Goede visie. Hoe herken ik een extremist trouwens?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:03 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke lief voor moslims. Alleen als ik extremisten zie wil ik ze prikken vriend.
Maar de Paus is volgens mij een geloofsleider?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:03 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Kruistochten hadden niks met de leer van het christendom te maken. Het was een opdracht van de paus
Je hoeft alleen de bronnen er maar op na te slaan.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Deash stelt de ware islam uit te dragen en ziet een groot deel van de moslims niet als zuivere moslims omdat zij niet hun versie van de islam volgen.
Je ziet dat het een kwestie van perspectief is, wat er onder "de islam" wordt geschaard. Wat de een wel christelijk/islamitisch vindt, hoeft de andere nog niet zo te accepteren.
En de dwalers en afvalligen zijn, die gasten van IS?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef Odaiba het volgende:
Uiteindelijk is het niet de salafist die kan oordelen over andere moslims, maar Allah zelf, en die zal niet barmhartig zijn tegenover dwalers en afvallige.
Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies. En nee, niet elke moslim zal zelf een literatuuronderzoek verrichten. Dat laten ze over aan geleerden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Je hoeft alleen de bronnen er maar op na te slaan.
Islam is onderwerping en veel moslims zijn tegenwoordig dwalende omdat de hele ummah uit elkaar is gevallen. Laat staan dat de vrij moslims in europa zelf wel even bepalen wat zij wel of niet volgen van de islam.
Uiteindelijk is het niet de salafist die kan oordelen over andere moslims, maar Allah zelf, en die zal niet barmhartig zijn tegenover dwalers en afvallige.
Verder doen al die moslimlanden tegenwoordig precies hetzelfde. Dit hanteren we wel, dit niet. ow kijk geld, ooh dan laten we dat ook maar.
Ja die katholieken zijn gek. Paus als plaatsvervanger van christus.. het geloof van Christus is gekaapt en de Rooms-Katholieke kerk was in de vroege middeleeuwen gewoon een voortzetting van de heersende Romeinse machtsinstituten..Werkte allemaal heel goed in die tijd. Later wat minder.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de Paus is volgens mij een geloofsleider?
Dus een geloofsleider geeft opdracht tot, maar het heeft 'niets' met het geloof te maken, zoiets?
Dat is lachwekkend hé
Wat een smerige god is die Allah dan.quote:Want alles wat de vijand kan verzwakken en angst kan inboezemen, is toegestaan. Daarbij zijn onthoofden, levend verbranden, verstikken, verdrinken en van hoge plaatsen gooien de beste manieren om dat doel te bereiken.
Want 'Allah spreekt niet voor niets in de Koran over het doorsnijden van halzen... Onthoofding is geliefd bij Allah en zijn profeten wat de ongelovigen daar ook van vinden'.
Maar mijn vraag was of je zeker wist dat die kruistochten niks met het christendom te maken hadden?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:10 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja die katholieken zijn gek. Paus als plaatsvervanger van christus.. het geloof van Christus is gekaapt en de Rooms-Katholieke kerk was in de vroege middeleeuwen gewoon een voortzetting van de heersende Romeinse machtsinstituten..Werkte allemaal heel goed in die tijd. Later wat minder.
Het zijn net Christenen, ook allemaal clubjes met eigen interpretaties.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies. En nee, niet elke moslim zal zelf een literatuuronderzoek verrichten. Dat laten ze over aan geleerden.
Dat klopt. En dan blazen ze elkaar op over die verschillen. Net zoals de christenen in Noord-Ierland.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies.
Rustig maar. De islam zal uit Europa verdreven gaan worden. Het heeft alleen nog even wat meer tijd nodig. Ik voorzie een periode van hevig bloedvergieten in Europa.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:11 schreef ludovico het volgende:
Zolang er gekke teksten staan in al die theologische boeken, waarin grote groepen gehersenspoelde mensen in geloven dan blijven er gekke dingen gebeuren... Ik ben héél blij als er geen enkele gelovige meer in Nederland woont over X jaar. Nu lijkt het christendom uit zichzelf wel te verdwijnen.... Alleen door "niet westerse allochtonen" het land in te halen zal het aandeel Moslims helaas toenemen.
Nee niet volgens mij. Je ziet islam geleerden niks anders doen dat fatwa's uitschrijven.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
En de dwalers en afvalligen zijn, die gasten van IS?
Volgens wie?
Volgens jou?
Correct. Daarom ook zo zinloos om daar over te discussiëren.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het zijn net Christenen, ook allemaal clubjes met eigen interpretaties.
Klopt. Zo zijn de bronnen te misbruiken voor goede en kwade doeleinden. Helaas domineert die andere kwade kant steeds meer, zowel in europa als het midden-oosten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies. En nee, niet elke moslim zal zelf een literatuuronderzoek verrichten. Dat laten ze over aan geleerden.
Zover was ik trouwens al ontzettend lang.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:21 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zo zijn de bronnen te misbruiken voor goede en kwade doeleinden.
Daarom als een gelovige een daad begaat in naam van het geloof dan is dat ook in naam van dat geloof. Dat het niet in naam van jouw interpretatie van het geloof is gedaan maakt niet uit, want geen enkele gelovig kan daadwerkelijk claimen de 'ware weg' te volgen. Alleen zijn of haar interpretatie ervan. Ergo, IS = Islam.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Correct. Daarom ook zo zinloos om daar over te discussiëren.
Maar altijd wel heel nuttig voor mensen die het religieuze stoepje schoon willen vegen.
Want de verantwoordelijken "begrepen het geloof niet! en hun daden hebben niets met het geloof te maken!"
Hoezo kan geen enkele gelovige claimen de ware weg te volgen? Dat kan iedereen en dat gebeurt ook.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom als een gelovige een daad begaat in naam van het geloof dan is dat ook in naam van dat geloof. Dat het niet in naam van jouw interpretatie van het geloof is gedaan maakt niet uit, want geen enkele gelovig kan daadwerkelijk claimen de 'ware weg' te volgen. Alleen zijn of haar interpretatie ervan. Ergo, IS = Islam.
Voor mij is het gewoon interesse, maar ik vind niet dat de eene groep de andere groep kan uitsluiten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zover was ik trouwens al ontzettend lang.
Komen we terug op: wat is het nut van je er in verdiepen?
Je geeft feitelijk zelf toe dat dat totaal geen zin heeft.
Ow, en de achterliggende gedachte is dat feitelijk het tegendeel van je stelling (Geen uitspraken kunnen doen zonder verdieping) waarheid is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:27 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Voor mij is het gewoon interesse, maar ik vind niet dat de eene groep de andere groep kan uitsluiten.
De bronnen zijn duidelijk, maar moslims verschillen. Je ziet hierdoor de ellende in de wereld vloeien. Verder denk ik dat ze een beetje met een identiteitscrisis zitten opgescheept.
Ze volgen uiteraard allemaal de ware weg. De claim de ware weg te volgen is dan ook van nul en generlei waarde.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoezo kan geen enkele gelovige claimen de ware weg te volgen? Dat kan iedereen en dat gebeurt ook.
Waar ook direct uit volgt dat het tegenovergestelde, de stelling dat de ander de foute weg volgt, dus ook van nul en generlei waarde is. Waarvan aktequote:Op dinsdag 1 december 2015 22:36 schreef Montagui het volgende:
De claim de ware weg te volgen is dan ook van nul en generlei waarde.
Nul waarde voor wie? Voor diegenen heeft het behoorlijk wat waarde.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ze volgen uiteraard allemaal de ware weg. De claim de ware weg te volgen is dan ook van nul en generlei waarde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |