die begrijp ik ook.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:42 schreef kree het volgende:
[..]
Precies, daarom is die gast ook nooit te vertrouwen en valt ie liever vandaag als morgen door de mand.
Maar dat is mijn mening erover.
Jawel, dat is de andere kant van het verhaal dan ook.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
die begrijp ik ook.
Alleen geloof ik niet dat er een universele manier is om hiermee omte gaan. Ik zelf zou niets zeggen, omdat ik me kan voorstellen dat je zoiets niet wil weten als je als vrouw van je man houdt. Hoe ver edere d is het dan Waals zijn neukertje aan de deur staat om jou even te vertellen dat zij wel weet hoe je man in elkaar zit en jij, die al jaren met hem samenleeft niet. Zo'n neukertje dat denkt dat jij een naief, dom, onwetend huisvrouwtjes bent dat haar vent niet kan of wil geven wat hij nodig heeft...
Dan liever je kop in t zand steken en er niet mee geconfronteerd worden. Hij houdt nl wel gewoon van je en jij van hem en jullie willen helemaal niet uit elkaar, hij kan gewoon z'n pik niet in z'n broek houden...
Kan me ook voorstellen dat dát de gedachtengang is.
zij kán niet meer kiezen het wel of niet te weten als de een of andere slet die t met r man doet het onder haar neus wrijft.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Neh, ik vind vreemdgaan niet normaal. Je blijft bij je vrouw, en als je het doet, dan maak je er ook een definitief eind aan ipv van meerdere scharrels snoepen.
Enne, als je niet trouw bent in een huwelijk en daarna je vrouw bezwangert, en daarna min of meer liefde verklaart aan een ander meisje ("ik ga mijn best doen om je terug te winnen"), ben je een slechte ouder in mijn ogen, ja.
[..]
Dat is ook een dingetje, inderdaad. Dat zul je nooit weten.
En als zij het wel weet, kan zij kiezen. Nu kan ze dat niet.
ja, dat is hoe jíj erin staatquote:Op donderdag 3 december 2015 19:49 schreef kree het volgende:
[..]
Jawel, dat is de andere kant van het verhaal dan ook.
Daarom moet sowieso TS het niet vertellen, maar die vriend dwingen dat te doen.
Ik weet niet hoe die vrouw erin staat, maar ik kan tegen twee dingen heel slecht en dat is
* achter me rug om gedoe
* leugens
Beide waar die gast zich schuldig aan maakt dus.
Als ze het niet verteld dan neem je de keuze af om wel overwogen een keus te maken om te kiezen voor een bedriegende leugenaar die ongetwijfeld weer de fout in gaat.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
zij kán niet meer kiezen het wel of niet te weten als de een of andere slet die t met r man doet het onder haar neus wrijft.
Dan weet ze t en kan ze t misschien voor zichzelf niet meer verantwoorden om er niet iets mee te doeb, waar dat haar eerder, toen ze nog niet 'offivieel' iets wist, prima afging.
En wat moeten mensen wel niet denken als ze weten dat ze het weet?!
Weet jij veel hoe dat werkt, maar de keuze neem je haar in beide gevallen af, wel óf niet vertellen.
Dat is inderdaad mijn punt.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:54 schreef kree het volgende:
[..]
Als ze het niet verteld dan neem je de keuze af om wel overwegen een keus te maken om te kiezen voor een bedriegende leugenaar die ongetwijfeld weer de fout in gaat.
Echt spijt heeft ie er niet, dat blijkt
Het lijkt mij dat het niet gaat om wraak, maar om die vrouw de waarheid te vertellen zodat ze zelf de keuze heeft al dan niet bij deze baklap te blijven. Anders maak je voor haar de keuze.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:46 schreef Bananenpap het volgende:
Je kunt je afvragen wat je ermee opschiet. Ik kan goed voorstellen dat je met wraakgevoelens zit, hij heeft jou immers bedonderd. Alleen zou zo'n wraakactie niet alleen nadelig voor hem zijn, maar ook zijn zwangere vrouw.
en als je het wel vertelt, neem je haar de keuze af het niet te (willen) weten.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:54 schreef kree het volgende:
[..]
Als ze het niet verteld dan neem je de keuze af om wel overwegen een keus te maken om te kiezen voor een bedriegende leugenaar die ongetwijfeld weer de fout in gaat.
Echt spijt heeft ie er niet, dat blijkt
Eh, nee. Als er een iemand rondloopt wie met mijn partner naar bed is geweest, en niemand vertelt het mij, word ik juist niet in mijn waarde gelaten en voornamelijk ronduit belazerd.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Die mensen laat je juist in hun waarde en geef je juist de keus door niets te zeggen.
TS hoeft er niks mee op te schieten. Het gaat om de vrouw. Zij weet er niks van, iets wat ik niet fair vind tegenover haar, maar blijkbaar denken de anderen erover.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:57 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind dat er een paar verschrikkelijke moraalridders hier rondlopen.
Waar het écht omgaat is toch of TS er iets mee opschiet of niet? Je gaat toch niet in iemand zijn huwelijk wroeten als je zelf al aangeeft niet met die man verder te willen. Laat het gaan, er komt alleen maar narigheid van.
jij wil niet begrijpen dat er heel veel mensen zijn die het ergens wel weten, maar er niet mee geconfronteerd willen worden, voor wie het vernederend is om iemand aan de deur (of op FB) te krijgen die hen wel even gaat vertellen hoe hun man in elkaar zit.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Eh, nee. Als er een iemand rondloopt wie met mijn partner naar bed is geweest, en niemand vertelt het mij, word ik juist niet in mijn waarde gelaten en voornamelijk ronduit belazerd.
De vrouw is zwanger. Ze krijgt nog een moeilijke tijd. Beter nu dan wanneer het kindje is geboren en blijkt dat de beste man weer vreemd is gegaan, en dat doet hij toch zo weer want hij heeft niet gezegd dat hij nu echt voor zijn vrouw wil gaan, maar voor TS.
TS, weet jij dit? Weet de vrouw ervan? Weet jij of de vrouw het vermoedt?quote:Op donderdag 3 december 2015 20:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jij wil niet begrijpen dat er heel veel mensen zijn die het ergens wel weten, maar er niet mee geconfronteerd willen worden,
ik zou het willen weten, maar níet van een ander. Absoluut niet van n ander, vind niet dat zij zich met mijn relatie hoeft te bemoeien. Dus ik zou never nooit blij zijn dat t me verteld was door n buitenstaander, ook niet na maanden.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:04 schreef kree het volgende:
Als ik me in die vrouw verplaats dan zou ik het wel willen weten.
Weet niet hoe de rest daar dan over denkt?
Allemaal kop in het zand zeker?
Nou noem het maar 'waarde'. In mijn optiek heeft zo'n vrouw juist geen eigenwaarde.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en als je het wel vertelt, neem je haar de keuze af het niet te (willen) weten.
Genoeg vrouwen (en mannen) die het wel 'weten' maar niet wéten.
Die mensen laat je juist in hun waarde en geef je juist de keus door niets te zeggen.
Je verplaatst je niet in de vrouw, hooguit in (een zeer klein deel van) haar situatie. Jij kán je namelijk helemaal niet in haar verplaatsen want je weet nul komma niks van haar af.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:04 schreef kree het volgende:
Als ik me in die vrouw verplaats dan zou ik het wel willen weten.
Weet niet hoe de rest daar dan over denkt?
Allemaal kop in het zand zeker?
mwa, andere mening over of t wel of niet verteld moet worden wel, maar ik ben me er wel degelijk van bewust dat er mensen zijn die het wél graag zouden weten. de mensen die zo sterk voor vertellen zijn, lijken wat meer moeite te hebben met het openstaan voor de andere kant.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:07 schreef Etsu het volgende:
Ik merk dat een paar FOK!kers en ik totaal een hele andere mening hebben. Om te proberen dat we niet in een vicieuze cirkel komen en een welles/nietes-spelletje gaan spelen, is dit eigenlijk van belang:
[..]
TS, weet jij dit? Weet de vrouw ervan? Weet jij of de vrouw het vermoedt?
Dus met andere woorden heb jij liever dat je nog eens jaren getrouwd bent met de beste man, kinderen krijgt, gezinnetje krijgt en na 10 jaar hoor je dat je vent al vanaf het begin vreemd is gegaan.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik zou het willen weten, maar níet van een ander. Absoluut niet van n ander, vind niet dat zij zich met mijn relatie hoeft te bemoeien. Dus ik zou never nooit blij zijn dat t me verteld was door n buitenstaander, ook niet na maanden.
Mijn moeder wilde t helemaal niet weten, heeft m'n vader gezegd dat hij t buiten t huis moest houden, geen woord erover en zij wilde er ook verder niet mee geconfronteerd worden. Stond op n dag toch zo'n meid aan de deur. Ben je lekker mee dan
Dat huwelijk is toch gedoemd om te mislukken, beter nu dan later.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:11 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Je verplaatst je niet in de vrouw, hooguit in (een zeer klein deel van) haar situatie. Jij kán je namelijk helemaal niet in haar verplaatsen want je weet nul komma niks van haar af.
Of ik het zou willen weten? Dat weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat als het tweede kind op komst is en ik heel veel van mijn partner hou, ik het liever niet wil weten dan dat ik voor mezelf moet verantwoorden dat ik het weet en toch wil blijven.
dat die vrouw volgens jou geen eigenwaarde heeft, doet natuurlijk niet bijster veel af aan t feit dat ze t niet wil weten...quote:Op donderdag 3 december 2015 20:10 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Nou noem het maar 'waarde'. In mijn optiek heeft zo'n vrouw juist geen eigenwaarde.
Waarom zou je zo'n lot uit de loterij willen?
Je argument vind ik dan ook meer een drogreden om zelf geen gezeik te willen.
Zelf zou ik het willen weten en dan hoor ik het liever van een vriendin dan van een vreemde. Die laatste heeft voor mij wat meer bewijslast.
Zou ik de 'andere vrouw' zijn ben ik wat hypocrieter en zou ik de vrouw niet inlichten. Geen zin in dat gezeur. Zou ik weten dat een vriendin door haar partner wordt belazerd dan weer wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |