quote:Op maandag 30 november 2015 15:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Heb je wel eens voor een overheidsorganisatie gewerkt?
http://hkis.org.hk/ufiles/200512-bclam.pdfquote:In this research, it is found that the Housing Authority project organization has a higher degree of bureaucracy and red tape than the private project organization. In addition, results show that there are some correlations among bureaucratic features and between bureaucracy and red tape.
As proposed by Boyne (2002), a certain degree of bureaucracy is necessary for public organizations to safeguard their operations and ensure their accountability. The public organizations are publicly funded and should be under public scrutiny. As a result, it is necessary for public organizations to be more bureaucratic. Although the rigid and formal bureaucratized organizational structure is ill-suited to deal with the change of environment, Mullins (1996) notes that only those organizations subjected to a turbulent environment need to be flexible in order to adapt to environmental changes. Within a turbulent environment like Hong Kong which has a highly speculative real estate market, the private project organizations need to be more organic in order to cope with the rapid environmental
changes. Therefore, the private project organizations generally have a lower degree of bureaucracy. When comparing with private project organizations, the public (housing) project organizations are subjected to less dynamic environment, as their developments are less influenced by the economic factors, thus they may maintain their highly bureaucratized structures to achieve maximum efficiency in attaining their social and political goals.
Ok, ik ben meteen overtuigd.quote:Op maandag 30 november 2015 16:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]nee. Er zijn echter genoeg onderzoeken die het belang van bureaucratische regels en procedures voor de publieke sector aantonen.
Tis jouw feestje.quote:
De oude Weber heeft al ergens in 18nogwat aangetoond dat overheden niet zonder vergaande bureaucratie kunnen. Pas in de twintigste eeuw kreeg het begrip 'bureaucratie" überhaupt een negatieve bijklank. Eigenlijk is het een groot feest.quote:Op maandag 30 november 2015 16:23 schreef tofastTG het volgende:
nee. Er zijn echter genoeg onderzoeken die het belang van bureaucratische regels en procedures voor de publieke sector aantonen. Zie bijvoorbeeld;
Ken d'r niet.quote:Op maandag 30 november 2015 16:27 schreef Nautilus. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag haar bij Profiel, ik dacht: zij is net klaar met haar studie, mag in beeld omdat ze die Fons de Poel eindelijk buitengewerkt hebben. Maar ze werkt daar al jaren.
Pik je dat, Reya?quote:
Je krijgt niks van een beetje regen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Ryon het volgende:
Haha, het regent nu knetterhard en slechts een mongool hier op kantoor is vergeten om een paraplu mee te nemen. Wat een idioot, die komt niet droog thuis aangezien het tot 20.00 uur blijft stormen.
Boeien, deze stakker heeft zo nog 20km wind tegen voor de boeg.quote:Op maandag 30 november 2015 16:39 schreef Ryon het volgende:
Alleen jammer dat ik degene ben die zijn paraplu thuis heeft gelaten. Nou ja, leermomentje.
Hoezo doe je jezelf dat aan eigenlijk?quote:Op maandag 30 november 2015 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Boeien, deze stakker heeft zo nog 20km wind tegen voor de boeg.
Tenzij je zo'n stormparaplu hebt heeft een paraplu toch niet heel veel nut als het heel hard waait.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Ryon het volgende:
Haha, het regent nu knetterhard en slechts een mongool hier op kantoor is vergeten om een paraplu mee te nemen. Wat een idioot, die komt niet droog thuis aangezien het tot 20.00 uur blijft stormen.
Omdat ik geen auto rijd, tenzij strikt noodzakelijk en bovendien is fietsen gewoon een lollige bezigheid.quote:Op maandag 30 november 2015 16:43 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hoezo doe je jezelf dat aan eigenlijk?
Nja, het is wel gezond.quote:Op maandag 30 november 2015 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat ik geen auto rijd, tenzij strikt noodzakelijk en bovendien is fietsen gewoon een lollige bezigheid.
Gewoon doorwerken tot 20.00, ja toch.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Ryon het volgende:
Doe je dat vaak op maandag ja?quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon doorwerken tot 20.00, ja toch.
Mijn collegedag begint vandaag om 18.30, 19.30 klaar. Dat eventuele halfuurtje lukt me nog wel.quote:Op maandag 30 november 2015 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Doe je dat vaak op maandag ja?
Ben je mal. 16.59 uur sta ik al op de parkeerplaats.quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon doorwerken tot 20.00, ja toch.
Ambtenaar. Ik werk doorgaans toch zeker wel door tot 17:05.quote:Op maandag 30 november 2015 16:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ben je mal. 16.59 uur sta ik al op de parkeerplaats.
Ik werk altijd door tot de baas van het terrein afrijdtquote:Op maandag 30 november 2015 16:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ben je mal. 16.59 uur sta ik al op de parkeerplaats.
Ben je er ook vanaf het moment dat de baas het terrein oprijdt? Want dat inschatten is toch lastiger.quote:Op maandag 30 november 2015 16:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik werk altijd door tot de baas van het terrein afrijdt
Ja, want hij komt altijd pas laat binnenzetten.quote:Op maandag 30 november 2015 16:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ben je er ook vanaf het moment dat de baas het terrein oprijdt? Want dat inschatten is toch lastiger.
Nice.quote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef Ryon het volgende:
Goed, ik brei er weer een eind aan voor vandaag. Even lekker natregenen (is dat een werkwoord?) en dan de hele avond achter de PS4 zitten met een wat knabbels om na te denken over de leegheid en zinloosheid van het bestaan om het niet te gezellig te laten worden.
Koning.quote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef Ryon het volgende:
Goed, ik brei er weer een eind aan voor vandaag. Even lekker natregenen (is dat een werkwoord?) en dan de hele avond achter de PS4 zitten met een wat knabbels om na te denken over de leegheid en zinloosheid van het bestaan om het niet te gezellig te laten worden.
Haha.quote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef Ryon het volgende:
Welke games?quote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef Ryon het volgende:
En elk nummer is eender opgebouwd: eerst zachtjes zingen, dan schreeuwen.quote:Op maandag 30 november 2015 17:24 schreef Nautilus. het volgende:
Waarom wordt die Adele zo gehyped, zij is echt zo'n dikke, bleekhuidige Engelse droel zoals ik ze in Spanje op het strand zag liggen. En dan die geforceerde zeikstem, ze heeft veel minder bereik dan iemand als Laura Pausini.
Een beetje het format van de Voice.quote:Op maandag 30 november 2015 17:57 schreef Disana het volgende:
[..]
En elk nummer is eender opgebouwd: eerst zachtjes zingen, dan schreeuwen.
Klopt.quote:Op maandag 30 november 2015 17:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een beetje het format van de Voice.
Dat is een passende benaming. Bij de Voice draaien ze ook altijd pas als de kandidaat in geschreeuw uitbarst.quote:Op maandag 30 november 2015 18:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wij noemen dat schreeuwzingen.
Meestal heb ik net voor dat moment doorgezapt.quote:Op maandag 30 november 2015 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is een passende benaming. Bij de Voice draaien ze ook altijd pas als de kandidaat in geschreeuw uitbarst.
Oh ik niet, ik vind het lekker dom kijkvoer.quote:Op maandag 30 november 2015 18:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Meestal heb ik net voor dat moment doorgezapt.
quote:Op maandag 30 november 2015 18:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wij noemen dat schreeuwzingen.
Wat een herrie.quote:Op maandag 30 november 2015 18:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon het gedoe er voor overslaan.
Eerste shot ziet er direct al uit als lachen, gieren en brullen. Straks eens kijken.quote:
Job for a Cowboy.quote:Op maandag 30 november 2015 18:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon het gedoe er voor overslaan.
Waarschijnlijk zal het pvvee nu net zo gaan reageren als moslims op spotprenten van Mo.quote:
En als je dat niet doet, omdat je bijvoorbeeld schijt op voetbal?quote:Op maandag 30 november 2015 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
Of iedere inwoner van Enschede even 200 euro wil overmaken naar de plaatselijke FC.
Om even in Paper_Tiger-bewoordingen te acteren: dan staat er een gewapende ambtenaar voor je deur die onder dreiging van geweld alsnog dat geld komt halen.quote:Op maandag 30 november 2015 18:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En als je dat niet doet, omdat je bijvoorbeeld schijt op voetbal?
Het mag altijd wat kosten, die voetbalclubs. Snap niet waarom ze clubs die het met de centjes verprutsen, telkens maar blijven redden.quote:Op maandag 30 november 2015 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om even in Paper_Tiger-bewoordingen te acteren: dan staat er een gewapende ambtenaar voor je deur die onder dreiging van geweld alsnog dat geld komt halen.
Voor de duidelijkheid: volgens het sportjournaal legt de gemeente 32 miljoen neer om FC Twente te redden en kopen daarmee onder andere het stadion.
Hoeveel zou de gemeente al betaald hebben aan de bouw? Want rondom die stadions + grond worden volgens mij áltijd schimmige deals gesloten.
Daar hebben WE voor gekozen.quote:Op maandag 30 november 2015 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het mag altijd wat kosten, die voetbalclubs. Snap niet waarom ze clubs die het met de centjes verprutsen, telkens maar blijven redden.
Das wel apart, aangezien ik één van de grootste voetbalhaters van dit deel van het universum benquote:
Zie je gelijk wat voor kutargument dat is. Niemand walgt overigens meer van voetbal dan ik.quote:Op maandag 30 november 2015 19:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Das wel apart, aangezien ik één van de grootste voetbalhaters van dit deel van het universum ben
Overbetaalde afla-mannetjes die met zijn allen achter een bal aanrennenquote:Op maandag 30 november 2015 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
Voetbal.
Getrainde twintigers die in strakke outfitjes over een veld rennen ter ons vermaeck. What's not to love.
Dan was ik denk ik ziek op die dag.quote:
Jij ook.quote:Op maandag 30 november 2015 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan was ik denk ik ziek op die dag.
Democratie en zo.quote:Op maandag 30 november 2015 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan was ik denk ik ziek op die dag.
quote:Op maandag 30 november 2015 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
Voetbal.Vrouwenhockey
Getrainde twintigers die in strakke outfitjes over een veld rennen ter ons vermaeck. What's not to love.
Wow, dat is wel erg willekeurig.quote:Op maandag 30 november 2015 14:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik laat het afhangen van de peilingen en stem op het kamp dat op winst staat.
Haha.quote:Op maandag 30 november 2015 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
Voetbal.
Die dingen gebeuren. Opstaan, doorlopen en zoeken naar de volgende.quote:Op maandag 30 november 2015 19:42 schreef Friek_ het volgende:
Vandaag wel een erg waardeloos sollicitatiegesprek gehad. Om het gebouw binnen te komen moest ik een nummer bellen, maar dat was buiten gebruik. Na aangebeld te hebben deed een mevrouw van een ander bedrijf open dat toevallig in hetzelfde pand zat. Vervolgens wachtte ik behoorlijk lang voordat het gesprek zou beginnen, maar zelfs een kwartier te laat zat mevrouw nog te beppen met een andere sollicitant.
Wat volgde wat een gesprek waarin in een sneltreintempo het vragenlijstje afgegaan werd ("heb je ervaring met x?", vinkje, "heb je ervaring met y?", kruisje) en weer na krap een kwartier buiten stond, want de volgende sollicitant was weer aan de beurt. Geen excuses, geen koffie, niets. Komt nog eens bij dat ik zo dom ben geweest om niet te liegen en gewoon eerlijk te zijn (beginnersfout).
Ik vind het iets minder akelig dan Idols, maar nog steeds veranderen al die meisjes na een paar ronden in iets dat bij Parfumerie Douglas werkt, en ik word daar zo zenuwachtig van.quote:Op maandag 30 november 2015 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ik niet, ik vind het lekker dom kijkvoer.
Zulke ervaringen werken wel aardig demotiverend. Geeft me ook steeds minder zin in de nieuwe gesprekken die komen gaan.quote:Op maandag 30 november 2015 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die dingen gebeuren. Opstaan, doorlopen en zoeken naar de volgende.
Probeer het niet te persoonlijk op te vatten.quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zulke ervaringen werken wel aardig demotiverend. Geeft me ook steeds minder zin in de nieuwe gesprekken die komen gaan.
Het blijft natuurlijk wel vrij onbeschoft en dat is nergens voor nodig.quote:Op maandag 30 november 2015 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt nu toch een baan of is dat tijdelijk?quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zulke ervaringen werken wel aardig demotiverend. Geeft me ook steeds minder zin in de nieuwe gesprekken die komen gaan.
Ja ik snap wat je bedoelt. Maar dit jaar valt er veel te lachen om de snoeiharde commentaren van Anouk.quote:Op maandag 30 november 2015 19:44 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik vind het iets minder akelig dan Idols, maar nog steeds veranderen al die meisjes na een paar ronden in iets dat bij Parfumerie Douglas werkt, en ik word daar zo zenuwachtig van.
Nou, dat doe ik ook niet. Mijn probleem is eerder dat je gewoon als grofvuil behandeld wordt en dat je dit maar doodleuk te slikken hebt. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat ik behoorlijk onfatsoenlijk behandeld werd tijdens sollicitaties - iets wat me misschien nog het meeste stoorde aan alles.quote:Op maandag 30 november 2015 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Probeer het niet te persoonlijk op te vatten.
Je had kunnen vragen: "Mag ik nog zo'n vraag van dat lijstje".quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ziektevervanging, dus tijdelijk. Het kan zomaar eens meer worden, maar garanties heb ik niet.quote:Op maandag 30 november 2015 19:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Je hebt nu toch een baan of is dat tijdelijk?
Een sollicitatiegesprek werkt twee kanten op natuurlijk. Je hebt wel gelijk, maar dit geeft ook aan dat je daar niet wil werken. Het is niet meer of minder onbeschoft en onnodig dan een sollicitant die zelf te laat komt, uit zijn smoel stinkt of zijn telefoon opneemt tijdens het gesprek.quote:Op maandag 30 november 2015 19:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk wel vrij onbeschoft en dat is nergens voor nodig.
Ze kunnen het zich helaas permitteren. Maar Friek, het zegt geen donder over jou.quote:Op maandag 30 november 2015 19:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nou, dat doe ik ook niet. Mijn probleem is eerder dat je gewoon als grofvuil behandeld wordt en dat je dit maar doodleuk te slikken hebt. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat ik behoorlijk onfatsoenlijk behandeld werd tijdens sollicitaties - iets wat me misschien nog het meeste stoorde aan alles.
Kwartier op tijd, smintjes bij en telefoon op vliegtuigstand.quote:Op maandag 30 november 2015 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een sollicitatiegesprek werkt twee kanten op natuurlijk. Je hebt wel gelijk, maar dit geeft ook aan dat je daar niet wil werken. Het is niet meer of minder onbeschoft en onnodig dan een sollicitant die zelf te laat komt, uit zijn smoel stinkt of zijn telefoon opneemt tijdens het gesprek.
Ik heb wel eens een brief geschreven aan de leidinggevende van degene die mijn sollicitatie ronduit belachelijk behandeld had. Nooit meer wat van gehoord natuurlijk, maar misschien is er intern wel wat gezegd. Hoop ik dan maar.quote:Op maandag 30 november 2015 19:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nou, dat doe ik ook niet. Mijn probleem is eerder dat je gewoon als grofvuil behandeld wordt en dat je dit maar doodleuk te slikken hebt. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat ik behoorlijk onfatsoenlijk behandeld werd tijdens sollicitaties - iets wat me misschien nog het meeste stoorde aan alles.
Haha, ik bedoelde jou natuurlijk niet.quote:Op maandag 30 november 2015 19:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Kwartier op tijd, smintjes bij en telefoon op vliegtuigstand.
Mooi stemmetje.quote:Op maandag 30 november 2015 19:54 schreef robin007bond het volgende:
Wat ontzettend ontroerend. Krijg er haast rillingen van.
Tsja, ik vind het raar om andere mensen niet serieus te nemen als zij dat wel bij jou doen. Er bestaan geen excuses om dat niet te doen.quote:Op maandag 30 november 2015 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een sollicitatiegesprek werkt twee kanten op natuurlijk. Je hebt wel gelijk, maar dit geeft ook aan dat je daar niet wil werken. Het is niet meer of minder onbeschoft en onnodig dan een sollicitant die zelf te laat komt, uit zijn smoel stinkt of zijn telefoon opneemt tijdens het gesprek.
Klinkt als een rapedate.quote:Op maandag 30 november 2015 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik word hier eerder vrij agressief van.quote:Op maandag 30 november 2015 19:54 schreef robin007bond het volgende:
Meen je dat?quote:Op maandag 30 november 2015 19:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik word hier eerder vrij agressief van.
Ja, eens.quote:
Duidelijkheid scheppen is uiteraard niet onbeschoft.quote:Op maandag 30 november 2015 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Haha, ik bedoelde jou natuurlijk niet.
Ik graaf even in mijn ervaringen van de 'andere kant' van de tafel. Ook dan probeerde ik wel altijd beleefd te blijven, maar ik was ook niet te beroerd om een gesprek na 5 minuten af te kappen als wel duidelijk was dat het niets ging worden.
Troll.quote:Op maandag 30 november 2015 19:54 schreef robin007bond het volgende:
Kinderen voor Kinderen, bah bah bah.quote:Op maandag 30 november 2015 19:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik word hier eerder vrij agressief van.
Kom nou Robin.quote:
Wel lekker veel linksen achter de stangen hoorde ik.quote:Op maandag 30 november 2015 20:02 schreef Kowloon het volgende:
Nou nou, de belangrijkste klimaattop ooit. Dat waren de vorige klimaattoppen ook iedere keer.
Het is twee voor twaalf.quote:Op maandag 30 november 2015 20:02 schreef Kowloon het volgende:
Nou nou, de belangrijkste klimaattop ooit. Dat waren de vorige klimaattoppen ook iedere keer.
Dat las ik ook in de krant, de Fransen zijn altijd zeer behendig om de kat op het spek te binden.quote:Op maandag 30 november 2015 20:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wel lekker veel linksen achter de stangen hoorde ik.
Nu Robin nog.quote:Op maandag 30 november 2015 20:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat las ik ook in de krant, de Fransen zijn altijd zeer behendig om de kat op het spek te binden.
Volgens mij is zijn TV carrière ook begonnen als kandidaat bij dit programma.quote:Op maandag 30 november 2015 20:05 schreef Nautilus. het volgende:
Herman van der Zandt bij Met het mes op tafel. Hij moet nog wat losser worden.![]()
Laten we hopen dat er nu wel vooruitgang wordt geboektquote:Op maandag 30 november 2015 20:02 schreef Kowloon het volgende:
Meen je deze?quote:Op maandag 30 november 2015 20:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is zijn TV carrière ook begonnen als kandidaat bij dit programma.
quote:Op maandag 30 november 2015 20:09 schreef Nautilus. het volgende:
Zij was echt op een klassieke manier mooi. Nog steeds wel.
Ik heb dat bij Sabrina:quote:Op maandag 30 november 2015 20:09 schreef Nautilus. het volgende:
Zij was echt op een klassieke manier mooi. Nog steeds wel.
Herman kan ook veel beter het format aanpassen naar Met het scherm op tafel. Moet gewoon bij z'n succesnummer blijven.quote:Op maandag 30 november 2015 20:05 schreef Nautilus. het volgende:
Herman van der Zandt bij Met het mes op tafel. Hij moet nog wat losser worden.![]()
Leuken nunmmer.quote:
Sabrina is eerder sexy, niet zo classy.quote:
quote:Op maandag 30 november 2015 20:13 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Sabrina is eerder sexy, niet zo classy.![]()
Schitterende vrouw, daar niet van.
Ja, een echte droogkloot. Maar hij is zo 'ideale schoonzoon' dat je er lacherig van wordt.quote:Op maandag 30 november 2015 20:16 schreef Tem het volgende:
Herman is wel een mooi figuur. Heeft tenminste humor.
Icoon van mijn puberteit..quote:
Beter dan kinderen voor volwassenen.quote:Op maandag 30 november 2015 20:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kinderen voor Kinderen, bah bah bah.
Hmmm, ze had maar 1 hitje geloof ik. Maar die borsten...quote:Op maandag 30 november 2015 20:30 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Was zij de Britney van de jaren '80?
Dit is toch geen zingen? Een beetje lispelen met gedragen stem.quote:
Er lag een kind in bed met een man erbovenopquote:Op maandag 30 november 2015 20:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Beter dan kinderen voor volwassenen.
Verschrikkelijk, inderdaad.quote:Op maandag 30 november 2015 20:36 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Dit is toch geen zingen? Een beetje lispelen met gedragen stem.
Eens.quote:Op maandag 30 november 2015 22:14 schreef Reya het volgende:
Paul de Leeuw; een betere reden om financiering van de NPO stop te zetten is er niet.
Verder is er ook geen reden.quote:Op maandag 30 november 2015 22:14 schreef Reya het volgende:
Paul de Leeuw; een betere reden om financiering van de NPO stop te zetten is er niet.
Slavernij en diens gevolgen zijn ook geen reden.quote:
Die kreeg laatst een ringetje van Herman van Veen, geen idee waarom precies.quote:
De poelifinario.quote:Op maandag 30 november 2015 22:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die kreeg laatst een ringetje van Herman van Veen, geen idee waarom precies.
De Davidsring. Soort van davidster, maar dan bedoeld om slechte cabaretiers te identificeren.quote:
En daar heeft ie dan 40 jaar over gedaan. Om dat te beslissen.quote:Op maandag 30 november 2015 22:30 schreef Tem het volgende:
Onbegrijpelijk dat dat naar Claudia de Breij gaat, maar goed.
Ohja, je hebt gelijk.quote:Op maandag 30 november 2015 22:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Davidsring. Soort van davidster, maar dan bedoeld om slechte cabaretiers te identificeren.
Nog minder grappig zijn dan Claudia de Breij is op zich wel een onderscheiding waard.quote:Op maandag 30 november 2015 22:38 schreef Reya het volgende:
Onbegrijpelijk dat Pieter Derks hem niet heeft gekregen.
Herman Finkers had die prijs moeten krijgen.quote:Op maandag 30 november 2015 22:30 schreef Tem het volgende:
Onbegrijpelijk dat dat naar Claudia de Breij gaat, maar goed.
Maar die kan hem naar alle waarschijnlijkheid weer geen 40 jaar houden.quote:Op maandag 30 november 2015 22:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Herman Finkers had die prijs moeten krijgen.
Maar Van Veen had hem ook veel eerder af moeten geven. De shows van Finker in de jaren 90 hadden hem de prijs op moeten leveren.quote:Op maandag 30 november 2015 23:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar die kan hem naar alle waarschijnlijkheid weer geen 40 jaar houden.
quote:Op maandag 30 november 2015 23:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar Van Veen had hem ook veel eerder af moeten geven. De shows van Finker in de jaren 90 hadden hem de prijs op moeten leveren.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:01 schreef Kowloon het volgende:
Ik heb toch nog mijn stembiljet gevonden.
Al met al is de opkomst, eh... laag.quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:01 schreef Kowloon het volgende:
Ik heb toch nog mijn stembiljet gevonden.
Werd al bijna van m'n fiets geblazen zojuist.quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:14 schreef Nautilus. het volgende:
Ik ben zojuist nog gaan hardlopen. Heenweg ging natuurlijk erg vlot. Terugweg ging alsof ik door een windtunnel liep. Roept bij mij altijd een onoverwinnelijk gevoel op (en daarmee een energiepiek): ik moet en zal rennend mijn voordeur bereiken.
Deze blijf ik ook leuk vinden:quote:
Ja, prachtig.quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:57 schreef Euribob het volgende:
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat helaas wederom niet door.
Seth Gaaikema woordspelingen, dat is wat voor Reya.quote:
Fan van Micha Wertheim, trouwens?quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Deze blijf ik ook leuk vinden:
Geen gescheld of geschreeuw, maar gewoon leuke droge grapjes.
Cet Gaaikema.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Seth Gaaikema woordspelingen, dat is wat voor Reya.
Ken ik niet, zal er tzt. een naar kijken.quote:
Van Kees Torn ken ik ook echt alleen dat filmpje.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ken ik niet, zal er tzt. een naar kijken.
Kees Torn vind ik ook goed, echt de koning van de woordgrapjes:
Erg leuk programma vond ik dat. Daarna nog geprobeerd te evenaren maar nooit gelukt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:14 schreef Pokkelmans het volgende:
Sjongejonge, wat een herinneringen.
Ik ga tamelijk stuk van het lachen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Van Kees Torn ken ik ook echt alleen dat filmpje.
Dit is Micha:
Als je dat goed vindt moet je dit stuk van hem echt eens zien; gaat over hoe een voorstelling van hem volledig ontspoorde nadat hij iemand de huid vol schold omdat die op een schermpje keek tijdens de voorstelling (persoon in kwestie bleek gehandicapt). Was nogal wat media-aandacht voor.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ga tamelijk stuk van het lachen.
Of deze: "Agent, ik heb geen licht op mijn fietsquote:Op dinsdag 1 december 2015 01:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als je dat goed vindt moet je dit stuk van hem echt eens zien; gaat over hoe een voorstelling van hem volledig ontspoorde nadat hij iemand de huid vol schold omdat die op een schermpje keek tijdens de voorstelling (persoon in kwestie bleek gehandicapt). Was nogal wat media-aandacht voor.
Heb alleen stukjes gezien bij RTL Late Night.quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:53 schreef Pokkelmans het volgende:
Zojuist die Robert Williams CNN docu over Zwarte Piet gezien. Had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Maar goed, wat wil je ook in 15 minuten.
Dat ben ik helemaal met je eens https://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_slave_tradequote:Op maandag 30 november 2015 22:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Slavernij en diens gevolgen zijn ook geen reden.
Het meest droge, flauwe stukje Finkers is natuurlijk zijn gedichtenbundel "Daar krijgt het ANP moeilijkheden mee".quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Deze blijf ik ook leuk vinden:
Geen gescheld of geschreeuw, maar gewoon leuke droge grapjes.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:43 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/news/w(...)s&ns_source=facebook
Zegt dit jou wat, Robin?
Productiebedrijven zijn niet te vertrouwen. Dit kn net zo goed een kapitalistisch complot zijn.quote:Mr Mizuki, a household name in Japan, died of multiple organ failure on Monday, according to a statement from his production company.
Dat kan maar zo, maar het wachten is op animeconnoisseur Robin om uitsluitsel te geven.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Productiebedrijven zijn niet te vertrouwen. Dit kn net zo goed een kapitalistisch complot zijn.
Ben je @uni eigenlijk nu? Ben in T. Moet wel werken en zo mja.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Productiebedrijven zijn niet te vertrouwen. Dit kn net zo goed een kapitalistisch complot zijn.
Weer even snel een date in de mannenplee aan het regelen, Käse??quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ben je @uni eigenlijk nu? Ben in T. Moet wel werken en zo mja.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer even snel een date in de mannenplee aan het regelen, Käse??
Waar het hart vol van is...quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer even snel een date in de mannenplee aan het regelen, Käse??
Twijfelachtig, deze uitspraak.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:25 schreef Kowloon het volgende:
De toiletruimtes in T hebben wel een leuk psychedelisch tegelpatroon.
Omdat je dan kan fantaseren over dat de crimineel in kwestie misschien wel Dino Saurus heet?quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:44 schreef Kowloon het volgende:
Dino S. blijft toch wel de leukste criminelennaam.
Hebben ze niet meer. Uberhaupt zou je nu verdwalen op de campus denk ik, het is echt niet terug te herkennen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze hebben het daar met dit patroon betegeld:
[ afbeelding ]
Het is, zoals te verwachten viel, vooral een korte obeservatie van een buitenstaander. "Kijk wat ze hier doen! Ze veranderen in "blackface" en zetten deze op chocola, kaarten, en winkelversieringen!"quote:Op dinsdag 1 december 2015 02:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heb alleen stukjes gezien bij RTL Late Night.
Bijna net zo leuk als B. Roekpaling.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:44 schreef Kowloon het volgende:
Lekker interessant, verder.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het is, zoals te verwachten viel, vooral een korte obeservatie van een buitenstaander. "Kijk wat ze hier doen! Ze veranderen in "blackface" en zetten deze op chocola, kaarten, en winkelversieringen!"
Weinig diepgaand onderzoek naar het verschijnsel.
Dat 'Geertvolk' zit nou eenmaal graag op de kast.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:26 schreef Reya het volgende:
In plaats van dat mensen hun schouders ophalen om één of andere matige kutdocumentaire, laten ze zich meteen op de kast jagen. Goed werk, wel.
Weinig (boze) reacties gezien. Maar dat kan ook komen doordat ik NWS niet bezoek.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:26 schreef Reya het volgende:
In plaats van dat mensen hun schouders ophalen om één of andere matige kutdocumentaire, laten ze zich meteen op de kast jagen. Goed werk, wel.
Pussy.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Weinig (boze) reacties gezien. Maar dat kan ook komen doordat ik NWS niet bezoek.
Dino Sporaat?quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:44 schreef Kowloon het volgende:
Na drie hoofdstukken gestopt hier.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:42 schreef robin007bond het volgende:
Bezig met Thinking Fast and Slow. Bedankt voor de aanrader destijds Monolith.
Heb jij quote alerts uit staan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:42 schreef robin007bond het volgende:
Bezig met Thinking Fast and Slow. Bedankt voor de aanrader destijds Monolith.
Oww. Nou even terug (vanochtend) had ik hier een vraag voor je. Ik zal even zoeken. Hier:quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vaak FOK! ik op mobiel. Vandaar.
Zegt me niets.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:43 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/news/w(...)s&ns_source=facebook
Zegt dit jou wat, Robin?
Helaas. Mijn daadwerkelijke culturele baggage uit dat gebied is niet zo groot.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, dan mis je zijn werk dus ook niet. Het leek me wel een tekenaar voor jou om te kennen.
Maakt niet uit, had gekund.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helaas. Mijn daadwerkelijke culturele baggage uit dat gebied is niet zo groor.
Bagage.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helaas. Mijn daadwerkelijke culturele baggage uit dat gebied is niet zo groot.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helaas. Mijn daadwerkelijke culturele baggage rugzakje uit dat gebied is niet zo groot.
Waarom zouden we, wij hebben geen aidsquote:Op dinsdag 1 december 2015 16:32 schreef Kaas- het volgende:
Vieren jullie vandaag ook WereldAidsdag?
Elk jaar weer een groot feest. Waar zouden wij zijn zonder aids / HIV?quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:32 schreef Kaas- het volgende:
Daar ga ik vanavond eens goed op drinken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:32 schreef Kaas- het volgende:
HIV, best belangrijk.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Elk jaar weer een groot feest. Waar zouden wij zijn zonder aids / HIV?
Zozo, stop de persen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
Potverdikke zeg, Peter Jan Rens is weer vrijgezel.
Gauw m'n kans grijpen!quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
Potverdikke zeg, Peter Jan Rens is weer vrijgezel.
Ik heb 'm altijd een vervelende homo gevonden. Daarom was het ook zo raar dat 'ie een paar jaar terug aan kwam zetten met zo'n kampwijf.quote:
Is dat dat jonge dikkige meisje dat nu bij hem weg is? Daar is toch een kind van gekomen?quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb 'm altijd een vervelende homo gevonden. Daarom was het ook zo raar dat 'ie een paar jaar terug aan kwam zetten met zo'n kampwijf.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:40 schreef Kaas- het volgende:
Uberhaupt een vervelend figuur waar niemand op zit te wachten en die nu ineens weer lollig moet doen op tv.
Jep:quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Is dat dat jonge dikkige meisje dat nu bij hem weg is? Daar is toch een kind van gekomen?
Artikeltje over jouw speeltuin Rotterdam met van die woorden erin die jouw soort ook graag gebruikt (gentrificatie en zo): https://versbeton.nl/2015(...)ificatie-en-de-stad/ .quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Elk jaar weer een groot feest. Waar zouden wij zijn zonder aids / HIV?
Ja, ik ken de auteur van naam. Hij komt uit de wetenschappelijke hoek die (i.t.t ik) weinig fiducie heeft in de positieve werking van moderne stedelijke ontwikkeling en gentrification. Dat proef je ook in dat stuk vrij duidelijk. Hij waarschuwt nadrukkelijk voor de uitsluitende effecten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Artikeltje over jouw speeltuin Rotterdam met van die woorden erin die jouw soort ook graag gebruikt (gentrificatie en zo): https://versbeton.nl/2015(...)ificatie-en-de-stad/ .
Waar moeten die mensen dan wonen?quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:08 schreef Ryon het volgende:
Mijn insteek is dat alles wat niet tot de middenklasse behoort gewoon moet opbokken uit de Nederlandse steden van de 21ste eeuw.
Plekken waar wel werk voor die lui is. Veelal buiten het stedelijk gebied in de buurt van industriegebieden. Niet voor iets zetten wij fabrieken en dergelijke ook op afstand.quote:
Zie hier. Ook gezellig. Lekker traditioneel en ambachtelijk. Daar houdt de Nederlander wel van.quote:
In steden is er nog steeds veel relatief laaggeschoold werk in de dienstensector, juist meer dan daarbuiten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Plekken waar wel werk voor die lui is. Veelal buiten het stedelijk gebied in de buurt van industriegebieden. Niet voor iets zetten wij fabrieken en dergelijke ook op afstand.
In Amsterdam verhuizen wij die lui richting Purmerend, Almere en Lelystad. Schiphol is bijvoorbeeld een grote (en belangrijke) werkgever in de regio waardoor het voor veel mensen gunstig is om buiten Amsterdam te gaan wonen i.p.v binnen.
Dat verdwijnt dus op vrij hoog tempo. Niet in de laatste plaats omdat in de grote steden er ook een groot aanbod is aan goedkope jongeren en innovaties in de grote steden sneller doorgevoerd worden. Het relatief laaggeschoold werk dat er is verdient ook onvoldoende op de stedelijke prijzen bij te kunnen benen. Je kan als laaggeschoolde van een minimuminkomen geen huis meer huren in Amsterdam. Natuurlijk kan je lonen omhoog gooien, maar dan verdwijnen er nog meer banen. Het wordt aanlokkelijker om het werk te laten uitvoeren door goedkope flexwerkers (veelal studenten) die in goedkope woningen (bijvoorbeeld kamers) wonen. Het gevolg is wel dat de armoede cijfers in Amsterdam en in Rotterdam extreem hoog zijn (rond de 22%). Die mensen kunnen op den duur niet meer in die gebieden blijven.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:36 schreef Reya het volgende:
[..]
In steden is er nog steeds veel relatief laaggeschoold werk in de dienstensector, juist meer dan daarbuiten.
En hoe fixen dorpen de armoede/werkeloosheid? Oh nvm. krimpregio's, ik lees je opmerking tav krimpregio's al.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, ik ken de auteur van naam. Hij komt uit de wetenschappelijke hoek die (i.t.t ik) weinig fiducie heeft in de positieve werking van moderne stedelijke ontwikkeling en gentrification. Dat proef je ook in dat stuk vrij duidelijk. Hij waarschuwt nadrukkelijk voor de uitsluitende effecten.
Mijn insteek is dat alles wat niet tot de middenklasse behoort gewoon moet opbokken uit de Nederlandse steden van de 21ste eeuw. Steden ontwikkelen zich steeds meer tot hbo+ kernen en dorpen en kleinere gemeenten kunnen prima de taak van steden overnemen. In Rotterdam ligt dat erg gevoelig (ook vanwege de aanwezigheid van de haven en de logistieke industrie) maar de hoge armoede en werkeloosheidcijfers dwingen de stad tot vrij heftige maatregelen. Zie bijvoorbeeld de werking van de Rotterdamwet en de invulling van het Rotterdams sociaal beleid. Die zelfs voor Nederlandse begrippen ver gaat.
Even afgezien van Schiphol; welk laaggeschoold werk wordt daar dan aangeboden? Ik heb eerder de impressie dat laaggeschoold werk in het algemeen snel aan het verdwijnen is, maar dat het in de steden als laaggeschoolde - ook door de grotere informele economie - toch nog net iets makkelijker is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat verdwijnt dus op vrij hoog tempo. Niet in de laatste plaats omdat in de grote steden er ook een groot aanbod is aan goedkope jongeren en innovaties in de grote steden sneller doorgevoerd worden. Het relatief laaggeschoold werk dat er is verdient ook onvoldoende op de stedelijke prijzen bij te kunnen benen. Je kan als laaggeschoolde van een minimuminkomen geen huis meer huren in Amsterdam. Natuurlijk kan je lonen omhoog gooien, maar dan verdwijnen er nog meer banen. Het wordt aanlokkelijker om het werk te laten uitvoeren door goedkope flexwerkers (veelal studenten) die in goedkope woningen (bijvoorbeeld kamers) wonen. Het gevolg is wel dat de armoede cijfers in Amsterdam en in Rotterdam extreem hoog zijn (rond de 22%). Die mensen kunnen op den duur niet meer in die gebieden blijven.
Verwarrend hierbij is dat wij in Nederland de meeste (vanuit internationaal perspectief gezien) dorpen al steden noemen omdat ze stadsrechten oid zouden hebben. De metropool regio Amsterdam bestaat echter uit maar 1 stad (Amsterdam) en talloze buitenwijken (Purmerend en vrienden). De buitengebieden vormen zich steeds meer tot kernen waar juist veel lagergeschoold werk aangeboden wordt. De krimpregio's (Drenthe, Limburg en Groningen) zijn echter weer een ander verhaal.
Deels wordt de armoede al gedrukt doordat de huurprijzen (en kosten van leven) lager zijn. Deels door de aldaar aanwezige economie en industrie waardoor er meer werkgelegenheid is voor lagergeschoolden en deels ook doordat de gemeente goed ingespeeld is op de lokale problematiek en daar ook gespecialiseerd beleid voor heeft ontwikkeld. Vergelijk dat maar eens met hoe de werkloze sociale onderlaag behandeld wordt in Rotterdam.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:44 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En hoe fixen dorpen de armoede/werkeloosheid?
Ja, dat laaggeschoold werk door het ganse land aan het verdwijnen is klopt. Vandaar ook die krampachtige pogingen om iedereen een opleiding af te laten maken. Maar bekende aanbieders van dergelijk werk zijn bijvoorbeeld distributiecentra en logistieke bedrijven. Die zitten niet aan de Amsterdamse gracht of op de Zuidas.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Even afgezien van Schiphol; welk laaggeschoold werk wordt daar dan aangeboden? Ik heb eerder de impressie dat laaggeschoold werk in het algemeen snel aan het verdwijnen is, maar dat het in de steden als laaggeschoolde - ook door de grotere informele economie - toch nog net iets makkelijker is.
In de tijden dat ik nog jong en verdorven was heb ik heel veel onderzoek gedaan voor farmaceuten die HIV medicijnen op de markt brengen in Nederland. Het is even graven maar volgens mij is dat middel in Nederland goed te verkrijgen:quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:50 schreef tofastTG het volgende:
Aangezien het net over HIV/AIDS ging;
Het is best wel ernstig dat Amerikanen al 3 jaar beschikken over een middel wat 100% bescherming biedt tegen HIV. De fabrikant (Gilead) van het middel (Truvada) heeft tot op heden geen aanvraag gedaan voor de Europese markt.
In 2017 verloopt overigens het patent, wellicht dat er dan kansen liggen om de verspreiding van HIV tegen te gaan.
Aan de andere kant, elke imbeciel met een rijbewijs kan zo ongeveer taxichauffeur worden, en daar is disproportioneel veel behoefte aan in grote steden. Hetzelfde geldt voor beveiliger, bouncer en vuilnisophaler, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat laaggeschoold werk door het ganse land aan het verdwijnen is klopt. Vandaar ook die krampachtige pogingen om iedereen een opleiding af te laten maken. Maar bekende aanbieders van dergelijk werk zijn bijvoorbeeld distributiecentra en logistieke bedrijven. Die zitten niet aan de Amsterdamse gracht of op de Zuidas.
Terwijl het 100% effectief is in het voorkomen van nieuwe besmettingen. Dat is wel vreemd dan? En dat zijn niet alleen Amerikaanse onderzoeken. Ook Britse onderzoeken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
In de tijden dat ik nog jong en verdorven was heb ik heel veel onderzoek gedaan voor farmaceuten die HIV medicijnen op de markt brengen in Nederland. Het is even graven maar volgens mij is dat middel in Nederland goed te verkrijgen:
http://www.kennislink.nl/(...)-als-preventiemiddel
Volgens die site ook. Alleen is de werking als preventiemiddel omstreden.
Geen enkele regio wil die echt laagopgeleiden hebben. Purmerend ook niet maar die krijgt er goed voor betaald door metropoolregio Amsterdam. Maar ze moeten toch ergens wonen en leven. Vroeger was dat in de stad omdat men daar goedkoop kon wonen en er een kans op een beter leven was.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:52 schreef Reya het volgende:
Ik zou eerder zeggen dat de lage middenklasse (qua opleiding dan, in ieder geval) nog wegtrekt uit steden; die is meestal vrij materialistisch ingesteld, en kan in oorden als Purmerend en Barendrecht nog wel een huis-met-tuin kopen. Vervolgens rijden ze met de wagen naar hun werkplek, waar die ook moge zijn. Ik zie echter niet in wat echte laagopgeleiden daar te zoeken zouden hebben.
Robin houdt van salafistische clubs, duidelijk.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:58 schreef robin007bond het volgende:
Bepaalde politieke partijen in NL nemen het niet zo nauw met de principes achter onze rechtsstaat.
Kamer: onderzoek verbod salafistische clubs
Vrijheid van vereniging is alleen bedoeld voor verenigingen die we leuk vinden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:58 schreef robin007bond het volgende:
Bepaalde politieke partijen in NL nemen het niet zo nauw met de principes achter onze rechtsstaat.
Die salafisten gaan ook wel erg ver. Zo worden er extremisten gekweekt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:58 schreef robin007bond het volgende:
Sociale woningbouw blijft, zelfs in Amsterdam, dan een alternatief.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:58 schreef Ryon het volgende:
De stad van de 21ste eeuw is het niet meer goedkoop wonen
Los je dat op door het verbieden van een vereniging?quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Die salafisten gaan ook wel erg ver. Zo worden er extremisten gekweekt.
Dat zie ik mezelf niet zeggen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Los je dat op door het verbieden van een vereniging?
Wij gaan naar 30% sociale woningbouw en dan alleen voor de meest kwetsbaren (mensen met urgentie, vluchtelingen of 30+ jaar wachttijd). Wijken met 80 a 90% sociale woningbouw worden nu al ophoog tempo in de verkoop gezet. Vandaar dus ook gentrification.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Sociale woningbouw blijft, zelfs in Amsterdam, dan een alternatief.
Ik denk, ik check het even.quote:
En de HKN. Scheelt weer een paar bushokjes. Of maak ik nu een denkfout?quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:05 schreef Ryon het volgende:
Als we toch dingen gaan verbieden laten we de PVV en de PvdA dan meteen even meepakken.
Gentrificatie zal wel doorzetten, inderdaad, maar vermoedelijk blijven laagopgeleiden linksom of rechtsom wel in de buurt, sowieso omdat er juist buiten steden nog minder kansen zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wij gaan naar 30% sociale woningbouw en dan alleen voor de meest kwetsbaren (mensen met urgentie, vluchtelingen of 30+ jaar wachttijd). Wijken met 80 a 90% sociale woningbouw worden nu al ophoog tempo in de verkoop gezet. Vandaar dus ook gentrification.
De Rotterdamwet bepaalt dat mensen zonder werk of een bepaald inkomen geen aanspraak meer mogen maken op een sociale huurwoning in kwetsbare gebieden (de grote steden) maar een woning moeten zoeken buiten die gebieden (bijv Purmerend). De Rotterdamwet wordt waarschijnlijk landelijk (of althans: in de grote steden) ingevoerd.
Weet je wat ik niet snap? Dat die rector van dat islamitisch lyceum zulke rare dingen mag zeggen in het kader van vrijheid van meningsuiting. Want je zou toch denken dat zijn mening weerslag heeft op de leerlingen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:05 schreef Ryon het volgende:
Als we toch dingen gaan verbieden laten we de PVV en de PvdA dan meteen even meepakken.
We gooien ze eruit. Dat wordt door de linkse clubjes hier ook wel "deportatie" genoemd maar werkt als een trein. De flats gaan tegen de vlakte in het kader van stedelijke vernieuwing, middenbouw komt ervoor terug en de oorspronkelijke bewoners krijgen een aanbod voor een mooie huis in Lelystad. Ze komen niet in aanmerking voor een vervangende woning in Amsterdam dus ze hebben weinig te kiezen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Gentrificatie zal wel doorzetten, inderdaad, maar vermoedelijk blijven laagopgeleiden linksom of rechtsom wel in de buurt, sowieso omdat er juist buiten steden nog minder kansen zijn.
Dit zijn niet eens mijn ideeën maar is gewoon huidig beleid. Zelfs ambtenaren die toch wel wat gewend moeten zijn voelen zich nog ongemakkelijk als ze de beleidsstukken voor de eerste keer doornemen. Maar op een groepje zeikers na op een paar universiteiten maakt geen Nederlander zich er verder druk om. Dus boeie.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
Ryon, je houdt er bijzondere ideeën op na.
Zolang ze maar ergens gaan wonen waar je ze niet tegenkomt is het prima.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, ik ken de auteur van naam. Hij komt uit de wetenschappelijke hoek die (i.t.t ik) weinig fiducie heeft in de positieve werking van moderne stedelijke ontwikkeling en gentrification. Dat proef je ook in dat stuk vrij duidelijk. Hij waarschuwt nadrukkelijk voor de uitsluitende effecten.
Mijn insteek is dat alles wat niet tot de middenklasse behoort gewoon moet opbokken uit de Nederlandse steden van de 21ste eeuw. Steden ontwikkelen zich steeds meer tot hbo+ kernen en dorpen en kleinere gemeenten kunnen prima de taak van steden overnemen. In Rotterdam ligt dat erg gevoelig (ook vanwege de aanwezigheid van de haven en de logistieke industrie) maar de hoge armoede en werkeloosheidcijfers dwingen de stad tot vrij heftige maatregelen. Zie bijvoorbeeld de werking van de Rotterdamwet en de invulling van het Rotterdams sociaal beleid. Die zelfs voor Nederlandse begrippen ver gaat.
Winkels en horeca hebben over tien jaar amper personeel en chauffeurs zijn dan uberhaupt niet meer nodig.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:46 schreef Janneke141 het volgende:
Er zal in stedelijke centra toch altijd een aardige concentratie van ongeschoold werk blijven: winkels, horeca, chauffeurs. Die moeten ook ergens wonen, en je kunt dat moeilijk allemáál door studenten laten doen.
Ik vind het schitterend. Laat die man gauw naar D66 komen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
Ryon, je houdt er bijzondere ideeën op na.
Hm.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dit zijn niet eens mijn ideeën maar is gewoon huidig beleid. Zelfs ambtenaren die toch wel wat gewend moeten zijn voelen zich nog ongemakkelijk als ze de beleidsstukken voor de eerste keer doornemen. Maar op een groepje zeikers na op een paar universiteiten maakt geen Nederlander zich er verder druk om. Dus boeie.
Ga jij eerder gewoon naar de VVD.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vind het schitterend. Laat die man gauw naar D66 komen.
Zelfscanbeveiligers dan. Net zo omgeschoold.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Winkels en horeca hebben over tien jaar amper personeel en chauffeurs zijn dan uberhaupt niet meer nodig.
Ja, over tien jaar al joh?quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Winkels en horeca hebben over tien jaar amper personeel en chauffeurs zijn dan uberhaupt niet meer nodig.
Welke mensen?quote:
Gewoon die onrendabelen ergens in een kamp in Drenthe onderbrengen. Zo kan Ryon ongestoord zijn espresso drinken terwijl hij zijn hipster snor krult en het uitzicht over het plein niet wordt verpest door het plebs al graaiend in volle frietzakken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zolang ze maar ergens gaan wonen waar je ze niet tegenkomt is het prima.
Het ideale leven.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Gewoon die onrendabelen ergens in een kamp in Drenthe onderbrengen. Zo kan Ryon ongestoord zijn espresso drinken terwijl hij zijn hipster snor krult en het uitzicht over het plein niet wordt verpest door het plebs al graaiend in volle frietzakken.
Zolang er maar minder sociale huurwoningen komen vind ik alles best.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Gewoon die onrendabelen ergens in een kamp in Drenthe onderbrengen. Zo kan Ryon ongestoord zijn espresso drinken terwijl hij zijn hipster snor krult en het uitzicht over het plein niet wordt verpest door het plebs al graaiend in volle frietzakken.
Ook alle schijtende dikke stadsduiven moeten worden afgeschoten, om plaats te maken voor de slanke en intelligente kauw. Past beter bij de toekomstige bevolkingssamenstelling.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Zijn die nou nog niet afgelopen?quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:40 schreef robin007bond het volgende:
Euri, waarom stem je niet bij de POL-verkiezingen?
Jij bent zelf een laagopgeleide, mafkees.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zolang ze maar ergens gaan wonen waar je ze niet tegenkomt is het prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |