abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:21:40 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_157947483
http://www.volkskrant.nl/(...)t-de-islam~a4198848/

quote:
IS is in niets strijdig met de islam

Uit de basisliteratuur van terreurbeweging IS blijkt dat zij niets doet wat ingaat tegen de algemene islamitische leer inzake politiek en oorlogshandelingen.

Halim El Madkouri is arabist en islamoloog 1 december 2015, 02:00

Met de bloedige aanslagen in Parijs liet Islamitische Staat (IS) zien dat hij de daad bij het woord voegt. Alles waarmee hij mee heeft gedreigd, heeft hij ook uitgevoerd. Daarmee boezemt hij de hele wereld angst in, vooral nu zij de strijd tegen de nabije vijand uitgebreid heeft naar de verre vijand.

Globalisering van de jihad was tot dusverre het voornaamste kenmerk van Al Qaida. Nu ook IS haar strijd geglobaliseerd heeft, is het zaak om als onderdeel van haar bestrijding niet alleen te denken over het beste militaire antwoord, maar ook de wortels van haar religieuze ideologie te doorgronden. Bij dit laatste verwacht de wereld terecht een belangrijke inbreng van moslims.

Als die moslims alleen maar blijven herhalen dat deze terroristen niets met de islam van doen hebben, dan moet ik ze helaas teleurstellen. Wie de basisliteratuur van de terreurbeweging IS tot zich neemt, zal versteld staan hoe zij er alles aan doet, en met succes, om te bewijzen dat zij niets maar dan ook niets doet wat indruist tegen de algemene islamitische geboden en verboden op het gebied van politiek, bestuur en oorlogshandelingen.

Drie boeken springen in het oog: Massa'il min fiqh al jihad ('Kwesties van jihadjurisprudentie') van Abu Abdullah al Muhajir; Idarat al tawahhush ('Het management van de totale chaos') van Abu Bakr Naji en I'alaam al anaam bi wiladat dawlat al islaam ('Het informeren van de levenden over de geboorte van de islamitische staat') van Othman Ben Abdurrahman al Tamimi.

Moslimgeleerden
Al Muhajir was de leermeester van Al Zarqawi, de geestelijke vader van IS, en wordt zeer gewaardeerd in alle jihadistische netwerken. Zijn boek telt 600 pagina's en behandelt twintig kwesties over wiens bloed en welke wijzen van moorden zijn toegestaan. Voor zijn boek heeft hij, naast de Koran en de Hadith, bijna tweehonderd authentieke islamitische bronnen geraadpleegd van vooraanstaande moslimgeleerden uit alle wetsscholen. Daarmee kan gesteld worden dat dit boek het meest gedetailleerd is als het gaat om de jihad.

Allereerst stelt Al Muhajir dat alle niet-moslims en niet-zuivere moslims oorlogsdoelwit zijn. Het verbod op het doden van vrouwen, bejaarden en priesters weet hij vakkundig te omzeilen door in de Koran, de Hadith en de geschiedenis van de islam voldoende bewijs te vinden waaruit blijkt dat ook deze groepen niet hoeven te worden uitgezonderd.

Want alles wat de vijand kan verzwakken en angst kan inboezemen, is toegestaan. Daarbij zijn onthoofden, levend verbranden, verstikken, verdrinken en van hoge plaatsen gooien de beste manieren om dat doel te bereiken.

Want 'Allah spreekt niet voor niets in de Koran over het doorsnijden van halzen... Onthoofding is geliefd bij Allah en zijn profeten wat de ongelovigen daar ook van vinden'.

Dit boek, dat in jihadistische kringen ook fiqh al dima'a (de jurisprudentie van het bloedvergieten) wordt genoemd, bezorgt de gewone lezer angstdromen.

En het meest beangstigende is zijn perfecte inbedding in de islamitische fiqh-traditie, die voor elke moslim geldt, wat het boek uiterst confronterend maakt.

Hetzelfde geldt voor het boek van Naji. Dit is een soort routekaart naar de oprichting van de islamitische staat. De eerste fase is bepalen waar chaos heerst en de overheid zwak is, om daar toe te slaan en de vijand verder te verzwakken en grondgebied te veroveren. Deze fase noemt Naji de nikaya-fase. Hij adviseert om tijdens deze fase nieuwe jonge aanwas aan te trekken voor de jihad door onder meer 'kwalitatieve operaties uit te voeren die de aandacht trekken zowel in de doelgebieden als in de landen die de plaatselijke vijand ondersteunen; de omvang van de operaties is niet van belang als ze maar aandacht genereren'.

Finale klap
Fase twee is idarat al tawahhush: zorgen dat de chaos beheersbaar blijft in de veroverde gebieden en tegelijkertijd bouwen aan (militaire) macht om de vijand de finale klap toe te dienen. De laatste fase is de tamkien-fase, waarin de islamitische staat wordt uitgeroepen.

De genoemde boeken vormen de fundering van de religieuze ideologie van IS. Het zijn geen gewone boeken, maar ideologische en juridische handleidingen die elke jihadist op welke manier dan ook tot zich dient te nemen. Een ideologie die in al haar theoretische en praktische aspecten op de islam is gebaseerd en die zich daarmee met recht islamitisch mag noemen.

Deze ideologie heeft een sterke aantrekkingskracht op veel jonge moslims wereldwijd vanwege haar sterke nadruk op de islamitische identiteit en vanwege haar veldsuccessen. Blijven roepen dat IS niet islamitisch is, hoe sympathiek en begrijpelijk ook, is zinloos.
Ik heb het al eens eerder gezegd; IS heeft juist alles met de islam te maken. Ze zijn de meest zuivere volgelingen/uitvoerenden van deze religie.

Nu uit onverdacht bron (Volkskrant) en door islamist / islamoloog Halim El Madkouri ) dus niet Hans Jansen of Martin Bosma.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:23:51 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157947521
Dappere man dat hij dat zo durft te stellen. De meeste imams of islamitische geleerden die dit roepen worden bedreigd of uit de gemeenschap geschopt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157947522
IS'ers doen erg veel moeite om de koran na te leven. Doorgaans veel meer dan moslims die tegen IS beweren te zijn.

Is het in brand steken van mensen trouwens niet tegen de islam? Of in ieder geval niet zoals voorgeschreven staat.
pi_157947536

[ Bericht 100% gewijzigd door luxerobots op 01-12-2015 16:24:19 ]
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:32:50 #5
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157947717
An inconvenient truth.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157947784
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dappere man dat hij dat zo durft te stellen. De meeste imams of islamitische geleerden die dit roepen worden bedreigd of uit de gemeenschap geschopt.
De beste man moet toch wat... nadat hij afgelopen augustus op staande voet als radicalisatie-expert ontslagen was omdat hij 150.000 ¤ aan subdidie verduisterd had via een geheime bankrekening, zal hij vast geen wachtgeld meer krijgen.

http://www.volkskrant.nl/(...)onderzocht~a3751286/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:40:59 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157947911
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De beste man moet toch wat... nadat hij afgelopen augustus op staande voet als radicalisatie-expert ontslagen was omdat hij 150.000 ¤ aan subdidie verduisterd had via een geheime bankrekening, zal hij vast geen wachtgeld meer krijgen.

Was dat niet die andere dude van dat platform? Ik kan me er nog een beetje van herinneren, een zootje was het wel in ieder geval :').
pi_157947956
quote:

[..]

man man man ;(
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:48:06 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_157948098
quote:

[..]

Shoot the messenger!
pi_157948181
Lijkt me sowieso een beetje vreemd om een islamitische organisatie niet islamitisch te noemen. IS zal dat net zo goed beweren over de groepen die in hun ogen geen true scotsmen zijn.
Conscience do cost.
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:57:36 #11
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_157948333
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:50 schreef ems. het volgende:
Lijkt me sowieso een beetje vreemd om een islamitische organisatie niet islamitisch te noemen. IS zal dat net zo goed beweren over de groepen die in hun ogen geen true scotsmen zijn.
De discussie is dus dat 'gematige' moslims en linkse wegkijkers beweren dat IS he-le-maal-niks met de islam te maken hebben.

Terwijl dat natuurlijk de grootste kolder is; de heren van IS kan je veel verwijten, maar niet dat ze niet strikt volgens de islamitische richtlijnen leven. IS is islam pur sang.
pi_157948785
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De discussie is dus dat 'gematige' moslims en linkse wegkijkers beweren dat IS he-le-maal-niks met de islam te maken hebben.

Terwijl dat natuurlijk de grootste kolder is; de heren van IS kan je veel verwijten, maar niet dat ze niet strikt volgens de islamitische richtlijnen leven. IS is islam pur sang.
De mensen die hun kop niet in het zand steken weten dit allang. Islam is één en al wreedheden.
pi_157949095
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Grondtroepen ^O^
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_157949317
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder gezegd; IS heeft juist alles met de islam te maken. Ze zijn de meest zuivere volgelingen/uitvoerenden van deze religie.

Nu uit onverdacht bron (Volkskrant) en door islamist / islamoloog Halim El Madkouri ) dus niet Hans Jansen of Martin Bosma.
Heb ik ook altijd gezegd, je hoeft daar echt geen islamdeskundige voor te zijn.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_157949562
Die Westerse verontwaardiging over IS is een beetje lachwekkend. Alsof het arme Westen enorm te lijden heeft door ISIS.

Ondertussen vermoorden die terroristen honderden moslims per dag. Dag in, dag uit. Elke dag een Parijs.

En maar janken hier over dat grote boze ISIS dat ons zo'n groot onrecht aandoet :')
pi_157949568
De vele jihad bewegingen kun je inderdaad herleiden naar de islam, maar hou hier rekening met het feit dat dit enkel maar een vorm van islam is en dat die de laatste eeuwen is uitgegroeid tot een ernstige beweging.. Alles is kennelijk geoorloofd en niemand blijft gespaard. Zo'n instelling had Mohammed zelf niet en ook de 4 kaliefen die na hem kwamen. Maar de kaarten liggen natuurlijk anders dan 14 eeuwen geleden. Wat wel zo is met islam en vooral de politiek vorm, dat er pas vrede is als men zich bekeerd tot de islam. Zo ging het 14 eeuwen geleden ook. Men pakte de machthebbers aan, maar de bevolking werd gespaard, mits zij zich bekeerde of de belasting betaalde.

Ik heb heb met de gematigde moslims, de anders-gelovige en de niet-gelovige te doen...Zij worden aan alle kanten het slachtoffer, eene keer van het westen, dan weer van de vele jihad groeperingen. Met al die ellende is vrede en vergeving bijna niet te bereiken.

Erg jammer dat sommige moslims in de veilige en rustige landen dus hetzelfde fundament van islam willen bouwen. En dan durven sommige nog te beweren dat het het beste systeem is voor de mensheid. Ook tijdens het Rashidun kalifaat was niet alles goed en prachtig...
pi_157949584
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:23 schreef Fir3fly het volgende:
True, de waarheid vertellen is meestal einde oefening.
pi_157949598
"De islam", Daar gaat het al mis.
pi_157949639
Oh en wat voegt de schrijver nou toe? In dit artikel staat dat volgens Daesh, de handelingen van Daesh binnen de islam passen.

Wij van WC Eend...
pi_157949666
En niemand in dit topic die de moeite neemt het artikel te lezen. Typische circlejerk topic _O-
pi_157949693
quote:

[..]

Ook dat nog. _O-

Al staat dat los van zijn verhaal (waar hij eigenlijk zelf weinig aan toevoegt).
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:09:22 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157949714
Tjonge. Zijn we getuige van een mental breakdown?
pi_157949746
Zolang er gekke teksten staan in al die theologische boeken, waarin grote groepen gehersenspoelde mensen in geloven dan blijven er gekke dingen gebeuren... Ik ben héél blij als er geen enkele gelovige meer in Nederland woont over X jaar. Nu lijkt het christendom uit zichzelf wel te verdwijnen.... Alleen door "niet westerse allochtonen" het land in te halen zal het aandeel Moslims helaas toenemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_157949787
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
Tjonge. Zijn we getuige van een mental breakdown?
Dat moet ook even wat zeggen. Hoi.
pi_157949811
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat moet ook even wat zeggen. Hoi.
Wat kom jij hier eigenlijk doen?
pi_157949835
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:14 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat kom jij hier eigenlijk doen?
Ik ben de enige die refereert naar het artikel. Waar het topic over gaat. Dat artikel.

Wat kom jij doen? Beetje algemeen lulverhaal herhalen?
pi_157949897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik ben de enige die refereert naar het artikel. Waar het topic over gaat. Dat artikel.

Wat kom jij doen? Beetje algemeen lulverhaal herhalen?
Ik vind jouw toon in dit topic nogal vervelend.

Je kunt een bakje thee krijgen c_/ en verder zijn we uitgepraat.
pi_157949913
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:18 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik vind jouw toon in dit topic nogal vervelend.

Je kunt een bakje thee krijgen c_/ en verder zijn we uitgepraat.
Mijn toon is in perfecte harmonie met de rest van het topic.
pi_157950886
Open deur.

En zo.
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:05:28 #30
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157950948
Ik had na een een paar pagina's Koraantjelezen al door dat ik een diepgestoord, psychopathisch werk aan het lezen was. Nooit eerder zoiets idioots gelezen. En dat moet dan 'het mooiste wat de mensheid ooit gegeven is' voorstellen, het is werkelijk waar hilarisch en de wereld op z'n kop.
Maar goed, niet dat ik moslims nu wil beledigen of zo (tenzij extremist).

Dat IS daar simpelweg een uitvergrote, extreme variant is, vind ik niet bepaald onlogisch. Alleen IS is wel heel erg vuil. Ik zie hun meer een beetje als het slag volk dat in Mexico in die drugskartels zit. Een totaal ziek wereldje, waar psychopathie de norm is.

Het zou zo mooi zijn als een soort massale Islamitische leegloop ooit eens gaat plaatsvinden. Dat iedereen het juk van zich afschud en het loslaat en doordat toch iedereen het doet, er ook geen reden meer is om bang te zijn te woorden vermoord of verstoten. Maar ja, geestelijke conditionering is a bitch sometimes.
Zonder dat ben ik bang dat de profetie van een total war tussen moslim en niet-moslim op een dag ooit een apocalyptische waarheid wordt.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157951032
Volgens de koran mogen ze geen mensen vermoorden.
Ура для россии
pi_157951751
quote:
Ze zijn de meest zuivere volgelingen/uitvoerenden van deze religie.
Alleen als je jezelf in staat vindt te oordelen hoe die religie moet worden uitgelegd. Ik vind het altijd maar vreemd dat mensen hierover kunnen oordelen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:41:08 #33
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157951931
Vraag me trouwens wel eens hoe groot de beerput wel niet zal zijn die nog open gaat als IS op een dag is verslagen. Welke verhalen allemaal bovenkomen etc.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157952217
IS is ook een creatie van het westen zodat het westen hun nieuwste speeltjes kunnen uittesten en om andere volkeren uit te moorden. Rusland probeert samen met Syrië de wereld te redden van deze zinloze slachtingen van het westen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_157952366
:') :') :') :') :') :') !!!!!! ik ben moslim, en ik vertel je , IS is niet de islam.
pi_157952383
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:52 schreef HSG het volgende:
IS is ook een creatie van het westen zodat het westen hun nieuwste speeltjes kunnen uittesten en om andere volkeren uit te moorden. Rusland probeert samen met Syrië de wereld te redden van deze zinloze slachtingen van het westen.
_O_ _O_ _O_
pi_157952412
quote:

[..]

Dan verwacht ik dat-ie niet lang meer deel uit maakt van de gezellige lieve Volkskrant-familie.
I´m back.
  dinsdag 1 december 2015 @ 19:59:57 #38
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157952428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:52 schreef HSG het volgende:
Ja hoor, ja. Wij, het Westen zijn eigenlijk het ultieme kwaad, ook al lijken we de ultieme beschaving op aarde te zijn.
Donder toch op met die achterlijke Westerse zelfhaat. Een cultuur dat doet aan zelfreflectie is goed, maar je kunt er ook in doorslaan.
Accepteren dat er meer culturen zijn op aarde, waaronder ook hele verziekte, lijkt me beter.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:01:00 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157952450
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alleen als je jezelf in staat vindt te oordelen hoe die religie moet worden uitgelegd. Ik vind het altijd maar vreemd dat mensen hierover kunnen oordelen.
Wie moet het dan doen? God? Allah?
pi_157952472
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:59 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ja hoor, ja. Wij, het Westen zijn eigenlijk het ultieme kwaad, ook al lijken we de ultieme beschaving op aarde te zijn.
Donder toch op met die achterlijke Westerse zelfhaat. Een cultuur dat doet aan zelfreflectie is goed, maar je kunt er ook in doorslaan.
Accepteren dat er meer culturen zijn op aarde, waaronder ook hele verziekte, lijkt me beter.
Het is inderdaad allemaal jouw schuld!!
pi_157952496
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wie moet het dan doen? God? Allah?
Waarom moet iemand het doen?
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:02:45 #42
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157952504
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:01 schreef HSG het volgende:
Het is inderdaad allemaal jouw schuld!!
In een FEMA-kamp horen jullie thuis met je onpatriottische, vieze alto-instelling!
pi_157952525
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:02 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In een FEMA-kamp horen jullie thuis met je onpatriottische, vieze alto-instelling!
Racist, xenofoob, westerling, nazi, fascist, terrorist!
pi_157952575
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:59 schreef Villas__Rubin het volgende:
ok al lijken we de ultieme beschaving op aarde te zijn.
Wie ben jij om dat te beoordelen?
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:05:44 #45
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157952618
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wie ben jij om dat te beoordelen?
Een arrogante kwast die in de volle overtuiging is dat ie alles beter ziet dan anderen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:06:21 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157952636
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom moet iemand het doen?
Mensen hebben daar behoefte aan schijnbaar.

De echte reden is natuurlijk dat religie onzin is en mensen er van alles bijverzinnen om maar enigszins vast te kunnen houden aan diezelfde religie.
pi_157952639
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:05 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Een arrogante kwast die in de volle overtuiging is dat ie alles beter ziet dan anderen.
Zoals veel mensen in het westen.
pi_157952680
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mensen hebben daar behoefte aan schijnbaar.

De echte reden is natuurlijk dat religie onzin is en mensen er van alles bijverzinnen om maar enigszins vast te kunnen houden aan diezelfde religie.
Ik zit echt niet te wachten op mensen die gaan uitleggen wat anderen moeten geloven omdat dat goed zou zijn. Als mensen zelf kiezen iets te geloven vind ik het prima maar als anderen gaan zeggen de juiste uitleg te hebben krijg ik de kriebels.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:09:39 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157952732
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zit echt niet te wachten op mensen die gaan uitleggen wat anderen moeten geloven omdat dat goed zou zijn. Als mensen zelf kiezen iets te geloven vind ik het prima maar als anderen gaan zeggen de juiste uitleg te hebben krijg ik de kriebels.
Ik ook. Daarom heb ik een gezonde afkeer voor alles wat georganiseerde religie is. Met IS als toppunt.
pi_157952856
De streken van IS zijn rechtstreeks terug te leiden naar de koran:

dinsdag 1 december 2015 @ 20:13:56 #51
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157952863
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zoals veel mensen in het westen.
:6
pi_157952940
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ook. Daarom heb ik een gezonde afkeer voor alles wat georganiseerde religie is. Met IS als toppunt.
Het verschil tussen die religie en de mensen die Stalin, MAO, Hitler steunden is volgens mij erg klein. Ook de VS heeft soldaten die vechten voor de macht van hun land en ze hadden een president die mensen liet martelen en zonder proces opsluiten. Ik heb niet zo'n hoge pet op van mensen en denk dat vele excuses goed genoeg zijn om wandaden te begaan of de ogen dicht te knijpen als men ziet dat ergens veel leed is. Mensen lijken hun mening allemaal veel belangrijker te vinden dan de opvatting van de ander, dit verbod is er ook een voorbeeld van: deze mening moet verboden worden want Salafisme is slecht.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:16:29 #53
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157952944
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb die citaten wel eens nagezocht in de Koran. Maar dit zijn wel hele platte versies van de oorspronkelijke verzen hoor.
pi_157952947
quote:

[ afbeelding ]
Dat is geen plaatje van de koran hoor.
pi_157952978
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:16 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik heb die citaten wel eens nagezocht in de Koran. Maar dit zijn wel hele platte versies van de oorspronkelijke verzen hoor.
Ja dat kan maar zo worden die verzen wel geïnterpreteerd door nogal wat moslims.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:18:39 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157953010
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het verschil tussen die religie en de mensen die Stalin, MAO, Hitler steunden is volgens mij erg klein. Ook de VS heeft soldaten die vechten voor de macht van hun land en ze hadden een president die mensen liet martelen en zonder proces opsluiten. Ik heb niet zo'n hoge pet op van mensen en denk dat vele excuses goed genoeg zijn om wandaden te begaan of de ogen dicht te knijpen als men ziet dat ergens veel leed is. Mensen lijken hun mening allemaal veel belangrijker te vinden dan de opvatting van de ander, dit verbod is er ook een voorbeeld van: deze mening moet verboden worden want Salafisme is slecht.
Waar heb je het in vredesnaam over? Volgens mij zit je in het verkeerde topic.

We hebben het hier over de uitspraken van deze meneer en het feit dat IS net zo islamitisch is als elke andere organisatie die dat claimt te zijn.
pi_157953094
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar heb je het in vredesnaam over? Volgens mij zit je in het verkeerde topic.

We hebben het hier over de uitspraken van deze meneer en het feit dat IS net zo islamitisch is als elke andere organisatie die dat claimt te zijn.
Ik schreef dat het volgens mij geen bal uitmaakt of je mensen vermoord omdat je denkt dat je daarmee in de hemel komt of omdat je drugs wil kopen of omdat je een politieke overtuiging hebt. Als je salafisme wil verbieden moet je dus vele andere dingen ook gaan verbieden want uit die naam worden ook mensen vermoord. Het beste is dan de mensheid verbieden.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:21:49 #58
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157953095
IS is een beetje de grote Islamitische trukendoos ten volle opengetrokken of zo. Al het geks wat je in de Koran leest en niet voorstelbaar houdt, komt daar tot leven...

dinsdag 1 december 2015 @ 20:22:24 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157953108
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik schreef dat het volgens mij geen bal uitmaakt of je mensen vermoord omdat je denkt dat je daarmee in de hemel komt of omdat je drugs wil kopen of omdat je een politieke overtuiging hebt. Als je salafisme wil verbieden moet je dus vele andere dingen ook gaan verbieden want uit die naam worden ook mensen vermoord. Het beste is dan de mensheid verbieden.
Nogmaals, verkeerde topic dude.
pi_157953234
Fantastisch dat zoveel fokkers de TT kunnen bevestigen, zoveel mensen die de moeite hebben genomen de Koran te lezen _O_
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:32:13 #61
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_157953400
quote:

[..]

De vuile oplichter :')
Schijt aan iedereen
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:35:03 #62
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_157953481
_edit
Verkeerd gelezen
Schijt aan iedereen
pi_157953494
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals, verkeerde topic dude.
Maar het past hier ook wel want deze meneer wijt het aan de islam en anderen aan het salafisme, dat is juist het voordeel voor deze mensen, je kunt het zo uitleggen als je wil. Je kunt het ook aan macht wijten of het zien als gevolg van de oorlog in Irak door Bush. Daarom is de hele discussie in dot topic en dat topic tamelijk zinloos.
pi_157953531
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:35 schreef Deadre het volgende:

[..]

Goed, omdat je te dom bent om na te denken doe ik het voor je :')

1ste plaatje is een protest actie
2de plaatje is in Iran opgenomen en heeft niets met uithuwelijking te maken
Nee Libanon staat onder dat tweede plaatje.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:38:32 #65
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_157953568
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee Libanon staat onder dat tweede plaatje.
Klupt, heb zn reactie verkeerd opgevat :')
Schijt aan iedereen
pi_157953845
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:08 schreef Woestijnvos het volgende:
Volgens de koran mogen ze geen mensen vermoorden.
Geloof je het zelf. Daar dachten Mohammed, de Rashidun en de Sahaba heel anders over.. Zij waren dan wel vergevingsgezind , maar enkel als zij zich tot de islam bekeerd of zich gingen onderwerpen onder hun bestuur en de Djizja gingen betalen. Dat jij als moslims, persoonlijk vind dat je geen mensen mag doden, wat je op zich wel uit de koran kunt halen, maar dan het andere deel vergeet, moet jij weten. Maar vanuit de bron en de geschiedenis gezien zit je verkeerd.

Vroeger in het kalifaat, zou er van jouw als gezonde moslim man verwacht worden dat je de jihad zou uitvoeren als de oemmah extern werd bedreigt door een niet-moslim volk.
pi_157953862
quote:

[ afbeelding ]
Dit. En de wetten die onder IS-bewind gelden (of beter gezegd: de wreedheden die ze toepassen) zijn vrijwel identiek aan de wet- en regelgeving in Saoedi-Arabië, een islamitische schurkenstaat die wij als onze "bondgenoot" beschouwen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:49:06 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157953889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar het past hier ook wel want deze meneer wijt het aan de islam
Dat klopt dan ook. Of wil je dat betwisten?
pi_157953926
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vreemd. Je hoeft ze alleen maar te meten aan de hand van de bronnen die er zijn. Salafisten zijn daar het meest transparant en eerlijk over, die nemen het namelijk letterlijk en houden niet van selectieve moslims en innovaties. Dat is heel simpel. Echter vinden de meeste van de moslims het wel best en zijn dus ook niet bekend met veel dingen aangaande sharia, fiqh, hadith, etc
pi_157953995
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt dan ook. Of wil je dat betwisten?
Geen idee, ik denk dat er veel meer speelt. Dat er een rechtvaardiging wordt gezocht in de islam klopt wel maar waarom/waardoor IS is ontstaan vind ik niet duidelijk. De hele voorgeschiedenis van die regio is één grote wantoestand. Die generaals die onder Sadam vochten en nu bij IS blijkbaar een grote rol spelen waren onder Sadam in elk geval nooit van die extreme moslims. De islam lijkt meer een middel dan een oorzaak.
pi_157954022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:26 schreef Toefjes het volgende:
Fantastisch dat zoveel fokkers de TT kunnen bevestigen, zoveel mensen die de moeite hebben genomen de Koran te lezen _O_
Heb jij hem zelf gelezen?
pi_157954093
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:53 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nee, en ik ben het niet van plan. Maar ik pretendeer het fenomeen islam ook niet te begrijpen. Anders val ik ook in de categorie brulaap. Daar ben ik iets te goed voor.
pi_157954122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee, en ik ben het niet van plan. Maar ik pretendeer het fenomeen islam ook niet te begrijpen. Anders val ik ook in de categorie brulaap. Daar ben ik iets te goed voor.
Ik wilde hem gaan lezen maar users hier zeiden dat het eigenlijk te lastig om doorheen te komen. Maar nu twijfel ik...
pi_157954169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:26 schreef Toefjes het volgende:
Er zijn een hoop mensen het eens met Daesh.
pi_157954171
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Geen idee, ik denk dat er veel meer speelt. Dat er een rechtvaardiging wordt gezocht in de islam klopt wel maar waarom/waardoor IS is ontstaan vind ik niet duidelijk. De hele voorgeschiedenis van die regio is één grote wantoestand. Die generaals die onder Sadam vochten en nu bij IS blijkbaar een grote rol spelen waren onder Sadam in elk geval nooit van die extreme moslims. De islam lijkt meer een middel dan een oorzaak.
Natuurlijk is religie een middel en geeft je macht over mensen die niet vrij kunnen of willen denken. Maar islam geeft die mogelijkheid om misbruikt te worden, omdat het een religie is die het geweld en de strijd niet afzweren, ze hebben er zelfs islamitische regels voor. Christendom was een periode net zo erg, maar dat raakte teveel verweven met oude Romeinse instituten. Islam had het allemaal al vanaf het begin. Islam in die tijd tot in de puntjes goed uitgewerkt voor een wereldrijk die geen gelijke heeft.
pi_157954182
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik wilde hem gaan lezen maar users hier zeiden dat het eigenlijk te lastig om doorheen te komen. Maar nu twijfel ik...
Gewoon ergens een uittreksel scoren, net als op school
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:59:40 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157954218
quote:

[..]

Heb je een mening over wat de meneer in de op zegt of ben je hier alleen maar om een beetje de wijsneus uit te hangen richting andere users?
pi_157954234
quote:

[..]

Waarom ga jij er dan standaard vanuit dat ander mensen hier maar lopen te schreeuwen. Ik pretendeer ook niet alles te weten, maar sommige dingen weet ik dan weer wel. En dan zou jij hetzelfde gaan roepen, terwijl je zelf de moeite niet hebt gedaan je erin te verdiepen. Beter zeg je dan dus niks, want er ontstaat vervolgens toch geen discussie op inhoud uit op die manier.
pi_157954251
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heb je een mening over wat de meneer in de op zegt of ben je hier alleen maar om een beetje de wijsneus uit te hangen richting andere users?
Wijzen doe ik met mijn vinger en niet met mijn neus. En dit topic gaat niet over mij, dus graag on-topic blijven.
pi_157954257
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:58 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Natuurlijk is religie een middel en geeft je macht over mensen die niet vrij kunnen of willen denken. Maar islam geeft die mogelijkheid om misbruikt te worden, omdat het een religie is die het geweld en de strijd niet afzweren, ze hebben er zelfs islamitische regels voor. Christendom was een periode net zo erg, maar dat raakte teveel verweven met oude Romeinse instituten. Islam had het allemaal al vanaf het begin. Islam in die tijd tot in de puntjes goed uitgewerkt voor een wereldrijk die geen gelijke heeft.
Als dat het criterium is dat geldt dat toch voor heel veel dingen ook veel politieke opvattingen hebben al voor enorme misstanden gezorgd.
pi_157954289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:00 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waarom ga jij er dan standaard vanuit dat ander mensen hier maar lopen te schreeuwen. Ik pretendeer ook niet alles te weten, maar sommige dingen weet ik dan weer wel. En dan zou jij hetzelfde gaan roepen, terwijl je zelf de moeite niet hebt gedaan je erin te verdiepen. Beter zeg je dan dus niks, want er ontstaat vervolgens toch geen discussie op inhoud uit op die manier.
Ah, dit is wel de goede toon. Nu wel consequent elke user zo aanspreken die zaken op het forum zet die niet uitnodigen tot discussie he?
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:06:39 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157954406
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wijzen doe ik met mijn vinger en niet met mijn neus. En dit topic gaat niet over mij, dus graag on-topic blijven.
Ironisch. Practice what you preach.
pi_157954448
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kap zelf dan ook ff.
pi_157954457
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij ook een fijne dag, vrede zij met u.
pi_157954491
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je moet het willen en je moet meer bronnen gaan lezen naast de Koran. Heel veel werk en heel veel te lezen.

Begin bijvoorbeeld met de biografie van mohammed. Dan de Hadith en vervolgens begin je langzaam aan een goede vertaling van de koran, waar in de voetnoten uitgelegd staat wat men precies bedoeld met het vers.

Verder kun je ook niet om de geschiedenis heen, dus verdiep je daarna in de eerste 4 kaliefen en andere metgezellen van Mohammed. Daarna kun je nog gaan verdiepen in de verpreiding van de islam. Dit is in rap tempo gebeurd, maar ik vind het persoonlijk altijd interessant wat voor impact de islam heeft gehad in een gebied waar het werd geïntroduceerd. Soms ging dat vredig en duurde het honderden jaren tot het uiteindelijk de dominante religie werd onder de bevolking en soms werd het opgelegd en kwam er veel strijd en bloed aan te pas.

Ik kan je wel vertellen dat men hier altijd Mohammed ziet ziet als de vreselijke bloeddorstige veldheer, maar Mohammed zelf voerde geen oorlog buiten Arabië. Die hele opmars kwam pas na de dood van Mohammed.

Maargoed, gaande leert men, je kunt niet vewachten dat je met enkel kennis van de Koran, heel de islam kunt begrijpen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:09:47 #86
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157954519
quote:

Maar ik pretendeer het fenomeen islam ook niet te begrijpen.
Ow, want meer 'begrip' had zoiets als Parijs voorkomen?

Nee, ik schat je niet zo dom in.

Maar dan mag je uitleggen wat het 'begrip van' waar je aan refereert precies voor nut heeft.

Behalve dan nogal hautain hier anderen erop te wijzen 'dat ze het niet begijpen'.

quote:
Daar ben ik iets te goed voor.
Uh huh :)
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:09:48 #87
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_157954520
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:32 schreef Deadre het volgende:

[..]

De vuile oplichter :')
Je zou eens inhoudelijk reageren :')
pi_157954543
Nou poehoe zeg hier hebben we veel aan.

Not.
pi_157954595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je moet het willen en je moet meer bronnen gaan lezen naast de Koran. Heel veel werk en heel veel te lezen.

Begin bijvoorbeeld met de biografie van mohammed. Dan de Hadith en vervolgens begin je langzaam aan een goede vertaling van de koran, waar in de voetnoten uitgelegd staat wat men precies bedoeld met het vers.

Verder kun je ook niet om de geschiedenis heen, dus verdiep je daarna in de eerste 4 kaliefen en andere metgezellen van Mohammed. Daarna kun je nog gaan verdiepen in de verpreiding van de islam. Dit is in rap tempo gebeurd, maar ik vind het persoonlijk altijd interessant wat voor impact de islam heeft gehad in een gebied waar het werd geïntroduceerd. Soms ging dat vredig en duurde het honderden jaren tot het uiteindelijk de dominante religie werd onder de bevolking en soms werd het opgelegd en kwam er veel strijd en bloed aan te pas.

Ik kan je wel vertellen dat men hier altijd Mohammed ziet ziet als de vreselijke bloeddorstige veldheer, maar Mohammed zelf voerde geen oorlog buiten Arabië. Die hele opmars kwam pas na de dood van Mohammed.

Maargoed, gaande leert men, je kunt niet vewachten dat je met enkel kennis van de Koran, heel de islam kunt begrijpen.
Mja daar ga je dus niet snel doorheen. Zoveel interesse heb ik er ook niet in alleen hoor je vaak mensen roepen dat 'het' er in staat.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:14:22 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157954675
Inhoudelijk is deze topic, en het punt, een non-discussie.

Er valt te beargumenteren dat menig moslim graag een andere interpretatie ziet van de islam dan diegene die zich dmv IS manifesteert. Maar IS zijn nog steeds moslims.

Zoals ook menig Christen graag had gezien dat de interpretatie van de Inquisitie van het Christendom milder had gehogen.

Maar we horen ook niemand zeggen dat de Inquisitie niet christelijk was.
&lt;signature here&gt;.
pi_157954721
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, want meer 'begrip' had zoiets als Parijs voorkomen?

Nee, ik schat je niet zo dom in.

Maar dan mag je uitleggen wat het 'begrip van' waar je aan refereert precies voor nut heeft.

Behalve dan nogal hautain hier anderen erop te wijzen 'dat ze het niet begijpen'.

[..]

Uh huh :)
Ik denk niet dat wanneer ik de islam had begrepen, de aanvallen in Parijs waren voorkomen. Maar misschien dan ook weer wel. We zullen het nooit weten.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:17:41 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157954775
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wanneer ik de islam had begrepen, de aanvallen in Parijs waren voorkomen. Maar misschien dan ook weer wel. We zullen het nooit weten.
Oh, dus je geeft gewoon toe dat het alleen je ego-trip dient?

Hoe klinkt: ik heb dat sprookjesboek niet gelezen en ik begrijp die religie prima. Ik heb daar dat sprookjesboek niet voor nodig.

Dat denken alleen ego-trippers die graag anderen erop wijzen dat ze 'het niet begrijpen'.
&lt;signature here&gt;.
pi_157954825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoe klinkt: ik heb dat sprookjesboek niet gelezen en ik begrijp die religie prima. Ik heb daar dat sprookjesboek niet voor nodig.

Dat denken alleen ego-trippers die graag anderen erop wijzen dat ze 'het niet begrijpen'.
Jij hebt de wijsheid in pacht. _O_
pi_157954855
Hoe kan je het begrijpen als je er niks van gelezen hebt?
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:20:11 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157954861
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij hebt de wijsheid in pacht. _O_
Zover zou ik niet gaan 8-)

Maar ik hoef geen sprookjesboek te lezen om te zien wat een vreselijke ideologie het is.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:20:49 #96
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157954883
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe kan je het begrijpen als je er niks van gelezen hebt?
Eh, ik kan kijken waar het (vrij consequent ook nog eens) op uitdraait...?
&lt;signature here&gt;.
pi_157954887
Volgens mij begrijpt niemand het...
pi_157954902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het raakt je he?

Maar dat geeft niet. Voor de goede orde, ik heb gezegd dat ik niet pretendeer de islam te begrijpen. Als je mij zo'n ego-tripper vindt, waarom voer je het ego dan?
pi_157954906
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, ik kan kijken waar het (vrij consequent ook nog eens) op uitdraait...?
Waar het voornamelijk op uitdraait zijn gewoon normale mensen toch?
pi_157954916
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ik hoef geen sprookjesboek te lezen om te zien wat een vreselijke ideologie het is.
Nee, jij voelt het aan. Sommige mensen hebben die gave.
pi_157954942
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja daar ga je dus niet snel doorheen. Zoveel interesse heb ik er ook niet in alleen hoor je vaak mensen roepen dat 'het' er in staat.
Je kunt het makkelijk zelf gaan opzoeken als je de soena en de aya kent, anders vraag je erna.

Maar sommige dingen zijn ook fiqh en die staan niet in de koran, maar worden sharia doodmiddel van 4 bronnen na te gaan. De boodschap van Allah (Koran), de uitspraken van Mohammed (Soenna), de analogie (Qiyas) en de concensus van geleerden (Ijma).

Hieruit zijn de vele rechtscholen onstaan, en de eene school is dominanter aanwezig dan de ander in een bepaald gebied.

Gematigde moslims houden van simpelheid. Die lezen de koran misschien of misschien niet. Die houden zich misschien of misschien niet aan de vijf zuilen. En krijgen het dus meer vanuit hun cultuur of ouders mee en gaan er dus losjes mee om, die houden zich dus niet bezig met fiqh en al die andere regeltjes om Allah te plezieren. Dat is een doorn in het oog voor Salafisten, want voor hun is er niet zoiets als een gematigde islam, en dus ben je geen moslim als je je niet houdt aan de voorschriften en richtlijnen.
pi_157954947
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Dus jij wil beweren dat Deash ernaast zit met hun interpretatie?
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:23:31 #103
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157954955
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat zou best kunnen.

Maar dient het, we noemen het even zo- echte diepe begrip hebben van, enig nut?

Specifieker: creëert het handvatten om de problematiek die heden ten dage pijnlijk zichtbaar is aan te beginnen te pakken?

Voor filosofisch keuvelen over de zin en onzin van, de eventuele diepere betekenis, etc, hebben we andere fora.
&lt;signature here&gt;.
pi_157954980
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:23 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Geen idee. Heb het niet gelezen. Sowieso is het niet meer van deze tijd om dat boek letterlijk te interpreteren toch?
pi_157954999
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geen idee. Heb het niet gelezen. Sowieso is het niet meer van deze tijd om dat boek letterlijk te interpreteren toch?
Als je het niet hebt gelezen, ligt het voor de hand dat je de interpretatie van Deash volgt, zoals de schrijver van het artikel in de OP ook voorstelt.
pi_157955017
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je kunt oordelen over het handelen van moslims, in dit geval de moslims van IS, maar je kunt helemaal geen uitspraken doen over de islam, als je niet eens wilt verdiepen in de bronnen...
pi_157955019
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:23 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik denk dat het te ambitieus is om een interpretatie te maken van tal van interpretaties van anderen die dat boek hebben gelezen zonder zelf daadwerkelijk het boek gelezen te hebben.
pi_157955028
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:25 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Als je het niet hebt gelezen, ligt het voor de hand dat je de interpretatie van Deash volgt, zoals de schrijver van het artikel in de OP ook voorstelt.
Ik volg helemaal geen interpretatie van de islam.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:28:04 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157955060
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:21 schreef Toefjes het volgende:
Voor de goede orde, ik heb gezegd dat ik niet pretendeer de islam te begrijpen.
Voor de goede orde, in 1 brede beweging verwijt je dat anderen ook, en je bestaat het om dat te koppelen aan het lezen van dat sprookjesboek, waarmee je dus indirect stelt dat dat sprookjesboek lezen tot begrip leid.

Je komt nogal dom over, sorry :)

Maar dat jij zo beperkt bent dat je blijkbaar iets niet kunt doorgronden zonder een sprookjesboek te lezen, betekent niet dat dat voor iedereen geld.

quote:
Als je mij zo'n ego-tripper vindt, waarom voer je het ego dan?
Ow, je bent het type dat gedijd bij elk type aandacht, of het nu negatief is of positief. dat moet tegenvallen, jou zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_157955065
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat het te ambitieus is om een interpretatie te maken van tal van interpretaties van anderen die dat boek hebben gelezen zonder zelf daadwerkelijk het boek gelezen te hebben.
Je hoeft het zelf niet te lezen, dat is het mooie. Deash heeft het voor jou gelezen. Fantastisch toch?
pi_157955082
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je hoeft het zelf niet te lezen, dat is het mooie. Deash heeft het voor jou gelezen. Fantastisch toch?
Ja vertrouw nou niet echt op hun skills eigenlijk...
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:29:36 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157955093
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, jij voelt het aan. Sommige mensen hebben die gave.
Zover zou ik wederom niet willen gaan. 8-)

Voor me een beeld te vormen over waar die islam in de praktijk op uitdraait, en dus in de praktijk is, heb ik 'het nieuws'.
&lt;signature here&gt;.
pi_157955107
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Voor me een beeld te vormen over waar die islam in de praktijk op uitdraait, en dus in de praktijk is, heb ik 'het nieuws'.
Je vergeet de meerderheid die niet in het nieuws komt...
pi_157955108
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja vertrouw nou niet echt op hun skills eigenlijk...
Hoe bedoel je? Wat maakt het uit dat anderhalf miljard moslims niks met Deash te doen hebben? Als Deash vindt dat zij gelijk hebben, dan geven wij hen hier op Fok gelijk. Zo werkt dat.
pi_157955132
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Wat maakt het uit dat anderhalf miljard moslims niks met Deash te doen hebben? Als Deash vindt dat zij gelijk hebben, dan geven wij hun hier op Fok gelijk. Zo werkt dat.
Dan is er niks meer aan hier.
pi_157955133
quote:

[..]

Dat is inderdaad allemaal de schuld van de islam. Het lijkt me heerlijk om zo simpel te kunnen denken. Ik ben oprecht jaloers.
pi_157955146
quote:

[..]

Ja, het nieuws, een uitstekende bron. Vooral ook omdat goed nieuws geen nieuws is.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:32:07 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157955169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:26 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je kunt oordelen over het handelen van moslims, in dit geval de moslims van IS, maar je kunt helemaal geen uitspraken doen over de islam, als je niet eens wilt verdiepen in de bronnen...
Zoals opgemerkt, filosofisch keuvelen over is een ander forum.

En ik kan uitspraken doen over de islam zonder me verder te verdiepen.

Voorbeeld:

Aanhangers van de islam lukt het niet democratieën te dragen.

De islam is vrouw-onvriendelijk.

Moet ik nog even doorgaan met het opsommen van rake observaties, zonder maar 1 letter sprookjesboek gelezen te hebben?
&lt;signature here&gt;.
pi_157955177
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dan is er niks meer aan hier.
Nou, zo werkt het anders wel.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:33:21 #120
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157955205
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je vergeet de meerderheid die niet in het nieuws komt...
Dat klopt, want goed nieuws is geen nieuws.
&lt;signature here&gt;.
pi_157955218
Mensen ga gewoon de koran lezen, de hadith, de verspreiding van de islam.

Ik heb het idee dat sommige hier telkens vanuit een bepaalde naïviteit langs elkaar heen lopen te discussiëren.

Een groep heeft de door mij eerder aangehaalde bronnen geheel of deels gelezen en spreekt vanuit zijn beleving over de goede of slechte kanten van de islam.

Een ander groep heeft zelfs helemaal niks of zeer weinig gelezen uit de door mij eerder aangehaalde bronnen, maar oordelen liever over het handelen van moslims, en zien dus een grote groep moslims met helemaal geen kwade bedoelingen en een kleine groep moslims die tot vreselijke dingen in staat zijn.

Jullie houden jezelf en anderen constant voor de gek.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:34:17 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157955238
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:30 schreef Toefjes het volgende:

Ik ben oprecht jaloers.
Dat ben je niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_157955257
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat ben je niet.
Je denkt dat je Char bent, maar dat ben je niet.
pi_157955267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:33 schreef Odaiba het volgende:

Jullie houden jezelf en anderen constant voor de gek.
Ik heb de titel van dit topic gelezen. Dat is voldoende.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:35:47 #125
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157955282
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:31 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, het nieuws, een uitstekende bron. Vooral ook omdat goed nieuws geen nieuws is.
Je was me net voor ;)

Maar ik vind wat, volgens sommigen, de echte islam is, reuze oninteressant.

Want daar heb ik namelijk geen moer mee te maken.

Ik heb te maken met hoe de islam zich manifesteert.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:36:23 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157955307
Welke rechtvaardiging hebben zulk soort nutteloos volk nodig? Beetje cognitieve resonantie onder extremisten om te rechtvaardigen wat ze doen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157955308
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Alleen op basis van de TT is het al wonderlijk dat er nog zoveel moslimhoofden aan de moslims vast zitten
pi_157955337
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:36 schreef Re het volgende:
Welke rechtvaardiging hebben zulk soort nutteloos volk nodig? Beetje cognitieve resonantie onder e temidden om te rechtvaardigen wat ze doen.
Hoe willen ze anders mensen werven?
pi_157955357
quote:

[..]

Ik heb geen idee waar jij staat in deze discussie, maar verwacht ook niet dat ik dat nog ga krijgen van jou.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:39:45 #130
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157955393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je denkt dat je Char bent, maar dat ben je niet.
Leeft die nog?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:40:00 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157955401
quote:

[..]

Dat was al lang duidelijk.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:41:16 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157955424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:37 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe willen ze anders mensen werven?
extremisten denken extremistisch, Is verder niet zo spannend
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:41:20 #133
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157955425
quote:
Nee, en ik ben het niet van plan.
:') Met minimale kennis een maximale mening hebben over Islam critici dus.
Helaas zijn er velen zoals jij, waardoor de omvang van het probleem zo slecht begrepen wordt.
pi_157955426
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat was al lang duidelijk.
Heb jij het artikel al gelezen? Je was er vrij lovend over, terwijl er feitelijk niets anders in staat dan een toelichting op de interpretatie van Deash. Heb jij soms bepaalde sympathieën?
pi_157955460
quote:
Aanhangers van de islam lukt het niet democratieën te dragen.
Als jij niet kan leven met het idee dat Allah het beter weet voor de mensen, dan de mensen zelf. Dan is de islam niet voor jou.

quote:
De islam is vrouw-onvriendelijk.
Als jij niet kan leven met het idee dat de man boven de vrouw staat, maar dat ze beide verplichtingen hebben tegenover elkaar. Dan is de islam niet voor jou.

quote:
Moet ik nog even doorgaan met het opsommen van rake observaties, zonder maar 1 letter sprookjesboek gelezen te hebben?
Vind die eerdere voorbeelden van je maar magertjes.
pi_157955486
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:41 schreef Re het volgende:

[..]

extremisten denken extremistisch, Is verder niet zo spannend
Extremisten worden niet zo geboren, maar zo gevormd. Als Deash geen aansluiting kan vinden met de islam dan wel hun acties niet kan rechtvaardigen op basis van de islam, zijn ze niet verzekerd van nieuwe rekruten. In een gebied waar overwegens moslims leven, ga je geen mensen werven door te stellen dat je tegen de islam ingaat. Daarom is het weinig spannend dat Deash beweert conform de islam te handelen. Ze hebben geen andere keuze.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:44:10 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157955493
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Heb jij het artikel al gelezen?
Jep. Jij niet.
quote:
Je was er vrij lovend over,
Over zijn moed om de mening te uiten. Niet over de inhoud. Je hebt mijn post dus ook niet gelezen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:45:01 #138
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157955512
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:42 schreef Odaiba het volgende:

Vind die eerdere voorbeelden van je maar magertjes.
Hoezo, zijn de observaties niet correct soms?

Je stelling was dat er geen uitspraken gedaan kunnen worden zonder je te verdiepen.

Maar ik heb correcte uitspraken gedaan, zonder verdiepen, je stelling klopt dus niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_157955538
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jep. Jij niet.

Over zijn moed om de mening te uiten. Niet over de inhoud. Je hebt mijn post dus ook niet gelezen.
Wacht even. Jij stelt nu 1. dat je het artikel hebt gelezen en 2, dat de schrijver een eigen mening uit. Kun jij aangeven welke mening de schrijver uit? Ik ben benieuwd.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:47:34 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157955589
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wacht even. Jij stelt nu 1. dat je het artikel hebt gelezen en 2, dat de schrijver een eigen mening uit. Kun jij aangeven welke mening de schrijver uit? Ik ben benieuwd.
Dat kan ik inderdaad. Dat staat namelijk in het artikel dat ik gelezen heb. Die jij niet gelezen hebt. Net als mijn post.
pi_157955615
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat kan ik inderdaad. Dat staat namelijk in het artikel dat ik gelezen heb. Die jij niet gelezen hebt. Net als mijn post.
Dit is een ontwijkend en zwak antwoord. Je kunt toch wel in 2 regels samenvatten wat de mening van de schrijver is?
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:51:09 #142
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157955675
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:48 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dit is een ontwijkend en zwak antwoord. Je kunt toch wel in 2 regels samenvatten wat de mening van de schrijver is?
IS is aantrekkelijk omdat ze de beste karbonade maken. Dat komt omdat ze de meest zuivere versie van het recept uit de koran gebruiken.
pi_157955696
Dit zegt onze schrijver:
quote:
Wie de basisliteratuur van de terreurbeweging IS tot zich neemt, zal versteld staan hoe zij er alles aan doet, en met succes, om te bewijzen dat zij niets maar dan ook niets doet wat indruist tegen de algemene islamitische geboden en verboden op het gebied van politiek, bestuur en oorlogshandelingen.
Nou, no shit sherlock. Dus in literatuur van Deash staat dat Deash conform de islam handelt? What's next? Dat 10 uit de 10 door Oral-B betaalde tandartsen, Oral-B aanraden?
pi_157955733
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

IS is aantrekkelijk omdat ze de beste karbonade maken. Dat komt omdat ze de meest zuivere versie van het recept uit de koran gebruiken.
Wederom een zwak antwoord. Doe je vaker: daarmee denk je schijnbaar een gebrek aan inhoud te kunnen maskeren. In feite komt het over alsof je geen weerwoord hebt.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:53:54 #145
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157955751
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:53 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wederom een zwak antwoord.
Hoe weet je dat het niet klopt? Je hebt toch alleen de titel gelezen?
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:54:08 #146
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157955754
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:51 schreef Ceberut het volgende:
Dit zegt onze schrijver:

[..]

Nou, no shit sherlock. Dus in literatuur van Deash staat dat Deash conform de islam handelt? What's next? Dat 10 uit de 10 door Oral-B betaalde tandartsen, Oral-B aanraden?
En ik denk dat de figuren die de kruistochten aan het voeren waren ook zeer creatief aan het shoppen waren in de bijbel om er rechtvaardiging uit te halen.

Maar waren die mensen dan ineens geen christenen?

Of: was hun handelen on-christelijk?
&lt;signature here&gt;.
pi_157955958
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

En ik denk dat de figuren die de kruistochten aan het voeren waren ook zeer creatief aan het shoppen waren in de bijbel om er rechtvaardiging uit te halen.

Deash stelt de ware islam uit te dragen en ziet een groot deel van de moslims niet als zuivere moslims omdat zij niet hun versie van de islam volgen.

Je ziet dat het een kwestie van perspectief is, wat er onder "de islam" wordt geschaard. Wat de een wel christelijk/islamitisch vindt, hoeft de andere nog niet zo te accepteren.

Wat je ziet in de wereld, is dat Deash nagenoeg geen steun vindt vanuit andere moslimlanden. Ondanks het uitroepen van een wereldwijd kalifaat, heeft er nog geen moslimstaat zich aangesloten bij Deash. Ook emigreren moslims wereldwijd niet naar "Het Kalifaat".

Dus wat is in deze "de islam". In de context van dit topic, van dit artikel, is "de islam", "de islam volgens Deash".
pi_157955979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:41 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

:') Met minimale kennis een maximale mening hebben over Islam critici dus.
Helaas zijn er velen zoals jij, waardoor de omvang van het probleem zo slecht begrepen wordt.
Ach, beter dat dan in de kramp schieten, en negatief staan t.o.v. alle moslims naar aanleiding van de nare zaken van de afgelopen tijd. Als ik dat doe doe ik namelijk precies wat IS wil bereiken. Vijanden maken. Vijanden die moslims in een hoekje drukken omdat er in de naam van de Koran gemoord wordt, en hoe meer mensen dat doen, hoe groter IS kan worden. Jij draagt op die manier ook een piepklein steentje bij in het succes van IS.
pi_157955992
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kruistochten hadden niks met de leer van het christendom te maken. Het was een opdracht van de paus en een oplevende fanatieke stroming die het beloofde land weer onder christelijke heerschappij wouden hebben. Maar goed kerk en staat waren pas later verbonden met elkaar. Islam al vanaf het begin.

En de het waren maar een paar kruistochten, die vallen in ehh\t niets met de veel aanvallen die de moslims op christenen uitvoerden.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:03:45 #150
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157956009
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ach, beter dat dan in de kramp schieten, en negatief staan t.o.v. alle moslims naar aanleiding van de nare zaken van de afgelopen tijd. Als ik dat doe doe ik namelijk precies wat IS wil bereiken. Vijanden maken. Vijanden die moslims in een hoekje drukken omdat er in de naam van de Koran gemoord wordt, en hoe meer mensen dat doen, hoe groter IS kan worden. Jij draagt op die manier ook een piepklein steentje bij in het succes van IS.
Ik ben hartstikke lief voor moslims. Alleen als ik extremisten zie wil ik ze prikken vriend.
pi_157956033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:03 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik ben hartstikke lief voor moslims. Alleen als ik extremisten zie wil ik ze prikken vriend.
Goede visie. Hoe herken ik een extremist trouwens?
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:05:53 #152
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157956068
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:03 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Kruistochten hadden niks met de leer van het christendom te maken. Het was een opdracht van de paus
Maar de Paus is volgens mij een geloofsleider?

Dus een geloofsleider geeft opdracht tot, maar het heeft 'niets' met het geloof te maken, zoiets?

Dat is lachwekkend hé :)
&lt;signature here&gt;.
pi_157956098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Deash stelt de ware islam uit te dragen en ziet een groot deel van de moslims niet als zuivere moslims omdat zij niet hun versie van de islam volgen.

Je ziet dat het een kwestie van perspectief is, wat er onder "de islam" wordt geschaard. Wat de een wel christelijk/islamitisch vindt, hoeft de andere nog niet zo te accepteren.
Je hoeft alleen de bronnen er maar op na te slaan.

Islam is onderwerping en veel moslims zijn tegenwoordig dwalende omdat de hele ummah uit elkaar is gevallen. Laat staan dat de vrij moslims in europa zelf wel even bepalen wat zij wel of niet volgen van de islam.

Uiteindelijk is het niet de salafist die kan oordelen over andere moslims, maar Allah zelf, en die zal niet barmhartig zijn tegenover dwalers en afvallige.

Verder doen al die moslimlanden tegenwoordig precies hetzelfde. Dit hanteren we wel, dit niet. ow kijk geld, ooh dan laten we dat ook maar.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:08:54 #154
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157956157
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef Odaiba het volgende:

Uiteindelijk is het niet de salafist die kan oordelen over andere moslims, maar Allah zelf, en die zal niet barmhartig zijn tegenover dwalers en afvallige.
En de dwalers en afvalligen zijn, die gasten van IS?

Volgens wie?

Volgens jou? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_157956180
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je hoeft alleen de bronnen er maar op na te slaan.

Islam is onderwerping en veel moslims zijn tegenwoordig dwalende omdat de hele ummah uit elkaar is gevallen. Laat staan dat de vrij moslims in europa zelf wel even bepalen wat zij wel of niet volgen van de islam.

Verder doen al die moslimlanden tegenwoordig precies hetzelfde. Dit hanteren we wel, dit niet. ow kijk geld, ooh dan laten we dat ook maar.
Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies. En nee, niet elke moslim zal zelf een literatuuronderzoek verrichten. Dat laten ze over aan geleerden.
pi_157956199
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar de Paus is volgens mij een geloofsleider?

Dus een geloofsleider geeft opdracht tot, maar het heeft 'niets' met het geloof te maken, zoiets?

Dat is lachwekkend hé :)
Ja die katholieken zijn gek. Paus als plaatsvervanger van christus.. het geloof van Christus is gekaapt en de Rooms-Katholieke kerk was in de vroege middeleeuwen gewoon een voortzetting van de heersende Romeinse machtsinstituten..Werkte allemaal heel goed in die tijd. Later wat minder.
pi_157956251
quote:
Want alles wat de vijand kan verzwakken en angst kan inboezemen, is toegestaan. Daarbij zijn onthoofden, levend verbranden, verstikken, verdrinken en van hoge plaatsen gooien de beste manieren om dat doel te bereiken.

Want 'Allah spreekt niet voor niets in de Koran over het doorsnijden van halzen... Onthoofding is geliefd bij Allah en zijn profeten wat de ongelovigen daar ook van vinden'.
Wat een smerige god is die Allah dan. :r
Daar wil je toch geen volgeling van zijn?
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:13:57 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157956292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:10 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja die katholieken zijn gek. Paus als plaatsvervanger van christus.. het geloof van Christus is gekaapt en de Rooms-Katholieke kerk was in de vroege middeleeuwen gewoon een voortzetting van de heersende Romeinse machtsinstituten..Werkte allemaal heel goed in die tijd. Later wat minder.
Maar mijn vraag was of je zeker wist dat die kruistochten niks met het christendom te maken hadden?

Dat komt namelijk nogal belachelijk over ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_157956355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies. En nee, niet elke moslim zal zelf een literatuuronderzoek verrichten. Dat laten ze over aan geleerden.
Het zijn net Christenen, ook allemaal clubjes met eigen interpretaties.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:16:00 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157956371
quote:

[..]

Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies.
Dat klopt. En dan blazen ze elkaar op over die verschillen. Net zoals de christenen in Noord-Ierland.
pi_157956423
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:11 schreef ludovico het volgende:
Zolang er gekke teksten staan in al die theologische boeken, waarin grote groepen gehersenspoelde mensen in geloven dan blijven er gekke dingen gebeuren... Ik ben héél blij als er geen enkele gelovige meer in Nederland woont over X jaar. Nu lijkt het christendom uit zichzelf wel te verdwijnen.... Alleen door "niet westerse allochtonen" het land in te halen zal het aandeel Moslims helaas toenemen.
Rustig maar. De islam zal uit Europa verdreven gaan worden. Het heeft alleen nog even wat meer tijd nodig. Ik voorzie een periode van hevig bloedvergieten in Europa.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2015 22:18:33 ]
pi_157956445
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

En de dwalers en afvalligen zijn, die gasten van IS?

Volgens wie?

Volgens jou? :)
Nee niet volgens mij. Je ziet islam geleerden niks anders doen dat fatwa's uitschrijven.

Die imam heeft het niet goed, die ook niet, luister niet naar hem, hij is een kaffer. blabla dit, blabla dat. Het is maar net in welke geleerde die moslim vertrouwen in heeft.

De koran en hadith zijn duidelijk in wie als kaffer gezien moet worden en hoe ze te herkennen zijn. Dat is de bron die die geleerden gebruiken om hun uitspraken te onderbouwen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:18:32 #163
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157956448
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het zijn net Christenen, ook allemaal clubjes met eigen interpretaties.
Correct. Daarom ook zo zinloos om daar over te discussiëren.

Maar altijd wel heel nuttig voor mensen die het religieuze stoepje schoon willen vegen.

Want de verantwoordelijken "begrepen het geloof niet! en hun daden hebben niets met het geloof te maken!" :')
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:20:08 #164
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157956494
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nee niet volgens mij.
Volgens wie zijn die gasten van IS dan de dwalers en de afvalligen?
&lt;signature here&gt;.
pi_157956519
quote:

[..]

Klopt. Zo zijn de bronnen te misbruiken voor goede en kwade doeleinden. Helaas domineert die andere kwade kant steeds meer, zowel in europa als het midden-oosten.
pi_157956547
Joh.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:23:03 #167
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157956580
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:21 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Zo zijn de bronnen te misbruiken voor goede en kwade doeleinden.
Zover was ik trouwens al ontzettend lang.

Komen we terug op: wat is het nut van je er in verdiepen?

Je geeft feitelijk zelf toe dat dat totaal geen zin heeft.
&lt;signature here&gt;.
pi_157956592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Correct. Daarom ook zo zinloos om daar over te discussiëren.

Maar altijd wel heel nuttig voor mensen die het religieuze stoepje schoon willen vegen.

Want de verantwoordelijken "begrepen het geloof niet! en hun daden hebben niets met het geloof te maken!" :')
Daarom als een gelovige een daad begaat in naam van het geloof dan is dat ook in naam van dat geloof. Dat het niet in naam van jouw interpretatie van het geloof is gedaan maakt niet uit, want geen enkele gelovig kan daadwerkelijk claimen de 'ware weg' te volgen. Alleen zijn of haar interpretatie ervan. Ergo, IS = Islam.
pi_157956657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daarom als een gelovige een daad begaat in naam van het geloof dan is dat ook in naam van dat geloof. Dat het niet in naam van jouw interpretatie van het geloof is gedaan maakt niet uit, want geen enkele gelovig kan daadwerkelijk claimen de 'ware weg' te volgen. Alleen zijn of haar interpretatie ervan. Ergo, IS = Islam.
Hoezo kan geen enkele gelovige claimen de ware weg te volgen? Dat kan iedereen en dat gebeurt ook.
pi_157956732
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zover was ik trouwens al ontzettend lang.

Komen we terug op: wat is het nut van je er in verdiepen?

Je geeft feitelijk zelf toe dat dat totaal geen zin heeft.
Voor mij is het gewoon interesse, maar ik vind niet dat de eene groep de andere groep kan uitsluiten.

De bronnen zijn duidelijk, maar moslims verschillen. Je ziet hierdoor de ellende in de wereld vloeien. Verder denk ik dat ze een beetje met een identiteitscrisis zitten opgescheept.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:28:43 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157956778
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:27 schreef Odaiba het volgende:

De bronnen zijn duidelijk,
Blijkbaar niet.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:32:45 #172
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157956896
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:27 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Voor mij is het gewoon interesse, maar ik vind niet dat de eene groep de andere groep kan uitsluiten.

De bronnen zijn duidelijk, maar moslims verschillen. Je ziet hierdoor de ellende in de wereld vloeien. Verder denk ik dat ze een beetje met een identiteitscrisis zitten opgescheept.
Ow, en de achterliggende gedachte is dat feitelijk het tegendeel van je stelling (Geen uitspraken kunnen doen zonder verdieping) waarheid is.

Want ik kan hier dagenlang je om de oren blijven slaan met dat alles wat jij hebt, slechts 'jouw interpretatie' is.

En daar ik voorzichtig inschat dat je niet het type persoon bent dat in parijs rond gaat schieten in concerthallen kan ik voor de rest constateren dat jouw interpretatie niet universeel is.

Vandaar dat het nuttiger is naar de praktijk te kijken. Waar draait het nou echt op uit.
&lt;signature here&gt;.
pi_157957012
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:25 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoezo kan geen enkele gelovige claimen de ware weg te volgen? Dat kan iedereen en dat gebeurt ook.
Ze volgen uiteraard allemaal de ware weg. De claim de ware weg te volgen is dan ook van nul en generlei waarde.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:39:44 #174
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957129
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:36 schreef Montagui het volgende:

De claim de ware weg te volgen is dan ook van nul en generlei waarde.
Waar ook direct uit volgt dat het tegenovergestelde, de stelling dat de ander de foute weg volgt, dus ook van nul en generlei waarde is. Waarvan akte ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_157957158
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ze volgen uiteraard allemaal de ware weg. De claim de ware weg te volgen is dan ook van nul en generlei waarde.
Nul waarde voor wie? Voor diegenen heeft het behoorlijk wat waarde.
pi_157957189
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat een smerige god is die Allah dan. :r
Daar wil je toch geen volgeling van zijn?
Je bent geen volgeling van een god, het is niet zo dat je hem even toevoegd op facebook omdat je er fan van bent.. Je bent zijn onderdaan, zijn creatie. Je bent gemaakt door hem/haar/het, je bent een sim zeg maar :D. Niets democratisch aan.

Geloof in goden, een raar fenomeen imo. :').
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:41:36 #177
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957201
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nul waarde voor wie?
Voor de nogal esoterische discussie of het volgende staaltje bloedvergieten al dan niet met de islam te maken heeft. Want dat heeft het dus per definitie.
&lt;signature here&gt;.
pi_157957211
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waar ook direct uit volgt dat het tegenovergestelde, de stelling dat de ander de foute weg volgt, dus ook van nul en generlei waarde is. Waarvan akte ;)
Nogmaals, voor wie? Je kunt er geen objectief oordeel over vellen. Maar subjectief gezien meent de meerderheid van de moslims dat Deash niet de juiste weg volgt.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:42:15 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957225
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nul waarde voor wie? Voor diegenen heeft het behoorlijk wat waarde.
Ik vind het moeilijk te geloven dat je niet kunt inzien dat dat precies het probleem is.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:42:22 #180
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957234
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nogmaals, voor wie? Je kunt er geen objectief oordeel over vellen. Maar subjectief gezien meent de meerderheid van de moslims dat Deash niet de juiste weg volgt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Voor de nogal esoterische discussie of het volgende staaltje bloedvergieten al dan niet met de islam te maken heeft. Want dat heeft het dus per definitie.
&lt;signature here&gt;.
pi_157957238
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Exact.
pi_157957265
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat hangt er dus van af wat je onder "de islam" verstaat. Een soort gemiddelde?
pi_157957279
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk te geloven dat je niet kunt inzien dat dat precies het probleem is.
Welk probleem heb je het dan over?
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:44:23 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Welk probleem heb je het dan over?
Dat dat de reden is dat IS überhaupt bestaat. Of noem je dat geen probleem?
pi_157957318
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Je bent geen volgeling van een god, het is niet zo dat je hem even toevoegd op facebook omdat je er fan van bent.. Je bent zijn onderdaan, zijn creatie. Je bent gemaakt door hem/haar/het, je bent een sim zeg maar :D. Niets democratisch aan.

Geloof in goden, een raar fenomeen imo. :').
Je bent wel een volgeling als je houdt aan zijn leefregels ;)

Maar inderdaad.... een zeer vreemd fenomeen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2015 22:45:26 ]
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:45:55 #186
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat hangt er dus van af wat je onder "de islam" verstaat.
Daar versta ik die religie onder, die een kwart van de wereldbevolking onderdompelt in ellende.

quote:
Een soort gemiddelde?
Ik geef toch een redelijke omschrijving, zojuist?
&lt;signature here&gt;.
pi_157957357
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

IS had zonder islam waarschijnlijk ook wel bestaan, zij het in een andere vorm. Mensen hebben nu eenmaal een vehikel nodig om de verantwoordelijkheid voor hun daden buiten zichzelf te plaatsen.
pi_157957377
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De reden dat IS bestaat is een machtsvacuum na een periode van oorlog en chaos.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:46:46 #189
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957383
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

IS had zonder islam waarschijnlijk ook wel bestaan,
Tuurlijk :z
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:46:58 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957393
quote:

[..]

IS had zonder islam waarschijnlijk ook wel bestaan, zij het in een andere vorm.
Dus niet IS maar iets anders. Wat een geweldig coherent statement weer.
pi_157957425
quote:

[..]

IS had zonder islam waarschijnlijk ook wel bestaan, zij het in een andere vorm. Mensen hebben nu eenmaal een vehikel nodig om de verantwoordelijkheid voor hun daden buiten zichzelf te plaatsen.
Ah... het heeft natuurlijk niets met islam te maken. :')
pi_157957443
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Tuurlijk :z
Ja. IS is een gevolg van allerlei ellendige factoren die weinig met religie te maken hebben, meer met de chaotische periode die er aan vooraf ging, buitenlandse inmenging met veel burgerslachtoffers tot gevolg met uiteindelijk een machtsvacuum.
pi_157957452
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar versta ik die religie onder, die een kwart van de wereldbevolking onderdompelt in ellende.

[..]

Ik geef toch een redelijke omschrijving, zojuist?
M.a.w. je kunt het niet duiden. "De islam" als in "het" ligt aan "de islam", bestaat niet. Je kunt het niet in abstracte termen vatten. Om er een uitspraak over te doen, zal je concreet moeten worden.

Dus bijvoorbeeld: de acties van Deash volgen uit de islam volgens Deash.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:48:39 #194
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah... het heeft natuurlijk niets met islam te maken. :')
Vermoeiend leven moet je toch hebben als moslim. Altijd maar de hele dag, constant, om je heen zoeken naar excuses om je eigen falen te verbloemen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:49:08 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957479
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De reden dat IS bestaat is een machtsvacuum na een periode van oorlog en chaos.
Nee dat is slechts een reden dat het zo heeft kunnen groeien. De reden dat het bestaat is, zoals ook in het artikel gezegd wordt, de religieuze grondslag.
pi_157957509
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vermoeiend leven moet je toch hebben als moslim. Altijd maar de hele dag, constant, om je heen zoeken naar excuses om je eigen falen te verbloemen.
Oh, de wandaden van Deash komen voort uit het persoonlijke falen van elke willekeurige moslim?

Het wordt steeds mooier.
pi_157957521
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja. IS is een gevolg van allerlei ellendige factoren die weinig met religie te maken hebben, meer met de chaotische periode die er aan vooraf ging, buitenlandse inmenging met veel burgerslachtoffers tot gevolg met uiteindelijk een machtsvacuum.
Het heeft voornamelijk met islam te maken. Het is de pure islam, zoals ie bedoeld is. Ik zou bijna beweren dat het de religie van de duivel is, ware het niet dat ik niet geloof in opperwezens.
pi_157957534
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus niet IS maar iets anders. Wat een geweldig coherent statement weer.
Nou ja, het ligt kennelijk stukken genuanceerder dan de schrijver doet vermoeden. Als het wel de islam was geweest zou het percentage terroristen onder moslims aanzienlijk hoger zijn. Bovendien strookt het niet met het gegeven dat veel terroristen juist weinig op hebben met religie.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:50:35 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957536
quote:

[..]

Ja. IS is een gevolg van allerlei ellendige factoren die weinig met religie te maken hebben
Dit is dus bewezen onzin. Lees het artikel nog maar een keer. Het heeft álles met religie te maken.

Waarom blijven dit soort idioten toch in dit topic komen om hun stokpaardjes uit te kotsen zonder ook maar iets te lezen :{?
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:50:37 #200
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957537
quote:

[..]

Ja.
Nee.

We kunnen gewoon al ophouden bij dat als de islam er niet was, de IS er ook niet was.

Jouw uitermate treurige poging om het dan maar meteen op te blazen tot: "JA MAAR DAN WAS ER WEL ANDERE STRONT! *)" , is precies dat, treurig.
&lt;signature here&gt;.
pi_157957564
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Aan zelfreflectie een groot gebrek bij die islamieten.
pi_157957572
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het heeft voornamelijk met islam te maken.
Als het voornamelijk met de islam te maken heeft, hoe komt het dan dat het aandeel terroristen onder moslims zo laag ligt?
pi_157957573
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee dat is slechts een reden dat het zo heeft kunnen groeien. De reden dat het bestaat is, zoals ook in het artikel gezegd wordt, de religieuze grondslag.
Het artikel zegt niets over de redenen van het bestaan van Deash.

Neem oorlog en chaos weg en Deash zou niet hebben bestaan.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:52:08 #204
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957602
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef Ceberut het volgende:

[..]

M.a.w. je kunt het niet duiden. "De islam" als in "het" ligt aan "de islam", bestaat niet. Je kunt het niet in abstracte termen vatten. Om er een uitspraak over te doen, zal je concreet moeten worden.
Neehoor.

Totaal niet noodzakelijk. Kan prima refereren naar het communisme. Daar waren in de praktijk ook zat smaakjes van.

Maar het leverde grofweg overal dezelfde doffe ellende op.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:52:41 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957623
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, het ligt kennelijk stukken genuanceerder dan de schrijver doet vermoeden. Als het wel de islam was geweest zou het percentage terroristen onder moslims aanzienlijk hoger zijn.
Zucht :').

Nu bestaat 'de islam' ineens wel? En hoezo valt IS daar dan niet onder? Kun je niet lezen? We hebben het er net al over gehad, interpretaties van de islam zijn objectief niet te beoordelen op validiteit.
pi_157957636
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is dus bewezen onzin. Lees het artikel nog maar een keer. Het heeft álles met religie te maken.
Hoe komt het dan dat de verhouding terroristen onder moslims betrekkelijk laag ligt? Als het alles met religie te maken zou hebben zouden er ook veel meer terroristen danwel extremisten onder moslims te vinden moeten zijn. Dat is niet het geval.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:53:09 #207
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957637
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:49 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Oh, de wandaden van Deash komen voort uit het persoonlijke falen van elke willekeurige moslim?
Nee, uit het collectieve falen van, niet perse van het individuele.

Wel goed lezen, en proberen niet te projecteren ;)
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:54:09 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957676
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het artikel zegt niets over de redenen van het bestaan van Deash.
Ik zou het maar eens lezen als ik jou was. Heb je nog steeds niet gedaan hé.

IS bestaat omdat hun interpretatie net zo geldig is als de interpretatie van andere moslims in datzelfde gebied. Die zij met veel plezier uitroeien.
pi_157957683
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zucht :').

Nu bestaat 'de islam' ineens wel? En hoezo valt IS daar dan niet onder? Kun je niet lezen? We hebben het er net al over gehad, interpretaties van de islam zijn objectief niet te beoordelen op validiteit.
Ik beweer niet dat dit soort idioterie álles met de islam te maken heeft geloof ik. Want als je dat stelt, prima, maar dan heeft het ook álles met de islam te maken dat de overgrote meerderheid van de moslims helemaal niet zit te wachten op geweld.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:54:24 #210
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957684
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als het voornamelijk met de islam te maken heeft, hoe komt het dan dat het aandeel terroristen onder moslims zo laag ligt?
Hey, niet elke duitser stond in een concentratie kamp de gaskraan te bedienen.

Dom vergelijk dus.
&lt;signature here&gt;.
pi_157957732
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey, niet elke duitser stond in een concentratie kamp de gaskraan te bedienen.
Want de Duitse nationaliteit staat tegenwoordig gelijk aan nazisme? Over domme vergelijkingen gesproken.
pi_157957736
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het ligt veel hoger dan het aandeel terroristen onder niet-moslims. ;)
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:55:55 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957738
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat dit soort idioterie álles met de islam te maken heeft geloof ik.
Jij stelt dat het er niets mee te maken heeft. Dat is onzin. Bovendien haal je met die domme opmerking ook je andere punt onderuit. Dan heeft het schijnbare gebrek aan moslimterroristen óók niets met islam te maken.

Je hebt wederom geen punt. Dat heb je trouwens nooit.
pi_157957741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Neehoor.

Totaal niet noodzakelijk. Kan prima refereren naar het communisme. Daar waren in de praktijk ook zat smaakjes van.

Maar het leverde grofweg overal dezelfde doffe ellende op.
Vergelijking gaat niet op. En voor zover het opgaat werkt het argument tegen je. Immers Deash is zwaar in de minderheid ten opzichte van de rest van de moslims. "Grofweg dezelfde", gaat dus niet op.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:56:40 #215
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957765
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat de verhouding terroristen onder moslims betrekkelijk laag ligt?
Betrekkelijk laag? :')

Laat me raden, die mooie statistiek die bv. schermutselingen op corsica en nut-jobs die los gaan in een abortuskliniek tactisch op een berg pleurt zodat jij met het klinkende feit kan komen opdraven 'dat eigenlijk maar weinig moslims terroristen zijn ofzo? :')
&lt;signature here&gt;.
pi_157957773
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zou het maar eens lezen als ik jou was. Heb je nog steeds niet gedaan hé.

IS bestaat omdat hun interpretatie net zo geldig is als de interpretatie van andere moslims in datzelfde gebied. Die zij met veel plezier uitroeien.
Quote dan even het stukje dat gaat over de redenen waarom Deash bestaat?
pi_157957781
quote:

[..]

Hoe komt het dan dat de verhouding terroristen onder moslims betrekkelijk laag ligt? Als het alles met religie te maken zou hebben zouden er ook veel meer terroristen danwel extremisten onder moslims te vinden moeten zijn. Dat is niet het geval.
Ze gaan al moeilijk mee in de samenleving. Overal waar moslims zijn, zie je dezelfde problemen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:57:54 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957803
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Quote dan even het stukje dat gaat over de redenen waarom Deash bestaat?
Ga het eerst nou maar even lezen.
pi_157957807
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het ligt veel hoger dan het aandeel terroristen onder niet-moslims. ;)
Niet-moslims hebben dan ook een stuk minder te vrezen van imperialisme.
pi_157957816
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ga het eerst nou maar even lezen.
Wederom kun je een uitspraak van jezelf niet onderbouwen. Jammer.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:59:50 #221
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957857
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want de Duitse nationaliteit staat tegenwoordig gelijk aan nazisme? Over domme vergelijkingen gesproken.
Nee, dat zei ik niet.

Ik gaf een vergelijk dat duidelijk dient te maken dat het niet noodzakelijk is voor elke aanhanger van een ideologie om actoief bezig te zijn, voordat de ideologie zelf kwalijk word.

quote:

[..]

Hoe komt het dan dat er in verhouding zo weinig duitsers de gaskraan bediende? Als het alles met nazisme te maken zou hebben zouden er ook veel meer duitsers aan de gaskraan moeten staan.
Nu duidelijk?
&lt;signature here&gt;.
pi_157957861
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

Betrekkelijk laag? :')

Laat me raden, die mooie statistiek die bv. schermutselingen op corsica en nut-jobs die los gaan in een abortuskliniek tactisch op een berg pleurt zodat jij met het klinkende feit kan komen opdraven 'dat eigenlijk maar weinig moslims terroristen zijn ofzo? :')
Betrekkelijk laag, ja. Als het aan de islam zou liggen zouden veel meer moslims terroristen zijn. Uit onderzoek blijkt juist dat dat soort figuren weinig op hebben met religie en veel minder fanatiek hun geloof beleven dan bijvoorbeeld een salafist.
pi_157957920
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, dat zei ik niet.

Ik gaf een vergelijk dat duidelijk dient te maken dat het niet noodzakelijk is voor elke aanhanger van een ideologie om actoief bezig te zijn, voordat de ideologie zelf kwalijk word.

[..]

Nu duidelijk?
De islam is geen ideologie maar een religie, dus je vergelijking gaat niet op.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:02:08 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957926
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wederom kun je een uitspraak van jezelf niet onderbouwen. Jammer.
Dat doe ik. Met dit artikel. Dat jij weigert te lezen blijkbaar.
quote:
Nu ook IS haar strijd geglobaliseerd heeft, is het zaak om als onderdeel van haar bestrijding niet alleen te denken over het beste militaire antwoord, maar ook de wortels van haar religieuze ideologie te doorgronden.
De wortel is de religieuze ideologie. Vervolgens wordt uiteen gezet waar die uit bestaat. Ik snap dat dat moeilijk te begrijpen is als je het artikel niet gelezen hebt maar dit moet toch te doen zijn voor je.
pi_157957938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, uit het collectieve falen van, niet perse van het individuele.

Wel goed lezen, en proberen niet te projecteren ;)
Dat is niet wat je schreef:

quote:
pi_157957961
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat doe ik. Met dit artikel. Dat jij weigert te lezen blijkbaar.

[..]

De wortel is de religieuze ideologie. Vervolgens wordt uiteen gezet waar die uit bestaat. Ik snap dat dat moeilijk te begrijpen is als je het artikel niet gelezen hebt maar dit moet toch te doen zijn voor je.
Daar staat niets over waarom Deash BESTAAT.
pi_157957962
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij stelt dat het er niets mee te maken heeft. Dat is onzin. Bovendien haal je met die domme opmerking ook je andere punt onderuit. Dan heeft het schijnbare gebrek aan moslimterroristen óók niets met islam te maken.
Dat zou dan aansluiten bij de stelling dat het niets met de islam te maken heeft. Dat zou ik ook niet willen zeggen, natuurlijk faciliteert de islam bepaalde onderdelen of vergemakkelijkt het machtsgeile figuren om mensen voor zich te winnen. Maar dan heb je het al over een heel andere problematiek.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:03:27 #228
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157957980
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:59 schreef Xa1pt het volgende:

Als het aan de islam zou liggen zouden veel meer moslims terroristen zijn.
Nog een keer:

quote:
Hoe komt het dan dat er in verhouding zo weinig duitsers de gaskraan bediende? Als het alles met nazisme te maken zou hebben zouden er ook veel meer duitsers aan de gaskraan moeten staan.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:04:07 #229
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157957997
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O-! Dat is juist het gevaarlijkste aan het hele islamitische gebeuren :D! Het is niet alleen een ideologie per definitie (dat zijn alle religies) maar het heeft ook nog eens een enorm sterke culturele component.

Ongelooflijk dat iemand dit met droge ogen kan zeggen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:04:19 #230
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958005
quote:

[..]

:D :D _O-

Gaat die wel.

Tenzij jij het verschil uit kan leggen
&lt;signature here&gt;.
pi_157958008
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nog een keer:

[..]

quote:

[..]

pi_157958018
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nog een keer:

[..]

Omdat dat georganiseerd was door een overheid. Je slaat de plank volledig mis.
pi_157958020
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

:D :D _O-

Gaat die wel.

Tenzij jij het verschil uit kan leggen
De islam is een religie. Nazisme een ideologie.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:05:00 #234
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958040
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Fir3fly het volgende:

Het is niet alleen een ideologie per definitie (dat zijn alle religies)
Nee, hij gaat ons haarfijn het verschil uitleggen ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_157958043
quote:

[..]

Wat is een terrorist? Over het algemeen verstaan we daaronder een persoon die de westerse beschaving bedreigt. Vanuit de ogen van IS zijn wij de bedreiging en dus de terrorist.
Strijders aan beide kanten doen dat vanuit een bepaalde overweging. Zij verschuilen zich achter een geloof. Zolang er religies zijn zullen mensen geweld gebruiken en zich achter hun religie verschuilen. Nu is er een groep die zich achter de islam verschuilt. Er is een groep die zich achter het jodendom verschuilt. En in het verleden waren er ook groepen die zich achter het christendom verscholen.
Het wil niet zeggen dat het verbieden van religies alle geweld in de wereld stopt, maar het geeft niemand een slecht excuus.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:05:43 #236
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958056
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Want een ideologie word pas kwalijk als er een overheid achter zit.

Je mist het een en het ander.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:06:11 #237
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958077
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je ging het verschil tussen religie's en ideologieën uitleggen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:06:49 #238
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958102
quote:

[..]

[..]

Probeer het eens inhoudelijk :)
&lt;signature here&gt;.
pi_157958103
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O-! Dat is juist het gevaarlijkste aan het hele islamitische gebeuren :D! Het is niet alleen een ideologie per definitie (dat zijn alle religies) maar het heeft ook nog eens een enorm sterke culturele component.
Nee, het is juist geen ideologie. Voor alle moslims is het een religie, voor sommigen een ideologie. Dat betekent niet dat de islam ineens een ideologie is, het blijft een religie.
pi_157958107
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want een ideologie word pas kwalijk als er een overheid achter zit.

Je mist het een en het ander.
Je krijgt een antwoord, maar het antwoord staat je niet aan.

Wil je zeggen dat Deash volgt uit de organisatie van moslims op basis van de islam? Zo niet, dan gaat je vergelijking mank.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:07:06 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958112
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou dan aansluiten bij de stelling dat het niets met de islam te maken heeft. Dat zou ik ook niet willen zeggen,
Dat deed je letterlijk. "het heeft niets met islam te maken" is een directe quote van jou. Een leugen dus, of een draai.

quote:
natuurlijk faciliteert de islam bepaalde onderdelen of vergemakkelijkt het machtsgeile figuren om mensen voor zich te winnen. Maar dan heb je het al over een heel andere problematiek.
Nou, niet dus. Dat is precies de problematiek. Daar ligt de wortel, zoals ook in het artikel uiteengezet wordt. Dat je schijnbaar ook niet gelezen hebt.
pi_157958157
quote:

[..]

Islam en politiek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is zowel een ideologie als een religie.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:08:46 #243
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958158
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je krijgt een antwoord, maar het antwoord staat je niet aan.
Nee, het antwoord klopt gewoon niet.

Sanctionering van een overheid is nooit voorwaarde geweest voor een ideologie om echt slecht te worden.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:09:32 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958190
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, het is juist geen ideologie.
Vertel eens, wat is het verschil? Waarom is dat het geval?

Dit is gewoon een vals dilemma dat je opzet omdat je uitgeluld bent. Je hebt geen argumenten meer dus gooi je het op een semantische discussie. Leuk geprobeerd.
pi_157958200
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, je ging het verschil tussen religie's en ideologieën uitleggen.
Binnen een religie heb je bijvoorbeeld een heel scala aan dogma's en tradities, culturele verschillen en bijbehorende opvattingen. Binnen ideologieën is dat scala vrij beperkt. Daarnaast is religie iets persoonlijks en draait het ook morele opvattingen. Bij een ideologie is dat veel minder het geval.
pi_157958221
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vertel eens, wat is het verschil? Waarom is dat het geval?

Dit is gewoon een vals dilemma dat je opzet omdat je uitgeluld bent. Je hebt geen argumenten meer dus gooi je het op een semantische discussie. Leuk geprobeerd.
Dus je wil beweren dat de islam een ideologie is? Ik weet niet welk woordenboek jij gebruikt, maar het is in elk geval niet de goede.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:10:37 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958230
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nationaal-socialisme is dus nu geen ideologie meer omdat er geen overheid is dat het uitdraagt cq organiseert? Geweldig punt weer.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:10:42 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958233
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat is niet wat je schreef:

[..]

Dat schreef ik dus wel, beter lezen ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_157958237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Islam en politiek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is zowel een ideologie als een religie.
Het kan voor moslims een ideologie zijn, maar het is voor alle moslims vooral een religie.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:11:33 #250
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958259
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je wil beweren dat de islam een ideologie is? Ik weet niet welk woordenboek jij gebruikt, maar het is in elk geval niet de goede.
Dan quote jij, uit jouw woordenboek even beide definities, gaan we ze vergelijken :)
&lt;signature here&gt;.
pi_157958288
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat deed je letterlijk. "het heeft niets met islam te maken" is een directe quote van jou. Een leugen dus, of een draai.
Ah, quote 'm dan maar.

quote:
Nou, niet dus. Dat is precies de problematiek. Daar ligt de wortel, zoals ook in het artikel uiteengezet wordt. Dat je schijnbaar ook niet gelezen hebt.
Waar dat alleen wordt geclaimd zonder verdere toelichting. Hmm, ja, nee, helder.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:12:19 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958290
quote:

[..]

Precies wat ik zeg dus, semantische discussie. Je noemt nazisme maar een ideologie en werpt dan een artificiële barrière op om maar niet te hoeven antwoorden op de (volledig) juiste vergelijking die jouw punt volledig verwierp.

Veel plezier in de loopgraven.
pi_157958293
quote:

[..]

Het kan voor moslims een ideologie zijn, maar het is voor alle moslims vooral een religie.
Omdat die moslims er met open ogen in stinken.
pi_157958313
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan quote jij, uit jouw woordenboek even beide definities, gaan we ze vergelijken :)
Er is dus een woordenboek waarin de islam als ideologie staat aangeduid? Interessant. Welke is dat?
pi_157958337
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg dus, semantische discussie. Je noemt nazisme maar een ideologie en werpt dan een artificiële barrière op om maar niet te hoeven antwoorden op de (volledig) juiste vergelijking die jouw punt volledig verwierp.
Het is geen juiste vergelijking want de islam is geen ideologie.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:14:33 #256
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958360
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Binnen een religie heb je bijvoorbeeld een heel scala aan dogma's en tradities, culturele verschillen en bijbehorende opvattingen.
Die zijn binnen een ideologie ook mogelijk.

quote:
Binnen ideologieën is dat scala vrij beperkt.
Neehoor. Hoeft helemaal niet. Kijk maar naar Noord-Korea. Cult of personality.

quote:
Daarnaast is religie iets persoonlijks en draait het ook morele opvattingen. Bij een ideologie is dat veel minder het geval.
Nazisme stond stijf van morele opvattingen. Jammer.

Weinig overtuigend.
&lt;signature here&gt;.
pi_157958405
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, het antwoord klopt gewoon niet.

Sanctionering van een overheid is nooit voorwaarde geweest voor een ideologie om echt slecht te worden.
Je haalt er weer allerlei andere zaken bij. Ik wil mij concentreren op je eerste opmerking: nl. dat niet alle Duitsers in het nazi-regime aan de gaskraan zaten.

Ik zeg vervolgens: dat is een gevolg van organisatie. Niet iedereen hoefde aan de gaskraan te zitten, omdat het georganiseerd heeft plaatsgevonden.

Jij vergelijkt dat met de situatie van moslims. Je zegt eigenlijk niet alle moslims hoeven aanslagen te plegen.

De moslims die aanslagen plegen, doen dat echter niet vanuit de organisatie namens de overige moslims. Er is geen gekozen "Hitler" die zijn "SS/Daesh" die aanslagen laat plegen.

Daarom gaat jouw vergelijking mank.
pi_157958426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:14 schreef ExTec het volgende:
Die zijn binnen een ideologie ook mogelijk.
Binnen welke ideologie vind je zoveel inhoudelijke verschillen als je binnen religies ziet dan?

quote:
Neehoor. Hoeft helemaal niet. Kijk maar naar Noord-Korea. Cult of personality.
Hoeveel verschillende leerscholen of uiteenlopende verbanden waarin aanhangers zich concentreren zie je precies binnen de juche?
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:16:59 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958427
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is geen juiste vergelijking want de islam is geen ideologie.
Blijf dat vooral roepen ja, misschien gaan mensen je nog wel een keer geloven :').

Dan doen we het andersom en noemen we nazisme een religie. Kan best. Heb je dan wel een antwoord? (Hint: nee, maar ik wil je het zien proberen).
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:17:02 #260
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958430
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is dus een woordenboek waarin de islam als ideologie staat aangeduid? Interessant. Welke is dat?
Hey, je trucje waar je meent niet uitgeluld te zijn door bewsut mijn text verkeerd te interpreteren begint ondertussen te vervelen.

Jij:

quote:
quote:
Dan quote jij, uit jouw woordenboek even beide definities, gaan we ze vergelijken
En dan lijkt het me voor de hand liggend dat we het over de definities van ideologie en religie hebben.

Dus: doe even.
&lt;signature here&gt;.
pi_157958436
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nationaal-socialisme is dus nu geen ideologie meer omdat er geen overheid is dat het uitdraagt cq organiseert? Geweldig punt weer.
Waar zeg ik dat? Je vult het zelf in en valt het zelf aan. Stropop.
pi_157958457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey, je trucje waar je meent niet uitgeluld te zijn door bewsut mijn text verkeerd te interpreteren begint ondertussen te vervelen.

Jij:

[..]

[..]

En dan lijkt het me voor de hand liggend dat we het over de definities van ideologie en religie hebben.

Dus: doe even.
De kwestie lijkt me vrij snel opgehelderd als je een woordenboek kunt vinden waarin de islam aangeduid wordt als ideologie. Maar dat wordt natuurlijk een onmogelijke opgave. Ergo: de islam is een religie, geen ideologie.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:19:08 #263
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958479
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:17 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Je vult het zelf in en valt het zelf aan. Stropop.
Wellicht, maar je opmerking slaat sowieso nergens op. Een overheid heeft er niets mee te maken.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:20:01 #264
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958502
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:16 schreef Ceberut het volgende:

Je zegt eigenlijk niet alle moslims hoeven aanslagen te plegen.
Nope. Ik zei: dat niet iedere moslim aanslagen pleegt kan niet opgevoerd worden als bewijs dat het niks met de islam te maken heeft.

quote:
De moslims die aanslagen plegen, doen dat echter niet vanuit de organisatie namens de overige moslims.
Dit is an sich nog wel discutabel, want het raakt aan: hoeveel steun genieten ze nu echt.
&lt;signature here&gt;.
pi_157958551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope. Ik zei: dat niet iedere moslim aanslagen pleegt kan niet opgevoerd worden als bewijs dat het niks met de islam te maken heeft.

Dan komen we weer in dezelfde discussie terecht. Wiens islam. De islam van Deash: ja nogal wiedes. De islam volgens de rest van de wereld: nee, duidelijk niet.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:22:20 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958555
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De moslims die aanslagen plegen, doen dat echter niet vanuit de organisatie namens de overige moslims.
Vanuit hun oogpunt wel. Zij zijn immers de 'ware moslims'.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:22:51 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958570
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:21 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dan komen we weer in dezelfde discussie terecht. Wiens islam. De islam van Deash: ja nogal wiedes. De islam volgens de rest van de wereld: nee, duidelijk niet.
Heb je eindelijk door dat je in een cirkelredenering vast zit?
pi_157958585
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vanuit hun oogpunt wel. Zij zijn immers de 'ware moslims'.
Deash accepteert het gros van de moslims niet eens als echte moslim. Dus ook Deash heeft die pretentie niet.
pi_157958609
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heb je eindelijk door dat je in een cirkelredenering vast zit?
Wederom een losse flodder. Het niveau is wel bedroevend laag.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:24:30 #270
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958624
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De kwestie lijkt me vrij snel opgehelderd als je een woordenboek kunt vinden waarin de islam aangeduid wordt als ideologie. Maar dat wordt natuurlijk een onmogelijke opgave. Ergo: de islam is een religie, geen ideologie.
Ergo: in je ontzettende drang om niet uitgeluld te zijn let je niet op en lees je niet.

De vraag was: wat is het verschil tussen een religie en een ideologie. En als je het niet weet, quote beide definities maar (die van ideologie en religie, hé :') )
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:26:23 #271
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:21 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Komen we inderdaad, en gaf je toen: maar het communisme werd ook niet uniform beleefd. Belette ons niet om er toch over te spreken en er toch eenduidig naar te refereren. Maar toen kwam jij met het niet relevante gedeelte dat daar de staat achter zat ofzo.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:26:45 #272
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958689
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:24 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wederom een losse flodder. Het niveau is wel bedroevend laag.
Niet dus. Ok, ik wil je wel helpen.

We hebben lang geleden al geconstateerd dat het niet uitmaakt welke 'islam' je aanhangt, ze zijn allemaal even valide (cq invalide). IS heeft net zo veel met de islam te maken als de persoonlijke interpretatie van de halaslager om de hoek.
pi_157958704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:24 schreef ExTec het volgende:
De vraag was: wat is het verschil tussen een religie en een ideologie. En als je het niet weet, quote beide definities maar (die van ideologie en religie, hé :') )
Wat dat betreft staan er nog 2 vragen open geloof ik.
pi_157958716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Komen we inderdaad, en gaf je toen: maar het communisme werd ook niet uniform beleefd. Belette ons niet om er toch over te spreken en er toch eenduidig naar te refereren. Maar toen kwam jij met het niet relevante gedeelte dat daar de staat achter zat ofzo.
Je haalt weer dingen door elkaar. Dat laatste ging over jouw opmerking over de Nazi's.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:29:24 #275
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958780
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je haalt weer dingen door elkaar. Dat laatste ging over jouw opmerking over de Nazi's.
Hierzo denk ik:

quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En, nee, we hoeven het niet concreet te maken.

We spreken immers ook over 'het westen', 'de islamitische wereld', we spraken over 'het communisme'.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:31:29 #276
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958825
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We wachten op antwoord.

Niet op voorbeelden, maar op antwoord. Ook niet op spitsvondige redeneringen, a'la als het niet direct zo benoemd word is het het niet,

Maar uitleg wat het een is, en uitleg wat het ander is.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:31:43 #277
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958837
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Laten we Wiki dan maar even pakken:
quote:
Een ideologie heeft drie indelingen, een descriptieve of analytische (1), prescriptieve of normatieve(2) en een operationele(3).

(1): Het begrip beschrijft hoe het huidige wereldbeeld eruitziet.
(2): Er wordt een utopie beschreven van hoe de wereld er moet uitzien, hieruit komen de waarden en normen.
(3): Ideologie als omschrijving hoe men van (1) naar (2) dient te gaan.
Lijkt me een gedane zaak.

Verder is het ook niet zo relevant, je hebt al een aantal keren met handige schijnbewegen posts van mij genegeerd dus ik herhaal mezelf nog maar even.

Wat als we nazisme een religie noemen? Dan gaat de vergelijking gewoon op dus zul je moeten antwoorden.

Maar dat antwoord zal zeer waarschijnlijk zijn: 'nazisme is een ideologie en geen religie' en verder niets :').
pi_157958876
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet dus. Ok, ik wil je wel helpen.

We hebben lang geleden al geconstateerd dat het niet uitmaakt welke 'islam' je aanhangt, ze zijn allemaal even valide (cq invalide).
We? Ik ben het niet eens met deze stelling, dat heb ik eerder al aangegeven. Voor de gelovige is zijn versie valide.

quote:
IS heeft net zo veel met de islam te maken als de persoonlijke interpretatie van de halaslager om de hoek.
Nogmaals: "de islam" moet je in context zien. De islam van de halalslager is niet de islam van Deash. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Als je dan wil praten over een "universele" islam, dan zal je dat moeten doen op basis van door alle of door de meeste moslims gedeelde waarden.

Deash maakt een minimaal onderdeel daarvan uit.

Dus op welke invulling van "islam" doel je nou? De islam volgens Deash? De islam zoals die in Turkije wordt beleefd? De islam die in Iran wordt beleefd? De "universele" islam?

En het belangrijkste: wat is je doel met die bewering? Als je zegt Deash is slecht omdat de islam die zij aanhangen slecht is, kun je hoogstens daar wat vinden. Dat is niet iets wat je de halalslager kunt aanrekenen.
pi_157958890
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:23 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Deash accepteert het gros van de moslims niet eens als echte moslim. Dus ook Deash heeft die pretentie niet.
Dat klopt wel ja, alle niet-moslims dood of opgejaagd.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:34:35 #280
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958901
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:33 schreef Ceberut het volgende:
Dat is niet iets wat je de halalslager kunt aanrekenen.
Worden de wantoestanden gepleegd in de naam van zijn religie?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:34:55 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157958915
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:23 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Eh, jawel. En dat is het precies het probleem. Zij zijn de 'ware islam'. Dat proberen ze te bewijzen. Hun leider heeft er zelfs een 600 paginatellend boek over geschreven. Wat gewoon allemaal in het artikel staat. Ik zou het lezen als ik jou was, dat zou je een hoop domme opmerkingen besparen.
pi_157958917
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hierzo denk ik:

[..]

En, nee, we hoeven het niet concreet te maken.

We spreken immers ook over 'het westen', 'de islamitische wereld', we spraken over 'het communisme'.
Wat is jouw invulling van de islam dan? De islam volgens Deash? Al-Baghdadi is de Marx onder de moslims? De vergelijking met het communisme levert je niks op.
pi_157958941
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Worden de wantoestanden gepleegd in de naam van zijn religie?
Nee, niet in de naam van zijn religie. Hij is geen Deash aanhanger.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:36:31 #284
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat is jouw invulling van de islam dan? De islam volgens Deash? Al-Baghdadi is de Marx onder de moslims? De vergelijking met het communisme levert je niks op.
Je bent aan het stoepje vegen, merk ik? :)
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:36:49 #285
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157958957
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, niet in de naam van zijn religie. Hij is geen Deash aanhanger.
Er zijn meer dan 1 islam?
&lt;signature here&gt;.
pi_157958979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

We wachten op antwoord.

Niet op voorbeelden, maar op antwoord. Ook niet op spitsvondige redeneringen, a'la als het niet direct zo benoemd word is het het niet,

Maar uitleg wat het een is, en uitleg wat het ander is.
Die heb ik je al gegeven geloof ik. Jij ging daarop in, waarna ik je 2 vragen stelde.
pi_157958999
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eh, jawel. En dat is het precies het probleem. Zij zijn de 'ware islam'. Dat proberen ze te bewijzen. Hun leider heeft er zelfs een 600 paginatellend boek over geschreven. Wat gewoon allemaal in het artikel staat. Ik zou het lezen als ik jou was, dat zou je een hoop domme opmerkingen besparen.
Een 600 pagina tellend boek? Nou, dat is heel wat. Jij bent overtuigd zie ik.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:38:29 #288
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157959001
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Bedoel jij niet dat jij liever niet wil dat de islam niet de islam van de IS is?
&lt;signature here&gt;.
pi_157959007
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er zijn meer dan 1 islam?
Is dat nieuws?
pi_157959040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bedoel jij niet dat jij liever niet wil dat de islam niet de islam van de IS is?
Jij vindt dat Deash de correcte versie van de islam volgt? Dan heb jij wat gemeen met die gasten.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:40:07 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157959044
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

We? Ik ben het niet eens met deze stelling, dat heb ik eerder al aangegeven. Voor de gelovige is zijn versie valide.

En er zijn net zoveel versies als gelovigen die dus allemaal even valide zijn. IS is dus islam. Net als de versie van de halaslager.
quote:
Als je dan wil praten over een "universele" islam, dan zal je dat moeten doen op basis van door alle of door de meeste moslims gedeelde waarden.
Of door te kijken naar het bronmateriaal. Wat men doet in het artikel waar dit topic nog steeds over gaat en dat jij nog steeds niet gelezen hebt. Alle interpretaties van de islam worden daar immers in een bepaalde mate op gebaseerd. Daarnaast, de interpretatie van IS zal dan een minderheid zijn maar dat geldt dan ook voor álle andere interpretaties.
quote:
Deash maakt een minimaal onderdeel daarvan uit.
Net als de interpretatie van de halalslager. Ga jij hem vertellen dat zijn versie niet 'de islam' is?

Het doel van dit alles is simpelweg aantonen dat de titel van dit bericht niet te ontkrachten is.
pi_157959051
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Laten we Wiki dan maar even pakken:

[..]

Lijkt me een gedane zaak.
Waar en hoe beschrijft de islam hoe het huidige wereldbeeld eruit ziet?
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:40:30 #293
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157959058
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:38 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Is dat nieuws?
We doen weer een loopback:

Er waren meer dan 1 vorm communisme in de USSR.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:41:04 #294
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157959074
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij vindt dat Deash de correcte versie van de islam volgt? Dan heb jij wat gemeen met die gasten.
Ik geloof niet in sprookjes, dat is mijn antwoord.

Wat is het jouwe?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:41:34 #295
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157959085
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:38 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een 600 pagina tellend boek? Nou, dat is heel wat. Jij bent overtuigd zie ik.
_O-. Uitgeluld weer dus. Wat een domme opmerking weer zeg :'). En weer bewijs je het artikel niet gelezen te hebben :D.

Reageer even op wat ik zeg.
pi_157959119
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

We doen weer een loopback:

Er waren meer dan 1 vorm communisme in de USSR.
In de schoolboeken staat ook niet de versie van "het communisme" zoals die door een klein splintergroepje ergens in Zuid-Amerika werd beleefd.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:43:33 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157959140
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gedragingen van ongelovigen veroordelen bijvoorbeeld.
pi_157959143
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O-. Uitgeluld weer dus. Wat een domme opmerking weer zeg :'). En weer bewijs je het artikel niet gelezen te hebben :D.

Reageer even op wat ik zeg.
Het artikel gaat over één interpretatie.

Er zijn er duizenden.

Allemaal gestoeld op en in lijn met de bronnen.

Je mist basale kennis over het onderwerp.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:43:57 #299
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157959150
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen zorg hoor, Das Kapital, het boek van de ideologie communisme word ook niet dagelijks bijgewerkt, en reflecteert derhalve het huidige wereldbeeld ook niet.

Toch is het communisme echt een ideologie, en staat bij deze vast dat sec niet aan die ene voorwaarde niet voldoen, iets niet diskwalificeert.

Op naar de volgende komma die heel misschien verkeerd staat, zodat je misschien toch nog jezelf er uit kan lullen :W
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:44:37 #300
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_157959160
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

In de schoolboeken staat ook niet de versie van "het communisme" zoals die door een klein splintergroepje ergens in Zuid-Amerika werd beleefd.
My point exactly.

Maar jij lijkt dat echter niet echt te bevatten?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:44:59 #301
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157959165
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het artikel gaat over één interpretatie.

Er zijn er duizenden.

Allemaal gestoeld op en in lijn met de bronnen.
Exact. En dus allemaal 'islam'. Of allemaal niet. Een van de twee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')