Dit doen.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef clixplicity het volgende:
een ultimatum stellen: je vertelt het haar voor het einde van de maand, anders doe ik het.
Maar hoe controleer je dat?quote:Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef clixplicity het volgende:
Lastig, maar het is niet aan jou om haar in te lichten. Dat moet hij zelf doen.
Vind je de situatie ondraaglijk, dan kun je hem een ultimatum stellen: je vertelt het haar voor het einde van de maand, anders doe ik het.
je spreekt jezelf wel een beetje tegen hequote:Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef clixplicity het volgende:
Lastig, maar het is niet aan jou om haar in te lichten. Dat moet hij zelf doen.
Vind je de situatie ondraaglijk, dan kun je hem een ultimatum stellen: je vertelt het haar voor het einde van de maand, anders doe ik het.
Erger nog: voor hun kinderen.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:46 schreef Bananenpap het volgende:
Je kunt je afvragen wat je ermee opschiet. Ik kan goed voorstellen dat je met wraakgevoelens zit, hij heeft jou immers bedonderd. Alleen zou zo'n wraakactie niet alleen nadelig voor hem zijn, maar ook zijn zwangere vrouw.
Met de eerste twee opties bereikt ze eigenlijk hetzelfde als met de derde optie. Tenminste, ik ga er vanuit dat TS ook niet meer verder wilt met deze man.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:47 schreef kree het volgende:
Er zijn ook maar 3 opties
- Je laat het hem opbiechten
- Je verteld het zelf
- Je verbreekt het contact en laat het verder voor wat het is.
pick one
Het bereikt hetzelfde ja, maar toch zijn het wel twee heel verschillende dingen.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:49 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Met de eerste twee opties bereikt ze eigenlijk hetzelfde als met de derde optie. Tenminste, ik ga er vanuit dat TS ook niet meer verder wilt met deze man.
Ik zou als ik die vrouw was wel willen weten dat mijn partner een onbetrouwbare vreemdganger is. Dus je kunt jezelf afvragen of het wel zo nadelig is, of dat je haar er uiteindelijk een plezier meedoet. De kans is groot dat hij haar vaker heeft belazerd of nog vaker gaat doen. Door het haar te vertellen kan ze tenminste de keuze maken dat ze wel op zoek gaat naar iemand die haar wel trouw blijft. Nu heeft ze door haar onwetendheid die optie niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:46 schreef Bananenpap het volgende:
Je kunt je afvragen wat je ermee opschiet. Ik kan goed voorstellen dat je met wraakgevoelens zit, hij heeft jou immers bedonderd. Alleen zou zo'n wraakactie niet alleen nadelig voor hem zijn, maar ook zijn zwangere vrouw.
Ik snap de gedachte maar heb geen rancuneuze gevoelens. Ik schiet er niks eme op maar vind het gewoon kut voor haar.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:46 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als ze de happy family spelen. De uitkomst maakt mij niet zoveel uit. Ik heb dan mijn "plicht" gedaan al is het dus de vraag of het mijn plicht wel is..quote:Op donderdag 3 december 2015 15:39 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Lastig dit. Je loopt wel een risico dat je straks zelf de gebeten hond bent terwijl zij weer lekker de happy family spelen. En sowieso is het natuurlijk niet fijn om zoiets te vertellen.
Je moet niet vergeten dat die vrouw zwanger is en je zo wel haar (schijn)geluk afpakt.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zou als ik die vrouw was wel willen weten dat mijn partner een onbetrouwbare vreemdganger is. Dus je kunt jezelf afvragen of het wel zo nadelig is, of dat je haar er uiteindelijk een plezier meedoet. De kans is groot dat hij haar vaker heeft belazerd of nog vaker gaat doen. Door het haar te vertellen kan ze tenminste de keuze maken dat ze wel op zoek gaat naar iemand die haar wel trouw blijft. Nu heeft ze door haar onwetendheid die optie niet.
Kan ik mij voorstellen. In dat geval zou ik mij bedenken of jij het als zwangere vrouw fijn zou vinden om dit te horen te krijgen. Heeft hij veel spijt van actie?quote:Op donderdag 3 december 2015 15:52 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik snap de gedachte maar heb geen rancuneuze gevoelens. Ik schiet er niks eme op maar vind het gewoon kut voor haar.
Ik bedoel dat je moet oppassen dat het jou geen shit gaat opleveren.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:54 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als ze de happy family spelen. De uitkomst maakt mij niet zoveel uit. Ik heb dan mijn "plicht" gedaan al is het dus de vraag of het mijn plicht wel is..
Ik denk dat als je die gozer een limiet gaat stellen dat hij het zelf wel opbiecht.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:54 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als ze de happy family spelen. De uitkomst maakt mij niet zoveel uit. Ik heb dan mijn "plicht" gedaan al is het dus de vraag of het mijn plicht wel is..
quote:Op donderdag 3 december 2015 15:54 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Stel er staat op een dag een vreemde voor de deur die beweerd dat je partner met hem/haar vreemd gaat. Wie zou dat zomaar voor waar aannemen?
Nou ja, ik heb heel evident bewijs.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:54 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Stel er staat op een dag een vreemde voor de deur die beweerd dat je partner met hem/haar vreemd gaat. Wie zou dat zomaar voor waar aannemen?
Je moet niet vergeten dat je voor haar wel 'de ander' in dit hele verhaal bent. Ze zal jou ook het en en ander kwalijk kunnen nemen.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:56 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, ik heb heel evident bewijs.
quote:Op donderdag 3 december 2015 15:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zou me verre houden van hun problemen. Daarin wil je niet meegesleurd worden.
Lastige vraag. Hij zegt veel spijt te hebben, maar dan vooral naar mij toe. Ook zegt hij dat hij met mij verder wil en meer van die cliches. Maar hij heeft zoveel gelogen dat ik dat niet meteen aanneem. En voor mij maakt het niet uit want met hem ben ik klaar.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:55 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat die vrouw zwanger is en je zo wel haar (schijn)geluk afpakt.
[..]
Kan ik mij voorstellen. In dat geval zou ik mij bedenken of jij het als zwangere vrouw fijn zou vinden om dit te horen te krijgen. Heeft hij veel spijt van actie?
Berouw komt na de zondequote:Op donderdag 3 december 2015 16:02 schreef letmehearyouscream het volgende:
iedereen bedankt voor de reacties.
[..]
Lastige vraag. Hij zegt veel spijt te hebben, maar dan vooral naar mij toe. Ook zegt hij dat hij met mij verder wil en meer van die cliches. Maar hij heeft zoveel gelogen dat ik dat niet meteen aanneem. En voor mij maakt het niet uit want met hem ben ik klaar.
Daarom moet je het ook niet zo aanpakken. Stuur de vrouw op Facebook een bericht met alle bewijsstukken die je hebt en blokkeer haar en hem vervolgens. Dan kunnen ze het zelf lekker uitzoeken en word jij er niet in mee gesleurd.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:54 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ja precies.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat je voor haar wel 'de ander' in dit hele verhaal bent. Ze zal jou ook het en en ander kwalijk kunnen nemen.
Ik kan theoretisch ook aantonen dat ik niks wist van hun relatie. Maar je hebt gelijk; ze kan haar boosheid ook naar mij richten al is die niet terecht.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat je voor haar wel 'de ander' in dit hele verhaal bent. Ze zal jou ook het en en ander kwalijk kunnen nemen.
Logisch redeneren is dan vaak ver weg.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:04 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik kan theoretisch ook aantonen dat ik niks wist van hun relatie. Maar je hebt gelijk; ze kan haar boosheid ook naar mij richten al is die niet terecht.
Ja, als ik het zou doen, pak ik het zo aan. Hoef er verder niks meer over te horen dan en dan is het hun probleem.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daarom moet je het ook niet zo aanpakken. Stuur de vrouw op Facebook een bericht met alle bewijsstukken die je hebt en blokkeer haar en hem vervolgens. Dan kunnen ze het zelf lekker uitzoeken en word jij er niet in mee gesleurd.
Met gemeenschappelijke kennissen krijg je het vroeger of later toch te horen.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja, als ik het zou doen, pak ik het zo aan. Hoef er verder niks meer over te horen dan en dan is het hun probleem.
Klopt, maar dat zou me verder niet uitmaken.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met gemeenschappelijke kennissen krijg je het vroeger of later toch te horen.
Die kans zit er inderdaad in. Maar ik heb bewijs waar ze echt niet omheen zou kunnen.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:06 schreef fathank het volgende:
bemoei je niet met andermans huwelijk.
grote kans dat mevrouw je toch niet geloofd en vanaf dat moment wordt er een verschrikkelijke haatcampagne gestart waar je niet zonder reputatieschade uit gaat komen.
Hmm, het zou best kunnen dat ze dat echt niet zou weten, maar bekijk het van de andere kant: hoe krijg je het in godsnaam verborgen als je toch elke keer verplichtingen hebt met je vrouw waarvan je een kind hebt en ook nog eens zwanger is. Dus het zou in ieder geval een beetje kunnen opvallen.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:06 schreef fathank het volgende:
grote kans dat mevrouw je toch niet geloofd en vanaf dat moment wordt er een verschrikkelijke haatcampagne gestart waar je niet zonder reputatieschade uit gaat komen.
En je maakt mij niet wijs dat je het stiekem echt niet wist gezien je gezamenlijke kennissen hebt.
Van mij hoef je dat niet te geloven. Maar heb enkele van zijn vrienden ontmoet en die hebben hun mond tegen me gehouden. Verder ben ik er pas later, toen ik haar naam wist, achtergekomen dat we gemeenschapelijke kennissen hadden. Voorheen was ze vor mij "de ex" uit zijn verhalen.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:06 schreef fathank het volgende:
En je maakt mij niet wijs dat je het stiekem echt niet wist gezien je gezamenlijke kennissen hebt.
Toch geef je aan dat je al een tijdje met vraagtekens zat. Wat hield dat dan in?quote:Op donderdag 3 december 2015 16:11 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Van mij hoef je dat niet te geloven. Maar heb enkele van zijn vrienden ontmoet en die hebben hun mond tegen me gehouden. Verder ben ik er pas later, toen ik haar naam wist, achtergekomen dat we gemeenschapelijke kennissen hadden. Voorheen was ze vor mij "de ex" uit zijn verhalen.
Ik denk dat dit het meest verstandige is inderdaad.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zou die vent voor van alles en nog wat uitmaken en zeggen dat ik vind dat hij het tegen zijn vrouw moet zeggen, en dan heel snel het contact afkappen. En dan:
[..]
Die zijn er heel veel. En aangezien deze vrouw zwanger is heb je al helemaal de kans dat ze het gaat ontkennen omdat ze eigenlijk in de gelukkigste fase van haar leven moet zitten.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
Er is ook nog de optie dat ze zo'n vrouw is die het wel weet, maar niet wil weten en hem dus eigenlijk min of meer een vrijbrief geeft, als ze er maar niet mee geconfronteerd wordt.
Die zijn er meer dan je zou denken.
Hoe de neuk is dat een zelfde situatie?quote:Op donderdag 3 december 2015 16:12 schreef HulkHeld het volgende:
Dit soort dingen doet me altijd denken aan eenzelfde situatie waarin je ex een nieuwe vriend/vriendin heeft en je daar de nadelige kanten van gaat belichten bij de nieuwe partner, terwijl je daar ook niets mee te maken hebt.
Niet exact gelijk, maar dezelfde dingen. Alsof je de ander moet waarschuwen over dingen die 'de nieuwe' in dat geval niet weet.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hoe de neuk is dat een zelfde situatie?
Zoals ik al zei, kreeg ik steeds meer vermoedens. Drie maanden geleden leerden we elkaar kennen en enkele weken daarna spraken we af. In het begin spreek ik sowieso niet bij iemand thuis af. Na een tijdje kreeg ik wel vrmoedens maar ook weer signalen die het tegenspraken. namelijk het feit dat ik zijn vriednen had ontmoet en hij wel in zijn woonplaats met mij rondliep.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:09 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Hmm, het zou best kunnen dat ze dat echt niet zou weten, maar bekijk het van de andere kant: hoe krijg je het in godsnaam verborgen als je toch elke keer verplichtingen hebt met je vrouw waarvan je een kind hebt en ook nog eens zwanger is. Dus het zou in ieder geval een beetje kunnen opvallen.
It wasn't me.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:15 schreef DerekB het volgende:
Ik zou het in alle toonaarden ontkennen.
Zijn terughoudendheid om bij hem thuis af te spreken.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:12 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Toch geef je aan dat je al een tijdje met vraagtekens zat. Wat hield dat dan in?
Ik probeer totaal niet de heldin uit te hangenquote:Op donderdag 3 december 2015 16:17 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou het gewoon niet doen. Je probeert de heldin uit te hangen, maar dat ben je op zo'n moment echt verre van.
Je zegt net dat je het twijfelt om het te doen omdat je het min of meer als je plicht ziet. Dan miszeg ik toch niets?quote:Op donderdag 3 december 2015 16:20 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik probeer totaal niet de heldin uit te hangenWat een aannames. Je hebt je oordeel al lekker klaar. Er is niks heldhaftigs aan deze situatie en mijn positie. Of ik het nou wel of niet vertel.
Wat heb jij dan nog met hem te maken.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
Drie maanden terug leerde ik een jongeman (31) kennen met wie ik ging daten. Naar zijn zeggen was hij gescheiden van de moeder van zijn kind. Gaandeweg kreeg ik hier steeds meer vraagtekens bij en deze bleken gegrond. Twee weken terug gaf hij toe dat hij inderdaad nog getrouwd was, waarop ik aangaf niks met hem te maken te hebben. Hij kwam met een cliche verhaal over sleur in de relatie, passieloos huwelijk, gevoelens voor mij, bla bla bla. Heb toen voet bij stuk gehouden. Ik kreeg wel buikpijn bij de gedachte aan zijn vrouw; zo een kwal van een man wens je niemand toe. Bovendien lijkt ze mij erg lief en onwetend. Ik ken haar niet persoonlijk maar we hebben wel gemeenschappelijke kennissen.
Nou blijkt zijn vrouw dus (zeer kort) zwanger! Vind het nu nog rotter voor haar dat hij zo onbetrouwbaar is.
Wat zouden jullie doen: haar inlichten of niet?
Plicht tussen aanhalingstekens. Ik wist ook niet hoe het anders te omschrijven. Ook zei ik dat het de vraag is of het mijn "plicht" wel is. Je hebt je oordeel lekker klaar op basis van zeer selectief lezen. En al zou ik het zo hebben omschreven; het uitvoeren van je plicht is niet per se heldhaftig.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:22 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je zegt net dat je het twijfelt om het te doen omdat je het min of meer als je plicht ziet. Dan miszeg ik toch niets?
Je hebt je er gewoon niet mee te bemoeien. Klaarquote:Op donderdag 3 december 2015 16:20 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik probeer totaal niet de heldin uit te hangenWat een aannames. Je hebt je oordeel al lekker klaar. Er is niks heldhaftigs aan deze situatie en mijn positie. Of ik het nou wel of niet vertel.
Zoals ik al zei; heb geen rancuneuze gevoelens.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat heb jij dan nog met hem te maken.
Dat hij vreemdgaat is zijn probleem niet het jouwe. En je kent die vrouw verder ook niet persoonlijk.
Gewoon om je wraak te uiten? Dat is kinderachtig.
Dan gewoon laten voor wat het is. Het is niet jouw zaak. Uiteindelijk komt de aap wel uit de mouw en zullen ze gaan scheiden, waarschijnlijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:25 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; heb geen rancuneuze gevoelens.
Nou wat heeft ze met hem te maken, dat zij gebruikt wordt door hem he.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat heb jij dan nog met hem te maken.
Dat hij vreemdgaat is zijn probleem niet het jouwe. En je kent die vrouw verder ook niet persoonlijk.
Gewoon om je wraak te uiten? Dat is kinderachtig.
gebruikt wordt?quote:Op donderdag 3 december 2015 16:26 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Nou wat heeft ze met hem te maken, dat zij gebruikt wordt door hem he.
Ze is och gekapt met die jongen? Dan heeft ze toch niks meer te maken met die vent en zijn vrouw?quote:Op donderdag 3 december 2015 16:26 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Nou wat heeft ze met hem te maken, dat zij gebruikt wordt door hem he.
Ik vind dat wel een bepaalde mate van gebruiken ja. Net als dat hij zijn vrouw gebruikt/misbruikt. Hij kan kijken of het lukt met haar en als het niet lukt, gaat hij weer lekker terug naar zijn zwangere vrouwtje, laat hij haar met een complex achter. Leuk is dat.quote:
Jaja, ik snap alleen de tegenwoordige tijd niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:28 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een bepaalde mate van gebruiken ja. Net als dat hij zijn vrouw gebruikt/misbruikt. Hij kan kijken of het lukt met haar en als het niet lukt, gaat hij weer lekker terug naar zijn zwangere vrouwtje, laat hij haar met een complex achter. Leuk is dat.
Om eerlijk te zijn zie ik je op dit moment als een moraalridder die dit puur doet omdat het zogenaamd politiek-correct is ja. Echt een goede reden om het wél te vertellen geef je niet echt. Je zegt dat je niet met wraakgevoelens zit en niks meer met hem te maken wil hebben, dan heb je in principe je antwoord toch al?quote:Op donderdag 3 december 2015 16:24 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Plicht tussen aanhalingstekens. Ik wist ook niet hoe het anders te omschrijven. Ook zei ik dat het de vraag is of het mijn "plicht" wel is. Je hebt je oordeel lekker klaar op basis van zeer selectief lezen. En al zou ik het zo hebben omschreven; het uitvoeren van je plicht is niet per se heldhaftig.
Spijt dat hij is betrapt.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:02 schreef letmehearyouscream het volgende:
iedereen bedankt voor de reacties.
[..]
Lastige vraag. Hij zegt veel spijt te hebben, maar dan vooral naar mij toe. Ook zegt hij dat hij met mij verder wil en meer van die cliches. Maar hij heeft zoveel gelogen dat ik dat niet meteen aanneem. En voor mij maakt het niet uit want met hem ben ik klaar.
Dit ga je vast niet geloven omdat je al zo'n heftig oordeel over me hebt, maar ik vind het gewoon erg voor haar. Nu ga je waarschijnlijk beweren dat ik me dus de held wil voelen, vals sentiment ofzo, maar dat is geenszins het geval. Een held ben ik sowieso niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zie ik je op dit moment als een moraalridder die dit puur doet omdat het zogenaamd politiek-correct is ja. Echt een goede reden om het wél te vertellen geef je niet echt. Je zegt dat je niet met wraakgevoelens zit en niks meer met hem te maken wil hebben, dan heb je in principe je antwoord toch al?
Ik voel me niet genaaid en ook niet nobel.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:31 schreef FlyDutchMan het volgende:
Ja joh stuur even lekker vier levens in de war, omdat je je genaaid voelt door iemand die nog getrouwd is en jezelf nu wijs wil maken dat jij heel nobel bent.
Tuurlijk, iedereen had het erg gevonden. Maar je weet niet hoe zijn vrouw is, en ze hebben ook kinderen samen.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:53 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dit ga je vast niet geloven omdat je al zo'n heftig oordeel over me hebt, maar ik vind het gewoon erg voor haar. Nu ga je waarschijnlijk beweren dat ik me dus de held wil voelen, vals sentiment ofzo, maar dat is geenszins het geval. Een held ben ik sowieso niet.
Waarom dan überhaupt overwegen het te vertellen? Ja, jij vindt het zo erg voor haar, maar eigenlijk is er voor haar helemaal niks aan de hand. Als jij het vertelt stort haar wereld in: niet alleen ging hij vreemd, ze moest het ook nog van een ander horen.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:53 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik voel me niet genaaid en ook niet nobel.
quote:Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef clixplicity het volgende:
een ultimatum stellen: je vertelt het haar voor het einde van de maand, anders doe ik het.
Dit.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef clixplicity het volgende:
je vertelt het haar voor het einde van de maand, anders doe ik het.
Vond het zelf wel "fijn" toen ik ingelicht werd. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:01 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Waarom dan überhaupt overwegen het te vertellen? Ja, jij vindt het zo erg voor haar, maar eigenlijk is er voor haar helemaal niks aan de hand. Als jij het vertelt stort haar wereld in: niet alleen ging hij vreemd, ze moest het ook nog van een ander horen.
Misschien krijgt hij echt berouw en vertelt het haar, dan kunnen zij van daaruit kijken hoe nu verder. Misschien heeft zij ooit wel eens aangegeven dat ze liever niet wil weten als hij zoiets doet. Misschien komt ze er nooit achter, maar betert hij zijn leven en komt het helemaal goed. Of niet, maar in ieder geval sta jij er compleet buiten.
Hier al een update: heb hem een bericht gestuurd dat hij het beste eerlijk kan zijn aangezien de kans groot is dat een ander het vertelt. En die ander ben ik niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:14 schreef kree het volgende:
wel benieuwd hoe dit afloopt, hou je ons even op de hoogte TS?
Wat zei hij daar op?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:17 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Hier al een update: heb hem een bericht gestuurd dat hij het beste eerlijk kan zijn aangezien de kans groot is dat een ander het vertelt. En die ander ben ik niet.
quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Hij zegt dat het hem niet uitmaakt en is vooral bezig mij terug te winnen.
huhuh of te wel hij hoopt dat je het erbij laat zitten.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Zeker rare gast; nadat ik achter de waarheid kwam stond hij met een weekendtas voor mijn deurquote:Op donderdag 3 december 2015 17:30 schreef kree het volgende:
[..]
huhuh of te wel hij hoopt dat je het erbij laat zitten.
Rare gast hoor, zeker als hij een zwangere vriendin heeft.
Verantwoordelijkheidsgevoel = 0,0 in ieder geval dan
Ik zou het verhaal aan één van die gezamenlijke kennissen vertellen. Moet je eens kijken hoe snel ze het weet.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:55 schreef letmehearyouscream het volgende:
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik ben eruit; zal hem nog in een laatste bericht aanraden om het zelf op te biechten, voordat een ander dat doet. En nee, die ander ben ik niet zelf.
Ga je schamen.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
.
Nou blijkt zijn vrouw dus (zeer kort) zwanger! Vind het nu nog rotter voor haar dat hij zo onbetrouwbaar is.
Wat zouden jullie doen: haar inlichten of niet?
Wįįg het eens hč!quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Waarom zou TS zich moeten schamen? Die man is toch vreemdgegaan?quote:
Zeg anders dat hij moet gaan scheiden zodat hij bij jou kan zijn, ff kijken wat hij doet.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Zeker rare gast; nadat ik achter de waarheid kwam stond hij met een weekendtas voor mijn deur
Dat ze het de partner wil vertellenquote:Op donderdag 3 december 2015 17:38 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Waarom zou TS zich moeten schamen? Die man is toch vreemdgegaan?
In elk geval, een goede beslissing die je genomen hebt, TS. Laat het ze zelf uitzoeken.
quote:Op donderdag 3 december 2015 17:39 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Zeg anders dat hij moet gaan scheiden zodat hij bij jou kan zijn, ff kijken wat hij doet.
Ja want dat gebeurt nog wel eens jaquote:Op donderdag 3 december 2015 15:54 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Gewoon vertellen aan die vrouw. Het is een vuile lul van een gozer.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Zeker rare gast; nadat ik achter de waarheid kwam stond hij met een weekendtas voor mijn deur
Maar wat is het dan precies waar je naar op zoek bent?quote:Op donderdag 3 december 2015 16:53 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dit ga je vast niet geloven omdat je al zo'n heftig oordeel over me hebt, maar ik vind het gewoon erg voor haar. Nu ga je waarschijnlijk beweren dat ik me dus de held wil voelen, vals sentiment ofzo, maar dat is geenszins het geval. Een held ben ik sowieso niet.
Ik zei STEL dat het zou gebeuren. En TS dacht er over om het te vertellen, dus ja...quote:Op donderdag 3 december 2015 17:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja want dat gebeurt nog wel eens ja
Anders lees je even goed. Ik overwoog het licht en ga het niet vertellen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat ze het de partner wil vertellen
Maar niet door voor de deur te staanquote:Op donderdag 3 december 2015 18:04 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik zei STEL dat het zou gebeuren. En TS dacht er over om het te vertellen, dus ja...
Maar ondertussen wel iemand anders voor je karretje spannen zekerquote:Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Anders lees je even goed. Ik overwoog het licht en ga het niet vertellen.
Nee, zo achterbaks zou je wel zijn.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:11 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Maar niet door voor de deur te staan
Mijn hemel. Ik zeg alleen dat die kans groot is omdat veel mensen op de hoogte zijn. Jij leest ook wat je wilt lezen hč. Was mijn advies aan hem omdat ze het beter van hem kan horen. Ik span niemand voor mijn karretjequote:Op donderdag 3 december 2015 18:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel iemand anders voor je karretje spannen zeker.
'Ik ga het niet vertellen maar iemand anders wel'.
Oké laten we er dan van maken:quote:Op donderdag 3 december 2015 18:11 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Maar niet door voor de deur te staan
Goede analyse, bedankt voor je bijdrage.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:23 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee, zo achterbaks zou je wel zijn.
Met zulke duidelijke bewijzen zou ik het wel geloven. Maar deze vraag is niet meer aan de orde.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:30 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Oké laten we er dan van maken:
Stel je krijgt op een dag een van een vreemde een Facebook bericht "Hoi, je man/vrouw gaat vreemd met mij. gr gr". Wie zou dat zomaar voor waar aannemen?
Al lekker rond lopen vertellen aan haar kennissen dus?quote:Op donderdag 3 december 2015 18:30 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Mijn hemel. Ik zeg alleen dat die kans groot is omdat veel mensen op de hoogte zijn. Jij leest ook wat je wilt lezen hč. Was mijn advies aan hem omdat ze het beter van hem kan horen. Ik span niemand voor mijn karretje
Anders lees je even terug. Zijn vrienden weten ervan. Je maakt er echt een sport van hč om selectief te lezen en mij in een kwaad daglicht te stellen. Van mijn kant weet maar 1 iemand het en die houdt haar mond wel.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Al lekker rond lopen vertellen aan haar kennissen dus?
Ik vind je gewoon niet oprecht overkomen, that's all. Je zegt in tweestrijd te zitten omdat je het erg voor haar vindt, maar dat haar leven waarschijnlijk wordt verwoest als je het wel zegt lijkt je dan weer niet zoveel te doen. Zeggen en je vervolgens terugtrekken, dat is toch echt het meest vreselijke wat je dat gezin kunt aandoen? Of vind je dat niet erg?quote:Op donderdag 3 december 2015 18:35 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Anders lees je even terug. Zijn vrienden weten ervan. Je maakt er echt een sport van hč om selectief te lezen en mij in een kwaad daglicht te stellen. Van mijn kant weet maar 1 iemand het en die houdt haar mond wel.
Je kunt het ook anders zien, die gozer ligt nu al op z'n knieėn voor TS en zegt met haar door te willen.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik vind je gewoon niet oprecht overkomen, that's all. Je zegt in tweestrijd te zitten omdat je het erg voor haar vindt, maar dat haar leven waarschijnlijk wordt verwoest als je het wel zegt lijkt je dan weer niet zoveel te doen. Zeggen en je vervolgens terugtrekken, dat is toch echt het meest vreselijke wat je dat gezin kunt aandoen? Of vind je dat niet erg?
Haar leven is al verwoest, want haar man is vreemdgegaan. En zij weet er nergens van.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik vind je gewoon niet oprecht overkomen, that's all. Je zegt in tweestrijd te zitten omdat je het erg voor haar vindt, maar dat haar leven waarschijnlijk wordt verwoest als je het wel zegt lijkt je dan weer niet zoveel te doen. Zeggen en je vervolgens terugtrekken, dat is toch echt het meest vreselijke wat je dat gezin kunt aandoen? Of vind je dat niet erg?
Ik vind jou oordelend. Ik zeg dat er veel mensen op de hoogte zijn en jij maakt ervan dat ik het loop rond te bazuinen. En waar zeg ik dat dat me niks zou doen? En ja ik vind het erg vandaar mijn keuze. Waarschijnlijk maak jij altijd meteen de goede keuze.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
dat doet ze dan ook niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als TS niks meer te maken wil hebben met die gast maakt het toch niet uit? Ze krijgt pas gedonder als ze het wel zegt, want zij is de derde in het spel. Of zijn er echt mensen hier die denken dat die vrouw het TS in dank afneemt?quote:Op donderdag 3 december 2015 18:42 schreef kree het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders zien, die gozer ligt nu al op z'n knieėn voor TS en zegt met haar door te willen.
Hoe denk je dat de relatie tussen die gast en die zwangere vriendin gaat lopen als er niks gezegd wordt erover?
Alles komt vroeg of laat uit, dat is het punt niet zozeer. De vraag is of TS 'die ene persoon' wil zijn die de toekomst van dat huwelijk bepaalt.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Haar leven is al verwoest, want haar man is vreemdgegaan. En zij weet er nergens van.
Ik vind het fair van TS dat zij erover heeft gedacht om haar beste mede-geslacht te laten weten hoe haar man daadwerkelijk in elkaar zit. Zij besluit het om niet te doen, wat ik zelf niet had gedaan, prima toch?
Het is wel het meest vreselijke wat je dat gezin kunt aandoen, maar uiteindelijk komt het toch uit.
En dat kind verdient zo'n vader niet, naar mijn mening. En uiteindelijk gaan ze toch uit elkaar, want je ziet al dat de vader zo ontrouw is als weet ik wat. Nee, dat is leuk en stabiel voor het kind.
Ik vind dat jij jezelf als 'derde persoon' overschat als je er daadwerkelijk over denkt om het haar te vertellen. Je vindt het allemaal heel erg voor haar, maar wat bereik je er zelf mee? Of gaat dit puur over een zogenaamde 'sister-code'? Nogmaals, ik heb alles teruggelezen, maar een écht goede reden om het haar te vertellen heb ik nog steeds niet gevonden.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:44 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik vind jou oordelend. Ik zeg dat er veel mensen op de hoogte zijn en jij maakt ervan dat ik het loop rond te bazuinen. En waar zeg ik dat dat me niks zou doen? En ja ik vind het erg vandaar mijn keuze. Waarschijnlijk maak jij altijd meteen de goede keuze.
Dat huwelijk is al bepaald. En niet door TS, maar door de man zelf.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:55 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Alles komt vroeg of laat uit, dat is het punt niet zozeer. De vraag is of TS 'die ene persoon' wil zijn die de toekomst van dat huwelijk bepaalt.
Die persoon wil ik niet zijn inderdaad.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:55 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als TS niks meer te maken wil hebben met die gast maakt het toch niet uit? Ze krijgt pas gedonder als ze het wel zegt, want zij is de derde in het spel. Of zijn er echt mensen hier die denken dat die vrouw het TS in dank afneemt?
[..]
Alles komt vroeg of laat uit, dat is het punt niet zozeer. De vraag is of TS 'die ene persoon' wil zijn die de toekomst van dat huwelijk bepaalt.
[..]
Ik vind dat jij jezelf als 'derde persoon' overschat als je er daadwerkelijk over denkt om het haar te vertellen. Je vindt het allemaal heel erg voor haar, maar wat bereik je er zelf mee? Of gaat dit puur over een zogenaamde 'sister-code'? Nogmaals, ik heb alles teruggelezen, maar een écht goede reden om het haar te vertellen heb ik nog steeds niet gevonden.
Ik ben van mening dat het niet aan TS is om haar van dat roze wolkje af te gooien. Althans, dat is hoe ik er in zou staan en dat is volgens mij ook wat TS in dit topic vraagt, wat wij in deze situatie zouden doen. Ik zou het persoonlijk vervelend vinden dat die vrouw en die kinderen hier de dupe van worden, maar dat is hoe ik er in sta. Vervelende is nu dat het die man niks blijkt te doen en je dus sowieso alleen die vrouw en haar kinderen er mee hebt.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat huwelijk is al bepaald. En niet door TS, maar door de man zelf.
Naar mijns inziens is het nu aan de vrouw om te bepalen hoe het verder afloopt.
Jij bent van mening dat de vrouw op het roze wolkje mag blijven zitten.
Ja ik vraag wat jullie zouden doen en heb nu mijn keus gemaakt. Want ja ik vind dat ook vervelend. Maar dat zal dan wel weer niet oprecht zijn hequote:Op donderdag 3 december 2015 19:01 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het niet aan TS is om haar van dat roze wolkje af te gooien. Althans, dat is hoe ik er in zou staan en dat is volgens mij ook wat TS in dit topic vraagt, wat wij in deze situatie zouden doen. Ik zou het persoonlijk vervelend vinden dat die vrouw en die kinderen hier de dupe van worden, maar dat is hoe ik er in sta. Vervelende is nu dat het die man niks blijkt te doen en je dus sowieso alleen die vrouw en haar kinderen er mee hebt.
Is het verhaal al afgelopen dan? Heb je geen contact meer met die man?quote:Op donderdag 3 december 2015 19:00 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Die persoon wil ik niet zijn inderdaad.
Ik overschat mezelf zeker niet want ben de minst belangrijke in deze situatie. En waarom zeg je toch dat ik erover "denk" in de tegenwoordige tijd? De vraag is niet meer aan de orde; je bent louter bezig om aan te tonen hoe achterbaks ik ben
De beste man in deze kwestie heeft al bewezen en aangetoond dat hij niet voor zijn vrouw kan zijn (want vreemdgaan is niet normaal, voor de duidelijkheid) én hij wilt haar in de steek laten, en indirecht ook het kind, om voor TS te gaan. Wie zegt dat hij na de geboorte van het kind niet nog een keer vreemdgaat omdat hij toch liever geen kinderen heeft? Die vaders heb je ook.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:01 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het niet aan TS is om haar van dat roze wolkje af te gooien. Althans, dat is hoe ik er in zou staan en dat is volgens mij ook wat TS in dit topic vraagt, wat wij in deze situatie zouden doen. Ik zou het persoonlijk vervelend vinden dat die vrouw en die kinderen hier de dupe van worden, maar dat is hoe ik er in sta. Vervelende is nu dat het die man niks blijkt te doen en je dus sowieso alleen die vrouw en haar kinderen er mee hebt.
Nee. Want de man houdt niet van zijn vrouw, want hij wil voor TS gaan.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:08 schreef Mortaxx het volgende:
Zij heeft net zo goed het recht onwetend te blijven en gelukkig verder te leven. Wat niet weet wat niet deert
Dat weet je helemaal nietquote:Op donderdag 3 december 2015 19:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. Want de man houdt niet van zijn vrouw, want hij wil voor TS gaan.
Maar TS wil niks meer met die man te maken hebben, dus dan is dat toch haar probleem niet?quote:Op donderdag 3 december 2015 19:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. Want de man houdt niet van zijn vrouw, want hij wil voor TS gaan.
quote:
Nee, dat weet ik inderdaad niet. Lezen, Mortaxx.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dit zegt nietsquote:Op donderdag 3 december 2015 19:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat weet ik inderdaad niet. Lezen, Mortaxx.
Dat is het punt ook helemaal niet. TS staat hier ook volledig los van.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:09 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar TS wil niks meer met die man te maken hebben, dus dan is dat toch haar probleem niet?
Dat het hem niet uitmaakt dat iemand het zijn vrouw verteld kan net zo goed impliceren dat ze het al weet. Of iets anders, of anders. Want je weet niet wat er precies speelt. Wat zij het liefste zou willenquote:
Wat is dan het hele probleem als TS het toch vertelt? Want ze weet het toch al?quote:Op donderdag 3 december 2015 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat het hem niet uitmaakt dat iemand het zijn vrouw verteld kan net zo goed impliceren dat ze het al weet. Of iets anders, of anders. Want je weet niet wat er precies speelt. Wat zij het liefste zou willen
Leed is er al. Dat TS een gebeten hond wordt, is goed mogelijk, maar na een tijd is de vrouw superblij dat TS (of iemand anders) het heeft verteld. Beter nu dan over 2 jaar wanneer ze achterkomt dat hij weer is vreemdgegaan, of erger nog: iemand anders heeft bezwangerd.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Dus aan het eind van de dag is er een enorme kans dat de boodschapper de gebeten hond is en je alleen maar veel meer leed veroorzaakt
Nee en jij weet het ook niet dus je hebt het recht niet om zo in iemands leven in te grijpen.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat is dan het hele probleem als TS het toch vertelt? Want ze weet het toch al?
[..]
Leed is er al. Dat TS een gebeten hond wordt, is goed mogelijk, maar na een tijd is de vrouw superblij dat TS (of iemand anders) het heeft verteld. Beter nu dan over 2 jaar wanneer ze achterkomt dat hij weer is vreemdgegaan, of erger nog: iemand anders heeft bezwangerd.
Weet jij veel.
Voor mij is het nu afgelopen ja. Ik heb mijn (zeer kleine) ding gedaan en dat was het. Ik ben er geen onderdeel meer van gelukkig.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:04 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Is het verhaal al afgelopen dan? Heb je geen contact meer met die man?
Jawel, want ze heeft recht op waarheid.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nee en jij weet het ook niet dus je hebt het recht niet om zo in iemands leven in te grijpen.
Misschien komt het allemaal weer goed en leven ze nog lang en gelukkig als er geen homewrecker langskomt.
Godver stel je anders even heel erg aan joh.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Haar leven is al verwoest, want haar man is vreemdgegaan. En zij weet er nergens van.
Ik vind het fair van TS dat zij erover heeft gedacht om haar beste mede-geslacht te laten weten hoe haar man daadwerkelijk in elkaar zit. Zij besluit het om niet te doen, wat ik zelf niet had gedaan, prima toch?
Het is wel het meest vreselijke wat je dat gezin kunt aandoen, maar uiteindelijk komt het toch uit.
En dat kind verdient zo'n vader niet, naar mijn mening. En uiteindelijk gaan ze toch uit elkaar, want je ziet al dat de vader zo ontrouw is als weet ik wat. Nee, dat is leuk en stabiel voor het kind.
Hier heb ik geen woorden voor, sorry. Alsof vreemdgaan normaal is want de meerderheid van de mensen doen het.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:27 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Godver stel je anders even heel erg aan joh.
Inderdaad veel beter om zonder vader op te groeien.![]()
De meerderheid van de mensen gaat vreemd en in heel veel gevallen komt het nooit uit en in heel veel gevallen waar het wel uitkomt blijft het stel gewoon bij elkaar. Dat is ondanks al die mensen die doen alsof vreemdgaan het grootste kwaad is op deze planeet en je je als partner heel minderwaardig moet voelen, omdat je desondanks van je partner houdt.
Je hebt geen recht op de waarheidquote:Op donderdag 3 december 2015 19:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jawel, want ze heeft recht op waarheid.
Trouwen, elkaars eeuwige trouw beloven, man houdt er niet aan, vrouw gelooft er nog steeds in en zit nog op t roze wolkje.
Als jij ooit zo wordt, heb ik medelijden met je chick.
Zeker wel als je wordt gebruikt om andermans lusten te bevredigen, zoals in TS' geval.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je hebt geen recht op de waarheid
Dat ik zo word dat ik vind dat je je neus niet in andermans privéleven moet steken?
Jij hebt geen relatie neem ik aan.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zeker wel als je wordt gebruikt om andermans lusten te bevredigen, zoals in TS' geval.
Dat is ten eerste zo een beetje de definitie van normaal ja, maar belangrijker is dat vreemdgaan niet gelijk betekent dat er niks voor is om samen te blijven, of dat de relatie nu sowieso al kapot is. Dat ligt er maar net aan hoe het nu verder gaat en een buitenstaander die even lekker het komt vertellen helpt daarbij niet in ieder geval. Ook is het natuurlijk onzin dat je direct een slechte ouder bent als je vreemd gaat.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hier heb ik geen woorden voor, sorry. Alsof vreemdgaan normaal is want de meerderheid van de mensen doen het.
Niet iedereen wil dat weten.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat is het punt ook helemaal niet. TS staat hier ook volledig los van.
Mij gaat het erom dat de vrouw er niks van weet, en jij vindt dat doodnormaal.
Ik weet niet of jij getrouwd bent, of hoe jouw status is, maar als jouw partner zou vreemdgaan, dan zou je dat toch ook willen weten of niet?![]()
Het gaat om de vrouw en wat zij nu wilt, niet of de man alsnog zijn piemel in haar of andermans kut kan steken, want dat doet hij toch zo weer.
Jij gelooft dit zomaar ja?quote:Op donderdag 3 december 2015 19:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat is dan het hele probleem als TS het toch vertelt? Want ze weet het toch al?
Enne, als de man voor TS wilt gaan, houdt hij dan nog van zijn vrouw denk je?
Het is hier niet alleen een keertje vreemdgaan natuurlijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:32 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat is ten eerste zo een beetje de definitie van normaal ja, maar belangrijker is dat vreemdgaan niet gelijk betekent dat er niks voor is om samen te blijven, of dat de relatie nu sowieso al kapot is. Dat ligt er maar net aan hoe het nu verder gaat en een buitenstaander die even lekker het komt vertellen helpt daarbij niet in ieder geval. Ook is het natuurlijk onzin dat je direct een slechte ouder bent als je vreemd gaat.
Als hij voor TS wilde gaan was er niks te vertellen, dan had hij het al verteld, scheiding aangevraagd en al zijn geld op het terugwinnen van TS gezet. Het lijkt me waarschijnlijker dat hij TS gewoon wilde voor erbij.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:37 schreef kree het volgende:
[..]
Het is hier niet alleen een keertje vreemdgaan natuurlijk.
Die gast wil met TS verder, dus van een keertje voor de lust is geen sprake.
* Kamp TS
die gast ZEGT dat hij met TS verder wil, hoe lullig het wellicht klinkt: dat zegt helemaal niks.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:37 schreef kree het volgende:
[..]
Het is hier niet alleen een keertje vreemdgaan natuurlijk.
Die gast wil met TS verder, dus van een keertje voor de lust is geen sprake.
* Kamp TS
Precies, daarom is die gast ook nooit te vertrouwen en valt ie liever vandaag als morgen door de mand.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
die gast ZEGT dat hij met TS verder wil, hoe lullig het wellicht klinkt: dat zegt helemaal niks.
Misschien heeft hij op dit moment hetzelfde gesprek met z'n vrouw.
Neh, ik vind vreemdgaan niet normaal. Je blijft bij je vrouw, en als je het doet, dan maak je er ook een definitief eind aan ipv van meerdere scharrels snoepen.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:32 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat is ten eerste zo een beetje de definitie van normaal ja, maar belangrijker is dat vreemdgaan niet gelijk betekent dat er niks voor is om samen te blijven, of dat de relatie nu sowieso al kapot is. Dat ligt er maar net aan hoe het nu verder gaat en een buitenstaander die even lekker het komt vertellen helpt daarbij niet in ieder geval. Ook is het natuurlijk onzin dat je direct een slechte ouder bent als je vreemd gaat.
Dat is ook een dingetje, inderdaad. Dat zul je nooit weten.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Niet iedereen wil dat weten.
Als je niets vertelt, bepaal je voor haar dat ze t niet wil weten, als je wel iets vertelt, bepaal je net zo goed voor haar dat ze het wel wil weten.
Punt is dat je niet weet hoe zij hierin staat, dus ook niet kan bepalen of ze het wil weten of niet.
die begrijp ik ook.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:42 schreef kree het volgende:
[..]
Precies, daarom is die gast ook nooit te vertrouwen en valt ie liever vandaag als morgen door de mand.
Maar dat is mijn mening erover.
Jawel, dat is de andere kant van het verhaal dan ook.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
die begrijp ik ook.
Alleen geloof ik niet dat er een universele manier is om hiermee omte gaan. Ik zelf zou niets zeggen, omdat ik me kan voorstellen dat je zoiets niet wil weten als je als vrouw van je man houdt. Hoe ver edere d is het dan Waals zijn neukertje aan de deur staat om jou even te vertellen dat zij wel weet hoe je man in elkaar zit en jij, die al jaren met hem samenleeft niet. Zo'n neukertje dat denkt dat jij een naief, dom, onwetend huisvrouwtjes bent dat haar vent niet kan of wil geven wat hij nodig heeft...
Dan liever je kop in t zand steken en er niet mee geconfronteerd worden. Hij houdt nl wel gewoon van je en jij van hem en jullie willen helemaal niet uit elkaar, hij kan gewoon z'n pik niet in z'n broek houden...
Kan me ook voorstellen dat dįt de gedachtengang is.
zij kįn niet meer kiezen het wel of niet te weten als de een of andere slet die t met r man doet het onder haar neus wrijft.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Neh, ik vind vreemdgaan niet normaal. Je blijft bij je vrouw, en als je het doet, dan maak je er ook een definitief eind aan ipv van meerdere scharrels snoepen.
Enne, als je niet trouw bent in een huwelijk en daarna je vrouw bezwangert, en daarna min of meer liefde verklaart aan een ander meisje ("ik ga mijn best doen om je terug te winnen"), ben je een slechte ouder in mijn ogen, ja.
[..]
Dat is ook een dingetje, inderdaad. Dat zul je nooit weten.
En als zij het wel weet, kan zij kiezen. Nu kan ze dat niet.
ja, dat is hoe jķj erin staatquote:Op donderdag 3 december 2015 19:49 schreef kree het volgende:
[..]
Jawel, dat is de andere kant van het verhaal dan ook.
Daarom moet sowieso TS het niet vertellen, maar die vriend dwingen dat te doen.
Ik weet niet hoe die vrouw erin staat, maar ik kan tegen twee dingen heel slecht en dat is
* achter me rug om gedoe
* leugens
Beide waar die gast zich schuldig aan maakt dus.
Als ze het niet verteld dan neem je de keuze af om wel overwogen een keus te maken om te kiezen voor een bedriegende leugenaar die ongetwijfeld weer de fout in gaat.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
zij kįn niet meer kiezen het wel of niet te weten als de een of andere slet die t met r man doet het onder haar neus wrijft.
Dan weet ze t en kan ze t misschien voor zichzelf niet meer verantwoorden om er niet iets mee te doeb, waar dat haar eerder, toen ze nog niet 'offivieel' iets wist, prima afging.
En wat moeten mensen wel niet denken als ze weten dat ze het weet?!
Weet jij veel hoe dat werkt, maar de keuze neem je haar in beide gevallen af, wel óf niet vertellen.
Dat is inderdaad mijn punt.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:54 schreef kree het volgende:
[..]
Als ze het niet verteld dan neem je de keuze af om wel overwegen een keus te maken om te kiezen voor een bedriegende leugenaar die ongetwijfeld weer de fout in gaat.
Echt spijt heeft ie er niet, dat blijkt
Het lijkt mij dat het niet gaat om wraak, maar om die vrouw de waarheid te vertellen zodat ze zelf de keuze heeft al dan niet bij deze baklap te blijven. Anders maak je voor haar de keuze.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:46 schreef Bananenpap het volgende:
en als je het wel vertelt, neem je haar de keuze af het niet te (willen) weten.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:54 schreef kree het volgende:
[..]
Als ze het niet verteld dan neem je de keuze af om wel overwegen een keus te maken om te kiezen voor een bedriegende leugenaar die ongetwijfeld weer de fout in gaat.
Echt spijt heeft ie er niet, dat blijkt
Eh, nee. Als er een iemand rondloopt wie met mijn partner naar bed is geweest, en niemand vertelt het mij, word ik juist niet in mijn waarde gelaten en voornamelijk ronduit belazerd.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Die mensen laat je juist in hun waarde en geef je juist de keus door niets te zeggen.
TS hoeft er niks mee op te schieten. Het gaat om de vrouw. Zij weet er niks van, iets wat ik niet fair vind tegenover haar, maar blijkbaar denken de anderen erover.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:57 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind dat er een paar verschrikkelijke moraalridders hier rondlopen.
Waar het écht omgaat is toch of TS er iets mee opschiet of niet? Je gaat toch niet in iemand zijn huwelijk wroeten als je zelf al aangeeft niet met die man verder te willen. Laat het gaan, er komt alleen maar narigheid van.
jij wil niet begrijpen dat er heel veel mensen zijn die het ergens wel weten, maar er niet mee geconfronteerd willen worden, voor wie het vernederend is om iemand aan de deur (of op FB) te krijgen die hen wel even gaat vertellen hoe hun man in elkaar zit.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Eh, nee. Als er een iemand rondloopt wie met mijn partner naar bed is geweest, en niemand vertelt het mij, word ik juist niet in mijn waarde gelaten en voornamelijk ronduit belazerd.
De vrouw is zwanger. Ze krijgt nog een moeilijke tijd. Beter nu dan wanneer het kindje is geboren en blijkt dat de beste man weer vreemd is gegaan, en dat doet hij toch zo weer want hij heeft niet gezegd dat hij nu echt voor zijn vrouw wil gaan, maar voor TS.
TS, weet jij dit? Weet de vrouw ervan? Weet jij of de vrouw het vermoedt?quote:Op donderdag 3 december 2015 20:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jij wil niet begrijpen dat er heel veel mensen zijn die het ergens wel weten, maar er niet mee geconfronteerd willen worden,
ik zou het willen weten, maar nķet van een ander. Absoluut niet van n ander, vind niet dat zij zich met mijn relatie hoeft te bemoeien. Dus ik zou never nooit blij zijn dat t me verteld was door n buitenstaander, ook niet na maanden.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:04 schreef kree het volgende:
Als ik me in die vrouw verplaats dan zou ik het wel willen weten.
Weet niet hoe de rest daar dan over denkt?
Allemaal kop in het zand zeker?
Nou noem het maar 'waarde'. In mijn optiek heeft zo'n vrouw juist geen eigenwaarde.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en als je het wel vertelt, neem je haar de keuze af het niet te (willen) weten.
Genoeg vrouwen (en mannen) die het wel 'weten' maar niet wéten.
Die mensen laat je juist in hun waarde en geef je juist de keus door niets te zeggen.
Je verplaatst je niet in de vrouw, hooguit in (een zeer klein deel van) haar situatie. Jij kįn je namelijk helemaal niet in haar verplaatsen want je weet nul komma niks van haar af.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:04 schreef kree het volgende:
Als ik me in die vrouw verplaats dan zou ik het wel willen weten.
Weet niet hoe de rest daar dan over denkt?
Allemaal kop in het zand zeker?
mwa, andere mening over of t wel of niet verteld moet worden wel, maar ik ben me er wel degelijk van bewust dat er mensen zijn die het wél graag zouden weten. de mensen die zo sterk voor vertellen zijn, lijken wat meer moeite te hebben met het openstaan voor de andere kant.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:07 schreef Etsu het volgende:
Ik merk dat een paar FOK!kers en ik totaal een hele andere mening hebben. Om te proberen dat we niet in een vicieuze cirkel komen en een welles/nietes-spelletje gaan spelen, is dit eigenlijk van belang:
[..]
TS, weet jij dit? Weet de vrouw ervan? Weet jij of de vrouw het vermoedt?
Dus met andere woorden heb jij liever dat je nog eens jaren getrouwd bent met de beste man, kinderen krijgt, gezinnetje krijgt en na 10 jaar hoor je dat je vent al vanaf het begin vreemd is gegaan.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik zou het willen weten, maar nķet van een ander. Absoluut niet van n ander, vind niet dat zij zich met mijn relatie hoeft te bemoeien. Dus ik zou never nooit blij zijn dat t me verteld was door n buitenstaander, ook niet na maanden.
Mijn moeder wilde t helemaal niet weten, heeft m'n vader gezegd dat hij t buiten t huis moest houden, geen woord erover en zij wilde er ook verder niet mee geconfronteerd worden. Stond op n dag toch zo'n meid aan de deur. Ben je lekker mee dan
Dat huwelijk is toch gedoemd om te mislukken, beter nu dan later.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:11 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Je verplaatst je niet in de vrouw, hooguit in (een zeer klein deel van) haar situatie. Jij kįn je namelijk helemaal niet in haar verplaatsen want je weet nul komma niks van haar af.
Of ik het zou willen weten? Dat weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat als het tweede kind op komst is en ik heel veel van mijn partner hou, ik het liever niet wil weten dan dat ik voor mezelf moet verantwoorden dat ik het weet en toch wil blijven.
dat die vrouw volgens jou geen eigenwaarde heeft, doet natuurlijk niet bijster veel af aan t feit dat ze t niet wil weten...quote:Op donderdag 3 december 2015 20:10 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Nou noem het maar 'waarde'. In mijn optiek heeft zo'n vrouw juist geen eigenwaarde.
Waarom zou je zo'n lot uit de loterij willen?
Je argument vind ik dan ook meer een drogreden om zelf geen gezeik te willen.
Zelf zou ik het willen weten en dan hoor ik het liever van een vriendin dan van een vreemde. Die laatste heeft voor mij wat meer bewijslast.
Zou ik de 'andere vrouw' zijn ben ik wat hypocrieter en zou ik de vrouw niet inlichten. Geen zin in dat gezeur. Zou ik weten dat een vriendin door haar partner wordt belazerd dan weer wel.
Dįt is dus precies waarom een deel van de mensen het liever nooit uitgesproken heeft. Want als dat wel zo is kijken er gelijk mensen op je neer, als je je partner niet verlaat.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:10 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Nou noem het maar 'waarde'. In mijn optiek heeft zo'n vrouw juist geen eigenwaarde.
Waarom zou je zo'n lot uit de loterij willen?
Het gaat er om waarom je je ergens mee zou bemoeien als het geen effect meer heeft op jezelf. Dat doe je het puur om de moraal en ben je dus in mijn ogen een moraalridder. Ik ga zelf niet vreemd en zou het graag willen weten als ik bedrogen word, maar ik zou niet zo blij zijn als ik het van het neukertje moet horen.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
TS hoeft er niks mee op te schieten. Het gaat om de vrouw. Zij weet er niks van, iets wat ik niet fair vind tegenover haar, maar blijkbaar denken de anderen erover.
Maar om meteen mensen voor 'moraalridder' uit te maken is ook weer zo. Ga je soms zelf ook vreemd dat je niet wilt dat je partner ervan weet?
Zoals ik al eerder zei; ik overwoog het niet uit wraak en ook ben ik niet "zo gekwetst in mijn kleine hartje".quote:Op donderdag 3 december 2015 19:50 schreef LeesFoknl het volgende:
Of vreemdgaan nu normaal of af te keuren is. Ik vind dat je je met je eigen zaken moet bemoeien. Hoe haal je je het in je hoofd om zo iets tegen zijn (zwangere) vrouw te gaan vertellen. Mischien weet ze het, voelt ze het, maar kiest er voor om te doen of haar neus bloedt. Beter een man, denkt ze mischien, die vreemd gaat als dadelijk alleen met die zuigeling te zitten. Want als ie thuis is is het toch haar man. Beter voor haar, het kind, de financien, enz.
Ben echt verbaasd dat er zoveel zijn die menen dat ze het recht, nee, zelfs de plicht hebben zich op deze wijze met mogelijk gigantisch verstrekkende gevolgen, ermee te bemoeien.
Scheld hem uit, dat ie jou bedrogen heeft, dat ie een klootzak is enz. En hou het daarbij! Meng je niet verder in met de grote kans dat je veel kapot maakt.
Nog los van hoe gaat dat verder lopen. Scheiding, dan wil ie bij jou, hij wilde je al sowieso. En verwordt tot een stalker. Kan mij ook goed voorstellen dat ie gewelddadig wordt, als jij hem niet wil, en jou de schuld geeft dat ie zijn vrouw en kind niet ziet, kwijt bent. Of toch wraak, ben je zo gekwetst in je kleine hartje dat je bewust levens kapot wilt maken?
Hij heeft een vrouw, versiert jou nog even tussendoor. Wie denk je dat het grootste slachtoffer wordt? Zijn vrouw, zijn kind? Of hij. Bemoei je met je eigen zaken, en die zijn tussen hem en jou.
Had je ook nog iets van bewijzen? Ja, slim, haal je de eventuele haat van hem en eventueel zijn vrouw maar op je nek.
Ja joh, dat bepaal jij even op basis van een paar posts van de andere vrouw.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:13 schreef kree het volgende:
[..]
Dat huwelijk is toch gedoemd om te mislukken, beter nu dan later.
Als die gozer er nou onwijze spijt van had, dan zou het verhaal nog iets anders zijn.
Maar dat blijkt nergens uit, het tegenovergestelde juist.
Een of andere sletquote:Op donderdag 3 december 2015 19:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
zij kįn niet meer kiezen het wel of niet te weten als de een of andere slet die t met r man doet het onder haar neus wrijft.
Dan weet ze t en kan ze t misschien voor zichzelf niet meer verantwoorden om er niet iets mee te doeb, waar dat haar eerder, toen ze nog niet 'offivieel' iets wist, prima afging.
En wat moeten mensen wel niet denken als ze weten dat ze het weet?!
Weet jij veel hoe dat werkt, maar de keuze neem je haar in beide gevallen af, wel óf niet vertellen.
Hou eens op met zijn gedrag goed te praten.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:16 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ja job, dat bepaal jij even op basis van een paar posts van de andere vrouw.
Spijt hoeft niet altijd gelijk te komen. Sowieso, misschien krijgt hij wel nooit spijt, maar is hij verder een geweldige man en vader voor zijn kinderen.
Ik bepaal dat aan de hand van het verhaal van TS, ga er even van uit dat dat de waarheid is natuurlijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:16 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ja joh, dat bepaal jij even op basis van een paar posts van de andere vrouw.
Spijt hoeft niet altijd gelijk te komen. Sowieso, misschien krijgt hij wel nooit spijt, maar is hij verder een geweldige man en vader voor zijn kinderen.
In de ogen van zijn vrouw ben je dat waarschijnlijk wel. Betekent niet dat het ook zo is.quote:
dat gaat niet over jou.quote:
nee hoorquote:Op donderdag 3 december 2015 20:19 schreef -supergirl- het volgende:
100% vertellen. geen twijfel over mogelijk.
elke vrouw zou willen weten dat haar man vreemdgaat.
Grote kans dat dat gebeurtquote:Op donderdag 3 december 2015 16:04 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik kan theoretisch ook aantonen dat ik niks wist van hun relatie. Maar je hebt gelijk; ze kan haar boosheid ook naar mij richten al is die niet terecht.
Voor zover ik weet, weet ze van niks. Ze is er wek achtergekomen dat hij met iemand heeft besproken dat hij twijfelt aan de relatie.Maar geen idee wat de waarheid is. Hij vertelde me namelijk ook dat er geen intimiteit is. En dat is best bijzonder aangezien ze nu een maand zwanger is. En iets zegt me dat zij niet vreemdgaatquote:Op donderdag 3 december 2015 20:07 schreef Etsu het volgende:
Ik merk dat een paar FOK!kers en ik totaal een hele andere mening hebben. Om te proberen dat we niet in een vicieuze cirkel komen en een welles/nietes-spelletje gaan spelen, is dit eigenlijk van belang:
[..]
TS, weet jij dit? Weet de vrouw ervan? Weet jij of de vrouw het vermoedt?
Je bent zeker heel erg jong? Dingen zijn niet altijd zo zwart-wit.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:22 schreef -supergirl- het volgende:
Als ze wat eigenwaarde heeft welwie blijft er nou bij een vreemdgaande man sjongejonge
Ik dacht dan ook niet dat het over mij ging.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat gaat niet over jou.
Het gaat over hoe een bedrogen vrouw er tegenaan zou kśnnen kijken.
Dat ik dat moet uitleggen ook![]()
Misschien zijn het zelf vreemdgaande mannen die angst hebben betrapt te worden.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:39 schreef letmehearyouscream het volgende:
Frappant al die oordelen. Ik had gewoon een dilemma en heb mijns inziens de juiste keuze gemaakt. Zonder me een held te voelen. Waarschijnlijk maken jullie altijd meteen de goede keuze zonder eerst een mindere te overwegen. Ook de suggestie dat ik het zelf rondvertellen is lachwekkend aangezien van zijn kant enorm veel mensen op de hoogte is en bij mij eentje
Weenie. Wat is heel erg jong?quote:Op donderdag 3 december 2015 20:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent zeker heel erg jong? Dingen zijn niet altijd zo zwart-wit.
Voor iemand die zo cynisch is ben je ook wel erg naļef. Wat heeft de beste man gedaan om daadwerkelijk te laten zien dat hij voor TS wil gaan?quote:Op donderdag 3 december 2015 20:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hou eens op met zijn gedrag goed te praten.Hij is vreemd gegaan, en tijdens het vreemdgaan heeft hij intussen zijn vrouw bezwangerd. Nadat alles op de tafel is gekomen, besluit hij dat TS de ware is en dat hij voor haar wilt vechten.
Nee hoor, maar er is ook wat tussen een heel topic door de plee spoelen en allerlei overtrokken aannames doen. Niemand van ons weet wat er zich afspeelt tussen de muren van hun huis, door TS weten we een klein stukje van erbuiten.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:17 schreef kree het volgende:
[..]
Ik bepaal dat aan de hand van het verhaal van TS, ga er even van uit dat dat de waarheid is natuurlijk.
Anders kun je het hele topic wel door de plee spoelen als we daar aan gaan twijfelen namelijk.
zo zwart wit kun je dat niet stellen...quote:Op donderdag 3 december 2015 20:22 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Als ze wat eigenwaarde heeft welwie blijft er nou bij een vreemdgaande man sjongejonge
ok, dan interpreteerde ik je reactie verkeerd.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:23 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik dacht dan ook niet dat het over mij ging.
Die mooie periode is zo mooi niet als haar vent achter haar rug om anderen neukt. Ze verdient het dat te weten en die loser de deur te wijzenquote:Op donderdag 3 december 2015 20:23 schreef Bananenpap het volgende:
Vergeet een belangrijk aspect niet, dat die vrouw zwanger is. Vertel je een zwangere vrouw, die in de mooiste periode van haar leven is, dat haar vent is vreemd gegaan. Daar zou ik mij écht niet mee bemoeien hoor, zeker niet als ik z'n neukertje was.
quote:Op donderdag 3 december 2015 20:23 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Voor iemand die zo cynisch is ben je ook wel erg naļef. Wat heeft de beste man gedaan om daadwerkelijk te laten zien dat hij voor TS wil gaan?
quote:Op donderdag 3 december 2015 17:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
nadat ik achter de waarheid kwam stond hij met een weekendtas voor mijn deur
Iets in mij zegt dat de man toch echt voor TS wilt gaan, want hij weet dat zijn vrouw zwanger is en het interesseert hem geen ene ruk, zolang hij zijn stijve maar in andermans kut kan steken.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef letmehearyouscream het volgende:
is vooral bezig mij terug te winnen.
Hij stond op mijn stoep met zijn spullen. Zegt natuurlijk niets want hij had daarna nog kunnen teruggaan. Als ik hem binnen had gelaten dan.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:23 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Voor iemand die zo cynisch is ben je ook wel erg naļef. Wat heeft de beste man gedaan om daadwerkelijk te laten zien dat hij voor TS wil gaan?
[..]
Nee hoor, maar er is ook wat tussen een heel topic door de plee spoelen en allerlei overtrokken aannames doen. Niemand van ons weet wat er zich afspeelt tussen de muren van hun huis, door TS weten we een klein stukje van erbuiten.
Het gaat er niet om of ze het moet weten of niet. Het gaat er om of jij die ene persoon wilt zijn die het haar vertelt.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:25 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Die mooie periode is zo mooi niet als haar vent achter haar rug om anderen neukt. Ze verdient het dat te weten en die loser de deur te wijzen
Daarom moet ze die gast ook dwingen het zelf te vertellen.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:27 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ze het moet weten of niet. Het gaat er om of jij die ene persoon wilt zijn die het haar vertelt.
Mijn ex ging ook steeds vreemd als z'n vriendin zwanger was, vertelde de ander ook dat hij voor hen wilde gaan en dat hij zijn vrouw zou dumpen. Alledrie de keren is hij bij zijn zwangere vrouw gebleven.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
[..]
Iets in mij zegt dat de man toch echt voor TS wilt gaan, want hij weet dat zijn vrouw zwanger is en het interesseert hem geen ene ruk, zolang hij zijn stijve maar in andermans kut kan steken.
Dat zou ik willen zijn. Gewoon om die vent z'n leven goed te verzieken hopelijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:27 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ze het moet weten of niet. Het gaat er om of jij die ene persoon wilt zijn die het haar vertelt.
Weekendtas ja.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
[..]
Iets in mij zegt dat de man toch echt voor TS wilt gaan, want hij weet dat zijn vrouw zwanger is en het interesseert hem geen ene ruk, zolang hij zijn stijve maar in andermans kut kan steken.
laat me raden. jij was de zwangere vrouw in dit verhaal.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Mijn ex ging ook steeds vreemd als z'n vriendin zwanger was, vertelde de ander ook dat hij voor hen wilde gaan en dat hij zijn vrouw zou dumpen. Alledrie de keren is hij bij zijn zwangere vrouw gebleven.
Dus zegt idd niets. Vreemdgangers hebben mooie praatjes, alle kanten op.
Het is dan ook niet aan de man om te beslissen wat hij wilt, dat is aan de vrouw want zij is diegene die wordt/is gekwetst en wordt belazerd.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Mijn ex ging ook steeds vreemd als z'n vriendin zwanger was, vertelde de ander ook dat hij voor hen wilde gaan en dat hij zijn vrouw zou dumpen. Alledrie de keren is hij bij zijn zwangere vrouw gebleven.
Dus zegt idd niets. Vreemdgangers hebben mooie praatjes, alle kanten op.
Bij dit soort posts hoop ik stiekem toch dat je zelf eens voor de situatie komt te staan dat je man en vader van twee kinderen vreemd blijkt te gaan en je het niet over je hart kunt verkrijgen het allemaal weg te gooien, voor een mindere periode.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:23 schreef -supergirl- het volgende:
Als je voor financiėn maar bij een vreemdgaande man blijft, dan is het wel heel triest met je gesteld.
hoe dwing je iemand?quote:Op donderdag 3 december 2015 20:28 schreef kree het volgende:
[..]
Daarom moet ze die gast ook dwingen het zelf te vertellen.
Ik wil geen kinderen en wil ook niet trouwenquote:Op donderdag 3 december 2015 20:30 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Bij dit soort posts hoop ik stiekem toch dat je zelf eens voor de situatie komt te staan dat je man en vader van twee kinderen vreemd blijkt te gaan en je het niet over je hart kunt verkrijgen het allemaal weg te gooien, voor een mindere periode.
Dreigen met het zelf vertellen of om het rond te bazuinen.quote:
quote:Op donderdag 3 december 2015 20:29 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Weekendtas ja."Ik zou zeggen: Kom maar terug met een koffer en scheidingspapieren."
Een beetje vechten voor je minnares is één ding, maar haar daadwerkelijk promoten naar de eerste plaats is zeldzamer.
ik bedoelde daarmee aan te geven dat zeggen dat je iets zal doen, niet hetzelfde is als het ook daadwerkelijk doen...quote:Op donderdag 3 december 2015 20:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het is dan ook niet aan de man om te beslissen wat hij wilt, dat is aan de vrouw want zij is diegene die wordt/is gekwetst en wordt belazerd.
Maar dat is normaal voor jou.
Ook een mooie zin die vele getrouwde mensen met kinderen ooit hebben uitgesproken.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:31 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik wil geen kinderen en wil ook niet trouwendus daar gaat je hoop
Het zegt dat hij TS voorlopig niet kwijt wil. Het zegt echter niet dat hij TS verkiest boven zijn vrouw. Lees post #204, dat is echt niet de enige keer dat het zo ging.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:32 schreef Etsu het volgende:
[..]Alsof een weekendtas niks zegt. Ben je nou werkelijk zo blind of hoe zit het?
Die man staat voor de deur met een weekendtas, nadat alles op de tafel is gekomen en je ervan weet dat je vrouw zwanger is van je kind. Ja, dan ga je zeker met je weekendtas voor de deur van je scharrel staan.
Houd toch op zeg.
dus óf get werkt en hij vertelt het, óf je vertelt het zelf alsnog. Hoe dan ook, ze móet t weten.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:31 schreef kree het volgende:
[..]
Dreigen met het zelf vertellen of om het rond te bazuinen.
Als die gast zijn huwelijk nog wil redden dan kiest ie wel eieren voor zijn geld en gaat ie het opbiechten.
Als hij dat niet doet, dan geeft ie dus geen reet om zijn vrouw.
En dan mislukt het hoe dan ook.
Yepquote:Op donderdag 3 december 2015 20:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dus óf get werkt en hij vertelt het, óf je vertelt het zelf alsnog. Hoe dan ook, ze móet t weten.
Ik zou hem zeggen dat ik bij hem wil zijn, dan kan hij alles eerlijk tegen zijn vrouw vertellen, hoort ze het van hem en als hij daarmee klaar is zeggen dat je je toch hebt bedacht.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:26 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Hij stond op mijn stoep met zijn spullen. Zegt natuurlijk niets want hij had daarna nog kunnen teruggaan. Als ik hem binnen had gelaten dan.
Tsja ik gun gewoon iedereen zo'n ding:quote:Op donderdag 3 december 2015 20:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
dat die vrouw volgens jou geen eigenwaarde heeft, doet natuurlijk niet bijster veel af aan t feit dat ze t niet wil weten...
Mwah er zijn mensen die beseffen dat er ook zoiets als relatietherapie is.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:14 schreef FlyDutchMan het volgende:
Dįt is dus precies waarom een deel van de mensen het liever nooit uitgesproken heeft. Want als dat wel zo is kijken er gelijk mensen op je neer, als je je partner niet verlaat.
wat heb jij n vertrouwen in mensen!quote:Op donderdag 3 december 2015 20:32 schreef Etsu het volgende:
[..]Alsof een weekendtas niks zegt. Ben je nou werkelijk zo blind of hoe zit het?
Die man staat voor de deur met een weekendtas, nadat alles op de tafel is gekomen en hij ervan weet dat zijn vrouw zwanger is van zijn kind. Ja, dan ga je zeker met je weekendtas voor de deur van je scharrel staan.
Houd toch op zeg.
'iets zal doen', daaronder versta ik iets onschuldigs, maar zeker niet met een weekendtas voor de deur staan.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik bedoelde daarmee aan te geven dat zeggen dat je iets zal doen, niet hetzelfde is als het ook daadwerkelijk doen...
Dus dan is het maar normaal dat de man zijn vrouw al 3 maanden belazert? En geloof je echt dat hij terug bij haar gaat nu ze zwanger is van hem? Ook nadat hij achterkwam dat ze zwanger is van hem? Een man met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel had allang; 1) de waarheid verteld en verdergegaan met het huwelijk, of; 2) de waarheid niet verteld en verdergegaan met het huwelijk (wat een échte man zou doen, laten we in het midden). Van de beide gevallen is er geen sprake van, want de man blijft bezig met TS.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:34 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Het zegt dat hij TS voorlopig niet kwijt wil. Het zegt echter niet dat hij TS verkiest boven zijn vrouw. Lees post #204, dat is echt niet de enige keer dat het zo ging.
Omdat je het iedereen gunt om te weten dat zijn of haar partner een zwakke loser is, zodat hij of zij hem of haar kan ditchenquote:Op donderdag 3 december 2015 20:37 schreef Bananenpap het volgende:
Waarom is het zo belangrijk dat een persoon die je totaal niet kent en eigenlijk een vreemde voor je is moet weten dat haar man vreemd gaat? Dat vraag ik mij eigenlijk af. Puur moraalridder dit.
Dan sta ik daar denk ik anders in, want zo zou het mij helemaal niks kunnen schelen of jou partner vreemd ging of niet. Als het om een vriend of vriendin ging, natuurlijk. Maar lekker boeiend of mensen die je niet kent vreemd gaan of niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:39 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Omdat je het iedereen gunt om te weten dat zijn of haar partner een zwakke loser is, zodat hij of zij hem of haar kan ditchen
Stel je eens voor: je heeft een heerlijke, leuke, spontane vent gescoord. Je bent zielsgelukkig met hem. Tot je vent besluit om 3 maanden lang vreemd te gaan, en jou zwanger maakt.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat heb jij n vertrouwen in mensen!
Natuurlijk doen mensen die vreemdgaan dat, of ze nou de intentie hebben om weg te gaan of niet, liegen en bedriegen hoort nl bij het hele vreemdgaan.
natuurlijk gaat t in de meeste gevallen niet zo ver, maar het gebeurt wel degelijk.
Dat weet je dan denk ik wanneer je zelf te maken hebt gehad met een vreemdganger. Dat gun je gewoon niemand.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:42 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dan sta ik daar denk ik anders in, want zo zou het mij helemaal niks kunnen schelen of jou partner vreemd ging of niet. Als het om een vriend of vriendin ging, natuurlijk. Maar lekker boeiend of mensen die je niet kent vreemd gaan of niet.
Er zijn meer redenen dan dat het een gedoe is (zoals het feit dat het de liefde van je leven is) en ook zonder relatietherapie kan er best verbetering komen. Het hoeft niet eens per se uit te komen, maar dan moet de beste man natuurlijk wel spijt hebben. Daar lijkt het niet op, maar wat niet is kan nog komen.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:36 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Tsja ik gun gewoon iedereen zo'n ding: [ afbeelding ]
[..]
Mwah er zijn mensen die beseffen dat er ook zoiets als relatietherapie is.
Als de dingen blijven zoals ze waren hoef je immers geen andere uitkomst te verwachten.
Samen er aan werken kan ik meer respect voor opbrengen dan blijven omdat scheiden zo'n gedoe is. Maar goed dan moet de bedrogene dat wel weten.
'Normaal' is zo'n misbruikte term. Statistisch gezien is het best normaal, goed is het niet. Hoe nu verder? Dat is tussen hem en zijn vrouw, ook al handelt deze mogelijk op basis van incomplete informatie.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
'iets zal doen', daaronder versta ik iets onschuldigs, maar zeker niet met een weekendtas voor de deur staan.
[..]
Dus dan is het maar normaal dat de man zijn vrouw al 3 maanden belazert? En geloof je echt dat hij terug bij haar gaat nu ze zwanger is van hem? Ook nadat hij achterkomt dat ze zwanger is van hem? Een man met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel had allang; 1) de waarheid verteld en verdergegaan met het huwelijk, of; 2) de waarheid niet verteld en verdergegaan met het huwelijk (wat een échte man zou doen, laten we in het midden). Van de beide gevallen is er geen sprake van, want de man blijft bezig met TS.
Ik zou het wel willen weten en ik zou het waarderen dat de andere persoon (ook al ken ik haar niet) de ballen heeft gehad om het tegen mij te vertellen.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:42 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dan sta ik daar denk ik anders in, want zo zou het mij helemaal niks kunnen schelen of jou partner vreemd ging of niet. Als het om een vriend of vriendin ging, natuurlijk. Maar lekker boeiend of mensen die je niet kent vreemd gaan of niet.
Precies dit.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zou het wel willen weten en ik zou het waarderen dat de andere persoon (ook al ken ik haar niet) de ballen heeft gehad om het tegen mij te vertellen.
Dat klopt, ik heb er nog nooit mee te maken gehad. Misschien dat ik er daarom zo nuchter in sta.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Dat weet je dan denk ik wanneer je zelf te maken hebt gehad met een vreemdganger. Dat gun je gewoon niemand.
Mijn ouders zijn allebei vreemdgegaan. En het heeft nog min of meer 7 jaar geduurd voordat ze ophielden met elkaar beschuldigen want de waarheid was niet boven de tafel.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:40 schreef snakelady het volgende:
Overigens voor de mensen die zeggen dat het zielig is voor zijn kinderen mocht TS het vertellen, ik ben opgegroeid met een vader die vreemd ging, en meerdere in mijn omgeving die het wisten, mijn moeder was zo'n vrouw die bij hem bleef om de kinderen ondanks dat hij iedere keer een ander had .
Ik (en ook mijn broer) hadden gewild dat ze hem meteen had gedumpt, het is niet leuk voor een kind om op te groeien met een ouder die vreemd gaat, ook al is er geen ruzie er is wel spanning, en je hoort verhalen van anderen, zelfs nu ik volwassen ben hoor ik nog wel eens wat van er allemaal is gebeurd van derden.
ik was 7 maanden zwanger toen mijn vriend raar begon te doen, hij bleek wat te hebben met de zus van z'n schoonzus. Ik over de pis, hij haar wijsmaken dat hij bij haar wilde zijn en bij mij weg zou gaan, op een gegeven moment gķng hij ook echt, twee nachten, en toen stond hij weer voor m'n deur.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
'iets zal doen', daaronder versta ik iets onschuldigs, maar zeker niet met een weekendtas voor de deur staan.
[..]
Dus dan is het maar normaal dat de man zijn vrouw al 3 maanden belazert? En geloof je echt dat hij terug bij haar gaat nu ze zwanger is van hem? Ook nadat hij achterkwam dat ze zwanger is van hem? Een man met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel had allang; 1) de waarheid verteld en verdergegaan met het huwelijk, of; 2) de waarheid niet verteld en verdergegaan met het huwelijk (wat een échte man zou doen, laten we in het midden). Van de beide gevallen is er geen sprake van, want de man blijft bezig met TS.
Het is niet echt een kwestie van durven of niet. Eerder of je er mee wilt bemoeien.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zou het wel willen weten en ik zou het waarderen dat de andere persoon (ook al ken ik haar niet) de ballen heeft gehad om het tegen mij te vertellen.
Dat is het zeker, aangezien TS nu heeft besloten om het niet te vertellen. Haar keuze, prima toch?quote:Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
'Normaal' is zo'n misbruikte term. Statistisch gezien is het best normaal, goed is het niet. Hoe nu verder? Dat is tussen hem en zijn vrouw, ook al handelt deze mogelijk op basis van incomplete informatie.
mijn vader ging vreemd en ik heb nooit iets van spanning gemerkt, voor mijn ouders werkte hun 'afspraak' dat ze t niet wilde weten.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:40 schreef snakelady het volgende:
Overigens voor de mensen die zeggen dat het zielig is voor zijn kinderen mocht TS het vertellen, ik ben opgegroeid met een vader die vreemd ging, en meerdere in mijn omgeving die het wisten, mijn moeder was zo'n vrouw die bij hem bleef om de kinderen ondanks dat hij iedere keer een ander had .
Ik (en ook mijn broer) hadden gewild dat ze hem meteen had gedumpt, het is niet leuk voor een kind om op te groeien met een ouder die vreemd gaat, ook al is er geen ruzie er is wel spanning, en je hoort verhalen van anderen, zelfs nu ik volwassen ben hoor ik nog wel eens wat van er allemaal is gebeurd van derden.
ehh, ja dus. Duurde even, maar daarin heb ik t vertrouwen wel weer teruggekregen. Het waren andere dingen waarom het mis ging.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Stel je eens voor: je heeft een heerlijke, leuke, spontane vent gescoord. Je bent zielsgelukkig met hem. Tot je vent besluit om 3 maanden lang vreemd te gaan, en jou zwanger maakt.
Zou je hem nog vertrouwen?
Ik heb zelf een keer aan de kant gestaan van dat ik de persoon was met wie de man vreemdging en heb het toen tegen zijn vriendin verteld. Zij wilde liever een p;ank voor de kop houden en doen alsof het nooit was gebeurd, zelfs nadat ik alle bewijzen had verstuurd. Domme doosquote:Op donderdag 3 december 2015 20:45 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het is niet echt een kwestie van durven of niet. Eerder of je er mee wilt bemoeien.
Je zegt het zelf. Je vond het verschrikkelijk dat ze uit elkaar gingen. Die man heeft nu al bewezen dat hij met dit soort situaties niet kan omgaan. Met niks zeggen wordt het kind sowieso de dupe.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mijn vader ging vreemd en ik heb nooit iets van spanning gemerkt, voor mijn ouders werkte hun 'afspraak' dat ze t niet wilde weten.
Ik vond t verschrikkelijk toen ze uit elkaar gingen.
Ik ben zelf een keer naar bed geweest met iemand terwijl hij een relatie had met iemand anders, maar tegen mij zei dat het uit was.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:48 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik heb zelf een keer aan de kant gestaan van dat ik de persoon was met wie de man vreemdging en heb het toen tegen zijn vriendin verteld. Zij wilde liever een p;ank voor de kop houden en doen alsof het nooit was gebeurd, zelfs nadat ik alle bewijzen had verstuurd. Domme doos
Maar ik sta er nog steeds 100% achter om zoiets te vertellen, want dat zou ik zelf ook graag willen
Mijn moeder was het er overduidelijk niet mee eens maar werd er toch steeds mee geconfronteerd met heftige stress migraine als gevolg.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mijn vader ging vreemd en ik heb nooit iets van spanning gemerkt, voor mijn ouders werkte hun 'afspraak' dat ze t niet wilde weten.
Ik vond t verschrikkelijk toen ze uit elkaar gingen.
quote:Op donderdag 3 december 2015 20:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je zegt het zelf. Je vond het verschrikkelijk dat ze uit elkaar gingen. Die man heeft nu al bewezen dat hij met dit soort situaties niet kan omgaan. Met niks zeggen wordt het kind sowieso de dupe.
Dus je houdt jezelf voor het te doen, omdat je het beste met haar voor hebt, maar als zij jouw positie niet deelt neem je het haar kwalijk?quote:Op donderdag 3 december 2015 20:48 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik heb zelf een keer aan de kant gestaan van dat ik de persoon was met wie de man vreemdging en heb het toen tegen zijn vriendin verteld. Zij wilde liever een p;ank voor de kop houden en doen alsof het nooit was gebeurd, zelfs nadat ik alle bewijzen had verstuurd. Domme doos
Maar ik sta er nog steeds 100% achter om zoiets te vertellen, want dat zou ik zelf ook graag willen
en het verbaast mij hoe sommige mensen niet willen accepteren dat dat óók het maken van een keuze is.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ben zelf een keer naar bed geweest met iemand terwijl hij een relatie had met iemand anders, maar tegen mij zei dat het uit was.
Paar weken later uiteindelijk opgebiecht. Diegene en ik hebben even sarcastische gesprekken gehad, maar nu kunnen we normaal tegen elkaar praten want hij weet dat; 1) het niet mijn fout was; 2) ik niet beter wist, en; 3) hij was blij dat ik het vertelde (dat zei die de volgende ochtend nog).
Het verbaast me echt hoe de sommige FOK!kers hier erover denken en liever een plaat voor hun kop hebben en op hun roze wolkje blijven zitten.
Omdat zij het niet weet, doh.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]dan neem je aan dat ze uit elkaar gingen omdat hij vreemdging, maar dat is niet zo.
Ik zou me kapot schamen voor mijn moeder als ze zou accepteren dat mijn vader vreemdgaat en maar vrolijk doorgaat alsof er niets aan de hand is lolquote:Op donderdag 3 december 2015 20:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]dan neem je aan dat ze uit elkaar gingen omdat hij vreemdging, maar dat is niet zo.
Mijn vader maakte die keus omdat hij niet meer op de juiste manier van mijn moeder hield. mijn moeder wilde samen blijven en mijn vader had in dat geval prima vreemd kunnen blijven gaan.
Waarom willen mensen niet aannemen dat dat ook gewoon kan.
dat kan, maar dat maakt mijn ervaring niet minder waar natuurlijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn moeder was het er overduidelijk niet mee eens maar werd er toch steeds mee geconfronteerd met heftige stress migraine als gevolg.
Mijn moeder was een zielig hoopje mens in die tijd, tot ze ging scheiden, toen veranderde ze in een zelfstandige vrouw vol zelfvertrouwen en vrolijkheid die ze tot op de dag van vandaag nog steeds is, ik ben ontzettend dankbaar dat ik niet geheel ben opgegroeid met hoe ze eerst was ( een vrouw die over zich heen liet lopen en haar kop in het zand probeerde te steken) maar de belangrijkste tijd in mijn leven (als puber) ben opgegroeid met die vrolijke zelfstandige moeder.
Nee, moet ze zelf weten. Ik wist van tevoren niet dat ze liever voor de gek gehouden wordt. Maar begrijpen kan ik het niet neequote:Op donderdag 3 december 2015 20:53 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dus je houdt jezelf voor het te doen, omdat je het beste met haar voor hebt, maar als zij jouw positie niet deelt neem je het haar kwalijk?
Omdat het vreemdgaan in jouw verhaal geen toegevoegde waarde heeft gehad, ze zijn immers uiteindelijk alsnog uit elkaar gegaan omdat hij niet voldoende van haar hield, of hij nu wel of niet vreemd was gegaan staat daar los van.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mijn vader maakte die keus omdat hij niet meer op de juiste manier van mijn moeder hield. mijn moeder wilde samen blijven en mijn vader had in dat geval prima vreemd kunnen blijven gaan.
Waarom willen mensen niet aannemen dat dat ook gewoon kan.
ze wist het wel..quote:Op donderdag 3 december 2015 20:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Omdat zij het niet weet, doh.
Als ze daadwerkelijk van hem houdt, blijft ze toch lekker bij hem, maar het recht op de waarheid heeft ze.
ik dus niet, ik houd van m'n moeder en ik begrijp en respecteer haar keuze daarin.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:54 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik zou me kapot schamen voor mijn moeder als ze zou accepteren dat mijn vader vreemdgaat en maar vrolijk doorgaat alsof er niets aan de hand is lol
Dat doe je misschien als je eens écht van iemand houdt.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:56 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Nee, moet ze zelf weten. Ik wist van tevoren niet dat ze liever voor de gek gehouden wordt. Maar begrijpen kan ik het niet nee
Ik heb over de vrouw in deze situatie.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ze wist het wel..
En ze bleef toch. Ze wilde er alleen niet mee geconfronteerd worden. En dat werd ze niet, op 1x na.
Op het moment dat je partner vreemdgaat, dan moeten je hersenen even boven je gevoel gaan.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:57 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat doe je misschien als je eens écht van iemand houdt.
mijn vader was gek op m'n moeder en ging vanaf t begin af aan vreemd. Dat heeft niet altijd met wel of niet houden van je partner te maken.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat het vreemdgaan in jouw verhaal geen toegevoegde waarde heeft gehad, ze zijn immers uiteindelijk alsnog uit elkaar gegaan omdat hij niet voldoende van haar hield, of hij nu wel of niet vreemd was gegaan staat daar los van.
In het geval van TS is dus de kans groot dat dat ook gebeurd bij het niet vertellen, terwijl de kinderen nu nog jong zijn ( en een nog niet geboren) en dus dat verdriet bespaard kan blijven, gezien ze dan niet beter weten dan dat hun ouders niet bij elkaar zijn.
Je kan mij namelijk niet wijsmaken dat de man in kwestie nog van zijn vrouw houdt.
Als je echt van iemand houdt ga je niet vreemd.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:57 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat doe je misschien als je eens écht van iemand houdt.
zo rake woorden wel dit. je zegt wat ik denkquote:Op donderdag 3 december 2015 20:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je echt van iemand houdt ga je niet vreemd.
Ik zou niet bij iemand willen zijn die niet echt van mij houd, ook al hou ik wel echt van die persoon.
quote:Op donderdag 3 december 2015 20:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zou niet bij iemand willen zijn die niet echt van mij houd, ook al hou ik wel echt van die persoon.
Dus ze hadden gewoon een eenzijdige open relatie? Dat is heel wat anders dan vreemdgaan.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mijn vader was gek op m'n moeder en ging vanaf t begin af aan vreemd. Dat heeft niet altijd met wel of niet houden van je partner te maken.
Misschien dat ik er daarom wat anders in sta, ik geloof niet dat vreemdgaan įltijd direct verband heeft met de relatie waar n persoon in zit.
ik denk dat die vrouw wel meer vermoedt/weet dan TS denkt, als hij met n weekendtas voor haar deur staat..quote:Op donderdag 3 december 2015 20:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb over de vrouw in deze situatie.
Ieder zijn keuzes. De vrouw moet en mag beslissen wat en hoe zij verder wilt. De man heeft het verpest. Zo simpel is het.
Uit elkaar gaan is lang niet altijd de meest rationele keuze.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:58 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Op het moment dat je partner vreemdgaat, dan moeten je hersenen even boven je gevoel gaan.
Tsja, daar verschillen de meningen over. Met jouw eerste zin ben ik het niet eens.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 3 december 2015 21:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik denk dat die vrouw wel meer vermoedt/weet dan TS denkt, als hij met n weekendtas voor haar deur staat..
nee, dat hadden ze niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus ze hadden gewoon een eenzijdige open relatie? Dat is heel wat anders dan vreemdgaan.
En toen je vader uiteindelijk besloot dat hij niet voor je moeder wilde gaan, vond je moeder dat maar allemaal oke? Ondanks al die jaren?quote:Op donderdag 3 december 2015 21:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, dat hadden ze niet.
Mijn moeder stak haar kop in t zand en wilde t negeren/niet weten.
dat noem ik niet een open relatie
Omdat dat me logisch lijkt.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Ik kan ook makkelijk met een weekendtas voor iemands huis staan en tegen mijn vrouw zeggen dat ik even een weekendje weg ben voor een congres.
nee, ze wilde niet dat hij weg ging bij haar. Snap ook niet waarom je dat zou denken.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
En toen je vader uiteindelijk besloot dat hij niet voor je moeder wilde gaan, vond je moeder dat maar allemaal oke? Ondanks al die jaren?
Bijzonder.
Klopt; alle mooie praatjes ten spijt gaan ze toch vaak voor hun vrouw inderdaad. Maar voor mij valt er niks te zeggen verder want ik wil niks. Hij lijkt me wel zo iemand die naar degene gaat die hem wilt. Niet mijn probleem.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:29 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Weekendtas ja."Ik zou zeggen: Kom maar terug met een koffer en scheidingspapieren."
Een beetje vechten voor je minnares is één ding, maar haar daadwerkelijk promoten naar de eerste plaats is zeldzamer.
Als je op een roze wolkje zit, heb je dit soort dingen gewoon niet door. Anders was de vrouw niet met hem naar bed geweest én was al helemaal niet van plan om nog een kind op de wereld te zetten.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Omdat dat me logisch lijkt.
Dus je vader heeft je moeder bewust gekwetst en zichzelf voor haar gezet, ondanks dat het haar pijn deed en ze dacht niks anders te kunnen doen dan haar kop in het zand steken terwijl ze voor zijn kinderen zorgde, was het wel echte liefde?quote:Op donderdag 3 december 2015 21:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, dat hadden ze niet.
Mijn moeder stak haar kop in t zand en wilde t negeren/niet weten.
dat noem ik niet een open relatie
Ik ben het met jou eensquote:Op donderdag 3 december 2015 21:01 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Uit elkaar gaan is lang niet altijd de meest rationele keuze.
[..]
Tsja, daar verschillen de meningen over. Met jouw eerste zin ben ik het niet eens.
Was jij niet degene die ooit eens een heel interessante Ted-talk daarover postte?
En ik ga niet eens stiekem vreemd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klopt, weet je dat het vreemd gaan zelf mij ook niet het meeste zou kwetsen, maar het achterbakse gedoe, het gelieg en bedrieg, het achterhouden van, dat zou mij het meeste van alles kwetsen.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:01 schreef FlyDutchMan het volgende:
Tsja, daar verschillen de meningen over. Met jouw eerste zin ben ik het niet eens.
Was jij niet degene die ooit eens een heel interessante Ted-talk daarover postte?
huh, hoezo zou ze dat niet gedaan hebben, hoe weet jij dat?quote:Op donderdag 3 december 2015 21:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je op een roze wolkje zit, heb je dit soort dingen gewoon niet door. Anders was de vrouw niet met hem naar bed geweest én was al helemaal niet van plan om nog een kind op de wereld te zetten.
Tuurlijk wilde ze dat niet, want het is ook ronduit kut om te moeten scheiden als je kinderen hebt.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, ze wilde niet dat hij weg ging bij haar. Snap ook niet waarom je dat zou denken.
Tsja dat is een zeker risico wat dr moeder ook heeft genomen door vader het gras bij de buren te laten inspecteren. Wellicht kwam hij er achter dat het niet alleen groener lijkt maar ook groener is.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
En toen je vader uiteindelijk besloot dat hij niet voor je moeder wilde gaan, vond je moeder dat maar allemaal oke? Ondanks al die jaren?
Bijzonder.
kun je me aub uitleggen hoe de fuck je bij een man zou willen blijven als je weet dat hij vreemdgaat?quote:Op donderdag 3 december 2015 21:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
huh, hoezo zou ze dat niet gedaan hebben, hoe weet jij dat?
Die roze wolk is meestal wel voorbij als je al n kind hebt en ik heb t zelf meegemaakt dus. Ik wist t ook gewoon, zonder dat iemand t me vertelde. Ja, hij, uiteindelijk.
Ik heb zelf ook vreemdgaande ouders meegemaakt en ik weet zelf dondersgoed hoe het is om als 11-jarig kind in een gevecht van 7 jaar terecht te komen, omdat ze zijn vreemdgegaan.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
huh, hoezo zou ze dat niet gedaan hebben, hoe weet jij dat?
Die roze wolk is meestal wel voorbij als je al n kind hebt en ik heb t zelf meegemaakt dus. Ik wist t ook gewoon, zonder dat iemand t me vertelde. Ja, hij, uiteindelijk.
En je kinderen laten opgroeien met het idee dat het compleet normaal is om zo over je heen te laten lopen.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:10 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
kun je me aub uitleggen hoe de fuck je bij een man zou willen blijven als je weet dat hij vreemdgaat?
Dat ben ik met je eens, daarom ageer ik tegen het vertellen. Iemand kan namelijk tot inkeer komen en door het als buitenstaander te vertellen ontneem je ze ook die kans.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat klopt, weet je dat het vreemd gaan zelf mij ook niet het meeste zou kwetsen, maar het achterbakse gedoe, het gelieg en bedrieg, het achterhouden van, dat zou mij het meeste van alles kwetsen.
En dat zie je ook in die TED talk, dat de meeste dat zo ervaren.
En als je dat doet, dus bewust iemand zo behandelen, dan geloof ik niet dat je echt van doe persoon houdt.
ja maar het valt me op dat ze dit dus ook van haar moeder heeft geleerd. dat het maar okay is om zo behandeld te worden door een manquote:Op donderdag 3 december 2015 21:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
En je kinderen laten opgroeien met het idee dat het compleet normaal is om zo over je heen te laten lopen.
En juist daarom zou ik het wel willen weten.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:12 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, daarom ageer ik tegen het vertellen. Iemand kan namelijk tot inkeer komen en door het als buitenstaander te vertellen ontneem je ze ook die kans.
quote:Op donderdag 3 december 2015 21:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
En je kinderen laten opgroeien met het idee dat het compleet normaal is om zo over je heen te laten lopen.
Daarom een maand de tijd geven, wat eerder werd gezegd. Niet langer.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:12 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, daarom ageer ik tegen het vertellen. Iemand kan namelijk tot inkeer komen en door het als buitenstaander te vertellen ontneem je ze ook die kans.
Inderdaad, ik wil niet dat mijn dochters opgroeien met het idee dat als je partner iets doet wat je echt niet leuk vind je je hoofd maar in het zand moet steken en mooi weer moet gaan spelen zodat hij er verder mee kan gaan.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:12 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
ja maar het valt me op dat ze dit dus ook van haar moeder heeft geleerd. dat het maar okay is om zo behandeld te worden door een man
en ik geloof niet dat dat perse iets zegt over de liefde die je voor n ander voelt.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat klopt, weet je dat het vreemd gaan zelf mij ook niet het meeste zou kwetsen, maar het achterbakse gedoe, het gelieg en bedrieg, het achterhouden van, dat zou mij het meeste van alles kwetsen.
En dat zie je ook in die TED talk, dat de meeste dat zo ervaren.
En als je dat doet, dus bewust iemand zo behandelen, dan geloof ik niet dat je echt van doe persoon houdt.
Als jij denkt dat dat is wat ik zeg, moet je misschien eens investeren in n cursus begrijpend lezenquote:Op donderdag 3 december 2015 21:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tuurlijk wilde ze dat niet, want het is ook ronduit kut om te moeten scheiden als je kinderen hebt.
Nu kan het allemaal nog. De vrouw weet er geen fuck van af en jullie vinden het doodnormaal dat zij het niet weet, want haar man is toch zó lief en betrouwbaar, want een keer vreemdgaan is doodnormaal want bijna iedereen doet het () en het is ook echt heel erg normaal dat de vrouw verder gaat met haar leven en haar man ondertussen meerdere kutten volspuit.
Die vrouw kan nu geen kant op. Het kind ook niet.
Tuurlijk niet, want de vent in kwestie wil liever bij z'n zwangere vrouw zijn dan met z'n weekendtas bij TS zijn.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en ik geloof niet dat dat perse iets zegt over de liefde die je voor n ander voelt.
van hem houden oa?quote:Op donderdag 3 december 2015 21:10 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
kun je me aub uitleggen hoe de fuck je bij een man zou willen blijven als je weet dat hij vreemdgaat?
cmijn ouders vochten niet, ook al was m'n vader vreemdgegaan.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook vreemdgaande ouders meegemaakt en ik weet zelf dondersgoed hoe het is om als 11-jarig kind in een gevecht van 7 jaar terecht te komen, omdat ze zijn vreemdgegaan.
En nu?
Dit hele "mijn ouders gingen vreemd" begon ermee dat snakelady aangaf het wel kut te vinden. JB geeft slechts haar eigen ervaringen. Uiteindelijk is het allemaal anekdotisch en zegt het niks over hoe het voor deze kinderen zou zijn, goed of slecht.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook vreemdgaande ouders meegemaakt en ik weet zelf dondersgoed hoe het is om als 11-jarig kind in een gevecht van 7 jaar terecht te komen, omdat ze zijn vreemdgegaan.
En nu?
Ik begrijp dat gevoel, de eerste situatie zou ik ook minder erg vinden.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
En juist daarom zou ik het wel willen weten.
Stel voor mijn man gaat in een gekke bui vreemd, hij komt thuis en verteld het mij, dan grote kans dat we daar nog wel uit kunnen komen.
Zelfs een open relatie zou bespreekbaar kunnen zijn.
Maar, heeft hij een relatie achter mij rug om, zegt tegen die vrouw dat hij bij haar wil zijn, liegt, bedriegt, haalt zelfs zijn vrienden er bij die voor hem liegen, dan wil ik het weten en is het klaar dan is hij duidelijk niet de man met wie ik getrouwd wil zijn.
Tuurlijk ligt het weer aan mij, terwijl jij degene bent die onzin loopt te spuwen.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dat is wat ik zeg, moet je misschien eens investeren in n cursus begrijpend lezen
De man waar TS het over heeft geeft zelf aan liever bij haar te zijn dan bij zijn vrouw en jij geloofd echt dat hij van zijn vrouw houdt.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en ik geloof niet dat dat perse iets zegt over de liefde die je voor n ander voelt.
Jij begint met je 'ik heb dit en dat meegemaakt', terwijl dat irrelevant is.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
cmijn ouders vochten niet, ook al was m'n vader vreemdgegaan.
Op de een of andere manier weegt dat kennelijk n stuk minder zwaar dan jouw ervaring
Waar houd je dan van? Van zijn betrouwbare karakter? Vertrouwen is toch wel een basis element van een relatie. Lijkt mij dan, maar kennelijk bij jou niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
van hem houden oa?
Weet niet hoor.
Het enige dat simpel is is jouw redenering. De maatschappij is gelukkig wat complexer en zoals ik zei begonnen de ervaringen bij snakelady, niet bij JB.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tuurlijk ligt het weer aan mij, terwijl jij degene bent die onzin loopt te spuwen.
Je moeder had de keus om weg te gaan bij hem. Deze vrouw niet, want dat mag niet van jou want 'het is zo oneerlijk want ja je weet het niet want ze houdt echt zoveel van hem en ze wilt het echt niet weten want ja roze bril en alles en hij is echt zo lief en betrouwbaar en allesboehoehoehoe'.
Kijk naar jouw vader, kijk naar mijn ouders, kijk naar snakelady's ouders. Als je vreemdgaat, hou je gewoon niet van je partner. Zo simpel is het.
Ik gun geen enkel kind een vreemdgaande ouder toe, al helemaal niet na zoveel jaar vol met gelieg, bedrieg en bedrog. Dat is wat ik probeer te vertellen.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:23 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dit hele "mijn ouders gingen vreemd" begon ermee dat snakelady aangaf het wel kut te vinden. JB geeft slechts haar eigen ervaringen. Uiteindelijk is het allemaal anekdotisch en zegt het niks over hoe het voor deze kinderen zou zijn, goed of slecht.
Je stelt je eigen ervaringen boven die van een ander. Daarbij claim je het beste met mensen voor te hebben, maar dat houdt op wanneer die mensen er anders instaan dan jij, dan moet het zoals jij het graag ziet, of dat nou het beste is voor hun of niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik gun geen enkel kind een vreemdgaande ouder toe, al helemaal niet na zoveel jaar vol met gelieg, bedrieg en bedrog. Dat is wat ik probeer te vertellen.
Inderdaad, dat bedoel ik ook.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik gun geen enkel kind een vreemdgaande ouder toe, al helemaal niet na zoveel jaar vol met gelieg, bedrieg en bedrog. Dat is wat ik probeer te vertellen.
Gelukkig wel ja, anders had ik nu niks te doen en ik vind dat discussiėren wel tof (en ergens een beetje grappig dat jullie denken dat het allemaal wel goed en leuk gaat verlopen als TS niks vertelt).quote:Op donderdag 3 december 2015 21:28 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
De maatschappij is gelukkig wat complexer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |