quote:Op maandag 30 november 2015 15:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Heb je wel eens voor een overheidsorganisatie gewerkt?
http://hkis.org.hk/ufiles/200512-bclam.pdfquote:In this research, it is found that the Housing Authority project organization has a higher degree of bureaucracy and red tape than the private project organization. In addition, results show that there are some correlations among bureaucratic features and between bureaucracy and red tape.
As proposed by Boyne (2002), a certain degree of bureaucracy is necessary for public organizations to safeguard their operations and ensure their accountability. The public organizations are publicly funded and should be under public scrutiny. As a result, it is necessary for public organizations to be more bureaucratic. Although the rigid and formal bureaucratized organizational structure is ill-suited to deal with the change of environment, Mullins (1996) notes that only those organizations subjected to a turbulent environment need to be flexible in order to adapt to environmental changes. Within a turbulent environment like Hong Kong which has a highly speculative real estate market, the private project organizations need to be more organic in order to cope with the rapid environmental
changes. Therefore, the private project organizations generally have a lower degree of bureaucracy. When comparing with private project organizations, the public (housing) project organizations are subjected to less dynamic environment, as their developments are less influenced by the economic factors, thus they may maintain their highly bureaucratized structures to achieve maximum efficiency in attaining their social and political goals.
Ok, ik ben meteen overtuigd.quote:Op maandag 30 november 2015 16:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]nee. Er zijn echter genoeg onderzoeken die het belang van bureaucratische regels en procedures voor de publieke sector aantonen.
Tis jouw feestje.quote:
De oude Weber heeft al ergens in 18nogwat aangetoond dat overheden niet zonder vergaande bureaucratie kunnen. Pas in de twintigste eeuw kreeg het begrip 'bureaucratie" überhaupt een negatieve bijklank. Eigenlijk is het een groot feest.quote:Op maandag 30 november 2015 16:23 schreef tofastTG het volgende:
nee. Er zijn echter genoeg onderzoeken die het belang van bureaucratische regels en procedures voor de publieke sector aantonen. Zie bijvoorbeeld;
Ken d'r niet.quote:Op maandag 30 november 2015 16:27 schreef Nautilus. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag haar bij Profiel, ik dacht: zij is net klaar met haar studie, mag in beeld omdat ze die Fons de Poel eindelijk buitengewerkt hebben. Maar ze werkt daar al jaren.
Pik je dat, Reya?quote:
Je krijgt niks van een beetje regen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Ryon het volgende:
Haha, het regent nu knetterhard en slechts een mongool hier op kantoor is vergeten om een paraplu mee te nemen. Wat een idioot, die komt niet droog thuis aangezien het tot 20.00 uur blijft stormen.
Boeien, deze stakker heeft zo nog 20km wind tegen voor de boeg.quote:Op maandag 30 november 2015 16:39 schreef Ryon het volgende:
Alleen jammer dat ik degene ben die zijn paraplu thuis heeft gelaten. Nou ja, leermomentje.
Hoezo doe je jezelf dat aan eigenlijk?quote:Op maandag 30 november 2015 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Boeien, deze stakker heeft zo nog 20km wind tegen voor de boeg.
Tenzij je zo'n stormparaplu hebt heeft een paraplu toch niet heel veel nut als het heel hard waait.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Ryon het volgende:
Haha, het regent nu knetterhard en slechts een mongool hier op kantoor is vergeten om een paraplu mee te nemen. Wat een idioot, die komt niet droog thuis aangezien het tot 20.00 uur blijft stormen.
Omdat ik geen auto rijd, tenzij strikt noodzakelijk en bovendien is fietsen gewoon een lollige bezigheid.quote:Op maandag 30 november 2015 16:43 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hoezo doe je jezelf dat aan eigenlijk?
Nja, het is wel gezond.quote:Op maandag 30 november 2015 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat ik geen auto rijd, tenzij strikt noodzakelijk en bovendien is fietsen gewoon een lollige bezigheid.
Gewoon doorwerken tot 20.00, ja toch.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Ryon het volgende:
Doe je dat vaak op maandag ja?quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon doorwerken tot 20.00, ja toch.
Mijn collegedag begint vandaag om 18.30, 19.30 klaar. Dat eventuele halfuurtje lukt me nog wel.quote:Op maandag 30 november 2015 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Doe je dat vaak op maandag ja?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |