Ja hoor, rijdt erg makkelijk. Het wordt echt leuk als je de ERS boost vol aan zet maar dat houdt ie maar een rondje vol .quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:45 schreef King_Merc het volgende:
[..]
en een rondje vol kunnen houden ?
Waarbij ik me wel afvraag hoe Haryanto aan de punten voor zijn superlicentie denkt te komen..? Alleen een vierde plaats in het GP2 kampioenschap in de laatste vier jaar kom je er niet mee...quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:41 schreef Ferry_76 het volgende:
Ryo Haryanto is begonnen met bieden op een stoeltje bij Manor voor 2016:
[ afbeelding ]
Dit. Naast punten kun je ook voldoen door in de afgelopen drie jaar een superlicentie gehad te hebben, maar dat heeft hij niet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Waarbij ik me wel afvraag hoe Haryanto aan de punten voor zijn superlicentie denkt te komen..? Alleen een vierde plaats in het GP2 kampioenschap in de laatste vier jaar kom je er niet mee...
Ik denk dat we daar blij mee moeten zijn, want hij is mij iets te vaak bij crashes betrokkenquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Naast punten kun je ook voldoen door in de afgelopen drie jaar een superlicentie gehad te hebben, maar dat heeft hij niet.
Alleen testen en free practice tellen niet.
http://www.motorsport.com(...)ffensive-to-ferrari/quote:Red Bull's demands that it was entitled to land a competitive Formula 1 engine have been labelled as 'offensive' by Ferrari president Sergio Marchionne.
In the wake of its breakdown in relations with Renault, Red Bull tried to sort out deals with Mercedes, Ferrari and Honda, but was rebuffed each time.
Speaking at Ferrari's traditional pre-Christmas press conference on Monday, Marchionne said Ferrari declined the chance to team up with Red Bull because it felt the team would be too 'dangerous'.
And he also said he was unhappy that the Milton Keynes-based outfit said rivals were duty bound to give it the best engines.
"Red Bull is an incomplete team," said Marchionne. "Because if you have an excellent chassis, but you lack the engine then you are not complete.
"With the power unit you can have a great chassis, but you will not become world champion: you will remain in the garage. So you have to do a deal with a manufacturer.
"But what I find really offensive in this whole affair was the claim that someone had to give them an engine to strengthen what is already a very competitive position for them."
When pushed more on why the talks with Red Bull collapsed, Marchionne said: "The reason that the deal with Red Bull was not successful was that, in light of the recovery that we did in 2015, to give our own power unit to a team that has the technical capabilities of Red Bull would have been dangerous.
"My commitment is to protect Ferrari. The possibility of going to beat Mercedes along with Red Bull, I don't care much for that. What interests me is to win with Ferrari."
www.ad.nlquote:Fiat denkt aan terugkeer Alfa Romeo in Formule 1
Alfa Romeo in de Formule 1 in 1980. © getty.
Fiat overweegt het merk Alfa Romeo te laten terugkeren in de Formule 1. Als een heuse rivaal van Ferrari, dat ook eigendom is van Fiat. Sergio Marchionne, de grote baas van Fiat, maakte deze toespelingen maandag tijdens de jaarlijkse kerstlunch van het Italiaanse Formule 1-team op het hoofdkwartier Maranello.
,,Het merk Alfa zit in de harten van velen, dat is ongelooflijk. Om die reden denken we erover na Alfa Romeo als renstal terug te brengen in de Formule 1. Ik denk dat het belangrijk is'', zei Marchionne, die geen jaartal noemde voor de eventuele rentree van het sportieve merk, dat in 1985 voor het laatst deelnam met een eigen raceteam in de koningsklasse.
De naam Alfa Romeo was dit jaar al te zien op de rode bolides van Ferrari. Er was even sprake van dat Red Bull onder de naam Alfa Romeo met motoren van Ferrari zou gaan rijden in 2016, maar Red Bull koos ervoor toch weer een nieuwe deal met Renault te sluiten. Ferrari is volgend jaar wel de motorleverancier van Toro Rosso, waar Max Verstappen een van de coureurs is.
Haas - Alfa Romeo ?quote:Op maandag 14 december 2015 22:36 schreef Fir3fly het volgende:
Zal wel een rebranding worden van Haas. Mocht het überhaupt gebeuren.
Of moet STR de merknaam Alfa aan zich binden om nieuwe motoren te krijgenquote:Op dinsdag 15 december 2015 10:44 schreef JimmyManna het volgende:
Dan moet Alfa genoegen nemen met oudere motoren.
Is dat niet iets wat al járen geroepen wordt van Alfa? Hadden ze dat dan niet al pakweg 5 jaar geleden in werking moeten zetten?quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:05 schreef Meike26 het volgende:
Haas - Alfa Romeo zie ik denk ik ook als eerst gebeuren. Alfa Romeo wil voornamelijk in amerika wat meer verkopen en kan Haas daarbij goed gebruiken.
Doordat Alfa Romeo in een heel ander segment zit dan Ferrari zou het juist veel synergie op kunnen leveren, omdat ze elkaar niet beconcurreren. En dan misschien niet als team maar bijvoorbeeld als naamgever van de Ferrari motoren voor een ander team en dat daarvoor betalen. Zo zou je dus bijvoorbeeld een Haas of STR op de baan kunnen brengen met gerebagde Ferrari motoren, zoals Renault nu doet voor Red Bull als Tag Heuer motoren.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:29 schreef gias het volgende:
ik moet het nog maar zien gebeuren, Er zijn er al zoveel die hebben geroepen geïnteresseerd te zijn in de f1, maar uiteindelijk nooit kwamen opdagen of doorzetten.
Verder heeft Fiat met Ferrari al een sterke naam, nog een team erbij is wel wat overkill. Een F1 team runnen kost klauwen met geld. Elke hint op samenwerking met Ferrari wordt bovendien sterk onder de loep genomen nu ze iedereen dat kunstje met Haas hebben geflikt.
Ze worden er niet voor bestraft, maar waar rook is, is vuur en er volgt ook een regelwijziging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |