abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158021108
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:18 schreef King_Merc het volgende:
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij )
Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren)
Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken)
Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari )
Red Bull (tussenjaartje)
McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren )
Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen)
Sauber ( steeds middenmoot)
Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag)
Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes)
Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar )


Zo zou ik de verhoudingen plaatsen

Top
1. Mercedes
2. Ferrari

Subtop
3. Aston Martin
4. Williams
5. Red Bull

Middenmoot
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Renault

Achterhoede
10. Haas
11. Manor
Knap dat je het allemaal weet, hief ik volgend jaar niet te kijken.... :')
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:14:55 #77
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_158021420
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:24 schreef Ferry_76 het volgende:
Sauber wil voor volgend jaar iets radicaals gaan doen met de auto om vooruitgang te boeken volgens de Formule1 van deze week, maar dat kan natuurlijk twee kanten op werken.
De radicale auto's van Lotus en Caterham werkten ook voor geen meter.
Dat 'radicale' gedoe kan ook prima voor de bühne zijn. Wanhoopspoging om sponsoren te interesseren.
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:20:25 #78
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158021620
Sauber en iets radicaals doen, that´s new :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158021685
Ik verwacht heel veel van Haas hoor. Bedenk dat de ontwerpers alle kennis en faciliteiten van Ferrari hebben. Ze weten dondergoed wat werkt of niet werkt.
.
pi_158021912
-leuk, maar niet hier-

[ Bericht 89% gewijzigd door Nattekat op 04-12-2015 22:31:45 ]
pi_158022276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:18 schreef King_Merc het volgende:
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij )
Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren)
Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken)
Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari )
Red Bull (tussenjaartje)
McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren )
Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen)
Sauber ( steeds middenmoot)
Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag)
Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes)
Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar )

Zo zou ik de verhoudingen plaatsen

Top
1. Mercedes
2. Ferrari

Subtop
3. Aston Martin
4. Williams
5. Red Bull

Middenmoot
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Renault

Achterhoede
10. Haas
11. Manor
Zoiets denk ik ook ja. Verwacht tov dit jaar minder punten, maar we gaan het zien :)
pi_158023293
https://www.facebook.com/(...)0038/?type=3&theater

quote:
Geen verrassing maar daarom niet minder fantastisch
Max Verstappen heeft vanavond tijdens het FIA-gala in Parijs de Award voor beste rookie van het jaar gekregen.
En zijn inhaalactie in Blanchimont tijdens de Grand Prix van België is verkozen tot "Action of the Year"....
Update: een derde Award kan er nog wel bij: "Personality of the year"
Onvoorstelbaar mooi!
_O_
pi_158024965
Toch vraag ik me altijd af: hoe onafhankelijk is Toro Rosso in het kiezen van zijn motoren? Ik bedoel, het is wel een zelfstandig team en zo, maar toen Red Bull af ging geven op Renault en ermee braken brak Toro Rosso er dus ook mee. Is het nou Tost die echt kiest met zijn team, of Marko, of Mateschitz, of allemaal. Zal dat laatste wel zijn.
pi_158025155
Marko
.
pi_158025279
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
F1 twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:17:05 #F1FanVote - Best Overtake of 2015 goes to... @Max33Verstappen! VES on NAS at Spa got almost 70% of your votes. https://t.co/57WV7viDtQ reageer retweet
Best overtake of 2015 met bekant 70% van de stemmen
Best drive of 2015 1ste én 3de
Star driver of 2015 1ste met meer dan 50% van de stemmen
Door de teambazen als 4de beste coureur van afgelopen jaar

En dat allemaal op het officiële F1 twitteraccount. Gestemd door de fans. En door de teambazen die ene dan.

En dan nog zijn er mensen die zeggen dat Max er niks van bakt :D _O-

Ik heb zin in volgend jaar :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158025441
quote:
En dat kan er ook nog wel bij.

Man man man _O_

We gaan mooie F1 jaren tegemoet :Y :Y w/ w/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158026087
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:13 schreef JimmyManna het volgende:
Toch vraag ik me altijd af: hoe onafhankelijk is Toro Rosso in het kiezen van zijn motoren? Ik bedoel, het is wel een zelfstandig team en zo, maar toen Red Bull af ging geven op Renault en ermee braken brak Toro Rosso er dus ook mee. Is het nou Tost die echt kiest met zijn team, of Marko, of Mateschitz, of allemaal. Zal dat laatste wel zijn.
ze hebben voor Renault al jaren met verschillende motoren gereden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_158026192
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:07 schreef franklop het volgende:

[..]

ze hebben voor Renault al jaren met verschillende motoren gereden
Klopt met Ferrari ook.
pi_158027242
In hoeverre kun je zo'n motor telkens verbeteren ?
Er zal toch ergens een max zitten, en vaak maak je in het begin grotere stappen dan later.

Of tewijl hoe zal de Ferrari 2015 zich verhouden met die van 2016 ?
Hoeveel sterker was de 2015 versie ten opzichte van 2014 ?
  zaterdag 5 december 2015 @ 07:08:57 #90
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158027602
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:58 schreef Funzel het volgende:
Is FI > Aston Martin al zeker dan?
net zo zeker als dat RBR met een VW/Audi motor ging rijden. Oftewel, totdat er een officieel statement komt is er niets zeker.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158028140
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 03:11 schreef eddehaas het volgende:
In hoeverre kun je zo'n motor telkens verbeteren ?
Er zal toch ergens een max zitten, en vaak maak je in het begin grotere stappen dan later.

Of tewijl hoe zal de Ferrari 2015 zich verhouden met die van 2016 ?
Hoeveel sterker was de 2015 versie ten opzichte van 2014 ?
lastig te zggen, de 2014 had een slecht functionerende ERS, net als Honda dit jaar. En de PU was wat zwaar en gewichtsverdeling niet in orde. Dit is allemaal gefixt in de winter. Dus vanaf nu kunnen ze alleen procentjes meer efficientie eruit vissen, net als Mercedes. Maar dat percentage zal steeds kleiner worden.

Honda zal ook hun ERS fixen en die grote stap maken, ze zullen ook nog wel een stap maken kwa efficientie, maar daarna ook procentjes sprokkelen.

Hopelijk voor Renault - Ilmor zullen zij ook verbeteren. Maar ik vraag mij af of de samenwerking Renault Ilmor Total wel goed zal zijn.
.
pi_158028576
Was al gezegd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158028973
3 prijzen. Wat een baasje.
Ja doei.
pi_158029297
Ik kan nergens vinden wat de andere prijzen waren die werden uitgedeeld en wie ze heeft gewonnen
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:13:11 #95
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158029510
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:55 schreef opreis het volgende:
Ik kan nergens vinden wat de andere prijzen waren die werden uitgedeeld en wie ze heeft gewonnen
wereldkampioen. Een of andere Hamilton 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_158030033
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
pi_158031803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef JimmyManna het volgende:
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
Of de manier waarop ze gepresenteerd worden. Een besloten feestje ergens in Parijs zonder aandacht van TV en dergelijke. Doen ze in Amerika toch een stuk beter.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158031908
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef JimmyManna het volgende:
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
crash.net, gpupdate.net, autosport.com, sky sports, reuters, eurosport UK, james allan on f1, etc

Ik noem dat niet nauwelijks eigenlijk :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158031930


Max heeft helmen geruild met Alonso weekje of wat terug.

Ook wel tof. Gewoon een helm van een 2 voudig wereldkampioen boven je open haard hebben staan :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158032705
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Of de manier waarop ze gepresenteerd worden. Een besloten feestje ergens in Parijs zonder aandacht van TV en dergelijke. Doen ze in Amerika toch een stuk beter.
Het gala wordt later toch uitgezonden door Motors TV of Eurosport? Is andere jaren tenminste wel zo. Niet dat ik zoiets saais ga kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')