Ik heb de titel van dit topic gelezen. Dat is voldoende.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:33 schreef Odaiba het volgende:
Jullie houden jezelf en anderen constant voor de gek.
Je was me net voorquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:31 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, het nieuws, een uitstekende bron. Vooral ook omdat goed nieuws geen nieuws is.
Alleen op basis van de TT is het al wonderlijk dat er nog zoveel moslimhoofden aan de moslims vast zittenquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik heb de titel van dit topic gelezen. Dat is voldoende.
Hoe willen ze anders mensen werven?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:36 schreef Re het volgende:
Welke rechtvaardiging hebben zulk soort nutteloos volk nodig? Beetje cognitieve resonantie onder e temidden om te rechtvaardigen wat ze doen.
Ik heb geen idee waar jij staat in deze discussie, maar verwacht ook niet dat ik dat nog ga krijgen van jou.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leeft die nog?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je denkt dat je Char bent, maar dat ben je niet.
Dat was al lang duidelijk.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
extremisten denken extremistisch, Is verder niet zo spannendquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoe willen ze anders mensen werven?
quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:56 schreef Toefjes het volgende:
Heb jij hem zelf gelezen?
Nee, en ik ben het niet van plan.
Heb jij het artikel al gelezen? Je was er vrij lovend over, terwijl er feitelijk niets anders in staat dan een toelichting op de interpretatie van Deash. Heb jij soms bepaalde sympathieën?quote:
Als jij niet kan leven met het idee dat Allah het beter weet voor de mensen, dan de mensen zelf. Dan is de islam niet voor jou.quote:Aanhangers van de islam lukt het niet democratieën te dragen.
Als jij niet kan leven met het idee dat de man boven de vrouw staat, maar dat ze beide verplichtingen hebben tegenover elkaar. Dan is de islam niet voor jou.quote:De islam is vrouw-onvriendelijk.
Vind die eerdere voorbeelden van je maar magertjes.quote:Moet ik nog even doorgaan met het opsommen van rake observaties, zonder maar 1 letter sprookjesboek gelezen te hebben?
Extremisten worden niet zo geboren, maar zo gevormd. Als Deash geen aansluiting kan vinden met de islam dan wel hun acties niet kan rechtvaardigen op basis van de islam, zijn ze niet verzekerd van nieuwe rekruten. In een gebied waar overwegens moslims leven, ga je geen mensen werven door te stellen dat je tegen de islam ingaat. Daarom is het weinig spannend dat Deash beweert conform de islam te handelen. Ze hebben geen andere keuze.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:41 schreef Re het volgende:
[..]
extremisten denken extremistisch, Is verder niet zo spannend
Jep. Jij niet.quote:
Over zijn moed om de mening te uiten. Niet over de inhoud. Je hebt mijn post dus ook niet gelezen.quote:Je was er vrij lovend over,
Hoezo, zijn de observaties niet correct soms?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:42 schreef Odaiba het volgende:
Vind die eerdere voorbeelden van je maar magertjes.
Wacht even. Jij stelt nu 1. dat je het artikel hebt gelezen en 2, dat de schrijver een eigen mening uit. Kun jij aangeven welke mening de schrijver uit? Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jep. Jij niet.
Over zijn moed om de mening te uiten. Niet over de inhoud. Je hebt mijn post dus ook niet gelezen.
Dat kan ik inderdaad. Dat staat namelijk in het artikel dat ik gelezen heb. Die jij niet gelezen hebt. Net als mijn post.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wacht even. Jij stelt nu 1. dat je het artikel hebt gelezen en 2, dat de schrijver een eigen mening uit. Kun jij aangeven welke mening de schrijver uit? Ik ben benieuwd.
Dit is een ontwijkend en zwak antwoord. Je kunt toch wel in 2 regels samenvatten wat de mening van de schrijver is?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kan ik inderdaad. Dat staat namelijk in het artikel dat ik gelezen heb. Die jij niet gelezen hebt. Net als mijn post.
IS is aantrekkelijk omdat ze de beste karbonade maken. Dat komt omdat ze de meest zuivere versie van het recept uit de koran gebruiken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is een ontwijkend en zwak antwoord. Je kunt toch wel in 2 regels samenvatten wat de mening van de schrijver is?
Nou, no shit sherlock. Dus in literatuur van Deash staat dat Deash conform de islam handelt? What's next? Dat 10 uit de 10 door Oral-B betaalde tandartsen, Oral-B aanraden?quote:Wie de basisliteratuur van de terreurbeweging IS tot zich neemt, zal versteld staan hoe zij er alles aan doet, en met succes, om te bewijzen dat zij niets maar dan ook niets doet wat indruist tegen de algemene islamitische geboden en verboden op het gebied van politiek, bestuur en oorlogshandelingen.
Wederom een zwak antwoord. Doe je vaker: daarmee denk je schijnbaar een gebrek aan inhoud te kunnen maskeren. In feite komt het over alsof je geen weerwoord hebt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
IS is aantrekkelijk omdat ze de beste karbonade maken. Dat komt omdat ze de meest zuivere versie van het recept uit de koran gebruiken.
Hoe weet je dat het niet klopt? Je hebt toch alleen de titel gelezen?quote:
En ik denk dat de figuren die de kruistochten aan het voeren waren ook zeer creatief aan het shoppen waren in de bijbel om er rechtvaardiging uit te halen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:51 schreef Ceberut het volgende:
Dit zegt onze schrijver:
[..]
Nou, no shit sherlock. Dus in literatuur van Deash staat dat Deash conform de islam handelt? What's next? Dat 10 uit de 10 door Oral-B betaalde tandartsen, Oral-B aanraden?
Deash stelt de ware islam uit te dragen en ziet een groot deel van de moslims niet als zuivere moslims omdat zij niet hun versie van de islam volgen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik denk dat de figuren die de kruistochten aan het voeren waren ook zeer creatief aan het shoppen waren in de bijbel om er rechtvaardiging uit te halen.
Maar waren die mensen dan ineens geen christenen?
Of: was hun handelen on-christelijk?
Ach, beter dat dan in de kramp schieten, en negatief staan t.o.v. alle moslims naar aanleiding van de nare zaken van de afgelopen tijd. Als ik dat doe doe ik namelijk precies wat IS wil bereiken. Vijanden maken. Vijanden die moslims in een hoekje drukken omdat er in de naam van de Koran gemoord wordt, en hoe meer mensen dat doen, hoe groter IS kan worden. Jij draagt op die manier ook een piepklein steentje bij in het succes van IS.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]Met minimale kennis een maximale mening hebben over Islam critici dus.
Helaas zijn er velen zoals jij, waardoor de omvang van het probleem zo slecht begrepen wordt.
Kruistochten hadden niks met de leer van het christendom te maken. Het was een opdracht van de paus en een oplevende fanatieke stroming die het beloofde land weer onder christelijke heerschappij wouden hebben. Maar goed kerk en staat waren pas later verbonden met elkaar. Islam al vanaf het begin.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik denk dat de figuren die de kruistochten aan het voeren waren ook zeer creatief aan het shoppen waren in de bijbel om er rechtvaardiging uit te halen.
Maar waren die mensen dan ineens geen christenen?
Of: was hun handelen on-christelijk?
Ik ben hartstikke lief voor moslims. Alleen als ik extremisten zie wil ik ze prikken vriend.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach, beter dat dan in de kramp schieten, en negatief staan t.o.v. alle moslims naar aanleiding van de nare zaken van de afgelopen tijd. Als ik dat doe doe ik namelijk precies wat IS wil bereiken. Vijanden maken. Vijanden die moslims in een hoekje drukken omdat er in de naam van de Koran gemoord wordt, en hoe meer mensen dat doen, hoe groter IS kan worden. Jij draagt op die manier ook een piepklein steentje bij in het succes van IS.
Goede visie. Hoe herken ik een extremist trouwens?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:03 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke lief voor moslims. Alleen als ik extremisten zie wil ik ze prikken vriend.
Maar de Paus is volgens mij een geloofsleider?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:03 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Kruistochten hadden niks met de leer van het christendom te maken. Het was een opdracht van de paus
Je hoeft alleen de bronnen er maar op na te slaan.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Deash stelt de ware islam uit te dragen en ziet een groot deel van de moslims niet als zuivere moslims omdat zij niet hun versie van de islam volgen.
Je ziet dat het een kwestie van perspectief is, wat er onder "de islam" wordt geschaard. Wat de een wel christelijk/islamitisch vindt, hoeft de andere nog niet zo te accepteren.
En de dwalers en afvalligen zijn, die gasten van IS?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef Odaiba het volgende:
Uiteindelijk is het niet de salafist die kan oordelen over andere moslims, maar Allah zelf, en die zal niet barmhartig zijn tegenover dwalers en afvallige.
Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies. En nee, niet elke moslim zal zelf een literatuuronderzoek verrichten. Dat laten ze over aan geleerden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:06 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Je hoeft alleen de bronnen er maar op na te slaan.
Islam is onderwerping en veel moslims zijn tegenwoordig dwalende omdat de hele ummah uit elkaar is gevallen. Laat staan dat de vrij moslims in europa zelf wel even bepalen wat zij wel of niet volgen van de islam.
Uiteindelijk is het niet de salafist die kan oordelen over andere moslims, maar Allah zelf, en die zal niet barmhartig zijn tegenover dwalers en afvallige.
Verder doen al die moslimlanden tegenwoordig precies hetzelfde. Dit hanteren we wel, dit niet. ow kijk geld, ooh dan laten we dat ook maar.
Ja die katholieken zijn gek. Paus als plaatsvervanger van christus.. het geloof van Christus is gekaapt en de Rooms-Katholieke kerk was in de vroege middeleeuwen gewoon een voortzetting van de heersende Romeinse machtsinstituten..Werkte allemaal heel goed in die tijd. Later wat minder.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de Paus is volgens mij een geloofsleider?
Dus een geloofsleider geeft opdracht tot, maar het heeft 'niets' met het geloof te maken, zoiets?
Dat is lachwekkend hé
Wat een smerige god is die Allah dan.quote:Want alles wat de vijand kan verzwakken en angst kan inboezemen, is toegestaan. Daarbij zijn onthoofden, levend verbranden, verstikken, verdrinken en van hoge plaatsen gooien de beste manieren om dat doel te bereiken.
Want 'Allah spreekt niet voor niets in de Koran over het doorsnijden van halzen... Onthoofding is geliefd bij Allah en zijn profeten wat de ongelovigen daar ook van vinden'.
Maar mijn vraag was of je zeker wist dat die kruistochten niks met het christendom te maken hadden?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:10 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja die katholieken zijn gek. Paus als plaatsvervanger van christus.. het geloof van Christus is gekaapt en de Rooms-Katholieke kerk was in de vroege middeleeuwen gewoon een voortzetting van de heersende Romeinse machtsinstituten..Werkte allemaal heel goed in die tijd. Later wat minder.
Het zijn net Christenen, ook allemaal clubjes met eigen interpretaties.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies. En nee, niet elke moslim zal zelf een literatuuronderzoek verrichten. Dat laten ze over aan geleerden.
Dat klopt. En dan blazen ze elkaar op over die verschillen. Net zoals de christenen in Noord-Ierland.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies.
Rustig maar. De islam zal uit Europa verdreven gaan worden. Het heeft alleen nog even wat meer tijd nodig. Ik voorzie een periode van hevig bloedvergieten in Europa.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:11 schreef ludovico het volgende:
Zolang er gekke teksten staan in al die theologische boeken, waarin grote groepen gehersenspoelde mensen in geloven dan blijven er gekke dingen gebeuren... Ik ben héél blij als er geen enkele gelovige meer in Nederland woont over X jaar. Nu lijkt het christendom uit zichzelf wel te verdwijnen.... Alleen door "niet westerse allochtonen" het land in te halen zal het aandeel Moslims helaas toenemen.
Nee niet volgens mij. Je ziet islam geleerden niks anders doen dat fatwa's uitschrijven.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
En de dwalers en afvalligen zijn, die gasten van IS?
Volgens wie?
Volgens jou?
Correct. Daarom ook zo zinloos om daar over te discussiëren.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het zijn net Christenen, ook allemaal clubjes met eigen interpretaties.
Klopt. Zo zijn de bronnen te misbruiken voor goede en kwade doeleinden. Helaas domineert die andere kwade kant steeds meer, zowel in europa als het midden-oosten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Salafisten zijn niet de enigen die de bronnen erop naslaan. De rest van de moslims hanteren dezelfde bronnen en komen tot heel andere conclusies. En nee, niet elke moslim zal zelf een literatuuronderzoek verrichten. Dat laten ze over aan geleerden.
Zover was ik trouwens al ontzettend lang.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:21 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zo zijn de bronnen te misbruiken voor goede en kwade doeleinden.
Daarom als een gelovige een daad begaat in naam van het geloof dan is dat ook in naam van dat geloof. Dat het niet in naam van jouw interpretatie van het geloof is gedaan maakt niet uit, want geen enkele gelovig kan daadwerkelijk claimen de 'ware weg' te volgen. Alleen zijn of haar interpretatie ervan. Ergo, IS = Islam.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Correct. Daarom ook zo zinloos om daar over te discussiëren.
Maar altijd wel heel nuttig voor mensen die het religieuze stoepje schoon willen vegen.
Want de verantwoordelijken "begrepen het geloof niet! en hun daden hebben niets met het geloof te maken!"
Hoezo kan geen enkele gelovige claimen de ware weg te volgen? Dat kan iedereen en dat gebeurt ook.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom als een gelovige een daad begaat in naam van het geloof dan is dat ook in naam van dat geloof. Dat het niet in naam van jouw interpretatie van het geloof is gedaan maakt niet uit, want geen enkele gelovig kan daadwerkelijk claimen de 'ware weg' te volgen. Alleen zijn of haar interpretatie ervan. Ergo, IS = Islam.
Voor mij is het gewoon interesse, maar ik vind niet dat de eene groep de andere groep kan uitsluiten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zover was ik trouwens al ontzettend lang.
Komen we terug op: wat is het nut van je er in verdiepen?
Je geeft feitelijk zelf toe dat dat totaal geen zin heeft.
Ow, en de achterliggende gedachte is dat feitelijk het tegendeel van je stelling (Geen uitspraken kunnen doen zonder verdieping) waarheid is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:27 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Voor mij is het gewoon interesse, maar ik vind niet dat de eene groep de andere groep kan uitsluiten.
De bronnen zijn duidelijk, maar moslims verschillen. Je ziet hierdoor de ellende in de wereld vloeien. Verder denk ik dat ze een beetje met een identiteitscrisis zitten opgescheept.
Ze volgen uiteraard allemaal de ware weg. De claim de ware weg te volgen is dan ook van nul en generlei waarde.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoezo kan geen enkele gelovige claimen de ware weg te volgen? Dat kan iedereen en dat gebeurt ook.
Waar ook direct uit volgt dat het tegenovergestelde, de stelling dat de ander de foute weg volgt, dus ook van nul en generlei waarde is. Waarvan aktequote:Op dinsdag 1 december 2015 22:36 schreef Montagui het volgende:
De claim de ware weg te volgen is dan ook van nul en generlei waarde.
Nul waarde voor wie? Voor diegenen heeft het behoorlijk wat waarde.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ze volgen uiteraard allemaal de ware weg. De claim de ware weg te volgen is dan ook van nul en generlei waarde.
Je bent geen volgeling van een god, het is niet zo dat je hem even toevoegd op facebook omdat je er fan van bent.. Je bent zijn onderdaan, zijn creatie. Je bent gemaakt door hem/haar/het, je bent een sim zeg maarquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat een smerige god is die Allah dan.
Daar wil je toch geen volgeling van zijn?
Voor de nogal esoterische discussie of het volgende staaltje bloedvergieten al dan niet met de islam te maken heeft. Want dat heeft het dus per definitie.quote:
Nogmaals, voor wie? Je kunt er geen objectief oordeel over vellen. Maar subjectief gezien meent de meerderheid van de moslims dat Deash niet de juiste weg volgt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar ook direct uit volgt dat het tegenovergestelde, de stelling dat de ander de foute weg volgt, dus ook van nul en generlei waarde is. Waarvan akte
Ik vind het moeilijk te geloven dat je niet kunt inzien dat dat precies het probleem is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nul waarde voor wie? Voor diegenen heeft het behoorlijk wat waarde.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nogmaals, voor wie? Je kunt er geen objectief oordeel over vellen. Maar subjectief gezien meent de meerderheid van de moslims dat Deash niet de juiste weg volgt.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor de nogal esoterische discussie of het volgende staaltje bloedvergieten al dan niet met de islam te maken heeft. Want dat heeft het dus per definitie.
Exact.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar ook direct uit volgt dat het tegenovergestelde, de stelling dat de ander de foute weg volgt, dus ook van nul en generlei waarde is. Waarvan akte
Dat hangt er dus van af wat je onder "de islam" verstaat. Een soort gemiddelde?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor de nogal esoterische discussie of het volgende staaltje bloedvergieten al dan niet met de islam te maken heeft. Want dat heeft het dus per definitie.
Welk probleem heb je het dan over?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat je niet kunt inzien dat dat precies het probleem is.
Dat dat de reden is dat IS überhaupt bestaat. Of noem je dat geen probleem?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Welk probleem heb je het dan over?
Je bent wel een volgeling als je houdt aan zijn leefregelsquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:41 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je bent geen volgeling van een god, het is niet zo dat je hem even toevoegd op facebook omdat je er fan van bent.. Je bent zijn onderdaan, zijn creatie. Je bent gemaakt door hem/haar/het, je bent een sim zeg maar. Niets democratisch aan.
Geloof in goden, een raar fenomeen imo..
Daar versta ik die religie onder, die een kwart van de wereldbevolking onderdompelt in ellende.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat hangt er dus van af wat je onder "de islam" verstaat.
Ik geef toch een redelijke omschrijving, zojuist?quote:Een soort gemiddelde?
IS had zonder islam waarschijnlijk ook wel bestaan, zij het in een andere vorm. Mensen hebben nu eenmaal een vehikel nodig om de verantwoordelijkheid voor hun daden buiten zichzelf te plaatsen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat dat de reden is dat IS überhaupt bestaat. Of noem je dat geen probleem?
De reden dat IS bestaat is een machtsvacuum na een periode van oorlog en chaos.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat dat de reden is dat IS überhaupt bestaat. Of noem je dat geen probleem?
Tuurlijkquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
IS had zonder islam waarschijnlijk ook wel bestaan,
Dus niet IS maar iets anders. Wat een geweldig coherent statement weer.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
IS had zonder islam waarschijnlijk ook wel bestaan, zij het in een andere vorm.
Ah... het heeft natuurlijk niets met islam te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
IS had zonder islam waarschijnlijk ook wel bestaan, zij het in een andere vorm. Mensen hebben nu eenmaal een vehikel nodig om de verantwoordelijkheid voor hun daden buiten zichzelf te plaatsen.
Ja. IS is een gevolg van allerlei ellendige factoren die weinig met religie te maken hebben, meer met de chaotische periode die er aan vooraf ging, buitenlandse inmenging met veel burgerslachtoffers tot gevolg met uiteindelijk een machtsvacuum.quote:
M.a.w. je kunt het niet duiden. "De islam" als in "het" ligt aan "de islam", bestaat niet. Je kunt het niet in abstracte termen vatten. Om er een uitspraak over te doen, zal je concreet moeten worden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar versta ik die religie onder, die een kwart van de wereldbevolking onderdompelt in ellende.
[..]
Ik geef toch een redelijke omschrijving, zojuist?
Vermoeiend leven moet je toch hebben als moslim. Altijd maar de hele dag, constant, om je heen zoeken naar excuses om je eigen falen te verbloemen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah... het heeft natuurlijk niets met islam te maken.
Nee dat is slechts een reden dat het zo heeft kunnen groeien. De reden dat het bestaat is, zoals ook in het artikel gezegd wordt, de religieuze grondslag.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De reden dat IS bestaat is een machtsvacuum na een periode van oorlog en chaos.
Oh, de wandaden van Deash komen voort uit het persoonlijke falen van elke willekeurige moslim?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vermoeiend leven moet je toch hebben als moslim. Altijd maar de hele dag, constant, om je heen zoeken naar excuses om je eigen falen te verbloemen.
Het heeft voornamelijk met islam te maken. Het is de pure islam, zoals ie bedoeld is. Ik zou bijna beweren dat het de religie van de duivel is, ware het niet dat ik niet geloof in opperwezens.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja. IS is een gevolg van allerlei ellendige factoren die weinig met religie te maken hebben, meer met de chaotische periode die er aan vooraf ging, buitenlandse inmenging met veel burgerslachtoffers tot gevolg met uiteindelijk een machtsvacuum.
Nou ja, het ligt kennelijk stukken genuanceerder dan de schrijver doet vermoeden. Als het wel de islam was geweest zou het percentage terroristen onder moslims aanzienlijk hoger zijn. Bovendien strookt het niet met het gegeven dat veel terroristen juist weinig op hebben met religie.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus niet IS maar iets anders. Wat een geweldig coherent statement weer.
Dit is dus bewezen onzin. Lees het artikel nog maar een keer. Het heeft álles met religie te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja. IS is een gevolg van allerlei ellendige factoren die weinig met religie te maken hebben
Nee.quote:
Aan zelfreflectie een groot gebrek bij die islamieten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vermoeiend leven moet je toch hebben als moslim. Altijd maar de hele dag, constant, om je heen zoeken naar excuses om je eigen falen te verbloemen.
Als het voornamelijk met de islam te maken heeft, hoe komt het dan dat het aandeel terroristen onder moslims zo laag ligt?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het heeft voornamelijk met islam te maken.
Het artikel zegt niets over de redenen van het bestaan van Deash.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee dat is slechts een reden dat het zo heeft kunnen groeien. De reden dat het bestaat is, zoals ook in het artikel gezegd wordt, de religieuze grondslag.
Neehoor.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
M.a.w. je kunt het niet duiden. "De islam" als in "het" ligt aan "de islam", bestaat niet. Je kunt het niet in abstracte termen vatten. Om er een uitspraak over te doen, zal je concreet moeten worden.
Zuchtquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, het ligt kennelijk stukken genuanceerder dan de schrijver doet vermoeden. Als het wel de islam was geweest zou het percentage terroristen onder moslims aanzienlijk hoger zijn.
Hoe komt het dan dat de verhouding terroristen onder moslims betrekkelijk laag ligt? Als het alles met religie te maken zou hebben zouden er ook veel meer terroristen danwel extremisten onder moslims te vinden moeten zijn. Dat is niet het geval.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is dus bewezen onzin. Lees het artikel nog maar een keer. Het heeft álles met religie te maken.
Nee, uit het collectieve falen van, niet perse van het individuele.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, de wandaden van Deash komen voort uit het persoonlijke falen van elke willekeurige moslim?
Ik zou het maar eens lezen als ik jou was. Heb je nog steeds niet gedaan hé.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het artikel zegt niets over de redenen van het bestaan van Deash.
Ik beweer niet dat dit soort idioterie álles met de islam te maken heeft geloof ik. Want als je dat stelt, prima, maar dan heeft het ook álles met de islam te maken dat de overgrote meerderheid van de moslims helemaal niet zit te wachten op geweld.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht.
Nu bestaat 'de islam' ineens wel? En hoezo valt IS daar dan niet onder? Kun je niet lezen? We hebben het er net al over gehad, interpretaties van de islam zijn objectief niet te beoordelen op validiteit.
Hey, niet elke duitser stond in een concentratie kamp de gaskraan te bedienen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het voornamelijk met de islam te maken heeft, hoe komt het dan dat het aandeel terroristen onder moslims zo laag ligt?
Want de Duitse nationaliteit staat tegenwoordig gelijk aan nazisme? Over domme vergelijkingen gesproken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, niet elke duitser stond in een concentratie kamp de gaskraan te bedienen.
Het ligt veel hoger dan het aandeel terroristen onder niet-moslims.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het voornamelijk met de islam te maken heeft, hoe komt het dan dat het aandeel terroristen onder moslims zo laag ligt?
Jij stelt dat het er niets mee te maken heeft. Dat is onzin. Bovendien haal je met die domme opmerking ook je andere punt onderuit. Dan heeft het schijnbare gebrek aan moslimterroristen óók niets met islam te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat dit soort idioterie álles met de islam te maken heeft geloof ik.
Vergelijking gaat niet op. En voor zover het opgaat werkt het argument tegen je. Immers Deash is zwaar in de minderheid ten opzichte van de rest van de moslims. "Grofweg dezelfde", gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor.
Totaal niet noodzakelijk. Kan prima refereren naar het communisme. Daar waren in de praktijk ook zat smaakjes van.
Maar het leverde grofweg overal dezelfde doffe ellende op.
Betrekkelijk laag?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat de verhouding terroristen onder moslims betrekkelijk laag ligt?
Quote dan even het stukje dat gaat over de redenen waarom Deash bestaat?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zou het maar eens lezen als ik jou was. Heb je nog steeds niet gedaan hé.
IS bestaat omdat hun interpretatie net zo geldig is als de interpretatie van andere moslims in datzelfde gebied. Die zij met veel plezier uitroeien.
Ze gaan al moeilijk mee in de samenleving. Overal waar moslims zijn, zie je dezelfde problemen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat de verhouding terroristen onder moslims betrekkelijk laag ligt? Als het alles met religie te maken zou hebben zouden er ook veel meer terroristen danwel extremisten onder moslims te vinden moeten zijn. Dat is niet het geval.
Ga het eerst nou maar even lezen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Quote dan even het stukje dat gaat over de redenen waarom Deash bestaat?
Niet-moslims hebben dan ook een stuk minder te vrezen van imperialisme.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het ligt veel hoger dan het aandeel terroristen onder niet-moslims.
Nee, dat zei ik niet.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want de Duitse nationaliteit staat tegenwoordig gelijk aan nazisme? Over domme vergelijkingen gesproken.
Nu duidelijk?quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat er in verhouding zo weinig duitsers de gaskraan bediende? Als het alles met nazisme te maken zou hebben zouden er ook veel meer duitsers aan de gaskraan moeten staan.
Betrekkelijk laag, ja. Als het aan de islam zou liggen zouden veel meer moslims terroristen zijn. Uit onderzoek blijkt juist dat dat soort figuren weinig op hebben met religie en veel minder fanatiek hun geloof beleven dan bijvoorbeeld een salafist.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Betrekkelijk laag?
Laat me raden, die mooie statistiek die bv. schermutselingen op corsica en nut-jobs die los gaan in een abortuskliniek tactisch op een berg pleurt zodat jij met het klinkende feit kan komen opdraven 'dat eigenlijk maar weinig moslims terroristen zijn ofzo?
De islam is geen ideologie maar een religie, dus je vergelijking gaat niet op.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet.
Ik gaf een vergelijk dat duidelijk dient te maken dat het niet noodzakelijk is voor elke aanhanger van een ideologie om actoief bezig te zijn, voordat de ideologie zelf kwalijk word.
[..]
Nu duidelijk?
Dat doe ik. Met dit artikel. Dat jij weigert te lezen blijkbaar.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wederom kun je een uitspraak van jezelf niet onderbouwen. Jammer.
De wortel is de religieuze ideologie. Vervolgens wordt uiteen gezet waar die uit bestaat. Ik snap dat dat moeilijk te begrijpen is als je het artikel niet gelezen hebt maar dit moet toch te doen zijn voor je.quote:Nu ook IS haar strijd geglobaliseerd heeft, is het zaak om als onderdeel van haar bestrijding niet alleen te denken over het beste militaire antwoord, maar ook de wortels van haar religieuze ideologie te doorgronden.
Dat is niet wat je schreef:quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, uit het collectieve falen van, niet perse van het individuele.
Wel goed lezen, en proberen niet te projecteren
quote:Vermoeiend leven moet je toch hebben als moslim. Altijd maar de hele dag, constant, om je heen zoeken naar excuses om je eigen falen te verbloemen.
Daar staat niets over waarom Deash BESTAAT.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doe ik. Met dit artikel. Dat jij weigert te lezen blijkbaar.
[..]
De wortel is de religieuze ideologie. Vervolgens wordt uiteen gezet waar die uit bestaat. Ik snap dat dat moeilijk te begrijpen is als je het artikel niet gelezen hebt maar dit moet toch te doen zijn voor je.
Dat zou dan aansluiten bij de stelling dat het niets met de islam te maken heeft. Dat zou ik ook niet willen zeggen, natuurlijk faciliteert de islam bepaalde onderdelen of vergemakkelijkt het machtsgeile figuren om mensen voor zich te winnen. Maar dan heb je het al over een heel andere problematiek.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij stelt dat het er niets mee te maken heeft. Dat is onzin. Bovendien haal je met die domme opmerking ook je andere punt onderuit. Dan heeft het schijnbare gebrek aan moslimterroristen óók niets met islam te maken.
Nog een keer:quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:59 schreef Xa1pt het volgende:
Als het aan de islam zou liggen zouden veel meer moslims terroristen zijn.
quote:Hoe komt het dan dat er in verhouding zo weinig duitsers de gaskraan bediende? Als het alles met nazisme te maken zou hebben zouden er ook veel meer duitsers aan de gaskraan moeten staan.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De islam is geen ideologie maar een religie, dus je vergelijking gaat niet op.
[..]
quote:
[..]
De islam is een religie. Nazisme een ideologie.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Gaat die wel.
Tenzij jij het verschil uit kan leggen
Nee, hij gaat ons haarfijn het verschil uitleggenquote:Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Het is niet alleen een ideologie per definitie (dat zijn alle religies)
Wat is een terrorist? Over het algemeen verstaan we daaronder een persoon die de westerse beschaving bedreigt. Vanuit de ogen van IS zijn wij de bedreiging en dus de terrorist.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat de verhouding terroristen onder moslims betrekkelijk laag ligt? Als het alles met religie te maken zou hebben zouden er ook veel meer terroristen danwel extremisten onder moslims te vinden moeten zijn. Dat is niet het geval.
Want een ideologie word pas kwalijk als er een overheid achter zit.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Omdat dat georganiseerd was door een overheid. Je slaat de plank volledig mis.
Nee, je ging het verschil tussen religie's en ideologieën uitleggen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De islam is een religie. Nazisme een ideologie.
Nee, het is juist geen ideologie. Voor alle moslims is het een religie, voor sommigen een ideologie. Dat betekent niet dat de islam ineens een ideologie is, het blijft een religie.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]! Dat is juist het gevaarlijkste aan het hele islamitische gebeuren
! Het is niet alleen een ideologie per definitie (dat zijn alle religies) maar het heeft ook nog eens een enorm sterke culturele component.
Je krijgt een antwoord, maar het antwoord staat je niet aan.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want een ideologie word pas kwalijk als er een overheid achter zit.
Je mist het een en het ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |