abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 december 2015 @ 16:36:04 #201
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_158059859
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:37 schreef dop het volgende:

[..]

niet goedkoop ook niet duur hopmans is goedkoper ¤489

Daar zit een press fit bracket bij zag ik volgens beschrijving en plaatje lijkt het gewoon BSA te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door No-P op 06-12-2015 16:43:28 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_158061468
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 16:22 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat had je goeftedoeme in oktober en november moeten doen. Iedereen traint alweer als een gek zie ik op Strava en social media.
Ja nergens voor nodig joh, de boog moet wel gespannen blijven tot de 1e koers in april he..de meesten hebben eind mei de pijp alweer leeg. :')

Vorig jaar heel december de fiets geen moment aangeraakt omdat ik op vakantie was in Thailand, heb afgelopen jaar mijn beste jaar ooit gereden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_158061834
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja nergens voor nodig joh, de boog moet wel gespannen blijven tot de 1e koers in april he..de meesten hebben eind mei de pijp alweer leeg. :')

Vorig jaar heel december de fiets geen moment aangeraakt omdat ik op vakantie was in Thailand, heb afgelopen jaar mijn beste jaar ooit gereden.
Heb je de jaren daarvoor nog slechter getraind in de winter?
pi_158061943
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:00 schreef ratatat het volgende:

[..]

Heb je de jaren daarvoor nog slechter getraind in de winter?
Iig anders getraind. Maar wat ik wil zeggen is dat als je als amateur vanaf 1 januari 2015 weer gaat trainen na 4 weken rust, dan ben je begin april ruim op tijd in goede doen. Renners met strava/facebook etc maken elkaar gek en beginnen steeds vroeger met de voorbereiding.
pi_158062104
Doe je dan niet base > build > specifiek blokken? Want daar is dan niet echt veel tijd voor.
  zondag 6 december 2015 @ 18:18:36 #206
438879 Carb
The Fuck Up
pi_158062145
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:15 schreef ratatat het volgende:
Doe je dan niet base > build > specifiek blokken? Want daar is dan niet echt veel tijd voor.
Je hoeft toch niet per se alle zones gehad te hebben vóór april? Tenminste als je wil pieken in mei.
pi_158062205
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:18 schreef Carb het volgende:

[..]

Je hoeft toch niet per se alle zones gehad te hebben vóór april? Tenminste als je wil pieken in mei.
Ik weet het ook allemaal niet precies. Dit is het eerste jaar dat ik een beetje gestructureerd train en ik ben als het goed is rond begin april klaar met build. Geen idee nog wat ik daarna ga doen.
  zondag 6 december 2015 @ 18:42:46 #208
117107 MarcoD
.........
pi_158062604
Basis leggen en heel af en toe intervallen. tijdens het koersen komt de specifieke training wel toch.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_158062779
De basis trainingen gaan eigenlijk als een rode draad door mijn seizoen heen. In de maanden januari/februari/maart is het aandeel basis veel groter dan de wat intensievere trainingen...zo doe ik elke 14 dagen een treshold training om te voorkomen dat mijn FTP teveel terugzakt.

Maar als je er meer over wil weten, kan je altijd mijn trainer benaderen, hij is altijd bereid om mensen op weg te helpen www.alansmeets.nl
  zondag 6 december 2015 @ 18:52:25 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158062818
Wat is een treshholdtraining dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_158062858
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:52 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is een treshholdtraining dan?
Training met een x aantal blokken van x aantal minuten op/rond omslagpunt (FTP)
  zondag 6 december 2015 @ 18:55:01 #212
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158062897
Maar goed dat ik mijn omslagpunt niet weet. Goede smoes om het niet te doen ;)
pi_158062945
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:55 schreef kanovinnie het volgende:
Maar goed dat ik mijn omslagpunt niet weet. Goede smoes om het niet te doen ;)
Ik vind het de mooiste trainingen. Lekker diepgaan, Leuke afwisseling op altijd dat eeuwige D1 :)
  zondag 6 december 2015 @ 18:58:46 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158062987
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik vind het de mooiste trainingen. Lekker diepgaan, Leuke afwisseling op altijd dat eeuwige D1 :)
ik doe beide niet. Waarschijnljk walg jij ook van mijn hartslaggrafiek van vandaag haha
pi_158063088
Voor de mensen die het interessant vinden. In de spoiler mijn opbouw qua minuten per zone in de eerste 8 weken van 2015.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158063209
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik doe beide niet. Waarschijnljk walg jij ook van mijn hartslaggrafiek van vandaag haha
Stuur maar per DM. ben benieuwd
  zondag 6 december 2015 @ 20:16:35 #217
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_158065088
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Iig anders getraind. Maar wat ik wil zeggen is dat als je als amateur vanaf 1 januari 2015 weer gaat trainen na 4 weken rust, dan ben je begin april ruim op tijd in goede doen. Renners met strava/facebook etc maken elkaar gek en beginnen steeds vroeger met de voorbereiding.
Gelukkig! Het liep mij al dun door de broek, maar dat is dus nergens voor nodig *O*

Ben van plan in de laatste week van het jaar het fietsen weer op te pakken. Komende weekenden staan nog in het teken van klussen en verhuizen
.
pi_158065973
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat zijn wel renners die koersen winnen ;)

Ik fiets gewoon wanneer ik zin heb en heb vaak zin om te fietsen :P

Vorig jaar alleen wat minder in september, dit jaar was dat anders ivm trainingen voor het NCK. En ik koerierde toen nog veel. Dit voorjaar was ik april/mei/juni best in orde.

In koersen geen uitslagen gereden, maar wel vaak in de aanval en een keertje op 200 meter dicht bij podium. En podium op 't DK tijdrijden. Ik verwacht komend seizoen wel wat beter zijn omdat ik nu meer rust en verstandiger train.
  zondag 6 december 2015 @ 21:07:30 #219
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158066585
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:44 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat zijn wel renners die koersen winnen ;)

Ik fiets gewoon wanneer ik zin heb en heb vaak zin om te fietsen :P

Vorig jaar alleen wat minder in september, dit jaar was dat anders ivm trainingen voor het NCK. En ik koerierde toen nog veel. Dit voorjaar was ik april/mei/juni best in orde.

In koersen geen uitslagen gereden, maar wel vaak in de aanval en een keertje op 200 meter dicht bij podium. En podium op 't DK tijdrijden. Ik verwacht komend seizoen wel wat beter zijn omdat ik nu meer rust en verstandiger train.
jamaar patty gaat ook koersen winnen, en tis ook niet dat hij nu niks doet.
pi_158066645
Ik zit 'm te plagen. Heb groot vertrouwen in Patty :Y
  zondag 6 december 2015 @ 21:14:03 #221
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158066707
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik zit 'm te plagen. Heb groot vertrouwen in Patty :Y
Het is natuurlijk goed om nu al met trainen te beginnen. Echter nu al keihard trainen vind ik een beetje zinloos tenzij je houtse linies oid moet rijden eind feb/begin maart en elite zc bent.
pi_158066939
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het is natuurlijk goed om nu al met trainen te beginnen. Echter nu al keihard trainen vind ik een beetje zinloos tenzij je houtse linies oid moet rijden eind feb/begin maart en elite zc bent.
Dit.

Natuurlijk is iets doen beter dan niets doen..maar nu 2x per weekend 4u maken is overdreven. Die jongens waar Tommeke op doelt zouden ook wel winnen als ze wat later beginnen.

Maar als je het gewoon leuk vindt om die uren te maken, dan moet je dat zeker doen. Ik ben sinds oktober alweer 2x pw krachttraining aan het doen en maak paar keer per week wat uurtjes op de fiets om te onderhouden. Vanaf nu gaan de uren weer wat omhoog. Sta er nu al beter voor dan vorig jaar januari.
  zondag 6 december 2015 @ 21:29:46 #223
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158067076
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 21:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dit.

Natuurlijk is iets doen beter dan niets doen..maar nu 2x per weekend 4u maken is overdreven. Die jongens waar Tommeke op doelt zouden ook wel winnen als ze wat later beginnen.

Maar als je het gewoon leuk vindt om die uren te maken, dan moet je dat zeker doen. Ik ben sinds oktober alweer 2x pw krachttraining aan het doen en maak paar keer per week wat uurtjes op de fiets om te onderhouden. Vanaf nu gaan de uren weer wat omhoog. Sta er nu al beter voor dan vorig jaar januari.
Hmm ja tis natuurlijk wel goed om nu veel uren te maken op de fiets. Al moet je ook niet in maart april geen motivatie meer hebben want dan begint het seizoen pas.
pi_158067144
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hmm ja tis natuurlijk wel goed om nu veel uren te maken op de fiets. Al moet je ook niet in maart april geen motivatie meer hebben want dan begint het seizoen pas.
Ja je moet eigenlijk opbouwen naar een vormpiek voor getraindheid maar ook geestelijk uitgerust zijn. Vermoeidheid kan veel teniet doen. Kijk maar naar Toemeke toen hij nog koerier was.
  zondag 6 december 2015 @ 21:35:02 #225
438879 Carb
The Fuck Up
pi_158067190
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 19:02 schreef Patroon het volgende:
Voor de mensen die het interessant vinden. In de spoiler mijn opbouw qua minuten per zone in de eerste 8 weken van 2015.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat herstel tussen de rest door, of ga je specifiek een dag naar buiten voor een uurtje losfietsen?
pi_158067471
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:35 schreef Carb het volgende:

[..]

Is dat herstel tussen de rest door, of ga je specifiek een dag naar buiten voor een uurtje losfietsen?
Daar zit de 15min warming-up en coolingdown voor elke training bij in (voor mij meestal rustig de stad uit fietsen) en de herstel blokjes tussen de interval. Ik ga dus niet voor herstel apart op de fiets. Tenzij bijv tussen 2 koersen in of een wedstrijd voorbereiding rit.
pi_158067526
Ik train niet heel anders dan jij Patty, twee keer per week sportschool. En daarnaast zo'n 8 uur op de racefiets. Ik hou dat vol omdat ik 't leuk vindt. Als ik het te druk heb of als het kutweer is sla ik met gemak een training over.

Hier heb je idd een hele groep idioten die goed wil zijn tijdens trainingskoersjes in februari :')
pi_158067634
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:47 schreef Tommeke het volgende:
Ik train niet heel anders dan jij Patty, twee keer per week sportschool. En daarnaast zo'n 8 uur op de racefiets. Ik hou dat vol omdat ik 't leuk vindt. Als ik het te druk heb of als het kutweer is sla ik met gemak een training over.

Hier heb je idd een hele groep idioten die goed wil zijn tijdens trainingskoersjes in februari :')
Zou die 8u in een cursus NL steken... ;)

Haha grapje vrind :P
  zondag 6 december 2015 @ 21:57:10 #229
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_158067737

Wel eerder video\s van hem gepost. Voor mensen die trainingsmethodologie leuk vinden is het wel aardig. Deze prof heeft veel onderzoek gedaan naar polarized training. Die 80 % laag d1 komt onder andere van hem. Zijn standpunt is dat je die subtreshold trainingen helemaal niet moet doen.
Sei wachsam,
pi_158067953
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 21:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zou die 8u in een cursus NL steken... ;)

Haha grapje vrind :P
Boh, das m'n werk :')

Tis zondagavond he :')
  zondag 6 december 2015 @ 22:58:07 #231
58560 Oksel
Gezellig.
pi_158069591
Vanmiddag bij de GOW wezen kijken in Wierden.. mooi parcours rond 't Lageveld. Geen echt crossparcours, veel hard weinig modder. Had graag meegereden, toen ik 't zag. Geen behoefte aan keren en draaien in een blubberig weiland, maar dit zag er super uit.
pi_158070375
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:57 schreef No-P het volgende:

Wel eerder video\s van hem gepost. Voor mensen die trainingsmethodologie leuk vinden is het wel aardig. Deze prof heeft veel onderzoek gedaan naar polarized training. Die 80 % laag d1 komt onder andere van hem. Zijn standpunt is dat je die subtreshold trainingen helemaal niet moet doen.
Dit gaat wel vooral over sporten waar je een constant maximaal vermogen moet leveren over een specifieke tijd. Bij wielrennen is dat niet het geval dus ik vraag me af of het wel zo toepasbaar is.

Een ander puntje is beschikbare trainingstijd. De meeste van de sporters die ze hebben bekeken zijn topsporters met veel tijd om te trainen. Is het misschien niet dat zij de tijd hebben om lang genoeg in die lage zones te trainen om daar een goede respons te krijgen terwijl wij amateurs niet genoeg tijd hebben om in die zones te trainen (ddx daargelaten) om genoeg respons te generen. Dus dat je als amateur met minder tijd juist meer in hogere zones moet trainen omdat je daar misschien meer respons voor je tijd krijgt.

[ Bericht 16% gewijzigd door ratatat op 06-12-2015 23:39:02 ]
  FOK!Fotograaf maandag 7 december 2015 @ 01:06:39 #233
73911 ultra_ivo
pi_158071398
Vandaag van het redelijke weer geprofiteerd en m'n 200 voor december gereden. Ritje voor de wind naar Arnhem.
Tijdens de rit een mijlpaal bereikt, meer dan 200.000 geregistreerde kilometers. Ik mis 4 jaar dus het werkelijke aantal ligt hoger.
  maandag 7 december 2015 @ 07:01:52 #234
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_158072043
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:31 schreef ratatat het volgende:

[..]

Dit gaat wel vooral over sporten waar je een constant maximaal vermogen moet leveren over een specifieke tijd. Bij wielrennen is dat niet het geval dus ik vraag me af of het wel zo toepasbaar is.

Een ander puntje is beschikbare trainingstijd. De meeste van de sporters die ze hebben bekeken zijn topsporters met veel tijd om te trainen. Is het misschien niet dat zij de tijd hebben om lang genoeg in die lage zones te trainen om daar een goede respons te krijgen terwijl wij amateurs niet genoeg tijd hebben om in die zones te trainen (ddx daargelaten) om genoeg respons te generen. Dus dat je als amateur met minder tijd juist meer in hogere zones moet trainen omdat je daar misschien meer respons voor je tijd krijgt.
Het tweede ben ik mee eens en heb ik zelf al vaker hier geopperd tegen het 80% d1 model. Wij hebben meer tijd om te herstellen vergeleken met de elite, waardoor een hoger percentage in hogere zones kan worden getraint.

Ik heb het vooral gepost omdat er hier vaak over 80 procent d1 wordt gesproken en om de achtergrond ervan eens te belichten. De andere kant van deze methode, de 20 procent boven omslagpunt wordt vaak niet gevolgd en in dat geval is 80 in d1 nutteloos.
Voor ons is een subtreshold model veel effectiever vermoed ik inderdaad : 50-10-20-20 ofzoiets.

Dat het voor wielrennen niet van nut is ben ik het niet mee eens. De gebroeders brownlee, die triathlon doen trainen ook volgens die methode en het fietsonderdeel heeft veel overeenkomst met een criterium. Ook veel trainingsmodellen van wielrennen hebben veel overeenkomst met deze modellen. Voor de sprint is specifieke training nodig, maar om e berg op te knallen zijn precies dezelfde eigenschappen nodig als dat een hardloper of roeier nodig heeft. Dergelijke sporten, waaronder ook het onderdeel tijdrit, worden vaak meegenomen in de studies omdat ze beter meetbaar zijn. Wielrennen is een duursport+ meer elementen.

[ Bericht 1% gewijzigd door No-P op 07-12-2015 07:17:00 ]
Sei wachsam,
pi_158074002
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 22:58 schreef Oksel het volgende:
Vanmiddag bij de GOW wezen kijken in Wierden.. mooi parcours rond 't Lageveld. Geen echt crossparcours, veel hard weinig modder. Had graag meegereden, toen ik 't zag. Geen behoefte aan keren en draaien in een blubberig weiland, maar dit zag er super uit.
Heb je singletrack wel eens gefietst die er om heen ligt? 3km non-stop singletrack, onze club is het nu aan het uitbreiden naar 5km. Erg leuke singletrack met alleen maar draaien en keren, vergelijkbaar met Rijssen, alleen minder uitdagend omdat er geen/amper hoogteverschillen inzitten.
pi_158074090
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 01:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag van het redelijke weer geprofiteerd en m'n 200 voor december gereden. Ritje voor de wind naar Arnhem.
Tijdens de rit een mijlpaal bereikt, meer dan 200.000 geregistreerde kilometers. Ik mis 4 jaar dus het werkelijke aantal ligt hoger.
^O^

Maar telt die 200 dan wel nu je hem zelf hebt gereden ipv georganiseerde tocht ?
pi_158074120
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:01 schreef No-P het volgende:

[..]
knip
Ik ben wel met je eens dat niet iedereen hetzelfde moet trainen. Zo is voor een prof een brede basis (80-20) veel belangrijker, omdat die koersen ook heel anders gaan. Die rijden koersen van 5-6uren waarvan de eerste 3-4u met hartslag in D1/D2. Dat is heel anders dan onze criteriums die vanaf start 1,5u volle bak zijn.

Wel is het zo dat wil je je vermogen op FTP verhogen, je de infrastructuur in je lichaam moet veranderen, zodat het bloedtransport in je lichaam beter gaat..hierdoor kan je uiteindelijk jezelf verbeteren. (verschil tussen sterker worden of beter worden ;) ) Dit doe je het beste door veel uren te maken met een lage hartslag.
  maandag 7 december 2015 @ 10:36:25 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158074122
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 10:34 schreef ddx het volgende:

[..]

^O^

Maar telt die 200 dan wel nu je hem zelf hebt gereden ipv georganiseerde tocht ?
Ik zit nu op 16% daarvan _O-
pi_158074384
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wel is het zo dat wil je je vermogen op FTP verhogen, je de infrastructuur in je lichaam moet veranderen, zodat het bloedtransport in je lichaam beter gaat..hierdoor kan je uiteindelijk jezelf verbeteren. (verschil tussen sterker worden of beter worden ;) ) Dit doe je het beste door veel uren te maken met een lage hartslag.
Ja, maar als je op die manier je trainingen doet moet je wel zorgen dat je intervallen ook wel intensief genoeg zijn om je FTP te blijven verhogen om zo je duurtrainingen met een steeds hoger vermogen te kunnen doen. Anders zit je op een gegeven moment aan je 'plafond' met je duurtrainingen en haal je daar niet veel respons meer uit.
pi_158074487
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:54 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ja, maar als je op die manier je trainingen doet moet je wel zorgen dat je intervallen ook wel intensief genoeg zijn om je FTP te blijven verhogen om zo je duurtrainingen met een steeds hoger vermogen te kunnen doen. Anders zit je op een gegeven moment aan je 'plafond' met je duurtrainingen en haal je daar niet veel respons meer uit.
Ja maar dat lijkt mij vrij logisch, daar valt of staat alles mee. Het goede goed doen is de sleutel voor succes ;)
  maandag 7 december 2015 @ 11:04:22 #241
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_158074563
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:59 schreef Patroon het volgende:
Het goede goed doen is de sleutel voor succes ;)
Ik vind deze uitspraak eigelijk de OP-openingpost waardig. _O_
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!Fotograaf maandag 7 december 2015 @ 11:26:38 #242
73911 ultra_ivo
pi_158075024
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 10:34 schreef ddx het volgende:

[..]

^O^

Voor de Nederlandse RRTY niet, voor de RRTY van Audax UK wel (dat is waar de RRTY werd uitgevonden). Ik heb namelijk de rit aangemeld als DIY permanent.
  maandag 7 december 2015 @ 11:44:47 #243
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158075431
Even een vraag. Ik wil een nieuwe fiets kopen. Mijn oog is gevallen op een Giant Propel 2015. De Giant Propel Advanced 2 2015 of de Giant Propel Advanced 1 LTD 2015. Verschil is volgens mij alleen 105 of Ultegra. Dit klopt he? Voor welke zouden jullie gaan? Verschil is 300 euro. Wat vinden jullie van deze fiets?

En ik wil met bijna 1 jaar oude Trek Madone 2.1 verkopen. Wat zou ik daar nog voor kunnen vragen?
pi_158075490
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:44 schreef Sunri5e het volgende:
Even een vraag. Ik wil een nieuwe fiets kopen. Mijn oog is gevallen op een Giant Propel 2015. De Giant Propel Advanced 2 2015 of de Giant Propel Advanced 1 LTD 2015. Verschil is volgens mij alleen 105 of Ultegra. Dit klopt he? Voor welke zouden jullie gaan? Verschil is 300 euro. Wat vinden jullie van deze fiets?

En ik wil met bijna 1 jaar oude Trek Madone 2.1 verkopen. Wat zou ik daar nog voor kunnen vragen?
Wat betreft je nieuwe fiets. Het is niet zo belangrijk wat wij ervan vinden. Je moet er zelf lekker op rijden, uitproberen dus. 105 is genoeg voor een toerder, alles wat daarboven als groep zit is extra luxe wat je kan betalen als je dat zelf ervoor over hebt. Wat je krijgt voor je huidige fiets hangt af wanneer en aan wie je hem verkoopt. Nu op marktplaats zetten levert minder op dan ergens april mei volgend jaar wanneer het seizoen begint. Bij een fm krijg je doorgaans weer minder als op mp.
  FOK!Fotograaf maandag 7 december 2015 @ 12:26:53 #245
145146 Andyy
pi_158076344
Verschillen de wielen ook?
Anders de 105 en met het overgebleven geld Mavic Cosmic wielen halen, bij een aero frame horen aero wielen
pi_158076394
Muzas wanneer krijg je de wielen? Kijk eigenlijk best uit naar de foto's O+
pi_158076583
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:44 schreef Sunri5e het volgende:

Ik zou de ultegra pakken als je het kan missen. Die 105-variant heeft een non-series crankset volgens mij (iig geen 5800 serie). Zal wel prima spul wezen, maar ik vind 't geen porum op een frame als de propel. Dan is dat 6800 crankstel een stuk mooier.

En in een propel moeten wel pornohoepels idd. En let ff op de geo, propel is lang en laag. Een full-on aerobike met 5cm spacers en een omgedraaide stuurnok is ook geen pan.

quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:29 schreef poiuytr het volgende:
Muzas wanneer krijg je de wielen? Kijk eigenlijk best uit naar de foto's O+
Volgens de 'order-confirmation' zouden ze deze week verstuurd worden.
  maandag 7 december 2015 @ 12:57:46 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158077006
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:37 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik zou de ultegra pakken als je het kan missen. Die 105-variant heeft een non-series crankset volgens mij (iig geen 5800 serie). Zal wel prima spul wezen, maar ik vind 't geen porum op een frame als de propel. Dan is dat 6800 crankstel een stuk mooier.

En in een propel moeten wel pornohoepels idd. En let ff op de geo, propel is lang en laag. Een full-on aerobike met 5cm spacers en een omgedraaide stuurnok is ook geen pan.

[..]

Volgens de 'order-confirmation' zouden ze deze week verstuurd worden.
pi_158077622
wel 'eleganter' dan mijn kermishoeretokkiebak
  maandag 7 december 2015 @ 13:42:30 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158078132
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2015 13:22 schreef muzas het volgende:
wel 'eleganter' dan mijn kermishoeretokkiebak
is dat ding nou nog niet af? :{w
pi_158078884
Roze kabels en de wielen moeten nog binnen komen. Dan lintje wikkelen en dan is ze klaar :P
pi_158079054
Wel ff een foto maken met een hoge ISO nemen want hij staat er telkens zo flets op. Of doe je dat expres?
Aldus.
  maandag 7 december 2015 @ 14:16:08 #253
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158079306
*zoekt ISO knop op 5 jaar oude Samsung
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_158079496
Misschien moet jij op zoek naar de ASA-knop.
Aldus.
pi_158080236
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 14:09 schreef Z het volgende:
Wel ff een foto maken met een hoge ISO nemen want hij staat er telkens zo flets op. Of doe je dat expres?
Vorige fotos waren gewoon met telefoon op autostand, bij kunstlicht.

En als je interessant doet moet je het wel goed doen. Hoge ISO is hogere S/R, en juist minder kleurcontrast.

Of je moet wat anders met 'flets' bedoelen. Maar denk dat het in dit geval vooral komt door het kunstlicht wat uiteraard geen continu spectrum heeft. In samenhang met de autostand van een telefooncamera (hoge ISO, kleine sensor -> ruis) en jpg compressie + plaatje verkleinen = dahaag kleur
pi_158080295
Ik weet niks van fotografie.
Aldus.
pi_158080304
Dat blijkt
  FOK!Fotograaf maandag 7 december 2015 @ 14:50:55 #258
145146 Andyy
pi_158080391

Zo moet die dan worden volgens de Cosmic fappers hier
  FOK!Fotograaf maandag 7 december 2015 @ 14:51:18 #259
145146 Andyy
pi_158080407
Of zo:

Minus de spacers
  FOK!Fotograaf maandag 7 december 2015 @ 14:53:14 #260
145146 Andyy
pi_158080462

Maar met ISP vind ik ze nog geiler :9~
Daar moet je dus het frame zagen om een grote aanpassing aan de zadelhoogte te maken?
  maandag 7 december 2015 @ 14:54:54 #261
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158080525
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2015 14:21 schreef Z het volgende:
Misschien moet jij op zoek naar de ASA-knop.
?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_158080622
quote:
6s.gif Op maandag 7 december 2015 14:53 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Daar moet je dus het frame zagen om een grote aanpassing aan de zadelhoogte te maken?
Ja is mooi, maar mega kut als je hem mee wil nemen in een koffer. De meeste koffers moet de zadelpen er namelijk uit.
pi_158080687
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 14:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

?
Vroeger met rolletjes kocht je voor avondfoto's een ASA-rolletje.
Aldus.
  maandag 7 december 2015 @ 15:00:59 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158080695
quote:
[ afbeelding ]
vind die frame helemaal zwart mooier
  maandag 7 december 2015 @ 15:01:22 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158080700
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2015 15:00 schreef Z het volgende:

[..]

ASA is de amerikaanse bewoording voor ISO zegmaar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Filmgevoeligheid
  maandag 7 december 2015 @ 15:04:49 #266
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158080800
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2015 15:00 schreef Z het volgende:

[..]

Weer wat geleerd :)

Ik Googlede serieus op ASA button en kwam alleen "as cute as a button" tegen. Vond het al zo lief van je.
  maandag 7 december 2015 @ 15:33:49 #267
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158081500
Zijn er hier mensen het afgelopen jaar behandeld bij de fysiotherapeut voor blessures? Hoeveel lap je daar ongeveer voor in een jaar?
  maandag 7 december 2015 @ 15:35:51 #268
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_158081545
Heb je geen fysio in je uitgebreide paket? Of je hebt alleen basis?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_158081547
1) Ja, In Januari en Februari eenmaal per week
2) 9 Behandelingen in pakket, dus 0 euro.
2b) Zonder dekking ben je rond de 35 euro kwijt ofzo per behandeling, dus loopt snel in de papieren.
  maandag 7 december 2015 @ 15:42:28 #270
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158081652
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb je geen fysio in je uitgebreide paket? Of je hebt alleen basis?
Nu zat het er volledig in, maar ga dit jaar waarschijnlijk overstappen. Kon alleen niet terug vinden hoeveel ik vroeger kwijt was aan die rugbehandelingen. Weet dat ik snel geblesseerd raak, dus zat niet te kijken of ik me extra verzeker, maar hoeveel.
pi_158081719
Ik ga nooit naar de fysiotherapeut, maar heb 't wel in m'n pakket.

Net als een ongevallenverzekering voor m'n gebit. Je normale tandartsverzekering dekt dat niet. Kan dat iedereen van harte aanraden.
  maandag 7 december 2015 @ 15:58:58 #272
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158082049
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:45 schreef Tommeke het volgende:

Net als een ongevallenverzekering voor m'n gebit. Je normale tandartsverzekering dekt dat niet. Kan dat iedereen van harte aanraden.
I know, is soms ook echt maar 99 cent. Wel lekker als je een keer een hapje kassei besluit te nemen.
  maandag 7 december 2015 @ 16:01:24 #273
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158082116
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:45 schreef Tommeke het volgende:

dat vind ik mss nog wel belangrijker.
pi_158082936
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

dat vind ik mss nog wel belangrijker.
Idd. Zelf gelukkig nog nooit last van gehad. Een vriend van me wel. Hij was het haasje en kon flink betalen.
  maandag 7 december 2015 @ 16:49:41 #275
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158083395
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:31 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Idd. Zelf gelukkig nog nooit last van gehad. Een vriend van me wel. Hij was het haasje en kon flink betalen.
En dan heb je ineens niks meer te kiezen...
  maandag 7 december 2015 @ 16:54:20 #276
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158083497
Goeie! Nooit aan gedacht :o
  maandag 7 december 2015 @ 17:02:08 #277
438879 Carb
The Fuck Up
pi_158083723
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:31 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Kon in ieder geval wel weer op een houtje bijten.
pi_158083782
Ja goede tip. Zal ff informeren
pi_158083905
Zilveren Kruis heeft t in een aanvullend pakket van een paar euro per maand.

Als je via Independer afsluit krijg je er gratis een ongevallenverzekering voor je smoel bij.

En nee, ik werk niet in de verzekeringen maar verdiep me wel in zulke dingen ;)
pi_158083939
En welke moet je nemen voor paar afspraakjes fysio + stukje sportkeuring maar zonder alternatieve oplichterij vergoeding?
  maandag 7 december 2015 @ 17:12:03 #281
438879 Carb
The Fuck Up
pi_158083972
ZK met knwu collectiviteit
  maandag 7 december 2015 @ 17:25:56 #282
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158084252
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:12 schreef Carb het volgende:
ZK met knwu collectiviteit
Oow damn dat klinkt goed, even snel knwu lid worden.

Of FBTO en dan eigen pakketten.
  maandag 7 december 2015 @ 17:29:48 #283
438879 Carb
The Fuck Up
pi_158084344
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oow damn dat klinkt goed, even snel knwu lid worden.

Of FBTO en dan eigen pakketten.
10 euro basislidmaatschap p/j.
  maandag 7 december 2015 @ 17:33:45 #284
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158084432
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:29 schreef Carb het volgende:

[..]

10 euro basislidmaatschap p/j.
Ik wil sowieso lid worden, ook vanwege fietsverzekering.
pi_158084434
Zilveren Kruis budget heeft geen contract met t UMCG. Homo's.
  maandag 7 december 2015 @ 20:30:26 #286
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158089435
pi_158089645
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:33 schreef Fretwork het volgende:
Zijn er hier mensen het afgelopen jaar behandeld bij de fysiotherapeut voor blessures? Hoeveel lap je daar ongeveer voor in een jaar?
Ja intake en iets van 8-10 behandelingen was 300-400 euro kwijt, niet in het pakket helaas.

-edit- Ik zie dat ik wat overdrijf. Het was Intake + 6 behandelingen 240 euro. Kon wel veel zelf thuis doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door KolonelBroodje op 07-12-2015 20:41:24 ]
  maandag 7 december 2015 @ 21:13:56 #289
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158091029
quote:
[ afbeelding ]
Dat is toch zwaar lelijk man, die kabelloop. Net alsof je teruggaat in het waslijnen tijdperk. Verder wel een bruut fietsje hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158093117
quote:
Nu dus hophop met je luie reet op de dracat naar je werk :P
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_158093400
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is toch zwaar lelijk man, die kabelloop. Net alsof je teruggaat in het waslijnen tijdperk. Verder wel een bruut fietsje hoor.
#marginalgains
pi_158094688
@Fretwork en Carb; hij lachte als een boer met kiespijn :D
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:42:43 #293
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_158098612
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:09 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Nu dus hophop met je luie reet op de dracat naar je werk :P
Maar weer gedaan vanmorgen ja :P
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:59:59 #294
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158098700
quote:
6s.gif Op maandag 7 december 2015 14:50 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Zo moet die dan worden volgens de Cosmic fappers hier
Te bruut :9
  dinsdag 8 december 2015 @ 08:42:06 #295
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158098917
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:55 schreef Tommeke het volgende:
@Fretwork en Carb; hij lachte als een boer met kiespijn :D
Er wordt iig niet meer gebit bij het eten.
  dinsdag 8 december 2015 @ 08:43:18 #296
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158098922
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:35 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja intake en iets van 8-10 behandelingen was 300-400 euro kwijt, niet in het pakket helaas.

-edit- Ik zie dat ik wat overdrijf. Het was Intake + 6 behandelingen 240 euro. Kon wel veel zelf thuis doen.
Thanks, ik ga denk ik op minimaal 500 zitten.
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:45:40 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158102981
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 08:43 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Thanks, ik ga denk ik op minimaal 500 zitten.
Ik heb ook een uitgebreide uitvaartverzekering. Dit voor wanneer ik zit te sterven aan het wiel en opgebaard over de meet kom gerold.
pi_158103050
Net maar de shimano camera besteld die bij Canyon in de opruiming is.
Leuke gadget 8-)
pi_158104520
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:50 schreef ddx het volgende:
Net maar de shimano camera besteld die bij Canyon in de opruiming is.
Leuke gadget 8-)
Ja, op zich wel leuk. Maar vraag me af hoe vaak je zo'n ding nu echt gaat gebruiken. Daarom zelf maar niet gekocht.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:57:35 #300
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158104596
Leuk speelgoed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')