Je kunt het makkelijk zelf gaan opzoeken als je de soena en de aya kent, anders vraag je erna.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja daar ga je dus niet snel doorheen. Zoveel interesse heb ik er ook niet in alleen hoor je vaak mensen roepen dat 'het' er in staat.
Dat zou best kunnen.quote:
Geen idee. Heb het niet gelezen. Sowieso is het niet meer van deze tijd om dat boek letterlijk te interpreteren toch?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dus jij wil beweren dat Deash ernaast zit met hun interpretatie?
Als je het niet hebt gelezen, ligt het voor de hand dat je de interpretatie van Deash volgt, zoals de schrijver van het artikel in de OP ook voorstelt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geen idee. Heb het niet gelezen. Sowieso is het niet meer van deze tijd om dat boek letterlijk te interpreteren toch?
Je kunt oordelen over het handelen van moslims, in dit geval de moslims van IS, maar je kunt helemaal geen uitspraken doen over de islam, als je niet eens wilt verdiepen in de bronnen...quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zover zou ik niet gaan![]()
Maar ik hoef geen sprookjesboek te lezen om te zien wat een vreselijke ideologie het is.
Ik denk dat het te ambitieus is om een interpretatie te maken van tal van interpretaties van anderen die dat boek hebben gelezen zonder zelf daadwerkelijk het boek gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dus jij wil beweren dat Deash ernaast zit met hun interpretatie?
Ik volg helemaal geen interpretatie van de islam.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als je het niet hebt gelezen, ligt het voor de hand dat je de interpretatie van Deash volgt, zoals de schrijver van het artikel in de OP ook voorstelt.
Voor de goede orde, in 1 brede beweging verwijt je dat anderen ook, en je bestaat het om dat te koppelen aan het lezen van dat sprookjesboek, waarmee je dus indirect stelt dat dat sprookjesboek lezen tot begrip leid.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:21 schreef Toefjes het volgende:
Voor de goede orde, ik heb gezegd dat ik niet pretendeer de islam te begrijpen.
Ow, je bent het type dat gedijd bij elk type aandacht, of het nu negatief is of positief. dat moet tegenvallen, jou zijn.quote:Als je mij zo'n ego-tripper vindt, waarom voer je het ego dan?
Je hoeft het zelf niet te lezen, dat is het mooie. Deash heeft het voor jou gelezen. Fantastisch toch?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat het te ambitieus is om een interpretatie te maken van tal van interpretaties van anderen die dat boek hebben gelezen zonder zelf daadwerkelijk het boek gelezen te hebben.
Ja vertrouw nou niet echt op hun skills eigenlijk...quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je hoeft het zelf niet te lezen, dat is het mooie. Deash heeft het voor jou gelezen. Fantastisch toch?
Zover zou ik wederom niet willen gaan.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, jij voelt het aan. Sommige mensen hebben die gave.
Je vergeet de meerderheid die niet in het nieuws komt...quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zover zou ik wederom niet willen gaan.![]()
Voor me een beeld te vormen over waar die islam in de praktijk op uitdraait, en dus in de praktijk is, heb ik 'het nieuws'.
Hoe bedoel je? Wat maakt het uit dat anderhalf miljard moslims niks met Deash te doen hebben? Als Deash vindt dat zij gelijk hebben, dan geven wij hen hier op Fok gelijk. Zo werkt dat.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja vertrouw nou niet echt op hun skills eigenlijk...
Dan is er niks meer aan hier.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Wat maakt het uit dat anderhalf miljard moslims niks met Deash te doen hebben? Als Deash vindt dat zij gelijk hebben, dan geven wij hun hier op Fok gelijk. Zo werkt dat.
Dat is inderdaad allemaal de schuld van de islam. Het lijkt me heerlijk om zo simpel te kunnen denken. Ik ben oprecht jaloers.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor me een beeld te vormen over waar die islam in de praktijk op uitdraait, en dus in de praktijk is, heb ik 'het nieuws'.
Ja, het nieuws, een uitstekende bron. Vooral ook omdat goed nieuws geen nieuws is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoals opgemerkt, filosofisch keuvelen over is een ander forum.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:26 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Je kunt oordelen over het handelen van moslims, in dit geval de moslims van IS, maar je kunt helemaal geen uitspraken doen over de islam, als je niet eens wilt verdiepen in de bronnen...
Dat klopt, want goed nieuws is geen nieuws.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je vergeet de meerderheid die niet in het nieuws komt...
Ik heb de titel van dit topic gelezen. Dat is voldoende.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:33 schreef Odaiba het volgende:
Jullie houden jezelf en anderen constant voor de gek.
Je was me net voorquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:31 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, het nieuws, een uitstekende bron. Vooral ook omdat goed nieuws geen nieuws is.
Alleen op basis van de TT is het al wonderlijk dat er nog zoveel moslimhoofden aan de moslims vast zittenquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik heb de titel van dit topic gelezen. Dat is voldoende.
Hoe willen ze anders mensen werven?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:36 schreef Re het volgende:
Welke rechtvaardiging hebben zulk soort nutteloos volk nodig? Beetje cognitieve resonantie onder e temidden om te rechtvaardigen wat ze doen.
Ik heb geen idee waar jij staat in deze discussie, maar verwacht ook niet dat ik dat nog ga krijgen van jou.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leeft die nog?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je denkt dat je Char bent, maar dat ben je niet.
Dat was al lang duidelijk.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
extremisten denken extremistisch, Is verder niet zo spannendquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoe willen ze anders mensen werven?
quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:56 schreef Toefjes het volgende:
Heb jij hem zelf gelezen?
Nee, en ik ben het niet van plan.
Heb jij het artikel al gelezen? Je was er vrij lovend over, terwijl er feitelijk niets anders in staat dan een toelichting op de interpretatie van Deash. Heb jij soms bepaalde sympathieën?quote:
Als jij niet kan leven met het idee dat Allah het beter weet voor de mensen, dan de mensen zelf. Dan is de islam niet voor jou.quote:Aanhangers van de islam lukt het niet democratieën te dragen.
Als jij niet kan leven met het idee dat de man boven de vrouw staat, maar dat ze beide verplichtingen hebben tegenover elkaar. Dan is de islam niet voor jou.quote:De islam is vrouw-onvriendelijk.
Vind die eerdere voorbeelden van je maar magertjes.quote:Moet ik nog even doorgaan met het opsommen van rake observaties, zonder maar 1 letter sprookjesboek gelezen te hebben?
Extremisten worden niet zo geboren, maar zo gevormd. Als Deash geen aansluiting kan vinden met de islam dan wel hun acties niet kan rechtvaardigen op basis van de islam, zijn ze niet verzekerd van nieuwe rekruten. In een gebied waar overwegens moslims leven, ga je geen mensen werven door te stellen dat je tegen de islam ingaat. Daarom is het weinig spannend dat Deash beweert conform de islam te handelen. Ze hebben geen andere keuze.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:41 schreef Re het volgende:
[..]
extremisten denken extremistisch, Is verder niet zo spannend
Jep. Jij niet.quote:
Over zijn moed om de mening te uiten. Niet over de inhoud. Je hebt mijn post dus ook niet gelezen.quote:Je was er vrij lovend over,
Hoezo, zijn de observaties niet correct soms?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:42 schreef Odaiba het volgende:
Vind die eerdere voorbeelden van je maar magertjes.
Wacht even. Jij stelt nu 1. dat je het artikel hebt gelezen en 2, dat de schrijver een eigen mening uit. Kun jij aangeven welke mening de schrijver uit? Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jep. Jij niet.
Over zijn moed om de mening te uiten. Niet over de inhoud. Je hebt mijn post dus ook niet gelezen.
Dat kan ik inderdaad. Dat staat namelijk in het artikel dat ik gelezen heb. Die jij niet gelezen hebt. Net als mijn post.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wacht even. Jij stelt nu 1. dat je het artikel hebt gelezen en 2, dat de schrijver een eigen mening uit. Kun jij aangeven welke mening de schrijver uit? Ik ben benieuwd.
Dit is een ontwijkend en zwak antwoord. Je kunt toch wel in 2 regels samenvatten wat de mening van de schrijver is?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kan ik inderdaad. Dat staat namelijk in het artikel dat ik gelezen heb. Die jij niet gelezen hebt. Net als mijn post.
IS is aantrekkelijk omdat ze de beste karbonade maken. Dat komt omdat ze de meest zuivere versie van het recept uit de koran gebruiken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is een ontwijkend en zwak antwoord. Je kunt toch wel in 2 regels samenvatten wat de mening van de schrijver is?
Nou, no shit sherlock. Dus in literatuur van Deash staat dat Deash conform de islam handelt? What's next? Dat 10 uit de 10 door Oral-B betaalde tandartsen, Oral-B aanraden?quote:Wie de basisliteratuur van de terreurbeweging IS tot zich neemt, zal versteld staan hoe zij er alles aan doet, en met succes, om te bewijzen dat zij niets maar dan ook niets doet wat indruist tegen de algemene islamitische geboden en verboden op het gebied van politiek, bestuur en oorlogshandelingen.
Wederom een zwak antwoord. Doe je vaker: daarmee denk je schijnbaar een gebrek aan inhoud te kunnen maskeren. In feite komt het over alsof je geen weerwoord hebt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
IS is aantrekkelijk omdat ze de beste karbonade maken. Dat komt omdat ze de meest zuivere versie van het recept uit de koran gebruiken.
Hoe weet je dat het niet klopt? Je hebt toch alleen de titel gelezen?quote:
En ik denk dat de figuren die de kruistochten aan het voeren waren ook zeer creatief aan het shoppen waren in de bijbel om er rechtvaardiging uit te halen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:51 schreef Ceberut het volgende:
Dit zegt onze schrijver:
[..]
Nou, no shit sherlock. Dus in literatuur van Deash staat dat Deash conform de islam handelt? What's next? Dat 10 uit de 10 door Oral-B betaalde tandartsen, Oral-B aanraden?
Deash stelt de ware islam uit te dragen en ziet een groot deel van de moslims niet als zuivere moslims omdat zij niet hun versie van de islam volgen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik denk dat de figuren die de kruistochten aan het voeren waren ook zeer creatief aan het shoppen waren in de bijbel om er rechtvaardiging uit te halen.
Maar waren die mensen dan ineens geen christenen?
Of: was hun handelen on-christelijk?
Ach, beter dat dan in de kramp schieten, en negatief staan t.o.v. alle moslims naar aanleiding van de nare zaken van de afgelopen tijd. Als ik dat doe doe ik namelijk precies wat IS wil bereiken. Vijanden maken. Vijanden die moslims in een hoekje drukken omdat er in de naam van de Koran gemoord wordt, en hoe meer mensen dat doen, hoe groter IS kan worden. Jij draagt op die manier ook een piepklein steentje bij in het succes van IS.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]Met minimale kennis een maximale mening hebben over Islam critici dus.
Helaas zijn er velen zoals jij, waardoor de omvang van het probleem zo slecht begrepen wordt.
Kruistochten hadden niks met de leer van het christendom te maken. Het was een opdracht van de paus en een oplevende fanatieke stroming die het beloofde land weer onder christelijke heerschappij wouden hebben. Maar goed kerk en staat waren pas later verbonden met elkaar. Islam al vanaf het begin.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik denk dat de figuren die de kruistochten aan het voeren waren ook zeer creatief aan het shoppen waren in de bijbel om er rechtvaardiging uit te halen.
Maar waren die mensen dan ineens geen christenen?
Of: was hun handelen on-christelijk?
Ik ben hartstikke lief voor moslims. Alleen als ik extremisten zie wil ik ze prikken vriend.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach, beter dat dan in de kramp schieten, en negatief staan t.o.v. alle moslims naar aanleiding van de nare zaken van de afgelopen tijd. Als ik dat doe doe ik namelijk precies wat IS wil bereiken. Vijanden maken. Vijanden die moslims in een hoekje drukken omdat er in de naam van de Koran gemoord wordt, en hoe meer mensen dat doen, hoe groter IS kan worden. Jij draagt op die manier ook een piepklein steentje bij in het succes van IS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |