Nou ja, jij zegt het en gelijk heb je, maar afgelopen jaar reed Sauber rond met een veel krachtigere motor maar was het over een jaar genomen echt geen match voor STR.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:16 schreef freek1986 het volgende:
[..]
Let wel op, haas en sauber hebben 2016 spec ferrari motoren. Dus moet Toro Rosso een verdomd goed chassis bouwen om deze teams te verslaan.
Idem met de Lotus auto's met de veel krachtige Mercedes motor.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou ja, jij zegt het en gelijk heb je, maar afgelopen jaar reed Sauber rond met een veel krachtigere motor maar was het over een jaar genomen echt geen match voor STR.
STR heeft als voordeel op vorig jaar dat in ieder geval de betrouwbaarheid vele malen hoger zal zijn.
The Chain van Fleetwoord Mac... Dat is nou niet het eerste waar ik aan denk als ik de intro op de BBC hoor... Dan denk ik eerder aan MicroProse Grand Prix. Nou is dat natuurlijk ook gewoon een synth en versnelde versie van The Chain, die in die tijd ook al door de BBC voor de F1 intro werd gebruikt, maar goed. Mijn associerend vermogen blijft hangen tussen computers en synth musicquote:Op vrijdag 4 december 2015 06:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :
En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:
En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door
Nou ja, de Sauber had dit jaar ook een veel sterkere motor dan de Renault, en die haalden het ook niet bij STR. Ook gedurende het jaar werd het alleen maar minder. Ik verwacht daar eerlijk gezegd niet veel progressie van.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:16 schreef freek1986 het volgende:
[..]
Let wel op, haas en sauber hebben 2016 spec ferrari motoren. Dus moet Toro Rosso een verdomd goed chassis bouwen om deze teams te verslaan.
Tot het moment van uitvallen reed hij op p15 o.i.d. en in de kwalificatie bleek ook niet echt dat Williams de beste auto had. Dat de agressieve manier van rijden dat weekend perfect bij de Pirelli band paste is wat anders. Dat jij zo vanaf de bank even kon zien dat Williams wel de beste auto had vind ik knap.quote:Op vrijdag 4 december 2015 06:19 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Huh? Zijn teamgenoot viel in het begin van de race al uit...
Verder baseer ik dat op de race die ik zag. Hij was ronduit sneller dan Alonso in zijn Ferrari die hem niet achter zich kon houden. Jij gaat mij niet wijsmaken dat Maldonado sneller is dan Alonso. Dus is het de auto, met name door de banden die destijds heel belangrijk waren. Ik geloof dat in die periode er iedere wedstrijd een andere winnaar was. De McLarens waren sneller maar aten het rubber op.
Overigens zal ik de prestatie van Maldonado die dag niet teniet doen: voortreffelijk. Maar het blijft verder gewoon een matige rijder die zonder geld niet te zoeken heeft in de F1. Perez bijvoorbeeld neemt ook veel geld mee, maar voor hem geldt dat niet.
No way. Echt onmogelijk dat STR het vierde team is, over een seizoen genomen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:35 schreef aesop het volgende:
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Williams
4 STR
5 Red Bull
6 Aston Martin
7 Renault
8 McLaren
9 Haas
10 Manor
11 Sauber
Ik denk dat Toro Rosso een reuzesprong maakt, als ze een hun sterke punten weten te behouden. Het zal in de loop van het seizoen wel iets minder worden, maar ook dat hoeft niet dramatisch te zijn. De Renault werd dit seizoen ook niet beter en Toro Rosso bleef leuk meedoen. Alleen werd het gat met Red Bull groter en ging Force India halverwege hen halverwege voorbij.
denk eerder dat toro rosso tussen renault en mclaren zou komen op je lijstje.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:35 schreef aesop het volgende:
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Williams
4 STR
5 Red Bull
6 Aston Martin
7 Renault
8 McLaren
9 Haas
10 Manor
11 Sauber
Ik denk dat Toro Rosso een reuzesprong maakt, als ze een hun sterke punten weten te behouden. Het zal in de loop van het seizoen wel iets minder worden, maar ook dat hoeft niet dramatisch te zijn. De Renault werd dit seizoen ook niet beter en Toro Rosso bleef leuk meedoen. Alleen werd het gat met Red Bull groter en ging Force India halverwege hen halverwege voorbij.
Precies. Genoeg mogelijkheden dus.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:41 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Idem met de Lotus auto's met de veel krachtige Mercedes motor.
Alleen Force India en Williams hadden z'n zaken beter op orde. (Williams moet iig nog veel oefenen met het maken pitsstops)
Dit zie ik eerder gebeuren eigenlijk. McLaren zal volgend jaar flinke updates kunnen doorvoeren en dan doen ze wel weer mee in de subtop.quote:Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Williams
4 McLaren
5 Red Bull
6 Aston Martin
7 STR
8 Haas
9 Renault
10 Manor
11 Sauber
Over een seizoen genomen niet, dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:37 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
No way. Echt onmogelijk dat STR het vierde team is, over een seizoen genomen.
Nou gebaseerd op de afgelopen jaren kan je een inschatting maken. Let op:quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:39 schreef JimmyManna het volgende:
Hoe is het überhaupt mogelijk om een inschatting te maken nog voor de eerste tests?
Waarbij het close gaat worden tussen RB/Williams/Aston Martinquote:Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Red Bull
4 Aston Martin
5 Williams
6 STR
7 Mclaren
8 Renault
9 Haas
10 Manor
11 Sauber
Moet nog een officiële bevestiging komen. Las een gerucht dat het op 14 december officieel bekend zou worden gemaakt.quote:
twitter:F1 twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:17:05#F1FanVote - Best Overtake of 2015 goes to... @Max33Verstappen! VES on NAS at Spa got almost 70% of your votes. https://t.co/57WV7viDtQ reageer retweet
Knap dat je het allemaal weet, hief ik volgend jaar niet te kijken....quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:18 schreef King_Merc het volgende:
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij )
Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren)
Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken)
Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari )
Red Bull (tussenjaartje)
McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren )
Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen)
Sauber ( steeds middenmoot)
Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag)
Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes)
Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar )
Zo zou ik de verhoudingen plaatsen
Top
1. Mercedes
2. Ferrari
Subtop
3. Aston Martin
4. Williams
5. Red Bull
Middenmoot
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Renault
Achterhoede
10. Haas
11. Manor
Dat 'radicale' gedoe kan ook prima voor de bühne zijn. Wanhoopspoging om sponsoren te interesseren.quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:24 schreef Ferry_76 het volgende:
Sauber wil voor volgend jaar iets radicaals gaan doen met de auto om vooruitgang te boeken volgens de Formule1 van deze week, maar dat kan natuurlijk twee kanten op werken.
De radicale auto's van Lotus en Caterham werkten ook voor geen meter.
Zoiets denk ik ook ja. Verwacht tov dit jaar minder punten, maar we gaan het zienquote:Op vrijdag 4 december 2015 21:18 schreef King_Merc het volgende:
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij )
Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren)
Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken)
Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari )
Red Bull (tussenjaartje)
McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren )
Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen)
Sauber ( steeds middenmoot)
Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag)
Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes)
Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar )
Zo zou ik de verhoudingen plaatsen
Top
1. Mercedes
2. Ferrari
Subtop
3. Aston Martin
4. Williams
5. Red Bull
Middenmoot
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Renault
Achterhoede
10. Haas
11. Manor
quote:Geen verrassing maar daarom niet minder fantastisch
Max Verstappen heeft vanavond tijdens het FIA-gala in Parijs de Award voor beste rookie van het jaar gekregen.
En zijn inhaalactie in Blanchimont tijdens de Grand Prix van België is verkozen tot "Action of the Year"....
Update: een derde Award kan er nog wel bij: "Personality of the year"
Onvoorstelbaar mooi!
Best overtake of 2015 met bekant 70% van de stemmenquote:Op vrijdag 4 december 2015 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
twitter:F1 twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:17:05#F1FanVote - Best Overtake of 2015 goes to... @Max33Verstappen! VES on NAS at Spa got almost 70% of your votes. https://t.co/57WV7viDtQ reageer retweet
En dat kan er ook nog wel bij.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:14 schreef Ferry_76 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0038/?type=3&theater
[..]
ze hebben voor Renault al jaren met verschillende motoren geredenquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:13 schreef JimmyManna het volgende:
Toch vraag ik me altijd af: hoe onafhankelijk is Toro Rosso in het kiezen van zijn motoren? Ik bedoel, het is wel een zelfstandig team en zo, maar toen Red Bull af ging geven op Renault en ermee braken brak Toro Rosso er dus ook mee. Is het nou Tost die echt kiest met zijn team, of Marko, of Mateschitz, of allemaal. Zal dat laatste wel zijn.
Klopt met Ferrari ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:07 schreef franklop het volgende:
[..]
ze hebben voor Renault al jaren met verschillende motoren gereden
net zo zeker als dat RBR met een VW/Audi motor ging rijden. Oftewel, totdat er een officieel statement komt is er niets zeker.quote:
lastig te zggen, de 2014 had een slecht functionerende ERS, net als Honda dit jaar. En de PU was wat zwaar en gewichtsverdeling niet in orde. Dit is allemaal gefixt in de winter. Dus vanaf nu kunnen ze alleen procentjes meer efficientie eruit vissen, net als Mercedes. Maar dat percentage zal steeds kleiner worden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:11 schreef eddehaas het volgende:
In hoeverre kun je zo'n motor telkens verbeteren ?
Er zal toch ergens een max zitten, en vaak maak je in het begin grotere stappen dan later.
Of tewijl hoe zal de Ferrari 2015 zich verhouden met die van 2016 ?
Hoeveel sterker was de 2015 versie ten opzichte van 2014 ?
wereldkampioen. Een of andere Hamiltonquote:Op zaterdag 5 december 2015 10:55 schreef opreis het volgende:
Ik kan nergens vinden wat de andere prijzen waren die werden uitgedeeld en wie ze heeft gewonnen
Of de manier waarop ze gepresenteerd worden. Een besloten feestje ergens in Parijs zonder aandacht van TV en dergelijke. Doen ze in Amerika toch een stuk beter.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef JimmyManna het volgende:
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
crash.net, gpupdate.net, autosport.com, sky sports, reuters, eurosport UK, james allan on f1, etcquote:Op zaterdag 5 december 2015 12:00 schreef JimmyManna het volgende:
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards.
Het gala wordt later toch uitgezonden door Motors TV of Eurosport? Is andere jaren tenminste wel zo. Niet dat ik zoiets saais ga kijken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of de manier waarop ze gepresenteerd worden. Een besloten feestje ergens in Parijs zonder aandacht van TV en dergelijke. Doen ze in Amerika toch een stuk beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |