Die zou beter bij bv een X-art kunnen solliciteren wmb.quote:Op zondag 6 december 2015 11:12 schreef Fer het volgende:
En krijgt Carmen Jorda een rolletje voor een remake van de Pirelli kalender of anders onder het bureau gridgirl.
Bourdaisquote:Op zondag 6 december 2015 11:15 schreef JimmyManna het volgende:
Vergne lijkt me de enige serieuze Franse optie.
Fixedquote:Op zondag 6 december 2015 11:17 schreef JimmyManna het volgende:
Dan wel als teamgenoot van Doornbos Bobby D
Nee doe dan Olivier Panisquote:
Ocon is tegenwoordig Mercedes, dus die zal niet snel voor Renault gaan rijden.quote:Op zondag 6 december 2015 11:12 schreef Fer het volgende:
Ach, hij zal er wel weer achter komen dat er een hoop poen mee gemoeid is en ik schat Ghosn wel iets hoger in dan Monika "ik verkoop mijn stoeltjes 3x" Kaltenborn.
Misschien Ocon als testcoureur met redelijk wat p1 en simulatortijd en dan 2017 races rijden. En krijgt Carmen Jorda een rolletje voor een remake van de Pirelli kalender of anders onder het bureau gridgirl.
Ocon heeft in theorie niets meer te maken met (ex)Lotus. Na zijn F3-titel in ie van Lotus Junior naar Mercedes gegaan. De contacen zullen er nog wel zijn, maar Renault zal ook wel ergens jonge gastjes hebben rondrijden.quote:Op zondag 6 december 2015 10:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Zou Ocon er klaar voor zijn dan? En ik meen dat zowel de club van Maldonado als die van Palmer de centen al hebben overgemaakt dit jaar.
Oh Fok! Jean Eric al vergeten, zo snel gaat het dus.quote:Op zondag 6 december 2015 11:15 schreef JimmyManna het volgende:
Vergne lijkt me de enige serieuze Franse optie.
Die kan tenminste zeggen dat hij een Formule 1-race gewonnen heeftquote:
Haha ja inderdaad. Prima rijder verder, zou zeker een aanwinst zijn tov Palmer die ik niet heel hoog in schat.quote:Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh Fok! Jean Eric al vergeten, zo snel gaat het dus.
afhankelijk waar natuurlijk de nadruk op gelegd wil worden. Talent zonder serieuze backing? Ja, Vergne.quote:Op zondag 6 december 2015 11:15 schreef JimmyManna het volgende:
Vergne lijkt me de enige serieuze Franse optie.
eerder Arthur, zie mijn vorige postquote:Op zondag 6 december 2015 12:07 schreef JimmyManna het volgende:
En zou Charles Pic nog een optie zijn ? Nee toch?
En wat voor een Grand Prix.quote:Op zondag 6 december 2015 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die kan tenminste zeggen dat hij een Formule 1-race gewonnen heeft
Slechts 3 aan de streepquote:
Die is 34quote:Op zondag 6 december 2015 13:02 schreef Fiorano het volgende:
En die zo'n van Prost? Of is die nog echt niet zo ver?
Talentje dusquote:
Zou wel mooi zijn. Heeft ie al die omzwervingen gedaan voor een derde titel, wint ie hem uiteindelijk gewoon bij zijn eerste teamquote:
Renault was niet zijn eerste team.quote:Op zondag 6 december 2015 14:37 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn. Heeft ie al die omzwervingen gedaan voor een derde titel, wint ie hem uiteindelijk gewoon bij zijn eerste team
Juist, Palmer welquote:Op zondag 6 december 2015 10:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat terwijl Renault het eens was met het tekenen van Palmer als coureur.
Met die regel is niets mis. Is juist een uitstekende maatregel om te zorgen dat fabrikanten duurzaam spul maken. Dat twee fabrikanten vervolgens hun shit niet op orde hebben, tsja...quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
320 plekken in totaal. Man man man wat een KUTregel
Dat ze die maar gauw afschaffen
Dat ben ik met je eens maar ze moeten die straffen anders uitdelen. Op een grid van 20 wagens kan je geen 30 (of meer) plekken straf krijgen.quote:Op zondag 6 december 2015 23:10 schreef twiFight het volgende:
[..]
Met die regel is niets mis. Is juist een uitstekende maatregel om te zorgen dat fabrikanten duurzaam spul maken. Dat twee fabrikanten vervolgens hun shit niet op orde hebben, tsja...
Waag het Minardi nog eens zo te noemenquote:
Palmer vind ik ook maar matig, gewoon 5 seizoenen nodig gehad voor de Gp2 titel.quote:Op maandag 7 december 2015 06:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waag het Minardi nog eens zo te noemen
Maar die Palmer is ook niks en Pastor is een mooiweercoureur
quote:Jenson Button says Lewis Hamilton does not tend to interact with any of the other F1 drivers.
Despite spending three years together as McLaren team-mates, Button admits he "doesn't know him really well".
Hamilton noticeably sat at the front of the lorry for the drivers' parade in Abu Dhabi, away from the other drivers who mingled on the procession in front of the fans.
"In terms of Lewis as a person I don't know him really well and I don't think there are really any drivers that know Lewis that well," Button told Sky Sports F1.
"He's quite a private person in terms of with us. Every time we talk he is very nice, very friendly, as he should be, we are doing the same thing and we are at the pinnacle of what we love."
Hamilton's isolation at the Abu Dhabi GP caught the eye of Sky Sports F1's Martin Brundle, and not for the first time this season.
"That truck is full of drivers and once again Lewis is sitting up front by himself," said Brundle.
"He came out early, by himself, he doesn't mix with the other drivers."
Speaking to Sky Sports F1 ahead of the Italian GP Hamilton revealed he did not have too many close relationships in the paddock.
"There is respect between the drivers, but I am here to do a job, I'm not here to play. I'm not here to be all happy and doolally and make too much conversation. I am here to do one thing and win the championship," the Mercedes driver said.
"My best friends, my closest friends. I can count on one hand. I have a lot of associates and colleagues."
Nevertheless, Button feels Hamilton's 2015 campaign in which he won 10 races, only finished off the podium twice and was crowned world champion with three grands prix to spare was the finest of his career.
"This year he's just been touchable. He's driving the quickest car, but when you look at his consistency this year he has done an unbelievable job," he added.
"That is just confidence in himself, confidence in the team and certain drivers need different things to go quickly and be consistent."
Looking back on their time as team-mates, Button said: "Our years together were interesting because he was still unbelievably quick, but I could beat him in many ways because I was stronger in many ways out of the car and also in the car.
"So it was interesting to watch him over those three years and also see how he has changed since."
4.quote:Op maandag 7 december 2015 09:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Palmer vind ik ook maar matig, gewoon 5 seizoenen nodig gehad voor de Gp2 titel.
5 als je Asia series meerekentquote:
Wat gewoon in seizoen 2011 valt. Goed, toen werden die punten nog niet bij het GP2 kampioenschap opgeteld, maar om vier races in twee weekenden een seizoen te noemen geeft nogal een vertekend beeld.quote:
quote:Op maandag 7 december 2015 14:03 schreef VXXLL het volgende:
http://www.skysports.com/(...)act-other-f1-drivers
[..]
Hier kan ik me weinig van herinnerenquote:Looking back on their time as team-mates, Button said: "Our years together were interesting because he was still unbelievably quick, but I could beat him in many ways because I was stronger in many ways out of the car and also in the car.
Van wat?quote:Op maandag 7 december 2015 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Hier kan ik me weinig van herinneren
Tja dat kan. Op zich is het allemaal niet zo vreemd, iedereen zit anders in elkaar.quote:Op maandag 7 december 2015 14:03 schreef VXXLL het volgende:
http://www.skysports.com/(...)act-other-f1-drivers
[..]
Zullen nog veel van dat soort berichten volgen tot er weer getest wordtquote:Op maandag 7 december 2015 16:04 schreef twiFight het volgende:
Ik snap dat artikel van skysports niet zo. Wat willen ze nu 'berichten' dan, dat Lewis introverte trekjes heeft? Dat is toch prima? Ik snap de nieuwswaarde er niet van.
Iets met komkommertijd inderdaad.. wat interesseert het mij nou of die kerel gezellig is met andere coureurs of niet.quote:Op maandag 7 december 2015 16:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zullen nog veel van dat soort berichten volgen tot er weer getest wordt
Nouja 2010 was het inkomjaar van Button, met 26 punten achterstand op Lewis het seizoen eindigen is niet iets om je voor te schamen, in 2011 versloeg hij Lewis en had bv. een geniale race in Canada en in 2012 had Lewis twee punten meer als Jenson dus opzich heeft hij best een punt denk ik.quote:Op maandag 7 december 2015 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Hier kan ik me weinig van herinneren
Button? Ja, dat was hij toch ook. In de regen was hij beter. Hij maakte veel minder fouten. En buiten de cockpit was hij dat misschien ook wel zoals hij zegt, dat kan ik niet beoordelen. Het verschil over drie jaar was uiterst gering, dan zal hij zeker dingen beter hebben gedaan dan LH.quote:Op maandag 7 december 2015 15:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat quote ik toch, dat hij beter was op veel gebieden
Volgend jaar in Melbourne incasseert McLaren gewoon 600 plekken straf per auto, hebben ze 2x20 nieuwe motoren achter de hand voor de rest van het jaar.quote:Op zondag 6 december 2015 23:14 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar ze moeten die straffen anders uitdelen. Op een grid van 20 wagens kan je geen 30 (of meer) plekken straf krijgen.
Volgens mij was hij in de regen niet beter, hij is/was wel super op opdrogende banen, al moet ik wel toegeven dat mijn geheugen ook niet helemaal juist is, dat heb ik wel vaker met sport.quote:Op maandag 7 december 2015 17:14 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Button? Ja, dat was hij toch ook. In de regen was hij beter. Hij maakte veel minder fouten. En buiten de cockpit was hij dat misschien ook wel zoals hij zegt, dat kan ik niet beoordelen. Het verschil over drie jaar was uiterst gering, dan zal hij zeker dingen beter hebben gedaan dan LH.
Minder drinken, dat werkt bij mijquote:Op maandag 7 december 2015 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij was hij in de regen niet beter, hij is/was wel super op opdrogende banen, al moet ik wel toegeven dat mijn geheugen ook niet helemaal juist is, dat heb ik wel vaker met sport.
De verschillen waren kleiner dan ik in mijn hoofd had, zoals ook door Bluurgh aangegeven
quote:Op maandag 7 december 2015 18:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Minder drinken, dat werkt bij mij
*nod nod*quote:Op maandag 7 december 2015 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]dat vind ik ook het prettige van sport kijken, op het moment belangrijk maar erna doet het er weinig meer toe
Button is een onopvallende rijder, maar ongelovelijk sterk geworden. Zeker de afgelopen jaren heeft ie altijd goede resultaten laten zien en ook naast Alonso houd hij zich staande.quote:Op maandag 7 december 2015 16:56 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Nouja 2010 was het inkomjaar van Button, met 26 punten achterstand op Lewis het seizoen eindigen is niet iets om je voor te schamen, in 2011 versloeg hij Lewis en had bv. een geniale race in Canada en in 2012 had Lewis twee punten meer als Jenson dus opzich heeft hij best een punt denk ik.
En ik denk dat wel meer mensen verwacht hadden dat Lewis de grote overwinnaar zou zijn van het duo maar dat is hem echt niet gelukt.
Al denk ik dat het nu (bij Mercedes) wel een ander verhaal was geweest.
quote:Op zondag 6 december 2015 15:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Over Alonso gesproken, Honda HRC heeft hem een uitnodiging gestuurd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Over de drie jaar samen bekeken heeft Button meer punten behaald dan Hamilton.quote:Op maandag 7 december 2015 17:14 schreef JimmyManna het volgende:
Het verschil over drie jaar was uiterst gering, dan zal hij zeker dingen beter hebben gedaan dan LH.
Waar STR zal eindigen, hangt vooral af van minuscule details. Waar het verschil vaak bij de kwalificaties om honderdsten van secondes ging, had STR tijdens de race maar een miniem verschil qua vermogen. Veel zal ook afhangen van de betrouwbaarheid van de motor, waar naar mijn mening STR te veel punten heeft laten liggen en uiteraard de rijvaardigheden (ontwikkeling) van onze jonge helden bij STR. de eerste vier posities zal niet lukken mits er een aantal auto's uitvalt, want wat daar achter zit rijdt ook niet vlekkeloos dus veel is mogelijk.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:35 schreef aesop het volgende:
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Williams
4 STR
5 Red Bull
6 Aston Martin
7 Renault
8 McLaren
9 Haas
10 Manor
11 Sauber
Ik denk dat Toro Rosso een reuzesprong maakt, als ze een hun sterke punten weten te behouden. Het zal in de loop van het seizoen wel iets minder worden, maar ook dat hoeft niet dramatisch te zijn. De Renault werd dit seizoen ook niet beter en Toro Rosso bleef leuk meedoen. Alleen werd het gat met Red Bull groter en ging Force India halverwege hen halverwege voorbij.
quote:De opgraving van het lichaam van Juan Manuel fangio dateert al van begin augustus maar nu staat het eindelijk vast: Oscar Espinoza is wel degelijk de zoon van de vijfvoudig wereldkampioen Formule 1.
De bekendmaking van de DNA-test gebeurde door rechter Rodrigo Cataldo en kwam er op verzoek van Espinoza die al jarenlang beweerde de zoon te zijn van Juan Manuel Fangio. Fangio, die op 17 juli 1995 op 84-jarige leeftijd overleed, is nooit getrouwd geweest en had naar verluidt ook geen kinderen. Daar komt nu dus officieel verandering in.
Naast Oscar Espinoza zijn het echter ook spannende dagen voor Ruben Vazquez. Het lichaam van Fangio werd immers niet alleen op verzoek van Espinoza opgegraven.
Ook Vazquez beweert immers een zoon van de vijfvoudig wereldkampioen Formule 1 te zijn. Over die DNA-test krijgen we in de loop van de komende dagen meer duidelijkheid. De moeder van Vazquez, Catalina Basili, overleed in 2005 maar zou tegen haar zoon verteld hebben dat Fangio zijn vader is.
http://www.f1journaal.be/(...)n-f1-juan-manuel-fa/
Ja, maar ook niet zonder grillen. Ik vraag me af of de Mercedes met zijn superioriteit wel zo geschikt is om de ontwikkeling van Hamilton aan te tonen. Als de auto zo goed is komt het gewoon meer op pure snelheid aan en dat heeft hij wel. Al die manieren die Button had gevonden om hem ondanks zijn snelheid te verslaan zijn veel meer aan de orde wanneer de auto gewoon een van de kanshebbers is voor de titel zoals die McLaren.quote:Op woensdag 9 december 2015 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Over de drie jaar samen bekeken heeft Button meer punten behaald dan Hamilton.![]()
Volgens mij is dat ook wat Hamilton vooral geleerd heeft van Button. Sneller dan de meeste was Hamilton al, maar hij is bij Mercedes ook veel constanter geworden.
Een redelijk snelle koekenbakker...quote:Op vrijdag 4 december 2015 01:40 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Maldonado is geen koekenbakker, maar ook zeker geen grootheid. Kan snel zijn, maar ik denk niet er ook maar een F1 volger verbaasd opkijkt wanneer Pastor z'n wagen weer eens in de muur parkeert.
Overigens, als ik Fir3fly was, zou ik me de komende maanden even niet wagen aan een gokje hier of daar. Z'n vooruitziende blik laat wat te wensen over.
Een snelle koekenbakker met een soort van rode waas wanneer hij een muur ziet. Of een andere coureur. Of al het andere.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:17 schreef Gryzewolf het volgende:
[..]
Een redelijk snelle koekenbakker...
Wat jij wil.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:15 schreef JimmyManna het volgende:
Gewoon goed reed hij toen. Geniaal is heel wat anders.
Dan zou het kunnen dat ik geniaal ben...quote:Op donderdag 10 december 2015 21:50 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
De scheidslijn tussen gek en geniaal schijnt vrij dun te zijn, vandaar.
Win some lose some. Een aantal andere keren had ik wel gelijk toen men hier al er van uit ging dat de geruchten waar waren.quote:Op vrijdag 4 december 2015 01:40 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Overigens, als ik Fir3fly was, zou ik me de komende maanden even niet wagen aan een gokje hier of daar. Z'n vooruitziende blik laat wat te wensen over.
Voorspellingen altijd leuk om te doen.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Win some lose some. Een aantal andere keren had ik wel gelijk toen men hier al er van uit ging dat de geruchten waar waren.
Zonta? Die zal inderdaad geen volledig F1 seizoen gaan rijden nee. Die voorspelling durf ik ook wel te doenquote:Op donderdag 10 december 2015 23:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Voorspellingen altijd leuk om te doen.
Ik was de enige die (eigenlijk semi-laconiek) Buttons enige Wereldtitel voorspelde hier
Dan waag ik er ook maar een voorspelling aan voor komend jaar:
Max haalt 2x een podium en Ricardo maakt het seizoen niet vol.
Ik heb precies hetzelfde, sommige mensen kunnen bijvoorbeeld hele acties uit voetbalwedstrijden oprakelen. Ik zou niet weten hoe dat moet.quote:Op maandag 7 december 2015 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]dat vind ik ook het prettige van sport kijken, op het moment belangrijk maar erna doet het er weinig meer toe
Je weet best wie ik bedoelquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zonta? Die zal inderdaad geen volledig F1 seizoen gaan rijden nee. Die voorspelling durf ik ook wel te doen
en een rondje vol kunnen houden ?quote:Op donderdag 10 december 2015 12:43 schreef Fir3fly het volgende:
Even tussendoor, iRacing heeft net de McLaren Mp4-30 toegevoegd (die van 2015 dus). Deze is gebouwd op data die McLaren en Honda zelf hebben aangeleverd (de aero package is zelfs nog die van Japan geloof ik). Realistischer dan dat wordt het niet, en de toevoeging van die auto heeft alles daar laten crashen dus zelfs op dat punt doet het de realiteit al na.
Ik heb er al in gereden en het rijdt zoveel makkelijker dan de vorige F1 bak die ze daar hadden (2009 Williams). DRS, ERS enzovoort alles er op en er aan.
http://www.iracing.com/nu(...)highlight-new-build/
Ja hoor, rijdt erg makkelijk. Het wordt echt leuk als je de ERS boost vol aan zet maar dat houdt ie maar een rondje volquote:Op vrijdag 11 december 2015 16:45 schreef King_Merc het volgende:
[..]
en een rondje vol kunnen houden ?
Waarbij ik me wel afvraag hoe Haryanto aan de punten voor zijn superlicentie denkt te komen..? Alleen een vierde plaats in het GP2 kampioenschap in de laatste vier jaar kom je er niet mee...quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:41 schreef Ferry_76 het volgende:
Ryo Haryanto is begonnen met bieden op een stoeltje bij Manor voor 2016:
[ afbeelding ]
Dit. Naast punten kun je ook voldoen door in de afgelopen drie jaar een superlicentie gehad te hebben, maar dat heeft hij niet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Waarbij ik me wel afvraag hoe Haryanto aan de punten voor zijn superlicentie denkt te komen..? Alleen een vierde plaats in het GP2 kampioenschap in de laatste vier jaar kom je er niet mee...
Ik denk dat we daar blij mee moeten zijn, want hij is mij iets te vaak bij crashes betrokkenquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Naast punten kun je ook voldoen door in de afgelopen drie jaar een superlicentie gehad te hebben, maar dat heeft hij niet.
Alleen testen en free practice tellen niet.
http://www.motorsport.com(...)ffensive-to-ferrari/quote:Red Bull's demands that it was entitled to land a competitive Formula 1 engine have been labelled as 'offensive' by Ferrari president Sergio Marchionne.
In the wake of its breakdown in relations with Renault, Red Bull tried to sort out deals with Mercedes, Ferrari and Honda, but was rebuffed each time.
Speaking at Ferrari's traditional pre-Christmas press conference on Monday, Marchionne said Ferrari declined the chance to team up with Red Bull because it felt the team would be too 'dangerous'.
And he also said he was unhappy that the Milton Keynes-based outfit said rivals were duty bound to give it the best engines.
"Red Bull is an incomplete team," said Marchionne. "Because if you have an excellent chassis, but you lack the engine then you are not complete.
"With the power unit you can have a great chassis, but you will not become world champion: you will remain in the garage. So you have to do a deal with a manufacturer.
"But what I find really offensive in this whole affair was the claim that someone had to give them an engine to strengthen what is already a very competitive position for them."
When pushed more on why the talks with Red Bull collapsed, Marchionne said: "The reason that the deal with Red Bull was not successful was that, in light of the recovery that we did in 2015, to give our own power unit to a team that has the technical capabilities of Red Bull would have been dangerous.
"My commitment is to protect Ferrari. The possibility of going to beat Mercedes along with Red Bull, I don't care much for that. What interests me is to win with Ferrari."
www.ad.nlquote:Fiat denkt aan terugkeer Alfa Romeo in Formule 1
Alfa Romeo in de Formule 1 in 1980. © getty.
Fiat overweegt het merk Alfa Romeo te laten terugkeren in de Formule 1. Als een heuse rivaal van Ferrari, dat ook eigendom is van Fiat. Sergio Marchionne, de grote baas van Fiat, maakte deze toespelingen maandag tijdens de jaarlijkse kerstlunch van het Italiaanse Formule 1-team op het hoofdkwartier Maranello.
,,Het merk Alfa zit in de harten van velen, dat is ongelooflijk. Om die reden denken we erover na Alfa Romeo als renstal terug te brengen in de Formule 1. Ik denk dat het belangrijk is'', zei Marchionne, die geen jaartal noemde voor de eventuele rentree van het sportieve merk, dat in 1985 voor het laatst deelnam met een eigen raceteam in de koningsklasse.
De naam Alfa Romeo was dit jaar al te zien op de rode bolides van Ferrari. Er was even sprake van dat Red Bull onder de naam Alfa Romeo met motoren van Ferrari zou gaan rijden in 2016, maar Red Bull koos ervoor toch weer een nieuwe deal met Renault te sluiten. Ferrari is volgend jaar wel de motorleverancier van Toro Rosso, waar Max Verstappen een van de coureurs is.
Haas - Alfa Romeo ?quote:Op maandag 14 december 2015 22:36 schreef Fir3fly het volgende:
Zal wel een rebranding worden van Haas. Mocht het überhaupt gebeuren.
Of moet STR de merknaam Alfa aan zich binden om nieuwe motoren te krijgenquote:Op dinsdag 15 december 2015 10:44 schreef JimmyManna het volgende:
Dan moet Alfa genoegen nemen met oudere motoren.
Is dat niet iets wat al járen geroepen wordt van Alfa? Hadden ze dat dan niet al pakweg 5 jaar geleden in werking moeten zetten?quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:05 schreef Meike26 het volgende:
Haas - Alfa Romeo zie ik denk ik ook als eerst gebeuren. Alfa Romeo wil voornamelijk in amerika wat meer verkopen en kan Haas daarbij goed gebruiken.
Doordat Alfa Romeo in een heel ander segment zit dan Ferrari zou het juist veel synergie op kunnen leveren, omdat ze elkaar niet beconcurreren. En dan misschien niet als team maar bijvoorbeeld als naamgever van de Ferrari motoren voor een ander team en dat daarvoor betalen. Zo zou je dus bijvoorbeeld een Haas of STR op de baan kunnen brengen met gerebagde Ferrari motoren, zoals Renault nu doet voor Red Bull als Tag Heuer motoren.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:29 schreef gias het volgende:
ik moet het nog maar zien gebeuren, Er zijn er al zoveel die hebben geroepen geïnteresseerd te zijn in de f1, maar uiteindelijk nooit kwamen opdagen of doorzetten.
Verder heeft Fiat met Ferrari al een sterke naam, nog een team erbij is wel wat overkill. Een F1 team runnen kost klauwen met geld. Elke hint op samenwerking met Ferrari wordt bovendien sterk onder de loep genomen nu ze iedereen dat kunstje met Haas hebben geflikt.
Ze worden er niet voor bestraft, maar waar rook is, is vuur en er volgt ook een regelwijziging.
Precies.. En wat te denken van Aston Martin die mogelijk zijn naam gaat binden met Force India, terwijl er Mercedes motoren in die wagens liggen.. beetje Lotus-verhaal maar dan nog dubieuzer in mijn ogen.. Aston Martin en Mercedes hebben in mijn ogen qua autosport historie nooit wat met elkaar van doen gehad en ik zie dat ook niet als een logische combinatie.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Doordat Alfa Romeo in een heel ander segment zit dan Ferrari zou het juist veel synergie op kunnen leveren, omdat ze elkaar niet beconcurreren. En dan misschien niet als team maar bijvoorbeeld als naamgever van de Ferrari motoren voor een ander team en dat daarvoor betalen. Zo zou je dus bijvoorbeeld een Haas of STR op de baan kunnen brengen met gerebagde Ferrari motoren, zoals Renault nu doet voor Red Bull als Tag Heuer motoren.
Wel de marketingvoordelen maar niet alle poespas om een team te runnen.
http://www.broadcastnow.c(...)ories&contentID=2298quote:
The BBC is to back out of its Formula 1 coverage three years early, with ITV poised to pick up free-to-air rights from next season.
Broadcast understands ITV is ready to swoop for the motorsport in a deal that will allow the commercial broadcaster to follow Lewis Hamilton’s title defence from the first race in Australia on 20 March 2016.
Like the BBC, ITV will broadcast a selection of races live, while others will be covered via highlights. Sky Sports’ coverage is unlikely to be impacted by the change.
The commercial PSB is ready to step in after the BBC decided to walk away early from its seven-year deal, which was due to run until 2018, as it battles to cut costs.
Sources have indicated that the BBC could save up to £60m per season - or around £180m in total - as a result of its U-turn, but will have to pay F1 rights-holder Bernie Ecclestone a termination fee, which could run to tens of millions of pounds.
The decision marks the end of a six-year relationship between the BBC and F1. It returned to the sport in 2009 when ITV backed out midway through its contract after it was unable to justify airing both F1 and Champions League football. Then in 2012, the BBC agreed a deal to share its coverage with Sky, saving it an estimated £50m.
The corporation has now decided that it can no longer afford the sport, following its decision to take £35m out of its budget as part of measures taken to close the £150m funding gap created by the so-called iPlayer loophole.
“The BBC is slashing costs,” said one source with knowledge of the deal. “Now it has started talking about cutting channels it is difficult for it to justify spending so much on sports rights and production.”
Earlier this year the BBC walked away from its live coverage of The Open golf championship 12-months early, citing financial constraints. The move allowed Sky Sports to start its scheduled coverage of the tournament one year earlier than anticipated.
At the time, a Sky insider suggested BBC Sport’s focus was firmly on the Olympics 2016.
Securing the sport could provide a shot-in-the-arm for ITV, which is trying to lure male viewers following its loss of Champions League football to BT Sport from this season.
June’s Canadian Grand Prix, which was won by Mercedes driver Hamilton was watched by a season-high crowd of 4.7m (24.6%), with a peak of 5.6m (28.6%). Almost two-thirds (61.4%) of the audience was male.
The BBC and ITV declined to comment.
Dat interesseert de CVC niet. Die wil zoveel mogelijk geld uit de F1 halen. En pay-tv levert (op de korte termijn) meer op dan open tv.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:22 schreef Jigzoz het volgende:
Ik snap de tactiek van de F1 niet. Als het plan is om zoveel mogelijk geld te verdienen aan uitzendrechten: check. Duidelijk. Maar al die sponsors dan? Die hebben toch vooral baat bij wijde verspreiding van de beelden? En daar draait de F1 toch op?
Dat graaien komt me echt de strot uit.quote:Op vrijdag 18 december 2015 08:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat interesseert de CVC niet. Die wil zoveel mogelijk geld uit de F1 halen. En pay-tv levert (op de korte termijn) meer op dan open tv.
quote:Op donderdag 17 december 2015 20:27 schreef Geralt het volgende:
Dat is slecht nieuws voor de mensen zonder Sport1. Die moeten nu naar Kai Ebel kijken. Dat gun je niemand
Als ik dit lees dan moet ik zo hard lachen om de uitspraken die Ecclestone gisteren deed over Mercedes. Mercedes zou egoïstisch zijn omdat ze geen motoren wilden leveren aan RBR.quote:Op donderdag 17 december 2015 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
http://www.broadcastnow.c(...)ories&contentID=2298
Godnondeju![]()
Maar wat doet Bernie hier dan? Toch ook alleen maar aan zichzelf denken? Wat een vreselijk nare vent is het ook.quote:Mensen denken vooral aan zichzelf, in plaats van aan de sport.
Behalve dat het geld kost niet nee.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:06 schreef nils7 het volgende:
De mensen met Ziggo hebben geen probleem toch
quote:Op donderdag 17 december 2015 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
http://www.broadcastnow.c(...)ories&contentID=2298
Godnondeju![]()
Belangen van de CVC (en andere investeerders) behartigen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 10:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als ik dit lees dan moet ik zo hard lachen om de uitspraken die Ecclestone gisteren deed over Mercedes. Mercedes zou egoïstisch zijn omdat ze geen motoren wilden leveren aan RBR.
[..]
Maar wat doet Bernie hier dan? Toch ook alleen maar aan zichzelf denken? Wat een vreselijk nare vent is het ook.
Dat weet ik ook wel. Hypocriet is het echter wel.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Belangen van de CVC (en andere investeerders) behartigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |