot van Doornbos _O-
pi_158052499
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:17 schreef JimmyManna het volgende:
Dan wel als teamgenoot van Doornbos Bobby D _O-
Fixed :P

Ik ga van de week mijn 1:43 autootje van Max ophalen; die is binnen in Swalmen bij de webshop :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 6 december 2015 @ 11:21:10 #128
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_158052545
quote:
12s.gif Op zondag 6 december 2015 11:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Bourdais :P
Nee doe dan Olivier Panis
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_158052562
_O_ Panis _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158052830
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 11:12 schreef Fer het volgende:
Ach, hij zal er wel weer achter komen dat er een hoop poen mee gemoeid is en ik schat Ghosn wel iets hoger in dan Monika "ik verkoop mijn stoeltjes 3x" Kaltenborn.

Misschien Ocon als testcoureur met redelijk wat p1 en simulatortijd en dan 2017 races rijden. En krijgt Carmen Jorda een rolletje voor een remake van de Pirelli kalender of anders onder het bureau gridgirl.
Ocon is tegenwoordig Mercedes, dus die zal niet snel voor Renault gaan rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 6 december 2015 @ 11:56:13 #131
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158053122
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 10:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Zou Ocon er klaar voor zijn dan? En ik meen dat zowel de club van Maldonado als die van Palmer de centen al hebben overgemaakt dit jaar.
Ocon heeft in theorie niets meer te maken met (ex)Lotus. Na zijn F3-titel in ie van Lotus Junior naar Mercedes gegaan. De contacen zullen er nog wel zijn, maar Renault zal ook wel ergens jonge gastjes hebben rondrijden.

Edit: Crap, pagina niet ververst sinds daarstraks, had dus wel kunnen denken dat bovenstaande al gezegd werd :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158053171
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:15 schreef JimmyManna het volgende:
Vergne lijkt me de enige serieuze Franse optie.
Oh Fok! Jean Eric al vergeten, zo snel gaat het dus.
.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 december 2015 @ 12:03:23 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158053228
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 11:22 schreef Geralt het volgende:
_O_ Panis _O_
Die kan tenminste zeggen dat hij een Formule 1-race gewonnen heeft :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158053263
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Oh Fok! Jean Eric al vergeten, zo snel gaat het dus.
Haha ja inderdaad. Prima rijder verder, zou zeker een aanwinst zijn tov Palmer die ik niet heel hoog in schat.
pi_158053310
En zou Charles Pic nog een optie zijn ? Nee toch?
  zondag 6 december 2015 @ 12:08:06 #136
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158053315
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:15 schreef JimmyManna het volgende:
Vergne lijkt me de enige serieuze Franse optie.
afhankelijk waar natuurlijk de nadruk op gelegd wil worden. Talent zonder serieuze backing? Ja, Vergne.
Willen ze eventueel nog wat centen? Norman Nato via Arden->Horner->RBR->Renault (maar eigenlijk te omslachtig gedacht). Gasly, ook weer via RBR/Renault connectie, en RB is er niet vies van om een extra jr-rijder in de F1 te stallen. Arthur Pic, de connectie is er al met Renault, dezelfde als met Charles paar jaar terug.
Willen ze hun ontwikkeling bekostigen en er perse een Fransoos in hebben kunnen ze nog kiezen voor Berthon. Al is de kans groot dat dan ook een deel van die inkomsten naar herstellingen van de wagen gaat :')

En dan heb ik het alleen nog maar over gp2 rijders, in de FR3.5 zat ook nog ene Vaxiviere die ook niet de beroerdste rijder is.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 6 december 2015 @ 12:08:43 #137
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158053325
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:07 schreef JimmyManna het volgende:
En zou Charles Pic nog een optie zijn ? Nee toch?
eerder Arthur, zie mijn vorige post :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158053387
Toch denk ik dat mochten ze de line up wijzigen ze niet voor geld zullen gaan en ook niet voor een rookie. Ik geeft Vergne de grootste kans (na Palmer en Maldo dan).
  zondag 6 december 2015 @ 12:16:28 #139
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_158053454
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 12:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die kan tenminste zeggen dat hij een Formule 1-race gewonnen heeft :)
En wat voor een Grand Prix.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_158053504
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2015 12:16 schreef WEST het volgende:

[..]

En wat voor een Grand Prix.
Slechts 3 aan de streep :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158053705
Des te knapper dat hij dan wel finisht ;-)
  zondag 6 december 2015 @ 13:02:33 #142
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_158054311
En die zo'n van Prost? Of is die nog echt niet zo ver?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_158054437
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:02 schreef Fiorano het volgende:
En die zo'n van Prost? Of is die nog echt niet zo ver?
Die is 34 :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158054473
En geen wereldcoureur.
  zondag 6 december 2015 @ 14:00:04 #145
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_158055486
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2015 13:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die is 34 :X
Talentje dus
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 6 december 2015 @ 14:33:42 #146
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158056257
Alonso, let maar op!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158056343
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:33 schreef nils7 het volgende:
Alonso, let maar op!
Zou wel mooi zijn. Heeft ie al die omzwervingen gedaan voor een derde titel, wint ie hem uiteindelijk gewoon bij zijn eerste team _O-
pi_158056539
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:37 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Zou wel mooi zijn. Heeft ie al die omzwervingen gedaan voor een derde titel, wint ie hem uiteindelijk gewoon bij zijn eerste team _O-
Renault was niet zijn eerste team.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158056575
Dat was namelijk "Scuderia Toro Rosso".
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 december 2015 @ 14:59:03 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158056764
quote:
12s.gif Op zondag 6 december 2015 14:50 schreef Geralt het volgende:
Dat was namelijk "Scuderia Toro Rosso".
klopt helemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 6 december 2015 @ 15:11:59 #151
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158057162
Over Alonso gesproken, Honda HRC heeft hem een uitnodiging gestuurd:





Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158057655
Kan die eindelijk wat leuks doen ;)
pi_158059137
quote:
3s.gif Op zondag 6 december 2015 14:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Renault was niet zijn eerste team.
... waarmee hij wereldkampioen werd... (bedoelde ik, maar dat zei ik inderdaad niet :N )
  zondag 6 december 2015 @ 16:54:14 #154
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158060379
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 10:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En dat terwijl Renault het eens was met het tekenen van Palmer als coureur.
Juist, Palmer wel ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
  zondag 6 december 2015 @ 23:10:49 #155
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_158069964
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

320 plekken in totaal. Man man man wat een KUTregel :r
Dat ze die maar gauw afschaffen :r
Met die regel is niets mis. Is juist een uitstekende maatregel om te zorgen dat fabrikanten duurzaam spul maken. Dat twee fabrikanten vervolgens hun shit niet op orde hebben, tsja...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_158070050
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:10 schreef twiFight het volgende:

[..]

Met die regel is niets mis. Is juist een uitstekende maatregel om te zorgen dat fabrikanten duurzaam spul maken. Dat twee fabrikanten vervolgens hun shit niet op orde hebben, tsja...
Dat ben ik met je eens maar ze moeten die straffen anders uitdelen. Op een grid van 20 wagens kan je geen 30 (of meer) plekken straf krijgen.
  Redactie Sport maandag 7 december 2015 @ 06:42:39 #157
274204 crew  Mexicanobakker
pi_158072011
quote:
12s.gif Op zondag 6 december 2015 14:50 schreef Geralt het volgende:
Dat was namelijk "Scuderia Toro Rosso".
Waag het Minardi nog eens zo te noemen :(

Maar die Palmer is ook niks en Pastor is een mooiweercoureur
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 7 december 2015 @ 09:13:31 #158
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158072939
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 06:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Waag het Minardi nog eens zo te noemen :(

Maar die Palmer is ook niks en Pastor is een mooiweercoureur
Palmer vind ik ook maar matig, gewoon 5 seizoenen nodig gehad voor de Gp2 titel. :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158078782
http://www.skysports.com/(...)act-other-f1-drivers

quote:
Jenson Button says Lewis Hamilton does not tend to interact with any of the other F1 drivers.

Despite spending three years together as McLaren team-mates, Button admits he "doesn't know him really well".

Hamilton noticeably sat at the front of the lorry for the drivers' parade in Abu Dhabi, away from the other drivers who mingled on the procession in front of the fans.

"In terms of Lewis as a person I don't know him really well and I don't think there are really any drivers that know Lewis that well," Button told Sky Sports F1.

"He's quite a private person in terms of with us. Every time we talk he is very nice, very friendly, as he should be, we are doing the same thing and we are at the pinnacle of what we love."


Hamilton's isolation at the Abu Dhabi GP caught the eye of Sky Sports F1's Martin Brundle, and not for the first time this season.

"That truck is full of drivers and once again Lewis is sitting up front by himself," said Brundle.

"He came out early, by himself, he doesn't mix with the other drivers."

Speaking to Sky Sports F1 ahead of the Italian GP Hamilton revealed he did not have too many close relationships in the paddock.

"There is respect between the drivers, but I am here to do a job, I'm not here to play. I'm not here to be all happy and doolally and make too much conversation. I am here to do one thing and win the championship," the Mercedes driver said.

"My best friends, my closest friends. I can count on one hand. I have a lot of associates and colleagues."

Nevertheless, Button feels Hamilton's 2015 campaign in which he won 10 races, only finished off the podium twice and was crowned world champion with three grands prix to spare was the finest of his career.

"This year he's just been touchable. He's driving the quickest car, but when you look at his consistency this year he has done an unbelievable job," he added.

"That is just confidence in himself, confidence in the team and certain drivers need different things to go quickly and be consistent."

Looking back on their time as team-mates, Button said: "Our years together were interesting because he was still unbelievably quick, but I could beat him in many ways because I was stronger in many ways out of the car and also in the car.

"So it was interesting to watch him over those three years and also see how he has changed since."
  Redactie Games maandag 7 december 2015 @ 14:24:27 #160
206706 crew  Racerblade
pi_158079594
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Palmer vind ik ook maar matig, gewoon 5 seizoenen nodig gehad voor de Gp2 titel. :')
4.
  maandag 7 december 2015 @ 14:25:02 #161
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158079614
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:24 schreef Racerblade het volgende:

[..]

4.
5 als je Asia series meerekent
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Games maandag 7 december 2015 @ 14:38:09 #162
206706 crew  Racerblade
pi_158080012
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:25 schreef nils7 het volgende:

[..]

5 als je Asia series meerekent
Wat gewoon in seizoen 2011 valt. Goed, toen werden die punten nog niet bij het GP2 kampioenschap opgeteld, maar om vier races in twee weekenden een seizoen te noemen geeft nogal een vertekend beeld.

Denk ook niet dat het een wereldster is, maar ik schat hem hoger in dan Ericsson of Gutiérrez.
  maandag 7 december 2015 @ 14:45:58 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158080243
quote:
quote:
Looking back on their time as team-mates, Button said: "Our years together were interesting because he was still unbelievably quick, but I could beat him in many ways because I was stronger in many ways out of the car and also in the car.
Hier kan ik me weinig van herinneren
pi_158080440
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:45 schreef Tarado het volgende:

[..]


[..]

Hier kan ik me weinig van herinneren
Van wat?
pi_158080475
quote:
Tja dat kan. Op zich is het allemaal niet zo vreemd, iedereen zit anders in elkaar.
  maandag 7 december 2015 @ 15:59:37 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158082071
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 14:52 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Van wat?
dat quote ik toch, dat hij beter was op veel gebieden
  maandag 7 december 2015 @ 16:04:11 #167
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_158082185
Ik snap dat artikel van skysports niet zo. Wat willen ze nu 'berichten' dan, dat Lewis introverte trekjes heeft? Dat is toch prima? Ik snap de nieuwswaarde er niet van.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 7 december 2015 @ 16:05:01 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158082208
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:04 schreef twiFight het volgende:
Ik snap dat artikel van skysports niet zo. Wat willen ze nu 'berichten' dan, dat Lewis introverte trekjes heeft? Dat is toch prima? Ik snap de nieuwswaarde er niet van.
Zullen nog veel van dat soort berichten volgen tot er weer getest wordt
  maandag 7 december 2015 @ 16:14:23 #169
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_158082461
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zullen nog veel van dat soort berichten volgen tot er weer getest wordt
Iets met komkommertijd inderdaad.. wat interesseert het mij nou of die kerel gezellig is met andere coureurs of niet. }:|
pi_158083543
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

[..]

Hier kan ik me weinig van herinneren
Nouja 2010 was het inkomjaar van Button, met 26 punten achterstand op Lewis het seizoen eindigen is niet iets om je voor te schamen, in 2011 versloeg hij Lewis en had bv. een geniale race in Canada en in 2012 had Lewis twee punten meer als Jenson dus opzich heeft hij best een punt denk ik.

En ik denk dat wel meer mensen verwacht hadden dat Lewis de grote overwinnaar zou zijn van het duo maar dat is hem echt niet gelukt.

Al denk ik dat het nu (bij Mercedes) wel een ander verhaal was geweest.
pi_158084019
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat quote ik toch, dat hij beter was op veel gebieden
Button? Ja, dat was hij toch ook. In de regen was hij beter. Hij maakte veel minder fouten. En buiten de cockpit was hij dat misschien ook wel zoals hij zegt, dat kan ik niet beoordelen. Het verschil over drie jaar was uiterst gering, dan zal hij zeker dingen beter hebben gedaan dan LH.
pi_158084172
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 23:14 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens maar ze moeten die straffen anders uitdelen. Op een grid van 20 wagens kan je geen 30 (of meer) plekken straf krijgen.
Volgend jaar in Melbourne incasseert McLaren gewoon 600 plekken straf per auto, hebben ze 2x20 nieuwe motoren achter de hand voor de rest van het jaar. :P
  maandag 7 december 2015 @ 17:28:28 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158084319
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:14 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Button? Ja, dat was hij toch ook. In de regen was hij beter. Hij maakte veel minder fouten. En buiten de cockpit was hij dat misschien ook wel zoals hij zegt, dat kan ik niet beoordelen. Het verschil over drie jaar was uiterst gering, dan zal hij zeker dingen beter hebben gedaan dan LH.
Volgens mij was hij in de regen niet beter, hij is/was wel super op opdrogende banen, al moet ik wel toegeven dat mijn geheugen ook niet helemaal juist is, dat heb ik wel vaker met sport.
De verschillen waren kleiner dan ik in mijn hoofd had, zoals ook door Bluurgh aangegeven :)
pi_158085120
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Volgens mij was hij in de regen niet beter, hij is/was wel super op opdrogende banen, al moet ik wel toegeven dat mijn geheugen ook niet helemaal juist is, dat heb ik wel vaker met sport.
De verschillen waren kleiner dan ik in mijn hoofd had, zoals ook door Bluurgh aangegeven :)
Minder drinken, dat werkt bij mij 8)7
  maandag 7 december 2015 @ 18:24:51 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158085506
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:06 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Minder drinken, dat werkt bij mij 8)7
:D dat vind ik ook het prettige van sport kijken, op het moment belangrijk maar erna doet het er weinig meer toe
pi_158086266
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D dat vind ik ook het prettige van sport kijken, op het moment belangrijk maar erna doet het er weinig meer toe
*nod nod*
pi_158088443
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:56 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Nouja 2010 was het inkomjaar van Button, met 26 punten achterstand op Lewis het seizoen eindigen is niet iets om je voor te schamen, in 2011 versloeg hij Lewis en had bv. een geniale race in Canada en in 2012 had Lewis twee punten meer als Jenson dus opzich heeft hij best een punt denk ik.

En ik denk dat wel meer mensen verwacht hadden dat Lewis de grote overwinnaar zou zijn van het duo maar dat is hem echt niet gelukt.

Al denk ik dat het nu (bij Mercedes) wel een ander verhaal was geweest.
Button is een onopvallende rijder, maar ongelovelijk sterk geworden. Zeker de afgelopen jaren heeft ie altijd goede resultaten laten zien en ook naast Alonso houd hij zich staande.
.
pi_158088664
Volgens mij heeft hamilton wel beduidend meer pech dan button en die race in Canada zat werkelijk alles mee met Button
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:59:27 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158100604
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 15:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Over Alonso gesproken, Honda HRC heeft hem een uitnodiging gestuurd:


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Nu weten we eindelijk waarom hij voor McLaren Honda getekend heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158102959
Godsgruwelijk veel geld zal ook helpen.
  woensdag 9 december 2015 @ 09:42:49 #181
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_158124021
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:14 schreef JimmyManna het volgende:

Het verschil over drie jaar was uiterst gering, dan zal hij zeker dingen beter hebben gedaan dan LH.
Over de drie jaar samen bekeken heeft Button meer punten behaald dan Hamilton. ;)

Volgens mij is dat ook wat Hamilton vooral geleerd heeft van Button. Sneller dan de meeste was Hamilton al, maar hij is bij Mercedes ook veel constanter geworden.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_158145119
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:35 schreef aesop het volgende:
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Williams
4 STR
5 Red Bull
6 Aston Martin
7 Renault
8 McLaren
9 Haas
10 Manor
11 Sauber

Ik denk dat Toro Rosso een reuzesprong maakt, als ze een hun sterke punten weten te behouden. Het zal in de loop van het seizoen wel iets minder worden, maar ook dat hoeft niet dramatisch te zijn. De Renault werd dit seizoen ook niet beter en Toro Rosso bleef leuk meedoen. Alleen werd het gat met Red Bull groter en ging Force India halverwege hen halverwege voorbij.
Waar STR zal eindigen, hangt vooral af van minuscule details. Waar het verschil vaak bij de kwalificaties om honderdsten van secondes ging, had STR tijdens de race maar een miniem verschil qua vermogen. Veel zal ook afhangen van de betrouwbaarheid van de motor, waar naar mijn mening STR te veel punten heeft laten liggen en uiteraard de rijvaardigheden (ontwikkeling) van onze jonge helden bij STR. de eerste vier posities zal niet lukken mits er een aantal auto's uitvalt, want wat daar achter zit rijdt ook niet vlekkeloos dus veel is mogelijk.
  donderdag 10 december 2015 @ 09:48:49 #183
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158145445
Juan Manuel Fangio heeft een zoon!

quote:
De opgraving van het lichaam van Juan Manuel fangio dateert al van begin augustus maar nu staat het eindelijk vast: Oscar Espinoza is wel degelijk de zoon van de vijfvoudig wereldkampioen Formule 1.

De bekendmaking van de DNA-test gebeurde door rechter Rodrigo Cataldo en kwam er op verzoek van Espinoza die al jarenlang beweerde de zoon te zijn van Juan Manuel Fangio. Fangio, die op 17 juli 1995 op 84-jarige leeftijd overleed, is nooit getrouwd geweest en had naar verluidt ook geen kinderen. Daar komt nu dus officieel verandering in.

Naast Oscar Espinoza zijn het echter ook spannende dagen voor Ruben Vazquez. Het lichaam van Fangio werd immers niet alleen op verzoek van Espinoza opgegraven.

Ook Vazquez beweert immers een zoon van de vijfvoudig wereldkampioen Formule 1 te zijn. Over die DNA-test krijgen we in de loop van de komende dagen meer duidelijkheid. De moeder van Vazquez, Catalina Basili, overleed in 2005 maar zou tegen haar zoon verteld hebben dat Fangio zijn vader is.

http://www.f1journaal.be/(...)n-f1-juan-manuel-fa/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158147374
quote:
3s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Over de drie jaar samen bekeken heeft Button meer punten behaald dan Hamilton. ;)

Volgens mij is dat ook wat Hamilton vooral geleerd heeft van Button. Sneller dan de meeste was Hamilton al, maar hij is bij Mercedes ook veel constanter geworden.
Ja, maar ook niet zonder grillen. Ik vraag me af of de Mercedes met zijn superioriteit wel zo geschikt is om de ontwikkeling van Hamilton aan te tonen. Als de auto zo goed is komt het gewoon meer op pure snelheid aan en dat heeft hij wel. Al die manieren die Button had gevonden om hem ondanks zijn snelheid te verslaan zijn veel meer aan de orde wanneer de auto gewoon een van de kanshebbers is voor de titel zoals die McLaren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 10 december 2015 @ 12:43:33 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158148242
Even tussendoor, iRacing heeft net de McLaren Mp4-30 toegevoegd (die van 2015 dus). Deze is gebouwd op data die McLaren en Honda zelf hebben aangeleverd (de aero package is zelfs nog die van Japan geloof ik). Realistischer dan dat wordt het niet, en de toevoeging van die auto heeft alles daar laten crashen dus zelfs op dat punt doet het de realiteit al na :').

Ik heb er al in gereden en het rijdt zoveel makkelijker dan de vorige F1 bak die ze daar hadden (2009 Williams). DRS, ERS enzovoort alles er op en er aan.

http://www.iracing.com/nu(...)highlight-new-build/
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158153927
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:40 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Maldonado is geen koekenbakker, maar ook zeker geen grootheid. Kan snel zijn, maar ik denk niet er ook maar een F1 volger verbaasd opkijkt wanneer Pastor z'n wagen weer eens in de muur parkeert. :P

Overigens, als ik Fir3fly was, zou ik me de komende maanden even niet wagen aan een gokje hier of daar. Z'n vooruitziende blik laat wat te wensen over. :')
Een redelijk snelle koekenbakker...
pi_158154218
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 17:17 schreef Gryzewolf het volgende:

[..]

Een redelijk snelle koekenbakker...
Een snelle koekenbakker met een soort van rode waas wanneer hij een muur ziet. Of een andere coureur. Of al het andere. :P

Nee, hij reed oprecht geniaal in Barcelona destijds, maar zijn reputatie als brokkenpiloot komt niet bepaald uit het niets. :)
pi_158155037
Gewoon goed reed hij toen. Geniaal is heel wat anders.
pi_158155156
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:15 schreef JimmyManna het volgende:
Gewoon goed reed hij toen. Geniaal is heel wat anders.
Wat jij wil. ;)
pi_158159503
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:21 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Wat jij wil. ;)
Nou ja dat vind ik dan he :P
pi_158161389
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:51 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nou ja dat vind ik dan he :P
De scheidslijn tussen gek en geniaal schijnt vrij dun te zijn, vandaar. :P
pi_158162231
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:50 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

De scheidslijn tussen gek en geniaal schijnt vrij dun te zijn, vandaar. :P
Dan zou het kunnen dat ik geniaal ben...
  donderdag 10 december 2015 @ 22:57:22 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158162807
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:40 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Overigens, als ik Fir3fly was, zou ik me de komende maanden even niet wagen aan een gokje hier of daar. Z'n vooruitziende blik laat wat te wensen over. :')
Win some lose some. Een aantal andere keren had ik wel gelijk toen men hier al er van uit ging dat de geruchten waar waren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158164253
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Win some lose some. Een aantal andere keren had ik wel gelijk toen men hier al er van uit ging dat de geruchten waar waren.
Voorspellingen altijd leuk om te doen.

Ik was de enige die (eigenlijk semi-laconiek) Buttons enige Wereldtitel voorspelde hier :D

Dan waag ik er ook maar een voorspelling aan voor komend jaar:

Max haalt 2x een podium en Ricardo maakt het seizoen niet vol.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158166197
Ricciardo? Waarom niet? Gaat ie dood?
  vrijdag 11 december 2015 @ 08:59:19 #196
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158166975
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Voorspellingen altijd leuk om te doen.

Ik was de enige die (eigenlijk semi-laconiek) Buttons enige Wereldtitel voorspelde hier :D

Dan waag ik er ook maar een voorspelling aan voor komend jaar:

Max haalt 2x een podium en Ricardo maakt het seizoen niet vol.

:)
Zonta? Die zal inderdaad geen volledig F1 seizoen gaan rijden nee. Die voorspelling durf ik ook wel te doen :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158167091
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D dat vind ik ook het prettige van sport kijken, op het moment belangrijk maar erna doet het er weinig meer toe
Ik heb precies hetzelfde, sommige mensen kunnen bijvoorbeeld hele acties uit voetbalwedstrijden oprakelen. Ik zou niet weten hoe dat moet.
pi_158173515
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Zonta? Die zal inderdaad geen volledig F1 seizoen gaan rijden nee. Die voorspelling durf ik ook wel te doen :D
Je weet best wie ik bedoel :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158174520
Ryo Haryanto is begonnen met bieden op een stoeltje bij Manor voor 2016:

pi_158174601
quote:
6s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:43 schreef Fir3fly het volgende:
Even tussendoor, iRacing heeft net de McLaren Mp4-30 toegevoegd (die van 2015 dus). Deze is gebouwd op data die McLaren en Honda zelf hebben aangeleverd (de aero package is zelfs nog die van Japan geloof ik). Realistischer dan dat wordt het niet, en de toevoeging van die auto heeft alles daar laten crashen dus zelfs op dat punt doet het de realiteit al na :').

Ik heb er al in gereden en het rijdt zoveel makkelijker dan de vorige F1 bak die ze daar hadden (2009 Williams). DRS, ERS enzovoort alles er op en er aan.

http://www.iracing.com/nu(...)highlight-new-build/
en een rondje vol kunnen houden ? :P
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:00:23 #201
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158174922
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:45 schreef King_Merc het volgende:

[..]

en een rondje vol kunnen houden ? :P
Ja hoor, rijdt erg makkelijk. Het wordt echt leuk als je de ERS boost vol aan zet maar dat houdt ie maar een rondje vol :+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158176027
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:41 schreef Ferry_76 het volgende:
Ryo Haryanto is begonnen met bieden op een stoeltje bij Manor voor 2016:

[ afbeelding ]
Waarbij ik me wel afvraag hoe Haryanto aan de punten voor zijn superlicentie denkt te komen..? Alleen een vierde plaats in het GP2 kampioenschap in de laatste vier jaar kom je er niet mee...
pi_158178103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:14 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Waarbij ik me wel afvraag hoe Haryanto aan de punten voor zijn superlicentie denkt te komen..? Alleen een vierde plaats in het GP2 kampioenschap in de laatste vier jaar kom je er niet mee...
Dit. Naast punten kun je ook voldoen door in de afgelopen drie jaar een superlicentie gehad te hebben, maar dat heeft hij niet.
Alleen testen en free practice tellen niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 20:08:35 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158178628
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit. Naast punten kun je ook voldoen door in de afgelopen drie jaar een superlicentie gehad te hebben, maar dat heeft hij niet.
Alleen testen en free practice tellen niet.
Ik denk dat we daar blij mee moeten zijn, want hij is mij iets te vaak bij crashes betrokken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158189729
Die jongens is absoluut niet F1-waardig. Maar goed, Will Stevens en Max Chilton zijn/waren dat ook niet.
  zaterdag 12 december 2015 @ 12:00:20 #206
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158190893
Stevens was toch een degelijke rijder in de FR3.5 met de Strakka. Niet de beste wagen van het veld, maar toch leuke resultaten. Hij staat me toch bij als een degelijke rijder in de junior klassen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158191070
Dat klopt ook wel, maar een degelijke rijder is imo geen F1-materiaal
  zaterdag 12 december 2015 @ 13:49:00 #208
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158192545
Bbc heeft om 14.00 een samenvatting van het seizoen :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158202261
Dani Juncadella wint Mercedes Stars And Cars 2015 en verslaat in de finale Pascal Wehrlein. Lewis Hamilton wordt derde door in de kleine finale Rosberg te verslaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 12 december 2015 @ 21:35:11 #210
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_158202463
morgenavond Max bij de TV show.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_158202509
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:35 schreef WEST het volgende:
morgenavond Max bij de TV show.
Dank voor de tip.
pi_158243519
quote:
Red Bull's demands that it was entitled to land a competitive Formula 1 engine have been labelled as 'offensive' by Ferrari president Sergio Marchionne.

In the wake of its breakdown in relations with Renault, Red Bull tried to sort out deals with Mercedes, Ferrari and Honda, but was rebuffed each time.

Speaking at Ferrari's traditional pre-Christmas press conference on Monday, Marchionne said Ferrari declined the chance to team up with Red Bull because it felt the team would be too 'dangerous'.

And he also said he was unhappy that the Milton Keynes-based outfit said rivals were duty bound to give it the best engines.

"Red Bull is an incomplete team," said Marchionne. "Because if you have an excellent chassis, but you lack the engine then you are not complete.

"With the power unit you can have a great chassis, but you will not become world champion: you will remain in the garage. So you have to do a deal with a manufacturer.

"But what I find really offensive in this whole affair was the claim that someone had to give them an engine to strengthen what is already a very competitive position for them."

When pushed more on why the talks with Red Bull collapsed, Marchionne said: "The reason that the deal with Red Bull was not successful was that, in light of the recovery that we did in 2015, to give our own power unit to a team that has the technical capabilities of Red Bull would have been dangerous.

"My commitment is to protect Ferrari. The possibility of going to beat Mercedes along with Red Bull, I don't care much for that. What interests me is to win with Ferrari."
http://www.motorsport.com(...)ffensive-to-ferrari/

Sergio is gewoon eerlijk vandaag.
.
pi_158246466
quote:
Fiat denkt aan terugkeer Alfa Romeo in Formule 1


Alfa Romeo in de Formule 1 in 1980. © getty.

Fiat overweegt het merk Alfa Romeo te laten terugkeren in de Formule 1. Als een heuse rivaal van Ferrari, dat ook eigendom is van Fiat. Sergio Marchionne, de grote baas van Fiat, maakte deze toespelingen maandag tijdens de jaarlijkse kerstlunch van het Italiaanse Formule 1-team op het hoofdkwartier Maranello.

,,Het merk Alfa zit in de harten van velen, dat is ongelooflijk. Om die reden denken we erover na Alfa Romeo als renstal terug te brengen in de Formule 1. Ik denk dat het belangrijk is'', zei Marchionne, die geen jaartal noemde voor de eventuele rentree van het sportieve merk, dat in 1985 voor het laatst deelnam met een eigen raceteam in de koningsklasse.

De naam Alfa Romeo was dit jaar al te zien op de rode bolides van Ferrari. Er was even sprake van dat Red Bull onder de naam Alfa Romeo met motoren van Ferrari zou gaan rijden in 2016, maar Red Bull koos ervoor toch weer een nieuwe deal met Renault te sluiten. Ferrari is volgend jaar wel de motorleverancier van Toro Rosso, waar Max Verstappen een van de coureurs is.
www.ad.nl
pi_158247514
De naam Alfa Romeo in de F1 zou ik persoonlijk toejuichen. Zolang het maar niet zo een debacle wordt als de naam Lotus.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158247798
Zou zeker mooi zijn. Nu is het wachten op BRM ;-)
  maandag 14 december 2015 @ 22:36:05 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158248943
Zal wel een rebranding worden van Haas. Mocht het überhaupt gebeuren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158249153
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 22:36 schreef Fir3fly het volgende:
Zal wel een rebranding worden van Haas. Mocht het überhaupt gebeuren.
Haas - Alfa Romeo ?

Haas wil machines verkopen in de wereld, lijkt mij dat zijn eigen bedrijfsnaam blijft houden?
.
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:04:58 #218
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158254333
Ik denk dan eerder aan een partnerschap met Sauber, zoals ze dat eerder met BMW hadden.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:10:26 #219
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158254385
STR?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158255649
Dan moet Alfa genoegen nemen met oudere motoren.
  dinsdag 15 december 2015 @ 10:45:46 #221
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158255662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:44 schreef JimmyManna het volgende:
Dan moet Alfa genoegen nemen met oudere motoren.
Of moet STR de merknaam Alfa aan zich binden om nieuwe motoren te krijgen :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158255944
Haas - Alfa Romeo zie ik denk ik ook als eerst gebeuren. Alfa Romeo wil voornamelijk in amerika wat meer verkopen en kan Haas daarbij goed gebruiken.

Sauber is waarschijnlijk 1e kandidaat voor Honda motoren in 2017.
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:33:28 #223
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_158257464
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:05 schreef Meike26 het volgende:
Haas - Alfa Romeo zie ik denk ik ook als eerst gebeuren. Alfa Romeo wil voornamelijk in amerika wat meer verkopen en kan Haas daarbij goed gebruiken.
Is dat niet iets wat al járen geroepen wordt van Alfa? Hadden ze dat dan niet al pakweg 5 jaar geleden in werking moeten zetten?
Want wát willen ze daar eigenlijk gaan verkopen? :?

De Mito en Giulietta zijn te oud om met veel bombarie nog de markt in te gooien, de Giulia laat al jaren op zich wachten en wat we er tot nu toe van hebben gezien zijn dik aangeklede versies in full-trim sport editie, maar ook dat kan niet wegpoetsen dat het kwa design in feite een 5/6 jaar oude auto is.
pi_158263993
ik moet het nog maar zien gebeuren, Er zijn er al zoveel die hebben geroepen geinteresseerd te zijn in de f1, maar uiteindelijk nooit kwamen opdagen of doorzetten.
Verder heeft Fiat met Ferrari al een sterke naam, nog een team erbij is wel wat overkill. Een F1 team runnen kost klauwen met geld. Elke hint op samenwerking met Ferrari wordt bovendien sterk onder de loep genomen nu ze iedereen dat kunstje met Haas hebben geflikt.

Ze worden er niet voor bestraft, maar waar rook is, is vuur en er volgt ook een regelwijziging.
pi_158264518
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:29 schreef gias het volgende:
ik moet het nog maar zien gebeuren, Er zijn er al zoveel die hebben geroepen geïnteresseerd te zijn in de f1, maar uiteindelijk nooit kwamen opdagen of doorzetten.
Verder heeft Fiat met Ferrari al een sterke naam, nog een team erbij is wel wat overkill. Een F1 team runnen kost klauwen met geld. Elke hint op samenwerking met Ferrari wordt bovendien sterk onder de loep genomen nu ze iedereen dat kunstje met Haas hebben geflikt.

Ze worden er niet voor bestraft, maar waar rook is, is vuur en er volgt ook een regelwijziging.
Doordat Alfa Romeo in een heel ander segment zit dan Ferrari zou het juist veel synergie op kunnen leveren, omdat ze elkaar niet beconcurreren. En dan misschien niet als team maar bijvoorbeeld als naamgever van de Ferrari motoren voor een ander team en dat daarvoor betalen. Zo zou je dus bijvoorbeeld een Haas of STR op de baan kunnen brengen met gerebagde Ferrari motoren, zoals Renault nu doet voor Red Bull als Tag Heuer motoren.

Wel de marketingvoordelen maar niet alle poespas om een team te runnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158268902
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Doordat Alfa Romeo in een heel ander segment zit dan Ferrari zou het juist veel synergie op kunnen leveren, omdat ze elkaar niet beconcurreren. En dan misschien niet als team maar bijvoorbeeld als naamgever van de Ferrari motoren voor een ander team en dat daarvoor betalen. Zo zou je dus bijvoorbeeld een Haas of STR op de baan kunnen brengen met gerebagde Ferrari motoren, zoals Renault nu doet voor Red Bull als Tag Heuer motoren.

Wel de marketingvoordelen maar niet alle poespas om een team te runnen.
Precies.. En wat te denken van Aston Martin die mogelijk zijn naam gaat binden met Force India, terwijl er Mercedes motoren in die wagens liggen.. beetje Lotus-verhaal maar dan nog dubieuzer in mijn ogen.. Aston Martin en Mercedes hebben in mijn ogen qua autosport historie nooit wat met elkaar van doen gehad en ik zie dat ook niet als een logische combinatie.

Wat Alfa Romeo betreft, ja Kleffe Dop heeft wel gelijk, maar juist met zo'n rebadging van een krachtbron van Ferrari naar Alfa Romeo merkplaatje kan dat al veel doen voor de herkenbaarheid van het merk langs de wegen, in de autoblaadjes etc etc. En dan doet het verleden er niet meer zoveel toe, meer wat Alfa (hopelijk) in de toekomst gaat doen.
Want ik weet niet of jullie de Giulia al van dichtbij hebben gezien? Ik heb hem bijna aangeraakt op de IAA Frankfurt en ik was echt wel even onder de indruk, terwijl ik toch wat kritisch was bij het zien van de eerste foto's. Deze Giulia zou voor een Amerikaan ook zomaar een opvolger worden voor hun Chrysler 300C, Chevy Impala of Hyundai Genesis. Met een F1 programma + een uber Amerikaans team als Haas.. zie ik die patrioten wel in de rij staan bij de Alfa dealer.
pi_158269825
Ja leuk verhaal van Joe Saward, maar ik zie nog altijd geen Redbull Alfa Romeo er vandoor gaan met de kampioenschap.
.
  donderdag 17 december 2015 @ 20:17:16 #228
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158314193
quote:

The BBC is to back out of its Formula 1 coverage three years early, with ITV poised to pick up free-to-air rights from next season.


Broadcast understands ITV is ready to swoop for the motorsport in a deal that will allow the commercial broadcaster to follow Lewis Hamilton’s title defence from the first race in Australia on 20 March 2016.

Like the BBC, ITV will broadcast a selection of races live, while others will be covered via highlights. Sky Sports’ coverage is unlikely to be impacted by the change.

The commercial PSB is ready to step in after the BBC decided to walk away early from its seven-year deal, which was due to run until 2018, as it battles to cut costs.

Sources have indicated that the BBC could save up to £60m per season - or around £180m in total - as a result of its U-turn, but will have to pay F1 rights-holder Bernie Ecclestone a termination fee, which could run to tens of millions of pounds.

The decision marks the end of a six-year relationship between the BBC and F1. It returned to the sport in 2009 when ITV backed out midway through its contract after it was unable to justify airing both F1 and Champions League football. Then in 2012, the BBC agreed a deal to share its coverage with Sky, saving it an estimated £50m.

The corporation has now decided that it can no longer afford the sport, following its decision to take £35m out of its budget as part of measures taken to close the £150m funding gap created by the so-called iPlayer loophole.

“The BBC is slashing costs,” said one source with knowledge of the deal. “Now it has started talking about cutting channels it is difficult for it to justify spending so much on sports rights and production.”

Earlier this year the BBC walked away from its live coverage of The Open golf championship 12-months early, citing financial constraints. The move allowed Sky Sports to start its scheduled coverage of the tournament one year earlier than anticipated.

At the time, a Sky insider suggested BBC Sport’s focus was firmly on the Olympics 2016.

Securing the sport could provide a shot-in-the-arm for ITV, which is trying to lure male viewers following its loss of Champions League football to BT Sport from this season.

June’s Canadian Grand Prix, which was won by Mercedes driver Hamilton was watched by a season-high crowd of 4.7m (24.6%), with a peak of 5.6m (28.6%). Almost two-thirds (61.4%) of the audience was male.

The BBC and ITV declined to comment.
http://www.broadcastnow.c(...)ories&contentID=2298

Godnondeju :( :{w
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158314441
Dat is slecht nieuws voor de mensen zonder Sport1. Die moeten nu naar Kai Ebel kijken. Dat gun je niemand :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158316051
Ik snap de tactiek van de F1 niet. Als het plan is om zoveel mogelijk geld te verdienen aan uitzendrechten: check. Duidelijk. Maar al die sponsors dan? Die hebben toch vooral baat bij wijde verspreiding van de beelden? En daar draait de F1 toch op?
pi_158316186
Tuurlijk niet, we maken de tickets duurde, zodat niemand ze kan betalen, Racen op plekken, waar niemand wil komen en zenden alleen uit op peperdure betaalzenders.

Abonnement Sky kost dacht ik 60¤

Er was meen ik een voorstel, om de televisiegelden gelijk te trekken per team, omdat de grotere teams toch wel meer sponsorgeld zouden aantrekken. Maar zal wel nooit gebeuren.
.
pi_158323572
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 21:22 schreef Jigzoz het volgende:
Ik snap de tactiek van de F1 niet. Als het plan is om zoveel mogelijk geld te verdienen aan uitzendrechten: check. Duidelijk. Maar al die sponsors dan? Die hebben toch vooral baat bij wijde verspreiding van de beelden? En daar draait de F1 toch op?
Dat interesseert de CVC niet. Die wil zoveel mogelijk geld uit de F1 halen. En pay-tv levert (op de korte termijn) meer op dan open tv.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 18 december 2015 @ 10:14:03 #233
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158324445
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat interesseert de CVC niet. Die wil zoveel mogelijk geld uit de F1 halen. En pay-tv levert (op de korte termijn) meer op dan open tv.
Dat graaien komt me echt de strot uit.
Lekker allemaal op korte termijn de zakkenvullen maar op lange termijn is het shit.
Maar dat is niet alleen met de F1 zo, daar valt het nog wel mee maar is wel een duidelijk voorbeeld.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158324621
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:27 schreef Geralt het volgende:
Dat is slecht nieuws voor de mensen zonder Sport1. Die moeten nu naar Kai Ebel kijken. Dat gun je niemand :')
:( :( :( :(
  vrijdag 18 december 2015 @ 10:46:00 #235
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158324853
quote:
Als ik dit lees dan moet ik zo hard lachen om de uitspraken die Ecclestone gisteren deed over Mercedes. Mercedes zou egoïstisch zijn omdat ze geen motoren wilden leveren aan RBR.
quote:
Mensen denken vooral aan zichzelf, in plaats van aan de sport.
Maar wat doet Bernie hier dan? Toch ook alleen maar aan zichzelf denken? Wat een vreselijk nare vent is het ook.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:06:32 #236
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158325200
De mensen met Ziggo hebben geen probleem toch :+
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158325254
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:06 schreef nils7 het volgende:
De mensen met Ziggo hebben geen probleem toch :+
Behalve dat het geld kost niet nee.

Ik weiger om mijn Sport1 op te zeggen om er dan vervolgens achter te komen dat kwalificaties en trainingen niet live uitgezonden worden op de gratis zender van Ziggo en waarschijnlijk zullen ze ook niet alle races gratis uitzenden. En nu de BBC ze dus niet meer gaat uitzenden heb je dan geen uitwijkmogelijkheid die kant op.

Dus het enige is dat het geld kost en dat dat eigenlijk belachelijk is.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158325502
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2015 10:46 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Als ik dit lees dan moet ik zo hard lachen om de uitspraken die Ecclestone gisteren deed over Mercedes. Mercedes zou egoïstisch zijn omdat ze geen motoren wilden leveren aan RBR.

[..]

Maar wat doet Bernie hier dan? Toch ook alleen maar aan zichzelf denken? Wat een vreselijk nare vent is het ook.
Belangen van de CVC (en andere investeerders) behartigen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:32:08 #240
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158325572
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Belangen van de CVC (en andere investeerders) behartigen.
Dat weet ik ook wel. Hypocriet is het echter wel.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158351692
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Behalve dat het geld kost niet nee.

Ik weiger om mijn Sport1 op te zeggen om er dan vervolgens achter te komen dat kwalificaties en trainingen niet live uitgezonden worden op de gratis zender van Ziggo en waarschijnlijk zullen ze ook niet alle races gratis uitzenden. En nu de BBC ze dus niet meer gaat uitzenden heb je dan geen uitwijkmogelijkheid die kant op.

Dus het enige is dat het geld kost en dat dat eigenlijk belachelijk is.
Ziggo gaf laatst op Facebook aan dat het nog niet zeker is dat alle F1 races live uitgezonden gaan worden op Ziggo Sport... dus waarschijnlijk hetzelfde als BBC dit jaar.
Dus wordt weer zender hoppen per weekend
  zaterdag 19 december 2015 @ 10:25:28 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158351761
quote:
18s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:17 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ziggo gaf laatst op Facebook aan dat het nog niet zeker is dat alle F1 races live uitgezonden gaan worden op Ziggo Sport... dus waarschijnlijk hetzelfde als BBC dit jaar.
Dus wordt weer zender hoppen per weekend
Ik ga er iig niet op rekenen, jammer dat de BBC gaat stoppen, dat keek ik toch liever dan Sport1/Ziggo al vond ik die dit jaar ook niet slecht.
  zaterdag 19 december 2015 @ 21:06:03 #243
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158364182
en hoe zit het dan met RTL+ Duitsland?
pi_158364261
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:06 schreef KingRadler het volgende:
en hoe zit het dan met RTL+ Duitsland?
Kai Ebel. De Duitse Olav Mol. Die zenden gewoon uit volgens mij, al weet ik dat niet zeker :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 december 2015 @ 21:10:40 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158364300
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kai Ebel. De Duitse Olav Mol. Die zenden gewoon uit volgens mij, al weet ik dat niet zeker :@
mja, die zenden bij een race die twee uur duurt ongeveer 2 uren reclame uit :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158364396
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kai Ebel. De Duitse Olav Mol. Die zenden gewoon uit volgens mij, al weet ik dat niet zeker :@
En hebben pas het contract verlengd voor nog eens 3 jaar tegen gereduceerd tarief.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 20 december 2015 @ 10:35:24 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_158374735
Maar wordt alles wel uitgezonden op (de betaalde) Sport1 dan?
The line is a dot to you!
pi_158374800
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:35 schreef kepler het volgende:
Maar wordt alles wel uitgezonden op (de betaalde) Sport1 dan?
Als dat niet het geval zou zijn dan had de betaalde variant geen enkel bestaansrecht, dus ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat Sport 1 gewoon alles uitzendt.

Maargoed, dat is een aanname :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 20 december 2015 @ 10:44:49 #249
34586 kepler
No bounce, no play
pi_158374838
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2015 10:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als dat niet het geval zou zijn dan had de betaalde variant geen enkel bestaansrecht, dus ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat Sport 1 gewoon alles uitzendt.

Maargoed, dat is een aanname :@
Ja, dat lijkt mij ook. Maar ik dacht dat ZiggoSport hetzelfde was als Sport1? Maar dan gratis voor ziggo klanten.
Wij hebben Vodafone, maar daar is de betaalde Sport1 veranderd in ZiggoSport...
The line is a dot to you!
pi_158374945
Ziggo Sport is een gratis zender, daarnaast heb je Ziggo Sport Totaal, de betaalde pakket, wat vroeger Sport 1 heette.
.
pi_158375225
Terugblik op seizoen op ziggo sport

Al is het niet echt het je dat

Krijgen het voor elkaar om Hongarije in 2 momenten samen te vatten.. had best langer gekund :')

[ Bericht 47% gewijzigd door franklop op 20-12-2015 11:27:35 ]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_158375380
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 10:44 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook. Maar ik dacht dat ZiggoSport hetzelfde was als Sport1? Maar dan gratis voor ziggo klanten.
Wij hebben Vodafone, maar daar is de betaalde Sport1 veranderd in ZiggoSport...
Ziggo Sport is 1 zender, gratis voor Ziggo abo's. Ziggo Sport Totaal heeft alle vijf (?) de zenders die Sport1 altijd had. Is dus nog precies hetzelfde voor Sport 1 abo's
pi_158375872
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 11:27 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ziggo Sport is 1 zender, gratis voor Ziggo abo's. Ziggo Sport Totaal heeft alle vijf (?) de zenders die Sport1 altijd had. Is dus nog precies hetzelfde voor Sport 1 abo's
Zes (Select, Voetbal, Golf, Racing en twee Extra zenders).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158375981
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2015 10:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als dat niet het geval zou zijn dan had de betaalde variant geen enkel bestaansrecht, dus ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat Sport 1 gewoon alles uitzendt.

Maargoed, dat is een aanname :@
Ja, in ieder geval op Ziggo Sport Racing, waar ook de VT's worden uitgezonden. Kwalificatie en race zijn (afgelopen seizoen in ieder geval) altijd ook op Select en de twee Extra kanalen met onboard en pitstraat beelden.

Ziggo Sport zend vaak uit wat op Select wordt uitgezonden, maar ook niet altijd heb ik gemerkt. Het jaaroverzicht is afgelopen uur alleen op Ziggo Sport uitgezonden en niet op één van de betaalde kanalen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158376301
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 11:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zes (Select, Voetbal, Golf, Racing en twee Extra zenders).
I stand corrected :) .
  zondag 20 december 2015 @ 16:08:12 #256
34586 kepler
No bounce, no play
pi_158381833
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 10:57 schreef Fer het volgende:
Ziggo Sport is een gratis zender, daarnaast heb je Ziggo Sport Totaal, de betaalde pakket, wat vroeger Sport 1 heette.
Aha ok, klinkt logisch. Die gratis zender is dus gratis voor iedereen, niet alleen voor ziggo klanten?
The line is a dot to you!
pi_158383084
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2015 16:08 schreef kepler het volgende:

[..]

Aha ok, klinkt logisch. Die gratis zender is dus gratis voor iedereen, niet alleen voor ziggo klanten?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het alleen voor Ziggo klanten gratis is.
.
  zondag 20 december 2015 @ 17:58:38 #258
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158385291
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 16:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het alleen voor Ziggo klanten gratis is.
Klopt
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158413353
pi_158414541
Renault heeft de overname van Lotus afgerond

quote:
Renault have formally completed their takeover of Lotus, signalling the end of the team's long-running High Court case over unpaid taxes.

The French carmarker confirmed earlier this month that, after weeks of deliberating, they had decided to buy back the Enstone team they sold in 2009 to Genii Capital and re-establish a 'works' F1 operation for next season.

Amid mounting debts, Lotus had been in London's High Court in recent months after HMRC had applied to put the team into administration over unpaid bills. After several adjournments to the case, Lotus and Renault were given until December 21 to put the takeover deal in place.

At the hearing on Monday, it was confirmed that Renault had completed the share purchase agreement and the team's debts to both HMRC and other creditors had been paid in full. Three winding-up petitions were also dismissed.

The court was told Renault now effectively "have the keys" to the Enstone team they previously owned between 2000 and 2009.

The revised shareholding has not been divulged, but Renault are understood to have become the team's majority owner, with Genii Capital retaining a smaller shareholding. Gerard Lopez, the co-founder of Genii and hitherto chairman of Lotus, told Sky Sports News HQ in November that Renault had asked him to stay on into 2016.

Renault have said they will reveal more of their plans for 2016 in January, when the new-look management team is likely to be announced. The French firm is also set to rebrand the team under its own name, consigning the historic Lotus moniker to the F1 wilderness once more.

Pastor Maldonado and Jolyon Palmer have already been confirmed as the team's driver line-up for 2016.

Lotus finished sixth in this year's Constructors' Championship, up two places on 2014, although will revert to Renault engines in 2016 after a year with the class-leading Mercedes units.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158415256
Ben benieuwd of Gerard Lopez er slechter van geworden is.
.
  maandag 21 december 2015 @ 20:37:53 #262
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158419884
Ideeën/geruchten over wie er aan het roer gaat staan? Heb de naam Bob Bell als teambaas eens zien langskomen, in een verleden al interim-vervanger geweest van een zekere Briatore in '08. Maar dat is ook de enige. Permane zal wel aanblijven, dat is een oud gediende. Maar voor de rest niets gezien of gehoord eigenlijk.
Iemand meer info?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158420480
Gaat Cyril Abiteboul dat niet doen dan? Of heeft hij al A bit to much fouls gemaakt?
.
pi_158420639
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 20:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Ideeën/geruchten over wie er aan het roer gaat staan? Heb de naam Bob Bell als teambaas eens zien langskomen, in een verleden al interim-vervanger geweest van een zekere Briatore in '08. Maar dat is ook de enige. Permane zal wel aanblijven, dat is een oud gediende. Maar voor de rest niets gezien of gehoord eigenlijk.
Iemand meer info?
Lijkt me erg gaaf als Bell naar Renault gaat, laat die rijke stinkerd maar zien welke fout hij heeft begaan bij Manor :6
pi_158420733
Prost zou ook nog wel eens wat kunnen gaan doen daar gok ik zomaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 21 december 2015 @ 21:15:27 #266
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158421489
Prost zou toch wellicht een rol krijgen zoals Lauda bij Mercedes?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158421890
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 20:56 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Lijkt me erg gaaf als Bell naar Renault gaat, laat die rijke stinkerd maar zien welke fout hij heeft begaan bij Manor :6
Bell zou sowieso al naar Renault gaan. En schijnt er sinds sinds zijn vertrek bij Manor (waar hij slechts adviseur was) al rond te lopen. Net als ander Renault personeel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158421929
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 20:52 schreef Fer het volgende:
Gaat Cyril Abiteboul dat niet doen dan? Of heeft hij al A bit to much fouls gemaakt?
Die blijft (voor zover ik weet) verantwoordelijk voor de motorafdeling.

Maar de volledige bezetting wordt pas in februari bekend gemaakt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158464707
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158476027
Wel een vriendschappelijke breuk lijkt me, gewoon saampjes eens aan de telefoon gezeten, elk aan andere kant van de wereld en tegen elkaar gezegd 'Joh wat denk jij er van?'
Die blijven elkaar nog wel zien dus..

Of Button is niet zo'n gentleman zoals hij al jaren lijkt te zijn en heeft al een ander? :D
pi_158477256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:00 schreef Meike26 het volgende:
Wel een vriendschappelijke breuk lijkt me, gewoon saampjes eens aan de telefoon gezeten, elk aan andere kant van de wereld en tegen elkaar gezegd 'Joh wat denk jij er van?'
Die blijven elkaar nog wel zien dus..

Of Button is niet zo'n gentleman zoals hij al jaren lijkt te zijn en heeft al een ander? :D
Of Jessica die vond het wel lekker dat Jenson er de helft van het jaar niet was zodat ze zelf lekker rond kon neuken, met het oog op zijn toekomst kan dat niet meer als hij dagelijks thuis op de bank zit! De slet
  woensdag 23 december 2015 @ 20:44:08 #272
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158477576
Hij zal dus wel ontslagen worden bij McLaren want de enige reden dat hij daar zat was die vrouw. Omdat Honda en Japans.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158478395
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:44 schreef Fir3fly het volgende:
Hij zal dus wel ontslagen worden bij McLaren want de enige reden dat hij daar zat was die vrouw. Omdat Honda en Japans.
Dat denk ik niet. Jenson had al langer een relatie met Honda dan dat hij iets met Jessica had.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 23 december 2015 @ 21:20:50 #274
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158478766
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:44 schreef Fir3fly het volgende:
Hij zal dus wel ontslagen worden bij McLaren want de enige reden dat hij daar zat was die vrouw. Omdat Honda en Japans.
Yeah right :')

Zou lekker voor je ego zijn dat je F1 coureur bent alleen maar omdat je vrouw half Japans is _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 23 december 2015 @ 21:21:12 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158478780
Verkeerde PI.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158478872
McLaren heeft Jenson nodig, voor zijn feedback over de auto.
.
pi_158478923
Verder heeft Button ook niks gepresteerd. Waardeloze staat van dienst. Voetnoot in de race-geschiedenis. Kaliber Pedro Diniz.
  woensdag 23 december 2015 @ 21:51:52 #278
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158480007
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:34 schreef opreis het volgende:

[..]

Of Jessica die vond het wel lekker dat Jenson er de helft van het jaar niet was zodat ze zelf lekker rond kon neuken, met het oog op zijn toekomst kan dat niet meer als hij dagelijks thuis op de bank zit! De slet
heb vanmiddag op Twitter zien langskomen dat ze idd aan het rond kezen zou zijn geweest met een CEO van een Japans kledingmerk...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158481144
Ah verhalen en geruchten. Je ziet het niet aankomen.
  woensdag 23 december 2015 @ 23:03:55 #280
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_158483190
Vind het wat een suffe reden voor een breuk. Ze waren al 5 jaar samen, dus dat veel uit elkaar zijn kenden ze ook al lang. Of het was meer een 'het wil niet omdat we zo vaak uit elkaar zijn, als we gaan trouwen dan wordt dat vast beter'. Ben blij dat ze nog geen kinderen hebben!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 24 december 2015 @ 07:53:45 #281
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158489463
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 24 december 2015 @ 08:18:17 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158489587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 23:03 schreef twiFight het volgende:
Vind het wat een suffe reden voor een breuk. Ze waren al 5 jaar samen, dus dat veel uit elkaar zijn kenden ze ook al lang. Of het was meer een 'het wil niet omdat we zo vaak uit elkaar zijn, als we gaan trouwen dan wordt dat vast beter'. Ben blij dat ze nog geen kinderen hebben!
Misschien was dat laatste wel de reden
pi_158489685
Aan de andere kant lijkt het mij niet rot om als zoon van een vermogend en gelauwerd wereldkampioen te worden geboren. Dan maar een scheiding ;-)
  donderdag 24 december 2015 @ 09:09:26 #284
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158489969
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:30 schreef JimmyManna het volgende:
Aan de andere kant lijkt het mij niet rot om als zoon van een vermogend en gelauwerd wereldkampioen te worden geboren. Dan maar een scheiding ;-)
Nou ik niet :D Geen papa en mama die er altijd voor je zijn, altijd in de schaduw staan van je pa. Leuk joh :P

Daarom ook wel extra knap van de F1-coureur kinders die nu ook in de F1 rijden/reden ^O^ Uit de schaduw van je pa komen en jezelf op de kaart zetten is behoorlijk pittig
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 24 december 2015 @ 09:22:44 #285
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158490099
quote:
3s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:09 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nou ik niet :D Geen papa en mama die er altijd voor je zijn, altijd in de schaduw staan van je pa. Leuk joh :P

Daarom ook wel extra knap van de F1-coureur kinders die nu ook in de F1 rijden/reden ^O^ Uit de schaduw van je pa komen en jezelf op de kaart zetten is behoorlijk pittig
Jammer dat Piquet nooit meer kansen heeft gehad, die gast kan best een potje sturen (alhoewel sommige kampioenschappen wel middels een zak geld waren gewonnen :') )
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158491843
quote:
3s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:09 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nou ik niet :D Geen papa en mama die er altijd voor je zijn, altijd in de schaduw staan van je pa. Leuk joh :P

Daarom ook wel extra knap van de F1-coureur kinders die nu ook in de F1 rijden/reden ^O^ Uit de schaduw van je pa komen en jezelf op de kaart zetten is behoorlijk pittig
Het is ook pittig om het als totaal onbekende zonder gouden wieg en connecties ver te schoppen;-).
pi_158492010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Jammer dat Piquet nooit meer kansen heeft gehad, die gast kan best een potje sturen (alhoewel sommige kampioenschappen wel middels een zak geld waren gewonnen :') )
Die smerige fraudeur bedoel je?

Die had toen men hem gevraagd werd opzettelijk te crashen meteen aan de grote klok moeten hangen ipv zeggen ja is goed baas.

Lamme tak dat het is :r }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 24 december 2015 @ 11:42:00 #288
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158492349
quote:
13s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die smerige fraudeur bedoel je?

Die had toen men hem gevraagd werd opzettelijk te crashen meteen aan de grote klok moeten hangen ipv zeggen ja is goed baas.

Lamme tak dat het is :r }:|
Potje sturen kan ie wel... groter talent dan Sainz gok ik
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_158494429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:42 schreef nils7 het volgende:

[..]

Potje sturen kan ie wel... groter talent dan Sainz gok ik
Ik gok van niet.
  donderdag 24 december 2015 @ 13:40:01 #290
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158494812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:42 schreef nils7 het volgende:

[..]

Potje sturen kan ie wel... groter talent dan Sainz gok ik
Dat betwijfel ik ook wel een beetje. Dan onderschat je Sainz wel :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158496740
Precies want Sainz is de rookie of the year als Max niet mee zou doen :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158497131
Volgens Autosprint is hij beter dan Max ;-)

Sainz is gewoon heel goed en ik zou geen reden kunnen bedenken waarom hij minder zou zijn dan Piquet. Zo geweldig is die jongen ook weer niet.
  donderdag 24 december 2015 @ 18:04:23 #293
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_158500137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:00 schreef Meike26 het volgende:
Wel een vriendschappelijke breuk lijkt me, gewoon saampjes eens aan de telefoon gezeten, elk aan andere kant van de wereld en tegen elkaar gezegd 'Joh wat denk jij er van?'
Die blijven elkaar nog wel zien dus..

Of Button is niet zo'n gentleman zoals hij al jaren lijkt te zijn en heeft al een ander? :D
Pak je kans Meike!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_158502254
quote:
12s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:04 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Pak je kans Meike!
:D of nee :')
pi_158504546
Prettige Kerstdagen allemaal. ~:)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158505363
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:D of nee :')
~:)
  vrijdag 25 december 2015 @ 12:36:17 #297
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158518029

Oh my fucking god :')____!!!!!

Zo slecht _O- :') :X
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158518545
Kimi op de triangel lachend als een boer met kiespijn _O_
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:29:04 #299
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_158544760
http://www.f1reader.com/n(...)-to-formula-1-135992

Dus toch geen financiële boost voor Force India? Zou zonde zijn
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_158546271
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:29 schreef Rossdale het volgende:
http://www.f1reader.com/n(...)-to-formula-1-135992

Dus toch geen financiële boost voor Force India? Zou zonde zijn
Was al lang bekend!

En ze hebben wel een financiële impulsen, ze zijn 5e geworden in constructeurskampioenschap. Dat levert ook tientallen miljoenen euro's méér op.
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:57:47 #301
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158630245
Aston Martin CEO:
quote:
"The only interest in motor sport for a brand like ours is to demonstrate the quality of our technology in road cars, but I do not see how participating in the grands prix can provide value,"
Pijnlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')