quote:Op maandag 30 november 2015 15:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Heb je wel eens voor een overheidsorganisatie gewerkt?
http://hkis.org.hk/ufiles/200512-bclam.pdfquote:In this research, it is found that the Housing Authority project organization has a higher degree of bureaucracy and red tape than the private project organization. In addition, results show that there are some correlations among bureaucratic features and between bureaucracy and red tape.
As proposed by Boyne (2002), a certain degree of bureaucracy is necessary for public organizations to safeguard their operations and ensure their accountability. The public organizations are publicly funded and should be under public scrutiny. As a result, it is necessary for public organizations to be more bureaucratic. Although the rigid and formal bureaucratized organizational structure is ill-suited to deal with the change of environment, Mullins (1996) notes that only those organizations subjected to a turbulent environment need to be flexible in order to adapt to environmental changes. Within a turbulent environment like Hong Kong which has a highly speculative real estate market, the private project organizations need to be more organic in order to cope with the rapid environmental
changes. Therefore, the private project organizations generally have a lower degree of bureaucracy. When comparing with private project organizations, the public (housing) project organizations are subjected to less dynamic environment, as their developments are less influenced by the economic factors, thus they may maintain their highly bureaucratized structures to achieve maximum efficiency in attaining their social and political goals.
Ok, ik ben meteen overtuigd.quote:Op maandag 30 november 2015 16:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]nee. Er zijn echter genoeg onderzoeken die het belang van bureaucratische regels en procedures voor de publieke sector aantonen.
Tis jouw feestje.quote:
De oude Weber heeft al ergens in 18nogwat aangetoond dat overheden niet zonder vergaande bureaucratie kunnen. Pas in de twintigste eeuw kreeg het begrip 'bureaucratie" überhaupt een negatieve bijklank. Eigenlijk is het een groot feest.quote:Op maandag 30 november 2015 16:23 schreef tofastTG het volgende:
nee. Er zijn echter genoeg onderzoeken die het belang van bureaucratische regels en procedures voor de publieke sector aantonen. Zie bijvoorbeeld;
Ken d'r niet.quote:Op maandag 30 november 2015 16:27 schreef Nautilus. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag haar bij Profiel, ik dacht: zij is net klaar met haar studie, mag in beeld omdat ze die Fons de Poel eindelijk buitengewerkt hebben. Maar ze werkt daar al jaren.
Pik je dat, Reya?quote:
Je krijgt niks van een beetje regen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Ryon het volgende:
Haha, het regent nu knetterhard en slechts een mongool hier op kantoor is vergeten om een paraplu mee te nemen. Wat een idioot, die komt niet droog thuis aangezien het tot 20.00 uur blijft stormen.
Boeien, deze stakker heeft zo nog 20km wind tegen voor de boeg.quote:Op maandag 30 november 2015 16:39 schreef Ryon het volgende:
Alleen jammer dat ik degene ben die zijn paraplu thuis heeft gelaten. Nou ja, leermomentje.
Hoezo doe je jezelf dat aan eigenlijk?quote:Op maandag 30 november 2015 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Boeien, deze stakker heeft zo nog 20km wind tegen voor de boeg.
Tenzij je zo'n stormparaplu hebt heeft een paraplu toch niet heel veel nut als het heel hard waait.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Ryon het volgende:
Haha, het regent nu knetterhard en slechts een mongool hier op kantoor is vergeten om een paraplu mee te nemen. Wat een idioot, die komt niet droog thuis aangezien het tot 20.00 uur blijft stormen.
Omdat ik geen auto rijd, tenzij strikt noodzakelijk en bovendien is fietsen gewoon een lollige bezigheid.quote:Op maandag 30 november 2015 16:43 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hoezo doe je jezelf dat aan eigenlijk?
Nja, het is wel gezond.quote:Op maandag 30 november 2015 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat ik geen auto rijd, tenzij strikt noodzakelijk en bovendien is fietsen gewoon een lollige bezigheid.
Gewoon doorwerken tot 20.00, ja toch.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Ryon het volgende:
Doe je dat vaak op maandag ja?quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon doorwerken tot 20.00, ja toch.
Mijn collegedag begint vandaag om 18.30, 19.30 klaar. Dat eventuele halfuurtje lukt me nog wel.quote:Op maandag 30 november 2015 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Doe je dat vaak op maandag ja?
Ben je mal. 16.59 uur sta ik al op de parkeerplaats.quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon doorwerken tot 20.00, ja toch.
Ambtenaar. Ik werk doorgaans toch zeker wel door tot 17:05.quote:Op maandag 30 november 2015 16:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ben je mal. 16.59 uur sta ik al op de parkeerplaats.
Ik werk altijd door tot de baas van het terrein afrijdtquote:Op maandag 30 november 2015 16:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ben je mal. 16.59 uur sta ik al op de parkeerplaats.
Ben je er ook vanaf het moment dat de baas het terrein oprijdt? Want dat inschatten is toch lastiger.quote:Op maandag 30 november 2015 16:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik werk altijd door tot de baas van het terrein afrijdt
Ja, want hij komt altijd pas laat binnenzetten.quote:Op maandag 30 november 2015 16:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ben je er ook vanaf het moment dat de baas het terrein oprijdt? Want dat inschatten is toch lastiger.
Nice.quote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef Ryon het volgende:
Goed, ik brei er weer een eind aan voor vandaag. Even lekker natregenen (is dat een werkwoord?) en dan de hele avond achter de PS4 zitten met een wat knabbels om na te denken over de leegheid en zinloosheid van het bestaan om het niet te gezellig te laten worden.
Koning.quote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef Ryon het volgende:
Goed, ik brei er weer een eind aan voor vandaag. Even lekker natregenen (is dat een werkwoord?) en dan de hele avond achter de PS4 zitten met een wat knabbels om na te denken over de leegheid en zinloosheid van het bestaan om het niet te gezellig te laten worden.
Haha.quote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef Ryon het volgende:
Welke games?quote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef Ryon het volgende:
En elk nummer is eender opgebouwd: eerst zachtjes zingen, dan schreeuwen.quote:Op maandag 30 november 2015 17:24 schreef Nautilus. het volgende:
Waarom wordt die Adele zo gehyped, zij is echt zo'n dikke, bleekhuidige Engelse droel zoals ik ze in Spanje op het strand zag liggen. En dan die geforceerde zeikstem, ze heeft veel minder bereik dan iemand als Laura Pausini.
Een beetje het format van de Voice.quote:Op maandag 30 november 2015 17:57 schreef Disana het volgende:
[..]
En elk nummer is eender opgebouwd: eerst zachtjes zingen, dan schreeuwen.
Klopt.quote:Op maandag 30 november 2015 17:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een beetje het format van de Voice.
Dat is een passende benaming. Bij de Voice draaien ze ook altijd pas als de kandidaat in geschreeuw uitbarst.quote:Op maandag 30 november 2015 18:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wij noemen dat schreeuwzingen.
Meestal heb ik net voor dat moment doorgezapt.quote:Op maandag 30 november 2015 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is een passende benaming. Bij de Voice draaien ze ook altijd pas als de kandidaat in geschreeuw uitbarst.
Oh ik niet, ik vind het lekker dom kijkvoer.quote:Op maandag 30 november 2015 18:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Meestal heb ik net voor dat moment doorgezapt.
quote:Op maandag 30 november 2015 18:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wij noemen dat schreeuwzingen.
Wat een herrie.quote:Op maandag 30 november 2015 18:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon het gedoe er voor overslaan.
Eerste shot ziet er direct al uit als lachen, gieren en brullen. Straks eens kijken.quote:
Job for a Cowboy.quote:Op maandag 30 november 2015 18:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon het gedoe er voor overslaan.
Waarschijnlijk zal het pvvee nu net zo gaan reageren als moslims op spotprenten van Mo.quote:
En als je dat niet doet, omdat je bijvoorbeeld schijt op voetbal?quote:Op maandag 30 november 2015 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
Of iedere inwoner van Enschede even 200 euro wil overmaken naar de plaatselijke FC.
Om even in Paper_Tiger-bewoordingen te acteren: dan staat er een gewapende ambtenaar voor je deur die onder dreiging van geweld alsnog dat geld komt halen.quote:Op maandag 30 november 2015 18:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En als je dat niet doet, omdat je bijvoorbeeld schijt op voetbal?
Het mag altijd wat kosten, die voetbalclubs. Snap niet waarom ze clubs die het met de centjes verprutsen, telkens maar blijven redden.quote:Op maandag 30 november 2015 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om even in Paper_Tiger-bewoordingen te acteren: dan staat er een gewapende ambtenaar voor je deur die onder dreiging van geweld alsnog dat geld komt halen.
Voor de duidelijkheid: volgens het sportjournaal legt de gemeente 32 miljoen neer om FC Twente te redden en kopen daarmee onder andere het stadion.
Hoeveel zou de gemeente al betaald hebben aan de bouw? Want rondom die stadions + grond worden volgens mij áltijd schimmige deals gesloten.
Daar hebben WE voor gekozen.quote:Op maandag 30 november 2015 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het mag altijd wat kosten, die voetbalclubs. Snap niet waarom ze clubs die het met de centjes verprutsen, telkens maar blijven redden.
Das wel apart, aangezien ik één van de grootste voetbalhaters van dit deel van het universum benquote:
Zie je gelijk wat voor kutargument dat is. Niemand walgt overigens meer van voetbal dan ik.quote:Op maandag 30 november 2015 19:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Das wel apart, aangezien ik één van de grootste voetbalhaters van dit deel van het universum ben
Overbetaalde afla-mannetjes die met zijn allen achter een bal aanrennenquote:Op maandag 30 november 2015 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
Voetbal.
Getrainde twintigers die in strakke outfitjes over een veld rennen ter ons vermaeck. What's not to love.
Dan was ik denk ik ziek op die dag.quote:
Jij ook.quote:Op maandag 30 november 2015 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan was ik denk ik ziek op die dag.
Democratie en zo.quote:Op maandag 30 november 2015 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan was ik denk ik ziek op die dag.
quote:Op maandag 30 november 2015 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
Voetbal.Vrouwenhockey
Getrainde twintigers die in strakke outfitjes over een veld rennen ter ons vermaeck. What's not to love.
Wow, dat is wel erg willekeurig.quote:Op maandag 30 november 2015 14:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik laat het afhangen van de peilingen en stem op het kamp dat op winst staat.
Haha.quote:Op maandag 30 november 2015 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
Voetbal.
Die dingen gebeuren. Opstaan, doorlopen en zoeken naar de volgende.quote:Op maandag 30 november 2015 19:42 schreef Friek_ het volgende:
Vandaag wel een erg waardeloos sollicitatiegesprek gehad. Om het gebouw binnen te komen moest ik een nummer bellen, maar dat was buiten gebruik. Na aangebeld te hebben deed een mevrouw van een ander bedrijf open dat toevallig in hetzelfde pand zat. Vervolgens wachtte ik behoorlijk lang voordat het gesprek zou beginnen, maar zelfs een kwartier te laat zat mevrouw nog te beppen met een andere sollicitant.
Wat volgde wat een gesprek waarin in een sneltreintempo het vragenlijstje afgegaan werd ("heb je ervaring met x?", vinkje, "heb je ervaring met y?", kruisje) en weer na krap een kwartier buiten stond, want de volgende sollicitant was weer aan de beurt. Geen excuses, geen koffie, niets. Komt nog eens bij dat ik zo dom ben geweest om niet te liegen en gewoon eerlijk te zijn (beginnersfout).
Ik vind het iets minder akelig dan Idols, maar nog steeds veranderen al die meisjes na een paar ronden in iets dat bij Parfumerie Douglas werkt, en ik word daar zo zenuwachtig van.quote:Op maandag 30 november 2015 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ik niet, ik vind het lekker dom kijkvoer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |