abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157954182
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik wilde hem gaan lezen maar users hier zeiden dat het eigenlijk te lastig om doorheen te komen. Maar nu twijfel ik...
Gewoon ergens een uittreksel scoren, net als op school
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:59:40 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157954218
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee, en ik ben het niet van plan. Maar ik pretendeer het fenomeen islam ook niet te begrijpen. Anders val ik ook in de categorie brulaap. Daar ben ik iets te goed voor.
Heb je een mening over wat de meneer in de op zegt of ben je hier alleen maar om een beetje de wijsneus uit te hangen richting andere users?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157954234
quote:

[..]

Nee, en ik ben het niet van plan. Maar ik pretendeer het fenomeen islam ook niet te begrijpen. Anders val ik ook in de categorie brulaap. Daar ben ik iets te goed voor.
Waarom ga jij er dan standaard vanuit dat ander mensen hier maar lopen te schreeuwen. Ik pretendeer ook niet alles te weten, maar sommige dingen weet ik dan weer wel. En dan zou jij hetzelfde gaan roepen, terwijl je zelf de moeite niet hebt gedaan je erin te verdiepen. Beter zeg je dan dus niks, want er ontstaat vervolgens toch geen discussie op inhoud uit op die manier.
pi_157954251
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heb je een mening over wat de meneer in de op zegt of ben je hier alleen maar om een beetje de wijsneus uit te hangen richting andere users?
Wijzen doe ik met mijn vinger en niet met mijn neus. En dit topic gaat niet over mij, dus graag on-topic blijven.
pi_157954257
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:58 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Natuurlijk is religie een middel en geeft je macht over mensen die niet vrij kunnen of willen denken. Maar islam geeft die mogelijkheid om misbruikt te worden, omdat het een religie is die het geweld en de strijd niet afzweren, ze hebben er zelfs islamitische regels voor. Christendom was een periode net zo erg, maar dat raakte teveel verweven met oude Romeinse instituten. Islam had het allemaal al vanaf het begin. Islam in die tijd tot in de puntjes goed uitgewerkt voor een wereldrijk die geen gelijke heeft.
Als dat het criterium is dat geldt dat toch voor heel veel dingen ook veel politieke opvattingen hebben al voor enorme misstanden gezorgd.
pi_157954289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:00 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waarom ga jij er dan standaard vanuit dat ander mensen hier maar lopen te schreeuwen. Ik pretendeer ook niet alles te weten, maar sommige dingen weet ik dan weer wel. En dan zou jij hetzelfde gaan roepen, terwijl je zelf de moeite niet hebt gedaan je erin te verdiepen. Beter zeg je dan dus niks, want er ontstaat vervolgens toch geen discussie op inhoud uit op die manier.
Ah, dit is wel de goede toon. Nu wel consequent elke user zo aanspreken die zaken op het forum zet die niet uitnodigen tot discussie he?
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:06:39 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157954406
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wijzen doe ik met mijn vinger en niet met mijn neus. En dit topic gaat niet over mij, dus graag on-topic blijven.
Ironisch. Practice what you preach.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157954448
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kap zelf dan ook ff.
pi_157954457
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij ook een fijne dag, vrede zij met u.
pi_157954491
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik wilde hem gaan lezen maar users hier zeiden dat het eigenlijk te lastig om doorheen te komen. Maar nu twijfel ik...
Je moet het willen en je moet meer bronnen gaan lezen naast de Koran. Heel veel werk en heel veel te lezen.

Begin bijvoorbeeld met de biografie van mohammed. Dan de Hadith en vervolgens begin je langzaam aan een goede vertaling van de koran, waar in de voetnoten uitgelegd staat wat men precies bedoeld met het vers.

Verder kun je ook niet om de geschiedenis heen, dus verdiep je daarna in de eerste 4 kaliefen en andere metgezellen van Mohammed. Daarna kun je nog gaan verdiepen in de verpreiding van de islam. Dit is in rap tempo gebeurd, maar ik vind het persoonlijk altijd interessant wat voor impact de islam heeft gehad in een gebied waar het werd geïntroduceerd. Soms ging dat vredig en duurde het honderden jaren tot het uiteindelijk de dominante religie werd onder de bevolking en soms werd het opgelegd en kwam er veel strijd en bloed aan te pas.

Ik kan je wel vertellen dat men hier altijd Mohammed ziet ziet als de vreselijke bloeddorstige veldheer, maar Mohammed zelf voerde geen oorlog buiten Arabië. Die hele opmars kwam pas na de dood van Mohammed.

Maargoed, gaande leert men, je kunt niet vewachten dat je met enkel kennis van de Koran, heel de islam kunt begrijpen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:09:47 #86
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_157954519
quote:

Maar ik pretendeer het fenomeen islam ook niet te begrijpen.
Ow, want meer 'begrip' had zoiets als Parijs voorkomen?

Nee, ik schat je niet zo dom in.

Maar dan mag je uitleggen wat het 'begrip van' waar je aan refereert precies voor nut heeft.

Behalve dan nogal hautain hier anderen erop te wijzen 'dat ze het niet begijpen'.

quote:
Daar ben ik iets te goed voor.
Uh huh :)
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:09:48 #87
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_157954520
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:32 schreef Deadre het volgende:

[..]

De vuile oplichter :')
Je zou eens inhoudelijk reageren :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_157954543
Nou poehoe zeg hier hebben we veel aan.

Not.
pi_157954595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je moet het willen en je moet meer bronnen gaan lezen naast de Koran. Heel veel werk en heel veel te lezen.

Begin bijvoorbeeld met de biografie van mohammed. Dan de Hadith en vervolgens begin je langzaam aan een goede vertaling van de koran, waar in de voetnoten uitgelegd staat wat men precies bedoeld met het vers.

Verder kun je ook niet om de geschiedenis heen, dus verdiep je daarna in de eerste 4 kaliefen en andere metgezellen van Mohammed. Daarna kun je nog gaan verdiepen in de verpreiding van de islam. Dit is in rap tempo gebeurd, maar ik vind het persoonlijk altijd interessant wat voor impact de islam heeft gehad in een gebied waar het werd geïntroduceerd. Soms ging dat vredig en duurde het honderden jaren tot het uiteindelijk de dominante religie werd onder de bevolking en soms werd het opgelegd en kwam er veel strijd en bloed aan te pas.

Ik kan je wel vertellen dat men hier altijd Mohammed ziet ziet als de vreselijke bloeddorstige veldheer, maar Mohammed zelf voerde geen oorlog buiten Arabië. Die hele opmars kwam pas na de dood van Mohammed.

Maargoed, gaande leert men, je kunt niet vewachten dat je met enkel kennis van de Koran, heel de islam kunt begrijpen.
Mja daar ga je dus niet snel doorheen. Zoveel interesse heb ik er ook niet in alleen hoor je vaak mensen roepen dat 'het' er in staat.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:14:22 #90
6484 ExTec
pi_157954675
Inhoudelijk is deze topic, en het punt, een non-discussie.

Er valt te beargumenteren dat menig moslim graag een andere interpretatie ziet van de islam dan diegene die zich dmv IS manifesteert. Maar IS zijn nog steeds moslims.

Zoals ook menig Christen graag had gezien dat de interpretatie van de Inquisitie van het Christendom milder had gehogen.

Maar we horen ook niemand zeggen dat de Inquisitie niet christelijk was.
pi_157954721
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, want meer 'begrip' had zoiets als Parijs voorkomen?

Nee, ik schat je niet zo dom in.

Maar dan mag je uitleggen wat het 'begrip van' waar je aan refereert precies voor nut heeft.

Behalve dan nogal hautain hier anderen erop te wijzen 'dat ze het niet begijpen'.

[..]

Uh huh :)
Ik denk niet dat wanneer ik de islam had begrepen, de aanvallen in Parijs waren voorkomen. Maar misschien dan ook weer wel. We zullen het nooit weten.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:17:41 #92
6484 ExTec
pi_157954775
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wanneer ik de islam had begrepen, de aanvallen in Parijs waren voorkomen. Maar misschien dan ook weer wel. We zullen het nooit weten.
Oh, dus je geeft gewoon toe dat het alleen je ego-trip dient?

Hoe klinkt: ik heb dat sprookjesboek niet gelezen en ik begrijp die religie prima. Ik heb daar dat sprookjesboek niet voor nodig.

Dat denken alleen ego-trippers die graag anderen erop wijzen dat ze 'het niet begrijpen'.
pi_157954825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoe klinkt: ik heb dat sprookjesboek niet gelezen en ik begrijp die religie prima. Ik heb daar dat sprookjesboek niet voor nodig.

Dat denken alleen ego-trippers die graag anderen erop wijzen dat ze 'het niet begrijpen'.
Jij hebt de wijsheid in pacht. _O_
pi_157954855
Hoe kan je het begrijpen als je er niks van gelezen hebt?
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:20:11 #95
6484 ExTec
pi_157954861
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij hebt de wijsheid in pacht. _O_
Zover zou ik niet gaan 8-)

Maar ik hoef geen sprookjesboek te lezen om te zien wat een vreselijke ideologie het is.
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:20:49 #96
6484 ExTec
pi_157954883
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe kan je het begrijpen als je er niks van gelezen hebt?
Eh, ik kan kijken waar het (vrij consequent ook nog eens) op uitdraait...?
pi_157954887
Volgens mij begrijpt niemand het...
pi_157954902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het raakt je he?

Maar dat geeft niet. Voor de goede orde, ik heb gezegd dat ik niet pretendeer de islam te begrijpen. Als je mij zo'n ego-tripper vindt, waarom voer je het ego dan?
pi_157954906
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, ik kan kijken waar het (vrij consequent ook nog eens) op uitdraait...?
Waar het voornamelijk op uitdraait zijn gewoon normale mensen toch?
pi_157954916
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zover zou ik niet gaan 8-)

Maar ik hoef geen sprookjesboek te lezen om te zien wat een vreselijke ideologie het is.
Nee, jij voelt het aan. Sommige mensen hebben die gave.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')