Knap dat je het allemaal weet, hief ik volgend jaar niet te kijken....quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:18 schreef King_Merc het volgende:
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij )
Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren)
Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken)
Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari )
Red Bull (tussenjaartje)
McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren )
Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen)
Sauber ( steeds middenmoot)
Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag)
Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes)
Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar )
Zo zou ik de verhoudingen plaatsen
Top
1. Mercedes
2. Ferrari
Subtop
3. Aston Martin
4. Williams
5. Red Bull
Middenmoot
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Renault
Achterhoede
10. Haas
11. Manor
Dat 'radicale' gedoe kan ook prima voor de bühne zijn. Wanhoopspoging om sponsoren te interesseren.quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:24 schreef Ferry_76 het volgende:
Sauber wil voor volgend jaar iets radicaals gaan doen met de auto om vooruitgang te boeken volgens de Formule1 van deze week, maar dat kan natuurlijk twee kanten op werken.
De radicale auto's van Lotus en Caterham werkten ook voor geen meter.
Zoiets denk ik ook ja. Verwacht tov dit jaar minder punten, maar we gaan het zienquote:Op vrijdag 4 december 2015 21:18 schreef King_Merc het volgende:
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij )
Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren)
Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken)
Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari )
Red Bull (tussenjaartje)
McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren )
Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen)
Sauber ( steeds middenmoot)
Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag)
Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes)
Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar )
Zo zou ik de verhoudingen plaatsen
Top
1. Mercedes
2. Ferrari
Subtop
3. Aston Martin
4. Williams
5. Red Bull
Middenmoot
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Renault
Achterhoede
10. Haas
11. Manor
quote:Geen verrassing maar daarom niet minder fantastisch
Max Verstappen heeft vanavond tijdens het FIA-gala in Parijs de Award voor beste rookie van het jaar gekregen.
En zijn inhaalactie in Blanchimont tijdens de Grand Prix van België is verkozen tot "Action of the Year"....
Update: een derde Award kan er nog wel bij: "Personality of the year"
Onvoorstelbaar mooi!
Best overtake of 2015 met bekant 70% van de stemmenquote:Op vrijdag 4 december 2015 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
twitter:F1 twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:17:05#F1FanVote - Best Overtake of 2015 goes to... @Max33Verstappen! VES on NAS at Spa got almost 70% of your votes. https://t.co/57WV7viDtQ reageer retweet
En dat kan er ook nog wel bij.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:14 schreef Ferry_76 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0038/?type=3&theater
[..]
ze hebben voor Renault al jaren met verschillende motoren geredenquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:13 schreef JimmyManna het volgende:
Toch vraag ik me altijd af: hoe onafhankelijk is Toro Rosso in het kiezen van zijn motoren? Ik bedoel, het is wel een zelfstandig team en zo, maar toen Red Bull af ging geven op Renault en ermee braken brak Toro Rosso er dus ook mee. Is het nou Tost die echt kiest met zijn team, of Marko, of Mateschitz, of allemaal. Zal dat laatste wel zijn.
Klopt met Ferrari ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:07 schreef franklop het volgende:
[..]
ze hebben voor Renault al jaren met verschillende motoren gereden
net zo zeker als dat RBR met een VW/Audi motor ging rijden. Oftewel, totdat er een officieel statement komt is er niets zeker.quote:
lastig te zggen, de 2014 had een slecht functionerende ERS, net als Honda dit jaar. En de PU was wat zwaar en gewichtsverdeling niet in orde. Dit is allemaal gefixt in de winter. Dus vanaf nu kunnen ze alleen procentjes meer efficientie eruit vissen, net als Mercedes. Maar dat percentage zal steeds kleiner worden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:11 schreef eddehaas het volgende:
In hoeverre kun je zo'n motor telkens verbeteren ?
Er zal toch ergens een max zitten, en vaak maak je in het begin grotere stappen dan later.
Of tewijl hoe zal de Ferrari 2015 zich verhouden met die van 2016 ?
Hoeveel sterker was de 2015 versie ten opzichte van 2014 ?
wereldkampioen. Een of andere Hamiltonquote:Op zaterdag 5 december 2015 10:55 schreef opreis het volgende:
Ik kan nergens vinden wat de andere prijzen waren die werden uitgedeeld en wie ze heeft gewonnen
Of de manier waarop ze gepresenteerd worden. Een besloten feestje ergens in Parijs zonder aandacht van TV en dergelijke. Doen ze in Amerika toch een stuk beter.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef JimmyManna het volgende:
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
crash.net, gpupdate.net, autosport.com, sky sports, reuters, eurosport UK, james allan on f1, etcquote:Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef JimmyManna het volgende:
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
Het gala wordt later toch uitgezonden door Motors TV of Eurosport? Is andere jaren tenminste wel zo. Niet dat ik zoiets saais ga kijken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of de manier waarop ze gepresenteerd worden. Een besloten feestje ergens in Parijs zonder aandacht van TV en dergelijke. Doen ze in Amerika toch een stuk beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |